[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.958 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
ManiacsHouse schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:03:
[...]

Nee hoor is geen grap. Gaat ontzettend traag soms. Toen ze die update pushten waarbij onder andere de power-on/off behavior werd geintroduceerd duurde het bij mij dagen voordat alle lampen de update uiteindelijk hadden. Tis geen dikke wifi die in je lamp zit hè :)

[...]

Voor 1 enkele lamp? Da's wel heel traag... App eens killen en lamp van stroom halen? En dan weer proberen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1HPZc2SIULAMnC-g1VSzVYFkcA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QuqcjL474YuNF7VXRt3hpd58.png?f=fotoalbum_large

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Naast mijn verlichte panelen (met Hue Lightstrips) heb ik ook nog een armatuur gevonden waar de Hue spots mooi in pastte. Een leuke aanvulling voor de Gameroom. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpXMQqGRMMQt0fYjEwU76_U6ews=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y7itqMCY0o5U2LD6fNvPrbtv.png?f=user_large

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

8)7

Juist ja... Grote update dus. Als ik de versienummers vergelijk met die van mij heb je al even niet meer een update gedraaid.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-11-2020 23:44 ]

• Alekz87
ManiacsHouse schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:39:
[...]

8)7

Juist ja... Grote update dus. Als ik de versienummers vergelijk met die van mij heb je al even niet meer een update gedraaid.
Ik heb de lampen nog geen 4 dagen geleden aangeschaft en geïnstalleerd. Ik ben compleet nieuw met Hue. Ik wist tot gister niet eens dat je ze kon/moest updaten 🙄

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Alekz87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:55:
[...]

Ik heb de lampen nog geen 4 dagen geleden aangeschaft en geïnstalleerd. Ik ben compleet nieuw met Hue. Ik wist tot gister niet eens dat je ze kon/moest updaten 🙄
Lang leve de auto-update setting op de Bridge.

Liege, liege, liegebeest!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:30
Heeft iemand al ervaringen met de Lidl spullen die vanaf vandaag te koop zijn? Ik ben ook vooral benieuwd naar de bewegingssensor en of die in Hue te krijgen is, in tegenstelling tot de accessoires van IKEA. Of is het bij Hue per definitie niet mogelijk om zulke accessoires van andere fabrikanten te gebruiken?

• Liegebeest
  • Nu online
BobB schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:29:
Heeft iemand al ervaringen met de Lidl spullen die vanaf vandaag te koop zijn? Ik ben ook vooral benieuwd naar de bewegingssensor en of die in Hue te krijgen is, in tegenstelling tot de accessoires van IKEA. Of is het bij Hue per definitie niet mogelijk om zulke accessoires van andere fabrikanten te gebruiken?
Het frontpage artikel van twee dagen geleden zegt:
Gebruikers kunnen dankzij de Zigbee-ondersteuning Zigbee-producten van andere fabrikanten verbinden met de gateway van de Lidl. Dat werkt ook omgekeerd, om bestaande basisstations van bijvoorbeeld de IKEA en Philips Hue te koppelen met lampen en sensoren van de Lidl. Van Holsteijn benadrukt dat de gateway en de app onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn: een Lidl-gateway met IKEA-lampen moet via de Lidl-app bediend worden, een IKEA-hub met Lidl-lampen met IKEA’s Smart Home-app.
nieuws: Lidl legt Zigbee-smarthomeproducten in schappen en breidt aanbod begi...

Ships hey, ik weet wat ik ga doen vandaag! Op jacht naar die sensor! Want dat gaat't een stuk interessanter maken! Een tientje versus ruim dertig. :*)

EDIT: De commentaar-sectie van dat artikel ziet de boel een stuk minder rooskleurig. Maar hey, voor 10-13 euro kan je altijd proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Liegebeest op 26-11-2020 09:53 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
BobB schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:29:
Daar is al een mooi topic voor:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2034224

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30
Da_maniaC schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:28:
Naast mijn verlichte panelen (met Hue Lightstrips) heb ik ook nog een armatuur gevonden waar de Hue spots mooi in pastte. Een leuke aanvulling voor de Gameroom. 8)

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke armatuur dit is?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dark-Mist schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:45:
[...]

Mag ik vragen welke armatuur dit is?
Op het label staat; Sencys ART.NR. 5018408.
Volgens Google is dit een leverancier die met name aan Praxis lijkt te leveren.
Ik krijg nergens anders nog een actieve aanbieder gevonden (ik heb deze via marktplaats).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Sencys is dan ook het huismerk van Praxis.

PSN: Flix20-NL

• Mjelnir
  • Laatst online: 07:30
Zijn er eigenlijk ook alternatieven voor spots zoals de Hue Fugato van andere merken ? Vind deze nog best prijzig namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Je kan gewoon ieder ornament kopen welke GU10 spots accepteert en daar dan Hue spots in draaien.

• Mjelnir
  • Laatst online: 07:30
Ha stom, Helemaal niet aan gedacht dat dat natuurlijk ook gewoon kan. Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
En dan kom je erachter dat die prijs zo heel gek nog niet is.
3 color spots ben je alweer €120 verder. Dan hou je €60 over voor je ornament.

Als je echter geen kleur lampen nodig hebt (wie heeft dat dan ook écht nodig), dan ben je wel een stuk goedkoper uit.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Wilde mijn nieuwe non-hue buitenverlichting laten schakelen met de zonsondergang en de zonsopkomst. Na wat puzzelwerk maar tot de volgende oplossing gekomen. De doos in de meterkast op de foto links is die voor de buitenverichting, die zijn spanning krijgt van de Hue stekker die ik (een beetje houtje touwtje, ik geef het toe) aan elkaar heb gekoppeld. Kon zo snel geen betere manier bedenken, maar het werkt wel. Dus misschien ter inspiratie voor iemand hier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikxp_RbSa3tnYEKX4rs9_T-JHsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQr7X3OGYvySnWVu8w9e157x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ubebb7PJV9T5dr1xXCRun_pFB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEieLFf46wpEOMu39pY4c44H.jpg?f=fotoalbum_large

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12
Kunt een Hue lamp gewoon met een automatisch schema laten aan/uitgaan met zonsondergang en zonsopgang?

Zo doe ik het voor mijn tuin en oprit. Kan gewoon in de app. Geen extra hardware nodig.

Ontspan.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:36
Wom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:31:
Wilde mijn nieuwe buitenverlichting laten schakelen met de zonsondergang en de zonsopkomst. Na wat puzzelwerk maar tot de volgende oplossing gekomen. De doos in de meterkast op de foto links is die voor de buitenverichting, die zijn spanning krijgt van de Hue stekker die ik (een beetje houtje touwtje, ik geef het toe) aan elkaar heb gekoppeld. Kon zo snel geen betere manier bedenken, maar het werkt wel. Dus misschien ter inspiratie voor iemand hier :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb gewoon Hue Filament lampen in de buitenverlichting gedraaid, werkt perfect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
Ik had deze oplossing gepland voor mijn nieuwbouwhuis.

Zigbee module in de meterkast op de Rail, en daar de buitenverlichting op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QMj86DxeNgMZDqetXccHbIWVQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/68YjiBFpWhzgwOWdqqiifUeR.png?f=user_large

Op deze manier is de gehele buitenverlichting met standaard lampen te regelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Obelixxx op 26-11-2020 11:38 ]

• Wom

Wom

Magnolia schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:36:
Kunt een Hue lamp gewoon met een automatisch schema laten aan/uitgaan met zonsondergang en zonsopgang?

Zo doe ik het voor mijn tuin en oprit. Kan gewoon in de app. Geen extra hardware nodig.
De buitenverlichting is geen Hue en daardoor moest ik dus voor een andere oplossing gaan. Anders was het zeker eenvoudiger geweest.
B-Force schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:36:
[...]

Ik heb gewoon Hue Filament lampen in de buitenverlichting gedraaid, werkt perfect :)
Was helaas niet te vervangen in de buitenlampen die ik gevonden had (mochten maar max 8cm breed zijn bijv.). Anders was dat inderdaad een hele goeie oplossing geweest.
Obelixxx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:37:

[Afbeelding]

Niet aan gedacht, dat had inderdaad de beste oplossing geweest denk ik. :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Greatsword schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:03:
[...]

Ik zit dus ook na te denken over motion sensors, maar wat heb jij dan bijvoorbeeld geregeld voor de lamp boven je eettafel en de (plafond)lamp in de keuken?

En hoe slim is die sensor dan? Voorbeeld in de gang/overloop snap ik dat je een timer of iets van 2-5 min kan instellen als hij beweging detecteert, maar wat zou je dan in de eetkamer/keuken voor timer instellen, of is hij slim genoeg om aan te blijven zolang hij een persoon detecteert?
Ik heb 3 spots boven m'n aanrecht die aangaan via de sensor. Het zou moeten werken om 'm terug te laten gaan naar de vorige state van de lamp. Dus als die al aanstond, zou die na de timeout van de sensor weer aan moeten blijven. Maar, niet getest, omdat ik die spots nooit met de hand aanzet (als ik bezig ben beweeg ik toch dus reageert ie er wel op, en als we aan tafel zitten hebben we een mega bak aan licht zodat de sensor sowieso nooit zal vinden dat die lampen aan moeten).

Maar ik zou geen sensor gebruiken voor een lamp die eigenlijk gewoon handmatig aan/uit bedient wordt bij normaal gebruik (zoals een lamp boven je tafel).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30
Da_maniaC schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:58:
[...]

Op het label staat; Sencys ART.NR. 5018408.
Volgens Google is dit een leverancier die met name aan Praxis lijkt te leveren.
Ik krijg nergens anders nog een actieve aanbieder gevonden (ik heb deze via marktplaats).
Dank, dat wordt een ritje naar de Praxis vandaag d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:56

Wallie

Herr

Wilde mijn nieuwe non-hue buitenverlichting laten schakelen met de zonsondergang en de zonsopkomst. Na wat puzzelwerk maar tot de volgende oplossing gekomen. De doos in de meterkast op de foto links is die voor de buitenverichting, die zijn spanning krijgt van de Hue stekker die ik (een beetje houtje touwtje, ik geef het toe) aan elkaar heb gekoppeld. Kon zo snel geen betere manier bedenken, maar het werkt wel. Dus misschien ter inspiratie voor iemand hier :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je nou een 230 volt kabel gemaakt met aan beide zijdes een mannelijke stekker? Foei... pas er mee op.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Morpheus2003 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:26:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag;

Ik wil aan het einde van mijn spanplafond (welke iets voor het kozijn stopt) een Hue lightstrip plaatsen. Hiervoor 1x2m + 3x1m lightstrip aangeschaft. Het stopcontact zit laag bij de grond en daarom ben ik zoek naar een verlengkabel voor de stroom. Ik kan dan beginnen met monteren van de lightstrip bij het spanplafond.

Weet iemand wat ik hiervoor nodig heb? Ik heb uiteraard zelf gezocht maar kom dan op deze uit maar die zijn bedoelt voor tussen de lightstrips... https://litcessory.com/product/extension-cable/

Alvast bedankt.
Iemand? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wallie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:35:
[...]

Heb je nou een 230 volt kabel gemaakt met aan beide zijdes een mannelijke stekker? Foei... pas er mee op.
Ik beken schuld. Maar ik heb vandaag geleerd dat er een module is die op de rail past. Dus dat wordt de volgende stap, want dit wil je inderdaad niet langdurig op deze manier gebruiken :)

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Welke light strip heb jij dan? Ik heb de "ouderwetse" dus geen bluetooth en daar is de kabel gewoon lang genoeg. Plafond is hier 2,45 meter en stopcontact zo'n 20cm van de vloer. Eigenlijk is de kabel lengte precies goed.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Wom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:41:
[...]

Ik beken schuld. Maar ik heb vandaag geleerd dat er een module is die op de rail past. Dus dat wordt de volgende stap, want dit wil je inderdaad niet langdurig op deze manier gebruiken :)
Waarom verbind je de kabel die vanaf de Hue stekker komt niet gewoon met de doos (zonder stekker en stopcontact daar nog weer tussen)?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04

[Afbeelding]
Je bent al op je kabel met 2 male stekkers gewezen. Maareuhm... Waarom is je buitenverlichting niet geaard?
Obelixxx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:37:

[Afbeelding]

Er zijn DIN-rail houders?! FFUUU, komt 'ie nu mee. :+

Toevallig vorige week geregeld dat de kerstverlichting in de voortuin met Hue geschakeld kan worden, ook een dergelijke module ingebouwd. Maar ik had dus geen DIN-rail houder, heb dit maar in elkaar gebeund:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zws949iprskewoW5LYOP3KH1XN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5fCBDvkoNf1sjGloUxTrzhTP.jpg?f=user_large
Moet zeggen dat mijn ty-rap wel stukken goedkoper was dan die houder. :o

Heb voor de zekerheid trouwens maar een 1,6A glaszekering tussen die module gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-O-t7Mxj5NFyqOsb2IMCc3P_94=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZZM7eQ7jpMrKEt04DTWsQ4Hm.jpg?f=user_large
Ik schakel er namelijk 3 contactdozen in de voortuin mee. Nu met kerstverlichting maar ik sluit niet uit dat mijn vriendin iemand er een keer onnadenkend een stofzuiger ofzo insteekt... Heb geen zin om uit te vinden wat die "max 400W" precies inhoudt. :P

Voor de glaszekering had ik dan weer wel een mooie DIN-rail houder...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Xander schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:26:

Er zijn DIN-rail houders?! FFUUU, komt 'ie nu mee. :+
Ik ben er voor gaan googelen toen mijn electricien een astro schakelklok voorstelde voor mijn meterkast.
In eerste instantie zocht ik naar een asstroklok die met een app buitenshuis ook aan en uit te schakelen zou zijn, toen kwam ik op het idee dat het ook moest kunnen met een zigbee module.
Alleen kon ik geen echte Zigbee dinrail schakelaars vinden.

Toen kwam ik op deze.
400W is meer dan voldoende voor behoorlijk wat led buitenverlichting.
En totaalprijs van 45€ voor de module en het frame is ook nog een stuk voordeliger dan een astro klok.
En we zijn weer aan het Hue-en!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Er lijken maar weinig black friday deals te zijn voor hue producten. Vorig jaar heb ik veel lampen voor een goeie prijs kunnen kopen en had gehoopt dit opnieuw te kunnen doen maar zonder veel succes. Enkel de lightstrip was in afslag bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Ik ben op zoek naar een flinke bulk GU10 White ambiance lampjes (50+)
Maar heb helaas niets kunnen vinden inderdaad. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
even wachten tot de laatste week van januari op de 'btw weg ermee' weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Kijk, dat is een goeie,

Ik heb inderdaad ook nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38
Wallie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:35:
[...]

@Wom Dat is echt een enorme no-go... Boor dan een gat in de zijkant een verbindt ze op die manier. Dit gaat echt voor ongelukken zorgen. Een stekker die je eruit trekt dient spanningsloos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wow, ik hou van hobbyen, maar zo'n aansluiting als Wom :X
Hopelijk woon je daar alleen, beetje lullig als iemand die stekker eruit trekt en zichzelf onder stroom zet :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook wat hue spul in huis maar wat mij opvalt bij de Lightstrip Plus is dat de RGB led ook een beetje groen blijft branden als ik een white scene kies. In de hue app heb je bijvoorbeeld 4 voorkeursinstellingen voor wit (reading, energise etc). Als ik een van deze activeer en naar de ledstrip kijk zie ik dat ook de middelste leds groen kleuren. Is dit normaal? Is niet goed te zien op videos.

Edit: Deze video gevonden (timestamp), lijkt dus wel normaal :)
YouTube: Philips Hue LED Strip Light Plus Unboxing and Setup

[ Voor 24% gewijzigd door Executor16 op 27-11-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
Hoi iedereen,

Weet er iemand wat er aan de hand is met de 'Aurelle' lijn van Hue (de ledpanelen dus), ik zie namelijk op veel websites dat ze niet meer verkrijgbaar zijn. Op Coolblue staat er zelfs letterlijk 'Nooit meer verkrijgbaar'. Heeft Signify ze uit productie gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Krijg vanavond m'n eerste Hue setje binnen, start set met bridge, dimmer, 4 White Ambiance lampen en 2 Google Home Mini's. Heb er wel zin in en zit nu al te kijken naar uitbreidingen voor later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

8Knip*, dit is wel erg off-topic hier en heeft niets met hue te maken.

[ Voor 91% gewijzigd door Zeehond op 28-11-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ugh, BF dit jaar heeft me ook weer teveel aan Hue gerelateerde producten gekost.
Echter zoek ik nog wel iets.
Ik zoek nog een Friends of Hue schakelaar met een enkele knop.
Beetje in de stijl zoals de Senic van Gira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:20:
[...]

Kan wel met scènes. Ik heb een aantal scènes waar bepaalde lampen dan gewoon aan of uit staan. En je hebt ook nog "zones".
Zou je me eens wat meer in detail kunnen vertellen hoe je dat doet? Ik kan wel scenes maken voor 1 zone (bijvoorbeeld 1 groep lampen) maar die kan ik vervolgens niet selecteren als ik de knop (bijvoorbeeld Hue Smart Button) aan het configureren ben?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:41:
[...]

Je kan ook kijken naar Zigbee relais van busch jaeger. Dat werkt ook native. (Die heb ik hier recent geïnstalleerd)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 03:36

job

Rallye schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:40:
Waarom verbind je de kabel die vanaf de Hue stekker komt niet gewoon met de doos (zonder stekker en stopcontact daar nog weer tussen)?
Stekker die in de hue gaat inderdaad verbinden in de lasdoos met de bekabeling die naar buiten gaat.
Met een wago 221 of 222 kan je zelf verschillende kabels (solid en stranded) combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

megaleo

Special member

Flix20 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:06:
Ugh, BF dit jaar heeft me ook weer teveel aan Hue gerelateerde producten gekost.
Wordt volgens mij gewoon geleverd met een extra plate.
Zie https://www.senic.com/fri...Cq4IQAvD_BwE#foh-purchase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:06:
Bij de Senic van Gira zit er naast de twee smalle schakelaars ook een enkele brede kap in de doos die je in plaats van de dubbele kan doen. Je hebt dan een enkele schakelaar ipv een dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ah mooi. Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4Mb0
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11-2023
Tot zover heb ik de volgende deals gezien/benut:
Philips Hue White Ambiance E27 Bluetooth Starter Kit + Light Recipe Kit Met 4 lampen, 2 schakelaars en hue hub voor 109€ https://www.tink.de/phili...rter-kit-light-recipe-kit

Ik weet niet of ze buiten Duitsland leveren maar omdat ik in Luxemburg woon heb ik gebruik gemaakt van een package forwarding service.

-edit- al eerder genoemd

Daarnaast een aantal deals gezien op de Duitse mediamarkt website maar was te laat (vb Philips Hue play 2x met hue hub voor onder 100€)
Happy black friday hunting!

[ Voor 11% gewijzigd door R4Mb0 op 27-11-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
mir4dor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:57:
[...]

Welke light strip heb jij dan? Ik heb de "ouderwetse" dus geen bluetooth en daar is de kabel gewoon lang genoeg. Plafond is hier 2,45 meter en stopcontact zo'n 20cm van de vloer. Eigenlijk is de kabel lengte precies goed.
Ook de versie zonder bluetooth idd. Het gaat om deze kabel die vanuit de adapter komt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPsK2EkW0cezcqNGBC-Xp06fp7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87raXkvouPLfafPYncrLxNGw.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is net te kort om netjes vanaf het stopcontact naar het plafond te leggen. Ik woon in een nieuwbouwhuis dus hoge plafonds.

Iemand enig idee wat voor soort kabel dit is en of je hier een andere kabel met dezelfde specs op aan kan sluiten? Een linkje naar de juiste kabel zou helemaal fantastisch zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21

The Chosen One

Zie signature!

Twijfel erg of ik zo'n "dure" lamp buiten wil waar je weinig bent, Lucca ding, denk je jezelf overtuigt te hebben om 51,- uit te geven... wil je bestellen, is die weer ~63. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:19
Morpheus2003 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:24:
[...]

Ook de versie zonder bluetooth idd. Het gaat om deze kabel die vanuit de adapter komt;

[Afbeelding]

Deze is net te kort om netjes vanaf het stopcontact naar het plafond te leggen. Ik woon in een nieuwbouwhuis dus hoge plafonds.

Iemand enig idee wat voor soort kabel dit is en of je hier een andere kabel met dezelfde specs op aan kan sluiten? Een linkje naar de juiste kabel zou helemaal fantastisch zijn! :)
Ik zou de kabel lekker doorknippen en er een stukje koperdraad tussen monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:59
@The Chosen One Bij Praxis 56 euro met de 20% keuzekorting. Niet te lang twijfelen hè,

[ Voor 11% gewijzigd door coinman63 op 28-11-2020 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

*Knip*, laat dergelijke vervelende reacties gewoon achterwegen

[ Voor 88% gewijzigd door Zeehond op 28-11-2020 19:17 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
Daarvoor hebben we dan de passieve koeling van de grondwarmte pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Beetje lullige reactie. Mag je zelf niet meer weten hoeveel lampen je in huis hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door Zeehond op 28-11-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 16:16
B-Force schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:42:
even wachten tot de laatste week van januari op de 'btw weg ermee' weken :)
Nog een tip. Opzoeken naar laagste prijs, naar hornbach en daar de laagste prijs -10%.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zou graag de hue lampen in actie willen zien bij het testen van de Nest rookmelder. Is dat naar jullie weten mogelijk?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Wil buiten kerstverlichting ophangen en deze schakelen met een Hue smartplug.

Het buitenstopcontact zit onder een afdak aan de muur geschroefd, regen heeft geen enkele kans om er ook maar bij in de buurt te komen. Echter blijft het buiten... Kan een smartplug daarvoor gebruikt worden qua temperatuur en luchtvochtigheid?

Of zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
@Michiel193 Zou er geen risico mee nemen en een osram smartplug voor buiten gebruiken.

https://www.conrad.nl/p/o...ekker-voor-buiten-1610416

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:29
RoyK schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:43:
Ik zou graag de hue lampen in actie willen zien bij het testen van de Nest rookmelder. Is dat naar jullie weten mogelijk?
Vroeger was dat mogelijk met het 'Works with Nest' programma.
nieuws: Philips Hue-producten verliezen integratie met Works with Nest
Google is bezig met een opvolger, maar daar zit op dit moment helaas de Nest Protect nog niet bij.
https://developers.google.com/nest/device-access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 16:16
Michiel193 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:48:

Het buitenstopcontact zit onder een afdak aan de muur geschroefd, regen heeft geen enkele kans om er ook maar bij in de buurt te komen. Echter blijft het buiten... Kan een smartplug daarvoor gebruikt worden qua temperatuur en luchtvochtigheid?

Twinkly ;)

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben bezig een Hue ledstrip in een zwevende wandplank te bouwen. Vermoed helaas een kabelbreukje in de connector die aan het begin van de strip zit; bij het eerste segment worden de kleuren niet goed aangestuurd en knipperen de ledjes als ik met de connector friemel. Kostbaar grapje, maar goed.

Waarschijnlijk heb ik dus een nieuwe strip nodig. Ik had nog de 1e versie van de strip. Ik heb het idee dat het controllerblokje (rood) van afmetingen is gewijzigd. Zou iemand dit blokje kunnen opmeten bij een v2 (dus met bluetooth) strip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9H7oYZsq1zGY7mcScZDeP8nfT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pEOpZ7vdCuQvBS8H3Pv7ANc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:48
Weet iemand of het mogelijk is om de Philips HUE spots te combineren met een dimmer van een ander merk (zoals Jung). Heb in de woonkamer en bij de eettafel 2 nogal prijzige tastdimmers van jüng hangen, waar ik wat philips hue lampen wil gaan hangen.

Er vanuit gaande dat de lampen nooit uitgezet worden d.m.v. de Jung dimmer, is het dan mogelijk om alsnog te kunnen dimmen via de bridge en zelfs eventueel via de Jüng dimmer zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
sOid schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:57:
Ik ben bezig een Hue ledstrip in een zwevende wandplank te bouwen. Vermoed helaas een kabelbreukje in de connector die aan het begin van de strip zit; bij het eerste segment worden de kleuren niet goed aangestuurd en knipperen de ledjes als ik met de connector friemel. Kostbaar grapje, maar goed.

Waarschijnlijk heb ik dus een nieuwe strip nodig. Ik had nog de 1e versie van de strip. Ik heb het idee dat het controllerblokje (rood) van afmetingen is gewijzigd. Zou iemand dit blokje kunnen opmeten bij een v2 (dus met bluetooth) strip?

[Afbeelding]
Ik heb hem weggewerkt en kan hem daardoor niet op de millimeter nauwkeurig meten, maar ik kom op 5x4 cm ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tijgertje schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:49:
Weet iemand of het mogelijk is om de Philips HUE spots te combineren met een dimmer
Nee.

Voor uitleg terug zoeken in dit draadje, deze vraag komt vaker voorbij...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rallye
In het kort: Hue nooit via een dimmer, zelfs als je hem niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FastForwardNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:24:
[...]

Ik heb hem weggewerkt en kan hem daardoor niet op de millimeter nauwkeurig meten, maar ik kom op 5x4 cm ongeveer.
Oke. En de dikte? Dat is eigenlijk nog het belangrijkste voor mijn situatie. Mocht iemand nog in de gelegenheid zijn het op te meten dan hoor ik het graag :)

Werd vannacht wakker van een 'knarsend' geluid in m'n slaapkamer. Blijkt dat een Hue Ambiance E27-lampje kapot is. Niks aan te zien, maar doet niks meer. Vreemd. Niet eerder een kapotte Hue-lamp gehad. Ben benieuwd of dit onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik snap het even niet meer. Heb een huisje in Amsterdam met een bridge, Android app op telefoon werkt prima. Nu ben ik in het buitenland, waar ik een Wifi/Bluetooth startset (zonder bridge) heb gekocht.

Daarnaast de Bluetooth versie van de app geinstalleerd (wederom Android), naast mijn al bestaande app (voor de lichten in Amsterdam).

Geen probleem om de lampen aan te sturen via de bluetooth app, maar gezien de beperkte mogelijkheden toch maar een bridge aangeschaft.

Bride wordt door de App herkend, maar kan met geen mogelijkheid lampen herkennen. Niet automatisch maar ook niet handmatig via serial number.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:56

Wallie

Herr

Sanction schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:39:
Ik snap het even niet meer. Heb een huisje in Amsterdam met een bridge, Android app op telefoon werkt prima. Nu ben ik in het buitenland, waar ik een Wifi/Bluetooth startset (zonder bridge) heb gekocht.

Daarnaast de Bluetooth versie van de app geinstalleerd (wederom Android), naast mijn al bestaande app (voor de lichten in Amsterdam).

Geen probleem om de lampen aan te sturen via de bluetooth app, maar gezien de beperkte mogelijkheden toch maar een bridge aangeschaft.

Bride wordt door de App herkend, maar kan met geen mogelijkheid lampen herkennen. Niet automatisch maar ook niet handmatig via serial number.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hmmm, zou het zo zijn dat als ze eenmaal via Bluetooth gekoppeld zijn, ze hun zigbee signaal uit zetten? Je kan het proberen via Touchlink. Even een hue app zoeken die dat kan, en dan de brigde binnen 10cm van de lamp houden.

https://www.hueessentials.com/ kan het, heb ik er zelf ooit voor gebruikt om IKEA Trad.. euh.. fri ofzo, lampjes te koppelen.

[ Voor 69% gewijzigd door Wallie op 30-11-2020 13:53 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
En je kuntb alleen met een Bridge koppelen een half uur nadat de lampen van de stroom zijn geweest, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Michiel193 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:48:

Hier gaat het al lange tijd goed met de hue smartplug, een garantie is het echter nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2022
Hi Allemaal,

Ik heb een specifieke vraag over de Philips Hue Sync Box.
Op de PS5 zit er bijvoorbeeld een media center, met apps zoals Netflix en Apple TV.

Weet iemand bij gebruik van deze Apps via je PS5, of je wel ambilight krijgt in samenwerking met bijvoorbeeld de Philips hue gradient lightstrip?

Hopelijk kunnen jullie helpen. Alvast bedankt!!

PS, misschien hebben jullie geen PS5, maar misschien heeft iemand dit ook werkend gekregen via PS4?

[ Voor 12% gewijzigd door WestBoy_B op 30-11-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
WestBoy_B schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:00:
Hi Allemaal,

Ik heb een specifieke vraag over de Philips Hue Sync Box.
Op de PS5 zit er bijvoorbeeld een media center, met apps zoals Netflix en Apple TV.

Weet iemand bij gebruik van deze Apps via je PS5, of je wel ambilight krijgt in samenwerking met bijvoorbeeld de Philips hue gradient lightstrip?

Hopelijk kunnen jullie helpen. Alvast bedankt!!

PS, misschien hebben jullie geen PS5, maar misschien heeft iemand dit ook werkend gekregen via PS4?
Ik heb de sync box niet (en geen ps5), maar heb wel klein beetje naar gekeken en Netflix zou moeten werken met de PS4. Het lijkt me dat dit dan met de PS5 oil mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Wij gaan thuis een verlaagd plafond laten maken met de randen deels “open” om hier lichtstrips in de plaatsen. Nu zie ik dat hue strip 2-3 meter is per stuk. Ik heb dus zo’n 10 strips van 3 meter nodig. Dit is duur, maar werkt dit ook goed? Ik vind het niet erg om te investeren/mee te financieren waar mogelijk, maar ik vraag mij af of dit wel een slimme oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obelixxx
Alekz87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:21:
Wij gaan thuis een verlaagd plafond laten maken met de randen deels “open” om hier lichtstrips in de plaatsen. Nu zie ik dat hue strip 2-3 meter is per stuk. Ik heb dus zo’n 10 strips van 3 meter nodig. Dit is duur, maar werkt dit ook goed? Ik vind het niet erg om te investeren/mee te financieren waar mogelijk, maar ik vraag mij af of dit wel een slimme oplossing is.
Je kan ook een zigbee compatible driver boxje kopen, met een lichtstrip.
Dan kan je een langere strip koppelen. Dat is in verhouding een stuk goedkoper dan de Hue strip.
Bij 2 meter maakt die nog niet zo heel erg veel uit. En de strip is dan gewoon zichtbaar en stuurbaar in de Hue app

https://www.ledstripkonin...bedienen-met-philips-hue/

https://www.ledstripkonin...0-leds-rgb-pro-led-strip/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49
Hallo,

Ik heb in mijn garage een TL-bak hangen met twee TL-lampen.
Ik wil deze vervangen door "iets" van de Hue en heb deze gevonden:

Philips hue outdoor welcome schijnwerper.

Ik was eerst bang dat ik niet voldoende licht zou hebben maar ik denk dat ik minimaal evenveel licht heb als met de TL-Lamp ...... toch?

Of adviseren jullie een andere lamp die ik daarvoor kan gebruiken icm de motion senor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msdK4Lj6VUgvjb5Q-HJJ6pqjS1w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/glclNz1y1CBsqC5CIc5YkYLo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:01
bruce the boss schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:50:
Hallo,

Ik was eerst bang dat ik niet voldoende licht zou hebben maar ik denk dat ik minimaal evenveel licht heb als met de TL-Lamp ...... toch?

Of adviseren jullie een andere lamp die ik daarvoor kan gebruiken icm de motion senor?

[Afbeelding]
Hoeveel lumen is die TL balk? Of hoeveel watt? En hoe lang is hij? Dan kan je wat makkelijker vergelijken.

Even snel opgezocht geeft een 1.5m TL balk al 5000 lumen en die Philips schijnwerper maar 2300 lumen. Een TL balk schijnt rondom dus lastig te vergelijken, maar ik denk dat je met die Philips schijnwerper meer gericht licht hebt maar wel minder.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zo te zien heeft je huidige balk 2 TL's van 36 Watt per stuk. De efficiency van led is ongeveer van dezelfde orde als TL, maar een TL straalt rond en een schijnwerper niet. De schijnwerper is 15 Watt, dus daar heb je er minstens 2 van nodig om een vergelijkbare hoeveelheid licht te krijgen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@bruce the boss als het alleen om de sensor gaat -wellicht LED TL balken erin zetten en dan met een hue plug werken ipv een volledige hue oplossing?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 03:36

job

Hoezo kom je op die specifieke lamp terecht? Een schijnwerper is bedoeld om licht te bundelen en te kunnen richten. Een tl-buis hangt aan het plafond is bedoeld voor het verspreiden van licht (exact het tegenovergestelde).

Wat is het doel van de nieuwe aankoop? Ik heb hue aangeschaft omdat ik lampen automatisch (bewegingssensor) wilde laten aangaan. later ben ik uit gaan breiden en heb ik nog meer hue lampen gekocht vanwege de dimfunctie en de kleurentemperaturen.

Heb je veel licht nodig dan kan je denken aan de hue aurelle. De grote vierkant of langwerpige geeft 4200 lumen, maar is wel prijzig (190 euro). Hoeveel lumen heeft je huidige lamp?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 30-11-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wallie schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:52:
[...]

https://www.hueessentials.com/ kan het, heb ik er zelf ooit voor gebruikt om IKEA Trad.. euh.. fri ofzo, lampjes te koppelen.
Tsja, die lukt het wel - maar alleen via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik had even ergens een Philips Hue White Ambiance E27 besteld om te kijken hoe deze eruit ziet voordat ik ergens een hele set bestel.
Ik moet zeggen dat ik de intensiteit erg vindt tegenvallen. Ja, als ik hem flink naar wit toe zet dan is het best wel vel. Maar gewoon warm wit valt me erg tegen. Deze lamp zou 806 lumen moeten zijn.

Ik heb ook een Yeelight warm wit (kleur temp ook aanpasbaar) van 800 Lumen maar deze is een stuk feller.
De Hue varieert ook in intensiteit als ik de kleur temp aanpas. Uiterste stand geel komt er weinig licht uit, lijkt wel 25 watt. De yeelight is wel constant qua intensiteit.

Of zijn mijn verwachtingen nu te hoog?

En is de Philips Hue White E27 vergelijkbaar qua intensiteit met de Philips Hue White Ambiance E27 als dezelfde kleur temp wordt gekozen op de Philips Hue White Ambiance E27 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49
job schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:41:
[...]

Hoezo kom je op die specifieke lamp terecht? Een schijnwerper is bedoeld om licht te bundelen en te kunnen richten. Een tl-buis hangt aan het plafond is bedoeld voor het verspreiden van licht (exact het tegenovergestelde).

Wat is het doel van de nieuwe aankoop? Ik heb hue aangeschaft omdat ik lampen automatisch (bewegingssensor) wilde laten aangaan. later ben ik uit gaan breiden en heb ik nog meer hue lampen gekocht vanwege de dimfunctie en de kleurentemperaturen.

Heb je veel licht nodig dan kan je denken aan de hue aurelle. De grote vierkant of langwerpige geeft 4200 lumen, maar is wel prijzig (190 euro). Hoeveel lumen heeft je huidige lamp?
Mijn doel is zoveel mogelijk licht te hebben in de garage voor eventueel te kunnen klussen en ik snap de uitleg betreffende het verschil tussen een tl-bak en de desbetreffende Hue. Ik wil ook met een sensor werken zodat de lamp direct aangaat maar vooral uitgaat na een X-tijd want dat wordt nog wel eens vergeten.

Maar ik kan niet echt een lamp vinden die voldoende licht geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12
Sinds een aantal maanden heb ik een Philips Hue white and color lamp met een eigen leven. Hebben hier meer mensen last van? Lamp gaat zelf op willekeurige tijden aan of uit.

Wat ik al heb gedaan:
- Bridge gereset (versie 2).
- Lamp verwijderd uit fitting, 3 dagen zonder stroom, en opnieuw gekoppeld
- Alle routines uit bridge verwijderd met HUE app.
- Alle timers verwijderd uit Iconnecthue (hier bedien ik normaal de lampen mee in huis).
- Alle updates uitgevoerd alle lampen zijn up to date
- Lampen worden niet via een ander programma aangestuurd, alleen via de hue bridge.

Iemand nog tips wat ik meer zou kunnen doen? Of herkennen dit probleem? Krijg helaas niks op internet hierover gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21

The Chosen One

Zie signature!

Heb wat Hue dingetjes nu besteld maar die vage problemen die af en toe langskomen maken mij toch kriebelig.
Zo'n duur product en dan zulke gekke dingen. Natuurlijk zullen mensen sneller klagen dan lof komen zingen maar toch.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@bruce the boss Kun je dan niet beter een Hue stekker ergens tussen ztten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 22:41

Lief Adje

Love is in the air

Sinds de update van de bridge naar 1941132080 krijg ik rare temperaturen door van de sersoren, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
@Lief Adje Herken ik niet, zowel mijn outdoor als indoor sensor laten normale waarden zien. Ik ben wel benieuwd, waar gebruik je die sensoren voor? Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben eigenlijk.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 22:41

Lief Adje

Love is in the air

Arjan90 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:26:
@Lief Adje Herken ik niet, zowel mijn outdoor als indoor sensor laten normale waarden zien. Ik ben wel benieuwd, waar gebruik je die sensoren voor? Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben eigenlijk.
Mijn outdoor sersoren hebber er ongeveer 7 graden bij gekregen (van 0 naar 7)
Binnen iets minder van 15 naar 16,5..

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
The Chosen One schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:38:
Heb wat Hue dingetjes nu besteld maar die vage problemen die af en toe langskomen maken mij toch kriebelig.
Zo'n duur product en dan zulke gekke dingen. Natuurlijk zullen mensen sneller klagen dan lof komen zingen maar toch.
ik denk dat dat inderdaad maar een paar zijn, het overgrote deels is top! ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:27
Poei de lampen werken eigenlijk altijd goed. Maar ik kom 1 probleem zo nu en dan tegen.

Mijn buitenlampen blijven soms de hele nacht branden, ondanks dat ik een routine heb die ze om 23:59 zou moeten uitschakelen.

Iemand enig idee? Vaak helpt het om de routine even uit en aan te zetten, maar wel onhandig.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 21:47
B-Force schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:27:
[...]

ik denk dat dat inderdaad maar een paar zijn, het overgrote deels is top! ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad :)
Ik sluit me hier van harte bij aan, heb het hele huis (behalve de afzuigkap) inmiddels geHue'd en het werkt
allemaal als een zonnetje :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

megaleo

Special member

bruce the boss schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:01:
[...]

Mijn doel is zoveel mogelijk licht te hebben in de garage voor eventueel te kunnen klussen en ik snap de uitleg betreffende het verschil tussen een tl-bak en de desbetreffende Hue. Ik wil ook met een sensor werken zodat de lamp direct aangaat maar vooral uitgaat na een X-tijd want dat wordt nog wel eens vergeten.

Maar ik kan niet echt een lamp vinden die voldoende licht geeft.
Ik heb toevallig ook net van de week het "klusprobleem met te weinig licht" getackeld.
Hiervoor heb ik een LED-paneel opgehangen. Zie https://www.123led.nl/123...-wit-40W-i5885-t4500.html
Komt echt een bak licht uit!! Super! Had ik veel eerder moeten doen.

Doe er een Hue smart plug tussen en je bent klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
bopitje schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:36:
Sinds een aantal maanden heb ik een Philips Hue white and color lamp met een eigen leven. Hebben hier meer mensen last van? Lamp gaat zelf op willekeurige tijden aan of uit.

Wat ik al heb gedaan:
- Bridge gereset (versie 2).
- Lamp verwijderd uit fitting, 3 dagen zonder stroom, en opnieuw gekoppeld
- Alle routines uit bridge verwijderd met HUE app.
- Alle timers verwijderd uit Iconnecthue (hier bedien ik normaal de lampen mee in huis).
- Alle updates uitgevoerd alle lampen zijn up to date
- Lampen worden niet via een ander programma aangestuurd, alleen via de hue bridge.

Iemand nog tips wat ik meer zou kunnen doen? Of herkennen dit probleem? Krijg helaas niks op internet hierover gevonden.
Een buurman die via BT is verbonden met je lamp? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
ik heb een Lightstrip (versie 4, dus met bluetooth) doorgeknipt omdat ik er precies 1 mtr van nodig had. Ik heb nu 1 mtr over. Ik zou die nog wel willen gebruiken, waarbij ik aan 2 scenario's zit te denken:

- met een koppelstuk verlengen aan het 'originele' deel. Ik weet dat dat bv kan met Litcessory onderdelen; alleen hebben zij nog geen V4 koppel/verlengstukken. Zijn er andere merken die wel bescnhikbaar zijn?

- dit deel zelfstandig gebruiken, maar daar heb je nartuurlijk stroomtoevoer en een zigbee controler (het kleine kastje) voor nodig. Is dat te realiseren met andere onderdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat vind ik eigenlijk best jammer dat de lampen op Bluetooth zichtbaar blijven, ondanks dat ze via de bridge gekoppeld zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
Hallo,

[Afbeelding]
Ik heb twee OSRAM substitube connected TL vervangers gekoppeld aan mijn Hue, je moet hiervoor wel touchlink gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:29
CAP-Team schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:24:
Dat vind ik eigenlijk best jammer dat de lampen op Bluetooth zichtbaar blijven, ondanks dat ze via de bridge gekoppeld zijn.
Ze blijven inderdaad zichtbaar (heel jammer als je veel lampen hebt) maar je kan normaal gezien niet meer verbinden eens ze met de bridge gekoppeld zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Avvd schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:30:
[...]

Hier gaat het al lange tijd goed met de hue smartplug, een garantie is het echter nooit.
toch maar het zekere voor het onzekere genomen en de Osram versie speciaal voor buiten aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
sOid schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:14:
[...]

Oke. En de dikte? Dat is eigenlijk nog het belangrijkste voor mijn situatie. Mocht iemand nog in de gelegenheid zijn het op te meten dan hoor ik het graag :)

Werd vannacht wakker van een 'knarsend' geluid in m'n slaapkamer. Blijkt dat een Hue Ambiance E27-lampje kapot is. Niks aan te zien, maar doet niks meer. Vreemd. Niet eerder een kapotte Hue-lamp gehad. Ben benieuwd of dit onder garantie valt.
2,4 cm is de hoogte.
Pagina: 1 ... 108 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic