[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.994 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Moet aan jou liggen. ;-) Ik heb bijvoorbeeld een “Andere routine” die alles wat evt. nog aan staat om half drie ‘s nachts uit doet. Heb je gekeken bij wat je de lamp wilt laten doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a44uigcQt5dzp_QnjfNzw7j34g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mPeNsWA2a25L2pFHjBG9famV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 21:47
Mede Hue fans,

Een vraag: ik heb inmiddels onze hele huis volgehangen met Hue verlichting. Heb nu ook een inbouw zigbee dimmer aangeschaft die zonder blauwe draad zou kunnen werken. Gaat om de iCasa ICZB-R12D die dus met twee draden moet kunnen werken, dit zou de opvolger moeten zijn van de R11D.

Ik kom er qua aansluiting echter niet uit. Heb in mijn lasdoos een bruine en twee zwarte draden. Er zijn vijf aansluitmogelijkheden achter elkaar op de dimmer : L, L, X, S, N. Volgens het aansluitschema (als ik het goed lees) moet de bruine draad in de eerste L, dan moet er door middel van een stukje ader een brug worden gemaakt van de tweede L naar de N en dat is alles. De zwarte draden zouden volgens het schema niet gebruikt hoeven te worden.

Sluit ik dat dus zo aan gebeurt er helemaal niets. Wat doe ik verkeerd? :)

Ik weet dat er bij het eerste plaatje ook een NEUTRAL draad staat maar die heb ik volgens mij juist niet nodig, anders had ik ook voor een dimmer kunnen gaan die een blauwe draad verplicht stelt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAMCTGww6A-k9GbzWa5mGo0g_7w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPiMSUv6WUHiwwjRCXxaoSvz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VV_amEbaeXnAyuervtsHNhZLqLw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7viQ35fLRS2DFuLagO9dzhmr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sW1JRPlB-2IyoUBWy6GkJNR5LFA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9HHSydlQ9NlfvwqwTJrbJQb.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door DePaul op 10-10-2020 16:10 ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De zwarte draad is wel nodig, anders wordt het nooit een stroomkring toch? Twee-draads, dus niet drie-draads maar ook niet een-draads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:54
elo2020 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:35:
Dag iedereen,

Ik heb interesse in een Philips hue burrato met 4 verlichtingspunten.
Echter, op mijn plafond is mijn verlichtingspunt niet centraal gelegen. Ik zou de stroom aan de zijkant moeten laten toekomen. Kan dit met de hue burrato?
Is dit gewoon een aanpassing met de montage?
Ja, dat kan, mits de aanvoer wel onder de afdekking valt, er is geen opening voor aanvoer van een snoer aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
@DePaul de middelste (rondje met kruisje) moet je nog op de lamp(en) aansluiten...

Overigens heb ik het idee dat deze alleen de aangesloten lamp(en) gaat dimmen, en dat hij eventueel aangestuurd kan worden via Hue. Hiermee kun je niet je Hue lamp(en) gaan dimmen (als ik de schema's zo zie, ken dat ding verder niet).

[ Voor 63% gewijzigd door pirke op 10-10-2020 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 21:47
@pirke @Beekforel

Dank voor de reactie, dat was 'm idd. Ik was op het verkeerde been gezet door de N onder het kruislijntje, dacht dat dus stond voor de blauwe draad die ik dus niet heb. Inmiddels is het opgelost, en heb ik weer een nieuwe lamp aan mijn Hue ecosysteem toegevoegd :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Bor Het klinkt gek, maar ik heb met iconnecthue best goede resultaten tot nu toe. Het programmeren van verschillende plays pakt deze eindelijk goed aan. Maar belangrijker: je kan aan en/of uit apart programmeren. Je kan dan dus aangeven dat lampen die aan staan bij wijze van om 2:00 uitgaan.

Wat mij frappeert is dat de routines niet in de hue app staan. Maar het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:58
SunnieNL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:26:
Sinds een weekje doet mij hue netwerk moeilijk. Lampen, bewegingsdetectie, knoppen staan ineens regelmatig op niet bereikbaar. Stomme is dat als je er op klikt de lamp wel knippert. Ze zijn ook gewoon schakelbaar. Ik heb de hub al verplaatst van achter de tv naar bovenop dressoir midden in de kamer, maar dat lijkt niet te helpen.
Van de 3 play lampen achter de bank (die dus op dezelfde adapter zitten) geeft er 1 onbereikbaar en eentje soms wel n soms niet. Degene het verste van de hub af is stabiel.

Iemand enig idee? Zou ik het zigbee Kanaal moeten veranderen? Maar gaat dat wel goed als een deel echt onbereikbaar is?
Deze avond thuis gekomen en maar 10% van de lampen werkten nog (best lastig als je gewend bent dat alles automatisch aan springt als je door t huis loopt).
Dus de hub naar de 1ste verdieping gebracht, toen werkte de bovenste helft van het huis maar de begaande grond niet.
Dus weer naar beneden en toch maar een ander kanaal gekozen en 20sec later werkte de helft al weer. Rest van de lampen is dan kwestie van ff stroom eraf en erop en ze koppelen automatisch op het nieuwe kanaal zonder verstoringen.
Dus eigenlijk in 2 minuten alles weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:43
Delerium schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:24:
@Bor Het klinkt gek, maar ik heb met iconnecthue best goede resultaten tot nu toe. Het programmeren van verschillende plays pakt deze eindelijk goed aan. Maar belangrijker: je kan aan en/of uit apart programmeren. Je kan dan dus aangeven dat lampen die aan staan bij wijze van om 2:00 uitgaan.

All4Hue hetzelfde. Het enige wat die 3rd party apps vaak minder goed doen is de interface, maar je kunt veel vrijer 'programmeren', alleen het meeste wat je in die 3rd party apps doet, zie je niet terug in de officiële Hue app. Doet niets af aan de werking. Alleen kun je, als je eenmaal gewend bent om in 3rd party apps te werken, de officiële Hue app het beste alleen nog gebruiken om nieuwe apparatuur te koppelen. Of lampen handmatig aan en uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
elo2020 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:35:
.... Ik zou de stroom aan de zijkant moeten laten toekomen. Kan dit met de hue burrato?
Is dit gewoon een aanpassing met de montage?
Als er geen uitbreek-stukjes in het armatuur zitten heb je vast wel ergens een metaalzaagje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rallye schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:05:
Moet aan jou liggen. ;-) Ik heb bijvoorbeeld een “Andere routine” die alles wat evt. nog aan staat om half drie ‘s nachts uit doet. Heb je gekeken bij wat je de lamp wilt laten doen?
[Afbeelding]
Ik ben er al achter. Je kunt bij een routine die begint met zonsondergang geen tijd kiezen voor de volgende trigger. Hier is de enige optie zonsopkomst lijkt het. Dat moet dan weer in een andere actie. Lekker omslachtig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Delerium schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:24:

Die routines staan in de bridge zelf. Iedere aanpassing die je in welke Hue-app dan instelt, wordt in de bridge vastgelegd.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Bor schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Ik ben er al achter. Je kunt bij een routine die begint met zonsondergang geen tijd kiezen voor de volgende trigger. Hier is de enige optie zonsopkomst lijkt het. Dat moet dan weer in een andere actie. Lekker omslachtig.
Ik dacht dat het aan mij lag... ;)
Wilde graag instellen dat de buitenlamp bij de voordeur aanging rond zonsondergang en uitging rond 00.00u
Dat kreeg ik dus niet voor elkaar.
Heb het nu opgelost door een andere routine te kiezen en voor de komende maand de lamp rond 18.30u aan te laten springen en rond 00.00u weer uit. Kan ik straks als het eerder donker wordt dan handmatig aan gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Iemand een idee hoe ik netjes mijn Jung dimmer kan vervangen door een Hue Smart-Knop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awAxZjJbz6DkL0WzEB-npLrIpF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AyTcX7xCvORoq5y3UN5f4ARw.jpg?f=user_large

Iemand hier een creatieve nette oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bosaap22 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:51:
Iemand een idee hoe ik netjes mijn Jung dimmer kan vervangen door een Hue Smart-Knop

[Afbeelding]

Je kunt naar de Friends of Hue producten kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:12

rally

Deyterra Consultancy

bosaap22 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:51:

[Afbeelding]

Ik heb in mijn Jung AS serie een Gira Senic gezet en niemand die het verschil ziet. Past perfect zowel qua maat als qua kleur.

Gira Senic is Friends of Hue, dus werkt naadloos met Hue.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Bor Ah, dat klopt. Je had er niet bij gezegd dat het om een zon-gerelateerde routine ging.

@bosaap22 Een routine met “alleen uit”, zonder aan-opdracht is dus ook mogelijk. Dit is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:10
Even een andere iets wat Hue gerelateerde vraag.

Heeft iemand nog tips voor (zwarte) inbouwspots voor de GU10?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:54
Zwarte inbouwspot, niet verstelbaar. Waterdicht en aluminium, voor weinig:
https://www.ledpaneelgroo...QI6l8jfxGGj4aAvHsEALw_wcB
Inbouwspot zwart, metaal, verstelbaar, ook voor weinig:
https://www.rietveldlicht...rQqvopUp4BvIaAs3iEALw_wcB
Idem, maar dan vierkant:
https://www.rietveldlicht...-bTNnaoE534kaAohdEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
Hoi iedereen,

Ik heb een probleempje met de iCasa zigbee inbouw dimmer, deze dus:

Klik

Ik heb de dimmer opgenomen in een Hue scene, waarbij de gekoppelde lamp op 50% sterkte moet aangaan. Dit werkt 9 van de 10 keren prima, maar heel soms wordt de lamp bij het aanroepen van de scene in de minimale gedimde stand ingeschakeld ipv de gevraagde 50%. Heel vreemd, omdat het meestal wel gewoon goed werkt. Heeft er iemand dit probleem ook al ooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
[Afbeelding]
Hoi. Worstel met hetzelfde. Wil 2 lampen (in 1 kamer) bij zonsondergang aan laten gaan en om 2300 uit laten gaan.
1 routine voor aangaan is simpel. Maar een 2e om ze uit te laten gaan.... er komt standaardtoch ook aanschakeling mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
ambi1961 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

1 routine voor aangaan is simpel. Maar een 2e om ze uit te laten gaan.... er komt standaardtoch ook aanschakeling mee???
Nee hoor, je kunt bij andere routines gewoon kiezen voor 'lampen uit'

Vervolgens kun je een transitie instellen en ook een tijdsaanpassing (voor willekeurig met een afwijking van 30 minuten uitschakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@ambi1961 Zie mijn foto hierboven........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Hoi, bedankt voor de reactie, als ik in de Hue app kies voor Routines--> Andere routines --> Aangepaste routien maken --> Op een bepaalt tijdstip dan volgt een invulscherm met :
Wanneer beginnen,
M D W enz,
Transitie,
Willekeurige tijden,
Wat
Waar.

Dus die eerste optie "Wanneer...." die blijft er default bij staan.

Terwijl ik dus de lamp aan laat gaan met een andere routine, namelijk bij Zonsondergang...
En ik dus met de tweede routine alleen de lamp wil laten uitgaan op een tijdstip.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
ambi1961 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Hoi, bedankt voor de reactie, als ik in de Hue app kies voor Routines--> Andere routines --> Aangepaste routien maken --> Op een bepaalt tijdstip dan volgt een invulscherm met :
Wanneer beginnen,
M D W enz,
Transitie,
Willekeurige tijden,
Wat
Waar.

Terwijl ik dus de lamp aan laat gaan met een andere routine, namelijk bij Zonsondergang...
En ik dus met de tweede routine alleen de lamp wil laten uitgaan op een tijdstip.

8)7
Wanneer beginnen: 23:00
MDWDVZZ: wat jij wilt
Transitie: wat jij wilt
Willekeurige tijden: wat jij wilt
Waar: kies een kamer of zone
Wat: Uit

:? :? 8)7
Dat mag ik hopen ja, je moet toch instellen wanneer het spul uit moet gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 13-10-2020 10:53 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wie weet voor mij een goede oplossing voor de verlichting in de badkamer?

Situatie is als volgt:
3 stuks Hue inbouwspots
Het plan is/was om de hue spots dmv een bewegingsdetector aan te sturen.

Toen kwam kwam vriendin lief met het verzoek toch een lamp boven de spiegel te nemen.
Dus er komt een lamp boven de spiegel welke direct op het stroomnet aangesloten dient te worden.

Ik heb dus zo 3 hue lampen en 1 traditionele lamp.
Wat mij betreft hoeven de spots en de spiegelamp niet tegelijk aan.
Bestaat er een soort hybride schakelaar? Dat je in één schakelaar met 2 knoppen hebt waarvan er één voor de hue spots en de ander voor het traditionele lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Xander schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Wanneer beginnen: 23:00
MDWDVZZ: wat jij wilt
Transitie: wat jij wilt
Willekeurige tijden: wat jij wilt
Waar: kies een kamer of zone
Wat: Uit

:? :? 8)7

[...]

Dat mag ik hopen ja, je moet toch instellen wanneer het spul uit moet gaan.
Haha, vandaar de "spraakverwarring"
Reactie is ooit begonnen alsvolgt:
iemand zei, ik wil een lamp aan laten gaan dmv zonsondergang en op basis van een tijd uitzetten.
Waarop ik zei, Ja, dit wil ik ook graag.
Even uit mijn hoofd: Iemand reageerde met: Dan maak je gewoon 2 routines.
1 x aan bij zonsondergang, en 1 x uit op basis van een tijd.
Dus routine 1 tuinlamp aan bij zonsondergang.
Routine 2 tuinlamp uit om 23.15 uur.
Laat dit weer vertrekpunt zijn met goedbedoelde reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ambi1961 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Haha, vandaar de "spraakverwarring"
Reactie is ooit begonnen alsvolgt:
iemand zei, ik wil een lamp aan laten gaan dmv zonsondergang en op basis van een tijd uitzetten.
Waarop ik zei, Ja, dit wil ik ook graag.
Even uit mijn hoofd: Iemand reageerde met: Dan maak je gewoon 2 routines.
1 x aan bij zonsondergang, en 1 x uit op basis van een tijd.
Dus routine 1 tuinlamp aan bij zonsondergang.
Routine 2 tuinlamp uit om 23.15 uur.
Dat was mij volledig duidelijk.
Laat dit weer vertrekpunt zijn met goedbedoelde reacties ;)
Mijn vorige reactie was goedbedoeld en beschrijft toch exact hoe je routine 2 aanmaakt?

Nouja, 23:15 invullen i.p.v. 23:00 dan.

Voor de duidelijkheid, misschien zorgt de app voor spraakverwarring: om 23:15 laat je de actie om het spul uit te zetten beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 13-10-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Xander schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Dat was mij volledig duidelijk.

[...]

Mijn vorige reactie was goedbedoeld en beschrijft toch exact hoe je routine 2 aanmaakt?

Nouja, 23:15 invullen i.p.v. 23:00 dan.

Voor de duidelijkheid, misschien zorgt de app voor spraakverwarring: om 23:15 laat je de actie om het spul uit te zetten beginnen.
Ging ik ook vanuit hoor, dat hety goed bedoelt is.
Maar zie screens, komen vanaf Android telefoon. in 2en anders paste het niet. Ik heb Routines geopend en maak er dus 1 aan. Die 13.28 is aangeboden starttijd op basis van aanmaak routine. en in 2e image staat een eind tijd die ik ook weer kan wijzigen. waar het om gaat is die 1e tijd, die wordt ook opgeslagen bij de aanmaak. Maar deze starttiid wil ik uiteraard niet omdat ik start op basis van andere routine (ZON)
hopelijk beetje helder??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4-ITjGg1PeJwIUe0ryBBrXNO_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88dYadzsECDRiObuDHfOeE3u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Un5tuPStDtqB-UIXwbW0epx5otU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCUerR6muSbGO2Cdwr5FKLBI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ambi1961 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Ging ik ook vanuit hoor, dat hety goed bedoelt is.
Maar zie screens, komen vanaf Android telefoon. in 2en anders paste het niet. Ik heb Routines geopend en maak er dus 1 aan. Die 13.28 is aangeboden starttijd op basis van aanmaak routine. en in 2e image staat een eind tijd die ik ook weer kan wijzigen. waar het om gaat is die 1e tijd, die wordt ook opgeslagen bij de aanmaak. Maar deze starttiid wil ik uiteraard niet omdat ik start op basis van andere routine (ZON)
hopelijk beetje helder??

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daarom dus 2 routines.

Routine 1 laat je starten bij zonsondergang, je kiest niets voor het uitzetten.

Routine 2 laat je starten om 23:15 en laat je de lampen uitzetten.

Routine 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH09sI3CviR-5U2DZHm7joRm-lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2i9odCoqEgvIwgquJntG2UKI.jpg?f=fotoalbum_large

Routine 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dtEPUlXgW2ZU4-efoNApLNDFJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zXkyM1vh1R7maonNNHdBEFm.jpg?f=fotoalbum_large

En dat werkt perfect.

Maar volgens mij wordt hier nu al 3x hetzelfde verteld...

Als jij in je screenshot probeert om "Routine 2" aan te maken, moet je dus alleen nog even de goede starttijd (23:15 i.p.v. 13:28) invullen en niet "Helder" kiezen maar "Uit" bij "Wat moet er gebeuren".

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 13-10-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Xander schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Daarom dus 2 routines.

Routine 1 laat je starten bij zonsondergang, je kiest niets voor het uitzetten.

Routine 2 laat je starten om 23:15 en laat je de lampen uitzetten.

Routine 1:
[Afbeelding]

Routine 2:
[Afbeelding]

En dat werkt perfect.

Maar volgens mij wordt hier nu al 3x hetzelfde verteld...

Als jij in je screenshot probeert om "Routine 2" aan te maken, moet je dus alleen nog even de goede starttijd (23:15 i.p.v. 13:28) invullen en niet "Helder" kiezen maar "Uit" bij "Wat moet er gebeuren".
Klopt we vallen in herhaling, maar toch bedankt.
Ik zie verschil tussen onze beide routine-2. Als je naar mijn image kijkt zie je dat de starttijd aanwezig blijft. Bij jouw image zie ik inderdaad wat ik zou verwachten en willen. Wellicht werken we met verschillende versies, of verschillend platform.
Nogmaals als ik mijn instelling opsla zoals jij voorsteld dan heb ik een starttijd en een eindtijd in 1 routine. En op basis van jouw image kan ik mij voorstellen dat jij denkt "wat zeikt hij nou" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ambi1961 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:52:
Ik zie verschil tussen onze beide routine-2. Als je naar mijn image kijkt zie je dat de starttijd aanwezig blijft
Als je naar mijn image kijkt zie je dat de starttijd ook aanwezig blijft. Dit hoort.

Bij de starttijd vul je dus in hoe laat je wilt dat de verlichting uit gaat
Nogmaals als ik mijn instelling opsla zoals jij voorsteld dan heb ik een starttijd en een eindtijd in 1 routine. En op basis van jouw image kan ik mij voorstellen dat jij denkt "wat zeikt hij nou" _/-\o_
Die eindtijd verdwijnt als je bij "Wat" kiest dat het spul "Uit" moet.

Dus klik hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UR7MzgOjtGX5xnNwNzaVXCIf6NQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pa8nemcNJgsIjsBGXYp1QAZK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_RbB_cE6L8fG0kj0yVbTrURHlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12IXy5FQGLgApFlZ1XJIv991.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Xander schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Als je naar mijn image kijkt zie je dat de starttijd ook aanwezig blijft. Dit hoort.

Bij de starttijd vul je dus in hoe laat je wilt dat de verlichting uit gaat

[...]

Die eindtijd verdwijnt als je bij "Wat" kiest dat het spul "Uit" moet.

Dus klik hier:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ahahh, het ontbrekende vinkje, Top! dank je wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 10:21
Sinds kort 6 Hue lampen en bridge in huis die 6 oldskool lampen vervangen welke ik met een klikaanklikuit scheme geregeld had. 's Morgens een paar lampen aan in de donkere maanden, niet in de lichte maanden, en na zonsopkomst uit. Een aantal lampen bij zonsondergang aan, en alles 's nachts uit. Peanuts.

Met Hue kon ik er alleen maar op vooruit gaan dacht ik...

Wat een drama. De app is een doolhof tussen zones, kamers, routines in allemaal losse containers, verstopte zonsondergang/zonsopkomst verschuivingen.

En waarom is er geen "Test routine" knop? Waarom is er geen scene in te stellen voor de "Ontwaken" routine? De "Gaan slapen" routinte "dimt geleidelijk", maar gaan ze helemaal uit of...? Het lijkt wel of we een (heel erg duur) beta product aan het testen zijn.

Heb nu een zone gemaakt met 5 van de 6 lampen, en een "andere routine" gemaakt om bij zonsondergang die zone van 5 lampen in 30min van "uit" naar "Ontspannen" te laten branden.
Wat gebeurd er bij zonsondergang: alle lampen (6 van de 6) gaan in willekeurige kleurtemperatuur en helderheid van uit naar aan en steeds feller branden. Mix van de "Helder" en "Ontspannen" scenes lijkt. Hoe dan???

Iemand tips, behalve een factory reset en maar weer opnieuw gaan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja. Of je verdiept je er even in en dan wordt het wel duidelijk. Ik heb bij mijn ouders KaKu geinstallleerd en vond dat maar onduidelijk. Twee verschillende systemen, wel of niet op één dimmer? Wel een mooie bridge overigens, die je ook kunt aansluiten op je slimme meter.

Waarbij ik Test routine-knop wel weer grappig zou vinden.
Ik gebruik zelf die Gaan slapen-routine niet, maar het zou me, gezien de naam van de routine, hogelijk verbazen als de lampen niet uit zouden gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endantwit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 18:49
[Afbeelding]
Ik heb die routine ook zo ingesteld (dat 'ie om 1 uur 's nachts alles uitdoet), maar op de een of andere manier onthoudt de app sinds een aantal maanden deze routine niet. :/ Ik moet 'm dus elke keer opnieuw instellen!

Enig idee hoe dit kan? Ik heb al geprobeerd met diverse dagen (allemaal, of juist één dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00
Even een vraagje.

Wij gaan een verlaagd plafond plaatsen in de woonkamer en willen graag inbouwspots.
Nu lijkt mij dat een mooie gelegenheid om hier voor Hue te gaan. Het zou dan gaan om 9 stuks verdeeld over de woonkamer.
Moet ik nog rekening houden met welk merk inbouwspots ik neem waar de lampen in moeten?
Ik heb het idee dat de GU10 van Hue groter zijn dan normale GU10 en wil niet dat de spots uitsteken.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Ik was in de bouwmarkt waar de Hue lampen lagen en zag dat er op de zijkant iets stond van 'dimmen werkt niet in niet Hue approved lampen (of hoe ze dat ook exact noemen, is dat ook friends of Hue?).

Is dat ook zo of is dat zo'n officieel dingetje van 'werkt officieel beter met' maar werkt in theorie wel gewoon?

Edit; “dimming “only compatible with philips hue compatible lights” dat staat er toch? Dus werkt het dan wel met ‘gewone’ lampen en officieel niet of geweoon niet?

[ Voor 21% gewijzigd door The Chosen One op 14-10-2020 12:54 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-05-2024
henkyyyyyyy schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:26:
Even een vraagje.

Wij gaan een verlaagd plafond plaatsen in de woonkamer en willen graag inbouwspots.
Nu lijkt mij dat een mooie gelegenheid om hier voor Hue te gaan. Het zou dan gaan om 9 stuks verdeeld over de woonkamer.
Moet ik nog rekening houden met welk merk inbouwspots ik neem waar de lampen in moeten?
Ik heb het idee dat de GU10 van Hue groter zijn dan normale GU10 en wil niet dat de spots uitsteken.
Heel zeker weet ik het niet maar volgens mij is GU10 gewoon GU10?
Onderstaande hangt bij ons in de badkamer;

https://www.arento.nl/catalogsearch/result/?q=9092064

Lamp in de fitting draaien dan terug in de armatuur drukken en met meegeleverde lens blijft zo de lamp keurig op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor2
Flix20 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:53:
Wie weet voor mij een goede oplossing voor de verlichting in de badkamer?

Situatie is als volgt:
3 stuks Hue inbouwspots
Het plan is/was om de hue spots dmv een bewegingsdetector aan te sturen.

Toen kwam kwam vriendin lief met het verzoek toch een lamp boven de spiegel te nemen.
Dus er komt een lamp boven de spiegel welke direct op het stroomnet aangesloten dient te worden.

Ik heb dus zo 3 hue lampen en 1 traditionele lamp.
Wat mij betreft hoeven de spots en de spiegelamp niet tegelijk aan.
Bestaat er een soort hybride schakelaar? Dat je in één schakelaar met 2 knoppen hebt waarvan er één voor de hue spots en de ander voor het traditionele lamp?
Wij hebben ongeveer dezelfde situatie in de badkamer die pas is verbouwd. Inloopdouche dus een muurtje op de helft van de badkamer. Daar tegenover hoog op de muur een bewegingssensor die de spots aan stuurt. Na tien minuten uit, maar sta je te douchen of aan de andere kant van het muurtje bij de wastafel dan is er dus steeds bewegingen blijven de spots ook aan. Spanning voor de spots heb ik "altijd aan" laten installeren.

De conventionele lamp boven de spiegel wordt bediend met de conventionele schakelaar. Voor het douchen hoeft deze lamp niet aan bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Ik heb onlangs ook een verlaagd plafond laten maken, Ik wilde wel Hue integratie en "draai dimmers" dus ik heb deze dimmer gekocht. Werkt prima en daarmee kon ik ook niet Hue lampen gebruiken die maar 3.5 cm diep waren. Daarmee kon mijn verlaagde plafond ook minder verlaagd worden dan anders nodig was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
endantwit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Ik heb die routine ook zo ingesteld (dat 'ie om 1 uur 's nachts alles uitdoet), maar op de een of andere manier onthoudt de app sinds een aantal maanden deze routine niet. :/ Ik moet 'm dus elke keer opnieuw instellen!

Enig idee hoe dit kan? Ik heb al geprobeerd met diverse dagen (allemaal, of juist één dag).
Same here, routine is wel zichtbaar in de Hue App maar lijkt het beetje buggy te doen: soms wel, soms niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

The Chosen One schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:16:
Ik was in de bouwmarkt waar de Hue lampen lagen en zag dat er op de zijkant iets stond van 'dimmen werkt niet in niet Hue approved lampen (of hoe ze dat ook exact noemen, is dat ook friends of Hue?).

Is dat ook zo of is dat zo'n officieel dingetje van 'werkt officieel beter met' maar werkt in theorie wel gewoon?

Edit; “dimming “only compatible with philips hue compatible lights” dat staat er toch? Dus werkt het dan wel met ‘gewone’ lampen en officieel niet of geweoon niet?
Wat bedoeld wordt voornamelijk dat je de lampen niet in een fitting mag draaien die aan een dimmer zit. Dan werken ze niet. De lampen dimmen doordat ze een signaal via zigbee (of bluetooth) krijgen, niet omdat je ze op een leddimmer aangesloten hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Even een vraagje.

De eerste kleuren GU10 waren iets langer. Daar moest je toen wel een beetje rekening mee houden. De huidige GU10 daarentegen hebben gewoon dezelfde afmeting. Je hoeft dan ook in principe nergens rekening mee te houden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:27
Even een vraagje.

Dat dacht ik dus ook...maar de Tradfri GU10 zijn 5,8 cm en pasten dus niet in mijn buitenarmatuur. Die van KAKU zijn 5,0 cm net zoals 'normale' GU10 spotjes dus die pasten wel.

Volgens mij zijn de Hue ook 5,8cm, maar kan niet meer ontdekken waar ik dat gevonden had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
U2maxi schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Dat dacht ik dus ook...maar de Tradfri GU10 zijn 5,8 cm en pasten dus niet in mijn buitenarmatuur. Die van KAKU zijn 5,0 cm net zoals 'normale' GU10 spotjes dus die pasten wel.

Volgens mij zijn de Hue ook 5,8cm, maar kan niet meer ontdekken waar ik dat gevonden had.
de nieuwere Hue G10 spots ( met BlueTooth) hebben de normale G10 afmetingen...die langere zijn de oude versie ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Janoz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Wat bedoeld wordt voornamelijk dat je de lampen niet in een fitting mag draaien die aan een dimmer zit. Dan werken ze niet. De lampen dimmen doordat ze een signaal via zigbee (of bluetooth) krijgen, niet omdat je ze op een leddimmer aangesloten hebt.
Dus in principe heb je de volledige functionaliteit met elke lamp (armatuur dus) zolang je een bijv gu10 hue lamp hebt icm met een bridge uiteraaRd.
Net 3 spotjes opgehaald, nog zonder lampjes, nu ff kijken wat ik waar doe.
(Kleur boven bureau, white in keuken, en misschien wel nonhue in slaapkamer (bijna (nooit aan)

Maken mensen hier nig echt veel gebruik van kleur?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
The Chosen One schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Dus in principe heb je de volledige functionaliteit met elke lamp (armatuur dus) zolang je een bijv gu10 hue lamp hebt icm met een bridge uiteraaRd.
(Kleur boven bureau, white in keuken, en misschien wel nonhue in slaapkamer (bijna (nooit aan)

Ik heb in mijn wookamer 2 railsen met elk 4 spots en daarin heb ik kleur. Gewoon omdat het kan. Verder in de keuken en badkamer gewoon de white ambiance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
The Chosen One schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Iedere dag: mee met de ambilight tv
Af en toe: kleuren mee met een app (kerst, disco, medidatie achtig, enz), of gewoon voor de sfeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
mir4dor2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Wij hebben ongeveer dezelfde situatie in de badkamer die pas is verbouwd. Inloopdouche dus een muurtje op de helft van de badkamer. Daar tegenover hoog op de muur een bewegingssensor die de spots aan stuurt. Na tien minuten uit, maar sta je te douchen of aan de andere kant van het muurtje bij de wastafel dan is er dus steeds bewegingen blijven de spots ook aan. Spanning voor de spots heb ik "altijd aan" laten installeren.

De conventionele lamp boven de spiegel wordt bediend met de conventionele schakelaar. Voor het douchen hoeft deze lamp niet aan bijvoorbeeld.
Denk inderdaad dat ik daarvoor ga.
Het knikje in de muur blijft bestaan, deze hangt op een meter v/d deur.
X marks the spot waar ik bedacht had de motion detector te gaan hangen. Dan de spiegel verlichting/verwarming aan de bestaande schakelaar koppelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVnGICSKn1TpLcQiV4pn2PDGlME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVJ5VwbIhOINPZLXwwnq2mv9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00
Dank jullie wel.
Dan kan ik dus gewoon elke armatuur gebruiken die ik wil. 🙂

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor2
Flix20 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Denk inderdaad dat ik daarvoor ga.
Het knikje in de muur blijft bestaan, deze hangt op een meter v/d deur.
X marks the spot waar ik bedacht had de motion detector te gaan hangen. Dan de spiegel verlichting/verwarming aan de bestaande schakelaar koppelen.[Afbeelding]
Maar dan detecteert de sensor alleen als je binnenkomt en niet als je staat te douchen ? Beter dan de sensor 45° naar rechts te verplaatsen (op het lange deel van de muur) of tegenover die muur ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
mir4dor2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Maar dan detecteert de sensor alleen als je binnenkomt en niet als je staat te douchen ? Beter dan de sensor 45° naar rechts te verplaatsen (op het lange deel van de muur) of tegenover die muur ?
Voorheen had ik hier al gevraagd in hoeverre de sensor in te stellen valt.
Hoelang lampen aan, gevoeligheid van beweging etc
Aan de hand daarvan denk ik dat deze locatie welk uitkomt. Achter de sensor is dan 1m diep de douche, daarvoor 1.5m waar de wastafel etc komt.
Dus mocht het licht uitgaan, staat ze gewoon te lang onder de douche :+

Mocht de locatie toch niet handig zijn, zal de sensor inderdaad richting de lange wand gaan.
Al doende leert men right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
henkyyyyyyy schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:26:
Dank jullie wel.
Dan kan ik dus gewoon elke armatuur gebruiken die ik wil. 🙂
Kan de waarschuwing niet ook nog te maken hebben met evt. belemmeringen in de ontvangst van het Zigbee-netwerk? Volledig ingekapselde lampen zouden wel eens minder goed kunnen werken.

Overigens heb ik vier GU10’s in een armatuur die bestaat uit metalen hulzen, dicht, behalve waar het licht uitstraalt. Desondanks prima ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 16:13

Cliffie

Trompetslet

-- noob-alert--- :+

Ben momenteel bezig om de woonkamer op te knappen en meteen alle verlichting te vervangen voor Philips Hue. Ben hier nog helemaal nieuw in dus :)

Nu heb ik mooi schakelmateriaal gezien van Busch-Jaeger (Friends of Hue) en ik kan eigenlijk maar moeilijk achterhalen hoe dat nu precies werkt.

Situatie:
- armatuur (met meerdere hue-lampen) boven eetkamertafel
- verlichting in de tv-hoek
- eventuele andere verlichting

De schakelaar heeft 2 fysieke knoppen, kan ik daar makkelijk individuele lampen aan- en uit schakelen? Of bijvoorbeeld makkelijk alle verlichting aanzetten in de tv-hoek + spotjes bij de bank, maar dan niet de verlichting boven de eetkamertafel?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Cliffie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:39:
-- noob-alert--- :+

Ben momenteel bezig om de woonkamer op te knappen en meteen alle verlichting te vervangen voor Philips Hue. Ben hier nog helemaal nieuw in dus :)

Nu heb ik mooi schakelmateriaal gezien
Het idee van smart verlichting is dat je geen schakelmateriaal meer nodig hebt.
Zonder al die wratten op de muur knapt je woonkamer gelijk een stuk op!

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 18-09 09:36
aawe mwan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Zonder al die wratten op de muur knapt je woonkamer gelijk een stuk op!
Dat was alleen de vraag niet.

Ja, dat kan. Je kan zogenaamde scenes achter een knop hangen, druk je een keer, gaat scene A aan, 2 keer scene B enz.

Al ben ik het op zich wel eens dat je geen schakelmateriaal meer nodig hebt, moet ik zeggen dat ik zelf nog wel regelmatig hue dimmers gebruik. En ook de normale schakelaars (kind slaapt, glas in de deur, overloop met sensor= niet handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Ik heb het ook over schakelmateriaal van Friends of Hue, dus die een Hue dimmer vervangt. Die kan dat prima op de muur (ga ook doorverbinden, zodat er altijd stroom op de lichtpunten staat). Ik zie genoeg mensen die een Hue dimmer op de muur hebben gemonteerd, maar ik vind zo'n FoH een mooiere oplossing.

Ander iets wat ik zie in de diverse topics: meerdere Hue dimmers. Kan ik per dimmer dan andere scenes programmeren, of zijn dat kopieën van elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 18-09 09:36
Dat kan prima, ik heb er twee op de slaapkamer, eentje bij vriendin en eentje bij mij, met bij de eerste druk verschillende scenes voor dezelfde lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

robkrekel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:08:
Dat kan prima, ik heb er twee op de slaapkamer, eentje bij vriendin en eentje bij mij, met bij de eerste druk verschillende scenes voor dezelfde lampen.
Ok, je kunt er dus alle kanten mee op :)

Probeer een makkelijke manier te vinden om voor mijn huidige 2 schakelpunten (in 1 behuizing, achter 1 contactdoos) een Hue-oplossing te krijgen. Daar zijn dus 100000 manieren voor en ik weet nog niet precies welke ik moet hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
aawe mwan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:50:
Dat is echt je reinste onzin. :X Het is nog steeds smart als deze knop nu gewoon de hele woonkamer in een keer (in een modus) schakelt*. Dit kan je zelden volledig en betrouwbaar** schakelen met sensoren. En als jij voor elke scheet je mobiel wilt pakken, prima! Maar genoeg mensen niet. Dus smart heeft voor iedereen een andere invulling ;)

* Zo gaat hier het licht in de complete woonkamer aan als ik de woonkamer deur open en het donker is. Maar heb ik een schakelaar om alles uit te zetten. En die bij de voordeur zet alles in huis uit.
** = gaat nooit uit als je ergens zit, staat niet onnodig aan, gaat niet aan op een hond/kat en werkt voor gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
endantwit schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Bij mij verdwijnen dagelijkse routines ook. Ze activeren 1x en zijn dan verwijderd. Ik heb nog maar enkele maanden Hue, en dat heeft nog nooit gewerkt.

Wat ik nu doe is een routine aanmaken via de officiële app en daarna die routine eens met een GET command via de API opvragen. Daarna blijven ze precies wel staan. Maar dat is natuurlijk geen oplossing voor iedereen. Dus ik vraag me ook af hoe anderen dat doen en of ze problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Septillion schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Dat is echt je reinste onzin. :X Het is nog steeds smart als deze knop nu gewoon de hele woonkamer in een keer (in een modus) schakelt*. Dit kan je zelden volledig en betrouwbaar** schakelen met sensoren. En als jij voor elke scheet je mobiel wilt pakken, prima! Maar genoeg mensen niet. Dus smart heeft voor iedereen een andere invulling ;)

* Zo gaat hier het licht in de complete woonkamer aan als ik de woonkamer deur open en het donker is. Maar heb ik een schakelaar om alles uit te zetten. En die bij de voordeur zet alles in huis uit.
** = gaat nooit uit als je ergens zit, staat niet onnodig aan, gaat niet aan op een hond/kat en werkt voor gasten.
Zelf had ik in eerste instantie ook het idee dat ik door Hue nergens in huis meer schakelmateriaal hoef te gebruiken, leek me heerlijk.

Totdat je nagaat, vind ik het wel handig om de deur in te stappen, telefoon uit de zak, app opzoeken, juiste kamer zoeken, licht aan of, schakelaar naast de deur en hop, aan.

Of in de keuken, je staat met je handen vol. Succes om met je elleboog je licht vanuit de app te activeren.

Wat het voor mij is, is de flexibiliteit en functionaliteit. Stukje meer sfeer dmv het dimmen en het als ik eenmaal zit, niet meer op te hoeven staan om naar de schakelaar te lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Flix20 Mee eens! Vandaar ook dat je tegenwoordig de term "Automated Home" vaker ziet omdat de term "Smart Home" is alleen nog maar inhoudt dat je het via je mobiel kunt doen. Wat naar mijn idee niet echt smart is...

Smart is naar mijn idee dat je bijvoorbeeld de sfeer in huis aan kunt passen, een hele ruimte reageert op een handeling of dat ik in één handeling alles uit kan doen. En dat kan op een mobiel als je dat handig vind, maar hoeft niet. En tuurlijk valt er ook wel onder dat het licht vanzelf aan gaat (en uit op timer) als ik de berging in stap. Dus ja, de termen zijn wat verwatert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik niet zo dadelijk een antwoord op vind en toch graag wens te weten vooraleer de kost te doen.

Wij hebben op dit ogenblik nog geen Philips hue lampen. Ik zou dit op termijn in ons huis willen implementeren. maar nu zijn wij aan een stal aan het werken en vooraan komen spots. Graag had ik deze in Philips hue lampen gekocht.

Concreet 2 vragen:

1/ echte inbouw spots met armituur voor buiten bestaat niet. Mag ik deze nemen voor binnen (staat onder een dak dus komt normaal gezien niet in aanraking met water en dergelijke.
2/ Hoe zit dit met de Hue, moet ik deze in mijn huis aansluiten op de router of in de stal? (indien in mijn huis, zal deze ver genoeg reiken tot aan de stal die toch een 30meter verwijderd is van mijn router?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Flix20 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Zelf had ik in eerste instantie ook het idee dat ik door Hue nergens in huis meer schakelmateriaal hoef te gebruiken, leek me heerlijk.

Totdat je nagaat, vind ik het wel handig om de deur in te stappen, telefoon uit de zak, app opzoeken, juiste kamer zoeken, licht aan of, schakelaar naast de deur en hop, aan.

Of in de keuken, je staat met je handen vol. Succes om met je elleboog je licht vanuit de app te activeren.

Wat het voor mij is, is de flexibiliteit en functionaliteit. Stukje meer sfeer dmv het dimmen en het als ik eenmaal zit, niet meer op te hoeven staan om naar de schakelaar te lopen :+
Juist in deze situaties gebruik ik dus de Google Assistant. (Google Home). De kamers die Hue hebben hier in huis, hebben ook een Google Home (mini, of hub). De enige persoon die hier de lichtknoppen aanraakt, is de huishoudelijke hulp.

De app gebruik ik alleen maar om dingen in te stellen / toe te voegen bijvoorbeeld scenes aan te maken. Bedieniding via de app vind ik veel te omslachtig.

[ Voor 7% gewijzigd door Sahi_NL op 15-10-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Mattehh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:36:
Concreet 2 vragen:

1/ echte inbouw spots met armituur voor buiten bestaat niet. Mag ik deze nemen voor binnen (staat onder een dak dus komt normaal gezien niet in aanraking met water en dergelijke.
2/ Hoe zit dit met de Hue, moet ik deze in mijn huis aansluiten op de router of in de stal? (indien in mijn huis, zal deze ver genoeg reiken tot aan de stal die toch een 30meter verwijderd is van mijn router?

alvast bedankt!
1/ De lampen zijn niet gecertificeerd voor buiten, mocht er iets gebeuren en de verzekering komt hier achter, dan betwijfel ik of ze iets uitkeren. Vanuit HUE is er geen probleem om dit buiten te gebruiken, maar het risico ligt dus volledig bij jezelf. :>

2/ Ik vermoed dat 30 meter echt te ver gaat zijn voor de Hub. Ik denk dus dat je zowel in huis als in de schuur een hub nodig hebt. De Hub heeft stroom en een ethernet aansluiting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Sahi_NL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

1/ De lampen zijn niet gecertificeerd voor buiten, mocht er iets gebeuren en de verzekering komt hier achter, dan betwijfel ik of ze iets uitkeren. Vanuit HUE is er geen probleem om dit buiten te gebruiken, maar het risico ligt dus volledig bij jezelf. :>

2/ Ik vermoed dat 30 meter echt te ver gaat zijn voor de Hub. Ik denk dus dat je zowel in huis als in de schuur een hub nodig hebt. De Hub heeft stroom en een ethernet aansluiting nodig.
Ok bedankt, maar ik heb echt spots nodig, raar dat ze deze niet voorzien voor buiten?

Ik kan eventueel werken met een powerline en vandaaruit dan een UTP trekken naar de hub, correct?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Mattehh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:13:
Ok bedankt, maar ik heb echt spots nodig, raar dat ze deze niet voorzien voor buiten?
Er zijn wel verstralers voor buiten. Inbouw spots zijn inderdaad alleen voor binnen:

https://www.philips-hue.c...category.p-grid-icon.html

Wel kun je natuurlijk inbouwspots kopen en daar losse GU10 HUE lampjes inzetten.
Mattehh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:13:
Ik kan eventueel werken met een powerline en vandaaruit dan een UTP trekken naar de hub, correct?
Ja, als er maar een signaal van je netwerk op zit.

Hier meer tips over het signaalbereik / buiten gebruik van HUE: https://www.beaumotica.nl...itenverlichting-gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:28
@Mattehh je kan natuurlijk ook altijd nog spots voor de badkamer kopen, en daar hue-lampen indraaien.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Mijn Bridge zit redelijk vol, ik zit er aan te denken een tweede bridge toe te voegen

als je een lamp afmeld op de 1e bridge is hij dan automatisch weer vindbaar om op de 2e bridge aan te melden ? of is de lamp dan alleen met het SN toe te voegen ?

bij een gewone lamp is het SN even opzoeken niet zo'n probleem maar ik heb ook wat led strips waar ik niet makkelijk bij het SN kan komen omdat deze onder op de opgeplakte voeding module zitten

vandaar de vraag of iemand weet of deze automatisch weer vindbaar zijn ? zo niet is er een bepaalde manier om ze weer vindbaar te krijgen zonder het SN te weten ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Ooit zat ik helemaal into Hue en slimme verlichting, maar ik heb me er een tijdje niet mee bezig gehouden en er is veel veranderd.

Alle lampen in mijn appartement zijn van Hue. Ik heb even IKEA lampen erbij geprobeerd, maar dat werkte naar mening toch minder goed (lampjes die soms niet aangingen met de rest, of opeens een andere helderheid hadden), dus inmiddels letterlijk alles van Hue.

Anyway, nu hebben wij een soort vitrinekast met wat mooie flessen wijn en whiskey. Daar zouden we graag wat sfeerverlichting in willen (vanaf de bovenkant).

Ik dacht direct aan de Hue Lightstrip (niet de Plus), maar ik zag dat deze uit de roulatie is (en hier in Polen niet te verkrijgen Tweedehands op dit moment).

Nu is de vraag.. wat voor opties heb ik (die werken met Hue)? Alleen de Lightstrip Plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
SilentF0rce schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:38:
Ooit zat ik helemaal into Hue en slimme verlichting, maar ik heb me er een tijdje niet mee bezig gehouden en er is veel veranderd.

Alle lampen in mijn appartement zijn van Hue. Ik heb even IKEA lampen erbij geprobeerd, maar dat werkte naar mening toch minder goed (lampjes die soms niet aangingen met de rest, of opeens een andere helderheid hadden), dus inmiddels letterlijk alles van Hue.

Anyway, nu hebben wij een soort vitrinekast met wat mooie flessen wijn en whiskey. Daar zouden we graag wat sfeerverlichting in willen (vanaf de bovenkant).

Ik dacht direct aan de Hue Lightstrip (niet de Plus), maar ik zag dat deze uit de roulatie is (en hier in Polen niet te verkrijgen Tweedehands op dit moment).

Nu is de vraag.. wat voor opties heb ik (die werken met Hue)? Alleen de Lightstrip Plus?
Ik heb als trapverlichting osram ledstrip. Niet duur (tot erg goedkoop zelfs soms), ik had er wel 2 nodig vanwege de lengte. Voordeel is dat hij in stukjes wordt geleverd, en met allerlei koppelstukjes. Wat dat betreft beter dan de hue strips.Hij werkt ook prima samen met de hue motion sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Flix20 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:08:
[...]
Die bediening per mobiel is blijkbaar echt een idéfix.
Heb je echt niet door dat juist voor een keuken een sensor veel handiger is?
Dat had ik 20 jaar geleden in mijn keuken, lang voordat ik smart verlichting had.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:41
SilentF0rce schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:38:

En waarom zou je de Hue Lightstrip Plus niet willen dan? Het is het nieuwe betere product voor hetzelfde geld. Toevallig heb ik deze week deze strip ook bovenin de vitrinekast geplakt en dat werkt prima, behalve dat het niet goed blijft plakken als je de strip in de hoeken de bocht om vouwt. Daar ga ik nog wat voor fixen met sterkere tape of iets van zelfklevende sokkeltjes met tie wraps om zo de boel op zijn plek te houden.

Maar conclusie is dus dat het echt de beste keus is zeker als je alles al Hue hebt. Kleurt 100% hetzelfde mee met de rest van je Hue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
@dragon2 : Bedankt voor je tip, ga ik zeker naar kijken!
@EdwinB : Waarom ik niet de Plus wil, is als ik eerlijk ben voornamelijk de prijs. Begrijp me niet verkeerd, als ik de Plus echt als verlichting zou gebruiken, vind ik het €70 waard. Maar het gaat in mijn huis alleen als klein sfeerlampje dienen. Daar heb ik eigenlijk maximaal €30 voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
Ik was eens aan het kijken om een Niko hue smart switch te installeren op de plaats van een gewone schakelaar. Het plan was de metalen behuizing van de originele schakelaar los te maken, de huidige schakelaar er wat dieper in te duwen en dan de Niko switch ervoor te hangen.
Maar blijkbaar hangt de schakelaar dus vast aan de metalen behuizing.. (ken niets van electriciteit :-) )

Wat doe ik nu het beste? Als ik de draden losmaak en in een wago steek dan gaat de stroom niet meer door vermoed ik tenzij ik ergens lus?
Het handigste lijkt me gewoon een schakelaar zoals ik nu heb maar dan zonder de behuizing en die dan wegsteken.. ook als je later iets wil wijzigen lijkt het me veiliger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSHteKFMw9XdQiCPhb8kUHk7aos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/483ZrkK6TALqrFQE4nSaPvKv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Ook een schakelaar vraagje.

In de woonkamer heb ik 2 lampen aan het plafond. 1 zit boven het tv gedeelte (bijna nooit aan, alleen 's avonds als er veel licht nodig is wat al niet vaak is) en 1 richting een hoek waar mijn bureau/computer staat.

Nou wilde ik een simpele karwei lamp (armatuur+lamp) op de plek welke ik bijna nooit aan heb. Onzin om een dure (hue)lamp daar te plaatsen. Maar ik heb een dubbele schakelaar (2 knoppen dus) welke wel beide lampen bedient.

Dus vervangen door zo'n smart schakelaar is geen optie lijkt me dan of zijn zijn er nog andere schakelaars of iets aparts?
Andere optie is dan gewoon dimmer switch ernaast hangen en die 'aanwennen' te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:11
Sinds gisteren heb ik een knipperende hue lamp. Gewoon de normale White and colour grote fitting. Op aanraden na wat googlen een aantal keer stroom gecyclet. Levert niets op, iemand nog tips of is deze dood?

Tevens, in het proces een oplossing te vinden hue ontkoppelt van m'n Google home. Nu kan ik deze niet meer koppelen, krijg een melding 'couldn't update the setting, check your connection.' ook een bekend probleem, maar nu lukt het zelfs niet dat te fixen na het ontkoppelen van Google en hue aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
JSBars schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:39:
Sinds gisteren heb ik een knipperende hue lamp. Gewoon de normale White and colour grote fitting. Op aanraden na wat googlen een aantal keer stroom gecyclet. Levert niets op, iemand nog tips of is deze dood?
Is die Hue lamp al wat ouder? Van mijn 7 jaar geleden gekochte (eerste van Philips) set, zijn 2 lampen in het afgelopen jaar op dezelfde manier geëindigd. Na overleg met Philips bleek dat dit echt het einde was van de lamp.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
gvrsnor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:49:
Ik was eens aan het kijken om een Niko hue smart switch te installeren op de plaats van een gewone schakelaar. Het plan was de metalen behuizing van de originele schakelaar los te maken, de huidige schakelaar er wat dieper in te duwen en dan de Niko switch ervoor te hangen.
Maar blijkbaar hangt de schakelaar dus vast aan de metalen behuizing.. (ken niets van electriciteit :-) )

Wat doe ik nu het beste? Als ik de draden losmaak en in een wago steek dan gaat de stroom niet meer door vermoed ik tenzij ik ergens lus?
Het handigste lijkt me gewoon een schakelaar zoals ik nu heb maar dan zonder de behuizing en die dan wegsteken.. ook als je later iets wil wijzigen lijkt het me veiliger.
- Je bestaande schakelaar losmaken van de bruine en zwarte draad
- draden doorverbinden
- Niko smart switch monteren op de plek van de oorspronkelijke schakelaar
- oude schakelaar op zolder bewaren :-)

nog beter is in stap 1 en 2 de zwarte draad vervangen door een bruine draad. Dan is alles weer hoe het hoort (maar de meeste mensen verbinden zwart en bruin door in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:11
funske schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Is die Hue lamp al wat ouder? Van mijn 7 jaar geleden gekochte (eerste van Philips) set, zijn 2 lampen in het afgelopen jaar op dezelfde manier geëindigd. Na overleg met Philips bleek dat dit echt het einde was van de lamp.
Iets jonger dan dat maar zeker niet nieuw. denk 5 jaar... Dit is ook degene van het setje die de meeste cycles en branduren heeft.

Nou. Excuus om nieuwe te kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28
Heeft iemand nog een adresje voor een 4 tal Hue White lampen met bolle kop? Ik heb er afgelopen week nog 5 weten te kopen, maar nu zijn ze niet meer leverbaar.
Het betreft deze lamp: https://www.bol.com/nl/p/...amp-e27/9200000054497334/

De passen precies in een armatuur (bulleye lamp) waar nu de halve tuin mee volhangt. Ik weet dat ze uit het assortiment gaan. Alle linkjes die ik volg, komen op de andere vorm lamp uit, en die past op 3mm na NIET... iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
holoX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:18:
Heeft iemand nog een adresje voor een 4 tal Hue White lampen met bolle kop? Ik heb er afgelopen week nog 5 weten te kopen, maar nu zijn ze niet meer leverbaar.
Het betreft deze lamp: https://www.bol.com/nl/p/...amp-e27/9200000054497334/

De passen precies in een armatuur (bulleye lamp) waar nu de halve tuin mee volhangt. Ik weet dat ze uit het assortiment gaan. Alle linkjes die ik volg, komen op de andere vorm lamp uit, en die past op 3mm na NIET... iemand de gouden tip?
Hier misschien?

https://www.amazon.de/Phi...27&qid=1602851816&sr=8-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 10:21
Rallye schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:00:
Tja. Of je verdiept je er even in en dan wordt het wel duidelijk.
Ik heb me er nog enkele avonden in verdiept maar ik kan niet begrijpen dat wanneer ik in totaal 6 lampen heb en 5 lampen zitten in een bepaalde zone. Ik heb die ene zone in een routine gebruikt om (die 5) lampen aan te laten gaan met een bepaalde scene bij zonsondergang.

Hoe kunnen dan bij die routine alle 6 lampen aan gaan, en zelfs met verschillende scenes?

EDIT: ik krijg het idee dat ik m'n woonkamer moet opdelen in verschillende kamers, en dat een zone eigenlijk de hele kamer is? How confusing...

[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 17-10-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 12:58
Door de nieuwe light strips is mijn interesse weer gewekt voor de sync box. Ik weet dat hij ondertussen dolby vision en hdr10 ondersteund, maar hoe zit het met ALLM (automatisch game mode). Wordt die ondertussen ook doorgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Laatst online: 30-07 00:14
Ik ga 24V laagspanning Hue lampen in de achtertuin aanleggen. 3 Lily spots en 1 Impress wandlamp.

Naar de meeste lampen kan de kabel eventueel bovengronds blijven liggen, maar naar 1 lamp moet de kabel onder het nieuw aan te leggen terras doorlopen. De kabels zijn IP67, zou je ze zonder problemen helemaal kunnen ingraven onder de tegels of is het toch aan te raden de kabel door een buis te laten lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Voor de kabel zal het niet veel uitmaken, maar bij een buis kun je er altijd nog iets extra”s bij leggen of de kabel vervangen zonder dat je tegels eruit moeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pleeboy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-07 14:40
Prachtig systeem, werkt alleen niet.
Ben nu al meer dan een jaar bezig met dit systeem en elke keer is er iets waardoor ik dan weer de hele boel moet resetten en opnieuw moet instellen. Pffffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 06:23
http://diy-nl-nl.forum.ib...ram-smart-flex-led-strip/

Heeft er iemand ervaring met de Osram Smart+ Flex LED Strip icm hue? Er staat dat het niet compatible is maar normaliter kan je osram wel koppelen. Ook zie ik enkele reacties op internet dat het is gelukt maar die zijn wat ouder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:32
Heb hier twee Osram smart+ Flex, werkt prima met hue:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkG9jlZpYi3KvKRcjiNTRVOIqGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXeOeATauSuhpMGr9qmJYYI4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Domino schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:33:
Heb hier twee Osram smart+ Flex, werkt prima met hue:

[Afbeelding]
iBood zelf geeft aan dat ze niet compatibel zijn met Hue. Ik geloof meteen dat je ze wel kunt koppelen, maar kun je dan ook vanuit de Hue app de helderheid en kleur instellen? Of alleen in- en uitschakelen?

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:31
Bra-Jo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

iBood zelf geeft aan dat ze niet compatibel zijn met Hue. Ik geloof meteen dat je ze wel kunt koppelen, maar kun je dan ook vanuit de Hue app de helderheid en kleur instellen? Of alleen in- en uitschakelen?
Volgens mij zijn er twee verschillende versies led “controllers”. Heb afgelopen jaar een aantal sets gekocht op amazon met een zigbee controller en deze werken perfect met hue (dimmen/kleur). Heb ook zo’n set gekocht van iBood en daar zit een bluetooth controller bij. Deze is dus niet met hue te koppelen. De ledstrips zelf zijn overigens wel te gebruiken als extensie van de zigbee strips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:32
Ik kan vanuit de Hue app de led strips gewoon bedienen, zowel aan/uit als licht sterkte en kleur. Zal vast een licentie verhaal zijn dat ze niet officieel ondersteund worden.

Voor alle duidelijkheid, ik heb deze: Osram Smart+ ZigBee RGB-ledstrip, compatibel met Alexa, RGBW, Verpakking van 1 https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_M7-IFbQGYRNA5

Ik zie dat er inmiddels een nieuwere versie is, daar kan ik uiteraard geen garantie op geven.

Overigens zie ik op de pagina die je linkt dat die osram led strip niet compatibel is met Hue maar wel met Homekit, lijkt me ook een rare combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Pleeboy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:47:
Prachtig systeem, werkt alleen niet.
Ben nu al meer dan een jaar bezig met dit systeem en elke keer is er iets waardoor ik dan weer de hele boel moet resetten en opnieuw moet instellen. Pffffffffffff
Het systeem werkt echt wel, anders zouden er echt wel meer klachten zijn.
Maar ook ik heb wel eens dat een sensor een keer niet werkt, of een Osram plug die ik een keer uit en weer in het stopcontact moet stoppen; jammer dan.

Maar ik heb nog nooit de hele boel moeten resetten en weer opnieuw instellen!?! En ik heb toch 27 lampen, 7 sensoren, 4 Dimmer switches, 2 button knopjes, 3 oude (dimbare) Hue smart plugs, 4 nieuwe smart plugs en nog 3 Osram smartplugs. Dus toch wel wat schakel spullen.
Ik vraag me dus af wat jij dan allemaal doet dat je alles elke keer moet resetten??.......

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Heeft iemand ervaring met een Zigbee inbouwschakelaar (zoals deze) om spiegelverwarming in de badkamer mee te schakelen i.c.m. een bewegingssensor (of gewoon vanuit de app)? We zijn bezig met de badkamer te verbouwen en dit is een stuk fijnere oplossing dan toch een ouderwetse schakelaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jeoh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:36:
Heeft iemand ervaring met een Zigbee inbouwschakelaar (zoals deze) om spiegelverwarming in de badkamer mee te schakelen i.c.m. een bewegingssensor (of gewoon vanuit de app)? We zijn bezig met de badkamer te verbouwen en dit is een stuk fijnere oplossing dan toch een ouderwetse schakelaar te hebben.
Ik heb de icasa variant in gebruik, maar niet om spiegelverwarming mee te schakelen. Heb van icasa ook de dimmer variant in gebruik.

Wat wil je weten? Het werkt zoals het zou moeten... Let wel op dat 3rd party accessoires gekoppeld aan Hue niet werken met Apple Homekit, mocht je dat nog interessant vinden. En natuurlijk even het vermogen van die spiegelverwarming in de gaten houden, meer dan 400W is uiteraard geen goed plan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Xander schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb de icasa variant in gebruik, maar niet om spiegelverwarming mee te schakelen. Heb van icasa ook de dimmer variant in gebruik.

Wat wil je weten? Het werkt zoals het zou moeten... Let wel op dat 3rd party accessoires gekoppeld aan Hue niet werken met Apple Homekit, mocht je dat nog interessant vinden. En natuurlijk even het vermogen van die spiegelverwarming in de gaten houden, meer dan 400W is uiteraard geen goed plan. ;)
Vermogen zit gelukkig ver onder de limiet. Als ik 'm inderdaad gewoon kan schakelen met een bewegingssensor ofzo, dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jeoh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Vermogen zit gelukkig ver onder de limiet. Als ik 'm inderdaad gewoon kan schakelen met een bewegingssensor ofzo, dan komt het helemaal goed.
Op Homekit ondersteuning na werkt het als iedere andere lamp. Dus je kunt het gewoon opnemes in scenes of routines en schakelen met accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Jeoh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:36:
Kan je op een enkele schakelaar als deze meerdere punten aansluiten?
Dus zowel spiegelverwarming als verlichting?

Lijkt me dat als je het in serie achter de schakelaar hangt en je niet de 400w overschrijd geen probleem?

Pagina: 1 ... 102 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic