[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.964 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

AW_Bos schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:38:
[...]

Ik zit er serieus over na te denken. Ik denk dat die lampen op het eerste ogenblik joekels van dingen zijn :/
Maar misschien kan je het mooi decoreren als cadeautje :P?

Een draad knipperende, bewegende kerstverlichting was ook wel tof geweest. Maar die vind ik niet in de Hue-wereld. Best een gemiste kans naar mijn idee.

Edit:
Ik kwam net deze post tegen:
sOid in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3"

Ik kan natuurlijk net zo goed iets via Zigbee een niet-hue lichtsnoer inbouwen, en via HomeAssistant wat ik hier op een RaspberryPi heb pruttelen, bedienbaar kan maken. :*)
Ik kwam dit tegen op beaumotica:
Review by Pieter W. on 3 Oct 2020 review stating Kleiner dan ik dacht, maar bij nader inzien wel perfecte formaat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
AW_Bos schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:20:
Kerst komt eraan, en ik zit te denken om de kerstboom dit jaar te voorzien van twee mooie Hue Go spotjes die ik van twee posities erop laat schijnen
Zou dit mooi resultaat geven, denken jullie?

Jammer dat er geen Hue kerstverlichtingkabel lijkt te bestaan die je in diverse standen in kan stellen, zoals knipperend, bewegend, etc...

[Afbeelding]
Hue Go geeft niet echt het 'spot effect' omdat een diffuser licht geeft. Hue Bloom doet dit beter denk ik, maar die heb ik zelf niet (wel 3x Hue Go).

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hue Bloom is ook diffuus, in ieder geval zeker de eerste generatie. Als je hier naar de foto's kijkt lijken zowel Go, Bloom als Iris diffuus licht te geven. Iris is nog het meest 'gericht' maar echt een spot kun je ze geen van drieën noemen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
grote_oever schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:33:
[...]

Ik heb een koof boven schiereiland van 3 meter bij 1,20. Daar heb ik, naast de verlichting in de overkapping 5 Ikea GU10 spots. Veel te veel van het goede, maar je kan het dimmen naar je wens. Ik heb liever iets te veel, zodat je bij het koken iets meer licht hebt dan dat het te donker is.
Dank! Ik heb nu ledstrip plus onder de kastjes maar straks geen bovenkasten meer. Ik had al bedacht liever te veel dan te weinig. Maar het schiet best op als er veel gaat kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Tazzy schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:53:
[...]

Dank! Ik heb nu ledstrip plus onder de kastjes maar straks geen bovenkasten meer. Ik had al bedacht liever te veel dan te weinig. Maar het schiet best op als er veel gaat kopen :)
Ik heb Ikea lampjes gekocht. 7 euro per stuk en werkt perfect in de keuken. Af en toe gaat er 1tje niet aan, maar nooit issues mee gehad. Je zou Pepper in de gaten kunnen houden, want daar komt bijna wekelijk een aanbieding voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:38:
[...]

Ik zit er serieus over na te denken. Ik denk dat die lampen op het eerste ogenblik joekels van dingen zijn :/
Maar misschien kan je het mooi decoreren als cadeautje :P?

Een draad knipperende, bewegende kerstverlichting was ook wel tof geweest. Maar die vind ik niet in de Hue-wereld. Best een gemiste kans naar mijn idee.

Edit:
Ik kwam net deze post tegen:
sOid in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3"

Ik kan natuurlijk net zo goed iets via Zigbee een niet-hue lichtsnoer inbouwen, en via HomeAssistant wat ik hier op een RaspberryPi heb pruttelen, bedienbaar kan maken. :*)
Misschien is dit wat > https://quinled.info/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Het gaat nu toch echt gebeuren. De installateur moet de laatste wijzigingen voor het meerwerk in ons nieuwbouwhuis weten. Ik wil graag alle verlichting op HUE afwerken en dus eigenlijk liever helemaal geen "normale" schakelaars meer in huis maar de draden afgewerkt in een lasdoos achter de afdekplaten. Vraag blijft echter wel hoer ik nu de aansturing ga doen. Ik heb het idee opgevat om dit met FoH van Busch Jaeger te doen en dan in elke ruimte 1 of 2 van die schakelaars te installeren. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik lees namelijk wat wisselende berichten. Ik zou het wel graag met Busch Jaeger willen proberen aangezien dit overal door de installateur wordt gebruikt. Normaal ga ik vrij pragmatisch te werk met dit soort dingen, maar ik heb hier niet al te veel kaas van gegeten en mijn installateur is er 1 van de oude stempel. :D Help?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Obelixxx @Lord_Pivo hij is binnen, helaas wel in de avond dus kan hem niet meer instellen in de kamer van mijn dochter.
Eerste indruk is dat hij lekker soepel klikt maar wel erg goedkoop aanvoelt. Vrij licht en dun plastic en erg basic afgewerkt.
Morgen eens monteren en installeren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Tazzy schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:53:
[...]

Hoe bevalt de light strip onder de kastjes als werkblad verlichting(neem ik aan?)

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HenkyDoodle schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:15:
Ik heb het idee opgevat om dit met FoH van Busch Jaeger te doen en dan in elke ruimte 1 of 2 van die schakelaars te installeren.
Ik heb hier ook veel Hue op de benedenverdieping. Sinds een half jaar 4 FoH schakelaars die scenes met meerdere lampen schakelen. Werkt prima. De "klik" is iets zwaarder/anders dan andere schakelaars maar de integratie met ander Gira schakelmateriaal is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
masaman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:02:
[...]

Ik heb hier ook veel Hue op de benedenverdieping. Sinds een half jaar 4 FoH schakelaars die scenes met meerdere lampen schakelen. Werkt prima. De "klik" is iets zwaarder/anders dan andere schakelaars maar de integratie met ander Gira schakelmateriaal is perfect.
Die integratie vind ik, maar in het bijzonder de directie (mijn vriendin) belangrijk! :) werk je met die 4 schakelaars alle ruimtes af beneden? ik had eerlijkgezegd verwacht dat de schakelaar wat meer kon. Maar na een paar youtube filmpjes te hebben gezien, lijkt het erop dat de knoppen bijvoorbeeld niet als een combinatie gebruikt kunnen worden.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
Gonadan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:22:
@Obelixxx @Lord_Pivo hij is binnen, helaas wel in de avond dus kan hem niet meer instellen in de kamer van mijn dochter.
Eerste indruk is dat hij lekker soepel klikt maar wel erg goedkoop aanvoelt. Vrij licht en dun plastic en erg basic afgewerkt.
Morgen eens monteren en installeren.
Klopt inderdaad qua afwerking, echter dat is de meegeleverde ombouw.
De sunricher module is eenvoudig in te bouwen in de ombouw van de andere FOH leveranciers.
(Jira en Senic / Busch Jaeger / Niko) Bijvoorbeeld bij niko heb je voor enkele euro's een complete mooie ombouw, dan met de sunricher module heb je een mooi, en lekker werkend geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Obelixxx schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:22:
Klopt inderdaad qua afwerking, echter dat is de meegeleverde ombouw.
De sunricher module is eenvoudig in te bouwen in de ombouw van de andere FOH leveranciers.
(Jira en Senic / Busch Jaeger / Niko) Bijvoorbeeld bij niko heb je voor enkele euro's een complete mooie ombouw, dan met de sunricher module heb je een mooi, en lekker werkend geheel
Dus eerst een BJ of Gira kopen van zeventig piek, en dan nog veertig piek om het binnenwerk te vervangen? Wat denk je zelf. :P

De HomeEasy 433 knopjes van de Karwei voor max twee tientjes zijn al strakker afgewerkt, ik vind het toch wat karig moet ik zeggen. Maar goed, eens kijken hoe ze het aan de muur doen.
De knoppen zelf zijn lastiger te vervangen volgens mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 09:33
Die sunricher van robbshop is wel enkel in het wit zo te zien? Hier is thuis alles crème-wit dus zou nogal vloeken met de kadertjes :/ en om nu alles te gaan vervangen hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
gvrsnor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:37:
Die sunricher van robbshop is wel enkel in het wit zo te zien? Hier is thuis alles crème-wit dus zou nogal vloeken met de kadertjes :/ en om nu alles te gaan vervangen hiervoor..
Dat is het mooie,
je hoeft dus alleen de ombouw van de schakelaar van Robbshop moeten vervangen, je kan daarmee alle kanten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
[quote]Gonadan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:36:
[...]

Dus eerst een BJ of Gira kopen van zeventig piek, en dan nog veertig piek om het binnenwerk te vervangen? Wat denk je zelf. :P

Je kan bij Gira Busch en Jaeger en Niko alleen de ombouw bestellen.
Dus niet compleet met de FOH module.
Voor niko ben je dan totaal extra kwijt 9,70.
Dus incl. de sunricher module 49,65.
Nog steeds goedkoper dan welke FOH schakelaar dan ook.
Maar wel een schakelaar die lekker schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Obelixxx je hebt het steeds over ombouw, maar daarmee doel je op het raam neem ik aan. De knoppen zijn speciale tiptoetsen voor op de module, die kan je niet zomaar vervangen door knoppen van andere merken volgens mij.

Daar ben ik nog wel benieuwd naar, want je hebt het mooi uit het citaat geknipt. :P
Een crème raam met witte knoppen lijkt mij ook weer niet zo mooi. ;)

Edit:
Ah, je doelt waarschijnlijk hier op. Daar hangt er al één van dus dat kan ik gelijk mooi proberen of dat inderdaad helemaal past.

https://www.beaumotica.nl...riends-of-hue-schakelaars

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 06-11-2020 09:52 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
Gonadan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:49:
@Obelixxx je hebt het steeds over ombouw, maar daarmee doel je op het raam neem ik aan. De knoppen zijn speciale tiptoetsen voor op de module, die kan je niet zomaar vervangen door knoppen van andere merken volgens mij.

Daar ben ik nog wel benieuwd naar, want je hebt het mooi uit het citaat geknipt. :P
Een crème raam met witte knoppen lijkt mij ook weer niet zo mooi. ;)

Edit:
Ah, je doelt waarschijnlijk hier op. Daar hangt er al één van dus dat kan ik gelijk mooi proberen of dat inderdaad helemaal past.

https://www.beaumotica.nl...riends-of-hue-schakelaars
Inderdaad, zo bedoel ik het.
En dit past precies, de module van EnOcean en die van Sunricher hebben exact gelijke afmetingen.
Die van Sunricher kan je overigens los kopen, erg goedkoop.
Helaas kan dat met die van Sunricher (nog) niet.

BTW, als je de Sunricher module los koopt, en daarbij los ook weer de ramen van een ander merk, ben je mega veel goedkoper uit dan compleet bij een van de leveranciers.

https://nl.rs-online.com/...AiaLEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Obelixxx schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:38:
Inderdaad, zo bedoel ik het.
En dit past precies, de module van EnOcean en die van Sunricher hebben exact gelijke afmetingen.
Die van Sunricher kan je overigens los kopen, erg goedkoop.
Helaas kan dat met die van Sunricher (nog) niet.

BTW, als je de Sunricher module los koopt, en daarbij los ook weer de ramen van een ander merk, ben je mega veel goedkoper uit dan compleet bij een van de leveranciers.

https://nl.rs-online.com/...AiaLEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Goede tips, maar ik ben toch nog steeds niet overtuigd.
Zojuist heb ik de knoppen van de Busch Jaeger FoH erop gezet, dat past inderdaad. Echter niet precies, ze werken net op een andere manier en dat geldt voor Gira als ik het goed zie.
Het verschil zit hem in hoe de knop aansluit op de module en zijn balans zoekt. Zet ik er BJ knoppen op dan hebben ze speling en staan dus niet precies recht na gebruik maar wat scheef in de stand van de laatste klik.
Weet niet of dat echt op valt maar ben redelijk autistisch op dat gebied. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Gonadan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:48:
[...]

Goede tips, maar ik ben toch nog steeds niet overtuigd.
Zojuist heb ik de knoppen van de Busch Jaeger FoH erop gezet, dat past inderdaad. Echter niet precies, ze werken net op een andere manier en dat geldt voor Gira als ik het goed zie.
Het verschil zit hem in hoe de knop aansluit op de module en zijn balans zoekt. Zet ik er BJ knoppen op dan hebben ze speling en staan dus niet precies recht na gebruik maar wat scheef in de stand van de laatste klik.
Weet niet of dat echt op valt maar ben redelijk autistisch op dat gebied. :P
Ik heb met Niko getest, deze sluit exact aan.
Raar dat het met die andere niet helemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Obelixxx schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:51:
Ik heb met Niko getest, deze sluit exact aan.
Raar dat het met die andere niet helemaal goed gaat.
Lijkt me sterk dat Niko anders is dan de andere schakelaars. Ik kon geen plaatje van het binnenwerk vinden, maar de aansluiting op de EnOcean module is simpelweg anders waardoor de knop op de Sunricher module meer speling heeft. Hij staat dan dus niet meer standaard in het midden.
Ik vermoed dat het je gewoon nooit opgevallen is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Gonadan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:55:
[...]

Lijkt me sterk dat Niko anders is dan de andere schakelaars. Ik kon geen plaatje van het binnenwerk vinden, maar de aansluiting op de EnOcean module is simpelweg anders waardoor de knop op de Sunricher module meer speling heeft. Hij staat dan dus niet meer standaard in het midden.
Ik vermoed dat het je gewoon nooit opgevallen is. ;)
YouTube: Leiser Friends of Hue Switch mit Sunricher-Modul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
HenkyDoodle schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:07:
[...]
Die integratie vind ik, maar in het bijzonder de directie (mijn vriendin) belangrijk! :) werk je met die 4 schakelaars alle ruimtes af beneden? ik had eerlijkgezegd verwacht dat de schakelaar wat meer kon. Maar na een paar youtube filmpjes te hebben gezien, lijkt het erop dat de knoppen bijvoorbeeld niet als een combinatie gebruikt kunnen worden.
Die schakelaars zitten in de woonkamer (1x bij de deur), 2 in de keuken (werkt als "hotel schakelaar") en 1x voor de tuin. En dan heb ik voor iedere dubbele schakelaar 4 scenes geprogrammeerd (alles uit, normale lichtsterkte, volle lichtsterkte en gedimde lichtsterkte). Als je de schakelaars vasthoudt (dus geen click) dan kun je ook instellen dat de actieve scene dimt of juist feller wordt.

De keuken schakelaars bedienen via scenes 4 Hue dimmers (deze). Meer vragen: stel gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja inderdaad, exact dezelfde als BJ en Gira. Je ziet in het filmpje zelfs dat ze niet helemaal uitgelijnd zijn.
Het verschil zit hem in dat je met de EnOcean module die gelige balk weg moet duwen, daar steunt normaal de knop op. Omdat je hem relatief ver in moet drukken is het pinnetje wat op de daadwerkelijke knop druk korter bij de EnOcean varianden dan bij de Sunrichter varianten. Als je dan die gelige balk niet meer hebt om te steunen heb je ineens een millimeter over, dus wat speling.

Nogmaals, of je daar in de praktijk wat van merkt of het überhaupt erg vindt is heel persoonlijk. Het past wel gewoon, maar precies? Nee, daar ben ik te perfectionistisch voor. :P

Hij hangt nu ondertussen en werkt prima, dus blijft een goede tip. Ik ga later nog eens kijken of ik een ander raam en tuimelaars de moeite waard vindt of dat hij lekker zo blijft hangen. Hopelijk komen ze snel met losse sunricher modules. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

coinman63 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:25:
Dat kan met de smart button toch ook. In mijn geval: 1 x klikken. Licht gaat aan op de vooringestelde scene. Per tijdsvak kan dat een andere zijn (overdag meer en blauwer licht bijv.). Twee, drie of vier keer kort klikken geeft een van de andere ingestelde scenes. Als het licht aan is, zet 1 keer kort klikken het licht uit. Ingedrukt houden dimt het licht.
Heb het nog eens nagelezen maar de reviews die ik heb gezien waren blijkbaar niet correct. Daar werd het verteld alsof je moest kiezen tussen vooringestelde scenes of meerdere keren klikken, maar je kunt het gewoon combineren. Dan is hij voor een simpele kamer inderdaad wel geschikt. Al blijf ik twijfelen over het uiterlijk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 17:28
Hier een EcoDim Zigbee dimmer geinstalleerd en gekoppeld aan de Hue bridge.

Werkt perfect incl. dimmen.

Reden hiervoor is dat er geen mooie Hue lampen E17 zijn die hier in gaan passen.
Ook de nieuwe kogel is te groot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WOdQnW-Hk2-yymzmQzP-7waL4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxnsiMX3jH0oxaufKZZCveLD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_k3WiIzhiepvHN_Z-rIW8OhYHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlYC0H9ya46q4lSwsvvLmgnf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SKUhEmvZOPx28fv-7alq3iZrMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04FwMA031bXIISrh60kSGyaF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmVcBSyhz-ZiWXu8ajDdj9bNAQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SV9izghdYRI4pNS4ufFqoc6z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYFztJqLFWqQPdng1LjVjnaixYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y50awFFSXjclGliOZMb3MTNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZYZDknGr_jh70Y6v046fB2Ko0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDUq5MspT4hq22yfS2Xqb3Up.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLMuULa3PD7oCoteCXCBUpilX0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3EV1SOruQURyrFJsjNvQJg3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQYJOOsB_Y4Ejrv7AqNlUobb7eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIfj9wsNo18AFLbGW8SCDrU9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HenkyDoodle schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:15:
Het gaat nu toch echt gebeuren. De installateur moet de laatste wijzigingen voor het meerwerk in ons nieuwbouwhuis weten. Ik wil graag alle verlichting op HUE afwerken en dus eigenlijk liever helemaal geen "normale" schakelaars meer in huis maar de draden afgewerkt in een lasdoos achter de afdekplaten. Vraag blijft echter wel hoer ik nu de aansturing ga doen. Ik heb het idee opgevat om dit met FoH van Busch Jaeger te doen en dan in elke ruimte 1 of 2 van die schakelaars te installeren. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik lees namelijk wat wisselende berichten. Ik zou het wel graag met Busch Jaeger willen proberen aangezien dit overal door de installateur wordt gebruikt. Normaal ga ik vrij pragmatisch te werk met dit soort dingen, maar ik heb hier niet al te veel kaas van gegeten en mijn installateur is er 1 van de oude stempel. :D Help?
Wees er wel bewust van dat, wanneer je geen fysieke schakelaars meer gebruikt, het zomaar kan zijn dat je niets kunt bedienen op het moment dat je internetverbinding eruit ligt of je modem een storing heeft. Dit gebeurt zelden, maar ik heb laatst een storing gehad, waarbij schakelen via Hue en Domoticz gewoonweg onmogelijk was. Gelukkig gebeurt dit zelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
Peatsmoke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:12:
[...]

Wees er wel bewust van dat, wanneer je geen fysieke schakelaars meer gebruikt, het zomaar kan zijn dat je niets kunt bedienen op het moment dat je internetverbinding eruit ligt of je modem een storing heeft. Dit gebeurt zelden, maar ik heb laatst een storing gehad, waarbij schakelen via Hue en Domoticz gewoonweg onmogelijk was. Gelukkig gebeurt dit zelden...
In principe moet het zaakje wel blijven werken als je internet eruit ligt. Alleen als je netwerk ook plat gaat waardoor je lokaal ook niet meer met je wifi kan verbinden wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:12:
[...]
Ik heb de hele beneden verdieping op Hue, werkt zolang Zigbee netwerk in de lucht is (ivm connectie Hub en lampen). Om te bedienen via telefoon moet inderdaad het Wifi netwerk in de lucht zijn. Router/LAN hoeft niet operationeel te zijn in mijn setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:14
masaman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:14:
[...]

Ik heb de hele beneden verdieping op Hue, werkt zolang Zigbee netwerk in de lucht is (ivm connectie Hub en lampen). Om te bedienen via telefoon moet inderdaad het Wifi netwerk in de lucht zijn. Router/LAN hoeft niet operationeel te zijn in mijn setup.
Hoeft geen Wifi in de lucht te zijn om via een telefoon te bedienen, kan ook gewoon via het mobiele netwerk mits je buitenshuisbesturing is ingeschakeld. Dat dus altijd aanzetten voor noodgevallen (mijn mening in elk geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Is het mogelijk om met een DIM-switch ook groepen aan te sturen door het "aan" knop te klikken?, dus de functie wat de scene switcher heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag in onze slaapkamer een nieuwe lamp opgehangen, van de Ikea. Destijds ook gelijk een bijpassende filament lamp gekocht. Ook van Ikea, een grote globe vergelijkbaar met de Hue G93 globe. Echter het licht vinden we heel erg oranje, dit noem je geen extra warm wit meer. Zojuist op de verpakking gekeken, het licht is 1800K.
Die van Hue zijn 2100K. Dit betekent toch dat Hue minder oranje is? Ga ik veel verschil merken? Qua uiterlijk vinden we zo’n filament lamp er erg mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 15:58

elsinga

=8-)

Hier sinds een paar dagen ook met Hue begonnen. Dit als vervanging voor de stekkerschakelaars die ik via een Vera Plus bedien(de). Door een fout bij PostNL project nog niet klaar, ik mis nog een flinke hoeveelheid lampen die ergens bij PostNL zoek zijn...

Maar: Philips Hue reageert stukken vlotter op schakelcommando's dan de Vera Plus. Dat was een ergernis, die nu weg is. Ben nog wel aan het kijken welke apps er zijn om eenvoudig te schakelen en op een oude tablet draaien, ik heb voor Vera een oude tablet (Android 4 of zo) met Imperihome aan de muur hangen en daar kon ik alles mee schakelen. Maar Imperihome lijkt niet meer beschikbaar in de Play store en op internet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 12:32
Na nagenoeg mijn hele huis te hebben voorzien met Philips Hue (slechts 3 lichtpunten niet), is het nu tijd om de tuin eens te voorzien van verlichting. Ik ben wel gecharmeerd van de Philips Hue Outdoor lampen, maar snap niet dat er zo'n beperkt aanbod aan kabels bij te verkrijgen is... :/

Ik heb een kleine tuin en dan 2,5m als kortste lengte tussen lampen in betekent een hoop opgerolde kabellengtes. Iets waar mijn voorkeur niet naar uit gaat.

Nu zag ik dat het Paulmann Plug & Shine systeem (ook 24V) dezelfde connectors lijkt te gebruiken dus ik heb een aantal vragen waar ik nog geen antwoord op heb weten te vinden online:
  • Zijn die Paulmann kabels inderdaad te gebruiken in combinatie met de Philips Hue Outdoor kabels en lampen?
  • Iemand wellicht al ervaring met Paulmann Plug & Shine kabels in combinatie met Philips Hue Outdoor?
  • En/of zijn er andere merken kabels compatible met die van Philips Hue Outdoor?
Linkje naar het kabel assortiment van Paulmann: https://nl.paulmann.com/b...rlichting-systeem/kabels/

[ Voor 5% gewijzigd door gooos op 09-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gooos schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:19:
Nu zag ik dat het Paulmann Plug & Shine systeem (ook 24V) dezelfde connectors lijkt te gebruiken dus ik heb een aantal vragen waar ik nog geen antwoord op heb weten te vinden online:
  • Zijn die Paulmann kabels inderdaad te gebruiken in combinatie met de Philips Hue Outdoor kabels en lampen?
  • Iemand wellicht al ervaring met Paulmann Plug & Shine kabels in combinatie met Philips Hue Outdoor?
Linkje naar het kabel assortiment van Paulmann: https://nl.paulmann.com/b...rlichting-systeem/kabels/
Zie https://hueblog.com/2020/...ompatible-outdoor-lights/
There are cables in various lengths, distributors and sufficiently strong power supplies – but unfortunately there is also bad news: Although the plugs are the same size and the technical data is virtually identical, Paulmann’s Plug & Shine system is not compatible with the outdoor system from Philips Hue.

[ Voor 3% gewijzigd door r0el op 09-11-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
Hmm... ik snap dat het niet handig is / kan zijn om zowel Philips Hue Outdoor lampen en Paulmann Plug & Shine lampen aan hetzelfde snoer te hangen, maar zou het ook niet werken als je alleen een aantal kabels van Paulmann aan je Philips Hue Outdoor setup toevoegd?

Een 24V kabel lijkt me gewoon een 24V kabel en een connector een connector. Of zou Philips iets extra's in die connectors hebben ingebouwd bij wijze van vendor lock-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
gooos schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:40:
[...]

Hmm... ik snap dat het niet handig is / kan zijn om zowel Philips Hue Outdoor lampen en Paulmann Plug & Shine lampen aan hetzelfde snoer te hangen, maar zou het ook niet werken als je alleen een aantal kabels van Paulmann aan je Philips Hue Outdoor setup toevoegd?

Een 24V kabel lijkt me gewoon een 24V kabel en een connector een connector. Of zou Philips iets extra's in die connectors hebben ingebouwd bij wijze van vendor lock-in?
Volgens diezelfde link (onderaan in de comments) is de connector iets afwijkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
Ik zie het. Ik heb die vraag daar aan Fabian gesteld en hij was vlot met de verduidelijking :)

Heb ondertussen ook maar een vraag uitgezet naar Philips / Signify of zij kabel leveranciers weten die andere lengtes aanbieden die compatible zijn met Hue Outdoor. Maar ik verwacht daar eerlijk gezegd geen bruikbare reactie op terug.

Ik ga verder zoeken of er toch nog iets te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
Voor jullie waarschijnlijk appeltje eitje, maar ik kom er niet uit.
Op dit moment heb ik op een locatie een jung 244 EX dimmer met 4 halogeen spotjes, Met daarnaast een gewone wip schakelaar voor buitenverlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hxAhqokoDhXkiXb8G3eyWbnHZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhMaoEV3dbmrtDzNorA691hf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm2Y_o6YtkfuDQ-_fqqUuM5jT4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BDkI4ZFNs8CULWcjU7OOi7s.jpg?f=fotoalbum_large

Die halogeenspotjes wil ik aanpassen naar hue spotjes, maar wat te doen?

Begrijp dat deze niet achter deze bestaande dimmer kunnen en dat ik deze dimmer moet verwijderen en zorgen dat de spotjes permanent stroom hebben en ik dan de spotjes aan en uit kan zetten via de app.

Echter ik wil ook ter plaatse, zonder gebruik van de app,, kunnen schakelen om de spotjes aan en uit te zetten.

Wat heb ik nodig en past die oplossing ook netjes in de bestaande omlijsting?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nu dat Hue ook kleine kogellampen in het assortiment heeft.
https://www.philips-hue.c...amp-p45-e14/8719514266889
Het zou fijn zijn als deze ook in een E27 fitting uitgebracht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

rambocus schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:44:
Voor jullie waarschijnlijk appeltje eitje, maar ik kom er niet uit.
Op dit moment heb ik op een locatie een jung 244 EX dimmer met 4 halogeen spotjes, Met daarnaast een gewone wip schakelaar voor buitenverlichting.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die halogeenspotjes wil ik aanpassen naar hue spotjes, maar wat te doen?

Begrijp dat deze niet achter deze bestaande dimmer kunnen en dat ik deze dimmer moet verwijderen en zorgen dat de spotjes permanent stroom hebben en ik dan de spotjes aan en uit kan zetten via de app.

Echter ik wil ook ter plaatse, zonder gebruik van de app,, kunnen schakelen om de spotjes aan en uit te zetten.

Wat heb ik nodig en past die oplossing ook netjes in de bestaande omlijsting?
Je kan de huidige spotjes wellicht gebruiken en dan de dimmer vervangen door een dimmer die HUE ondersteund.

Alternatief is HUE spotjes en dan op de plek van de dimmer de boel doorlussen en een Friends of Hue schakelaar plaatsen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
bartvl schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:15:
[...]

Je kan de huidige spotjes wellicht gebruiken en dan de dimmer vervangen door een dimmer die HUE ondersteund.

Alternatief is HUE spotjes en dan op de plek van de dimmer de boel doorlussen en een Friends of Hue schakelaar plaatsen.
voor het vervangen van de dimmer kom ik op deze uit, die past volgens mij qua maat ( overigens de bestaande hallogeen spotjes vervang ik dan door dimbare ledspotjes)
https://www.ecodim.nl/eco-dim07-zigbee-pro.html

Jammer dat ik geen schakelaar kan vinden voor de 2e optie ( waar ik de bestaande spotjes vervangt voor Hue spotjes), waarmee ik een evt. verbinding maakt en/of verbreekt ( bij storing of iets dergelijks) en die soortgelijk oogt en past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13

skoozie

SCSI

Ik heb halogeen spotjes met zo'n dimmer vervangen voor HUE spotjes. gewoon de dimmer niet dimmen (voledig open) en op basis van indrukken kan ik de spots uit en aan zetten. hij staat meestal aan en mbv google home zet ik ze aan/uit.

ik wil niet van de fysieke schakelaars af omdat de schoonmoeder het ook allemaal moet snappen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
skoozie schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:52:
Ik heb halogeen spotjes met zo'n dimmer vervangen voor HUE spotjes. gewoon de dimmer niet dimmen (voledig open) en op basis van indrukken kan ik de spots uit en aan zetten. hij staat meestal aan en mbv google home zet ik ze aan/uit.

ik wil niet van de fysieke schakelaars af omdat de schoonmoeder het ook allemaal moet snappen.
zelfde hier, echter ik wil toch ook van de halogeenspotjes af en overgaan naar led spotjes ( hue of anders geoon led) de dimmers die er nu in heb zetten zijn in principe niet geschikt voor led, de range is tussen de 60-440 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
rambocus schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:44:
[...]

voor het vervangen van de dimmer kom ik op deze uit, die past volgens mij qua maat ( overigens de bestaande hallogeen spotjes vervang ik dan door dimbare ledspotjes)
https://www.ecodim.nl/eco-dim07-zigbee-pro.html

Jammer dat ik geen schakelaar kan vinden voor de 2e optie ( waar ik de bestaande spotjes vervangt voor Hue spotjes), waarmee ik een evt. verbinding maakt en/of verbreekt ( bij storing of iets dergelijks) en die soortgelijk oogt en past.
Zie 5 posts boven jou mijn post ;-)
ro3lie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:11:
Hier een EcoDim Zigbee dimmer geinstalleerd en gekoppeld aan de Hue bridge.

Werkt perfect incl. dimmen.

Reden hiervoor is dat er geen mooie Hue lampen E17 zijn die hier in gaan passen.
Ook de nieuwe kogel is te groot

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenconv
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-11-2020
Hallo,

Wij hebben buiten enkele spotjes (GU10) die we als sfeerverlichting 's avonds en 's ochtends enkele uren doen branden.

Die branden standaard in de sfeer "gedimd", behalve bij gespotte beweging gaan ze naar "helder".

Mijn vraag: is er een verschil in energiegebruik tussen "gedimd" en "helder" de lamp te laten branden, want in dat geval is het misschien opportuun om de lampen continu helder te laten branden.

En hoeveel bedraagt dat energieverschil of is dit verwaarloosbaar?

Het gaat om 10 van deze lampen: https://www.coolblue.be/n...u10-bluetooth-6-pack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Zijn er mensen hier die een Signe staanlamp hebben en een foto willen delen? Ik zoek een beetje real-life voorbeelden. Het zou een ideale lamp zijn voor ons in een wat verloren hoek, maar weet niet zo goed wat ik van het design moet vinden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:29
jeroenconv schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:24:
Hallo,

Wij hebben buiten enkele spotjes (GU10) die we als sfeerverlichting 's avonds en 's ochtends enkele uren doen branden.

Die branden standaard in de sfeer "gedimd", behalve bij gespotte beweging gaan ze naar "helder".

Mijn vraag: is er een verschil in energiegebruik tussen "gedimd" en "helder" de lamp te laten branden, want in dat geval is het misschien opportuun om de lampen continu helder te laten branden.

En hoeveel bedraagt dat energieverschil of is dit verwaarloosbaar?

Het gaat om 10 van deze lampen: https://www.coolblue.be/n...u10-bluetooth-6-pack.html
Ander model, maar ik ga ervan uit dat de curve heel gelijkaardig is voor de GU10 lampen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qm3D_82jLbwGHWQhbzCpdD9eMzU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IGP9Wbr0b5UMtccoIS9R42KW.png?f=user_large
https://www.reddit.com/r/...white_power_measurements/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 21:47
Wom schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:28:
Zijn er mensen hier die een Signe staanlamp hebben en een foto willen delen? Ik zoek een beetje real-life voorbeelden. Het zou een ideale lamp zijn voor ons in een wat verloren hoek, maar weet niet zo goed wat ik van het design moet vinden.
Wij hebben er eentje staan, prachtig ding. Was duurder dan ik ooit had gedacht voor een lamp uit te geven maar nog steeds ontzettend blij mee, elke euro waard :) Zal morgen even een foto posten

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 16:57

flexje

got-father

Heb vandaag een motion sensor van hue gekocht omdat mijn aqara temperatuur sensor zich continu van het netwerk af gooit sinds een paar dagen. Net de motion sensor aangemeld op de hue bridge en toegevoegd aan domoticz. Maar ik zie echt zulke afwijkende temperaturen en zeer schommelende waarden vergeleken met mijn oude aqara sensor.

Heeft iemand anders hier ook last van? De sensor heb ik wel net geupdate.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
flexje schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:46:
Maar ik zie echt zulke afwijkende temperaturen en zeer schommelende waarden vergeleken met mijn oude aqara sensor.
Ik heb 6 van deze sensoren en als ik ze bij elkaar leg zie ik een verschil van ± 2 graden. Dus ik zou me daar niet teveel van voorstellen.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 22:12
skoozie schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:52:

Besef wel dat vrijwel elke dimmer, ondanks dat die volledig open staat, geen "schone" sinus richting je hue lampen stuurt en je hierdoor uiteindelijk de levensduur van je hue lampen zult verkorten. Ook kunnen de lampen hierdoor gaan piepen, verbinding kwijtraken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

rambocus schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:44:
Hoezo kan je die schakelaar voor de 2e optie niet vinden? :? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

In je eigen topic een voorbeeld van een tweaker met senic/gira.

Je hebt blijkbaar jung meteriaal. googlelen naar jung & friends of hue leidt tot: https://www.jung.de/en/10...s-of-hue-funk-wandsender/
:)

[ Voor 15% gewijzigd door job op 09-11-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

sam45 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:33:
[...]
Ander model, maar ik ga ervan uit dat de curve heel gelijkaardig is voor de GU10 lampen.
[Afbeelding]
Weet je wel zeker dat de grafiek klopt?

Deze suggereert namelijk dat als ik 2 lampen op 50% brightness laat branden, dat dit dan maar half zoveel energie (2×2½ Watt) kost als wanneer ik 1 lamp op 100% brightness (10 Watt) laat branden.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:29
aawe mwan schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:04:
[...]

Weet je wel zeker dat de grafiek klopt?

Deze suggereert namelijk dat als ik 2 lampen op 50% brightness laat branden, dat dit dan maar half zoveel energie (2×2½ Watt) kost als wanneer ik 1 lamp op 100% brighness (10 Watt) laat branden.
Dat klopt. Dimmen is bij Philips Hue (onderandere) niet lineair maar logaritmisch.

https://www.cnet.com/how-...think-they-are-heres-why/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dan is het dus nogal misleidend om het op die manier in een grafiek weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@aawe mwan Hoezo? Dit is hoe onze ogen zien. Twee lampen op 50% zullen er dus ook minder fel uitzien dan 1 op 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Maar die curve kennen normale mensen toch helemaal niet?

Voor de originele vragensteller is dit nu misschien niet verwarrend, want die weet op welk percentage helderheid hij*zij zijn lamp heeft ingesteld en dus kan hij*zij de afweging maken.

Volgens het cnet-linkje geeft een "Philips Hue White LED" lamp ingesteld op de stand "50% helderheid" ongeveer 30% van de volle hoeveelheid lumen. Volgens het reddit-linkje gebruikt een "Hue White" lamp ingesteld op de stand "50% helderheid" ongeveer 25% van het volle vermogen.

Dus een Hue lamp gaat veel efficiënter werken als je hem dimt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

aawe mwan schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:45:
[...]

Maar die curve kennen normale mensen toch helemaal niet?
Ja, en? De "normale mens" verwacht juist visueel half zo veel licht over te houden als hij hem op 50% zet. Probleem is dat jij (en misschien ook wel de "normale mens") verwacht visueel dubbel zo veel licht te hebben als je twee lampen gebruikt. Alleen zo werkt licht niet voor onze ogen :)
Volgens het cnet-linkje geeft een "Philips Hue White LED" lamp ingesteld op de stand "50% helderheid" ongeveer 30% van de volle hoeveelheid lumen. Volgens het reddit-linkje gebruikt een "Hue White" lamp ingesteld op de stand "50% helderheid" ongeveer 25% van het volle vermogen.

Dus een Hue lamp gaat veel efficiënter werken als je hem dimt?
Nee, want zoals je al aangeeft verbruik je bij 30% van de lumen 25% van de stroom. Dat is dus maar marginaal efficiënter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Krijg morgen eindelijk mijn Limited Edition Iris binnen, echt lang op moeten wachten vanwege leveringsproblemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWcm4v4p-XzCZQyoSV_3jGjK1TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjG5URGcuNQowRGUqDAhBBZ3.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Septillion schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:53:
[...]
Ja, en? De "normale mens" verwacht juist visueel half zo veel licht over te houden als hij hem op 50% zet.
Nee hoor, de normale mens geeft gewoon een slinger aan de dimmer en kijkt aan de hand van de visuele feedback of de lamp genoeg gedimd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@aawe mwan Misschien ook wel. Maar denk dat mensen aardig geïrriteerd zouden zijn als ze heel laag moeten gaan zitten klooien als ze niet zo veel licht willen. Dus indirect verwacht je dat die slider gewoon lineair voor je ogen werkt.

En wat de dimcurve ook is, het neemt niet weg dat twee lampen nooit voor twee keer zo veel licht zorgen in onze ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:54:
Krijg morgen eindelijk mijn Limited Edition Iris binnen, echt lang op moeten wachten vanwege leveringsproblemen.

[Afbeelding]
En welke kleur krijg je dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Vraag: ik wil graag met 1 Hue dimmer door meermaals te klikken door een zelf te bepalen scenario klikken, waarbij steeds meer lampen gaan branden. Iets als: 1x klikken doet alleen 1 lamp aan, 2e keer klikken nog eens 2 lampen meer en zo door tot 5x klikken alle lampen aan. Echter werkt dat zelfde knop klikken alleen met scene's...

Dus geprobeerd om een scene met een foto als bron te maken, waarbij ik de scene zo wil instellen dat ik met de kleur warm wit de lampen aanstuur die ik aan wil hebben en met zwart de lampen die uit moeten blijven. Alleen kan ik de kleur zwart niet kiezen...

Is er iemand die zoiets al gebruikt en kan aangeven hoe dat gedaan is? Want anders kom ik uit op een hele waslijst aan dimmers, eentje voor elke groep lampen. En dan loop ik zo maar tegen de grenzen van de bridge aan...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:46
elsinga schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:45:
Vraag: ik wil graag met 1 Hue dimmer door meermaals te klikken door een zelf te bepalen scenario klikken, waarbij steeds meer lampen gaan branden. Iets als: 1x klikken doet alleen 1 lamp aan, 2e keer klikken nog eens 2 lampen meer en zo door tot 5x klikken alle lampen aan. Echter werkt dat zelfde knop klikken alleen met scene's...

Dus geprobeerd om een scene met een foto als bron te maken, waarbij ik de scene zo wil instellen dat ik met de kleur warm wit de lampen aanstuur die ik aan wil hebben en met zwart de lampen die uit moeten blijven. Alleen kan ik de kleur zwart niet kiezen...

Is er iemand die zoiets al gebruikt en kan aangeven hoe dat gedaan is? Want anders kom ik uit op een hele waslijst aan dimmers, eentje voor elke groep lampen. En dan loop ik zo maar tegen de grenzen van de bridge aan...
Gebruik je Apple HomeKit? Daar heb ik met automation iets vergelijkbaars voor elkaar gekregen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
elsinga schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:45:

Wat doe je moeilijk?
Je zet met de app (handmatig dus) al je lampen aan of uit en in de kleur/dimstand die je wilt, dan nieuwe scene aanmaken, klaar.
Herhalen voor alle scènes die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Via de app iConnectHue kun je dit wel instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

dragon2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:19:
[...]

Wat doe je moeilijk?
Je zet met de app (handmatig dus) al je lampen aan of uit en in de kleur/dimstand die je wilt, dan nieuwe scene aanmaken, klaar.
Herhalen voor alle scènes die je wilt.
Ah, die kende ik nog niet. Ga ik eens kijken hoe ik dat kan doen.

Hier overigens geen Apple, dus ook geen Homekit of Apple apps.

Update: is inderdaad mogelijk, als je de manier kent. Dank!

[ Voor 6% gewijzigd door elsinga op 10-11-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
masaman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:49:
[...]

Die schakelaars zitten in de woonkamer (1x bij de deur), 2 in de keuken (werkt als "hotel schakelaar") en 1x voor de tuin. En dan heb ik voor iedere dubbele schakelaar 4 scenes geprogrammeerd (alles uit, normale lichtsterkte, volle lichtsterkte en gedimde lichtsterkte). Als je de schakelaars vasthoudt (dus geen click) dan kun je ook instellen dat de actieve scene dimt of juist feller wordt.

De keuken schakelaars bedienen via scenes 4 Hue dimmers (deze). Meer vragen: stel gerust!
Die laatste begrijp ik niet helemaal. Die dimmers gebruik je ook gewoon los als bediening met een draaiknop?

HT-addict in spe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DennusB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:27:
[...]

En welke kleur krijg je dan?
De zilveren is binnen, de gouden en rose over een paar weken als het goed is, zag op YouTube al wel een (Duitse) unboxing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3O-grqbdF81iZIiO2Mm6QwS2W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7mq6U1Hmw8ABRkdNWmndwWP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Greatsword op 10-11-2020 14:26 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50
Gisteren een aantal Sunricher / Robb Smarrt 4-kanaals inbouwmodules binnengekregen, samen met een aantal pulsdrukkers, om mijn bestaande Gira-lichtknoppen om te bouwen. Ik gebruik nu drukknoppen met een enkele of een dubbele actie, maar mocht je een vierwegknop nodig hebben, moet je zoeken naar drukknoppen voor jaloezieën.

Stap 1: module registreren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FpCnu4VaRPRjggYIVVhSK8iscg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/II5970kpQtWRUimUDAS15qTW.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor heb je, net als bij andere schakelaars met het predicaat Friends of Hue, een aantal schakelaars nodig om het proces te beginnen en om te bevestigen. Het is dus handig om dit te doen voordat je de boel inbouwt, vooral als je niet alle aansluitingen gaat gebruiken.

Stap 2: inbouwen

Deze modules betrekken hun voeding van het lichtnet. Je hebt dus een nuldraad (blauw) nodig, en gelukkig heb ik destijds bij het bouwen van dit huis de elektricien bij alle lichtknoppen een blauwe draad laten trekken. Nu alleen even ontdekken hoe precies de schakeldraden lopen bij de wisselschakelingen in de hal en keuken. Uiteraard ook zorgen dat de lampen permanent van stroom worden voorzien.

Stap 3: configureren van de knoppen

Hiervoor ga ik waarschijnlijk de Android-app all 4 hue inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
HenkyDoodle schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:41:
[...]
Die laatste begrijp ik niet helemaal. Die dimmers gebruik je ook gewoon los als bediening met een draaiknop?
Ik heb 4 dimmers met draaiknop voor de verlichting in de keuken. Kan iedereen aan zitten en makkelijk een lamp anders instellen als dat gewenst is. Daarnaast in de woonkamer reguliere Hue lampen.
Met de aangegeven FoH schakelaars kun je in de woonkamer, keuken en tuin verschillende scenes oproepen. Dus de hele keuken uit kan met 1 druk op een van de 4 knoppen. Andere knop betekent licht normaal aan, fel aan of gedimd aan in een avondstand. Ditzelfde geld voor de woonkamer of tuin. Dit voelt heel intuitief aan en op deze manier zijn de dimmers en de andere Hue lampen geintegreerd en makkelijk te gebruiken voor iedereen.

Uiteraard gebruik ik nog steeds routines om alles aan of uit te schakelen zodat lampen 's avonds vanzelf aan en uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 20-09 20:39

joskuiper

PapaCooper

Ik kom de volgende problemen tegen met mijn 'installatie'.

De spots in de keuken gaan bij zonsondergang aan.
Transitie ingesteld zodat hij in 30 minuten van 0 tot gewenste stand aan gaat.
Werkt prima.

Ik heb er ook een bewegingssensor op zitten.
Vanaf een ingestelde tijd gaat bij beweging de spots op 100% aan.
Na 1 minuut terug naar vorige stand.
Dat werkt ook prima.

Maar:
Als ik tijdens de 30 minuten transitie door de sensor loop dan gaan de lichten op 100%.
Daarna gaan ze terug naar vorige stand, bijvoorbeeld 10% als de transitie daar was.

Het probleem is nu dat hij dan op 10% blijft en de transitie niet verder gaat.
Wat is hier een oplossing voor?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50
joskuiper schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:08:
Ik kom de volgende problemen tegen met mijn 'installatie'.

De spots in de keuken gaan bij zonsondergang aan.
Transitie ingesteld zodat hij in 30 minuten van 0 tot gewenste stand aan gaat.
Werkt prima.

Ik heb er ook een bewegingssensor op zitten.
Vanaf een ingestelde tijd gaat bij beweging de spots op 100% aan.
Na 1 minuut terug naar vorige stand.
Dat werkt ook prima.

Maar:
Als ik tijdens de 30 minuten transitie door de sensor loop dan gaan de lichten op 100%.
Daarna gaan ze terug naar vorige stand, bijvoorbeeld 10% als de transitie daar was.

Het probleem is nu dat hij dan op 10% blijft en de transitie niet verder gaat.
Wat is hier een oplossing voor?
Je zult hiervoor moeten gaan sleutelen in de regels, buiten de standaard Hue-app om, bijvoorbeeld met all 4 hue. Standaard maakt de app 9 regels aan om alle overgangen met twee tijdsslots uit te voeren. Bij het activeren van de sensor wordt de huidige staat van lampen opgeslagen in een zogenaamde recovery scene. Deze wordt bij het verstrijken van de tijd na gebrek aan aanwezigheid gebruikt om "terug" te gaan. In plaat hiervan moet je de regels aanpassen aan je regels voor en na zonsondergang. Je kunt eventueel ook meteen de condities van de timeslots ombouwen naar zonsop en -ondergang. Beetje tweaken, maar zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snagglepuzz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-03-2021
Ik heb door mijn hele tuin een 230v grondkabel liggen. Ik wil graag op 10 plekken HUE verlichting aansluiten, maar ik weet even niet wat de beste manier is om dit te doen.

Moet ik nu in de buurt van elk lichtpunt een stopcontact aansluiten op mijn grondkabel, daar een HUE Voedingskabel op aansluiten en zo de lichtpunten in die locatie voorzien van stroom? Of zijn er betere manieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
@klaas.roelofs & @Yowzawood Nog enorm bedankt voor jullie input! Realiseerde me zojuist dat ik er helemaal niet meer op teruggekomen was, niet heel aardig. We hadden het destijds meteen bij de koopbegeleider aangegeven en konden het nog aanpassen, dus we krijgen in het hele huis de nuldraden aangelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

snagglepuzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:02:
Ik heb door mijn hele tuin een 230v grondkabel liggen. Ik wil graag op 10 plekken HUE verlichting aansluiten, maar ik weet even niet wat de beste manier is om dit te doen.

Moet ik nu in de buurt van elk lichtpunt een stopcontact aansluiten op mijn grondkabel, daar een HUE Voedingskabel op aansluiten en zo de lichtpunten in die locatie voorzien van stroom? Of zijn er betere manieren?
Ligt er een beetje aan wat voor verlichting je wilt, want Hue heeft ook gewoon een laagspanning systeem voor buitenverlichting.

https://www.philips-hue.com/nl-nl/slimme-buitenverlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
snagglepuzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:02:

Je armaturen moet je van 230v voorzien, dat kan met een losse kabel direct aangesloten of met een stopcontact. Als je een armatuur hebt dat continue van spanning is dan kan daar een Hue lamp in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snagglepuzz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-03-2021
Prx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:35:
[...]

Ligt er een beetje aan wat voor verlichting je wilt, want Hue heeft ook gewoon een laagspanning systeem voor buitenverlichting.

https://www.philips-hue.com/nl-nl/slimme-buitenverlichting
Ja dat systeem bedoel ik, die lampen en spotjes lijken me erg fraai voor in de tuin. Maar om naar laagspanning te gaan, dan moet ik toch wel van 230v naar die HUE voedingskabel voor buiten, door er een stopcontact tussen te zetten in de buurt van ieder lichtpunt?
masaman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:57:
[...]

Je armaturen moet je van 230v voorzien, dat kan met een losse kabel direct aangesloten of met een stopcontact. Als je een armatuur hebt dat continue van spanning is dan kan daar een Hue lamp in :-)
Hmm daar heb ik nog niet bij stil gestaan, 230v armaturen voor buiten, met een HUE (binnen)lamp erin. Dat kan natuurlijk ook idd! Zou alleen graag die hue buitenspots aansluiten, die vind ik erg mooi.

[ Voor 31% gewijzigd door snagglepuzz op 10-11-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Ik heb gisteren de aanvraag gedaan voor vervanging van de 40W voeding van mijn Lily tuinspots. Bevestiging gekregen per email met ticketnummer.

Heeft iemand hier ervaring met de doorlooptijd van het hele proces en krijg je een verzendbevestiging en/of Track & trace code als de voeding verstuurd wordt?

Ik woon in het buitenland en iemand kan dat ding voor me meenemen, maar dan moet Philips wel een beetje opschieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
@Wom Bij deze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RytR-9IwFPtDgrOwBSgKCAv6KbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJ4cEv5gF3NEmKrtEzCH2wj8.jpg?f=fotoalbum_large

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:14
FilthyViper schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:30:
Ik heb gisteren de aanvraag gedaan voor vervanging van de 40W voeding van mijn Lily tuinspots. Bevestiging gekregen per email met ticketnummer.

Heeft iemand hier ervaring met de doorlooptijd van het hele proces en krijg je een verzendbevestiging en/of Track & trace code als de voeding verstuurd wordt?

Ik woon in het buitenland en iemand kan dat ding voor me meenemen, maar dan moet Philips wel een beetje opschieten.
Ik heb het vrijwel gelijk gedaan. 20 oktober ingediend. 22 oktober een bevestigingsmail en 30 oktober geleverd.

edit: T&T code niet gehad, wel mailtje van DHL op 29 oktober dat het de dag daarna bezorgd werd.. Heb er zelfs eentje voor de outdoor strip gehad. Had er bij gezegd dat het waarschijnlijk niet nodig was omdat die niet in de lijst stond, maar de nummers kwamen wel overeen dus toch gekregen. Heb er nu 3 en maar 1 in gebruik..

[ Voor 20% gewijzigd door Birdy D op 10-11-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Bedankt, waardeer ik heel erg. Hij valt eigenlijk totaal niet op in de ruimte als ik het zo zie. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Nee, inderdaad, terwijl het toch best een forse lamp is, mocht je nog twijfelen zeg ik: doe maar niet en verwen jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
DePaul schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:
Nee, inderdaad, terwijl het toch best een forse lamp is, mocht je nog twijfelen zeg ik: doe maar niet en verwen jezelf ;)
DePaul schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:
Welke lamp is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

https://www.amazon.nl/Phi...id=1603030638&sr=8-6&th=1

2 versies. Zat naar de kleine te kijken maar moet mezelf nog overtuigen van die prijzen... als dat lukt... black friday sales/combi's/3voor2's moeten snel komen. ;o

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Birdy D schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:57:
[...]

Ik heb het vrijwel gelijk gedaan. 20 oktober ingediend. 22 oktober een bevestigingsmail en 30 oktober geleverd.

edit: T&T code niet gehad, wel mailtje van DHL op 29 oktober dat het de dag daarna bezorgd werd.. Heb er zelfs eentje voor de outdoor strip gehad. Had er bij gezegd dat het waarschijnlijk niet nodig was omdat die niet in de lijst stond, maar de nummers kwamen wel overeen dus toch gekregen. Heb er nu 3 en maar 1 in gebruik..
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
Zo een staat hier ook in huis - bevalt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
De staande vloerlamp van Signe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
DePaul schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:16:
[...]

De staande vloerlamp van Signe :)
Ik kon het niet vinden in de eerdere posts.
Maar, erg mooie lamp!
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Geen dank :) Geniet van de jouwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
masaman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb 4 dimmers met draaiknop voor de verlichting in de keuken. Kan iedereen aan zitten en makkelijk een lamp anders instellen als dat gewenst is. Daarnaast in de woonkamer reguliere Hue lampen.
Met de aangegeven FoH schakelaars kun je in de woonkamer, keuken en tuin verschillende scenes oproepen. Dus de hele keuken uit kan met 1 druk op een van de 4 knoppen. Andere knop betekent licht normaal aan, fel aan of gedimd aan in een avondstand. Ditzelfde geld voor de woonkamer of tuin. Dit voelt heel intuitief aan en op deze manier zijn de dimmers en de andere Hue lampen geintegreerd en makkelijk te gebruiken voor iedereen.

Uiteraard gebruik ik nog steeds routines om alles aan of uit te schakelen zodat lampen 's avonds vanzelf aan en uit gaan.
Ok, ik snap hem. Dit lijkt mij ook wel wat om te doen! Dank je

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ligt het aan mij of is die Signe gewoon een stukje LED strip in een aluminium profiel? En dat voor 269 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Er is een verschil tussen Hue en de Apple Woning-app. Wil je dit updaten?
Dit blijft maar gebeuren! En telkens je op "Updaten" tapt zorgt de Hue app ervoor dat meerdere non-Hue devices plots worden toegekend aan HomeKit "Default Room". Extreem irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor? Onbegrijpelijk alleszins dat Philips deze bug niet oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG_uQ_0m0VE1CA3mMXB9eV58N5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHdTikMJrhhA8BYlzIBafBEy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wim Leers schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:50:
[...]

Dit blijft maar gebeuren! En telkens je op "Updaten" tapt zorgt de Hue app ervoor dat meerdere non-Hue devices plots worden toegekend aan HomeKit "Default Room". Extreem irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor? Onbegrijpelijk alleszins dat Philips deze bug niet oplost.

[Afbeelding]
Over welke non-Hue devices heb je het? Deze devices zitten wel in de Hue app, maar niet in HomeKit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
remmuz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:17:
Ligt het aan mij of is die Signe gewoon een stukje LED strip in een aluminium profiel? En dat voor 269 euro?
Misschien wel een leuk projectje om te maken, vraag me alleen af wat voor voet gebruikt zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 16:43
Beste medetweakers,

Ik ben mijzelf aan het orienteren op het hue systeem.
De huidige situatie is ouderwets geschakeld door middel van wandschakelaars.

Deze wil ik vervangen door de hue schakelaars in de bestaande WCD.
Ik heb oa dit gevonden

https://www.robbshop.nl/inbouwschakelaar-zigbee-robb-smarrt
https://www.home2link.nl/zigbee-hue-inbouwschakelaar.html

Voor de fysieke bediening dient deze ook geplaats te worden?
https://www.home2link.nl/...lsdrukker-10-a-250-v.html

Pas deze combi ook in de standaard inbouwdoos ?
https://www.gamma.nl/asso...-uhw50-5-8-16mm/p/B763278

Klopt het dat ik hiermee een dubbele bediening heb?
Dus door de fysieke schakelaar en de app.

Word er bij fysieke bediening ook terugkoppeling gegeven in de app?

[ Voor 9% gewijzigd door cable-one op 11-11-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Wim Leers schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:50:
Daar had ik ook regelmatig last van. De oplossing die voor mij tot nu toe altijd gewerkt heeft is de Hue app verwijderen, iPhone opnieuw opstarten en de app weer toevoegen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
meesje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:59:
[...]

Over welke non-Hue devices heb je het? Deze devices zitten wel in de Hue app, maar niet in HomeKit?
Onder andere Eve Energy en Eve Room — native HomeKit devices zonder bridge dus.
funske schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:45:
[...]

Daar had ik ook regelmatig last van. De oplossing die voor mij tot nu toe altijd gewerkt heeft is de Hue app verwijderen, iPhone opnieuw opstarten en de app weer toevoegen.
OMG! 8)7 |:(

Alles in de Hue app is opgeslagen op de Hue bridge neem ik aan, en daarom kan je dit doen zonder verlies van instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wim Leers schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:49:
[...]

Onder andere Eve Energy en Eve Room — native HomeKit devices zonder bridge dus.

[...]

OMG! 8)7 |:(

Alles in de Hue app is opgeslagen op de Hue bridge neem ik aan, en daarom kan je dit doen zonder verlies van instellingen?
Ik ken dit probleem niet. Mijn non Hue Homekit devices blijven in de Woning app gewoon op hun plek (=in juiste kamer).
Pagina: 1 ... 105 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic