Life is not about specs, it is about joy!
Die bedoel ik denk ik idd! Thnxbartvl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:48:
Bedoel je een blindplaat?
Kan ik hiermee de schakelaar aan laten staan en vervolgens plaat erop schroeven? Of zal die dan bij het opzetten weer terug schieten naar uitstand?
Dit staat er namelijk als ik google op blindplaat:
Het betreft bij mij uiteraard geen “loze ruimte”, aangezien de schakelaar er nog in zit.Deze blindplaat bevat 1 centraalplaat en wordt gebruikt voor het opvullen van een loze ruimte in bijvoorbeeld een 3-voudig afdekraam. Wat zit er in de verpakking? De blindplaat wordt geleverd als los element en is exclusief afdekraam.
[ Voor 39% gewijzigd door Xtince op 25-10-2020 23:08 ]
Hmm niet iets voor een noob dus, helaas. Had toch gehoopt voor een meer simpelere oplossing..bartvl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:14:
Het is ter vervanging van de schakelaar. Installatiedraad moet dan met lasklemmen achter de plaat doorverbonden worden (groep afschakelen!).
Dit is echt heel eenvoudig. De schakelaar verwijderen en 2 draadjes met elkaar verbinden. Met een lasklem of ouderwets kroonsteentje. Bij een lasklem druk je de draadjes er gewoon in, bij een kroonsteentje moet je het met een schroevendraaier nog even vastzetten. Kan een kind van 3 nog. Daarna installeer je de blindplaat. Gehele klus is in enkele minuten uit te voeren.Xtince schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:24:
[...]
Hmm niet iets voor een noob dus, helaas. Had toch gehoopt voor een meer simpelere oplossing..
Dank! Ok kroonsteentje komt me meer bekend voor dan “lasklem” haha. Maar dit is idd anders. Ga een poging wagen! Laat het hier weten!verzenden schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:58:
[...]
Dit is echt heel eenvoudig. De schakelaar verwijderen en 2 draadjes met elkaar verbinden. Met een lasklem of ouderwets kroonsteentje. Bij een lasklem druk je de draadjes er gewoon in, bij een kroonsteentje moet je het met een schroevendraaier nog even vastzetten. Kan een kind van 3 nog. Daarna installeer je de blindplaat. Gehele klus is in enkele minuten uit te voeren.
[ Voor 89% gewijzigd door jeroen11 op 26-10-2020 07:08 ]
misschien is deze discussie al gevoerd, maar ik vind het zelf niet een heel praktisch idee om met lichtpunten te zitten waar continu spanning op staat omdat de schakelaar kortgesloten is.bartvl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:14:
Het is ter vervanging van de schakelaar. Installatiedraad moet dan met lasklemmen achter de plaat doorverbonden worden (groep afschakelen!).
Als je ook maar iets met een lamp wil doen moet je de hele groep afschakelen.Niet dat ik om de haverklap mijn lampen vervang maar toch.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Kijk tevoren even welke draadjes je wel en niet met elkaar mag verbinden. In mijn huis kwam ik zwart, bruin en blauw tegen. Meestal bruin en blauw of bruin en zwart. Bruin en blauw moet je niet met elkaar verbinden, zo ondervodn ik als snel. Mooie uitvinding hoor, zo’n aardlekschakelaar!Xtince schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 06:52:
[...]
Dank! Ok kroonsteentje komt me meer bekend voor dan “lasklem” haha. Maar dit is idd anders. Ga een poging wagen! Laat het hier weten!
P.S. Misschien is dit wat te eerlijk voor op een tweakersforum ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 26-10-2020 08:18 ]
Ga niet voor kroonsteentjes .. Maar voor lasklemmen. (verkrijgbaar bij elke dhz).Rallye schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:01:
[...]
Kijk tevoren even welke draadjes je wel en niet met elkaar mag verbinden. In mijn huis kwam ik zwart, bruin en blauw tegen. Meestal bruin en blauw of bruin en zwart. Bruin en blauw moet je niet met elkaar verbinden, zo ondervodn ik als snel. Mooie uitvinding hoor, zo’n aardlekschakelaar!
P.S. Misschien is dit wat te eerlijk voor op een tweakersforum ;-)
En wil je het nog simpeler moet je deze hebben https://www.toolstation.nl/wago-lasklem/p89052Jacko01 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:12:
[...]
Ga niet voor kroonsteentjes .. Maar voor lasklemmen. (verkrijgbaar bij elke dhz).
Bijkomend nadeel vind ik, gevoelsmatig, als ik afwezig ben, vakantie of zo (2021 of later
Wat betreft lasklemmen, de klemmen die robkrekel laat zien zijn heel handig, maar relatief groot ten opzichte van een 2- of 3-polige 'simpele' lasklem van Wago.
Een minischakelaar (enkel het centrale plastic deel) zonder de metalen behuizing zou ook wel handig zijn. Die prop je dan gewoon weg in het gat. Maar nog niet tegengekomen
Onze woning (uit 2010) is destijds opgeleverd met draadloze Hager schakelaars. Bij ons staat ook continu spanning op de verlichtingspunten. Die Hager schakelaars heb ik eruit gehaald en vervangen door puur Hue. Ik vind het allemaal niet zo link hoor, hoe vaak vervangen jullie een armatuur? Als ik dat doe haal ik sowieso de spanning eraf, muurschakelaar of niet (er zal maar net even iemand per ongeluk op drukken terwijl je bezig bent).bartvl schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:29:
Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet handig is, en zelfs een beetje onveilig.
Het werkt inmiddels. Heb via de DECO app apparaten laten zoeken, en toen werden de bridges allebei gevonden, en ze zijn nu beide zonder buitenshuis toegang te gebruiken.Oekol schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:12:
[...]
Netwerken hetzelfde SSID maken, wachtwoord etc en je bent klaar
Deze wil ik vervangen met de laatste versie van HUE GU10 met bluetooth. Deze zouden even lang moeten zijn en hopelijk passen deze in de zuiver plafond lamp.
Mijn vraag is - deze lampen zitten ieder achter een dimmer. Als ik de dimmer op maximaal heb staan en altijd in de aan stand - kan ik dit dan zo laten en loop ik geen risico op schade / kortere levensduur? Het zijn namelijk LED dimmers en deze waren erg prijzig. Ik wil deze liever laten zitten. Ook de kleurstelling is perfect afgestemd op ons interieur (ice white) en deze weer weghalen doet weer afbreuk op hoe het er uit ziet etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 26-10-2020 11:20 ]
Dimmers even loskoppelen, draden aan elkaar met lasklemmen zoals hierboven ergens staat, dimmers weer ophangen. Ze doen het niet meer, maar je interieur blijft hetzelfde.
Heb mijn sommige van mijn hue lampen inmiddels 2,5jr achter een dimmer op standje max zitten, is geen enkel probleem voor het functioneren, wellicht wel voor de levensduur, dan worden 't toch 20.000u ipv 25.000, voor mij niet relevantWorkaholic schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:19:
We hebben twee plafond spot systemen van het merk zuiver met daarin ieder 2x GU10 lampjes.
Deze wil ik vervangen met de laatste versie van HUE GU10 met bluetooth. Deze zouden even lang moeten zijn en hopelijk passen deze in de zuiver plafond lamp.
Mijn vraag is - deze lampen zitten ieder achter een dimmer. Als ik de dimmer op maximaal heb staan en altijd in de aan stand - kan ik dit dan zo laten en loop ik geen risico op schade / kortere levensduur? Het zijn namelijk LED dimmers en deze waren erg prijzig. Ik wil deze liever laten zitten. Ook de kleurstelling is perfect afgestemd op ons interieur (ice white) en deze weer weghalen doet weer afbreuk op hoe het er uit ziet etc.
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Ik zie dat je het al opgelost hebt, maar misschien liep je tegen dit probleem aan omdat bij lampen tegenwoordig touchlinken alleen werkt binnen een bepaalde tijd nadat de lampen aangezet zijn (spanning er op). Ik dacht dat het een half uur was.Torgo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Dat is wel apart als de verschillende generaties niet op dezelfde manier met elkaar samenwerken en daar geen documentatie van is.
Voor nu heb ik het pragmatisch opgelost. Ik heb de E27 van de tuin en die van het kinder hoekje verwisseld en nu bedient de afstandsbediening wél alle lampen in de woonkamer maar niet de tuin lamp en dat is ook eigenlijk hoe ik het wil, want de tuinlamp heeft een ander schema. 🙂
Ik heb zelf even geprobeerd met een nieuwe Bloom (met Bluetooth) en de andere Living color remote (met het mechanische draaiwiel) en die kan ik gewoon linken nadat ik de stekker van de lamp keertje eruit en erin heb gedaan.
Vorige week reactie terug van support. Melding gedaan via Twitter en via supportformulier. Nogal suffe reactie als dat Huelabs een test omgeving is en ze zodoende me niet kunnen helpen met dit probleem. Wel erg makkelijk afwimpelenManiacsHouse schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:59:
[...]
Ik schop hem nog even.Is er iemand hier die een hue dimmer gebruikt ingesteld zoals de app standaard doet, maar dan onder 1 van de knoppen een formula heeft gezet?

Maffe is dat er op internet niks te vinden is over het probleem behalve op Reddit, daar zijn er meerdere die er tegenaan lopen en krijgen allemaal dezelfde reactie terug van support... Test omgeving prima, maar zo voel je je niet serieus genomen als je een probleem meld. En juist het kunnen koppelen van een remote binnen Huelabs is toch wel een essentieel dingetje

Zelf heb ik in mijn schakelaars kleine stukje plastic geplakt (die, indien nodig, weer zeer makkelijk te verwijderen zijn) waardoor de schakelaar in de "aan-stand" gefixeerd wordt. Je kunt de schakelaar als het ware niet meer bewegen. Wil je 'm toch weer in gebruik nemen...even het stukje plastic weghalen. Dit zal vast niet voor alle schakelaars werken maar misschien kan dit bij jou wel.Xtince schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:24:
[...]
Hmm niet iets voor een noob dus, helaas. Had toch gehoopt voor een meer simpelere oplossing..
Want na alle reacties over veiligheid etc. Toch maar niet zelf kloten met draden (hoe simpel ook). Mocht dit niet werken voor mijn schakelaars, haal ik even een kennis erbij die er wel verstand van heeft. Thnx!
Ik wil graag inbouwspots in mijn badkamer dakkapel. De rest is veel schuinen wanden dus zat zou denk ik de beste optie zijn daar.
Nu zie ik wel wat standaard HUE Badkamer inbouw spots maar die zijn slecht leverbaar en lijken een oude range? Of is het alleen lastig leverbaar? Heeft iemand ervaing met onderstaande spots?
https://www.bol.com/nl/p/...pv8G9IFw.1.2.ProductImage
Of kan ik beter voor losse spots gaan en daar HUE lampen in krijgen?
https://www.coolblue.nl/p...YaFYMzWJez7oaAq3MEALw_wcB
Dit is wel een heerlijke aanbieding al zeg ik het zelf.
Afgelopen week de zigbee dimmer besteld, werkt met Philips hue. Huidige led-dimmer vervangen door de zigbee dimmer met mijn huidige Jung dimmer plaat en knop erop. Werkt perfect.Workaholic schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:19:
We hebben twee plafond spot systemen van het merk zuiver met daarin ieder 2x GU10 lampjes.
mja. snap alleen het doel van die nest mini niet zo..Shadow343 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:36:
Even wat anders:
https://www.coolblue.nl/p...YaFYMzWJez7oaAq3MEALw_wcB
Dit is wel een heerlijke aanbieding al zeg ik het zelf.
Ik ook niet. Nest en Bridge verkocht voor samen 70. Betaal je voor 3 kleurlampen 65 piek😂Sosua schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
mja. snap alleen het doel van die nest mini niet zo..
In other news!
https://twitter.com/MattisFrommer/status/1321463049992179713
Check de reply van tweethue
En
https://www.macrumors.com...-for-german-beta-testers/
[ Voor 36% gewijzigd door JoeZuCK op 28-10-2020 19:38 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Of is het alleen maar vanwege het gegeven dat de oudere lampen afhankelijk zijn van een bridge ? Eerlijk gezegd lijkt een bridge mij handiger maar ik hoor toch regelmatig mensen dat BT "beter" is. Ik geloof dat eigenlijk niet zo
Birdy D in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
Edit: blijkbaar maakt het dus weinig uit
[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 28-10-2020 19:47 ]
3 dagen geleden kwam dezelfde vraag voorbij. Misschien wil je de antwoorden daar op ook eens doorlezen.vhal schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:40:
Misschien een dino vraag maar waarom zou ik de BT Hue lampen moeten prefereren tov de oudere Hue lampen zonder BT?
BT is een meerwaarde voor mensen die geen bridge hebben / willen. Als je een bridge hebt voegt BT support niets toe.
Maar de lampen met BT zijn wel nieuwer dan de lampen zonder BT en bij sommige lampen zijn er meer verschillen / vernieuwingen dan enkel de BT support. Dat kunnen natuurlijk wel argumenten zijn om de nieuwste versie te kopen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nu wil ik een timer aanzetten zodra de plug aangezet wordt via google home deze na 2 uur weer uitschakeld.
Nu is er in labs "timed off", maar dat werkt alleen met een fysieke switch.
Nu zie ik diverse apps geen optie om een lamp/attribuut uit te schakelen na een x periode wanneer deze is gestart.
Zijn er ideeen of een formula die ik gemist heb?
Ben nu niet thuis en All4Hue werkt niet op afstand, anders kon ik er een screenshot van maken.
Maar misschien kom je er zelf al uit met de juiste app voor je.
Klinkt alsof het niet heel erg moeilijk is, kun je me een screenshot sturen via pm.Xander schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:41:
@Bas_h78 ik heb in All4Hue een dergelijke regel aangemaakt en dat werkt probleemloos.
Ben nu niet thuis en All4Hue werkt niet op afstand, anders kon ik er een screenshot van maken.
Maar misschien kom je er zelf al uit met de juiste app voor je.
Ga ik het proberen te bouwen
Bedankt alvast!!
Dit is de "rule":Bas_h78 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:12:
[...]
Klinkt alsof het niet heel erg moeilijk is, kun je me een screenshot sturen via pm.
Ga ik het proberen te bouwen
Bedankt alvast!!
:strip_exif()/f/image/AzckoF7oRMZV93Tklvi7pGXe.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze wordt dus getriggerd wanneer er in een zone een "lamp" aan is (gaat). Betreft in dit geval een zone met 1 "lamp".
Bijbehorende timer lijkt me voor zich spreken:
:strip_exif()/f/image/7I7Z6uerx5DevTJoQDaJBczE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, ik heb mijn buitenkraan aan Hue gekoppeld.
Kraan zit in de voortuin voor "iedereen" bereikbaar, ik voorkom graag kwajongensstreken als iemand dat ding 's nachts opendraait ofzo...
:strip_exif()/f/image/txne4f51vyCanlLoHRsalAM6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Stoja op 29-10-2020 15:07 ]
De laatste weken bij het openen van de Hue app op m'n iPhone merk ik op dat deze enkel maar via de Cloud verbind met de bridge. Dus ook wanneer ik gewoon thuis ben op de wifi.
Na wat Googlen heb ik reeds de bridge van de stroom gehaald, UTP uit getrokken & ingestoken, hue bridge op fixed IP, weer naar DHCP & modem (is DHCP server) gereset.
Jammer genoeg zonder enig resultaat.
Op m'n vrouw haar Android telefoon is er geen enkel probleem, deze verbind gewoon zoals het moet met de Hue bridge.
Enig idee wat ik nog kan proberen?
Accespoint & Switch zijn van Ubiquiti. Modem van Telenet.
Kan het zijn dat er meer bridges aan je account gekoppeld zijn? Bijvoorbeeld nog een oud exemplaar welke je hebt weggedaan? Of heb je nog steeds je eerste en enige Hue bridge in gebruik?Stoja schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:05:
Hallo, kreeg out of the blue deze mail....mijn bridge is gereset naar fabrieksinstellingen en ontkoppeld van mijn account. Is iemand bekend hiermee. Er hangen veel lampen etc.aan de bridge en gebruik nu “de niet thuis routine” Kan dus de bridge niet niet zelf bekijken omdat ik niet thuis ben.. heeft iemand een idee wat hier is gebeurd en hoe ik het kan herstellen ( op afstan...) dank alvast als iemand me kan helpen. Kan op Google niet veel vinden.
[Afbeelding]
Geen "Out of home control" ingesteld zodat je e.e.a. kunt bekijken? Dan zul je moeten wachten tot je weer thuis bent vrees ik...
Ik heb nog nooit gehoord van spontane resets. Als dat daadwerkelijk gebeurd is, dan zul je alles opnieuw moeten instellen. Dus lampen en accessoires opnieuw koppelen, kamers en zones opnieuw aanmaken, scenes opnieuw aanmaken, routines opnieuw aanmaken. Sterkte.

De reacties daar varieren van "moest de bridge opnieuw linken met mijn account en toen werkte het weer" tot "moest alles opnieuw instellen".
Misschien val jij in de eerste categorie en valt het mee.
[ Voor 51% gewijzigd door Xander op 29-10-2020 15:34 ]
Hoe en waar had ik “ out of home control” in kunnen stellen... is dus nu niet gebeurd. Ga verder kijken als ik weer thuis ben. ( ik kan wel andere apparaten bereiken dus netwerk thuis werkt wel goed.) bridge staat op een vast ip adres. Zou het nog met IOS Apple te maken kunnen hebben zoals Witte_200 schrijft? Anders flink tijd vrijmaken om alles weer aan te sluiten...

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7bJzjXHtTgHuIB1oduBp0poI.jpg?f=user_large)
Lijkt nergens op voorraad te zijn.
Toevallig iOS 14? Even kijken in de instellingen of de Hue app toegang heeft tot het lokale netwerk.Witte_200 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:20:
Hoi Iedereen,
De laatste weken bij het openen van de Hue app op m'n iPhone merk ik op dat deze enkel maar via de Cloud verbind met de bridge. Dus ook wanneer ik gewoon thuis ben op de wifi.
Na wat Googlen heb ik reeds de bridge van de stroom gehaald, UTP uit getrokken & ingestoken, hue bridge op fixed IP, weer naar DHCP & modem (is DHCP server) gereset.
Jammer genoeg zonder enig resultaat.
Op m'n vrouw haar Android telefoon is er geen enkel probleem, deze verbind gewoon zoals het moet met de Hue bridge.
Enig idee wat ik nog kan proberen?
Accespoint & Switch zijn van Ubiquiti. Modem van Telenet.
OMG... nu voel ik me echt dom! 😅Helox-in-a-box schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Toevallig iOS 14? Even kijken in de instellingen of de Hue app toegang heeft tot het lokale netwerk.
Dat was de oplossing inderdaad, bedankt man! 🙌
De Sana heeft een opbrengst van 1500 lumen, dat is redelijk wat maar zou voor mijn woonkamer te weinig zijn.
Daarnaast is je kamer verlichten met maar 1 lamp sfeerloos, en omdat het ding aan de wand hangt onhandig (schaduwen).
edit: wat extra informatie. 1500lumen zou je kunnen vergelijken met een ouderwetse gloeilamp van 125watt.
Ja dat is best veel, maar hoe verder weg je staat hoe minder licht er overblijft.
Naast de lamp veel licht, maar aan de andere kant van de kamer een stuk minder. En dan creeer je dus je eigen schaduw.
[ Voor 40% gewijzigd door job op 30-10-2020 13:00 ]
In het Projecmatige nieuwbouw-topic kwam echter kort ter sprake dat voor domotica een blauwe draad vereist is bij de schakelaars, en dat dit doorgaans niet standaard het geval is. Ik ben niet echt thuis in elektra, en ook nog niet in domotica, dus hoop ik hier bevestiging te vinden dat ik wat ik op internet heb gelezen juist heb geïnterpreteerd.
Klopt het dat:
- Bij een normale schakelaar met 2 draden wordt de stroom verbroken zodra je de schakelaar op "uit" zet, waardoor de Hue de verbinding kwijt is met het basisstation en je het licht niet meer via bijv. de Hue app/schakelaar kan bedienen. Dat betekent dat in principe de schakelaar altijd op "aan" moet staan. Tegenwoordig kan Hue wel de instellingen terughalen van vóór het uitschakelen, waardoor hij niet meer op 100% felheid aanschiet.
- Wanneer je een blauwe draad bij je schakelaar hebt zorgt deze draad ervoor dat er continu stroom is in de Hue, ongeacht of de schakelaar aan of uit staat. Dat betekent dat je de lamp zowel via de normale schakelaar als via de app/Hue schakelaar kan bedienen zonder dat deze schakelaars elkaar beïnvloeden.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, mocht bovenstaande kloppen dan hoop ik dat ik het nog in het meerwerk kan mee laten nemen aangezien de deadline 2 weken geleden al was
Alvast bedankt!
Punt 1 klopt, punt 2 niet.Logico schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:02:
Klopt het dat:
- Bij een normale schakelaar met 2 draden wordt de stroom verbroken zodra je de schakelaar op "uit" zet, waardoor de Hue de verbinding kwijt is met het basisstation en je het licht niet meer via bijv. de Hue app/schakelaar kan bedienen. Dat betekent dat in principe de schakelaar altijd op "aan" moet staan. Tegenwoordig kan Hue wel de instellingen terughalen van vóór het uitschakelen, waardoor hij niet meer op 100% felheid aanschiet.
- Wanneer je een blauwe draad bij je schakelaar hebt zorgt deze draad ervoor dat er continu stroom is in de Hue, ongeacht of de schakelaar aan of uit staat. Dat betekent dat je de lamp zowel via de normale schakelaar als via de app/Hue schakelaar kan bedienen zonder dat deze schakelaars elkaar beïnvloeden.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, mocht bovenstaande kloppen dan hoop ik dat ik het nog in het meerwerk kan mee laten nemen aangezien de deadline 2 weken geleden al was
Alvast bedankt!
Het is niet zo dat je door het bijtrekken van een blauwe draad de lamp ineens kunt schakelen met een schakelaar. Waar wil je de blauwe draad op aansluiten?
Het is heel simpel: een Hue lamp moet constant van stroom voorzien worden om gezien te worden door het zigbeenetwerk. Een conventionele, bedrade schakelaar werkt niet i.c.m. met Hue. Een schakelaar maakt of verbreekt de stroom, iets anders kan die niet.
Laat je schakelaars dus vervallen (verbind bruin en zwart achter de schakelaar met een lasklem) en pas eventueel (Friends of) Hue schakelaars toe.
[ Voor 4% gewijzigd door klaas.roelofs op 30-10-2020 15:44 ]
Nog wat beter je huiswerk doen dan :-).Logico schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:02:
Ik heb me al een beetje ingelezen, maar was op basis daarvan ervan uitgegaan dat het simpelweg plug and play is en qua elektra/bedrading niets nieuws nodig is.
Het is allemaal niet zo moeilijk. In het standaard Hue spul zit de schakel/dim mogelijkheid in de lamp zelf of in de stekker/smartplug. Om dat te laten werken moet er stroom op de lamp of schakelaar staan. Als je je huis met schakelaars laat uitrusten moeten die dus altijd aan staan. Je loopt dan het risico dat iemand de schakelaar even omzet en je lamp het "ineens" niet meer doet via de app of andere Hue accesoire. Oplossing is een blindplaat ipv een schakelaar evt met daarop een Hue schakeling (zoals het Friends Of Hue schakelmateriaal).
Alleen als je (inbouw)dimmers/schakelaars van derde partijen gebruikt dan is een blauwe draad veelal nodig. Die zijn ook via de Hue bridge/app bruikbaar maar ook dan moet er altijd stroom opstaan, en daar is die blauwe draad voor. Voordeel van deze oplossing is dat je dan conventionele dimbare (led)lampen kan gebruiken die kwalitatief veel beter kunnen zijn dan de Hue lampen, of die wel in je armatuur passen.
[ Voor 14% gewijzigd door Yowzawood op 30-10-2020 15:47 ]
Nu twee dagen aan het prutsen en krijg het niet voor elkaar. Lampen koppelen aan Hue gaat prima, maar het probleem zit in de remotes. Inmiddels begrepen dat Tradfri remotes rechtstreeks op de lamp werken en niet via de hub, dat verklaart dat ik de remotes niet "zie" in het Hue systeem.
Vooral deze guide gevolgd https://redsilico.com/blog/ikea-tradri-remote-with-hue-hub (naast tips hierboven en filmpje van hue essentials), maar het leidt altijd tot
-Lamp werkt in Hue, te bedienen via Hue, maar niet via remote
-Lamp werkt met remote, niet via Hue
Is wat ik wil niet mogelijk, bedienen via remote EN Hue app?
In het forum van de hue essentials app lijkt het een issue wat vaker speelt, alleen geen idee of dat onkunde/onwetendheid is of dat echt niet kan.
https://community.hueesse...-philips-hue-bridge/69/31
Hue essentials instructies: YouTube: How to pair TRÅDFRI Remote Control to Philips Hue Bridge
In theorie zou deze enkel met v2 werken, maar ik heb nog een 'oude' v1 bridge waar ik ook prima mee uit te voeten kan, alleen mis die feature wel. Nu lijkt het mij eigenlijk in de firmware van de lampen te zitten om die power-on (dus starten in de laatste stand, als hij van de spanning is geweest). Weet iemand toevallig of dit in de firmware van de lampen zit, en of ik (als ik een v2 bridge zou lenen ergens) de firmware kan updaten, en vervolgens weer opnieuw de lamp kan koppelen?
Ik heb wel enige research gedaan, maar kan helaas nergens een antwoord vinden.
[ Voor 90% gewijzigd door kezzza op 31-10-2020 08:05 ]
https://labs.meethue.com/formulas ook in de app.
Hebben meer mensen hier last van?
Edit: zal wel iets onderhoud geweest zijn, want de formules zijn weer terug.
[ Voor 20% gewijzigd door Hulliee op 31-10-2020 19:01 ]
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Het installeren was een fluitje van een cent, nu mijn lampen langzaam maar vervangen door Hue lampen
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik wil bij twee van mijn hanglampen de kleur kunnen instellen (eenmalig), en daarna de lamp voor altijd bedienen met de vaste schakelaar aan de muur. Ik wil een zo 'dom' mogelijke oplossing.
Ik zit te kijken naar de Hue GU10, oftewel twee instelbare peertjes. Kan iemand bevestigen of je deze eenmalig via Bluetooth in kan stellen, en dat de lampen daarna hun setting behouden als de stroom uitvalt d.m.v. "gedrag bij inschakelen"? Ook als je geen Bridge hebt?
NOSIG
Voor wat jij wilt zijn er echter wellicht goedkopere oplossingen.
[ Voor 37% gewijzigd door Rallye op 01-11-2020 14:39 ]
Nee, je mist in principe niets. Sommige Hue buitenlampen zijn feitelijk een losse armatuur met een Hue-lamp met E27 fitting.B-Force schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:45:
Ik ben aan het kijken naar nieuwe lampen voor buiten, maar ik begrijp nog niet helemaal waarom de Philips Hue buiten armaturen zo duur zijn? Ik kan toch net zo goed voor de helft van het geld een gelijke armatuur + Hue lamp kopen of mis ik dan iets?
Sommige verlichting heeft zoals hiervoor aangegeven laagspanning, in verband met de veiligheid.
Kan je dan niet beter gewoon een paar GU10 ledlampen van bijvoorbeeld IKEA kopen en er een kleurfilter op zetten? Met een doorzichtig gekleurd stukje plastic kom je denk ik al heel ver._Christiaan_ schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:57:
Hey allen, ik heb een vraag over de Philips Hue. Ik heb momenteel nog geen domotica systeem, en dat wil ik ook niet omwille van de simpelheid.
Ik wil bij twee van mijn hanglampen de kleur kunnen instellen (eenmalig), en daarna de lamp voor altijd bedienen met de vaste schakelaar aan de muur. Ik wil een zo 'dom' mogelijke oplossing.
Ik zit te kijken naar de Hue GU10, oftewel twee instelbare peertjes. Kan iemand bevestigen of je deze eenmalig via Bluetooth in kan stellen, en dat de lampen daarna hun setting behouden als de stroom uitvalt d.m.v. "gedrag bij inschakelen"? Ook als je geen Bridge hebt?
Het gedrag van Hue lampen is volgens mij sowieso dat ze naar een standaardinstelling schieten als ie de lamp 2x achter elkaar aan schakelt (als een soort noodbediening) en dat gaat geheid een keer gebeuren (per ongeluk).
[ Voor 10% gewijzigd door xFeverr op 01-11-2020 19:13 ]
Inmiddels ben ik erachter dat de Hue lampen niet teruggaan naar hun originele instelling bij stroomuitval, indien je geen hub hebt. Ik vind dit wel een gemis. Ik vind het juist wel fijn om lampen te bedienen met de vaste lichtknop op de muur.
Daarom ben ik nu voor een alternatief gegaan, de KL130 van TP-link. Bij die lamp heb je ook geen hub nodig en je kan instellen wat de lamp doet bij stroomuitval (ook zonder de hub).
NOSIG
Zijn dat niet de twee zwarte draden welke je beneden hebt doorverbonden? Hoe krijgt je nieuwe armatuur nu stroom? Welke draden lopen daar naartoe?Passat2015 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:09:
Ik heb een vraag. Ik heb een Hue armatuur gekocht voor in de hal op de eerste verdieping. Ik wil deze slim maken door twee bewegingssensoren toe te voegen. Dit houdt in dat het schakelmateriaal overbodig is. Echter is de lamp nu voorzien van een hotelschakeling. Ik heb de twee zwarte draden beneden al doorverbonden en voorzien van een blindplaat. Echter heb ik boven in de hal vijf draden in de wndcontactdoos (2x zwart, bruin, blauw en geel. Ik wil daar een stopcontact maken. Ik snap waar ik dr groen, bruin en gele draad in het nieuwe stopcontact moet maken maar waarin moet ik de zwarte draden verbinden? Ik kom er helaas niet uit. Alvast dank voor jullie hulp.
[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-11-2020 15:40 ]
Op onze oude 50 inch tv zat een philips hue lightstrip plus die je kan verlengen. Nu we een nieuwe 65 inch TV hebben, heb ik 1 meter verlengstuk gekocht voor de lighstrip, alleen kom ik er nu achter dat deze niet aansluit op schijnbaar de verouderde lightstrip. De oude heeft 6 pins en de nieuwe 5.
Ik zie ook alleen nog maar de nieuwere versie te koop staan. Is er misschien een connector om dit probleem om te lossen ? Of zijn nog ergens de oudere generatie te koop?
Ik ben er net proefondervindelijk achtergekomen dat die inderdaad bestaanabZurdo schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:08:
Ik zit met een probleempje, Ik kan het nergens vinden via google, dus probeer ik het hier.
Op onze oude 50 inch tv zat een philips hue lightstrip plus die je kan verlengen. Nu we een nieuwe 65 inch TV hebben, heb ik 1 meter verlengstuk gekocht voor de lighstrip, alleen kom ik er nu achter dat deze niet aansluit op schijnbaar de verouderde lightstrip. De oude heeft 6 pins en de nieuwe 5.
Ik zie ook alleen nog maar de nieuwere versie te koop staan. Is er misschien een connector om dit probleem om te lossen ? Of zijn nog ergens de oudere generatie te koop?
[ Voor 0% gewijzigd door DePaul op 02-11-2020 20:44 . Reden: typo ]
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
4x gu10 spotjes ambient white voor in de keuken en 4 gu10 color voor in een railspot systeem in de woonkamer. Ook een motion sensor en smart plug voor een 'domme lamp'.
Moet zeggen na jaren Yeelight/Xiaomi lampen gebruikt te hebben werkt het Hue spul wel echt fantastisch. Alleen jammer van de prijs
Jammer ook dat je steeds als je denkt 'nu ben ik klaar, er kan niets meer geHue'd worden' dat de toekomst dan toch meestal anders uitwijst
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Moest toch wel even 'uitleggen' waarom we een budget hebben €2000,- voor de verlichting en waarom daar al €700 van is uitgegeven maar we nog geen 'lamp hebben uitgezocht'.
PSN: Flix20-NL
edit: Uiteindelijk gefixt door de app opnieuw te installeren en te koppelen

[ Voor 9% gewijzigd door Jeoh op 03-11-2020 21:01 ]
Uhmm interessant om even op in te haken.Yowzawood schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:42:
In het standaard Hue spul zit de schakel/dim mogelijkheid in de lamp zelf of in de stekker/smartplug.
Om dat te laten werken moet er stroom op de lamp of schakelaar staan.
Als je je huis met schakelaars laat uitrusten moeten die dus altijd aan staan. Je loopt dan het risico dat iemand de schakelaar even omzet en je lamp het "ineens" niet meer doet via de app of andere Hue accesoire.
Even een simpele plafondlamp als voorbeeld, de schakelaar moet dus altijd aan staan zodat er stroom op de lamp staat.
Het in/uit schakelen van de daadwerkelijke lamp kan je dan bijvoorbeeld via de app of bewegingssensor regelen, maar hoe zit het precies met het stroomverbruik dan, is dat echt nihil als de lamp niet brand?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
When the bulb is on and set to maximum brightness, it consumes about 0.08-0.09 Amps (about 5.4 Watts). In the off state (but still drawing some power so that it can communicate with the network), each bulb draws around 0.01 to 0.02 Amps (about 0.4 Watts)
Ja, dat staat ook in mijn post.Jos-P schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:37:
Heb je misschien pas IOS 14 geïnstalleerd. Je moet dan toestemming geven dat Hue op het locale netwerk mag.
In veel ruimten zou ik de huidige schakelaar wel willen vervangen door iets wat met Hue communiceert, maar na maanden/jaren wachten is het nog steeds niet je-van-het (gebruik nu dus zwave).
Een Hue dimmer is functioneel perfect, maar past vaak niet niet over het bestaande gat en is ook niet erg 'mooi'. Althans niet genoeg om door je hele huis te hangen vind ik.
Boven heb ik één Busch-Jaeger FoH schakelaar. Die werkt heel goed en koppelt mooi, maar moet je wel flink kracht op zetten en klikt daardoor nogal lomp. Die EnOcean modules ben ik wat dat betreft minder fan van.
De Smart Button zou een leuk alternatief zijn, maar daar zijn de instelmogelijkheden écht minimaal.
Als ik het topic zo lees ben ik echt niet de enige die dat graag wil, maar toch bestaat het volgens mij nog steeds niet.
Je ziet wel veel zigbee schakelaars, maar die moet je direct aan de lamp koppelen en daar ben ik geen fan van.
Ben ik zo in de minderheid of zijn er andere redenen waarom niemand het maakt?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Robbshop heeft een schakelaar van Sunricher, deze is FOH compatible, met batterij (8jaar).Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:09:
Hoe komt het toch dat er nog steeds niet echt leuke wandschakelaars zijn op batterijen?
In veel ruimten zou ik de huidige schakelaar wel willen vervangen door iets wat met Hue communiceert, maar na maanden/jaren wachten is het nog steeds niet je-van-het (gebruik nu dus zwave).
Een Hue dimmer is functioneel perfect, maar past vaak niet niet over het bestaande gat en is ook niet erg 'mooi'. Althans niet genoeg om door je hele huis te hangen vind ik.
Boven heb ik één Busch-Jaeger FoH schakelaar. Die werkt heel goed en koppelt mooi, maar moet je wel flink kracht op zetten en klikt daardoor nogal lomp. Die EnOcean modules ben ik wat dat betreft minder fan van.
De Smart Button zou een leuk alternatief zijn, maar daar zijn de instelmogelijkheden écht minimaal.
Als ik het topic zo lees ben ik echt niet de enige die dat graag wil, maar toch bestaat het volgens mij nog steeds niet.
Je ziet wel veel zigbee schakelaars, maar die moet je direct aan de lamp koppelen en daar ben ik geen fan van.
Deze kan in diverse schakelmateriaal ingebouwd worden zoals de andere FOH schakelaars.
Is nml van exact het zelfde formaat.
https://www.bol.com/nl/p/...ue/9300000008029682/?s2a=
Ik heb zelf een TCS Hidden Socket. Werkt prima, je hoeft ook niet te veel kracht te zetten, alleen moet je 'm wel goed indrukken anders heb je kans dat 'ie de WCD tevoorschijn tovertGonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:09:
Hoe komt het toch dat er nog steeds niet echt leuke wandschakelaars zijn op batterijen?
Interessant, die hadden ze recent nog niet volgens mij. Wel varianten maar dit ziet er echt uit alsof ik er blij van word.Obelixxx schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:35:
Robbshop heeft een schakelaar van Sunricher, deze is FOH compatible, met batterij (8jaar).
Deze kan in diverse schakelmateriaal ingebouwd worden zoals de andere FOH schakelaars.
Is nml van exact het zelfde formaat.
https://www.bol.com/nl/p/...ue/9300000008029682/?s2a=
Qua prijs ook goed te doen dus maar eens proberen denk ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wie denkt er even mee? Wij hebben een halfrond open trappenhuis met twee wenteltrappen. Dat ziet er zo uit :
:strip_exif()/f/image/0lBGarEMCCxG4ElrzPHYegul.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik dus achter beide trappen een Hue lightstrip gehangen en dat ziet er fantastisch uit
richting de muur te keren.
Probleem is echter dat mijn Google skills me niet veel verder helpen, wat ik dus zoek is een dikke aluminium/plastic/hout/whatever lat dat dus buigbaar is van een centimeter of vijf hoog en een meter of twee lang
Iemand een idee waar ik dat zoeken moet? Ik heb al naar ledprofielen zitten kijken maar die zijn juist om de strip ergens aan te bevestigen maar ik kan dat dus niet vinden.
Bouwmarkt heeft wel vaak van die verschillende aluminium en houten latten/profielen. Vaak alle varianten bij elkaar in zo'n grote kast met vakjes.DePaul schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:51:
Mede Hue liefhebbers,
Iemand een idee waar ik dat zoeken moet? Ik heb al naar ledprofielen zitten kijken maar die zijn juist om de strip ergens aan te bevestigen maar ik kan dat dus niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 03-11-2020 20:59 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Wat mis je dan precies bij de smart button? Ik vind deze juist ideaal. Verschillende scenes afhankelijk van tijd, dimmen etc.Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:09:
@matthijstmatthijst schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:57:
[...]
Bouwmarkt heeft wel vaak van die verschillende aluminium en houten latten/profielen. Vaak alle varianten bij elkaar in zo'n grote kast met vakjes.
[Afbeelding]
Klopt, had ik ook naar gekeken (maar niet gemeld zie ik) maar die zijn niet flexibel genoeg voor me, het moet half rond kunnen worden om de kromming van de muur te volgen.
Ik heb er eentje gekocht.Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:09:
[...]
Interessant, die hadden ze recent nog niet volgens mij. Wel varianten maar dit ziet er echt uit alsof ik er blij van word.
Hij werkt exact het zelfde als de FOH schakelaars, alleen dan zonder de 'zware' tik/kraak.
Het schakeldeel kan je in het schakelmateriaal van Busch Jaeger / Niko / Senic en Jira / Vimar bouwen.
Heb hem sinds eind augustus (dit jaar) in gebruik.Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:09:
[...]
Interessant, die hadden ze recent nog niet volgens mij. Wel varianten maar dit ziet er echt uit alsof ik er blij van word.
Werkt problemloos.
Ook gewoon programmeren als FOH in Hue app of Iconnect.
Ik heb nu al 2 a 3 jaar de lampen in gebruik. Maar ik merk nu dat, met name de kleur e27 lampen 1e gen, stuk voor stuk defect gaan (inmiddels 3 lampen in huis die hier last van hebben). De lampen doen het nog steeds en ze zijn ook nog gewoon in gebruik in b.v. de woonkamer. Regelmatig komt het voor dat, wanneer de lampen aanstaan, ze opeens beginnen te flikkeren. Ik moet de lampen dan uit en aanzetten en dan is het probleem verholpen.
Ik heb al contact opgenomen bij Philips, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ze bevestigen dat de lampen niet goed zijn en bieden me aan om deze op te sturen voor reparatie. Ze kunnen mij helaas niet vertellen wat dit precies inhoud en of hier kosten aan zitten. Ze geven mij aan dat "afhankelijk van het probleem" vervolg akties worden uitgezet.
Iemand ervaring met bovenstaande probleem of de garantie/reparatie van Philips? Zo nieuwe e27 lampen kopen voor 30 euro per stuk vind ik beetje overdreven namelijk.
Ik ga er gewoon één proberen. Retour kan altijd nog.Obelixxx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:48:
Ik heb er eentje gekocht.
Hij werkt exact het zelfde als de FOH schakelaars, alleen dan zonder de 'zware' tik/kraak.
Het schakeldeel kan je in het schakelmateriaal van Busch Jaeger / Niko / Senic en Jira / Vimar bouwen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is maar één knop, dus je moet keuzes maken wat hij kan doen. Plus hij is niet echt mooi.coinman63 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:45:
Wat mis je dan precies bij de smart button? Ik vind deze juist ideaal. Verschillende scenes afhankelijk van tijd, dimmen etc.
Hangt een beetje af van je scenario denk ik. Voor een ruimte met één lamp is het vast handig dat je een paar lichtsterktes kunt voorprogrammeren maar ik heb ook ruimtes waar ik liever wat meer mogelijkheden heb.
Een schakelaar met vier knoppen geeft de mogelijkheid tot meerdere scenes direct benaderen en een directe uitknop, dat vind ik in bepaalde gevallen toch echt prettiger.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben fan. Over het uiterlijk kun je twisten, maar hij past precies over een inbouwdoos. Al mijn ’normale’ schakelmateriaal is weg en de wandcontactdozen zitten uit het zicht, laag bij de grond.
Houd ons op de hoogte! Ben ook al tijden opzoek naar wat mooie schakelaars die in een Gira systeem zouden passen en die ook nog enigszins betaalbaar zijn.Gonadan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:52:
[...]
Ik ga er gewoon één proberen. Retour kan altijd nog.
Dan raad ik deze zeker aan.Lord_Pivo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:40:
[...]
Houd ons op de hoogte! Ben ook al tijden opzoek naar wat mooie schakelaars die in een Gira systeem zouden passen en die ook nog enigszins betaalbaar zijn.
Sunricher module zou ca 8 jaar met de batterij moeten kunnen doen.
en past in het Gira systeem.
Ik heb er eentje, en heb er nog zo'n 10 nodig, Zoek nog naar een voordeligere prijs bij een andere leverancier, helaas nog niets gevonden.
Een keer een leverancier gevonden via ALI, maar die wilde alleen leveren aan wederverkopers helaas.
https://www.alibaba.com/p...=a2700.9114905.0.0.oQmocR
[ Voor 8% gewijzigd door Obelixxx op 04-11-2020 16:53 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 04-11-2020 17:59 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar hoeveel heb ik nodig om een beetje relaxed werklicht te hebben?
Ik heb een koof boven schiereiland van 3 meter bij 1,20. Daar heb ik, naast de verlichting in de overkapping 5 Ikea GU10 spots. Veel te veel van het goede, maar je kan het dimmen naar je wens. Ik heb liever iets te veel, zodat je bij het koken iets meer licht hebt dan dat het te donker is.Tazzy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:03:
Maar hoeveel heb ik nodig om een beetje relaxed werklicht te hebben?
Zou dit mooi resultaat geven, denken jullie?
Jammer dat er geen Hue kerstverlichtingkabel lijkt te bestaan die je in diverse standen in kan stellen, zoals knipperend, bewegend, etc...
:strip_exif()/f/image/UeudgGhMBJSjEs7s2RWUY8tQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 04-11-2020 21:21 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik ben ook in de markt voor spots op de dressoir. Zijn dit de enige spots die hue in de aanbieding heeft en kom ik anders uit op een ander armatuur met een hue lamp?AW_Bos schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:20:
Kerst komt eraan, en ik zit te denken om de kerstboom dit jaar te voorzien van twee mooie Hue Go spotjes die ik van twee posities erop laat schijnen
Zou dit mooi resultaat geven, denken jullie?
Jammer dat er geen Hue kerstverlichtingkabel lijkt te bestaan die je in diverse standen in kan stellen, zoals knipperend, bewegend, etc...
[Afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik zit er serieus over na te denken. Ik denk dat die lampen op het eerste ogenblik joekels van dingen zijnOekol schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:36:
[...]
Ik ben ook in de markt voor spots op de dressoir. Zijn dit de enige spots die hue in de aanbieding heeft en kom ik anders uit op een ander armatuur met een hue lamp?

Maar misschien kan je het mooi decoreren als cadeautje
Een draad knipperende, bewegende kerstverlichting was ook wel tof geweest. Maar die vind ik niet in de Hue-wereld. Best een gemiste kans naar mijn idee.
Edit:
Ik kwam net deze post tegen:
sOid in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3"
Ik kan natuurlijk net zo goed iets via Zigbee een niet-hue lichtsnoer inbouwen, en via HomeAssistant wat ik hier op een RaspberryPi heb pruttelen, bedienbaar kan maken.
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 04-11-2020 22:00 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic