Bedankt hiervoor, Ik heb deze er op gezet maar zowel op de Samsung site als via de tv is deze niet beschikbaar.. Maar het ging goed kan niet zien welke veranderingen er zijn.
Ik wacht wel tot hij via OTA beschikbaar is. Er is momenteel niet iets waarom ik perse nieuwe firmware moet.
Het is idd vreemd, dat op de Nederlandse Samsung-site v1023 nog on-line staat, en niet v1103/v1109!jop33 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:36:
Bedankt hiervoor, Ik heb deze er op gezet maar zowel op de Samsung site als via de tv is deze niet beschikbaar.. Maar het ging goed kan niet zien welke veranderingen er zijn.
Helaas geeft Samsung geen changelogs, maar ik zie echt (al sinds v1103) visuele verbeteringen (bijna tot geen "flikkeringen" meer bij bv ondertitels in een "donkere scene")
Verder voor de "gamers" onder ons, MET een X-Box, is sinds v1103 "FreeSync" toegevoegd (zie onderstaande afbeelding)

Hieronder een video:
[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 19-07-2018 17:47 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Nadat ik van de week de 49Q6FN had gekocht voor de slaapkamer was ik om. Volgende dag gelijk de 65Q9FN besteld voor de woonkamer. Had eigenlijk nog willen wachten tot de prijs nog wat ging zakken maar kon de verleiding niet weerstaan.
Vandaag de tv gekregen en gelijk opgehangen met de no gap beugel. Zijn er mensen hier die dit ook hebben gedaan? De 4 bijgeleverde schroefjes om de beugel aan de tv te zetten passen namelijk niet, ze zijn te kort. Had zelf wel langere maar het zit me toch niet helemaal lekker. Zijn maar m4 schroefjes en komt toch best wat gewicht op. Als er dan iets niet helemaal fijn past, zint me dat niet.
Vandaag de tv gekregen en gelijk opgehangen met de no gap beugel. Zijn er mensen hier die dit ook hebben gedaan? De 4 bijgeleverde schroefjes om de beugel aan de tv te zetten passen namelijk niet, ze zijn te kort. Had zelf wel langere maar het zit me toch niet helemaal lekker. Zijn maar m4 schroefjes en komt toch best wat gewicht op. Als er dan iets niet helemaal fijn past, zint me dat niet.
bmwunited.nl
Die van mij (65Q9F) heb ik eergisteren ook omhoog gehangen met de no-gap muurbeugel. Alle benodigde boutjes waren aanwezig en paste perfect.
Moest je dus de 14 mm lange boutjes gebruiken, uit zakje B1? En staat er bij jou op de doos ook 2017? Voor model 2018 moet ie ook passen lees ik overal maar vind het toch maar vreemd.Bruiser schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:13:
Die van mij (65Q9F) heb ik eergisteren ook omhoog gehangen met de no-gap muurbeugel. Alle benodigde boutjes waren aanwezig en paste perfect.
bmwunited.nl
Anoniem: 1071243
Voor de 2018 q9fn heb je een 2018 model no gap wall mount, welke volgens Samsung nodig is om je 2018 q9fn strakker tegen de muur aan te plaatsen. Met het 2017 model staat je tv dus verder van de muur af, alleen is het onduidelijk hoeveel dit scheelt. Idealiter zou je het 2018 model no gap moeten hebben voor jouw TV.KawaBmw7 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:25:
[...]
Moest je dus de 14 mm lange boutjes gebruiken, uit zakje B1? En staat er bij jou op de doos ook 2017? Voor model 2018 moet ie ook passen lees ik overal maar vind het toch maar vreemd.
Ik heb ook de 2018 beugel, en bij staat ook 2017 op de zakjes....KawaBmw7 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:25:
[...]
Moest je dus de 14 mm lange boutjes gebruiken, uit zakje B1? En staat er bij jou op de doos ook 2017? Voor model 2018 moet ie ook passen lees ik overal maar vind het toch maar vreemd.
Ben er al achter. We zijn te voorzichtig geweest met het plaatsen van de beugel op de tv. Je moet echt de achterkant van de tv iets aandrukken voordat de schroefjes het draad kunnen pakken.
Nu dus de originele 14 mm schroefjes gebruikt en de boel zit gelijk een stuk strakker aan de muur. Nu kun je er bijna niet meer achter kijken.
Bedankt voor het meedenken!
Nu dus de originele 14 mm schroefjes gebruikt en de boel zit gelijk een stuk strakker aan de muur. Nu kun je er bijna niet meer achter kijken.
Bedankt voor het meedenken!
bmwunited.nl
Weet niet of er meer mensen last van hadden, maar ik vond het beeld maar niet mooi in het begin op mijn Q7F.
Wazig leek het af en toe en gewoon minder mooi dan kijken op mijn "gewone" HD tv die ik hiervoor had.
Ben toen eens gaan kijken bij de instellingen van mijn Ziggo kastje en zag dat bij HDMI resolutie:
TV resolutie aanhouden aan stond.
Heb dit vervolgens gezet op 1080P en vind het TV kijken nu veel beter en weer zoals het was.
Wazig leek het af en toe en gewoon minder mooi dan kijken op mijn "gewone" HD tv die ik hiervoor had.
Ben toen eens gaan kijken bij de instellingen van mijn Ziggo kastje en zag dat bij HDMI resolutie:
Heb dit vervolgens gezet op 1080P en vind het TV kijken nu veel beter en weer zoals het was.
Horizon-box? Waar kun je dit vinden dan?Daejji schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:44:
Weet niet of er meer mensen last van hadden, maar ik vond het beeld maar niet mooi in het begin op mijn Q7F.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Excuus voor het niet tijdig reageren..voorbereidingen vakantie etc.
Maar mooi dat je het gevonden hebt henklbr.
Vond het beeld er persoonlijk beter op worden daarna, kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, maar de Horzion box zend uiteraard niet in 4K uit, dus het leek er bij mij op alsof de tv teveel moeite deed ergens voor ofzo. Kan het niet helemaal uitleggen, ben er nu in elk geval helemaal blij mij bij het tv kijken.
Maar mooi dat je het gevonden hebt henklbr.
Vond het beeld er persoonlijk beter op worden daarna, kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, maar de Horzion box zend uiteraard niet in 4K uit, dus het leek er bij mij op alsof de tv teveel moeite deed ergens voor ofzo. Kan het niet helemaal uitleggen, ben er nu in elk geval helemaal blij mij bij het tv kijken.
Ik zit met een eigenaardig probleem met de tv (65Q9FN). Na een tijdje schakelt de tv uit zichzelf naar de stand “tv-input” tijdens het kijken naar de digicorder van Telenet (hdmi 1) en dit op regelmatige basis.
Dit is geen gedrag dat ik verwacht van een high-end toestel?
Situatie:
Coax is niet aangesloten aan de tv.
Mijn av-receiver stuurt de signalen van alle aangesloten apparatuur door naar de hdmi 1 aansluiting van de tv.
Bediening gebeurt mbv een Logitech Harmony One+ remote.
Dit is geen gedrag dat ik verwacht van een high-end toestel?
Situatie:
Coax is niet aangesloten aan de tv.
Mijn av-receiver stuurt de signalen van alle aangesloten apparatuur door naar de hdmi 1 aansluiting van de tv.
Bediening gebeurt mbv een Logitech Harmony One+ remote.
@Bruiser geen last van. Ik heb receiver aangesloten op de hdmi poort met arc (weet even niet uit hoofd welk nummer dat is) maar nog nooit overgeschakeld uit zich zelf, ook niet na uren op de shield series bingewatchen.
Anoniem: 776095
Kort vraagje: Mijn vader wilt upgraden (voor de juiste prijs) naar een Q9FN vanwege de Freesync, het contrast en omdat hij misschien toch een maatje groter wilt dan 55". In Duitsland zijn TV's vaak een stuk goedkoper, maar zou zo'n duits model wel werken met internet en TV van Ziggo?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 776095 op 24-07-2018 09:43 ]
Ga dan voor een import via een Nederlandse retailer die je de garantie geeft dat het werkt. De prijs is vaak hetzelfde.Anoniem: 776095 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:37:
Kort vraagje: Mijn vader wilt upgraden (voor de juiste prijs) naar een Q9FN vanwege de Freesync, het contrast en omdat hij misschien toch een maatje groter wilt dan 55". In Duitsland zijn TV's vaak een stuk goedkoper, maar zou zo'n duits model wel werken met internet en TV van Ziggo?
--
Hoe werkt de winkelmodus eigenlijk bij een TV? Gaat je TV er eerder op kapot omdat het op steroids draait of is het puur content dat helemaal afgestemd is op de TV wat er dan afgespeeld wordt? Dat filmpje dat je te zien krijgt op de Q9FN in de winkelmodus is zo ziek mooi, maar is dat terug te zien in normale content ooit?
[ Voor 44% gewijzigd door RTies op 25-07-2018 11:10 ]
Heb dat nog niet gezien op mijne maar als je 4k filmpjes op youtube kijkt dan weet je ook niet wat je ziet. Zelfs op de q6f is het prachtig.
bmwunited.nl
Mijn ervaring is dat je die kwaliteit niet terug gaat zien. Het is helemaal geoptimaliseerd om je te laten zien wat de tv je te bieden heeft. Die stand lijkt me niet schadelijk aangezien Samsung een lange garantie geeft op inbranden.RTies schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:09:
Hoe werkt de winkelmodus eigenlijk bij een TV? Gaat je TV er eerder op kapot omdat het op steroids draait of is het puur content dat helemaal afgestemd is op de TV wat er dan afgespeeld wordt? Dat filmpje dat je te zien krijgt op de Q9FN in de winkelmodus is zo ziek mooi, maar is dat terug te zien in normale content ooit?
Afhankelijk van de content kun je nog steeds hele mooie beelden verwachten. Neem bijvoorbeeld een goede 4K bluy ray en je zult alsnog genieten. Ook zal er best wel content zijn die in de buurt kan komen van dat demo filmpje.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Voor de q9fn is versie 1133 gister uitgebracht. download via link installeren via usb
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q9FNALXXN/#downloads
Nog geen changelog kunnen vinden.
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q9FNALXXN/#downloads
Nog geen changelog kunnen vinden.
Hoi allemaal,
Weet iemand misschien waar ik de Samsung Q9 2018 model in 65 inch of 55 inch kopen voor een scherpe prijs.
Weet iemand misschien waar ik de Samsung Q9 2018 model in 65 inch of 55 inch kopen voor een scherpe prijs.
\[Prijs-discussie] Samsung tv'sfeyerdam schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:52:
Hoi allemaal,
Er is een firmware-update, 1133.0, beschikbaar voor o.a. Q9FN-series:

Download voor installeren via USB: http://org.downloadcenter...EUC_1133.0.exe&OriginYN=Y
e-Manual v2.0.2: http://org.downloadcenter...2_180720.5.pdf&OriginYN=Y

Download voor installeren via USB: http://org.downloadcenter...EUC_1133.0.exe&OriginYN=Y
e-Manual v2.0.2: http://org.downloadcenter...2_180720.5.pdf&OriginYN=Y
Vorige week instellingen van rtings toegepast. Nu bij donkere beelden ligt het hele beeld op als ondertiteling aanspringt. Ondertiteling is dus te vel. Welke instelling heeft daar invloed op?
Welke firmware-versie heeft je TV: 1023 nog?NenF2018 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:00:
Vorige week instellingen van rtings toegepast. Nu bij donkere beelden ligt het hele beeld op als ondertiteling aanspringt. Ondertiteling is dus te vel. Welke instelling heeft daar invloed op?
Ga ik vanavond controleren.... Het is alleen wel zo dat ik het niet had.
edit: ipgelost
[ Voor 95% gewijzigd door boefje79 op 01-08-2018 16:16 ]
Nu ben ik nieuwsgierig... welke heb je? En is hij ook strak aan de muur?boefje79 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:31:
edit: ipgelost
Haha, de Vögels thin 545, die heeft één arm en is daarmee een stuk dunner dan de (wel goedkopere) instapper.
Wel €180 maar dan heb je ook wat...
Wel €180 maar dan heb je ook wat...
Er is een firmware-update (NL), 1134.0, beschikbaar voor o.a. Q9FN-series:

Download voor installeren via USB: http://org.downloadcenter...EUC_1134.0.exe&OriginYN=Y

Download voor installeren via USB: http://org.downloadcenter...EUC_1134.0.exe&OriginYN=Y
En: welke software staat op jouw TV?NenF2018 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:11:
[...]
Ga ik vanavond controleren.... Het is alleen wel zo dat ik het niet had.
Hier staat ie nog steeds op 1103 en als ik laat zoeken naar nieuwe updates dan geeft ie niks aan.
bmwunited.nl
Ook maar de 65'' Q7 gekocht. Ik wou eerst een ''oudere'' LG C7 OLED aanschaffen.
Aangezien de TV bij ons ongeveer 24/7 aan staat durfde ik het niet goed aan ivm inbranden.. Ook hebben wij een hele lichte kamer.
Ik heb 1950 euro betaald wat ik toch niet te duur vond, gaat ook nog 300 euro cashback vanaf dat is netto een mooie prijs.
Strakjes even de beugel bestellen morgen het geheel ophangen, ben benieuwd..
Zal even wat hier en door wat door lezen ivm callibratie.
Aangezien de TV bij ons ongeveer 24/7 aan staat durfde ik het niet goed aan ivm inbranden.. Ook hebben wij een hele lichte kamer.
Ik heb 1950 euro betaald wat ik toch niet te duur vond, gaat ook nog 300 euro cashback vanaf dat is netto een mooie prijs.
Strakjes even de beugel bestellen morgen het geheel ophangen, ben benieuwd..
Zal even wat hier en door wat door lezen ivm callibratie.
Handmatig updaten via de USB een idee?KawaBmw7 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:57:
Hier staat ie nog steeds op 1103 en als ik laat zoeken naar nieuwe updates dan geeft ie niks aan.
Hij kan iemand me informeren hoe ik kan zien dat ik te maken hebben met een Samsung q9f toestel van 2018 of 2017. Als ik correct ben geïnformeerd gebruikt Samsung hetzelfde type nummer.
Alvast bedankt voor de tips.
Een aantal verschillen weet ik
1 aansluitkabel
Full Array diming
Ik was aan het hopen dat je het ook kan zie aan de type nr.
1 aansluitkabel
Full Array diming
Op de doos staat 2018, en als je cashbackactie krijgt heb je ook een 2018 model. Die verloopt morgen wel.
De one connect box is groot.michelk31 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:38:
Hij kan iemand me informeren hoe ik kan zien dat ik te maken hebben met een Samsung q9f toestel van 2018 of 2017. Als ik correct ben geïnformeerd gebruikt Samsung hetzelfde type nummer.
1 aansluitkabel
Full Array diming
Er gaat een kabeltje naar je tv die je tv voorziet van beeld en voeding.
En er zit een verschil in de voet tussen de 2017 en 2018 q9
Het typenummer dat op de achterkant moet staan is q9fnalxxn voor het 2018 model en q9faml voor het 2017 model.
Wanneer je op de bon naar de prijs kijkt en je moet een of 2 keer slikken dan heb je waarschijnlijk ook het 2018 model
[ Voor 0% gewijzigd door Marcievg op 04-08-2018 09:59 . Reden: Typo ]
Dat snap ik. Maar waarom pakt ie het dan niet automatisch?
bmwunited.nl
Gebeurt vaak dat de FW on-line wel beschikbaar is, maar via FOTA nog niet...KawaBmw7 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
Dat snap ik. Maar waarom pakt ie het dan niet automatisch?
TV ook handmatig moeten updaten, bij mij stond die op 1025. Vond ook geen nieuwe software.. dan maar een USB erin..
Calibratie van rtings vond ik niet zo geweldig moet ik zeggen. Te donker te gelig.. net dat er een filter overheen wordt gezet bij film mode..
Calibratie van rtings vond ik niet zo geweldig moet ik zeggen. Te donker te gelig.. net dat er een filter overheen wordt gezet bij film mode..
Dat had ik ook. Ik vond de films echt niet meer zo mooi.Frank1973 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:05:
TV ook handmatig moeten updaten, bij mij stond die op 1025. Vond ook geen nieuwe software.. dan maar een USB erin..
Nu kijk ik op de preset natural.
Haha dat gele is omdat je gewend bent aan "vivid colors" wat dus eigenlijk overdreven is.
Ok. Wat is het nut van HDR plus?S0epkip schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:20:
Haha dat gele is omdat je gewend bent aan "vivid colors" wat dus eigenlijk overdreven is.
Bij HDR + gaat de tv bij geen-HDR bronnen er zelf HDR van maken. Klinkt leuk maar wordt het beeld wel onnatuurlijker van. Immers dit wordt op basis van een algoritme gedaan en kan alleen maar een inschatting maken van hoe het beeld in HDR mogelijk zou zijn.
Daarnaast is instellingen overnemen ook geen 'kalibreren' dus je beeld kan alsnog afwijken van ideaal. Film Mode vs echt gekalibreerd is ook veelal best nog een duidelijk verschil die de klachten van een waas en gelig beeld geheel wegneemt.
('Natural' is overigens ook een oerslechte preset)
Voorbeeld van de nieuwe Q6 (Film Mode, referentieplaatje, gekalibreerd, Standaard). Enige is dat je vanuit Film Mode meestal de minste aanpassing hoeft te doen om al het referentieplaatje te benaderen.

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 05-08-2018 13:09 ]
Binnenkort hangt de kersverse Q9 aan de muur.
Wie weet een goed (en betaalbaar) contact om deze te kalibreren in de regio Haarlem (Hillegom)?
Wie weet een goed (en betaalbaar) contact om deze te kalibreren in de regio Haarlem (Hillegom)?
Dat heb ik dus ook, met name bij Netflix met HDR.. voorzien van de nieuwste firmware.. welke setting of instelling is dat?NenF2018 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:00:
Grappig: The stand looks different, too. Q8 has a two-legged feet design rather than the more – in my opinion – clumsy stand that supports Q9. I found this particular element of Q8 to be an upgrade in terms of aesthetics and the way that each leg snaps onto the TV by force of magnetism is cool
Ik weet niet met welke voet van de Q9FN hij vergelijkt, de amerikaans of de Europese, maar clumsy? Aesthetics? Daar waar de Q9FN een mooie voet heeft, heeft de Q8DN van die lullige pootjes op de hoeken. Smaken verschillen zullen we maar zeggen maar dit is de eerste reviewer die ik lees die de voet van de Q9FN lelijk vind en die lullige voetjes op de hoeken mooi.

Anyway... 40 FALD zones maar... Dat vind ik persoonlijk nogal zwaar tegenvallen.
Zeker in vergelijking met de Q9FN.
Smaken verschillen inderdaad. Vind de voet ook best lelijk van de Q9fn.Arjant2 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:24:
[...]
Grappig: The stand looks different, too. Q8 has a two-legged feet design rather than the more – in my opinion – clumsy stand that supports Q9. I found this particular element of Q8 to be an upgrade in terms of aesthetics and the way that each leg snaps onto the TV by force of magnetism is cool
Ik weet niet met welke voet van de Q9FN hij vergelijkt, de amerikaans of de Europese, maar clumsy? Aesthetics? Daar waar de Q9FN een mooie voet heeft, heeft de Q8DN van die lullige pootjes op de hoeken. Smaken verschillen zullen we maar zeggen maar dit is de eerste reviewer die ik lees die de voet van de Q9FN lelijk vind en die lullige voetjes op de hoeken mooi.![]()
Anyway... 40 FALD zones maar... Dat vind ik persoonlijk nogal zwaar tegenvallen.
Zeker in vergelijking met de Q9FN.
Dat had ik bij de firmware 1024 ook, maar heb het bij de 1133 (inmiddels is 1134 er al) getest in een scene van Arrested Development waar het me het eerst opviel, en merkte dat het weg was.Frank1973 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:41:
[...]
Dat heb ik dus ook, met name bij Netflix met HDR.. voorzien van de nieuwste firmware.. welke setting of instelling is dat?
(QE75Q9FN)
Freesync activeren voor Xbox One X betekend wel dat je TV daarna niet meer films van games kunt onderscheiden in de Xbox One app. Je Xbox One X geeft alleen de optie Freesync weer wanneer de TV op Game Mode staat en daarin ook de Freesync is geactiveerd. Dit betekend dus dat deze niet meer automatisch uit de Game Mode schiet, wanneer je iets anders doet dan een game speelt. Het is dus afwegen waar je meer waarde aan hecht. Misschien dat dit dmv een update weer verholpen wordt, maar op dit moment is het nog net niet allemaal. Bovendien is de Freesync te lastig om te activeren voor de digifoob op deze manier.
Wat ik nu wel heb bij firmware 1133, is dat de TV vaak tijdens scrollen in het menu on te pas het scherm dimt. Het heeft niets met automatisch dimmen te maken, want dat staat uit.
Heb net 1134 gedownload en zal vanavond kijken of dat verholpen is.
Zo zie je maar, ik ken geen enkele TV met een mooiere voet dan de Q9FN naar mijn smaakgiantgiantus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:17:
[...]
Smaken verschillen inderdaad. Vind de voet ook best lelijk van de Q9fn.
Maar als iets niet esthetisch is dan is het wel 2 van die hoekpootjes natuurlijk want lomper kan niet.
De Amerikaanse Q9FN vind ik overigens ook een lelijke voet hebben.
@RTies ben blij dat jij wel snel overgaat naar nieuwe FW, kan ik het tenminste nog even aankijken
[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 07-08-2018 15:06 ]
Wil eindelijk mijn QE65Q7F gaan bestellen, maar nu kwam plattetv nog met de vraag of ik deze verzekering wil afnemen: https://www.plattetv.nl/i...pakket-ultrahd-13572.html
Doen jullie dit altijd? Zou het zelf vooral nemen voor het geval je dode pixels krijgt, maar komt dat wel snel/vaak voor bij QLED?
Doen jullie dit altijd? Zou het zelf vooral nemen voor het geval je dode pixels krijgt, maar komt dat wel snel/vaak voor bij QLED?
@YinYang Dode pixels heb je volgens mij in hoofdzaak direct out of the box. Dus meteen na fabricage. Zoals 2 keer een PSP en een keer een DS. Ik heb in ieder geval nog nooit een apparaat gehad waarbij enkele pixels kapot gingen na verloop van tijd/gebruik. Wel een lijn met pixels door een disconnect met het stroom voor die specificieke lijn.
Ik zelf neem die verzekering in ieder geval nooit erbij.
Ik zelf neem die verzekering in ieder geval nooit erbij.
[ Voor 8% gewijzigd door RTies op 08-08-2018 15:31 ]
Ik neem ook nooit de verzekering.
Idem. Dode pixels heb je eigenlijk altijd out of the box en dan stuur je hem gewoon terug onder wkoa. Dus nee geen verzekering.
Reset jij je TV, of beeldinstellingen, na het updaten? Of laat je alles hoe het al ingesteld was?RTies schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:46:
[...]
Dat had ik bij de firmware 1024 ook, maar heb het bij de 1133 (inmiddels is 1134 er al) getest in een scene van Arrested Development waar het me het eerst opviel, en merkte dat het weg was.
(QE75Q9FN)
Wat ik nu wel heb bij firmware 1133, is dat de TV vaak tijdens scrollen in het menu on te pas het scherm dimt. Het heeft niets met automatisch dimmen te maken, want dat staat uit.
Heb net 1134 gedownload en zal vanavond kijken of dat verholpen is.
Mijn TV is aangesloten op de Horizonbox van Ziggo, als ik mijn TV aanzet gaat de box ook aan, echter als ik de TV uit zet blijft de box ook aan.Nu wil ik natuurlijk ook dat deze uit gaat.
Nu heb ik in de manual gekeken maar ik vind niet de oplossing.
De horizonbox zit op HDMI 1 aangesloten.
Iemand een idee?
Nu heb ik in de manual gekeken maar ik vind niet de oplossing.
De horizonbox zit op HDMI 1 aangesloten.
Iemand een idee?
@henklbr
Nee ik laat alles voor wat het is. Althans, ik vorige week 1133 geupdate, maar met die hitte weinig zin gehad om alles te testen of iets opvallends te constateren. Wel de HDR flickering getest wat me irriteerde en dat was weg.
Gisteren heb ik geupdate naar firmware 1134 en zal deze week even wat testjes eruit gooien. Het is jammer dat Samsung nergens aangeeft wat nieuwe firmware veranderd. Dat had alles een stuk makkelijker gemaakt. Zo blijkt dat 24p content ook niet helemaal fijn loopt bij de PAL modellen (Europees hertz dingetje). Ik heb het nog niet gecheckt, maar dat zou ik wel update waardig vinden.
Nee ik laat alles voor wat het is. Althans, ik vorige week 1133 geupdate, maar met die hitte weinig zin gehad om alles te testen of iets opvallends te constateren. Wel de HDR flickering getest wat me irriteerde en dat was weg.
Gisteren heb ik geupdate naar firmware 1134 en zal deze week even wat testjes eruit gooien. Het is jammer dat Samsung nergens aangeeft wat nieuwe firmware veranderd. Dat had alles een stuk makkelijker gemaakt. Zo blijkt dat 24p content ook niet helemaal fijn loopt bij de PAL modellen (Europees hertz dingetje). Ik heb het nog niet gecheckt, maar dat zou ik wel update waardig vinden.
Is het overigens mogelijk om Abient mode aan te laten staan in combinatie met Spotify. Wij luisteren vaak Spotify via de TV, maar willen het scherm "uit" hebben.
Vannacht netjes een mail gekregen van Samsung voor de cashback actie.
Dat ze alles in goede orde hebben ontvangen, en dat ze de komende 2 weken alles checken.
Als alles klopt dat ze dan binnen 6 weken uitbetalen.
Nog even wachten dus..
Dat ze alles in goede orde hebben ontvangen, en dat ze de komende 2 weken alles checken.
Nog even wachten dus..
Bij mij ging het vrij snel, binnen 2 weken na de email had ik het geld binnen.Frank1973 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:05:
Vannacht netjes een mail gekregen van Samsung voor de cashback actie.
Nog even wachten dus..
Iemand van jullie die het gelukt is om een egreat (A5) te bedienen via de samsung remote? (Apple tv lukt prima, A5 wordt niet herkend...)
Ik heb mijn 2018 versie QE55Q7F(NAT) nu inmiddels 4 weken en hij bevalt overal gezien erg goed. Het enige wat ik heb opgemerkt is dat bij voetbalwedstrijden de bal soms sneller lijkt te gaan dan het beeld aankan, en dat vind ik behoorlijk opmerkelijk. De witte bal lijkt dan een soort schokkerig over het beeld te gaan, kan het eigenlijk moeilijk uitleggen. Ik moet daarbij ook zeggen dat dit niet bij alle voetbalwedstrijden is. Dit is overigens zowel via YouTube als via de TV van Telfort het geval.
Soms heb ik het idee dat dit ook bij andere beelden het geval is, bijvoorbeeld bij een motor race.
Ik heb op dit moment de software 1021 erop staan.
Wie herkent dit of weet wat ik hiermee aan moet?
Soms heb ik het idee dat dit ook bij andere beelden het geval is, bijvoorbeeld bij een motor race.
Hi, alhoewel ik de 82nu8000 is de firmware (en software als ik in het verborgen menu kijk staan daar ook de qled instellingen) volgens mij gelijk, ik had 1020 en nu de 1134 en misschien was het alleen zeer slecht bij de 1020 want bij 1134 is het veel beter Dus misschien al verbeterd bij de 1021.Billov schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:42:
Ik heb mijn 2018 versie QE55Q7F(NAT) nu inmiddels 4 weken en hij bevalt overal gezien erg goed. Het enige wat ik heb opgemerkt is dat bij voetbalwedstrijden de bal soms sneller lijkt te gaan dan het beeld aankan, en dat vind ik behoorlijk opmerkelijk. De witte bal lijkt dan een soort schokkerig over het beeld te gaan, kan het eigenlijk moeilijk uitleggen. Ik moet daarbij ook zeggen dat dit niet bij alle voetbalwedstrijden is. Dit is overigens zowel via YouTube als via de TV van Telfort het geval.
Maar ik herken het helemaal en op een 82 zie je alles veel makkelijker. Bij (te) snel bewegende vingers zie je het ook. Een deel van het beeld lost op, bij zeer slechte beelden valt de deinterlacing zelfs uit elkaar (bijv zeer slechte youtube filmpjes) er is duidelijk (zie je misschien niet op bijv een 49?) ook ghosting en trailing.
(ik zie het ook op satelliet, sd, hd, uhd met en zonder hdr of hlg) schijfjes nog niet bekeken op deze tv (heb net een 4k speler besteld).
Ja het is nu allemaal wel binnen de perken (en vaak is het beeld geweldig), en het is dus nu wel okish, maar het zou wel beter moeten kunnen.
Ik kan me een sony advertentie ergens herinneren waar ze over oa dit probleem spraken, weet niet meer waar, en dat kon je dan zien bij hun concurrentie en niet op de sony, en ja je ziet het bij de samsungs.
Dus hopen dat samsung een verdere verbetering uitbrengt, want (bijv) die iets te snelle voetbal ziet er gewoon niet uit.
het is gewoon een software probleem dat alleen samsung wat aan kan doen.
Update eerst eens even naar de laatste firmware, want je loopt flink achter en kijk dan nog eens even?Billov schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:42:
De TV staat hier niet om bekend, sterker nog krijgt hoge scores van RTINGS op gebied van motion handeling.
Dat beeld van youtube matig is daar kunnen we weinig mee, kan ook gewoon aan youtube liggen, sowieso is de bitrate daarvan niet bepaald hoog.
Kabel TV zou beter moeten zijn maar wellicht heb je daarvoor ergens een instelling niet helemaal geweldig staan. Eerst maar beginnen met nieuwste firmware.
@mohtfan66 Op zich zegt de firmware natuurlijk niet alles. Ik zit ook op 1134 met een Q9F en heb nul last bij snelle beelden, maar dat had ik ook niet bij de firmwareversies ervoor. Gaat natuurlijk ook om het type scherm.
[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 14-08-2018 09:50 ]
Ligt natuurlijk ook aan het scherm, maar ook aan de beeldinstellingen.
Zelf heb ik vrijwel geen last, zo goed als dit heb ik het nog niet gehad. Zelf ben ik in het bezit van 65q7.
Misschien een beetje spelen met je beeldinstellingen. Aan de bron van het kijkmateriaal kun je niks doen.
Zelf heb ik vrijwel geen last, zo goed als dit heb ik het nog niet gehad. Zelf ben ik in het bezit van 65q7.
Misschien een beetje spelen met je beeldinstellingen. Aan de bron van het kijkmateriaal kun je niks doen.
Nee klopt, maar het type scherm van de nu8000 zou sneller zijn als de q9fn. De 9 heeft een beter achtergrondverlichting (fald) en iets betere kleurtjes ivm qled, maar is volgens mij verder gelijk. En volgens rtings zou motion zeer goed zijn, maar die hebben nl geen groot scherm getest. misschien zijn sommige (productie) schermen net iets beter en dat een deel van het probleem daardoor ook kan komen ongeacht de maat. Maar heb je wel div motion testen bekeken, daar kun je het nl ook deels zien. zoals de draaiende vierkantjes met een (oa) wit achtergrond (met zwart achtergrond zie je niets), dan zie je een lichte zwarte trail erachter. en de (te) snelle letters er onder zijn ook niet zuiver (wel de wat langzamere). Ik weet niet welke voormaat je hebt, maar het valt allemaal minder op een klein scherm, plus sommige ogen zijn meer sensitive voor sommige dingen. Ik zelf word gek van dlp regenbogen, maar niet iedereen kan die zien.Arjant2 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
@mohtfan66 Op zich zegt de firmware natuurlijk niet alles. Ik zit ook op 1134 met een Q9F en heb nul last bij snelle beelden, maar dat had ik ook niet bij de firmwareversies ervoor. Gaat natuurlijk ook om het type scherm.
Dat het hele beeld oplicht als de ondertiteling aanspringt zou mogelijk een LCD euvel kunnen zijn. Al is het wel extreem dat het hele beeld oplicht als de ondertiteling aanspringt. Dynamisch contrast (of andere dynamische standen) wellicht aanstaan? Ik heb zelf een OLED, maar merkte vooral bij HDR Netflix content dat die ondertiteling je ogen er uit brandt.Frank1973 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:41:
[...]
Dat heb ik dus ook, met name bij Netflix met HDR.. voorzien van de nieuwste firmware.. welke setting of instelling is dat?
Ik heb de ondertitels in netflix (alleen via www.netflix.com te benaderen) als volgt aangepast en dan is het beter: lettertype blokkeren, schaduw verzonden. Je kunt ook gaan voor een gele ondertiteling.
[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 14-08-2018 10:47 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
@mohtfan66 65 inch heb ik staan en heb echt nul last van enige ghosting of trailing.
Ik heb geen filmpjes bekeken van de nu-reeks. Van de Q9FN wel en die wordt bijna overal getest in 65 inch formaat (behalve bij rtings maar dat komt waarschijnlijk omdat die zelf de toestellen kopen) en geen reviewer die daar over gevallen is.
Ik heb geen filmpjes bekeken van de nu-reeks. Van de Q9FN wel en die wordt bijna overal getest in 65 inch formaat (behalve bij rtings maar dat komt waarschijnlijk omdat die zelf de toestellen kopen) en geen reviewer die daar over gevallen is.
[ Voor 63% gewijzigd door Arjant2 op 14-08-2018 10:49 ]
het is minimaal en je kan het niet altijd zien,Arjant2 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:45:
@mohtfan66 65 inch heb ik staan en heb echt nul last van enige ghosting of trailing.
bekijk deze eens
YouTube: LCD display motion test 60fps
Ai op de 24 inch monitor waar ik deze even bekeek is het veel slechter als op de samsung, alleen de trail kan ik hier niet zien.
Ik heb nu gele ondertiteling. Nu is het euvel ook weg. Je zag het ook alleen bij donkere scènes, dan lichte het hele scherm op.
Als je het niet bij alle voetbalwedstrijden hebt is het overigens wel apart, dan zou je eerder aan de bron denken die niet goed is.Billov schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:42:
Je zou eens kunnen spelen met motion plus. Als je die aanzet dan verminderd ghosting, maar dan creëer je wel weer artifacts. Als je het laag aan zet wellicht vind je het dan beter gaan.
Nogmaals bij voetbal wedstrijden of motorracen herken ik niets van dit alles bij de Q9F en ook reviews van herkennen dit beeld niet.
Het filmpje van @mohtfan66 ja dan zie je het, maar dat is de meest extreme situatie die je kan bedenken. Overigens wel een mooi filmpje om de motionplus te testen. Dan zie je goed wat dit met je beeld doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2018 10:00 ]
Ik heb overigens sinds gisteren een ub424 en heb met mijn test disk het beeld beter kunnen instellen ook voor motion (had nog geen speler aangesloten gehad). Een disk, zelfs dvd, werkt toch beter dan wat je op het net kan gebruiken om te kalibreren (zelfs gray scale tracking is beter (is afwijkend van rtings (uiteraard))). (hcfr kleur calibratie moet ik een keer uitvoeren als ik tijd heb)
Dus het is nu weer een tikje beter, maar je blijft het zien. Nu is het wel zo dat ik nog geen enkel device heb gezien die motion perfect aan kan, maar ik ben er van overtuigd dat het nog beter zou moeten kunnen. Heel vroeger op mijn oude 32 (of nog eerder 20 4:3) waren dit soort zaken niet echt een probleem, maar op een 82 tv (wat niet zo bijzonder groot meer is) moeten dit soort zaken beter geregeld worden, en ik weet dat perfect niet mogelijk is en ja ik ben misschien wat kritisch.
En als de source dan ook gebreken toont door te lage bitrate/compressie fouten (HD 7-12 mb ipv 25-35mb), dan komen de problemen uiteraard nog verder naar voren, maar juist daar kan goede tv software meer hulp bieden.
Dus het is nu weer een tikje beter, maar je blijft het zien. Nu is het wel zo dat ik nog geen enkel device heb gezien die motion perfect aan kan, maar ik ben er van overtuigd dat het nog beter zou moeten kunnen. Heel vroeger op mijn oude 32 (of nog eerder 20 4:3) waren dit soort zaken niet echt een probleem, maar op een 82 tv (wat niet zo bijzonder groot meer is) moeten dit soort zaken beter geregeld worden, en ik weet dat perfect niet mogelijk is en ja ik ben misschien wat kritisch.
En als de source dan ook gebreken toont door te lage bitrate/compressie fouten (HD 7-12 mb ipv 25-35mb), dan komen de problemen uiteraard nog verder naar voren, maar juist daar kan goede tv software meer hulp bieden.
Wat zijn nu in hoofdlijnen jou beeldinstellingen? Scheelt dat veel met Rtings?mohtfan66 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:33:
Ik heb overigens sinds gisteren een ub424 en heb met mijn test disk het beeld beter kunnen instellen ook voor motion (had nog geen speler aangesloten gehad). Een disk, zelfs dvd, werkt toch beter dan wat je op het net kan gebruiken om te kalibreren (zelfs gray scale tracking is beter (is afwijkend van rtings (uiteraard))). (hcfr kleur calibratie moet ik een keer uitvoeren als ik tijd heb)
Het betreft een nu8000, niet een Q, plus de kleur calibratie moet ik nog uitvoeren, dus ben er nog niet helemaal. (handmatig kun je het maar zover krijgen)Frank1973 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:46:
[...]
Wat zijn nu in hoofdlijnen jou beeldinstellingen? Scheelt dat veel met Rtings?
Maar jazeker is dit afwijkend, elk scherm is anders ook al heb je exact dezelfde versie. bijv rtings is een goed begin, maar je moet (even buiten de kleur) altijd test beelden gebruiken om je eigen beeld goed in te stellen en voor de saturatie van kleur heb ik een blauw filter samen met een bijpassend testbeeld, daarmee ging ik van 35 (gebruik makend van youtube en rgb op blauw) terug naar 29 (als ik het goed herinner). Maar ook dit kan wijzigen afhankelijk van de kleurkalibratie.
ik kan vanavond wel kijken wat de huidige instellingen zijn als je dat echt wilt weten, maar daar heb je denk ik niet zoveel aan.
de judder blur setting heb ik op 7(boven) en 8 (onder) staan (dacht ik), ik weet alleen niet welke welk is zonder het te zien, maar neem aan dat dat bij de 2018 allemaal op dezelfde volgorde staat.
betreft 2018 ja Q7, Met de Judder en Blur heb ik nog niet gespeeld staan nu op 0
Het is geen Q model dus laten we dat niet in dit topic doen dan, settings van een ander model neerzetten want dat werkt verwarrend.mohtfan66 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Het betreft een nu8000, niet een Q, plus de kleur calibratie moet ik nog uitvoeren, dus ben er nog niet helemaal. (handmatig kun je het maar zover krijgen)
ik kan vanavond wel kijken wat de huidige instellingen zijn als je dat echt wilt weten, maar daar heb je denk ik niet zoveel aan.
de judder blur setting heb ik op 7(boven) en 8 (onder) staan (dacht ik), ik weet alleen niet welke welk is zonder het te zien, maar neem aan dat dat bij de 2018 allemaal op dezelfde volgorde staat.
Dat kan helpen. probeer ook auto uit, bij mij was dat bijna goed.Frank1973 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:23:
betreft 2018 ja Q7, Met de Judder en Blur heb ik nog niet gespeeld staan nu op 0

Om terug te kopen op mijn eigen vraag. Op deze afbeelding zie je rechtsboven iets van muziek. Dit is in de Ambient mode. Maar hoe...geen idee!
Gisteren weer wat aan het spelen geweest en het beeld is redelijk goed met hier en daar nog een tandje bijgesteld voor normaal beeld, maar voor voetbal werkt het gewoon niet. De rust en goede motion, ook voor voetbal, zoals op mijn oude C8000 wel werkt (let op ook pas na menig firmware updates), werkt nog niet met de 1134 firmware.Frank1973 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:23:
Enige oplossing die ik zie is movie voor (bijna) alles en standaard (wel aangepast) en alles uit werkt het beste voor voetbal (en soortgelijk) dus ook motion op uit, ook al irriteert het relatieve algehele beeld me dan.
hopelijk word dit verbeterd in een van de komende firmwares, want het gewone beeld kan daar ook verder profijt van hebben.
Gisteren ineens een blauwe streep onder in beeld van mijn Q9F. Bij alle bronnen dezelfde streep. Tv keer uitgezet, zonder resultaat. Stroom 5 minuten eraf gehaald en toen was het weer goed.
Wil helemaal niet zeiken maar ben benieuwd of meerdere hier last van hebben gehad of misschien nog wel krijgen.
Wil helemaal niet zeiken maar ben benieuwd of meerdere hier last van hebben gehad of misschien nog wel krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door KawaBmw7 op 17-08-2018 13:32 ]
bmwunited.nl
Als ik het goed begrepen heb is er op dit moment een cashback actie op de 2018 modellen, met 400 euro cashback op de Samsung QE55Q8F. Bol verkoopt deze nu voor 1834, dus daar gaat dan nog 400 euro van af? Of hebben ze het al verwerkt in de prijs? Dit lijkt zo want alle andere shops vragen er nog 2299 voor (link: pricewatch: Samsung QE55Q8F (2018) Zwart
Promotie link Samsung: https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/X3LM4N8NDGXPZ/
_
edit: bol.com is niet de verkoper, maar een reseller, geld in dit geval dus niet. Nvm boys!
Promotie link Samsung: https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/X3LM4N8NDGXPZ/
_
edit: bol.com is niet de verkoper, maar een reseller, geld in dit geval dus niet. Nvm boys!
[ Voor 16% gewijzigd door Oynky op 17-08-2018 14:17 ]
Let op dat dit niet de versie is met FALD, dat is namelijk de Q8DN.Oynky schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:04:
Als ik het goed begrepen heb is er op dit moment een cashback actie op de 2018 modellen, met 400 euro cashback op de Samsung QE55Q8F. Bol verkoopt deze nu voor 1834, dus daar gaat dan nog 400 euro van af? Of hebben ze het al verwerkt in de prijs? Dit lijkt zo want alle andere shops vragen er nog 2299 voor (link: pricewatch: Samsung QE55Q8F (2018) Zwart
_
Worden APPS automatisch geüpdatet zoals Netflix bv? Of worden die meegenomen in de firmware update? Bij LG kon ik ze handmatig updaten,dat heb ik nu nog niet kunnen vinden.
@Frank1973 Standaard staat automatisch updaten van apps aan. Worden onafhankelijk van firmware geupdate.
Dat kan je vinden door in de balk onderin naar apps te gaan en dan rechtsboven het tandwieltje voor de instellingen.
Dat kan je vinden door in de balk onderin naar apps te gaan en dan rechtsboven het tandwieltje voor de instellingen.
Ik kom niks over een Q8DN tegen in de pricewatch, lees een artikel en zie dat ze nog moeten komen.Arjant2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:24:
[...]
Let op dat dit niet de versie is met FALD, dat is namelijk de Q8DN.
Ik heb een mooie deal gekregen op de FN versie bij Apollo!
[ Voor 6% gewijzigd door Oynky op 17-08-2018 17:02 ]
Q9 zit volgens mij op 1500 na cashback meen ik gelezen te hebben in het OLED prijstopic. Wellicht ook interessant gezien klein verschil met de Q8?
Maar wie weet heb je een topdeal nu voor de Q8 en is het verschil weer groter
Maar wie weet heb je een topdeal nu voor de Q8 en is het verschil weer groter
Klopt ik zie ze ook nog nergens.Oynky schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
Ik kom niks over een Q8DN tegen in de pricewatch, lees een artikel en zie dat ze nog moeten komen.
Ik heb een mooie deal gekregen op de FN versie bij Apollo!
Top dat je een goeie deal hebt.
Horen je wel hoe de tv bevalt!
TV bevalt goed!Arjant2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:34:
[...]
Klopt ik zie ze ook nog nergens.
Top dat je een goeie deal hebt.
Horen je wel hoe de tv bevalt!
Ik heb al wat verschillende instellingen geprobeerd en ik ben nog niet zeker of dit wel opgelost kan worden.
Bij het kijken van een donkere scene, is het beeld ook erg netjes, enkel wanneer er bijvoorbeeld ineens ondertiteling bij komt dan zie je het mooie zwart in eens grijs worden omdat de backlight oplicht, het systeem probeert hier waarschijnlijk de ondertiteling duidelijk weer te geven (lijkt mij).
Wat je dus ziet is dat bij scenes die donker zijn, waarbij ondertiteling er soms wel en soms niet is, je duidelijk het contrast ziet pulseren als ware - dit vind ik zeer storend. Ik zou graag willen weten hoe dit contrast vast gezet kan worden. Iemand een idee?
Algemeen probleem van een FALD, en de 8 fald versie heeft weinig zones, ik denk niet dat je er al te veel aan kunt doen. Sorry zie dat je de fn hebt. misschien dimming aanpassen, ook het beeld goed instellen, contrast en brightness dmv test beelden
[ Voor 36% gewijzigd door mohtfan66 op 20-08-2018 11:13 ]
Ja precies, nog verder onderzoeken of een setting dit fixed kan zetten, of upgrade naar een Q9, omdat FALD dit fenomeen enkel om de ondertiteling zelf zou genereren, in plaats van het hele oppervlakte, right?mohtfan66 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:06:
Algemeen probleem van een FALD, en de 8 fald versie heeft weinig zones, ik denk niet dat je er al te veel aan kunt doen. Sorry zie dat je de fn hebt. misschien dimming aanpassen, ook het beeld goed instellen, contrast en brightness dmv test beelden
correctOynky schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Ja precies, nog verder onderzoeken of een setting dit fixed kan zetten, of upgrade naar een Q9, omdat FALD dit fenomeen enkel om de ondertiteling zelf zou genereren, in plaats van het hele oppervlakte, right?
Mits er genoeg zones zijn, op de Q8DN (en vele andere) zijn er lang niet genoeg zones om het zo in te perken ... (maar idd wel niet helemaal tot aan de bovenkant van het scherm)Oynky schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Ja precies, nog verder onderzoeken of een setting dit fixed kan zetten, of upgrade naar een Q9, omdat FALD dit fenomeen enkel om de ondertiteling zelf zou genereren, in plaats van het hele oppervlakte, right?
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 20-08-2018 23:20 ]
Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.