Netflix subs heb ik nog niet aangepast qua kleur, dat is wel een goede tip. Dat zal het enorme verschil in helderheid wel wat wegnemen. Ga ik eens testen
Het is overigens denk ik niet een Netflix issue inderdaad, volgens mij is het gewoon de locale dimming die dan teveel verschil 'creëert'. Zou m.i. bij alle content op moeten kunnen treden. Verder heb ik de groene tint en banding eigenlijk nog niet kunnen vinden maar ik ben eerlijk gezegd ook niet op zoek ;-)
Met vignette effect bedoel ik beelden als dit:

Vanuit het midden neemt de helderheid af naarmate je verder af bent; waardoor de hoeken duidelijk donkerder worden.
Met name op het grensgebied waarbij je ziet dat de vignette begint, zie ik de local dimming switchen. Toevallig een serie gezien op Netflix waarbij dat effect redelijk vaak ingezet werd in donkere scenes. Sowieso zie ik het alleen optreden in donkere scenes, nooit in lichte.
Verder nog een soort luxe-probleem ontdekt:
Daredevil op Netflix. Wat is dat een idioot donkere serie. Ik heb seizoen 1 op m'n vorige tv gezien die niet zo'n goede zwartweergave had, maar daardoor zag je wel altijd wat er gebeurde. Op deze QLED waren sommige scenes bijna geheel zwart. Geen probleem van deze tv maar een probleem van de serie, veel klachten over gevonden. Uiteindelijk de helderheid maar omhoog gezet om iets meer te zien.
Met vignette effect bedoel ik beelden als dit:

Vanuit het midden neemt de helderheid af naarmate je verder af bent; waardoor de hoeken duidelijk donkerder worden.
Met name op het grensgebied waarbij je ziet dat de vignette begint, zie ik de local dimming switchen. Toevallig een serie gezien op Netflix waarbij dat effect redelijk vaak ingezet werd in donkere scenes. Sowieso zie ik het alleen optreden in donkere scenes, nooit in lichte.
Verder nog een soort luxe-probleem ontdekt:
Daredevil op Netflix. Wat is dat een idioot donkere serie. Ik heb seizoen 1 op m'n vorige tv gezien die niet zo'n goede zwartweergave had, maar daardoor zag je wel altijd wat er gebeurde. Op deze QLED waren sommige scenes bijna geheel zwart. Geen probleem van deze tv maar een probleem van de serie, veel klachten over gevonden. Uiteindelijk de helderheid maar omhoog gezet om iets meer te zien.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana