Gelukkig nu en niet in de race
Worden gevoelsmatig maar weinig rondes gereden. Sparen materiaal en de setup was toch wel al duidelijk hier?

Die Honda wil wel vooruit in ieder geval

Die Honda wil wel vooruit in ieder geval
[ Voor 36% gewijzigd door Wom op 08-06-2018 17:22 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
de altijd terugkomende vraag is natuurlijk, hoeveel DF erop staat
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
De auto van Sirotkin rijdt niet meer zoals het hoort
Flickr PSN ID= cheironnl
ERI staat in elk geval aan de goede kant van de baan voor twee-richtingenverkeer in Canada...
HAM boete? Ging wat enthousiast de pitsstraat in.
Mooie opsteker voor Max.
Mooie opsteker voor Max.
[ Voor 22% gewijzigd door hansvk op 08-06-2018 17:33 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ook in een kruiwagenrace heb je mensen die er iets van kunnen en mensen die slechter zijn. Zet Kubica in die Williams en hij rijdt ook een stuk betere tijden dan STR en SIR, ook al is het een kutbak.YakuzA schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:15:
[...]
Denk dat je ze pas kan vergelijken zodra ze een auto hebben die beter is dan een Sauber.
Op het moment lijkt de auto gewoon een draak.
Beide McLarens op ultrasoft hun tijd gezet? Ben benieuwd wat het verschil in rondetijd tussen US en HS zal zijn...
Dat betekent, stam + t .

De eerste klap is een daalder waard. Ofzo.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Volgens mij was het een zekere heer R Kubica die gewoon zei dat dat ding onbestuurbaar was en dat hij zich ervoor schaamde om erin te rijden.mark-k schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:33:
[...]
Ook in een kruiwagenrace heb je mensen die er iets van kunnen en mensen die slechter zijn. Zet Kubica in die Williams en hij rijdt ook een stuk betere tijden dan STR en SIR, ook al is het een kutbak.
Lijkt erop dat ze het probleem van HUL niet hebben kunnen fixen tijdens FP1
[ Voor 25% gewijzigd door iichel op 08-06-2018 17:35 ]
Zo als Max en Red Bull deze lijn nu eens volhouden dan krijgen we een mooi weekend.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 08-06-2018 17:40 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Klopt, maar hij ging wel sneller dan de paydrivers.iichel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:35:
[...]
Volgens mij was het een zekere heer R Kubica die gewoon zei dat dat ding onbestuurbaar was en dat hij zich ervoor schaamde om erin te rijden.
[...]
Dat gold op dit punt ook voor Monaco natuurlijk.Pierre schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:40:
Zo als Max en Red Bull deze lijn nu eens volhouden dan krijgen we een mooi weekend.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Honda niet geploft en gasly netjes #10 in fp1
Was natuurlijk een behoorlijke tijd overheen gegaan voor de auto terug was.iichel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:35:
[...]
Volgens mij was het een zekere heer R Kubica die gewoon zei dat dat ding onbestuurbaar was en dat hij zich ervoor schaamde om erin te rijden.
[...]
Ach ja... je weet het niet met die kopstoten hè?garriej schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:03:
Die winkelman: "Verstappen heeft een nieuwe neus gehaald..... Voor zijn auto dan".Ik moest lachen.Dit is dus geen reactie dat het slecht is; dit is een reactie dat het goed is.
[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 08-06-2018 18:36 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hypersoft toch?Apache4u schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:34:
Beide McLarens op ultrasoft hun tijd gezet? Ben benieuwd wat het verschil in rondetijd tussen US en HS zal zijn...
edit: toch US
Vraag me af of ze de nieuwe Honda motor al hebben "open" gezet.
Ik neem ook aan dat Max een liefdevolle “dit nooit meer” aan heeft mogen horen na Monaco. Kijken of ie zich er wat van aangetrokken heeftMugwump schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:53:
[...]
Dat gold op dit punt ook voor Monaco natuurlijk.
Volgens GPUpdate.net hebben ALO en VAN hun tijd op de Ultrasofts gezet:ArcticWolf schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:19:
[...]
Hypersoft toch?
Vraag me af of ze de nieuwe Honda motor al hebben "open" gezet.
https://www.gpupdate.net/...and-prix-van-canada-2018/
De updates zijn officieel bekend, hier een volledige lijst van nieuwe power unit-onderdelen voor dit weekend:
Ricardo dus geen grid straf omdat hij zijn 1e MGU-K gebruikt.
- Vettel: V6, turbo, MGU-H
- Raikkonen: Turbo
- Ricciardo: V6, turbo, MGU-H
- Verstappen: V6, turbo, MGU-H, control electronics
- Hulkenberg: V6, turbo, MGU-H, control electronics
- Sainz: V6, turbo, MGU-H, control electronics
- Hartley: V6
- Gasly: V6, turbo, MGU-H, energy store, control electronics
- Alonso: V6, MGU-H
- Vandoorne: V6, turbo, MGU-H
Ricardo dus geen grid straf omdat hij zijn 1e MGU-K gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 08-06-2018 18:40 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Samenvatting van FP1 van Ziggo.
https://www.youtube.com/watch?v=CGZo1gAxhto
https://www.youtube.com/watch?v=CGZo1gAxhto
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
FP2 
Hulkenberg heeft z'n race gearbox gestoken

Hulkenberg heeft z'n race gearbox gestoken
LOL. Die bever naast de baan..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Typisch Renault, alweer geen reserve onderdelen
Vraag me nu dan wel (serieus) af of/hoeveel reserve versnellingbakken teams meenemen. Dat ze er meenemen lijkt me duidelijk, maar dus ook of er specifiek "reserve voor de vrijdag" zijn of dat ze meerdere reserves hebben per auto zodat ze op vrijdag na uitval in FP1 in FP2 de eerste reserve kunnen pakken en op zaterdag als de race bak kapot gaat de tweede reserve pakken.
Ja Rick is echt super aardig, en hij heeft zulke leuke uitsprakengarriej schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:03:
Die winkelman: "Verstappen heeft een nieuwe neus gehaald..... Voor zijn auto dan".Ik moest lachen.Dit is dus geen reactie dat het slecht is; dit is een reactie dat het goed is.
In het echt is hij precies zoals op TV!
Ik denk dat dit meer is om niet een gearbox penalty te pakken. Maar nu iedere crash is wel probleem...RobertMe schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:04:
[...]
Typisch Renault, alweer geen reserve onderdelen
Vraag me nu dan wel (serieus) af of/hoeveel reserve versnellingbakken teams meenemen. Dat ze er meenemen lijkt me duidelijk, maar dus ook of er specifiek "reserve voor de vrijdag" zijn of dat ze meerdere reserves hebben per auto zodat ze op vrijdag na uitval in FP1 in FP2 de eerste reserve kunnen pakken en op zaterdag als de race bak kapot gaat de tweede reserve pakken.
Wellicht dat ze m'n nu even willen testen.
Ze hebben genoeg bij zich als het goed is, misschien dat ze geen tijd hadden om de oude te herbouwen en dat morgenochtend/vanavond doen.
Als je zoveel op TV bent (alle trainingen is al 4 uur bij elkaar per weekend) dan lijkt het me raar als je zo lang een typetje kunt doenRyur schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:05:
[...]
Ja Rick is echt super aardig, en hij heeft zulke leuke uitspraken
In het echt is hij precies zoals op TV!
+ bijna ieder weekend NASCAR à 3 uurMartinspire schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:09:
[...]
Als je zoveel op TV bent (alle trainingen is al 4 uur bij elkaar per weekend) dan lijkt het me raar als je zo lang een typetje kunt doen
Damn, wat rijdt Stroll toch onrustig, elke bocht heeft hij wel iets. In mijn ogen geen rijder die in de F1 thuis hoort.
Ik blijf toch volhouden dat het (ook deels) aan de auto ligtdemo31051987 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:10:
Damn, wat rijdt Stroll toch onrustig, elke bocht heeft hij wel iets. In mijn ogen geen rijder die in de F1 thuis hoort.
Ik ben het hier mee eens... Die auto ziet er echt heel onstabiel uit.iichel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:10:
[...]
Ik blijf toch volhouden dat het (ook deels) aan de auto ligt
Hoeveel procent is dat Stroll en hoeveel de waardeloze Williams?demo31051987 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:10:
Waren er niet ook onboard beelden van een paar weken terug waarop hij of Sirotkin op een recht stuk nog met een trillend stuur zitten.
Martin Brundle staat weer lekker te ratelen langs de track op Sky F1.
"When you grow up your heart dies"
iichel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:10:
[...]
Ik blijf toch volhouden dat het (ook deels) aan de auto ligt
Jullie hebben zeker gelijk dat de Williams geen goeie auto is en dat dat deels de oorzaak is van zijn rijstijl, maar het valt op dat ook wanneer de Williams wel gaat, zoals bij zijn podiumplek in Baku, je toch heel veel onrustige bewegingen ziet in zijn rijstijl.RobertMe schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:12:
[...]
Hoeveel procent is dat Stroll en hoeveel de waardeloze Williams?
Waren er niet ook onboard beelden van een paar weken terug waarop hij of Sirotkin op een recht stuk nog met een trillend stuur zitten.
Die Williams rijdt op 4 eieren waarvan 1 ei van een kip is, 1 van een gans, 1 van een kievit en de laatste van een struisvogel.
Je hoeft dan geen geleerde te zijn om te begrijpen dat die wagen ronduit shit is. Iets wat Claire al zei in de perso, zij het wat genuancerder
Maar Stroll reed altijd wel zo driftig in het verleden, alsof hij met een keyboard aan het gamen/racen is...
Je hoeft dan geen geleerde te zijn om te begrijpen dat die wagen ronduit shit is. Iets wat Claire al zei in de perso, zij het wat genuancerder
Maar Stroll reed altijd wel zo driftig in het verleden, alsof hij met een keyboard aan het gamen/racen is...
[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 08-06-2018 20:17 ]
Het lijkt erop dat hoe harder je met die Williams gaat, hoe sterker ie de bocht om wil.
meer snelheid = meer downforce = sneller de bocht door 
probleem bij de Williams schijnt te zijn, dat de luchtflow stagneert in 'yaw' (auto draait om de vertiale as).
Dan ben je vrij snel vrij veel downforce kwijt en dat wil je niet.
probleem bij de Williams schijnt te zijn, dat de luchtflow stagneert in 'yaw' (auto draait om de vertiale as).
Dan ben je vrij snel vrij veel downforce kwijt en dat wil je niet.
Waarom staat dat "audio up" in het beeld?
Omdat er meer auto te horen is? (is volgens mij niet harder gaan klinken)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
commentator moet stil blijven zodat we de motoren kunnen horen
Ik kan me de Stroll stuur berichten hier ook nog herinneren van vorig seizoen?
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 08-06-2018 20:19 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Die auto heeft dan ook geen enkele balans. Volgens mij hebben we onderhand al problemen met alles gezien. In ieder geval:Hippocampus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:15:
Het lijkt erop dat hoe harder je met die Williams gaat, hoe sterker ie de bocht om wil.
-Topsnelheid
-Laat remmen in verband met slechte downforce
-Snelheid in snelle bochten
-Snelheid in middelmatige bochten
-Snelheid in langzame bochten
-Algemene balans met zowel over als onderstuur
Eigenlijk alles dus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Audio engineers die dan het geluid van de wagens versterken.basvn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:17:
Waarom staat dat "audio up" in het beeld?
Als je goed keek zag je ze meerennen met de autoAri Gold schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:20:
[...]
Audio engineers die dan het geluid van de wagens versterken.
Mercedes knalt even naar boven op de SS.
Die bevers langs de baan hebben mic's mee.
[ Voor 73% gewijzigd door Ari Gold op 08-06-2018 20:23 ]
@DaniëlWW2 Yep, niet dat ik Stroll nou als zo'n geweldig talent zie maar deze auto laat het er toch allemaal een stuk erger uitzien. Nu lijkt het er op alsof ie voor het eerst in de auto zit, iedere race weer.
Net op ziggo sport rick zei: dat renault wel motoren wil leveren aan redbull
Nu stond Williams nooit echt bekend om zo geweldig goed door de bochten te komen, dus dat is al jaren niets nieuws..DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:19:
-Snelheid in snelle bochten
-Snelheid in middelmatige bochten
-Snelheid in langzame bochten
-
- DaniëlWW2
- Niet online
Stroll is gewoon sh*t, maar die auto is ook sh*t. Dus zoals ik maanden geleden al eens vermelde het karma omdat pappie hem de F1 in heeft gekocht. Dan verdien je ook een bagger auto.Hippocampus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:22:
@DaniëlWW2 Yep, niet dat ik Stroll nou als zo'n geweldig talent zie maar deze auto laat het er toch allemaal een stuk erger uitzien. Nu lijkt het er op alsof ie voor het eerst in de auto zit, iedere race weer.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Boem Sainz out.
Schade valt denk nog mee, omdat hij hem precies op de achterkant pakt.
Schade valt denk nog mee, omdat hij hem precies op de achterkant pakt.
[ Voor 71% gewijzigd door TheBrut3 op 08-06-2018 20:26 ]
Euh het is training en ze zijn nog maar kort bezig?Martinspire schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:25:
Wat is er met Ricciardo? Die zit totaal niet bij de snelste tijden? Ook Raikkonen zit er nog ver vanaf (en Vettel moet nog).
Honda maakt verder ook nog weinig indruk
Ricci zit op supersofts, de traagste banden.
een treffende spreuk
code rood
Goed weekend voor Renault tot nu toe.. Ik hoop dat ze nog wat versnellingsbakken op voorraad hebben
-
Max en Bottas ookpro_6or schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:26:
Ricci zit op supersofts, de traagste banden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Weer rood door Renault. 
Ik zie het als een rode vlag voor alles wat met dat team te maken heeft.
Ik zie het als een rode vlag voor alles wat met dat team te maken heeft.
"I touched the wall".
understatement
understatement
Renault gaat lekker vandaag

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Achteraf (is het mooi wonen) had pappa Stroll beter Force India kunnen kopenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:24:
[...]
Stroll is gewoon sh*t, maar die auto is ook sh*t. Dus zoals ik maanden geleden al eens vermelde het karma omdat pappie hem de F1 in heeft gekocht. Dan verdien je ook een bagger auto.
Hé, een Ford op de baan

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
ziet eruit als een vloer, vleugel, ophanging, gearbox voor sainz..
[ Voor 10% gewijzigd door iichel op 08-06-2018 20:29 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens mij ligt de halve diffuser er ook af, naast de vleugel en achterkant.
bedoelde ik moet vloerDaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:29:
Volgens mij ligt de halve diffuser er ook af, naast de vleugel en achterkant.
Het is toch gevaarlijk hoor.... Fords van de organisatie op de baan. Je weet nooit of ze de muur in gaan.
Ach deze hebben 4 wiel aandrijving, dus die breken niet zo snel uitTheBrut3 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:31:
[...]
Het is toch gevaarlijk hoor.... Fords van de organisatie op de baan. Je weet nooit of ze de muur in gaan.
Ford = goede wegligging dus zal wel loslopen.
Als je doelt op Indycar, was dat geen Chevy?TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:31:
[...]
Ach GM is GM, allemaal prut. Een Skoda is toch ook een VWiichel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:32:
Als je doelt op Indycar, was dat geen Chevy?
STR weer op de baan.....
VER rijdt er voor.
Ziet er uit als een dure crash idd, van SAI.
https://streamable.com/h86y1
https://streamable.com/4kfpc
https://streamable.com/h86y1
https://streamable.com/4kfpc
[ Voor 16% gewijzigd door DJTimo op 08-06-2018 20:36 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ford is geen GM he.TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:33:
[...]
Ach GM is GM, allemaal prut. Een Skoda is toch ook een VW
GM is het concern dat "planned obsolescence" heeft geintroduceerd in de jaren 1930, en eigenlijk altijd bagger produceert. Ford is de Amerikaanse automaker die voor Amerikaanse standaarden wel kwaliteit levert.
durven ze niet te zeggen. "something didn't run cleanly" volgens horner. een van de dingen die eraan hangen, niet de ICE zelf.Edd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:35:
"Iets mis met de auto van RIC"...... MGU-K??
Ach en Mercedes rijdt ook met Renault/Nissan dieselsTheBrut3 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:33:
[...]
Ach GM is GM, allemaal prut. Een Skoda is toch ook een VW
Een HAAS in de graskant?
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Horner zegt op sky dat het externe onderdelen zijn. Niks waar je een beperkte hoeveelheid van mag gebruiken.Edd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:35:
"Iets mis met de auto van RIC"...... MGU-K??
MGU-K schijnt goed te werken. Het is iets anders elektronisch volgens Horner. Hij denkt dat RIC met een half uur weer kan rijden.
De buurman heeft ook een Tag Heuer Clio op de oprit staan 
De Renault Hulk ziet er goed uit, onboard. Geen over/onderstuur.
De Renault Hulk ziet er goed uit, onboard. Geen over/onderstuur.
VER nu 0.081 achter HAM.
VER steeds ver naar rechts op start finish
Sector 3 is toch een een power sector? Frappant dat Max daar paars heeft.
RAI nu paars in S1 en S2.
Die Hazen zijn erg voorzichtig.
Supersofts.Edd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:42:
Is de tijd van HAM nu op Supers of Ultras geweest?
Supersoft.Edd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:42:
Is de tijd van HAM nu op Supers of Ultras geweest?
PSN: xMaurice93
Ik loop een 20 minuten achter (was te laat en heb opgenomen) en had nog niet gezien dat Max zich op de rode banden in de strijd kan mengen. ja, Ric zit zeer ver achter, Er lijkt wat mis te zijn, ze praten ook druk. Toch de mgu-k nog vervangen?
een treffende spreuk
@pro_6or MGU-K is in orde.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1