Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 20:49
mtv1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:06:
Heb Q9FN 2018, firmware 1251.0
Vandaag apple tv app via OTA gekregen en nu is AirPlay optie in menu van tv zichtbaar.

Had begrepen dat je dan deze ook in home app zou moeten kunnen zien.
Hoe kreeg je die binnen dan? Niet via firmwareupdate dus want 1251.0 is al tijdje uit.

Edit: oke staat hier ook gewoon bij Apps ineens er bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 14-05-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 18:59
Arjant2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:12:
[...]

Hoe kreeg je die binnen dan? Niet via firmwareupdate dus want 1251.0 is al tijdje uit.

Edit: oke staat hier ook gewoon bij Apps ineens er bij.
Stond er ineens op, lijkt op push vanuit samsung, net als het AirPlay config deel in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Wat doen jullie meestal met contrast enhancer met HDR bronnen? Ik speel nu Mass Effect Andromeda en als ik switch tussen off of low, dan maakt dat qua felheid nogal een verschil zeg. Meestal ben ik niet zo'n fan van die enhancers, maar met off is het echt donker vergeleken met low.

Aan de andere kant lijkt HDR wel beter tot zijn recht te komen. Lichten en dat soort dingen lijken meer te "poppen" met contrast enhancer op off.

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 15-05-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik op mijn Q6F ook de AirPlay optie erbij gekregen. Firmware is nog altijd 1251, die er al iets van een week of 2 op staat. Tot vandaag had ik geen opties of verwijzingen naar AirPlay staan. Lijkt er dus op dat het 'OTA' aangezet wordt.

Meteen ook even getest en het werkt prima. Screen mirroring gaat goed, video spelen vanaf iPhone gaat goed. Alleen de mirroring vanaf m'n MacBook lijkt beperkt te zijn tot 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:50
Nou de kogel is door de kerk, ik mag van vrouwlief mijn 9 jaar oude samsung UE46B6000 verruilen voor een nieuwe.
Nu dacht ik meteen aan de Qled serie van 2018, maar dan kom je in het vaarwater van de welke versie we gaan nemen. 55" was sowieso het idee.
Ik ben er iig wel uit dat het de 6 serie niet gaat worden ivm de breakoutbox die vanaf de 7 serie wel aanwezig is.
Ik heb ze met de prijsvergelijker alle 3 de opties naast elkaar gelegd, en het prijsverschil is het goedkoopste naar duurste ongeveer €400.
Budget is max €1250 dus dan is de vraag, ga je ontzettend veel verschil zien tussen de 8 en 9 serie?

Tv wordt vooral gebruikt voor Films en games. Games waarbij een lage inputlag belangrijk is voor games zoals: Street Fighter V en Groove coaster.
Speakers zijn niet belangrijk, tv komt standaard aan mijn versterker te hangen.
Graag jullie advies.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Dj Neo Ziggy Verschil tussen Q8FN en Q9FN is groot qua beeld (edge lit tov FALD).
Verschil tussen Q7FN en Q8FN is qua beeld verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:53
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:44:
Nou de kogel is door de kerk, ik mag van vrouwlief mijn 9 jaar oude samsung UE46B6000 verruilen voor een nieuwe.
Haha sorry, maar dit tovert wel een lach op mijn gezicht :)

Ontopic: ga eens kijken in de winkel, wellicht vallen er dan sowieso al één of meerdere modellen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Hmz leuk die update voor Airplay maar het lijkt er op alsof Samsung daarmee de hdmi-cec gesloopt heeft hier.
Kan mijn shield niet meer bedienen met de tv afstandsbediening en geluid blijft soms over de tv speakers gaan ipv over mijn receiver.
Ook geluid harder en zachter zetten werkt niet meer met tv afstandsbediening.

Edit: volledige reset van tv heeft uiteindelijk de oplossing geboden. Had ik beter gelijk kunnen doen ipv 2 dagen lopen klooien.

[ Voor 37% gewijzigd door Arjant2 op 17-05-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 20:17
Ik ben aan het denken over de Samsung QE82Q6F, echter lees ik nogal wat verontrustende verhalen over dat deze niet goed zou samenwerken met Marantz/Denon versterkers, hier bijvoorbeeld: https://eu.community.sams...-4K-HDR/m-p/798354#M20553 Ikzelf heb een Marantz versterker die 4K aankan, dus ik vind dit geen plezierige berichten. Oplossing: een workaround door 4K/30fps te gebruiken: https://denon.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/6849 Op Amazon heb ik gelezen dat Samsung een firmware upgrade beloofde voor Januari 2019 die dit probleem zou oplossen. Zijn er hier bezitters die kunnen vertellen of dit probleem nog steeds bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@tslh ik heb dit probleem zelf nog nooit ondervonden bij de Q9FN icm een Denon X1400H en een Nvidia Shield.
In dat artikel hebben ze het over de hele QLED 2018 serie maar ik herken het niet bij de Q9FN.

Edit:

X1400h
Werkt hier prima. Wellicht bij Q6 anders.

[ Voor 38% gewijzigd door Arjant2 op 19-05-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
Arjant2 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:07:
@tslh ik heb dit probleem zelf nog nooit ondervonden bij de Q9FN icm een Denon X1400H en een Nvidia Shield.
In dat artikel hebben ze het over de hele QLED 2018 serie maar ik herken het niet bij de Q9FN.

Edit:

[Afbeelding: X1400h]
Werkt hier prima. Wellicht bij Q6 anders.
"We have identified an HDMI connectivity issue for Samsung 2018 OLED TVs; Q9, Q8, Q7 and Q6 models with our AV receivers." Mooi dat het bij jou goed lijkt te gaan :) Ben nog wel benieuwd of andere Tweakers dit kunnen bevestigen. Ik sta voor de keuze van een Sony KD-75XF9005 of deze. Eigenlijk wil ik de 82" Samsung, maar ik heb geen zin in allerlei ellende met niet-compatible hardware en dagen uitzoeken wat er nu aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Is het jullie ook opgevallen dat het scherm van de Q9FN niet 100% kaarsrecht is? Bij mij staat de tv nog altijd op een AV meubel en als ik aan de zijkant ga staan zie je gewoon dat het scherm een beetje naar beneden richt zeg maar. Verder geen ramp ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerika_lover
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-08-2021
Heb afgelopen week de knoop doorgehakt voor de aanschaf van een 65inch tv. Lang reviews en fora doorgenomen ter bevestiging van de juiste keuze (LG Oled of Samsung Qled). Uiteindelijk toch gekozen voor de Qled Q9FN

Super blij ermee, zeker gezien de forse lichtinval in mijn appartement is het gewenst dat de tv goed helder kan weergeven. Zwart is echt goed zwart althans naar mijn mening. Heb van het weekend al enige blu-ray films bekeken. Dadelijk met een goede UHD speler verwacht ik een nog mooier beeld.

Helemaal super vindt ik de afstandsbediening, niet zo'n super plastic ding, maar een mooie metalen afstandsbediening hetgeen echt een stukje kwaliteitsbeleving geeft. Enige mindere tot nu toe is dat de afstandsbediening niet mijn oude Samsung receiver kan bedienen. Dat kon met de afstandsbediening van de oude wel. Wellicht nog even de handleiding raadplegen.

Had wel een probleempje dat in eerste aanleg de tv het zenderpakket van Ziggo niet wilde laden. Kreeg steeds de melding uw tv is niet volledig ci gecertificeerd. Na opzoeken bleek dat ik nog een oude 1.2 CI+ module had, dus via Bol gauw een 1.3CI+ aangeschaft en voila alles doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een tijd geleden de 55 inch aangeschaft, overall tevreden maar nu merk ik dat hij geen srt ondertitels speelt van een externe bron (noch via usb, noch via serviio, noch via NAS)...

Best vervelend, iemand met een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feraaz!
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03-2024
Is het verschil in beeldkwaliteit tussen de q7fn en de q9fn echt merkbaar als je erop gamed en tv kijkt?
Voor zover ik kan zien op rtings ligt het verschil voornamelijk in een hogere contrastwaarde en local dimming.
De q7fn heeft dan weer een lagere input lag, wat ik dan weer belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
Ik heb sinds kort de q8fn. Alsook op internet zoek naar de ideale instellingen dan kom ik zo veel verschillende dingen tegen. Wat is volgens jullie het beste?
Ik gebruik de tv vooral voor Netflix en de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik las ergens op een forum dat je voor de perfecte HDR ervaring local dimming moet uitzetten, is dit echter niet pure onzin?

Trouwens, wat gebruiken jullie voor films/series in HDR/SDR? Ik heb de cinema picture mode geprobeerd maar wit is gewoon geel. Ik ben voor standard gegaan. Ik heb echter nog wel het idee dat het beter kan. Welke settings voor HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taqla
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-04 15:45
devilsnight schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:05:
Ik las ergens op een forum dat je voor de perfecte HDR ervaring local dimming moet uitzetten, is dit echter niet pure onzin?

Trouwens, wat gebruiken jullie voor films/series in HDR/SDR? Ik heb de cinema picture mode geprobeerd maar wit is gewoon geel. Ik ben voor standard gegaan. Ik heb echter nog wel het idee dat het beter kan. Welke settings voor HDR?
Kijk even op https://www.rtings.com/tv...q9-q9f-qled-2018/settings Daar hebben ze de settings die goed zijn van die tv. Check het even en kijk of het goed is. Laat even weten hoe die is trouwens vergelijken met standaard settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 18:29
Mijn 55q9fn geeft met behulp van oa de rtings instelling een prachtig plaatje. Alleen zijn de menu's van de tv te rood (te verzadigd). Ook in alle apps, zoals YouTube en Netflix. De video's spelen wel met normale kleuren af. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
Ik krijg volgende week mijn QE75Q90F, maar ben enigszins ongerust: ik lees namelijk op sommigen plaatsen allerlei doem verhalen over hoe de ondertitels het scherm oplichten waardoor je ogen eruit branden, etc. Is dit daadwerkelijk een issue? En gebeurt dat bij alle ondertitels, zowel bij Netflix als van andere (gedownloade) content? Of valt het allemaal wel mee en is het meer bij mensen die hier gevoelig voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
tslh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:44:
Ik krijg volgende week mijn QE75Q90F, maar ben enigszins ongerust: ik lees namelijk op sommigen plaatsen allerlei doem verhalen over hoe de ondertitels het scherm oplichten waardoor je ogen eruit branden, etc. Is dit daadwerkelijk een issue? En gebeurt dat bij alle ondertitels, zowel bij Netflix als van andere (gedownloade) content? Of valt het allemaal wel mee en is het meer bij mensen die hier gevoelig voor zijn?
Na ontvangst uittesten en indien het voorkomt gelijk retour sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
SjakieZulu schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Na ontvangst uittesten en indien het voorkomt gelijk retour sturen?
Dat kan, maar eigenlijk hoop ik op wat ervaringsdeskundigen die hun mening geven :)
(en dan hopelijk zeggen dat het wel meevalt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
taqla schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:43:
[...]

Kijk even op https://www.rtings.com/tv...q9-q9f-qled-2018/settings Daar hebben ze de settings die goed zijn van die tv. Check het even en kijk of het goed is. Laat even weten hoe die is trouwens vergelijken met standaard settings.
Ik heb ze getest maar ik ben het niet eens met de warm 2 setting voor color tone. Dan oogt wit gewoon geel en dat is echt lelijk. Ook Backlight heb ik zelf op 42. Zij hebben het op 8, maar dat hangt af van hoe donker/licht de kamer is.

Ik denk dat ik bij standard blijf :)
SpcCwb schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:33:
Mijn 55q9fn geeft met behulp van oa de rtings instelling een prachtig plaatje. Alleen zijn de menu's van de tv te rood (te verzadigd). Ook in alle apps, zoals YouTube en Netflix. De video's spelen wel met normale kleuren af. Meer mensen hier last van?
De menu's zien er vrij normaal uit hier. Maar dat is wel met de standard setting. Ik vind dat de color tone op warm2 de boel onnodig verkleurt. Mogelijk komt het daardoor? Probeer color tone eens op warm1 of standard.
Mijn ogen branden er niet uit, maar series, vooral tijdens donkere scènes en films lichten wel heel duidelijk op wanneer je die standaard felle witte subtitles gebruikt. Ik zit nu op mijn derde Q9FN paneel en die issue blijft gewoon.

Echter als je naar je subtitle opties van Netflix gaat en bij font Block kiest, het kleurtje ernaast wit kiezen, bij shadow Uniform kiezen en het kleurtje zwart, dan is het al een heel stuk beter. Het is wel iets wat jammer is maar geen deal breaker. Daarnaast met gamen in donkere omgevingen kunnen lichtbronnen in de game voor blooming zorgen. Het is bij lange na niet zo erg als de Sony XE93, maar het is er wel.

OLED is daar weer veel beter in, maar die heeft dan ook weer zijn eigen issues.

Oh, ik heb even een Blu Ray getest van Star Trek. Het oplichten door de subs is veel minder erg dan met Netflix. Dat valt echt op.

[ Voor 61% gewijzigd door devilsnight op 29-05-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
devilsnight schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:33:
[...]

Ik heb ze getest maar ik ben het niet eens met de warm 2 setting voor color tone. Dan oogt wit gewoon geel en dat is echt lelijk. Ook Backlight heb ik zelf op 42. Zij hebben het op 8, maar dat hangt af van hoe donker/licht de kamer is.

Ik denk dat ik bij standard blijf :)

[...]

De menu's zien er vrij normaal uit hier. Maar dat is wel met de standard setting. Ik vind dat de color tone op warm2 de boel onnodig verkleurt. Mogelijk komt het daardoor? Probeer color tone eens op warm1 of standard.

[...]

Mijn ogen branden er niet uit, maar series, vooral tijdens donkere scènes en films lichten wel heel duidelijk op wanneer je die standaard felle witte subtitles gebruikt. Ik zit nu op mijn derde Q9FN paneel en die issue blijft gewoon.

Echter als je naar je subtitle opties van Netflix gaat en bij font Block kiest, het kleurtje ernaast wit kiezen, bij shadow Uniform kiezen en het kleurtje zwart, dan is het al een heel stuk beter. Het is wel iets wat jammer is maar geen deal breaker. Daarnaast met gamen in donkere omgevingen kunnen lichtbronnen in de game voor blooming zorgen. Het is bij lange na niet zo erg als de Sony XE93, maar het is er wel.

OLED is daar weer veel beter in, maar die heeft dan ook weer zijn eigen issues.

Oh, ik heb even een Blu Ray getest van Star Trek. Het oplichten door de subs is veel minder erg dan met Netflix. Dat valt echt op.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :) Ik heb zelf (nog) geen Netflix, maar kijk voornamelijk gedownloade content en zal hem niet gebruiken voor games. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien en zal mijn resultaten posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44
Bekend probleem met de ingebouwde Netflix app (Q90R heeft er ook last van). Zou met Netflix vanaf een externe bron (Shield, PS4, etc.) al minder moeten zijn. En zoals hierboven aangegeven zorgt het aanpassen van de ondertitel settings in Netflix ook voor minder blooming.

Heb zelf sinds afgelopen weekend de 75Q9FN en zeker geen spijt van, fantastisch beeld en nog nooit zulke zwartwaarden op een LCD waargenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door greenlizzard op 29-05-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
greenlizzard schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Bekend probleem met de ingebouwde Netflix app (Q90R heeft er ook last van). Zou met Netflix vanaf een externe bron (Shield, PS4, etc.) al minder moeten zijn. En zoals hierboven aangegeven zorgt het aanpassen van de ondertitel settings in Netflix ook voor minder blooming.

Heb zelf sinds afgelopen weekend de 75Q9FN en zeker geen spijt van, fantastisch beeld en nog nooit zulke zwartwaarden op een LCD waargenomen.
Hey daar zeg je wat. Dus mogelijk is het al minder erg qua oplichten van subs als ik de Netflix Xbox One app gebruik? Ik ga dat eens testen vanavond wanneer het donker is. Het is nu mega licht in de kamer vanwege de felle zon en dunne gordijnen(iets wat ik ga aanpakken). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Goede avond,

Nu ben ik van plan een home cinema set te kopen voor mijn Samsung 65q9fn maar nu vernam ik dat het alleen Dolby Digital ondersteund.

Het home cinema wat ik op het oog heb;
Samsung hw q90r met dts + Dolby Atmos.

Is het mogelijk om nog een DTS of Dolby Atmos signaal door te sturen?

Evt. via een receiver of ps4 pro?

Bedankt alvast!

Mvg,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 14:23
Ik heb de 75Q9FN en kijk Netflix via Apple Tv , geen enkel probleem. HBO via Mediabox ook geen probleem. Normale ondertitels op de zenders ook geen probleem.
Via de tv app lichten de ondertitels wel op.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
greenlizzard schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Goed om te horen: ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
PVD66 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:39:
Ik heb de 75Q9FN en kijk Netflix via Apple Tv , geen enkel probleem. HBO via Mediabox ook geen probleem. Normale ondertitels op de zenders ook geen probleem.
Via de tv app lichten de ondertitels wel op.
Top. Bij mij is mijn Apple TV ook de voornaamste bron van afspelen (Synology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik gebruik altijd de tv app omdat als je de Xbox Netflix app gebruikt je elke keer HDR uit/aan moet zetten in de Xbox settings, want anders pakt hij voor ELKE serie/film HDR, donkerder beeld dus en echt bullshit.

Wat zou een goede oplossing zijn, Chromecast halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 21:06

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Heeft er iemand een sonos playbar aan de tv gekoppeld? Of een andere playbar. Ben mij aan het oriënteren naar een playbar en/of het beetje fijn werkt. Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
tslh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Top. Bij mij is mijn Apple TV ook de voornaamste bron van afspelen (Synology).
Wordt bij ook regelmatig gebruikt maar er gaat toch niets boven de lossless audiotrack van een blu-ray 4k disc :) :)

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-05 14:29
Vrijdag de Q9fn 55inch mogen ontvangen. Ben erg onder de indruk. Strak design en prachtig beeld (4K HDR YouTube). CI + module werkt fijn. Tv staat naast een raam en ondanks de felle zon dit weekend, goed beeld op de buis :). Nu snel sparen voor een Xbox (x of wat er ook aangekondigd wordt deze E3) en 4K receiver.

Het fine tunen van de scherminstellingen zal nog wel even in beslag nemen. Weet iemand of je bepaalde settings ook kunt saven, zodat je bijvoorbeeld een sport setting en een movie setting kunt saven?

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Mossie09 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:46:
Goede avond,

Nu ben ik van plan een home cinema set te kopen voor mijn Samsung 65q9fn maar nu vernam ik dat het alleen Dolby Digital ondersteund.

Het home cinema wat ik op het oog heb;
Samsung hw q90r met dts + Dolby Atmos.

Is het mogelijk om nog een DTS of Dolby Atmos signaal door te sturen?

Evt. via een receiver of ps4 pro?

Bedankt alvast!

Mvg,

Stefan
De tv kan hoogstens DD versturen naar receiver. Atmos of DTS is er dus niet bij.
Als je echter een externe mediaspeler ofzo gebruikt die dat wel ondersteund maakt dat natuurlijk niet uit want dan stuur je het signaal eerst via de receiver en dan naar de tv.

Wat hierboven wordt gezegd over oplichten van beeld bij ondertitels speelt inderdaad vooral bij netflix HDR. Op de een of andere manier werkt die app niet lekker. Met andere input van HDR beelden is het een stuk minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 02-06-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
Thanks voor je reply!!

Daarom ga ik nu voor een hw q90r en dan via Apple 4K tv.

Dan kom ik zo aan de dts + Dolby Atmos ondersteuning
Arjant2 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:53:
[...]

De tv kan hoogstens DD versturen naar receiver. Atmos of DTS is er dus niet bij.
Als je echter een externe mediaspeler ofzo gebruikt die dat wel ondersteund maakt dat natuurlijk niet uit want dan stuur je het signaal eerst via de receiver en dan naar de tv.

Wat hierboven wordt gezegd over oplichten van beeld bij ondertitels speelt inderdaad vooral bij netflix HDR. Op de een of andere manier werkt die app niet lekker. Met andere input van HDR beelden is het een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:51
Frank1973 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:38:
Heeft er iemand een sonos playbar aan de tv gekoppeld? Of een andere playbar. Ben mij aan het oriënteren naar een playbar en/of het beetje fijn werkt. Geen ervaring mee.
Geen playbar, maar een sony soundplate. Voor mijn vorige tv echt een must, maar ik heb tegenwoordig de soundplate nauwelijks meer aan staan. De huidige tv (Q7F) heeft -voor mij althans- echt heel goed geluid, ook bij films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14

DON PAPA

Tweaker-fan

Frank1973 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:38:
Ja de Sonos playbar via optical, met 2 One speakers voor surround sound, en dat werkt prima en geeft goed geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Mossie09 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:43:
Thanks voor je reply!!

Daarom ga ik nu voor een hw q90r en dan via Apple 4K tv.

Dan kom ik zo aan de dts + Dolby Atmos ondersteuning

[...]
Apple tv 4k geeft wel Atmos door maar lossless dts audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
PVD66 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:16:
[...]

Apple tv 4k geeft wel Atmos door maar lossless dts audio.
en dat houd wat in? sorry ben een beetje een leek wat dat betreft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Mossie09 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:17:
[...]

en dat houd wat in? sorry ben een beetje een leek wat dat betreft 8)7
Geeft niet, dat je met Apple Tv4k niet de volledige audiokwaliteit krijgt die op een Bluray (4K) schijf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 21:12
Is er iemand die kan bevestigen of het zo is of niet?

De Q8F 2018 (edge lit), lijkt qua design heel veel op de Q7F 2017. De Q7F 2018 echter heeft het design van de Q9F 2018.

Is de Q7F 2018 een nieuw paneel en de Q8F 2018 niet? Kan hier niets over vinden. Of zoals ik her en der lees is het puur en alleen het design dat anders is tussen de Q7 en Q8 2018?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Kasen schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 06:55:
Is iemand die kan bevestigen of het zo is of niet? De Q8F 2018 dus edge lit, lijkt qua design heel veel op de Q7F 2017 . De Q7F 2018 echter heeft het design van de Q9F 2018.

Is de Q7F 2018 een nieuw paneel en de Q8F 2018 niet? Kan hier niets over vinden. Of zoals ik her en der lees is het puur en alleen het design dat anders is tussen de Q7 en Q8 2018?
Alle panelen zijn nieuw, dus 2018 modellen hebben niet dezelfde panelen als de 2017 modellen.
Omdat een TV dezelfde looks heeft wil dat natuurlijk niet zeggen dat het paneel gelijk is aan een jaar eerder.

Tussen de Q7F en de Q8F (beide edge lit) zit qua beeld geen waarneembaar verschil, zou zomaar het zelfde paneel kunnen zijn. Uiterlijk zijn ze alleen anders.

De voet van de Q7F lijkt inderdaad op die van de Q9F, alleen een andere kleur volgens mij (zilver tov zwart). De Q8F heeft een andere voet.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 04-06-2019 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 21:12
Arjant2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:00:
[...]

Alle panelen zijn nieuw, dus 2018 modellen hebben...
Thanks. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 22:09
Is ambient mode van de nieuwste serie zoals QE55Q70R hetzelfde als de functionaliteiten van The Frame (QE55LS03). Of biedt the frame daadwerkelijks iets extra's in "kunst" mode?

[ Voor 3% gewijzigd door Gremen op 06-06-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Mijn zoon meld me net deze melding, ben er zelf niet. Wat kan ik hiermee?

sinds vandaag kom ik niet meer op Netflix krijg deze melding

tvq-p-100
(5.2.101)
Soms blijft die steken op 24% met laden. Internet doet het gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Frank1973 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:12:
Mijn zoon meld me net deze melding, ben er zelf niet. Wat kan ik hiermee?

sinds vandaag kom ik niet meer op Netflix krijg deze melding

tvq-p-100
(5.2.101)
Soms blijft die steken op 24% met laden. Internet doet het gewoon.
Werkt het inmiddels al?
Ik zou eerst beginnen met:
-tv even echt helemaal opnieuw opstarten (uitknop lang vasthouden tot je qled logo in beeld krijgt)
-als dat geen effect heeft een smarthub reset (bij ondersteuning)

Ps de eerste google zoekopdracht op die code levert dit antwoord al op. Niet dat wij hier niet willen helpen maar dit staat gewoon letterlijk op de netflix website.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 08-06-2019 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Arjant2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:27:
[...]

Werkt het inmiddels al?
Ik zou eerst beginnen met:
-tv even echt helemaal opnieuw opstarten (uitknop lang vasthouden tot je qled logo in beeld krijgt)
-als dat geen effect heeft een smarthub reset (bij ondersteuning)

Ps de eerste google zoekopdracht op die code levert dit antwoord al op. Niet dat wij hier niet willen helpen maar dit staat gewoon letterlijk op de netflix website.
Stroom van de TV gehaald 5 min gewacht, nu werkt het weer als vanouds. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:05
.

[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 09-06-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@schumi1986 verkeerde topic, dit is het 2018 qled topic, er is ook een 2019 topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, ik begin mij steeds meer te ergeren aan het oplichten van het scherm bij donkere scenes / ondertiteling bij Netflix (4K HDR). Nu las ik al een paar keer dat als je via een Apple TV 4K het weg zou zijn. Nu vroeg ik mij af, weet iemand of bij het gebruik van een PS4 PRO of een Google Chromecast 4K dan het probleem ook weg is ?

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 09-06-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnoz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb nu sinds een paar dagen de 65Q8DN en stoor me nogal aan het achterlopen/stotteren van snelle beelden, ik heb weinig ervaring met high-end TVs maar het lijkt me sterk dat iedereen dit maar oké vindt.

Het oplichten van de backlight bij ondertitels heb ik gelukkig niet, niet via de Netflix app, Plex app, Chromecast of via Playstation.

Er zijn op het internet verschillende meningen over de Samsung Auto Motion Plus settings, de ene vindt dat het helemaal uit moet en iemand anders zegt juist dat hij hem op 10/10 heeft staan. Bij beide settings heb ik nog steeds last van de stotteringen. Misschien heb ik wel pech met mijn TV.

Zijn er hier toevallig meer mensen die ervaring hebben met het vervangen van de tv/paneel via Coolblue en is dit gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Firmware 1260.8 beschikbaar voor de Q9FN-series

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/921/o1WI5t.jpg

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

henklbr schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:03:
Ben wel benieuwd of die ook het probleem met het oplichten van het scherm bij de ondertiteling van donkere scenes via de TV Netflix app (HDR) oplost.

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 11-06-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekac
  • Laatst online: 23-11-2022
EJSEJS schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:01:
[...]

Ben wel benieuwd of die ook het probleem met het oplichten van het scherm bij de ondertiteling van donkere scenes via de TV Netflix app (HDR) oplost.
Ik ook! Twijfel heel erg tussen de C8 en Q9FN, voornamelijk omdat ik een hele lichte huiskamer heb. Stond op het punt om de Samsung te bestellen tot ik las over die local dimming issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Hier nog geen update te vinden voor mijn Q9F. Ook de NLse website van Samsung nog niet. Nog even geduld hebben dus. Ben benieuwd wat er aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
dekac schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:29:
[...]

Ik ook! Twijfel heel erg tussen de C8 en Q9FN, voornamelijk omdat ik een hele lichte huiskamer heb. Stond op het punt om de Samsung te bestellen tot ik las over die local dimming issues.
Ik heb de Q9FN, heb de subtitles van Netflix ingesteld op semi-transparant en daardoor eigenlijk nergens last van. Sowieso heb je er ook geen last van met Netflix op andere platforms of gewone films. Maar door de subtitles zo in te stellen, gebruik ik alsnog de tv app. Heb ook een woonkamer met veel lichtinval (hoekwoning, met ramen van boven tot onder, op het zuidwesten) en ik hoef eindelijk overdag niet meer met gordijnen in de weer om donkere scenes goed te zien 8) .

PS: Zwart is voor mij echt volledig zwart (zit zo'n 4,5 meter van de 75 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-05 20:48
Weet iemand hoeveel local dimming zones de 55 inch Q90R heeft? De Q80R heeft er 96 en de Q9fn (2018) heeft er 320.

Ben een beetje aan het twijfelen welke de beste keuze is.
TV wordt vooral voor films, series, sport en gamen gebruikt.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekac
  • Laatst online: 23-11-2022
greenlizzard schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Ik heb de Q9FN, heb de subtitles van Netflix ingesteld op semi-transparant en daardoor eigenlijk nergens last van. Sowieso heb je er ook geen last van met Netflix op andere platforms of gewone films. Maar door de subtitles zo in te stellen, gebruik ik alsnog de tv app. Heb ook een woonkamer met veel lichtinval (hoekwoning, met ramen van boven tot onder, op het zuidwesten) en ik hoef eindelijk overdag niet meer met gordijnen in de weer om donkere scenes goed te zien 8) .

PS: Zwart is voor mij echt volledig zwart (zit zo'n 4,5 meter van de 75 inch)
Goed om te horen dat jij er positief over bent! Heb jij dan ook geen last van dit probleem. Dus dat donkere scenes in HDR te donker worden en dat ze opeens oplichten door het menu of door de subs? Ik maak me niet zo zeer zorgen om het zwart dat echt pikzwart moet zijn, ik maak me meer zorgen om de glowing letters/menu's en het detaillevel bij donkere scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
dekac schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:33:
[...]

Goed om te horen dat jij er positief over bent! Heb jij dan ook geen last van dit probleem. Dus dat donkere scenes in HDR te donker worden en dat ze opeens oplichten door het menu of door de subs? Ik maak me niet zo zeer zorgen om het zwart dat echt pikzwart moet zijn, ik maak me meer zorgen om de glowing letters/menu's en het detaillevel bij donkere scenes.
Is mij tot op heden nog niet opgevallen. Houdt er wel rekening mee dat het een oud topic is (juni 2018).
Daarnaast kan de beeldkwaliteit van de 65 en 75 inch iets hoger zijn door een verschil in het aantal dimming zones (480 versus 320 op de 55 inch). Ook kan je een slecht scherm treffen, maar dat geldt ook voor OLED.

Blijft wel dat OLED dimt per pixel versus een dimming algoritme met zones voor de Q9FN. Ik ben vooral onder de indruk van de kleuren, de zwartheid en de kwaliteit van het beeld bij vol daglicht. Daarnaast hoef ik mij geen zorgen te maken als m'n vriendin het beeld weer eens te lang op pauze laat staan :+

[ Voor 13% gewijzigd door greenlizzard op 12-06-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05 13:52
49 inch, QLED/OLED, 120hz?

Ik begrijp niet waarom de 49 inch geen 120hz heeft, maar dat pas vanaf 55 inch het geval is. Vind 55 inch nou weer net te groot.. Wilde graag voor de Q6F gaan, en later ook de Google Stadia kopen. Zou mooi zijn als er 120hz mogelijkheden waren met QLED/OLED op 49 inch, maar volgens mij bestaat dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rena_54
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-06-2020
Eens @greenlizzard
Heb 1 week n Oled gehad en het spiegelen irriteerde mij het meest.
Elk type scherm heeft zijn tekortkomingen.

Na een paar weken een korte opsomming van mijn ervaringen:
1. Kleuren zijn echt fenomenaal tov LG Oled.
2. Zwart is fantastisch, ook in vergelijk met LG Oled.
3. Flow en upscaling vind ik tot nu toe slecht tov. Oude panasonic 42" plasma v10 en sony 50" led w905 van oud beeldmateriaal. Zal ook aan het formaat liggen. Hoe groter, hoe meer je ziet 😂
4. 4K is echt een must om te kijken, dan pas zie je de potentie van deze tv. Voor mij veel beter dan een Oled ivm de helderheid 😉
5. Contrast is een dingetje, mmmm. Oleden plasma veel beter, denk dat het oa. aan de instellingen ligt, maar tov. de sony (led) is dit voor mij "te" niet natuurlijk.
6. Scherpte, tja dat is echt niet te beschrijven, ook tov Oled in mijn mening.

Ik hoop dat iemand er iets mee kan 😉
(Vraag niet om de instellingen, want ben nog aan het spelen 😂), maar bij mij was een mix van RTINGS en homecinema een goed compromis.
Daarna zelf spelen en ik zet nooit de HDR+ Stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:19
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van de native YouTube-app die enkel grijze en lege thumbnails toont bij het opstarten. Het opnieuw starten van de app verhelpt dit probleem zo nu en dan. Is hier iets tegen te doen? Ik zie geen mogelijkheid om apps definitief te sluiten en uit het werkgeheugen van de tv te halen. Ook het legen van de cache lijkt niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeckje
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 11:01
henklbr schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:03:

[Afbeelding]
Bij mij zie ik geen update voor mijn 55Q9F voorbijkomen!? Nog steeds versie 1151.
Kan ik hem ergens downloaden?

NH, vrijstaand huis 70m2 bg vvw/40m2 boven radiatoren, Gas 2023:1500m3, Quatt 4kw, TS:DIY-Arduino, 6400 Wp panelen/SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Freeckje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:36:
[...]

[...]

Bij mij zie ik geen update voor mijn 55Q9F voorbijkomen!? Nog steeds versie 1151.
Kan ik hem ergens downloaden?
Jazeker: https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q9FNALXXN/

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeckje
  • Laatst online: 16-05 11:01
Perfect, bedankt voor de link.
Via de automatische en handmatige update van de TV is die versie nog niet online (bij mij althans).
Ga het meteen via usb proberen.

NH, vrijstaand huis 70m2 bg vvw/40m2 boven radiatoren, Gas 2023:1500m3, Quatt 4kw, TS:DIY-Arduino, 6400 Wp panelen/SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:53
Hier was hij ook nog niet beschikbaar via de tv. Bestand gedownload en via usb geïnstalleerd. De update werd zonder problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Morgen de SAMSUNG QE65Q9F 2018 maar eens even bekijken, hopen dat het issue met de ondertiteling voor mij mee valt. Verder is het echt de TV die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Iemand ervaring met de nieuwe firmware 1260.8 ? Via een Duits forum zijn er niet al te positieve berichten over ; minder scherp beeld bij met name voetbal/sport wedstrijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
giancarlo_f schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:59:
Iemand ervaring met de nieuwe firmware 1260.8 ? Via een Duits forum zijn er niet al te positieve berichten over ; minder scherp beeld bij met name voetbal/sport wedstrijden....
Misschien een "link" plaatsen naar de berichten op het Duits forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
giancarlo_f schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:59:
Ik weet nog niet wat ik er van vind.
Het viel me van de week op dat de backlight meer lijkt te fluctueren, dan komt er een donkerbeeld en na fractie van seconde gaat het hele beeld wat feller omdat het wel erg donker is. Dat was voorheen niet in deze mate, maar ik ben er nog niet dieper ingedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

henklbr schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Misschien een "link" plaatsen naar de berichten op het Duits forum?
https://eu.community.sams...-Ger%C3%A4te/td-p/1187341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Vraagje: ik ben op dit moment in bezit van een Samsung 55" Q8FN (2018). Een prima tv en, komend van een 49" Sony XE9005 (FALD), geen verkeerde upgrade.

Echter, de laatste tijd word ik steeds nieuwsgieriger naar de Q9FN (2018), sinds ook bij dat model de prijzen langzaamaan beginnen te zakken.

Mijn vraag aan jullie: is de overstap naar een Q9FN een zinvolle upgrade (FALD e.d.)? Even buiten beschouwing latend wat mevrouw * Yonix er van vindt natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
Yonix schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:53:
Vraagje: ik ben op dit moment in bezit van een Samsung 55" Q8FN (2018). Een prima tv en, komend van een 49" Sony XE9005 (FALD), geen verkeerde upgrade.

Echter, de laatste tijd word ik steeds nieuwsgieriger naar de Q9FN (2018), sinds ook bij dat model de prijzen langzaamaan beginnen te zakken.

Mijn vraag aan jullie: is de overstap naar een Q9FN een zinvolle upgrade (FALD e.d.)? Even buiten beschouwing latend wat mevrouw * Yonix er van vindt natuurlijk. ;)
De Q9FN is ietsje beter, zo te zien: https://www.rtings.com/tv...n-vs-samsung-q9fn/598/599

Overigens ben ik ook zeker te spreken over de One Connect box die bij de Q9FN zit: 1 kabel voor alles is zo veel mooier/eenvoudiger om weg te werken en werkt ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas92
  • Laatst online: 15-11-2019
Hallo, ik hoop dat me iemand op deze forum kan helpen.
Ik sta in twijfel om de samsung QE55Q9FN of de Sony XF9005 te kopen. Nu na vele reviews heb ik inmiddels wel door dat de samsung de betere Tv is. Wat me zorgt baart bij de Sony is het android OS. De response time hiervan is blijkbaar heel traag.

Nu de prijzen zijn wel heel uiteenlopend van volgende types.
Q9FN: € 1200
XF9005: € 860

Zou de prijs van de samsung nog kunnen dalen met de komende solden in het aanzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
Ik heb sinds een kleine twee maanden de Q8 en ik heb nu bij een Netflix serie een raar probleem. De brightness pulseert bij sommige scènes. Exact zoals in deze YouTube video. Is dit een bekend probleem, zo ja, is er een oplossing voor?

YouTube: Samsung 2018 Q9 - pulsating light issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Jonas92 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:32:
Hallo, ik hoop dat me iemand op deze forum kan helpen.
Ik sta in twijfel om de samsung QE55Q9FN of de Sony XF9005 te kopen. Nu na vele reviews heb ik inmiddels wel door dat de samsung de betere Tv is. Wat me zorgt baart bij de Sony is het android OS. De response time hiervan is blijkbaar heel traag.

Nu de prijzen zijn wel heel uiteenlopend van volgende types.
Q9FN: € 1200
XF9005: € 860

Zou de prijs van de samsung nog kunnen dalen met de komende solden in het aanzicht?
Mijn advies, komend van een XE9005: neem de Q9. AndroidTV is zwaar ruk. Tizen op mijn Q8 is echt een verademing. Daarnaast biedt de Samsung ondersteuning voor FreeSync, mocht je gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Speculaes schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:58:
Ik heb sinds een kleine twee maanden de Q8 en ik heb nu bij een Netflix serie een raar probleem. De brightness pulseert bij sommige scènes. Exact zoals in deze YouTube video. Is dit een bekend probleem, zo ja, is er een oplossing voor?

Is het niet alleen bij het verschijnen van ondertiteling ?
Want dat is wel een bekend probleem wat al heel lang speelt: https://eu.community.sams...rschijnen-van/td-p/372351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Speculaes schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:58:

Welke Q8?

Op zich is dit wel iets wat bekend is bij de Q9FN, niet alleen bij ondertitels, ik weet niet hoe dat bij de Q8 is.
Toen het toestel net uitkwam was het heel erg, inmiddels wel flink stuk verbeterd met firmware updates.
De software probeert de donkere scenes goed te dimmen maar ook weer niet al het detail te crushen, backlight fluctueert daardoor, want erg irritant kan zijn. Ik heb het momenteel met de laatste firmware meer dan voorheen, het lijkt alsof ze een stap terug hebben gezet.
Arjant2 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Ik weet nog niet wat ik er van vind.
Het viel me van de week op dat de backlight meer lijkt te fluctueren, dan komt er een donkerbeeld en na fractie van seconde gaat het hele beeld wat feller omdat het wel erg donker is. Dat was voorheen niet in deze mate, maar ik ben er nog niet dieper ingedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb dat in sommige scenes inderdaad ook. Het lijkt alsof de dimming dan twijfelt welk niveau hij moet gebruiken en constant wisselt tussen twee niveaus van helderheid. Het wordt overigens minder als de helderheid van het gehele scherm hoger staat, al gaat het blijkbaar nooit helemaal weg.

Ik hoop dat ze dat nog wat kunnen bijstellen via een firmware update, want dat is eigenlijk het enige (relatief kleine) probleem wat wij hebben met de 2018 Q9FN.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 19:30
Ik ga wss de q90r 65 inch kopen alleen ben ik bang dat normaal 1080i tv kijken te lelijk is ivm het formaat van de tv. Ik zit er tussen de 3.20 m en 3.5 meter vanaf. Normaal gesproken voornamelijk voor gamen (switch, xbox one s) en wat films. Maar ik kijk ook actualiteiten/pauw/jinek etc.

Hoe ervaren jullie dit? In die winkel vind ik het erg lastig in te schatten of het te groot is. Ik ben bang dat 1080i niet geschikt is voor 4k 65inch en ik mss toch beter de 55 kan pakken.

En hoe gaat switch gamen op zo’n scherm? Is ook geen 4k.

Verder vertelde iemand dat 65 inch ook lastig is met subtitels, het duurt dan net te lang om de focus op het beeld EN subtitles te houden. Ik vermoed dat dit wel gaat wennen maar geen idee of dat echt zo is.

Lastig. 90r55 of 90r65...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:53
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:26:

Verder vertelde iemand dat 65 inch ook lastig is met subtitels, het duurt dan net te lang om de focus op het beeld EN subtitles te houden. Ik vermoed dat dit wel gaat wennen maar geen idee of dat echt zo is.

Ik heb een paar maanden geleden de QE55Q9FN gekocht. Is dan geen 65" maar wij kwamen van een 82 cm Sony tv af, (KDL-32W4000). Toen het toestel er net stond dacht ik ook dat ik problemen zou krijgen met het werkelijke tv kijken en ondertitels lezen. Die 2 dingen kunnen niet samen op zo'n scherm. Maar geen paniek. Dat duurt geen 2 dagen en je bent gewend. De tv had een probleempje en moest retour dus de Sony kwam terug, dit ben je ook weer gewend na 2 dagen. Maar is niet zo mooi.
Als ik oude afleveringen terugkijk van bv, The A-Team of Knight Rider op de 55" ziet dat er beter uit dan op de 32" Sony. Maar of dat representatief is, ik heb geen idee. Dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 22:09
Als je een TV en een soundbar heb, hoe sluit je dan het beste je Ziggo ding aan?
Ziggo - HDMI - TV - HDMI (ARC) - Soundbar
Ziggo - HDMI - Soundbar - HDMI (ARC) - TV

Heb namelijk last van lip sync tussen nieuwe samsung tv en sounbar en de sync instellingen in menu lijken weinig te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Gremen schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:47:
Als je een TV en een soundbar heb, hoe sluit je dan het beste je Ziggo ding aan?
Ziggo - HDMI - TV - HDMI (ARC) - Soundbar
Ziggo - HDMI - Soundbar - HDMI (ARC) - TV

Heb namelijk last van lip sync tussen nieuwe samsung tv en sounbar en de sync instellingen in menu lijken weinig te doen
Ik heb hier alles via de connectbox lopen, dus via de tv en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hebben jullie ook het volgende?

Als ik mijn TV via wifi heb aangesloten, blijft hij verbinding houden met het netwerk ook als de tv uit staat. Je kan hem dan via de Smarthings app aanzetten.

Nu heb ik hem gister aangesloten via UTP en als ik nu de tv uit zet zegt de smarthingsapp "geen verbinding/offline" en kan ik hem dus niet aanzetten via de app. Als de tv aanstaat werkt alles wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:26:
Ik ga wss de q90r 65 inch kopen alleen ben ik bang dat normaal 1080i tv kijken te lelijk is ivm het formaat van de tv. Ik zit er tussen de 3.20 m en 3.5 meter vanaf. Normaal gesproken voornamelijk voor gamen (switch, xbox one s) en wat films. Maar ik kijk ook actualiteiten/pauw/jinek etc.

Hoe ervaren jullie dit? In die winkel vind ik het erg lastig in te schatten of het te groot is. Ik ben bang dat 1080i niet geschikt is voor 4k 65inch en ik mss toch beter de 55 kan pakken.

En hoe gaat switch gamen op zo’n scherm? Is ook geen 4k.

Hier 65 inch Q9FN en zit op 2,5m. Totaal geen last van lelijk beeld bij TV kijken in combinatie met Ziggo. De TV heeft een prima upscaler.
Overige is dit het 2018 topic, je moet in 2019 zijn voor de Q90R ;)
[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 19:30
Arjant2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:42:
[...]

Hier 65 inch Q9FN en zit op 2,5m. Totaal geen last van lelijk beeld bij TV kijken in combinatie met Ziggo. De TV heeft een prima upscaler.
Overige is dit het 2018 topic, je moet in 2019 zijn voor de Q90R ;)
[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's
thanks! Ik vond dit topic al zo rustig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06-2021
Hoi allemaal,

Sinds 3 maanden heb ik een Samsung Q8F - 55 Inch.
Hier heb ik een PS4 op aangesloten (via de mediabox).
Echter krijg ik steeds meer last van 'lag' en haperende beelden tijdens gamen (Overwatch).
Ook zie ik links bovenin het scherm soms (niet altijd/continu) twee knipperende icoontjes.

Hebben meer mensen hier last van?
Ben benieuwd waar het aan ligt. Heb al de software ge-update etc..

De ps4 zit met een kabel aangesloten in de mediabox, dus niet via WiFi.

Hoor graag tips en trics.

Groetjes,

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Staat je tv in Game modus? Zodat de tv de laagst mogelijke input lag heeft.

Wat voor HDMI kabels heb je? Heb je een PS4 Pro met 4K? Dan heb je wel high speed HDMI kabels nodig die voldoende bandbreedte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hugo28 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:35:
Hoi allemaal,

Echter krijg ik steeds meer last van 'lag' en haperende beelden tijdens gamen (Overwatch).
Ook zie ik links bovenin het scherm soms (niet altijd/continu) twee knipperende icoontjes.

Groetjes,

Hugo
Sowieso niet doorlussen via de Mediabox. Rechtstreeks aansluiten op je TV.

Ik heb zelf geen Overwatch, maar ik denk dat je netwerk ook niet helemaal fris is. Sluit de PS4 eens rechtreeks (met je Netwerkkabel) aan op je router en niet via je Mediabox.

Excuus voor offtopic 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Hugo28 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:35:
Hoi allemaal,

Klinkt eerder als een probleem met je internetverbinding dan met je TV.
Knipperende icoontjes? Dat is niet van je TV volgens mij, zal eerder van je PS4 zijn. Dus dat probleem moet je eerst oplossen, als je daarna nog steeds problemen met haperende beelden hebt kan je wellicht nog eens naar je HDMI kabels kijken. Aan de TV zal het verder niet liggen, tenzij je ook bij TV/films etc kijken ook problemen hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 18-07-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
ik heb een 75q7f sinds eind november 2018 nu begon deze een maand geleden te tikken en is de reparateur vorige week langsgekomen om het paneel te vervangen het tikken gaat overigens na inschakelen gerust een uur door en het komt uit diverse hoeken (links rechts onder boven midden enz).
Prima, paneel vervangen en nieuwe paneel tikte eerste paar dagen niet maar het paneel was niet goed omdat er een dooie pixel inzat dus deze werdt vandaag sowieso vervangen. Vandaag tweede paneel erin en hoppa en kort na inschakelen tikken. weer gebeld maar ce repair gaf aan dat ik hem bij samsung opnieuw de melding moest doen. Het blijkt dus een probleem van de 2018 modellen te zijn en er zijn diverse topics over op de samsung communitie. volgens de samsung medewerker gaan ze tv waarschijnlijk afkeuren omdat ze al twee keer het paneel hebben vervangen en het probleem daar in zit dat ie uitzet en krimpt. Niemand verder last van?

https://eu.community.sams...-QE65Q8F-tikt/td-p/749086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feraaz!
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03-2024
Gm (mede)tweakers,

Ik heb sinds een kort een q7fn en heb een aantal .mkv bestanden op een externe harde schijf gezet met een .srt bestaand die identiek aan het .mkv vernoemd is. De film start netjes op en de ondertiteling is ook zichtbaar, echter zijn er meerdere talen in het .srt bestand en ik heb geen idee hoe ik hierin kan scrollen om de juiste taal te kiezen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo28
Goedemorgen allemaal,

@Anoniem: 165097 dank voor je reactie. De tv gaat automatisch in game-modus. Heb helaas geen ps4 pro. Gewoon een normale ps4.

@Segafreak83 dank voor je reactie. Ik heb een extra internetkabel aangesloten zodat de PS4 nu direct op het ziggo-kastje staat aangesloten. En de andere netwerkkabel gaat van het ziggo-kastje naar de mediabox.

Tijdens normaal tv kijken en Netflix e.d. heb ik nergens last van. Heel raar.
Helaas kan ik hier geen foto's toevoegen, dan had ik de icoontjes kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 11:30
Hugo28 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:39:
Helaas kan ik hier geen foto's toevoegen, dan had ik de icoontjes kunnen laten zien.
Hoezo kun je geen foto's toevoegen? Je kunt gewoon op "Voeg afbeelding toe via het fotoalbum" op het woord "fotoalbum" klikken als je een reactie plaatst.

Omschrijf het icoontje anders eens.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
En anders kan je dat toch gewoon op een van de bekende upload sites plaatsen?
Een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo28
@Hulleman yes, top. Hopelijk lukt het.

https://we.tl/t-8FbBKsTcBq

Hier heb ik de twee icoontjes in geplaatst.
Hopelijk weet iemand wat het is :)

[ Voor 90% gewijzigd door Hugo28 op 30-07-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTies
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:43
Ik hoop dat ze dat nog wat kunnen bijstellen via een firmware update, want dat is eigenlijk het enige (relatief kleine) probleem wat wij hebben met de 2018 Q9FN.
Het viel me op dat deze eigenlijk niet meer te waarnemen is sinds de laatste firmware update. Het was me echt een doorn in het oog, maar heb er al een paar weken geen last meer van (75Q9FN gebruiker). Ik denk dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
RTies schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Het viel me op dat deze eigenlijk niet meer te waarnemen is sinds de laatste firmware update. Het was me echt een doorn in het oog, maar heb er al een paar weken geen last meer van (75Q9FN gebruiker). Ik denk dat het opgelost is.
Iets te veel gedelete uit de quote? Waar gaat dit over?
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.