Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
pina schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 00:19:
Vandaag de 55Q6FN gaan halen. Maar toen ik mijn PS4 eens wou uittesten, blijkt dat ik geen HDR ondersteuning heb en er staat dat het om een HDMI 1.4 connectie gaat. Hoe kan dat?

Klopt het dat game modus niet samen gaat met HDR? Dat zou ik wel vreemd vinden eigenlijk...
ik zie dat alle poorten hdmi 2.0 ondersteunen van je tv. heb je wel een 18gbps hdmi kabel? (high speed)

en heb je hdmi enchanched handmatig aangezet in het menu? (heb geen samsung, maar bij sony, lg en philips moet dit handmatig.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 27-02-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:05
UHD HDMI color is dat voor 50/60 4K, is in menu onder apparaatbeheer, kun je per HDMI poort aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:18
Hamazaki schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:43:
[...]

ik zie dat alle poorten hdmi 2.0 ondersteunen van je tv. heb je wel een 18gbps hdmi kabel? (high speed)

en heb je hdmi enchanched handmatig aangezet in het menu? (heb geen samsung, maar bij sony, lg en philips moet dit handmatig.
Instellingen staan normaal wel goed. Kabel weet ik niet, heb gewoon dezelfde in gebruik genomen. Is wel al vier jaar oud natuurlijk. Had zelfs geen weet van nieuwe soorten hdmi kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
pina schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:35:
[...]

Instellingen staan normaal wel goed. Kabel weet ik niet, heb gewoon dezelfde in gebruik genomen. Is wel al vier jaar oud natuurlijk. Had zelfs geen weet van nieuwe soorten hdmi kabels...
Waarschijnlijk gaat het bij de kabel mis. Even snel een high speed kabel bestellen voor een paar euro.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:18
Maakt het eigenlijk uit dat alle toestellen zijn aangesloten aan mijn AV-receiver ipv aan de tv zelf? Mijn ps4 hangt aan de AV-receiver en de AV-receiver aan mijn tv via arc.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 19:25
pina schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:42:
Maakt het eigenlijk uit dat alle toestellen zijn aangesloten aan mijn AV-receiver ipv aan de tv zelf? Mijn ps4 hangt aan de AV-receiver en de AV-receiver aan mijn tv via arc.
Dat kan zeker uitmaken.
Wat voor receiver is het? Als die geen HDR doorstuurt dan gaat het nooit werken.

Overigens natuurlijk eenvoudig te testen door even je PS4 rechtstreeks aan te sluiten op de tv, zie je direct of je de kabels kan uitsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 28-02-2019 07:52 ]

• Farabi
  • Niet online
pina schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:42:
verbindt je hdmi kabel rechtstreeks tussen je ps4+tv en gebruik een optische kabel voor 5.1 geluid. optische kabel>TV>AV.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 28-02-2019 09:19 ]

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 10:08
Het is een beetje stil qua updates voor de 2018 QLEDS. Zullen ze google assistant ook op de 2018 modellen toevoegen?

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 10:08
pina schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:35:
[...]

Had precies hetzelfde probleem, opgelost met nieuwe kabel. Dus High speed

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
shakespeare schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:22:
Ik heb contact gehad met de mediamarkt, reparatieprocedure wordt in gang gezet. als het goed is komt samsung langs om het eea te checken.
mediamarkt komt morgen omruilen, ik hou het bij de q7fn.. heb verschilende reviews gelezen mbt verschil q9fn en q7fn maar is voor mij niet de moeite mbt prijsverschil.. weer een zelfde verhaal als met de ks8000/ks9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Nu de prijs van de q9fn zo enorm gezakt is ben ik aan het denken on mijn 49 inch ks7000 te upgraden naar een 55 of 65 inch q9fn. Een aantal vragen.

1: hoe groot is het verschil in beeldkwaliteit dat ik kan verwachten tussen de 55 en de 65 inch? Ik weet dat de 65 inch meer dimming zones heeft ook t.o.v. zijn grootte. Kan de t.v. daardoor bijvoorbeeld ook minder helder? 65 inch is namelijk wel erg groot voor mijn situatie zit net iets meer dan 2 meter van het scherm.

Hoe groot is het probleem dat de tv geen dts doorgeeft? Ik kijk veel films en series zowel streamen vanaf mijn pc via plex en Netflix. Ook speel ik regelmatig op mijn Xbox one x. Ik geef nu het geluid via arc door naar mijn home cinema set. Zit er niet echt op te wachten dat straks een hoop audiosignalen ineens niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Rixos schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:32:
Nu de prijs van de q9fn zo enorm gezakt is ben ik aan het denken on mijn 49 inch ks7000 te upgraden naar een 55 of 65 inch q9fn. Een aantal vragen.

1: hoe groot is het verschil in beeldkwaliteit dat ik kan verwachten tussen de 55 en de 65 inch? Ik weet dat de 65 inch meer dimming zones heeft ook t.o.v. zijn grootte. Kan de t.v. daardoor bijvoorbeeld ook minder helder? 65 inch is namelijk wel erg groot voor mijn situatie zit net iets meer dan 2 meter van het scherm.

Hoe groot is het probleem dat de tv geen dts doorgeeft? Ik kijk veel films en series zowel streamen vanaf mijn pc via plex en Netflix. Ook speel ik regelmatig op mijn Xbox one x. Ik geef nu het geluid via arc door naar mijn home cinema set. Zit er niet echt op te wachten dat straks een hoop audiosignalen ineens niet werken.
Geen DTS vind ik echt een heel groot minpunt. Ik heb tot op heden geen alternatief gevonden voor dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
shakespeare schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:24:
[...]

mediamarkt komt morgen omruilen, ik hou het bij de q7fn.. heb verschilende reviews gelezen mbt verschil q9fn en q7fn maar is voor mij niet de moeite mbt prijsverschil.. weer een zelfde verhaal als met de ks8000/ks9000
Uh nou nee dan zit je wel helemaal mis.
Het is zeker niet hetzelfde verhaal als verschil tussen ks8000/ks9000.
Hier heb je het over een edge lit scherm vs een FALD scherm. Dat scheelt nogal en als je de 2 naast elkaar zet dan is dat ook echt duidelijk zichtbaar.

Bij de ks8000/ks9000 was eigenlijk het enige verschil dat de 1 een vlak scherm had en de andere curved. Beide waren edge lit schermen (en niet bepaald de beste).

Dat jij het prijsverschil het niet waard vindt dat is iets anders, maar er is wel degelijk een groot verschil. De Q7FN is een prima edge lit tv maar met een fald scherm is het niet te vergelijken.
NenF2018 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Geen DTS vind ik echt een heel groot minpunt. Ik heb tot op heden geen alternatief gevonden voor dit probleem.
Dat is alleen op te lossen door een losse mediaspeler te gebruiken. Anders is dat niet op te lossen anders dan geen dts bestanden afspelen.
Ik gebruik zelf een Shield daarvoor. Ja het kost wat maar je hebt gelijk ondersteuning van alle video en audio codecs en nooit problemen.
Ook niet als Samsung over een paar jaar ineens de apps weer niet meer ondersteunt. En je hebt een ingebouwde chromecast in de shield. Ook altijd handig.

[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 04-03-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
Arjant2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Dat is alleen op te lossen door een losse mediaspeler te gebruiken. Anders is dat niet op te lossen anders dan geen dts bestanden afspelen.
Ik gebruik zelf een Shield daarvoor. Ja het kost wat maar je hebt gelijk ondersteuning van alle video en audio codecs en nooit problemen.
Ook niet als Samsung over een paar jaar ineens de apps weer niet meer ondersteunt. En je hebt een ingebouwde chromecast in de shield. Ook altijd handig.
Maar een shield sluit je aan op....of de connect box, en dus alsnog geen DTS, of op je receiver! En ik heb geen receiver met een HDMI poort. Dan zou ik dat ook moeten aanschaffen. Bedoel, het kan wel, maar word dan nog eens een extra dure grap.....En dat voor een tv van 3.200 euro. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
NenF2018 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:22:
[...]

Maar een shield sluit je aan op....of de connect box, en dus alsnog geen DTS, of op je receiver! En ik heb geen receiver met een HDMI poort. Dan zou ik dat ook moeten aanschaffen. Bedoel, het kan wel, maar word dan nog eens een extra dure grap.....En dat voor een tv van 3.200 euro. ;(
Ja als je nog een hele oude receiver hebt zonder HDMI dan houdt het wel op ja.
En 3.200 euro? Geen idee naar wat voor TV jij kijkt, maar dat kost die tv natuurlijk al lang niet meer. Sterker nog ik had de TV 1,5 maand na introductie en heb dat lang niet betaald voor de 65 inch. Tenzij je het hebt over de 75 inch en dan is 3.200 euro natuurlijk helemaal geen slechte deal.

Sowieso zijn al die smart functies van een TV leuk, maar daar moet je de TV niet voor kopen (geen enkele tv).
De TV gaat langer mee dan de ondersteuning van de smartfuncties.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 05-03-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
Arjant2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Ja als je nog een hele oude receiver hebt zonder HDMI dan houdt het wel op ja.
En 3.200 euro? Geen idee naar wat voor TV jij kijkt, maar dat kost die tv natuurlijk al lang niet meer. Sterker nog ik had de TV 1,5 maand na introductie en heb dat lang niet betaald voor de 65 inch. Tenzij je het hebt over de 75 inch en dan is 3.200 euro natuurlijk helemaal geen slechte deal.

Sowieso zijn al die smart functies van een TV leuk, maar daar moet je de TV niet voor kopen (geen enkele tv).
De TV gaat langer mee dan de ondersteuning van de smartfuncties.
Ik heb zelf de QE55Q9FN. En nee, ik heb er ook geen 3.200 voor betaald. Maar dat was wel de adviesprijs toen die uit kwam. Dus naar mijn mening is dit gewoon een tv van 3.200 euro.

En dan vind ik persoonlijk, zo dure tv en geen DTS wel redelijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:49

Funky22

Guild invite

Dts doe je toch via je 5.1/7.1 receiver, als je dat niet hebt tja ma om dan te gaan klagen dat het niet bij de tv zit...
Vraag me al af wat je speaker setup is toch geen brol soundbar zeker die nep Dts/atmos doen

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
NenF2018 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelf de QE55Q9FN. En nee, ik heb er ook geen 3.200 voor betaald. Maar dat was wel de adviesprijs toen die uit kwam. Dus naar mijn mening is dit gewoon een tv van 3.200 euro.

Omdat de adviesprijs 3.200 is is het een TV van 3.200 terwijl niemand dat er voor betaald en je het er zelf ook niet voor betaald hebt?? aparte redenering...

Anyway ja het is jammer dat er geen DTS opzit, maar waarom heb je de TV dan toch gekocht? Dat wist je toch van te voren? Aangezien er al jaren geen DTS zit op Samsung TV's en dit ook bekend was van deze tv. Of blijkbaar vind je DTS dan toch niet zo belangrijk en dan moet je het accepteren dat het er niet op zit.

Samsung (en is niet enige fabrikant) gaat er vanuit dat de mensen die een top of the line TV kopen ook een leuke soundsetup hebben, dus houden ze de DTS licentie lekker in hun zak.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 05-03-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Hallo, mij is niet duidelijk wat de verschillen zijn behalve de voet tussen de QE55Q9FN en de QE55Q8FN heb al verschillende vergelijkingen via specificaties er op nageslagen. Zijn er die mij hierover wat verder op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
hstrr schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:54:
Hallo, mij is niet duidelijk wat de verschillen zijn behalve de voet tussen de QE55Q9FN en de QE55Q8FN heb al verschillende vergelijkingen via specificaties er op nageslagen. Zijn er die mij hierover wat verder op weg kunnen helpen.
De Q9FN heeft een FALD backlight en de Q8FN een edge lit. Dat is het grootste verschil.
Daarnaast heeft de Q9FN gewoon wat betere specs, hogere helderheid, betere speakers etc.
(maar dat had je ook uit de openingspost kunnen halen, staan alle specs mooi beschreven ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 05-03-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
Arjant2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:19:
[...]

De Q9FN heeft een FALD backlight en de Q8FN een edge lit. Dat is het grootste verschil.
Daarnaast heeft de Q9FN gewoon wat betere specs, hogere helderheid, betere speakers etc.
(maar dat had je ook uit de openingspost kunnen halen, staan alle specs mooi beschreven ;) )
Sorry, heb per ongeluk de QE55Q8D vergeleken met de Q9FN de Q8D heeft ook Direct-Led zoals de Q9FN en is op dit moment iets goedkoper ook van 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
hstrr schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:08:
[...]

Sorry, heb per ongeluk de QE55Q8D vergeleken met de Q9FN de Q8D heeft ook Direct-Led zoals de Q9FN en is op dit moment iets goedkoper ook van 2018.
Ja de Q8DN heeft ook FALD, alleen veel minder local dimming zones dan de Q9FN. Op de 65 inch versie heeft de Q8DN 40 zones en de Q9FN 480 zones.
Daarnaast heeft de Q8DN geen one connect box, zoals de Q9FN wel heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 05-03-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
Arjant2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Ja de Q8DN heeft ook FALD, alleen veel minder local dimming zones dan de Q9FN. Op de 65 inch versie heeft de Q8DN 40 zones en de Q9FN 480 zones.
Daarnaast heeft de Q8DN geen one connect box, zoals de Q9FN wel heeft.
Oké, dank je wel, de one connect box heeft voor mij ook een meerwaarde (zo min mogelijk zichtbare snoeren vooral als hij aan de muur komt) en het verschil in local dimming is een pluspunt voor de Q9FN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
Arjant2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Omdat de adviesprijs 3.200 is is het een TV van 3.200 terwijl niemand dat er voor betaald en je het er zelf ook niet voor betaald hebt?? aparte redenering...

Anyway ja het is jammer dat er geen DTS opzit, maar waarom heb je de TV dan toch gekocht? Dat wist je toch van te voren? Aangezien er al jaren geen DTS zit op Samsung TV's en dit ook bekend was van deze tv. Of blijkbaar vind je DTS dan toch niet zo belangrijk en dan moet je het accepteren dat het er niet op zit.

Samsung (en is niet enige fabrikant) gaat er vanuit dat de mensen die een top of the line TV kopen ook een leuke soundsetup hebben, dus houden ze de DTS licentie lekker in hun zak.
Waarom? Alsof DTS het enige uitgangspunt moet zijn. Ik heb deze tv gekocht omdat ik geen OLED wilde, en deze tv in mijn ogen beste is wat er te koop is. En niemand er die prijs voor betaald? Geloof je zelf niet toch.... Heel veel consumenten betalen gewoon de advies prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
NenF2018 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Waarom? Alsof DTS het enige uitgangspunt moet zijn. Ik heb deze tv gekocht omdat ik geen OLED wilde, en deze tv in mijn ogen beste is wat er te koop is. En niemand er die prijs voor betaald? Geloof je zelf niet toch.... Heel veel consumenten betalen gewoon de advies prijs.
Oke misschien ligt het aan mij dat ik eerst reviews lees voor ik een dure uitgave doe en kijk of er op zit wat ik nodig heb.
Dat er geen DTS ondersteuning op de tv zit staat gewoon in bijna alle reviews, iets wat Samsung al een paar jaar niet heeft.
Heb jij wellicht over heen gekeken en dan is t vervelend ja. Zeker als het voor jou wel belangrijk is.

Wat de prijs betreft tja als je 3200 euro voor een 55 inch q9fn betaald dan gooi je geld weg.
Ik had een maand na release de 65 inch voor 2800 ofzoiets.
Wederom dat er mensen zijn die zomaar veel geld uitgeven zonder verder te kijken, tja daar kan Samsung ook niets aan doen natuurlijk.
Zeker niet aangezien adviesprijs dan wel 3200 geweest is maar direct bij lancering was er al een cashback. Dus als je die niet claimed ja dan betaal je 3200.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 05-03-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Heeft iemand enig idee hoe groot het verschil is in beeldkwaliteit tussen de 55 inch en 65 inch q9fn vanwege het lagere aantal dimming zones op de 55 inch? Is het iets wat je echt heel erg zal merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
Arjant2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Oke misschien ligt het aan mij dat ik eerst reviews lees voor ik een dure uitgave doe en kijk of er op zit wat ik nodig heb.
Dat er geen DTS ondersteuning op de tv zit staat gewoon in bijna alle reviews, iets wat Samsung al een paar jaar niet heeft.
Heb jij wellicht over heen gekeken en dan is t vervelend ja. Zeker als het voor jou wel belangrijk is.
Je doet allemaal aannames. |:(

Wie zegt dat ik het niet wist van te voren? En wie zegt dat ik geen onderzoek doe voor ik iets koop. Ik heb deze tv aangeschaft met de kennis dat er geen ondersteuning was voor DTS.

En het was voor mij geen breekpunt. Maar kan ik het dan alsnog niet spijtig vinden? En dat Samsung dat al een paar jaar niet heeft is onzin. Er zijn 2017 modellen met DTS ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
NenF2018 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Je doet allemaal aannames. |:(

Wie zegt dat ik het niet wist van te voren? En wie zegt dat ik geen onderzoek doe voor ik iets koop. Ik heb deze tv aangeschaft met de kennis dat er geen ondersteuning was voor DTS.

En het was voor mij geen breekpunt. Maar kan ik het dan alsnog niet spijtig vinden? En dat Samsung dat al een paar jaar niet heeft is onzin. Er zijn 2017 modellen met DTS ondersteuning.
Je hebt helemaal gelijk, ik loop een jaar verkeerd, ik dacht dat 2016 laatste jaar was, maar inderdaad 2017 had nog DTS.

Je mag het zeker spijtig vinden, zo was het zeker niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik vind de dolby digital uitzendingen van Netflix toch wel heftig qua helderheid.
Elke aflevering met dolby digital schiet de ondertitel helderheid omhoog waardoor die het halve scherm verlicht.
En ja dit is te verminderen met gele ondertitel maar het zou toch ook met software te maken hebben ?
Ik zie het verschijnsel ook (in mindere mate) in apps op mijn Android box waarbij de ondertitels los zijn. Ingebakken subs schijnen goed te gaan.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen waar ze de drie schroeven voor de onderkant van de voet van een Q9FN hebben verstopt :?

Of ik ontbreek die drie schroeven, of ik zie niet goed.
Het zakje met de 4 schroeven voor de bevestiging aan de body zaten in de buis van het verticale stuk voet.

Ben gisteren dan maar de lokale ijzer winkels rond gereden op zoek naar M4*L14 schroeven, maar de lengte in de winkels springt steeds van 10 naar 16, dus geen 14 te vinden.

Ik heb dan maar de L16 gebuikt en die lijken wel te voldoen, zet zitten dus wel 2mm uit, maar dat is niet te zien vanwege de plastic huls die er nog overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfr
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-01 11:46
Is er toevallig iemand die de Q7FA 55 inch heeft gemonteerd met een Vesa mount?

Heb de tv sinds gisteren en wou deze op mijn oude mount monteren maar kreeg het maar niet voor elkaar.
De enige schroefgaten die ik in de tv heb kunnen vinden waren die van de tv poot en die zitten op een niet standaard hoogte en breedte (11 cm).

Ook de handleiding van Samsung laat op dit gebied te wensen over want het enige wat ik heb kunnen vinden is hoe je de samsung 'No Gap Wall-Mount' moet bevestigen op de plaats waar de poot zit.

Is het mogelijk om de tv uberhaubt aan de muur te monteren met behulp van een Vesa mount, en zo ja hoe zit deze bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djee7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik ben opzoek naar een tv van 65" en nu vallen de Samsung Q9F van 2018 en de Samsung Q70R van 2019 ongeveer in dezelfde prijsklasse. Ik was benieuwd welke van de twee beter is? Puur als je naar de functies en specificaties kijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Djee7 op 12-03-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Arjant2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Uh nou nee dan zit je wel helemaal mis.
Het is zeker niet hetzelfde verhaal als verschil tussen ks8000/ks9000.
Hier heb je het over een edge lit scherm vs een FALD scherm. Dat scheelt nogal en als je de 2 naast elkaar zet dan is dat ook echt duidelijk zichtbaar.

Bij de ks8000/ks9000 was eigenlijk het enige verschil dat de 1 een vlak scherm had en de andere curved. Beide waren edge lit schermen (en niet bepaald de beste).

Dat jij het prijsverschil het niet waard vindt dat is iets anders, maar er is wel degelijk een groot verschil. De Q7FN is een prima edge lit tv maar met een fald scherm is het niet te vergelijken.

[...]

toon volledige bericht
ks9000 was niet curved die had je ook plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
NenF2018 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:10:
[...]

bij mij was de output naar DTS neo2 op de ks8000 beter richting mijn z906 set. nu gebruik ik dolby output, werkt ook prima maar voor gaming was neo2 beter. jammer dat ze dit eruit gehaald hebben idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
shakespeare schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:10:
[...]

ks9000 was niet curved die had je ook plat.
Bewijs?
product: Samsung Series 9 KS9000
KS9000 was zeker wel curved. De KS8000 was vlak.

Ik heb de KS9000 zelf gereviewd voor tweakers dus geloof me maar dat die curved was ;)

Waar jij mee in de war bent is de US KS9000, die is inderdaad vlak, maar in Europa is de KS9000 curved en niet verkrijgbaar als vlak, in de US is hij vlak en niet curved.
US en EU typenummers zijn erg vervelend, daar moet Samsung echt eens iets aan doen. Niet dezelfde typenummers gebruiken voor US/EU versies als het andere modellen betreft.

Anyway sowieso is edgelit - FALD totaal niet vergelijkbaar met elkaar en dus ook zeker niet met ks8000 vs ks9000 wat beide edgelit toestellen zijn en daardoor per definitie inderdaad qua beeld minder verschil hebben (wat bij Q7FN/Q9FN niet van toepassing is).

Maar ieder moet zijn eigen keus maken, als jij met de Q7Fn tevreden bent is dat prima toch?
De Q7FN is een echt prima TV maar ook niet meer dan dat, de Q9FN wordt bijna overal als de beste LCD TV gezien die er op de markt is (2018 hebben we het over, 2019 zal er wel weer iets beters komen).

Dat het voor jou het geld niet waard is dat kan, die afweging moet iedereen natuurlijk zelf maken!

[ Voor 90% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Arjant2 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:31:
[...]

Bewijs?
product: Samsung Series 9 KS9000
KS9000 was zeker wel curved. De KS8000 was vlak.

Ik heb de KS9000 zelf gereviewd voor tweakers dus geloof me maar dat die curved was ;)

Waar jij mee in de war bent is de US KS9000, die is inderdaad vlak, maar in Europa is de KS9000 curved en niet verkrijgbaar als vlak, in de US is hij vlak en niet curved.
US en EU typenummers zijn erg vervelend, daar moet Samsung echt eens iets aan doen. Niet dezelfde typenummers gebruiken voor US/EU versies als het andere modellen betreft.

Anyway sowieso is edgelit - FALD totaal niet vergelijkbaar met elkaar en dus ook zeker niet met ks8000 vs ks9000 wat beide edgelit toestellen zijn en daardoor per definitie inderdaad qua beeld minder verschil hebben (wat bij Q7FN/Q9FN niet van toepassing is).

Maar ieder moet zijn eigen keus maken, als jij met de Q7Fn tevreden bent is dat prima toch?
De Q7FN is een echt prima TV maar ook niet meer dan dat, de Q9FN wordt bijna overal als de beste LCD TV gezien die er op de markt is (2018 hebben we het over, 2019 zal er wel weer iets beters komen).

Dat het voor jou het geld niet waard is dat kan, die afweging moet iedereen natuurlijk zelf maken!
toon volledige bericht
YouTube: Samsung KS9500 vs KS9000 (curved vs flat)

je had hem ook flat ks9000 maargoed.. maakt niet uit.

Ik heb de q9 met de q7 vergeleken en je moet echt ontzettend goede ogen hebben wil je hier het verschil tussen zien. echt minimaal imo. met gaming sowieso niet beter, sterker nog ik heb in bepaalde reviews gelezen dat de q7 bij bepaalde lichteffecten beter uit de bus kwam. maargoed ieder voor zich, prijsverschil niet waard imo maar dat is meestal met topmodellen zo bij samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Misschien mijn post even goed lezen? Dat zijn US modellen, KS9000 is flat nooit uitgebracht in de EU.

Een KS9500 (FALD met relatief weinig zones) vergelijk je nu met de KS9000 (edge lit), dat is volgens mij heel wat anders dan ks9000 vs ks8000 waar je het eerder over had. Maar goed deze discussie gaat nergens over.
shakespeare schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:08:
[...]
Ik heb de q9 met de q7 vergeleken en je moet echt ontzettend goede normale ogen hebben wil je hier het verschil tussen zien. echt minimaal imo. met gaming sowieso niet beter, sterker nog ik heb in bepaalde reviews gelezen dat de q7 bij bepaalde lichteffecten beter uit de bus kwam. maargoed ieder voor zich, prijsverschil niet waard imo maar dat is meestal met topmodellen zo bij samsung.
FTFY.
Sorry als je dat verschil niet ziet dan zou ik zeggen dat je iets aan je ogen mankeert, want het verschil is echt duidelijk.
Maar jij bent wellicht ook iemand die niet ziet of een scherm LCD of OLED is, dat kan, maar dan heb je minder dan gemiddelde ogen.
Nogmaals, als je het niet waard vindt echt prima, maar praat geen poep aub.

En kom dan eens met reviews waaruit dat blijkt dat het verschil minimaal is en soms de Q7FN beter? Want met de opmerking ik heb ergens gelezen daar kunnen we niets mee. Ik leer graag!
Enige wat ik zie is reviews waarin de Q9FN gewoon het beste LCD toestel op de markt is (en echt niet perfect), en de Q7FN gewoon een middenmoter.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Arjant2 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:13:
[...]

Misschien mijn post even goed lezen? Dat zijn US modellen, KS9000 is flat nooit uitgebracht in de EU.

Een KS9500 (FALD met relatief weinig zones) vergelijk je nu met de KS9000 (edge lit), dat is volgens mij heel wat anders dan ks9000 vs ks8000 waar je het eerder over had. Maar goed deze discussie gaat nergens over.

[...]

Sorry maar of je hebt gewoon slechte ogen, want als je dat verschil niet ziet dan zou ik zeggen dat je iets aan je ogen mankeert.
Nogmaals, als je het niet waard vindt echt prima, maar praat geen poep aub.

En kom dan eens met reviews waaruit dat blijkt dat het verschil minimaal is en soms de Q7FN beter? Want met de opmerking ik heb ergens gelezen daar kunnen we niets mee. Ik leer graag!
Enige wat ik zie is reviews waarin de Q9FN gewoon het beste LCD toestel op de markt is (en echt niet perfect), en de Q7FN gewoon een middenmoter.
toon volledige bericht
prima! ik zeg alleen wat ik zelf geconstateerd heb. ik gebruik al 10+ jaren samsung tv's ik kan echt wel zien of een tv beter beeld geeft of niet met schillende settings. jij heb een q9 zeker? :+ rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
shakespeare schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:21:
[...]

prima! ik zeg alleen wat ik zelf geconstateerd heb. ik gebruik al 10+ jaren samsung tv's ik kan echt wel zien of een tv beter beeld geeft of niet met schillende settings. jij heb een q9 zeker? :+ rest my case.
Ik geef aan wat REVIEWERS zeggen, dat jij iets niet waard vindt prima.
En daar laat ik het bij.
Je komt met geen enkel argument anders dan "ik vind" en bijdehand gaan doen. Prima!
Zinloze discussie zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
shakespeare schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:08:
[...]

YouTube: Samsung KS9500 vs KS9000 (curved vs flat)

je had hem ook flat ks9000 maargoed.. maakt niet uit.

Ik heb de q9 met de q7 vergeleken en je moet echt ontzettend goede ogen hebben wil je hier het verschil tussen zien. echt minimaal imo. met gaming sowieso niet beter, sterker nog ik heb in bepaalde reviews gelezen dat de q7 bij bepaalde lichteffecten beter uit de bus kwam. maargoed ieder voor zich, prijsverschil niet waard imo maar dat is meestal met topmodellen zo bij samsung.
Arjant2 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:13:
[...]

US KS9500 = euro KS9000 en US KS9000 was hier KS8000. De fald euro KS9500 was daar de KS9800, was gewoon een zeer goede tv .. op de curve na. Eigenlijk pas door de Q9FN voorbij gestreefd ...

Maar toevallig heeft Samsung de Q7FN gebruikt bij een presentatie tegen de nieuwe Q85R: https://www.homecinemamag...en-naar-de-2019-qled-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
apis29 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:23:
[...]

[...]
De fald euro KS9500 was daar de KS9800, was gewoon een zeer goede tv .. op de curve na. Eigenlijk pas door de Q9FN voorbij gestreefd ...
Was zeker een goede tv op de curve na. De Q9FN was ook pas weer de eerste FALD sinds de KS9500 als ik me niet vergis?

Thanks voor duidelijk maken van de typenummers overigens, dat is dus wat ik probeerde te zeggen met dat er geen platte KS9000 was (want US versie en dat is ander type hier).
En op die link zie je inderdaad de duidelijke verschillen tussen FALD en non-FALD. En dat is dan nog de Q85R die waarschijnlijk een stuk minder zones heeft dan de Q9FN, de Q90R zou vergelijkbaar moeten zijn.
Maar dat is even afwachten nog op de reviews.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 15-03-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1192872

Ik heb sinds kort een Q9FN 75" aangeschaft. Helaas was ik zo onder de indruk dat ik te weinig bezig ben geweest met reviews te checken. Hoewel ik normaal niet zo snel aankopen doe zonder eens wat reviews bekeken te hebben.

Mijn TV heeft ook last van DSE en vertical banding. Deze TV werd vervangen aangezien er ook paarse zweem over het scherm aanwezig was. De nieuwe TV heeft eveneens ook last van DSE en banding (hoewel dit iets minder aanwezig is.) Toch is de banding heel sterk aanwezig wanneer je 's avonds tv kijkt. De lijnen zitten gecentreerd in het beeld, waardoor ze praktisch altijd zichtbaar zijn eens als je ze opmerkt.

Tijdens sports, gaming (racegams, shooters ,...) is de banding sterk aanwezig aangezien het beeld continu heen en weer beweegt.

Vrijdag is er een reparatie gepland van Samsung om het paneel opnieuw te vervangen. Ik hoop dat dit een goed idee is, maar voor een TV van dit kaliber zou dit volgens mij niet mogen. Mijn oudere TV (< 1000 EUR) hadden een mooiere motion handling dan deze flagship TV.

Wat is jullie advies?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342177

Heb vorige week de samsung Q8F aangeschaft buiten het vertical bending probleem best wel mooi scherm.
Maar overweeg toch om het toestel te ruilen voor de Q9FN ivm local dimming.
Maar kom er niet helemaal uit omdat local dimming problemen zou geven met het kijken van bv Netflix.
Ondertitteling probleem, Of is dit probleem te verwaarlozen of opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTies
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:43
Anoniem: 1192872 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:42:

Wat is jullie advies?

Alvast bedankt! ;)
Ik zou persoonlijk niet willen dat mijn nieuwe TV wordt gerepareerd. Dat is in principe een refurbished toestel voor een nieuwe prijs.

Ik heb ook de 75" Q9FN zo'n 9 maanden in bezit en heb geen last van vertical bending. Wel een klein beetje DSE. Het is en blijft een panel loterij.

@Anoniem: 342177 Het local dimming probleem met ondertiteling op Netflix is nog steeds aanwezig. Zelf zet ik de subtitles om semi-transparant waardoor het grotendeels verholpen is.
Ik zou als je niet jaarlijks van TV veranderd, zelf altijd iets meer betalen en het beste halen (Q9FN), maar ik kan niet in je portomonnee kijken (heb er zelf ook voor moeten sparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 19:41
Anoniem: 342177 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:40:
Heb vorige week de samsung Q8F aangeschaft buiten het vertical bending probleem best wel mooi scherm.
Maar overweeg toch om het toestel te ruilen voor de Q9FN ivm local dimming.
Maar kom er niet helemaal uit omdat local dimming problemen zou geven met het kijken van bv Netflix.
Ondertitteling probleem, Of is dit probleem te verwaarlozen of opgelost.
Ik kijk Netflix via apple tv4k, geen problemen met witte ondertiteling, vind het beeld dan in zn geheel ook iets beter lijkt het.
Ik heb de 75Q9FN.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RTies schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:30:
[...]

Ik zou persoonlijk niet willen dat mijn nieuwe TV wordt gerepareerd. Dat is in principe een refurbished toestel voor een nieuwe prijs.

Ik heb ook de 75" Q9FN zo'n 9 maanden in bezit en heb geen last van vertical bending. Wel een klein beetje DSE. Het is en blijft een panel loterij.

@Anoniem: 342177 Het local dimming probleem met ondertiteling op Netflix is nog steeds aanwezig. Zelf zet ik de subtitles om semi-transparant waardoor het grotendeels verholpen is.
Ik zou als je niet jaarlijks van TV veranderd, zelf altijd iets meer betalen en het beste halen (Q9FN), maar ik kan niet in je portomonnee kijken (heb er zelf ook voor moeten sparen).
Is inderdaad zo, maar ik heb in de eerste 2 weken al een omruiling gehad. Een nieuwe omruiling wordt niet gedaan. Blijven zitten met een TV van 4000 EUR met vertical banding die overal storend is, lijkt me ook geen oplossing te zijn. Zeer teleurgesteld in de kwaliteit van Samsung.

Het mag dan misschien op papier de beste zijn, maar voor mij verre van de beste tv. Kwaliteit is ondermaats voor z'n geld. Ze komen vanmiddag de tv bekijken, ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hersteldienst thuis geweest, zeer vriendelijke mensen en professioneel.
Samsung panel werd vervangen, maar waar ik al schrik voor had werd ook weer ingewilligd.

Het scherm heeft meer DSE dan voorheen en local dimming werkt niet zoals het hoort.
Wederom zit ik terug met een TV die niet zijn verwachtingen waarmaakt.

Back to Samsung for update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Wie weet hoe je een harde schijf gebruikt met de q9f?
Ik sluit hem aan maar ik zie hem nergens terug komen.
Als ik hem vervolgens loskoppel dan zie ik een melding dat usb apparaat los is gekoppeld.
Volgens de handleiding moet hij bij bronnen komen maar daar zie ik hem niet.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Zijn er mensen die ook al last hebben dat de afbeeldingen op de knoppen van de zilverkleurige afstandsbediening beginnen te vervagen?
Ik gebruike de tv veel maar dat dit binnen 1 jaar gebeurt vind ik wel erg snel.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:14
Yep hier ook. Pas 6 maand in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dat is wel snel ja, al slijten afstandsbedieningen vaak wel op de knoppen, zeker als je maar een paar knoppen hebt waar je alles mee moet regelen.
Ik gebruik de zilveren niet, heb gewoon een nieuwe 'ouderwetse' Samsung afstandsbediening geregeld, vind ik toch veel prettiger.
De afstandsbediening van de voorganger uit 2013 werkte perfect, dus daar heb ik gewoon een nieuwe van gekocht voor 2 tientjes.

[ Voor 34% gewijzigd door Arjant2 op 27-03-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1122581

Ja de knoppen beginnen te vervagen op de zilveren remote, ik heb de tv nu 8 maanden in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTies
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:43
madmaus schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:31:
Als ik hem vervolgens loskoppel dan zie ik een melding dat usb apparaat los is gekoppeld.
Zodra ik een USB stick koppel, verschijnt krijg ik een pop-up of ik erdoor wil bladeren. Als ik dat niet doe, dan kan ik deze nog altijd selecteren via het bronnen venster. Ik heb wel 1 keer gehad dat mijn Dji Mavic Air alleen het intern geheugen liet zien. Bij 2 maal eruit halen en erin pluggen verscheen de SD-card die in de drone zat.
Misschien een paar keer in/uit handelingen verrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hebben de 2018 modellen van Samsung de update al ontvangen die Airplay mogelijk maakt?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
SirLenncelot schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:03:
Hebben de 2018 modellen van Samsung de update al ontvangen die Airplay mogelijk maakt?
Nog geen update gezien. Volgens de website is de laatste update van januari.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 03-04-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:39
Als 1262 de laatste versie is dan word hij al wel uitgerold.
Met problemen voor sommigen.
https://eu.community.sams...20qled&search_type=thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Heb een vraagje over de Film1 app. Ik heb een Samsung Q9FN.

Ik heb besloten het voor een maandje te nemen. Ik weet niet waarom dit gebeurd maar de resolutie is raar laag en duidelijk niet 1080p, laat staan 4K. Ik zie het aan de ondertiteling ook, die blijft wazigjes. Ik heb Deadpool 2 gekeken vanavond en ik ging ervanuit dat hij vanzelf wel scherp zou worden, zoals het soms ook even kan duren met Netflix, niet dus.

Het rare is, ik heb de app ook getest toen ik nog een Sony 930e had en daar had ik deze onzin niet. Iemand enig idee?

Ik heb het via WiFi getest maar dan spelen films niet eens af. Dan krijg ik de error dat de stream niet gevonden is.

Ik heb voor de gein de app op mijn Oneplus 3 geïnstalleerd en via cast gekeken op de tv. Bizar veel scherper, ik zag het gelijk al aan het Film1 logo. Wtf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Ik loop toch wel tegen aan dat sommige series te donker zijn. Als ik Walking Dead via mijn android box kijk is het soms echt zwart.
Zet ik de tv op pauze dan komen er knoppen in beeld en licht het scherm iets op maar genoeg om te zien dat in het zwart ook detail zit.
Is hier nu iets aan te doen? Ik heb volgens mij alle instellingen geprobeerd maar het blijft.
De lichte scènes zijn top.

Edit
Als ik ga naar instellingen-algemeen-beheer externe apparaten- HDMI zwart niveau.
En daar de instelling op normaal zet ipv auto maakt dat echt een wereld van verschil.
Onvoorstelbaar bijna

[ Voor 20% gewijzigd door madmaus op 08-04-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:02

DON PAPA

Tweaker-fan

madmaus schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:30:

Edit
Als ik ga naar instellingen-algemeen-beheer externe apparaten- HDMI zwart niveau.
En daar de instelling op normaal zet ipv auto maakt dat echt een wereld van verschil.
Onvoorstelbaar bijna
Ik kon deze optie eerst ook gewoon veranderen, maar nadat ik een fabrieks-reset heb gedaan geeft hij nu aan dat deze optie niet beschikbaar is. Iemand een idee waar dit door komt, en nog belangrijker hoe ik het weer terug krijg ??

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 10-04-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03 07:47
madmaus schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:31:
Enige update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
EJSEJS schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:57:
[...]

Ik kon deze optie eerst ook gewoon veranderen, maar nadat ik een fabrieks-reset heb gedaan geeft hij nu aan dat deze optie niet beschikbaar is. Iemand een idee waar dit door komt, en nog belangrijker hoe ik het weer terug krijg ??
Ik zie dat ik niet bij elke HDMI output dit kan veranderen. Waarom weet ik niet.
Ik ben hier niet verder mee gekomen. Wilde hem eigenlijk nog een keertje in de pc prikken. Wellicht is hij corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:02

DON PAPA

Tweaker-fan

madmaus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:36:
[...]

Ik zie dat ik niet bij elke HDMI output dit kan veranderen. Waarom weet ik niet.
Oke, het vreemde is dat ik alleen de ziggo media box op hdmi 1 heb aangsloten, en ik dus eerst wel de optie had en nu niet meer. Kan er verder ook niks over vinden waarom dit is helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:23
EJSEJS schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:57:
[...]

madmaus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:36:
[...]

Rechtstreeks van Samsung zelf:

The HDMI Black Level option will compensate for the black level range of an HDMI input. When this option is set it can expand the black level range to 0-255 from a YPrPb (Component) color source. When an HDMI device that supports an RGB color range and already use the 0-255 HDMI black level range is connected, the HDMI Black Level option will be grayed out.

Als je het dus niet kan wijzigen is er niks ergs aan de hand :D. En gewoon lekker genieten van de tv :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/924/iztNdD.jpg

Vanmorgen kwam er een nieuwe update beschikbaar voor mijn Q9FN 55"

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@henklbr Toevallig gisteravond nog gecheckt of er een update was maar toen was er nog niets.
Binnenkort nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
Vandaag V 1251 uitgekomen voor de Qled 2018 modellen, iemand een idee wat de inhoud hiervan is? Misschien eindelijk die irritante dimming en internet problems solved?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
Ik kreeg de update vanochtend ook, maar bij het downloaden ook meteen een error. Dus TV is niet ge-updated. Vanavond maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1122581

Het probleem met betrekking tot het dimmen en subtitles is niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
Anoniem: 1122581 schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:51:
Het probleem met betrekking tot het dimmen en subtitles is niet opgelost.
Ze hadden 1 taak... tis echt ongelooflijk.

Edit: zojuist aan de vrouw gevraagd voor de update, geen update beschikbaar (automatisch downloaden aan) dus achte ik logisch dat die geupdate zou zijn, echter staat er Huidige versie 1252 ipv 1251, iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 33% gewijzigd door mxmemx op 15-04-2019 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Hier ook nog geen update binnen. Huidige versie is 1202. QE55Q9FN

Edit:
staat al wel op de website. https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q9FNALXXN/

[ Voor 41% gewijzigd door mike123 op 16-04-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
mike123 schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:56:
Hier ook nog geen update binnen. Huidige versie is 1202. QE55Q9FN

Edit:
staat al wel op de website. https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q9FNALXXN/
Duurt altijd even, niet elke TV krijgt dat tegelijk aangeboden, met een paar dagen komt hij vanzelf binnen.
En als je niet kan wachten inderdaad even op een usb gooien en handmatig installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Arjant2 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:33:
[...]

Duurt altijd even, niet elke TV krijgt dat tegelijk aangeboden, met een paar dagen komt hij vanzelf binnen.
En als je niet kan wachten inderdaad even op een usb gooien en handmatig installeren.
Ik gaf alleen maar aan dat hij wel te downloaden was. Niet bij iedereen komt het tegelijk binnen.
Hier ook nog steeds niet maar ik wacht nog even rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 22:38
beetje een oud topic maar ik wil erg graag de q8fn kopen maar niet de egde led versie,weet iemand hoe ik aan de full array versie kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeNile
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05-2020
sjefwillems schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:14:
beetje een oud topic maar ik wil erg graag de q8fn kopen maar niet de egde led versie,weet iemand hoe ik aan de full array versie kan komen?
Zoeken op Q8D. Dat is hier de full array versie van de Q8FN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nou, het is niet best.

Q9FN

Ineens tijdens het gamen op Xbox One kreeg ik dit en ik dacht eerst dat de game gewoon raar deed of de Xbox. Blijkt het de tv te zijn. Heb al een hard reboot gedaan door de power knop van remote lang ingedrukt te houden, stekkers eruit. Ik zou een factory reset willen doen maar het is bijna onmogelijk op deze manier. Ik heb serieus altijd shit met televisies.

YouTube: Q9FN weird flickering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
devilsnight schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:20:
Nou, het is niet best.

Q9FN

Ineens tijdens het gamen op Xbox One kreeg ik dit en ik dacht eerst dat de game gewoon raar deed of de Xbox. Blijkt het de tv te zijn. Heb al een hard reboot gedaan door de power knop van remote lang ingedrukt te houden, stekkers eruit. Ik zou een factory reset willen doen maar het is bijna onmogelijk op deze manier. Ik heb serieus altijd shit met televisies.

YouTube: Q9FN weird flickering
Beter een boek gaan lezen dan als je altijd shit hebt met televies ;)
Maar dit is wel shit ja, 1 ding scheelt wel, het is geen vaag moeilijk te reproduceren probleem, dus tv wordt gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Arjant2 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:09:
[...]

Beter een boek gaan lezen dan als je altijd shit hebt met televies ;)
Maar dit is wel shit ja, 1 ding scheelt wel, het is geen vaag moeilijk te reproduceren probleem, dus tv wordt gewoon vervangen.
Ik heb het tijdelijk weten te fixen. Halfuurtje de tv van de stroom gehaald en toen werkte het weer. Echter later in de avond gebeurde het weer. Ik ga dus sowieso de winkel bellen vandaag. De tv komt van vorig jaar november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
devilsnight schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:21:
[...]

Ik heb het tijdelijk weten te fixen. Halfuurtje de tv van de stroom gehaald en toen werkte het weer. Echter later in de avond gebeurde het weer. Ik ga dus sowieso de winkel bellen vandaag. De tv komt van vorig jaar november.
Had je de laatste softwareversie er ook al opgezet of was die nog niet beschikbaar volgens de tv?
Wel balen van dat rare beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
mike123 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:28:
[...]

Had je de laatste softwareversie er ook al opgezet of was die nog niet beschikbaar volgens de tv?
Wel balen van dat rare beeld.
Ik zag gisteren dat er een nieuwe update was, ik zal die straks eens installeren. De repair service van Samsung is er nu en er is geen error report of wat dan ook gevonden. Op dit moment vervangen ze alles en krijg ik pretty much gewoon een nieuw scherm. Ze denken dat de backlight regelaar de schuldige is.

EDIT

Ik heb echt te vroeg lopen juichen.

In de avond ging ik weer verder met Mass Effect Andromeda en tijdens de laadschermen viel me ineens op hoe de inktzwarte achtergrond ineens heel donkergrijs was. Op een gegeven moment kwam ik in een vault waar het echt donker is en je echt die mooie diepe zwarte black levels hebt.....nu ineens niet meer. Tijd om te testen met Meridian op Netflix, perfect testmateriaal voor HDR en black levels, de resultaten zijn heel jammerlijk. Je ziet ook een gek artefact om de man heen, iets wat veel voorkomt met andere films ook, zeer lelijk.

https://abload.de/img/img_20190430_211553nqjvl.jpg

https://abload.de/img/img_20190430_211303fejqn.jpg

Normaal is die achtergrond inktzwart, met het vorige panel deed het mij echt aan de B6 OLED denken.

Twee test plaatjes van CalMAN Fields, de eerste moet 100% zwart zijn.

https://abload.de/img/img_20190430_212939bykr9.jpg

Grijs

https://abload.de/img/img_20190430_211514kgj0h.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door devilsnight op 30-04-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
@devilsnight

Dat is inderdaad wel echt vervelend. Ik zag gister dat mijn Q9FN inderdaad een nieuwe update had gekregen. Heb nog geen serie of een film zitten kijken maar lees hier dat de subtitels nog steeds vrolijk opkleuren.....

Voor de rest nog steeds heel erg blij met deze tv. Blij dat ik geen problemen heb zoals jij hierboven. Maar niet te hard juichen wat niet is, kan mogelijk nog komen.

Gister zat ik dus RDR2 te spelen en was aangekomen op dat eilandje bij Cuba ofzo volgens mij. Dat water en die achtergronden daar deden we echt verbazen en watertanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
GovertNL schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:38:
@devilsnight

Dat is inderdaad wel echt vervelend. Ik zag gister dat mijn Q9FN inderdaad een nieuwe update had gekregen. Heb nog geen serie of een film zitten kijken maar lees hier dat de subtitels nog steeds vrolijk opkleuren.....

Voor de rest nog steeds heel erg blij met deze tv. Blij dat ik geen problemen heb zoals jij hierboven. Maar niet te hard juichen wat niet is, kan mogelijk nog komen.

Gister zat ik dus RDR2 te spelen en was aangekomen op dat eilandje bij Cuba ofzo volgens mij. Dat water en die achtergronden daar deden we echt verbazen en watertanden.
Ja het is goed fucked up. En wat een pech he, ik kwam erachter in de avond toen de man allang weer weg was. Het meest bizarre is nog wel dat het onderste deel van het scherm gewoon aan blijft terwijl de tv uit staat.

Hoe dan ook ga ik ervoor zorgen dat alles in orde is voordat ik de repair guy weer laat gaan. Ik check meteen Meridian op Netflix en ik check ook absoluut zo'n test achtergrondje om te kijken of het paneel nu wel in orde is. Dit overkomt me niet weer. Zou jij trouwens jouw settings voor gaming kunnen sharen hier? Voor zowel SDR als HDR als het even kan, ik ben nog altijd aan het kijken voor welke settings ik echt wil gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03 07:47
devilsnight schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:21:
[...]

Beste, ik ben benieuw hoe het verder verlopen is met uw q9fn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
SIII schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:07:
[...]

Beste, ik ben benieuw hoe het verder verlopen is met uw q9fn
Twee reacties terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
Vorig jaar heb ik een SAMSUNG UE55MU6220 gekocht, een Televisietype Ultra HD, maar wel met LCD techniek. Ben wel tevreden over het beeld, echter net wat te klein.

Nu wil ik voor een 65 inch model gaan, is een QLED echt veel meer de moeite waard als een LCD paneel? En wat is dan weer beter QLED of OLED ?

[ Voor 6% gewijzigd door Mars18 op 06-05-2019 08:50 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Mars18 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:50:
Vorig jaar heb ik een SAMSUNG UE55MU6220 gekocht, een Televisietype Ultra HD, maar wel met LCD techniek. Ben wel tevreden over het beeld, echter net wat te klein.

Nu wil ik voor een 65 inch model gaan, is een QLED echt veel meer de moeite waard als een LCD paneel? En wat is dan weer beter QLED of OLED ?
QLED voor zover ik weet is nog steeds een behoorlijk stuk feller, de peak brightness is gewoon een heel stuk hoger dan OLED. OLED heeft dan weer de fantastisch mooie inktzwarte black levels, en ook al hebben de nieuwste Samsung QLEDs dit ook wel, het is nog niet zo goed als een LG OLED. Helemaal als je gaat kijken naar blooming of haloing waar je helaas met een QLED echt wel last van hebt. Daarnaast zijn de viewing angles van een OLED nog altijd ongeëvenaard.

Bij OLED ben ik weer niet blij met het gevaar van image retentie wat uiteindelijk tot burn in kan leiden. Ik ben een zeer fanatieke gamer en helaas zijn er nog altijd genoeg games met hele drukke statische HUDs en dan durf ik een OLED gewoon niet aan.

Morgen tussen tien en één komt de repair guy. Ik doe er nu alles aan dat ik niet weer dit soort pech krijg. Ben er best klaar mee, haha.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 06-05-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
devilsnight schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Ja het is goed fucked up. En wat een pech he, ik kwam erachter in de avond toen de man allang weer weg was. Het meest bizarre is nog wel dat het onderste deel van het scherm gewoon aan blijft terwijl de tv uit staat.

Hoe dan ook ga ik ervoor zorgen dat alles in orde is voordat ik de repair guy weer laat gaan. Ik check meteen Meridian op Netflix en ik check ook absoluut zo'n test achtergrondje om te kijken of het paneel nu wel in orde is. Dit overkomt me niet weer. Zou jij trouwens jouw settings voor gaming kunnen sharen hier? Voor zowel SDR als HDR als het even kan, ik ben nog altijd aan het kijken voor welke settings ik echt wil gaan. :)
Ik hanteer voor zover ik nog weet deze settings!

https://www.rtings.com/tv...q9-q9f-qled-2018/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
devilsnight schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:38:
[...]

QLED voor zover ik weet is nog steeds een behoorlijk stuk feller, de peak brightness is gewoon een heel stuk hoger dan OLED. OLED heeft dan weer de fantastisch mooie inktzwarte black levels, en ook al hebben de nieuwste Samsung QLEDs dit ook wel, het is nog niet zo goed als een LG OLED. Helemaal als je gaat kijken naar blooming of haloing waar je helaas met een QLED echt wel last van hebt. Daarnaast zijn de viewing angles van een OLED nog altijd ongeëvenaard.

Bij OLED ben ik weer niet blij met het gevaar van image retentie wat uiteindelijk tot burn in kan leiden. Ik ben een zeer fanatieke gamer en helaas zijn er nog altijd genoeg games met hele drukke statische HUDs en dan durf ik een OLED gewoon niet aan.

Morgen tussen tien en één komt de repair guy. Ik doe er nu alles aan dat ik niet weer dit soort pech krijg. Ben er best klaar mee, haha.
Ik ben erg trouw aan Samsung tv's,

Dus ik zal eens kijken naar een QLED bij een Mediamarkt en een normale Samsung 4k tv bij Mediamarkt.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
En zo zijn we straks gvd weer een week verder, wat het ongeveer 4 weken maakt in totaal als ik mij niet vergis.

Er ging een nieuw paneel in, exact dezelfde issue. Hij bellen met collega's en zij waren niet bekend met dit probleem. Eigenlijk kan het alleen nog maar aan het mainboard liggen, en dat is nog steeds de oude. Uiteraard moest ik weer de fucking pech hebben dat dit mainboard besteld moet worden. Ook is het nog niet eens 100% duidelijk of zeker dat het volgende week dinsdag wordt.

Heb de winkel gebeld (Apollo) alles uitgelegd, ook dat het nog onzeker is wanneer dit mainboard binnenkomt. Gevraagd wat zij verstaan onder buitensporig lange reparatie. Want hun policy is dat als het buitensporig lang duurt dat zij zullen voorstellen een nieuwe te geven.

Normaal schijnt dat onder 8 weken te vallen, Apollo hanteert 6 weken. Als bij de volgende repair er wederom niks gefixt wordt en Samsung komt er ook niet echt meer uit, dan zullen zij hoogstwaarschijnlijk de tv zelf mee terug nemen en Apollo zal mij dan een nieuwe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
devilsnight schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:51:
En zo zijn we straks gvd weer een week verder, wat het ongeveer 4 weken maakt in totaal als ik mij niet vergis.

Er ging een nieuw paneel in, exact dezelfde issue. Hij bellen met collega's en zij waren niet bekend met dit probleem. Eigenlijk kan het alleen nog maar aan het mainboard liggen, en dat is nog steeds de oude. Uiteraard moest ik weer de fucking pech hebben dat dit mainboard besteld moet worden. Ook is het nog niet eens 100% duidelijk of zeker dat het volgende week dinsdag wordt.

Heb de winkel gebeld (Apollo) alles uitgelegd, ook dat het nog onzeker is wanneer dit mainboard binnenkomt. Gevraagd wat zij verstaan onder buitensporig lange reparatie. Want hun policy is dat als het buitensporig lang duurt dat zij zullen voorstellen een nieuwe te geven.

Normaal schijnt dat onder 8 weken te vallen, Apollo hanteert 6 weken. Als bij de volgende repair er wederom niks gefixt wordt en Samsung komt er ook niet echt meer uit, dan zullen zij hoogstwaarschijnlijk de tv zelf mee terug nemen en Apollo zal mij dan een nieuwe geven.
wat een pech kan je hebben.
persoonlijk zou ik dan haast hopen dat een volgende keer ook niet gemaakt kan worden.
dan krijg je dus wellicht een compleet nieuwe.......weet niet of ik er anders nog vertrouwen in zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Buzzie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:51:
[...]

wat een pech kan je hebben.
persoonlijk zou ik dan haast hopen dat een volgende keer ook niet gemaakt kan worden.
dan krijg je dus wellicht een compleet nieuwe.......weet niet of ik er anders nog vertrouwen in zou hebben.
Ik begrijp je, maar toch, het kan nu eigenlijk alleen nog maar het mainboard zijn. Dus die vervangen ze en klaar is kees. Maar op dit moment ga ik helemaal nergens meer van uit. Hoe dan ook moet het echt gefixt worden volgende week, of dat nou door nieuwe mainboard komt of gloednieuwe maakt me niet uit. Maar het is wel een keertje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Ik ben aan het overwegen om de Q8FN (2018) aan te schaffen. Eigenlijk was ik al helemaal om, tot ik over de 'bug' van het oplichtende scherm bij subtitles las. Het gros van de berichten op het web hierover is echter 'gedateerd'. Ik ben dus eigenlijk best wel benieuwd, is de bug nog aanwezig en hoe 'erg' is dit?
Of; Is het aan te bevelen om dit scherm aan te schaffen of raden de huidige gebruikers het af om 'm te kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Piet bel op 13-05-2019 20:19 ]

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Piet bel wat zijn de pluspunten van de Q8FN voor jou?

Ik heb tot nu toe eigenlijk weinig mensen hier gezien met de Q8FN omdat deze toch best duur was voor een edge lit tv. Ook geen idee eigenlijk of het subtitle probleem ook bij die tv speelt. Het probleem is hier wel besproken maar dan eigenlijk alleen maar over de Q9FN welke een fald tv is en geen edge lit.
Op die tv is het probleem nog steeds aanwezig met name op netflix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rena_54
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-06-2020
Hallo ben nieuw hier.
Laat ik eerst vermelden dat ik dit verreweg het meest informatieve platform vindt van allemaal.
Juist de onafhankelijkheid en eerlijke meningen/ervaringen zijn heel waardevol!

Ik heb, na lang twijfelen tussen oled en lcd/led, sinds vandaag mijn samsung qe65q9fn in huis gehaald.
Wij wonen in een heel licht huis en heb na inlezen ivm spiegelen en het te donker zijn van oled, toch gekozen voor deze Samsung.

Mijn mening/ervaring na1 dag, is wel wat hier van toepassing is, laat dat wel voorop gesteld zijn, dat ik de met dit toestel in mijn zon overgoten huiskamer 😉 de juiste keuze heb gemaakt tov. Oled.
Heb de LG 65C8 1 week in huis gehad en deze reflecteerd hier gewoon teveel. Dus zwaar teleurgesteld bij overdag film/serie kijken. Maar ook 's avonds miste ik toch helderdeid 😖.

Ter verduideliking:
Ik ben begonnen met een Philips matchline ( geweldig beeld).
Daarna een Panasonic v10 plasma, wat echt in hd een eye openerer was.
Lang getwijfeld om toen een Kuro te kopen, maar uiteindelijk (energiezuiniger) voor een Sony w905 (isf gekalibreerd) gekozen. Weer een "stapje" verder, zeker qua detail, zwartwaarde en kleur.
Dus ik denk van mezelf best een kritische kijker te zijn 😉😘
Nu zeker .

Wel, laat ik dit zeggen. (For every day kijken, wat hier ook de meeste tijd het geval is, lees allrounder), kan ik volmondig zeggen:
WTF 😱.
Nu al ben ik overtuigd dat deze Samsung alles naar een hogen niveau tilt. Ondanks dat er natuurlijk heel veel Oled aanhangers zijn, doet deze het "bij ons" echt een heel stuk beter.
Helderheid, scherpte en kleur zijn echt fenomenaal. Dacht altijd dat Sony (ook getwijfeld trouwens om de sony kd-65zf9 te nemen)voorop liep. Maar dit is echt van een ander niveau!
Zwart is echt ook gewoon zwart, maar wat voor mij vooral opvalt is, is het detail, kleurechtheid en diepte (ivm zwartwaarde).

Sorry voor het lange epistel, maar dit zijn enkel mijn ervaringen, bij mij, hier in een lichte huiskamer.

Had nooit verwacht dat het zoveel beter kan zijn na 1 week Oled, wat overigens ook een geweldige upgrade was tov. mn Sony.
(Let op!!! Ik kraak hier zeker NIET de LG af, maar hier bij ons volstaat de Samsung (als allrounder nu al) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
Ben ik gek of kun je geen YouTube HDR-filmpjes meer kijken via de native YouTube-applicatie? Voorheen ging dat op mijn Q8F (2018) zonder problemen, maar de opties is nu niet meer beschikbaar bij HDR-content, enkel 4K. De televisie schakelt tevens niet over naar HDR bij het bekijken van soortgelijke filmpjes. Op mijn telefoon (Galaxy S9) werkt de HDR-optie wel bij de filmpjes.

De televisie is voorzien van de laatste firmware en de YouTube-app is volgens de appstore op 9/4/2019 voor het laatst geüpdatet.

Heel raar dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Arjant2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:37:
@Piet bel wat zijn de pluspunten van de Q8FN voor jou?

Ik heb tot nu toe eigenlijk weinig mensen hier gezien met de Q8FN omdat deze toch best duur was voor een edge lit tv. Ook geen idee eigenlijk of het subtitle probleem ook bij die tv speelt. Het probleem is hier wel besproken maar dan eigenlijk alleen maar over de Q9FN welke een fald tv is en geen edge lit.
Op die tv is het probleem nog steeds aanwezig met name op netflix.
Ik was eigenlijk van plan om de Q7 te halen. Dunne rand, fantastisch scherm, mooie zwarten, ambient mode, no gap muur bevestiging en zo rond de €1000,-.
Nu de prijzen weer iets verder gezakt zijn zit de Q8 ook rond de 1000,-. En aangezien daar full array backlight ipv edge lit (q7) aanwezig is leek het mij een mooie keuze. Mits de TV niet een heel storende 'bug' heeft mbt subtitles uiteraard.

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Piet bel schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Ik was eigenlijk van plan om de Q7 te halen. Dunne rand, fantastisch scherm, mooie zwarten, ambient mode, no gap muur bevestiging en zo rond de €1000,-.
Nu de prijzen weer iets verder gezakt zijn zit de Q8 ook rond de 1000,-. En aangezien daar full array backlight ipv edge lit (q7) aanwezig is leek het mij een mooie keuze. Mits de TV niet een heel storende 'bug' heeft mbt subtitles uiteraard.
De Q8FN heeft GEEN fald maar is een edge lit! De Q8DN heeft fald.
Je verwart wellicht de Amerikaanse typenummers met de Europese.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 14-05-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Soms zijn het de kleinste dingen die de grootste shit veroorzaken hé!

Samsung is net geweest voor mijn Q9FN. De man zei dat het hoogstwaarschijnlijk een kabeltje was. En ja hoor, het was inderdaad een kabeltje die normaal gesproken altijd bij een nieuw paneel zit. Gek genoeg ontbrak deze twee weken geleden bij het nieuwe paneel en bij die van vorige week ook.

Kabeltje aangesloten, prachtig mooie black levels zijn terug, grijs is weer normaal grijs. De persoon die dit soort shit controleert bij die fabriek heeft even niet bepaald goed zijn job gedaan zeg maar, wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rena_54
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-06-2020
Yonix schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:25:
Ben ik gek of kun je geen YouTube HDR-filmpjes meer kijken via de native YouTube-applicatie? Voorheen ging dat op mijn Q8F (2018) zonder problemen, maar de opties is nu niet meer beschikbaar bij HDR-content, enkel 4K. De televisie schakelt tevens niet over naar HDR bij het bekijken van soortgelijke filmpjes. Op mijn telefoon (Galaxy S9) werkt de HDR-optie wel bij de filmpjes.

De televisie is voorzien van de laatste firmware en de YouTube-app is volgens de appstore op 9/4/2019 voor het laatst geüpdatet.

Heel raar dit ...
Nee bij de q9 heb ik deze optie ook niet.
Ik denk dat de tv herkend welk signaal hij binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:05
Heb Q9FN 2018, firmware 1251.0
Vandaag apple tv app via OTA gekregen en nu is AirPlay optie in menu van tv zichtbaar.

Had begrepen dat je dan deze ook in home app zou moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLuc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:25
edit. N.v.t.

[ Voor 94% gewijzigd door MrLuc op 14-05-2019 19:54 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.