Dit was trouwens nog met de oude downforce setup. Naar ik begreep reed RB vandaag met meer downforce, dus weet ik niet of dat nog weerslag heeft in de longrun tijden.
-
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit was trouwens nog met de oude downforce setup. Naar ik begreep reed RB vandaag met meer downforce, dus weet ik niet of dat nog weerslag heeft in de longrun tijden.
-
2016, Verstappen vs Rosberg (je weet wel, de kampioen van dat jaarGrrrrrene schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:10:
maar je bent in een RBR gewoon een sitting duck als je op het rechte stuk een Ferrari of Mercedes achter je hebt
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ja, maar Rosberg is niet zo'n coureur met ballen maar met verstand. ;-)RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:24:
[...]
2016, Verstappen vs Rosberg (je weet wel, de kampioen van dat jaar) liet toch iets anders zien.
[video]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
BOT ook niet, dus als hij die bij de start pakt zijn er zeker mogelijkheden. Daarnaast heeft ROS op het eind ook ballen, maar juist dan gaat het mis, voor hem.Spotmatic schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:28:
[...]
Ja, maar Rosberg is niet zo'n coureur met ballen maar met verstand. ;-)
Hij heeft toch wel een paar mooie wiel-tegen-wiel battles gehad, vooral met Hamilton (Bahrein 2014Spotmatic schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:28:
[...]
Ja, maar Rosberg is niet zo'n coureur met ballen maar met verstand. ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2018 21:33 ]
--> https://www.facebook.com/Formula1/Martinspire schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:32:
The @F1 Raft Race will be streamed LIVE on @F1 Facebook at 1930 EDT.
The race will be hosted by @wbuxtonofficial and directed by Charlie Whiting.
Het lijkt erop dat HAM inderdaad een beetje in een dipje zit. Maar daar hoor je niemand over.Spotmatic schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:33:
Overigens, even over HAM. Ik heb dit seizoen maar bar weinig van hem gezien. Het is heel vaak net niet. Of is mijn indruk onjuist?
"When you grow up your heart dies"
Hij staat bovenaan in de WK stand, wat bedoel je precies?Spotmatic schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:33:
Overigens, even over HAM. Ik heb dit seizoen maar bar weinig van hem gezien. Het is heel vaak net niet. Of is mijn indruk onjuist?
HAM staat dan wel bovenaan maar hij is niet oppermachtig meer. Het is niet zo van we starten en we winnen die grand prix even. Ze moeten nu toch echt wel aan de bak.Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:35:
[...]
Hij staat bovenaan in de WK stand, wat bedoel je precies?
Verwijderd
Nee, dat is niet raar. Dat is een effect van jpeg compressie.Leoon. schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:17:
[...]
Maar waarom dan niet voor de witte kleur? Is dat niet raar?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geen bedreiging nu nog? Hopelijk bedoel je daarmee dit hele jaar.Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:37:
Max heeft wel het voordeel als hij 2de komt te liggen na de start, Vettel maakt zich niet druk om Max en zal hem eventueel laten gaan en P2 voor lief nemen. Why? Max is geen bedreiging nu nog voor het WK.
Voordeel voor Max!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik weet niet of je vorig jaar de GP van Canada gezien hebt, maar daar ging Vettel full beast mode om de Force Indias in te pakken en P4 te pakken. Ieder WK puntje telt. Die gaat Max er echt niet langs laten.Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:37:
Max heeft wel het voordeel als hij 2de komt te liggen na de start, Vettel maakt zich niet druk om Max en zal hem eventueel laten gaan en P2 voor lief nemen. Why? Max is geen bedreiging nu nog voor het WK.
Voordeel voor Max!
Dat bedoel ik. In dit seizoen zie je dat HAM echt aan de bak moet.Toch komt het ook vaak niet uit de verf, zoals vandaag. Een beetje kleurloos, zeg maar.sjaool schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:36:
[...]
HAM staat dan wel bovenaan maar hij is niet oppermachtig meer. Het is niet zo van we starten en we winnen die grand prix even. Ze moeten nu toch echt wel aan de bak.
Vettel moet zoveel mogelijk punten pakken op Hamilton. Noway dat hij Max er even langs zal laten, haha.Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:37:
Voordeel voor Max!
Kop op. Niet zo pessimistisch... kijk even de start van verleden jaar terug.Phusebox schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:39:
[...]
Laat Max eerst maar eens een goede start maken en als hij het al niet zelf veroorzaakt dan ook niet door een overenthousiaste RAI of iemand anders geraakt worden.
Maar nu dan graag wel zonder Vettel zijn voorvleugel eraf te rijden..sjaool schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:45:
[...]
Kop op. Niet zo pessimistisch... kijk even de start van verleden jaar terug.
[video]
Laat een RBR met een Fer/Merc motor rijden, weet je het zekerStefie2010 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:13:
[...]
Net als bij Ferrari en Mercedes aangezien andere teams met hun motor ook niet in de buurt komen van ze.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Max verzamelt graag souvenirs.Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:46:
[...]
Maar nu dan graag wel zonder Vettel zijn voorvleugel eraf te rijden..
We kunnen dan gewoon Ericsson de schuld geven.Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:46:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door iichel op 09-06-2018 21:51 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ocon die alweer Perez outqualified. Dat was vorig jaar wel anders volgens mij (99% van de gevallen dat Perez beter was). Niet dat ik het actief volg, maar volgens mij heeft Ocon dit jaar toch al een aantal keren een betere Q laten zien ten opzichte van zijn teamgenoot.iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:49:
Voor iemand die nog de tijden wil zien:
[afbeelding]
Perez, De Hulk en Sainz langzamer dan in Q2
Nee wat Vettel had alleen maar rondjes op US gereden in Q2RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:01:
Trouwens, dat treintje in Q2 waardoor Vettel zijn tijd niet kon verbeteren (en daardoor op hypersofts starten). Zag ik goed dat Ricciardo daarbij vooraan reed? Zou die mogelijk zelfs bewust (/in opdracht) wat hebben ingehouden om zo Vettel zijn ronde te vernachelen en te voorkomen dat hij alsnog op de HS zou starten en dus op dezelfde band zou starten als de bulls.
Motor denk ik toch opgeschroefd. Je zet de motor zo 'laag' mogelijk om deze enigszins te sparen.walletje-w schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:01:
Ik vroeg me af hoe Max en ook Ricciardo nog zoveel sneller kunnen rijden in Q3 dan in Q2. Ze hebben geen party mode voor zover ik begrijp en bij de andere teams zie je dat Q2 en Q3 veel dichter bij elkaar liggen of soms zelfs langzamer zijn in Q3 dan in Q2. Ze rijden op dezelfde banden, er is iets minder verkeer maar dat zou niet zoveel uit moeten maken, ze zouden wellicht een pull gehad kunnen hebben maar ook dat was niet echt het geval. Waardoor komt dit dan?
Track evolution. Baan rubbert meer in etc waardoor het ook wat sneller gaat. Daardoor zie je ook dat ze bij meerdere runs elke keer steeds harder gaan (alhoewel de eerste run in Q3 sowieso een banker lap is die op 99,99% van de limiet is en de laatste run op 100% van de limiet). En dat is ook gedeeltelijk hetzelfde effect als je ziet tijdens de FPs, hoe later in de FPs hoe harder er (relatief gezien) gereden wordt.walletje-w schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:01:
Ik vroeg me af hoe Max en ook Ricciardo nog zoveel sneller kunnen rijden in Q3 dan in Q2. Ze hebben geen party mode voor zover ik begrijp en bij de andere teams zie je dat Q2 en Q3 veel dichter bij elkaar liggen of soms zelfs langzamer zijn in Q3 dan in Q2. Ze rijden op dezelfde banden, er is iets minder verkeer maar dat zou niet zoveel uit moeten maken, ze zouden wellicht een pull gehad kunnen hebben maar ook dat was niet echt het geval. Waardoor komt dit dan?
Echt? Ik meen dat zowel de Ferraris als de Mercedesen nog naar buiten waren op een set hypersofts en niemand van hun heeft doorgezet om een echte rondetijd te zetten (of in het geval van Vettel dan al dan niet voorkomen door het verkeer).iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:03:
[...]
Nee wat Vettel had alleen maar rondjes op US gereden in Q2
Nee ze hebben alleen maar tijden op US gereden. IIRC werd Vettel zelfs opgehouden toen hij op HS reed.RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:05:
[...]
Echt? Ik meen dat zowel de Ferraris als de Mercedesen nog naar buiten waren op een set hypersofts en niemand van hun heeft doorgezet om een echte rondetijd te zetten (of in het geval van Vettel dan al dan niet voorkomen door het verkeer).
-Vers setje bandenwalletje-w schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:01:
Je hebt gewoon gelijk. VET stond op Hypersofts toen hij in dat treintje terecht kwam.RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:05:
[...]
Echt? Ik meen dat zowel de Ferraris als de Mercedesen nog naar buiten waren op een set hypersofts en niemand van hun heeft doorgezet om een echte rondetijd te zetten (of in het geval van Vettel dan al dan niet voorkomen door het verkeer).
Maar dat is dan toch wat ik zeg?iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:06:
[...]
Nee ze hebben alleen maar rondjes op US gereden. IIRC werd Vettel zelfs opgehouden toen hij op HS reed.
RAI HAM en BOT hebben ook wel rondjes op HS gedaan maar die allemaal bewust afgebroken. VET had een gele 1e sector dus ik geloof er niks van dat hij z'n best deed om een tijd te zetten.RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:08:
[...]
Maar dat is dan toch wat ik zeg?
Vettel rijdt een goede/betere tijd de HS, maar komt dat treintje tegen aan het einde van het rechte stuk waardoor hij sowieso moest afbreken. Maar vooraan dat treintje reed volgens mij RIC, oftewel, was dat een bewuste actie om VET zijn HS ronde te saboteren.
Nee want als je snel genoeg bent voor pole start je liever op de hardst mogelijke compound.RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:08:
[...]
Maar dat is dan toch wat ik zeg?
Vettel rijdt een goede/betere tijd met de HS, maar komt dat treintje tegen aan het einde van het rechte stuk waardoor hij sowieso moest afbreken. Maar vooraan dat treintje reed volgens mij RIC, oftewel, was dat een bewuste actie om VET zijn HS ronde te saboteren?
Eens, gewoon de band lek snijden.Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:46:
Maar dat is kijkende naar de ideale band als je alleen op het circuit rijdt. Nu, achteraf gezien met Verstappen niet al te ver erachter op de HS, had Ferrari wellicht ook liever op de HS gestart? Dit omdat de HS dus beter op temperatuur komt en betere grip geeft bij de start.Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:09:
[...]
Nee want als je snel genoeg bent voor pole start je liever op de hardst mogelijke compound.
Geen idee wat de +'en en -'en tijdens de ronden/sectoren precies betekenen. Maar aan het einde van de 2e sector stond hij op +0.000 (jip, stond er echt). Als dat ten opzichte van het totale deel van de ronde is (en niet alleen het verschil in die sector) stond hij niet eens zo slecht van de op dat moment snelste tijd van Verstappen af. Op het eind van de ronde had hij dan dus nog een personal best kunnen zetten en dus van startband wisselen.iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:09:
[...]
RAI HAM en BOT hebben ook wel rondjes op HS gedaan maar die allemaal bewust afgebroken. VET had een gele 1e sector dus ik geloof er niks van dat hij z'n best deed om een tijd te zetten.
[ Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 09-06-2018 22:14 ]
Bij de start is dat verschil volgens mij te verwaarlozen. Ferrari wil gewoon op US starten, zonder te kijken wat RBR doet. Net als Mercedes, hun concurrent.RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:12:
[...]
Maar dat is kijkende naar de ideale band als je alleen op het circuit rijdt. Nu, achteraf gezien met Verstappen niet al te ver erachter op de HS, had Ferrari wellicht ook liever op de HS gestart? Dit omdat de HS dus beter op temperatuur komt en betere grip geeft bij de start.
Als Verstappen morgen bij de start meteen Bottas en Vettel langs gaat doordat de HS meer grip geeft, en Verstappen daarop nog steeds een goede strategie kan rijden, was Ferrari uiteraard ook liever op de HS gestart om niet meteen bij de start die plek(ken) te verliezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 09-06-2018 22:15 ]
Ik snap je redenatie maar de kans dat Max morgen bij de start de leiding pakt is erg klein, ook met HS vs. US.RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:12:
[...]
Maar dat is kijkende naar de ideale band als je alleen op het circuit rijdt. Nu, achteraf gezien met Verstappen niet al te ver erachter op de HS, had Ferrari wellicht ook liever op de HS gestart? Dit omdat de HS dus beter op temperatuur komt en betere grip geeft bij de start.
Als Verstappen morgen bij de start meteen Bottas en Vettel langs gaat doordat de HS meer grip geeft, en Verstappen daarop nog steeds een goede strategie kan rijden, was Ferrari uiteraard ook liever op de HS gestart om niet meteen bij de start die plek(ken) te verliezen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Gezien het aantal rondes dat hij op HS kan komt hij dan toch wel minimaal rond p6 terug.Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:17:
[...]
Ik snap je redenatie maar de kans dat Max morgen bij de start de leiding pakt is erg klein, ook met HS vs. US.
Max heeft juist nadeel dat hij theoretisch (want RBR kan best lang op de bandjes) eerder moet stoppen en tot die tijd vast zit achter mannen op een compound die langer meegaat.
Fer en merc op US, rest uit de top 10 op HSJasphur schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:23:
Wat zijn de startbanden morgen?
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 09-06-2018 22:24 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Welnee.Grimmie187 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:17:
[...]
Ik snap je redenatie maar de kans dat Max morgen bij de start de leiding pakt is erg klein, ook met HS vs. US.
Max heeft juist nadeel dat hij theoretisch (want RBR kan best lang op de bandjes) eerder moet stoppen en tot die tijd vast zit achter mannen op een compound die langer meegaat.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Als hij maar geen plek verliest bij de start. The key naar een eventuele overwinning!Tommy The Cat schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:36:
Met goed bandenmanagement is de achterhoede gestopt voordat Max stopt. Dan heeft hij kans op een undercut, aangenomen dat hij niet wordt opgehouden door Raikkonen of Hamilton. Bovendien kan hij Bottas pakken door te starten op een betere band.
Kan mooi worden morgen!!
Ik dacht trouwens dat FER en MER toch op HS wilden starten juist om die undercut te voorkomen. Maar ze gingen van ‘t gas.. wellicht dat Vettel wel alsnog op HS wilde starten, waarom was hij anders geirriteerd door de trein?
Nee hij wilde niet naar HS, al meerdere malen gezegd hier. Vettel reed ook geen snellere tijden.Tommy The Cat schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:36:
Ik dacht trouwens dat FER en MER toch op HS wilden starten juist om die undercut te voorkomen. Maar ze gingen van ‘t gas.. wellicht dat Vettel wel alsnog op HS wilde starten, waarom was hij anders geirriteerd door de trein?
Zoals ik eerder al schreef, aan einde sector 2 stond hij op +0.000. Ik weet alleen niet of dat ten opzichte van de hele ronde of de sector is. Maar hij zat dus (mogelijk) bovenop de op dat moment snelste tijd van Verstappen. Nu weten we natuurlijk niet of hij alsnog in de derde sector wou afbreken. Maar het geslalom in eerste instantie en geklaag op radio erna geeft mij de indruk dat hij wou doorzetten.Vos schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:42:
[...]
Nee hij wilde niet naar HS, al meerdere malen gezegd hier. Vettel reed ook geen snellere tijden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
RobertMe schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:53:
[...]
Zoals ik eerder al schreef, aan einde sector 2 stond hij op +0.000. Ik weet alleen niet of dat ten opzichte van de hele ronde of de sector is. Maar hij zat dus (mogelijk) bovenop de op dat moment snelste tijd van Verstappen. Nu weten we natuurlijk niet of hij alsnog in de derde sector wou afbreken. Maar het geslalom in eerste instantie en geklaag op radio erna geeft mij de indruk dat hij wou doorzetten.
Was dus 'gewoon' testen wat ze deden op de HS. Je ziet dat veel vaker als ze Q2 op de hardere compound doen, dat ze nog even switchen naar de zachtere en 2 snelle sectoren rijden.Sebastian Vettel was enigszins verrast door de keuze van Red Bull, en liet weten dat het altijd al het plan was van Ferrari om te starten op de Ultrasofts: “Het was een heel goede kwalificatie voor ons,” aldus de polesitter. “Wat de strategie betreft was het vrij simpel, we hebben gedaan wat we wilden doen. Ik denk namelijk niet dat de Hypersoft een heel goede band is voor in de race. Ik ben dan ook wel een beetje verbaasd dat de Red Bulls ervoor gekozen hebben, maar ze zullen er vast wel hun redenen voor hebben.”
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 09-06-2018 23:27 ]
Dat citaat heb ik hem helaas niet op de boordradio horen zeggenVos schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:26:
[...]
[...]
Was dus 'gewoon' testen wat ze deden op de HS. Je ziet dat veel vaker als ze Q2 op de hardere compound doen, dat ze nog even switchen naar de zachtere en 2 snelle sectoren rijden.
Vanaf 57 minuten. Geluid uit en inzoomen op linksonderFormula one schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:20:
Heeft iemand de onboard van max zijn ronde
[ Voor 7% gewijzigd door Tommy The Cat op 10-06-2018 00:00 ]
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 31% gewijzigd door sjaool op 10-06-2018 06:29 ]
Headline: Williams wins in Canada!sjaool schreef op zondag 10 juni 2018 @ 02:01:
Toch leuk, Williams heeft de F1 Raft Race gewonnen. Het F1 Media Team was 2e en McLaren, de winnaar van vorig jaar 3e.
[video]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 10-06-2018 10:24 ]
wel duidelijk dat Olav een goede tandarts heeft (lees; Jack); Wat een witte tanden :-)
mijn signature is bewust leeg :-)
pCOW schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:11:
[...]
wel duidelijk dat Olav een goede tandarts heeft (lees; Jack); Wat een witte tanden :-)
(vanaf 6.50 ongeveer..hier dus:https://youtu.be/oLslUdEYwSU?t=6m53s)
Verwijderd
Jack heeft een PhD in tandheelkunde en daarnaast rund hij part-time een kliniek voor gebitsimplantaten. Technisch gezien is hij wel 'gewoon' tandarts want hij heeft tandheelkunde gestudeerd. Voor kaakchirurg moet je geneeskunde studeren.RobertMe schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:14:
[...]
offtopic:
Volgens mij is Jack geen tandarts, maar een tandheelkundige / tandchirurg / ...
Idd leuk, maar ik wacht even op een betere versie want nu door het water is het 1 grote blokken feest.sjaool schreef op zondag 10 juni 2018 @ 02:01:
Toch leuk, Williams heeft de F1 Raft Race gewonnen. Het F1 Media Team was 2e en McLaren, de winnaar van vorig jaar 3e.
[video]
Allemaal aannames en speculaasjes...DutchOwnage schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:21:
Ik hoorde Olaf gisteren ook zeggen dat dit weekend voor het eerst zowel Jos als Raymond Vermeulen beiden niet aanwezig zijn. Blijkbaar heeft RBR daar toch enigszins op aangedrongen. Ook zie je een enigszins andere opbouw van Max dit weekend en heeft RBR besloten Max het laatste deel van FP3 niet meer naar buiten te sturen. Dat laatste natuurlijk ingegeven door het feit dat ie op dat moment al een P1 had staan, maar toch. Ook al had ie een P5 staan, hadden ze hem waarschijnlijk ook niet meer naar buiten gestuurd.
Tot nu toe heeft het allemaal heel goed gewerkt. Laat ie het nu ook maar bekronen vanavond.
Hoezo? Er is toch gepraat met Max? Daar is ook uitgekomen dat ze de raceweekenden anders wilden gaan opbouwen met hem. En er zullen ook andere dingen besproken zijn. Daar zie je dit weekend de eerste resultaten van.
Tot nu toe werkt dat prima. Laat Jos en die manager inderdaad maar wat meer op de achtergrond blijven. is gelijk een stuk rustiger.DutchOwnage schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:58:
[...]
Hoezo? Er is toch gepraat met Max? Daar is ook uitgekomen dat ze de raceweekenden anders wilden gaan opbouwen met hem. En er zullen ook andere dingen besproken zijn. Daar zie je dit weekend de eerste resultaten van.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 4% gewijzigd door Formula one op 10-06-2018 12:23 ]
Ik heb alleen maar gehoord dat ze er niet zijn. Dat Jos zich minder met Max bezighoudt is al een jaar zo. Dat Red Bull Max binnen gehouden heeft heb ik nog niet officieel gehoord van Red Bull of Max. Dat er met Max gepraat zou zijn? Er wordt na elke race geëvalueerd. Max zei zelf dat hij geen behoefte had aan een extra gesprek. Bovendien heb ik ook nog niet gehoord of er zo'n extra gesprek heeft plaatsgevonden. Dus ja, aannames en speculaties.DutchOwnage schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:58:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 10-06-2018 13:00 ]
Kreeg problemen in FP3.Formula one schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:22:
Waarom is gasly overgeschakeld naar de oude motor ?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik niet gezien dat er beelden waren van Max z'n rondje dus moeilijk te bevestigen of ontkennen.Martinspire schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:49:
Ricciardo geeft aan dat "oh Max had een tow dus vandaar was ie sneller". Maar voor zover ik kan zien was dat niet het geval dus ben benieuwd of de media daar nog wat over gaat vragen vandaag
Ricciardo gaf ook al aan dat hij Max zijn setup heeft gekopieerd en dan "maar" 0,2sec langzamer was.Martinspire schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:49:
Ricciardo geeft aan dat "oh Max had een tow dus vandaar was ie sneller". Maar voor zover ik kan zien was dat niet het geval dus ben benieuwd of de media daar nog wat over gaat vragen vandaag
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Cogitationis poenam nemo patitur
Heeft ie dat al niet vaker gedaan? Toch wel een indirect compliment naar Max dan.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:54:
[...]
Ricciardo gaf ook al aan dat hij Max zijn setup heeft gekopieerd en dan "maar" 0,2sec langzamer was.
Hij is gewoon verslagen en zoekt naar excuses. Niks bijzonders.
Elke coureur ooit komt met excuses als ze achter hun teamgenoot staan. De truc is om het excuus geloofwaardig te maken.Exocet schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:56:
[...]
Heeft ie dat al niet vaker gedaan? Toch wel een indirect compliment naar Max dan.
Al zal het andersom ook wel gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-06-2018 12:59 ]
Dit. Je belangrijkste benchmark is je teamgenoot want die heeft (grofweg) dezelfde auto.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:59:
[...]
Elke coureur ooit komt met excuses als ze achter hun teamgenoot staan. De truc is om het excuus geloofwaardig te maken.
Smiling as the shit comes down...
Had hij dus maar sneller moeten zijn.ScrooLoose schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:02:
Als Max al een tow kreeg van iemand dan was dat van Ric zelf toch ? die reed er voor!
Inderdaad..ScrooLoose schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:02:
Als Max al een tow kreeg van iemand dan was dat van Ric zelf toch ? die reed er voor!
Aannemen dat er sprake is van een causaal verband lijkt me wat voorbarig. Monaco is bijvoorbeeld al niet de favoriete GP van Max, maar zo'n ongeluk is bovenal een incident. Eentje die hij in mijn ogen had moeten voorkomen, maar het is absoluut niet zo dat hij daar verder een slecht weekend had tot dat moment.DutchOwnage schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:58:
[...]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Van RIC heeft 'ie geen tow gehad, misschien iemand die de pit in dook. Of Max ging wat agressiever door de laatst chicane, check hoe dicht bij hij bij de Wall zitP.O. Box schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:07:
[...]
Inderdaad..
alleen reed Ricciardo er zo'n 7 a 10 seconden voor, dus dat moet wel een hele spannende tow geweest zijn
[ Voor 39% gewijzigd door iichel op 10-06-2018 13:31 ]
Na de kwalificatie staan de auto's in parc fermé. Ze staan letterlijk bij elkaar met een hek erom heen, niet in de garages. Er mag niks aan gedaan worden tenzij de auto niet kan starten vanwege een mechanisch probleem. Dan kan je een uitzondering vragen aan de FIA en eraan werken. Start je wel uit de pitsstraat.mark-k schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:18:
Iemand n idee of GAS met de nieuwe motor gaat starten vanavond of met de oude? Ze hadden gewisseld vanwege de tijd die nodig was om uit te zoeken wat het probleem was, is dat inmiddels gefixt?
Verwijderd
In ieder geval heeft hij nu na 6 races 2x zoveel punten gescoord als vorig jaar. Dat is dan wel winst..Mugwump schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:20:
[...]
Het kon voor Max bovendien ook eigenlijk alleen maar beter gaan.
Pits hoeft niet perse toch? GRO zal nu toch wel een nieuw blokje erin gehangen krijgen maar die zal toch wel gewoon vanaf P20 starten lijkt me. Of ERI die zijn ophanging brak.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:45:
[...]
Na de kwalificatie staan de auto's in parc fermé. Ze staan letterlijk bij elkaar met een hek erom heen, niet in de garages. Er mag niks aan gedaan worden tenzij de auto niet kan starten vanwege een mechanisch probleem. Dan kan je een uitzondering vragen aan de FIA en eraan werken. Start je wel uit de pitsstraat.
Gasly rijdt dus met de oude PU.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Pits hoeft niet perse nee. Grosjean zijn Habemus Papam zal een uitzondering opleveren van de FIA en waarschijnlijk start hij dan P19. Volgens mij is het team dat als eerste de uitzondering aanvraagt ook degene die als eerste een plaats toegewezen krijgt. Ik gok dus op P19 als voor Ericsson zijn auto ook parc fermé gebroken moet worden.mark-k schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:04:
[...]
Pits hoeft niet perse toch? GRO zal nu toch wel een nieuw blokje erin gehangen krijgen maar die zal toch wel gewoon vanaf P20 starten lijkt me. Of ERI die zijn ophanging brak.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq