Wat zijn momenteel de scherpste prijzen voor de 55Q9FN en waar?
Verkeerde topic:maikel7 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:55:
Wat zijn momenteel de scherpste prijzen voor de 55Q9FN en waar?
\[Prijs-discussie] Samsung tv's
Ik heb even op de site rtings de reviews van de 2018 modellen van de Q6FN en de NU8000 naast elkaar gelegd en hier geven ze aan dat de verschillen voor beide tv's nihil zijn. Qua prijs is er nogal een verschil als ik in de pricewatch kijk € 1250 voor de Qled en € 990,- voor de NU8000 (hier komt ook nog 100 euro cashback overeen).
Dit zou dus een verschil van ongeveer € 400,- zijn wat (volgens rtings) eigenlijk niet te zien is voor een normale gebruiker (ikke!). Past beter in mijn budget van ca € 1000,-
Zijn jullie het eens met mijn bevindingen of zie ik iets over het hoofd?
Tv gaat ook voornamelijk gebruikt worden voor een voetbalwedstrijd, film maar meestal voor gewone tv uitzendingen..
Dit zou dus een verschil van ongeveer € 400,- zijn wat (volgens rtings) eigenlijk niet te zien is voor een normale gebruiker (ikke!). Past beter in mijn budget van ca € 1000,-
Tv gaat ook voornamelijk gebruikt worden voor een voetbalwedstrijd, film maar meestal voor gewone tv uitzendingen..
©2004
Ik zie toch wel bij het stukje over Motion Interpolation dat de beelden op de Q6 een stuk scherper zijn, aangezien je het over voetbal hebt .... De cijfers die erbij staan zeggen niets over de kwaliteit, enkel over het wel of niet aanwezig zijn van bepaalde functies. Dat gezegd hebbende zijn de plaatjes die bij de NU8000 staan vrij normaal en €400 meer voor een Q6FN idd niet waard in de praktijk.harm12nl schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:53:
Ik heb even op de site rtings de reviews van de 2018 modellen van de Q6FN en de NU8000 naast elkaar gelegd en hier geven ze aan dat de verschillen voor beide tv's nihil zijn. Qua prijs is er nogal een verschil als ik in de pricewatch kijk € 1250 voor de Qled en € 990,- voor de NU8000 (hier komt ook nog 100 euro cashback overeen).
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 23-08-2018 20:14 ]
Even terugkomend op jouw vraag;NenF2018 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:46:
Is het overigens mogelijk om Abient mode aan te laten staan in combinatie met Spotify. Wij luisteren vaak Spotify via de TV, maar willen het scherm "uit" hebben.
Sinds vorige week heb ik ook de Galaxy S9+ in bezit en nu werkt, in tegenstelling tot mijn oude iPhone, de app Smartthings vlekkeloos. Hierbij is het ook mogelijk om Spotify te streamen via je de phone naar de TV in ambient-mode en zie je dat icoontje wat je al eerder aangaf.
edit- Deze afbeelding van je bedoelde ik. Alleen kleurt het bij mij blauw;

NenF2018 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:52:
Om terug te kopen op mijn eigen vraag. Op deze afbeelding zie je rechtsboven iets van muziek. Dit is in de Ambient mode. Maar hoe...geen idee!
[ Voor 40% gewijzigd door RTies op 24-08-2018 14:01 ]
Merci. Ga het direct proberen.RTies schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:59:
[...]
Even terugkomend op jouw vraag;
Sinds vorige week heb ik ook de Galaxy S9+ in bezit en nu werkt, in tegenstelling tot mijn oude iPhone, de app Smartthings vlekkeloos. Hierbij is het ook mogelijk om Spotify te streamen via je de phone naar de TV in ambient-mode en zie je dat icoontje wat je al eerder aangaf.
En gelukt!
Ik heb even naar diverse vergelijkingssites gekeken maar kom er niet echt achter wat nu het verschil tussen deze twee modellen: UE55NU8000 en UE55NU8070. Iemand die meer technisch onderlegd is die mij het verschil kan vertellen?
©2004
Wat mij bijstaat bij dit soort nummers is dat het verschil in de afwerking zit. Denk hierbij aan een zwarte afwerking en dat de 8070 bijvoorbeeld een mediamarkt exclusive is met een witte of grijze afwerking.harm12nl schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:31:
Ik heb even naar diverse vergelijkingssites gekeken maar kom er niet echt achter wat nu het verschil tussen deze twee modellen: UE55NU8000 en UE55NU8070. Iemand die meer technisch onderlegd is die mij het verschil kan vertellen?
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Klopt inderdaad, ik zie het nu ook. Thx!Marcievg schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:14:
[...]
Wat mij bijstaat bij dit soort nummers is dat het verschil in de afwerking zit. Denk hierbij aan een zwarte afwerking en dat de 8070 bijvoorbeeld een mediamarkt exclusive is met een witte of grijze afwerking.
©2004
De Q8FN is al enkele dagen geleden omgeruild voor een Q9FN, zijn er erg blij mee. Geen backlight ergenissen door de FALD in tegenstelling tot Q8 edge-lit. Onze huiskamer kan erg licht zijn maar dat is echt geen probleem voor deze TV. Dit is de grootste reden dat ik niet voor bijvoorbeeld de C8 OLED ben gegaan.
Samsung heeft firmware versie 1240.7 uitgebracht. Ik heb gekeken bij voor de q9fn maar wat ik eerder begreep is dit voor alle 2018 qled modellen.
Door een artikel op de frontpage van vandaag vermoed ik dat deze update HDR10+ toevoegt.
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q9FAMLXXN/ te installeren mrt een USB stick.
Door een artikel op de frontpage van vandaag vermoed ik dat deze update HDR10+ toevoegt.
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q9FAMLXXN/ te installeren mrt een USB stick.
De Q8FN is toch ook direct-lit en geen edge-lit?Oynky schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:26:
De Q8FN is al enkele dagen geleden omgeruild voor een Q9FN, zijn er erg blij mee. Geen backlight ergenissen door de FALD in tegenstelling tot Q8 edge-lit. Onze huiskamer kan erg licht zijn maar dat is echt geen probleem voor deze TV. Dit is de grootste reden dat ik niet voor bijvoorbeeld de C8 OLED ben gegaan.
EDIT: Nevermind, na wat speurwerk al gevonden
[ Voor 5% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 29-08-2018 13:04 ]
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Nee: dit is voor de 2017-modellen, NIET voor de 2018!Marcievg schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:10:
Samsung heeft firmware versie 1240.7 uitgebracht. Ik heb gekeken bij voor de q9fn maar wat ik eerder begreep is dit voor alle 2018 qled modellen.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Goed opgemerkt. Ik heb echt gezocht op de q9 van 2018. Weet niet waar het fout is gegaan. Het kan in elk geval vergeten worden in dit topic.henklbr schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:04:
[...]
Nee: dit is voor de 2017-modellen, NIET voor de 2018!
Vraagje. Ik heb afgelopen dinsdag een QLED 6fn gekocht. 55inch. Maar nu tikt de tv af en toe. Lijkt wel de voeding oid. Zowel aan de linker als rechterkant. En meestal Wanneer deze wordt uitgezet na een lange tijd aan te hebben gestaan. Vandaag merkte ik op dat hij het ook af en toe doet wanneer die aan staat. Is dit een bekend probleem?
Rookworst zonder r is ook worst.
Bij het uitzetten (soms ook een beetje tijdens ivm temp verschillen) is dit vrij normaal zeker als de tv goed warm is gelopen.Bartvandelaar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:23:
Vraagje. Ik heb afgelopen dinsdag een QLED 6fn gekocht. 55inch. Maar nu tikt de tv af en toe. Lijkt wel de voeding oid. Zowel aan de linker als rechterkant. En meestal Wanneer deze wordt uitgezet na een lange tijd aan te hebben gestaan. Vandaag merkte ik op dat hij het ook af en toe doet wanneer die aan staat. Is dit een bekend probleem?
Als het uitgezet wordt dan kan in feite alle electronica een beetje tikken, overigens bij de Q9FN nog niet gehoord.
Als hij aan staat hoort hij dit echter niet te doen, meeste getik hoor je als hij afkoelt en de boel wat krimpt.
Als hij aan staat hoort hij dit echter niet te doen, meeste getik hoor je als hij afkoelt en de boel wat krimpt.
[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 06-09-2018 11:25 ]
ER repair is langs geweest en hebben er dubbelzijdig tape aan de binnenkant geplaatst. Helpt niet. Ga zaterdag op vakantie en ze komen daarna naar weer. Zal waarschijnlijk wel in het scherm zelf zitten dan.
[ Voor 83% gewijzigd door Bartvandelaar op 06-09-2018 11:39 ]
Rookworst zonder r is ook worst.
Even een vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
Ik heb gehoord dat er verschillende panel types zijn voor de 55 q9fn.
Hoe kan ik zien welke het beste is en welke de tv heeft?
Weet je zeker dat het bij de q9 is en niet bij de q8?RichardK2 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:18:
Even een vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
De Q6, Q7 en Q9 hebben allemaal eenzelfde soort paneel per type. Enkel de Q8n is er in 1 varianten.
1 met FALD (full aray local dimming) die in eerste aanleg niet in Europa is verschenen en 1 met enkel edge lit. Die laatste is behoorlijk inferieur ten opzichte van het model met FALD.
1 met FALD (full aray local dimming) die in eerste aanleg niet in Europa is verschenen en 1 met enkel edge lit. Die laatste is behoorlijk inferieur ten opzichte van het model met FALD.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik bedoelde meer van de makers van het paneel.MazeWing schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:09:
De Q6, Q7 en Q9 hebben allemaal eenzelfde soort paneel per type. Enkel de Q8n is er in 1 varianten.
Ik weet dat Samsung zelf hun panelen maken maar dat ook AU Optronics en Sharp panelen voor hun maken.
En alle drie maken ze panelen voor de Q9fn dus het is maar hopen dat je een goeie krijgt.
Sharp maakt alleen even maten dus die vallen al af (en iirc leveren ze niet meer aan Samsung). De 55" is ook niet beschikbaar in Amerika dus waar je 'iets' over de 55" gelezen hebt mbt de panelen? (Duits/ Engels forum?). Heb wel gelezen dat er in de 75" ook of enkel AUO panelen zitten ...RichardK2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:38:
[...]
Ik bedoelde meer van de makers van het paneel.
Ik weet dat Samsung zelf hun panelen maken maar dat ook AU Optronics en Sharp panelen voor hun maken.
En alle drie maken ze panelen voor de Q9fn dus het is maar hopen dat je een goeie krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 09-09-2018 11:29 ]
Ik heb verschillende berichten gelezen over de 65inch.
En ik ben dus benieuwd of iemand hier ook iets weet over de 55inch schermen. Wat ik heb gelezen is dat er een dergelijk verschil is tussen een Samsung scherm en scherm van een andere fabrikant.
Grootste verschil is in banding en screen dirt.
Maar hoe je kunt zien welk scherm welke is blijft een raadsel.
En ik ben dus benieuwd of iemand hier ook iets weet over de 55inch schermen. Wat ik heb gelezen is dat er een dergelijk verschil is tussen een Samsung scherm en scherm van een andere fabrikant.
Ik heb hier nog niet eerder iets over gehoord met die panelen. Ik ben nu wel benieuwd welke ik heb in mijn q9.
RichardK2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:21:
Ik heb verschillende berichten gelezen over de 65inch.
Voor de 55" zijn alleen maar Samsung panelen, voor de 65" allebei idd en 75" ook beiden maar vlgns mij zijn ze tot nu toe alleen met AUO paneel geleverd (in Amerika iig; Duitse forum niet in de gaten gehouden).Marcievg schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:54:
Ik heb hier nog niet eerder iets over gehoord met die panelen. Ik ben nu wel benieuwd welke ik heb in mijn q9.
Dit kun je altijd in het service menu controleren maar om daar makkelijk in te komen moet je zo'n ouderwetse afstandsbediening hebben.
Maar vooral in Amerika zweeft de fabel nog rond dat Samsung panelen per definitie de superieure zijn en worden alle afwijking direct aan het paneelverschil verweten.
[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 10-09-2018 12:31 ]
Bedankt dan hoef ik mij daar iig niet druk over te maken welk paneel ik krijg.
Vandaag de q9fn binnen gekregen en wordt vanavond alweer opgestuurd als retour.
Erg slecht verpakt waardoor er schade aan de televisie was.
Nu wou de verkoper er wel €100 korting op doen maar dit is in verhouding toch geen passende oplossing.
Heb wel de tijd gehad om even te testen en wauw wat een goed beeld!
Enige min puntje was dat er wel wat 'screen dirt' aanwezig was.
Bij de beta van battlefield in besneeuwde mappen zag je heel licht een soort schaakbord effect in het sneeuw. Er was gelukkig geen vertical banding aanwezig dat was wel weer top.
Is dit normaal dat je allemaal lichte donkere streepjes ziet bij bepaalde beelden die egaal van kleur zijn?
Krijg over twee weken weer een nieuwe 55 q9fn en wil graag weten waar ik op moet letten. Wat als normaal wordt gezien en wat niet.
Nu wou de verkoper er wel €100 korting op doen maar dit is in verhouding toch geen passende oplossing.
Bij de beta van battlefield in besneeuwde mappen zag je heel licht een soort schaakbord effect in het sneeuw. Er was gelukkig geen vertical banding aanwezig dat was wel weer top.
Is dit normaal dat je allemaal lichte donkere streepjes ziet bij bepaalde beelden die egaal van kleur zijn?
Krijg over twee weken weer een nieuwe 55 q9fn en wil graag weten waar ik op moet letten. Wat als normaal wordt gezien en wat niet.
Is het eerste niet gewoon macro blocking?RichardK2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:59:
En het tweede misschien: https://www.avsforum.com/...ng-real-deal-breaker.html
Bij de aanschaf van mijn 65q9 heb ik even getwijfeld om de 75" te nemen. De meerprijs tegenover de winst in beeldoppervlak was het mij niet waard.Major_ton schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:45:
[...]
Het is echt super zonde dat er nooit 75" versies getest worden (op de XE9405 na uiteraard). We weten dat de 65Q9FN 480 local dimming zones heeft, maar er is een kans dat deze zones per stuk even groot zijn in de 75" versie en deze er daarom dus meer heeft. Een review zou meer duidelijkheid moeten geven en anders is het hopen dat iemand zo'n ding koopt en zelf een zone telling doet en deelt. Een vergelijking met de hier eerder genoemde XE9405 zou helemaal fantastisch zijn.
Ik weet niet of er verschil zit in het aantal zones tussen de 55" en 65". Als dat is dan zou je kunnen verwachten dat het in de 75" door gaat.
De tv is op zich echt niet slecht verpakt, gewoon zoals een TV altijd ingepakt is eigenlijk, je moet er wel hele gekke dingen mee doen wil je zichtbare schade aan de TV hebben. Blijkbaar zijn ze er niet zachtzinnig mee omgegaan. Slechte zaak van de vervoerder!RichardK2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:59:
Lichte en donkere streepjes herken ik niet. Wat ik wel eens zie is dat als ik een film kijk via mijn Shield en ik een menu oproep dat niet helemaal egaal grijs is. Maar wat de oorzaak is weet ik niet, nog niet echt in verdiept. Het valt me namelijk alleen dan op, als de rest van het scherm gewoon (stilstaand) beeld van de film weergeeft met een lichtgrijs menu er boven op.
Het enige waar ik me aan 'irriteer' (en dat is een groot woord) is de ondertiteling. Door de local dimming is de ondertiteling nooit egaal, donkerder aan de uiteindes en feller in het midden en dat fluctueert wat. Bij een vroegere firmware versie was het nog erger schijnt, maar helemaal opgelost is het niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 11-09-2018 09:52 ]
Never mind... foutje
[ Voor 118% gewijzigd door Arjant2 op 11-09-2018 13:26 ]
De 55" had iets van 320 zones, 65 en 75 allebei 480. Zou dus kunnen zeggen dat de 65" de sweetspot is ...Marcievg schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:28:
[...]
Bij de aanschaf van mijn 65q9 heb ik even getwijfeld om de 75" te nemen. De meerprijs tegenover de winst in beeldoppervlak was het mij niet waard.
Ik weet niet of er verschil zit in het aantal zones tussen de 55" en 65". Als dat is dan zou je kunnen verwachten dat het in de 75" door gaat.
Kijk dat is mooi om te horen. Heb ik toch de goede gekozen.apis29 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:08:
[...]
De 55" had iets van 320 zones, 65 en 75 allebei 480. Zou dus kunnen zeggen dat de 65" de sweetspot is ...
Ik heb laatst de 4k blu ray van avengers gekeken en ik ben echt heel blij met de FALD techniek. Nu kan ik echt nooit meer terug naar edge led.
Nee dat was het niet, het was duidelijk te zien vanaf een meter of 3.apis29 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:21:
[...]
Is het eerste niet gewoon macro blocking?
En het tweede misschien: https://www.avsforum.com/...ng-real-deal-breaker.html
Ik dacht eerst dat het beeld vies was maar helaas heb ik er geen foto's van gemaakt.
Ben benieuwd hoe het zal zijn met de nieuwe die ik binnen krijg.
Misschien je beeld instellingen contrast enz iets beter proberen in te stellen dmv testbeelden (grayscale, pluge, enz), dit kan het fenomeen verbeteren/verminderen.RichardK2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:17:
[...]
Nee dat was het niet, het was duidelijk te zien vanaf een meter of 3.
Ik dacht eerst dat het beeld vies was maar helaas heb ik er geen foto's van gemaakt.
Ben benieuwd hoe het zal zijn met de nieuwe die ik binnen krijg.
Het is opgelost. Ik had een handmatige update gedaan van de software, geen resultaat.Arjant2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:59:
[...]
Als je het niet bij alle voetbalwedstrijden hebt is het overigens wel apart, dan zou je eerder aan de bron denken die niet goed is.
Je zou eens kunnen spelen met motion plus. Als je die aanzet dan verminderd ghosting, maar dan creëer je wel weer artifacts. Als je het laag aan zet wellicht vind je het dan beter gaan.
Nogmaals bij voetbal wedstrijden of motorracen herken ik niets van dit alles bij de Q9F en ook reviews van herkennen dit beeld niet.
Het filmpje van @mohtfan66 ja dan zie je het, maar dat is de meest extreme situatie die je kan bedenken. Overigens wel een mooi filmpje om de motionplus te testen. Dan zie je goed wat dit met je beeld doet.
Daarna de volgende features uitgezet: clean digital view en auto motion plus.
Sindsdien werkt alles perfect.
Stond clean digital view aan dan? Dat staat standaard niet aan volgens mij.
Dat is alleen voor hele slechte kwaliteit beeldmateriaal waarbij ruis wordt weggepoetst. Niet heel gek dat je beeld daar gek van gaat doen als je input gewoon goed is.
Maar goed te horen dat t opgelost is!
Dat is alleen voor hele slechte kwaliteit beeldmateriaal waarbij ruis wordt weggepoetst. Niet heel gek dat je beeld daar gek van gaat doen als je input gewoon goed is.
Mijn ervaring is niet anders dan dat deze instellingen aan staan.Arjant2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:29:
Stond clean digital view aan dan? Dat staat standaard niet aan volgens mij.
Zou goed kunnen hoor. Eerste wat ik altijd doe is alle beeld'verbeteraars' uitzetten want die verpesten het beeld gewoon. Er is geen enkele fabrikant die het beeld daadwerkelijk kan verbeteren zonder het beeld op andere punten veel slechter te maken.Marcievg schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:54:
[...]
Mijn ervaring is niet anders dan dat deze instellingen aan staan.
Kan me niet herinneren dat die aan stond maar kan zomaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 12-09-2018 22:25 ]
Ik doe altijd hetzelfde en om diezelfde reden. Dit doe ik altijd bij mijzelf en iedereen die ik help met een tv. Soms kom ik ergens en dan kun je gewoon zien dat die instellingen nog aan staan.Arjant2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:23:
[...]
Zou goed kunnen hoor. Eerste wat ik altijd doe is alle beeld'verbeteraars' uitzetten want die verpesten het beeld gewoon. Er is geen enkele fabrikant die het beeld daadwerkelijk kan verbeteren zonder het beeld op andere punten veel slechter te maken.
Kan me niet herinneren dat die aan stond maar kan zomaar.
De scherpte zet ik trouwens ook altijd op 0.
Mag ik vragen wat de lengte van de Invisible cable is die meegeleverd wordt bij het 2018 model?
Zie wel dat hij te bestellen is met maximaal 15m maar kan even niet zo snel zien wat de lengste is die standaard meegeleverd wordt.
Zie wel dat hij te bestellen is met maximaal 15m maar kan even niet zo snel zien wat de lengste is die standaard meegeleverd wordt.
Ik heb ook een leuke computer..
@Tranzy 5 meter, dus voor 99% van de gebruikers lang genoeg.
De 2018 versie van de Q8 is bij ons dus edge lit en niet FALD, maar hoe erg is dat? De Sony XE93 is ook edge lit maar er is weinig mis mee. Is dat ook het geval met de Q8 (2018),of kan men dan beter echt wachten tot Samsung de Q8DN naar ons landje brengt of gelijk voor de Q9 gaan?
Verwijderd
Heb de 55 xf9005 gezien, wat een tv. Zag t verschil wel degelijk met dimming.
devilsnight schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:42:
De 2018 versie van de Q8 is bij ons dus edge lit en niet FALD, maar hoe erg is dat? De Sony XE93 is ook edge lit maar er is weinig mis mee. Is dat ook het geval met de Q8 (2018),of kan men dan beter echt wachten tot Samsung de Q8DN naar ons landje brengt of gelijk voor de Q9 gaan?
En dan wordt die Sony ook nog eens als een iets inferieure versie gezien tov de XE93 toch?Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:53:
Heb de 55 xf9005 gezien, wat een tv. Zag t verschil wel degelijk met dimming.
[...]
@devilsnight als je voor FALD wil gaan wil je het liefst de Q9FN want die heeft veel meer zones dan de Q8DN.
Zit wel een prijskaartje aan. De Q8DN zit er een beetje tussen in. Heeft niet heel veel zones maar zal wel beter zijn dan een edgelit. Ik weet niet op welk prijsniveau die binnen gaat komen en wanneer. Want dat vind ik nogal lang duren voor een tv die al lang maanden geleden aangekondigd is.
Zit wel een prijskaartje aan. De Q8DN zit er een beetje tussen in. Heeft niet heel veel zones maar zal wel beter zijn dan een edgelit. Ik weet niet op welk prijsniveau die binnen gaat komen en wanneer. Want dat vind ik nogal lang duren voor een tv die al lang maanden geleden aangekondigd is.
Ik vraag het niet voor mijzelf maar voor iemand anders. Hij vind mijn Sony top maar heeft een hekel aan Android (kan hem geen ongelijk geven daarin) en is ook een beetje anti-Sony. Hij is erg gesteld op hoe fel de XE93 kan zijn. Ook al is mijn tv een edge lit, het schijnt amper/tot niet onder te doen voor de serie hiervoor die wel FALD was. Is de huidge Samsung Q8 die ook edge lit is en ongeveer dezelfde prijs, te vergelijken met mijn Sony of doet hij ook echt ervoor onder?Arjant2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:31:
@devilsnight als je voor FALD wil gaan wil je het liefst de Q9FN want die heeft veel meer zones dan de Q8DN.
Hij wil het liefst 65 inch, maar de Q9 is niet haalbaar voor hem.
De serie hiervoor was er geen FALD toestel, dan heb je het al over een toestel van 2 jaar geleden.
De NL versie van de Q8FN (niet te vergelijken met de US versie, want dat is namelijk onze Q8DN) is weinig getest, maar grotendeels vergelijkbaar met de Q7FN. Die Q7FN geeft goed fel beeld volgens de review op Rtings.com.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7fn-q7f-q7-2018
Voor een edgelit TV krijgt de TV echt een prima score.
De NL versie van de Q8FN (niet te vergelijken met de US versie, want dat is namelijk onze Q8DN) is weinig getest, maar grotendeels vergelijkbaar met de Q7FN. Die Q7FN geeft goed fel beeld volgens de review op Rtings.com.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7fn-q7f-q7-2018
Voor een edgelit TV krijgt de TV echt een prima score.
Hi all,
Gisteren de Q8F aangeschaft super mooie TV trouwens! Heeft aardig wat gekost, maar daar werken we hard voor
Alleen....gisteren merkte ik ineens op dat de TV moeite heeft met donkere scene's én witte ondertiteling. De hele tijd veranderd de tv dan van brightness wat super irritant is. Ook zijn de ondertitels zo erg wit, dat is bijna onprettig om te lezen. Nu dacht ik dat ik kon proberen om de tekst met zwart te omlijnen en een gele font te kiezen. Maar deze wijzigingen in Netflix gaan niet mee in de samsung Netflix app
Zijn er meerdere mensen met dezelfde issues?
Gisteren de Q8F aangeschaft super mooie TV trouwens! Heeft aardig wat gekost, maar daar werken we hard voor
Alleen....gisteren merkte ik ineens op dat de TV moeite heeft met donkere scene's én witte ondertiteling. De hele tijd veranderd de tv dan van brightness wat super irritant is. Ook zijn de ondertitels zo erg wit, dat is bijna onprettig om te lezen. Nu dacht ik dat ik kon proberen om de tekst met zwart te omlijnen en een gele font te kiezen. Maar deze wijzigingen in Netflix gaan niet mee in de samsung Netflix app
Zo wit de ondertiteling dat het bijna onprettig is? Hoe hoog heb jeje backlight staan?
Want klinkt alsof die op het hoogst staat.
Hoe heb jeje lokaal dimmen staan?
Ik denk dat je bij de eco oplossing de detectie van omgevingslicht en bewegingsdetectie zou kunnen uitschakelen. Dit zou de veranderende helderheid op moeten lossen.DonnieDoezoe schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:30:
Hi all,
Gisteren de Q8F aangeschaft super mooie TV trouwens! Heeft aardig wat gekost, maar daar werken we hard voor![]()
Alleen....gisteren merkte ik ineens op dat de TV moeite heeft met donkere scene's én witte ondertiteling. De hele tijd veranderd de tv dan van brightness wat super irritant is. Ook zijn de ondertitels zo erg wit, dat is bijna onprettig om te lezen. Nu dacht ik dat ik kon proberen om de tekst met zwart te omlijnen en een gele font te kiezen. Maar deze wijzigingen in Netflix gaan niet mee in de samsung Netflix app![]()
Verwijderd
Als je op Netflix voor een film of serie met UHD, HDR kiest staat het backlight automatisch op maximaal dus op 50!Arjant2 schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:23:
Zo wit de ondertiteling dat het bijna onprettig is? Hoe hoog heb jeje backlight staan?
Dat backlight verhaal van jou kant is helemaal niet van belang.
Logisch ook, als je backlight gaat dimmen heeft de HDR optie geen waarde meer.
De subtitels horen niet meegenomen te worden als je kiest voor UHD, HDR ze worden veel te fel wit en dat gaat ervoor zorgen dat als er donkere scenes zijn, waarin subtitels te zien zijn het gehele beeld oplicht!
De subtitels horen niet TE wit te worden maar via Netflix is dat wel net geval, via een normale UHD, HDR blu-ray player is dat niet het geval.
En natuurlijk is dit een edge led tv maar dit is echt fout hoe het weer word gegeven, Netflix en, of Samsung moeten dit oplossen via een Firmware of Netflix app update.
Het beeld in donkere scenes licht volledig op als er subtitels te zien zijn als je kiest voor een film of serie met HDR.
Ik gebruik nu mijn Nvidia Shield tv om via daar de Netflix app te selecteren daar heb ik de subtitels op lichtblauw gezet met zwarte slagschaduw.
Dit lost het probleem al voor 75% op.
Ps:eco settings hebben hier helemaal niks mee te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2018 15:28 ]
Als je ook normaal kan reageren dan zou dat prettig zijn, anders wens ik je succes met je probleem.Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:41:
[...]
Als je op Netflix voor een film of serie met UHD, HDR kiest staat het backlight automatisch op maximaal dus op 50!
Dus Samsung dat backlight verhaal van jou kant is volledig onzin!
PS het is niet eens jouw probleem want ik reageer op @DonnieDoezoe
[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2018 14:53 ]
Verwijderd
Ik ben me er totaal niet van bewust dat mijn reactie niet normaal is, ik geef enkel aan dat het backlight verhaal onzin is aangezien het hier om de HDR functie gaat.
Als dit van jou kant als te fel word opgevat spijt me dat aangezien dat niet mijn bedoeling was.
In het kort samengevat speelt dit probleem enkel als je films of series kijkt met HDR erin verwerkt.
De witte subtitels worden dan ook HDR veel te wit weergegeven omdat het contrast dan op 50 staat wat natuurlijk ook logisch is via HDR.
Dat gaat ervoor zorgen dat in donkere scenes met witte subtitels het scherm volledig oplicht.
Dit is ook niet een probleem wat bij Samsung niet bekend is aangezien forums op het internet ermee vol staan.
Deze mensen hebben al contact opgenomen met Samsung maar tot op heden is er nog niet veel mee gedaan.
Ik verwacht ook niet dat jij dat probleem op gaat lossen, er zijn al voldoende meldingen van bij Samsung.
Als dit van jou kant als te fel word opgevat spijt me dat aangezien dat niet mijn bedoeling was.
In het kort samengevat speelt dit probleem enkel als je films of series kijkt met HDR erin verwerkt.
De witte subtitels worden dan ook HDR veel te wit weergegeven omdat het contrast dan op 50 staat wat natuurlijk ook logisch is via HDR.
Dat gaat ervoor zorgen dat in donkere scenes met witte subtitels het scherm volledig oplicht.
Dit is ook niet een probleem wat bij Samsung niet bekend is aangezien forums op het internet ermee vol staan.
Deze mensen hebben al contact opgenomen met Samsung maar tot op heden is er nog niet veel mee gedaan.
Ik verwacht ook niet dat jij dat probleem op gaat lossen, er zijn al voldoende meldingen van bij Samsung.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2018 14:57 ]
Ik weet niet waar jij op reageert, maar ik reageer op @DonnieDoezoe die helemaal niet spreekt over HDR zonder overigens nog maar iets te vertellen over hoe zijn/haar settings zijn, dus als je je toon een beetje kan matigen...Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:48:
Ik ben me er totaal niet van bewust dat mijn reactie niet normaal is, ik geef enkel aan dat het backlight verhaal onzin is aangezien het hier om de HDR functie gaat.
En ja ik vat het persoonlijk op als je zegt dat iets volledig onzin is met een uitroepteken er achter.
Geen goede binnenkomer voor iemand die zich net geregistreerd heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2018 15:00 ]
Verwijderd
Forums staan ermee vol met dit probleem dus als jij het onzin vind dan is dat jou keus.
Meldingen zijn er al voldoende van bij Samsung.
Hier één forum voorbeeldje zo staat het internet ermee vol.
https://eu.community.sams...en-van/td-p/372351/page/4
@DonnieDoezoe heeft het niet eens over HDR, heeft niets van zijn settings verteld, niet of hij op nieuwste firmware draait etc. Dat jij maar direct aanneemt dat het daaraan ligt prima, maar assumption is the mother of all fuck ups!Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:59:
Forums staan ermee vol met dit probleem dus als jij het onzin vind dan is dat jou keus.
Misschien ligt het daaraan, misschien niet, maar zolang alle andere zaken niet uitgesloten zijn kijken we daar eerst naar. En elke vraag die gesteld is door mij en door @Marcievg is gewoon legitiem en normale vragen bij dit soort problemen.
En jij hebt het over onzin, ik neem dat woord niet in mijn mond.
[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2018 15:04 ]
Verwijderd
Ik ben er 100% zeker van dat DonnieDoezoe de bevindingen zal delen en het dus over hetzelfde gaat.
.Donkere scenes
.Subtitels
.Oplichten beeld
Meer overeenkomsten zijn naar mijn mening niet nodig, ook heb ik de link van één forum geplaatst en dit is één van de vele forums waarin dit probleem word besproken....zowel op NL forums als buitenlandse forums.
.Donkere scenes
.Subtitels
.Oplichten beeld
Meer overeenkomsten zijn naar mijn mening niet nodig, ook heb ik de link van één forum geplaatst en dit is één van de vele forums waarin dit probleem word besproken....zowel op NL forums als buitenlandse forums.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2018 15:08 ]
@Verwijderd Het is hier een forum waarin we elkaar helpen. Meestal gebeurt dit op een rustige toon die anderen ook fijn zullen vinden om te lezen. Het is vast niet je intentie maar je komt vrij vijandig over.
Het zal best dat dat op internet veel wordt geaschreven over een probleem maar zonder concrete informatie kun er niet vanuit gaan dat het hier om hetzelfde probleem gaat. Zoals je zelf ook aangeeft zullen we nu wachten op een verdere reactie over het probleem.
Het zal best dat dat op internet veel wordt geaschreven over een probleem maar zonder concrete informatie kun er niet vanuit gaan dat het hier om hetzelfde probleem gaat. Zoals je zelf ook aangeeft zullen we nu wachten op een verdere reactie over het probleem.
Verwijderd
Het kwam iets directer over dan de bedoeling was maar de bedoeling was goed, en zo heftig was het toch niet ik vind het reuze meevallen.
Ik wil verder niemand kwetsen dat is nooit de bedoeling geweest maar naar mijn mening valt het allemaal wel mee.
Ik wil verder niemand kwetsen dat is nooit de bedoeling geweest maar naar mijn mening valt het allemaal wel mee.
@Verwijderd tot 2 maal toe zeggen dat ik onzin praat vind ik niet meevallen. Want nogmaals ik praat geen onzin en zijn allemaal legitieme vragen voor iemand met die problemen die hij verder niet goed geduid heeft.
Maar goed wellicht bedoel je het niet zo maar hou er dan voortaan gewoon rekening mee dat je wel zo overkomt met zulk taalgebruik.
@DonnieDoezoe wellicht kan jeje probleem toelichten en ook vertellen wat je al geprobeerd hebt. Wat je beeldinstellingen zijn etc zoals eerder gevraagd.
Maar goed wellicht bedoel je het niet zo maar hou er dan voortaan gewoon rekening mee dat je wel zo overkomt met zulk taalgebruik.
@DonnieDoezoe wellicht kan jeje probleem toelichten en ook vertellen wat je al geprobeerd hebt. Wat je beeldinstellingen zijn etc zoals eerder gevraagd.
Verwijderd
Ik ga er niet verder op in aangezien het uit proporties word getrokken en ik vond het reuze meevallen.
https://www.rtings.com/tv...q7fn-q7f-q7-2018/settings dat zijn de settings die ik gebruik aangezien de Q8FN Europese variant vergeleken kan worden met de Q7 Amerikaanse veriant.
De Amerikaanse Q8 heeft een direct led scherm met 40 zones geloof ik dus niet te vergelijken met de Europese verkant.
Wat betreft het probleem dat zich voordoet dat heb ik duidelijk aangegeven in eerdere posts en ben er ook al achter waar het probleem zit.
Heb het zelfs deels opgelost zoals aangegeven in een eerdere post, daarbij is het probleem bij Samsung bekend en er word aan gewerkt zoals te lezen is in de link van het Samsung forum.
Verder heeft het niks met beeldinstellingen te maken dus die verder toelichten lijkt me zinloos.
De oplossing zal van Samsung zelf af moeten komen via een FW update zoals aangegeven door Samsung zelf.
https://www.rtings.com/tv...q7fn-q7f-q7-2018/settings dat zijn de settings die ik gebruik aangezien de Q8FN Europese variant vergeleken kan worden met de Q7 Amerikaanse veriant.
De Amerikaanse Q8 heeft een direct led scherm met 40 zones geloof ik dus niet te vergelijken met de Europese verkant.
Wat betreft het probleem dat zich voordoet dat heb ik duidelijk aangegeven in eerdere posts en ben er ook al achter waar het probleem zit.
Heb het zelfs deels opgelost zoals aangegeven in een eerdere post, daarbij is het probleem bij Samsung bekend en er word aan gewerkt zoals te lezen is in de link van het Samsung forum.
Verder heeft het niks met beeldinstellingen te maken dus die verder toelichten lijkt me zinloos.
De oplossing zal van Samsung zelf af moeten komen via een FW update zoals aangegeven door Samsung zelf.
Thanks ik zocht precies zo'n link! Ik heb net de q8fn gekocht. Volgens de verkoper bij platteTV is deze backlit en niet edge-lit. Of ik heb hem verkeerd begrepen, of hij probeerde mij iets wijs te maken want hij is inderdaad edge-lit.Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:21:
To Beezze or not to Beezze
In Europa zijn drie varianten van de 2018 Q8: de edge lit Q8FN, de curved Q8CN en de direct lit Q8DN (= Amerikaanse Q8FN). De Amerikaanse Q7FN is gewoon de Europese Q7FN maar kan best dat de UE Q8FN er veel op lijkt (intern).Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:21:
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 02-10-2018 23:34 ]
Hey mannen, geen ruzie maken hoor! 
Maar wat @Verwijderd zegt, dat is dus precies waar ik last van heb. Donkere scene's en de te witte subtitles lijken wel een lamp binnen in de scene. Thanks voor de extra info. Kennelijk speelt dit ook bij meerdere mensen. Ik ga contact opnemen met Samsung, als zij hier geen oplossing voor hebben, ben ik bang dat ik terug naar de winkel ga om een ander beeldbuis te kopen. Want ik kan hier niet mee leven. Zeker niet met een toestel van 2200 euro
Maar wat @Verwijderd zegt, dat is dus precies waar ik last van heb. Donkere scene's en de te witte subtitles lijken wel een lamp binnen in de scene. Thanks voor de extra info. Kennelijk speelt dit ook bij meerdere mensen. Ik ga contact opnemen met Samsung, als zij hier geen oplossing voor hebben, ben ik bang dat ik terug naar de winkel ga om een ander beeldbuis te kopen. Want ik kan hier niet mee leven. Zeker niet met een toestel van 2200 euro
Ik ben op dit moment op zoek naar een 65" TV en loop al een tijdje te twijfelen tussen Qled en Oled, nu heb ik over Oled al redelijk wat informatie ingewonnen maar op Qled gebied kan ik nog wel wat input gebruiken.
Ik zie namelijk in Duitsland onder andere deze versie van de QE65Q6F staan: https://www.0815.eu/656561752
Ik weet niet helemaal hoe Samsung omgaat met namen van de TV's en was dus benieuwd of het hier om een tv gaat met alleen een andere voet of dat de gehele specs eigenlijk anders zijn dan de Nederlandse QE65Q6F. Ik kan er eigenlijk maar weinig over terugvinden op de site van Samsung. Zo zie ik maar 1 versie van HDR terug, terwijl de basis versie hier in Nederland 3 HDR types ondersteunt.
Mochten er trouwens nog andere aanraders zijn in de prijscategorie van 65" rond de €1500 hoor ik het ook graag!
Ik zie namelijk in Duitsland onder andere deze versie van de QE65Q6F staan: https://www.0815.eu/656561752
Ik weet niet helemaal hoe Samsung omgaat met namen van de TV's en was dus benieuwd of het hier om een tv gaat met alleen een andere voet of dat de gehele specs eigenlijk anders zijn dan de Nederlandse QE65Q6F. Ik kan er eigenlijk maar weinig over terugvinden op de site van Samsung. Zo zie ik maar 1 versie van HDR terug, terwijl de basis versie hier in Nederland 3 HDR types ondersteunt.
Mochten er trouwens nog andere aanraders zijn in de prijscategorie van 65" rond de €1500 hoor ik het ook graag!
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Verwijderd
Hier komt wel een oplossing voor middels een FW update, wanneer is altijd afwachten...Samsung en goeie service gaan vaak niet heel goed samen zijn mijn bevindingen.DonnieDoezoe schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:31:
Hey mannen, geen ruzie maken hoor!
Een flinke tijd geleden toen ik voor een OLED wilde gaan was er in het desbetreffende topic een link naar een comment met een lijstje van shops die de laagste prijs hanteerden voor allerlei OLED televisies. Ik zie dat in deze thread niet. Niet meer toegestaan? Als dat wel is toegestaan nog, waar kan de Q9, 65 inch het goedkoopst gehaald worden?
Dat is de 2017 versie. De 2018 versie heeft als naam Q6FN (en de tv in jouw link is de Q6F). De 2017 versie heeft namelijk die voet, dit is dus echt een andere tv. Als je daar vragen over hebt dan kan je hier terecht: [UHD TV] Samsung 2017 QLED TV'sJeru schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:53:
Ik ben op dit moment op zoek naar een 65" TV en loop al een tijdje te twijfelen tussen Qled en Oled, nu heb ik over Oled al redelijk wat informatie ingewonnen maar op Qled gebied kan ik nog wel wat input gebruiken.
Inderdaad niet de bedoeling voor in dit topic.devilsnight schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:14:
Een flinke tijd geleden toen ik voor een OLED wilde gaan was er in het desbetreffende topic een link naar een comment met een lijstje van shops die de laagste prijs hanteerden voor allerlei OLED televisies. Ik zie dat in deze thread niet. Niet meer toegestaan? Als dat wel is toegestaan nog, waar kan de Q9, 65 inch het goedkoopst gehaald worden?
Prijsdiscussies kan je hier voeren:
\[Prijs-discussie] Samsung tv's
[ Voor 41% gewijzigd door Arjant2 op 04-10-2018 15:23 ]
Toch wel, ik kon er al zo weinig over terugvinden. Thanks voor je hulp!Arjant2 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:56:
[...]
Dat is de 2017 versie. De 2018 versie heeft als naam Q6FN (en de tv in jouw link is de Q6F). De 2017 versie heeft namelijk die voet, dit is dus echt een andere tv. Als je daar vragen over hebt dan kan je hier terecht: [UHD TV] Samsung 2017 QLED TV's
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Verwijderd
Inmiddels FW update 1153 die vandaag released is en nog steeds is het probleem met het oplichten van het scherm aanwezig.Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:11:
[...]
Hier komt wel een oplossing voor middels een FW update, wanneer is altijd afwachten...Samsung en goeie service gaan vaak niet heel goed samen zijn mijn bevindingen.
Ben benieuwd wat ze hebben aangepakt met deze updateVerwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:05:
[...]
Inmiddels FW update 1153 die vandaag released is en nog steeds is het probleem met het oplichten van het scherm aanwezig.
Nee dat is goed zoeken en geluk hebben dat je het ergens kunt vinden. De agressieve local dimming die er bij de release was, is al veel verbeterd.
Iemand die nog voor de 8k tv van Samsung gaat die morgen uitkomt?
Twijfel tussen de 65q9f of de nieuwe 8k maar nog geen reviews gezien dus nog even afwachten..
Twijfel tussen de 65q9f of de nieuwe 8k maar nog geen reviews gezien dus nog even afwachten..
Waar is 1153 te vinden? Samsung site geeft 1134 als meest recente?Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:05:
[...]
Inmiddels FW update 1153 die vandaag released is en nog steeds is het probleem met het oplichten van het scherm aanwezig.
edit: ah de UK site heeft wel een meer recente zie ik. Maar even wachten tot die ook hier uitkomt.
[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 08-10-2018 11:41 ]
Nee ik denk dat er een kleine markt voor is.Mossie09 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:52:
Iemand die nog voor de 8k tv van Samsung gaat die morgen uitkomt?
Er is geen content voor, er zit nog geen HDMI 2.1 op volgens mij, dus ooit content er naar toe krijgen gaat alleen via ingebouwde apps of afspelen via USB. Als je het dan ook nog eens echt wil profiteren van 8K dan moet je eigenlijk de grootste versie hebben of er werkelijk met je neus boven op zitten.
De prijzen... 5k voor de kleinste (65 inch)... Dan zou ik toch lekker voor de Q9FN gaan, die krijg je voor de helft.
Edit: oeps 2 posts na elkaar...
Thanks voor je bericht!!
Zit er 2,5 mtr vanaf dus best dichtbij dus zou wel kunnen maar je hebt wel een goede beredenering om lekker voor de q9fn te gaan...
Wat is alleen het verschil tussen HDMI 2.0 en 2.1?
Thanks!
Zit er 2,5 mtr vanaf dus best dichtbij dus zou wel kunnen maar je hebt wel een goede beredenering om lekker voor de q9fn te gaan...
Wat is alleen het verschil tussen HDMI 2.0 en 2.1?
Thanks!
Arjant2 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:15:
[...]
Nee ik denk dat er een kleine markt voor is.
Er is geen content voor, er zit nog geen HDMI 2.1 op volgens mij, dus ooit content er naar toe krijgen gaat alleen via ingebouwde apps of afspelen via USB. Als je het dan ook nog eens echt wil profiteren van 8K dan moet je eigenlijk de grootste versie hebben of er werkelijk met je neus boven op zitten.
De prijzen... 5k voor de kleinste (65 inch)... Dan zou ik toch lekker voor de Q9FN gaan, die krijg je voor de helft.
Edit: oeps 2 posts na elkaar...
@Mossie09
De volledige specs zijn er nog niet, dus ik ga er ook niet echt vanuit dat deze TV morgen al in de winkels verkrijgbaar is.
HDMI 2.1 heeft een hogere bandbreedte.
Genoeg over te vinden als je even googled.
Maar hier artikeltje op tweakers
nieuws: Hdmi 2.1-specificatie is uitgekomen
Komt er op neer dat je bij de huidige 2.0 versie van HDMI gewoonweg bandbreedte te kort komt voor 8K.
Nog een overzicht met de verschillen:
https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies/
Wellicht zit er wel 2.1 op hoor, maar dan zou het de eerste TV zijn daarmee, verdere randapparatuur is er ook nog niet. (coolblue verwacht levering op 10-10? En zegt HDMI 2.0 bij de specs).
PS ik zit ook op 2.5 meter van mijn 65 inch Q9FN. Dat is op zich prima, 8K zie ik niet de toegevoegde waarde direct. Vanaf 75 inch zou je dat op 2.5 meter denk wel gaan zien. Maar nogmaals, dat zal je dan met name zien als er echt 8K content is. Opgeschaald is leuk, maar dat vergroot de detail niet daadwerkelijk.
Ook de voet vind ik eerlijk gezegd niets, ik ben niet van de 2 poten op het uiteinde van de TV. Dan moet je hem eigenlijk al aan de muur hangen of een hele grote TV meubel hebben. Maar goed dat is persoonlijke smaak.
Sowieso zou ik even de reviews afwachten die ongetwijfeld zullen komen. Maar in feite betaal je voor een product waar je niet veel meer aan hebt dan een 4K tv die je voor de helft koopt.
De volledige specs zijn er nog niet, dus ik ga er ook niet echt vanuit dat deze TV morgen al in de winkels verkrijgbaar is.
Komt er op neer dat je bij de huidige 2.0 versie van HDMI gewoonweg bandbreedte te kort komt voor 8K.
Wellicht zit er wel 2.1 op hoor, maar dan zou het de eerste TV zijn daarmee, verdere randapparatuur is er ook nog niet. (coolblue verwacht levering op 10-10? En zegt HDMI 2.0 bij de specs).
PS ik zit ook op 2.5 meter van mijn 65 inch Q9FN. Dat is op zich prima, 8K zie ik niet de toegevoegde waarde direct. Vanaf 75 inch zou je dat op 2.5 meter denk wel gaan zien. Maar nogmaals, dat zal je dan met name zien als er echt 8K content is. Opgeschaald is leuk, maar dat vergroot de detail niet daadwerkelijk.
Ook de voet vind ik eerlijk gezegd niets, ik ben niet van de 2 poten op het uiteinde van de TV. Dan moet je hem eigenlijk al aan de muur hangen of een hele grote TV meubel hebben. Maar goed dat is persoonlijke smaak.
Sowieso zou ik even de reviews afwachten die ongetwijfeld zullen komen. Maar in feite betaal je voor een product waar je niet veel meer aan hebt dan een 4K tv die je voor de helft koopt.
[ Voor 59% gewijzigd door Arjant2 op 08-10-2018 15:42 ]
Thanks voor onderstaand!!
Op coolblue stond eerst release 10/10 maar is nu veranderd naar 19/11 zie ik.
Na onderstaand allemaal gelezen te hebben ga ik mooi voor een q65q9fn.
Op coolblue stond eerst release 10/10 maar is nu veranderd naar 19/11 zie ik.
Na onderstaand allemaal gelezen te hebben ga ik mooi voor een q65q9fn.
Arjant2 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:29:
@Mossie09
@Mossie09 Goede keus om weg te blijven van die 8K tv.
Nog even een handson van Flatpanelshd:
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1536570979
Deze tv is alleen leuk voor de mensen die willen opscheppen dat ze een 8K tv hebben. Want je kan er maar weinig mee. Zelfs Youtube 8K wordt niet ondersteund...
Ze proberen wel HMDI 1 port gecertificeerd te krijgen voor HDMI 2.1. Maar vervolgens hebben ze 8K content gelimiteerd op 30fps. Dus toekomst proof is de TV echt niet.
Nog even een handson van Flatpanelshd:
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1536570979
Deze tv is alleen leuk voor de mensen die willen opscheppen dat ze een 8K tv hebben. Want je kan er maar weinig mee. Zelfs Youtube 8K wordt niet ondersteund...
Ze proberen wel HMDI 1 port gecertificeerd te krijgen voor HDMI 2.1. Maar vervolgens hebben ze 8K content gelimiteerd op 30fps. Dus toekomst proof is de TV echt niet.
Verwijderd
Hij is middels ook weer verdwenen van de NL Samsung site, waarom weet ik niet?Arjant2 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:39:
[...]
Waar is 1153 te vinden? Samsung site geeft 1134 als meest recente?
edit: ah de UK site heeft wel een meer recente zie ik. Maar even wachten tot die ook hier uitkomt.
Hier staat hij op 1153 het fijne weet ik er niet van waarom die verdwenen is van de NL Samsung site.

Firmware-update Samsung QLED Q9FN (2018) 1153.3 beschikbaar
Download (voor install via USB): http://org.downloadcenter...EUC_1153.3.exe&OriginYN=N
e-Manual Versie 3.0.0 (NEDERLANDS): http://org.downloadcenter...0_180917.0.pdf&OriginYN=N
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Al ingediend en antwoord ontvangen? Ik heb hetzelfde issue en aangezien ik verder tevreden ben hoop ik meer op een FW update dan terug te gaan naar de winkel. Heb m al een paar maanden namelijk, maar hoopte dat de laatste update m zou verhelpen....not.DonnieDoezoe schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:31:Maar wat @Verwijderd zegt, dat is dus precies waar ik last van heb. Donkere scene's en de te witte subtitles lijken wel een lamp binnen in de scene. Thanks voor de extra info. Kennelijk speelt dit ook bij meerdere mensen. Ik ga contact opnemen met Samsung, als zij hier geen oplossing voor hebben, ben ik bang dat ik terug naar de winkel ga om een ander beeldbuis te kopen. Want ik kan hier niet mee leven. Zeker niet met een toestel van 2200 euro
Verwijderd
Ik heb een Nvidia Shield op dat apparaat gebruik ik de Netflix app aangezien de Netflix app op deze tv de subtitels kleur niet aanpast als je dat opgeeft in de instellingen van Netflix.
Op de Nvidia Shield heb ik gekozen voor blauwe subs met een donkere border en dan is het probleem al voor 75% minder aanwezig.
De normale .mkv uhd hdr films hebben trouwens helemaal geen last van dit euvel (daar worden de uhd hdr witte subtitels ook niet zo fel wit weergegeven als op de Netflix app) ook de uhd hdr schijfjes die worden afgespeeld op de uhd hdr Blu-ray speler hebben dit euvel niet.
Met normale films (1080p, 720p, televisie) dus geen uhd hdr heb ik dit euvel helemaal niet het is enkel de Netflix app op deze tv en dan uhd hdr films, op Amazon heb ik geen account dus daar kan ik verder geen mededelingen over doen.
Op de Nvidia Shield heb ik gekozen voor blauwe subs met een donkere border en dan is het probleem al voor 75% minder aanwezig.
De normale .mkv uhd hdr films hebben trouwens helemaal geen last van dit euvel (daar worden de uhd hdr witte subtitels ook niet zo fel wit weergegeven als op de Netflix app) ook de uhd hdr schijfjes die worden afgespeeld op de uhd hdr Blu-ray speler hebben dit euvel niet.
Met normale films (1080p, 720p, televisie) dus geen uhd hdr heb ik dit euvel helemaal niet het is enkel de Netflix app op deze tv en dan uhd hdr films, op Amazon heb ik geen account dus daar kan ik verder geen mededelingen over doen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2018 20:03 ]
cc: @NenF2018RTies schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:59:
[...]
Even terugkomend op jouw vraag;
edit- Deze afbeelding van je bedoelde ik. Alleen kleurt het bij mij blauw;
[Afbeelding]
[...]
Hoe heb je dit precies gedaan? Ik krijg het niet voor elkaar op mijn Q9FN icm Note9
Het menu openen dat zichtbaar wordt door je vinger van boven je scherm naar beneden te swipen. Daar staat dan SmarThings en daaronder kan je kiezen om telefoongeluid te streamen naar je TV of van TV naar phone etc. Helaas flikkert het scherm om de zoveel tijd even en heb ik ook een keer heel haperend geluid gehad terwijl ik er niet ver vandaan zat met mijn telefoon.henklbr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:12:
[...]
cc: @NenF2018
Hoe heb je dit precies gedaan? Ik krijg het niet voor elkaar op mijn Q9FN icm Note9
Thanks voor het melden van de firmware update! Ik hoop dat ze het freesync Xbox One X game-mode probleem hebben opgelost. Ik moet deze nu uitzetten als ik iets anders doe dan gamen op mijn Xbox. Dit was nog niet het geval voordat ze de freesync hadden toegevoegd. Ook is 'nog steeds' de local dimming iets te dominant.
Heb je hem uiteindelijk gekocht? Ben benieuwd hoe die bevalt!harm12nl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:44:
Ik hoor en lees weinig over de Samsung QE55Q6F. Deze Qled komt dichter bij mijn budget in de buurt..
We gaan hem gebruiken in een goed verlichte kamer. En voornamelijk voor reguliere tv, sport (voetbal en formule 1) en mkv films/series. Een verstandige keuze?
-EDit- Sorry, verkeerde versie :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Booth op 13-10-2018 20:56 ]
Ik ben vandaag met de klacht naar mediamarkt gegaan en het probleem verbaasde hun enorm. De manager van de afdeling heeft een mail gestuurd naar Samsung en heeft beloofd mij morgen terug te bellen.
Hij zij dat het te maken kan hebben met de slechte local dimming en/of bleeding
Hij zij dat het te maken kan hebben met de slechte local dimming en/of bleeding
Verwijderd
Ik heb er enkel bij Netflix last van zoals ik eerder aangaf dus de local dimming is echt wel oké.
De .mkv bestanden uhd hdr hebben dit euvel niet bij mij.
De und hdr blurays hebben dit euvel bij mij ook niet en als er geen gebruik word genaakt van hdr binnen Netflix heb ik dat euvel ook niet.
Ik denk dat je het meer binnen Netflix zelf zal moeten zoeken deze maken gebruik van een andere hdr norm dan de .mkv bestanden en de uhd hdr blurays.
Netflix gebruikt hdr dolby vision en de uhd hdr blurays gebruiken hdr10.
Het zijn de veel te felle witte subtitels binnen Netflix die hier mede aan bijdrage en ik begrijp dus echt niet dat dat niet word aangepast.
Een film in hdr wil niet zeggen dat de subtitels mega wit moeten worden weergegeven dat is bij uhd hdr blu-ray schijfjes ook niet het geval.
Laat Netflix dit eens aanpassen zoveel werk kan dat toch niet zijn lijkt mij?
De und hdr blurays hebben dit euvel bij mij ook niet en als er geen gebruik word genaakt van hdr binnen Netflix heb ik dat euvel ook niet.
Ik denk dat je het meer binnen Netflix zelf zal moeten zoeken deze maken gebruik van een andere hdr norm dan de .mkv bestanden en de uhd hdr blurays.
Het zijn de veel te felle witte subtitels binnen Netflix die hier mede aan bijdrage en ik begrijp dus echt niet dat dat niet word aangepast.
Een film in hdr wil niet zeggen dat de subtitels mega wit moeten worden weergegeven dat is bij uhd hdr blu-ray schijfjes ook niet het geval.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2018 04:54 ]
Mijn vraag betreft een Samsung-tv uit 2017, maar ik heb een vermoeden dat jullie mij vast en zeker kunnen helpen. 
Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in de Samsung QE55Q7F. Beschikt dit type over twee HDMI-poorten voor 4K@60fps, zodat ik zowel mijn Xbox One X als PS4 Pro op de tv aan kan sluiten?
Graag 2017 toestellen in het daarvoor bestemde topic.. dank!
Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in de Samsung QE55Q7F. Beschikt dit type over twee HDMI-poorten voor 4K@60fps, zodat ik zowel mijn Xbox One X als PS4 Pro op de tv aan kan sluiten?
[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 17-10-2018 21:32 ]
Ik heb de ondertitels van Netflix op "geel" gezet, en dat geeft duidelijk verbeteringVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 04:30:
Ik heb er enkel bij Netflix last van zoals ik eerder aangaf dus de local dimming is echt wel oké.
Verwijderd
Hier staan ze op blauw met zwarte border ook dat geeft een duidelijke verbetering.henklbr schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:56:
[...]
Ik heb de ondertitels van Netflix op "geel" gezet, en dat geeft duidelijk verbetering
Eergisteren een QE55Q7F besteld bij PlatteTV.nl. Allereerst geleverd met foutieve 'one connect-kabel' en toen ik hem daarnet voor de eerste keer aanzette werd ik getrakteerd op het volgende:

Lijkt mij defecte backlight, toch? Baal wel enorm als een stekker nu!

[ Voor 18% gewijzigd door Michael Knight op 17-10-2018 21:34 ]
Met een foute kabel en dan zo'n defect denk ik dat misschien niet een nieuwe tv hebt gekregen. Een foute kabel lijkt me echt heel sterk dat dat in de fabriek fout gaat. Misschien ver gezocht maar ik denk dat het een teruggestuurde tv is en dat die mensen de kabel van hun vorige tv erin hebben gedaan.Yonix schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:17:
Eergisteren een QE55Q7F besteld bij PlatteTV.nl. Allereerst geleverd met foutieve 'one connect-kabel' en toen ik hem daarnet voor de eerste keer aanzette werd ik getrakteerd op het volgende:
[Afbeelding]
Denk ik ook. Meteen contact opgenomen met PlatteTV.nl. Moet foto's aanleveren en dan zullen ze, als ik het mailtje mag geloven, een omruiling in gang gaan zetten. We'll see.Marcievg schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:10:
[...]
Met een foute kabel en dan zo'n defect denk ik dat misschien niet een nieuwe tv hebt gekregen. Een foute kabel lijkt me echt heel sterk dat dat in de fabriek fout gaat. Misschien ver gezocht maar ik denk dat het een teruggestuurde tv is en dat die mensen de kabel van hun vorige tv erin hebben gedaan.
De tv zit, in ieder geval, weer netjes terug in de doos. Maar goed, had hem liever aan de muur gehad.

Mocht het zo zijn dat die tv al een keer eerder is verkocht dan is het echt belachelijk dat ze hem jou hebben verkocht als een nieuwe. Het laat ook zien dat een tv die retour komt niet wordt getest en/of nagekeken. Een kapot paneel kan gebeuren maar een kabel van een ander model dat kan echt niet.Yonix schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:18:
[...]
Denk ik ook. Meteen contact opgenomen met PlatteTV.nl. Moet foto's aanleveren en dan zullen ze, als ik het mailtje mag geloven, een omruiling in gang gaan zetten. We'll see.
De tv zit, in ieder geval, weer netjes terug in de doos. Maar goed, had hem liever aan de muur gehad.
Doe dat ff in het 2017 topic dan als je al weet dat je verkeerd zit? Daar krijg je ook gewoon antwoord en raken mensen hier niet in de war.Yonix schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:34:
Mijn vraag betreft een Samsung-tv uit 2017, maar ik heb een vermoeden dat jullie mij vast en zeker kunnen helpen.
[UHD TV] Samsung 2017 QLED TV's
Je gaat nu fotos en problemen plaatsen van een 2017 toestel in een 2018 topic.
Werkt zeer verwarrend omdat er ook een 2018 versie van de Q7F is.
En inderdaad vervelend dat je tv een retourmodel is. Maar plattetv zou ook zeker niet mijn keuze zijn om een tv te kopen. Krijg daar toch altijd het gevoel van een dozenschuiver zonder al te veel service.
[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 17-10-2018 19:50 ]
Is niet waar geen dozenschuiver ,Koop al jaren bij platte tv en mocht er een pronleem zijn wordt dit meteen of op afspraak opgelost..Tv stuk ? Leentoestel geen probleem
Verwijderd
Liever bestel ik bij de local dealer dan maar iets meer betalen dan heb ik de service die ik wens.
Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.