Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

[ Voor 87% gewijzigd door mtv1 op 22-01-2019 20:47 . Reden: Verkeerd gekeken ]
Tenminste mn vrouw vond het ook goed dat ik hem kocht.
Zat nog ff in dubio met de Sony 75ZF9 maar de minder goede zwartwaardes gaf de doorslag naar de Samsung.
Ik ga de films toch in een (bijna) geheel verduisterde woonkamer kijken.
Nu maar hopen dat ik geen spijt ga krijgen, ben nogal Sony gek met betrekking tot tv's.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Ik heb geen CC maar bedankt voor de tip.GilbertvH schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:14:
[...]
Hij heeft inderdaad zwarte pootjes. Heb je een VISA credit card? Dan krijg je leuke kortingen op je QLED. Scheelde mij €210.
Tv is ondertussen besteld.
Ga je geen spijt van krijgen!mike123 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:09:
[...]
Ik heb geen CC maar bedankt voor de tip.
Tv is ondertussen besteld.
Zoals je kunt lezen in mijn post mis ik ontzettend veel details in donkere scenes. Zie de bijgevoegde foto in de post die jij geciteerd hebt voor een voorbeeld, dat is niet hoe het eruit hoort te zien.PVD66 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:59:
[...]
Hoi Lees dat jij een q9fn hebt en netflix kijkt![]()
Ik ben ook voor een nieuwe tv aan het kijken en ik twijfel tussen de zf9 van sony en de q9fn.
Hoe is netflix en dan met name de afleveringen met Dolby Vision, dit omdat de q9fn geen DV weergeeft. Het lijkt me dat DV een gemis is ....
En mis je veel detail in donkere films, dat komt nog weleens terug in de tests.
Dank alvast!
Lichte scenes zien er prima uit.
Bedankt. Dan gaat er dus iets mis bij mijn tv...
[ Voor 21% gewijzigd door Kroepoekoe op 24-01-2019 16:08 ]
PVD66 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:44:
Mezelf toch maar een QE75Q9F 2018 cadeau gedaan![]()
Tenminste mn vrouw vond het ook goed dat ik hem kocht.
Ik besloot voor de Q7 te gaan. Vond de verschillen zo op het oog geen 400 euro waard.
Kom van een oude Full HD Philips 40 inch ambilight af, nu 55 inch, dus ben benieuwd.
Was wel een prima excuus voor de vrouw door te stellen dat een beetje 100hz smart-tv niet meer onder de 55 inch te krijgen is.
Hahaha mooi dan hoop ik dat we geen spijt krijgen 😄Prosac schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:59:
[...]
Ik besloot voor de Q7 te gaan. Vond de verschillen zo op het oog geen 400 euro waard.
Kom van een oude Full HD Philips 40 inch ambilight af, nu 55 inch, dus ben benieuwd.
Was wel een prima excuus voor de vrouw door te stellen dat een beetje 100hz smart-tv niet meer onder de 55 inch te krijgen is.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Is er iets van een dvd, bluray of ander digitaal bestand dat je zou kunnen afspelen en daarmee de tv kan instellen naar eigen wens, zoals, kleur, contrast en alles wat er verder bij komt kijken?
Er zit een optie in het menu om je beeld af te stellen. Toch blijft het voor een ieder verschillend. Ik heb mijn QE55Q8D nu 2 weken in huis en nóg ben ik aan het finetunen voor wat betreft het beeld. Iedereen raad de Film Modus aan, maar die vind ik bijvoorbeeld persoonlijk weer veel te 'dof' qua beeld en lijkt haast op mijn oude Sony Bravia van 9 jaar oud.mike123 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:47:
Ik heb nu toch een vraag over deQE55Q9FN. Ik heb deze gekocht en verwacht hem/haar binnenkort thuis.
Is er iets van een dvd, bluray of ander digitaal bestand dat je zou kunnen afspelen en daarmee de tv kan instellen naar eigen wens, zoals, kleur, contrast en alles wat er verder bij komt kijken?
Als je wilt wachten op de nieuwe q9 lijn dan kun je nog wel even wachten op ervaringen van anderen. Ik heb de huidige q9 en heb echt nergens last van.taqla schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:00:
Voor de mensen die q9fn hebben; heeft de tv last van bleeding als je een donkere scène bekijkt met ondertiteling aan? De q8fn heeft wel hier last van helaas en is een bekende probleem blijkbaar. En nu twijfel ik daardoor... Of misschien wachten tot de nieuwe 2019 q9's komen?
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Alleen bij het plaatsen van de tv op de mount/voet staat de tv toch vrij wiebelig. En helt klein beetje meer naar links.
Staat nog wel waterpas maar links zit iets minder ruimte dan rechts, tussen het scherm en de ondergrond.
Iemand die hier iets over kan zeggen? Kan mij voorstellen dat zo grote tv altijd beetje wiebelig staat en naar 1 kant hangt?
Verschil is ongeveer halve cm tussen uiterst links en rechts. Vanaf scherm tot ondergrond gemeten. 6,5 vs 7
Dank jullie wel!
[ Voor 10% gewijzigd door KRC op 26-01-2019 18:23 ]
Als je ka wachten doen,die nieuwe worden 20% beter qua kijkhoeken volgens samsung.taqla schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:00:
Voor de mensen die q9fn hebben; heeft de tv last van bleeding als je een donkere scène bekijkt met ondertiteling aan? De q8fn heeft wel hier last van helaas en is een bekende probleem blijkbaar. En nu twijfel ik daardoor... Of misschien wachten tot de nieuwe 2019 q9's komen?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Via HDMI arc gaat het automatisch? Of bedoel je dat nietjasper7878 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:22:
sinds gisteren de 65inch Q9 in huis. prachtig plaatje maar klopt het dat de tv niet de sound connect optie heeft? mijn oude tv kon ik via sound connect zo op mn soundbar "aansluiten" ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden, zou me toch tegenvallen van het topmodel van Samsung....
Mijn tv heeft exact hetzelfde. Ik heb de 55" versie en hij staat een klein beetje scheef. Heb nogmaals de schroeven aan de achterzijde losgehaald en weer aangedraaid nadat ik iets op het scherm heb geduwt en nu scheelt het nog wel iets maar het valt niet meer op.KRC schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:50:
Korte vraag, ik heb nu net mijn Q9FN 65 binnen, geweldige tv ben er echt verliefd op.
Alleen bij het plaatsen van de tv op de mount/voet staat de tv toch vrij wiebelig. En helt klein beetje meer naar links.
Staat nog wel waterpas maar links zit iets minder ruimte dan rechts, tussen het scherm en de ondergrond.
Iemand die hier iets over kan zeggen? Kan mij voorstellen dat zo grote tv altijd beetje wiebelig staat en naar 1 kant hangt?
Verschil is ongeveer halve cm tussen uiterst links en rechts. Vanaf scherm tot ondergrond gemeten. 6,5 vs 7
Dank jullie wel!
Ik had trouwens wel dat tijdens het koppelen met Smart Things kreeg ik wel de elding dat hij al gekoppeld was aan een ander account. Is dit misschien een 2e hands toestel. Hij zat wel volledig ingepakt met de folie nog op het scherm met de 2 stukken bescherming aan de zijkanten. Gesealde zakjes van de schroeven en Alle onderdelen zaten ook nog netjes in de folie en schuim verpakking. Ik zie verder ook geen rare afwijkingen aan het beeld.
Maar dan kom ik wel van een Sony KDL 32W4000 bouwjaar 2008, nieuw gekocht.
Ik heb hem nog geen dag staan maar ben elke keer toch nog aan het afstellen zodat alles wat er op tv komt er goed uitziet. Zal er ook nog wel even mee bezig zijn. Maar het ziet er wel allemaal indrukwekkend uit.GilbertvH schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:58:
[...]
Er zit een optie in het menu om je beeld af te stellen. Toch blijft het voor een ieder verschillend. Ik heb mijn QE55Q8D nu 2 weken in huis en nóg ben ik aan het finetunen voor wat betreft het beeld. Iedereen raad de Film Modus aan, maar die vind ik bijvoorbeeld persoonlijk weer veel te 'dof' qua beeld en lijkt haast op mijn oude Sony Bravia van 9 jaar oud.
Geen last van. Staat perfect waterpas. Ook nog even nagemeten aan de uiteinden.KRC schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:50:
Korte vraag, ik heb nu net mijn Q9FN 65 binnen, geweldige tv ben er echt verliefd op.
Dank jullie wel!
nee soundconnect is een draadloze verbinding tussen Samsung apparaten.KRC schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:36:
[...]
Via HDMI arc gaat het automatisch? Of bedoel je dat niet
bmwunited.nl
Dat ligt eerder aan het beeldmateriaal dan de instellingen. Film modus is gewoon de meest realistische, die geeft het beeld het meest natuurgetrouw weer en bij de ene film/serie/uitzending kan het er dof uitzien terwijl iets anders er met precies dezelfde instellingen van je beeld spat.GilbertvH schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:58:
[...]Er zit een optie in het menu om je beeld af te stellen. Toch blijft het voor een ieder verschillend. Ik heb mijn QE55Q8D nu 2 weken in huis en nóg ben ik aan het finetunen voor wat betreft het beeld. Iedereen raad de Film Modus aan, maar die vind ik bijvoorbeeld persoonlijk weer veel te 'dof' qua beeld en lijkt haast op mijn oude Sony Bravia van 9 jaar oud.
Handigst is om een aparte modus in te stellen die dof materiaal wat oppoetst wanneer je daar behoefte aan hebt (en dat kan best goed [en plezierig] werken; bijv. voor ouder beeldmateriaal jaren 80/90 dat nog niet ge-remastered is). Het zoeken naar één set van instellingen die voor alles werkt is onbegonnen werk imo ...
Een voorbeeld van de presets gemeten in een review (in dit geval de 2018 Q8C):

Zoals bij vele (2018) QLED's gebleken is er wel nog wat werk aan de winkel tov de standaard instellingen om ze richting gewenste weergave te krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 27-01-2019 15:48 ]
Anoniem: 1165950
Een 'QLED' is nog steeds gewoon een LCD tv met LED achtergrondverlichting. Voor het controleren van blooming is het dus nog steeds afhankelijk van dimming zones en dan blijft alleen de Q9 over als optie. De 2019 versie zou weer wat verbeterd zijn maar daar is verder nog weinig over bekend, nog een paar maanden afwachten dus ...Anoniem: 1165950 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:49:
Ik zit erover na te denken om mijn OLED televisie weg te doen voor een 2019 QLED, aangezien OLED met de kans op het inbranden en de gevoeligheid voor statische beelden mij steeds meer begint te irriteren. Je bent constant bezig met het voorkomen dat statische beelden te lang zichtbaar zijn op je scherm. Bepaalde applicaties zoals YouTube, Twitch, en Netflix zijn een risico als je het te vaak gebruikt. Nee, OLED is voor mij een beetje een domper. Super mooi beeld maar het inbranden is een groot nadeel (mijn C7 had een ingebrand scherm en is nu met een nieuw paneel weer als nieuw). Alleen vroeg ik mij af hoe erg het blooming effect op een QLED zichtbaar is. Ik heb daar eigenlijk zo’n hekel aan. Vooral wanneer je in de avond met het licht uit naar een serie zit te kijken. Is dit inmiddels al opgelost of nog steeds een groot euvel?
Ik was de beugel aan het controleren en na het weghalen van de bescherm kap valt mij ineens het volgende op. Dit kan niet goed zijn of hoort dit?Arjant2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:06:
[...]
Geen last van. Staat perfect waterpas. Ook nog even nagemeten aan de uiteinden.
Foto
https://afbeelding.im/A24smNk6
Weet je zeker dat dit er al niet was voor de installatie van het scherm?
Zou even contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht.
Ik zou hier in ieder geval geen risico meer mee nemen.
Dit moet er al geweest zijn voor installatie, hij staat pas paar uur namelijk en het scheef staan plus wiebelige was al meteen bij neerzetten.HurryUp schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:23:
Lijkt me inderdaad niet zoals het hoort.
Weet je zeker dat dit er al niet was voor de installatie van het scherm?
Zou even contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht.
Ik zou hier in ieder geval geen risico meer mee nemen.
Ga even contact zoeken met Coolblue
Dat een QLED een LCD is hoef je mij niet te vertellen. Ik vroeg naar de gebruikservaring van de mensen die een QLED ook daadwerkelijk hebben staan. Dus blooming is nog steeds een probleem zo te horen. Dan maar even wachten op de reviews van de nieuwe modellen die nog moeten uitkomen.apis29 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:43:
[...]
Een 'QLED' is nog steeds gewoon een LCD tv met LED achtergrondverlichting. Voor het controleren van blooming is het dus nog steeds afhankelijk van dimming zones en dan blijft alleen de Q9 over als optie. De 2019 versie zou weer wat verbeterd zijn maar daar is verder nog weinig over bekend, nog een paar maanden afwachten dus ...
Op elke FALD tv zal je een mate van blooming houden tot dat je zulke kleine zones hebt dat het dus per individuele pixel kan aansturen.Anoniem: 1165950 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:40:
[...]
Dat een QLED een LCD is hoef je mij niet te vertellen. Ik vroeg naar de gebruikservaring van de mensen die een QLED ook daadwerkelijk hebben staan. Dus blooming is nog steeds een probleem zo te horen. Dan maar even wachten op de reviews van de nieuwe modellen die nog moeten uitkomen.
Mate van blooming valt reuze mee. Maar dat kan je ook gewoon in de diverse reviews lezen.
Er is namelijk altijd een keuze die je moet maken tussen detail weergeven of zwart weergeven.
Er is op dit moment geen betere LCD tv dan de Q9FN. Misschien zijn de 2019 modellen beter maar dat kan alleen als ze nog meer zones hebben dan de 2018 modellen.
De 65 inch versie heeft 480 zones, de 55 inch 320 zones. De 65 inch versie zou daardoor wat beter moeten zijn gezien het aantal zones die hij meer heeft dan de 55 inch versie ten opzichte van de verhouding in schermgrootte.
Dan kom je al in de richting van Micro leds of ga je naar OLED. Micro leds zijn nog niet te koop, OLED wel. Wil je perse LCD, dan denk ik ook dat de Q9FN of een vergelijkbare FALD LCD televisie de enige optie zou moeten zijn. Anders moet de televisie of gewoon 'goedkoop' zijn, en anders OLED. Want het lijkt mij nogal zonde om gedateerde technologie te kopen voor een premium prijs.Arjant2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:41:
[...]
Op elke FALD tv zal je een mate van blooming houden tot dat je zulke kleine zones hebt dat het dus per individuele pixel kan aansturen.
Mate van blooming valt reuze mee. Maar dat kan je ook gewoon in de diverse reviews lezen.
Er is namelijk altijd een keuze die je moet maken tussen detail weergeven of zwart weergeven.
Er is op dit moment geen betere LCD tv dan de Q9FN. Misschien zijn de 2019 modellen beter maar dat kan alleen als ze nog meer zones hebben dan de 2018 modellen.
De 65 inch versie heeft 480 zones, de 55 inch 320 zones. De 65 inch versie zou daardoor wat beter moeten zijn gezien het aantal zones die hij meer heeft dan de 55 inch versie ten opzichte van de verhouding in schermgrootte.
Ik zag laatst bij iemand thuis een 2018 Samsung LED televisie, de NU8000 of het iets hogere model geloof ik. Beeld zag er mooi uit tot het beeld zwart werd. Behoorlijk wat clouding zichtbaar (in een verlichte kamer 's avonds). Ik weet niet of je daar nu gelukkig van moet worden.
[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 27-01-2019 18:43 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Dan had je ook niet hoeven verwachten dat 'het' opgelost zou kunnen zijn, zeker niet op een OLED niveau. Met een echte QLED had dat wel het geval kunnen zijn ...Anoniem: 1165950 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:40:
[...]
Dat een QLED een LCD is hoef je mij niet te vertellen. Ik vroeg naar de gebruikservaring van de mensen die een QLED ook daadwerkelijk hebben staan. Dus blooming is nog steeds een probleem zo te horen. Dan maar even wachten op de reviews van de nieuwe modellen die nog moeten uitkomen.
Dat krijg je als mensen 'QLED' als een zelfstandig naamwoord gaan gebruiken

Het nieuwe model houdt overigens hetzelfde aantal zones alleen het algoritime schijnt verbeterd te zijn (a la dat schijnbaar al het geval was op de 8K Q900).
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 27-01-2019 19:37 ]
Dat is inderdaad precies mijn punt. Het is inherent aan de techniek. Hoe groter de zones zijn hoe meer last je er van hebt.aex351 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:40:
[...]
Dan kom je al in de richting van Micro leds of ga je naar OLED. Micro leds zijn nog niet te koop, OLED wel. Wil je perse LCD, dan denk ik ook dat de Q9FN of een vergelijkbare FALD LCD televisie de enige optie zou moeten zijn.
De QLEDs zijn aardig in prijs gezakt en daardoor zeker competatief geprijst tov OLED. Beide technieken hebben hun voor en nadelen.
Wil je nul clouding dan moet je naar OLED, zo simpel is het.
Tuurlijk kan het opgelost worden. Technologie staat niet stil. Of denk je dat ze elk jaar uit hun neus zitten te eten op de R&D afdelingen van grote televisie fabrikanten. Blooming is vooral de laatste tijd een probleem met de komst van HDR panelen. Op een gewone lcd scherm van een paar jaar oud zie je geen blooming. Clouding daarentegen blijft altijd een probleem voor de lcd technologie.apis29 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:26:
[...]
Dan had je ook niet hoeven verwachten dat 'het' opgelost zou kunnen zijn, zeker niet op een OLED niveau. Met een echte QLED had dat wel het geval kunnen zijn ...
Dat krijg je als mensen 'QLED' als een zelfstandig naamwoord gaan gebruiken![]()
Het nieuwe model houdt overigens hetzelfde aantal zones alleen het algoritime schijnt verbeterd te zijn (a la dat schijnbaar al het geval was op de 8K Q900).
Hoe erg is het subtitle Netflix verhaal met ondertitels.
Is dan het beeld nog steeds licht en donker omdat het zich aanpast aan het wit van de subtitles ?
Is het al opgelost ?
Zit te denken aan de Q9FN 65 inch , maar dit verhaal houdt mij wat tegen....
Het is soms aanwezig ja. Maar het is een probleem op alle vergelijkbare televisies behalve OLED's, semi inherent aan de techniek. Ik vind het zelf niet zo storend maar goed, ik heb er dan ook niet zo vaak last van gehad. Het is erg content specifiek namelijk. Het is echt niet zo alsof elke Netflix serie hier last van heeft, je hebt er een specifieke 'setting' qua scene voor nodig om het te kunnen zien. Die setting is ongeveer: een scene met heel lage helderheid maar waarbij weinig delen écht zwart worden en het eindresultaat dus nog steeds veel detail probeert te tonen. Daaroverheen toon je de witte ondertiteling en je ziet een regio groter dan die ondertiteling oplichten.
Series als Daredevil en Punisher bijvoorbeeld hebben relatief veel van dat soort scenes omdat die series gewoon serieus te donker aangeboden worden (google maar eens op ervaringen). Dat is de schuld van Netflix zelf. Als je de helderheid van de ondertiteling af laat nemen door deze op semi-transparant te zetten, gaat het wel een stuk beter. Maar dit schijnt niet te werken in de ingebouwde Netflix app (heb ik me laten vertellen, ik gebruik em zelf niet).
Het schijnt bij de 65" minder te zijn 55" omdat de laatstgenoemde relatief gezien t.o.v. de schermgrootte minder en dus grotere local dimming zones heeft. Maar ondanks dit euvel en sommige andere dingen die met de local dimming te maken hebben, is het beeld in mijn ogen echt prachtig. Ik zou niet meer anders willen. Dus ja, doe er je voordeel mee
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dus ik zal weinig spijt krijgen van de Q9FN??
Zit nog in dubio met de Philips 65pus8503 ivm Ambi Light. Minder contrast ivm IPS dat weet ik.
Keuzes en keuzes
PS heb nu de Sony xf900 maar erger mij aan de donkere hoeken bij lichte en egale scenes
Heeft de Samsung dat ook??
[ Voor 25% gewijzigd door EdvanAl op 29-01-2019 10:27 ]
[ Voor 61% gewijzigd door Cloud op 29-01-2019 10:36 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Je ervaart geen donkere hoeken?Cloud schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:27:
@EdvanAl ik kan niets garanderenAlles is relatief en het is maar wat je gewend bent. Ik kwam van een mid-high range 5 jaar oude 1080p LED LCD tv, voor mij kon het eigenlijk niet mis gaan.
Zie voorgaande reactie, ik had het er al bij in geëdit.
edit: opgelost. koste 3 Samsung techneuten… de optie op de tv was niet zichtbaar omdat de soundbar nog connected was met de oude Samsung tv. reset van de sounbar en probleem was opgelost en connecte automatisch..jasper7878 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:27:
[...]
nee soundconnect is een draadloze verbinding tussen Samsung apparaten.
Klopt dit verhaal :
Here is a side-by-side with the Sony Z9D on the left, the Q9FN on the right. The local dimming on the Q9FN is very aggressive even when set to low, so small details in the stars are lost. Those who like the deepest dark scenes may prefer the local dimming algorithm of the Q9FN, but those who are weary about losing dark scene details will prefer less aggressive algorithms.
Hier het verschil (nogal heftig):
http://i.rtings.com/image...n-local-dimming-large.jpg
Dank alvast.
Anoniem: 26070
Ik heb een Q8DN (ook local dimming).EdvanAl schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:39:
Hallo,
Hoe erg is het subtitle Netflix verhaal met ondertitels.
Is dan het beeld nog steeds licht en donker omdat het zich aanpast aan het wit van de subtitles ?
Is het al opgelost ?
Zit te denken aan de Q9FN 65 inch , maar dit verhaal houdt mij wat tegen....
Het probleem doet zich vooral voor met de ingebouwde Netflix app. Dat is erg storend vooral bij donkere scenes.
Als je bijvoorbeeld een Nvidia Shield TV gebruikt voor Netflix, dan is het probleem ook aanwezig, maar in veel mindere mate. Op de Shield ervaar ik het niet als storend en een voordeel is dat die ook 4K en HDR Netflix ondersteunt.
Het verdwijnen van sterren is mij nog niet opgevallen. Misschien hadden ze een oudere firmware bij Rtings?
Ik ben in ieder geval erg tevreden met een Q8DN en zou er zo weer een kopen. De Q9FN zal vast nog beter zijn. Maar die One connect box hoeft van mij niet, omdat die niet in of op mijn kast past.
Dit is al een heel stuk minder dan dat het was, Samsung heeft een paar maanden na introductie al een software update uitgebracht die minder agressief was qua dimming.EdvanAl schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:11:
Nog 1 vraagje...
Klopt dit verhaal :
Here is a side-by-side with the Sony Z9D on the left, the Q9FN on the right. The local dimming on the Q9FN is very aggressive even when set to low, so small details in the stars are lost. Those who like the deepest dark scenes may prefer the local dimming algorithm of the Q9FN, but those who are weary about losing dark scene details will prefer less aggressive algorithms.
Hier het verschil (nogal heftig):
http://i.rtings.com/image...n-local-dimming-large.jpg
Check deze video maar:
YouTube: Samsung 55" Q9FN Review: Firmware Update Improves Picture Quality
(rond 3:30 gaat het over local dimming)
Ik ben nogal gevoelig voor PWM dimming.
Mijn huidige Sony doet dat met 720Hz en merk daar niets van.
De Samsung doet het met 480HZ.
Echter zodra je Auto Motion plus aan zet is het meteen anders (goed te zien met een slowmotion opname met mijn iPhone (240fps)
Kan niemand kijken wat jullie zien met Movie stand en Auto Motion Plus op Custom en beide sliders van Blur en judder op 0 als je slowmotion filmt. Knippert het beeld dan?
En LED clear motion uit (maakt het nog erger)
Als je alles uitzet wat betreft Auto Motion plus is het beeld dan stutter vrij?
Met name met panning shots?
Heel erg bedankt voor een ieder die dit wil proberen.
Heb nu de Sony xf900f maar deze heeft last van donkere hoeken (best fors) en lees dit terug op alle forums.
Is er inderdaad meer problemen met DSE op de Q9FN ?
Of lees ik alleen de horror verhalen ?
Vandaar de twijfel om over te gaan naar de Q9FN
[ Voor 7% gewijzigd door EdvanAl op 30-01-2019 18:49 ]
Er zit er 1 op het scherm zelf, om de buitenrand heen en er zit nog heel dun strookje onderop de tv.
Als je die eraf haalt lijkt het alsof er nog een strookje onder zit maar dit gaat niet weg.
Iedereen deze ervaring?
Ja een heel dun strookje zat er onder aan het scherm, viel mij toevallig afgelopen week pas op.KRC schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:29:
Iemand idee hoeveel stickers er nou op zitten bij de eerste keer in gebruik nemen van de Q9FN?
Er zit er 1 op het scherm zelf, om de buitenrand heen en er zit nog heel dun strookje onderop de tv.
Als je die eraf haalt lijkt het alsof er nog een strookje onder zit maar dit gaat niet weg.
Iedereen deze ervaring?
Ik lees toch best veel issues wat betreft DSE en BANDING en slechte motion afhandeling (wil dit allemaal uit hebben staan wat betreft Motion Handling)
Ik was er helemaal klaar voor , maar twijfel nu....
Dan moet je in de winkel zelf gaan kijken.EdvanAl schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:59:
Ik heb veel gelezen over de Q9FN.
Ik lees toch best veel issues wat betreft DSE en BANDING en slechte motion afhandeling (wil dit allemaal uit hebben staan wat betreft Motion Handling)
Ik was er helemaal klaar voor , maar twijfel nu....
Genoeg winkels waar je je eigen meegebrachte content wel mag afspelen als je dat vraagt.
Meer bevestiging dan je nu al gekregen hebt van diverse personen ga je hier niet krijgen.
Horrorverhalen (slechte motionhandling??) waar je het over hebt heb ik zelf nog niet gehoord over deze TV, dus echt geen idee waar je het over hebt.
De TV zal vast in sommige gevallen last hebben van DSE en banding, welke TV niet? Veel hangt ook nog eens af van de input, als je een gedownloade film met een slechte bitrate gaat afspelen en dan zeggen dat je last hebt van banding dan gaat dat nergens over natuurlijk.
Dus als je de reviews niet vertrouwt dan moet je met je eigen ogen gaan kijken, dan is er niets wat wij hier kunnen zeggen dat jou wel verder helpt daarin. De reviews zijn gewoon zeer positief over deze TV en heel veel reviewers noemen het de beste LCD TV op dit moment.
PS de perfecte TV bestaat nog steeds niet
[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 01-02-2019 08:13 ]
Ze moeten eerst nog gepresenteerd worden, maar als je uitgaat van ongeveer zelfde tijdschema als vorig jaar dan heb je het over begin maart presentatie en april/mei dat ze hier te krijgen zijn.giantgiantus schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:15:
Wanneer zouden de 2019 modellen gereleased worden?
[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 01-02-2019 23:35 ]
Heel goed te zien op grijs.
Zie foto van mijn exemplaar
https://www.dropbox.com/s/fwl9xe297e775v7/IMG_9247.JPG?dl=0
[ Voor 5% gewijzigd door EdvanAl op 03-02-2019 12:49 ]
Dat is lcd he,je zal er altijd last van hebben.Ook samsung panels.EdvanAl schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:48:
Hebben alle panels last van donkere randen links en rechts op de Q9FN?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hmm. Dus omruilen zal niets uitmaken dus...Amaze86 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:15:
[...]
Dat is lcd he,je zal er altijd last van hebben.Ook samsung panels.
Tja thx
Was even schrikken want op mijn Sony Xf900F was dit namelijk niet zo.
[ Voor 13% gewijzigd door EdvanAl op 03-02-2019 17:03 ]
Mischien dat ene scherm het minder zal hebben dan een ander,hey blijft een loterij.met lcd panels.Vaak omruilen.....EdvanAl schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:21:
[...]
Hmm. Dus omruilen zal niets uitmaken dus...
Tja thx
Was even schrikken want op mijn Sony Xf900F was dit namelijk niet zo.
Ik heb volgens mij niets met grijze achtergrond maar zit te kijken in geen enkele van mijn apps zie ik iets wat daar op lijkt. Ik zie nergens die donkere randen aan de zijkant.EdvanAl schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:48:
Hebben alle panels last van donkere randen links en rechts op de Q9FN?
Dus nee ik herken het niet.
Edit: nog even links grijs en donker grijs geprobeerd maar die randen heb ik niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 03-02-2019 21:28 ]
Ik zit met het volgende: ik speel vooral Fifa19 op mijn PS4 en heb sinds een paar dagen deze nieuwe TV.
Nu heb ik last van het volgende issue wat ik bij mijn vorige 12 jaar oude tv niet had:
Bij de aftrap na een goal / aan het begin van de wedstrijd dan hapert het beelt voor ongeveer 1-2 seconden waarna alles opeens heel snel gaat en daarna weer op een normale snelheid.
Dit geldt ook voor hoekschoppen, waarbij hetzelfde gebeurt.
Het lijkt te gebeuren als er binnen het spel "heel veel tegelijkertijd gebeurt".
Zou dit te maken kunnen hebben met bepaalde instellingen van de tv/PS4?
Heeft iemand anders last van een soortgelijk probleem en heeft die een oplossing, dan hoor ik het graag.
In principe zit de PS4 in de zwarte box welke weer is aangesloten op de TV.
Thanks in advance!
Heb je dit ook wanneer je de "Game modus" aanzet?Arrieknarrie123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:24:
Goedemiddag allen, ik had een vraag over mijn 55 inch Q9F 2018 model.
Ik zit met het volgende: ik speel vooral Fifa19 op mijn PS4 en heb sinds een paar dagen deze nieuwe TV.
Nu heb ik last van het volgende issue wat ik bij mijn vorige 12 jaar oude tv niet had:
Bij de aftrap na een goal / aan het begin van de wedstrijd dan hapert het beelt voor ongeveer 1-2 seconden waarna alles opeens heel snel gaat en daarna weer op een normale snelheid.
Het lijkt te gebeuren als er binnen het spel "heel veel tegelijkertijd gebeurt".
Heeft iemand anders last van een soortgelijk probleem en heeft die een oplossing, dan hoor ik het graag.
Thanks in advance!
Komt dit vaker voor?
https://www.dropbox.com/s/ww4vfgj42ck564h/20190206_175259.jpg?dl=0
Jazeker! De TV heeft die automatisch aan staan zodra ik op de Playstation 4 zit.GilbertvH schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:07:
[...]
Heb je dit ook wanneer je de "Game modus" aanzet?
Heb het probleem nog niet kunnen verhelpen tot op heden..
Volgens mij is dat edge bleed en dat hoort niet meer voor te komen.mike123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:14:
Ik heb mijn tv, de QE55Q9F, een kleine week staan en valt mij op dat ik links en recht en onder en boven in mindere mate een lichtere streep in beeld heb net naast de rand. "hoort" dit bij dit model of led / qled model?
Komt dit vaker voor?
https://www.dropbox.com/s/ww4vfgj42ck564h/20190206_175259.jpg?dl=0
Dank je. nu maar eens uitzoeken of dat werkelijk niet hoort en anders maar omruilen denk ik.Disfigured schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:50:
[...]
Volgens mij is dat edge bleed en dat hoort niet meer voor te komen.
Misschien dat nog iemand anders er iets meer over weet.
Ik zag dat je een vergelijkbare vraag in het Sony topic hebt geplaatst. Helaas is blooming/oplichten een probleem waar veel (met name) local dimming TV's last van hebben. Het probleem bij de Samsung TV's is ook al tijden bekend maar ze lijken het niet echt op te kunnen of willen lossen.FlameDB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:22:
Heb interesse in de samsung Q9FN 65 inch. Ik lees berichten dat felle subtitles bij HDR content blooming veroorzaakt en oplichten van het gehele beeld. Is dit nog steeds zo of zijn er goede workarounds?
De opvolger van de Q9FN lijkt hier veel minder of zelfs geen last van te hebben. Althans, volgens deze preview. Eenzelfde constatering heb ik ook in een YouTube video voorbij zien komen. Ik kan de video helaas niet meer terug vinden. Was van een reviewer die tijdens de CES het nieuwe model had gezien.
Als je kunt wachten dan zou ik de aankoop nog een paar maanden uitstellen totdat de nieuwe Samsung en Sony modellen op de markt en getest zijn. Betere kijkhoeken, betere dimming en verbeterde HDR weergave (en Dolby Vision bij Sony), zijn imo het wachten waard. Het blijft natuurlijk persoonlijk. Geen enkele TV is perfect. Ik stoor mij mateloos aan de blooming en heb om die reden de aankoop uitgesteld in de hoop dat deze zwakheden afdoende aangepakt worden.
Nog even wachten kan inderdaad een optie zijn... Bedankt voor de uitgebreide reactie!OmeNile schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:10:
[...]
Ik zag dat je een vergelijkbare vraag in het Sony topic hebt geplaatst. Helaas is blooming/oplichten een probleem waar veel (met name) local dimming TV's last van hebben. Het probleem bij de Samsung TV's is ook al tijden bekend maar ze lijken het niet echt op te kunnen of willen lossen.
De opvolger van de Q9FN lijkt hier veel minder of zelfs geen last van te hebben. Althans, volgens deze preview. Eenzelfde constatering heb ik ook in een YouTube video voorbij zien komen. Ik kan de video helaas niet meer terug vinden. Was van een reviewer die tijdens de CES het nieuwe model had gezien.
Als je kunt wachten dan zou ik de aankoop nog een paar maanden uitstellen totdat de nieuwe Samsung en Sony modellen op de markt en getest zijn. Betere kijkhoeken, betere dimming en verbeterde HDR weergave (en Dolby Vision bij Sony), zijn imo het wachten waard. Het blijft natuurlijk persoonlijk. Geen enkele TV is perfect. Ik stoor mij mateloos aan de blooming en heb om die reden de aankoop uitgesteld in de hoop dat deze zwakheden afdoende aangepakt worden.
Motion helemaal uitzetten lost dit op!Arrieknarrie123 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:56:
[...]
Jazeker! De TV heeft die automatisch aan staan zodra ik op de Playstation 4 zit.
Heb het probleem nog niet kunnen verhelpen tot op heden..
Klinkt misschien heel dom, maar wat is "Motion helemaal uitzetten"?
Wanneer je in game modus bent, naar je beeld instellingen gaan en dan zoeken naar auto motion plus settings; die volledig uitschakelen.Arrieknarrie123 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:34:
[...]
Klinkt misschien heel dom, maar wat is "Motion helemaal uitzetten"?
https://discord.gg/x8uWt9
Hopelijk komen de software veranderingen ook naar de 2018 modellen.FlameDB schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:35:
[...]
Wanneer je in game modus bent, naar je beeld instellingen gaan en dan zoeken naar auto motion plus settings; die volledig uitschakelen.
yepFunky22 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:20:
Link is van de Us komen al die modellen ook in de Eu uit?
https://www.homecinemamag...ed-en-lcd-led-tv-line-up/
zijn er die deze maat kopen en er dan 3.50 vanaf zitten...
Dus ja kan dit enkel maar toejuichen als meer merken gaan inzetten vanaf 65inch gaan die grote modellen meer verkocht worden en zal de prijs ook dalen, nu blijven die relatief hoog omdat er nog vele die mini maten blijven kopen...
https://discord.gg/x8uWt9
Klinkt eerder als iets van je PS4 dan de tv, maar zoals bovenstaand, eerst maar eens alle beeld'verbeteraars' uitzetten.Arrieknarrie123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:24:
Goedemiddag allen, ik had een vraag over mijn 55 inch Q9F 2018 model.
Thanks in advance!
Ik heb het overigens niet als ik Fifa19 speel op de Q9FN.
[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 14-02-2019 09:41 ]
Oplichten van hele beeld doet hij niet (meer zo erg). Blooming zal je altijd in een vorm houden, dat is inherent aan de techniek, dat is bij elke FALD tv zo. Ik moet zeggen dat ik er zelf niet veel last van heb maar het is er wel.FlameDB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:22:
Heb interesse in de samsung Q9FN 65 inch. Ik lees berichten dat felle subtitles bij HDR content blooming veroorzaakt en oplichten van het gehele beeld. Is dit nog steeds zo of zijn er goede workarounds?
Het heeft gewerkt!FlameDB schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:35:
[...]
Wanneer je in game modus bent, naar je beeld instellingen gaan en dan zoeken naar auto motion plus settings; die volledig uitschakelen.
Met die "verbeteringen" uitgezet heb ik geen last meer van dit issue.
Thanks!
Ik heb een 55Q9F (2018) en het oplichten van beeld bij ondertitels is nog steeds aanwezig hoor.Arjant2 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:40:
[...]
Oplichten van hele beeld doet hij niet (meer). Blooming zal je altijd in een vorm houden, dat is inherent aan de techniek, dat is bij elke FALD tv zo. Ik moet zeggen dat ik er zelf niet veel last van heb maar het is er wel.
Firmware 1202.3
Probleem doet zich voor bij HDR beelden. En bijv in Netflix bij series als The Punisher, Daredevil.
Ook bij de ingebouwde mediaspeler bij HDR bestanden die donker zijn en ondertitels zie je het nog duidelijk.
Enigste wat tot nu toe iets van een verbetering geeft bij Netflix is je ondertitels op geel zetten.
Algoritme van Samsung heeft het nog steeds niet onder de knie. En zal het waarschijnlijk ook niet krijgen aangezien dat probleem al zolang speelt.
Het is niet meer zo erg als het in het begin was. Dat is duidelijk aangetoond in een review van nieuwere firmware door hdtvtest.
Ik zeg dat ik er persoonlijk niet zo een last van heb. Overigens heb ik een 65 inch, die heeft 50 procent meer FALD zones dus welicht is het daardoor minder op de 65 inch. Maar heel simpel helemaal weg is het zeker niet en bij donkere beelden met hdr en subs dan is het er nog steeds.
Het algoritme blijft te agressief.
Ik zie ze dat ook niet echt oplossen meer. De focus zal ongetwijfeld bij de 2019 modellen al weer liggen, maar wie weet verrast Samsung ons.
[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 14-02-2019 23:39 ]
Voor de duidelijkheid: was ozark s2. Allebei in HDR film- en standaard modus getest. Het ergste is de ingebouwde app met HDR-standaard.
Ik heb het bij films via mijn shield ook amper, daarom was ik dus iets te stellig dat het probleem niet meer echt speelde. Gister dus via netflix geprobeerd (proef abo genomen) ivm bovenstaande opmerkingen en je ziet duidelijk verschil met input via een shield.
De vraag is of dat een netflix issue is of een Samsung issue. Je zou zeggen dat als een externe bron wel goed weergegeven wordt dat het dus aan de app ligt maar goed dat is koffiedik kijken. Ik zal het weekend nog eens kijken of de netflix app op de shield een vergelijkbaar beeld laat zien als die op de Samsung. Als dat het geval is dan ligt het dus aan Netflix.
Het vergelijken van Netflix met een goede 4K HDR bron is en blijft lastig omdat Netflix nu eenmaal toch wel een lage bitrate heeft dus die kwaliteit zal toch een stuk lager liggen. Maar wordt vervolgd.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 15-02-2019 12:33 ]
Het is niet alleen bij de Netflix app erg aanwezig. Als je de ingebouwde mediaspeler gebruikt van de Samsung tv is het probleem ook erg aanwezig.Arjant2 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:30:
@FlameDB klopt inderdaad.
Ik heb het bij films via mijn shield ook amper, daarom was ik dus iets te stellig dat het probleem niet meer echt speelde. Gister dus via netflix geprobeerd (proef abo genomen) ivm bovenstaande opmerkingen en je ziet duidelijk verschil met input via een shield.
De vraag is of dat een netflix issue is of een Samsung issue. Je zou zeggen dat als een externe bron wel goed weergegeven wordt dat het dus aan de app ligt maar goed dat is koffiedik kijken. Ik zal het weekend nog eens kijken of de netflix app op de shield een vergelijkbaar beeld laat zien als die op de Samsung. Als dat het geval is dan ligt het dus aan Netflix.
Het vergelijken van Netflix met een goede 4K HDR bron is en blijft lastig omdat Netflix nu eenmaal toch wel een lage bitrate heeft dus die kwaliteit zal toch een stuk lager liggen. Maar wordt vervolgd.
Zelfs met een 4k HDR Remux… Dus dan ligt het niet aan lage bitrate van Netflix.
Dus dan lijkt het mij toch echt een Samsung issue.
Dat de verwerking van beeldsignalen via HDMI toch net iets anders is dan via interne apps..
Mijn idee was als er rond de tekst een zwarte rand zit de software zo slim zou zijn om niet erbuiten op te lichten.
Heb het even snel geprobeerd. Het is nog steeds zichtbaar.Trixh schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:40:
Kunnen jullie het is proberen met schaduw op uniform in Netflix? Toen ik de tv net gekocht had werd ik er helemaal gek van dat elke keer er ondertiteling in beeld kwam het scherm zich aanpaste maar sinds ik die settings aangepast heb komt het bij mij eigenlijk niet meer voor. (of ik zie het niet goed)
Mijn idee was als er rond de tekst een zwarte rand zit de software zo slim zou zijn om niet erbuiten op te lichten.
Ligt er ook aan welke beeldmodus je gebruikt.
Als je de beeldmodus op standaard hebt staan is het met die instelling nog heel ligtzichtbaar.
Staat de beeldmodus op film..dan zie je nog steeds duidelijk oplichten beeld bij ondertitel.
Maakt het dan ook verschil nog als je een chromecast gebruikt?Arjant2 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:30:
@FlameDB klopt inderdaad.
Om nou hiervoor een Schield te kopen gaat een beetje ver.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik had al een Shield, zou het daarvoor ook nooit kopen;madmaus schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:39:
[...]
Maakt het dan ook verschil nog als je een chromecast gebruikt?
Om nou hiervoor een Schield te kopen gaat een beetje ver.
Of een gewone chromecast het ook oplost weet ik niet. Kan zijn dat implementaties van nvidia shield anders zijn.
Overigens, nog meer mensen die nog steeds wachten op het geld van de black friday cashback?
Het begint wel een klucht te worden die cashback. Dit is al de derde keer dat ik een uitstel mail krijg.Je hebt deelgenomen aan onze succesvolle Samsung TV Black Friday promotie, waarbij je tot 600 euro retour krijgt. Na deze aankoop heb je alle benodigde documenten toegestuurd om het retourbedrag te ontvangen.
Door het overweldigende succes van deze promotie gaat het ons wederom niet lukken om het retourbedrag binnen de termijn van 6 weken aan je uit te betalen. Wij vinden dit erg vervelend en bieden hiervoor onze excuses aan.
Je ontvangt naar verwachting in week 10 (4 t/m 10 maart 2019) het retourbedrag op het door jouw opgegeven rekeningnummer. Wij sturen een bericht zodra wij het geld naar je overmaken.
Voor nu wensen wij je alvast veel plezier met je nieuwe Samsung TV!
Danfoss schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:01:
Ik heb (op de 65Q9F) het Netflix HDR ondertitelprobleem opgelost door in Netflix de ondertiteling op transparant te zetten. Hierdoor heb ik geen last meer dat de ondertitels de scene belichten.
Overigens, nog meer mensen die nog steeds wachten op het geld van de black friday cashback?
[...]
Het begint wel een klucht te worden die cashback. Dit is al de derde keer dat ik een uitstel mail krijg.
Dit was mijn laatste bericht, ontvangen begin februari. Met nog maar 3 werkdagen en nog geen nieuw bericht verwacht ik niet dat ze het gaan halen. Duurt echt belachelijk lang inderdaad.Je ontvangt naar verwachting in week 8 (18 t/m 24 februari 2019) het retourbedrag op het door jouw opgegeven rekeningnummer. Wij sturen een bericht zodra wij het geld naar je overmaken.
edit: Als je het over de duivel hebt. We zijn 3 dagen verder en ik krijg net het bericht dat het is overgemaakt.
edit #2: 1 dag verder en het geld staat er al op, zo dan
[ Voor 15% gewijzigd door Kroepoekoe op 23-02-2019 11:42 ]
Dit was exact conform planning.
Die van mijn galaxy S9 heb ik ook 3 mailtjes over gehad eer die overgemaakt werd.
En van mijn N950 soundbar heb ik ook nog niets gezien.
Geen zorgen je krijgt het echt.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Handleiding inmiddels gevonden!
[ Voor 11% gewijzigd door NenF2018 op 20-02-2019 09:23 ]
Op mijn vorige Sony was die een makkie maar hier kan ik het nie vinden.
Als je er op gaat letten zie je het altijd met bepaalde zwarte scenes.
Als het alleen daar is en het irriteert je dan zou ik zeker gewoon contact opnemen met de verkoper.
Bij een edge lit scherm zal je hier wat sneller last van hebben dan bij een fald maar mag zeker niet te erg zijn.
het is zeg maar een witte vlek die linksbovenin bij zwarte scenes doorkomt, ik weet dat het normaal aanwezig minimaal maar dit zie je zeg maar bij zwarte scenes.Arjant2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:27:
@shakespeare Clouding of backlightbleeding?
Als het alleen daar is en het irriteert je dan zou ik zeker gewoon contact opnemen met de verkoper.
Bij een edge lit scherm zal je hier wat sneller last van hebben dan bij een fald maar mag zeker niet te erg zijn.
Contact opnemen met samsung of de verkoper?
Klopt het dat game modus niet samen gaat met HDR? Dat zou ik wel vreemd vinden eigenlijk...
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.