Als ik tijden op reddit lees is Hamilton wel nog wat sneller qua longrun pace. Dus vechten voor het podium.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:31:
Max heeft de vrijdag mooi "gewonnen". Racepace zit dus zeker wel goed.
Wel apart dat RIC in sector 3 zo ver achter VER zit de andere 2 sectoren wel nagenoeg gelijk
Verwijderd
Max gewoon vijfde of vierde lijkt me. Maar kan absoluut vechten voor plek 3 in race!demo31051987 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:33:
[...]
Racepace is goed, maar Hamilton was op zijn Ultrasoft in de long runs wel sneller. Dus ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. De kwalificatie is ook nog maar de vraag hoe dat gaat lopen ivm de qualifying-modus van Mercedes en Ferrari.
@demo31051987 Die Mercedes vreet banden, ik ben benieuwd wat dat in de race gaat doen.
"When you grow up your heart dies"
Ik verwacht wel dat de RB's met de Q mode van FER en MER 'gewoon' vanaf P5 en P6 start. De race wordt echter een heel ander verhaal
PSN: xMaurice93
Das waar. Hopen dat we minimaal een 2-stopper gaan krijgen zodat we verschillende strategieën kunnen gaan zien. Het wordt iig een leuke racesjaool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:34:
@demo31051987 Die Mercedes vreet banden, ik ben benieuwd wat dat in de race gaat doen.
een vergelijkbare start als volgend jaar en dan - zonder motor- of andere problemen - naar het podium rijden!Maurice079 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:35:
Ik verwacht wel dat de RB's met de Q mode van FER en MER 'gewoon' vanaf P5 en P6 start. De race wordt echter een heel ander verhaal
mijn signature is bewust leeg :-)
Max is gewoon meestal sneller, dus zo apart is dat niet.The_Scarabial schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:33:
Wel apart dat RIC in sector 3 zo ver achter VER zit de andere 2 sectoren wel nagenoeg gelijk
Als Max net zo'n start heeft als vorig jaar kan het nog leuk worden.Maurice079 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:35:
Sinds wanneer is de rangorde van de vrije trainingen zo spannend eigenlijk?
Morgen in de kwalificatie gaan ze gewoon nog harder en dat is toch echt een stuk belangrijker dan deze paar oefenrondjes.
Morgen in de kwalificatie gaan ze gewoon nog harder en dat is toch echt een stuk belangrijker dan deze paar oefenrondjes.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Tja, Mercedes kan gewoon niet omgaan met zachtere banden. Die auto wreed US banden meestal al op, laat staan HS waar ze al snel als krijgen van oververhitting. Ik zie ze dan ook op US starten en dan naar SS gaan. Kan RBR potentieel een asymmetrische strategie doen met US starten en dan naar HS.demo31051987 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:33:
[...]
Racepace is goed, maar Hamilton was op zijn Ultrasoft in de long runs wel sneller. Dus ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. De kwalificatie is ook nog maar de vraag hoe dat gaat lopen ivm de qualifying-modus van Mercedes en Ferrari.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hij laat in ieder geval zien dat ie mentaal wel sterk is. Even tik richting de media en vervolgens twee keer bovenaan staan.sjaool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:32:
Mooi Max P1 in FP1 en FP2. Kunnen ze weer los op social media.
Ik vraag me wel af wat er met Vettel en Ricciardo aan de hand is. Honda gaat ook nog niet zo vlot en verder vond ik Mercedes wel snel in de lange runs maar enkele run nog niet echt.
Overigens zie je nu wel dat de Ferrari en Mercedes aan het sandbaggen zijn. Tijdens race en kwalificatie zitten ze regelmatig boven de 12k toeren en nu halen ze dat totaal niet.
Het zegt niet alles, maar helemaal nietszeggend is het ook weer niet. Gewoon mooi als je vooraan staat in de trainingen en nu vasthouden...Hippocampus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:37:
Sinds wanneer is de rangorde van de vrije trainingen zo spannend eigenlijk?
@Hippocampus Je kunt uit de FP's wel wat info haten die voor de race belangrijk is. O.a. dus de long runs.
Ricciardo moest op de rem trappen van het team zodat Max niet nog harder zou gaan en daarmee de muur in zou rijden.The_Scarabial schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:33:
Op reddit hebben ze wel ergens een FP WCC en WDC. RAI deed/doet het daar erg goed.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
- DaniëlWW2
- Niet online
Je wint een FP ook niet, behalve als je Max bent. Hij was in Monaco echt veel te veel bezig met sneller zijn in FP's.Hippocampus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:41:
@albino71 & @sjaool Ik weet dat er dingen duidelijker worden tijdens een FP, maar sinds wanneer 'win' je een FP? en meer eigenlijk, waarom is dat zo belangrijk?
Is dat weer iets wat VER teweeg brengt?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
@Hippocampus Het is meer mooi voor het zelfvertrouwen van de coureur. Zeker voor Max is dit een mooie opsteker.
Laten we niet vergeten dat max z'n longrun op de Hypersoft was terwijl de rest het op Ultras doet.Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:43:
[...]
Vechten voor plek 3 podium. Podium zou wel weer eens fijn zijn voor Max.
Die hypersoft gaat niet heel lang mee schijnt het... dus daarmee niet de preferred race tyre.
Optimaal zou US -> US -> SS zijn als ik het commentaar goed begreep.
Volgens mij kon de Red Bull in Monaco vrij lang doorrijden op HS.iichel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:45:
[...]
Laten we niet vergeten dat max z'n longrun op de Hypersoft was terwijl de rest het op Ultras doet.
Die hypersoft gaat niet heel lang mee schijnt het... dus daarmee niet de preferred race tyre.
Optimaal zou US -> US -> SS zijn als ik het commentaar goed begreep.
Yep maar monaco is een heel andere baan dan montreal.sjaool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:47:
[...]
Volgens mij kon de Red Bull in Monaco vrij lang doorrijden op HS.
Monaco -> max DF -> 'goed' voor de banden
Montreal -> low DF -> veel glijden -> slecht voor de banden
Mercedes dus net iets te snel. Maar als de hypersoft lang meegaat heeft RBR goede kansen.
Verwijderd
Monaco is veel minder qua bandenslijtage dan Canada.sjaool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:47:
[...]
Volgens mij kon de Red Bull in Monaco vrij lang doorrijden op HS.
Verwijderd
Die gaat dus niet lang mee, Max had nu al ernstige slijtage in die korte run.d0s schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:53:
Mercedes dus net iets te snel. Maar als de hypersoft lang meegaat heeft RBR goede kansen.
Was chef GM in een Corvette idd.
Iemand nog een mooie uitgebreide samenvatting van FP2? Ik heb m gemist namelijk, en die 2 minuten dingen zie je meestal niks in.
- DaniëlWW2
- Niet online
-Sainz sloopte zijn automark-k schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:54:
[...]
Was chef GM in een Corvette idd.
Iemand nog een mooie uitgebreide samenvatting van FP2? Ik heb m gemist namelijk, en die 2 minuten dingen zie je meestal niks in.
-Vandoorne sloopte zijn auto
-Ricciardo kon nauwelijks rijden
-Max was de snelste
Bedoelde eigenlijk een videosamenvatting, maar dit is al ietsDaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:56:
[...]
-Sainz sloopte zijn auto
-Vandoorne sloopte zijn auto
-Ricciardo kon nauwelijks rijden
-Max was de snelste
- DaniëlWW2
- Niet online
Dan moet je wachten op die van Ziggo. Die zijn meestal wat langer dan van de F1.mark-k schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:57:
[...]
Bedoelde eigenlijk een videosamenvatting, maar dit is al iets
Hoezo dan weer die laatste zin? Sorry, maar moet dat nu echt?Hippocampus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:41:
@albino71 & @sjaool Ik weet dat er dingen duidelijker worden tijdens een FP, maar sinds wanneer 'win' je een FP? en meer eigenlijk, waarom is dat zo belangrijk?
Is dat weer iets wat VER teweeg brengt?
Laten we het gezellig houden!
Inhoudelijk dan...
Zeggen "dat het helemaal niets zegt" getuigt i.m.o. niet echt van begrip van de sport en hoe het werkt.
Nee, er worden geen punten verdeeld, maar wel vertrouwen getankt, data verzameld, je leert hoe de wagen zich op het circuit gedraagt et cetera. En: met die data kun je weer aan de slag om je te verbeteren op zaterdag om zodoende je kansen voor zondag te vergroten. Het heeft dus allemaal met elkaar te maken en is daarom belangrijk.
[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 08-06-2018 22:02 ]
GP Canada: De hoogtepunten van de tweede vrije training
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DOfgZU7LSiA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DOfgZU7LSiA]
[ Voor 33% gewijzigd door Extigo op 08-06-2018 22:14 ]
Sorry dat het overkomt alsof ik kritiek heb op Max Verstappen maar het is gewoon een oprechte vraag.albino71 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:02:
Hoezo dan weer die laatste zin? Sorry, maar moet dat nu echt?
Laten we het gezellig houden!
Ik heb gemerkt dat er wat dingen minder traditioneel zijn geworden sinds de komst van Max. En omdat ik gemerkt heb dat ik dat niet op dezelfde manier beleef als menig andere raceliefhebber kan ik me goed voorstellen dat de prestaties in een vrije training belangrijker gevonden worden dan voorheen. Zo lijkt het althans, zo hoef het niet te zijn en dus vroeg ik om wat toelichting.
Maar dan nog snap ik niet dat de snelste zijn op vrijdag zo spannend is (dat was het 10 jaar geleden volgens mij ook niet) Maar goed, dat kan dus een verschil in interpretatie zijn.
https://www.instagram.com...heet&igshid=1k4thermc3kvz
Neus van grosjean, nadat hij een dier heeft geraakt
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat was toch niet dat diertje die bij de laaste chicane in beeld zatbasvn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:18:
Hier bewegende beelden van?basvn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:18:
Ik kan ze nergens vinden. Misschien dat ze later nog vrijgegeven worden?
Wel kl*te voor grosjean nu, want die heeft alleen nog een "oude" vleugel liggen?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het geeft wel bepaalde verhoudingen weer. Dus de VT zegt zeker wel iets. Maar je weet dat Ferrari en Mercedes altijd met iets meer komen in de kwalificatie.Hippocampus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:14:
[...]
Sorry dat het overkomt alsof ik kritiek heb op Max Verstappen maar het is gewoon een oprechte vraag.
Ik heb gemerkt dat er wat dingen minder traditioneel zijn geworden sinds de komst van Max. En omdat ik gemerkt heb dat ik dat niet op dezelfde manier beleef als menig andere raceliefhebber kan ik me goed voorstellen dat de prestaties in een vrije training belangrijker gevonden worden dan voorheen. Zo lijkt het althans, zo hoef het niet te zijn en dus vroeg ik om wat toelichting.
Maar dan nog snap ik niet dat de snelste zijn op vrijdag zo spannend is (dat was het 10 jaar geleden volgens mij ook niet) Maar goed, dat kan dus een verschil in interpretatie zijn.
Ze kunnen de vleugel wel los van de neus vervangen, duurt alleen wat langer.basvn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:25:
[...]
Wel kl*te voor grosjean nu, want die heeft alleen nog een "oude" vleugel liggen?
ik hoop het niet, die lag in het gras lekker de FP te kijkenJackson6 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:22:
[...]
Dat was toch niet dat diertje die bij de laaste chicane in beeld zat?

Lijkt mij toch dat die vleugel ook niet meer 100% zal zijn. Tenzij GRO een (vliegende) vogel heeft aangereden zal ook de vleugel zelf geraakt zijn.iichel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:27:
[...]
Ze kunnen de vleugel wel los van de neus vervangen, duurt alleen wat langer.
Ferrari is altijd aan het sandbaggen inderdaad maar Mercedes doet dat toch eigenlijk nooit?Vos schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:26:
[...]
Het geeft wel bepaalde verhoudingen weer. Dus de VT zegt zeker wel iets. Maar je weet dat Ferrari en Mercedes altijd met iets meer komen in de kwalificatie.
- DaniëlWW2
- Niet online
Oh oh...basvn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:18:
Haas heeft maar een set aero onderdelen per coureur. Dit kan betekenen dat Grosjean naar een oudere spec moet.
oh deer
Hij moet iets kapot maken, is het niet zijn remmen...
Maar is het geen goed idee om in de toekomst aan te geven in beeld waar de teams mee bezig zijn: long runs, veel/weinig benzine, downforce testen..of zo voor de kijker? dan worden de FP's leuker om te kijken.
[ Voor 38% gewijzigd door Arjantje72 op 08-06-2018 22:42 ]
Die zet hij in de race toch wel weer ergens in de muur dus geen probleem.basvn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:25:
[...]
Jack met Max onderweg afgelopen donderdag.
https://www.ziggosport.nl...ee-met-max-in-canada.html
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Normaliter niet nee, op de turbo knop na in de kwalificatieArjantje72 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:33:
[...]
Ferrari is altijd aan het sandbaggen inderdaad maar Mercedes doet dat toch eigenlijk nooit?

* nachtnet denkt alleen Bill Murray - Groundhog day...
Is ietsje groter dan een hamster:nachtnet schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:32:
Gro had idd een hamster geplet..

- DaniëlWW2
- Niet online
Ik verveel met en zit het praatprogramma van Ziggo te kijken. Begon vrijwel meteen met een interview met Jack en Max in een mooie Aston Martin. Wat blijkt, hier begon Max al over kopstoten over waardeloze vragen en Jack lijkt de boel een beetje op te hitsen. Het was just Jack die erachter zat. 
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-06-2018 22:46 ]
Wel een fors verschil tussen Max en de eerste niet-RBR wagen met een Renault in het achteronder. Max is bijna 1.7s sneller.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wat een mooi en relaxed interview zeg. Echt goed gedaan.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:46:
Ik verveel met en zit het praatprogramma van Ziggo te kijken. Begon vrijwel meteen met een interview met Jack en Max in een mooie Aston Martin. Wat blijkt, hier begon Max al over kopstoten over waardeloze vragen en Jack lijkt de boel een beetje op te hitsen. Het was just Jack die erachter zat.
Best redelijk ok gesprek. Het blijft Jack, maar hij is wel eens minder.TinusTegengas schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:44:
Jack met Max onderweg afgelopen donderdag.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Beest schijnt Ericsson te heten...nachtnet schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:32:
Gro had idd een hamster geplet..
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
- DaniëlWW2
- Niet online
En Max zijn interview met Olav. Max zei net dat ze eigenlijk te weinig vleugel hebben staan en mogelijkerwijs sneller kunnen met meer downforce. Daar zit dus waarschijnlijk ook nog meer in. Verder reed iedereen, ook RBR met minder vermogen.
Verder oppassen want anders gaat Max je echt een kopstoot geven hoor.
YouTube: Max Verstappen: 'Dat van die kopstoot was geen grap hoor!'
Verder oppassen want anders gaat Max je echt een kopstoot geven hoor.
YouTube: Max Verstappen: 'Dat van die kopstoot was geen grap hoor!'
[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-06-2018 23:55 ]
Kan nog wel interessant worden in Q of mogen ze dan niet de vleugels etc aanpassen?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:27:
En Max zijn interview met Olav. Max zei net dat ze eigenlijk te weinig vleugel hebben staan en mogelijkerwijs sneller kunnen met meer downforce. Daar zit dus waarschijnlijk ook nog meer in. Verder reed iedereen, ook RBR met minder vermogen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Natuurlijk mogen ze dat. Niemand doet het omdat het ook mis kan gaan. Daarom bestaat er zoiets als FP3.Ari Gold schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:28:
[...]
Kan nog wel interessant worden in Q of mogen ze dan niet de vleugels etc aanpassen?
Ja en nee met Jackie Steward.
YouTube: True or False | Jackie Stewart | GP Canada | 08/06/2018
Nee, dat was het niet, dan zou er meer kapot zijn geweest
Testing, one, two ...
Dat interview tussen Jack en Max was gewoon leuk en heerlijk relaxed. De internationale pers zou dat eens moeten kijken dan leren ze een heel andere Verstappen kennen. Totaal geen arrogantie of andere dingen te bekennen die ze hem graag toedichten. Doet Ziggo toch erg goed.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 08-06-2018 23:37 ]
Maar ik verstond niet meteen aan het begin wie meestal rijdt ipv Max.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:46:
Jake Aliker, personal trainer van Max.Arjantje72 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:46:
[...]
Maar ik verstond niet meteen aan het begin wie meestal rijdt ipv Max.
Nou ja... 'wij zeggen gewoon wat we denken, en als anderen dat niet bevalt hebben ze mooi pech' is natuurlijk niet direct een charity uitspraak.sjaool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:37:
Dat interview tussen Jack en Max was gewoon leuk en heerlijk relaxed. De internationale pers zou dat eens moeten kijken dan leren ze een heel andere Verstappen kennen. Totaal geen arrogantie of andere dingen te bekennen die ze hem graag toedichten. Doet Ziggo toch erg goed.
Ik vind het niet erg, het hoort bij Verstappen. Maar dat is precies waarom Max niet overal zo geliefd is. Een keer zeggen 'ja, wellicht is dat zo. Ik ga ermee aan de slag' zou wat meer goodwill kweken. Nogmaals niet mijn eigen gevoel, maar puur vanuit de buitenwacht gezien.
@d0s En dat is nu juist wat er mis is met de maatschappij op dit moment. Iedereen moet maar politiek correcte antwoorden geven want je zou zomaar eens per ongeluk iemand tegen de schenen kunnen trappen. Nee, dan heb ik liever iemand die zegt wat hij echt denkt en eerlijk is. Oftewel gewoon het hart op de tong.
Je kunt nu eenmaal niet met iedereen vrienden zijn en zelf goed in je vel blijven zitten. Dat gaat een keer wringen. Maar je ziet ook wel aan de lichaamstaal van Max dat hij alles niet zo letterlijk meent. Er zit bijna altijd wel iets luchtigs bij (en dat laat zich door geschreven pers vaak moeilijk vertalen).
Zo mag ik bijvoorbeeld ook wel een Niki Lauda waarderen die is net zo. Het hoeven van mij niet allemaal van die makke schapen te zijn.
Je kunt nu eenmaal niet met iedereen vrienden zijn en zelf goed in je vel blijven zitten. Dat gaat een keer wringen. Maar je ziet ook wel aan de lichaamstaal van Max dat hij alles niet zo letterlijk meent. Er zit bijna altijd wel iets luchtigs bij (en dat laat zich door geschreven pers vaak moeilijk vertalen).
Zo mag ik bijvoorbeeld ook wel een Niki Lauda waarderen die is net zo. Het hoeven van mij niet allemaal van die makke schapen te zijn.
En dan vooral:"Ben je hier voor de Grand Prix?"sjaool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:37:

Lelijk tan interieurDaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:46:

En irritant piepgeluidje in die bak.
Jaja allemaal maar dingen zoeken zodat je niet jaloers hoeft te zijn
[ Voor 11% gewijzigd door mark-k op 09-06-2018 00:21 ]
100 punten voor een overstekende voetganger toch?iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 00:30:
GRO in de Haas en een ander beestje.
F
https://streamable.com/817lw
[afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daar is weinig meer van over..iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 00:30:
GRO in de Haas en een ander beestje.
F
https://streamable.com/817lw
[afbeelding]
De prestaties in de vrije trainingen hebben nooit 100% duidelijkheid gegeven en doen dat nog altijd niet. Echter zie je wel dat in Monaco Ricciardo iedere keer het snelst was en dus ook een goede Q en race had. Het zegt dus overduidelijk wel *iets*. Het is net als wintertesten: als je heel snel bent, laat je jezelf wellicht in de kaarten kijken (of misschien kun je nog wel sneller) en maak je de concurrentie misschien zenuwachtig (zij weten immers of zij hebben gepusht en weten dat niet van jou). Als je heel langzaam bent, begint de speculatie dat je aan het sandbaggen bent. Maar snel zijn kan toch nooit kwaad?Hippocampus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:14:
[...]
Sorry dat het overkomt alsof ik kritiek heb op Max Verstappen maar het is gewoon een oprechte vraag.
Is er iemand die het heel spannend vindt? Ik heb het gevoel dat alles rondom Max onder een vergrootglas ligt, dus niet alleen zijn prestaties en reacties in de media, maar ook de reacties hier over en weer. Ik vind het in ieder geval "spannender" (beter) dan dat hij 0.5s achter RIC had gestaan en veel foutjes had gemaakt. Nu ging het mooi gesmeerd, een goede start van een weekend waarin hij wat recht moet zetten.Maar dan nog snap ik niet dat de snelste zijn op vrijdag zo spannend is (dat was het 10 jaar geleden volgens mij ook niet) Maar goed, dat kan dus een verschil in interpretatie zijn.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Niet om te zeuren maar ik denk dat het één niet noodzakelijk leidt tot het ander. Monaco is een slecht voorbeeld eigenlijk omdat de Q bijna belangrijker is dan de race. Kijk ik snap wel dat je een beetje zou kunnen zien dat iemand lekker in zijn vel zit of niet maar dan nog hebben de resultaten van de vrijdag weinig te zeggen over die van zondag.Grrrrrene schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 07:37:
Echter zie je wel dat in Monaco Ricciardo iedere keer het snelst was en dus ook een goede Q en race had.
Nee, dat is wel een beetje het idee achter racen geloof ikMaar snel zijn kan toch nooit kwaad?
Misschien vinden Max fans het erg belangrijk dat ie de ranglijst aanvoert maar voor mij maakt dat niet zoveel uit.Is er iemand die het heel spannend vindt? Ik heb het gevoel dat alles rondom Max onder een vergrootglas ligt, dus niet alleen zijn prestaties en reacties in de media, maar ook de reacties hier over en weer.
Misschien schuilt daarin juist wel meer de reden die ik zocht. Ik snap niet dat Max nog iets moet bewijzen, ik weet ondertussen wel dat ie echt goed is en ten tweede maakt een vlotte vrije training dan eigenlijk het minste indruk op me (als ie dan toch iets moet laten zien dan scoor je in mijn ogen meer punten tijdens de race)een goede start van een weekend waarin hij wat recht moet zetten.
Maar omdat er dus mensen kritiek hebben op zijn prestaties dit seizoen zien mensen dit resultaat dus als broodnodig?
Komt natuurlijk ook omdat Max dan gewoon in z'n moedertaal kan praten, wat altijd anders overkomt dan wanneer je in een andere taal je verhaal moet doen. Al is zijn Engels en Duits verder gewoon prima. Maar je voelt je natuurlijk altijd comfortabeler in je moedertaal.sjaool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:37:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nou, volgens mij levert zo'n vrijdag behoorlijk wat informatie op over de pikorde, als je aar meer kijkt dan de snelheid over een ronde. (be bv het Prime-artikel op motorsport.com) De snelheid over meerdere ronden zegt aardig wat. Als je dat combineert met de degradatie, waar ook altijd wel wat over te vinden is, dan zie je na een vraag wel aardig hoe het er voorstaat. Nu is Mercedes gewoon de favoriet. Snel op een compound langzamer en sneller over meerdere ronden. Tel daarbij de Q3 boost op: HAM pole en een overwinning voor hem. RB kan met een tweestop dan wel wat proberen, maar dan ben je wel afhankelijk van bv een (V)SC.
Probleem is vooral dat we niet weten hoe ver ze de motor terug schroeven en of die uberhaupt nog overeen komt met het blok wat er op zaterdag ingeschroefd wordt. Dat maakt ook de overzichten lastig voor pace.
Het zegt wel iets over interne teamprestaties. Ik verwacht dat Ricciardo alsnog wel een penalty gaat pakken. Die doet liever een race met penalty waarvan hij weet dat die de race kan uitrijden dan dat ie weer moet afvragen of ie het wel gaat redden. Gister was geen goede dag voor hem.
Het zegt wel iets over interne teamprestaties. Ik verwacht dat Ricciardo alsnog wel een penalty gaat pakken. Die doet liever een race met penalty waarvan hij weet dat die de race kan uitrijden dan dat ie weer moet afvragen of ie het wel gaat redden. Gister was geen goede dag voor hem.
Ik bedoelde mijn "dus" anders, maar ik lees het nu zoals jij het leest. Ik bedoel: FP1 en FP2 van RIC in Monaco waren goed en in dat geval zag je (achteraf dus) dat FP3 en Q ook goed waren. Ik bedoelde niet dat je uit een goede FP1 en FP2 kunt afleiden wie de race gaat winnen of wie op pole position staat.Hippocampus schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:42:
[...]
Niet om te zeuren maar ik denk dat het één niet noodzakelijk leidt tot het ander.
Dat is ook precies wat ik zeg. Desalniettemin wil een rijder die niet in een lekkere "flow" zit dit seizoen gewoon probleemloze FP's en dat heeft Max nu gehad op vrijdag. We moeten afwachten hoe zaterdag en zondag gaan, maar de vrijdag is al binnen. De rest is speculerenMonaco is een slecht voorbeeld eigenlijk omdat de Q bijna belangrijker is dan de race. Kijk ik snap wel dat je een beetje zou kunnen zien dat iemand lekker in zijn vel zit of niet maar dan nog hebben de resultaten van de vrijdag weinig te zeggen over die van zondag.
Het ging me er meer om dat ik niet zie dat iemand het superbelangrijk vindt dat Max de lijstjes aanvoert. Hij moet alleen uit z'n slechte flow komen en ieder goed resultaat (ook al telt het niet mee voor de punten) is er één. Als je het omdraait: had hij een slechte FP1 gehad (p8, 1s achter de leider) en een slechte FP2 (in de wall of champions gecrasht), dan hadden we een heel andere discussie gehad hier[...]
Misschien vinden Max fans het erg belangrijk dat ie de ranglijst aanvoert maar voor mij maakt dat niet zoveel uit.
Ik denk het. Ik zei het gisteren al: de journalistiek heeft een zeer kort geheugen. Als hij deze race zou kunnen winnen (geen idee, het ziet er beter uit dan ik had gedacht), houdt de stroom aan commentaar direct op. Vooral als het op kracht is ipv. dat er een crash of safety car nodig is om hem een gelukje te geven. In F1 kun je meerdere keren van hero naar zero en terug in één seizoen.[...]
Misschien schuilt daarin juist wel meer de reden die ik zocht. Ik snap niet dat Max nog iets moet bewijzen, ik weet ondertussen wel dat ie echt goed is en ten tweede maakt een vlotte vrije training dan eigenlijk het minste indruk op me (als ie dan toch iets moet laten zien dan scoor je in mijn ogen meer punten tijdens de race)
Maar omdat er dus mensen kritiek hebben op zijn prestaties dit seizoen zien mensen dit resultaat dus als broodnodig?
Even selectief quoten. Sorry.Grrrrrene schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Ik denk het. Ik zei het gisteren al: de journalistiek heeft een zeer kort geheugen. Als hij deze race zou kunnen winnen (geen idee, het ziet er beter uit dan ik had gedacht), houdt de stroom aan commentaar direct op. Vooral als het op kracht is ipv. dat er een crash of safety car nodig is om hem een gelukje te geven. In F1 kun je meerdere keren van hero naar zero en terug in één seizoen.
In F1 ben je vaak slechts zo goed als je laatste race. Dat zien we hier ook weer. We zijn ook allemaal Grosjean in Barcelona weer vergeten, daar stelt niemand meer vragen over.
Ook hier zal ik het even melden:
Omdat ik toch vaak grappige dingen her en der voorbij zag komen die ik niet eerder gevonden had (hier of op Reddit) ben ik op Reddit een nieuwe subreddit begonnen, namelijk F1Humor (https://www.reddit.com/r/f1humor/).
Mocht je dus nog wat leuke dingen vinden op internet, gooi het er mooi bij
Omdat ik toch vaak grappige dingen her en der voorbij zag komen die ik niet eerder gevonden had (hier of op Reddit) ben ik op Reddit een nieuwe subreddit begonnen, namelijk F1Humor (https://www.reddit.com/r/f1humor/).
Mocht je dus nog wat leuke dingen vinden op internet, gooi het er mooi bij
Dat is misschien ook omdat die kerel al jaren dat soort dingen flikt. Er was ook niemand die elke keer aan Maldonado ging vragen waarom alles kapot ging gok ik zo. Als Max nog 4 jaar elk raceweekend een fout maakt waarmee hij een auto sloopt wordt er ook geen vraag meer over gesteld. Het is juist omdat hij nu een paar keer problemen gehad heeft achter elkaar terwijl hij talent heeft en goed kan racen en dit dus niet zo vaak zou moeten voorkomen (dat meer dan de helft niet zijn fout was vergeten ze dan wel weer even).iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:24:
[...]
Even selectief quoten. Sorry.
In F1 ben je vaak slechts zo goed als je laatste race. Dat zien we hier ook weer. We zijn ook allemaal Grosjean in Barcelona weer vergeten, daar stelt niemand meer vragen over.
Ik vind dat je hier Grosjean toch wel grof tekort doet mbt talent en netjes rijden.mark-k schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:56:
[...]
Dat is misschien ook omdat die kerel al jaren dat soort dingen flikt. Er was ook niemand die elke keer aan Maldonado ging vragen waarom alles kapot ging gok ik zo. Als Max nog 4 jaar elk raceweekend een fout maakt waarmee hij een auto sloopt wordt er ook geen vraag meer over gesteld. Het is juist omdat hij nu een paar keer problemen gehad heeft achter elkaar terwijl hij talent heeft en goed kan racen en dit dus niet zo vaak zou moeten voorkomen (dat meer dan de helft niet zijn fout was vergeten ze dan wel weer even).
Dat mag jij vindeniichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:08:
[...]
Ik vind dat je hier Grosjean toch wel grof tekort doet mbt talent en netjes rijden.
Ik vind het persoonlijk een pannekoek die voor meer schade gezorgd heeft dan inkomsten.
Ik zit eventjes in de Ardennen met inderdaad wat biernachtnet schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:40:
overigens zie ik hier nog een ander prototype.[afbeelding]
maar meestal is @Jasphur de tweaker die techupdate foto's van twitter trekt.. +1
offtopic:
Zie vandaag weinig posts van @Jasphur . Heeft hij weer een dag vrij of zo? (bierproef ding?)
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Een niet-paydriver die al 10 jaar in de F1 zit moet toch wel wat goed doen, zou je denken.mark-k schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:37:
[...]
Dat mag jij vinden
Ik vind het persoonlijk een pannekoek die voor meer schade gezorgd heeft dan inkomsten.
Dat mag je ook vinden, maar in zijn tijd na zijn race-ban heeft hij best goed en stabiel gereden en podiums gehaald. De laatste races valt hij idd weer wat terug qua gedrag en prestaties.mark-k schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:37:
[...]
Dat mag jij vinden
Maargoed, iedereen rekent mensen toch af op hun laatste race zonder rationeel terug te kijken
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het heeft niets met Max fans te maken, dit soort opmerkingen insinueert dat alleen de ‘echte’ F1-fans (die al keken toen de motoren nog houtgestookt waren) weten hoe je naar de sport dient te kijken en dat kijkers met VER-voorkeur zich niet aan die ongeschreven regels houden en zich daardoor buitenspel plaatsen.Hippocampus schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:42:
[...]
Misschien vinden Max fans het erg belangrijk dat ie de ranglijst aanvoert maar voor mij maakt dat niet zoveel uit.
Ik heb het wel vaker gezegd, maar dit soort gatekeeping is echt funest voor de topicreeks hier. Iedereen kijkt op zijn eigen manier, jong, oud, fan van dit of dat of links of rechts. Laat lekker.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Toch heb ik pre Max tijd nog nooit ooit iemand horen zeggen dat hij de vrije training heeft 'gewonnen' (inclusief mainstream media als nos.nl), dus ergens snap ik zijn punt best..FirePuma142 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Het heeft niets met Max fans te maken, dit soort opmerkingen insinueert dat alleen de ‘echte’ F1-fans (die al keken toen de motoren nog houtgestookt waren) weten hoe je naar de sport dient te kijken en dat kijkers met VER-voorkeur zich niet aan die ongeschreven regels houden en zich daardoor buitenspel plaatsen.
Ik heb het wel vaker gezegd, maar dit soort gatekeeping is echt funest voor de topicreeks hier. Iedereen kijkt op zijn eigen manier, jong, oud, fan van dit of dat of links of rechts. Laat lekker.

agree met killer!, Iedereen mag F1 kijken zoals hij dat wil. En als max uitvalt en daarmee een kwart van de nl kijkers de tv uitzet dan is dat prima!
Ikzelf ben al wat ouder en keek van kinds af aan tot schumi alles bleef winnen. Niet leuk meer en heb jaren niet meer gekeken. Toen albers en Doornbos reden ben ik weer wat meer gaan kijken. En nu max meerijd is het kijken 300% leuker geworden, zeker vanwege zijn rijstijl. Lekkere risico’s, flinke emoties, fraaie acties. Jup! Love iT!
Vind het ook erg leuk om de comments hier te lezen, en mensen die wat minder in de F1 zitten en wat meer voor max kijken en alles daaraan ophangen vind ik ook prima. Niet dat ik het overal mee eens ben al vind ik dat “naming” zoals bv crashstappen wel behoorlijk irritant worden. Dat was al vervelend in Jos zijn tijd terwijl dat ook een topcoureur was destijds...
Ikzelf ben al wat ouder en keek van kinds af aan tot schumi alles bleef winnen. Niet leuk meer en heb jaren niet meer gekeken. Toen albers en Doornbos reden ben ik weer wat meer gaan kijken. En nu max meerijd is het kijken 300% leuker geworden, zeker vanwege zijn rijstijl. Lekkere risico’s, flinke emoties, fraaie acties. Jup! Love iT!
Vind het ook erg leuk om de comments hier te lezen, en mensen die wat minder in de F1 zitten en wat meer voor max kijken en alles daaraan ophangen vind ik ook prima. Niet dat ik het overal mee eens ben al vind ik dat “naming” zoals bv crashstappen wel behoorlijk irritant worden. Dat was al vervelend in Jos zijn tijd terwijl dat ook een topcoureur was destijds...
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Verstappen-roze/oranje bril wel behoorlijk aanwezig vind in dit topic. Sommige ervaren dat als positief, sommige als negatief. Zolang we elkaar een beetje respectvol behandelen vind ik dat geen probleem.
Ach, ik vind het verder niet storend. Zolang het niet doorslaat richting het haten van andere coureurs heb ik er niet zo'n moeite mee. De haat jegens Verstappen op plekken waar hoofdzakelijk Hamilton- of Vettelfans zitten is vaak erg triest. Sneue bijnaampjes als "Crashstappen" helpen daar ook niet.iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:02:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Verstappen-roze/oranje bril wel behoorlijk aanwezig vind in dit topic. Sommige ervaren dat als positief, sommige als negatief. Zolang we elkaar een beetje respectvol behandelen vind ik dat geen probleem.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Is ook irritant, maar hoe vaak heb ik hier niet "Knaldonado" gelezen in het verleden?Mugwump schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:13:
[...]
Ach, ik vind het verder niet storend. Zolang het niet doorslaat richting het haten van andere coureurs heb ik er niet zo'n moeite mee. De haat jegens Verstappen op plekken waar hoofdzakelijk Hamilton- of Vettelfans zitten is vaak erg triest. Sneue bijnaampjes als "Crashstappen" helpen daar ook niet.
Dat is net zo sneu inderdaad, maar zo lang post ik nog niet op Tweakers.ATS schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:21:
[...]
Is ook irritant, maar hoe vaak heb ik hier niet "Knaldonado" gelezen in het verleden?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat is het ook, als je zolang aan de top meedoet, doe je het beter dan het gros van de F1-coureurs. Het is een dooddoener, maar... Ook een Hartley, die nogal tegenvalt ten opzichte van zijn teamgenoot, kan gewoon goed rijden (heeft hij in andere klassen wel bewezen). Dat ze niet allemaal Hamilton of Vettel heten is een feit.iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:59:
[...]
Een niet-paydriver die al 10 jaar in de F1 zit moet toch wel wat goed doen, zou je denken.
Hoe een coureur presteert hangt ook af hoe de auto zich gedraagt, daar is de eerste rijder vaak degene die de toon zet en de tweede rijder moet het er maar mee doen. Tenzij je voor een team als Williams rijdt of Sauber vorig jaar... Dan heb je een auto die zich gewoon niet gedraagt en dan is de snelste de coureur die zich het best kan aanpassen
Verwijderd
Dat kan wel kloppen, want toendeed 'hij' nog niet mee in het F1 circus...Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:58:
[...]
Toch heb ik pre Max tijd nog nooit ooit iemand horen zeggen dat hij de vrije training heeft 'gewonnen'
Het is volgens mij ook alleen de NL pers die het heeft over "winnen" als het over FP gaat, en aangezien die heeft laten zien de ballen verstand te hebben van het hele F1 gebeuren zou ik er niet zo zwaar aan tillen.
Smiling as the shit comes down...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1