[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.011 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Jasper 99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:57:
Vraagje!

Ik heb sinds een tijd een leuk Philips hue systeem waarbij ik ook hue sync gebruik. Werkt prima via mijn laptop... echter, ik krijg netflix niet aan de praat en daar moet ik toch wel een beetje van huilen...

Eerst in google chrome, doet het prima, maar netflix scaled down naar 720p .... I mean come on heb ik een LG65GX en dan 720p, dat doet gewoon pijn aan mijn ogen. Dus ik dacht prima ik installeer de app wel, 4k maar geen hue sync, want die is blijkbaar beveiligd en dan doet hue sync het niet..

Heeft iemand een workaround? Ik zat zelf te denken, wat als ik een HDMI capture device gebruik en mijn laptop loop, dat ik met dat ding als een camera mijn eigen beeld opneem, dat dan syncen met philips hue sync. Maar volgens mij kan je niet zomaar je eigen beeld opvangen ermee en afspelen (want laat nou bv als ik OBS gebruik, daar ook het scherm zwart zijn als ik netflix app open...)

Tips?! Hoe krijg ik m'n netflix op 4K met philips hue werkend
Tis me niet helemaal duidelijk. Je hebt je laptop op de tv aangesloten en daar speel je dan Netflix op af? Is een Chromecast dan moet veel simpeler?

Wellicht deze ertussen?
pricewatch: Philips Hue Play HDMI Sync Box

Maar geen idee of dat werkt van laptop door dat ding naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
DukeBox schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:36:
Als aanvulling op ^

[...]

Door ingedrukt te houden kan je ook dimmen. Er is overigens wel een 3rd party zigbee draai dimmer op de markt. https://www.lutron.com/en...tbulbdimmer/overview.aspx
Is ook wel eerder langs geweest in dit topic incl. foto's op Europese schakelaars/platen.
Thanks, ik was niet op de hoogte van de Lutron. Ga daar eens naar kijken.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:04
ManiacsHouse schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:08:
[...]

Tis me niet helemaal duidelijk. Je hebt je laptop op de tv aangesloten en daar speel je dan Netflix op af? Is een Chromecast dan moet veel simpeler?

Wellicht deze ertussen?
pricewatch: Philips Hue Play HDMI Sync Box

Maar geen idee of dat werkt van laptop door dat ding naar tv.
My bad, situatie is dus:

een 4K OLED aangesloten aan mijn laptop met Hue sync, die stuurt in principe mijn lampen gelijk aan welke kleuren ze moeten geven. Nu werkt Netflix in de browser alleen op 720p --> Maar ik wil natuurlijk 4K beeld. Daarbij zit mijn laptop aangesloten met een adapter die het mogelijk maakt 4K bij 4:4:2 met 120HZ dus wil er geen rommel meer tussen die ruis veroorzaakt voor het 4K beeld. (die philips hue box die is dus niet up to par).

Goed in principe werkt het dus wel in de browser, maar via EDGE waar het wel 4K is, doet hij het niet en via de netflix app die 4K is ook niet... geen signaal en geen sync.

Ik kan ze dus ook niet rechtstreeks op mijn TV aansluiten want zo werkt het niet.

Ben dus benieuwd of een knappe kop hier een workaround heeft gevonden om dus toch 4K materiaal te kijken maar wel de light sync heeft... ben zelf bijna geneigd om de chrome variant maar mee te laten lopen op mijn laptop en dan tv app gebruiken en syncen... maar het moet niet veel gekker worden ;) dat is zo'n geklooi.

Chromecast ook niet echt een optie omdat die niet de hue sync app heeft en dus ook niet aanstuurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper 99 op 22-09-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jasper 99 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:29:
[...]

My bad, situatie is dus:

een 4K OLED aangesloten aan mijn laptop met Hue sync, die stuurt in principe mijn lampen gelijk aan welke kleuren ze moeten geven. Nu werkt Netflix in de browser alleen op 720p --> Maar ik wil natuurlijk 4K beeld. Daarbij zit mijn laptop aangesloten met een adapter die het mogelijk maakt 4K bij 4:4:2 met 120HZ dus wil er geen rommel meer tussen die ruis veroorzaakt voor het 4K beeld. (die philips hue box die is dus niet up to par).

Goed in principe werkt het dus wel in de browser, maar via EDGE waar het wel 4K is, doet hij het niet en via de netflix app die 4K is ook niet... geen signaal en geen sync.

Ik kan ze dus ook niet rechtstreeks op mijn TV aansluiten want zo werkt het niet.

Ben dus benieuwd of een knappe kop hier een workaround heeft gevonden om dus toch 4K materiaal te kijken maar wel de light sync heeft... ben zelf bijna geneigd om de chrome variant maar mee te laten lopen op mijn laptop en dan tv app gebruiken en syncen... maar het moet niet veel gekker worden ;) dat is zo'n geklooi.

Chromecast ook niet echt een optie omdat die niet de hue sync app heeft en dus ook niet aanstuurt.
😊 Ik ben niet zo'n knappe kop. Chromecast was meer bedoeld als makkelijkere optie om überhaupt Netflix te kijken zonder laptop.

Heb je de Netflix-app al geprobeerd in de Microsoft-store?
Geen idee of die 4k ondersteund. Zou je wel verwachten als officiële app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
ManiacsHouse schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:03:
[...]

😊 Ik ben niet zo'n knappe kop. Chromecast was meer bedoeld als makkelijkere optie om überhaupt Netflix te kijken zonder laptop.

Heb je de Netflix-app al geprobeerd in de Microsoft-store?
Geen idee of die 4k ondersteund. Zou je wel verwachten als officiële app.
yes juist bij die app krijg je dus geen sync, blijkbaar hebben ze een DRM erop waardoor het niet kan.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:21
Jasper 99 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:37:
[...]

yes juist bij die app krijg je dus geen sync, blijkbaar hebben ze een DRM erop waardoor het niet kan.
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat Netflix in sommige browsers wel werkt met HueSync. Ik dacht Edge, maar kan ook een andere zijn geweest. Misschien is dat een optie?

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Robsato schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:37:
[...]
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat Netflix in sommige browsers wel werkt met HueSync. Ik dacht Edge, maar kan ook een andere zijn geweest. Misschien is dat een optie?
Netflix geeft in de browser alleen een hogere resolutie dan 720p als ze DRM kunnen afdwingen. Dat zijn dan ook juist de streams die vanwege de DRM niet werken met de sync app.

Nu waren er wel plugins voor Chrome die toch de HD streams van Netflix konden laten zien, maar met wisselend succes.

• Jasper 99
barber schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:56:
[...]

Netflix geeft in de browser alleen een hogere resolutie dan 720p als ze DRM kunnen afdwingen. Dat zijn dan ook juist de streams die vanwege de DRM niet werken met de sync app.

Nu waren er wel plugins voor Chrome die toch de HD streams van Netflix konden laten zien, maar met wisselend succes.
Ja die plugins zijn dus weer gesloopt door netflix zelf omdat ze hun service menu hebben verandert blijkbaar...
Het is wat, het zou zoiets simpels moeten zijn, filmpje kijken mooie lampjes erbij :) !

Maar je krijgt bijna het gevoel ik moet maar 2 dingen laten runnen en dan de sync app aan de chrome versie koppelen. Heeft iemand wel eens een capture device gebruikt? In principe kan ik bv OBS gebruiken en die aan je "camera" aansluiten --> dan speelt die live het beeld af. Een capture device zou als het goed is gewoon het signaal wat je uitstuurt moeten omzetten naar beeld alleen (blijkbaar gebruiken mensen dat voor streamen van bv XBOX dingen enzo). Heeft iemand ooit een capture device voor PC zelf gebruikt? En krijg je dan idd gewoon je desktop te zien? want dan zou ik een film kunnen spelen en dan zou de capture device dat signaal gewoon omzetten naar beeld... of krijg je dan weer dezelfde DRM loop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Iemand de FoH buiten switch al gezien? Met IP44 rating! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPptZcPW2nWtWWcnDyKOKUvAB4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxX0RBS78VJaVFgNWdyPmJXG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82K5xD1yLC3r0qDv3IWbtfFt-0I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fg4DpR2bM9kOpyXFOE8eKkmq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikfvM5DRsxrrJGVm6AQNlkYSWJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuVcdVX5Rccf3FfWnucVMsQC.jpg?f=fotoalbum_tile

https://www.senic.com/friends-of-hue-outdoor-switch

• KrishG
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-11-2020
Goedendag,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben mijn nieuwbouw woning aan het inrichten met HUE lampen. Maar op sommige plekken hangen we gewoon een traditionele lamp. Zoals een kroonluchter in de hal.

Nu is mijn vraag: bestaat er iets om in de centraaldoos te plaats tussen de stroomkabels en de traditionele lamp. En het dan mogelijk is om de traditionele lamp smart te maken waardoor de lamp aan en uit te schakelen valt via de hue app?

Excuses als ik hierbij een domme vraag stel en alvast bedankt voor de reacties!

Groet Krish

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:25

Wallie

Herr

KrishG schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:23:
Goedendag,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben mijn nieuwbouw woning aan het inrichten met HUE lampen. Maar op sommige plekken hangen we gewoon een traditionele lamp. Zoals een kroonluchter in de hal.

Nu is mijn vraag: bestaat er iets om in de centraaldoos te plaats tussen de stroomkabels en de traditionele lamp. En het dan mogelijk is om de traditionele lamp smart te maken waardoor de lamp aan en uit te schakelen valt via de hue app?

Excuses als ik hierbij een domme vraag stel en alvast bedankt voor de reacties!

Groet Krish
Ja, dit soort dingen zijn er:
https://www.amazon.de/-/e...EMR3MGPJNDB4SCQCWQ8&psc=1
Heb er ook eentje in gebruik, werkt prima. Let op, je hebt ze als dimmer, en als aan/uit variant.

[ Voor 19% gewijzigd door Wallie op 24-09-2020 23:22 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Weet iemandhoeveel rules de Lutron Aurora per schakelaar gebruikt? Ik wil er nogal veel en ik hoop eigenlijk niet meer dan twee bridges nodig te hebben....
@Cartman! @sheane @Thijsmans @lampie1979 Heeft één van jullie tijd en zin om dat uit te zoeken? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

jaspecram schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:51:
Weet iemandhoeveel rules de Lutron Aurora per schakelaar gebruikt? Ik wil er nogal veel en ik hoop eigenlijk niet meer dan twee bridges nodig te hebben....
@Cartman! @sheane @Thijsmans @lampie1979 Heeft één van jullie tijd en zin om dat uit te zoeken? O-)
Sure, np. Zijn best rules Hungry door de rotary knop (al werkt dit echt super!). Heb inmiddels dan ook 2 bridges.

16 Rules per Lutron Aurora (aangemaakt met de standaard Hue app).

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
lampie1979 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:11:
[...]
Sure, np. Zijn best rules Hungry door de rotary knop (al werkt dit echt super!). Heb inmiddels dan ook 2 bridges.

16 Rules per Lutron Aurora.
Dat verklaart wel wat... kreeg al paar keer dat m'n bridge vol zat dus heb toen maar bij wat lampen de extra scenes weg gehaald en dat loste het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
Hier een overzicht met het aantal benodigde rules per accessory. Ik heb nog niet zo veel. Als iemand meer info heeft, edit ik deze post wel.

accessoryaangemaakt metaantal rules
Philips Hue smart buttonPhilps Hue app, time based light18
Philips Hue smart buttonPhilps Hue app, scene cycle14
Philips Hue smart buttonhandmatig (met All4Hue)9
Philips Hue dimmer switchHue Essentials6
Philips Hue dimmer switchPhilps Hue app11
Lutron AuroraPhilps Hue app16
Busch-Jaeger FOHPhilps Hue app16

[ Voor 10% gewijzigd door jaspecram op 05-10-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 17:04
Waar halen jullie de Lutron Aerora vandaan? Ik ben een beetje aan het rondkijken maar als kijkt wat hij in de VS kost en wat hij hier kost dan is dat verschil wel zo ontzettend groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Wallie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:20:
[...]

Heb er ook eentje in gebruik, werkt prima. Let op, je hebt ze als dimmer, en als aan/uit variant.
Ik heb deze toevallig. Nadeel van deze dimmer is dat je het opstartgedrag niet in kunt stellen (dus de stand waarin de dimmer gaat als deze aan het net gehangen wordt). Bij de Samotech die ik eveneens heb: https://www.amazon.de/-/e..._asin_title?ie=UTF8&psc=1 kan dat wel. Die kun je dus aanpassen in de Hue app in het stukje "Gedrag bij inschakelen". Verder zijn ze vergelijkbaar en dimmen beiden uitstekend en zijn geheel stil.

[ Voor 3% gewijzigd door HuismAndré op 25-09-2020 13:50 ]

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat doen jullie met lichtschakelaars waar de slimme lampen achter zitten?
Die moeten dus nu constant aan staan, maar met kinderen zou het toch makkelijk zijn als er ook een knop is die werkt. Nu wordt af en toe de knop gebruikt en dat is niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Exocet schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:52:
Die moeten dus nu constant aan staan, maar met kinderen zou het toch makkelijk zijn als er ook een knop is die werkt. Nu wordt af en toe de knop gebruikt en dat is niet handig.
Is al vaak langsgekomen in deze thread. Hue lampen hebben permanent stroom nodig, dus beste is doorlussen van de verbinding achter de schakelaar en dan schakelaar loskoppelen of zelfs verwijderen. Evt vervangen door nieuwe schakelaar die Hue zelf bedient, bijv een smart button, remote, tap of Friends of Hue; kun je meteen alle lampen in een ruimte schakelen. Friends of Hue heeft diverse opties voor verschillende merken en lijnen van schakelmateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Ik laat de lichtschakelaars gewoon zitten en zorg ervoor dat de het inschakelgedrag van de lampen (in te stellen in de Hue app) zo goed mogelijk overeenkomt met de dagelijkse wensen. Maar als we naar bed gaan dan gaan de lampjes in de huiskamer gewoon uit (scheelt toch weer zo'n 25 x 0.5W onnodig sluimerverbruik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Of je bedient de Hue’s via voice....

Ik heb in de woonkamer één dimmerschakelaar die alle lampen in de woonkamer inschakelt. Deze heb ik over de (doorverbonden) originele schakelaar heen gezet. Ook in de twee slaapkamers die voorzien zijn van Hue en op zolder heb ik zo’n schakelaar. Een ouderwetse schakelaar doorkruist het systeem. Zou ik vreselijk vinden.

[ Voor 81% gewijzigd door Rallye op 25-09-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een kwestie van wennen. Mijn zoontje van vijf weet dat hij met de Hue tap die op de salontafel ligt alle lampen in de woonkamer, eetkamer en keuken aan zet. De schakelaars in de wand laat ik zitten. In nood zou ik graag de lampen daarmee willen kunnen bedienen. In het toilet, trapkast en garage blijven ze ook netjes van de schakelaars af, want daar hangen motion sensoren. Alleen bij visite is de verlichting in het toilet ontregeld. ;) Dat is dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die heb ik geprogrammeerd dat ze aangaan met de instellingen die ik wil. Dat is namelijk waar ik, slim of dom, toch het meest prettig bij zit.

De rest is extra.

* Delerium zit inmiddels op 30 apparaten in de app.
Mooi licht en bruikbaarder dan ik had verwacht qua kleurkeuzes en persoonlijke stemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Rallye schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:31:
Of je bedient de Hue’s via voice....
Niet of maar en natuurlijk. :-) Daarnaast zwerven er nog wat Hue remotes door de huiskamer

[ Voor 13% gewijzigd door HuismAndré op 25-09-2020 22:37 ]

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Alvast een tipje voor de nieuwbouwbewoners die net als ik de complete woning van Hue lampen voorzien.
Schrijf de serie nummers op van de lampen alvorens je ze ophangt!
Dan hoef je de volgende vraag niet te stellen op Tweakers.

Mijn Hue spots (13 van de 13), buitenlampen (2 van de 4) worden gevonden.
Echter mis ik dus nog 2 buitenlampen en een aantal opbouw spots en plafonnière.
Alvorens ik daadwerkelijk de lampen van het plafond moet gaan schroeven wil ik vragen of er misschien een andere mogelijkheid is om ze te vinden in de app?

Bijvoorbeeld lampen keer aan en uit zetten of iets dergelijks?

Op dit moment zijn alle gevonden lampen via de Bridge op dit moment aan het updaten. Dus ik wacht even eventuele tips af. Heb de dozen en boekjes helaas met het overige vuil weggedonderd.
Op het moment dat ik ze wel van het plafond moet halen, waar staat dan de 6-cijferige code bij bijvoorbeeld de Philips Hue Pillar opbouwspot White Ambiance 2-lichts Wit?

• jaspecram
Cartman! schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:09:
Hier mijn oplossing voor het plaatsen van Lutron Aurora in Gira S55 schakelmateriaal:
Wat een mooie oplossing. Mijn eerste test Lutron Aurora is onderttussen besteld bij amazon.com. Ik ben heel benieuwd.

Eén vraagje over de montage: Bij een "normale" dimmer zit de dimmer vast aan de inbouwdoos. Het dimmer draai knopje zit weer vast aan de dimmer. En de dimmer afdekplaat en het afdekraam worden weer door het dimmer knipje op hun plek gehouden. Hoe heb jij er voor gezorgd dat het afdekraam en de blinddeksel op hun plek bleven?

Ik zou graag hetzelfde doen, maar ik heb wel inbouwdozen. Ik vraag me af hoe ik het afdekraam en de blinddeksel vast kan zetten op mijn inbouw dozen. Ik zou het liefst geen dubbelzijdig tape gebruiken.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wallie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:20:
[...]

Hoe werkt dit precies? Blijft dat de traditionele schakelaar ook nog werken??? Dus aanzetten met de normale schakelaar en uit met telefoon (bijvoorbeeld)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:01
Na een tijdje rondgekeken te hebben betreffende smarthome rest mij nog een tweetal vragen en dan specifiek betreffende Philips Hue en Apple Homekit en Google Home.

De situatie: beide hebben we een iPhone en Apple Watch, 2 google home speakers (JBL Link 20 en zo'n klein Google ding) en nou zijn we ook erg gecharmeerd van de Google Hub. Nou vanuit hier de vraag:
In hoeverre werkt het om de Hue set te koppelen aan en Google Home en aan Apple Homekit, zijn er hier mensen met ervaring met deze combi? Ik kan me voorstellen dat je in beide alles in moet stellen, vervolgens op 1 een aantal scenes kan instellen. Ons gaat het dan vervolgens om en met de Google devices de lichten aan te kunnen sturen en tegelijk ook met Homekit aangezien dat net even makkelijker gaat in IOS/Watch.

Alvast bedankt!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:04:
[...]

Hoe werkt dit precies? Blijft dat de traditionele schakelaar ook nog werken??? Dus aanzetten met de normale schakelaar en uit met telefoon (bijvoorbeeld)
Ja.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51ogP2wvZzL._AC_SL1000_.jpg

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Perfect. Dat mort ik hebben. We hebben met een nieuwe lamp opgehangen boven de eettafel met traditionele lampen erin. 👍🏻 Thanks.

Edit: Geen homekit support. Ik zoek even verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 26-09-2020 14:59 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@UninPro Even alle stroom eraf? Dan staan de lampen een half uur open voor koppelen.

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Rallye schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:36:
@UninPro Even alle stroom eraf? Dan staan de lampen een half uur open voor koppelen.
Enorm bedankt voor deze tip! Ik wacht even tot de lampen die gevonden zijn geüpdatet zijn.
Wat overigens verdraaid lang duurt. Maar gelukkig hebben we nog voldoende andere zaken af te ronden in de woning. Ik zal als het vandaag nog lukt en anders morgen in elk geval een poging wagen op deze manier de overige lampen te vinden alvorens ze van het plafond te moeten schroeven.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:43:
[...]

Het is een kwestie van wennen. Mijn zoontje van vijf weet dat hij met de Hue tap die op de salontafel ligt alle lampen in de woonkamer, eetkamer en keuken aan zet. De schakelaars in de wand laat ik zitten. In nood zou ik graag de lampen daarmee willen kunnen bedienen. In het toilet, trapkast en garage blijven ze ook netjes van de schakelaars af, want daar hangen motion sensoren. Alleen bij visite is de verlichting in het toilet ontregeld. ;) Dat is dan zo.
Je zoontje is slimmer dan mijn schoonvader. In mijn oude woning had ik elke keer als mijn schoonouders waren geweest de lampen uitstaan. Meeste lampen schakelen automatisch, dus hij snapte ook niet waarom je sommige schakelaars 2x moest schakelen voordat ze aan gingen. Had zelfs soms mijn lamp gereset omdat hij te vaak uit en aan deed. Wat hij precies dan doet... geen idee.

In mijn nieuwe woning allemaal hue schakelaars (b&j hue friends) gehaald en nu is iedereen blij... behalve mijn portemonnee. Heb me daar bijna voor 500 euro aan schakelaars gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 26-09-2020 16:19 ]

@grote_oever Ik denk dat sowieso kinderen veel snel door hebben. Aan de andere kant menig volwassene is al meerdere decennia lang gewend een schakelaar te bedienen. Een klein kind daarentegen maar een paar jaar. Dus die is het snel afgeleerd/gewend.
Zie bv ook hoe veel volwassenen nog in hun hand niezen/hoesten. Bij kleine kids is de elleboog al een automatisme. Daar gaat dus een paar generaties over heen voordat iedereen dat doet.

• grote_oever
meesje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:27:
@grote_oever Ik denk dat sowieso kinderen veel snel door hebben. Aan de andere kant menig volwassene is al meerdere decennia lang gewend een schakelaar te bedienen. Een klein kind daarentegen maar een paar jaar. Dus die is het snel afgeleerd/gewend.
Zie bv ook hoe veel volwassenen je nog in hun hand zie niezen/hoesten. Bij kleine kids is de elleboog al een automatisme. Daar gaat dus een paar generaties over heen voordat iedereen dat doet.
True, moet wel toegeven dat ik vroeg (nu denk ik 5 jaar) mijn domotica bezig was. En in het begin werkte het ook allemaal niet zo heel lekker. Ook scenes was een paar jaar geleden gewoon overbodig. Tegenwoordig zijn scenes niet meer weg te denken in het huis. Nu heb je ook iets meer keuze in accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
jaspecram schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:29:
[...]

Wat een mooie oplossing. Mijn eerste test Lutron Aurora is onderttussen besteld bij amazon.com. Ik ben heel benieuwd.

Eén vraagje over de montage: Bij een "normale" dimmer zit de dimmer vast aan de inbouwdoos. Het dimmer draai knopje zit weer vast aan de dimmer. En de dimmer afdekplaat en het afdekraam worden weer door het dimmer knipje op hun plek gehouden. Hoe heb jij er voor gezorgd dat het afdekraam en de blinddeksel op hun plek bleven?

Ik zou graag hetzelfde doen, maar ik heb wel inbouwdozen. Ik vraag me af hoe ik het afdekraam en de blinddeksel vast kan zetten op mijn inbouw dozen. Ik zou het liefst geen dubbelzijdig tape gebruiken.
Blinddeksel heeft ook klemmetjes dus dat blijft gewoon zitten als je t erin klikt.
grote_oever schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:33:
[...]

True, moet wel toegeven dat ik vroeg (nu denk ik 5 jaar) mijn domotica bezig was. En in het begin werkte het ook allemaal niet zo heel lekker. Ook scenes was een paar jaar geleden gewoon overbodig. Tegenwoordig zijn scenes niet meer weg te denken in het huis. Nu heb je ook iets meer keuze in accessoires.
Ik heb destijds (ondertussen al weer jaren geleden) na aanschaf van Hue lampen een Hue Tap gekocht. Mijn zoontje was er toen nog niet maar voor acceptatie door mijn vrouw was een fysieke knop wel nodig. En eerlijk gezegd maak ik er ook vrij veel gebruik, meer dan via voice of app.

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Ik heb nu 2 Hue outdoor lightstrips opgehangen aan mijn veranda. 1 lightstrip eindigt aan de kant van het (gezamelijke) tussenpad, eind van de tuin. Nu was ik aan het bedenken dat deze lightstrip heel diefstalgevoelig is, enkel de klemmetjes maken dat ze vast zit; een flink ruk, even de verlengkabel los maken en deze is meegenomen. Nu wil ik dit ietwat minder gemakkelijk maken. Oftwel een klem ( met torx schroef iod) over het einde van de ledstrip, ofwel de adapter in een soort van montagebox (evt met slotje) doen. Wie heeft enig idee of zoiets bestaat? Zoeken leverde slechts waterdichte boxen op.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08

the mod man

iets van beeldmaker

Sinds vanochtend een Hue Bridge 2.0 op kantoor.

Na heel wat gepruts heb ik de hue bridge eindelijk gevonden op mn desktop (windows 10). Wat blijkt er zijn hier 2 verschillende netwerken geïnstalleerd (ik huur incl internet). De desktop is bedraad gekoppeld aan de zelfde netwerk switch als de hue bridge.

Hue bridge gekoppeld aan een nieuw aangemaakt hue account. Tevens Huetro geinstallerd op de windows desktop. Ik kan nu 1 lamp schakelen in huetro (de andere lampen kon de bridge niet vinden)

Echter kan ik in de officiële IOS app van hue de bridge niet vinden omdat de wifi op ander ip range/netwerk zit.
Tevens wil ik mijn Macbook nog zien te gebruiken voor controle over het hue systeem

Hoe pak ik dit nu aan. Ik heb geen controle over de netwerk infrastructuur hier.

Ik kan op https://account.meethue.com/bridge de bridge zien

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@the mod man Je zou een eigen (travel) router kunnen aansluiten en alles aan dat netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 10:33
nietmachine48 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:29:
Ik heb nu 2 Hue outdoor lightstrips opgehangen aan mijn veranda. 1 lightstrip eindigt aan de kant van het (gezamelijke) tussenpad, eind van de tuin. Nu was ik aan het bedenken dat deze lightstrip heel diefstalgevoelig is, enkel de klemmetjes maken dat ze vast zit; een flink ruk, even de verlengkabel los maken en deze is meegenomen. Nu wil ik dit ietwat minder gemakkelijk maken. Oftwel een klem ( met torx schroef iod) over het einde van de ledstrip, ofwel de adapter in een soort van montagebox (evt met slotje) doen. Wie heeft enig idee of zoiets bestaat? Zoeken leverde slechts waterdichte boxen op.
Alles is diefstal gevoelig, als ze iets willen nemen ze het toch wel mee. Heb zelf ook 2 strips in de tuin plus een Hello deurbel en een Nest outdoor cam... zou me daar niet al te druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Birdy D schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:31:
[...]

Alles is diefstal gevoelig, als ze iets willen nemen ze het toch wel mee. Heb zelf ook 2 strips in de tuin plus een Hello deurbel en een Nest outdoor cam... zou me daar niet al te druk om maken.
Heb de adapter even vastgemaakt met een anti diefstal schroef, maakt het toch weer wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
hallo allemaal,

Vandaag me tweede brdige gekocht, omdat de eerste aangaf dat ie vol zat. Tweede gekocht, maar nu heb ik hem aangesloten via me router, net zoals de eerste zeg maar, hij ziet hem als brdige, en kan nu in de Hue app ook switchen van de eerste naar de tweede bridge. Alleen het rare eraan is dat bridge 1 ( de eerste zeg maar ), leeg is, en de tweede ( die nieuwe ) staat vol met hetgeen wat er in bridge 1 stond. Is dit normaal dat dat zo werkt, in principe maakt t niets uit,maar gewoon een vraag. Ik heb ook gegoogeld om lampen of toebehoren te verzetten van de ene naar de andere bridge, bv boven-beneden of binnen- buiten, maar kan hier niets over vinden. Heeft iemand tips over hoe ik dat het beste kan doen? Heb ik daar een andere app voor nodig ofzo...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:39
Vandaag de eerste lege batterij voor een sensor, de sensor heeft ongeveer 4 jaar gewerkt op de meegeleverde batterijen!

Welke batterijen adviseren jullie voor de HUE sensor? Philips HUE LongLife (zinkkool)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:37
Ik zit met een gek iets.

Zaterdag op zondag nacht is de Hue Bridge teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik had het door omdat de app niet meer werkte en ook de afstandsbedieningen werkten niet meer. En ik zag dat er een mail was van Hue dat de Bridge gereset was. Daar zat voor de rest geen info in hoe of wat.

Dit heb ik niet gedaan. Want waarom zou je je bridge resetten als alles goed functioneert.
Bridge is zowel van binnen als van buiten bereikbaar. Met de iOS app binnen en buiten. En via het account op de website van Hue is het ook mogelijk.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en/of waarom dit gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PollieRacing schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:36:
Ik zit met een gek iets.

Zaterdag op zondag nacht is de Hue Bridge teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik had het door omdat de app niet meer werkte en ook de afstandsbedieningen werkten niet meer. En ik zag dat er een mail was van Hue dat de Bridge gereset was. Daar zat voor de rest geen info in hoe of wat.

Dit heb ik niet gedaan. Want waarom zou je je bridge resetten als alles goed functioneert.
Bridge is zowel van binnen als van buiten bereikbaar. Met de iOS app binnen en buiten. En via het account op de website van Hue is het ook mogelijk.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en/of waarom dit gebeurd is?
Zou Hue Support ff contacten, die kunnen vast meer zien!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjha.schuurmans
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-09-2020
Vraagje, ik sta op het punt te beginnen met een Philips Hue systeem. Daarbij is het me niet duidelijk of ik 2 smart buttons of dimmersets kan aansluiten op 1 lamp. Dus 2 buttons/ dimmers die 1 lamp aansturen (een hotelschakeling als het ware). Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
gjha.schuurmans schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:01:
Vraagje, ik sta op het punt te beginnen met een Philips Hue systeem. Daarbij is het me niet duidelijk of ik 2 smart buttons of dimmersets kan aansluiten op 1 lamp. Dus 2 buttons/ dimmers die 1 lamp aansturen (een hotelschakeling als het ware). Heeft iemand hier ervaring mee?
Das geen enkel probleem, hier ook 2 dimmers voor de overloop lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 09:22
Nimoleda schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:17:
Vandaag de eerste lege batterij voor een sensor, de sensor heeft ongeveer 4 jaar gewerkt op de meegeleverde batterijen!

Welke batterijen adviseren jullie voor de HUE sensor? Philips HUE LongLife (zinkkool)?
Ik heb zelf overal eneloops in zitten, vond het wel een duurzamere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
Ik vind de filament lampen echt top. Alleen dat ce logo in het midden. Dat had toch wel beter gekund. In deze tijd, kansloos. Had toch beter op t zwarte kunststof kunnen staan.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 18-09 09:36
Deze week zit ik wegens verbouwing van onze slaapkamer, en geen andere ruimte om te slapen dan de huiskamer, tijdelijk in het huis van mijn schoonouders, die iets verderop wonen.
In een ander woonhuis merkt je pas écht hoe handig hue is. Ik irriteer me overal aan qua licht. Te fel, te wit, onvindbare lichtknopjes, en bovenal, nergens een sensor, en dus gaat het licht in pak hem beet de hal, niet aan als je binnenkomt. Super irritant.

Ow, en het licht overal uitdoen in de doorloopruimtes of toilet is voor mij en vriendin ook wel een dingetje, net zoals 's avonds bij het naar bed gaan alle schemerlampjes en weet ik wat voor licht apart uit toe moeten zetten in plaats van 1 ram op knop 1 van de hue tap 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

the mod man schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:43:
Sinds vanochtend een Hue Bridge 2.0 op kantoor.

Na heel wat gepruts heb ik de hue bridge eindelijk gevonden op mn desktop (windows 10). Wat blijkt er zijn hier 2 verschillende netwerken geïnstalleerd (ik huur incl internet). De desktop is bedraad gekoppeld aan de zelfde netwerk switch als de hue bridge.

Hue bridge gekoppeld aan een nieuw aangemaakt hue account. Tevens Huetro geinstallerd op de windows desktop. Ik kan nu 1 lamp schakelen in huetro (de andere lampen kon de bridge niet vinden)

Echter kan ik in de officiële IOS app van hue de bridge niet vinden omdat de wifi op ander ip range/netwerk zit.
Tevens wil ik mijn Macbook nog zien te gebruiken voor controle over het hue systeem

Hoe pak ik dit nu aan. Ik heb geen controle over de netwerk infrastructuur hier.

Ik kan op https://account.meethue.com/bridge de bridge zien
Kun je niet gewoon de outdoor functie van de app gebruiken. Gewoon je Hue account instellen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb al een tijdje HUE lampen in huis met dimmerswitches en smartstekkers. Veelal alles ingericht met de HomeKit behalve de dimmerswitch beneden waar ik voor elke knop andere lampen wilde bedienen. Die heb ik via Essentials gedaan.

Nu heb ik dit weekend er een sensor bijgekocht om de lamp op de hal op de 1e te bedienen. In eerste instantie met de Homekit omdat ik daar de mate van helderheid kan instellen (ipv alleen maar dimmed en bright in de HUE app), maar ik kan daar niets doen met de licht sensitiviteit. Dat kan dan weer wel in de hue app.
Maar los van de helderheid, ik krijg de sensor niet lekker aan het werk. Ik ben nog aan het puzzelen met de positie (hangt nu nog met ducktape aan de onderkant van de traptrede van de tweede trap in een poging om zowel de hal op de 1e te coveren als wandelen op de trap zelf), maar ik merk dat de sensor in het donker helemaal niet werkt. En laat ik hem daar nou voor nodig hebben.

Hoe hebben mensen de sensor hier ingesteld? Met welke app? Waar kan ik nog naar kijken om er voor te zorgen dat bewegingen in het donker ook worden gedetecteerd (en geplaatst, zover daar iets zinnigs over gezegd kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:32
Miss_80 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:27:
Ik heb al een tijdje HUE lampen in huis met dimmerswitches en smartstekkers. Veelal alles ingericht met de HomeKit behalve de dimmerswitch beneden waar ik voor elke knop andere lampen wilde bedienen. Die heb ik via Essentials gedaan.

Nu heb ik dit weekend er een sensor bijgekocht om de lamp op de hal op de 1e te bedienen. In eerste instantie met de Homekit omdat ik daar de mate van helderheid kan instellen (ipv alleen maar dimmed en bright in de HUE app), maar ik kan daar niets doen met de licht sensitiviteit. Dat kan dan weer wel in de hue app.
Maar los van de helderheid, ik krijg de sensor niet lekker aan het werk. Ik ben nog aan het puzzelen met de positie (hangt nu nog met ducktape aan de onderkant van de traptrede van de tweede trap in een poging om zowel de hal op de 1e te coveren als wandelen op de trap zelf), maar ik merk dat de sensor in het donker helemaal niet werkt. En laat ik hem daar nou voor nodig hebben.

Hoe hebben mensen de sensor hier ingesteld? Met welke app? Waar kan ik nog naar kijken om er voor te zorgen dat bewegingen in het donker ook worden gedetecteerd (en geplaatst, zover daar iets zinnigs over gezegd kan worden)
Je kan in de hue app voor betreffende lamp een scène aanmaken. Daarna kan je deze kiezen in de configuratie van je motion sensor.

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

joskuiper

PapaCooper

Ik ben al enige maanden met een nieuw schuur / carport bezig.
De carport verbind de woning met de schuur.

Onder andere onder de carport wil ik spots plaatsen, heb al gu10 ambiance spots in huis.
Nu zoek ik een armatuur geschikt voor buiten (worden in principe niet nat) in het antraciet / zwart.
Het barst van de sites en ik kom veel goedkoop, maar ook juist erg dure armaturen tegen.

Wie heeft er tips over eventueel een merk of site?
Want erg goedkoop 'vertrouw' ik niet, maar ik hoef ook geen armatuur van 40 euro p/stuk

Ter illustratie, huidige stand van zaken:
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/rbdP2bppX78n/540.jpg

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
joskuiper schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:13:
Ik ben al enige maanden met een nieuw schuur / carport bezig.
De carport verbind de woning met de schuur.

Onder andere onder de carport wil ik spots plaatsen, heb al gu10 ambiance spots in huis.
Nu zoek ik een armatuur geschikt voor buiten (worden in principe niet nat) in het antraciet / zwart.
Het barst van de sites en ik kom veel goedkoop, maar ook juist erg dure armaturen tegen.

Wie heeft er tips over eventueel een merk of site?
Want erg goedkoop 'vertrouw' ik niet, maar ik hoef ook geen armatuur van 40 euro p/stuk

Ter illustratie, huidige stand van zaken:
[Afbeelding]
Ik gebruik onder mijn overkapping spots van Philips voor de badkamer. Mijne zijn weliswaar zilverkleurig, maar zullen er misschien ook in het zwart zijn?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:59
Kies voor een model met IP65 rating (stof- en spatwaterdicht). Bijv deze goedkope:
https://www.ledlichtstunt...sGmzmK8dJt3RoC9K4QAvD_BwE
Of deze duurdere:
https://luxar.nl/ip65-inbouw-armatuur-zwart-1001930
Of deze ertussenin:
https://www.bol.com/nl/p/...5-zwart/9200000095329130/

• DukeBox
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

joskuiper schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:13:
Moeten ze inbouw zijn ? Zo ja, je zou voor de Philips MyBathroom Roots kunnen gaan.
Zelf had ik een led strip overwogen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• robkrekel
  • Laatst online: 18-09 09:36
Ik heb de bovenste in de douche hangen. Prima spul. En voor die paar euro toch het overwegen waard? Vond je het niks, haal je alsnog andere. Maar ik heb hier wel vertrouwen in hoor.

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
DukeBox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:55:
[...]

Moeten ze inbouw zijn ? Zo ja, je zou voor de Philips MyBathroom Roots kunnen gaan.
Zelf had ik een led strip overwogen.
Ik zou ook voor een strip gaan. Je kan voor de outdoor versie kiezen maar aangezien het onder je afdak zit zou ik gewoon indoor kiezen met een goed profiel.
https://www.profielgigant...en/standaard-led-profiel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:39
Er is weer eens een nieuwe firmware verschenen zonder release-notes: 1941056000, api 1.41.0 (vorige was 1940094000, api 1.40.0).

Ik heb ‘m om te testen maar op de minst belangrijke bridge geïnstalleerd. Als de release-notes verschijnen kijk ik wel eens of ik ‘m op de andere 2 zet.

Volgens iConnectHue was hij veilig te installeren, want die app meldde dat er een update was.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
jwhoogervorst schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:50:
Er is weer eens een nieuwe firmware verschenen zonder release-notes: 1941056000, api 1.41.0 (vorige was 1940094000, api 1.40.0).

Ik heb ‘m om te testen maar op de minst belangrijke bridge geïnstalleerd. Als de release-notes verschijnen kijk ik wel eens of ik ‘m op de andere 2 zet.

Volgens iConnectHue was hij veilig te installeren, want die app meldde dat er een update was.
Paar keer gezocht, maar blijft op 6000 staan. 🤷🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:39
Serena schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Paar keer gezocht, maar blijft op 6000 staan. 🤷🏻
Dat is dus de nieuwe...

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:04

megaleo

Special member

Iemand een idee voor het volgende?

Ik heb een routine om mijn tuinverlichting uit te schakelen rond 0:00 uur 's nachts.
Dit staat ingesteld op 2 kamers.
Nu heb ik een zone erbij aangemaakt en die wil ik graag in dezelfde routine meenemen maar dat gaat niet.
Ik kan enkel de kamers kiezen maar niet in combinatie met een zone.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Oh man, het was duidelijk nog vroeg. Had 9000 gelezen in plaats van 4000… 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
Hoi allemaal, vraag . of kijk ik er overheen? Ik wil lampen aan laten gaan bij zonsondergang en weer uit laten gaan op een bepaalde tijd. Bij Routines --> Andere routines kan ik niet voor deze oplossing kiezen.
Of via de zon, of via de tijd maar geen combi....
Wie-O-Wie?
Bedankt alvast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
ambi1961 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:46:
Hoi allemaal, vraag . of kijk ik er overheen? Ik wil lampen aan laten gaan bij zonsondergang en weer uit laten gaan op een bepaalde tijd. Bij Routines --> Andere routines kan ik niet voor deze oplossing kiezen.
Of via de zon, of via de tijd maar geen combi....
Wie-O-Wie?
Bedankt alvast
is al tig keer gevraagd maar geeft niet.. oplossing is om 2 routines aan te maken. 1e kies je voor aan bij zonsondergang en bij uit "niets doen" en wil je ze uit hebben bij routine 2 kies je voor "op een bepaald tijdstip en vul je daar de door jou gewenste tijd in en kies je voor "uit"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
megaleo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:30:
Iemand een idee voor het volgende?

Ik heb een routine om mijn tuinverlichting uit te schakelen rond 0:00 uur 's nachts.
Dit staat ingesteld op 2 kamers.
Nu heb ik een zone erbij aangemaakt en die wil ik graag in dezelfde routine meenemen maar dat gaat niet.
Ik kan enkel de kamers kiezen maar niet in combinatie met een zone.

Iemand een idee?
Voeg je die tuinverlichting (2 kamers) toe aan die zone en stel je de routine in op die zone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:04

megaleo

Special member

Birdy D schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Voeg je die tuinverlichting (2 kamers) toe aan die zone en stel je de routine in op die zone
Hé wat leuk! :)
Zo kan het dus ook! Gewoon even "omdenken". Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

!kk3 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:18:
[...]

Heb helaas geen oplossing, wel sinds kort hetzelfde probleem...
Nou schiet mij maar lek... Antwoord van Signify

"Helaas hebben wij de terugkoppeling ontvangen dat wij geen oplossing weten voor het probleem waar u tegenaan loopt. Omdat het bij Hue labs vaak gaat om experimentele functies, lopen deze soms de soep in, maar ons team mist helaas de middelen om deze op te lossen. Mijn excuses hiervoor"

Okay experimenteel snap ik. Maar om niet meer normaal een remote te kunnen koppelen aan een formula zonder de hele remote te moeten wissen is toch wel een essentieel ding... Nu kun je de remote alleen nog maar voor 1 formula gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

ManiacsHouse schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Okay experimenteel snap ik. Maar om niet meer normaal een remote te kunnen koppelen aan een formula zonder de hele remote te moeten wissen is toch wel een essentieel ding... Nu kun je der remote alleen nog maar voor 1 formula gebruiken. 8)7
Kun je dit niet in een externe app zoals all-4-hue aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo allemaal,

Mogelijk is het hier al eens ter sprake gekomen, maar ik kan er geen oplossing voor vinden.
Ik heb al een tijdje Hue, en loop tegen een aantal problemen aan.

Het meest storende is eigenlijk dat alle lampen in een ruimte als 1 geheel worden gezien. Ik zou graag met een bewegingssensor bijvoorbeeld 1 lamp in een ruimte willen schakelen. Hue laat je een sensor alleen aan een ruimte koppelen, in plaats van enkel een lamp. Zijn hier oplossingen voor?

Gezien het bovenstaande komt het volgende: wanneer je white only en color in een ruimte hebt, kan je een applicatie of een sensor (bijv. aan bij zonsondergang) alleen in het wit laten uitvoeren. In de voortuin bijvoorbeeld 6 stuks lily en een witte muurlamp. Lilly kan ik dus niet in een kleurtje aan laten gaan helaas...

Groepen: hoe kan ik bepaalde lampen in een ruimte groeperen?
In de woonkamer bijvoorbeeld; 7 spots, 4 lichtstrengen, en 2 (philips compatible) lichtdimmers. Als ik iets wil bedoenen, zie ik in de app 1 bolletje met het getal 14 erbij (ook een ledstrip in de trapkast)

Bij zoonlief een ledstrip achter zijn monitor, en een ledstrip elders in de kamer. Deze wil ik graag om een bepaald tijdstip aan laten gaan, en dan niet de maximale helderheid. Lukt ook niet; alleen allebij, en eindigend op vol vermogen...

Ik zal vast iets verkeerd doen, maar ik kom er niet uit.

Iemand wat tips wellicht?

Dank.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

huisman schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Kun je dit niet in een externe app zoals all-4-hue aanpassen?
Kan zeker. Heb Hue Essentials. Maar nogal omslachtig (elke knop apart instellen). Ik krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar om een 'go to sleep'-in Hue Essentials te maken. Iets waar een mooie Formula al voor is die heel makkelijk onder 1 knop op de remote was te zetten en de remote de 'normale' instellingen behield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Laatst online: 19-09 14:51
Goedeavond,

ik heb een vraagje, heb mij netwerk thuis veranderd en nu kan ik niet meer me lampen via de bridge, dus ik vol goede moed de bridge gereset naar default en alles opnieuw instellen nou krijg ik als ik de lampen zoek de melding: Geen nieuwe apparaten gevonden, niet om de automatische zoek functie en niet via het serienummer,

Kan het niet ergens vinden ook niet op andere forum's

heeft iemand hier tips voor? gaat om een ledstrip een E27 lamp en E14 lamp,

Gr Rick,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@Rickster23 ik snap niet helemaal wat je schrijft. Wat ik bij mijn migratie van Bridge v1 naar Bridge v2 wel merkte is dat lampen die al geppoeld aan een bridge zijn (of eigenlijk waren) moeilijk te koppelen zijn. Wat op zich wellicht een beveiliging is dat je buren niet steeds per ongeluk jouw lampen koppelen.
Bij de IKEA lampen kan dat simpel door ze een aantal keer aan en uit te zetten, bij HUE weet ik het zo snel niet, bij werkte het namelijk wel op basis van het serienummer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
franssie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:41:
@Rickster23 ik snap niet helemaal wat je schrijft. Wat ik bij mijn migratie van Bridge v1 naar Bridge v2 wel merkte is dat lampen die al geppoeld aan een bridge zijn (of eigenlijk waren) moeilijk te koppelen zijn. Wat op zich wellicht een beveiliging is dat je buren niet steeds per ongeluk jouw lampen koppelen.
Bij de IKEA lampen kan dat simpel door ze een aantal keer aan en uit te zetten, bij HUE weet ik het zo snel niet, bij werkte het namelijk wel op basis van het serienummer.
Heb de hue bridge gerest naar default en nu opnieuw aangemeld in de app dat werkt alleen nu krijg ik dus, me lampen niet meer toegevoegd, ze geven aan 1 minuut de lamp uit dan zijn ze gereset maar dat werkt niet, hij blijft aangeven dat de bridge niets kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@dutchlincoln En als je meerdere kamers maakt en die verenigt in Zones?

@Rickster23 In principe zou een verandering in je netwerk geen invloed moeten hebben op de Bridge. Wat heb je veranderd? En kun je nu de Bridge niet meer zien of je lampen?
Edit: de lampen moeten niet “uit” maar van de stroom af geweest zijn om te kunnen koppelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rallye op 01-10-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
Rallye schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:47:
@dutchlincoln En als je meerdere kamers maakt en die verenigt in Zones?
@Rickster23 In principe zou een verandering in je netwerk geen invloed moeten hebben op de Bridge. Wat heb je veranderd? En kun je nu de Bridge niet meer zien of je lampen?
als ik via de app de lampen wilt zoeken geeft hij een melding dat ie ze niet kan vinden, via automatisch zoeken en als ik het serienummer gebruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
@dutchlincoln heb je al eens gekeken om het goed in te stellen met de schuifjes van helderheid per lamp en het dan opslaan als scène? Dat zou moeten werken. Zo stuur ik op bepaalde plekken in huis, in bijvoorbeeld één ruimte, individuele lampen aan. Bijvoorbeeld een scène film kijken: dan gaat de lamp in de TV kast aan en de lamp naast mij wordt gedimd. In de rest van de woonkamer verandert de helderheid e.d. niet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
Is er iemand hier handig met de montage van schakelmateriaal? Ik heb een Lutron Aurora in een Jung LS990 draaidimmerknop gemonteerd. Dit ziet er heel mooi uit (vind ik). Maar het lukt me niet om dit aan de wandcontactdoos vast te maken. Zie ook de fotos. Oh, ik heb uiteraard ook nog een afdekraam, maar die staat niet op de fotos.

Heeft iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr9tuLfmvHGdcqoXGGoIE1KMIRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/frwdfYvlms5L9ZCCsObQ0Ckt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlQZFbpR5IReYp3FSs4MGgrCHaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DBRdQfD4LQiQprbZ6CmUTa24.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kBDMy3RQkxDthVV2QwWxpym-sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TATE7C5SQrCaZoW8gEwAZJ54.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Je schakelmateriaal sluit gewoon niet op elkaar aan.... de afdekplaat voor een dimmer heeft aan beide kanten de metalen pinnetjes die in je (wand)dimmer gaan vallen. Met het metalen afdekplaatje dat je nu op de muur hebt zitten is die bevestiging er niet. En voor zover ik weet heeft Jung ook geen wandplaten waar ze wel in zitten (ook niet voor bijvoorbeeld de blindplaten).

Je zult dus creatief moeten gaan zijn in de bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:12
Rickster23 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:30:
Goedeavond,

ik heb een vraagje, heb mij netwerk thuis veranderd en nu kan ik niet meer me lampen via de bridge, dus ik vol goede moed de bridge gereset naar default en alles opnieuw instellen nou krijg ik als ik de lampen zoek de melding: Geen nieuwe apparaten gevonden, niet om de automatische zoek functie en niet via het serienummer,

Kan het niet ergens vinden ook niet op andere forum's

heeft iemand hier tips voor? gaat om een ledstrip een E27 lamp en E14 lamp,

Gr Rick,
De lampen zijn alleen te vinden in het eerste half uur nadat er spanning op is gezet.
Dus spanning eraf halen, even wachten en spanning er weer op.
En dan pas toevoegen (zoeken of via serienummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
dutchlincoln schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:48:
Hallo allemaal,

Mogelijk is het hier al eens ter sprake gekomen, maar ik kan er geen oplossing voor vinden.
Ik heb al een tijdje Hue, en loop tegen een aantal problemen aan.

Het meest storende is eigenlijk dat alle lampen in een ruimte als 1 geheel worden gezien. Ik zou graag met een bewegingssensor bijvoorbeeld 1 lamp in een ruimte willen schakelen. Hue laat je een sensor alleen aan een ruimte koppelen, in plaats van enkel een lamp. Zijn hier oplossingen voor?

Gezien het bovenstaande komt het volgende: wanneer je white only en color in een ruimte hebt, kan je een applicatie of een sensor (bijv. aan bij zonsondergang) alleen in het wit laten uitvoeren. In de voortuin bijvoorbeeld 6 stuks lily en een witte muurlamp. Lilly kan ik dus niet in een kleurtje aan laten gaan helaas...

Groepen: hoe kan ik bepaalde lampen in een ruimte groeperen?
In de woonkamer bijvoorbeeld; 7 spots, 4 lichtstrengen, en 2 (philips compatible) lichtdimmers. Als ik iets wil bedoenen, zie ik in de app 1 bolletje met het getal 14 erbij (ook een ledstrip in de trapkast)

Bij zoonlief een ledstrip achter zijn monitor, en een ledstrip elders in de kamer. Deze wil ik graag om een bepaald tijdstip aan laten gaan, en dan niet de maximale helderheid. Lukt ook niet; alleen allebij, en eindigend op vol vermogen...

Ik zal vast iets verkeerd doen, maar ik kom er niet uit.

Iemand wat tips wellicht?

Dank.. :)
De app kent kamers en zones. Geen ruimtes en losse lampen.

Als je 14 lampen in één ruimte (je huiskamer) wilt verdelen zal je je huiskamer moeten opsplitsen in kamergedeeltes (bijvoorbeeld voor-, achter-, en midden-huiskamer).

Daarmee heb je dan drie kamers in de app. Vervolgens kun je de drie samenvoegen tot een (huiskamer) zone.
Dan kan je de individuele kamers (voor, midden en achter) regelen of alles in één keer met de (huiskamer) zone.

Voor de ledstrip maak je eerst een scene aan waarmee je de strip aan wil laten gaan.
Deze scene koppel je aan je routine van het aangaan op een bepaald tijdstip.

Hoop dat dit een beetje helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Niet om flauw te doen maar logisch is het 1 huiskamer met 3 zones :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yowzawood schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:34:
Niet om flauw te doen maar logisch is het 1 huiskamer met 3 zones :-).
Zo werkt ook de logica binnen Apple HomeKit. Je hebt kamers en deze kamers kun je groeperen in een zone. Ik heb bijvoorbeeld drie kamers (woonkamer, eetkamer en keuken) en de zone heet ‘beneden’. Ik ben dus niet anders gewend. Volgens mij hoeft zone niet perse te betekenen dat het een kleiner gebied is binnen één kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
In de apps zijn beide labels gewoon inwisselbaar..... Het is dus gewoon een eigen keuze welk label je kiest.

Maar blijkbaar ontgaat je de ironie dat als iets door de ontwikkelaar een kamer is genoemd dat het dan in eerste instantie ook logisch is om de lampen in een huiskamer dan ook ander dat label te hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yowzawood op 02-10-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Tja. Maar “kamers” bestonden al en “zones” zijn er later bijgekomen. Dan hadden ze al langer bestaande begrippen moeten aanpassen en dat is voor bestaande klanten niet handig.

Hetzelfde zie je bij Sonos waar een speaker (in principe) hetzelfde is als een kamer. Je wilt niet weten hoeveel mensen proberen een extra speaker in een reeds bestaande kamer te krijgen. Dat gaat niet want een speaker ís een kamer. Dezelfde speakers kun je bij Google Assistant wel in één kamer zetten, want daar is een kamer dan wel weer een ruimte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yowzawood schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15:
In de apps zijn beide labels gewoon inwisselbaar..... Het is dus gewoon een eigen keuze welk label je kiest.

Maar blijkbaar ontgaat je de ironie dat als iets door de ontwikkelaar een kamer is genoemd dat het dan in eerste instantie ook logisch is om de lampen in een huiskamer dan ook ander dat label te hangen.
Wat doe je nu moeilijk? Een huiskamer is gewoon een synoniem voor woonkamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
s e k schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

De lampen zijn alleen te vinden in het eerste half uur nadat er spanning op is gezet.
Dus spanning eraf halen, even wachten en spanning er weer op.
En dan pas toevoegen (zoeken of via serienummer).
Dit bovenstaande heb ik al geprobeerd, heb nu via een afstandsbedieningen de lamp gereset maar als nog kan ik hem niet vinden,

kan het zijn dat de bridge ineens stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
meesje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Wat doe je nu moeilijk? Een huiskamer is gewoon een synoniem voor woonkamer....
Ik blijf soms verbaasd over dit soort posts en de bekrompenheid als mensen eenmaal een kunstje hebben geleerd......

Iemand verdeeld (als voorbeeld ook nog) een kamer eerst in zones/gebieden en noemt een verzameling van die zones dan de kamer. Terwijl we het gewoon over 1 huiskamer hadden, de ironie....

En dan kom jij met dat het zo hoort... tuurlijk niet. Het kan allebei alleen echt logisch is het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Yowzawood op 02-10-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yowzawood schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Ik blijf soms verbaasd over dit soort posts en de bekrompenheid als mensen eenmaal een kunstje hebben geleerd......

Iemand verdeeld (als voorbeeld ook nog) een kamer eerst in zones/gebieden en noemt een verzameling van die zones dan de kamer. Terwijl we het gewoon over 1 huiskamer hadden, de ironie....

En dan kom jij met dat het zo hoort... tuurlijk niet. Het kan allebei alleen echt logisch is het niet.
Graag even terug lezen.
Ik geef alleen aan dat ik in Apple HomeKit niet anders gewend ben. Dit is toch niet hetzelfde als dat het zo hoort? En zoals @Rallye hierboven aangeeft, zijn zones later bedacht met de gedachte om kamers te bundelen. Binnen Apple HomeKit kun je dit overigens niet anders gebruiken. En daarnaast kun je ook meerdere overlappende zones maken.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 02-10-2020 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s e k
Yowzawood schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

We proberen toch mensen hier op weg te helpen ?

Daarom heb ik geprobeerd de termen over te nemen die in de in de app worden gebruikt.
In de hoop daarmee de vrager verder te hebben geholpen om zijn weg te vinden in de app.

Tuurlijk kunnen we een discussie gaan houden over kamers, zones, benamingen en whatever, maar ik weet niet of dat diegene uiteindelijk helpt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
Voor wat het waard is: in de Hue app heb je kamers en zones. Bij het aanmaken van een kamer heeft de app in de toelichting het over “één fysieke kamer” (vet gedrukt).
Bij het toevoegen van een zone heeft de Hue app het over “verdeel een set lampen over meerdere kamers of een gedeelte van een kamer zodat je ze gelijktijdig kan bedienen. “

Een zone kan dus van alles zijn, van een enkele lamp binnen een kamer tot meerdere lampen in meerdere kamers, of zelfs alle lampen in meerdere kamers.

Hoe de spraak assistenten hier mee omgaan weet ik niet, die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
Goedemiddag,

ik heb nu geprobeerd met een dimmer schakelaar de lamp te resetten, als ik dat doe gaat de lamp 3x knipperen maar als ik hem dus dan ga zoeken via serienummer met de app krijg ik ze als nog niet gevonden, kan het dan zijn dat de bridge stuk is, hoe kan je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Rickster23 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:16:
Goedemiddag,

ik heb nu geprobeerd met een dimmer schakelaar de lamp te resetten, als ik dat doe gaat de lamp 3x knipperen maar als ik hem dus dan ga zoeken via serienummer met de app krijg ik ze als nog niet gevonden, kan het dan zijn dat de bridge stuk is, hoe kan je dat zien?
Geprobeerd met touch hem te includen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
grote_oever schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Geprobeerd met touch hem te includen?
De touch van de bridge of de touch van de dimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Rickster23 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

De touch van de bridge of de touch van de dimmer?
Bridge (daar deed hij het toch niet?)

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 02-10-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
grote_oever schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Bridge (daar deed hij het toch niet?)
Nee dat niet zie alleen de uitleg via de app, en reset via de afstandsbediening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Rickster23 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Nee dat niet zie alleen de uitleg via de app, en reset via de afstandsbediening,
https://www.beaumotica.nl...-de-hue-bridge_5_82_nl_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
als ik via http://www.easy-hue.com/ de bridge wilt zoeken geeft hij niets aan en in de app krijg ik hem wel enige nadeel ik krijg de lampen niet 1 meter in de buurt van de bridge...
Pagina: 1 ... 100 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic