Sorry, ik dacht dat ik iets had ge-quote over het oplichten van het scherm, maar heb denk ik het verkeerde gequote (?). Deze valt me op in afwezigheid sinds de laatste update als ik naar Netflix kijk. En Netflix is het enige dat hier aanstaat als het geen gaming is. Okay Veronica Inside, maar das geen HDRArjant2 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:49:
[...]
Iets te veel gedelete uit de quote? Waar gaat dit over?
Gisteren een firmware versie gekregen voor de QE55Q9FN. Ik kan alleen nergens vinden wat er veranderd is in deze versie. 1270.6
Heb tijdens installeren maar meteen bevestigd zonder iets te lezen.
Idem dito, die had ik een paar dagen geleden ook, was automatisch geinstalleerd.mike123 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:41:
Gisteren een firmware versie gekregen voor de QE55Q9FN. Ik kan alleen nergens vinden wat er veranderd is in deze versie. 1270.6
Kleine update want volgens mij was vorige versie ook al 1270.
De vorige versie was 1260.Arjant2 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:27:
[...]
Idem dito, die had ik een paar dagen geleden ook, was automatisch geinstalleerd.
Kleine update want volgens mij was vorige versie ook al 1270.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Oke, dacht dat ik ook reeds op 1270 zat, maar kan me vergissen.
Anyway releasenotes zijn er eigenlijk nooit dus wat er veranderd is, niemand die t weet
Ik had toevallig vorige week nog gekeken en zat toen nog op 1260.Arjant2 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:06:
[...]
Oke, dacht dat ik ook reeds op 1270 zat, maar kan me vergissen.
Anyway releasenotes zijn er eigenlijk nooit dus wat er veranderd is, niemand die t weet
Kan iemand die in het bezit is van een q9fn bevestigen dat het felle ondertitel probleem bij netflix is opgelost door de firmware? Als dit zo is dan ga ik liever voor de q9fn dan voor de q85r.
Heb je laatste tijd ook vaak dat de TV ineens uitgaat ( soms wel 2-3x per avond) en wel vanzelf weer aangaat met zogenaamde melding; software geupdate etc?mike123 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:41:
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Ik heb al diverse gebruikers gelezen die de kleur van de ondertitel aanpassen naar geel en er op die manier geen last meer van hebben.edebee schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:12:
Kan iemand die in het bezit is van een q9fn bevestigen dat het felle ondertitel probleem bij netflix is opgelost door de firmware? Als dit zo is dan ga ik liever voor de q9fn dan voor de q85r.
De q85 heeft de helft van de zones die de q9 heeft. Dit zou je kunnen meenemen in je overweging.
Nee, sinds de update, en daarvoor, geen problemen gehad dat d tv ineens uitgaat uit zichzelf.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:35:
[...]
Heb je laatste tijd ook vaak dat de TV ineens uitgaat ( soms wel 2-3x per avond) en wel vanzelf weer aangaat met zogenaamde melding; software geupdate etc?
Alleen na de update 1x maar dat hoort zo.
Er staat bij de apps van de Samsung ook een app van een openhaard. Je zou dan een uur lang een openhaard in beeld hebben. Je kan kiezen uit 3 beeldkwaliteiten. Bij mij werkt er geen enkele.
Iemand hier die app ook al eens geprobeerd.
Fireplace heet hij geloof ik.
Iemand hier die app ook al eens geprobeerd.
Fireplace heet hij geloof ik.
Gisteren een paar uur tv gekeken op dezelfde zender, geen problemen. Ik zap een beetje, laat een zender staan, leg de afstandbediening weg en na ca 10 minuten, tv uit. Aangezet en hij blijft aan.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:35:
[...]
Heb je laatste tijd ook vaak dat de TV ineens uitgaat ( soms wel 2-3x per avond) en wel vanzelf weer aangaat met zogenaamde melding; software geupdate etc?
Hier dus ook een keer uitgegaan.
Vandaag, binnen 5 minuten, is de tv 3x uit gegaan. Aanzetten en weer uit.
Na de 3e x bleef hij aan. Dit na de laatste software update.
Dan zou ik maar garantie aanspreken of in ieder geval Samsung bellen want dat ligt niet aan de software denk ik.mike123 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:38:
Nergens last van hier.
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 29-08-2019 08:26 ]
Hier precies hetzelfde gisterenavond, uiteindelijk werkte door dat gekloot ook mijn soundbar (ook van samsung) niet meer met de TV..mike123 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:38:
Na uurtje deed alles het ineens weer

Vandaag tv aangehad en totaal nergens last van. En ben niet de enige blijkbaar waar de tv ineens uitgaat.Arjant2 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:25:
[...]
Dan zou ik maar garantie aanspreken of in ieder geval Samsung bellen want dat ligt niet aan de software denk ik.
Nergens last van hier.
Kijk het nog even aan. Maar meld het weer als het weer gebeurd en neem dan contact op met Samsung.
Die dan gaat zeggen dat ik terug moet naar de fabrieksinstellingen.
Nou ja dat is sowieso geen gekke optie om eens te proberen en zoveel gevolgen heeft dat toch ook niet?mike123 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:56:
[...]
Vandaag tv aangehad en totaal nergens last van. En ben niet de enige blijkbaar waar de tv ineens uitgaat.
Kijk het nog even aan. Maar meld het weer als het weer gebeurd en neem dan contact op met Samsung.
Even je fotootje maken van je beeldinstellingen en resetten. Niet zoveel werk om weer terug te zetten.
Sinds de update toch wat probleempjes met mijn TV icm Samsung Soundbar, heb nu vaak dat ik bij switchen van bron ( netflix, youtube, xbox) geen geluid meer heb via mijn soundbar (hdmi)
Moet ik eerst via instellingen TV de geluidsbron wisselen, wil het weer werken..
Heb liever dat Samsung helemaal stopt met het updaten van mijn TV, wordt er alleen maar slechter op (auto update staat al uit, maar dat werkt blijkbaar ook niet
)
Moet ik eerst via instellingen TV de geluidsbron wisselen, wil het weer werken..
Heb liever dat Samsung helemaal stopt met het updaten van mijn TV, wordt er alleen maar slechter op (auto update staat al uit, maar dat werkt blijkbaar ook niet
[ Voor 7% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 30-08-2019 14:56 ]
Ben momenteel zwaar aan het twijfelen tussen de Q9FN (2018) of de nieuwere Q80R in 55". Ben op zoek naar een nieuwe tv voor mijn vader..Hij kijkt altijd in een woonkamer met veel lichtinval en aangezien ik zelf vorig jaar voor een OLED ben gegaan, leek QLED me een betere optie in dit geval. Waar ik niet helemaal uit geraak, is het verschil tussen deze 2 tv's. Zit te denken aan een budget van ongeveer 1300 €... Wat is de betere keus?
Als je voor beeldkwaliteit gaat dan lijkt de q9 mij de betere optie. Deze heeft 480 dimming zones waar de q80 er 240 heeft. De nieuwe modellen hebben een verbeterde kijkhoek maar hierdoor leveren ze iets in op de max helderheid wat je voornamelijk gaat zien bij HDR beelden. Overigens zijn het bij deze 2 modellen veelal verschillen die je pas zult merken als je ze naast elkaar hebt staan.MetalD schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:52:
Ben momenteel zwaar aan het twijfelen tussen de Q9FN (2018) of de nieuwere Q80R in 55". Ben op zoek naar een nieuwe tv voor mijn vader..Hij kijkt altijd in een woonkamer met veel lichtinval en aangezien ik zelf vorig jaar voor een OLED ben gegaan, leek QLED me een betere optie in dit geval. Waar ik niet helemaal uit geraak, is het verschil tussen deze 2 tv's. Zit te denken aan een budget van ongeveer 1300 €... Wat is de betere keus?
[edit] nvm, al gevonden
[ Voor 89% gewijzigd door Black-Death op 06-09-2019 13:49 ]
Mensen, wat is het beste om te doen met de Fit to screen optie in de screen size opties? Er staat "expand the picture to fit the screen" maar willen we dat wel? Ik merk dat als ik deze optie uit zet het beeld een klein beetje wordt ingezoomd en als ik het uit zet zoomt ie weer uit. Wat is het beste voor gaming, films etc?
Ik heb de 65q9f aangesloten op mijn N950. Ik merk dat de app YouTube geen surround doorgeeft.
Netflix geeft dit perfect door.
Het probleem heb ik zowel via chromecast als direct op de tv.
Geeft youtube geen 5.1 door? Of ligt het aan tv?
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
(75Q9FN) Ik heb het wel, maar dan moet het filmpje wel 5.1 geluid hebben. Mijn versterker hoor ik per filmpje schakelen. Afhankelijk van de opname van de uploader. YouTube Red dan.madmaus schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:09:
Ik heb de 65q9f aangesloten op mijn N950. Ik merk dat de app YouTube geen surround doorgeeft.
Bedankt,RTies schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:47:
[...]
(75Q9FN) Ik heb het wel, maar dan moet het filmpje wel 5.1 geluid hebben. Mijn versterker hoor ik per filmpje schakelen. Afhankelijk van de opname van de uploader. YouTube Red dan.
Ook als ik 5.1 test filmpjes kijk hoor ik geen 5.1.
Wellicht ligt het aan de combi met mijn n950.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Hier vandaag ook de tv zomaar uit en weer aan. Heb maanden de xbox niet gebruikt en nu vandaag voor het eerst weer gespeeld en toen gebeurde dit. Het rare is dat ik later weer tv ben gaan kijken en nergens meer last van had. Deed begin van de avond de xbox weer aan en na een tijdje weer de tv uit en weer aan.mike123 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:56:
[...]
Vandaag tv aangehad en totaal nergens last van. En ben niet de enige blijkbaar waar de tv ineens uitgaat.
Kijk nu alweer paar uur tv en nergens last van.
bmwunited.nl
Hier is het sinds de laatste keer dat ik het heb gemeld niet meer voorgekomen. Dus zeg maar een maand geleden.KawaBmw7 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:52:
[...]
Hier vandaag ook de tv zomaar uit en weer aan. Heb maanden de xbox niet gebruikt en nu vandaag voor het eerst weer gespeeld en toen gebeurde dit. Het rare is dat ik later weer tv ben gaan kijken en nergens meer last van had. Deed begin van de avond de xbox weer aan en na een tijdje weer de tv uit en weer aan.
Kijk nu alweer paar uur tv en nergens last van.
Wij hebben geen Xbox in gebruik.
Hoi Mensen ik heb een qe75q9fn gekocht bij de media markt.
Samen met mijn vader tegelijk dezelfde tv zodat we nog wat konden handelen.
Ik heb De mijne nog niet komt over ca 4 weken omdat ons te bouwen huis nog niet af is.
De tv van mijn vader staat inmiddels. Ik moet zeggen dat ik het beeld nog niet perfect vind.
Ik heb settings van internet af gehaald van de bekende calibrators. Movie mode warm 2 etc.
Ik vind zoiezo in movie mode de kleur niet mooi lijkt wel of er een gele laag over het scherm komt. De gezichten zien er niet natuurlijk uit etc, beeld vind ik ook erg wazig alsof er een laag over het scherm ligt.
Verder als je een film kijkt 4 k of gewoon sdr als iets beweegt een persoon of wat dan ook komen er blokjes achter deze bewegende delen. Ik vind dit persoonlijk niet goed voor een tv uit de hoogste serie.
Verder 4k content bijvoorbeeld wolken en lucht deze kijken totaal niet scherp erg wazig zelfs vind ik in vergelijking met detail van de rest.
Weet iemand hoe je dit kan voorkomen ?
Of evt een betere instelling?
Gr Corné
Ik heb De mijne nog niet komt over ca 4 weken omdat ons te bouwen huis nog niet af is.
De tv van mijn vader staat inmiddels. Ik moet zeggen dat ik het beeld nog niet perfect vind.
Ik heb settings van internet af gehaald van de bekende calibrators. Movie mode warm 2 etc.
Ik vind zoiezo in movie mode de kleur niet mooi lijkt wel of er een gele laag over het scherm komt. De gezichten zien er niet natuurlijk uit etc, beeld vind ik ook erg wazig alsof er een laag over het scherm ligt.
Verder als je een film kijkt 4 k of gewoon sdr als iets beweegt een persoon of wat dan ook komen er blokjes achter deze bewegende delen. Ik vind dit persoonlijk niet goed voor een tv uit de hoogste serie.
Verder 4k content bijvoorbeeld wolken en lucht deze kijken totaal niet scherp erg wazig zelfs vind ik in vergelijking met detail van de rest.
Gr Corné
[ Voor 3% gewijzigd door Van Berlo op 06-10-2019 10:24 ]
Allereerst eens de beeldverbeteraars uitzetten. Dat voorkomt de "blokjes" als het goed is.
Dus automotion, clean digital view etc uitzetten.
Voor wat betreft kleurinstellingen tja dat is lastig. Ik hou zelf ook niet van de gele gloed dus ik ben begonnen bij dynamisch met de kleurtint koel. Vervolgens kan je wat spelen met de andere zaken tot je bereikt wat je zelf mooi vindt.
Dus automotion, clean digital view etc uitzetten.
Voor wat betreft kleurinstellingen tja dat is lastig. Ik hou zelf ook niet van de gele gloed dus ik ben begonnen bij dynamisch met de kleurtint koel. Vervolgens kan je wat spelen met de andere zaken tot je bereikt wat je zelf mooi vindt.
Ik heb nu zo'n 4 maanden een QE55Q9F en ik heb vanaf het begin al last van dat de afstandsbediening de eerste half minuut nadat de tv is aangezet niet reageert. Ik heb al nieuwe batterijen erin gezet, opnieuw gekoppeld al meerdere keren maar heeft niet geholpen.
Ik heb dit ook gehad met onze tv. Heb hierover contact gezocht met de leverancier en die heeft een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Sindsdien werkt alles goed!Upbeat schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:44:
Ik heb nu zo'n 4 maanden een QE55Q9F en ik heb vanaf het begin al last van dat de afstandsbediening de eerste half minuut nadat de tv is aangezet niet reageert. Ik heb al nieuwe batterijen erin gezet, opnieuw gekoppeld al meerdere keren maar heeft niet geholpen.
Vraagje.
Een kennis van mij heeft een Samsung Q9F 65 inch.
Deze is aangesloten via een CI module en smartcard op Ziggo.
De TV, CI module en smartcard zijn ongeveer 4 maanden oud.
De coax kabel is nieuw, kort (ca 1,5m) en aangesloten op de connect box.
Dit werkt allemaal maar.....
Regelmatig (zeker één keer in de week) raakt de TV alle digitale TV kanalen kwijt.
Opnieuw de kabel aandrukken, de zenders laten scannen lost het tijdelijk wel weer op.
De Ziggo instellingen blijven bestaan zoals frequentie en netwerk ID.
Nu kan het zijn dat de coax kabel een beetje rot is ondanks dat deze nieuw is.
De kabel is ook wat aan de korte kant waardoor er wat mechanische spanning op de kabel staat.
De kabel vervangen door een iets langere lijkt de simpelste oplossing echter dan moet de kabelgoot e.d. losgehaald worden. Is meer werk dan je zo verwacht.
De vraag is concreet:
Kan de TV alle digitale zender kanalen (NPO1 HD, enz.) kwijtraken als de coaxkabel slecht contact maakt of los raakt?
Regelmatig (zeker één keer in de week) raakt de TV alle digitale TV kanalen kwijt.
Opnieuw de kabel aandrukken, de zenders laten scannen lost het tijdelijk wel weer op.
De kabel is ook wat aan de korte kant waardoor er wat mechanische spanning op de kabel staat.
De kabel vervangen door een iets langere lijkt de simpelste oplossing echter dan moet de kabelgoot e.d. losgehaald worden. Is meer werk dan je zo verwacht.
De vraag is concreet:
Kan de TV alle digitale zender kanalen (NPO1 HD, enz.) kwijtraken als de coaxkabel slecht contact maakt of los raakt?
@HoppyF
Lijkt me een heel sterk verhaal als een slechte coax kabel de zenders laat vergeten op een tv. Dus nee dat zal de oorzaak niet zijn.
Wat krijg je in het beeld dan als de zenders weg zijn? Ik heb namelijk zelf ook wel eens iets dergelijks als ik naar andere bronnen heb gekeken en terug naar tv switch. Maar dan krijg ik iets van melding dat er geen signaal is. De tv dan even opnieuw opstarten (uitknop op afstandsbediening lang indrukken tot Samsung logo op tv verschijnt) lost dat altijd op bij mij.
Wellicht niet zelfde probleem maar wellicht kan je er iets mee.
Overigens lijkt het mij wel verstandig die kabel wat te verlengen als hij eigenlijk net te kort is. Kans dat je de aansluiting van de tv beschadigt en dan ben je verder van huis.
Lijkt me een heel sterk verhaal als een slechte coax kabel de zenders laat vergeten op een tv. Dus nee dat zal de oorzaak niet zijn.
Wat krijg je in het beeld dan als de zenders weg zijn? Ik heb namelijk zelf ook wel eens iets dergelijks als ik naar andere bronnen heb gekeken en terug naar tv switch. Maar dan krijg ik iets van melding dat er geen signaal is. De tv dan even opnieuw opstarten (uitknop op afstandsbediening lang indrukken tot Samsung logo op tv verschijnt) lost dat altijd op bij mij.
Overigens lijkt het mij wel verstandig die kabel wat te verlengen als hij eigenlijk net te kort is. Kans dat je de aansluiting van de tv beschadigt en dan ben je verder van huis.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 02-11-2019 14:53 ]
Bedankt voor je reactie.Arjant2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:51:
@HoppyF
Ik vind het ook vreemd dat het verlies van het Ziggo signaal er voor zorgt dat de kanalen ook weg zijn.
Ik weet echter zeker dat het zo is.
Het enige wat je ziet als je bv NPO 1 kiest is een sneeuwerig beeld alsof je naar oude analoge TV kijkt.
De kanalen volgorde is ook weg.
Bij het opnieuw zenders laten scannen zie je eerst dat er 0 zenders opgeslagen zijn.
Na een aantal seconden zie je de getallen weer ingevuld staan dus iets van 200-300 kanalen.
Wat ik al zei de Ziggo frequentie en IDs blijven er wel in staan.
Niet alles staat dus op nul.
Ik ga wel voorstellen een langere kabel te gaan installeren want dit lijkt me ook niet goed voor de connect box.
Het omschakelen van bron had ik getest dat werkt op zich goed dus YouTube, Netflix blijven uiteraard goed.
De netwerkinstellingen blijven gewoon bestaan.
Live TV blijft dan echter zo bestaan zonder kanalen.
TV geheel opnieuw starten is nog wel iets om te proberen.
Ik zou het toch eerst wel even testen met een andere kabel ...
Je hoeft nog niet meteen alles om te gooien tuurlijk.
Je hoeft nog niet meteen alles om te gooien tuurlijk.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Hier een Samsung 55" Q8FN (2018) aan de muur i.c.m. Ziggo-module en het is een herkenbaar probleem. Echter, de tv verliest dan niet de zenders, maar wel enige tijd het signaal. Pas na enkele keren herstarten en de module opnieuw plaatsen lost het probleem op. Doet zich (gok ik) toch 1 x per maand voor.HoppyF schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:34:
Vraagje.
De vraag is concreet:
Kan een 'compatibiliteits-dingetje' zijn tussen de Samsung tv (box) en Ziggo-module.
Ok, maar jij hoeft blijkbaar niet de kanalen opnieuw te laten scannen.Yonix schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:55:
[...]
Hier een Samsung 55" Q8FN (2018) aan de muur i.c.m. Ziggo-module en het is een herkenbaar probleem. Echter, de tv verliest dan niet de zenders, maar wel enige tijd het signaal. Pas na enkele keren herstarten en de module opnieuw plaatsen lost het probleem op. Doet zich (gok ik) toch 1 x per maand voor.
Kan een 'compatibiliteits-dingetje' zijn tussen de Samsung tv (box) en Ziggo-module.
De CI module zie ik af en toe een melding geven maar daarna gaat alles wel gewoon verder.
De module hoeft niet verwijderd te worden.
Ik ga toch maar uit van een slechte kabel en deze eerst vervangen.
Ik laat de resultaten hier nog wel weten.
Ik heb nu een jaar de Q9FN met One remote.
1) Sinds een week komt het regelmatig voor dat de tv uit zichzelf doorloopt tot 0 of 100 wanneer ik het volume verminder of verhoog. De remote reageert dan totaal niet meer, behalve de power knop. Ik vroeg mij af of iemand weet of dit aan de tv of de remote ligt?
2) Sinds aanschaf reageert de Smart Hub erg traag. Aangezien dit mijn eerste smart tv is dacht ik er niet veel bij na. Maar nu vraag ik me af of dat gewoon een Tizen-kwaal is of een defecte tv?
1) Sinds een week komt het regelmatig voor dat de tv uit zichzelf doorloopt tot 0 of 100 wanneer ik het volume verminder of verhoog. De remote reageert dan totaal niet meer, behalve de power knop. Ik vroeg mij af of iemand weet of dit aan de tv of de remote ligt?
2) Sinds aanschaf reageert de Smart Hub erg traag. Aangezien dit mijn eerste smart tv is dacht ik er niet veel bij na. Maar nu vraag ik me af of dat gewoon een Tizen-kwaal is of een defecte tv?
Ik heb hetzelfde type tv en ik herken ik hier niks van. Je zou een reset kunnen proberen. En dit kun je dan denk ik beter doen door Samsung te bellen. Hun kunnen op afstand in je tv kijken en eventueel zien wat er niet goed is. Ook kunnen hun op afstand een diepe reset uitvoeren. Hierna moet je hem wel even opnieuw instellen.Kroepoekoe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:36:
Dit is dus probleem wat ik beschreef hierboven. Alleen 1x een harde restart (dus uitknop ingedrukt houden tot Samsung Logo verschijnt) is voldoende om signaal weer terug te toveren.Yonix schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:55:
[...]
Hier een Samsung 55" Q8FN (2018) aan de muur i.c.m. Ziggo-module en het is een herkenbaar probleem. Echter, de tv verliest dan niet de zenders, maar wel enige tijd het signaal. Pas na enkele keren herstarten en de module opnieuw plaatsen lost het probleem op. Doet zich (gok ik) toch 1 x per maand voor.
Alleen zoals inderdaad gezegd, hierbij verdwijnen niet de zenders.
1. Nog nooit gehad, maar ik gebruik de One remote zeer zelden.Kroepoekoe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:36:
2. Smart hub is hier niet traag
Ik zou zoals bovenstaat in ieder geval ook de TV even in zijn geheel resetten, dat kan nooit kwaad.
Samsung bellen is 2e optie, maar eerst zelf resetten.
[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 08-11-2019 11:43 ]
Marcievg schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:21:
[...]
Ik heb hetzelfde type tv en ik herken ik hier niks van. Je zou een reset kunnen proberen. En dit kun je dan denk ik beter doen door Samsung te bellen. Hun kunnen op afstand in je tv kijken en eventueel zien wat er niet goed is. Ook kunnen hun op afstand een diepe reset uitvoeren. Hierna moet je hem wel even opnieuw instellen.
Ik had erbij moeten vermelden dat ik al contact heb gehad met Samsung's klantenservice, en ook al een reset heb uitgevoerd. Het resetten hielp niets, en Samsung gaat "binnen een maand" een nieuwe One remote opsturen. Voor de rest hadden zij ook geen idee.Arjant2 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:40:
[...]
1. Nog nooit gehad, maar ik gebruik de One remote zeer zelden.
2. Smart hub is hier niet traag
Ik zou zoals bovenstaat in ieder geval ook de TV even in zijn geheel resetten, dat kan nooit kwaad.
Samsung bellen is 2e optie, maar eerst zelf resetten.
Volgens RTings was er in het verleden problemen met de Smart Hub, maar zou dat inmiddels verholpen zijn. Dat gecombineerd met jullie reacties doet mij denken dat het dan toch aan mijn tv ligt. Hopelijk krijg ik het dan opgelost m.b.v. Samsung, door bijvoorbeeld een nieuw toestel.
Heb de QE65Q9FN inmiddels een half jaartje in bezit en vind het werkelijk een prachtig tv.
Heb diverse sites en filmpjes bekeken voor de juiste instellingen en per source heb ik nu prachtig beeld. Echter is er 1 ding wat mij ontiegelijk stoort en ervoor zorgt dat ik bijna de tv ga inruilen voor de LG C9.
De Q9FN heeft namelijk VRR, Freesync en ALLM, in combinatie met de Xbox One X is het echt genieten. Er zit alleen 1 maar hieraan, namelijk dat ik moet kiezen tussen.
1) De Xbox One X aansluiten op de Connect box, maar dan heb ik geen Atmos en alleen 5.1
2) Xbox One X aansluiten op mijn 4k Onkyo receiver, maar dan heb ik geen Freesync etc.
Wat zou evt de oplossing kunnen zijn? Een HD Fury ertussen, maar ik vertik het om 300+ euro uit te geven, terwijl Samsung dit met een firmware update zou kunnen oplossen.
Waarkom kan een top of the line Samsung tv geen passthrough hebben voor Atmos etc?
Iemand anders die met deze issue zit?
Heb diverse sites en filmpjes bekeken voor de juiste instellingen en per source heb ik nu prachtig beeld. Echter is er 1 ding wat mij ontiegelijk stoort en ervoor zorgt dat ik bijna de tv ga inruilen voor de LG C9.
De Q9FN heeft namelijk VRR, Freesync en ALLM, in combinatie met de Xbox One X is het echt genieten. Er zit alleen 1 maar hieraan, namelijk dat ik moet kiezen tussen.
1) De Xbox One X aansluiten op de Connect box, maar dan heb ik geen Atmos en alleen 5.1
2) Xbox One X aansluiten op mijn 4k Onkyo receiver, maar dan heb ik geen Freesync etc.
Wat zou evt de oplossing kunnen zijn? Een HD Fury ertussen, maar ik vertik het om 300+ euro uit te geven, terwijl Samsung dit met een firmware update zou kunnen oplossen.
Waarkom kan een top of the line Samsung tv geen passthrough hebben voor Atmos etc?
Somewhere between 192.168.Sevn & Legian
Ik lees her en der dat je via de ARC HDMI gewoon een Atmos signaal moet kunnen doorgeven. Afhankelijk van wat je receiver verwacht, dien je je HDMI kabel daar op aan te passen. Heb je het al geprobeerd met een HDMI 2.1 kabel van je connectbox naar je receiver?AnubisNefer schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:52:
Ben wel nieuwsgierig naar je antwoord. Heb zelf dezelfde TV maar dan de 75" versie en wil upgraden van mijn 10 jaar oude receiver naar een Atmos receiver.
[ Voor 13% gewijzigd door RTies op 21-11-2019 13:43 ]
Waarom heb je met de x-box aansluiten op de Connect-box geen Atmos?AnubisNefer schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:52:
Heb de QE65Q9FN inmiddels een half jaartje in bezit en vind het werkelijk een prachtig tv.
Ik heb dezelfde tv maar dan in 75" en altijd Atmos als ik de tv via de connect-box aansluit via mn Marantz AV voorversterker. Mits de content ook Atmos is, met een Pana 4k speler.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Gewoon doen, geen probleem bij mij.RTies schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:41:
[...]
Ik lees her en der dat je via de ARC HDMI gewoon een Atmos signaal moet kunnen doorgeven. Afhankelijk van wat je receiver verwacht, dien je je HDMI kabel daar op aan te passen. Heb je het al geprobeerd met een HDMI 2.1 kabel van je connectbox naar je receiver?
Ben wel nieuwsgierig naar je antwoord. Heb zelf dezelfde TV maar dan de 75" versie en wil upgraden van mijn 10 jaar oude receiver naar een Atmos receiver.
Nieuwe firmware versie Q7n 2018; Versie 1290.4 https://www.samsung.com/n.../QE55Q7FNALXXN/#downloads
PVD66 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:17:
[...]
Waarom heb je met de x-box aansluiten op de Connect-box geen Atmos?
Ik heb dezelfde tv maar dan in 75" en altijd Atmos als ik de tv via de connect-box aansluit via mn Marantz AV voorversterker. Mits de content ook Atmos is, met een Pana 4k speler.
Ik ga van het weekend even testen, toen ik de tv net had, lukte het mij niet om EN Atmos EN Freesync werkend te krijgen. Het was het een of de andere. Want het leek net alsof als ik de Xbox via Connect box aansloot en de Connect naar de receiver, dat ik wel Freesync had, maar geen Atmos terwijl mijn receiver (Onkyo-TXNR676) het wel ondersteund.PVD66 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:17:
[...]
Waarom heb je met de x-box aansluiten op de Connect-box geen Atmos?
Ik meende dat ik ook zat met beeldinstellingen, bijv auto gamemode en diverse instellingen zoals brightness etc die ik niet goed kreeg op de Samsung.
Vandaar dat ik maar de X rechtstreeks op de Onkyo heb aangesloten en ervoor koos geen Freesync te hebben, maar wel echt Atmos en 5.1. Als ik de X direct aansloot op de Connect box, kreeg ik wel Freesync. auto game mode etc werkend, maar had ik maar 2.0 geluid wat werd omgevormd naar 5.1. Dat klonk voor geen meter, ook niet met films.
Thx voor de antwoorden. Ik ga van het weekend even kloten. Maar ik neig toch bijna naar de LG C9 waarbij alles wel out-of-the-box wordt ondersteund.
En volgens mij is de hoogste hdmi standaard van de Tx-NR676, hdmi 2.0a.
Conclusie:
Als ik van Freesync wil genieten, moet ik de X direct aansluiten op de Connect box, maar op een of andere manier krijg ik geen passthrough van de geluidsformat. Het blijft steken op 2.0
Firmware update QE65Q9FN zojuist released:
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q9FNALXXN/
[ Voor 7% gewijzigd door AnubisNefer op 22-11-2019 22:17 ]
Ok, ik maak geen gebruik van de Freesync, dus kan daar niet veel over zeggen.
Veel succes ieder geval!
Veel succes ieder geval!
Ik laat het voorlopig zoals het is. Er zijn vele topics over de Q9FN+connectbox+Atmos+Freesync issues. Naar mijn weten kan de connect box max DD+ 5.1 doorlaten en wordt Atmos gedowngrade.PVD66 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:23:
Ok, ik maak geen gebruik van de Freesync, dus kan daar niet veel over zeggen.
Veel succes ieder geval!
Dus het is kiezen tussen:
Xbox aansluiten op connect box > Dan heb je wel Freesync, ALLM en autogamemode, maar geen Atmos passthrough
Of
Xbox aansluiten op receiver > Dan heb je wel Atmos etc, maar geen Freesync, ALLM en autogamemoe.
Zie bijv
AVSForum post nr 9
https://www.avsforum.com/...ceivers.html#post56487452
Reddit thread
https://www.reddit.com/r/...led_and_xbox_one_x_atmos/
Samsung community thread
https://eu.community.sams...Issues/td-p/801782/page/7
https://www.avforums.com/...n-thread.2164685/page-107
[ Voor 23% gewijzigd door AnubisNefer op 24-11-2019 00:50 ]
Inmiddels een paar weken de nieuwe One Remote in gebruik. De eerste 2 weken werkte het perfect, maar inmiddels merk ik weer dat ik soms 4 a 5 keer moet drukken op een knop voordat hij reageert op de input.Kroepoekoe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:38:
[...]
[...]
Ik had erbij moeten vermelden dat ik al contact heb gehad met Samsung's klantenservice, en ook al een reset heb uitgevoerd. Het resetten hielp niets, en Samsung gaat "binnen een maand" een nieuwe One remote opsturen. Voor de rest hadden zij ook geen idee.
Volgens RTings was er in het verleden problemen met de Smart Hub, maar zou dat inmiddels verholpen zijn. Dat gecombineerd met jullie reacties doet mij denken dat het dan toch aan mijn tv ligt. Hopelijk krijg ik het dan opgelost m.b.v. Samsung, door bijvoorbeeld een nieuw toestel.
Heb nieuwe batterijen, andere merk batterijen en opnieuw pairen geprobeerd, maar het probleem gaat niet weg.
Volgende stap is om Samsung weer te contacteren, en dan wordt het vermoed ik de one connect kabel, de one connect box of zelfs de tv vervangen?, maar voordat ik dit allemaal in gang zet: Dit probleem herkennen jullie dus totaal niet? Reageert de One Remote instantly op al jullie input?
Het vervelende is ook dat het lastig zal zijn om dit probleem na te bootsen aangezien het niet altijd gebeurt, maar wel zo vaak dat ik het ook niet zomaar kan negeren bij dagelijks gebruik...
[ Voor 7% gewijzigd door Kroepoekoe op 28-11-2019 00:46 ]
Doet de remote het wel weer als je de voeding van de tv en one connect box er een tijdje af laat en er dan weer op zet.? Zo ja, dan zou ik dit er zeker bij vermelden mocht je de hele handel moeten opsturen.Kroepoekoe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 00:03:
[...]
Inmiddels een paar weken de nieuwe One Remote in gebruik. De eerste 2 weken werkte het perfect, maar inmiddels merk ik weer dat ik soms 4 a 5 keer moet drukken op een knop voordat hij reageert op de input.
Heb nieuwe batterijen, andere merk batterijen en opnieuw pairen geprobeerd, maar het probleem gaat niet weg.
Volgende stap is om Samsung weer te contacteren, en dan wordt het vermoed ik de one connect kabel, de one connect box of zelfs de tv vervangen?, maar voordat ik dit allemaal in gang zet: Dit probleem herkennen jullie dus totaal niet? Reageert de One Remote instantly op al jullie input?
Het vervelende is ook dat het lastig zal zijn om dit probleem na te bootsen aangezien het niet altijd gebeurt, maar wel zo vaak dat ik het ook niet zomaar kan negeren bij dagelijks gebruik...
Anders pakken ze het hele spul uit, zetten hem aan, testen hem even, ja hij doet het en je krijgt het hele spulletje weer terug.
Dat zou zonde zijn van het opsturen.
Jawel, maar daarna gebeurt het toch weer. De remote werkt dan ook gewoon 95% van de tijd, het is het overige 5% dat frustreert. Daarom ben ik ook bang voor precies wat jij zegt: Als zij het testen zal het zeer waarschijnlijk niet meteen te constateren zijn, en omdat het random gebeurt is het niet reproduceerbaar.mike123 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:02:
[...]
Doet de remote het wel weer als je de voeding van de tv en one connect box er een tijdje af laat en er dan weer op zet.? Zo ja, dan zou ik dit er zeker bij vermelden mocht je de hele handel moeten opsturen.
Anders pakken ze het hele spul uit, zetten hem aan, testen hem even, ja hij doet het en je krijgt het hele spulletje weer terug.
Dat zou zonde zijn van het opsturen.
Vandaar dat ik mij afvraag of dit wellicht 'within range' valt qua gebruiksmankementen, en dus of mensen hier ook rare dingen meemaken met hun tv, of dat dit gewoonweg niet hoort. Eerlijk is eerlijk, bij een tv van €400 had ik het waarschijnlijk weggedaan zijnde "ach, jammer." Maar dit was toch iets duurder
Toevallig vanochtend een nieuw probleem erbij: de tv rebootte ineens uit zichzelf
Ik herken dit niet en heb het getest met 3 afstandsbedieningen. De 2 die standaard meegeleverd werden en met mijn Logitech Harmony.Kroepoekoe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 00:03:
[...]
Inmiddels een paar weken de nieuwe One Remote in gebruik. De eerste 2 weken werkte het perfect, maar inmiddels merk ik weer dat ik soms 4 a 5 keer moet drukken op een knop voordat hij reageert op de input.
Heb je toevallig via usb de laatste firmware nog erop gezet? Zo niet, kan het geen kwaad dit eerst uit te proberen.
Ik heb het via usb geinstalleerd want als je via de tv zoekt, zul je geen update vinden. Althans dat was bij mij het geval.
Link naar nieuwste firmware zit enkele posts hiervoor.
Goed om te weten dat het dus niet 'normaal' is. En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberenAnubisNefer schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:06:
[...]
Ik herken dit niet en heb het getest met 3 afstandsbedieningen. De 2 die standaard meegeleverd werden en met mijn Logitech Harmony.
Heb je toevallig via usb de laatste firmware nog erop gezet? Zo niet, kan het geen kwaad dit eerst uit te proberen.
Ik heb het via usb geinstalleerd want als je via de tv zoekt, zul je geen update vinden. Althans dat was bij mij het geval.
Link naar nieuwste firmware zit enkele posts hiervoor.
edit: helaas, ook met 1290 reageert de tv niet altijd op bevelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Kroepoekoe op 01-12-2019 15:04 ]
Ik heb een Logitech, maar de One Remote gebruik ik soms ook en werkt dan eigenlijk altijd meteen goed.Kroepoekoe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 00:03:
[...]
Ben niet echt te spreken over de 1290 firmware.
Alles lijkt wel een beetje donkerder te zijn en als ik hem op in Ambient mode zet, schakelt ie na zichzelf na een paar minuten uit.
Andere die deze ervaringen ook delen?
Link
https://www.rtings.com/tv...q9-q9f-qled-2018/settings
Alles lijkt wel een beetje donkerder te zijn en als ik hem op in Ambient mode zet, schakelt ie na zichzelf na een paar minuten uit.
Andere die deze ervaringen ook delen?
Probeer deze instellingen als basis, maar tweak brightness en warm1 of warm2 naar eigen voorkeur.Van Berlo schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:59:
Hoi Mensen ik heb een qe75q9fn gekocht bij de media markt.
Gr Corné
Link
https://www.rtings.com/tv...q9-q9f-qled-2018/settings
[ Voor 75% gewijzigd door AnubisNefer op 02-12-2019 21:39 ]
edit.
[ Voor 99% gewijzigd door AnubisNefer op 02-12-2019 21:39 ]
Tjonge jonge wat een pech met die Q9FN zeg. Sinds vorig jaar april alleen maar gekut eigenlijk. Van trillende schermen, naar volledig defecte panels, of dat ie uit het niets opnieuw op ging starten.
De repair service is sinds april vorig jaar zo'n 4 a 5x langsgeweest en we zijn nu op een punt gekomen dat we een beetje vastlopen en de garantie periode loopt wel door en door. In november vorig jaar ging het weer mis en toen zei Apollo dat als het na dit probleem nog niet over was zij als winkel iets voor mij gingen doen.
En dus in december toch weer bullshit. Gemaild met de shop, ze hebben alles eens goed bekeken en zeiden dat ze contact gingen opnemen met Samsung om te kijken voor een goede oplossing. De man van Apollo vroeg wel of ik hun even de tijd wilde geven ivm de feestdagen en dat Samsung niet meteen reageert. Volgende week zijn we twee volle weken verder (geen feestdagen) en als ik dan niks hoor, dan ga ik er wel achter aan.
Wat een gekut met TVs altijd zeg, heb wel echt veel pech. Best heel erg klaar mee.
De repair service is sinds april vorig jaar zo'n 4 a 5x langsgeweest en we zijn nu op een punt gekomen dat we een beetje vastlopen en de garantie periode loopt wel door en door. In november vorig jaar ging het weer mis en toen zei Apollo dat als het na dit probleem nog niet over was zij als winkel iets voor mij gingen doen.
En dus in december toch weer bullshit. Gemaild met de shop, ze hebben alles eens goed bekeken en zeiden dat ze contact gingen opnemen met Samsung om te kijken voor een goede oplossing. De man van Apollo vroeg wel of ik hun even de tijd wilde geven ivm de feestdagen en dat Samsung niet meteen reageert. Volgende week zijn we twee volle weken verder (geen feestdagen) en als ik dan niks hoor, dan ga ik er wel achter aan.
Wat een gekut met TVs altijd zeg, heb wel echt veel pech. Best heel erg klaar mee.
Pff dan heb je wel enorm pech ja.
Hopelijk kan apollo je iets moois als vervanger geven want dit is niks natuurlijk.
Misschien iets uit de 2019 serie aangezien die er toch met een maand of 2 a 3 uitgaan.
Hopelijk kan apollo je iets moois als vervanger geven want dit is niks natuurlijk.
Misschien iets uit de 2019 serie aangezien die er toch met een maand of 2 a 3 uitgaan.
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een q7fn en ik zit met het volgende:
Als ik een film groter als 50GB middels USB wil afspelen, schokt het beeld heel erg of zit er een vertraging tussen van een paar seconden.
Hebben andere mensen ook last hiervan?
Als ik een film groter als 50GB middels USB wil afspelen, schokt het beeld heel erg of zit er een vertraging tussen van een paar seconden.
Hebben andere mensen ook last hiervan?
Middels USB van wat? een USB stick of een harde schijf?
Met 50GB bestanden heb je een aardige transferrate nodig (stabiel 10MBps+).
Ik wil wel eens even testen thuis vanavond maar ik denk dat de beperking in de snelheid van die USB aansluiting en/of stick/hdd ligt.
Ik wil wel eens even testen thuis vanavond maar ik denk dat de beperking in de snelheid van die USB aansluiting en/of stick/hdd ligt.
[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 08-01-2020 11:23 ]
Middels externe harde schijf aan de OneConnect box...
Heeft iemand hier misschien de doos van de 65 inch Q9FN nog en wil hem kwijt? Ik heb mijne helaas vorig jaar weg gedaan en de tv moet nu terug naar de winkel. Ze komen een andere brengen en de Q9FN moet dan terug in de doos naar hun. Zonder doos (dus in dikke dekens) durven ze niet aan.
Je zou mij ongelooflijk uit de brand helpen.
Kan je niet gewoon de oude in de nieuwe doos doen dan? Neem aan dat je tv vervangen wordt vanwege defect dus dat is toch probleem van de winkel? Helpt die bezorger even met uitpakken en pakt de oude weer in en opgelost? Of denk ik dan te simpel?devilsnight schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:12:
Heeft iemand hier misschien de doos van de 65 inch Q9FN nog en wil hem kwijt? Ik heb mijne helaas vorig jaar weg gedaan en de tv moet nu terug naar de winkel. Ze komen een andere brengen en de Q9FN moet dan terug in de doos naar hun. Zonder doos (dus in dikke dekens) durven ze niet aan.
Of krijg je een ander model nu?
Ik heb de doos helaas zelf ook niet meer.
[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 20-01-2020 20:54 ]
Het wordt een volledig andere tv, ik ga voor de LG C9 met 150 euro bijbetaling. Zoveel issues gehad met de Q9FN en Samsung zelf vond het het ook niet meer waard om andere onderdelen te proberen, wat ik kan begrijpen want de repair service heeft zo'n beetje de tv al volledig vervangen met hun repairs.Arjant2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:47:
[...]
Kan je niet gewoon de oude in de nieuwe doos doen dan? Neem aan dat je tv vervangen wordt vanwege defect dus dat is toch probleem van de winkel? Helpt die bezorger even met uitpakken en pakt de oude weer in en opgelost? Of denk ik dan te simpel?
Of krijg je een ander model nu?
Ik heb de doos helaas zelf ook niet meer.
Dus de bedoeling is om de C9 hierheen te brengen en dat zij dan de Samsung mee terug nemen. Zonder doos geloven ze er niet in dat ie zonder schade bij hun terug zal komen, maar pak de tv goed in met dikke dekens en zorg ervoor dat het niet schuift en er is niks aan de hand. Andere optie zou zijn de C9 uit de doos en de Samsung daar in. Alleen past dat met piepschuim weer niet. Deze week maar eens goed overleggen met de shop hoe we dit het beste gaan oplossen.
En nog kunnen testen?Arjant2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:21:
Middels USB van wat? een USB stick of een harde schijf?
Sluit ik de externe HDD aan op mn laptop en verbind ik deze middels HDMI naar de one connect box heb ik geen issues...
Sorry had je reactie niet gezien, beter volgende keer even quoten dan krijg ik melding.Netwerkt schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:37:
[...]
En nog kunnen testen?
Sluit ik de externe HDD aan op mn laptop en verbind ik deze middels HDMI naar de one connect box heb ik geen issues...
Zal vanavond of morgen eens testen voor je.
Wat voor bestand speel je dan af, 1080p of UHD?
[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 21-01-2020 22:38 ]
Dat geeft niet, ik speel vooral UHD video's af.Arjant2 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:11:
[...]
Sorry had je reactie niet gezien, beter volgende keer even quoten dan krijg ik melding.
Zal vanavond of morgen eens testen voor je.
Wat voor bestand speel je dan af, 1080p of UHD?
Ik speel hier ook UHD films af en dat doe ik via plex. Dit is misschien makkelijker dan een externe schijf en heb er nooit problemen mee gehad.Netwerkt schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:57:
[...]
Dat geeft niet, ik speel vooral UHD video's af.
Heb nu een 60gb UHD HDR film aan staan (op Q9FN)via usb hdd en het draait prima, geen haperingen niets.Netwerkt schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:57:
[...]
Dat geeft niet, ik speel vooral UHD video's af.
Uiteraard zijn er andere oplossingen ook zoals hier boven staat maar het zou gewoon prima moeten werken.
Voor een film met hdr zou ik plex niet aanraden. Alle 4k films gaan vloeiend maar wanneer er hdr bij zit dan heb ik last van buffersArjant2 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:55:
[...]
Heb nu een 60gb UHD HDR film aan staan (op Q9FN)via usb hdd en het draait prima, geen haperingen niets.
Uiteraard zijn er andere oplossingen ook zoals hier boven staat maar het zou gewoon prima moeten werken.
Ik gebruik een Synology NAS in combinatie met een Nvidia Shield (en DS Video als library). Werkt als een tierelier ook met HDR.Marcievg schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:20:
[...]
Voor een film met hdr zou ik plex niet aanraden. Alle 4k films gaan vloeiend maar wanneer er hdr bij zit dan heb ik last van buffers
Hier ook synology. Het gemak van plex is wat mij aanspreekt. Ook omdat mijn familie hier gebruik van maakt. Heb inmiddels een q90 maar geen idee hoe dat zou moeten werken met DS Video.Arjant2 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:29:
[...]
Ik gebruik een Synology NAS in combinatie met een Nvidia Shield (en DS Video als library). Werkt als een tierelier ook met HDR.
DS Video werkt eigenlijk niets anders dan Plex, je installeert Video Station en Media Server op je NAS (standaard packs van synology) en voor je apparaten heb je DS Video. Dus ook ideaal voor je familie.Marcievg schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:15:
[...]
Hier ook synology. Het gemak van plex is wat mij aanspreekt. Ook omdat mijn familie hier gebruik van maakt. Heb inmiddels een q90 maar geen idee hoe dat zou moeten werken met DS Video.
Alleen als je de NAS de bestanden laat transcoden dan loop je tegen beperking aan van de NAS, dat geldt voor plex en voor DS video net zo goed. Uiteraard kan je op veel apparaten zoals telefoon en tablet het transcoden uitzetten aangezien die in combinatie met bijvoorbeeld VLC prima instaat zijn zelf de transcoding te doen. Je TV zal waarschijnlijk te traag zijn om dat zelf te doen en dan hangt het weer af hoe snel je NAS is. Maar het is zeker een poging waard DS Video eens te proberen, is in een zucht geinstalleerd en kan volgens mij gewoon naast Plex draaien.
Daarom heb ik ook een Shield er tussen hangen, die kan alles transcoden wat je er tegen aan gooit.
Het mooie van Synology is dat ze het ook stap voor stap uitleggen hoe je het installeert:
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/video_station
Anyway, als je hier meer over wil weten kan je even in het Opslag forum kijken, genoeg kennis en topics over Synology.
[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 23-01-2020 09:25 ]
Het transcoderen is iets dat ik niet wil. Een video transcoderen zet mijn cpu belasting op 99%. Mijn familie geeft niet zo veel om HDR dus voor hun is het geen gemis. Voor mezelf wil ik het wel goed doen en dan gaat er niks boven de 4k blu ray.Arjant2 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:21:
[...]
DS Video werkt eigenlijk niets anders dan Plex, je installeert Video Station en Media Server op je NAS (standaard packs van synology) en voor je apparaten heb je DS Video. Dus ook ideaal voor je familie.
Alleen als je de NAS de bestanden laat transcoden dan loop je tegen beperking aan van de NAS, dat geldt voor plex en voor DS video net zo goed. Uiteraard kan je op veel apparaten zoals telefoon en tablet het transcoden uitzetten aangezien die in combinatie met bijvoorbeeld VLC prima instaat zijn zelf de transcoding te doen. Je TV zal waarschijnlijk te traag zijn om dat zelf te doen en dan hangt het weer af hoe snel je NAS is. Maar het is zeker een poging waard DS Video eens te proberen, is in een zucht geinstalleerd en kan volgens mij gewoon naast Plex draaien.
Daarom heb ik ook een Shield er tussen hangen, die kan alles transcoden wat je er tegen aan gooit.
Het mooie van Synology is dat ze het ook stap voor stap uitleggen hoe je het installeert:
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/video_station
Anyway, als je hier meer over wil weten kan je even in het Opslag forum kijken, genoeg kennis en topics over Synology.
Ik zal me eens verdiepen in DS Video en kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn.
Er is als het goed is ook een DS Video app voor de Q90R.Marcievg schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:50:
[...]
Het transcoderen is iets dat ik niet wil. Een video transcoderen zet mijn cpu belasting op 99%. Mijn familie geeft niet zo veel om HDR dus voor hun is het geen gemis. Voor mezelf wil ik het wel goed doen en dan gaat er niks boven de 4k blu ray.
Ik zal me eens verdiepen in DS Video en kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn.
Sinds gisteren heb ik een Samsung The Frame. Deze ondersteunt Airplay 2. Met mijn Macbook werkt het prima, echter met iOS devices (iPad en iPhone) blijft de stream laden op de tv en op het device verspringt de tijdslijn steeds tussen een aantal seconden (bijv. van 2 s. tot 5 s. en weer terug).
De tv is met UTP verbonden aan dezelfde Wifi access point als wordt gebruikt door de Macbook en iOS devices. De tv heeft de laatste software update, de iPhone draait op de laatste iOS 13 en de iPad op de laatste iOS 12. Airplay naar mijn Apple TV 4k werkt wel met alle devices.
Heeft iemand anders ook deze problemen?
De tv is met UTP verbonden aan dezelfde Wifi access point als wordt gebruikt door de Macbook en iOS devices. De tv heeft de laatste software update, de iPhone draait op de laatste iOS 13 en de iPad op de laatste iOS 12. Airplay naar mijn Apple TV 4k werkt wel met alle devices.
Zal er een verschil zitten in de one connect box van de q9fn en de q7fn? Volgens mij beschikken beide over een usb2.0 aansluiting. Mijn externe hdd heeft een usb3.0 aansluiting, maar dat kan denk ik geen reden zijn voor de haperingen...Arjant2 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:55:
[...]
Heb nu een 60gb UHD HDR film aan staan (op Q9FN)via usb hdd en het draait prima, geen haperingen niets.
Kleine update
Samsung komt de tv dinsdag halen. Dan is het een kwestie van dat Samsung het bedrag crediteert aan Apollo en dan kan ik de deal met hen sluiten voor de OLED C9. Hopelijk verloopt dat een beetje goed en met geluk heb ik volgende week de C9, maar ik ga gewoon uit van de week erop.
Samsung komt de tv dinsdag halen. Dan is het een kwestie van dat Samsung het bedrag crediteert aan Apollo en dan kan ik de deal met hen sluiten voor de OLED C9. Hopelijk verloopt dat een beetje goed en met geluk heb ik volgende week de C9, maar ik ga gewoon uit van de week erop.
[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 02-02-2020 21:01 ]
Met de punten die je noemt zal er geen verschil zijn. De box van de q9 heeft de voeding ingebouwd. Bij de q7 zit deze in de tv.Erapaz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:08:
Sinds gisteren heb ik een Samsung The Frame. Deze ondersteunt Airplay 2. Met mijn Macbook werkt het prima, echter met iOS devices (iPad en iPhone) blijft de stream laden op de tv en op het device verspringt de tijdslijn steeds tussen een aantal seconden (bijv. van 2 s. tot 5 s. en weer terug).
Weet iemand of er een kans bestaat dat Samsung een one connectbox met hdmi 2.1 gaat aanbieden voor hun qled 2018 modellen?
Baal er beetje van dat de q9fn geen hdmi 2.1 heeft
Het is een vrij nieuwe standaard waarbij het aantal tv’s die deze aansluiting heeft op twee handen goed te tellen is. Mag ik vragen waarom je dit nodig hebt?I ColoSsuZz I schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:25:
Weet iemand of er een kans bestaat dat Samsung een one connectbox met hdmi 2.1 gaat aanbieden voor hun qled 2018 modellen?
Aankomende nieuwe consolesMiki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:28:
[...]
Het is een vrij nieuwe standaard waarbij het aantal tv’s die deze aansluiting heeft op twee handen goed te tellen is. Mag ik vragen waarom je dit nodig hebt?
Samsung kennende zal je toch weer een nieuwe TV moeten aanschaffen... Ik zou er zo 1000 voor over hebben om een connectbox hdmi2.1 aan te schaffen voor de volgende generatie consoles.
Nou vind 1000 wat veel, daarvoor zou ik dan een B9 kopen. Ben je ook meteen klaarRTies schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:53:
[...]
Samsung kennende zal je toch weer een nieuwe TV moeten aanschaffen... Ik zou er zo 1000 voor over hebben om een connectbox hdmi2.1 aan te schaffen voor de volgende generatie consoles.
Maargoed, het is dan ook belachelijk als er geen optie komt om een hdmi2.1 variant van de box kunt bestellen
Ik heb een vraag , ik heb een Samsung Q9F en als ik donkere Netflix series kijk bijvoorbeeld de Range dan lijkt het net dat het scherm / beeld van scherpte / felheid veranderd het is minimaal maar wel zichtbaar hebben hier meer mensen last van en weten jullie misschien een oplossing ?
Alvast bedankt .
Met vriendelijke groet bas
Alvast bedankt .
[ Voor 3% gewijzigd door Scarface1984 op 03-02-2020 23:09 ]
Ja, heb ik ook bij de Q7F. Dacht eerst dat het aan de instellingen van beeldmodus lag. Bij donkere series is het somsnet of het beeld steeds afwisselend lichter/donkerder werd. Alsof je er met een lampje steeds op ging schijnen. Maar het maakt niet echt uit of beeldmodus op dynamisch staat of bv op sport/film. Is ook geen peil op te trekken wanneer het zal gebeuren. Ene donkere serie wel, andere niet. Lijkt soms ook wel aan de kijkhoek te liggen of het storend is of niet.Scarface1984 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:58:
Ik heb een vraag , ik heb een Samsung Q9F en als ik donkere Netflix series kijk bijvoorbeeld de Range dan lijkt het net dat het scherm / beeld van scherpte / felheid veranderd het is minimaal maar wel zichtbaar hebben hier meer mensen last van en weten jullie misschien een oplossing ?
Alvast bedankt .
Ja klopt helemaal wat je zegt en misschien heeft het inderdaad te maken met de kijkhoek maar heb het wel alleen bij Netflix en niet bij YouTube of daar is het me nog niet opgevallen . Maar als je alle verbeter middelen uitzet wordt het wel iets minder . Blijf het bijzonder vinden mijn LG C8 heeft nergens last van . Hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor?
Prosac schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:16:
[...]Ja, heb ik ook bij de Q7F. Dacht eerst dat het aan de instellingen van beeldmodus lag. Bij donkere series is het somsnet of het beeld steeds afwisselend lichter/donkerder werd.
Is een bekend probleem bij Netflix en HDR beelden, op het moment dat er ondertiteling in beeld komt licht het scherm op. Er zijn meer mensen die hier last van hebben, of bedoelen jullie dit niet ?Scarface1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:19:Ja klopt helemaal wat je zegt en misschien heeft het inderdaad te maken met de kijkhoek maar heb het wel alleen bij Netflix en niet bij YouTube of daar is het me nog niet opgevallen . Hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor?
[UHD TV] Samsung 2018 QLED TV's
https://eu.community.sams...rschijnen-van/td-p/372351
Dat zou het zomaar kunnen zijn ja.DON PAPA schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:43:
[...]
[...]
Is een bekend probleem bij Netflix en HDR beelden, op het moment dat er ondertiteling in beeld komt licht het scherm op. Er zijn meer mensen die hier last van hebben, of bedoelen jullie dit niet ?
[UHD TV] Samsung 2018 QLED TV's
https://eu.community.sams...rschijnen-van/td-p/372351
Je gelijk al ik de ondertiteling uit zet heb ik nergens meer last van . Bedankt voor de info
Hoop dat er snel een oplossing komt
[ Voor 16% gewijzigd door Scarface1984 op 07-02-2020 21:47 ]
Dan moet ik je teleurstellen.Scarface1984 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:47:
Je gelijk al ik de ondertiteling uit zet heb ik nergens meer last van . Bedankt voor de info
Heb hierzelf heel lang contact over gehad met samsung service team.
In begin gaven ze aan dat het zouden oplossen met firmware update.
Nu 1,5 jaar verder is het bericht.. Dat hier niks meer aan gedaan gaat worden.
Er is wel een oplossing voor het oplichtende beeld bij ondertitels/netflix.
De 100% oplossing is om via het service menu de local dimming helemaal uit te zetten.
Wil je de local dimming behouden dan kan je het probleem soms iets verminderen door netflix de ondertitels in een andere kleur/of doorzichtig te laten weergeven.
Maar als je gevoelig bent voor het oplichten zal je het nog steeds blijven zien al is het in mindere mate.
Hallo,
nieuwe update samsung QE55Q7FNALXXN 1292.3
nieuwe update samsung QE55Q7FNALXXN 1292.3
[ Voor 7% gewijzigd door lamers1 op 01-05-2020 00:39 ]
Voor de QE55Q9FNA is er via de tv nog steeds geen update. Hij is wel te downloaden via de website van Samsung.
Wat is er zoal verbeterd dat je op de update zit te wachten? Ik zit trouwens ook nog op 1290 en heb nog geen update beschikbaar.mike123 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:46:
Voor de QE55Q9FNA is er via de tv nog steeds geen update. Hij is wel te downloaden via de website van Samsung.
Ik zit er niet speciaal op te wachten en heb hem ook nog niet geïnstalleerd. Ik meldt het alleen maar.Miki schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:21:
[...]
Wat is er zoal verbeterd dat je op de update zit te wachten? Ik zit trouwens ook nog op 1290 en heb nog geen update beschikbaar.
Ik heb de 70Q9FN en kijk Netflix via Apple TV4k, stuk minder last ervan.Scarface1984 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:47:
1292.3 is niks bijzonders.
Sommige modellen uit de 2018 serie kregen een melding bij updates dat de opslagruimte te klein was.
Dat is bij deze versie opgelost.
Voor de rest is er niks veranderd.
Sommige modellen uit de 2018 serie kregen een melding bij updates dat de opslagruimte te klein was.
Dat is bij deze versie opgelost.
Voor de rest is er niks veranderd.
Firmware 1294.1 kwam zojuist automatisch binnen. Bij de vorige update had ik het idee dat de local dimming weer agressiever was. Hopen dat dit nu weer weg is.
Heb gisteravond de update binnen kunnen halen op mijn Q80FN (2018). Echter, wat ik zo vervelend vind: er zit nooit een changelog bij ...RTies schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:50:
Firmware 1294.1 kwam zojuist automatisch binnen. Bij de vorige update had ik het idee dat de local dimming weer agressiever was. Hopen dat dit nu weer weg is.
Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.