Na bijna 2 weken in het bezit van de QE75Q9FN zijn hier mijn bevindingen;
Blu-ray’s worden perfect ge-upscaled. Ik heb The Dark Knight Rises gekeken en het was prachtig! Echter merk ik dat de local dimming de ondertiteling vaak wat vertraagd volledig oplicht. Hierdoor gaat het van licht grijs naar wit in een fractie van een seconde. Milliseconden, maar het viel me wel op. Dit zie ik soms ook bij de credits aan de rand van het scherm.
Bij 4K HDR via de Netflix-app merk ik wel ellende. Het is alsof de software de ondertiteling niet onderscheidt van de rest van de illustraties op het scherm. Ik merkte dit op bij het nieuwe seizoen van Arrested Development. Er is een scene in een licht gedimde gang en telkens als er gesproken werd en er ondertiteling verscheen, lichtte het hele scherm iets op. Is dat wat je flickering noemt? Het irriteerde/jengelde me wel in ieder geval. Zou het door het 100% wit zijn van de ondertiteling dat de HDR motor (?) volle kracht op deze posities geeft en een stralend effect over je hele scherm probeert te na te bootsen?
DVD wordt lelijk geupscaled. Gisteravond had ik Boogie Nights opgezet, maar dat was zeer matig en ook erg donker. Ik zal nog een wat nieuwere DVD proberen om zeker te zijn of het niet de film zelf was.
Gamen is werkelijk fantastisch. Ik heb veel Mario Kart gedaan op de Switch en dat wordt prachtig weergeven.
Ik heb nog geen 4K Blu ray's kunnen testen, want heb nog geen speler hiervoor. Waarschijnlijk volgende maand pas.
De Youtube app wilde overigens niet de 2 gratis episodes van Cobra Kai draaien. Dit ging wel via de Xbox One, maar de TV app niet.
Btw. mijn TV geeft aan dat de laatste firmware al geïnstalleerd is, maar het nummer wat hier wordt aangegeven is anders
Mochten jullie nog specifieke vragen hebben, dan hoor ik het wel