Acties:
  • +4Henk 'm!
Begin maart heeft Samsung zijn nieuwe televisies voor 2018 onthuld. De Zuid-Koreaanse fabrikant komt met een groot aantal nieuwe modellen, waaronder de topmodellen in de QLED-reeks. Deze tv’s beschikken onder meer over een Invisible One Cable Connection, Bixby-integratie, SmartThings-ondersteuning en de Ambient Mode.

De 2018-modellen:

Samsung Q9F QLED tv
•QLED
•Lcd led met quantum dots
•Full Array led
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•3700 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 2000 (2000 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black Elite filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•60 Watt audiosysteem
•Premium One Remote Control
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q9FN (3.199 euro)
•65-inch: QE65Q9FN (4.299 euro)
•75-inch: QE75Q9FN (6.499 euro)

Samsung Q8C QLED tv
•QLED
•Edge lit led-verlichting
•4K Ultra HD
•Gebogen design
•3300 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1500 (1500 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•40 Watt audiosysteem
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q8CN (2.399 euro)
•65-inch: QE65Q8CN (3.499 euro)

Samsung Q8F QLED tv
•QLED
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•3200 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1500 (1500 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•40 Watt audiosysteem
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q8FN (2.299 euro)
•65-inch: QE65Q8FN (3.399 euro)

Samsung Q7F QLED tv
•QLED
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•3200 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1500 (1500 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ultra Black filter
•Ambient mode
•One Invisible Cable
•One Connect Box
•360 graden design
•40 Watt audiosysteem
•One Remote Control
•Samsung Smart tv
•Modellen: •55-inch: QE55Q7FN (2.199 euro)
•65-inch: QE65Q7FN (3.299 euro)
•75-inch: QE75Q7FN (4.699 euro)

Samsung Q6F QLED tv
•QLED
•4K Ultra HD
•Flatscreen design
•2800 PQI
•Q Color (100% DCI/P3)
•Q HDR 1000 (1000 nits)
•Q Contrast
•Q Viewing Angle
•Ambient mode
•Clean Cable Solution
•40 Watt audiosysteem
•One Remote Control
•Samsung Smart tv
•Modellen: •49-inch: QE49Q6FN (1.499 euro)
•55-inch: QE55Q6FN (1.799 euro)
•65-inch: QE65Q6FN (2.499 euro)
•75-inch: QE75Q6FN (4.099 euro)
•82-inch: QE82Q6FN (5.299 euro)

*Met dank aan Homecinemamagazine voor de volledige specs
AVSforum heeft alvast een mooie review van het topmodel de Q9F:
http://www.avsforum.com/r...%E2%80%B3-qled-4k-hdr-tv/

En wat youtube beelden zijn ook altijd leuk natuurlijk:
YouTube: (1 Week Later) Owning the 2018 Samsung Q9F / Q9FN FALD QLED TV -- Th...

[Voor 50% gewijzigd door Arjant2 op 17-04-2018 11:07]

Dat zijn lijkt mij inderdaad 2017 prijzen. Kan me niet voorstellen dat ze al 1000 euro onder de adviesprijs gaan zitten en dat hij nu al veel goedkoper gaat zijn dan de 2017-versie met de cashback.
Voor dat geld wil ik hem wel bestellen!

Edit: @Martijn Op de website van apollo staat de 55 inch voor 3.199 euro en de 65 inch voor 4.299. Net als overal. Dus ik denk dat je verkeerde informatie hebt gekregen. Wellicht in de winkel zelf nog wat extra korting, maar dat zal geen 1000 euro zijn voor een tv die nog amper op de markt is.

Cashback:
https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/Y42WJQ9UNYNX5/

[Voor 82% gewijzigd door Arjant2 op 17-04-2018 13:54]

Martijn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:13:
[...]

Ik heb specifiek gevraagd naar de 2018 modellen, waarvan hij bevestigde dat ze er nog niet waren maar dat dit de prijzen gingen worden... Meer weet ik ook niet. Maargoed, bel Apollo en verifieer het ff ;)
Ik wacht wel even af tot er ook daadwerkelijk toestellen te koop zijn, wat het eventueel zou gaan worden heb je weinig aan ;)
Maar ik hoop met je mee dat dat de prijs wordt!
Zou verrassend zijn want daarmee zijn ze veel goedkoper dan de 2017 modellen na een jaar.

Anyway, dit topic is niet direct bedoeld voor een prijsdiscussie maar met name voor ervaringen/problemen met de toestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Martijn Ik heb inderdaad zojuist een mooie prijsopgave gekregen voor 3290 voor de 65 inch.
Ze verwachten eind van de maand voorraad. Met die 500 cashback kom je dan op EUR 2.790.

[Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 17-04-2018 17:29]

markiess schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:09:
Even heel wat anders.
Zag laatst iemand met de vraag of de 2018 Q9FN wel zo gezond is voor de ogen en of je je ogen daar niet mee verpest? Door bijvoorbeeld het blauwe licht wat er in zit wat zeer slecht is voor de ogen of juist door de hoge helderheid van het scherm?
Rare vraag maar toch wel iets om over na te denken.
Ik bedoel het is wel een ding waar veel mensen bijna dagelijks even naar kijken.
Jaja ik sta vaak stil bij dingen waar de meeste mensen niet aan denken
Als jij in een donkere ruimte gaat zitten met scherm op felste stand dan krijg je wellicht een paar lasogen ja.
Echter die hele hoge nits haalt zo een scherm ook alleen maar op kleine delen van t scherm. Heb je grote felle gedeeltes dan is het maximaal aantal nits een stuk lager.
Daarbij komt zit je meestal niet met je neus boven op het scherm dus valt dat effect wel mee.
Over het blauwe licht. Geen idee of dit scherm dat meer of minder heeft dan een ander scherm.
Offtopic maar: Waarom zou je 30 minuten naar een super fel scherm kijken?
Heb je wel eens naar HDR beelden gekeken? Dat is niet continu en over het hele scherm, dat is bijvoorbeeld zonlicht, een schittering, een explosie etc. Dan heb je op een klein gedeelte van een scherm korte tijd een fel gedeelte.
En wat is er aan deze tv anders dan andere dat je je zorgen maakt over blauw licht?
Een telefoon of monitor straalt ook blauw licht uit. Mensen werken jaren dag in dag uit op hun pc of laptop. Dus ik zie niet waarin deze tv dan meer of minder 'gevaarlijk' is. Maar wellicht mis ik iets?

[Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 17-04-2018 22:15]

Misschien beter even een nieuw topic daarvoor openen want dat heeft weinig specifiek met de 2018 QLED te maken maar met tv's, monitoren en telefoons in het algemeen (vandaar offtopic).

[Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 17-04-2018 22:54]

Rtings.com heeft de Q9F inmiddels ook aangeschaft, dus het is nog even wachten op hun review.
Ze hebben ook de US versie van de Q8F gekocht, die is helaas voor ons niet interessant, aangezien die FALD heeft en de EU versie edge lit is.

Edit: Apollo heeft de Q9F 55 inch binnen en wordt in de zaak opgehangen dus als iemand hem wil zien dan weet je waar je moet zijn.

[Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 18-04-2018 17:17]

Het is inderdaad logisch de meest verkochte maten te reviewen. In Europa is dat 55 inch maar in de US zijn big screen tvs al een tijd nog populairder, vandaag denk ik dat 65 inch daar ook vaak getest wordt.
75 inch reviewen wordt nog veel duurder en lastiger qua maat van de tv. Misschien over een aantal jaar als de trend zich doorzet dat mensen een steeds grotere tv kopen.
ja3 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:49:
In de pricewatch zie ik nu dat de QE75Q9FN ook al voor 4700 euro staat bij artencraft (al kan ik niet vinden of je hiernaast nog gebruik kunt maken van de Cashback actie).
ze staan volgens mij niet op de lijst met Samsung dealers waar de korting voor in aanmerking komt.
Dus geen korting
https://api.my-samsung.co...8%20AV%20met%20online.pdf
KawaBmw7 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:27:
[...]

Die actie van Samsung staat los van de prijs waar de winkelier de tv voor aanbiedt. Alhoewel sommige (Expert bv) de cashback wel in de prijs hebben verwerkt in de folder die door de brievenbus kwam.
De prijs staat los ja, maar niet bij alle winkels kan je de cashback claimen bij Samsung, moet wel een deelnemende verkoper zijn, zie mijn vorige post.

[Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 26-04-2018 15:30]

Die hele Q8FN is anders dan hier, niet alleen fald ipv edge lit. Zo heeft die ook geen one connect box in de US, terwijl in Europa alle Q modellen dat hebben behalve de Q6F.

Bij de Q9F heeft de US versie zo te zien een andere voet. Dan is de EU versie toch mooier vind ik.
Apollo kan de 65 inch Q9F voorlopig ook niet leveren. Wel een mooie prijs maar helaas niet leverbaar. Wordt pas half mei voor ze een levering krijgen.
Blijkbaar krijgen alleen de grote ketens mondjesmaat leveringen momenteel.
De 55 inch is wel bijna overal op voorraad.

@Major_ton @RTies smaken verschillen over de LG, ik vindt die soundbar niet mooi, t beeld is ongetwijfeld prima. Maar goed dit is dan ook het QLED topic dus die discussie zullen we hier maar niet voeren ;)

[Voor 58% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2018 18:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!
dvgemerden80 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:27:
[...]

de c8 wint het gewoon van de q9 hoor. zie de review van rtings.com
Thanks voor de heads up. Maar ik wil geen OLED en dan is de Samsung Q9F gewoon 1 van de beste toestellen die te krijgen is.
Straks de review eens uitgebreid lezen.

Ps discussie wat beter is, OLED OF QLED gaan we hier niet voeren. Daar zijn genoeg andere topics voor. Natuurlijk wordt in reviews al snel de vergelijking gemaakt maar niet in elk topic over elke tv hoeft die discussie gevoerd te worden.

[Voor 24% gewijzigd door Arjant2 op 01-05-2018 09:11]

Acties:
  • +3Henk 'm!
dvgemerden80 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:05:
Boeit mij het dat je geen oled wilt. Ik vraag ervaringen van mensen. En het is een vergelijking tussen 2 top tvs. Maar ik ga voor de c8. Ben er over uit. Is gewoon beter dan q9. Betere kleurweergave. Shadiwdetail etc.
Je vraagt helemaal niks. Je komt binnen gestormd op dit QLED forum om te melden dat een OLED beter is en dat je die gaat kopen.' Het boeit je niks' wat ik vind, terwijl jij mij quote, dus reageer ik daarop?
Ik snap je houding niet.
Ik denk dat je in de war bent met je eigen topic over de c8.

Ervaringen van de Q9F zijn er helaas nog niet, althans niemand hier heeft hem nog in huis staan. Helaas heeft Apollo nog steeds geen voorraad, anders had ik hem al thuis staan en dan had je gerust een keer kunnen komen kijken. Overigens zijn de 55 inch wel al goed leverbaar en in veel winkels te bekijken als je wil. Bij Apollo hangt hij (als het goed is) en kan je hem naast de c8 zien. Beide hebben hun specifieke plus en minpunten en voor een ieder is het anders wat belangrijker is.

[Voor 51% gewijzigd door Arjant2 op 01-05-2018 15:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Major_ton Ik heb een vrij lichte huiskamer en kijk ook echt vaak films overdag. Anti reflectie coating schijnt ook erg goed zijn werk te doen. Ben zelf daarnaast niet zo een fan van android tv wat op de sony zit, alhoewel ik dan wel weer een shield heb die prima werkt. En persoonlijk vind ik het model gewoon mooier maar dat is smaak.
Oled voor mij is het voor mij net niet maar dat heeft ook met veel gebruik over dag te maken en t feit dat de tv bij mij altijd aanstaat, al kijkt er niemand. Burn in mag dan wel of niet plaatsvinden maar met een tv die gerust uren achter elkaar aanstaat dagelijks wil ik dat risico gewoon niet nemen. Voor mij is deze FALD tv het compromis tussen oled en led.
De perfecte tv bestaat nog niet. Wellicht over 2 of 3 jaar een microled tv die de heilige graal gaat zijn maar dat duurt wel even voor het betaalbaar en goed door ontwikkeld is.

Tja de panel loterij. Misschien even geduld hebben dan tot productie op orde is.

[Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 01-05-2018 17:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!
@dvgemerden80 het verschil tussen een goede FALD tv met veel zones en een edge lit scherm is wel fors.
Daarbij komt nog eens veel helderder, betere kleurweergave en uiteraard de local dimming die velen malen beter is dan jouw huidige LG.
Maar ook een c8 zal een stuk beter zijn dan je huidige edge lit tv.

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 01-05-2018 19:17]

@markiess Waarom niet even in de winkel gaan kijken? Vraag of ze sport op kunnen zetten of neem zelf iets mee op een USB stick?
Wat ik begrijp is dat het er momenteel op lijkt dat niet alle TV's daar last van hebben, of in ieder geval niet in de zelfde mate.
Daaruit blijkt denk ik dat het momenteel nog een beetje een loterij is qua panel. De een heeft wat last van banding of DSE en de ander niet.
Misschien maar goed dat de TV nog niet goed op voorraad is (voor mij dan). Hopelijk met een paar weken wat betere productieresultaten.

Ik vind de conclusie ook wel mooi dat hij zegt dat de perfecte TV niet bestaat. En dat is natuurlijk ook zo.
De TV krijgt overal wel fors hoge cijfers dus een slechte koop zal het niet zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 03-05-2018 15:16]

markiess schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:34:
[...]

Dat kan niet een 10 want als sport niet echt super is om op te kijken kunnen ze nooit een 10 geven :F
Heb je de review ook gelezen? Volgens mij niet want hij legt zijn conclusie en score uit.
Daarbij heeft hij geen last van banding of DSE in zijn exemplaar.

Ps edit voortaan aub je eigen bericht ipv 3x achter elkaar. Je kan meerdere berichten quoten in 1 post. Wat prettiger voor de andere gebruikers (en ook verplicht op tweakers).

[Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 03-05-2018 19:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!
markiess schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:48:
[...]

Maar The Wall 146-inch MicroLED is in augustus al verkrijgbaar. Daarom had ik gehoopt dat een 65inch wel binnen een jaar verkrijgbaar zou zijn. Ik vind dat ze mij met die Wall blij maken met een dode vogel want The Wall kan ik toch niet bekostigen.
Ten eerste zal het inderdaad nog wel wat jaartjes duren voor het op kleiner formaat en betaalbaar verkrijgbaar is. Ten tweede moet je beseffen dat het een nieuwe techniek is, met alle kinderziekten van dien. Dus staar je niet blind op The Wall. Ja een mooie techniek, maar daar hoef je de komende jaren nog niet echt rekening mee te houden voor in je huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@RTies @NenF2018 Artencraft doet niet mee aan de samsungactie (zie samsungsite voor lijst met officiele dealers). Dus zijn geen officiele dealer. Grote kans dat het een grijze import versie is, vandaar ook dat ze wel voorraad hebben en de NL winkels amper tot niet. Blijkbaar is NL niet zo heel erg belangrijk voor de grote modellen voor Samsung want de importeur krijgt blijkbaar voornamelijk 55 inch modellen die daardoor wel overal te krijgen is.
Zal met een paar weken wel opgelost zijn.

Overigens moet je voor zulke tvs ook gewoon even een offerte opvragen bij zaken als apollo en foka. Dan betaal je een waarschijnlijk ook stuk minder dan de adviesprijs en krijg je nog wel de samsungkorting. Even appels met appels vergelijken. De 65 inch versie gaat ook al voor 1500 (inclusief cashback) onder adviesprijs de deur uit terwijl er amper voorraad is, dus voor die 75 inch zal ook wel een mooie deal te maken zijn. Tis alleen wachten op voorraad.

[Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 08-05-2018 19:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!
markiess schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:27:
Arjant2 de 2018 65 inch Q9FN voor 1500 euro (inclusief cashback) ? Ik denk dat je de 55 inch bedoeld?
Nee dat schrijf ik niet, ik schrijf dat hij 1500 euro onder adviesprijs de deur uit gaat, zoals hier boven terecht al wordt opgemerkt ;)
Dus de 75 inch iets van 1700 onder adviesprijs is niet zo een rare prijs.
jop33 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:23:
Je gaat een Q9 55 echt niet kopen voor 2280 euro of een 2017 model dat zou kunnen,Apollo levert de 55 binen 2 dagen voor 3199 en dan eventueel 200 eurie cashback..
Dan zou ik maar eens een offerte vragen bij Apollo. Ik heb een offerte voor de Q9F 65 inch voor 3.290 waar 500 cashback nog vanaf gaat. De 55 inch kost echt geen 3.199 bij Apollo als je om een mooie prijs vraagt.

Meestal zitten de winkels die niet mee doen aan de cashback actie rond dezelfde prijs als de winkels die wel mee doen als je de cashback meerekent.

[Voor 59% gewijzigd door Arjant2 op 09-05-2018 12:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!
rappejap schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:10:
Wil je de advies prijzen weten, kijk dan in de NL Samsung shop, die voeren de minimale adviesprijzen en hebben afspraken met de NL Winkeliers daar niet onder te gaan.

Bron, Samsung zelf.
Toch niet helemaal waar. Diverse officiele dealers gaan wel degelijk onder de adviesprijs en ook daar krijg je nog netjes cashback op.
Prijzen liggen dan op zelfde niveau als bij winkels die niet mee doen aan de cashback.

Edit: oeps dit moest een edit zijn op mijn vorige post en niet een nieuwe post.

[Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 09-05-2018 12:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!
rappejap schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:17:
[...]

Gebeld en offertes via mail terug gehad, De 65 Q7FN 2018 kon niet lager weg dan 3299, De Q9 serie hadden ze nog niet en de prijzen waarvoor zij het gingen verkopen kon ik terugvinden in de Samsungshop, dat zouden ook hun prijzen worden voor de 2018 modellen. Hier was niets mee te doen en ik werd verwezen om naar het 2017 model te kijken als ik een goede tv wilde waar een goede korting op was.

Maar let op het 20-17 model heeft niet het quantum dot scherm maar een premium scherm volgens Samsung
Tja kan er niks aan doen..ik heb een offerte in de mail van apollo voor de 65 inch q9f 2018 voor 3.290.
Heb ik zeker geluk. Nu alleen wachten op levering.
Overigens heb ik ook in dit topic al een andere winkel gezien die ongeveer t zelfde vraagt (Foka von burg).
Dus of je hebt de verkeerde persoon aan de lijn gehad of ze hebben er al zoveel verkocht op voorhand dat ze de prijs opgeschroefd hebben. Of mijn offerte is fout maar goed dan hebben ze pech want ze hebben geen voorbehoud gemaakt voor prijsfouten.

[Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 09-05-2018 21:26]

@markiess correct. Dat is wat ze bij apollo mij hebben medegedeeld.
Tja het blijft altijd wel lastig, hoe meer reviews je leest over producten hoe minder snel je uberhaupt iets koopt. Want overal is wel wat mis mee.
Overigens raden ze de tv nog steeds aan als 1 van de beste LCD tvs op de markt.
Perfect is de tv zeker niet. Maar ja, de perfecte tv bestaat nog steeds niet.
@Major_ton mee eens hoor dat zulke reviews interessant zijn, beter dan de oppervlakkige. Alleen hoe diepgaander een review is hoe meer op extremen wordt getest en er vaak wel ergens minpuntjes te vinden zijn. Die moet je dan wel zelf op waarde weten in te schatten want vaak worden deze resultaten door anderen aangehaald en enorm opgeblazen.

Ik heb diezelfde ks9000 getest toen en was in de basis ook onder de indruk van de tv al had mijn exemplaar nogal wat problemen.

Voor mij persoonlijk valt oled af dus dan zijn er nog 2 goede opties. De sony of deze samsung waarbij ik de samsung qua design mooier vindt en ook gewend ben aan de hele interface (daar waar de sony interface, op android, vaak kritiek krijgt).
Dat zijn factoren die voor mij meespelen.

De prijs is natuurlijk belangrijk, gelukkig heeft Samsung dat ook ingezien en de prijs een stuk lager dan 2017 ingezet. Wellicht zal die komende maanden nog wel zakken onder de oled prijzen en dan is hij voor meer mensen interessant.

[Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 10-05-2018 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wellicht heeft Samsung toch wel wat problemen met de productie want tot op heden zijn er toch een aantal officiële dealers die maar geen voorraad krijgen, levering wordt steeds uitgesteld. Het is nu zelfs zo dat de dealers geen verwachte leveringsdatum meer krijgen van Samsung anders dan wellicht over 2 a 3 weken, maar zeer beperkt.
De winkels die voorraad hebben vragen de hoofdprijs (lees adviesprijs), blijkbaar zijn er mensen die dat er voor over hebben maar ik in ieder geval niet.

[Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 18-05-2018 15:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!
jop33 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:52:
Als je de Q9 55i inch voor die prijs kunt bestellen zou ik er meteen 5 kopen😂😁 En dan gauw doorverkopen kun je met twee vingers in de neus 1000 euro verdienen 🙄
1000 euro mee verdienen? Dat is 200 euro BOVEN de adviesprijs waar je hem zonder afdingen overal voor koopt 8)7 |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!
Oke zullen we het wellusnietus verhaal over prijzen laten voor wat het is? Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Nog niemand die er een Q9 heeft hier?

Acties:
  • 0Henk 'm!
ScuzzNL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:19:
@ RTies, WOW! Gaaf! Dat is nog is een serieuze upgrade :)

Ik heb besloten voor de 75Q7FN te gaan. Kom van een 65" Samsung LCD (ca. 4 jaar oud) en die is al pleite. Er staat nu tijdelijk een oude 37" budlcd in de woonkamer.... Dat wordt ook een mega vooruitgang :)

Voor de geïnteresseerde.... Ik heb wat rondgebeld voor de 75Q7FN (adviesprijs €4700) en die gaat nu over de toonbank voor zo'n €3750 (bijv. Wifimedia). Dan nog cashback €500 of €700 VT Wonen cheque. Geen slechte deal voor een nieuw model! Uiteindelijk geslaagd bij Apollo. Ook officiële dealer, echter had ik ook nog een wasmachine en wasdroger nodig voor ons nieuwe huis en alles bij elkaar kon zelfs de TV nog een stukkie goedkoper ;)
Congrats, laat even weten hoe de Q7FN bevalt?

Ik wacht zelf nog op mijn 65inch Q9FN.
Was ook al rustig aan t rondkijken naar nieuwe 4K receiver tot afgelopen weekend mijn oude receiver bij zichzelf dacht, als jij toch rondkijkt naar wat nieuws, dan zoek je het maar uit, KLAP, daaag receiver ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Major_ton Als je een keer de 65 inch Q9FN aan de tand wil voelen als ik hem binnen heb (binnen 1 a 2 weken) dan ben je van harte welkom in Den Haag ;)

Ik heb eigenlijk weinig tot niets gelezen over de Q7FN, de Q9FN komt qua motion handling wel goed uit de bus bij de reviewers. Overigens blijft Sony net iets beter daarin.
Ik ben daar gelukkig zelf niet heel gevoelig voor, anders dan het soap opera effect wat ontstaat door de verbeteraars. Die zet ik dan ook zo snel mogelijk uit (dan wel zo laag mogelijk).

[Voor 58% gewijzigd door Arjant2 op 05-06-2018 15:12]

Gongbao schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:28:
Ik heb zelf interesse in de Q7F. Klopt het echter dat er nog geen topic is waar de prijzen bijgehouden worden, zoals voor OLED TVs?

Gewoon googlen levert geen hele hoge kortingen op, op de OLEDs zijn schijnbaar veel betere deals te krijgen?
Zijn denk ik wel prima deals te krijgen. Ik heb je PM gestuurd.
@giantgiantus inderdaad proberen dit topic gewoon te gebruiken voor ervaringen, vragen over de QLEDs.
Wellicht dat iemand zich geroepen voelt een apart prijstopic aan te maken.

@brian_ehv hoe bevalt de 65Q9F verder? Ik zit nog op mijne te wachten. Ben benieuwd naar je ervaringen.

[Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 09-06-2018 20:30]

henklbr schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:47:
[...]

3D? Er zit toch geen "3D-enigine" meer in de nieuwere TV's?
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn ogen niet zo goed zijn en 3D op zijn vorige tv niet goed kon zien (en daarom wellicht dus geen tearing etc ziet op zijn nieuwe TV). Beetje onhandig opgeschreven.

[Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 19-06-2018 09:18]

Inflatable schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 05:28:
Jammer dat de 55" Q9F niet echt wil zakken qua prijs.. Deze TV zou mijn 1e keuze zijn, maar op dit moment is het prijsverschil met de LG OLED 55" C8 wel erg groot met 700 euro.. Daardoor ga ik weer twijfelen.. Iemand een idee waarom de prijs van de Q9F maar niet wil zakken? Waarschijnlijk zal ik gewoon nog iets meer geduld moeten hebben, 2650 euro vind ik in ieder geval te veel geld..
Ik weet niet of het voor de 55 inch ook geldt, maar de 65 inch wordt in zéér beperkte mate geleverd (alleen de grote ketens krijgen wat voorraad), zou zomaar kunnen dat de levering van 55 inch modellen ook nog steeds beperkt is. Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de prijs.

Overigens was de niet zo succesvolle 2017 QLED reeks ook duur en heeft Samsung zich toen niet veel aangetrokken van het prijsniveau ten opzichte van OLED. Hopelijk doen ze dat nu wel meer.

[Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2018 09:17]

Volgens Apollo zou er binnen 2 weken eindelijk een grotere levering gaan plaatsvinden van de 65Q9FN. Ben benieuwd (want dat is ook al meerdere keren uitgesteld). Ook Wifimedia die dik onder de adviesprijzen kan leveren zit op levering te wachten.
No way dat ik de hoofdprijs ga betalen bij 1 van de grote ketens dus ik wacht 'geduldig' af.

[Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2018 12:05]

KawaBmw7 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:16:
Hier net zo hoor. Alleen straks is de cashback actie afgelopen dus dan moet ie nog 500 goedkoper worden, anders heeft wachten geen zin.
Volgens Apollo zijn de geruchten bij de importeur dat de actie verlengd zou worden. Maar goed dat is natuurlijk afwachten, daarvoor zijn het geruchten. Overigens verlaagt Samsung wel vrij standaard haar prijzen na dit soort acties.

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2018 16:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mijn 65Q9FN wordt vrijdag geleverd *O*
Bonanza schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Ik heb de settings van rtings gebruikt, ook al zijn die niet specifiek voor de 55".
Sinds gister de 65 inch versie van de Q9F staan. Ook maar begonnen met de settings van rtings. Ipv warm 2 wel warm 1 gekozen, dat maakt het beeld wat minder geel. Automotionplus had ik uit maar nu eens aan t kijken op 5-3, kijken hoe dat bevalt. Zal komende weken nog wel wat finetunen zijn.

Maar wat een beeld. Eerste indrukken zijn erg goed. Ja soms zie je een zone iets dimmen, rond ondertitels zie je heel kort wat blooming tot de backlight dimt en dan is t weg. Dat zie je echt alleen als je er heel goed op let.
RTies schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:18:
Ja dat staat me ook tegen. De local dimming is te agressief. Ik vraag me af of dit middels een firmware update opgelost kan/gaat worden. Het huidige algoritme zou best wel eens bij een minder agressieve programmering andere euvels kunnen veroorzaken. Ik zou er best wat blooming voor overhebben om wat meer sterren te kunnen zien in bijvoorbeeld Star Wars, maar als ze daardoor meer sturing moeten geven aan positie verlichting, zou dat best invloed kunnen hebben op andere prestaties.
Hoe ervaar jij nu de local dimming?
De nieuwste firmware heeft verbeteringen gebracht aan het local dimming algoritme. Zie:
YouTube: Samsung 55" Q9FN Review: Firmware Update Improves Picture Quality

Ik heb zelf gisteravond de laatste starwars gekeken en ik vond het beeld echt top. In hoeverre je details mist is natuurlijk lastig te zeggen zonder side by side vergelijking maar flikkeringen van de backlight was zeer minimaal en heb er echt op zitten letten of ik t kon zien.

[Voor 42% gewijzigd door Arjant2 op 23-06-2018 11:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned
@RTies Bij mij gaat de gamemodus niet automatisch aan als hij achter een receiver hangt (ps3). Maar de ps3 ondersteunt volgens mij ook geen HDMI-CEC dus sowieso herkent de tv hem niet. Of dit met een zone of Ps4 wel is durf ik niet te zeggen.

Ik heb geen netflix dus kan het niet testen.
De flikkeringen bij HDR content zijn mij eigenlijk nog niet opgevallen. Ik stream dan wel content met hoge bitrate/kwaliteit. Wellicht zit daar een verschil in.

Ik heb een kleine review online gezet over mijn Q9F. Zal hem komende tijd nog wat updaten met ervaringen.
productreview: Samsung QE65Q9F (2018) Zwart review door Arjant2

[Voor 97% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2018 10:46]

KawaBmw7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:47:
@Arjant2 Weet jij zo of je met je tablet of telefoon (al dan niet een Samsung) rechtstreeks beelden kunt sturen naar de tv?
Kan ik vanavond even testen met een Samsung Tablet, maar met elke android tablet/telefoon moet dit werken. Kom ik dus even op terug.

Edit:
Screen mirroring werkt prima tussen een Samsung tablet en de Q9F. Het heeft natuurlijk wel zijn beperkingen. Zo kan je bijvoorbeeld niet ziggo go afspelem op de tv via screen mirror. Dat blokkeert de ziggo app.

[Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2018 18:25]

KawaBmw7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:09:
[...]

Gebruik nu Apple tv maar ding heeft vaak geen verbinding. Zal me er eens in verdiepen. Bedankt!
De Nvidia Shield die ik gebruik heeft een ingebouwde chromecast, dit werkt prima met de Ziggo App.

Overigens ligt het niet weergeven van video van de Ziggo App via Screen Mirror niet aan Samsung maar aan Ziggo die dit actief blokkeren vanwege copyright. Het zou namelijk eenvoudig zijn het beeld op te nemen (en te verspreiden) als ze dit niet zouden doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
De cashback actie is overigens zoals verwacht verlengd tot 5 augustus.
mosselmann schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:03:
Kan je niet instellen dat de backlight niet gelijk naar maximaal staat met HDR content, maar een eigen gekozen waarde onthoudt?
Instelling veranderen op het moment dat je uhd met hdr kijkt? Bij mij gaat backlight niet naar 100 procent meer dan maar blijft gewoon op waarde staan die ik ingesteld heb. Ik moet wel zeggen dat ik alleen uhd met hdr kijk via externe bron.

@giantgiantus als je je echt zo irriteert aan de matige zwartwaardes van je ks7000 moet je inderdaad naar een fald of oled switchen.
Wat de beste keuze daarin is voor jou dat kunnen wij niet zeggen natuurlijk. Ik ben in ieder geval nog steeds happy met mijn q9f.

@Amaze86 wat voor grote verschillen gaan we over een jaar zien dan in t land? Ik zie op korte termijn weinig veranderen.
De eerste grote verandering is microled en dat duurt nog wel langer dan een jaar.

[Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 07-07-2018 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!
jop33 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:14:
Geloof niet altijd die mooie # luchtkastelen verhalen # Leverancier die de goedkoopste is zal zoiets altijd willen vertellen en kenbaar maken ..Onder de mom van ssssss je mag voor deze prijs kopen maar niks zeggen is geloel😂😆
Oke zullen we ophouden hier over? Is al genoeg over geschreven.
Als je een prijstopic wil dan open je er maar 1.
Amaze86 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:15:
Verwacht erg veel van hdmi 2.1 en hdr 4k icm xbox one x en natuurlijk oled die weer stuk beter zullen worden.
HDR 4k inc xbox one kan toch al met huidige tv's?
Alleen HDMI 2.1 komt er dan dus bij. Ik zie niet zozeer die grote grote verschillen in tv land volgend jaar?
En OLED wordt beter? Ja en het jaar daarop weer en jaar daarop wellicht weer? Dat heet vooruitgang en ontwikkeling.
De eerste echt significante grote ontwikkeling is denk ik toch echt microled. Als ze dat goed door kunnen ontwikkelen en de leds klein genoeg kunnen maken dan is dat de opvolger van OLED. Wel de voordelen van individuele pixels die aan en uit kunnen zoals bij OLED maar niet de nadelen.

Anyway de vraag was van @giantgiantus of het de moeite waard was om over te stappen vanaf een KS7000. Alleen de Q9F is de moeite waarde in dat geval, of wellicht de Q8 met FALD die toch ook schijnt te komen in Europa. Of OLED maar zoals gezegd, die afweging moet je zelf make, wat je voorkeur is.

[Voor 55% gewijzigd door Arjant2 op 09-07-2018 09:42]

giantgiantus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:24:
En blooming rond ondertitels? Voor overdag lijkt me de tv sowiso top.
De blooming rond de ondertitels is zeer weinig. Niet te vergelijken met de KS serie (vergelijking KS9000 met Q9F). Het FALD scherm doet daar prima zijn werk. Sommigen klagen dat het algoritme iets te aggressief is waardoor je soms wat flikkeringen ziet of het scherm donkerder wordt weergegeven dan de bedoeling is, waardoor detail verloren gaat (bijvoorbeeld sterren bij Starwars/Star Trek). Ik heb gister voor t eerst bij een film gezien dat de ondertiteling soms iets donkerder was en weer lichter werd in lange hele donkere scene. Mij irriteert het niet, maar als je daar erg gevoelig voor bent dan moet je echt naar OLED toe.

[Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 10-07-2018 11:32]

NenF2018 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:55:
Ik krijg morgen mijn tv binnen. QE55Q9FN.

wat is de beste manier om 4k materiaal te kijken? Mkv bestanden.
Tja wat is de beste manier.
Dat ligt geheel aan wat je voor apparatuur en netwerk hebt liggen?
Een beetje meer informatie zou handig zijn.
Zijn genoeg opties.
@NenF2018 Die receiver zonder 4k ondersteuning maakt het lastig, net als de mede8er, want die ondersteunt ook geen 4k voor zover ik weet.
Wil je volledig gebruik maken van de verschillende audio formaten dan zal je naar een nieuwe receiver toe moeten en een nieuwe mediaspeler. Je kan wel geluid via HDMI-ARC naar je receiver sturen maar dat is maximaal DD 5.1.
Gewoon 4K mkv afspelen kan via de interne videospeler, dus kwestie van hard disk er aan hangen of via het netwerk. Alleen qua geluid ben je dan dus beperkt tot DD 5.1.
Maar dit gaat wel een beetje ver voor dit topic.
Wellicht beter even een topic openen in het mediaspeler forum?

[Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 10-07-2018 14:08]

Trevor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:05:
Is dat die van 2017: https://www.rtings.com/tv...sung/qled-q8c-q8/settings

Anders even verder kijken daar. Maar calibreren heeft zeker nut.
Zal neem ik aan de 2018 versie zijn, anders zit hij in het verkeerde topic.
Calibreren heeft zeker zin, in die zin dat je dichterbij de waarden komt zoals bedoeld door de content makers.
Echter of het je dat waard is moet je natuurlijk zelf bepalen.
Met een paar aanpassingen kan je zelf ook al aardig in de buurt komen.
Helaas heeft Rtings deze niet gereviewd, dus hun settings zijn niet te kopieren.
Uit de diverse reviews blijkt wel dat Samsung de TV's al aardig goed afgesteld heeft als je de Film-modus selecteert, dus de vraag is of je dan nog hele grote verschillen gaat zien na calibratie.

[Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 11-07-2018 08:48]

Ik heb die 'flikkering' bij de ondertitels echt pas 1x gezien, je moet er echt op letten en het is alleen in een heel specifiek geval.
Ik kan niet zeggen dat het storend is maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Verder is de tv echt zoveel beter dan de ks serie dat de keus tussen beide heel makkelijk is.
Krueger F schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:41:
En misschien een domme vraag, maar deze ondersteunen toch gewoon infrarood veronderstel ik?
Ja de afstandsbediening is gewoon infrarood. Dus ook oude samsung afstandsbedieningen of universele werken.
YinYang schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:31:
Ik kwam via pricewatch ook bij Foka uit, maar na het lezen van de recensies op Trustpilot ga ik daar dus echt niets bestellen (zie: https://nl.trustpilot.com/review/www.foka.nl). Dan maar liever wat extra geld kwijt, maar wel een goede aftersales. Daarom ga ik zelf voor plattetv.nl, welke ook een mooie aanbieding kunnen doen (had ze gemaild dat ik meerdere producten af wil nemen).
Er zijn zeker meer opties, altijd meerdere offertes opvragen en niet afgaan op de prijzen op de websites/pricewatch.

De Q8FN zou ik inderdaad ook niet voor gaan dat is zonde van het geld tov de Q7FN.
Je zou hooguit nog kunnen wachten op de Amerikaanse Q8FN met FALD die ook hier heen schijnt te komen, alleen onder andere naam, kan zo snel even niet vinden wat typenummer hier wordt.

Edit: Q8DN wordt de FALD versie. De vraag alleen is wat die gaat kosten en wanneer die komt.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1529476774

Edit 2: adviesprijzen zijn bekend. Maar daar zullen de diverse winkels wel onder duiken.

[Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 17-07-2018 10:06]

Voor mij zou nog wel belangrijk zijn welke voet er onder de TV zit, ik ga uit van een vergelijkbare voet als bij de Q9FN en Q7FN en dus niet zoals bij de Amerikaanse versie de poten aan de buitenkant van het toestel. Als je hem ophangt boeit dat natuurlijk niet.
De Q9FN heeft wel meer FALD zones dan de Q8DN, maar de reviews van de Amerikaanse Q8FN zijn best goed te noemen, dus als hij niet veel meer kost dan de Q7FN dan is dat wel de betere keus tov de Q7FN.
Ik wacht wel tot hij via OTA beschikbaar is. Er is momenteel niet iets waarom ik perse nieuwe firmware moet.
@Krueger F geen last van. Ik heb receiver aangesloten op de hdmi poort met arc (weet even niet uit hoofd welk nummer dat is) maar nog nooit overgeschakeld uit zich zelf, ook niet na uren op de shield series bingewatchen.
feyerdam schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:52:
Hoi allemaal,

Weet iemand misschien waar ik de Samsung Q9 2018 model in 65 inch of 55 inch kopen voor een scherpe prijs.
\[Prijs-discussie] Samsung tv's
Frank1973 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:57:
[...]

Ok. Wat is het nut van HDR plus?
Bij HDR + gaat de tv bij geen-HDR bronnen er zelf HDR van maken. Klinkt leuk maar wordt het beeld wel onnatuurlijker van. Immers dit wordt op basis van een algoritme gedaan en kan alleen maar een inschatting maken van hoe het beeld in HDR mogelijk zou zijn.
Grappig: The stand looks different, too. Q8 has a two-legged feet design rather than the more – in my opinion – clumsy stand that supports Q9. I found this particular element of Q8 to be an upgrade in terms of aesthetics and the way that each leg snaps onto the TV by force of magnetism is cool
Ik weet niet met welke voet van de Q9FN hij vergelijkt, de amerikaans of de Europese, maar clumsy? Aesthetics? Daar waar de Q9FN een mooie voet heeft, heeft de Q8DN van die lullige pootjes op de hoeken. Smaken verschillen zullen we maar zeggen maar dit is de eerste reviewer die ik lees die de voet van de Q9FN lelijk vind en die lullige voetjes op de hoeken mooi. 8)7
Anyway... 40 FALD zones maar... Dat vind ik persoonlijk nogal zwaar tegenvallen.
Zeker in vergelijking met de Q9FN.
giantgiantus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

Smaken verschillen inderdaad. Vind de voet ook best lelijk van de Q9fn.
Zo zie je maar, ik ken geen enkele TV met een mooiere voet dan de Q9FN naar mijn smaak ;)
Maar als iets niet esthetisch is dan is het wel 2 van die hoekpootjes natuurlijk want lomper kan niet.
De Amerikaanse Q9FN vind ik overigens ook een lelijke voet hebben.

@RTies ben blij dat jij wel snel overgaat naar nieuwe FW, kan ik het tenminste nog even aankijken ;)

[Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 07-08-2018 15:06]

Idem. Dode pixels heb je eigenlijk altijd out of the box en dan stuur je hem gewoon terug onder wkoa. Dus nee geen verzekering.
Frank1973 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:05:
Vannacht netjes een mail gekregen van Samsung voor de cashback actie.

Dat ze alles in goede orde hebben ontvangen, en dat ze de komende 2 weken alles checken.

Als alles klopt dat ze dan binnen 6 weken uitbetalen.

Nog even wachten dus..
Bij mij ging het vrij snel, binnen 2 weken na de email had ik het geld binnen.
Billov schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:42:
Ik heb mijn 2018 versie QE55Q7F(NAT) nu inmiddels 4 weken en hij bevalt overal gezien erg goed. Het enige wat ik heb opgemerkt is dat bij voetbalwedstrijden de bal soms sneller lijkt te gaan dan het beeld aankan, en dat vind ik behoorlijk opmerkelijk. De witte bal lijkt dan een soort schokkerig over het beeld te gaan, kan het eigenlijk moeilijk uitleggen. Ik moet daarbij ook zeggen dat dit niet bij alle voetbalwedstrijden is. Dit is overigens zowel via YouTube als via de TV van Telfort het geval.

Soms heb ik het idee dat dit ook bij andere beelden het geval is, bijvoorbeeld bij een motor race.

Ik heb op dit moment de software 1021 erop staan.

Wie herkent dit of weet wat ik hiermee aan moet?
Update eerst eens even naar de laatste firmware, want je loopt flink achter en kijk dan nog eens even?
De TV staat hier niet om bekend, sterker nog krijgt hoge scores van RTINGS op gebied van motion handeling.
Dat beeld van youtube matig is daar kunnen we weinig mee, kan ook gewoon aan youtube liggen, sowieso is de bitrate daarvan niet bepaald hoog.
Kabel TV zou beter moeten zijn maar wellicht heb je daarvoor ergens een instelling niet helemaal geweldig staan. Eerst maar beginnen met nieuwste firmware.

@mohtfan66 Op zich zegt de firmware natuurlijk niet alles. Ik zit ook op 1134 met een Q9F en heb nul last bij snelle beelden, maar dat had ik ook niet bij de firmwareversies ervoor. Gaat natuurlijk ook om het type scherm.

[Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 14-08-2018 09:50]

@mohtfan66 65 inch heb ik staan en heb echt nul last van enige ghosting of trailing.
Ik heb geen filmpjes bekeken van de nu-reeks. Van de Q9FN wel en die wordt bijna overal getest in 65 inch formaat (behalve bij rtings maar dat komt waarschijnlijk omdat die zelf de toestellen kopen) en geen reviewer die daar over gevallen is.

[Voor 63% gewijzigd door Arjant2 op 14-08-2018 10:49]

Billov schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:42:
Ik heb mijn 2018 versie QE55Q7F(NAT) nu inmiddels 4 weken en hij bevalt overal gezien erg goed. Het enige wat ik heb opgemerkt is dat bij voetbalwedstrijden de bal soms sneller lijkt te gaan dan het beeld aankan, en dat vind ik behoorlijk opmerkelijk. De witte bal lijkt dan een soort schokkerig over het beeld te gaan, kan het eigenlijk moeilijk uitleggen. Ik moet daarbij ook zeggen dat dit niet bij alle voetbalwedstrijden is. Dit is overigens zowel via YouTube als via de TV van Telfort het geval.

Soms heb ik het idee dat dit ook bij andere beelden het geval is, bijvoorbeeld bij een motor race.

Ik heb op dit moment de software 1021 erop staan.

Wie herkent dit of weet wat ik hiermee aan moet?
Als je het niet bij alle voetbalwedstrijden hebt is het overigens wel apart, dan zou je eerder aan de bron denken die niet goed is.
Je zou eens kunnen spelen met motion plus. Als je die aanzet dan verminderd ghosting, maar dan creëer je wel weer artifacts. Als je het laag aan zet wellicht vind je het dan beter gaan.

Nogmaals bij voetbal wedstrijden of motorracen herken ik niets van dit alles bij de Q9F en ook reviews van herkennen dit beeld niet.

Het filmpje van @mohtfan66 ja dan zie je het, maar dat is de meest extreme situatie die je kan bedenken. Overigens wel een mooi filmpje om de motionplus te testen. Dan zie je goed wat dit met je beeld doet.

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2018 10:00]

mohtfan66 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Het betreft een nu8000, niet een Q, plus de kleur calibratie moet ik nog uitvoeren, dus ben er nog niet helemaal. (handmatig kun je het maar zover krijgen)

ik kan vanavond wel kijken wat de huidige instellingen zijn als je dat echt wilt weten, maar daar heb je denk ik niet zoveel aan.

de judder blur setting heb ik op 7(boven) en 8 (onder) staan (dacht ik), ik weet alleen niet welke welk is zonder het te zien, maar neem aan dat dat bij de 2018 allemaal op dezelfde volgorde staat.
Het is geen Q model dus laten we dat niet in dit topic doen dan, settings van een ander model neerzetten want dat werkt verwarrend.
Oynky schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:04:
Als ik het goed begrepen heb is er op dit moment een cashback actie op de 2018 modellen, met 400 euro cashback op de Samsung QE55Q8F. Bol verkoopt deze nu voor 1834, dus daar gaat dan nog 400 euro van af? Of hebben ze het al verwerkt in de prijs? Dit lijkt zo want alle andere shops vragen er nog 2299 voor (link: pricewatch: Samsung QE55Q8F (2018) Zwart

Promotie link Samsung: https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/X3LM4N8NDGXPZ/
_
edit: bol.com is niet de verkoper, maar een reseller, geld in dit geval dus niet. Nvm boys!
Let op dat dit niet de versie is met FALD, dat is namelijk de Q8DN.
@Frank1973 Standaard staat automatisch updaten van apps aan. Worden onafhankelijk van firmware geupdate.
Dat kan je vinden door in de balk onderin naar apps te gaan en dan rechtsboven het tandwieltje voor de instellingen.
Oynky schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:59:
[...]

Ik kom niks over een Q8DN tegen in de pricewatch, lees een artikel en zie dat ze nog moeten komen.
Ik heb een mooie deal gekregen op de FN versie bij Apollo!
Klopt ik zie ze ook nog nergens.
Top dat je een goeie deal hebt.
Horen je wel hoe de tv bevalt!
Oynky schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Ja precies, nog verder onderzoeken of een setting dit fixed kan zetten, of upgrade naar een Q9, omdat FALD dit fenomeen enkel om de ondertiteling zelf zou genereren, in plaats van het hele oppervlakte, right?
correct
maikel7 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:55:
Wat zijn momenteel de scherpste prijzen voor de 55Q9FN en waar?
Verkeerde topic:
Als het uitgezet wordt dan kan in feite alle electronica een beetje tikken, overigens bij de Q9FN nog niet gehoord.
Als hij aan staat hoort hij dit echter niet te doen, meeste getik hoor je als hij afkoelt en de boel wat krimpt.

[Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 06-09-2018 11:25]

RichardK2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:59:
Bedankt dan hoef ik mij daar iig niet druk over te maken welk paneel ik krijg.

Vandaag de q9fn binnen gekregen en wordt vanavond alweer opgestuurd als retour.
Erg slecht verpakt waardoor er schade aan de televisie was.
Nu wou de verkoper er wel €100 korting op doen maar dit is in verhouding toch geen passende oplossing.
Heb wel de tijd gehad om even te testen en wauw wat een goed beeld!
Enige min puntje was dat er wel wat 'screen dirt' aanwezig was.
Bij de beta van battlefield in besneeuwde mappen zag je heel licht een soort schaakbord effect in het sneeuw. Er was gelukkig geen vertical banding aanwezig dat was wel weer top.
Is dit normaal dat je allemaal lichte donkere streepjes ziet bij bepaalde beelden die egaal van kleur zijn?
Krijg over twee weken weer een nieuwe 55 q9fn en wil graag weten waar ik op moet letten. Wat als normaal wordt gezien en wat niet.
De tv is op zich echt niet slecht verpakt, gewoon zoals een TV altijd ingepakt is eigenlijk, je moet er wel hele gekke dingen mee doen wil je zichtbare schade aan de TV hebben. Blijkbaar zijn ze er niet zachtzinnig mee omgegaan. Slechte zaak van de vervoerder!
Lichte en donkere streepjes herken ik niet. Wat ik wel eens zie is dat als ik een film kijk via mijn Shield en ik een menu oproep dat niet helemaal egaal grijs is. Maar wat de oorzaak is weet ik niet, nog niet echt in verdiept. Het valt me namelijk alleen dan op, als de rest van het scherm gewoon (stilstaand) beeld van de film weergeeft met een lichtgrijs menu er boven op.

Het enige waar ik me aan 'irriteer' (en dat is een groot woord) is de ondertiteling. Door de local dimming is de ondertiteling nooit egaal, donkerder aan de uiteindes en feller in het midden en dat fluctueert wat. Bij een vroegere firmware versie was het nog erger schijnt, maar helemaal opgelost is het niet.

[Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 11-09-2018 09:52]

Never mind... foutje

[Voor 118% gewijzigd door Arjant2 op 11-09-2018 13:26]

Stond clean digital view aan dan? Dat staat standaard niet aan volgens mij.
Dat is alleen voor hele slechte kwaliteit beeldmateriaal waarbij ruis wordt weggepoetst. Niet heel gek dat je beeld daar gek van gaat doen als je input gewoon goed is.
Maar goed te horen dat t opgelost is!
gekkemarc schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:54:
[...]

Mijn ervaring is niet anders dan dat deze instellingen aan staan.
Zou goed kunnen hoor. Eerste wat ik altijd doe is alle beeld'verbeteraars' uitzetten want die verpesten het beeld gewoon. Er is geen enkele fabrikant die het beeld daadwerkelijk kan verbeteren zonder het beeld op andere punten veel slechter te maken.
Kan me niet herinneren dat die aan stond maar kan zomaar.

[Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 12-09-2018 22:25]

@Tranzy 5 meter, dus voor 99% van de gebruikers lang genoeg.
@devilsnight als je voor FALD wil gaan wil je het liefst de Q9FN want die heeft veel meer zones dan de Q8DN.
Zit wel een prijskaartje aan. De Q8DN zit er een beetje tussen in. Heeft niet heel veel zones maar zal wel beter zijn dan een edgelit. Ik weet niet op welk prijsniveau die binnen gaat komen en wanneer. Want dat vind ik nogal lang duren voor een tv die al lang maanden geleden aangekondigd is.
De serie hiervoor was er geen FALD toestel, dan heb je het al over een toestel van 2 jaar geleden.

De NL versie van de Q8FN (niet te vergelijken met de US versie, want dat is namelijk onze Q8DN) is weinig getest, maar grotendeels vergelijkbaar met de Q7FN. Die Q7FN geeft goed fel beeld volgens de review op Rtings.com.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7fn-q7f-q7-2018

Voor een edgelit TV krijgt de TV echt een prima score.
Zo wit de ondertiteling dat het bijna onprettig is? Hoe hoog heb jeje backlight staan?
Want klinkt alsof die op het hoogst staat.

Hoe heb jeje lokaal dimmen staan?
Stevievvv schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Als je op Netflix voor een film of serie met UHD, HDR kiest staat het backlight automatisch op maximaal dus op 50!
Dus Samsung dat backlight verhaal van jou kant is volledig onzin!
Als je ook normaal kan reageren dan zou dat prettig zijn, anders wens ik je succes met je probleem.

PS het is niet eens jouw probleem want ik reageer op @DonnieDoezoe

[Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2018 14:53]

Stevievvv schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:48:
Ik ben me er totaal niet van bewust dat mijn reactie niet normaal is, ik geef enkel aan dat het backlight verhaal onzin is aangezien het hier om de HDR functie gaat.
Ik weet niet waar jij op reageert, maar ik reageer op @DonnieDoezoe die helemaal niet spreekt over HDR zonder overigens nog maar iets te vertellen over hoe zijn/haar settings zijn, dus als je je toon een beetje kan matigen...

En ja ik vat het persoonlijk op als je zegt dat iets volledig onzin is met een uitroepteken er achter.
Geen goede binnenkomer voor iemand die zich net geregistreerd heeft.

[Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2018 15:00]

Stevievvv schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:59:
Forums staan ermee vol met dit probleem dus als jij het onzin vind dan is dat jou keus.
Meldingen zijn er al voldoende van bij Samsung.

Hier één forum voorbeeldje zo staat het internet ermee vol.

https://eu.community.sams...en-van/td-p/372351/page/4
@DonnieDoezoe heeft het niet eens over HDR, heeft niets van zijn settings verteld, niet of hij op nieuwste firmware draait etc. Dat jij maar direct aanneemt dat het daaraan ligt prima, maar assumption is the mother of all fuck ups!
Misschien ligt het daaraan, misschien niet, maar zolang alle andere zaken niet uitgesloten zijn kijken we daar eerst naar. En elke vraag die gesteld is door mij en door @gekkemarc is gewoon legitiem en normale vragen bij dit soort problemen.

En jij hebt het over onzin, ik neem dat woord niet in mijn mond.

[Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2018 15:04]

@Stevievvv tot 2 maal toe zeggen dat ik onzin praat vind ik niet meevallen. Want nogmaals ik praat geen onzin en zijn allemaal legitieme vragen voor iemand met die problemen die hij verder niet goed geduid heeft.

Maar goed wellicht bedoel je het niet zo maar hou er dan voortaan gewoon rekening mee dat je wel zo overkomt met zulk taalgebruik.

@DonnieDoezoe wellicht kan jeje probleem toelichten en ook vertellen wat je al geprobeerd hebt. Wat je beeldinstellingen zijn etc zoals eerder gevraagd.
Jeru schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:53:
Ik ben op dit moment op zoek naar een 65" TV en loop al een tijdje te twijfelen tussen Qled en Oled, nu heb ik over Oled al redelijk wat informatie ingewonnen maar op Qled gebied kan ik nog wel wat input gebruiken.

Ik zie namelijk in Duitsland onder andere deze versie van de QE65Q6F staan: https://www.0815.eu/656561752
Dat is de 2017 versie. De 2018 versie heeft als naam Q6FN (en de tv in jouw link is de Q6F). De 2017 versie heeft namelijk die voet, dit is dus echt een andere tv. Als je daar vragen over hebt dan kan je hier terecht: [UHD TV] Samsung 2017 QLED TV's
devilsnight schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:14:
Een flinke tijd geleden toen ik voor een OLED wilde gaan was er in het desbetreffende topic een link naar een comment met een lijstje van shops die de laagste prijs hanteerden voor allerlei OLED televisies. Ik zie dat in deze thread niet. Niet meer toegestaan? Als dat wel is toegestaan nog, waar kan de Q9, 65 inch het goedkoopst gehaald worden?
Inderdaad niet de bedoeling voor in dit topic.
Prijsdiscussies kan je hier voeren:

[Voor 41% gewijzigd door Arjant2 op 04-10-2018 15:23]

Stevievvv schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:05:
[...]

Inmiddels FW update 1153 die vandaag released is en nog steeds is het probleem met het oplichten van het scherm aanwezig.
Waar is 1153 te vinden? Samsung site geeft 1134 als meest recente?

edit: ah de UK site heeft wel een meer recente zie ik. Maar even wachten tot die ook hier uitkomt.

[Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 08-10-2018 11:41]

Mossie09 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:52:
Iemand die nog voor de 8k tv van Samsung gaat die morgen uitkomt?

Twijfel tussen de 65q9f of de nieuwe 8k maar nog geen reviews gezien dus nog even afwachten..
Nee ik denk dat er een kleine markt voor is.
Er is geen content voor, er zit nog geen HDMI 2.1 op volgens mij, dus ooit content er naar toe krijgen gaat alleen via ingebouwde apps of afspelen via USB. Als je het dan ook nog eens echt wil profiteren van 8K dan moet je eigenlijk de grootste versie hebben of er werkelijk met je neus boven op zitten.
De prijzen... 5k voor de kleinste (65 inch)... Dan zou ik toch lekker voor de Q9FN gaan, die krijg je voor de helft.

Edit: oeps 2 posts na elkaar...
@Mossie09
De volledige specs zijn er nog niet, dus ik ga er ook niet echt vanuit dat deze TV morgen al in de winkels verkrijgbaar is.
HDMI 2.1 heeft een hogere bandbreedte.
Genoeg over te vinden als je even googled.
Maar hier artikeltje op tweakers
nieuws: Hdmi 2.1-specificatie is uitgekomen

Komt er op neer dat je bij de huidige 2.0 versie van HDMI gewoonweg bandbreedte te kort komt voor 8K.

Nog een overzicht met de verschillen:
https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies/

Wellicht zit er wel 2.1 op hoor, maar dan zou het de eerste TV zijn daarmee, verdere randapparatuur is er ook nog niet. (coolblue verwacht levering op 10-10? En zegt HDMI 2.0 bij de specs).

PS ik zit ook op 2.5 meter van mijn 65 inch Q9FN. Dat is op zich prima, 8K zie ik niet de toegevoegde waarde direct. Vanaf 75 inch zou je dat op 2.5 meter denk wel gaan zien. Maar nogmaals, dat zal je dan met name zien als er echt 8K content is. Opgeschaald is leuk, maar dat vergroot de detail niet daadwerkelijk.

Ook de voet vind ik eerlijk gezegd niets, ik ben niet van de 2 poten op het uiteinde van de TV. Dan moet je hem eigenlijk al aan de muur hangen of een hele grote TV meubel hebben. Maar goed dat is persoonlijke smaak.

Sowieso zou ik even de reviews afwachten die ongetwijfeld zullen komen. Maar in feite betaal je voor een product waar je niet veel meer aan hebt dan een 4K tv die je voor de helft koopt.

[Voor 59% gewijzigd door Arjant2 op 08-10-2018 15:42]

@Mossie09 Goede keus om weg te blijven van die 8K tv.
Nog even een handson van Flatpanelshd:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1536570979

Deze tv is alleen leuk voor de mensen die willen opscheppen dat ze een 8K tv hebben. Want je kan er maar weinig mee. Zelfs Youtube 8K wordt niet ondersteund...
Ze proberen wel HMDI 1 port gecertificeerd te krijgen voor HDMI 2.1. Maar vervolgens hebben ze 8K content gelimiteerd op 30fps. Dus toekomst proof is de TV echt niet.
Yonix schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:34:
Mijn vraag betreft een Samsung-tv uit 2017, maar ik heb een vermoeden dat jullie mij vast en zeker kunnen helpen. :)

Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in de Samsung QE55Q7F. Beschikt dit type over twee HDMI-poorten voor 4K@60fps, zodat ik zowel mijn Xbox One X als PS4 Pro op de tv aan kan sluiten?
Doe dat ff in het 2017 topic dan als je al weet dat je verkeerd zit? Daar krijg je ook gewoon antwoord en raken mensen hier niet in de war.
[UHD TV] Samsung 2017 QLED TV's
Je gaat nu fotos en problemen plaatsen van een 2017 toestel in een 2018 topic.
Werkt zeer verwarrend omdat er ook een 2018 versie van de Q7F is.

En inderdaad vervelend dat je tv een retourmodel is. Maar plattetv zou ook zeker niet mijn keuze zijn om een tv te kopen. Krijg daar toch altijd het gevoel van een dozenschuiver zonder al te veel service.

[Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 17-10-2018 19:50]

@Yonix nice laat even weten hoe hij bevalt! Hopelijk dit keer wel met de juiste kabel
;)
Goedmakertje dan zeker voor de flater die ze geslagen hebben met je een kapotte geretourneerde tv te leveren, want dat is wel een betere tv dan die 2017 Q7F!

[Voor 48% gewijzigd door Arjant2 op 18-10-2018 19:21]

@Yonix Dit keer wel een dichte doos en alles nieuw en netjes ingepakt?
Zoja dan wel pech ja!
Niet toevallig zelf er mee blijven hangen bij t uitpakken? Kan aan t plaatje niet goed zien hoe die schade ontstaan kan zijn maar is het niet 'losgetrokken'?
Ps zit op het strand in de zon dus plaatje is slecht te zien 8)

[Voor 54% gewijzigd door Arjant2 op 20-10-2018 14:29]

En als het waar is wat er gezegd wordt beloofd Samsung een upgrade van de one connect box zodra HDMI 2.1 beschikbaar is. Dat is wel verrassend op zich want dat maakt de tv wel een stuk interessanter. Met de huidige 2.0b kom je in de toekomst tekort als er daadwerkelijk 8K content komt.
@Martijn Bij een FALD scherm hou je altijd last van detail die weg kan vallen in donkere scenes, dat is nu eenmaal de techniek en de balans die de fabrikant probeert te zoeken tussen zwart zo zwart mogelijk maken en maximale detail laten zien, het een sluit het ander uit bij een FALD.
Zoals gekkemarc schreef is inderdaad een aantal firmwares geleden de local dimming minder aggressief geworden, maar je blijft het altijd houden dat detail verdwijnt.
@devilsnight DSE zie ik bij mijn Q9FN alleen als ik in het menu van de tv zit. Verder nul last van.
devilsnight schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:40:
Prachtige televisie die Q9 hoor, hij is gewoon mooier dan de Sony 930e die ik bijna een jaartje heb gehad. Merkte gelijk met Shadow of the Tomb Raider dat het gewoon scherper was.

Maar er is ook een minder leuk dingetje en ik zag AVS er ook al over praten nadat ik het opgemerkt had. Ik keek Seven Seconds op Netflix gisteren en tijdens wat donkere scenes licht het beeld heel erg op wanneer de ontertiteling verschijnt. Zodra het weg is wordt het qua brightness weer normaal.

Eco settings staan uit.
Blijft irritant dat ze dit niet oplossen dan. Probleem ligt schijnbaar toch bij de netflix app want bij andere input is dit niet.
@devilsnight dat klopt.
Met bluray of mkv via nas of usb speelt dit probleem niet... dan worden ondertitels gewoon weergegeven zonder dat het hele beeld op licht. Dit is een bekend probleem van de netflix app. Is hier in dit topic 2 paginas terug ook besproken. Gele subtitels of blauwe omkaderd schijnt een flink verschil te maken.

[Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 22-11-2018 18:03]

madmaus schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:25:
[...]

Nav deze vraag toch even gaan googlen.
Ik sta op het punt de 65q9 te kopen. Het probleem is schijnbaar toch groter dan alleen Netflix. Schijnbaar is het local dimming en ook zichtbaar bij andere films.
Hier zie het duidelijk:
YouTube: subtitles problem QLED Samsung 1
Je kjjkt naar youtube filmpjes van de QLED 2017 modellen en dat heeft dus helemaal niets van doen met de 2018 Q9FN. Dat is niet eens FALD dus appels en peren.

Dus nee hoor dat netflix probleem speelt niet bij andere content.
Ik heb de Q9F ook al paar maanden en heb er geen last van bij andere content.
Ja je hebt te maken met local dimming, dat is altijd bij FALD maar dat het hele beeld oplicht zoals bij netflix is gewoon niet waar. Je moet ook geen filmpjes kijken met oude firmware want het local dimming algoritme is flink aangepakt inmiddels.
Wil je niet het compromis, wat FALD is, dan moet je een OLED nemen.

[Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2018 16:57]

De ondertitels verpesten bij mij het beeld niet.
Natuurlijk is het niet zoals OLED want je hebt nu eenmaal te maken met zones en geen individuele pixels.
Dus je zal altijd houden dat de zones met ondertiteling wat meer licht geven dan donkere zones erom heen.

En wie er wil kan altijd ff langskomen kijken in Den Haag ;)

[Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2018 17:07]

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee