[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.007 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 14:51
Rickster23 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

als ik via http://www.easy-hue.com/ de bridge wilt zoeken geeft hij niets aan en in de app krijg ik hem wel enige nadeel ik krijg de lampen niet 1 meter in de buurt van de bridge...
ik kan wel via me netwerk naar een webbrowser via het ip adres van de bridge,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Laatst online: 19-09 14:51
Het is eindelijk gelukt, Heb de bridge vervangen voor een nieuwe en hij vindt ineens alle lampen weer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zojuist heeft de Hue hier in huis besloten dat alle accessoires niet meer werken. De motion sensoren (5 x binnen, 2 x buiten) werken geen van allen meer ('niet bereikbaar') en de dimmer en de smart buttons (3 x) doen het ook geen van allen meer. De meeste accessoires zijn gewoon via Hue app ingesteld, een smart button en een motion sensor via iConnectHue. Ook een deel van de lampen zijn voor de Hue app niet meer bereikbaar.

De lampen (voor zover nog werkend via de app) zijn enkel nog via de app te bedienen en ik krijg - welke knoppen ik ook probeer - de accessoires en een deel van de lampen niet meer aan de praat. De verbinding tussen Hue en de lampen/accessoires lijkt gewoon verdwenen (terwijl het tot heden perfect functioneerde).

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en belangrijker hoe op te lossen (bij voorkeur zonder alles stuk voor stuk te resetten)? Bridge aan/uit werkt in ieder geval niet...

[ Voor 18% gewijzigd door DarkFly op 02-10-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:21

JoepW

iRacer & Home Assistant

DarkFly schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:55:
Zojuist heeft de Hue hier in huis besloten dat alle accessoires niet meer werken. De motion sensoren (5 x binnen, 2 x buiten) werken geen van allen meer ('niet bereikbaar') en de dimmer en de smart buttons (3 x) doen het ook geen van allen meer. De meeste accessoires zijn gewoon via Hue app ingesteld, een smart button en een motion sensor via iConnectHue.

De lampen zijn enkel nog via de app te bedienen en ik krijg - welke knoppen ik ook probeer - de accessoires niet meer aan de praat. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en belangrijker hoe op te lossen (bij voorkeur zonder alles stuk voor stuk te resetten)?
Bizar, bij mij ook nogal wat problemen. Mijn bewegingssensoren buiten doen het niet en de buitenlampen zijn niet meer met de app te bedienen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Geen problemen hier eigenlijk. Alleen dat een ikea GU10 spotje in de wc niet altijd aan ging via de bewegingsmelder maar die lamp heb ik net vandaag vervangen voor een Philips Hue versie. Ook de smart plug van Osram lijkt niet altijd te reageren. Misschien die ook maar eens vervangen voor de Hue versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Alle accessoires en lampen zijn enkel van Hue, geen "buitenstaanders". Helft van de lampen werkt niet en alle accessoires zijn er mee gestopt. Heb een lamp proberen te resetten, maar na toevoegen vrij rap hetzelfde probleem. Mogelijk storing bij Hue? Of weet iemand wat er anders aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien je bridge kapot? Stuur Hue een berichtje op Twitter om hulp te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

DarkFly schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
Alle accessoires en lampen zijn enkel van Hue, geen "buitenstaanders". Helft van de lampen werkt niet en alle accessoires zijn er mee gestopt. Heb een lamp proberen te resetten, maar na toevoegen vrij rap hetzelfde probleem. Mogelijk storing bij Hue? Of weet iemand wat er anders aan de hand kan zijn?
De Hue bridge werkt toch gewoon volledig los van internet?
Ik heb eigenlijk enkel een probleem met de buiten lampen en melders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
JoepW schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

De Hue bridge werkt toch gewoon volledig los van internet?
Ik heb eigenlijk enkel een probleem met de buiten lampen en melders.
Hier was probleem met helft van alle lampen en accessoires. Nachtje slapen heeft Hue overigens goed gedaan. Alles werkt weer naar behoren. Toch raar dat opeens hele systeem niet meer goed functioneert. Blij dat de normale schakelaars er hier in huis nog gewoon zitten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Gisteravond laat werkte de boel bij mij ook weer. Raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
Wellicht een nieuwe update van de bridge software? er is recent nieuwe versie verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:10
Graag vraag ik aan jullie wat advies mbt Hue verlichting.

In mijn aankomende verbouwing van m'n appartement ga ik de toko ook voorzien van Hue lichten.
Met name over de keuken heb ik een vraag.

Hier komen een 6 tal spots van Hue; 3 inbouw, 3 op rails.
Hier ga ik ook een dimmer voor aan de wand plaatsen.

Daarnaast wil ik werkbladverlichting aanbrengen dmv de lightstrip.
Deze wil ik plaatsen in een hoekprofiel strip zodat deze in een hoek op het werkblad zal schijnen van een hoogte van 60cm bovenop het werkblad. Dus in de hoek van de muur/bovenkast.

Nu wil ik deze strip eigenlijk afzonderlijk kunnen aanzetten zonder tussenkomst van de app.
Ik heb niet altijd de telefoon in de hand dus ik wil deze ook dmv een fysieke knop kunnen aanzetten, maar ik wil ook de keukenverlichting kunnen aanzetten zonder dat de lichtstrip aan gaat.
Is dit te regelen vanuit een enkele dimmer?
Als alternatief zat ik te denken om dan wellicht de Hue smart knop hiervoor in de buurt van de verlichting te hangen.
Is het dan mogelijk dat ik de lightstrip wel aan de dimmer koppel en dus altijd mee aangaat, maar ik de lightstrip zelf dan kan uitschakelen dmv die knop.

Het alternatief zou zijn om het werkbladverlichting systeem van IKEA aan te schaffen (kastwerk is ook IKEA). Maar dan weet ik vrij zeker dat ik het separaat aansturen kan vergeten, dan zal of alles aan, of alles uit zijn.
Wat zijn de ervaringen hier van IKEA keukenverlichting in het hue ecosyssteem?

Daarnaast wil ik een tweede strip aanbrengen welke puur ter sfeer zal zijn.
Deze komt op een half hoge muur van 80cm breed en 10cm dik.
Nu wil ik de strip aan beide zijde hebben dus heb ik 2 stuks nodig van 80cm.
Om hier nou 2 volledige lightstrips voor aan te schaffen gaat dan ook weer een beetje teveel van het goede zijn, dus hoe kan ik van een enkele lightstrip, 2 strips van 80cm maken zodat aan weerzijde van de wand, de strips kan plaatsen.
Zelf heb ik deze Litcessory verlengkabel gevonden en dat lijkt wel op wat ik zoek. Maar dan heb ik meteen 5 kabels.

Wat ik denk dat dan de bedoeling is, is de strip om maat knippen (2x), dan deze connector ertussen zien te krijgen en deze dan dmv een gat in de muur naar de andere zijde brengen en daar dan de tweede strip aanbrengen.
Of heeft iemand hier een beter idee voor?

Hoop dat de vraagstelling een beetje duidelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 03-10-2020 12:15 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8quver
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 09:56
Beste allen,

Ik ben door vrienden toch wel enthousiast geworden van de hue lampen. Maar hoop dat jullie wat opheldering kunnen geven over onder andere de hue bridge.

Begrijp ik het goed dat de hue bridge altijd aangesloten moet zijn aan de router met een ethernet kabel?
kan de hue bridge ook via wifi worden aangesloten aan een router?
En werkt een hue bridge ook offline? Wanneer deze niet is aangesloten aan een router of wifi, maar bijv via alleen bluetooth.

Bij vrienden heb ik gezien dat elke hue lamp bluetooth heeft. Zij hadden geen Hue bridge.
Waarbij, alleen via de app, het licht wordt geregeld. Hierbij geld een max van 10 lampen, zo hebben ze mij verteld.

Leuk om te zien hoe hierbij de telefoon syncte met de lamp wanneer je dichtbij bent.
Kan ik ervan uitgaan dat elke Hue E27 lamp met bluetooth is uitgerust, of zijn hier variaties van?
Hebben alle Hue E27 lampen dit zoals white/ambiance/color etc.

Wanneer ik minder dat 10 hue lampen zou willen, is een hue bridge dan nodig, welke toegevoegde waarde zou de bridge hebben?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
r8quver schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:46:
Begrijp ik het goed dat de hue bridge altijd aangesloten moet zijn aan de router met een ethernet kabel?
kan de hue bridge ook via wifi worden aangesloten aan een router?
De bridge heeft alleen een ethernet aansluiting.
En werkt een hue bridge ook offline? Wanneer deze niet is aangesloten aan een router of wifi, maar bijv via alleen bluetooth.
Lampen en accessoires, routines enz blijven werken mocht er geen verbinding met internet zijn.
Het bedienen via smartphone op afstand werkt uiteraard niet.
En als je hem helemaal zonder netwerk wilt laten werken is dat volgens mij ook mogelijk, nadat je alles geconfigureerd hebt.
De bridge gebruikt geen bluetooth.
Voor de aansturing van lampen en accessoires wordt ZigBee gebruikt.
Bij vrienden heb ik gezien dat elke hue lamp bluetooth heeft. Zij hadden geen Hue bridge.
Waarbij, alleen via de app, het licht wordt geregeld. Hierbij geld een max van 10 lampen, zo hebben ze mij verteld.

Leuk om te zien hoe hierbij de telefoon syncte met de lamp wanneer je dichtbij bent.
Kan ik ervan uitgaan dat elke Hue E27 lamp met bluetooth is uitgerust, of zijn hier variaties van?
Hebben alle Hue E27 lampen dit zoals white/ambiance/color etc.
Indien op de verpakking het Bluetooth logo staat is de lamp daarmee uitgerust.
Er zijn nog oudere lampen zonder bluetooth in omloop.
Wanneer ik minder dat 10 hue lampen zou willen, is een hue bridge dan nodig, welke toegevoegde waarde zou de bridge hebben?
Heb je al eens op de officiële Hue website gekeken?

[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 03-10-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Flix20 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:13:
Graag vraag ik aan jullie wat advies mbt Hue verlichting.

In mijn aankomende verbouwing van m'n appartement ga ik de toko ook voorzien van Hue lichten.
Met name over de keuken heb ik een vraag.

Hier komen een 6 tal spots van Hue; 3 inbouw, 3 op rails.
Hier ga ik ook een dimmer voor aan de wand plaatsen.
Ik heb in de keuken verlichting aan het plafond (GU10 spots), lightstrip op het werkblad en aan beide lange muren onder de vloer kasten nog lightstrips (sfeerverlichting).

Om alles te bedienen maak ik gebruik van twee dimmers die geplaatst zijn op een Samotech SM209XL wandplaat (bij Amazon te bestellen).

De ene dimmer gebruik ik voor het werkblad (1x kort drukken aan/uit) en Lang drukken voor de vloer strips aan/uit. Bij de dimmer knoppen kan je ook scènes onder knoppen programmeren wat ik dus ook gedaan heb. 1x drukken normaal licht, 2x drukken sfeer licht, 3x drukken een kleurtje en 4x drukken een ander kleurtje. De vloerstrips staan ingesteld op een vaste kleur combinatie.

De andere dimmer is voor de plafond verlichting. Eigenlijk gebruik, ik die verlichting zelden omdat de werkbladverlichting genoeg licht geeft samen met de sfeer verlichting.

Kan je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik ben sinds een paar maanden bezig met het vervangen van lampen door Hue. Dat gaat prima, maar hoe meer lampen ik heb, hoe complexer de boel wordt qua wensen/mogelijkheden. Nu heb ik eerst een paar vraagjes:
1) Ik neem aan dat alle scenes, routines, zone's en kamers geregeld wordt door de Bridge zelf. De (officiële) app doet niets anders dan de boel configureren. Correct?
2) Een 3rd party app zoals iConnectHue of Hue Essentials maakt het mogelijk om complexere regels en dergelijke te maken, maar de bridge voert deze uit. Correct? Maw, de telefoon kan echt uitstaan zonder dat effect heeft op de automation?
3) De beperkingen van de officiele Hue app ligt aan de app, niet aan de bridge (als ik 'gelijk' heb bij punt 1 en 2)?

Nu ben ik ook op zoek naar een oplossing. Ik wil met een Hue dimmer/schakelaar de verlichting van de keuken op maximaal zetten (simpel), maar als in de tussentijd de zon onder gaat en een bepaalde scene actief wordt:
a) Gaan dan plots de keukenlampen de scene volgen als deze in de zelfde scene/groep zit als de andere lampen?
b) Is het mogelijk dat de verlichting op maximaal blijft staan totdat ik de lampen weer uitzet met de schakelaar waarna de lampen de eventuele actieve scene gaan volgen?
c) Of moet ik meerdere scenes maken om vervolgens zelf de juiste scene te kiezen voor koken, sfeer, etc?

Alvast bedankt voor het lezen! Ik ben iig erg benieuwd hoe en wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Mark-NL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb in de keuken verlichting aan het plafond (GU10 spots), lightstrip op het werkblad en aan beide lange muren onder de vloer kasten nog lightstrips (sfeerverlichting).

Om alles te bedienen maak ik gebruik van twee dimmers die geplaatst zijn op een Samotech SM209XL wandplaat (bij Amazon te bestellen).

De ene dimmer gebruik ik voor het werkblad (1x kort drukken aan/uit) en Lang drukken voor de vloer strips aan/uit. Bij de dimmer knoppen kan je ook scènes onder knoppen programmeren wat ik dus ook gedaan heb. 1x drukken normaal licht, 2x drukken sfeer licht, 3x drukken een kleurtje en 4x drukken een ander kleurtje. De vloerstrips staan ingesteld op een vaste kleur combinatie.

De andere dimmer is voor de plafond verlichting. Eigenlijk gebruik, ik die verlichting zelden omdat de werkbladverlichting genoeg licht geeft samen met de sfeer verlichting.

Kan je hier wat mee?
Ah, dat is inderdaad ook een goede oplossing!
Snel en binnen handbereik beide aan te zetten en ook individueel van elkaar.

Weet iemand wellicht of je een lamp ook in twee groepen kan plaatsen?
Dus dat je lampen 1 t/m 4 aan groep met dimmer A koppelt.
Dan lam 3 (van bovenstaande groep) aan een tweede dimmer koppelt en deze dan door deze dimmer kan uitschakelen waar de rest van de groep wel uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ligt het aan mij of hebben de schakelmateriaalboeren die een Friends of Hue in het assortiment hebben zitten dat zo gebouwd dat je dit niet binnen hun gamma kan uitwisselen? Ik heb hier in huis een mix van Busch-Jaeger en Jung, en uiteraard beiden van andere series dan de respectievelijke FoH schakelaars. Het lijken qua bouw specials te zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:29
ijdod schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:56:
Ligt het aan mij of hebben de schakelmateriaalboeren die een Friends of Hue in het assortiment hebben zitten dat zo gebouwd dat je dit niet binnen hun gamma kan uitwisselen? Ik heb hier in huis een mix van Busch-Jaeger en Jung, en uiteraard beiden van andere series dan de respectievelijke FoH schakelaars. Het lijken qua bouw specials te zijn.
Op de Enocean module na is veel “plastic” anders tussen de merken FoH schakelmateriaal. Mogelijk dat 1 merk ook specifiek plastic heeft voor een bepaalde serie wat niet past in een andere type serie, dat kan.
Bij Busch&Jaeger zou mij dit overigens niets verbazen. Persoonlijk vind ik dit een drama-merk in veel opzichten.
De FoH serie van Gira past in het Serie-55 schakelmateriaal en daardoor in praktisch al hun plastic. Zo ook in de standaard serie van Jung, zoals wel meer zaken van Gira en Jung uitwisselbaar zijn.

Tipje:
Sunricher heeft tegenwoordig een inbouw-schakelmodule ter grootte van een klein luciferdoosje welke op de fase+schakeldraad aangesloten wordt. Hierop zet je een pulsdrukker schakelaar naar wens als bediening.
Voordeel: goedkoper dan FoH materie en universeel toepasbaar op alle merken en typen schakelmateriaal.
Zo hebben ze ook een universele druk/draaidimmer waarop alle afdekkingen passen en welke eventueel ook zonder nul kan werken. Webshop Robbshop importeert deze materie in Nederland en heeft redelijke prijzen.

[ Voor 21% gewijzigd door Theo74 op 04-10-2020 19:56 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Theo74 Merci. Ik werd door wat raar aangegeven maten op de Jung site op het idee gebracht dat dit een special was binnen een lijn. Bij Busch is het niet zozeer de serie waarin de schakelaar zit, maar meer dat hun traditionele lijn (Reflex SI) er niet bij zit. Gira had ik om de een of andere reden gemist O.o.

De Sunricher variant is goed om te weten; ik ken wel een DIY variant met een opengebroken Philips Smart Switch.

Ik heb 3 FoH schakelaars van BJ in gebruik. Qua concept bevallen ze goed; maar nu wordt dat uitgebreid naar kamers waar het design belangrijker is. Ik wilde per se Hue geintegreerde lichtschakelaars hebbe, de interface van de rest van mijn domotica (HASS/NR) naar Hue is net te traag om lekker te werken met alternatieve schakelaars.

[ Voor 28% gewijzigd door ijdod op 05-10-2020 07:59 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
Theo74 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

*knip*

Tipje:
Sunricher heeft tegenwoordig een inbouw-schakelmodule ter grootte van een klein luciferdoosje welke op de fase+schakeldraad aangesloten wordt. Hierop zet je een pulsdrukker schakelaar naar wens als bediening.
Voordeel: goedkoper dan FoH materie en universeel toepasbaar op alle merken en typen schakelmateriaal.
Zo hebben ze ook een universele druk/draaidimmer waarop alle afdekkingen passen en welke eventueel ook zonder nul kan werken. Webshop Robbshop importeert deze materie in Nederland en heeft redelijke prijzen.
Bedoel je deze modules? klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:29
Nee, deze module is de meest nieuwe.

Daarnaast heb je de oudere schakel-actor waarop maar 1 pulsdrukker schakelaar past.

Zie net dat ook het nieuwe model (helaas) een nul draad nodig heeft dus je kunt ze niet 1 op 1 omwisselen met een reguliere schakelaar. Tenzij je naast een te vervangen schakelaar ook een wcd op dezelfde groep hebt waar je de nul kunt aftakken, of de mogelijkheid hebt om vrij simpel een nul bij te trekken uit de centraaldoos.
De druk/draai dimmers van Sunricher (Robbshop huismerk) kunnen wel zonder nul werken waardoor ze snel en 1 op 1 uitwisselbaar zijn met een oude dimmer of schakelaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Theo74 op 05-10-2020 13:48 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik denk dat ik ook maar eens ons huis ga uitrusten met slimme lampen/accessoires.
Heb even aantal dingen gelezen, website bezocht en verhalen van mensen gelezen.
Ik zag dat Ikea ook zo een set heeft, prijs verschil is aardig, betekend niet dat ik automatisch voor de Ikea variant ga.

Ik heb even gezocht naar wat vergelijkingen, maar kon niet echt iets vinden. (wellicht omdat ik nog niet zo thuis ben in dit onderwerp en niet weet waarop ik moet letten.

Maar wat zijn de grootste verschillen tussen de Philips Hue en de Ikea Variant? (TRÅDFRI Set met verbindingshub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Flix20 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Ah, dat is inderdaad ook een goede oplossing!
Snel en binnen handbereik beide aan te zetten en ook individueel van elkaar.

Weet iemand wellicht of je een lamp ook in twee groepen kan plaatsen?
Dus dat je lampen 1 t/m 4 aan groep met dimmer A koppelt.
Dan lam 3 (van bovenstaande groep) aan een tweede dimmer koppelt en deze dan door deze dimmer kan uitschakelen waar de rest van de groep wel uitschakelt.
Met de iConnectHue app kan het zeker. Hoeft niet per groep, maar je hangt de lampen per stuk aan de specifieke dimmer knop A en/of B. Bij mij wordt de keuken automatisch aangeschakeld door twee beweging sensoren. Uit gaat dan op een timer van 5 minuten, tenzij er beweging is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:33
Jieve schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:39:

Maar wat zijn de grootste verschillen tussen de Philips Hue en de Ikea Variant? (TRÅDFRI Set met verbindingshub)
Lees dit eens door zou ik zeggen :-) : https://www.iculture.nl/g...de%20tv%20en%20armaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; ik wil in mijn nieuwe bestaande appartement overal Hue gebruiken met in elke kamer de dimmer switch.

Nu past de dimmer switch standaard niet over de schakeldoos die in de muur zit.
Kan ik die gewoon verwijderen en de draaiden aan elkaar knopen met een lasdopje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:14:
Vraagje; ik wil in mijn nieuwe bestaande appartement overal Hue gebruiken met in elke kamer de dimmer switch.

Nu past de dimmer switch standaard niet over de schakeldoos die in de muur zit.
Kan ik die gewoon verwijderen en de draaiden aan elkaar knopen met een lasdopje?
Heb ik hier ook gedaan overal in huis, daarna deze :https://www.karwei.nl/ass...2-voudig-opbouw/p/B276231 er op geschroefd en daar de dimmerswitch opgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Birdy D schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Heb ik hier ook gedaan overal in huis, daarna deze :https://www.karwei.nl/ass...2-voudig-opbouw/p/B276231 er op geschroefd en daar de dimmerswitch opgeplakt.
Waarom de Attema erop als ik vragen mag, was de dimmer switch backplane niet groot genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Waarom de Attema erop als ik vragen mag, was de dimmer switch backplane niet groot genoeg?
Nee die gaat niet passen is te klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Birdy D schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Nee die gaat niet passen is te klein
Thnx voor de info!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
Bekijk ook eens de smart button. Kan nog iets meer dan de dimmer en past over een inbouwdoos.
https://www.philips-hue.c...-smart-knop/8718699693985

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Om mijn vorige vraag simpeler te maken ipv wall of tekst;
Werkt dit op de Hue lightstrip?
https://www.ledstripkonin...plitter-kabel-in-2-delen/

M.a.w. is het mogelijk om van een enkele 2m lightstrip, twee losse lightstrips te maken?
Of is er vergelijkbaar iets wat wel op deze manier werkt?

Daarnaast ben ik benieuwd of de lightstrip genoeg direct licht geeft om als werkblad verlichting in de keuken te fungeren. Of is het voornamelijk bestemd voor indirect sfeerverlichting.

[ Voor 21% gewijzigd door Flix20 op 06-10-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Flix20 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:20:

Daarnaast ben ik benieuwd of de lightstrip genoeg direct licht geeft om als werkblad verlichting in de keuken te fungeren. Of is het voornamelijk bestemd voor indirect sfeerverlichting.
Ja, geeft licht zat voor in de keuken. Wel even in een profiel met diffuser doen, dat maakt het een stuk mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
robkrekel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Ja, geeft licht zat voor in de keuken. Wel even in een profiel met diffuser doen, dat maakt het een stuk mooier.
Ja, ga het in de hoek van wand/bovenkast plaatsen dmv https://www.ledprofiel.nl...ml?id=28560620&quantity=1
En dan melkwit cover https://www.ledprofiel.nl...n-in-1m-of-2m-lengte.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20

M.a.w. is het mogelijk om van een enkele 2m lightstrip, twee losse lightstrips te maken?
Contact met de winkel gehad. Werkt niet met Hue.
Iemand hier een alternatief voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
Thanks, daar kan ik wel wat mee.

Wat is het verschil tussen Philips Hue White Ambiance & Philips Hue White?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Jieve schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

White heeft maar één tint wit, White Ambiance heeft alle tinten wit (van warm tot koud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Jieve schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

klaas.roelofs schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

White heeft maar één tint wit, White Ambiance heeft alle tinten wit (van warm tot koud).
En zo is het maar net ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
klaas.roelofs schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Thanks, ga maar eens een starters setjes aanschaffen :)
Prijzen vallen wel mee moet ik zeggen, 3 Hue White Ambiance lampen E27, 1 Hue bridge, 1 Hue dimmer switch. warm tot koelwit licht - E27 - 109 euro :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jieve op 06-10-2020 15:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Jieve schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Thanks, ga maar eens een starters setjes aanschaffen :)
Prijzen vallen wel mee moet ik zeggen, 3 Hue White Ambiance lampen E27, 1 Hue bridge, 1 Hue dimmer switch. warm tot koelwit licht - E27 - 109 euro :)
En zo begint het.
Voor je het weet heb je een winkelmandje vol met een kleine €1500,- aan alleen lampen voor je nieuwe huis.
Dan heb je nog geen armatuur of iets. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
Flix20 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

En zo begint het.
Voor je het weet heb je een winkelmandje vol met een kleine €1500,- aan alleen lampen voor je nieuwe huis.
Dan heb je nog geen armatuur of iets. :+
Als je het doet, doe het meteen goed toch.
Hoe lang gaat gemiddeld zo een lamp mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
Jieve schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Als je het doet, doe het meteen goed toch.
Hoe lang gaat gemiddeld zo een lamp mee?
Zo ben ik ook begonnen met een starterssetje met colour lampen.. was in januari 2019, oktober 2019 was als laatste de tuinverlichting aan de beurt. Nu alles Hue, zelfs 2 bridges draaien...hoezo verslavend? :-)

Ze geven 25.000 uur op voor een lamp..succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
Birdy D schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Zo ben ik ook begonnen met een starterssetje met colour lampen.. was in januari 2019, oktober 2019 was als laatste de tuinverlichting aan de beurt. Nu alles Hue, zelfs 2 bridges draaien...hoezo verslavend? :-)

Ze geven 25.000 uur op voor een lamp..succes!
Je hebt gelijk, ik kwam voor een starterssetje, ben net de MediaMarkt uit met 4 extra gekleurde lampen ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Mark-NL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Kan je hier wat mee?
Hier ben ik toch eens verder mee gaan kijken.
De mogelijkheid tot het instellen van meerdere functies van een knop was mij niet bekend.
Hieruit maak ik op, tezamen met een beetje spelen in de Hue app, dat ik dus op een enkele dimmer kan instellen dat op één keer drukken, lampen A,B,C aangaan. En bij een tweede keer drukken/langer indrukken, lampen D,E,F aangaan?

Anderzijds zit ik te kijken naar een alternatieve schakelaar.
Een schakelaar als deze Zigbee controller zou ik dus ook kunnen aanschaffen en zo de spotlampen, het werkbladverlichting, de sfeerverlichting en dan eventueel de verlichting op de gang te kunnen schakelen.
Interessante wereld weer waar ik me in begeef met het hele Hue ecosysteem.

In de badkamer komen 3 inbouwspots met een motiontracker. Moet alleen nog even kijken hoe dit gaat werken. Heb nog niet zo 123 kunnen vinden of je kan instellen hoelang de verlichting aanblijft na beweging.
Gezien de locatie van de deur en de douche zou de douche neit in zicht zijn van de moitiontracker.

Daarnaast komt ook in de toilet een motiontracker en een tweetal spots.
De spot in het plafond gaat een ambiance zijn, de ander in het nisje zal een color zijn. Ik neem aan dat deze gewoon op een enkele groep kunnen en alsnog het volle spectrum bediend kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Flix20 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

........................
Anderzijds zit ik te kijken naar een alternatieve schakelaar.
.............

In de badkamer komen 3 inbouwspots met een motiontracker. Moet alleen nog even kijken hoe dit gaat werken. Heb nog niet zo 123 kunnen vinden of je kan instellen hoelang de verlichting aanblijft na beweging.
......................

............
De spot in het plafond gaat een ambiance zijn, de ander in het nisje zal een color zijn. Ik neem aan dat deze gewoon op een enkele groep kunnen en alsnog het volle spectrum bediend kan worden?
Kijk ook eens voor een alternatieve schakelaar voor Friends of Hue. Deze schakelaars zien er vaak beter uit en zijn volledig in te stellen naar wens. Ik heb zelf deze: Niko FOH en ook van deze serie door het hele huis schakelmateriaal. Er zitten vier knoppen op waarmee je andere scenes of lampen kunt instellen. Je kunt ze op diverse manieren instellen: één keer kort induwen per knop, één keer lang induwen per of bijvoorbeeld de bovenste twee knoppen of de onderste twee knoppen tegenlijk indrukken. Zelf heb ik in alle ruimtes waar ik deze schakelaar heb hangen: kort rechtsonder, ruimte uit. lang rechtsonder alle ruimtes hele huis uit.

Wat betreft de motion sensor/tijd: je kunt de tijd instellen van 1 minuut tot 60 minuten. Met een sensor kun je max. 3 kamers aansturen en hierin kun je gewoon de kleur combineren met wit licht.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fruitschaal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Kijk ook eens voor een alternatieve schakelaar voor Friends of Hue. Deze schakelaars zien er vaak beter uit en zijn volledig in te stellen naar wens. Ik heb zelf deze: Niko FOH en ook van deze serie door het hele huis schakelmateriaal. Er zitten vier knoppen op waarmee je andere scenes of lampen kunt instellen. Je kunt ze op diverse manieren instellen: één keer kort induwen per knop, één keer lang induwen per of bijvoorbeeld de bovenste twee knoppen of de onderste twee knoppen tegenlijk indrukken. Zelf heb ik in alle ruimtes waar ik deze schakelaar heb hangen: kort rechtsonder, ruimte uit. lang rechtsonder alle ruimtes hele huis uit.

Wat betreft de motion sensor/tijd: je kunt de tijd instellen van 1 minuut tot 60 minuten. Met een sensor kun je max. 3 kamers aansturen en hierin kun je gewoon de kleur combineren met wit licht.
Ik was zelf ook al aan het kijken naar de Friends of Hue schakelaars, maar wist niet zeker of combinaties van knoppen ook mogelijk was, zie dat ook nergens terug in de productbeschrijvingen.
Kun je dit in de Hue app gewoon instellen of gebruik je een alternatieve app hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Is er iets in Hue labs waarmee je kan zeggen dat als 1 lamp aangaat ook de andere aan moet gaan?
Heb nu een zigbee schakelaar van gira maar die kan maar 10 lampen aansturen.
De 11de moet dus detecteren of de lamp naast hem aan is en ook aan gaan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Exocet schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Ik was zelf ook al aan het kijken naar de Friends of Hue schakelaars, maar wist niet zeker of combinaties van knoppen ook mogelijk was, zie dat ook nergens terug in de productbeschrijvingen.
Kun je dit in de Hue app gewoon instellen of gebruik je een alternatieve app hiervoor?
Even gekeken en ik zie dat dit inderdaad niet gaat in de standaard app. Wel kort en lang, maar niet de combi van bovenste twee en onderste twee. Ik gebruik iConnectHue (ios) voor instellen van knoppen en sensoren. Veel meer mogelijkheden ook qua tijden etc. Voor een sensor kun je standaard twee verschillende tijden aangeven. In iConnectHue heb ik op een sensor 5 verschillende acties/tijden. Verder ben ik nog niet gekomen. :P .. De app kost €5(?) maar naar mijn mening wel waard. Ik weet eigenlijk niet wat de android tegenhanger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 22:04

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Exocet schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Ik had het toevallig in een filmpje gezien dat het mogelijk was YouTube: The BEST Philips Hue Smart Switch: SENIC & GIRA Review Hij zegt vast wel welke app hij gebruikt, dat heb ik niet teruggekeken :)

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Ik zit er over na te denken om mijn lampen te vervangen met Hue apparatuur (eventueel combineert met een Homey). Maar ik zit met het volgende:

In de woonkamer heb ik 3 enkele schakelaars zitten in 1 frame. Nu wil ik graag dat die continue aanblijven en dat ik daarboven op een Hue schakelaar dan plaats.

Ik vroeg me af of anderen hier een goede oplossing voor hebben. Heb zelf ook gezocht en kom op mogeijk dit van Niko dan werkt

https://www.beaumotica.nl...EXE4kKHVvk9hoCzVoQAvD_BwE

en past het dan in deze afdekplaat

https://www.elektrototaal...FoOazRBo94jBoC-hAQAvD_BwE

hoor graag mooie oplossingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, dat werkt, maar dat is wel erg prijzig.

Je moet je eigenlijk afvragen hoeveel knopjes je daadwerkelijk nodig hebt. Je moet het oude idee van 'elk lichtpunt heeft een knopje' loslaten. Wanneer je alle lampen hue hebt schakel je geen lampen meer, maar kamers of zones. Je drukt niet op een knop op de muur voor die ene plafondlamp en daarna een knop op de vloer voor de staande lamp, maar je drukt op 1 knop waardoor alle lampen in de kamer aan gaan. Ook die schemerlamp die je in de hoek hebt staan.

Heb je werkelijk 12 knoppen nodig? Of zouden 4 ook voeldoende zijn? In dat geval hoef je maar 1 FoH en 2 blindplaten te halen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thealterego1 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Ik had het toevallig in een filmpje gezien dat het mogelijk was YouTube: The BEST Philips Hue Smart Switch: SENIC & GIRA Review Hij zegt vast wel welke app hij gebruikt, dat heb ik niet teruggekeken :)
iConnectHue dus, volgens mij is er geen Android variant die dat kan helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
bvbal79 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:09:
Ik zit er over na te denken om mijn lampen te vervangen met Hue apparatuur (eventueel combineert met een Homey). Maar ik zit met het volgende:

In de woonkamer heb ik 3 enkele schakelaars zitten in 1 frame. Nu wil ik graag dat die continue aanblijven en dat ik daarboven op een Hue schakelaar dan plaats.

Ik vroeg me af of anderen hier een goede oplossing voor hebben. Heb zelf ook gezocht en kom op mogeijk dit van Niko dan werkt

https://www.beaumotica.nl...EXE4kKHVvk9hoCzVoQAvD_BwE

en past het dan in deze afdekplaat

https://www.elektrototaal...FoOazRBo94jBoC-hAQAvD_BwE

hoor graag mooie oplossingen.
Deze schakelaar past inderdaad bij de Intense lijn van Niko. Ik heb het zelf in het hele huis zitten ( Intense antraciet). Er zijn ook meer 'standaard' FoH schakelaars, die er meer uitzien als traditionele schakelaars.

@Janoz .. Het is maar hoe spannend je het zelf wilt maken. Ik heb in de woonkamer deze knop zitten en ik vind het erg prettig. En misschien nog belangrijker, mevrouw Fruitschaal kan er mee werken. Ze weet dat in het hele huis rechtsboven het licht in de felste scene staat, en rechtsonder de ruimte uitzet

Linksboven:
kort: Scene 1 woonkamer

Rechtsboven:
kort: scene 2 woonkamer
lang: scene 3 woonkamer

Linksonder:
kort: pendellampen sc 1
lang: pendellampen sc 2

Rechtsonder:
kort: woonkamer + pendellampen uit
lang: hele woning uit.

Knoppen boven samen inhouden: woonkamer plus pendellampen feller
Knoppen onder samen inhouden: woonkamer plus pendellampen zwakker}

Is het nodig? Nee.. Is het handig voor mij? Ja. Het is atuurlijk de vraag of het in setting bij jou past, ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Fruitschaal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Deze schakelaar past inderdaad bij de Intense lijn van Niko. Ik heb het zelf in het hele huis zitten ( Intense antraciet). Er zijn ook meer 'standaard' FoH schakelaars, die er meer uitzien als traditionele schakelaars.

@Janoz .. Het is maar hoe spannend je het zelf wilt maken. Ik heb in de woonkamer deze knop zitten en ik vind het erg prettig. En misschien nog belangrijker, mevrouw Fruitschaal kan er mee werken. Ze weet dat in het hele huis rechtsboven het licht in de felste scene staat, en rechtsonder de ruimte uitzet

Linksboven:
kort: Scene 1 woonkamer

Rechtsboven:
kort: scene 2 woonkamer
lang: scene 3 woonkamer

Linksonder:
kort: pendellampen sc 1
lang: pendellampen sc 2

Rechtsonder:
kort: woonkamer + pendellampen uit
lang: hele woning uit.

Knoppen boven samen inhouden: woonkamer plus pendellampen feller
Knoppen onder samen inhouden: woonkamer plus pendellampen zwakker}

Is het nodig? Nee.. Is het handig voor mij? Ja. Het is atuurlijk de vraag of het in setting bij jou past, ja of nee.
ik heb 2 jonge kinderen die nu snappen dat de je met een schakelaar het licht aan uit kan doen..alle extra trucks worden weer lastig.

Daarnaast heb ik nu al 3 gaten in de muur voor schakelaars naast elkaar, dus ik moet het op een of andere manier netjes wegwerken zonder dat het me teveel moeite kost en dat de bestaande schakelaar op aan blijft en niet dat iemand ook nog aan die knoppen gaat zitten en de stroom eraf haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
bvbal79 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

ik heb 2 jonge kinderen die nu snappen dat de je met een schakelaar het licht aan uit kan doen..alle extra trucks worden weer lastig.

Daarnaast heb ik nu al 3 gaten in de muur voor schakelaars naast elkaar, dus ik moet het op een of andere manier netjes wegwerken zonder dat het me teveel moeite kost en dat de bestaande schakelaar op aan blijft en niet dat iemand ook nog aan die knoppen gaat zitten en de stroom eraf haalt :)
Stopcontact van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
3 stopcontacten op een muurtje van 60 cm....denk dat ze me voor gek gaat verklaren hier in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
bvbal79 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

3 stopcontacten op een muurtje van 60 cm....denk dat ze me voor gek gaat verklaren hier in huis :)
Ik begrijp dat je het zo simpel mogelijk wilt houden.. Maar je kunt wel twee stopcontacten en een doorlussen met schakelaar er voor.. Maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Fruitschaal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Ik begrijp dat je het zo simpel mogelijk wilt houden.. Maar je kunt wel twee stopcontacten en een doorlussen met schakelaar er voor.. Maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk :)
ben ook maar een simpele ziel...ben al blij dat ik continu stroom op mijn lamp krijg....zie ook dat niko blinde afdekplaten heeft...kan ook een goede optie zijn hoef ik alleen het frame te kopen en niet zoveel schakelaars

https://www.nikostore.nl/...aagring-original-whi.html

dan ben ik met draagring10 euro kwijt om de andere gaten weg te werken

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 07-10-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zou mijn keuze geweest zijn ja, 2 stopcontacten en 1 schakelaar voor het hue systeem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Fruitschaal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:19:
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Ik zeg niet dat je geen knoppen aan de muur moet hebben, maar dat je knoppen op de muur anders gaat gebruiken en dat je daarvoor waarschijnlijk veel minder knoppen nodig hebt. Ik heb zelf verspreid door het huis 9 Senic knoppen hangen omdat ze aansluiten bij de rest van het Gira materiaal, maar die bedienen ruimtes of zones.

Voordat @bvbal79 bijna E200,- uitgeeft aan drie knoppen is het handig om te bedenken dat hij ook E70,- kan uitgeven voor 1 knop en wat blindplaten en dan ook al meer dan genoeg mogelijkheden heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Noem me maar ouderwets, maar ik durf het zelf niet aan om gebruik te maken van blindplaten. In geval van nood wil ik Hue lampen ook met de wandschakelaars kunnen bedienen. Ik heb mijn vrouw en zoontje gelukkig kunnen opvoeden. ;) Ze gebruiken netjes de Hue Tap en Dimmer. Zelfs op het toilet (want motion sensor) blijven ze af van de schakelaar. Alleen de visite niet. Nu ik dit type, wellicht kan ik daar wel een blindplaat plaatsen, want het toilet zie ik niet als ruimte waar bij nood de verlichting aan moet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@meesje op zich een goed punt, als je 's nachts wakker wordt van de rookmelder (en er is dan dus rook) dan wil je niet op zoek maar letterlijk blind en op gevoel op een knop kunnen rammen (twee maal dan, eerst uit en dan aan).
Ik zal eens testen hoe mijn verlichting dan reageert (ik heb alle knoppen ook nog werkend in mijn huis).
Zeker omdat mijn bridge en router in de meterkast zitten en veel branden beginnen in de meterkast of de was- CV-ruimte.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Janoz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Ik zeg niet dat je geen knoppen aan de muur moet hebben, maar dat je knoppen op de muur anders gaat gebruiken en dat je daarvoor waarschijnlijk veel minder knoppen nodig hebt. Ik heb zelf verspreid door het huis 9 Senic knoppen hangen omdat ze aansluiten bij de rest van het Gira materiaal, maar die bedienen ruimtes of zones.

Voordat @bvbal79 bijna E200,- uitgeeft aan drie knoppen is het handig om te bedenken dat hij ook E70,- kan uitgeven voor 1 knop en wat blindplaten en dan ook al meer dan genoeg mogelijkheden heeft.
Yup, postte net hierboven dat ik erachter kwam dat ze ook blindplaten hebben en dat scheelt al een hele hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
meesje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:19:
Noem me maar ouderwets, maar ik durf het zelf niet aan om gebruik te maken van blindplaten. In geval van nood wil ik Hue lampen ook met de wandschakelaars kunnen bedienen. Ik heb mijn vrouw en zoontje gelukkig kunnen opvoeden. ;) Ze gebruiken netjes de Hue Tap en Dimmer. Zelfs op het toilet (want motion sensor) blijven ze af van de schakelaar. Alleen de visite niet. Nu ik dit type, wellicht kan ik daar wel een blindplaat plaatsen, want het toilet zie ik niet als ruimte waar bij nood de verlichting aan moet kunnen.
Maar begrijp ik nu uit je verhaal dat je je oude schakelaars gewoon heb laten zitten en iedereen er dus netjes vanaf blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
franssie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:35:
@meesje op zich een goed punt, als je 's nachts wakker wordt van de rookmelder (en er is dan dus rook) dan wil je niet op zoek maar letterlijk blind en op gevoel op een knop kunnen rammen (twee maal dan, eerst uit en dan aan).
Ik zal eens testen hoe mijn verlichting dan reageert (ik heb alle knoppen ook nog werkend in mijn huis).
Zeker omdat mijn bridge en router in de meterkast zitten en veel branden beginnen in de meterkast of de was- CV-ruimte.
Hmm zo breng je me weer aan het twijfel :) Is er niet een beveiliging dat als de bridge zijn contact verliest dat ze dan gewoon continu stroom krijgen en aangaan...of blijft hij zijn laatste stand onthouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvbal79 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Maar begrijp ik nu uit je verhaal dat je je oude schakelaars gewoon heb laten zitten en iedereen er dus netjes vanaf blijft?
Dat klopt. Wellicht heb ik geluk hoor.
bvbal79 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Hmm zo breng je me weer aan het twijfel :) Is er niet een beveiliging dat als de bridge zijn contact verliest dat ze dan gewoon continu stroom krijgen en aangaan...of blijft hij zijn laatste stand onthouden
Een goed punt! Wat gebeurt er als de bridge is uitgeschakeld? Gaan ze dan via de wandschakelaar vol aan? Of de laatste stand? Bij verliezen contact met bridge gaan ze volgens mij niet automatisch (vol) aan. Morgen even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Standaard gaan ze wel vol aan na een stroomonderbreking, iets anders is in te stellen.

Waar anderen het licht moeten kunnen bedienen heb ik een Hie dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Rallye schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:49:
Standaard gaan ze wel vol aan na een stroomonderbreking, iets anders is in te stellen.

Waar anderen het licht moeten kunnen bedienen heb ik een Hie dimmer.
Ging meer als de bridge uitvalt niet de stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
meesje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:19:
Zelfs op het toilet (want motion sensor) blijven ze af van de schakelaar. Alleen de visite niet. Nu ik dit type, wellicht kan ik daar wel een blindplaat plaatsen, want het toilet zie ik niet als ruimte waar bij nood de verlichting aan moet kunnen.
Ik heb op het toilet zelfs een dimmer icm een bewegingssensor geplaatst omdat ik het zat was om de "waar zit de schakelaar op het toilet" vraag te beantwoorden. Ook handig om 's nachts desgewenst wel iets feller licht als de standaard ingestelde nachtverlichting te doen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Laatst online: 21:56

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als de bridge weg valt gaan ze niet vanzelf aan nee. Zigbee is geen protocol dat steeds het signaal checkt. En juist omdat deze misschien af en toe wegvalt wil je dan niet gelijk dat je lamp aan gaat.

Zelf ben ik van de optie "alle schakelaars moeten smart" in mijn huis. Zo'n gekut als iets uitgezet wordt. Daarnaast wil ik de schakelaars gewoon behouden. Uitgangsregels hier zijn dat voor alle dagelijkse zaken de mobiel in de zak blijft en het ook (intuïtief) moet werken voor bezoek.

De smarts down blijft ook erg irritant met een work around. Zelf veel op Wifi dus direct via Wifi is nog de work around. (Maar ben dus het haasje als me Wifi down gaat :+ ). Bij Zigbee zou je voor het bridge down geval een remote direct aan je lamp kunnen koppelen.

En maak je je zorgen om in een noodsituatie in het donker te staan kan ik je een oplaadbare zaklamp aanraden. Dan los je ook gelijk de noodsituatie op als de stroom is uitgevallen. Zelf een die ook vanzelf aan gaat als de laadstroom wegvalt en dus gelijk als noodverlichting dienst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:58
Is het mogelijk om een (FoH) schakelaar te gebruiken voor Hue lampen en Ikea FYRTUR rolgordijnen in een kamer? Dus bijv een Niko of BJ waarbij:
Linksboven: Lamp aan
Links onder: Lamp uit
Rechts boven: Rolgordijn naar boven
Rechts onder: Rolgordijn naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als ik de OP lees, dan moeten de lampen altijd aan staan.
Dus als ik een HUE lamp in een bestaande lamp draai, dan kan ik de schakelaar eigenlijk verwijderen.
De HUE bridge schakelt dan de lamp aan of uit, begrijp ik dat goed?

En je kunt dan zo'n losse HUE schakelaar gebruiken om de lamp eventueel handmatig aan te doen.

Ik overweeg een HUE bridge aan te schaffen voor gebruik in Home Assistant.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:18
CAP-Team schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:09:
Als ik de OP lees, dan moeten de lampen altijd aan staan.
Dus als ik een HUE lamp in een bestaande lamp draai, dan kan ik de schakelaar eigenlijk verwijderen.
De HUE bridge schakelt dan de lamp aan of uit, begrijp ik dat goed?

En je kunt dan zo'n losse HUE schakelaar gebruiken om de lamp eventueel handmatig aan te doen.

Ik overweeg een HUE bridge aan te schaffen voor gebruik in Home Assistant.
De lampen staan inderdaad altijd aan, de bridge zorgt ervoor of ze ook licht geven of niet.

offtopic:
Die Bluetooth ondersteuning heeft het niet bepaald gemakkelijker gemaakt voor nieuwe gebruikers, he Philips 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@CAP-Team Inderdaad, schakelen gebeurd bij een slimme lamp in de lamp zelf. Haal je de power eraf kunnen ze niet meer aan via de smarts.

Volgens mij kan je bij Hue ook een directe binding maken tussen lamp en schakelaar waarbij de schakelaar de lamp onafhankelijk van de bridge stuurt. Je bent dan alleen volledig aan de fabrikant overgelaten wat werkt (en alleen binnen hetzelfde merk) en hoe de toetsen gemapped zijn.

Maar als je toch HA gebruikt, waarom dan niet gewoon een Zigbee stick in je HA-server? Heb je veel meer mogelijkheden en geen opgelegde beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Laatst online: 20-09 07:32
Flix20 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

Contact met de winkel gehad. Werkt niet met Hue.
Iemand hier een alternatief voor?
Ja ik heb deze gebruikt https://www.gamma.nl/asso...25x13mm-2-meter/p/B225056
Kapje kan je weglaten en ik heb dmv spuitbus zwarte verf de zijkant donker gemaakt. Hue strip past er precies in . Even knutselen maar dan heb je wel wat hoor
Btw, zijkant donker maken is nodig omdat je anders alsnog de losse n ledjes ziet
(in mijn geval dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ambi1961 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Ja ik heb deze gebruikt https://www.gamma.nl/asso...25x13mm-2-meter/p/B225056
Kapje kan je weglaten en ik heb dmv spuitbus zwarte verf de zijkant donker gemaakt. Hue strip past er precies in . Even knutselen maar dan heb je wel wat hoor
Btw, zijkant donker maken is nodig omdat je anders alsnog de losse n ledjes ziet
(in mijn geval dan)
Niet helemaal wat ik zoek.
Dit is om de kabel weg te werken.
Ik zoek een manier om twee kortere delen aan te sturen.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33

Volgens mij zoek je dit:
https://litcessory.com/product/splitter/
https://www.amazon.de/-/e...-Lightstrip/dp/B01N3NTCYU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Septillion schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:20:
@CAP-Team

[...]

Maar als je toch HA gebruikt, waarom dan niet gewoon een Zigbee stick in je HA-server? Heb je veel meer mogelijkheden en geen opgelegde beperkingen.
Ik heb al een Z-Wave stick in mijn HA-Server, maar HUE lijkt me qua verlichting wel makkelijk :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

CAP-Team schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Ik heb al een Z-Wave stick in mijn HA-Server, maar HUE lijkt me qua verlichting wel makkelijk :)
Die Z-Wave stick weerhoudt je er niet van om er ook een Zigbee stick in te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Flix20 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

yes!
Beetje kut dat ik de NL amazon heb..
Waarom? Ik bestel zo vaak op de Duitse Amazon.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:41
Serena schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Waarom? Ik bestel zo vaak op de Duitse Amazon.
@Serena bedoelt Amazon Prime met gratis verzending voor producten onder 29 euro. Wel zo handig bij een zakje kabels van 17 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EdwinB schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

@Serena bedoelt Amazon Prime met gratis verzending voor producten onder 29 euro. Wel zo handig bij een zakje kabels van 17 euro
En zonder Prime kan een dergelijke bestelling gratis bezorgd worden bij een DPD punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Bedoel dat ik Prime NL heb. Maar die 3 euro verzendkosten kunnen er ook nog wel bij.
Dus doorknippen, eerste stuk gewoon in de splitter pluggen.
Op het afgeknipte stuk een cut-end connector zetten en op de andere plug v/d splitter doen zoals hier aangegeven
YouTube: Cut-End Connector - Old Version - Philips Hue Lightstrip Plus - Litc...

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 08-10-2020 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
Flix20 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:22:
Bedoel dat ik Prime NL heb. Maar die 3 euro verzendkosten kunnen er ook nog wel bij.

[...]

Dus doorknippen, eerste stuk gewoon in de splitter pluggen.
Op het afgeknipte stuk een cut-end connector zetten en op de andere plug v/d splitter doen zoals hier aangegeven
YouTube: Cut-End Connector - Old Version - Philips Hue Lightstrip Plus - Litc...
Let wel dat dit voor de oude versie (v3) van de light strip is, zoals de titel van je YouTube video al zegt.

Past volgens mij niet op de nieuwe V4 versie (die met Bluetooth).

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jyysO9TdswBGzJX36k2POkwZFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXsQ3dHfdlHjQtWncbvVvlrc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 08-10-2020 17:34 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
@Xander
Wat zijn de verschillen dan waarom het niet zou passen? Ik dacht dat de verschillen alleen in de controller zitten.

[update]
Zie nu hierboven de verschillen... :+
Litcessory 27 days ago

Hey there,

Our product development team has finished testing and sent orders out to our manufacturer. We anticipate our V4 compatible products to be ready for purchase by the end of next month.

Bron

[ Voor 56% gewijzigd door Scidd0w op 08-10-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb een korte vraag met betrekking tot de Hue bridge.

Situatie: stuk of 10 fysieke dimmers met ingebouwde zigbee (zigbee led dimmer draai van ecobright)

Deze zijn met een draai drukknop fysiek te bedienen.

Nu moeten deze tevens van afstand (vanaf andere lokatie) bedient kunnen worden. De bedoeling is om daarvoor een hue bridge te nemen , alle ecobright dimmers te connecten met de Hue bridge om dan met de hue app de verlichting uit te kunnen zetten vanaf een andere lokatie.

Voor zover ik kan uitzoeken zou dit gewoon moeten werken. Er zijn misschien mooiere oplossingen maar het moet zo eenvoudig en robuust mogelijk. Een a-technisch persoon moet het ook kunnen bedienen

Note: er zijn dus geen hue lampen maar slechts de zigbee (inbouw) dimmers (die dan weer dimbare ledpanelen aansturen)

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand iets dergelijks al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 17:31
Iemand?
Anteros schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:08:
Ik ben sinds een paar maanden bezig met het vervangen van lampen door Hue. Dat gaat prima, maar hoe meer lampen ik heb, hoe complexer de boel wordt qua wensen/mogelijkheden. Nu heb ik eerst een paar vraagjes:
1) Ik neem aan dat alle scenes, routines, zone's en kamers geregeld wordt door de Bridge zelf. De (officiële) app doet niets anders dan de boel configureren. Correct?
2) Een 3rd party app zoals iConnectHue of Hue Essentials maakt het mogelijk om complexere regels en dergelijke te maken, maar de bridge voert deze uit. Correct? Maw, de telefoon kan echt uitstaan zonder dat effect heeft op de automation?
3) De beperkingen van de officiele Hue app ligt aan de app, niet aan de bridge (als ik 'gelijk' heb bij punt 1 en 2)?

Nu ben ik ook op zoek naar een oplossing. Ik wil met een Hue dimmer/schakelaar de verlichting van de keuken op maximaal zetten (simpel), maar als in de tussentijd de zon onder gaat en een bepaalde scene actief wordt:
a) Gaan dan plots de keukenlampen de scene volgen als deze in de zelfde scene/groep zit als de andere lampen?
b) Is het mogelijk dat de verlichting op maximaal blijft staan totdat ik de lampen weer uitzet met de schakelaar waarna de lampen de eventuele actieve scene gaan volgen?
c) Of moet ik meerdere scenes maken om vervolgens zelf de juiste scene te kiezen voor koken, sfeer, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
Klopt. Het werkt ook allemaal zonder internetverbinding.

a) Ja.
b) Niet helemaal. Je kan wel instellen via bijv. All4Hue dat hij kijkt of er al lampen aan staan in de keuken, dat is dan je voorwaarde ("Condition"). Als dat zo is, zou je de "zone exclusief keuken" aan moeten zetten. Als de lampen in de keuken nog niet aan staan, zou je de "zone inclusief keuken" moeten aanzetten.
c) Met een extra zone los je het volgens mij op, daar moet je dan natuurlijk wel een extra scène in maken.

Mijn tip: stel de routine dan gewoon in via Philips Hue app, ga daarna naar All4Hue en kopieer de betreffende routine. Pas ze dan allebei aan: één met de voorwaarde "lights on" in de keuken en de ander met de voorwaarde "lights off' in de keuken. Dat is de makkelijkste wijze denk ik.

Overigens adviseer ik je om aan de hand van bijv. een buiten sensor te gaan bepalen of het donker is of niet. Op basis van "sunrise" en "sunset" ga je ertegenaan lopen dat hij te vroeg uit, of te laat aan gaat. Bijv. op een donkere dag (zoals de afgelopen dagen) gaan de lichten simpelweg te laat aan. Heel irritant, loop je alsnog op knopjes te drukken :P

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
Indoubt schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:52:
Ik heb een korte vraag met betrekking tot de Hue bridge.

Situatie: stuk of 10 fysieke dimmers met ingebouwde zigbee (zigbee led dimmer draai van ecobright)

Deze zijn met een draai drukknop fysiek te bedienen.

Nu moeten deze tevens van afstand (vanaf andere lokatie) bedient kunnen worden. De bedoeling is om daarvoor een hue bridge te nemen , alle ecobright dimmers te connecten met de Hue bridge om dan met de hue app de verlichting uit te kunnen zetten vanaf een andere lokatie.

Voor zover ik kan uitzoeken zou dit gewoon moeten werken. Er zijn misschien mooiere oplossingen maar het moet zo eenvoudig en robuust mogelijk. Een a-technisch persoon moet het ook kunnen bedienen

Note: er zijn dus geen hue lampen maar slechts de zigbee (inbouw) dimmers (die dan weer dimbare ledpanelen aansturen)

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand iets dergelijks al gedaan?
Ik heb Zigbee dimmers ( deze ) met domme lampen, die draaien naast mijn Hue lampen. Hue bridge/app ziet de dimmer dan als één lamp binnen Hue. Door middel van een puls drukker kan ik hem (en mijn a-technische vrienden/familie) aan-, uitzetten en dimmen.

Beantwoord dat jouw vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

@Fruitschaal Thanks, dat is inderdaad precies wat ik wilde weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-09 12:13
Hoe kan ik de schakelhistorie zien van een Motion Sensor? Standaard zie je alleen de laatste activering.
Ik heb in de tuin een outdoor sensor hangen en ik wil graag weten hoe vaak en hoe laat deze 's nachts geactiveerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
Mainuz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:16:
Hoe kan ik de schakelhistorie zien van een Motion Sensor? Standaard zie je alleen de laatste activering.
Ik heb in de tuin een outdoor sensor hangen en ik wil graag weten hoe vaak en hoe laat deze 's nachts geactiveerd wordt.
Niet...

Via 3rd party apps als All4Hue kun je wel zien hoe vaak een regel is getriggerd sinds de laatste reboot van de hub, misschien ben je daar deels mee geholpen? Een keer 's avonds kijken en 's ochtends weer kijken en je weet in ieder geval hoe vaak het getriggerd wordt.

Een compleet logboek is er niet in de Hue Bridge, dus "hoe laat" ga je er niet uit krijgen.

Als je dat echt wilt weten dan zul je Hue moeten koppelen met domotica software (zoals Domoticz of Home Assist), daarmee kun je het waarschijnlijk wel loggen en visualiseren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mainuz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:16:
Met Domoticz is dat geen probleem.
Hier het overzicht van mijn sensor in de bijkeuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yK-Reqo5BEc6RwrXFHhqne5bJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pY5ocGFhZHoErYTPFxOImJKb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door funske op 10-10-2020 11:26 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elo2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-10-2020
Dag iedereen,

Ik heb interesse in een Philips hue burrato met 4 verlichtingspunten.
Echter, op mijn plafond is mijn verlichtingspunt niet centraal gelegen. Ik zou de stroom aan de zijkant moeten laten toekomen. Kan dit met de hue burrato?
Is dit gewoon een aanpassing met de montage?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:58
Sinds een weekje doet mij hue netwerk moeilijk. Lampen, bewegingsdetectie, knoppen staan ineens regelmatig op niet bereikbaar. Stomme is dat als je er op klikt de lamp wel knippert. Ze zijn ook gewoon schakelbaar. Ik heb de hub al verplaatst van achter de tv naar bovenop dressoir midden in de kamer, maar dat lijkt niet te helpen.
Van de 3 play lampen achter de bank (die dus op dezelfde adapter zitten) geeft er 1 onbereikbaar en eentje soms wel n soms niet. Degene het verste van de hub af is stabiel.

Iemand enig idee? Zou ik het zigbee Kanaal moeten veranderen? Maar gaat dat wel goed als een deel echt onbereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:11
Ik wilde Nest Protect rookmelders kopen en die koppelen aan Hue. Nu heeft Google die functie ook vakkundig om zeep geholpen dus ben nu op zoek naar andere smart rookmelders.

Weet iemand welke aan Hue te koppelen zijn? Zodat bij rook de lampen in huis aangaan? En dan t liefst niet via IFTTT, merk dat met gebruik van die app er toch altijd wat vertraging in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sinds 2 weken werken mijn Osram Plugs helemaal niet meer, daarvoor eigenlijk altijd (goed bereik en dekking in huis door de vele lampen). De Hue update gewoon op een normale manier, de Osram's ziet ik eigenlijk niet aan, iemand tips? In en uit het contact doen werkt niet. Gaat om deze:
pricewatch: Osram Smart+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
DCNY schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:29:
Ik wilde Nest Protect rookmelders kopen en die koppelen aan Hue. Nu heeft Google die functie ook vakkundig om zeep geholpen dus ben nu op zoek naar andere smart rookmelders.

Weet iemand welke aan Hue te koppelen zijn? Zodat bij rook de lampen in huis aangaan? En dan t liefst niet via IFTTT, merk dat met gebruik van die app er toch altijd wat vertraging in zit.
Met een homey kun je elke trigger (zwave, weersvoorspelling, whatever) ervoor laten zorgen dat je hue lampen aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ligt het aan mij of zit er in de Hue app wel een timer die na een bepaalde tijd iets kan doen maar geen mogelijkheid om bijvoorbeeld om 2 uur 's nachts een lamp uit te doen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 ... 101 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic