[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.944 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:21

franssie

Save the albatross

ro3lie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:33:
Iemand al de E14 kogellamp gekocht?
Lijkt nergens op voorraad te zijn.
En nog steeds niet. En ik wil ze in een bol lamp zetten en de kaarsversie is net te lang. Misschien dat ik de kap van een kaarsversie er maar af haal (van IKEA dan, ik ga geen HUE prijs voor betalen voor zo een hack)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Ik kom ergens niet uit. Ik heb een thuiskomen routine ingesteld in de Hue app. Hierbij moet bij thuiskomt de lamp in de berging gaan branden zodat ik niet in het donker binnen kom.

Ik heb het al een aantal keren geprobeerd maar iedere keer bij thuiskomt brand de lamp in de berging niet. Zijn er meerdere gebruikers die hier "last" van hebben ? En misschien ook een oplossing ?

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bjorn180179 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:11:
Ik kom ergens niet uit. Ik heb een thuiskomen routine ingesteld in de Hue app. Hierbij moet bij thuiskomt de lamp in de berging gaan branden zodat ik niet in het donker binnen kom.

Ik heb het al een aantal keren geprobeerd maar iedere keer bij thuiskomt brand de lamp in de berging niet. Zijn er meerdere gebruikers die hier "last" van hebben ? En misschien ook een oplossing ?
Wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Een Huawei M20 Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Hoe staan de batterij bespaar instellingen? Grote kans dat de Hue app niet op de achtergrond mag draaien van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Kid_Stevie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:17:
[...]

Hoe staan de batterij bespaar instellingen? Grote kans dat de Hue app niet op de achtergrond mag draaien van je telefoon.
Ik ga dat even uitzoeken, misschien dat hier Huawei gebruikers zijn die weten hoe de batterij instellingen moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Bjorn180179 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:37:
[...]

Ik ga dat even uitzoeken, misschien dat hier Huawei gebruikers zijn die weten hoe de batterij instellingen moeten staan.
Je kan hier kijken:

https://dontkillmyapp.com/huawei

Om te testen zou je voor je thuiskomt even de Hue app kunnen openen. Als die actief is en het werkt wel weet je dat het hier aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Had net voor een rondje gingen wandelen de batterij instellingen aangepast. Bij terugkomst na wandeling gaat nog de lamp niet aan. Maar weer even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12
spokje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:33:
[...]

Een buurman die via BT is verbonden met je lamp? :P
Nee dat is niet mogelijk, zijn nog de oude hue lampen zonder BT. Blijft iets bijzonders. Blijkbaar heeft vannacht weer de hele nacht de lamp aan gestaan. Is toch uit zich zelf aangegaan. Terwijl ook de bridge niet van buitenaf bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
@Jochemd13 tijd voor een deel 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
Staat weer een hub update klaar.
Helaas geen releasenotes beschikbaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Ben niet meer zo actief op het forum hier, wie wilt mag een nieuwe aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Shit daar was ik al bang voor, dat is dikker dan de vorige generatie :/ Dank voor het nameten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:27
leekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 06:59:
[...]

Tip probeer eens verschillende sterktes uit je zal zien dat 45 % soms een beter effekt geeft dan 100 % .

Ik ben er erg tevreden mee gebruik het meer voor series en films maar effekt is geweldig !
Is het inmiddels nou mogelijk om scenes of anders gezegd meerdere kleuren vast weer te geven op de Gradient? Of is het nog steeds maar 1 enkele kleur? Ik heb nu 2 Play bars die ik graag in bv. paars en blauw laat weergeven, als alles uitstaat.

Ik wil nu deze opstelling vervangen voor een Gradient lightstrip maar ik lees dat er maar 1 kleur kan worden weergegeven in mijn voorbeeld.

Kan jij of iemand anders deze vraag beantwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Vinnie84 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:40:
[...]

Is het inmiddels nou mogelijk om scenes of anders gezegd meerdere kleuren vast weer te geven op de Gradient? Of is het nog steeds maar 1 enkele kleur? Ik heb nu 2 Play bars die ik graag in bv. paars en blauw laat weergeven, als alles uitstaat.

Ik wil nu deze opstelling vervangen voor een Gradient lightstrip maar ik lees dat er maar 1 kleur kan worden weergegeven in mijn voorbeeld.

Kan jij of iemand anders deze vraag beantwoorden?
De kleuren kunnen alleen in 7 verschillende zones worden weergegeven mbv syncbox en sync app .

Los van de app of box en verbonden met de hub kan er 1 kleur worden weergegeven .

Gradient is echt bedoeld voor ambi weergave op een tv

[ Voor 3% gewijzigd door leekers op 02-12-2020 08:43 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
jkrol schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:12:
ik heb een Lightstrip (versie 4, dus met bluetooth) doorgeknipt omdat ik er precies 1 mtr van nodig had. Ik heb nu 1 mtr over. Ik zou die nog wel willen gebruiken, waarbij ik aan 2 scenario's zit te denken:

- met een koppelstuk verlengen aan het 'originele' deel. Ik weet dat dat bv kan met Litcessory onderdelen; alleen hebben zij nog geen V4 koppel/verlengstukken. Zijn er andere merken die wel bescnhikbaar zijn?

- dit deel zelfstandig gebruiken, maar daar heb je nartuurlijk stroomtoevoer en een zigbee controler (het kleine kastje) voor nodig. Is dat te realiseren met andere onderdelen?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie84
leekers schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:43:
[...]

De kleuren kunnen alleen in 7 verschillende zones worden weergegeven mbv syncbox en sync app .

Los van de app of box en verbonden met de hub kan er 1 kleur worden weergegeven .

Dankjewel, dan wacht ik nog wel even. Ik las onderstaand en was benieuwd of het al zo ver was:

However, Hue founder George Yianni has already announced that a future software update will enable the gradient function outside of the sync box.

Las dus ook dat het standaard niet mogelijk is, omdat de bridge anders zo veel apparaten gelijk moet aansturen, waardoor je bridge snel vol zit. Maar gezien de prijs van een extra bridge lijkt mij dit echt balony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:33
In mijn zoektocht om m'n bureau wat te 'pimpen' heb ik overwogen de Hue Play aan te schaffen, maar een duosetje van 112€ is toch wel weer prijzig.

Toen vroeg ik me af of er geen mooie armaturen zijn om de GU10 of E27 in te steken, die zijn op 2dehands ook veel makkelijker te scoren. Ik heb al wat gezocht op AliExpress, maar daar kom ik eigenlijk enkel op louter de sockets uit. Ook even aan het browsen geweest op Thingiverse, maar de 3d-print wereld is me vrijwel onbekend.

Zijn er mensen met tips in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:30
Wat voor lamp zoek je? GU10 en E27 slaat alleen op de fitting. Er zijn eindeloos veel lampen te vinden met één van beide fittingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Alekz87 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:48:
Dus ik kan er geen 5 kopen aan en elkaar lussen?
Je kan meerdere extenties kan je op de 2m basis unit koppelen maar je kan niet meerdere basis sets aan elkaar doorlussen (zonder met een soldeerbout aan de slag te gaan).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:05
in het weekend Hue GU lampjes en de afstandbediening Hue dimming switch besteld, netjes gekoppeld in de HA met de Conbee2 stick, werkt mmakkelijker dan de Ikea lampjes

We denken nu aan twee lampen Bloom tafellamp voor in de kamer. ik ga ervan uit dat deze ook met de Conbee2 stick werken.

Welke afstand bediening raden jullie aan, er komen meerdere lampen in de kamer met alleen wit licht, dus aan en uit en dimmen is noodzakelijk.

Maar voor de bloom lampen wil ik ook een kleur makkelijk selecteren met de afstand bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:06
Deze week een Hue sensor gemonteerd voor in de hal. Niet voor beweging maar voor Sunlight as a switch. Ik wilde de lamp er ook mee aan laten gaan, dus ingesteld vanaf 5.55. Hij gaat echter niet aan. Ook heb ik wat moeite om de juiste lichtsterkte te bepalen waarbij de lamp weer uit moet gaan. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Laatst online: 27-08-2023
Drwho1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:13:
In mijn zoektocht om m'n bureau wat te 'pimpen' heb ik overwogen de Hue Play aan te schaffen, maar een duosetje van 112€ is toch wel weer prijzig.

Toen vroeg ik me af of er geen mooie armaturen zijn om de GU10 of E27 in te steken, die zijn op 2dehands ook veel makkelijker te scoren. Ik heb al wat gezocht op AliExpress, maar daar kom ik eigenlijk enkel op louter de sockets uit. Ook even aan het browsen geweest op Thingiverse, maar de 3d-print wereld is me vrijwel onbekend.

Zijn er mensen met tips in die richting?
is het je doel om dit te gaan gebruiken in combinatie met de hue sync app op pc?
je hebt hier wel ook een bridge bij nodig. ik weet niet of je deze al 1 hebt?.

hue sync werkt enkel met kleuren lampen van philips hue. Mocht je deze 2 stuks willen kopen en ook nog 2 armaturen. dan kom je toch al heel snel in de buurt van die 112 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:33
broekvdr schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:33:
[...]

is het je doel om dit te gaan gebruiken in combinatie met de hue sync app op pc?
je hebt hier wel ook een bridge bij nodig. ik weet niet of je deze al 1 hebt?.

hue sync werkt enkel met kleuren lampen van philips hue. Mocht je deze 2 stuks willen kopen en ook nog 2 armaturen. dan kom je toch al heel snel in de buurt van die 112 euro.
Bridge is aanwezig, dat is geen probleem. Geen specifiek doel om deze te koppelen aan een sync app op m'n PC momenteel. M'n bureau is bijna all work en weinig play. ;)

Na een herinrichting heb ik nu een hoekbureau en wil ik eigenlijk gewoon wat kleur in mijn hoek brengen dmv de hue lampen. Die ik dan ook meteen kan aansteken met te roepen naar mijn google assistant.

Op zich hoeft het geen Hue te zijn, een RGB-lamp/strip waarmee ik subtiel kan uitlichten is wat ik zoek. Maar omdat ik de bridge toch heb, lijkt dat me wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Drwho1 op 02-12-2020 19:44 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Obelixxx
DePaul schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:33:
Klinkt goed, wel een foto als je klaar bent hoor ;)
Klaar!
Erg happy met het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YRDcEPLqpMhRnpZHhqYKcNyFrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXCSTbrjawTJJXF7EaY9QMbY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsiAbXNhh4p0fVt3lw4HsqJCBHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Acis7qSl9B1LlbwCLdkM7orH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAZGXpjtmI-0Sk4kuDalWVbyncQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3WtJzWUzUkgGRYXUd8q337r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEqjZLmWaCI27-fPx4_wORZm9GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZTy9KTkSRrbbY11f62t8d4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/672mpmiRKoe3qtQuIaAo8IF82tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muiBLEhoxs8DjFnLAnuYGQ48.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Ik blijf het een bijzonder ding vinden. Ik weet nog niet wat ik ervan vind. Het heeft wel wat!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 21:47
Mooi man! :D Waar kan ik 'm bestellen? ;)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
DePaul schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:08:
[...]

Mooi man! :D Waar kan ik 'm bestellen? ;)
PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Obelixxx ben ook wel benieuwd?! Misschien een blogje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Blogje zeker... ik ben ook echt benieuwd. Ziet er tof uit _/-\o_

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
NeoFoX schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:32:
[...]

Blogje zeker... ik ben ook echt benieuwd. Ziet er tof uit _/-\o_
Blogje?
Wat verstaan jullie daar onder?
Kan je een voorbeeld geven van een blogje? Kan ik checken of ik dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjansen79
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-06-2024
Hallo allen,

Ben nieuw hier en heb een account aangemaakt omdat ik een probleempje heb met mij Hue GU10 white & color spots en hoop dat iemand hier me kan helpen.

Ik heb 4 halogeen spots vervangen door Hue die ik alle 4 gegroepeerd heb in de app. Als ik een voor gedefinieerde scène kies dan wijken 2 van de 4 lampen af qua kleur/instelling. Als ik zelf een scène maak en de kampen allemaal de zelfde kleur geef gaat het wel goed.

Ik heb de nieuwste software geïnstalleerd en alles al een keer opnieuw ingesteld.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Bedankt vast 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Laatst online: 14:30
Sommige scenes zijn juist opgebouwd uit meerdere kleuren om zo een sfeer neer te zetten. Dat komt het best tot zijn recht bij meerdere (>10) lampen. Je kunt ook zelf scenes aanmaken die wel uit één kleur bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
leekers schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:43:
[...]

Toch nog een vraagje hierover.

Kan je wel scenes kiezen via de Sync Box en/of Sync App op PC? Ik krijg het niet gevonden.

Als je het over 1 kleur hebt via de Hue app. Kan je dan wel de sterkte aanpassen? Ik stel vaak een diepe blauwe of rode kleur in als ik iets gewoon tv kijk of een rustige serie. Kan dat?

Kriebelt toch om aan te schaffen. Anders wordt het een 3e achter de tv, maar vind de Gradient feller en breder weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjansen79
  • Laatst online: 26-06-2024
coinman63 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:35:
Sommige scenes zijn juist opgebouwd uit meerdere kleuren om zo een sfeer neer te zetten. Dat komt het best tot zijn recht bij meerdere (>10) lampen. Je kunt ook zelf scenes aanmaken die wel uit één kleur bestaan.
Dank je. Kwam hier net zelf ook achter ja. Best logisch eigenlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Om wille van Google Assistent support ben ik
over gegaan van mijn ouwe trouwe bridge v1 naar v2.
Nieuwe hue app geïnstalleerd, lampen gekoppeld. Tot zover geen probleem.

Tot dat ik het wil toevoegen aan mijn Google Home app. Ik krijg bij het koppelen de volgende twee meldingen:

- Philips hue is gekoppeld
En nog geen seconde later
- er is iets verkeerd gegaan. Probeer het opnieuw

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, waaronder het verwijderen van mijn bridge op My Hue, alle andere app koppelingen uit My hue gehaald, de bridge van het stroom afgehaald, etc. Maar niks lijkt te helpen.

Bij wat internet zoek werk kom ik het probleem bij meerdere tegen, maar nergens een oplossing.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:18
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Ik heb 2 hue beweging sensors. 1 is gekoppeld aand een E27 lamp en dat werkt altijd. De andere is gekoppeld aan een ruimte met daarin 5 G10 lampen. Nu is het op willekeurige momenten in de avond dat de lampen in die ruimte niet aan gaan als ik binnen loop. In de app zie ik wel dat de sensor beweging heeft gedetecteerd. Ik heb alles al een keer opnieuw ingesteld, maar dat maakt niet uit.

Het geheel zit op een V2 bridge en alle software is up to date. Ik heb de sensoren ook al een keer gewisseld, maar dat maakt niet uit. Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie84
arvidbeheerder schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:00:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Ik heb 2 hue beweging sensors. 1 is gekoppeld aand een E27 lamp en dat werkt altijd. De andere is gekoppeld aan een ruimte met daarin 5 G10 lampen. Nu is het op willekeurige momenten in de avond dat de lampen in die ruimte niet aan gaan als ik binnen loop. In de app zie ik wel dat de sensor beweging heeft gedetecteerd. Ik heb alles al een keer opnieuw ingesteld, maar dat maakt niet uit.

Het geheel zit op een V2 bridge en alle software is up to date. Ik heb de sensoren ook al een keer gewisseld, maar dat maakt niet uit. Weet iemand wat dit kan zijn?
Staat lichtgevoeligheid niet anders of de gevoeligheid op beweging? Heb zelf ook gemixte ervaringen helaas en zat in een combinatie van die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
Vinnie84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:11:
[...]

Staat lichtgevoeligheid niet anders of de gevoeligheid op beweging? Heb zelf ook gemixte ervaringen helaas en zat in een combinatie van die 2.
Ik kan daar nog een beetje mee gaan spelen. Moest jij de licht/bewegingsgevoeligheid terugschroeven of verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
arvidbeheerder schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:14:
[...]

Ik kan daar nog een beetje mee gaan spelen. Moest jij de licht/bewegingsgevoeligheid terugschroeven of verhogen?
Net even gekeken. Bij mij staat de beweging op 100 procent en licht op ongeveer 20 procent.

Het is al even geleden maar volgens mij werkte het anders niet omdat de buitenlamp te veel licht en dus de sensor niet aanschoot. Weet nog wel dat het even stoeien was. Mag wel wat duidelijker aangegeven worden wat mij betreft.

Overigens staat bij day behaviour schedule op 6 uur in de ochtend tot 22 uur en night behaviour van 22 uur tot 6 uur. Wellicht dat je daar iets in herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
matz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:40:
Om wille van Google Assistent support ben ik
over gegaan van mijn ouwe trouwe bridge v1 naar v2.
Nieuwe hue app geïnstalleerd, lampen gekoppeld. Tot zover geen probleem.

Tot dat ik het wil toevoegen aan mijn Google Home app. Ik krijg bij het koppelen de volgende twee meldingen:

- Philips hue is gekoppeld
En nog geen seconde later
- er is iets verkeerd gegaan. Probeer het opnieuw

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, waaronder het verwijderen van mijn bridge op My Hue, alle andere app koppelingen uit My hue gehaald, de bridge van het stroom afgehaald, etc. Maar niks lijkt te helpen.

Bij wat internet zoek werk kom ik het probleem bij meerdere tegen, maar nergens een oplossing.

Iemand een suggestie?
Mijzelf quoten, omdat ik mijn eigen oplossing heb gevonden :+

Omdat ik allemaal mislukte pogingen had met het verbinden van Hue met Google, blijkt dat mijn Hue account wel goed gekoppeld was in Google. De link heb ik eerst weg gehaald.
Daarnaast lijkt het hoofd probleem te zijn dat de bridge (of google home?) geen verbinding met elkaar kan vinden als je router op 5ghz staat.

Oplossing: 'schoon' beginnen als het gaat om gekoppelde accounts (geen koppelingen hebben dus). Je wifi van het 5ghz kanaal halen en op de 'normale' 2.4 zetten. Vervolgens het normale verbindingsproces doorlopen in de Google Home app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Obelixxx schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:04:
[...]

Blogje?
Wat verstaan jullie daar onder?
Kan je een voorbeeld geven van een blogje? Kan ik checken of ik dat ook kan.
Ergens een beschrijving van wat je gemaakt hebt en hoe je dat precies gedaan hebt. Als je zelf geen plek hebt is misschien https://www.instructables.com/ een handige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:36

itsalwaysme

Graast voor DB

matz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:50:
[...]

Mijzelf quoten, omdat ik mijn eigen oplossing heb gevonden :+

Omdat ik allemaal mislukte pogingen had met het verbinden van Hue met Google, blijkt dat mijn Hue account wel goed gekoppeld was in Google. De link heb ik eerst weg gehaald.
Daarnaast lijkt het hoofd probleem te zijn dat de bridge (of google home?) geen verbinding met elkaar kan vinden als je router op 5ghz staat.

Oplossing: 'schoon' beginnen als het gaat om gekoppelde accounts (geen koppelingen hebben dus). Je wifi van het 5ghz kanaal halen en op de 'normale' 2.4 zetten. Vervolgens het normale verbindingsproces doorlopen in de Google Home app.
Dit heb ik ook gehad nadat er een bridge gesneuveld was.
Mijn probleem was dat de oude brigde nog als eerste bridge in mijn Hue account stond.

Mijn oplossing was: Verwijderen van de oude bridge.

Dit zie je niet in de app. Ik zag het pas toen ik inlogde op de webpagina.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:39
Ik heb een Hue filament LED onderdeel gemaakt van 'woonkamer'. Deze lamp heb ik altijd best op max 50% helderheid staan, op hoge helderheid vind ik deze niet mooi uitkomen op de plek waar hij staat.
Wanneer ik de helderheid voor de hele woonkamer omhoog gooi, gaat die specifieke lamp vaak veel feller branden dan de 50% die ik eigenlijk zou willen.

Is het ook mogelijk een soort maximale helderheid in te stellen per lamp, bijvoorbeeld dat een specifieke lamp nooit boven de 50% helderheid kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn nieuwe (bluetooth) Lightstrip Plus lijkt het al na één dag te hebben begeven. Hij gaat niet meer aan.
Moet zeggen dat ik de verbinding van strip naar dat kleine witte kastje nogal broos vind.

Iemand nog tips wat ik kan proberen behalve Philips bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Vinnie84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:54:
[...]

Toch nog een vraagje hierover.

Kan je wel scenes kiezen via de Sync Box en/of Sync App op PC? Ik krijg het niet gevonden.

Als je het over 1 kleur hebt via de Hue app. Kan je dan wel de sterkte aanpassen? Ik stel vaak een diepe blauwe of rode kleur in als ik iets gewoon tv kijk of een rustige serie. Kan dat?

Kriebelt toch om aan te schaffen. Anders wordt het een 3e achter de tv, maar vind de Gradient feller en breder weergegeven worden.
Nee , je kan in sync box geen scenes instellen alleen reakties op video of music .
Niet mijn eigen ervaring maar ik begreep dat je via de hue app de gradient gewoon als lamp kunt bedienen dus ook sterkte en kleur kan instellen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
matz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:50:
[...]

De Hue bridge verbindt met een kabel, dus daarvoor mag 2,4GHz of 5GHz WiFi niet uitmaken.

Hier werkt het prima met de Google Home Mini en mijn smartphone verbonden via 5GHz.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:22
Weet iemand toevallig waar de uitbreiding voor de lichtstip 1 meter nog te verkrijgen is zonder Bluetooth ? Kom net 2 meter tekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:29
jtm_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:15:
Ik heb een Hue filament LED onderdeel gemaakt van 'woonkamer'. Deze lamp heb ik altijd best op max 50% helderheid staan, op hoge helderheid vind ik deze niet mooi uitkomen op de plek waar hij staat.
Wanneer ik de helderheid voor de hele woonkamer omhoog gooi, gaat die specifieke lamp vaak veel feller branden dan de 50% die ik eigenlijk zou willen.

Is het ook mogelijk een soort maximale helderheid in te stellen per lamp, bijvoorbeeld dat een specifieke lamp nooit boven de 50% helderheid kan komen?
Ik denk dat dit (helaas) niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Ik heb hetzelfde probleem met een tafellamp en kon ook niet vinden hoe je dit oplost, wellicht moet je de lamp uit de woonkamer halen en een aparte ruimte ervoor maken? En dan gelijke routines met lagere helderheid maken. Ik heb het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55

Nee dat kan niet, maar vind het wel een goed idee!

Ik Zal het doorgeven aan het ontwikkelteam van Hue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Als je een Hue bluetooth lamp hebt met dimmer (dus zonder bridge) dan kun je 4 scenes wisselen door op de 1 te drukken.
Maar kun je die scenes ook aanpassen?
Kon dat niet echt vinden in de Hue BT app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
MaZo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:47:
Mijn nieuwe (bluetooth) Lightstrip Plus lijkt het al na één dag te hebben begeven. Hij gaat niet meer aan.
Moet zeggen dat ik de verbinding van strip naar dat kleine witte kastje nogal broos vind.

Iemand nog tips wat ik kan proberen behalve Philips bellen?
Ja, misschien een open deur maar tenzij je de strip direct bij Philips (Signify) gekocht hebt zul je je eerst bij de verkoper moeten melden, al is mijn ervaring met de aftersales van Signify zelf ook heel goed :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

jobr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:47:
Als je een Hue bluetooth lamp hebt met dimmer (dus zonder bridge) dan kun je 4 scenes wisselen door op de 1 te drukken.
Maar kun je die scenes ook aanpassen?
Kon dat niet echt vinden in de Hue BT app.
In de BT app weet ik niet, maar met een bridge kan dat zeker. Je kunt aan elke keer drukken (tot 5x) een scene hangen en welke scene dat is bepaal je zelf.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
MarioMark1541 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:32:
Weet iemand toevallig waar de uitbreiding voor de lichtstip 1 meter nog te verkrijgen is zonder Bluetooth ? Kom net 2 meter tekort
Volgens mij zag ik die versie in de Karwei in Gouda net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:14
DePaul schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:39:
[...]

Ja, misschien een open deur maar tenzij je de strip direct bij Philips (Signify) gekocht hebt zul je je eerst bij de verkoper moeten melden, al is mijn ervaring met de aftersales van Signify zelf ook heel goed :)
Dat hoeft helemaal niet, ik benader altijd rechtstreeks Signify.. Als je de factuur kan laten zien doen ze helemaal niet moeilijk is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Birdy D schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:00:
[...]

Dat hoeft helemaal niet, ik benader altijd rechtstreeks Signify.. Als je de factuur kan laten zien doen ze helemaal niet moeilijk is mijn ervaring.
Dat is een feit dat ze niet moeilijk doen, zo heb ik al aan den lijve ondervonden maar ze hoeven het niet te doen. Formeel moet je aankloppen bij de verkoper, niet bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
arvidbeheerder schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:00:

Wanneer de klachten blijven ondanks een goed ingestelde gevoeligheid (licht en beweging) zit er voorlopig niets anders op dan afwachten wanneer Signify eindelijk een keer deze klachten oplost. Je kunt in deze thread toch al een behoorlijk aantal berichten lezen over dit onderwerp. Helaas heeft mijn setup er ook last van. Ik heb hierover intensief contact gehad met Signify (op hun verzoek allerlei testen gedaan en allerlei data uit de bridge aangeleverd) en zoals het zich laat aanzien is het nog steeds niet opgelost.

Zelf heb ik het op kunnen lossen door mijn hue sensors met, in mijn geval, iConnecthue in te stellen. Dit is een IOS app wat behoorlijk agressief (de woorden van Philips :) ) met de resources van de bridge omgaat met als resultaat dat in mijn geval alle sensors weer werken zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Vaag wanneer ik in de hue app een smartplug probeer toe te voegen springt de app telkens naar lampen configuratie is dit een bug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Thijs B schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:12:
Vaag wanneer ik in de hue app een smartplug probeer toe te voegen springt de app telkens naar lampen configuratie is dit een bug ofzo?
Nee. Smart Plugs voeg je gewoon op precies dezelfde manier toe als lampen. Dus je komt in het goede scherm terecht, geen bug.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:16:
[...]

Nee. Smart Plugs voeg je gewoon op precies dezelfde manier toe als lampen. Dus je komt in het goede scherm terecht, geen bug.
oh vaag nu zie ik het, blijkbaar volgens hue omdat je de smartplug alleen voor lampen mag gebruiken, wat zou daar de reden van zijn?.

Naja hij doet het nu, kan ik de kerstverlichting tenminste aan/uit zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10-2024
ManiacsHouse schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:07:
Ben nog geen enkele (goedkope!) non-signify accessoire tegengekomen die direct te gebruiken is en zichtbaar in de hue-app.
Ik heb het vandaag geprobeerd. Het slimme stopcontact werkt probleemloos als je het koppelt via Lamp toevoegen, maar de deursensor wordt helaas niet door de Hue app gevonden... Is er dan helemaal geen deursensor voor Hue (en blijf ik vastzitten aan mijn Zwave en RF433 spul)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
pierregielen64 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:22:
[...]

Ik heb het vandaag geprobeerd. Het slimme stopcontact werkt probleemloos als je het koppelt via Lamp toevoegen, maar de deursensor wordt helaas niet door de Hue app gevonden... Is er dan helemaal geen deursensor voor Hue (en blijf ik vastzitten aan mijn Zwave en RF433 spul)???
en als je het zou bedienen via google home assistant zo heb ik het gedaan en dan kan ik spul van verschillende fabrikanten door elkaar gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
Thijs B schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:24:
en als je het zou bedienen via google home assistant zo heb ik het gedaan en dan kan ik spul van verschillende fabrikanten door elkaar gebruiken
Dan heb ik alsnog een hub van Silvercrest nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
Het idee is streven naar minder hardware, dus alles op 1 hub (die van Hue), en vooral ook de Zwave hardware die ik nu heb de deur uit. De enige reden waarom ik die nog heb is dat mijn deursensoren op Zwave werken en (anders dan de goedkope RF433 sensoren die ik ook heb, samen met RFXCOM) de status doorgeven: deur gaat open, deur gaat dicht in plaats van 'er verandert iets in de status van de deur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zijn hier mensen met ervaring tussen de originele smart plug van hue en third party zoals op IBOOD worden aangeboden.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Thijs B schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:20:
[...]

oh vaag nu zie ik het, blijkbaar volgens hue omdat je de smartplug alleen voor lampen mag gebruiken, wat zou daar de reden van zijn?.

Naja hij doet het nu, kan ik de kerstverlichting tenminste aan/uit zetten :)
Ik gebruik er ook een om de kerstboom en wat kerstverlichting aan te doen. Dus wel met een stekkerdoos.
Werkt prima.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
Celf11 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:53:
[...]

Wanneer de klachten blijven ondanks een goed ingestelde gevoeligheid (licht en beweging) zit er voorlopig niets anders op dan afwachten wanneer Signify eindelijk een keer deze klachten oplost. Je kunt in deze thread toch al een behoorlijk aantal berichten lezen over dit onderwerp. Helaas heeft mijn setup er ook last van. Ik heb hierover intensief contact gehad met Signify (op hun verzoek allerlei testen gedaan en allerlei data uit de bridge aangeleverd) en zoals het zich laat aanzien is het nog steeds niet opgelost.

Zelf heb ik het op kunnen lossen door mijn hue sensors met, in mijn geval, iConnecthue in te stellen. Dit is een IOS app wat behoorlijk agressief (de woorden van Philips :) ) met de resources van de bridge omgaat met als resultaat dat in mijn geval alle sensors weer werken zoals het hoort.
Het is niet beter geworden. Ik zal eens met alternatieve apps aan de slag gaan en even terug lezen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

BlakHawk schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:23:
Zijn hier mensen met ervaring tussen de originele smart plug van hue en third party zoals op IBOOD worden aangeboden.
Ja en ze werken prima met hue. Ik heb wel vernomen dat ze zigbee packets kunnen vervormen en verpesten. Zelf nooit last van gehad.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Mimiix schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:13:
[...]

Ja en ze werken prima met hue. Ik heb wel vernomen dat ze zigbee packets kunnen vervormen en verpesten. Zelf nooit last van gehad.
De originele hue plug heb ik gekocht toen hij uit kwam en wordt dagelijk meerdere keren in en uit geschakeld .
Nu jij er om vraagt herinner ik me weer dat hij er nog zit nooit ook maar 1 hapering of probleem mee gehad .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DePaul schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:39:
[...]

Het lijkt de stroomadapter of de kabel te zijn. Als ik de kabel omhoog beweeg gaat de strip aan. Heb gelukkig de afgelopen week een nieuwe set met 50% korting kunnen scoren van Bol.com, dus ik kan zodra die binnen is e.e.a. testen en het defecte deel RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:19
Celf11 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:22:
Vreemd probleempje: in de schuur heb ik een philips motion sensor gekoppeld aan een philips "white" e27 lamp (twee weken geleden nieuw gekocht). Meer dan de helft van de keren dat ik de sensor activeer gaat de lamp "in twee stappen" aan..d.w.z. Een fractie van een seconde brandt de lamp heel fel om vervolgens op de ingestelde waarde over te gaan. Om het anders te zeggen..de lamp gaat niet "vloeiend" aan zoals al mijn andere 20 Hue lampen wel doen. De andere helft van de keren dat ik door de sensor loop gaat het goed.
Sensor andere lamp laten schakelen is er geen probleem. Lamp in een andere groep is er geen probleem.
Iemand een idee?
patrickt35 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met de nieuwste versie Hue white (LWA001)(BLUETOOTH).
In de nacht periode laat ik twee lampen aangaan in schemerstand met de sensor. 1 lamp is BLUETOOTH, de andere niet. De Bluetooth variant gaat eerst voor pakweg een halve seconde naar fel, in daarna te branden in schemer stand. Zeer irritant.
Ik krijg het probleem ook niet opgelost. Misschien in een volgende firmware update.
Hier momenteel ook een White gekoppeld aan een sensor, die dit zelfde probleem heeft. Lamp resetten, sensor resetten heeft niet geholpen. Hebben jullie dit al kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Rien91 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:03:
[...]

[...]

Hier momenteel ook een White gekoppeld aan een sensor, die dit zelfde probleem heeft. Lamp resetten, sensor resetten heeft niet geholpen. Hebben jullie dit al kunnen oplossen?
Ja, ook voor dit "probleem" heb ik iConnecthue gebruikt. Ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb maar ik heb de lamp gereset met iConnecthue en opnieuw opgezet. Volgens mij ben ik aan het stoeien geweest met de "fade" timing en max helderheid. In ieder geval...bij mij is het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
Ik heb ervaring met smart plugs van Ikea, Osram, Ledvance (een buitenschakelaar, identificeert zich ook als Osram) en sinds gisteren een Silvercrest (Lidl) die ik eigenlijk alleen nodig had als repeater voor de Ledvance achter in de tuin. Ze werken allemaal prima met de Hue Bridge. In de app wel koppelen via Lamp (ipv accessoires) toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pierregielen64 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:05:
[...]

Ik heb ervaring met smart plugs van Ikea, Osram, Ledvance (een buitenschakelaar, identificeert zich ook als Osram) en sinds gisteren een Silvercrest (Lidl) die ik eigenlijk alleen nodig had als repeater voor de Ledvance achter in de tuin. Ze werken allemaal prima met de Hue Bridge. In de app wel koppelen via Lamp (ipv accessoires) toevoegen.
Die Osram plugs repeaten het (HUE) zigbee signaal toch niet? Doet de Silvercrest dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
Wolly schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:06:
Die Osram plugs repeaten het (HUE) zigbee signaal toch niet? Doet de Silvercrest dat wel?
Geen idee of de Osram als repeater te gebruiken is, maar de Silvercrest volgens mij wel. Met deze stekker in de schuur halverwege het huis en de achterzijde van de tuin kan ik de kerstverlichting achterin wel bereiken, zonder deze stekker ertussen lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
Zou mooi zijn als er een app was waarmee je de complete Zigbee Mesh kon bekijken net zoals dat in Domoticz met Zwave kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Wolly schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:06:
[...]

In principe wel. Alleen de osram plugs maken soms foutjes.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb alleen Innr smartplugs, geen originele. Maar de Innr werkt prima, wordt netjes herkend, schakelt netjes mee en zo.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Helaas, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVU2R52DifnlYaM3LOklpsZgYhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdkq9UyOc5yIUGhNSYkzbwtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar eens even op zoek hoe ik dit nu weer het beste op kan lossen......

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Janoz schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:36:
Helaas, [Afbeelding]

Heb je heel veel lampen? Ik liep er recent ook tegenaan. En vond het nogal vreemd omdat het al dik 2 jaar zo draait en nooit issues. Ik heb stuk of 15 lampen, 3 remotes en 2 bewegingssensoren. Kijk ik in de bridge blijk ik tig scènes etc te hebben (oh ja? :? ) en geen ruimte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 18:21
Waarschijnlijk een simpele vraag, maar ik kon nergens een expliciet antwoord vinden.

Is het mogelijk om met twee schakelaars één lamp (of één groep lampen) te bedienen? Ik wil de verlichting in de keuken in de keuken zelf aan/uit kunnen zetten en ook vanuit het achterhuis (met een aparte schakelaar). Ik vermoed dat dit gewoon kan, maar zoals gezegd heb ik dat nergens concreet kunnen vinden. Het hoeft geen hotelschakeling te zijn. De reden is dat er twee manieren zijn om in de keuken te komen en ik heb niet altijd mijn telefoon bij me. Ik denk aan de Hue dimmer voor in de keuken en de smart knop in het achterhuis.

[ Voor 6% gewijzigd door lexvo op 06-12-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
lexvo schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:24:
Waarschijnlijk een simpele vraag, maar ik kon nergens een expliciet antwoord vinden.

Is het mogelijk om met twee schakelaars één lamp (of één groep lampen) te bedienen? Ik wil de verlichting in de keuken in de keuken zelf aan/uit kunnen zetten en ook vanuit het achterhuis (met een aparte schakelaar). Ik vermoed dat dit gewoon kan, maar zoals gezegd heb ik dat nergens concreet kunnen vinden. Het hoeft geen hotelschakeling te zijn. De reden is dat er twee manieren zijn om in de keuken te komen en ik heb niet altijd mijn telefoon bij me. Ik denk aan de Hue dimmer voor in de keuken en de smart knop in het achterhuis.
Ja hoor, is geen enkel probleem; zelfs nog meer dan 2 is mogelijk!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jennifer97
  • Laatst online: 06-12-2020
lexvo schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:24:

Ja hoor dit kan zeker! Je kan ook hue scenes maken en deze dan weer koppelen aan een button van een schakelaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 18:21
@funske en @Jennifer97 dank voor jullie reactie! Waarschijnlijk lag het ook voor de hand, maar ik weet dit soort dingen liever zeker voordat ik wat ga bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
Janoz schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:36:
Helaas, [Afbeelding]

Hier al 'ns naar gekeken (iconnecthue)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMB3cgbyQiPbR5YnNm6sBnAUHGM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aXIMvOYOC9ELnIj5e5kqul1f.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Celf11 wel overwogen, maar nog niet aangeschaft. Ik denk ook niet dat het me veel ruimte gaat geven aangezien mijn huidige systeem bestaat uit:
- 3 bewegings sensoren
- 6 dimmer switches
- 8 FoH muur schakelaars
- 1 smart button
- 55 lampen

Veel weet ik ook te fixen door rechtstreeks op de bridge te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Vraag: is er een Android app waarmee ik bij een Hue dimmer de helderder/dimmen toetsen kan instellen, zodat ze door scenes heen klikken (net als de 1 toets dus, die wil ik zo houden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:44
Janoz schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:21:
@Celf11 wel overwogen, maar nog niet aangeschaft. Ik denk ook niet dat het me veel ruimte gaat geven aangezien mijn huidige systeem bestaat uit:
- 3 bewegings sensoren
- 6 dimmer switches
- 8 FoH muur schakelaars
- 1 smart button
- 55 lampen

Veel weet ik ook te fixen door rechtstreeks op de bridge te programmeren.
Heb je 55 lampen op 1 bridge? Volgens mij is de max 50 lampen. Is het niet gewoon een kwestie van nog een bridge aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Luuk84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:32:
[...]

Heb je 55 lampen op 1 bridge? Volgens mij is de max 50 lampen. Is het niet gewoon een kwestie van nog een bridge aanschaffen?
Ik heb er ook al 1 besteld, maar tot nu toe ging het goed. Meerdere bridges heeft volgens mij nog best nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:58
Janoz schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:03:
[...]

Ik heb er ook al 1 besteld, maar tot nu toe ging het goed. Meerdere bridges heeft volgens mij nog best nadelen.
Ligt er een beetje aan hoe de boel is ingericht. Als je de app niet veel gebruikt is er weinig hinder van meerdere bridges. Ik gebruik nu 3 bridges. Op eentje zit bijvoorbeeld alle tuinverlichting en die schakelt automatisch aan uit bij zonsondergang en - opgang. Voor die bridge heb ik de app dus nooit nodig.

Het wisselen tussen bridge in de app verloopt gelukkig wel vlot.

Nadeel, je kan slechts 1 bridge van buitenaf benaderen.

Binnen Google Home kan je ook maar 1 bridge koppelen, dat vind ik nog het grootste nadeel. Wellicht dat meerdere huizen aanmaken binnen Google Home uitkomst bied maar heb dit nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:29
verzenden schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:14:
[...]

Ligt er een beetje aan hoe de boel is ingericht. Als je de app niet veel gebruikt is er weinig hinder van meerdere bridges. Ik gebruik nu 3 bridges. Op eentje zit bijvoorbeeld alle tuinverlichting en die schakelt automatisch aan uit bij zonsondergang en - opgang. Voor die bridge heb ik de app dus nooit nodig.

Het wisselen tussen bridge in de app verloopt gelukkig wel vlot.

Nadeel, je kan slechts 1 bridge van buitenaf benaderen.

Binnen Google Home kan je ook maar 1 bridge koppelen, dat vind ik nog het grootste nadeel. Wellicht dat meerdere huizen aanmaken binnen Google Home uitkomst bied maar heb dit nog niet geprobeerd.
Je kan 1 bridge per gebruiker koppelen binnen Google Home.
Partner/andere account kan dus alles van een 2e bridge integreren. Op deze manier kan je dus in theorie maximum 6(?) bridges koppelen aan 1 huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

sam45 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:18:
[...]

Je kan 1 bridge per gebruiker koppelen binnen Google Home.
Partner/andere account kan dus alles van een 2e bridge integreren. Op deze manier kan je dus in theorie maximum 6(?) bridges koppelen aan 1 huis.
Oh, dat scheelt. Niet aan home kunnen knopen zou nogal een dealbreaker zijn. Zelfde oplossing heb ik ook voor mijn 2 harmonies kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ga binnenkort een nieuwe rij lampen ophangen bij de eethoek. Echter schoot mij één ding te binnen: De vorige lamp (geen hue ;) ) die er hing werkte met een dimmer. Nu komen daar dus vijftal hue's te hangen, en moet die dimmer er dus uit. En daar ga ik dus naar kijken.

Nu was ik benieuwd: Wat gebeurt er met hue's die aan een dimmerschakelaar hangen? Gaan die knipperen, geven die helemaal geen licht totdat de dimmer maximaal staat, gaan ze stuk? Toch even benieuwd uit interesse.

Uiteraard ga ik snel kijken of ik de schakeldoos kan aanpassen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:16:
Ik ga binnenkort een nieuwe rij lampen ophangen bij de eethoek. Echter schoot mij één ding te binnen: De vorige lamp (geen hue ;) ) die er hing werkte met een dimmer. Nu komen daar dus vijftal hue's te hangen, en moet die dimmer er dus uit. En daar ga ik dus naar kijken.

Nu was ik benieuwd: Wat gebeurt er met hue's die aan een dimmerschakelaar hangen? Gaan die knipperen, geven die helemaal geen licht totdat de dimmer maximaal staat, gaan ze stuk? Toch even benieuwd uit interesse.

Uiteraard ga ik snel kijken of ik de schakeldoos kan aanpassen.
Ik heb hetzelfde bij een tafellamp en de dimmer gewoon laten zitten op stand maximaal. Werkt feilloos met Hue, want Hue schakelt en dimt in de lamp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

prijk schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:23:
[...]

Ik heb hetzelfde bij een tafellamp en de dimmer gewoon laten zitten op stand maximaal. Werkt feilloos met Hue, want Hue schakelt in de lamp zelf.
Dat snap ik, maar het dimmen gaat normaal zonder Hue aan de hand van de spanning in de lamp: Minder spanning, gedimder licht. Bij Hue moet je een minimale spanning hebben, verwacht ik.

Dus als ik jou begrijp heb je met een knop die niet op maximaal staat dus helemaal geen verlichting?
Het gaat hier om een druk/draaiknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
AW_Bos schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:25:
[...]

Dat snap ik, maar het dimmen gaat normaal zonder Hue aan de hand van de spanning in de lamp: Minder spanning, gedimder licht. Bij Hue moet je een minimale spanning hebben, verwacht ik.

Dus als ik jou begrijp heb je met een knop die niet op maximaal staat dus helemaal geen verlichting?
Als de Hue lamp geen 220V krijgt zal hij heel anders gaan reageren en nog wel licht geven, maar nog erger, hij zal sneller stuk gaan.
Oftewel absoluut niet doen als je langer van je Hue installatie wil genieten.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:25:
[...]

Als je aan de knop draait, dimt de Hue-lamp niet maar gaat die uit als je ver genoeg terugdraait. Als je de dimmerknop indrukt, gaat de Huelamp uit en als je die weer indrukt, gaat die op maximaal aan, geheel volgens de Hue-procedure, De dimmer werkt dus alleen nog maar als schakelaar, precies zoals moet. Met andere woorden: je kunt die dimmer laten zitten maar je moet de dimmerknop niet te ver terug draaien want dan gaat de Hue-lamp niet aan.
Edit: hierboven wordt gesteld dat de Hue lamp eerder stukgaat als je aan de dimmerknop draait, dat zou best kunnen maar het is ook een zinloze actie, dus als alle bewoners ervan weten...

[ Voor 9% gewijzigd door prijk op 07-12-2020 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

prijk schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:34:
[...]

Als je aan de knop draait, dimt de Hue-lamp niet maar gaat die uit als je ver genoeg terugdraait. Als je de dimmerknop indrukt, gaat de Huelamp uit en als je die weer indrukt, gaat die op maximaal aan, geheel volgens de Hue-procedure, De dimmer werkt dus alleen nog maar als schakelaar, precies zoals moet. Met andere woorden: je kunt die dimmer laten zitten maar je moet de dimmerknop niet te ver terug draaien want dan gaat de Hue-lamp niet aan.
Edit: hierboven wordt gesteld dat de Hue lamp eerder stukgaat als je aan de dimmerknop draait, dat zou best kunnen maar het is ook een zinloze actie, dus als alle bewoners ervan weten...
Prijzig grapje voor vijf lampen dan....
Die dimmer gaat er straks dus uit. Ik weet voldoende.

Ik ga mijzelf en anderen niet aanleren om met de tengels van het draaiknopje af te blijven. Ooit gaat het toch mis, al is het met visite. En een groot bord bij die draaiknop met "Geen toetje voor wie er aan draait!!!!!" zie ik ook niet zitten ;).

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 07-12-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
AW_Bos schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:49:
[...]

Prijzig grapje voor vijf lampen dan....
Die dimmer gaat er straks dus uit. Ik weet voldoende.

Ik ga mijzelf en anderen niet aanleren om met de tengels van het draaiknopje af te blijven. Ooit gaat het toch mis, al is het met visite. En een groot bord bij die draaiknop met "Geen toetje voor wie er aan draait!!!!!" zie ik ook niet zitten ;).
Precies. en het is een klusje van 5 minuten om je wcd open te schroeven en je schakelaar ertussen uit te halen.

PSN: Flix20-NL

Pagina: 1 ... 109 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic