Acties:
  • +4Henk 'm!
Begin maart heeft Samsung zijn nieuwe televisies voor 2018 onthuld. De Zuid-Koreaanse fabrikant komt met een groot aantal nieuwe modellen, waaronder de topmodellen in de QLED-reeks. Deze tv’s beschikken onder meer over een Invisible One Cable Connection, Bixby-integratie, SmartThings-ondersteuning en de Ambient Mode.

De 2018-modellen:

Samsung Q9F QLED tv
•QLED
•Lcd led met quantum dots
•Full Array led
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•3700 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 2000 (2000 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black Elite filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•60 Watt audiosysteem
•Premium One Remote Control
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q9FN (3.199 euro)
•65-inch: QE65Q9FN (4.299 euro)
•75-inch: QE75Q9FN (6.499 euro)

Samsung Q8C QLED tv
•QLED
•Edge lit led-verlichting
•4K Ultra HD
•Gebogen design
•3300 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1500 (1500 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•40 Watt audiosysteem
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q8CN (2.399 euro)
•65-inch: QE65Q8CN (3.499 euro)

Samsung Q8F QLED tv
•QLED
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•3200 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1500 (1500 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•40 Watt audiosysteem
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q8FN (2.299 euro)
•65-inch: QE65Q8FN (3.399 euro)

Samsung Q7F QLED tv
•QLED
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•3200 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1500 (1500 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•40 Watt audiosysteem
•One Remote Control
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q7FN (2.199 euro)
•65-inch: QE65Q7FN (3.299 euro)
•75-inch: QE75Q7FN (4.699 euro)

Samsung Q6F QLED tv
•QLED
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•2800 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1000 (1000 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ambient mode
•Clean Cable Solution
•40 Watt audiosysteem
•One Remote Control
•Samsung Smart tv
•Modellen: •49-inch: QE49Q6FN (1.499 euro)
•55-inch: QE55Q6FN (1.799 euro)
•65-inch: QE65Q6FN (2.499 euro)
•75-inch: QE75Q6FN (4.099 euro)
•82-inch: QE82Q6FN (5.299 euro)

*Met dank aan Homecinemamagazine voor de volledige specs

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Skybiker
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-01 10:37
Hier hangt de 65Q7FN-2018 al een week aan de muur en hier hebben wij nergens last van, sport perfect, gamen perfect en Netflix 4k draadloos streamen ook perfect, Geen banding e.d te zien.

De kleuren spatten van het scherm, alleen vind ik de beeldstand "movie" een stuk minder dan op mijn oude Samsung pd60 plasma tv, het lijkt of er een geel laagje overheen zit. maar dat is 1 van de minpuntjes, een ander punt is dat er alleen dolby over arc terug kan, dus geen dts.

Hiervoor moet je alles via een versterker/receiver aansluiten. Ook de smart afstandbediening is niet zo smart als er beweert wordt en een harmonie is dus aan te bevelen.

De Samsung Q7FN is gewoon een goede uhd smart tv met mooie kleuren en een goed geluid, (4.1 Dolby digital) Al raden wij een versterker of sound bar aan om lekker te genieten van een betere sound bij je film of game.

De zwart waarden zijn serieus goed en wit is ook gewoon wit, dus voor dat hoef je het niet te laten, ik zie het verschil met de vorige plasma niet.

Backlight bleed zie je alleen als je het hele beeld zwart maakt en dan nog meer een heel klein randje rond het scherm, ook hier zie je dan dat zwart niet helemaal zwart is, maar bij gebruik tijdens film, tv of gamen zijn de zwart waardes gewoon echt zwart, pfff nog duidelijk zo.

Al met al, zijn de Q 7 en 9 serie geen tv's waar je om moet twijfelen al zijn ze wel aan de prijs.

Ook de afwerking is heel netjes al is er veel plastic gebruikt, ook de connect box is beter dan van de vorige modellen, veel groter en de voeding zit er ook in, ook heeft deze nu een internet aansluiting, dus je hebt alleen de onzichtbare kabel naar je tv lopen.

Ook blijft de nieuwe grotere connect box veel koeler dan de vorige modellen. hoogstens wordt die louw na een avond gebruik.

Over de kijkhoek, de kijkhoek is zeer goed te noemen, eigenlijk net zo goed als mij LG IPS schermen die ik voor mijn pc gebruik, wanneer je an de zijkant gaat zitten is het beeld helder genoeg om alles goed en duidelijk te zien, dus die 178 graden doet hij makkelijk.

De Anti reflectie coating doet zijn werk heel goed, ik kan met de volle zon erop gewoon goed kijken, terwijl ik met de pd 60 wel verduisterde gordijnen nodig had, dit was gewoon een spiegel. De Q7FN doet het gewoon goed in een helder verlichte kamer, van spiegel effect heel weinig last.

Dit was even mijn verhaal na een week in volle tevredenheid gebruik.

[Voor 27% gewijzigd door Skybiker op 06-05-2018 23:20]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:34
De review van de 65Q9FN gemaakt door FlatpanelsHD staat online.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1525936564

Hoe meer reviews er verschijnen, hoe meer de hype bij mij afneemt voor deze TV. De contrastwaardes zijn echt bizar goed voor een LCD TV en de helderheid is ook indrukwekkend, maar de tekortkomingen lijken ook duidelijker zichtbaar te worden nu ze de limiet van LCD TV's aan het opzoeken zijn.

- Blooming is minimaal, maar nog altijd zichtbaar.
- DSE is onderdeel van de panel lottery, maar tot nu toe lijken de meeste er last van te hebben.
- Te agressieve Local Dimming die onnodig kleine highlights dimt.
- Pulserende backlight in kiritische scènes (Hier zou ik echt helemaal gek van worden).
- Dankzij de lagere response time van moderne LCD panelen begint de motion op die van OLED te lijken. In theorie alleen maar goed, maar in de praktijk zorgt het voor stutter bij 24p content.

Video van het pulserende backlight.

Video waarbij het zichtbaar is dat local dimming soms te heftig werkt en highlights niet volledig aanstuurt. In de scène waar Ryan Gosling en Emma Stone hun 'paringsdans doen' moet je goed letten op de lantarenpaal. Op de LG C7 schijnt deze feller dan op de Q9FN omdat de APL te laag is en de individuele backlightzones te groot zijn om alleen de lantarenpaal consistent op volle helderheid weer te geven.

Ik denk dat veel reviewers op het eerste gezicht worden weggeblazen door de hoge helderheid die tijdens de metingen naar voren komen en daarmee het bizarre contrast voor een LCD TV dat gehaald worden. Als je echter wat verder kijkt, dan komen er toch wel wat issues om de hoek kijken die voor mij in ieder geval te serieus zijn om te negeren.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Diy streamer - NuPrime DAC9 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• RTies
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19-11-2021
Na bijna 2 weken in het bezit van de QE75Q9FN zijn hier mijn bevindingen;
Blu-ray’s worden perfect ge-upscaled. Ik heb The Dark Knight Rises gekeken en het was prachtig! Echter merk ik dat de local dimming de ondertiteling vaak wat vertraagd volledig oplicht. Hierdoor gaat het van licht grijs naar wit in een fractie van een seconde. Milliseconden, maar het viel me wel op. Dit zie ik soms ook bij de credits aan de rand van het scherm.

Bij 4K HDR via de Netflix-app merk ik wel ellende. Het is alsof de software de ondertiteling niet onderscheidt van de rest van de illustraties op het scherm. Ik merkte dit op bij het nieuwe seizoen van Arrested Development. Er is een scene in een licht gedimde gang en telkens als er gesproken werd en er ondertiteling verscheen, lichtte het hele scherm iets op. Is dat wat je flickering noemt? Het irriteerde/jengelde me wel in ieder geval. Zou het door het 100% wit zijn van de ondertiteling dat de HDR motor (?) volle kracht op deze posities geeft en een stralend effect over je hele scherm probeert te na te bootsen?

DVD wordt lelijk geupscaled. Gisteravond had ik Boogie Nights opgezet, maar dat was zeer matig en ook erg donker. Ik zal nog een wat nieuwere DVD proberen om zeker te zijn of het niet de film zelf was.

Gamen is werkelijk fantastisch. Ik heb veel Mario Kart gedaan op de Switch en dat wordt prachtig weergeven.

Ik heb nog geen 4K Blu ray's kunnen testen, want heb nog geen speler hiervoor. Waarschijnlijk volgende maand pas.

De Youtube app wilde overigens niet de 2 gratis episodes van Cobra Kai draaien. Dit ging wel via de Xbox One, maar de TV app niet.

Btw. mijn TV geeft aan dat de laatste firmware al geïnstalleerd is, maar het nummer wat hier wordt aangegeven is anders :S

Mochten jullie nog specifieke vragen hebben, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned
@RTies Bij mij gaat de gamemodus niet automatisch aan als hij achter een receiver hangt (ps3). Maar de ps3 ondersteunt volgens mij ook geen HDMI-CEC dus sowieso herkent de tv hem niet. Of dit met een zone of Ps4 wel is durf ik niet te zeggen.

Ik heb geen netflix dus kan het niet testen.
De flikkeringen bij HDR content zijn mij eigenlijk nog niet opgevallen. Ik stream dan wel content met hoge bitrate/kwaliteit. Wellicht zit daar een verschil in.

Ik heb een kleine review online gezet over mijn Q9F. Zal hem komende tijd nog wat updaten met ervaringen.
productreview: Samsung QE65Q9F (2018) Zwart review door Arjant2

[Voor 97% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2018 10:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
(overleden)

Firmware-update Samsung QLED Q9FN (2018) 1153.3 beschikbaar

Download (voor install via USB): http://org.downloadcenter...EUC_1153.3.exe&OriginYN=N

e-Manual Versie 3.0.0 (NEDERLANDS): http://org.downloadcenter...0_180917.0.pdf&OriginYN=N

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• karper34
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee