https://eu.community.sams...r-gro%C3%9Fe/td-p/1199276Yonix schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:02:
[...]
Heb gisteravond de update binnen kunnen halen op mijn Q80FN (2018). Echter, wat ik zo vervelend vind: er zit nooit een changelog bij ...
Ik heb sinds enige tijd een QE55Q9F en de tv bevalt goed. Alleen vandaag even iets minder.
Ik zet mijn tv aan, de Horizon mediabox gaat aan, ik kijk even tv en ga naar de youtube app. Kijk een klein half uur youtube en ga weer naar de mediabox. Na ca 5 minuten ga ik naar de tuner in de tv met de CI+ kaart.
Krijg ik de melding dat er geen kabel is aangesloten of er is geen signaal. Stekker zit er gewoon in en heeft ook al die tijd gewerkt. Zenders zoeken lukt ook niet, hij vind niks.
Zet de tv uit en aan, nog steeds hetzelfde. Weer uitgezet, niet de spanning eraf.
Na een uur zet ik hem weer aan, ga naar de CI+ module, ga zenders zoeken, alles word gevonden en er is niks meer aan de hand.
Zijn er meer mensen die dit al eens gehad hebben?
Ik zet mijn tv aan, de Horizon mediabox gaat aan, ik kijk even tv en ga naar de youtube app. Kijk een klein half uur youtube en ga weer naar de mediabox. Na ca 5 minuten ga ik naar de tuner in de tv met de CI+ kaart.
Krijg ik de melding dat er geen kabel is aangesloten of er is geen signaal. Stekker zit er gewoon in en heeft ook al die tijd gewerkt. Zenders zoeken lukt ook niet, hij vind niks.
Zet de tv uit en aan, nog steeds hetzelfde. Weer uitgezet, niet de spanning eraf.
Na een uur zet ik hem weer aan, ga naar de CI+ module, ga zenders zoeken, alles word gevonden en er is niks meer aan de hand.
De problemen die ik had met mijn Q65FN:
- One Remote reageert heel vaak niet. Dus pauzeren/muten/volume veranderen zit er dan niet in. Soms werd het zo erg dat de volume vast zat op 100, en ik de voedingskabel eruit moet trekken.
- Popups met "network cable disconnected."
Inmiddels heeft Samsung het volgende gedaan:
- One Remote vervangen.
- One Connect kabel vervangen.
- Moederbord tv vervangen.
- Printplaat(?) One Connect Box vervangen.
Iedere keer werd de tv uitgelezen, en waren er 0 errors. Iedere keer werd de tv gereset waardoor het even was verholpen, maar kwamen de problemen in oplopende mate weer terug.
Het enige wat Samsung nu nog kan doen, zei de monteur, is de tv meenemen en daar testen; want het zou kunnen dat de tv te heet wordt, maar dat kon hij bij mij niet zien. Maar, zei hij er gelijk bij, er wordt weinig tijd gestoken in het testen van single units dus de kans zou bijzonder klein zijn dat ze iets zullen vinden.
Dus dan zou ik maanden zonder tv komen te zitten, om vervolgens dezelfde tv met dezelfde problemen terug te krijgen. Met de problemen die ik nu heb, en hoe die nu zijn kan ik op zich mee leren leven. Maar tot nu toe werden ze in oplopende mate steeds erger, en ben dus bang dat het ook nu weer veel erger zal worden.
Heb nog 6 maanden garantie, wat is wijsheid? Ben het wel echt helemaal zat inmiddels
Maar iets van progressie zit er gewoon totaal niet in.
- One Remote reageert heel vaak niet. Dus pauzeren/muten/volume veranderen zit er dan niet in. Soms werd het zo erg dat de volume vast zat op 100, en ik de voedingskabel eruit moet trekken.
- Popups met "network cable disconnected."
Inmiddels heeft Samsung het volgende gedaan:
- One Remote vervangen.
- One Connect kabel vervangen.
- Moederbord tv vervangen.
- Printplaat(?) One Connect Box vervangen.
Iedere keer werd de tv uitgelezen, en waren er 0 errors. Iedere keer werd de tv gereset waardoor het even was verholpen, maar kwamen de problemen in oplopende mate weer terug.
Het enige wat Samsung nu nog kan doen, zei de monteur, is de tv meenemen en daar testen; want het zou kunnen dat de tv te heet wordt, maar dat kon hij bij mij niet zien. Maar, zei hij er gelijk bij, er wordt weinig tijd gestoken in het testen van single units dus de kans zou bijzonder klein zijn dat ze iets zullen vinden.
Dus dan zou ik maanden zonder tv komen te zitten, om vervolgens dezelfde tv met dezelfde problemen terug te krijgen. Met de problemen die ik nu heb, en hoe die nu zijn kan ik op zich mee leren leven. Maar tot nu toe werden ze in oplopende mate steeds erger, en ben dus bang dat het ook nu weer veel erger zal worden.
Heb nog 6 maanden garantie, wat is wijsheid? Ben het wel echt helemaal zat inmiddels

Weet iemand of dat de Samsung qe55q7f ook een eARC update heeft gekregen? Ik lees veelal dat Samsung een firmware update heeft uitgebracht voor de Q series om eARC toe te voegen, maar ik kan nergens achterhalen welke TV's daar dan precies onder vallen.
Voor zover ik weet kun je enkel gebruik maken van eARC wanneer je device over HDMI 2.1 beschikt. De 2018 tv serie van Samsung beschikt daar (helaas) niet over.Raxious schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:46:
Weet iemand of dat de Samsung qe55q7f ook een eARC update heeft gekregen? Ik lees veelal dat Samsung een firmware update heeft uitgebracht voor de Q series om eARC toe te voegen, maar ik kan nergens achterhalen welke TV's daar dan precies onder vallen.
Volgens mij ging het alleen om de Q series van de soundbar.Raxious schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:46:
nieuws: Samsung brengt eARC-update uit voor drie soundbars uit 2019
Ik heb hier een Q8FN hangen en nu zit ik eraan te denken om mijn Sonos Playbar te vervangen door de Sonos ARC, want Dolby Atmos. Echter, nu kom ik erachter dat de Q8FN geen Atmos doet. Klopt dit?
Volgens mij kun je wel op dd+ uitsturen dus het is even uitzoeken of de Sonos Arc dit ondersteund om atmos uit te sturen.Yonix schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:19:
Ik heb hier een Q8FN hangen en nu zit ik eraan te denken om mijn Sonos Playbar te vervangen door de Sonos ARC, want Dolby Atmos. Echter, nu kom ik erachter dat de Q8FN geen Atmos doet. Klopt dit?
Heb je hier al meer over kunnen vinden?Yonix schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:19:
Ik heb een Q9FN en overweeg ook de Sonos Arc, maar geen atmos is de dealbreaker...
Tegenstrijdige berichten, zowel op Tweakers.net als op Reddit en elders op internet.boefje79 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:34:
[...]
Heb je hier al meer over kunnen vinden?
Ik heb een Q9FN en overweeg ook de Sonos Arc, maar geen atmos is de dealbreaker...
Ik heb voor mijzelf maar de conclusie getrokken dat het niet zal gaan werken.
Ja dat vrees ik ook...
Ik las nog wel over de optie dat er een nieuwe one connect box zou kunnen komen met hdmi2.1 er op, maar of die komt is onbekend...
Eerder kostte zo’n box ook €400 dus mogelijk beter om die te investeren in een upgrade naar 2021-serie of maar gewoon naar LG 🙊
Ik las nog wel over de optie dat er een nieuwe one connect box zou kunnen komen met hdmi2.1 er op, maar of die komt is onbekend...
Eerder kostte zo’n box ook €400 dus mogelijk beter om die te investeren in een upgrade naar 2021-serie of maar gewoon naar LG 🙊
Hier wel iemand op AVSFORUM die de Sonos Arc met een Q9FN werkend heeft gekregen in combinatie met een Nvidia Shield.
https://www.avsforum.com/...undbar-dolby-atmos-8.html
Even opgezocht (was ff zoeken), maar ik snap de setup niet helemaal...Ponymaster schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:33:
Hier wel iemand op AVSFORUM die de Sonos Arc met een Q9FN werkend heeft gekregen in combinatie met een Nvidia Shield.
Ik heb een console (of 2 😇), en appleTV, nu verbonden met de connectbox en beide een potentiele bron van atmos-materiaal...passtrough lijkt niet te werken, dus hoe dan? 🤔
Ik heb sinds kort problemen met het beeld van mijn 2018 frame tv..
Dit zijn stills van een frame. Dit flickert af en toe in beeld. Tv is net terug van reparatie door samsung Ze zeggen het moederbord te hebben vervangen. Heeft dus niks geholpen. Dinsdag komt er een monteur langs. Iemand een idee waar we dit moeten zoeken? Het komt vooral voor bij tv kijken via ci plus module.
PS: toen de tv ter reperatie was heb ik een week lang een samsung tv te leen gekregen. Hier heb ik deze klachten niet ervaren. Lijkt mij dus stug dat het probleem buiten de tv ligt (signaal, kabel)
![]() | ![]() | ![]() |
Dit zijn stills van een frame. Dit flickert af en toe in beeld. Tv is net terug van reparatie door samsung Ze zeggen het moederbord te hebben vervangen. Heeft dus niks geholpen. Dinsdag komt er een monteur langs. Iemand een idee waar we dit moeten zoeken? Het komt vooral voor bij tv kijken via ci plus module.
PS: toen de tv ter reperatie was heb ik een week lang een samsung tv te leen gekregen. Hier heb ik deze klachten niet ervaren. Lijkt mij dus stug dat het probleem buiten de tv ligt (signaal, kabel)
Vandaag een update ontvangen voor mijn tv. Versie 1300.4
QE55Q9F
Vorige week handmatig gezocht en toen was er nog niks.
Datum firmware is van 11-08-2020
QE55Q9F
Vorige week handmatig gezocht en toen was er nog niks.
Datum firmware is van 11-08-2020
Is er iemand die me kan vertellen of de Q9FN ook HDR10+ via HDMI kan afspelen, of dit alleen via een online streamingsdienst zoals Netflix of Prime?
Ik vraag dit omdat ik namelijk nergens kan zien als ik een HDR10+ UHD Blu-Ray afspeel, dat de output ook daadwerkelijk HDR10+ is.
Ik vraag dit omdat ik namelijk nergens kan zien als ik een HDR10+ UHD Blu-Ray afspeel, dat de output ook daadwerkelijk HDR10+ is.
Dit heb ik ook met precies dit toestel. Vaak gewoon bij aanzetten TV en kijken naar de kabel. Om de paar maanden treedt het op. Het enige dat helpt is uitzetten en 20 seconden later weer aanzetten (restartTV).mike123 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:48:
Ik heb sinds enige tijd een QE55Q9F en de tv bevalt goed. Alleen vandaag even iets minder.
Heb daar 2 jaar geleden al een topic op het Samsung forum voor geopend: Link
Daar heeft inmiddels iemand gepost dat je een restart ook kunt afdwingen door langdurig op de power button van de AB te drukken.
Geen frimware update van Samsung tot op heden om dit op te lossen.
Tot nu toe is het probleem eigenlijk ook geen enkele keer mer voorgekomen.Petjebal schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:20:
[...]
Dit heb ik ook met precies dit toestel. Vaak gewoon bij aanzetten TV en kijken naar de kabel. Om de paar maanden treedt het op. Het enige dat helpt is uitzetten en 20 seconden later weer aanzetten (restartTV).
Heb daar 2 jaar geleden al een topic op het Samsung forum voor geopend: Link
Daar heeft inmiddels iemand gepost dat je een restart ook kunt afdwingen door langdurig op de power button van de AB te drukken.
Geen frimware update van Samsung tot op heden om dit op te lossen.
Zijn ondertussen wel 2 firmware versies verder.
Of het daar aan ligt, geen idee.
Wat betreft een Q9F connectbox upgrade naar HDMI 2.1. Even de petitie tekenen. Niet geschoten is altijd mis;
https://www.change.org/p/...mpaign=petition_dashboard
Zou mooi zijn, maar zie het helaas niet gebeurenRTies schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:04:
Wat betreft een Q9F connectbox upgrade naar HDMI 2.1. Even de petitie tekenen. Niet geschoten is altijd mis;
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Nee gaat niet gebeuren. Ga voor Q95T nu en die heeft officieel ook geen HDMI 2.1 certificaat, maar blijkt na update wel Sonos Arc te ondersteunen met TrueHD Dolby Atmos (dus geen DD+).I ColoSsuZz I schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Zou mooi zijn, maar zie het helaas niet gebeuren
Ik ben sinds kort in het bezit van een qe55q8fam (ik moest wel een connect box 19606r van internet erbij kopen) , ik merk alleen dat mijn zwart/grijs niet best is.
Tijdens zwarte momenten is de kleur tussen zwart en licht grijs, geen donker grijs, maar een soort paars. Iemand enige idee wat dit kan zijn? Een verkeerde connect box of is het scherm kapot?
Tijdens zwarte momenten is de kleur tussen zwart en licht grijs, geen donker grijs, maar een soort paars. Iemand enige idee wat dit kan zijn? Een verkeerde connect box of is het scherm kapot?
Ik haal even een oud topic uit de mottenballen. Ik heb een Samsung uhd tv uit 2018. Sinds gisteren verspringt het beeld regelmatig. Dat begint afhankelijk van hoe lang de tv uit gestaan heeft na een paar minuten tot na een kwartier en wordt dan steeds erger.
Resetten naar fabrieksinstellingen, firmware upgraden , harde reboot werkt allemaal niet. Op het Samsung forum is dit een paar keer voorbij gekomen maar het wordt niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is. Wel iemand die zegt dat het waarschijnlijk hardwarematig is zonder dat te specificeren. Iemand hier een idee?
Ik probeer er vooral achter te komen of het zin heeft een monteur te laten komen of dat ik beter de moeite kan besparen en een nieuwe tv kan kopen.
Resetten naar fabrieksinstellingen, firmware upgraden , harde reboot werkt allemaal niet. Op het Samsung forum is dit een paar keer voorbij gekomen maar het wordt niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is. Wel iemand die zegt dat het waarschijnlijk hardwarematig is zonder dat te specificeren. Iemand hier een idee?
Ik probeer er vooral achter te komen of het zin heeft een monteur te laten komen of dat ik beter de moeite kan besparen en een nieuwe tv kan kopen.
Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.