Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Netflix subs heb ik nog niet aangepast qua kleur, dat is wel een goede tip. Dat zal het enorme verschil in helderheid wel wat wegnemen. Ga ik eens testen :) Het is overigens denk ik niet een Netflix issue inderdaad, volgens mij is het gewoon de locale dimming die dan teveel verschil 'creëert'. Zou m.i. bij alle content op moeten kunnen treden. Verder heb ik de groene tint en banding eigenlijk nog niet kunnen vinden maar ik ben eerlijk gezegd ook niet op zoek ;-)

Met vignette effect bedoel ik beelden als dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.iphonephotographyschool.com/wp-content/uploads/2016/12/iPhone-Photo-Vignette-58.jpg
Vanuit het midden neemt de helderheid af naarmate je verder af bent; waardoor de hoeken duidelijk donkerder worden.

Met name op het grensgebied waarbij je ziet dat de vignette begint, zie ik de local dimming switchen. Toevallig een serie gezien op Netflix waarbij dat effect redelijk vaak ingezet werd in donkere scenes. Sowieso zie ik het alleen optreden in donkere scenes, nooit in lichte.

Verder nog een soort luxe-probleem ontdekt:
Daredevil op Netflix. Wat is dat een idioot donkere serie. Ik heb seizoen 1 op m'n vorige tv gezien die niet zo'n goede zwartweergave had, maar daardoor zag je wel altijd wat er gebeurde. Op deze QLED waren sommige scenes bijna geheel zwart. Geen probleem van deze tv maar een probleem van de serie, veel klachten over gevonden. Uiteindelijk de helderheid maar omhoog gezet om iets meer te zien.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Daredevil heb ik zelf nog op mijn B6 OLED en Sony 930e gekeken toen ik de TVs nog had en ik vond het daar er altijd prima uit zien behalve die lelijke film grain. Te donker vond ik het zelf nooit ook daar. Zou dus ook aan de Q9FN kunnen liggen, maar hangt mogelijk ook af van welke picture mode je gebruikt.

Zo keek ik laatst Goliath via Amazon Prime met de Natural picture mode. Een erg nice mode vind ik zelf maar tijdens hele donkere scenes werd het dusdanig gedimd en donker dat je echt amper wat zag. Welke picture mode gebruik jij? En als je goede settings hebt, please share :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 20:50
Cloud schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:55:
Over het beeld van de Q9FN 2018:

Hebben jullie soms ook dat je in donkere scenes ziet dat de local dimming aan het switchen is tussen verschillende helderheden (is dat een woord)? Met name scenes waarbij sprake is van een vignette-effect in het beeld dan zie je dat soms meer / soms minder gedimd wordt.

Het is nog niet heel storend maar het valt wel op :) Het voordeel van FALD is denk ik in dat soort situaties een nadeel omdat het meer opvalt vermoed ik.
Wat je zo beschrijft herken ik ook, zodra het beeld in 1x zwart wordt of in 1x licht moet worden dan heeft de tv een halve seconden om de juiste verlichtingssterkte te vinden. Het is niet erg storend moet ik zeggen en zeker in films of series valt het niet op omdat je toch wordt afgeleid door de content zelf. Maar bij statische content valt het dus wel op. Voorbeeld is bijvoorbeeld opstarten Netflix en het bekende zwarte beeld met rode letters, het lijkt dan net of de tv eerst te donker wordt en dan weer iets bijgesteld wordt.

Ik moet overigens hierbij bekennen dat ik nog niet echt met instellingen heb gespeeld als ook de diverse kleurprofielen heb gebruikt. Ik gebruik nu nog de "standaard" kleurprofiel instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

devilsnight schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:50:
Daredevil heb ik zelf nog op mijn B6 OLED en Sony 930e gekeken toen ik de TVs nog had en ik vond het daar er altijd prima uit zien behalve die lelijke film grain. Te donker vond ik het zelf nooit ook daar. Zou dus ook aan de Q9FN kunnen liggen, maar hangt mogelijk ook af van welke picture mode je gebruikt.
Daar was ik ook bang voor maar als je gaat googlen met de zoektermen 'daredevil too dark' dan kom je héél veel gezeik tegen ;-) Met name over seizoen 2, precies waar wij op dit moment in bezig zijn.
Zo keek ik laatst Goliath via Amazon Prime met de Natural picture mode. Een erg nice mode vind ik zelf maar tijdens hele donkere scenes werd het dusdanig gedimd en donker dat je echt amper wat zag. Welke picture mode gebruik jij? En als je goede settings hebt, please share :)
Ik gebruik eigenlijk de best settings van rtings als uitgangspunt. Staan een paar punten tussen die je naar smaak kunt doen en daar heb ik wel wat mee gespeeld. Picturemode is dus Film :) Local dimming staat vooralsnog op hoog, misschien moet dat gewoon een niveau terug (als ik zoiets donkers kijk). Witbalans instellingen heb ik overigens niet overgenomen omdat ik al een redelijke kleurweergave heb voor mijn gevoel. En dat verschil toch per exemplaar van de tv dus zoveel zin heeft dat ook niet.
Miki schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:30:
[...]
Wat je zo beschrijft herken ik ook, zodra het beeld in 1x zwart wordt of in 1x licht moet worden dan heeft de tv een halve seconden om de juiste verlichtingssterkte te vinden. Het is niet erg storend moet ik zeggen en zeker in films of series valt het niet op omdat je toch wordt afgeleid door de content zelf. Maar bij statische content valt het dus wel op.
Dit zie ik ook wel inderdaad maar dat valt op zich nog wel mee. Het is meer de local dimming die zich aanpast terwijl het beeld niet noemenswaardig verandert (dat bedoel je denk ik met statisch). Bijvoorbeeld een gezicht in een donkere kamer dat aan het praten is en de achtergrond dimming zie je veranderen.
Voorbeeld is bijvoorbeeld opstarten Netflix en het bekende zwarte beeld met rode letters, het lijkt dan net of de tv eerst te donker wordt en dan weer iets bijgesteld wordt.
Dit heb ik nog niet gezien eerlijk gezegd :) Maar dat kan inderdaad aan een verschil in settings liggen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Nav bovenstaand ben wat gaan googlen en kom ik voornamelijk negatieve berichten van gebruikers tegen zoals https://eu.community.sams...ality/td-p/577258/page/12
Terwijl reviewers spreken van wellicht de beste tv ooit.
Aangezien mijn q9 nog niet is uitgeleverd begin ik toch wat te twijfelen.
Misschien toch beter de C8 nemen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@madmaus
Staar je daar niet blind op hé, negatieve berichten gaan vaker het internet op dan positieve. Dat is gewoon hoe het werkt. Ik vind het beeld van de Q9FN echt fantastisch, een enorme sprong gezien waar ik vandaan kom. Ja ik zie dat effect bij de FALD local dimming maar het zijn enkel specifieke scenes/series waarbij het opvalt. Dat is ook echt het enige wat ik zie. DSE? Ja het is er maar zelfs bij sport zie ik het niet, alleen maar als ik de testbeelden ervoor draai. Banding/tinting? Nope. Veel dingen zijn ook smaak/situatie afhankelijk, of iemand er last van heeft kun je onmogelijk met zekerheid zeggen zonder het te testen.

Daarnaast, de C8 kun je ook problemen voor vinden, alleen dat zijn simpelweg andere problemen dan de Q9FN :) Waar de laatstgenoemde misschien problemen heeft in donkere scenes, zie je bij de C8 problemen bij scenes die juist veel helderheid vergen (vanwege ABL). Er is simpelweg geen tv die alles perfect doet. Dat is de keuze die je op dit moment dus hebt; ik heb expliciet voor de helderheid gekozen omdat we ook vaak overdag kijken in een behoorlijk verlichte woonkamer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilsnight
Wat mij echt tegenhield om voor de C8 te gaan waren een paar dingen.

- wederom kampen met image retention, ik wil dat nooit meer. Als grote gamer wil ik hier niet meer mee zitten.

- Een duidelijk mindere Brightness dan de Sony 930e die ik hiervoor had.

- Prijsverschil zelfs met de cashback van LG was te groot vergeleken met de Q9FN.

Als je bijvoorbeeld voornamelijk films en series kijkt en totaal niet gamed dan zou een OLED mooier zijn denk ik, vanwege dat je als het goed is geen last van blooming of haloing zal hebben. Niet dat dit heel slecht op de Q9FN is. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het qua beeldkwaliteit tot nu toe het mooist vond. Ik vond de Sony al mooi maar de Samsung is duidelijk mooier. De C8 heb ik niet draaiende gezien. Wel YouTube video's en dan lijkt er amper tot geen verschil te zitten tussen de twee, behalve dan de color temp die in God of War echt blauw oogt vergeleken met de Q9FN maar het blijven YouTube video's, niet echt de juiste manier om verschillen te zien.

Nieuwe review

https://www.tomsguide.com...-qled-tv,review-6002.html

Who needs OLED zeggen ze. Vanwege de zeer goede black levels, wat natuurlijk zeker wel waar is.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 12-12-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
devilsnight schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:11:
Nieuwe review

https://www.tomsguide.com...-qled-tv,review-6002.html

Who needs OLED zeggen ze. Vanwege de zeer goede black levels, wat natuurlijk zeker wel waar is.
Omdat OLED qua beeldkwaliteit alsnog beter is én goedkoper? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Cloud schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:49:
@madmaus
Staar je daar niet blind op hé, negatieve berichten gaan vaker het internet op dan positieve. Dat is gewoon hoe het werkt. Ik vind het beeld van de Q9FN echt fantastisch, een enorme sprong gezien waar ik vandaan kom. Ja ik zie dat effect bij de FALD local dimming maar het zijn enkel specifieke scenes/series waarbij het opvalt. Dat is ook echt het enige wat ik zie. DSE? Ja het is er maar zelfs bij sport zie ik het niet, alleen maar als ik de testbeelden ervoor draai. Banding/tinting? Nope. Veel dingen zijn ook smaak/situatie afhankelijk, of iemand er last van heeft kun je onmogelijk met zekerheid zeggen zonder het te testen.

Daarnaast, de C8 kun je ook problemen voor vinden, alleen dat zijn simpelweg andere problemen dan de Q9FN :) Waar de laatstgenoemde misschien problemen heeft in donkere scenes, zie je bij de C8 problemen bij scenes die juist veel helderheid vergen (vanwege ABL). Er is simpelweg geen tv die alles perfect doet. Dat is de keuze die je op dit moment dus hebt; ik heb expliciet voor de helderheid gekozen omdat we ook vaak overdag kijken in een behoorlijk verlichte woonkamer. :)
Kijk zoiets wilde ik gewoon horen.
Bedankt.
Hoewel ik geen echt een lichte woonkamer heb en ook niet veel tv kijk vond ik de black friday deal gewoon top. Voor die 1650 euro kon ik geen OLED vinden.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
madmaus schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:02:
[...]

Kijk zoiets wilde ik gewoon horen.
Bedankt.
Hoewel ik geen echt een lichte woonkamer heb en ook niet veel tv kijk vond ik de black friday deal gewoon top. Voor die 1650 euro kon ik geen OLED vinden.
Ik zou je ook geen zorgen maken, dat is een prima prijs voor gewoon 1 van de beste LCD tv's die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Brad Pitt schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:29:
[...]

Omdat OLED qua beeldkwaliteit alsnog beter is én goedkoper? :)
De prijs van de C8 lag veeeeeel hoger dan de top deal die ik voor de Q9FN had :)

En ik hoor het vaker dat de beeldkwaliteit echt mooier is nog steeds. Nou kan ik niet oordelen over de 7 of 8 serie maar ik had eerst een B6 en daarna een Sony 930e en ik vond de beeldkwaliteit aan alle kanten beter van de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
devilsnight schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:29:
[...]
De prijs van de C8 lag veeeeeel hoger dan de top deal die ik voor de Q9FN had :)
Dit gaat over nú :)
En ik hoor het vaker dat de beeldkwaliteit echt mooier is nog steeds. Nou kan ik niet oordelen over de 7 of 8 serie maar ik had eerst een B6 en daarna een Sony 930e en ik vond de beeldkwaliteit aan alle kanten beter van de Sony.
Volgens de, mijns inziens alsnog veel te positieve, aangehaalde review is OLED nog steeds dé beeldtechniek to beat.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Voor mij is OLED ook niet zo spannend. Het zwart is echt zwart bij oled en daarom zeggen ze dat dat realistischer is. Maar als je bijvoorbeeld iets van een lamp of explosie hebt dan is dat op een led weer realistischer omdat het meer licht geeft.
Ik heb ook een keer zitten kijken bij een c8 en q9 naast elkaar en ik vond dat de c8 het zelfs te donker maakte. ik zag ook de q9 nog details in het donkere gedeelte waar de c8 helemaal zwart was. Het is gewoon net wat je wilt met een tv. Het OLED kamp heeft in mijn ogen een hoog jehova gehalte. Ik krijg vaak de indruk dat ze het liefst bij je aan de deur willen komen om te vertellen hoe goed het wel niet is.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Is er een manier om apps(prime) volledig te sluiten via het Samsung menu zelf? Prime loopt volledig vast nu en ik kan ook niet meer exit app kiezen want ik zie alleen maar de blauwe achtergrond. Ik kan andere apps wel opstarten maar het sluit Prime niet volledig af helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
devilsnight schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:26:
Is er een manier om apps(prime) volledig te sluiten via het Samsung menu zelf? Prime loopt volledig vast nu en ik kan ook niet meer exit app kiezen want ik zie alleen maar de blauwe achtergrond. Ik kan andere apps wel opstarten maar het sluit Prime niet volledig af helaas.
je zou kunnen proberen om de terugknop ingedrukt te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:36:
[...]

Dit gaat over nú :)

[...]

Volgens de, mijns inziens alsnog veel te positieve, aangehaalde review is OLED nog steeds dé beeldtechniek to beat.
Zullen we de OLED/LCD discussie hier niet gaan voeren? Zijn al zoveel topics over en om dat hier nu in het QLED topic weer te gaan voeren lijkt me zinloos, krijg je alleen maar getroll en flaimbates van, er is genoeg over geschreven.
Beide technieken hebben hun voor en nadelen en prijzen zijn zeker met de gedaalde prijzen van QLEDs vergelijkbaar. Laten we het daar lekker bij houden in dit topic, anders loopt het straks weer uit de hand. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 13-12-2018 08:26 ]

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:57

Funky22

Guild invite

Samsung QE82Q6F

Iemand die deze 82inch heeft en er wat meer over kwijt wil, ervaringen met dit type in kleinere maten interesseren me niet.

https://discord.gg/x8uWt9

• devilsnight
Marcievg schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:29:
[...]

je zou kunnen proberen om de terugknop ingedrukt te houden
Hielp niet. Maar wat wel hielp was de power knop van de remote ingedrukt houden en dan start de tv even volledig opnieuw op, wat wel echt gestoord snel gaat. Nice!

• Marcievg
devilsnight schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:54:
[...]

Hielp niet. Maar wat wel hielp was de power knop van de remote ingedrukt houden en dan start de tv even volledig opnieuw op, wat wel echt gestoord snel gaat. Nice!
Dat is iets dat ik niet wist. Zal het onthouden dat dat ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 15:33
devilsnight schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:54:
[...]

Normaal werkt dit inderdaad prima, als je de terug knop vast houd wanneer je de app open hebt, dan sluit hij helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Donvincento schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:53:
[...]

Normaal werkt dit inderdaad prima, als je de terug knop vast houd wanneer je de app open hebt, dan sluit hij helemaal af.
Bizar inderdaad. Ik merk echt dat Prime best vaak deze onzin doet en dan helpt niets meer behalve een volledige restart van de tv. Het gebeurd voornamelijk wanneer je even naar een andere app gaat zonder Prime af te sluiten. Ik zal vanaf nu Prime eerst helemaal afsluiten dan.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 14-12-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 15:33
devilsnight schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:44:
[...]

Bizar inderdaad. Ik merk echt dat Prime best vaak deze onzin doet en dan helpt niets meer behalve een volledige restart van de tv. Het gebeurd voornamelijk wanneer je even naar een andere app gaat zonder Prime af te sluiten. Ik zal vanaf nu Prime eerst helemaal afsluiten dan.
De onboard apps vind ik beetje mwa, heb besloten een Apple TV aan te sluiten als media player, voor Plex / Netflix / Youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24
Pff ik ben van plan een 55 inch te kopen de q55 en dan de 6 serie voor 999 euro.

Voor 1199 kan ik de 7 serie kopen .

Verschil is een one connect box en hogere piq index.

Ik heb thuis alles via de versterker lopen een denon x1300.

een ps4 pro en kpn box lopen via de versterker .

Wat is wijsheid de 6 serie kopen of de 7 ivm de one connect box die weer tussen de versterker gaat zitten .

DIT ivm hdr weergave van de ps4. En de connect box is best groot.

Tv wordt in eerste instantie niet opgehangen.

Nog een paar opmerkingen ,de one connect t cable hoe kwetsbaar is die?

En je zou bijna bang worden om iets te kopen als je dit topic door leest ....🤔

Ko. Van een Samsung 55 inch volgend mij Premium 4k. Deze is gejat dus precieze type nummer weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Oke, ik dacht dat ik het hier al gevraagd had maar kennelijk niet.

Ik heb uiteindelijk de 55 inch qled 8 serie gekocht en ben er tot nu toe zeer content mee. Ergens heb ik de vier cijfers van mijn postcode ingevoerd voor het instellen van de locatie van het weer...

Deze pakt hij echter een 20 km verder op en nu wil ik dat veranderen... maar ik kan die optie nergens meer terug vinden...

Kan iemand me hier bij helpen ?? En nee google heb ik al geprobeerd.....achtergrond veranderen en zo kan ik wel vinden maar de vier cijferige code voor de weer ambient mode niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gandalf68 schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:23:
Oke, ik dacht dat ik het hier al gevraagd had maar kennelijk niet.

Ik heb uiteindelijk de 55 inch qled 8 serie gekocht en ben er tot nu toe zeer content mee. Ergens heb ik de vier cijfers van mijn postcode ingevoerd voor het instellen van de locatie van het weer...

Deze pakt hij echter een 20 km verder op en nu wil ik dat veranderen... maar ik kan die optie nergens meer terug vinden...

Kan iemand me hier bij helpen ?? En nee google heb ik al geprobeerd.....achtergrond veranderen en zo kan ik wel vinden maar de vier cijferige code voor de weer ambient mode niet ...
Kijkt hij niet naar de locatie zoals ingesteld in je persoonlijke account waarmee je bent ingelogd?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Nee ik heb net contact gehad met samsung… je moet de tv dus weer resetten als je postcode opnieuw wil instellen.... niet echt handig om te doen dus . Heb aangegeven dat dit handiger is om anders aan te pakken.dmv een optie knop of in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 65qn9fn maar als ik de ps4 pro opstart gaat hij niet auto op game mode. In het menu kan ik ook enkel kiezen voor aan of uit.
Heb de boel als volgt aangesloten: ps4 direct op hdmi arc vd one connect box, vu duo satelliet ontvanger op onkyo tx nr656 en onkyo op hdmi one connect box. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Waarom heb je de ps4 pro op de hdmi met arc zitten?
Logischer is het om daar je receiver op aan te sluiten, want anders heb je niets aan arc en kan je geen geluid van je ps4 op je receiver krijgen. En dan ps4 naar een andere hdmi.

Dat helpt je nog niet bij je probleem waarschijnlijk. Wordt de ps4 wel herkend door de tv als dusdanig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Arjant2 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:56:
@Verwijderd Waarom heb je de ps4 pro op de hdmi met arc zitten?
Logischer is het om daar je receiver op aan te sluiten, want anders heb je niets aan arc en kan je geen geluid van je ps4 op je receiver krijgen. En dan ps4 naar een andere hdmi.

Dat helpt je nog niet bij je probleem waarschijnlijk. Wordt de ps4 wel herkend door de tv als dusdanig?
Als hij de Ps4 op zijn receiver aansluit heeft hij nog steeds geen automatische game mode. Hij kan hem beter op hdmi 1,2 of 3 zetten en de Ps4 met een optische kabel naar de receiver verbinden. Hier zal de tv wel automatisch game mode pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:51:
[...]

Als hij de Ps4 op zijn receiver aansluit heeft hij nog steeds geen automatische game mode. Hij kan hem beter op hdmi 1,2 of 3 zetten en de Ps4 met een optische kabel naar de receiver verbinden. Hier zal de tv wel automatisch game mode pakken
Dat zei ik gelukkig ook niet dat hij zijn ps4 aan moest sluiten op de receiver. Precies wat ik zei dus op een andere hdmi aansluiting en dan kan geluid via arc terug naar receiver.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 26-12-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Arjant2 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:02:
[...]

Dat zei ik gelukkig ook niet dat hij zijn ps4 aan moest sluiten op de receiver. Precies wat ik zei dus op een andere hdmi aansluiting en dan kan geluid via arc terug naar receiver.
Ja sorry, ik zie het nu ook. Lezen valt niet altijd mee op kerstochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Kan iemand me hier mee helpen? Ben op zoek naar een QLED tv en mijn oog is gevallen op dit type:

https://www.bol.com/nl/p/...f2uhAiA.1.21.ProductTitle

SAMSUNG QLED QE65Q6F

Maar, op sommige websites zie ik ook het type staan met een N erachter: SAMSUNG QLED QE65Q6FN.

Wat is het verschil tussen deze 2 types? Ik kan het namelijk niet vinden. Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:07
De FN is de 2018 versie. De andere 2017. Ik raad aan om de 2018 versie te kopen, tenzij het prijsverschil enorm groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Navuri FN is 2018 versie, F is 2017 versie.
Is dus niet dezelfde tv.

Echo. Hierboven net wat sneller ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 26-12-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Pufster schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:44:
De FN is de 2018 versie. De andere 2017. Ik raad aan om de 2018 versie te kopen, tenzij het prijsverschil enorm groot is.
Thanks! De Mediamarkt noemt de F echter de 2018 versie zie ik net.

https://www.mediamarkt.nl...qe65q6f-2018-1564310.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
De ene winkel gebruikt de benaming q7f 2017 en q7f 2018. De andere benaming is q7faml voor de 2017 modellen en q7fnal voor de 2018 modellen. Wanneer het q7fn is dan staat de n voor het 2018 model omdat we nu de n lijn hebben van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Er zitten 4 HDMI ports op mijn Samsung QE65Q6F(N). Ik heb een HDMI 1.4 kabel en een HDMI 2.0 kabel. Zijn alle ports hetzelfde op de Samsung QLED of zit er verschil in? Ik kan het niet vinden in de User Manual op de officiele Samsung website. De HDMI 2.0 kabel moet worden verbonden met een PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Navuri schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:19:
Er zitten 4 HDMI ports op mijn Samsung QE65Q6F(N). Ik heb een HDMI 1.4 kabel en een HDMI 2.0 kabel. Zijn alle ports hetzelfde op de Samsung QLED of zit er verschil in? Ik kan het niet vinden in de User Manual op de officiele Samsung website. De HDMI 2.0 kabel moet worden verbonden met een PS4 Pro.
RTings beweert dat het 4x 2.0 is, als ik het goed lees. (Ctrl+F op "Inputs Specifications".)

[ Voor 5% gewijzigd door Kroepoekoe op 29-12-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of Samsung bij de 2018 TV's (en liefst in het bijzonder de NU8000) een losse voedingsblok mee levert of dat deze compleet in de TV zit verwerkt? Sony levert een forse voeding mee, Philips heeft deze in de TV ingebouwd. Bij ophangen van de televisie met een Vogels Thin is een losse voeding een probleem.

In het geval van een losse voeding, zou iemand de afmetingen willen doorgeven? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Kroepoekoe schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:31:
[...]

RTings beweert dat het 4x 2.0 is, als ik het goed lees. (Ctrl+F op "Inputs Specifications".)
Thanks! Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Sinds een week hebben wij de 55" Q7F 2018 in huis, we zijn geupgrade van een ~10 jaar oude Philips LED Smart-TV (32PFL9606H) die niet zo heel smart meer was.

Onze eerste reacties op het beeld was alleen maar positief, zoveel diepte scherpte en gewoon wow. Alleen sinds gisteren knaagt er iets aan mij, tijdens het kijken van het NK Schaatsen viel mij bij bepaalde shots op hoe achter beweging, van in dit geval de benen, artefacts onstonden. Sindsdien let ik er te veel op en valt het me in mindere mate ook op bij andere beelden. Bij het schaatsen was het zo erg dat het bijna een traumatische ervaring was :X Nu ben ik bang dat het bij mijn geliefde formule 1 ook voor gaat komen.

Nou heb ik al een beetje gegoogled (?soap opera effect?) en daar word ik nou niet bepaald wijzer van. Is dit nou iets dat specifiek bij dit model ligt of hebben alle tv's hier last van? Ik begrijp dat het iets te maken heeft met de "upscaling" van het beeldsignaal o.i.d. en dat dit onder de "Auto Motion Plus Instellingen" valt als ik het goed heb.

Herkennen jullie dit en zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan?
Mocht het specifiek aan dit model liggen zou een OLED er geen last van hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Cranzai op 30-12-2018 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Cranzai schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:42:
Sinds een week hebben wij de 55" Q7F 2018 in huis, we zijn geupgrade van een ~10 jaar oude Philips LED Smart-TV (32PFL9606H) die niet zo heel smart meer was.

Onze eerste reacties op het beeld was alleen maar positief, zoveel diepte scherpte en gewoon wow. Alleen sinds gisteren knaagt er iets aan mij, tijdens het kijken van het NK Schaatsen viel mij bij bepaalde shots op hoe achter beweging, van in dit geval de benen, artefacts onstonden. Sindsdien let ik er te veel op en valt het me in mindere mate ook op bij andere beelden. Bij het schaatsen was het zo erg dat het bijna een traumatische ervaring was :X Nu ben ik bang dat het bij mijn geliefde formule 1 ook voor gaat komen.

Nou heb ik al een beetje gegoogled (?soap opera effect?) en daar word ik nou niet bepaald wijzer van. Is dit nou iets dat specifiek bij dit model ligt of hebben alle tv's hier last van? Ik begrijp dat het iets te maken heeft met de "upscaling" van het beeldsignaal o.i.d. en dat dit onder de "Auto Motion Plus Instellingen" valt als ik het goed heb.

Bij de beeldinstellingen zul je waarschijnlijk nog auto motion plus en clean digital view uit moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Alle beeld verbeteraars uit zetten, is nog altijd het mooiste kijken.. is mijn mening.

Heeft er al iemand inside information wanneer er weer eens update komt? Tot nu toe maar weinig of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank1973 schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:40:
Alle beeld verbeteraars uit zetten, is nog altijd het mooiste kijken.. is mijn mening.

Heeft er al iemand inside information wanneer er weer eens update komt? Tot nu toe maar weinig of ligt dat aan mij?
In Amerika zitten ze sinds 20 DEC op versie 1202.3

Er staat geen changelog bij dus wat de verbeteringen zijn is onbekend.

Deze versie zal vast wel binnenkort in Nederland verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Navuri schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:19:
Er zit een verschil in HDMI poort 1 en de andere 3. Ik weet in ieder geval dat poort 1 de beste is. Daar heb ik mijn PS4 Pro op aangesloten. Als ik de PS4 aansluit op de andere poorten krijg ik een melding dat ik niet gebruik maak van de beste beeldopstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cranzai schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:42:

Ligt niet aan upscaling maar inderdaad zoals hier boven gezegd de beeldverbeteraars die nog aanstaan. Dus auto motion plus uitzetten en digital clean view ook. Die maken het beeld vloeiender maar veroorzaken dus wel artifacts.
Voor schaatsen, voetbal of formule1 wil je dat zeker niet hebben.
Overigens ligt dat niet aan LCD of OLED want elke tv heeft dat als dit soort functies aanstaan. Dat ligt niet aan het type scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Heb de Q9 nu ook hangen, maar de bloatware (FB, Prime, Google) irriteert mij mateloos. Ik had nergens gezien dat dit zo erg aanwezig is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kroepoekoe schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:11:
Heb de Q9 nu ook hangen, maar de bloatware (FB, Prime, Google) irriteert mij mateloos. Ik had nergens gezien dat dit zo erg aanwezig is :/
Erg aanwezig? Waar heb je daar last van dan?
Ja er staan standaard apps op. Heb ik daar last van? Nee nul. Dus over mateloos irriteren gesproken? Nee dat zal je waarschijnlijk nergens lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 31-12-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Arjant2 schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:12:
[...]

Erg aanwezig? Waar heb je daar last van dan?
Ja er staan standaard apps op. Heb ik daar last van? Nee nul. Dus over mateloos irriteren gesproken? Nee dat zal je waarschijnlijk nergens lezen.
Dat wanneer ik naar apps ga, ik 10 apps zie waar ik 0.00 interesse in heb. En dat ik vervolgens deze niet kan verbergen, laat staan verwijderen.

Letterlijk r/AssholeDesign-materiaal, dus dat irriteert mij ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Kroepoekoe schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:48:
[...]

Dat wanneer ik naar apps ga, ik 10 apps zie waar ik 0.00 interesse in heb. En dat ik vervolgens deze niet kan verbergen, laat staan verwijderen.

Ik kan ze gewoon verwijderen op mijn q9. Wanner ik op het huisje op de afstandsbediening zie je een lijstje met apps. ga op een app staan en druk omlaag. Dit zal je de optie geven om te verwijderen. In het menu van de apps hou je de OK knop ingedrukt op de apps die op je tv staan en dan verschijnt er een menu waarin je kunt kiezen om ze te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kroepoekoe schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:48:
[...]

Je eigen vaak gebruikte apps staan gewoon vooraan dus zie echt weinig probleem eerlijk gezegd. Maar als jij je er aan irriteert dat kan, blijkbaar ben je een van de weinigen als geen enkele reviewer er wat negatiefs over zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abbes
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2021
Na 3 dagen de c8 oled thuis te hebben geprobeerd heb ik hem terug gebracht want de beeld was voor mij somber en met minder kwaliteit kwa schrepte en kleur vergelijken met de samsung qled q9 ik ben een doorsnee tv kijker films kijken af en toe en gamen helemaal niet gewoon normaal tv als sport voetbal ik had eerste de samsung q9 een maand thuis gehad maar de oled blijft maar spoken in mijn hoofd dus ik heb de samsung q9 verkocht en de oled c8 gekocht .wat een ellende heb ik thuis gebracht de beeld is donker, moet oppasen met stilstand beeld oled light verlagen naar 60 want op100 zetten vergroot de kans om logos inbranden en ik kijk vaak voetbal via bein sport soms tot 4 uur per dag en weekend tot 6 uur en die hebben een groot paars logo en heel weinig reclames dus ik moet af
en toe gaan zappen en vrouw mag niet te lang op youtube music luisteren dochter niet de te lang de tv op pauze zetten enzovoort ivm stilstand beeld echt niet leuk vandaag na 3 dagen gebruik
de oled c8 ingeruild met de qled q9 wat een verschil met de beeld kwaliteit en nog bij de qled je ziet echt de zwart is zwart omdat de tv is helder het valt op . ik ben echt blij met de qled en ik zal niet meer de reviews lezen van de oled want heb ik met mijn ogen kunnen zien en testen en bij allebij de tv de beeld instellingen op standaard gezet niks verandert wel bij de C8 de oled light wat aangepast ivm inbranden velaagd naar 60 .ik volg deze forum al 1jaar en special de oled discusie en elke zaterdag of zondag langs de winkels kijken en vergelijken voor mij komt voorlopig geen oled .het upscalen van tv zenders sdr of HD zenders de qled is 10 keer beter voetbal met de qled is echt een genoot .het is mijn mening en volgens mijn woonkamer situatie met gemiddeld verlicht kamer dus ik denk elke situatie is anders of heb ik meschien en slecht c8 exemlaar gehad want ik heb geen verstand van banding of dode pixels of zo iets en geen test uit gevoerd want ik kan niet zien of testen of gaan zoeken naar iets wat ik niet weet dus ik ben maar een gewoon tv kijker zoals 80% van de mensen dus de eerste indruk is bepalend en had ik het wow gevoel met de qled q9 en met de oled had ik dat niet thuis van de lg c8 vind ik de design mooie de interface de web Os en de magic controle beter dan de samsung

[ Voor 31% gewijzigd door Abbes op 01-01-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Marcievg schreef op maandag 31 december 2018 @ 21:23:
[...]

Ik kan ze gewoon verwijderen op mijn q9. Wanner ik op het huisje op de afstandsbediening zie je een lijstje met apps. ga op een app staan en druk omlaag. Dit zal je de optie geven om te verwijderen. In het menu van de apps hou je de OK knop ingedrukt op de apps die op je tv staan en dan verschijnt er een menu waarin je kunt kiezen om ze te verwijderen.
Ik had het over de "recommended apps" onder "apps." Dus FVideo, Prime Video, Google Play, NLZIET, RTLXL, KIJK, al die zooi kun je niet verwijderen; ook niet via het appsmenu.
Arjant2 schreef op maandag 31 december 2018 @ 21:28:
[...]

Je eigen vaak gebruikte apps staan gewoon vooraan dus zie echt weinig probleem eerlijk gezegd. Maar als jij je er aan irriteert dat kan, blijkbaar ben je een van de weinigen als geen enkele reviewer er wat negatiefs over zegt.
Dat zal dan wel zo zijn ja. Het verbaast mij echter omdat ik menig reviewer om veel minder heb zien klagen, maar dat dit dan geen probleem is volgens hen.

[ Voor 37% gewijzigd door Kroepoekoe op 01-01-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Kroepoekoe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:55:
[...]

Ik had het over de "recommended apps" onder "apps." Dus FVideo, Prime Video, Google Play, NLZIET, RTLXL, KIJK, al die zooi kun je niet verwijderen; ook niet via het appsmenu.

[...]

Dat zal dan wel zo zijn ja. Het verbaast mij echter omdat ik menig reviewer om veel minder heb zien klagen, maar dat dit dan geen probleem is volgens hen.
Ach ja: waar kun je je druk om maken...

En een "fijn taalgebruik" heb je ook in je posts: "AssholeDesign-materiaal", "zooi"...

Vraag me nu toch echt af, waarom je deze TV gekocht hebt: om je "druk" te maken om de "kleinste dingen"? 8)7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
henklbr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:09:
[...]

Ach ja: waar kun je je druk om maken...

En een "fijn taalgebruik" heb je ook in je posts: "AssholeDesign-materiaal", "zooi"...

Vraag me nu toch echt af, waarom je deze TV gekocht hebt: om je "druk" te maken om de "kleinste dingen"? 8)7
Ik zie niet wat er mis is met mijn taalgebruik? Met "assholedesign" refereerde ik naar deze subreddit, waar menig soortgelijke voorbeelden langskomen. En met "zooi" refeerde ik naar alle bloatware apps die je niet kunt verwijderen. Hoe zou jij dat anders omschreven wat volgens jou wel "fijn taalgebruik" is als ik vragen mag?

Ik vind het gewoon belachelijk dat je bij een premiumtoestel uit 2018 bloatware niet kunt verbergen dan wel verwijderen. En waarom ik deze tv heb gekocht? Omdat het buiten dat gewoon een hartstikke goede tv is, en zeker de beste tv die ik ooit heb gehad. Daarom vind ik het des te triester dat ze zoiets erin hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ik ben van plan om binnen een paar maanden een scherm aan te schaffen.
Kan je werken met profielen zodat je wellicht de juiste instellingen hebt bij de juiste profielen?
En dan zit ik bijvoorbeeld te denken aan een Game profiel, voetbal profiel, F1 profiel....enz enz.

Kan dat of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:06:
Ik ben van plan om binnen een paar maanden een scherm aan te schaffen.
Kan je werken met profielen zodat je wellicht de juiste instellingen hebt bij de juiste profielen?
En dan zit ik bijvoorbeeld te denken aan een Game profiel, voetbal profiel, F1 profiel....enz enz.

Kan dat of is dat niet nodig?
Je kan zover ik weet de TV hoogstens instellen dat hij per bron de beeldinstellingen onthoud. Of je meerdere bronnen per HDMI input kan toevoegen en apart instellen, dat denk ik niet. Correct me if I'm wrong.

Je kan ook de handleiding downloaden van de site van Samsung.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Je kan zover ik weet de TV hoogstens instellen dat hij per bron de beeldinstellingen onthoud. Of je meerdere bronnen per HDMI input kan toevoegen en apart instellen, dat denk ik niet. Correct me if I'm wrong.

Je kan ook de handleiding downloaden van de site van Samsung.
Thanks
Die ga ik inderdaad even bekijken....neem aan dat het niet veel uitmaakt welk model aangezien ik nog niet weet welke het wordt.
Wil alles op mijn versterker aansluiten en die op mijn tv dus zal ff een handleiding erbij pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:16:
[...]

In Amerika zitten ze sinds 20 DEC op versie 1202.3

Er staat geen changelog bij dus wat de verbeteringen zijn is onbekend.

Deze versie zal vast wel binnenkort in Nederland verschijnen.
Jij enig idee (of iemand anders) hoeveel tijd daar meestal tussenzit qua release in Amerika en dan Europa?

Nog steeds uitermate tevreden met deze 65 inch Q9 die ik speciaal heb aangeschaft net voor RDR2.
Vrienden die nog steeds elke keer binnenkomen zeggen nog steeds die tv dat slaat werkelijk waar nergens op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:13
2018 en 2019 modellen van Samsung gaan binnenkort Apple airplay 2 ondersteunen. Alles van iphone en ipad ga je kunnen streamen naar een Samsung tv zonder een apple tv box. Ook itunes 4k films gaan binnenkort kunnen gestreamd worden.

PSN: Jonasken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c4gtvBGFugGcFCuRF9rC2Ljj/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H60uKVIG6UdixcEpyTqsazJA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JC5YGbfytDTURYDlf2oFUWDP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QvwDgoUtJVq6dyHuag32FAZY/thumb.jpg

Firmware-update 1202.3 voor Q9FN-modellen beschikbaar

Download: http://org.downloadcenter...T-KTM2DEUC.zip&OriginYN=N

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
Zo irritant dat je nooit weet wat er nu precies veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
NenF2018 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Surprise Surprise... ;)

Wat mij op viel, dat er wat "Ambient Modes" zijn bijgekomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NenF2018
henklbr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Surprise Surprise... ;)

Wat mij op viel, dat er wat "Ambient Modes" zijn bijgekomen...
_/-\o_ TV van € 3.200,00 en dan hier blij mee zijn. Leven kan simpel zijn he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
NenF2018 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Niet precies, wel een beetje.

FW

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Waar heb je dit gevonden (link)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Jonasken schreef op maandag 7 januari 2019 @ 02:06:
2018 en 2019 modellen van Samsung gaan binnenkort Apple airplay 2 ondersteunen. Alles van iphone en ipad ga je kunnen streamen naar een Samsung tv zonder een apple tv box. Ook itunes 4k films gaan binnenkort kunnen gestreamd worden.
Betekent dat dan ook dat je straks een MacBook draadloos kan mirroren naar de Q9FN? :o If so, strakke actie! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
Heb een Q9FN en net update 1202.3 geinstalleerd. Sindsdien is hdmi-cec totaal van slag. Wil mijn versterker a820 alleen zien nadat ik stroom overal heb afgehaald. Even een tijdje geen netflix gebruiken en dan is het ook al mis. Nu gebruik ik weinig apps op tv voor arc zaken, maar lastig is het wel. Kan dus de afstandsbedienig dan niet gebruiken om volume op versterker aan te passen. Las op div fora al dat samsung hdmi-cec issue known problem is en dat power off voor 5 min “ alles oplost” maar dan wel voor korte duur. Iemand die dit herkent na deze laatste update en/of een mogelijk alternatief heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Voor discussies over prijzen (waaronder cashback acties) van Samsung televisies hebben we een apart topic, [Prijs-discussie] Samsung tv's. Ik heb zojuist een aantal reacties daar naartoe verplaatst. Gelieve daar de discussie voort te zetten :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Niemand hier met een 82 inch Q6F?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mtv1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:15:
Heb een Q9FN en net update 1202.3 geinstalleerd. Sindsdien is hdmi-cec totaal van slag. Wil mijn versterker a820 alleen zien nadat ik stroom overal heb afgehaald. Even een tijdje geen netflix gebruiken en dan is het ook al mis. Nu gebruik ik weinig apps op tv voor arc zaken, maar lastig is het wel. Kan dus de afstandsbedienig dan niet gebruiken om volume op versterker aan te passen. Las op div fora al dat samsung hdmi-cec issue known problem is en dat power off voor 5 min “ alles oplost” maar dan wel voor korte duur. Iemand die dit herkent na deze laatste update en/of een mogelijk alternatief heeft?
@mtv1 van de week ook 1202.3 erop gezet maar mijn receiver wordt nog steeds herkend.
Als ik mijn Shield aan zet gaat receiver en tv aan.
Overigens heb ik het een enkele keer dat de tv niet aangaat of dat als tv aangaat de receiver niet aangaat maar dat had ik met vorige versies al. Of dat met deze versie beter is weet ik niet.
Overigens is dat niet perse een Samsung issue want HDMI- CEC is niet bepaald het meest stabiele protocol, daar zijn zoveel issues mee bekend.
Ik kan in ieder geval zeggen dat in mijn geval Samsung niets gesloopt heeft met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Arjant2 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:15:
[...]

@mtv1 van de week ook 1202.3 erop gezet maar mijn receiver wordt nog steeds herkend.
Als ik mijn Shield aan zet gaat receiver en tv aan.
Overigens heb ik het een enkele keer dat de tv niet aangaat of dat als tv aangaat de receiver niet aangaat maar dat had ik met vorige versies al. Of dat met deze versie beter is weet ik niet.
Overigens is dat niet perse een Samsung issue want HDMI- CEC is niet bepaald het meest stabiele protocol, daar zijn zoveel issues mee bekend.
Ik kan in ieder geval zeggen dat in mijn geval Samsung niets gesloopt heeft met deze update.
Dank je wel. Het is ook wisselend, bij aanzetten tv gaat mijn versterker nu wel plots aan, maar wordt niet als hdmi-cec herkent. Volume besturen, ik zie op de tv dat receiver wordt geselecteerd, maar er gebeurt niets op de receiver zelf.

Ik zoek nog even verder. Goed om te vernemen dat de update de oorzaak niet is, dan moet het ergens anders zitten, vraag is waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:01
Inmiddels in het bezit van een QE55Q8DN. Wát een verschil met mijn 8,5 jaar oude Sony Bravia...
Inmiddels de Smart One Remote gekoppeld aan mijn Ziggo Mediabox XL (Horizon) en alles werkt perfect! Wat heerlijk om eindelijk eens 1 AB te hoeven gebruiken. De Mediabox gaat niet automatisch aan (en uit) met de TV. Moet ik hiervoor per se de HDMI 4 (ARC) gebruiken? Ik heb hem nu op HDMI 1 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
GilbertvH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:32:
Inmiddels in het bezit van een QE55Q8DN. Wát een verschil met mijn 8,5 jaar oude Sony Bravia...
Inmiddels de Smart One Remote gekoppeld aan mijn Ziggo Mediabox XL (Horizon) en alles werkt perfect! Wat heerlijk om eindelijk eens 1 AB te hoeven gebruiken. De Mediabox gaat niet automatisch aan (en uit) met de TV. Moet ik hiervoor per se de HDMI 4 (ARC) gebruiken? Ik heb hem nu op HDMI 1 aangesloten.
Ja voor deze functies dien je hem aan te sluiten via arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
mtv1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:16:
[...]

Ik zoek nog even verder. Goed om te vernemen dat de update de oorzaak niet is, dan moet het ergens anders zitten, vraag is waar 8)7
vanochtend mijn 4K streamer opnieuw voorzien van image, omdat deze de vele stroom eraf/erop minder leuk vond. Dat zorgde weer voor een verse installatie. De ingebouwde HDMI CEC connector werd ook actief en zag mijn receiver weer, TV ging ook automatisch uit en aan als ik de streamer uitzette. Op de TV inmiddels ook de receiver weer zichtbaar als HDMI CEC device. Merkte wel dat de kabel van de 4K streamer wat brakkig lijkt, dus even aandacht aan besteden,

Nu nog testen of Netflix weer via ARC werkt en voor hoelang.

Het lijkt er vooralsnog op dat de CEC activatie vanuit de streamer weer wat heeft hersteld. Blijft verwonderlijk allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Marcievg schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Ja voor deze functies dien je hem aan te sluiten via arc.
Aangesloten op HDMI 4 (ARC), maar geen verandering. Box start niet automatisch met tv op en sluit ook niet samen met tv af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtv1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:26:
[...]

vanochtend mijn 4K streamer opnieuw voorzien van image, omdat deze de vele stroom eraf/erop minder leuk vond. Dat zorgde weer voor een verse installatie. De ingebouwde HDMI CEC connector werd ook actief en zag mijn receiver weer, TV ging ook automatisch uit en aan als ik de streamer uitzette. Op de TV inmiddels ook de receiver weer zichtbaar als HDMI CEC device. Merkte wel dat de kabel van de 4K streamer wat brakkig lijkt, dus even aandacht aan besteden,

Nu nog testen of Netflix weer via ARC werkt en voor hoelang.

Het lijkt er vooralsnog op dat de CEC activatie vanuit de streamer weer wat heeft hersteld. Blijft verwonderlijk allemaal
Tja dat protocol is nogal brak, blijkbaar kan 1 apparaat ergens in de keten de hele boel verstoren zodat niets het meer doet. Hopelijk hiermee opgelost.
Hoe merkte je trouwens dat de kabel van de 4K streamer brakkig lijkt? Een brakke HDMI kabel kan natuurlijk ook de hele boel verstoren.
GilbertvH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Aangesloten op HDMI 4 (ARC), maar geen verandering. Box start niet automatisch met tv op en sluit ook niet samen met tv af
Dat is niet zo zeer een Samsung probleem volgens mij, maar een probleem met de Mediabox. Beter even op Ziggo forum kijken, want daar zie je dit topic regelmatig voorbij komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 18-01-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Arjant2 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Hoe merkte je trouwens dat de kabel van de 4K streamer brakkig lijkt? Een brakke HDMI kabel kan natuurlijk ook de hele boel verstoren.
.
Doordat ik opeens blokjes beeld had op mijn tv. :? morrelen aan de kabel/aansluiting van de 4k streamer bracht duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtv1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:55:
[...]

Doordat ik opeens blokjes beeld had op mijn tv. :? morrelen aan de kabel/aansluiting van de 4k streamer bracht duidelijkheid.
Dan zou ik sowieso die kabel vervangen (tenzij hij gewoon niet goed ingeplugd zat).
Een brakke kabel kan ook het HDMI-CEC signaal verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Arjant2 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Dan zou ik sowieso die kabel vervangen (tenzij hij gewoon niet goed ingeplugd zat).
Een brakke kabel kan ook het HDMI-CEC signaal verstoren.
ja wordt vervangen die kabel, hoewel ik de aansluiting van de 4k streamer niet geheel vertrouw. Maar er komt een vervangende 4K streamer aan, dus dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
hallo, ik ben bezig met de aanschaf nieuwe tv, als ik kijk naar de 75 inch qleds, zie ik van Samsung een QE75Q7F en de QE75Q6F, hiertussen zit een aanzienlijk prijsverschil. ik heb deze 2 TV's nog niet naast elkaar kunnen zien dus echt vergelijken kan niet anders dan naar de specs kijken. echter geraak ik hier nietgeheel uit. wat zijn de grootste verschillen en is dit de prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jasper7878 grootste verschillen zijn:
-Q7F heeft de one connect box, Q6F niet
-Q7F heeft de luxere voet in het midden en de Q6F de pootjes aan de zijkant (wat er niet toe doet als je hem ophangt maar wel als je hem op een meubel neerzet)
-Q7F heeft 1500 nits piekhelderheid en de Q6F 1000 nits, Q7F kan dus een flink feller beeld weergeven bij HDR beelden.

Of het het verschil in prijs waard is kan ik niet zeggen want geen idee wat het verschil is(wel offertes opgevraagd hoop ik, zie Samsung prijstopic) en wat jij bovenstaande 3 zaken waard vindt.

[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 18-01-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Ik zat naar IO op Netflix te kijken (65Q9FN) en kwam het volgende tegen, dit is rond 05:37:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TaS5sOC.jpg

Op PC + mobiel zie ik veel meer detail, hele olievlek rechtsonder is daar weg. Dus nu vraag ik mij af of dit gewoon QLED is, slechte instellingen of een defecte tv.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe dit er op jullie tv uitziet. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Ik ben er bijna uit welke tv ik ga aanschaffen en dat word waarschijnlijk de QE55Q9F. Dit is volgens mij en de reviews wel een goede keus. Maar klopt het dat deze alleen te koop is met een zwarte voet en niet in het zilver? Ik kan het nergens vinden. Dit toch ivm met de WAF. Voorlopig blijft de tv ook staan en word niet opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Arjant2 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Tja dat protocol is nogal brak, blijkbaar kan 1 apparaat ergens in de keten de hele boel verstoren zodat niets het meer doet. Hopelijk hiermee opgelost.

[...]

Dat is niet zo zeer een Samsung probleem volgens mij, maar een probleem met de Mediabox. Beter even op Ziggo forum kijken, want daar zie je dit topic regelmatig voorbij komen.
Inmiddels erachter gekomen dat de box wel aangaat bij het aanzetten van de tv, maar niet uit. Dat is op zich niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:46:
Ik ben er bijna uit welke tv ik ga aanschaffen en dat word waarschijnlijk de QE55Q9F. Dit is volgens mij en de reviews wel een goede keus. Maar klopt het dat deze alleen te koop is met een zwarte voet en niet in het zilver? Ik kan het nergens vinden. Dit toch ivm met de WAF. Voorlopig blijft de tv ook staan en word niet opgehangen.
Zover ik weet hebben de Q9FN modellen allemaal een zwarte voet, even als een zwarte bezel.
Er is geen zilveren variant.
De goedkopere versies hebben juist weer een zilveren bezel en voet en is er geen zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Ik ga de Samsung QE55Q9F aanschaffen en wil hem op een muurbeugel bevestigen, maar ik kan nergens vinden op welke hoogte de onderste vesa schroefgaten zitten. Ik wil de beugel vast ophangen en daarvoor is deze info belangrijk . Wie kan me helpen?
De vesa maat is trouwens ook erg onzeker!

[ Voor 8% gewijzigd door manvanstaal op 21-01-2019 13:30 ]

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
manvanstaal schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:22:
Ik ga de Samsung QE55Q9F aanschaffen en wil hem op een muurbeugel bevestigen, maar ik kan nergens vinden op welke hoogte de onderste vesa schroefgaten zitten. Ik wil de beugel vast ophangen en daarvoor is deze info belangrijk . Wie kan me helpen?
De vesa maat is trouwens ook erg onzeker!
ik heb deze gebruikt voor mijn 2018 Q9FN:

https://www.samsung.com/n...gap-wall-mount-wmn-m13ea/

werkt perfect, slechts een deel van je vraag beantwoord !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
mtv1 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:37:
[...]

ik heb deze gebruikt voor mijn 2018 Q9FN:

https://www.samsung.com/n...gap-wall-mount-wmn-m13ea/

werkt perfect, slechts een deel van je vraag beantwoord !!!
Bedankt, maar ik gebruik een grote zwenkarm die op de vesa gaten moet worden bevestigd en niet de Samsung beugel 😢

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Ik heb die van mij vorige week opgehangen aan een Vogel's steun. Wil je de hoogte van de onderste VESA gaten weten t.o.v. onderkant tv dan kan ik dat vanavond wel even voor je checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Kroepoekoe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:43:
Ik zat naar IO op Netflix te kijken (65Q9FN) en kwam het volgende tegen, dit is rond 05:37:

[Afbeelding]

Op PC + mobiel zie ik veel meer detail, hele olievlek rechtsonder is daar weg. Dus nu vraag ik mij af of dit gewoon QLED is, slechte instellingen of een defecte tv.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe dit er op jullie tv uitziet. Alvast bedankt :)
Hoi Lees dat jij een q9fn hebt en netflix kijkt :)
Ik ben ook voor een nieuwe tv aan het kijken en ik twijfel tussen de zf9 van sony en de q9fn.
Hoe is netflix en dan met name de afleveringen met Dolby Vision, dit omdat de q9fn geen DV weergeeft. Het lijkt me dat DV een gemis is ....
En mis je veel detail in donkere films, dat komt nog weleens terug in de tests.
Dank alvast!

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:01
Arjant2 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:18:
@jasper7878 grootste verschillen zijn:
-Q7F heeft de one connect box, Q6F niet
-Q7F heeft de luxere voet in het midden en de Q6F de pootjes aan de zijkant (wat er niet toe doet als je hem ophangt maar wel als je hem op een meubel neerzet)
-Q7F heeft 1500 nits piekhelderheid en de Q6F 1000 nits, Q7F kan dus een flink feller beeld weergeven bij HDR beelden.

Of het het verschil in prijs waard is kan ik niet zeggen want geen idee wat het verschil is(wel offertes opgevraagd hoop ik, zie Samsung prijstopic) en wat jij bovenstaande 3 zaken waard vindt.
Q6 is in de basis een NU8000, met daarop wat Quantom Dots.
Q7 is daadwerkelijk als QLED opgebouwd, dat verschil zie je wel

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Arjant2 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:40:
[...]

Zover ik weet hebben de Q9FN modellen allemaal een zwarte voet, even als een zwarte bezel.
Er is geen zilveren variant.
De goedkopere versies hebben juist weer een zilveren bezel en voet en is er geen zwarte versie.
Dank je wel. Kon er al weinig over vinden. Was er al een beetje bang voor.
Als hij eenmaal staat valt het vast wel mee. Anders moet hij maar weer terug, bestellen via website. Dan moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mike123 smaken verschillen natuurlijk. De vraag is dat wat je belangrijker vindt. Het beeld of de zilveren looks.
Ik heb hem ook staan en niet aan de muur en vindt het zwarte juist mooi want hij valt bij mij veel meer weg dan zilver. Maar dat ligt natuurlijk ook aan rest van je inrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
mike123 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Dank je wel. Kon er al weinig over vinden. Was er al een beetje bang voor.
Als hij eenmaal staat valt het vast wel mee. Anders moet hij maar weer terug, bestellen via website. Dan moet dat geen probleem zijn.
Hij heeft inderdaad zwarte pootjes. Heb je een VISA credit card? Dan krijg je leuke kortingen op je QLED. Scheelde mij €210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 10:40
GilbertvH schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:14:
[...]

Hij heeft inderdaad zwarte pootjes. Heb je een VISA credit card? Dan krijg je leuke kortingen op je QLED. Scheelde mij €210.
Hoe krijg je die korting dmv een visa creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heeft niet veel nut als je hem daar moet bestellen lijkt me aangezien er meestal de hoofdprijs gevraagd wordt in dat soort winkels?

[ Voor 0% gewijzigd door apis29 op 22-01-2019 20:15 . Reden: sp3llink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

jasper7878 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:27:
hallo, ik ben bezig met de aanschaf nieuwe tv, als ik kijk naar de 75 inch qleds, zie ik van Samsung een QE75Q7F en de QE75Q6F, hiertussen zit een aanzienlijk prijsverschil. ik heb deze 2 TV's nog niet naast elkaar kunnen zien dus echt vergelijken kan niet anders dan naar de specs kijken. echter geraak ik hier nietgeheel uit. wat zijn de grootste verschillen en is dit de prijs waard?
Voor mij was het dat niet waard maar ik zoek ook een Tv van +82 inch dan is de Q6F een koopje
Ik vergelijk ook met men 6 jaar oude Lcd en dan is zelfs de goedkopere Q6F 10 stappen vooruitgang

Tuurlijk zal 1 op 1 naast elkaar vergeleken een Q7/Q8/Q9/Oled beter zijn boeien als het maar goed beeld is en stukken beter is dan wat ik nu heb.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.