[F1 2018] Race 5 - GP van Spanje + Testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.242 views

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:49

Amphiebietje

In de blubber

Zulke hoge rake heb ik nog niet gezien :+ :

Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/YPxleRGY/s8/f1-spanish-gp-2018-marshals-remove-the-damaged-car-of-brendon-hartley-toro-rosso-str13-fro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Net over op KPN, en opnemen was nog niet geactiveerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:03

TinusTegengas

Formula Racing

pilskes schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:17:
Net over op KPN, en opnemen was nog niet geactiveerd..
Voor een samenvatting
https://www.ziggosport.nl...-van-de-kwalificatie.html
Anders voor 3,99 helemaal te kijken via dezelfde pagina.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:39

sjaool

Every life should have 9 cats

pilskes schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:05:
NONDE!!! Ging ervan uit dat ik de kwali terug kon kijken, maar helaas gaat dit niet!!

Iemand enig idee waar ik dit nog wel kan doen?
Op Formula1.com staat een samenvatting.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Thanx allemaal!!

Al 20 jaar geen kwali gemist...Ga NOOIT meer naar de vrouw luisteren als ze gezellig meubels wil shoppen op kwali-dag en zegt:
"Je kan nu toch alles terugkijken met KPN"

:( :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-10 11:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Amphiebietje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:15:
Zulke hoge rake heb ik nog niet gezien :+ :

[afbeelding]
ouch, pijnlijk...

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/0b35b755e473bcba617eaca6bfa550c7.gif

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:41

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Chiron Ik verbaas me toch een beetje dat ie zo uit elkaar valt eigenlijk. Iemand enig idee hoe hard de impact was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pilskes schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:32:
Thanx allemaal!!

Al 20 jaar geen kwali gemist...Ga NOOIT meer naar de vrouw luisteren als ze gezellig meubels wil shoppen op kwali-dag en zegt:
"Je kan nu toch alles terugkijken met KPN"

:( :(
Soms heb je nog geluk om de hele kwalificatie terug te vinden op YouTube. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:51
Hippocampus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:53:
@Chiron Ik verbaas me toch een beetje dat ie zo uit elkaar valt eigenlijk. Iemand enig idee hoe hard de impact was?
Keihard!
(bel de wouten!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Hippocampus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:53:
Hard. https://i.imgur.com/2aktb1H.gifv
Kan alleen nergens vinden hoeveel G of met welke snelheid.

[ Voor 12% gewijzigd door TinusTegengas op 12-05-2018 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Side by side van Hamilton en Bottas. :)

PS: Wat klinken die motoren ook verschrikkelijk. Omdat er geen ander geluid is valt het nu weer extra op hoe slecht het eigenlijk is. De Mercedes klinkt als een opgevoerde zwerm muggen en de Ferrari klinkt echt als een stofzuiger. Voor beide motoren is het geluid de afgelopen jaren ook erger geworden naarmate ze efficiënter en krachtiger werden. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
Aanwezig? Heerlijk om zulke foto's te zien zo tussendoor. Mijn pa kwam ook altijd met rolletjes vol van zulke foto's terug na een race. Genieten altijd!

@DaniëlWW2 mijn vriendin gaat altijd stofzuigen tijdens de kwalificatie, je hoort toch het verschil niet zegt ze.

[ Voor 11% gewijzigd door DoeEensGek op 12-05-2018 21:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DoeEensGek schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:47:
@DaniëlWW2 mijn vriendin gaat altijd stofzuigen tijdens de kwalificatie, je hoort toch het verschil niet zegt ze.
Dat is niet waar. Honda klinkt nog steeds half acceptabel. Voor de "grazie ragazzi" mobiel is het wel terecht ja. :P

Ik wil toch iets anders aan gaan stippen. De banden voor deze race zijn namelijk op verzoek van Mercedes dunner gemaakt, en opeens pakken ze pole. Zie:
http://www.f1i.com/news/2...stering-tyre-demands.html

Daarna is Lauda opeens blij en komt de persoon van Pirrelli toevallig voorbij voor felicitaties, en zo lijkt het bedankjes komt innen.
https://streamable.com/c6a1s

Daarna begint Lauda over dingen ontwikkelen en de "master race". Hij is een Oostenrijker die samen met een andere Oostenrijker een Duits team leid. Wat kan er nu gebeuren? :+
https://streamable.com/uin58

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

vhal

ಠ_ಠ

PS: Wat klinken die motoren ook verschrikkelijk. Omdat er geen ander geluid is valt het nu weer extra op hoe slecht het eigenlijk is. De Mercedes klinkt als een opgevoerde zwerm muggen
Niet zo gek als je twee audiostreams van Bottas en Hamilton tegelijk hoort... ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:02:
[...]

Dat is niet waar. Honda klinkt nog steeds half acceptabel. Voor de "grazie ragazzi" mobiel is het wel terecht ja. :P

Ik wil toch iets anders aan gaan stippen. De banden voor deze race zijn namelijk op verzoek van Mercedes dunner gemaakt, en opeens pakken ze pole. Zie:
http://www.f1i.com/news/2...stering-tyre-demands.html

Daarna is Lauda opeens blij en komt de persoon van Pirrelli toevallig voorbij voor felicitaties, en zo lijkt het bedankjes komt innen.
https://streamable.com/c6a1s

Daarna begint Lauda over dingen ontwikkelen en de "master race". Hij is een Oostenrijker die samen met een andere Oostenrijker een Duits team leid. Wat kan er nu gebeuren? :+
https://streamable.com/uin58
Je mag je alu hoedje weer opbergen. Want volgens de onafhankelijke reporter, hr Wolf, hebben ze er niks mee te maken!!
https://www.motorsport.co...helping-mercedes-1036707/

Het is gewoon te koud voor Ferrari.

Ik vind het vooral heel raar dat die banden zo dicht op elkaar zitten qua performance. Gele banden tijdens q3! Waarom heb je zoveel verschillende types als ze toch allemaal praktisch hetzelfde zijn?

Daarnaast, dat goede met race pace op de vrijdag? Dat komt bij mij over als spelen op balbezit. ‘Ja, Mercedes won, maar onze pace op vrijdag was toch echt beter’. Word daar een beetje moe van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Speedtrap data. Let vooral op de totale wanprestatie van een specifieke PU fabrikant bij de speedtrap. Zowel McLaren als Renault verliezen gewoon 4-12 km/h op de Mercedes, Ferrari en Honda PU teams. Dat vanaf het meest gunstige resultaat van Sainz. Honda zat niet eens in Q3, dus geen knopje van hun. De RB14's compenseren nog een beetje door hun uitstekende chassis waardoor ze net aansluiting vinden bij Stroll in zijn dweil van een Williams. :')

Natuurlijk rijden ze bij RBR veel downforce, en dat zie je ook in sector 3. S1 en S2 zijn nog grotere stukken voluit dan in 2017, en kijk zeker bij S2 eens de Mercedessen weglopen van iedereen. Mercedes lijkt dus gekozen te hebben voor een middenweg tussen rauwe snelheid en downforce.

Het strijdplan van RBR zal ook vrij simpel zijn. Bij een aanval inlopen tijdens S3 en DRS pakken zodat ze tenminste bijblijven op het rechte stuk. Ter verdediging juist in S3 de DRS proberen te ontzeggen. Tegen Mercedes kan dat werken. Die gaan proberen om weg te lopen in S1 en S2 en dan hun eigen race te rijden.

Daar zit wel een probleempje, namelijk Ferrari. Kijk wat Vettel liet zien zeg. Hogere topsnelheid dan dan de Mercs in S1 en bijna net zo snel als Ricciardo in S3. Hij liet het echt liggen in S2, anders had hij gewoon pole gehad. Als het geen chaos wordt morgen met regen of de baan totaal anders reageert omdat al het rubber is weggespoeld, dan geef ik Vettel een zeer goede kans. Kimi lijkt er deze race gewoon niet helemaal bij te zijn. Wordt het wel regen en chaos, dan geef ik uiteraard Max een heel aardige kans.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/wfy3ji8a2gx01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6pjp17wa1gx01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38

iichel

Gazoooo

meeste passes gaan we denk ik zien in de pits en op strategie.

top 10 allemaal op S, de rest mag kiezen (M of S).
ik denk dat we weinig SS gaan zien

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wel interessant dat Gasly zo hoog in die speedtrap staatjes staat, maar zonder info over hoeveel downforce STR had, zegt dat niet zoveel. En van RBR is bekend dat ze nota bene downforce opofferen voor meer snelheid op het rechte stuk. Ja, een Franse wanprestatie. Ik hoop vurig dat Honda z'n zaakjes op orde krijgt, RBR daar volgend jaar een topper van een PU aan heeft en ze Renault helemaal zoek rijden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mijn weersvoorspelling zegt nog steeds dat het een regenrace wordt.
Als de voorspelling waar is zou de start zomaar uitgesteld kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1hqss0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
https://nos.nl/l/2231526

Max en Ric lijken tevreden over de updates. Ben benieuwd wat de motorupdate in Canada brengt.

Opvallend dat Max de wijziging in 2019 toejuicht (dan kan ik inhalen), terwijl Horner tegen is. Ja er moet opnieuw ontwikkeld worden (als de voorvleugel verandert, verandert de filosofie daarachter ook), maar dat lijkt me niet per se een nadeel voor Rb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Tommy The Cat De regels zijn voor iedereen hetzelfde. Red Bull is 4 keer wereldkampioen geworden voordat deze gigantisch geavanceerde voorvleugels hun intrede deden. Ik snap dus ook niet zo waar Horner dan bang voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:47:
@Tommy The Cat De regels zijn voor iedereen hetzelfde. Red Bull is 4 keer wereldkampioen geworden voordat deze gigantisch geavanceerde voorvleugels hun intrede deden. Ik snap dus ook niet zo waar Horner dan bang voor is.
Als het chassis van RBR werkelijk (met afstand?) het beste is en Honda krijgt z'n zaakjes voor elkaar, hebben ze in 2019 zonder wijzigingen in de aero-hoek een kampioenwaardige bolide. Als je opnieuw moet gaan ontwerpen door een sterk gewijzigde voorvleugel kun je dat voordeel kwijtraken. Een compleet nieuw design kan altijd mislukken, hoe goed je ook bent. Zo complex is zo'n F1-ontwerp wel :X

Ik vind er alleen geen vertrouwen uit spreken als dat de reden zou zijn. Ik ben het ook wel helemaal eens met Max: maak het inhalen mogelijk, niet makkelijker. Gewoon weer elkaar kunnen volgen, die baanrecords zie ik er niet aan af :P

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 12-05-2018 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Grrrrrene schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:55:
[...]

Als het chassis van RBR werkelijk (met afstand?) het beste is en Honda krijgt z'n zaakjes voor elkaar, hebben ze in 2019 zonder wijzigingen in de aero-hoek een kampioenwaardige bolide. Als je opnieuw moet gaan ontwerpen door een sterk gewijzigde voorvleugel kun je dat voordeel kwijtraken. Een compleet nieuw design kan altijd mislukken, hoe goed je ook bent. Zo complex is zo'n F1-ontwerp wel :X
Dat wel maar ze hebben het niet zo geheime wapen Adrian Newey natuurlijk nog steeds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
[...]

Ik vind er alleen geen vertrouwen uit spreken als dat de reden zou zijn. Ik ben het ook wel helemaal eens met Max: maak het inhalen mogelijk, niet makkelijker. Gewoon weer elkaar kunnen volgen, die baanrecords zie ik er niet aan af :P
Valide. Je zou ook kunnen redeneren dat dezelfde formule andere teams meer tijd geeft om de auto werkend te krijgen. Als je een goed ontwerpteam hebt dan is een wijziging in jouw voordeel.

Rb heeft er bovendien voordeel bij dat inhalen makkelijker wordt, omdat ze het verlies in de kwalificatie tijdens de race moeten goedmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:07
sjaool schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:39:

[afbeelding]
Mijn weer-app zegt alleen beetje bewolking..geen regen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Honda heeft z'n zaakjes volgens mij wel voor elkaar nu, alleen Toro Rosso zelf nog niet. Tis jammer dat Honda geen upgrade klaar heeft staan voor die auto van Hartley want dat zou nu de ultieme test zijn voor Honda en RBR.
:9

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ari Gold schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:05:
[...]

Mijn weer-app zegt alleen beetje bewolking..geen regen..
Daar heb jij toch geen app voor nodig. Je kijkt daar toch alleen maar even naar boven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 14:09

TrekDr0p

QR niet scannen

sjaool schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:39:

[afbeelding]
Ik zie wel regen snachts en sochtends, maar niet om 15:00

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ct5aRl7JLS8jgCIg3u4OjbKQ/thumb.jpg

Als ze al iets met regen gaan doen is misschien starten op inters, en eventueel kans op regen aan het einde van de race.

We shall see tomorrow.
Al denk ik dat de RB meer voordeel dan de rest heeft met regen, ook omdat ze hoger staan dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:08:
[...]

Daar heb jij toch geen app voor nodig. Je kijkt daar toch alleen maar even naar boven? ;)
Hmm, aardig donker en veel regen...maar enige wat ik zie is de onderkant van m'n glas. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Niets zo veranderlijk als het weer. :)
Maar de kans op regen blijft aanzienljk.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/xape21.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:56:
Niets zo veranderlijk als het weer. :)
Maar de kans op regen blijft aanzienljk.

[afbeelding]
Dat plaatje, net als meerdere sites, zegt mij eigenlijk dat de kans op regen nihil is.
Ik hoop wel dat we dit jaar nog 1 a 2 regenraces krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen Race day

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 14:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Zullen we nog te zien krijgen van de rebuild van toro rosso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:00
TrekDr0p schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:19:
Zullen we nog te zien krijgen van de rebuild van toro rosso?
Ik neem aan dat die alweer lang in elkaar staat. Normaal bouwen de teams de auto ook grotendeels op de donderdag op dus binnen 24 uur* moet zo'n auto wel klaar zijn.

* Uiteraard dan 24 uur zonder nacht. Maar als het STR al niet zou lukken om de auto op tijd af te krijgen/het kantje boord zou zijn hebben ze gewoon bij de FIA gevraagd voor een uitzondering op de nachtklok zodat ze wel langer mogen doorwerken aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 20-10 18:10
RobertMe schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:25:
[...]

Ik neem aan dat die alweer lang in elkaar staat. Normaal bouwen de teams de auto ook grotendeels op de donderdag op dus binnen 24 uur* moet zo'n auto wel klaar zijn.

* Uiteraard dan 24 uur zonder nacht. Maar als het STR al niet zou lukken om de auto op tijd af te krijgen/het kantje boord zou zijn hebben ze gewoon bij de FIA gevraagd voor een uitzondering op de nachtklok zodat ze wel langer mogen doorwerken aan de auto.
TR was gisteren zeker al klaar met de auto weer opbouwen.
-----

Circuit is nog wel erg nat (tijdens GP3 dan) laten we hopen op een nat circuit bij de start van F1, en dan een opdrogende baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Op dit moment zit ik 5 km vanaf het circuit, hier nog volop regen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-10 09:43
Rekken en strekken!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DdD-5OvWsAAjg-J?format=jpg&name=large

En voor wie graag de statestieken bijhoudt

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DdD2R9oW4AAo5JV?format=jpg&name=large

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 13-05-2018 10:44 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
GP3 heeft al een natte baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

En die droogt op als een malle (op Sky)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-10 17:29
Ik heb gisteren q2 niet kunnen zien. Wie starten er op de softs (mediums misschien zelfs?)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Prima plek voor deze sponsor haha :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dc_9P2_XkAAbDa9?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:11:
Prima plek voor deze sponsor haha :+

[afbeelding]
Bij McL hadden ze er toch ook al een slipper/beachwear merk op staan?

Verder is de ironie aan niemand verspild idd :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Pierre schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:54:
Weet ik, GP2 rijden al op slicks. Maar dat wil niet zeggen dat er niet nog een beetje kan vallen. Al valt het volgens mij allemaal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Pierre schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:54:
[...]

Dat maakt weinig meer uit. Vrijdag en zaterdag is er flink wat rubber op de baan gelegd voor grip. Dat is nu allemaal weg door de regen. Dat kan best glibberen en glijden worden de eerste ronden, zelfs als het niet meer gaat regenen. Uiteraard hoop ik alsnog op regen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-05-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:11
TheBrut3 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:37:
[...]

Weet ik, GP2 rijden al op slicks. Maar dat wil niet zeggen dat er niet nog een beetje kan vallen. Al valt het volgens mij allemaal wel mee.
Plusje voor de woordspeling :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Dat maakt weinig meer uit. Vrijdag en zaterdag is er flink wat rubber op de baan gelegd voor grip. Dat is nu allemaal weg door de regen. Dat kan best glibberen en glijden worden de eerste ronden, zelfs als het niet meer gaat regenen. Uiteraard hoop ik alsnog op regen. :+
Beetje regen spoelt niet zomaar rubber weg hoor :P

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:23
ArcticWolf schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:50:
[...]

Beetje regen spoelt niet zomaar rubber weg hoor :P
Het was vannacht geen "beetje" regen.

Zoals iemand ter plekke schreef "net alsof de oceaan op de omgeving valt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21
Zojuist de GP3 gezien op een semi-natte baan, de dag begon regenachtig en koud (13 graden), het is nu nog een beetje bewolkt maar de verwachting is dat de zon zo doorbreekt en dat we een volledig droge race gaan zien.

De Formule 2 rijdt momenteel op de normale banden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Nou, ik hoop eigenlijk op een onzichtbare maar degelijke Ver vanmiddag en dus een vlekkeloze race zonder incidenten.
Van mij mag Ric wel voor Ver eindigen als het maar zonder incidenten gaat.

Ik merk wel dat ik na het gezeik van de afgelopen races wel wat minder excited ben voor de start omdat ik in het achterhoofd steeds denk wat zal er nu weer gebeuren :|

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Zon breekt wel door nu. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ScrooLoose schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:13:
Nou, ik hoop eigenlijk op een onzichtbare maar degelijke Ver vanmiddag en dus een vlekkeloze race zonder incidenten.

Ik merk wel dat ik na het gezeik van de afgelopen races wel wat minder excited ben voor de start omdat ik in het achterhoofd steeds denk wat zal er nu weer gebeuren :|
Dat laatste heb ik ook een beetje: de start is nu extra spannend. En in gedachten zie ik hem alweer te enthousiast een gat induiken, over het hoofd gezien worden door iemand aan de buitenkant die degene in het midden naar binnen drukt en daar gaat weer een bodem, voorvleugel, band, whatever...

Ik zou blij zijn als de boel een beetje gesettled is na 2-3 ronden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Be careful what you wish for: met die wensen wordt het een hele saaie race. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-10 21:54
Ik hoop op minimaal 2 ploffende motors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Voor de geintresseerden. F1 gaat meteen na de podiumceremonie live met Buxton en Palmer.

https://twitter.com/f1/status/995609376303058944?s=21

Check ook even de reacties hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:17
ScrooLoose schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:13:

Ik vind het juist wel spanningsverhogend. Die vorige race was tot aan de crash van de Red Bulls echt heerlijk met name vanwege het gevecht tussen de Bulls.
Ik vrees alleen dat RB eerder minder dan meer aansluiting bij Ferrari en Mercedes begint te krijgen. Dat is wel jammer want een driestrijd tussen die teams zou echt top zijn.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:29:
Voor de geintresseerden. F1 gaat meteen na de podiumceremonie live met Buxton en Palmer.

https://twitter.com/f1/status/995609376303058944?s=21

Check ook even de reacties hehe
Heeft hij het podium ook gehaald. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 22:22
Ik hoop op:

— Wheel bangen
— Vliegende onderdelen
— Millimeter racen
— Safety Car (in later stadium, geen ernstige dingen)
— Spatjes regen
— Veel verschillende banden strategieën
— Veel inhaal acties waarvan niet te veel op rechte stuk (bocht 3 buitenom?)
— Geen easy wins

Umm vergeet ik nog iets? (even voor het evenwicht in dit topic)

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 13-05-2018 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

talkatoo schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:35:
Ik hoop op:

Umm vergeet ik nog iets? (even voor het evenwicht in dit topic)
-weer een crash van Verstappen door een domme actie + 20 pagina's aan /rage in dit topic

:+

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 22:22
vhal schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:48:
[...]

-weer een crash van Verstappen door een domme actie + 20 pagina's aan /rage in dit topic

Dat laatste is vervelender dan het eerste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

vhal schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:48:
[...]

Over domme acties gesproken. Ik zag er net wel eentje van Sager in de Porsche Super Cup. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kan je ergens inzetten op een crash van Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

shoombak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:58:
De Bingo-kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48
shoombak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:58:
Geen idee, maar kan me niet voorstellen dat dit veel uitbetaald. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Kimi had zijn "grootste" fan ook weer op bezoek.
https://mobile.twitter.co...95606460162768896/photo/1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hij kan toch lachen...Kimi welteverstaan :D

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Wat is 15:10 toch een klote starttijd! Nu moet ik mijzelf een uur vervelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29
TheBrut3 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:26:
Wat is 15:10 toch een klote starttijd! Nu moet ik mijzelf een uur vervelen...
Hahaha, en de volgende vrije training is daarna pas weer op 24 mei, dat wordt lang vervelen voor je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kimibot.exe has stopped working. Het lacht gewoon. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Die ouders vinden het wel prima denk ik. Zo beetje op de paddock rondlopen hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Giedo en Olav zijn er klaar voor. Ben benieuwd hoe het commentaar gaat zijn.
Reacties eronder zijn ook leuk. Olav Mol geleuter bingo :+
https://twitter.com/Gvand...s/995285183183118336?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:50
Zo te zien blijft het droog. Gisteren was de formule 2 race erg vermakelijk, hopen dat de race dat straks ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 20-10 11:45

Franko P.

Hit it.

Zo, nog een kleine anderhalf uur en het feest begint weer.
Hopelijk regent het, en flink ook.

Dan worden de mannen van die mietjes gescheiden. :P

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 22:21
Franko P. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:45:
Zo, nog een kleine anderhalf uur en het feest begint weer.
Hopelijk regent het, en flink ook.

Dan worden de mannen van die mietjes gescheiden. :P
Oh kak, de race is om 15:10 |:(
Zit ik hier al helemaal klaar met chips en bier, duurt het nog ruim een uur. Ook weer een idee van die gekke yanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenTheStig schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:49:
[...]

Oh kak, de race is om 15:10 |:(
Zit ik hier al helemaal klaar met chips en bier, duurt het nog ruim een uur. Ook weer een idee van die gekke yanks?
Tijdzone verschil.

Hier ook al wel helemaal klaar daar niet van. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2018 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik had niet iets anders verwacht eigenlijk haha.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dc_2loeW0AAWukC?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet de enige was die verdwaasd naar de TV zat te kijken. 15.10 dus :(

En dan te bedenken dat ik een familielunch heb weten te verplaatsen van 13.00 naar een borrel om 16.00 zodat ik precies F1 kon kijken. Niet dus :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:49:
[...]

Tijdzone verschil.

Tijdzone met spanje...kom zelf even uit je tijdzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
PWM schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:50:
Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet de enige was die verdwaasd naar de TV zat te kijken. 15.10 dus :(

En dan te bedenken dat ik een familielunch heb weten te verplaatsen van 13.00 naar een borrel om 16.00 zodat ik precies F1 kon kijken. Niet dus :(
Maak dan een jaaragenda, of download een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb het eten kunnen verplaatsen naar ergens na 18:00, yes! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:49:
[...]

Tijdzone verschil.

Dat is nieuw voor mij, of is Spanje afgedreven in de atlantische oceaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:51:
[...]

Tijdzone met spanje...kom zelf even uit je tijdzone
Oeps dacht dat het te maken had met winter zomertijd. Dan wel raar dat het om 15:10 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 22:52

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Gebruiken jullie nog een papieren agenda of zo :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
15:10 is zover ik weet de nieuwe standaard tijd voor de meeste Europese races.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 13-05-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Oeps dacht dat het te maken had met winter zomertijd. Dan wel raar dat het om 15:10 is.
Nope. Dit is al begin dit jaar bekend gemaakt. Alle races zijn verplaatst naar 15.10. De race in Frankrijk zelfs naar 16.10 ivm met WK voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Pierre schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:52:
Gebruiken jullie nog een papieren agenda of zo :9
Ik heb alle q’s en races in mijn google agenda staan, maar heb deze keer niet gekeken omdat de gp van Spanje anders ook altijd om 14:00 is. Deze keer niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:53:
[...]

Nope. Dit is al begin dit jaar bekend gemaakt. Alle races zijn verplaatst naar 15.10. De race in Frankrijk zelfs naar 16.10 ivm met WK voetbal
Waarom dat dan zo echt de hele dag weg alleen door de F1 :'(

Nou ja heb er wel zin in. Als Max uitrijd zou die een mooi resultaat kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
JeroenTheStig schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Ik heb alle q’s en races in mijn google agenda staan, maar heb deze keer niet gekeken omdat de gp van Spanje anders ook altijd om 14:00 is. Deze keer niet dus.
Dan moet je even al je races even opnieuw instellen, want geen enkele start meer om 14h :)
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Waarom dat dan zo echt de hele dag weg alleen door de F1 :'(

Nou ja heb er wel zin in. Als Max uitrijd zou die een mooi resultaat kunnen laten zien.
Wrs om het momentum van de dag te verplaatsen, ik kan nu voor 15h nog van alles doen :)

[ Voor 32% gewijzigd door bvbal79 op 13-05-2018 13:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Sinds de F1 in Amerikaanse handen is ben ik nog geen een verandering tegen gekomen die wel positief is. :(

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
bvbal79 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:56:
[...]

Dan moet je even al je races even opnieuw instellen, want geen enkele start meer om 14h :)
Nee ik zie het nu ook. Had ik toch wel een beetje gelijk dat dit weer een idee is van die yanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Franko P. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:57:
Sinds de F1 in Amerikaanse handen is ben ik nog geen een verandering tegen gekomen die wel positief is. :(
Fijn voor je. Ik vind het prima om 15.10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Franko P. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:57:
alle dingen op F1 youtube zijn wel leuk
buxton doet 't goed
grill the grid

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022
Via kai Ebel op twitter _O-

Frühstück in Holland @GvanderGarde @Max33Verstappen #josverstappen #f1 #rtl #barcelona #spanishgp

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DdEXUNtXkAAiuLU?format=jpg

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

neocon schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:58:
Via kai Ebel op twitter _O-

Frühstück in Holland @GvanderGarde @Max33Verstappen #josverstappen #f1 #rtl #barcelona #spanishgp

[afbeelding]
Haha geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

bvbal79 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:58:
[...]

Fijn voor je. Ik vind het prima om 15.10
Ja maar ik kan niet tegen verandering! :P

Maar serieus, dat 10 over het hele uur slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Franko P. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Ja maar ik kan niet tegen verandering! :P

Maar serieus, dat 10 over het hele uur slaat gewoon nergens op.
Waar maak je je druk om 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wie the fuck is die vermecelli sterk op de bank bij de Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

presentatrice en f1 liefhebber :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Shelly?! _O-

Laten we het maar op een liefhebber houden ipv een kenner :P

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1