Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 7 - GP van Canada Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:
  • 75.036 views

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:53
quote:
nachtnet schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:19:
[...]

In ieder geval hoort VET nu in het rijtje courreurs met 50 F1 overwinningen op zijn naam.
Toch wel grappig dat Vettel met minder overwinningen (en races) hetzelfde aantal kampioenschappen heeft als Hamilton.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:21

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:29:
Het hoofd van Dan als hij hoort dat zn fastest lap naar Max gaat:
[afbeelding]

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:41
quote:
Baldertt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:53:
Waarom is die fastest lap zo belangrijk?
Ook om te kijken of het laprecord uit 2004 eraan is gegaan, maar nee, deze staat nog steeds! ;) 1.13:6xx

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:19

Bansheeben

There never was any cake...

Het moet trouwens wel vervelend zijn om MERC fan te zijn tijdens race day dit jaar. Als HAM of BOT bij de kwalificatie niet op 1 of 2 staan (wat al best heel wat keren is gebeurd), is de race eigenlijk al min of meer gelopen voor MERC (op gewoon punten pakken na) omdat de aero en het chassis toch blijkbaar wel echt een stukje slechter zijn dan bij Ferrari en RBR. Echt schrijnend om Hamilton een paar keer heel makkelijk naar Ricc toe te zien rijden om vervolgens compleet uit het veld geslagen te worden door Ricc z'n dirty air.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:27
quote:
Bansheeben schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:28:
Echt schrijnend om Hamilton een paar keer heel makkelijk naar Ricc toe te zien rijden om vervolgens compleet uit het veld geslagen te worden door Ricc z'n dirty air.
Dat hebben RB en Ferrari ook hoor.

Je moet zo ontzettend veel sneller zijn om erlangs te kunnen...

• ThomasG
quote:
Stefie2010 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:24:
[...]

Ook om te kijken of het laprecord uit 2004 eraan is gegaan, maar nee, deze staat nog steeds! ;) 1.13:6xx
Als ze een omgekeerde strategie hadden gebruikt: SS -> laastte 15 rondes HS, hadden ze in de 1.12 gezeten. Maar dat risco nemen ze niet. Als Alonso niet was uitgevallen had ik hem nog wel naar de HS zien gaan de laatste 10 rondes om een fastest lap te halen.

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:24
quote:
ThomasG schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:21:
[...]
Toch wel grappig dat Vettel met minder overwinningen (en races) hetzelfde aantal kampioenschappen heeft als Hamilton.
Als je consistent hoog eindigt gedurende het hele seizoen, hoef je natuurlijk niet per se heel veel wedstrijden te winnen om kampioen te worden.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:09
quote:
Adlermann schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Het is schrijnend voor de sport inderdaad. Niet voor Mercedes of Hamilton in het bijzonder.

Hoewel Mercedes wel echt een auto heeft die 100% gebouwd en ontworpen is op schone lucht (en dus P1 of P2 in kwali).

Loondijke wijzigde deze reactie 11-06-2018 13:33 (20%)

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• ThomasG
quote:
Arrne schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Als je consistent hoog eindigt gedurende het hele seizoen, hoef je natuurlijk niet per se heel veel wedstrijden te winnen om kampioen te worden.
Volgens mij is er ook ooit iemand kampioen geworden door nooit een wedstrijd te winnen, maar altijd hoog te einigen. Dat jaar had ook elke race een andere winnaar. Ik kan alleen niet vinden wie dat was. Of ik ben in de war met Keke Rosberg, die had toen 1 race gewonnen van de 16.

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Adlermann schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Mwoah, voor zover ik heb gezien kunnen de Red Bull en de Ferrari iig beter volgen, Dat de MERC en Ferrari er dan op met hun betere topsnelheid voor zorgen dat er alsnog niets van terecht komt, is toch wel een ander probleem dat niet bij Red Bull, maar bij Renault ligt. Mercedes heeft overduidelijk een auto gebouwd op het starten van pole en vervolgens een gat slaan in schone lucht. Maar nu begint dan eindelijk de keerzijde van die design filosofie duidelijk te worden. Het geeft voor mij echt een beetje een conservatieve/arrogante houding aan binnen Mercedes. Voor top 3 begrippen is het net een zeepkist met een hele grote motor als ie niet van pole start.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
ThomasG schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:34:
Volgens mij is er ook ooit iemand kampioen geworden door nooit een wedstrijd te winnen, maar altijd hoog te einigen. Dat jaar had ook elke race een andere winnaar. Ik kan alleen niet vinden wie dat was. Of ik ben in de war met Keke Rosberg, die had toen 1 race gewonnen van de 16.
Volgens mij dat laatste.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:09
quote:
ThomasG schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:34:
[...]
Nee dat niet. Wel met maar 1 inderdaad:

Keke Rosberg, in 1982, is the only other driver to win the championship having won just one race in the season.

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:58
quote:
Bansheeben schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Mwoah, voor zover ik heb gezien kan de Red Bull iig beter volgen, Dat de MERC en Ferrari er dan op met hun betere topsnelheid voor zorgen dat er alsnog niets van terecht komt, is toch wel een ander probleem dat niet bij Red Bull, maar bij Renault ligt. Mercedes heeft overduidelijk een auto gebouwd op het starten van pole en vervolgens een gat slaan in schone lucht. Maar nu begint dan eindelijk de keerzijde van die design filosofie duidelijk te worden. Het geeft voor mij echt een beetje een conservatieve/arrogante houding aan binnen Mercedes. Voor top 3 begrippen is het net een zeepkist met een hele grote motor als ie niet van pole start.
Yep maar dat probleem zien we eigenlijk al vanaf 2013 op de Mercedes autos.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:41
quote:
Bansheeben schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:28:
Het moet trouwens wel vervelend zijn om MERC fan te zijn tijdens race day dit jaar. Als HAM of BOT bij de kwalificatie niet op 1 of 2 staan (wat al best heel wat keren is gebeurd), is de race eigenlijk al min of meer gelopen voor MERC (op gewoon punten pakken na) omdat de aero en het chassis toch blijkbaar wel echt een stukje slechter zijn dan bij Ferrari en RBR. Echt schrijnend om Hamilton een paar keer heel makkelijk naar Ricc toe te zien rijden om vervolgens compleet uit het veld geslagen te worden door Ricc z'n dirty air.
Maar Ferrari en Red Bull hebben toch ook niemand in kunnen halen? En bij de andere teams waren er ook amper inhaalacties. HAM probeerde het tenminste nog (ja VER ook in de laaste paar ronden)

Elk circuit heeft een delta (snelheidsverschil tussen 2 wagens) waaraan ongeveer moet worden voldaan om een inhaalactie te kunnen doen. Sinds vorig seizoen is deze delta een stuk groter geworden door het nieuwe aero concept. Sommige circuits hebben een hele grote delta (bijv. Monaco, Hongarije, Barcelona, Australie en blijkbaar Canada ook) en sommige circuits een kleine (bijv. Baku, Austin, Maleisie, China, Bahrein, Spa)

De delta is per circuit te bepalen aan de hand van donwforce afhankelijkheid van bochten voor een recht stuk, mogelijkheid tot verschillende lijnen rijden waardoor je iemand z'n dirty air kan ontwijken, DRS zones en natuurlijk de lengte van het rechte stuk, en, het aero concept van de wagens 8)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Yep maar dat probleem zien we eigenlijk al vanaf 2013 op de Mercedes autos.
Je zou toch zeggen dat ze dan genoeg tijd hebben gehad om dit aan te pakken, of zijn Newey en de persoon bij Ferrari die design coördineert echt zo ontzettend goed?
quote:
Stefie2010 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Maar Ferrari en Red Bull hebben toch ook niemand in kunnen halen? En bij de andere teams waren er ook amper inhaalacties. HAM probeerde het tenminste nog (ja VER ook in de laaste paar ronden)

Elk circuit heeft een delta (snelheidsverschil tussen 2 wagens) waaraan ongeveer moet worden voldaan om een inhaalactie te kunnen doen. Sinds vorig seizoen is deze delta een stuk groter geworden door het nieuwe aero concept. Sommige circuits hebben een hele grote delta (bijv. Monaco, Hongarije, Barcelona, Australie en blijkbaar Canada ook) en sommige circuits een kleine (bijv. Baku, Austin, Maleisie, China, Bahrein, Spa)

De delta is per circuit te bepalen aan de hand van donwforce afhankelijkheid van bochten voor een recht stuk, mogelijkheid tot verschillende lijnen rijden waardoor je iemand z'n dirty air kan ontwijken, DRS zones en natuurlijk de lengte van het rechte stuk, en, het aero concept van de wagens 8)
Je hebt gelijk, maar bij RBR was het vooral het gebrek aan power waardoor Bottas op het rechte stuk elke keer weg trok bij Max. In de bochtige stukken kwam hij er ondanks de dirty air elke keer dichterbij. Ik vind het gewoon frappant dat zo'n grote speler als Mercedes z'n zwaktes niet kan verbeteren. Maar goed, wellicht dat Mercedes consequent kiest om goed te zijn op een aantal circuits. Maar dan nog begrijp ik niet dat Hamilton zo slecht uit de verf kwam gisteren en vooral eergisteren

Bansheeben wijzigde deze reactie 11-06-2018 13:55 (67%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Bansheeben schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Je zou toch zeggen dat ze dan genoeg tijd hebben gehad om dit aan te pakken, of zijn Newey en de persoon bij Ferrari die design coördineert echt zo ontzettend goed?
Als je al jaren vooraan start, heb je niks aan een auto die goede aero heeft in verkeer en slechter in vrije lucht.

Het gaat puur om je targets waarvoor je ontwikkeld en niet over beter of slechter dan een ander.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• iichel
quote:
YakuzA schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Als je al jaren vooraan start, heb je niks aan een auto die goede aero heeft in verkeer en slechter in vrije lucht.

Het gaat puur om je targets waarvoor je ontwikkeld en niet over beter of slechter dan een ander.
Precies. Gewoon corporate strategy.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:18

Martinspire

Awesomeness

quote:
iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:59:
Hier de Skypad met de onboard met Stroll, van de start tot het incident met Hartley.
Goeie start, ik denk op basis van deze beelden niet dat hij de muur raakt bij exit T4

https://streamable.com/kqm33
Ziet er eerder uit alsof ie contact maakt met die McLaren bij de start. Ook niet raar, gezien Stoffel naar binnen moest...

Martinspire - PC, PS4, X1

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Precies. Gewoon corporate strategy.
quote:
YakuzA schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Is dit dan om niet te verzanden in een soort welles/nietes spel rondom de aero? Het lijkt me zo tegenintuïtief om als Mercedes zijnde heel duidelijk te kunnen zien waar er nog winst te halen valt en dat vervolgens links te laten liggen. Maar ik weet natuurlijk alle ins en outs niet.

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:46
quote:
ThomasG schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:49:
[...]
Het plaatje is fout, want fastest laps tellen alleen in de rondes die daadwerkelijk voor de officiele race uitslag mee tellen. Rondje 69 en 70 deden niet mee (door een fout van de FIA), dus telt de fastest lap van Ricciardo helaas niet. Netzoals als dat de tijden van de vrijetrainingen kwalificatie niet meetellen.
I know, hadden ze beter meteen de juiste tijden erbij kunnen zetten die wél mee telden toch..?
quote:
mark-k schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:49:
[...]

Niet raar want daarmee bedoelen ze effectief dat ze die 70 ronden nu beschouwen, maar dat voor het officiele er maar 68 tellen.
Ja, dus geef je non informatie omdat een resultaat wat op de afbeelding staat helemaal niet telt. Maak dan gewoon meteen de correcte grafic denk ik dan :)

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
Bansheeben schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:58:
[...]
[...]
Is dit dan om niet te verzanden in een soort welles/nietes spel rondom de aero? Het lijkt me zo tegenintuïtief om als Mercedes zijnde heel duidelijk te kunnen zien waar er nog winst te halen valt en dat vervolgens links te laten liggen. Maar ik weet natuurlijk alle ins en outs niet.
Bij aerodynamica zijn het allemaal compromissen die gemaakt worden.

Bijvoorbeeld:
- Voeg ik dit ene flapje toe op de voorvleugel om de lucht beter te geleiden als deze niet recht aankomt
-> dit kost je 0,1 sec aan ronde tijd als je in vrije lucht rijd en levert dan niets extra's op.
-> dit levert je extra downforce als je achter een ander rijd omdat de lucht dan cleaner aankomt bij je vloer.

Voor iemand die vooraan rijd, zal dat flapje er niet op zetten, maar iemand die verwacht meer in verkeer te rijden juist wel.

PSN

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:08

mark-k

AKA markkNL

quote:
Martinspire schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:58:
[...]

Ziet er eerder uit alsof ie contact maakt met die McLaren bij de start. Ook niet raar, gezien Stoffel naar binnen moest...
Als er voor je een auto in duizend stukjes klapt is de kans groot dat je over een stuk debris rijdt en dus naar binnen moet, daar hoef je niet geraakt voor te zijn hoor.

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
YakuzA schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:04:
[...]

Bij aerodynamica zijn het allemaal compromissen die gemaakt worden.

Bijvoorbeeld:
- Voeg ik dit ene flapje toe op de voorvleugel om de lucht beter te geleiden als deze niet recht aankomt
-> dit kost je 0,1 sec aan ronde tijd als je in vrije lucht rijd en levert dan niets extra's op.
-> dit levert je extra downforce als je achter een ander rijd omdat de lucht dan cleaner aankomt bij je vloer.

Voor iemand die vooraan rijd, zal dat flapje er niet op zetten, maar iemand die verwacht meer in verkeer te rijden juist wel.
Ja precies, dat is ook waarom ik het ietwat arrogant van Mercedes vind dat ze die filosofie ook dit jaar hebben doorgezet. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk geen klein bedrijf en kan ik me heel goed voorstellen dat een verandering aan die design filosofie niet zomaar door te voeren valt (alhoewel ze dan wel weer een custom wielophanging voor Monaco tevoorschijn toveren).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
quote:
Stefie2010 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Raikonnen lukte het na zijn pitstop ook niet om nog serieus een poging te wagen bij Hamilton terwijl hij er toch wel naar toe reed. Verstappen / Bottas is nooit echt een gevecht geweest. Bottas reed gewoon langzaam weg en alleen toen Bottas brandstof moest sparen kwam Verstappen met rasse schreden dichterbij.
Ricciardo profiteerde nog bij de start en bij een pitstop en Verstappen had nog een aardig gevechtje bij de start met Bottas, maar die zat uiteindelijk aan de goede kant. De top 3 teams zaten gewoon te dicht bij elkaar qua race pace. Volgens mij kunnen ze bovendien ook vaak nog wel aardig spelen met de opgespaarde energie waardoor ze de achtervolger wat in kunnen laten lopen op punten waar geen kans op inhalen is en met extra vermogen weer voor meer afstand zorgen op de plekken waar inhalen wel mogelijk is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01:07

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
Bansheeben schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:06:
[...]

Ja precies, dat is ook waarom ik het ietwat arrogant van Mercedes vind dat ze die filosofie ook dit jaar hebben doorgezet. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk geen klein bedrijf en kan ik me heel goed voorstellen dat een verandering aan die design filosofie niet zomaar door te voeren valt (alhoewel ze dan wel weer een custom wielophanging voor Monaco tevoorschijn toveren).
Arrogant zou ik het niet willen noemen, meer slim gebruiken van je resources.

Teams zijn flink gelimiteerd in de tijd die ze in CFD en Windtunnel kunnen gebruiken, RB zal meer CFD tijd stoppen in flapjes die beter werken in verkeer en Merc meer CFD tijd in flapjes die werken in vrije lucht.

Voor wat betreft Canada ging de Ferrari net zo slecht als de Merc. Kimi op ?20? rondes nieuwere SS band kon niet voorbij Ham op de veel oudere SS band.

PSN

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:40

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
B-Real schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:05:
[...]

Het zijn toch dit soort gokje waar een team als Sauber het van moet hebben. Wellicht hadden ze de hoop dat er nog wat zou gebeuren qua ongelukjes/safety cars (plus pitstops van voorgangers) en dan had Ericsson zomaar dik in de punten kunnen eindigen.
Nu gebeurde er maar weinig in de race en is het resultaat dus een beetje troosteloos.
Dat gaat als ze wat sneller zouden zijn, al gaat het dit jaar weer iets beter. Over het algemeen liggen ze in een kansloze positie op oude banden, op een ronde of meer achterstand, waarbij ze zelfs als de top 10 meerdere pitstops zou maken ze niks winnen, maar dan tóch nog op oude banden blijven doorgaan.

Vitality Discoshow

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:18

Martinspire

Awesomeness

quote:
mark-k schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:05:
[...]

Als er voor je een auto in duizend stukjes klapt is de kans groot dat je over een stuk debris rijdt en dus naar binnen moet, daar hoef je niet geraakt voor te zijn hoor.
Maar hij had niet een lekke band maar een kapotte voorvleugel. Gezien hij achter Stroll reed, die even een rare beweging maakte en hij verder nergens in de buurt kwam, lijkt mij 1+1=2

Martinspire wijzigde deze reactie 11-06-2018 14:47 (3%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• JustSomeone
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
quote:
Martinspire schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:45:
[...]

Maar hij had niet een lekke band maar een kapotte voorvleugel. Gezien hij achter Stroll reed, die even een rare beweging maakte en hij verder nergens in de buurt kwam, lijkt mij 1+1=2
Zelf zegt Stoffel dat hij wel een lekke band had:
https://www.gpupdate.net/...was-al-over-bij-de-start/

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
bvbal79 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Je kunt niet inhalen met de auto tegenwoordig. Ligt denk ik niet aan RAI
Wat ik me afvraag, is waarom Ferrari Raikonnen niet eerder binnen heeft gehaald. Gebaseerd op de team radio van Hamilton, reed Raikonnen met pitstop nog voor Hamilton en heeft hij te lang door gereden, waardoor hij uiteindelijk na z'n pit achter Hamilton terecht kwam.

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Z___Z schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Wat ik me afvraag, is waarom Ferrari Raikonnen niet eerder binnen heeft gehaald. Gebaseerd op de team radio van Hamilton, reed Raikonnen met pitstop nog voor Hamilton en heeft hij te lang door gereden, waardoor hij uiteindelijk na z'n pit achter Hamilton terecht kwam.
Misschien gokten ze op een SC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
quote:
Z___Z schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Ik zat me daarover ook op te vreten... Nadat VER en HAM binnenkwamen duurde het nog best een tijd voor ze daadwerkelijk snellere tijden neer gingen zetten op die versere banden. Volgens mij werden op dat moment zelfs nog steeds nieuwe snelste rondes neergezet op de US.

Op een gegeven moment zag je echter dat de tijden van RAI achter bleven op de tijden van de coureurs achter hem. Dat was het moment waarop ze hem binnen hadden moeten halen.
Ze bleven echter net zo lang doorrijden tot het verschil in rondetijd meer dan een 0.5 s per ronde was in RAI's nadeel.
Als je dan ziet dat ze hem vlak achter HAM weer de baan op kregen... Had ie dat dus makkelijk kunnen redden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +5Henk 'm!

• iichel
SAUBER HEEFT WAT GEWONNEN!!! *O*

De DHL fastest pitstop!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-06 22:07
quote:
sanderb schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Ik zat me daarover ook op te vreten... Nadat VER en HAM binnenkwamen duurde het nog best een tijd voor ze daadwerkelijk snellere tijden neer gingen zetten op die versere banden. Volgens mij werden op dat moment zelfs nog steeds nieuwe snelste rondes neergezet op de US.

Op een gegeven moment zag je echter dat de tijden van RAI achter bleven op de tijden van de coureurs achter hem. Dat was het moment waarop ze hem binnen hadden moeten halen.
Ze bleven echter net zo lang doorrijden tot het verschil in rondetijd meer dan een 0.5 s per ronde was in RAI's nadeel.
Als je dan ziet dat ze hem vlak achter HAM weer de baan op kregen... Had ie dat dus makkelijk kunnen redden.
Ja, het was duidelijk dat ze bij Ferrari weer eens zaten te slapen. Maar ik denk dat de strategie van RB ook niet geweldig was. Die HS was in de race eigenlijk niet sneller in de eerste stint, en daarna waren ze op hun verse SS banden langzamer dan de wagens op US om hun heen. Bovendien hadden ze aan het einde van de race veel oudere banden. Dat laatste bleek dan ook weer geen serieus probleem aangezien ze nog altijd goed tempo konden rijden, maar toch. De call om Hamilton naar binnen te halen samen met Max vond ik wel vreemd trouwens. Waarom?! Die US deed het prima! Wat mij betreft dus alle drie steken laten vallen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Heijmenberg99
quote:
iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:32:

De DHL fastest pitstop!

[afbeelding]
Riciardo heeft niet alleen de setup van Max gekopieerd maar ook de pitstop :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-06 07:53

DaMarcus

DaModerator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

quote:
iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:32:

De DHL fastest pitstop!

[afbeelding]
In Monaco ook al :P

Tussenstand:
  1. Red Bull (184)
  2. Ferrari (118)
  3. Mercedes (107)
  4. Williams (94)
  5. Sauber (84)
  6. Force India (42)
  7. McLaren (27)
  8. Toro Rosso (23)
  9. Haas (15)
  10. Renault (13)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Heijmenberg99
quote:
ATS schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:33:
[...]

Ja, het was duidelijk dat ze bij Ferrari weer eens zaten te slapen. Maar ik denk dat de strategie van RB ook niet geweldig was. Die HS was in de race eigenlijk niet sneller in de eerste stint, en daarna waren ze op hun verse SS banden langzamer dan de wagens op US om hun heen. Bovendien hadden ze aan het einde van de race veel oudere banden. Dat laatste bleek dan ook weer geen serieus probleem aangezien ze nog altijd goed tempo konden rijden, maar toch. De call om Hamilton naar binnen te halen samen met Max vond ik wel vreemd trouwens. Waarom?! Die US deed het prima! Wat mij betreft dus alle drie steken laten vallen...
Hamilton had problemen met de koeling van zn motor. Met de stop hebben ze wat tape oid van een luchtintake gehaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-06 22:07
quote:
Heijmenberg99 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:37:
[...]

Hamilton had problemen met de koeling van zn motor. Met de stop hebben ze wat tape oid van een luchtintake gehaald.
OH ja, dat is ook zo. Wel meegekregen tijdens de race, maar even niet meer aan gedacht. Die hadden dus een goede reden om mee te klappen met Max.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
quote:
DaMarcus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:37:
[...]

In Monaco ook al :P

[afbeelding]

Tussenstand:
  1. Red Bull (184)
  2. Ferrari (118)
  3. Mercedes (107)
  4. Williams (94)
  5. Sauber (84)
  6. Force India (42)
  7. McLaren (27)
  8. Toro Rosso (23)
  9. Haas (15)
  10. Renault (13)
Valt mij op dat Ricciardo zijn stops haast nooit in de top10 zitten? :? (maar die van Max wel, sneller team?)
Nevermind ;) valt wel mee uiteindelijk.

Martinusz wijzigde deze reactie 11-06-2018 16:10 (6%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
Martinusz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:09:
[...]

Valt mij op dat Ricciardo zijn stops haast nooit in de top10 zitten? :? (maar die van Max wel, sneller team?)
2e rijder :+ (er is maar 1 pit crew dacht ik)
quote:
[...]

Verder reed RB op de SS gewoon even hard als de Fer en Merc voor hun op US. (max 0,1 sec per ronde langzamer aan het begin, het gat naar Kimi vanaf Max bleef continu tussen de 11 en 13 seconden, terwijl +/- 18 sec voor een pitstop nodig was)
(dat van Lewis staat hierboven al :) )

YakuzA wijzigde deze reactie 11-06-2018 16:12 (78%)

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
Bansheeben schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:59:
[...]

Misschien gokten ze op een SC
Natuurlijk gokte ze op een SC, dat deed Bottas ook. Maar Mercedes heeft toch ook niet Bottas zo lang buiten laten rijden dat hij achter Verstappen terrecht zou komen. Raikonnen voor Hamilton is goed voor het WK van Vettel. Het maakt dan minder uit of Raikonnen nou 2e of 5e zou worden, zolang hij maar voor Hamilton finished. Nu hebben ze zo lang gewacht dat hij achter Hamilton op de baan kwam.

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Z___Z schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Natuurlijk gokte ze op een SC, dat deed Bottas ook. Maar Mercedes heeft toch ook niet Bottas zo lang buiten laten rijden dat hij achter Verstappen terrecht zou komen. Raikonnen voor Hamilton is goed voor het WK van Vettel. Het maakt dan minder uit of Raikonnen nou 2e of 5e zou worden, zolang hij maar voor Hamilton finished. Nu hebben ze zo lang gewacht dat hij achter Hamilton op de baan kwam.
Tja, ik weet het verder ook niet.

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:36

pro_6or

amateur_60r

quote:
Z___Z schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Raikonnen zat op P6 voor de pit stops begonnen, ik denk niet dat er ergens een moment is geweest dat Ferr hem naar binnen had kunnen roepen dat hij op P5 was gekomen.

een treffende spreuk

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:01
quote:
[...]

De call om Hamilton naar binnen te halen samen met Max vond ik wel vreemd trouwens. Waarom?! Die US deed het prima! Wat mij betreft dus alle drie steken laten vallen...
Hamilton had koelings problemen die ze met de stop hebben opgelost.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Nou die Rosberg doet een 180 over max:
https://www.motorsport.co...ude-says-rosberg-1045636/

Vorige race was hij nog niet te redden :+

PSN

• iichel
Blijkbaar had Hamilton problemen met z'n PU waardoor hij niet zo snel was

--> https://www.rtlgp.nl/item...cht_dat_m_rsquo_n_motor_h

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 14:08

mark-k

AKA markkNL

quote:
[...]

Hamilton had PU issues, ze hebben meteen de koeling wat verder open gezet om alles heel te houden (wat betekent dat ze wat tape hebben weggehaald die eerst iets afschermde oid).

Edit: Yay, gelukkig ben ik niet de 6e die dit vertelt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
quote:
YakuzA schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:32:

Je bent in de F1 slechts zo goed als je laatste race :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 18:04
quote:

Volgens mij is Rosberg meestal wel positief hoor :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
quote:

Rosberg constateert alleen maar. En hij is in die analyse gewoon correct. Net zo goed als de akties van Verstappen vorige week behoorlijk discutabel zijn. Rosberg doet alleen wat wij allemaal doen, de akties van Verstappen beoordelen.

Niets te maken met een 180. Als er al iemand een 180 heeft gemaakt, dan wijs ik naar Verstappen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ik vind Rosberg eigenlijk best een fijne Youtuber en z'n analyses over de F1-race zijn goudeerlijk. Er zit geen politiek correct woord tussen, enkel een analyse van de feiten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Best of teamradio Canada
Video: https://youtu.be/JQp9PUb50rA

En RTL GP nabeschouwing Canada

sjaool wijzigde deze reactie 11-06-2018 20:34 (63%)

"When you grow up your heart dies"

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:16:
Ik vind Rosberg eigenlijk best een fijne Youtuber en z'n analyses over de F1-race zijn goudeerlijk. Er zit geen politiek correct woord tussen, enkel een analyse van de feiten :)
Ja klopt, zijn andere (niet F1) filmpjes zijn ook leuk om te kijken :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YouTube: Best of Team Radio | 2018 Canadian Grand Prix
Embedding staat uit. -O-

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 11-06-2018 21:29 (52%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ari Gold
  • Laatst online: 08:57
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:16:
Totaal mee eens, maar keek laatst even een persco-compilatie en jezus..wat een figuur was het daar.

Bwoah

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Ari Gold schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:47:
[...]

Totaal mee eens, maar keek laatst even een persco-compilatie en jezus..wat een figuur was het daar.
Wat is er met Jezus op een persco compilatie ? :?

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Iets anders wat ik me toch ook afvraag. Max was voor het eerst eens "alleen" bij de race. Geen Jos, geen Vermeulen, geen andere familie. Hij haalde even flink uit naar de media, en terecht en rijdt vervolgens een ijzersterk weekend.

Horner merkte het ook al op. Met hem moet je ook meer tussen de lijnen lezen en kijken wat hij juist wil maskeren en wat hij vooral niet zegt.
https://nl.motorsport.com...ndere-benadering-1045578/

Lees ik zijn uitspraken dan zo, dan lees ik dat Max ontspanner was zonder Jos erbij zodat hij zich echt helemaal op zichzelf en zijn prestaties konden richten. Ik vraag me dan ook af of de afwezigheid van Jos niet iets mentaal doet. Hamilton zat bijvoorbeeld ook jaren met zijn vader en zijn desastreuze relatie. Toen hij daar een einde aan maakte in 2012, stopte hij ook met als een idioot te rijden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:03

franssie

Save the albatross

@DaniëlWW2 Zo las ik het ook, mede omdat het in het artikel (weet niet meer waar ik het las) wel 20 maal (ok iets overdreven) benoemd werd dat het een eenmalig experiment was etc etc. Volwassen worden heeft ook ruimte nodig.

of zoals het in een andere context al eens treffend werd omschreven "Als je wilt dat je kind omhoog klimt, moet je er vooral niet bovenop gaan zitten (juf Ank)" :+

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:19:
Iets anders wat ik me toch ook afvraag. Max was voor het eerst eens "alleen" bij de race. Geen Jos, geen Vermeulen, geen andere familie. Hij haalde even flink uit naar de media, en terecht en rijdt vervolgens een ijzersterk weekend.

Horner merkte het ook al op. Met hem moet je ook meer tussen de lijnen lezen en kijken wat hij juist wil maskeren en wat hij vooral niet zegt.

Lees ik zijn uitspraken dan zo, dan lees ik dat Max ontspanner was zonder Jos erbij zodat hij zich echt helemaal op zichzelf en zijn prestaties konden richten. Ik vraag me dan ook af of de afwezigheid van Jos niet iets mentaal doet. Hamilton zat bijvoorbeeld ook jaren met zijn vader en zijn desastreuze relatie. Toen hij daar een einde aan maakte in 2012, stopte hij ook met als een idioot te rijden.
Jos was er al vaker niet bij de afgelopen 1,5 jaar.

Het wordt nu alleen wat extra opgeblazen in de media omdat ook de rest van de familie niet mee was en de timing :)

PSN

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
YakuzA schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:45:
[...]

Het wordt nu alleen wat extra opgeblazen in de media omdat ook de rest van de familie niet mee was en de timing :)
Kan ook zijn dat Vermeulen de boosdoener was/is :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:19:

Ik hoor het Max al zeggen "Maakt me geen zak uit wie erbij is, ik rij altijd maximaal."

Acties:
  • +1Henk 'm!
STR had overigens voor deze race een eigen helm design.

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
YakuzA schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:45:
[...]

Inderdaad, er is geen enkel causaal verband tussen het al dan niet aanwezig zijn van Pa en Vermeulen. Kan zo maar zijn dat hij voor de race 2x heeft geonaneerd ipv 1x.....Allemaal onzin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:06
quote:
sjaool schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:33:
Best of teamradio Canada
[video]

En RTL GP nabeschouwing Canada
[video]
Mijn nabeschouwing: dit was nog saaier dan Monaco en das best knap ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15:47
Gisteravond de race terug gekeken. Blij dat ik iets anders aan het doen was afgelopen zondag :P

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:36
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:10:
Gisteravond de race terug gekeken. Blij dat ik iets anders aan het doen was afgelopen zondag :P
Spijt zeker >:) , dat je hem terug gekeken hebt. :O

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
Die moest ik even opzoeken. En bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:49:
[...]

Wat is dat toch met Verstappens en managers? :P

• 210667
  • Niet online
quote:
Stoelpoot schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Die moest ik even opzoeken. En bedankt.
Altijd handig op feestjes. Kijken ze je aan alsof je het over Onana hebt.. :+

• Ari Gold
Is die post persco nog te zien ergens? Staat niet op YT en helaas ook geen video op de F1 website.

Bwoah

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:23

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:49:
[...]

Desgevraagd aan dhr Vermeulen of Max meer op zijn vader of moeder lijkt was het antwoord 'op zijn moeder.' En in een hele relaxte setting zag ik dat Vermeulen en Max heel heel relaxt met elkaar omgingen. Denk dat we dingen proberen te zien die er niet zijn..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Wat ik begreep uit de reactie van Horner is dat Max meer met het team en het raceweekend bezig was; meer gefocust wellicht. Dat kan natuurlijk best helpen, vooral als je nog wat jonger bent.

V&A - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

• Barres B.
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:14

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Er is hier een artikel langs gekomen (kan het nu even niet vinden..) waarin staat dat Max dit weekend continu alles aan het doorgeven was aan z'n Pa, heeft continu contact met hem over de race en FP en Q. Dus zo groot is dat verschil niet als z'n Pa of manager er niet zou zijn. Ik verwacht niet dat het een groot verschil heeft gemaakt.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:24:
[...]
Denk dat we dingen proberen te zien die er niet zijn..
Dat sowieso, want dit zijn aannames op basis van geruchten op basis van aannames... Tenzij je Max en z'n familie persoonlijk kent, is het denk ik vrij lastig iets te zeggen over hoe zijn persoonlijkheid precies in elkaar zit.

• erik91
  • Registratie: december 2011
  • Nu online
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:13:
Hij heeft m ook lang op gehad :+

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Bansheeben schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Dat sowieso, want dit zijn aannames op basis van geruchten op basis van aannames... Tenzij je Max en z'n familie persoonlijk kent, is het denk ik vrij lastig iets te zeggen over hoe zijn persoonlijkheid precies in elkaar zit.
Precies maar dhr. Vermeulen kent ze wel persoonlijk genoeg lijkt me. Eerst Jos begeleid en nu Max.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Ari Gold schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:21:
Is die post persco nog te zien ergens? Staat niet op YT en helaas ook geen video op de F1 website.
Die verschijnen bijna nooit online dus ik betwijfel het. Waarom ze nooit online komen, werkelijk geen flauw idee.

Iets anders. Kennelijk heeft Hamilton in Q3 een vogel doodgereden. Die vonden ze in een van zijn brake ducts.
quote:
Then account for the withdrawl of Merc’s new ‘phase 2’ engine that was going to be given its debut here but wasn’t. Then insert into that mix the remains of a dead bird into one of Hamilton’s brake ducts.
https://www.motorsportmag...anadian-grand-prix-report
Het waren gewoon die domme meeuwen weer. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 12-06-2018 14:23 (22%)

• Ari Gold
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:22:
[...]

Die verschijnen bijna nooit online dus ik betwijfel het. Waarom ze nooit online komen, werkelijk geen flauw idee.

Iets anders. Kennelijk heeft Hamilton in Q3 een vogel doodgereden. Die vonden ze in een van zijn brake ducts.

[...]

Het waren gewoon die domme meeuwen weer. :P

[video]
[video]
Das wel jammer, want ze posten wel korte stukjes op Instagram ervan.

Bwoah

Acties:
  • +1Henk 'm!
postrace persco staat wel hier als transcript.
https://www.fia.com/file/69343/download?token=ko-ziKgc

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:15:
[...]
Precies maar dhr. Vermeulen kent ze wel persoonlijk genoeg lijkt me. Eerst Jos begeleid en nu Max.
Nou... "Good driver, bad manager", dat laatste hing toch aan een ander persoontje vast. Hoort eigenlijk elders thuis deze reactie, maar het staat een beetje raar om een reactie op bovenstaande opmerking in een ander topic te plaatsen ;) Begeleider, dat was ie wel op het laatst, maar zijn manager was ie niet, zoals Vermeulen dat wel is voor Max.

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-06-2018 15:23 (9%)
Reden: voor correctheid maar even toegelicht...

A smile a day....

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Nou... "Good driver, bad manager", dat laatste hing toch aan een ander persoontje vast. Hoort eigenlijk elders thuis deze reactie, maar het staat een beetje raar om een reactie op bovenstaande opmerking in een ander topic te plaatsen ;) Begeleider, dat was ie wel op het laatst, maar zijn manager was ie niet, zoals Vermeulen dat wel is voor Max.
Snap niet helemaal welke kant je op wilt en we gaan nu wel inderdaad wat off topic :)
Mijn reactie ging niet over dat hij een manager was de ja of de nee. Maar dat die familie Verstappen al jaren begeleid en daarom ze wel kent en dat was dan weer nodig voor ondersteuning dat hij op de vraag antwoorde dat Max meer op z'n moeder leek.

Dacht namelijk ook of @Bansheeben bedoelde dat of ik familie Verstappen persoonlijk ken, wat niet zo is op een aantal keer ontmoet na. Heb toen een paar uurtjes op de Toro Rosso speedboot gezeten met Vermeulen achter het stuur (hij racede toen al wel voor RBR) en max er achter op de Jetski. Toen zag ik mijn kans schoon om eens wat te vragen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

even een vraagje voor de SKY kijkers? Geen Ted's Notebook en/of F1 reports meer?

Heb beiden al tijden lang niet in deze topics zien langskomen..

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:50

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
nachtnet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:23:
even een vraagje voor de SKY kijkers? Geen Ted's Notebook en/of F1 reports meer?

Hmm, daar zeg je wat.

Meen me te herinneren dat Ted zei in het Notebook van... China(?) dat hij er de volgende race niet zou zijn, maar ik kan me zo niet voor de geest halen welke Notebook ik daarna nog gezien heb...

:?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18:00
Ted's Race Notebook:

Hij heeft 1 race inderdaad vrijaf gehad, maar het bestaat nog steeds :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:

Paddock Pass is gewoon veel beter dan Ted. :+
quote:
Wat een droefenis is de combinatie van Williams en Stroll ook. Zo de controle over je auto verliezen en iemand anders er ook afrijden is gewoon een Maldonado actie. |:(

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:49
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:13:

[afbeelding]
Dat bombardier had hij iets minder letterlijk mogen nemen :+

• Schnater
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06:56
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:50:
[...]

Paddock Pass is gewoon veel beter dan Ted. :+

[...]

Wat een droefenis is de combinatie van Williams en Stroll ook. Zo de controle over je auto verliezen en iemand anders er ook afrijden is gewoon een Maldonado actie. |:(
Nou, volgens mij wilde Maldonado meestal te veel en te snel, maar had op zich wel een soort van talent. En goede reflexen. Stroll probeert alleen maar op de baan te blijven terwijl hij met zijn stuur aan het vechten is.

Door de jaren heen zijn er best wat droevige coureurs langs gekomen, maar meestal reden die achteraan rustig hun rondjes én de race uit. Zelfs Christian Albers is dat meermaals gelukt. Het complete gebrek aan talent bij Stroll vind ik inderdaad schokkend.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Schnater schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:52:
[...]

Nou, volgens mij wilde Maldonado meestal te veel en te snel, maar had op zich wel een soort van talent. En goede reflexen. Stroll probeert alleen maar op de baan te blijven terwijl hij met zijn stuur aan het vechten is.

Door de jaren heen zijn er best wat droevige coureurs langs gekomen, maar meestal reden die achteraan rustig hun rondjes én de race uit. Zelfs Christian Albers is dat meermaals gelukt. Het complete gebrek aan talent bij Stroll vind ik inderdaad schokkend.
Maldonado had nog wel eens dit soort crashes. Hij verliest gewoon de controle op een stom punt zonder echte aanleiding.

Toegegeven, Stroll is nog erger. Maldonado was nog wel eens snel als hij zichzelf niet uitschakelde. Stroll heeft eigenlijk maar twee momenten gehad. Baku 2017 wat gewoon chaos was, en de kwalificatie in Monza waar hij het behoorlijk deed in de regen. Dat is gewoon heel erg weinig. Natuurlijk heeft hij dit seizoen een waardeloze auto, maar zijn stuurbewegingen zijn ook hardstikke erratisch en in combinatie met het willekeurige verlies van controle doet me toch aan Maldonado denken.

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
quote:

Sky is dit seizoen wat sneller / assertiever met het take-down-notice-en richting youtube. Daarnaast bestaat dat channel op vimeo geloof ik niet meer. Meestal wordt het nog wel ergens door een willekeurige redditor gepost in de motorsports replays subreddit, maar het is niet meer zo makkelijk te vinden als vorige seizoenen.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:55

pinda powerrr

Slow down...

En je kan Ted's Notebook natuurlijk ook gewoon op de site van Sky kijken. Volgens mij is de regiobeperking er af (of Hola doet zijn werk geruisloos).

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vandoorne zijn rampzalige eerste ronde en pitstop. :P
https://streamable.com/i84hs

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:29

TrekDr0p

Lazy arze

quote:
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:21:
Snap echt nog steeds niet waarom MCL niet klaar stond. Er word al zo snel doorgegeven dat hij een pitstop moet maken.

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
albino71 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:57:
Wat ik begreep uit de reactie van Horner is dat Max meer met het team en het raceweekend bezig was; meer gefocust wellicht. Dat kan natuurlijk best helpen, vooral als je nog wat jonger bent.
En zou dat een kwestie zijn van getergd zijn door alles tot nu toe dit seizoen? Dat Max zoiets had van: en ik zal wel ff laten zien wat ik kan, zonder daarbij teveel te pushen?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
TrekDr0p schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:25:
[...]

Snap echt nog steeds niet waarom MCL niet klaar stond. Er word al zo snel doorgegeven dat hij een pitstop moet maken.
Now we can fight! :Y)

Wat doen ze trouwens met die 8 banden? :P

ArcticWolf wijzigde deze reactie 13-06-2018 07:35 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: december 2011
  • Nu online
Misschien een beetje offtopic maar @Jasphur ik moet zeggen dat ik je foto posts toch wel een beetje gemist heb. Dus weggaan tijdens race weekenden voor jou zit er niet meer in vrees ik :> :P

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Ja ze hadden ook maar een minuut ofzo om die banden te halen na de eerste melding over een lekke band. Wat een intens gepruts zeg :X

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:06
quote:
Was het verhaal niet dat Stroll misschien een langzaam leeglopende band had na een touché met Vandoorne? Ik zie niet waar dat dan zou hebben moeten gebeuren.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
TrekDr0p schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:25:
[...]

Alle sets banden van Alonso stonden voor die van stoffel denk ik :+

PSN

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Dit topic is inmiddels behoorlijk over de datum, vandaar een slotje. Verdere discussie kan uiteraard in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True