Ik ben dit topic al een tijd aan het volgen maar kom nog niet helemaal it de beste optie voor mij. Ik krijg in onze nieuwe slaapkamer spotjes aan het plafond. Hierin komen GU10 spots van Hue. Ik heb een schakelaar laten plaatsen (met blauwe EN zwarte draad), stel dat we gaan verhuizen.
Nu wil ik hierin het liefst een pulsdrukker waarmee ik de spotjes aan en uit kan zetten en waarmee ik ze eventueel kan dimmen. (een andere optie zou zijn om een losse Hue Dimmer neer te leggen in de slaapkamer, maar op een of andere manier wil ik graag ook een fysieke schakelaar).
Ik heb Berker S1 schakelateriaal, dat is volgens mij uitwisselbaar met 55x55 mm van Gira?
Zie ik het goed als mijn opties dan zijn:
-
EnOcean-module inbouwen achter een pulsdrukker van Berker. Ik heb dan alleen geen idee wat de instellingen zijn (aan/uit en dimmer hoop ik)?
- Een FoH module (bv
eentje van BJ inbouwen achter een pulsdrukker van Berker. Idem aan EnOcean module
- Een complete FoH schakelaar pakken (bv de
Senic Gira versie, deze uit elkaar halen en achter een dubbele Berker S2 schakelaar zetten.
- Een schakelaar dimmer zoals op
Amazon of op
Robbshop zijn volgens mij niet wat ik zoek. Daarmee maak ik 'domme' verlichting 'smart / Hue'
Owja: ik heb in de woonkamer een Smart Hue Button ingebouwd in een schakelaar (eigenlijk in een wcd met een 3d print houder). Dit werkt prima, alleen vind ik nog steeds niet de moiste oplossing, vandaar de vraag voor de saapkamer om dit anders te gaan doen. Dan daarna in de woonkamer ook.
[
Voor 7% gewijzigd door
B-Force op 22-11-2020 20:23
. Reden: links goed gezet ]