Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn ogen niet zo goed zijn en 3D op zijn vorige tv niet goed kon zien (en daarom wellicht dus geen tearing etc ziet op zijn nieuwe TV). Beetje onhandig opgeschreven.henklbr schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:47:
[...]
3D? Er zit toch geen "3D-enigine" meer in de nieuwere TV's?
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 19-06-2018 09:18 ]
Correct.Arjant2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:16:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn ogen niet zo goed zijn en 3D op zijn vorige tv niet goed kon zien (en daarom wellicht dus geen tearing etc ziet op zijn nieuwe TV). Beetje onhandig opgeschreven.
2350 bij de bekende tv discounterd die ook in het oled topic genoemd worden. Nog steeds duur vind ik overigens.Inflatable schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 05:28:
Jammer dat de 55" Q9F niet echt wil zakken qua prijs.. Deze TV zou mijn 1e keuze zijn, maar op dit moment is het prijsverschil met de LG OLED 55" C8 wel erg groot met 700 euro.. Daardoor ga ik weer twijfelen.. Iemand een idee waarom de prijs van de Q9F maar niet wil zakken? Waarschijnlijk zal ik gewoon nog iets meer geduld moeten hebben, 2650 euro vind ik in ieder geval te veel geld..
Ik weet niet of het voor de 55 inch ook geldt, maar de 65 inch wordt in zéér beperkte mate geleverd (alleen de grote ketens krijgen wat voorraad), zou zomaar kunnen dat de levering van 55 inch modellen ook nog steeds beperkt is. Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de prijs.Inflatable schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 05:28:
Jammer dat de 55" Q9F niet echt wil zakken qua prijs.. Deze TV zou mijn 1e keuze zijn, maar op dit moment is het prijsverschil met de LG OLED 55" C8 wel erg groot met 700 euro.. Daardoor ga ik weer twijfelen.. Iemand een idee waarom de prijs van de Q9F maar niet wil zakken? Waarschijnlijk zal ik gewoon nog iets meer geduld moeten hebben, 2650 euro vind ik in ieder geval te veel geld..
Overigens was de niet zo succesvolle 2017 QLED reeks ook duur en heeft Samsung zich toen niet veel aangetrokken van het prijsniveau ten opzichte van OLED. Hopelijk doen ze dat nu wel meer.
[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2018 09:17 ]
bmwunited.nl
No way dat ik de hoofdprijs ga betalen bij 1 van de grote ketens dus ik wacht 'geduldig' af.
[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2018 12:05 ]
bmwunited.nl
Volgens Apollo zijn de geruchten bij de importeur dat de actie verlengd zou worden. Maar goed dat is natuurlijk afwachten, daarvoor zijn het geruchten. Overigens verlaagt Samsung wel vrij standaard haar prijzen na dit soort acties.KawaBmw7 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:16:
Hier net zo hoor. Alleen straks is de cashback actie afgelopen dus dan moet ie nog 500 goedkoper worden, anders heeft wachten geen zin.
[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2018 16:31 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Dan zul je zien wat je er plezier van hebt. Ik heb vanaf het begin de 55 maar wat een #, beest van een tv*#. Echt een topper
Gefeliciteerd! Super gaaf zeg. Ik hoop dat je er mega veel plezier van gaat hebben!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Reden van vragen ik ben zelf opzoek naar een 75 of 77 inch tv als vervanger van mijn huidige 65inch plasma en heb altijd naar Oled gekeken omdat dat qua zwart toch wel het summum is, echter 77" Oled zit in de een prijs categorie die ik iig niet voor een tv wil betalen. Maar ik zie hier toch ook mensen bewust kiezen voor de QLED waar prijs dus geen reden meer is.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Ik vind €6.499,- voor een 75Q9FN anders ook niet echt acceptabel, maar die prijs zal vast gaan zakken. Ik gok er trouwens op dat een LG 77C8 uiteindelijk voor rond de €6.000,- te krijgen is.Paladin schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:11:
Ik weet niet helemaal of ik het in dit topic mag plaatsen maar wat is voor jullie de beweegredenen om voor een Samsung QLED te kiezen ipv bv een LG Oled die zeker in de 55 en 65inch lager geprijsd zijn.
Reden van vragen ik ben zelf opzoek naar een 75 of 77 inch tv als vervanger van mijn huidige 65inch plasma en heb altijd naar Oled gekeken omdat dat qua zwart toch wel het summum is, echter 77" Oled zit in de een prijs categorie die ik iig niet voor een tv wil betalen. Maar ik zie hier toch ook mensen bewust kiezen voor de QLED waar prijs dus geen reden meer is.
Ik zou eens wat reviews lezen en kijken van onder andere Rtings en HDTVtest om vast te stellen wat het beste bij je past. OLED is mooi en high-end FALD LCD TV's zijn over het algemeen ook erg mooi. Beide technieken zijn echter niet perfect en kennen hun sterke en zwakke punten op verschillende vlakken.
Valid point over de advies prijs van de Q9FN, maarja ook daar kan je hem met goed zoeken al tussen de 4.5 en 5k vinden en dan nog 500 euro cashback brengt hem dicht bij de voor mij meer acceptabele 4k. Oled kan je met heel goed zoeken vinden voor 7.5k oid momenteel.Major_ton schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:36:
[...]
Ik vind €6.499,- voor een 75Q9FN anders ook niet echt acceptabel, maar die prijs zal vast gaan zakken. Ik gok er trouwens op dat een LG 77C8 uiteindelijk voor rond de €6.000,- te krijgen is.
Ik zou eens wat reviews lezen en kijken van onder andere Rtings en HDTVtest om vast te stellen wat het beste bij je past. OLED is mooi en high-end FALD LCD TV's zijn over het algemeen ook erg mooi. Beide technieken zijn echter niet perfect en kennen hun sterke en zwakke punten op verschillende vlakken.
Maar buiten het prijs verschil ben ik vooral benieuwd waarom mensen voor een QLED hebben gekozen en Rtings had ik gelezen HDTVtest nog niet dus die ga ik ook nog even bekijken thnx.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Wat zijn jullie ideale beeld-instellingen en zou je die hier eventueel willen delen?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik heb de settings van rtings gebruikt, ook al zijn die niet specifiek voor de 55".henklbr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:54:
Mensen met een Q9FN 55":
Wat zijn jullie ideale beeld-instellingen en zou je die hier eventueel willen delen?
Wat heb jij bij de "Auto Motion Plus"-setting?Bonanza schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:48:
[...]
Ik heb de settings van rtings gebruikt, ook al zijn die niet specifiek voor de 55".
Custom, en dan 0 - 0?
Nee. Ik vind het SOE niet zo erg dus heb het gewoon op 9 - 3 staanhenklbr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:01:
[...]
Wat heb jij bij de "Auto Motion Plus"-setting?
Custom, en dan 0 - 0?
Sinds gister de 65 inch versie van de Q9F staan. Ook maar begonnen met de settings van rtings. Ipv warm 2 wel warm 1 gekozen, dat maakt het beeld wat minder geel. Automotionplus had ik uit maar nu eens aan t kijken op 5-3, kijken hoe dat bevalt. Zal komende weken nog wel wat finetunen zijn.Bonanza schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:48:
[...]
Ik heb de settings van rtings gebruikt, ook al zijn die niet specifiek voor de 55".
Maar wat een beeld. Eerste indrukken zijn erg goed. Ja soms zie je een zone iets dimmen, rond ondertitels zie je heel kort wat blooming tot de backlight dimt en dan is t weg. Dat zie je echt alleen als je er heel goed op let.
Hoe ervaar jij nu de local dimming?RTies schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:18:
Ja dat staat me ook tegen. De local dimming is te agressief. Ik vraag me af of dit middels een firmware update opgelost kan/gaat worden. Het huidige algoritme zou best wel eens bij een minder agressieve programmering andere euvels kunnen veroorzaken. Ik zou er best wat blooming voor overhebben om wat meer sterren te kunnen zien in bijvoorbeeld Star Wars, maar als ze daardoor meer sturing moeten geven aan positie verlichting, zou dat best invloed kunnen hebben op andere prestaties.
De nieuwste firmware heeft verbeteringen gebracht aan het local dimming algoritme. Zie:
YouTube: Samsung 55" Q9FN Review: Firmware Update Improves Picture Quality
Ik heb zelf gisteravond de laatste starwars gekeken en ik vond het beeld echt top. In hoeverre je details mist is natuurlijk lastig te zeggen zonder side by side vergelijking maar flikkeringen van de backlight was zeer minimaal en heb er echt op zitten letten of ik t kon zien.
[ Voor 42% gewijzigd door Arjant2 op 23-06-2018 11:51 ]
Ik zit op dit moment op puppy training met mijn doggy en heb kennis gemaakt met iemand die ook een aardig grote gamer is. Hij vind mijn Sony XE9305(65 inch) erg mooi, maar hij zegt zelf meer van Samsung te zijn en wil daar eigenlijk het liefst bij blijven. Hij is geen tweaker, dus ik bood aan hem even te helpen.
Q8F (2017 en 2018)
Q8C (2017 en 2018)
De Q9f gaat hem echt niet worden qua prijs, maar de bovenstaande tv's zouden nog te doen zijn zegt hij. Maar over het algemeen is het beter om 2017 QLED lekker links te laten liggen toch? Qua beeldkwaliteit, brightness is het vergelijkbaar met mijn Sony? Dan een vraag waar je niet snel info over zal vinden...verslechtert game (picture mode) de beeldkwaliteit zoals in het verleden absoluut het geval was met bepaalde televisies?
En last but not least, input lag voor gaming?
[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 23-06-2018 17:09 ]
Zowel bij de 2017 en 2018 QLED ligt de inputlag onder die van die van de Sony XE9305. De 2018 modellen zijn heer en meester op dit vlak en ondersteunen ook nog eens VRR. Een Q8 is in NL gewoon een Q7 met een meer luxe afwerking en daarom voor velen zonde van het geld. QLED TV's zijn geen slechte TV's maar in vergelijking met de competitie zijn ze nogal aan de prijs. Jouw XE9305 veegt in ieder geval de vloer aan met de 2017 QLED modellen op het vlak van Local Dimming, contrast, maximale helderheid en zwartwaardes. Waar de QLED TV's in uitblinken is het kleurbereik en de ultiem lage inputlag. Staar je op dat laatste echter niet blind, want ook bij de Sony is die laag genoeg.devilsnight schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:07:toon volledige bericht
Hey mensen,
Ik zit op dit moment op puppy training met mijn doggy en heb kennis gemaakt met iemand die ook een aardig grote gamer is. Hij vind mijn Sony XE9305(65 inch) erg mooi, maar hij zegt zelf meer van Samsung te zijn en wil daar eigenlijk het liefst bij blijven. Hij is geen tweaker, dus ik bood aan hem even te helpen.
Q8F (2017 en 2018)
Q8C (2017 en 2018)
De Q9f gaat hem echt niet worden qua prijs, maar de bovenstaande tv's zouden nog te doen zijn zegt hij. Maar over het algemeen is het beter om 2017 QLED lekker links te laten liggen toch? Qua beeldkwaliteit, brightness is het vergelijkbaar met mijn Sony? Dan een vraag waar je niet snel info over zal vinden...verslechtert game (picture mode) de beeldkwaliteit zoals in het verleden absoluut het geval was met bepaalde televisies?
En last but not least, input lag voor gaming?
Een 2018 Q7FN is een heel ander beest dan de 2017 Q7F, maar na een aantal uitvoerige hands-on momenten ben ik er geen fan van. Dat is uiteraard persoonlijk en voor gamers lijken de Samsung TV's op dit moment dé keuze. Een héél goed alternatief is de Samsung NU8000 lijn. Deze hebben dezelfde toeters en bellen voor gaming als de QLED TV's, maar missen de Quantum Dot layer voor het backlight. Het kleurbereik ligt daarmee nét onder die van de Sony, maar veel mis je daar niet aan. Het grote voordeel is de prijs. De NU8000 is competitief geprijsd en geniet nog van een cashback actie tot het einde van de maand.
Thanks man.Major_ton schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:31:
[...]
Zowel bij de 2017 en 2018 QLED ligt de inputlag onder die van die van de Sony XE9305. De 2018 modellen zijn heer en meester op dit vlak en ondersteunen ook nog eens VRR. Een Q8 is in NL gewoon een Q7 met een meer luxe afwerking en daarom voor velen zonde van het geld. QLED TV's zijn geen slechte TV's maar in vergelijking met de competitie zijn ze nogal aan de prijs. Jouw XE9305 veegt in ieder geval de vloer aan met de 2017 QLED modellen op het vlak van Local Dimming, contrast, maximale helderheid en zwartwaardes. Waar de QLED TV's in uitblinken is het kleurbereik en de ultiem lage inputlag. Staar je op dat laatste echter niet blind, want ook bij de Sony is die laag genoeg.
Een 2018 Q7FN is een heel ander beest dan de 2017 Q7F, maar na een aantal uitvoerige hands-on momenten ben ik er geen fan van. Dat is uiteraard persoonlijk en voor gamers lijken de Samsung TV's op dit moment dé keuze. Een héél goed alternatief is de Samsung NU8000 lijn. Deze hebben dezelfde toeters en bellen voor gaming als de QLED TV's, maar missen de Quantum Dot layer voor het backlight. Het kleurbereik ligt daarmee nét onder die van de Sony, maar veel mis je daar niet aan. Het grote voordeel is de prijs. De NU8000 is competitief geprijsd en geniet nog van een cashback actie tot het einde van de maand.
Dus eigenlijk kan hij het beste proberen de Sony te vinden voor een mooie prijs
VRR is tof maar hij is een console gamer en volgens mij ondersteunen nog geen enkele games dat toch? Als hij echt perse voor Samsung wil gaan dan is die NU8000 eentje voor hem waarschijnlijk dan. Ik ga hem de informatie in elk geval doorspelen en dan moet hij maar kijken.
Het is ook moeilijk te spotten zonder vergelijkingsmateriaal ernaast. Ik vind de local dimming iets te agressief en soms net iets te traag.[b]Arjant2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:39
Hoe ervaar jij nu de local dimming?
De nieuwste firmware heeft verbeteringen gebracht aan het local dimming algoritme. Zie:
YouTube: Samsung 55" Q9FN Review: Firmware Update Improves Picture Quality
Ik heb zelf gisteravond de laatste starwars gekeken en ik vond het beeld echt top. In hoeverre je details mist is natuurlijk lastig te zeggen zonder side by side vergelijking maar flikkeringen van de backlight was zeer minimaal en heb er echt op zitten letten of ik t kon zien.
Inmiddels heb ik in Netflix (via de browser-versie) de ondertiteling aangepast naar semi-transparant. Dit scheelt een hoop flikkeringen in HDR content en enigszins is dit eigenlijk een fijnere manier van films kijken. Ik gebruik ondertiteling in Engels gesproken films alleen wanneer iets me niet duidelijk is. Hierdoor is het voor de overige 90% fijn dat het niet heel erg aanwezig is.
Gisteren keek ik naar de docu "13 Novembre" op Netflix en merkte op dat zodra er een hele donkere achtergrond is, dat de local dimming moeite kreeg om de semi-transparante ondertiteling te weergeven. Ik wil niet zeggen dat ik me eraan erger, maar het valt wel op.
Vandaag een Xbox One X gehad en daar liep ik meteen tegen het volgende probleem; rip Dolby True HD en DTS-HD. Mijn Onkyo TX-NR808 uit 2010 support dus geen HDCP2.2. Daardoor enkel via optical max Dolby Digital of via arc stereo... Ik hoopte dat de TV wel gewoon de PCM signalen door zou laten naar mijn versterker via arc, maar helaas... Ik kreeg de melding op de One X dat het apparaat geen PCM, 5.1 of 7.1 ondersteund en deze schiet dan automatisch terug op stereo.
Iemand een ander alternatief dan een nieuwe receiver bij elkaar sparen? Btw. wordt de gamemode nog automatisch ingeschakeld wanneer je eerst via een receiver binnenkomt ipv de one connect box?
Ik heb geen netflix dus kan het niet testen.
De flikkeringen bij HDR content zijn mij eigenlijk nog niet opgevallen. Ik stream dan wel content met hoge bitrate/kwaliteit. Wellicht zit daar een verschil in.
Ik heb een kleine review online gezet over mijn Q9F. Zal hem komende tijd nog wat updaten met ervaringen.
productreview: Samsung QE65Q9F (2018) Zwart review door Arjant2
[ Voor 97% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2018 10:46 ]
bmwunited.nl
Kan ik vanavond even testen met een Samsung Tablet, maar met elke android tablet/telefoon moet dit werken. Kom ik dus even op terug.KawaBmw7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:47:
@Arjant2 Weet jij zo of je met je tablet of telefoon (al dan niet een Samsung) rechtstreeks beelden kunt sturen naar de tv?
Edit:
Screen mirroring werkt prima tussen een Samsung tablet en de Q9F. Het heeft natuurlijk wel zijn beperkingen. Zo kan je bijvoorbeeld niet ziggo go afspelem op de tv via screen mirror. Dat blokkeert de ziggo app.
[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2018 18:25 ]
bmwunited.nl
Dat werkt met een Chromecast (Ultra) prima.KawaBmw7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:52:
Aaahh, bedankt. Daar gaat het mij nou net om. Maar eens zien hoe ik dat op ga lossen dan.
Gebruik nu Apple tv maar ding heeft vaak geen verbinding. Zal me er eens in verdiepen. Bedankt!Major_ton schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:23:
[...]
Dat werkt met een Chromecast (Ultra) prima.
bmwunited.nl
De Nvidia Shield die ik gebruik heeft een ingebouwde chromecast, dit werkt prima met de Ziggo App.KawaBmw7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:09:
[...]
Gebruik nu Apple tv maar ding heeft vaak geen verbinding. Zal me er eens in verdiepen. Bedankt!
Overigens ligt het niet weergeven van video van de Ziggo App via Screen Mirror niet aan Samsung maar aan Ziggo die dit actief blokkeren vanwege copyright. Het zou namelijk eenvoudig zijn het beeld op te nemen (en te verspreiden) als ze dit niet zouden doen.
Ik ben zeer tevreden met het beeld. Je ziet wel dat het niet zo in en in zwart is als op een OLED maar.... Wat een kleuren en wat een mooie HDR highlights! Donkere fimscenes gaan perfect. Zodra er iets content in de film zit is het zwart bijna niet van echt zwart te onderscheiden. Ik moet nog wel even spelen met de HDR instellingen. Dan gaat de backlight naar maximaal en dat zie je wel erg goed bij near black content... Dan duidelijke clouding
Heel gaaf dat jij er wel voor hebt gekozen. Ik ben uiteindelijke voor de Sony 75XF9005 gegaan. Clouding, blooming en minder goede zwartwaardes is denk ik iets waar je niet aan ontkomt bij HDR content op LCD TV's. Zodra die van mij is aangesloten kan ik er waarschijnlijk over meepraten. Heel veel plezier gewenst van je mooie aanwinst!ScuzzNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:32:
Gisteravond mijn 75Q7F binnen gekregen. Eerste indruk... WAUW. Wat een mooi paneel. Uit de doos zag het er al niet slecht uit maar toch snel even de settings van rtings erbij gepakt en dat was nog een tandje mooier. Ik ben erg onder de indruk van het paneel. Ook van het formaat. Tizen werkt echt prima en de functie dat de tv zelf inputs herkent en labelt (zoals Playstation 4, etc.) is handig.
Ik ben zeer tevreden met het beeld. Je ziet wel dat het niet zo in en in zwart is als op een OLED maar.... Wat een kleuren en wat een mooie HDR highlights! Donkere fimscenes gaan perfect. Zodra er iets content in de film zit is het zwart bijna niet van echt zwart te onderscheiden. Ik moet nog wel even spelen met de HDR instellingen. Dan gaat de backlight naar maximaal en dat zie je wel erg goed bij near black content... Dan duidelijke clouding. Maar dat is dan ook echt het enige minpunt wat ik tot nog toe kon ontdekken!
Anoniem: 1065991
Tweede vraag, zou mooi zijn maar niet perse noodzakelijk. kan hij ook tv speakers tegelijk aanzetten met Bluetooth en/of optische aansluiting?
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik vraag me alleen af of ik er nu veel op vooruit ga tov de huidige tv. Ik kijk veel sport overdag, game graag en in de avond geregeld een film (irriteer me mateloos aan de blooming rond ondertitels).
Onder de 2150,-? Ik heb zojuist een offerte gehad van bcc voor deze tv inclusief de no gab beugel voor 2850,-giantgiantus schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:54:
Heb nu de ks7000 en het kriebelt nog steeds enorm om over te stappen op de Q9fn. Zeker nu de prijs onder de 2150,- zakt begint het interessant te worden.
Ik vraag me alleen af of ik er nu veel op vooruit ga tov de huidige tv. Ik kijk veel sport overdag, game graag en in de avond geregeld een film (irriteer me mateloos aan de blooming rond ondertitels).
Word ik genaaid door BCC? Bij hun heb je wel de cashback actie van Samsung.
Ik zou zeker verder kijken dan bcc. Ze hebben een garantie dat ze de goedkoopste zijn maar daarmee concureren met een paar winkels.NenF2018 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:07:
[...]
Onder de 2150,-? Ik heb zojuist een offerte gehad van bcc voor deze tv inclusief de no gab beugel voor 2850,-
Vraag bijvoorbeeld ook maar eens een offerte op bij hofma of andere zaken.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
2150 was bij plattetv inclusief de 500 cashback.NenF2018 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:07:
[...]
Onder de 2150,-? Ik heb zojuist een offerte gehad van bcc voor deze tv inclusief de no gab beugel voor 2850,-
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Instelling veranderen op het moment dat je uhd met hdr kijkt? Bij mij gaat backlight niet naar 100 procent meer dan maar blijft gewoon op waarde staan die ik ingesteld heb. Ik moet wel zeggen dat ik alleen uhd met hdr kijk via externe bron.Anoniem: 1065991 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:03:
Kan je niet instellen dat de backlight niet gelijk naar maximaal staat met HDR content, maar een eigen gekozen waarde onthoudt?
@giantgiantus als je je echt zo irriteert aan de matige zwartwaardes van je ks7000 moet je inderdaad naar een fald of oled switchen.
Wat de beste keuze daarin is voor jou dat kunnen wij niet zeggen natuurlijk. Ik ben in ieder geval nog steeds happy met mijn q9f.
@Amaze86 wat voor grote verschillen gaan we over een jaar zien dan in t land? Ik zie op korte termijn weinig veranderen.
De eerste grote verandering is microled en dat duurt nog wel langer dan een jaar.
[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 07-07-2018 23:09 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Je hebt het over de 55 inch?NenF2018 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:07:
[...]
bmwunited.nl
Jazeker.... Gaat dan nog wel de cashback actie vanaf.
bmwunited.nl
Een heel topic vol luchtkastelen voor je leesplezierjop33 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:14:
Geloof niet altijd die mooie # luchtkastelen verhalen # Leverancier die de goedkoopste is zal zoiets altijd willen vertellen en kenbaar maken ..Onder de mom van ssssss je mag voor deze prijs kopen maar niks zeggen is geloel😂😆

Ik denk dat of ik je reactie niet begrijp, of jij begrijpt de wereld niet. Leveranciers willen vaak niet vertellen wat de goedkoopste prijs is. Ze willen namelijk graag tv’s verkopen voor de volle prijs aan mensen zoals jop33. Kijk ook eens naar keukenboeren. Hele businessmodel is er op gestoeld om geen goede prijs te geven.jop33 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:14:
Geloof niet altijd die mooie # luchtkastelen verhalen # Leverancier die de goedkoopste is zal zoiets altijd willen vertellen en kenbaar maken ..Onder de mom van ssssss je mag voor deze prijs kopen maar niks zeggen is geloel😂😆
bmwunited.nl
Kan zijn. Wellicht goed om toch eens te lezen op het forum. Dan zie je dat het vrij gebruikelijk is om tv’s voor significante kortingen te krijgen. Ze verkopen 1 met winst van 500 aan jou en daarna nog 9 met 100 winst aan mensen die tweakers.net in de gaten houden.KawaBmw7 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:11:
Nou, ik verkoop liever 10 televisies met 100 euro winst dan 1 met 500 winst.
[ Voor 17% gewijzigd door giantgiantus op 08-07-2018 20:16 ]
Maar in het segment van de q9f series worden toch geen tientallen stuks verkocht per winkel lijkt mij.
bmwunited.nl
Oke zullen we ophouden hier over? Is al genoeg over geschreven.jop33 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:14:
Als je een prijstopic wil dan open je er maar 1.
HDR 4k inc xbox one kan toch al met huidige tv's?Amaze86 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:15:
Verwacht erg veel van hdmi 2.1 en hdr 4k icm xbox one x en natuurlijk oled die weer stuk beter zullen worden.
Alleen HDMI 2.1 komt er dan dus bij. Ik zie niet zozeer die grote grote verschillen in tv land volgend jaar?
En OLED wordt beter? Ja en het jaar daarop weer en jaar daarop wellicht weer? Dat heet vooruitgang en ontwikkeling.
De eerste echt significante grote ontwikkeling is denk ik toch echt microled. Als ze dat goed door kunnen ontwikkelen en de leds klein genoeg kunnen maken dan is dat de opvolger van OLED. Wel de voordelen van individuele pixels die aan en uit kunnen zoals bij OLED maar niet de nadelen.
Anyway de vraag was van @giantgiantus of het de moeite waard was om over te stappen vanaf een KS7000. Alleen de Q9F is de moeite waarde in dat geval, of wellicht de Q8 met FALD die toch ook schijnt te komen in Europa. Of OLED maar zoals gezegd, die afweging moet je zelf make, wat je voorkeur is.
[ Voor 55% gewijzigd door Arjant2 op 09-07-2018 09:42 ]
Wel is het zo dat wanneer je een tv koopt rond de release (zoals jij) er nog weinig kan qua prijs. Pas na enkele maanden ga je verschillen merken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Nee 2199 plus cashback zit er niet in. Als je even een aantal berichten hierboven leest geef ik 2150 inclusief cashback aan. Waarschijnlijk was dat onduidelijk: wat ik bedoel 2150 na cashback. Dus 2650 aan plattetv plus een cashback is een prijs van 2150.jop33 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:39:
Ik weet heus wel dat discussies over prijzen niks uithaald, Maar kan er altijd slecht tegen dat er iets gechreven wordt over die fantastische deal die gedaan is en vervolgens menig tweaker denkt wow daar kan ik wat mee en vraagt dan terecht om wie, wat ,waar. En dan volgt meestal vage antwoorden foutje website,mocht niks zeggen,goh weet toch zeker dat ik die prijs zag, en noem maar verder op..Ik heb voor de Q9 55 inch 3199 betaald ( maart ) mijn andere tv ingeruild en aan de cashback meegedaan, Nu heb ik geluk dat ik e.e.a gewoon kan betalen en weet heus wel dat er nu een paar honderd euro af is.Maar niemand zal deze tv nu kunnen kopen voor 2199 en dan ook nog cashback tegoed via Samsung .Zo dit wou ik nog ff kwijt en iedereen succes met een keuze maken, Maar voor dat we het vergeten wat een kanon van een tv top je wilt niks anders meer maar das mijn menig
Maargoed, prijsdiscussie is niet nodig inderdaad. Hoe bevalt jou de tv?
Vind het zelf een perfecte TV zo mooi en duidelijk dat ik niet dacht dat een beeld zo mooi kan zijn, Als je wat 4k kijkt via Youtube zo mooie levende kleuren das genietengiantgiantus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:44:
[...]
Nee 2199 plus cashback zit er niet in. Als je even een aantal berichten hierboven leest geef ik 2150 inclusief cashback aan. Waarschijnlijk was dat onduidelijk: wat ik bedoel 2150 na cashback. Dus 2650 aan plattetv plus een cashback is een prijs van 2150.
Maargoed, prijsdiscussie is niet nodig inderdaad. Hoe bevalt jou de tv?
De blooming rond de ondertitels is zeer weinig. Niet te vergelijken met de KS serie (vergelijking KS9000 met Q9F). Het FALD scherm doet daar prima zijn werk. Sommigen klagen dat het algoritme iets te aggressief is waardoor je soms wat flikkeringen ziet of het scherm donkerder wordt weergegeven dan de bedoeling is, waardoor detail verloren gaat (bijvoorbeeld sterren bij Starwars/Star Trek). Ik heb gister voor t eerst bij een film gezien dat de ondertiteling soms iets donkerder was en weer lichter werd in lange hele donkere scene. Mij irriteert het niet, maar als je daar erg gevoelig voor bent dan moet je echt naar OLED toe.giantgiantus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:24:
En blooming rond ondertitels? Voor overdag lijkt me de tv sowiso top.
[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 10-07-2018 11:32 ]
wat is de beste manier om 4k materiaal te kijken? Mkv bestanden.
Tja wat is de beste manier.NenF2018 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:55:
Ik krijg morgen mijn tv binnen. QE55Q9FN.
wat is de beste manier om 4k materiaal te kijken? Mkv bestanden.
Dat ligt geheel aan wat je voor apparatuur en netwerk hebt liggen?
Een beetje meer informatie zou handig zijn.
Zijn genoeg opties.
Mede8tor MED600X3D
Receiver zonder 4k ondersteuning
Asus router 5ghz
Wil je volledig gebruik maken van de verschillende audio formaten dan zal je naar een nieuwe receiver toe moeten en een nieuwe mediaspeler. Je kan wel geluid via HDMI-ARC naar je receiver sturen maar dat is maximaal DD 5.1.
Gewoon 4K mkv afspelen kan via de interne videospeler, dus kwestie van hard disk er aan hangen of via het netwerk. Alleen qua geluid ben je dan dus beperkt tot DD 5.1.
Maar dit gaat wel een beetje ver voor dit topic.
Wellicht beter even een topic openen in het mediaspeler forum?
[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 10-07-2018 14:08 ]
Alleen omdat deze misschien zou kunnen in branden als je de tv veel te vaak en veel te lang op een statisch scherm laat staan?
Hogere piek helderheidNopheros schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:15:
Alleen omdat deze misschien zou kunnen in branden als je de tv veel te vaak en veel te lang op een statisch scherm laat staan?
Anti reflectie coating
Groter kleurenbereik
Lage input lag
Movies: letterboxd
Inbrandrisico van oled is voor mij geen belangrijk punt. Zoveel kijk ik niet naar statische content. Het zijn juist een aantal pluspunten van qled die de nadelen overtreffen.
Oled een qled zijn beide een stap voorwaarts, maar oled is nog lang niet zaligmakend.
[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-07-2018 16:19 ]
Anders even verder kijken daar. Maar calibreren heeft zeker nut.
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-07-2018 17:06 ]
Naast de argumenten die al genoemd worden hierboven is voor mij de connectbox ook een groot voordeel.Nopheros schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:15:
Heb het grootste gedeelte van dit topic doorgelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Waarom kopen mensen LED tv's voor (zoals ik hier lees) voor vaak meer geld dan een OLED tv?
Zal neem ik aan de 2018 versie zijn, anders zit hij in het verkeerde topic.Trevor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:05:
Is dat die van 2017: https://www.rtings.com/tv...sung/qled-q8c-q8/settings
Anders even verder kijken daar. Maar calibreren heeft zeker nut.
Calibreren heeft zeker zin, in die zin dat je dichterbij de waarden komt zoals bedoeld door de content makers.
Echter of het je dat waard is moet je natuurlijk zelf bepalen.
Met een paar aanpassingen kan je zelf ook al aardig in de buurt komen.
Helaas heeft Rtings deze niet gereviewd, dus hun settings zijn niet te kopieren.
Uit de diverse reviews blijkt wel dat Samsung de TV's al aardig goed afgesteld heeft als je de Film-modus selecteert, dus de vraag is of je dan nog hele grote verschillen gaat zien na calibratie.
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 11-07-2018 08:48 ]
Ik ga het zien volgende week woensdag en ben dan reuze benieuwd of de blooming bij deze zeer donkere scenes met nl subs dusdanig zijn verminderd, wat ik persoonlijk wel jammer vind dat je local dimming(smart led) niet kan uitzetten,alleen laag en hoog.Arjant2 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:30:
[...]
De blooming rond de ondertitels is zeer weinig. Niet te vergelijken met de KS serie (vergelijking KS9000 met Q9F). Het FALD scherm doet daar prima zijn werk. Sommigen klagen dat het algoritme iets te aggressief is waardoor je soms wat flikkeringen ziet of het scherm donkerder wordt weergegeven dan de bedoeling is, waardoor detail verloren gaat (bijvoorbeeld sterren bij Starwars/Star Trek). Ik heb gister voor t eerst bij een film gezien dat de ondertiteling soms iets donkerder was en weer lichter werd in lange hele donkere scene. Mij irriteert het niet, maar als je daar erg gevoelig voor bent dan moet je echt naar OLED toe.
Pluspunt was en is van KS Serie lijn dat je deze wel kan uit zetten,dan heb je niet van die flikkeringen bij je nl subs.
Ik heb hier in ieder geval totaal geen last van....beeld is echt perfect.karper34 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:03:
[...]
Ik ga het zien volgende week woensdag en ben dan reuze benieuwd of de blooming bij deze zeer donkere scenes met nl subs dusdanig zijn verminderd, wat ik persoonlijk wel jammer vind dat je local dimming(smart led) niet kan uitzetten,alleen laag en hoog.
Pluspunt was en is van KS Serie lijn dat je deze wel kan uit zetten,dan heb je niet van die flikkeringen bij je nl subs.
Ik kan niet zeggen dat het storend is maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.
Verder is de tv echt zoveel beter dan de ks serie dat de keus tussen beide heel makkelijk is.
Betreft dus deze 2:
- pricewatch: Samsung QE65Q7F (2018) Zwart
- pricewatch: Samsung QE65Q8F (2018) Zwart
In Europa is het verschil tussen deze 2 alleen cosmetisch, waar de Amerikaanse variant van de Q8FN zich onderscheid door een backlight met FALD te hebben en daarmee dichterbij de Q9FN staat.YinYang schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:13:
Ik wil de Samsung QE65Q7F (2018) Zwart gaan bestellen, maar nu zie ik dat je ook de Samsung QE65Q8F (2018) Zwart hebt. Ik zie maar een paar kleine verschillen, maar kan nu niet bepalen of dat de hogere prijs waard is. Iemand hier betere kennis van?
Betreft dus deze 2:
- pricewatch: Samsung QE65Q7F (2018) Zwart
- pricewatch: Samsung QE65Q8F (2018) Zwart
Oké dankje, dan ga ik maar voor de QE65Q7F!Major_ton schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:18:
[...]
In Europa is het verschil tussen deze 2 alleen cosmetisch, waar de Amerikaanse variant van de Q8FN zich onderscheid door een backlight met FALD te hebben en daarmee dichterbij de Q9FN staat.
Kan ik daarvoor ook het beste de instellingen van Rtings.com (https://www.rtings.com/tv...q9fn-q9f-q9-2018/settings) gebruiken?
En misschien een domme vraag, maar deze ondersteunen toch gewoon infrarood veronderstel ik?
Ik weet dat ze de toestellen importeren vanuit Europese landen.
Maar wat kan een nadeel hiervan zijn?
Zou niet weten waarom ik anders bij Mediamarkt 300 euro meer zou betalen (na cashback)?
Ja de afstandsbediening is gewoon infrarood. Dus ook oude samsung afstandsbedieningen of universele werken.Bruiser schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:41:
En misschien een domme vraag, maar deze ondersteunen toch gewoon infrarood veronderstel ik?
ThxArjant2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:07:
[...]
Ja de afstandsbediening is gewoon infrarood. Dus ook oude samsung afstandsbedieningen of universele werken.
Thnx!Trevor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:21:
https://www.rtings.com/tv...q7fn-q7f-q7-2018/settings
gewoon die van de 7fn gebruiken
9FN vind ik inderdaad ook te duur, dus ik ga nu zelf voor de 7FN, omdat de 8FN niet veel anders is voor de meerprijs (zie mijn eerdere vraag hier)Bruiser schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:41:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw tv toestel en na enige research gedaan te hebben kom ik toch ook weer terug bij Samsung (veel licht waar de tv hangt + Tizen lijkt toch de betere optie te zijn?). Door de prijs valt de QE65Q9FN 2018 helaas af (tenzij iemand ergens een mooie prijs ervoor weet) en twijfel ik nu tussen de 65" 7FN en de 8FN / 8DN.
Ik kwam via pricewatch ook bij Foka uit, maar na het lezen van de recensies op Trustpilot ga ik daar dus echt niets bestellen (zie: https://nl.trustpilot.com/review/www.foka.nl). Dan maar liever wat extra geld kwijt, maar wel een goede aftersales. Daarom ga ik zelf voor plattetv.nl, welke ook een mooie aanbieding kunnen doen (had ze gemaild dat ik meerdere producten af wil nemen).Daejji schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:13:
Ik ben zeer geïnteresseerd in de QE55Q7F en ik zie dat hij nu bij Foka te koop is voor €1499,00.
Ik weet dat ze de toestellen importeren vanuit Europese landen.
Maar wat kan een nadeel hiervan zijn?
Zou niet weten waarom ik anders bij Mediamarkt 300 euro meer zou betalen (na cashback)?
Ik heb een oplossing gevonden voor mijn receiver die hdmi1.4 ingangen heeft en geen 4K ondersteund. Egreat H10 splitst je beeld van je audio en vormt converteert het geluid om naar een 1.4 signaal voor je receiver. Dus er gaat een 2.0 output naar je 4K tv en een 1.4 naar je receiver. Zo houd je toch je Dolby true HD en alle andere maximale geluidsopties uit je receiver. Het is een goedkopere (~€120,-) optie dan een nieuwe receiver. HD Fury heeft soortgelijke en uitgebreidere alternatieven, maar voor mij klinkt de Egreat H10 theoretisch perfect.
Er zijn zeker meer opties, altijd meerdere offertes opvragen en niet afgaan op de prijzen op de websites/pricewatch.YinYang schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:31:
Ik kwam via pricewatch ook bij Foka uit, maar na het lezen van de recensies op Trustpilot ga ik daar dus echt niets bestellen (zie: https://nl.trustpilot.com/review/www.foka.nl). Dan maar liever wat extra geld kwijt, maar wel een goede aftersales. Daarom ga ik zelf voor plattetv.nl, welke ook een mooie aanbieding kunnen doen (had ze gemaild dat ik meerdere producten af wil nemen).
De Q8FN zou ik inderdaad ook niet voor gaan dat is zonde van het geld tov de Q7FN.
Je zou hooguit nog kunnen wachten op de Amerikaanse Q8FN met FALD die ook hier heen schijnt te komen, alleen onder andere naam, kan zo snel even niet vinden wat typenummer hier wordt.
Edit: Q8DN wordt de FALD versie. De vraag alleen is wat die gaat kosten en wanneer die komt.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1529476774
Edit 2: adviesprijzen zijn bekend. Maar daar zullen de diverse winkels wel onder duiken.
[ Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 17-07-2018 10:06 ]
Ik heb net wat rondgebeld en kan een 65" Q9FN (minus alle kortingen en cashbacks) krijgen voor 2885€...
Nu twijfel ik toch weer om te wachten op die Q8DN, in de veronderstelling dat daar ook nog wel wat vanaf kan.
Dammit! First world problems
Edit: Net Samsung gecontacteerd, daar zei men mij dat de Q8DN nu al beschikbaar is voor leveranciers in Nederland, België moet nog iets langer wachten. Bovenvermelde adviesprijs zou ook kloppen.
[ Voor 23% gewijzigd door Bruiser op 17-07-2018 13:23 ]
De Q9FN heeft wel meer FALD zones dan de Q8DN, maar de reviews van de Amerikaanse Q8FN zijn best goed te noemen, dus als hij niet veel meer kost dan de Q7FN dan is dat wel de betere keus tov de Q7FN.
Geen connectbox overigens. Vind ik ook een nadeel.Arjant2 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:31:
Voor mij zou nog wel belangrijk zijn welke voet er onder de TV zit, ik ga uit van een vergelijkbare voet als bij de Q9FN en Q7FN en dus niet zoals bij de Amerikaanse versie de poten aan de buitenkant van het toestel. Als je hem ophangt boeit dat natuurlijk niet.
De Q9FN heeft wel meer FALD zones dan de Q8DN, maar de reviews van de Amerikaanse Q8FN zijn best goed te noemen, dus als hij niet veel meer kost dan de Q7FN dan is dat wel de betere keus tov de Q7FN.
Nu maar eens op zoek gaan naar de ideale instellingen.
Gefeliciteerd.. Hier ga je absoluut geen spijt van krijgen.... Voor instellingen, link naar de website van Rtings is al meerdere keren voorbij gekomen. Ik moet er zelf ook nog mee aan de slag.Bruiser schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:15:
Gisteren dan toch maar de 65" Q9FN aangeschaft
Nu maar eens op zoek gaan naar de ideale instellingen.
We gaan hem gebruiken in een goed verlichte kamer. En voornamelijk voor reguliere tv, sport (voetbal en formule 1) en mkv films/series. Een verstandige keuze?
©2004
bmwunited.nl

Download voor installeren via USB: http://org.downloadcenter...EUC_1109.1.exe&OriginYN=N
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.