My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Staat in de start post: 50 Bulps en 12 accessoires.YellowCube schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:52:
hoe weet je eigenlijk of het basisstation/bridge aan het maximaal aantal apparaten zit wat er aan gehangen kan worden?
Ik had ergens een overzicht verwacht met een aantal, maar dat is in de Hue app niet te vinden.
(zelf tellen kan natuurlijk ook, maar toch)
Maar heb ook ergens gelezen dat dit waarschijnlijk meer kan zijn...
Bij Instellingen —> Over.YellowCube schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:52:
hoe weet je eigenlijk of het basisstation/bridge aan het maximaal aantal apparaten zit wat er aan gehangen kan worden?
Ik had ergens een overzicht verwacht met een aantal, maar dat is in de Hue app niet te vinden.
Daar zijn je lampen genummerd. Scheelt al tellen.
Ik heb overigens 14 accessoires.
[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 18-10-2020 13:16 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Je kan ook een alternatieve applicatie gebruiken om dit in detail te zien. Bijvoorbeeld Hue Essentials.YellowCube schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:52:
/f/image/bt7efE2sAWl3zPtu5qN7Fhf5.png?f=fotoalbum_large)
Tv: of oled55c9
Licht: Hue Gradient Lightstrip / Connect Box
Game: Geometry Wars 2
Aangesloten op de 2de output van de versterker omdat ik bang was dat niet alle signalen goed zouden worden doorgegeven. Maar na testen kan ik zeggen dat ik eigenlijk direct aangesloten ook niet veel problemen zie. ALLM, hdr10, dolby vision worden netjes doorgegeven. Sync lijkt ook snel genoeg te verlopen.
In serie? Dan denk ik niet dat je verwarming of lamp aangaat, mits ze ook op 110V werken. Als je het parallel aansluit en het komt niet boven de 400W uit dan zou het idd moeten werken.Flix20 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
Kan je op een enkele schakelaar als deze meerdere punten aansluiten?
Dus zowel spiegelverwarming als verlichting?
Lijkt me dat als je het in serie achter de schakelaar hangt en je niet de 400w overschrijd geen probleem?
Excuses, bedoel inderdaad parallel.renem schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:29:
[...]
In serie? Dan denk ik niet dat je verwarming of lamp aangaat, mits ze ook op 110V werken. Als je het parallel aansluit en het komt niet boven de 400W uit dan zou het idd moeten werken.
En gaat inderdaad niet boven de 400W komen.
Verwarming is 100W en verwacht niet dat een ledlampje van 30cm meer dan 300W zal trekken
PSN: Flix20-NL
Tip probeer eens verschillende sterktes uit je zal zien dat 45 % soms een beter effekt geeft dan 100 % .SunnieNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:50:
Vandaag een Hue Gradient Lightstrip en Sync Box gehaald en aangesloten. Dat geeft toch wel een andere game ervaringonderin ligt nog een normale lightstrip, maar die is nauwelijks zichtbaar door de kast en de voet van de tv.
[YouTube: Testrun Hue Gradient Lightstrip 55"]
Tv: of oled55c9
Licht: Hue Gradient Lightstrip / Connect Box
Game: Geometry Wars 2
Aangesloten op de 2de output van de versterker omdat ik bang was dat niet alle signalen goed zouden worden doorgegeven. Maar na testen kan ik zeggen dat ik eigenlijk direct aangesloten ook niet veel problemen zie. ALLM, hdr10, dolby vision worden netjes doorgegeven. Sync lijkt ook snel genoeg te verlopen.
Ik ben er erg tevreden mee gebruik het meer voor series en films maar effekt is geweldig !
"Beautiful Clean Coal"
Prachtig systeem, werkt super.Pleeboy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:47:
Prachtig systeem, werkt alleen niet.
Ben nu al meer dan een jaar bezig met dit systeem en elke keer is er iets waardoor ik dan weer de hele boel moet resetten en opnieuw moet instellen. Pffffffffffff
Ben nu al meer dan een jaar bezig met dit systeem en elke keer is er iets waardoor ik weer positief verrast ben en blij met de aanschaf. Nog nooit de hele boel moeten resetten en opnieuw moet instellen. Happy!
Om even aan te geven dat er ook (hee veel?
<edit> Er zijn 2 versies van de smart+ ledstrips. Deze op ibood zijn de bluetooth versie. Niet de Zigbee! Dus niet koppelbaar met HUE </edit>Freddy22 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:00:
http://diy-nl-nl.forum.ib...ram-smart-flex-led-strip/
Heeft er iemand ervaring met de Osram Smart+ Flex LED Strip icm hue? Er staat dat het niet compatible is maar normaliter kan je osram wel koppelen. Ook zie ik enkele reacties op internet dat het is gelukt maar die zijn wat ouder.
[ Voor 23% gewijzigd door Sahi_NL op 19-10-2020 09:42 ]
Als je een lamp verwijderd uit de bridge dan wordt de lamp ook gereset zodat deze weer makkelijk gevonden kan worden (als de lamp aan staat bij het verwijderen zodat de lamp het reset bericht kan ontvangen).barrymel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:30:
Mijn Bridge zit redelijk vol, ik zit er aan te denken een tweede bridge toe te voegen
als je een lamp afmeld op de 1e bridge is hij dan automatisch weer vindbaar om op de 2e bridge aan te melden ? of is de lamp dan alleen met het SN toe te voegen ?
bij een gewone lamp is het SN even opzoeken niet zo'n probleem maar ik heb ook wat led strips waar ik niet makkelijk bij het SN kan komen omdat deze onder op de opgeplakte voeding module zitten
vandaar de vraag of iemand weet of deze automatisch weer vindbaar zijn ? zo niet is er een bepaalde manier om ze weer vindbaar te krijgen zonder het SN te weten ?
Je kan een lamp ook resetten met behulp van een dimmerswitch door de aan en uit knop tegelijk in te drukken voor ongeveer 10 seconden terwijl je de dimmerswitch dicht bij/tegen de lamp houdt. Er staan genoeg uitgebreidere instructies van dit op het internet.
niet echt de moeite genomen om dat na te kijken want eigenlijk wordt die dimmer nooit gebruikt en ondanks dat toch bijna leeg. ik heb dimmers die ik dagelijks gebruik en nog nooit leeg zijn gegaan. En deze redelijk nieuw wel.
Toevallig hadden we nog een batterij liggen en wat schets mijn verbazing.. Gaat dat ding nu ook eindelijk zichzelf updaten. Er zit dus een beveiliging in dat ding dat het zichzelf niet update als de batterijstatus te laag is.
Top .. weer wat geleerd..
There are no secrets, only information you do not yet have
Hebben jullie echt zowat elke lamp "smart" gemaakt of een combinatie?
Voor in de slaapkamer en woonkamer lijkt het me wel leuk, maar twijfel of ik de badkamer, gang, berging, en andere kamers ook smart moet/wil inrichten.
Ik heb nog een kortingscode van 20% bij Philips Hue, dus hopelijk straks met Black Friday een paar mooie aanbiedingen, zit al snel boven de duizend euro zo te zien
[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 19-10-2020 17:36 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Bij mij begon het als gatget, het leuk. Nu zou ik niet meer zonder willen en hebben alleen de slaapkamers nog conventionele LED verlichting en schakelaars.Greatsword schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:34:
Voor in een nieuwbouwwoning ben ik aan het nadenken voor de verlichting.
Voor in de slaapkamer en woonkamer lijkt het me wel leuk, maar twijfel of ik de badkamer, gang, berging, en andere kamers ook smart moet/wil inrichten.
Ik heb nog een kortingscode van 20% bij Philips Hue, dus hopelijk straks met Black Friday een paar mooie aanbiedingen, zit al snel boven de duizend euro zo te zien
Wat doe je in een gang ? Je loopt van de ene naar de andere kamer dus bewegingssensor, 1 of 3 minuten aan is voldoende. Badkamer en toilet ben je ook niet heel lang dus bewegingssensor.
Als ik s'avonds naar bed ga, " hey Google goodnight" en alles gaat uit. Dat.
Mogelijkheden te over ontdek je op een gegeven moment.
Verder ben ik ook niet de enige in huis, dus denk dat er ook wel een wens blijft om ook via de schakelaars lampen aan en uit te kunnen schakelen, dus ben benieuwd hoe die combinatie van handmatig en "smart" dan precies werkt.
De woonkamer is geheel Hue; de staande lamp is via een Osram-stekker geschakeld. Bij de eettafel nog twee lampen in de vensterbank die ook op de zonsondergang geschakeld worden. De lamp boven de tafel gaat gewoon met de knop; de keuken.
Verder schakel ik ook via Google Assistent.
Ik heb mijn gehele woning van Hue lampen voorzienGreatsword schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:34:
Voor in een nieuwbouwwoning ben ik aan het nadenken voor de verlichting.
Werkt als een trein! Het prettige is dat je nu gewoon de lampen zodanig kunt instellen wat ze moeten doen als je gewoon met de lichtschakelaar werkt. Ideaal bij bijvoorbeeld het toilet.
Verder heb ik strategisch Hue Dimmer Switches liggen wanneer ik of mijn vriendin de telefoon niet bij de hand hebben. Maar nagenoeg schakelen we met name gewoon met onze telefoon =)
Qua scenes heb ik wakker worden en routines ingesteld wat betreft de buitenlampen.
Het princiep Thuis en Weg werkt niet voor ons. Wij maken gebruik van AdGuard en VPN'n servers waardoor ik het idee heb dat dit niet ideaal werkt met de "Thuis en Weg" functie. We hebben na instellen regelmatig in eens in het donker gezeten op de bank. Het lijkt er dan op dat de app of bridge dus denkt dat ik afwezig ben.
Gisteren mijn HUE buitenlamp opgehangen (wandlamp dus), routine ingesteld dat die bij zonsondergang aan moet en dat werkt prima.
Vervolgens nog een routine dat die om 22.00 weer uit mag. Werkt ook prima.
Maar de volgende ochtend is hij weer aan.
Kijkt die eerste routine constant met een interval of het zonsondergang is? En is er een manier om het te voorkomen? De lampen hoeven niet de hele nacht aan te blijven en mogen tussen 00.00 en zonsopkomst uit blijven wat mij betreft.
Ik weet niet of het geheel toevallig is, maar mijn buitenlampen schakel ik ook op dezelfde manier en stonden vanmorgen ook (nog?) aan...godlike02 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:45:
Goedemorgen,
Gisteren mijn HUE buitenlamp opgehangen (wandlamp dus), routine ingesteld dat die bij zonsondergang aan moet en dat werkt prima.
Vervolgens nog een routine dat die om 22.00 weer uit mag. Werkt ook prima.
Maar de volgende ochtend is hij weer aan.
Kijkt die eerste routine constant met een interval of het zonsondergang is? En is er een manier om het te voorkomen? De lampen hoeven niet de hele nacht aan te blijven en mogen tussen 00.00 en zonsopkomst uit blijven wat mij betreft.
Ooit heb ik een Hue bewegingssensor voorzien van een Hue Labs (Sunlight as a switch) zodat deze op Licht/Donker schakelt en hiermee gaat oa. de buitenverlichting aan.
Nu wil ik eea. her-configureren maar ik heb geen idee hoe en waar ik dat doe in de Hue App.?
Iemand deze kennis (nog) paraat?
Bij toeval een blog gevonden en even gezocht in de Hue App. en gevonden waar en hoe aan te passen.
https://sixcolors.com/pos...ith-sunlight-as-a-switch/
[ Voor 24% gewijzigd door i2Paq op 20-10-2020 13:37 ]
Zoals de mogelijkheid dat de bewegingsdetectoren ook de temperatuur meten. Daardoor weet ik nu in bijna elke kamer wat de temperatuur is en dat gebruik ik weer om andere zaken aan te sturen.mir4dor2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Wat doe je in een gang ? Je loopt van de ene naar de andere kamer dus bewegingssensor, 1 of 3 minuten aan is voldoende. Badkamer en toilet ben je ook niet heel lang dus bewegingssensor.
Mogelijkheden te over ontdek je op een gegeven moment.
Op welke manier kan je de gemeten temperatuur dan weer gebruiken?SunnieNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:48:
[...]
Zoals de mogelijkheid dat de bewegingsdetectoren ook de temperatuur meten. Daardoor weet ik nu in bijna elke kamer wat de temperatuur is en dat gebruik ik weer om andere zaken aan te sturen.
Ik heb ooit eens geprobeerd om op basis van de temp een ventilator te sturen, maar dat lukte niet.
O.a.. in de woonkamer wordt hij in de zomer gebruikt om te bepalen dat de zonneschermen naar beneden moeten en de dyson fan aan moet (licht inval in de woonkamer + temperatuur). In de slaapkamer wordt het gebruikt om de temperatuur te meten en te bepalen of de airco wel of niet aan moet slaan.Obelixxx schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Op welke manier kan je de gemeten temperatuur dan weer gebruiken?
Ik heb ooit eens geprobeerd om op basis van de temp een ventilator te sturen, maar dat lukte niet.
In de rest van het huis is het gebruikt om te bepalen hoe de waterzijdige afregeling van mijn CV moest worden ingesteld, omdat bepaalde kamers sneller hun warmte verliezen dan anderen (voornamelijk door de hoeveelheid glas en daarmee ook luchtroosters).
HomeAssistant en Homey kunnen beiden de temperatuur en licht uitlezen van die bewegingssensoren.
Thanks, dan gaan we nog maar een dagje opletten en heb ik misschien stom 'pech' gehad dat dat op dag 1 was.Thomas20 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Ik weet niet of het geheel toevallig is, maar mijn buitenlampen schakel ik ook op dezelfde manier en stonden vanmorgen ook (nog?) aan...
Onverklaarbaar gedrag Hue Bridges / Zigbee controler
- Bridge V2 (begane grond) haalt de zolder niet. Lampen daar zijn niet toe te voegen / betrouwbaar te schakelen.
Zou ik dan een (nieuwe) v2 op zolder moeten plaatsen?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
de V1 bridge heeft geen mogelijkheid om met je stem te besturen, homekit had hij al niet en goolge alexa etc is begin van het jaar er uit gehaald omdat deze niet meer ondersteund wordt, dus als je alles met je stem wil kunnen besturen of nog een 2e nieuwe bridge er bij nemen of ergens op de verdieping tussen de woonkamer en de zolder een lamp plaatsen dan versterkt die lamp alles naar zolder toe met 1 nieuwe bridge_Apache_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:14:
Ik zit nog met dit probleem..
Onverklaarbaar gedrag Hue Bridges / Zigbee controler
- Bridge V2 (begane grond) haalt de zolder niet. Lampen daar zijn niet toe te voegen / betrouwbaar te schakelen.
Zou ik dan een (nieuwe) v2 op zolder moeten plaatsen?
BarryMel
Ik gebruik al die spraak functies niet. Geen Alexa / Google Home ed.barrymel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
de V1 bridge heeft geen mogelijkheid om met je stem te besturen, homekit had hij al niet en goolge alexa etc is begin van het jaar er uit gehaald omdat deze niet meer ondersteund wordt, dus als je alles met je stem wil kunnen besturen of nog een 2e nieuwe bridge er bij nemen of ergens op de verdieping tussen de woonkamer en de zolder een lamp plaatsen dan versterkt die lamp alles naar zolder toe met 1 nieuwe bridge
Ik wil 'gewoon' direct op de bridge (met powershell) of via de app de lichten aan en uit zetten. Maar nu lijken de twee bridges elkaar te bijten.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
met je tekst "Als ik via de Hue Bridge V1 app zeg, 'alle lampen op zolder uit', gaan ook alle lampen beneden uit." dacht ik dat je een spraakfunctie bedoelde_Apache_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Ik gebruik al die spraak functies niet. Geen Alexa / Google Home ed.
Ik wil 'gewoon' direct op de bridge (met powershell) of via de app de lichten aan en uit zetten. Maar nu lijken de twee bridges elkaar te bijten.
BarryMel
https://klikaanklikuit.nl/product/dimbare-ledlamp-e27-2/
Ik heb hier al een stapel Philips Hue lampen met de Bridge v2, wat allemaal prima werkt. Nu dacht ik goedkoop uit te zijn door een setje klikaanklikuit (of eigenlijk Trust) Zigbee lampen te kopen.
Maar ik krijg ze op geen enkele manier gevonden in de Hue app. Omdat ze compatibel zijn heb ik toch geen ICS Control Station nodig?
-
Je hebt opgezocht hoe ze exact te verbinden? En dat werkt niet?SysRq schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:41:
Ik heb een probleem met een Zigbee lamp, het gaat om deze:
Ik heb hier al een stapel Philips Hue lampen met de Bridge v2, wat allemaal prima werkt. Nu dacht ik goedkoop uit te zijn door een setje klikaanklikuit (of eigenlijk Trust) Zigbee lampen te kopen.
Maar ik krijg ze op geen enkele manier gevonden in de Hue app. Omdat ze compatibel zijn heb ik toch geen ICS Control Station nodig?
Bv osram is 4x, tradfi is 6x, etc.
Terugroepactie voor Philips Hue Outdoor
De stroomadapter en zes Philips Hue outdoor-producten moeten terug naar de fabrikant omdat er in zeldzame gevallen kortsluiting kan optreden. Ook kan een gebruiker onder stroom komen te staan. Het gaat om producten die tussen 2018 en 2020 zijn verkocht. Het gaat onder andere om de 40 Watt outdoor stroomadapter en de Lily XL spotlight, die we onlangs nog gereviewd hebben. Bij ons trad er geen kortsluiting op. De stroomadapter kan beschadigd raken door waterlekkage. Daardoor treedt er een veiligheidsrisico op als je het accessoires aanraakt onder natte omstandigheden.
Hmm, dat is nergens te vinden. Wat bedoel je precies met 4x en 6x. Aan en uit zetten?dragon2 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Je hebt opgezocht hoe ze exact te verbinden? En dat werkt niet?
Bv osram is 4x, tradfi is 6x, etc.
-
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hier de bijbehorende pagina van Philips:remmuz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:17:
Van iCulture:
https://www.philips-hue.c...port/outdoor-power-supply
Het gaat dus niet om "De stroomadapter en zes Philips Hue outdoor-producten", het gaat enkel om de 40W adapter, die toevallig in 6 verschillende sets is geleverd.
Philips zelf moet zijn informatievoorziening ook nog even verbeteren:
Really? Dus week 50 van 2018 (1850) hoort niet bij "Alle producten tot en met week 41 van het jaar 2019"?Alle producten tot en met week 41 van het jaar 2019 zijn mogelijk betrokken. Je hebt dus een betrokken voedingsunit als beide van de volgende punten van toepassing zijn:
- De eerste twee cijfers van de code zijn 19 of lager
- De laatste twee cijfers van de code zijn 41 of lager
Ik heb volgens mij ook een 40W adapter, eens kijken uit welke productieweek die is. Thanks voor de heads up.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8HCSOJaRKxWRBoMgiNe58cN9.jpg?f=user_large)
Helaas, pech Geluk voor mij, ik val net buiten de boot.
Geen gratis extra vervangende voeding voor mij.
Wat is het formaat? Jpeg doet het. Het bestand mag niet te groot zijn <10mbBrammel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:26:
Werkt het formulier voor de terugroep actie van de voeding bij jullie? Ik kan geen bestand uploaden en het formulier dus niet verzenden.
3.5mb jpeg. Zowel op telefoon als laptop lukt het niet.flyingdutchboy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
Wat is het formaat? Jpeg doet het. Het bestand mag niet te groot zijn <10mb
Edit: foto een beetje bijgesneden, opnieuw opgeslagen en nu geen probleem
[ Voor 13% gewijzigd door Brammel op 20-10-2020 22:25 ]
Hou er wel rekening dat een bridge werkt met 24 uur cyclussen.. dus als je een routine aanmaakt start die routine in volgende cyclus die begint om 0.00 uur ( Had in het begin hier ook last van en heb de vraag bij Hue neergelegd en dat als antwoord gekregen).. als het goed is moet die nu gewoon werken mits goed ingesteld..godlike02 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Thanks, dan gaan we nog maar een dagje opletten en heb ik misschien stom 'pech' gehad dat dat op dag 1 was.
De volgende cylcus hoort ie helemaal correct te werken ja, dat is mij verteld.Rallye schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:47:
Dus als je om 8 uur ‘s avonds een routine instelt voor 9 uur ‘s avonds werkt hij pas de volgende dag? Is mij nooit opgevallen.....
Goed, 1 stap verder, na 5x aan het uit staan ze in de verbindingsmode. Helaas kan de Hue app ze nog steeds niet vinden...SysRq schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:41:
Ik heb een probleem met een Zigbee lamp, het gaat om deze:

-
Thanks goed om te wetenBirdy D schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Hou er wel rekening dat een bridge werkt met 24 uur cyclussen.. dus als je een routine aanmaakt start die routine in volgende cyclus die begint om 0.00 uur ( Had in het begin hier ook last van en heb de vraag bij Hue neergelegd en dat als antwoord gekregen).. als het goed is moet die nu gewoon werken mits goed ingesteld..
BarryMel
Ik heb hier werkelijk nooit van gehoord.Birdy D schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Hou er wel rekening dat een bridge werkt met 24 uur cyclussen.. dus als je een routine aanmaakt start die routine in volgende cyclus die begint om 0.00 uur ( Had in het begin hier ook last van en heb de vraag bij Hue neergelegd en dat als antwoord gekregen).. als het goed is moet die nu gewoon werken mits goed ingesteld..
Net om 12:36 een routine aangemaakt met als starttijd 12:39 en dat werkte meteen prima.
Valt me wel op dat de standaard Hue app dit soort dingen bijzonder omslachtig aanmaakt... Je zou verwachten dat er een "Alarm" wordt toegevoegd, met daar onder direct de actie (verlichting aan).
Maar nee:
- Er wordt een memory flag "Routine.companion" toegevoegd
- Er wordt een alarm toegevoegd, die op de ingestelde tijd die flag "true" maakt
- Er wordt een regel toegevoegd, die triggert wanneer die flag verandert en de waarde "true" is, onder die regel hangt de actie
Why?

Dit soort dingen doe ik liever met All4Hue dan was ik met 1 "alarm" klaar...
Gewoon een simpele app voor aan/uit, dimmen en scene aanzetten. Instellen doe ik wel via de officiële app. Hue essentials vind ik te onoverzichtelijk. Wie heeft er een goede tip?
Schiet mij maar lek, maar spreek wel uit eigen ervaring dat een routine vaak vanaf de volgende dag pas goed draait..
Wat dacht je ervan om dat eens anders op te lossen?robkrekel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:47:
Mijn 2 bridges zitten direct in de router, maar mijn WiFi netwerk is een apart netwerk.
Ik ken geen 3rd party apps die werken met de "buitenshuis" aansturing, zijn die er wel? Anders lost een andere app je probleem natuurlijk niet op, als je nog steeds met dat andere WiFi netwerk moet verbinden...Met buitenshuis aansturing kan ik 1 bridge prima benaderen, maar voor de tweede moet ik nu elke keer een ander, zwakker, WiFi netwerk benaderen.
Gewoon een simpele app voor aan/uit, dimmen en scene aanzetten. Instellen doe ik wel via de officiële app. Hue essentials vind ik te onoverzichtelijk. Wie heeft er een goede tip?
Misschien ligt dat wel deels aan de omslachtige manier waarop Hue zijn routines aanmaakt... Een boolean flag toevoegen, met een tijdschema die flag wijzigen, op basis van die flag acties aansturen...Birdy D schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
Schiet mij maar lek, maar spreek wel uit eigen ervaring dat een routine vaak vanaf de volgende dag pas goed draait..
Ik kan me voorstellen als ik nu een routine instel om verlichting uit te schakelen, waarbij de Hue app een alarm aanmaakt om een boolean flag naar "false" te veranderen, en tegelijkertijd ook die flag aanmaakt die default ook "false" is, dat er de eerste keer niet veel gaat gebeuren.
Maar ik snap dus niet zo goed waarom er 3 dingen moeten worden toegevoegd voor 1 actie, het lijkt voor mij alleen maar foutgevoeliger.
Nou dat is idd het probleem wat ik ook had, steevast de routines om de boel uit te schakelen (2e routine)..Xander schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Misschien ligt dat wel deels aan de omslachtige manier waarop Hue zijn routines aanmaakt... Een boolean flag toevoegen, met een tijdschema die flag wijzigen, op basis van die flag acties aansturen...
Ik kan me voorstellen als ik nu een routine instel om verlichting uit te schakelen, waarbij de Hue app een alarm aanmaakt om een boolean flag naar "false" te veranderen, en tegelijkertijd ook die flag aanmaakt die default ook "false" is, dat er de eerste keer niet veel gaat gebeuren.
Maar ik snap dus niet zo goed waarom er 3 dingen moeten worden toegevoegd voor 1 actie, het lijkt voor mij alleen maar foutgevoeliger.
Wordt gezien als een lamp in de Hue app.
https://www.bol.com/nl/p/...nJGxw_0_3.27.ProductTitle
Mwah, die bridges in de huiskamer vind ik niks, en ze hangen nu heel mooi in de meterkast. Ik heb ook geen idee hoe ik dat ff vlug zou moeten doen. Ziggo router in de meterkast, DECO multiroom (mesh) in de huiskamer (een voorkamer met door de muur een kabel naar de router, en eentje achter (12m verder) een eentje boven.Xander schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:50:
Wat dacht je ervan om dat eens anders op te lossen?
Ha, je hebt gelijk. Wat suf. Ik ken alleen op het vergane W10M de app Huetro, die had wel buitenshuis besturing. Nu nog op W10 (denk ik)Xander schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:50:
Ik ken geen 3rd party apps die werken met de "buitenshuis" aansturing, zijn die er wel? Anders lost een andere app je probleem natuurlijk niet op, als je nog steeds met dat andere WiFi netwerk moet verbinden...
Ja, dit herken ik ook wel.Birdy D schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door robkrekel op 21-10-2020 13:37 ]
En de router die je voor WiFi gebruikt gewoon configureren als accesspoint, waardoor je één groot netwerk krijgt? Kun je de apparaten laten waar ze nu hangen.robkrekel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:28:
[...]
Mwah, die bridges in de huiskamer vind ik niks, en ze hangen nu heel mooi in de meterkast.
Waarom heb je een router achter een router nodig?

edit: Link gemaakt
[ Voor 13% gewijzigd door robkrekel op 21-10-2020 13:43 ]
Ik zit eraan te denken om mijn home cinema set-up ermee uit te breiden alleen tussen mijn TV en de muur zit niet heel veel ruimte (c.a 10cm). Op de Hue site zie ik dat alleen niet terug.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja, die zal je opnieuw moeten instellen. Alleen je lampen en accessoires blijf je zien, instellingen en routines etc worden schoongeveegd.ST10©DE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:15:
Gezocht maar niet gevonden : als ik een “clean up” doe, verwijder ik dan ook de instellingen van de sensoren?
Thanks! Dan ga ik even wat instellingen noterenBirdy D schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:24:
[...]
Ja, die zal je opnieuw moeten instellen. Allen je lampen en accessoires blijf je zien, instellingen en routines etc worden schoongeveegd.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Da's best een doorbraak, toch? Iemand al ervaring met deze stekker?DrkZnl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:15:
Er is een stekker/plug beschikbaar die ook dimbaar is. Dus naast enkel aan/uit kun je deze ook dimmen.
Wordt gezien als een lamp in de Hue app.
https://www.bol.com/nl/p/...nJGxw_0_3.27.ProductTitle
Vraag waar iemand hier hopelijk het antwoord op weet: ik heb in mijn overkapping tuinverlichting van Gumax. 6x 3watt spots achter een transformator (input 170-260v) output 18W, 700mA 22 volt. De lampjes zijn dimbaar met een afstandsbediening.
Ik zou deze graag smart willen maken. Kan ik voor de transformator een iCasas Dimmer of bovengenoemde stekker plaatsenzodat deze lampen ook dimbaar zijn via de Hue app? Of heb ik dan echt een dimbare Zigbee LED trafo nodig die hue compatible is?
De iCasa handleiding zegt dat deze samenwerkt met een trafo icm halogeenspots, echter wat me doet twijfelen is of ook het dimmen dan wel lekker werkt. Wil voorkomen dat ik mijn ledjes 'opblaas'
[ Voor 39% gewijzigd door d0s op 22-10-2020 14:05 ]
Ik val met m'n neus in de boter: 2x een adapter die in de speficieke reeks valt dus een ticket aangemaaktremmuz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:17:
Van iCulture:
De stroomadapter en zes Philips Hue outdoor-producten moeten terug naar de fabrikant omdat er in zeldzame gevallen kortsluiting kan optreden. Ook kan een gebruiker onder stroom komen te staan. Het gaat om producten die tussen 2018 en 2020 zijn verkocht. Het gaat onder andere om de 40 Watt outdoor stroomadapter en de Lily XL spotlight, die we onlangs nog gereviewd hebben. Bij ons trad er geen kortsluiting op. De stroomadapter kan beschadigd raken door waterlekkage. Daardoor treedt er een veiligheidsrisico op als je het accessoires aanraakt onder natte omstandigheden.
Hier 3.. bevestigingsmail met ticketnummer al binnen.SniperGuy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:50:
[...]
Ik val met m'n neus in de boter: 2x een adapter die in de speficieke reeks valt dus een ticket aangemaakt
Hier ook. Ik heb sinds afgelopen jaar goede ervaring met de support van Signify: klant gericht, duidelijk, maar levertijden zijn een drama (2,5 maand op een buitenlamp moeten wachten)Birdy D schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Hier 3.. bevestigingsmail met ticketnummer al binnen.
Je zult je leds niet opblazen, maar een trafo is niet bedoeld om een dimmer voor te zetten (zeker niet omdat er ook een controller inzit voor het dimmen met je afstandbediening). Alleen aan/uit schakelaar tussenzetten dus!d0s schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Da's best een doorbraak, toch? Iemand al ervaring met deze stekker?
Vraag waar iemand hier hopelijk het antwoord op weet: ik heb in mijn overkapping tuinverlichting van Gumax. 6x 3watt spots achter een transformator (input 170-260v) output 18W, 700mA 22 volt. De lampjes zijn dimbaar met een afstandsbediening.
Ik zou deze graag smart willen maken. Kan ik voor de transformator een iCasas Dimmer of bovengenoemde stekker plaatsenzodat deze lampen ook dimbaar zijn via de Hue app? Of heb ik dan echt een dimbare Zigbee LED trafo nodig die hue compatible is?
De iCasa handleiding zegt dat deze samenwerkt met een trafo icm halogeenspots, echter wat me doet twijfelen is of ook het dimmen dan wel lekker werkt. Wil voorkomen dat ik mijn ledjes 'opblaas'
Ik gebruik zelf de formule “sunlight as a switch” in huelabs. Ik heb de verlichting die ik automatisch aan wil hebben ingesteld op “recall last state”. Werkt prima, het is alleen even zoeken naar het juiste lichtniveau. Je kunt alleen het licht niet langzaam aan laten gaan.coinman63 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:11:
Ik vind het toch wel een misser dat je niet uitsluitend het lichtniveau als trigger kunt gebruiken bij een sensor. Ik heb nu een routine die het licht hier langzaam laat aangaan, een kwartier voor zonsondergang. Soms is dat te laat en is het al donker voor die tijd. Via een app als All4hue kan ik wel het lichtniveau als trigger gebruiken, maar geen langzame start. Ook gaat het licht weer uit als het iets lichter wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door Jos-P op 23-10-2020 11:40 ]
Dat is wel héél snel, misschien even contact opnemen met de klantenservice. Je mag namelijk verwachten dat zo’n lamp toch wel wat langer meegaat. En misschien hebben zij nog een tip om hem alsnog te kunnen resetten.Birdy D schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:10:
Gisteren viel er ineens een Hue E14 kaarslamp uit zo in 1 keer...alles geprobeerd zoals resetten ander armatuur etc maar niks meer.. mag aannemen dat die gewoon dood is na 1.5 jaar?
Have Fun Funske
* Meerdere Hue spots
* Meerdere scenes ingesteld
* Hue dimmer switch
* Bewegingssensor
Ik wil dat de dimmer switch de bewegingssensor overruled.
Ik heb nu ingesteld dat bij beweging de lampen aangaan, de scene afhankelijk van het tijdstip, en dat ze na 15 minuut weer uitgaan.
Als ik echter binnenkom, de lichten gaan aan, vervolgens met de dimmer switch een andere scene selecteer, gaan de lampen na 15 min weer uit.
Ik heb in labs al "Do not disturb my scene" geprobeerd, echter zonder resultaat...
https://wren.co/join/Devian
Is stuk ben ik achter, lamp bij de fitting is ook erg warm als ik die er uit draai. Serienummer etc alles werkt niet, onvindbaar. Inmiddels retour gestuurd naar de Wehkamp waar die vandaan kwam..funske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Dat is wel héél snel, misschien even contact opnemen met de klantenservice. Je mag namelijk verwachten dat zo’n lamp toch wel wat langer meegaat. En misschien hebben zij nog een tip om hem alsnog te kunnen resetten.
Met Hue Essentials kan je een 'cancel motion sensor' actie toevoegen bij het drukken op een knop.Devian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:
Ik blijf worstelen met mijn Hue verlichting in de badkamer:
* Meerdere Hue spots
* Meerdere scenes ingesteld
* Hue dimmer switch
* Bewegingssensor
Ik heb nu ingesteld dat bij beweging de lampen aangaan, de scene afhankelijk van het tijdstip, en dat ze na 15 minuut weer uitgaan.
Als ik echter binnenkom, de lichten gaan aan, vervolgens met de dimmer switch een andere scene selecteer, gaan de lampen na 15 min weer uit.
Ik heb in labs al "Do not disturb my scene" geprobeerd, echter zonder resultaat...
Misschien dat dit de oplossing is?
https://community.hueesse...motion-sensor-actions/465
Ik gebruik daarvoor de app iConnectHue (Apple). Voor Android heb ik gelezen dat All4Hue ± hetzelfde doet.Devian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:
Have Fun Funske
sam45 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Met Hue Essentials kan je een 'cancel motion sensor' actie toevoegen bij het drukken op een knop.
Misschien dat dit de oplossing is?
https://community.hueesse...motion-sensor-actions/465
Ah super...ik ga het met een andere app proberen!funske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
Ik gebruik daarvoor de app iConnectHue (Apple). Voor Android heb ik gelezen dat All4Hue ± hetzelfde doet.
https://wren.co/join/Devian
:strip_exif()/f/image/HRampDuMAPUqkfNTGJA64cEh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qlNduAeNdg4bQScRILkfwotH.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan hier echter niets over vinden.
Heb ik sinds een paar dagen en het lijkt door de nieuwe patch/update te komen.
[ Voor 46% gewijzigd door JoeZuCK op 23-10-2020 22:49 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik krijg hue+ambilight ook niet meer werkend sinds een paar dagenJoeZuCK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:43:
Ben ik nu gek of stopt die light sync op willekeurige momenten met syncen. Ik gebruik een light strip bij de pc.
Heb ik sinds een paar dagen en het lijkt door de nieuwe patch/update te komen.
2 lampen naast de tv (opnieuw) ingesteld maar ze doen helemaal niks, ze blijven uit zodra ik uit de settings ga.
En zodra ik de tv uitzet gaan alle (andere) lampen in de kamer uit

Netwerken hetzelfde SSID maken, wachtwoord etc en je bent klaarrobkrekel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:47:
Ik ben op zoek naar een aparte (android) app voor mijn tweede bridge. Mijn 2 bridges zitten direct in de router, maar mijn WiFi netwerk is een apart netwerk. Met buitenshuis aansturing kan ik 1 bridge prima benaderen, maar voor de tweede moet ik nu elke keer een ander, zwakker, WiFi netwerk benaderen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ja, je hebt de basis nodig omdat daar de trafo bij zit. Als je overigens meer dan 40watt aan lampen wil aansluiten kun je beter de 100 watt trafo en de uitbreidings sokkels los kopen.lvanhoe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:44:
Ik wil mijn tuinlampen gaan vervangen door Hue Impress sokkels. Ik heb al een hoop ander Hue spul in huis - heb ik dan nog zo'n basis-sokkel nodig die duurder is dan de 'uitbreiding' sokkels? Of is dat een marketing trucje voor mensen die nog niets van Hue in huis hebben?
Die tweede bridge bekabeld hangen aan een wireless bridge en deze op zijn beurt koppelen aan je mesh wifi netwerk.robkrekel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:47:
Ik ben op zoek naar een aparte (android) app voor mijn tweede bridge. Mijn 2 bridges zitten direct in de router, maar mijn WiFi netwerk is een apart netwerk. Met buitenshuis aansturing kan ik 1 bridge prima benaderen, maar voor de tweede moet ik nu elke keer een ander, zwakker, WiFi netwerk benaderen.
Ik gebruik de Linksys wes610n. Die is niet meer nieuw verkrijgbaar, maar een goed alternatief is misschien de Edimax CV-7428nS n300 ?
Een andere goedkopere optie Sitecom WLX-2004.
https://www.reddit.com/r/...andomly_turns_lights_off/dragon2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:42:
[...]
Ik krijg hue+ambilight ook niet meer werkend sinds een paar dagen![]()
2 lampen naast de tv (opnieuw) ingesteld maar ze doen helemaal niks, ze blijven uit zodra ik uit de settings ga.
En zodra ik de tv uitzet gaan alle (andere) lampen in de kamer uit
en
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Uninstall Hue Sync versie 1.5.nog wat en installeer 1.4.3
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dat is wel apart als de verschillende generaties niet op dezelfde manier met elkaar samenwerken en daar geen documentatie van is.Xander schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:22:
@Torgo het zou me niet verbazen als de nieuwe Bluetooth variant geen ondersteuning meer heeft voor het oude SmartLink protocol...
Kan hier echter niets over vinden.
Voor nu heb ik het pragmatisch opgelost. Ik heb de E27 van de tuin en die van het kinder hoekje verwisseld en nu bedient de afstandsbediening wél alle lampen in de woonkamer maar niet de tuin lamp en dat is ook eigenlijk hoe ik het wil, want de tuinlamp heeft een ander schema. 🙂
Aan de andere kant: waar staat dat jouw Hue lamp (Zigbee Light Link / Bluetooth) werkt met een oude Living Colors afstandsbediening (Smartlink)?Torgo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Dat is wel apart als de verschillende generaties niet op dezelfde manier met elkaar samenwerken en daar geen documentatie van is.
Volgens mij heeft Philips dat nooit als officiële feature gepresenteerd? Dat het bij de eerste generaties lampen wel werkt, is toeval en mooi meegenomen.
Mooi dat je het voor nu opgelost hebt.
Formeel gezien heb je natuurlijk gelijk, maar het is wel zo gebruiksvriendelijk om te documenteren wat er wél en niet werkt. Zie bijv. dit artikel. Er staat een disclaimer bij, maar ook dat ze met de fabrikant samenwerken om zo goed mogelijk informatie te geven. En blijkbaar klopt dit dus niet (meer). Als je vandaag een Hue lamp koopt, kan je die niet koppelen aan je Living colors afstandsbediening in tegenstelling tot wat in dit artikel wordt gezegd. Overigens, waren er destijds geen andere opties om met een afstandsbediening je lampen te bedienen, ik heb de Living colors specifiek gekocht voor de afstandsbediening die erbij kwam.Xander schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
Aan de andere kant: waar staat dat jouw Hue lamp (Zigbee Light Link / Bluetooth) werkt met een oude Living Colors afstandsbediening (Smartlink)?
Volgens mij heeft Philips dat nooit als officiële feature gepresenteerd? Dat het bij de eerste generaties lampen wel werkt, is toeval en mooi meegenomen.
Mooi dat je het voor nu opgelost hebt.
https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge
[ Voor 8% gewijzigd door Torgo op 24-10-2020 15:33 ]
https://www.elektrototaal...e-lichtschakelaar-4174327
Nu ik deze in de hue app wil toevoegen moet je 1 van de knoppen ingedrukt houden, dat gaat prima.
In de volgende stap moet je rechtboven en linksonder indrukken, maar ongeacht wat ik doe kom ik deze stap niet voorbij. Uiteindelijk verschijnt de melding "the accessory could not be added"..
Iemand hier ook last van gehad? Of doe ik wat fout?
Ik weet dat de schakelaar een boven en onderkant heeft..
Ik had hier precies hetzelfde, kwam niet door deze stap heen, echter was de schakelaar wel toegevoegd en kan ik m gewoon gebruiken zonder de laatste stap te voltooien. Daarna nog een keer verwijderd om het nog een keer te proberen, zelfde resultaat.wokkelz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:53:
Ik heb vandaag een FOH lichtschakelaar van Senic Gira binnen gehad.
https://www.elektrototaal...e-lichtschakelaar-4174327
Nu ik deze in de hue app wil toevoegen moet je 1 van de knoppen ingedrukt houden, dat gaat prima.
In de volgende stap moet je rechtboven en linksonder indrukken, maar ongeacht wat ik doe kom ik deze stap niet voorbij. Uiteindelijk verschijnt de melding "the accessory could not be added"..
Iemand hier ook last van gehad? Of doe ik wat fout?
Ik weet dat de schakelaar een boven en onderkant heeft..
Nu erg tevreden met deze schakelaar
:strip_exif()/f/image/KoA3RX3ErCncVzQwWFG0VgtE.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij ligt er nu nog los in en maakt me wel duidelijk dat het plafond spiegelglad moet zijn want met dit scheerlicht zie je alle oneffenheden.
:strip_exif()/f/image/ZbLO6dVZZOLUp3iRE8ndysXB.jpg?f=fotoalbum_large)
Het snoer moet ik ook nog even inkorten tussen adapter en transformator.
Die van mij is vanuit de woonkamer in ieder geval onzichtbaar en vanuit de keuken zelf ook niet heel opvallend als ik hiermee klaar ben. Achteraf (is het mooi wonen!) had ik misschien een stopcontact boven de hoge kasten kunnen maken en een pvc buisje door het plafond naar de koof kunnen leiden maar ja; dit leek me toen de mooiste oplossing.coinman63 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:06:
Je laat precies het probleem zien wat ik heb met de lightstrip. Waar laat je de controller (en voeding)?
Als je dan toch al een bridge hebt of wilt, dan hebben de Bluetooth modellen toch niet veel meerwaarde of wel?
Sommige oudere lampen zonder bluetooth zijn namelijk goedkoper maar geen idee of ik dan toch nog iets belangrijks of extras mis.
Klopt, hebben geen meerwaarde.. enigste is dat ze op BT werken.. firmware bv is identiek, met of zonder BT.Greatsword schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:13:
Vraagje over de Hue lampen die Bluetooth ondersteunen.
Als je dan toch al een bridge hebt of wilt, dan hebben de Bluetooth modellen toch niet veel meerwaarde of wel?
Sommige oudere lampen zonder bluetooth zijn namelijk goedkoper maar geen idee of ik dan toch nog iets belangrijks of extras mis.
100x geprobeerd, tijdens toevoegen wifi van de telefoon uit, op 4g, Bridge uit en aan korom alles geprobeerd en ineens bij poging 101 werd hij toegevoegd.jambon schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Ik had hier precies hetzelfde, kwam niet door deze stap heen, echter was de schakelaar wel toegevoegd en kan ik m gewoon gebruiken zonder de laatste stap te voltooien. Daarna nog een keer verwijderd om het nog een keer te proberen, zelfde resultaat.
Nu erg tevreden met deze schakelaar
Erg leuk om de knoppen te kunnen configureren.
Moet wel zeggen dat voor die 60 euro ik de gira foh goedkoop aan vind voelen, de knoppen klikken 'goedkoop' zeg maar..
Iemand enig idee welke wijzigingen er zijn gedaan?
Kan op de Philips site niets achterhalen.
Bij sommige lampen is er meer veranderd dan BT ondersteuning.Greatsword schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:13:
Vraagje over de Hue lampen die Bluetooth ondersteunen.
De GU10 White & Color lampen zonder Bluetooth zou ik bijvoorbeeld niet willen, deze geven de kleuren slechter weer (voornamelijk groen en blauw) en ze zijn een stuk groter waardoor ze niet in alle armaturen passen.
Bij de E27 lampen is er volgens mij geen verschil tussen de Gen 4 met Bluetooth en de Gen 3 zonder (maar oudere generaties daarvan hoef ik ook niet!).
Kortom misschien moet je even specificeren naar welke lampen je precies kijkt, soms zit er meer verschil in dan je in eerste instantie zou denken.
Echter, zit ik met de standaard lichtschakelaar knoppen. Deze zijn in huis op “kind van 2 hoogte” (helaas). En laat ik nu een kind van 2 lopen die het leuk vind om de lampen aan en uit te zetten
Daarom wil ik de normale lichtschakelaars afdekken. Aanzetten en dan een plaat op lijkt me. Maar wat is de term voor deze normale platen? Met de term afdekplaat kom ik er niet
Volledigheidshalve: ik ben niet op zoek naar friends of hue schakelaars (ontiegelijk duur in mijn optiek!) en daarnaast moeten die ook op “kind van 2 hoogte” komen
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic