Acties:
  • +1 Henk 'm!
De ondertitels verpesten bij mij het beeld niet.
Natuurlijk is het niet zoals OLED want je hebt nu eenmaal te maken met zones en geen individuele pixels.
Dus je zal altijd houden dat de zones met ondertiteling wat meer licht geven dan donkere zones erom heen.

En wie er wil kan altijd ff langskomen kijken in Den Haag ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Bedankt dan ga ik voor 1650 ook maar een q9 scoren.
Dan scoor ik ook voor 299 (incl cashback) ook de n650 soundbar bij correct.
Arjant2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:05:
En wie er wil kan altijd ff langskomen kijken in Den Haag ;)
Ik woon toevallig in Den Haag ;)
Maar lijkt mij niet nodig haha

[ Voor 90% gewijzigd door madmaus op 25-11-2018 17:12 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:05
Daytime tv? Of connect box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Arjant2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:54:
[...]

Je kjjkt naar youtube filmpjes van de QLED 2017 modellen en dat heeft dus helemaal niets van doen met de 2018 Q9FN. Dat is niet eens FALD dus appels en peren.

Dus nee hoor dat netflix probleem speelt niet bij andere content.
Ik heb de Q9F ook al paar maanden en heb er geen last van bij andere content.
Ja je hebt te maken met local dimming, dat is altijd bij FALD maar dat het hele beeld oplicht zoals bij netflix is gewoon niet waar. Je moet ook geen filmpjes kijken met oude firmware want het local dimming algoritme is flink aangepakt inmiddels.
Wil je niet het compromis, wat FALD is, dan moet je een OLED nemen.
Hoe zit het met dit filmpje, herken jij dit beeld? Ik sta letterlijk op het punt de Q9 te kopen, maar dit vind ik niet acceptabel. Dus ik vroeg mij af of dit een faulty panel kan zijn, of dat het misschien gefikst is met firmware aangezien je zegt dat firmware flink aangepakt is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik weet niet zo goed waar je op doelt maar de one connect box is de voornaamste reden dat ik samsung wil. Ivm opvangen van de tv.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kroepoekoe schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:30:
[...]

Hoe zit het met dit filmpje, herken jij dit beeld? Ik sta letterlijk op het punt de Q9 te kopen, maar dit vind ik niet acceptabel. Dus ik vroeg mij af of dit een faulty panel kan zijn, of dat het misschien gefikst is met firmware aangezien je zegt dat firmware flink aangepakt is.

Thanks!
Ook dat is nog de eerste firmware en ook wel aangepakt. Helemaal weg is het niet. Maar het is wel in vrij specifieke gevallen. Zelf is het mij pas 1x opgevallen in de tijd dat ik de tv heb.

Voor de duidelijkheid ik geef hier mijn ervaringen weer, misschien zie ik dingen niet die anderen wel zien.
Daarom blijf ik altijd zeggen, wil je perfecte zwart weergave dan moet je bij OLED zijn, al zitten daar ook weer de bekende nadelen aan.
Jammer genoeg bestaat de perfecte tv nog steeds niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzn
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11-2021
giantgiantus schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:55:
De 55q9fn voor 1050 is wel heel aantrekkelijk.
Waar heb je die prijs gekregen? Als ik in dit topic zoek naar 1050 of 1450 krijg ik enkel jou posts te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jenzn schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:06:
[...]

Waar heb je die prijs gekregen? Als ik in dit topic zoek naar 1050 of 1450 krijg ik enkel jou posts te zien.
Even in het juiste topic zoeken en/of bespreken, er is een samsung prijzen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzn
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11-2021
Arjant2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:52:
[...]

Even in het juiste topic zoeken en/of bespreken, er is een samsung prijzen topic.
Daar vind ik niet direct iemand die over de genoemde prijs spreekt, vandaar dat ik het hier even vroeg aan de persoon die de prijs vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik merk terwijl ik kijk naar de serie The Terror op Amazon Prime dat wit niet volledig wit is. Een probleem wat helaas nog altijd bij televisies te vinden is. Ik had het met de Panasonic VT30 plasma jaren geleden ook al.

Het is een serie met heel veel sneeuw en dan zie je echt een groene waas eroverheen. Ik merkte het ook op tijdens een 100% witte achtergrond, daar zag ik naast die groene waas ook een soort DSE iets. Ik ga hem niet terugsturen want dan blijf je bezig maar ik hou het wel in de gaten.

Oh dat is met de Q9 trouwens, 65 inch versie.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 26-11-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:05
Jenzn schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:06:
[...]

Even Apollo mailen of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:06
Ik overweeg een Frame 2.0 aan te schaffen en dat is geen QLED, maar heeft wel 'n One Connect Box.

Klopt het dat de 2018-Box een stuk groter is dan het model van vorig jaar (zeer waarschijnlijk door de toevoeging van voeding via diezelfde kabel)

Coolblue toont (volgens mij ten onrechte) een foto van het oude model.
https://www.coolblue.nl/p...g-the-frame-ue55ls03.html

En bij Samsung staat de nieuwe:
https://www.samsung.com/n...rame-ls03/UE49LS03NASXXN/

Op Reddit vond ik deze maten:
wide 38cm x high 6.5cm x deep 13cm
https://www.reddit.com/r/..._samsung_one_connect_box/

Zit Coolblue er inderdaad naast met hun foto's en is die OCB ongeveer 6.5cm hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Net nog een QE65Q9FN besteld bij Apollo. Levertijd 4-7 dagen, hopelijk gaat dat goed ivm cashback actie waarbij de aanvraag uiterlijk 3 december (met 7 dagen dus) op de post moet :/

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb er zondag eentje besteld. Helaas nog niets over gehoord behalve we nemen contact met u op.
Hopelijk is de factuur datum uiterlijk vandaag en ik lees dat samsung strikt is in de einddatum dan de actie dus hopelijk komt ie optijd binnen voor cashback.

[ Voor 17% gewijzigd door madmaus op 26-11-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23
madmaus schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:15:
Ik heb er zondag eentje besteld. Helaas nog niets over gehoord behalve we nemen contact met u op.
Hopelijk is de factuur datum uiterlijk vandaag en ik lees dat samsung strikt is in de einddatum dan de actie dus hopelijk komt ie optijd binnen voor cashback.
Neem even contact op met Samsung, volgens mij geven ze ook tijdelijke registratie nummers uit. Zag dit namelijk ook voorbij komen op hun forum.
Edit: https://eu.community.sams...ashback-Actie/td-p/771522

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 27-11-2018 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ah top. ze zijn nog enigzins coulant erin. ik ga ze even mailen en anders bellen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Tijdens het scrollen door de promo’s kwam ik deze ook tegen.

Garantie tegen inbranden gedurende de levensduur van het product. Ook al zal je hier niet zo snel last van hebben...

Product aangeschaft tussen 01-06-17 - 30-12-18
Upload documenten voor 14-januari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ik heb net Apollo gebeld. Zeer vriendelijke meneer aan de telefoon. Die gaf dat dat Samsung problemen heeft met leveren. de levertijd van 7 dagen gaat niet gehaald worden en zal waarschijnlijk nog wel langer worden.
Ze waren er duidelijk zelf ook niet blij mee en zijn in contact met Samsung.

Ze gaan vandaag of morgen een email naar iedereen versturen waarin ze uitleggen hoe je alsnog de cashback alvast kan claimen.
volgens Apollo is het geen enkel probleem dat de TV later komt ivm cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kan iemand mij uitleggen hoe Bixby werkt? Zodra ik de functie gebruik en een engelse spraak opdracht "channel number 24" wordt ik met de herkende tekst naar een pagina geleid met zoekresulataten over de spraak opdracht channel number 24 ipv overgaan naar kanaal 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik heb ook informeel zoiets gehoord over een tijdelijk serienumer dat je initieel kan opvoeren, waarna Samsung je gaat contacten met de boodschap dat het serienummer niet lijkt te kloppen en of je dit kan aanpassen. Als het goed is komt alles dan in orde. Dat zou helemaal goed zijn dus.

Ik begrijp zelf overigns niet helemaal waarom Samsung niet gewoon de aanvraagdatum voor de cashback (dus niet aankoopdatum) niet gewoon met 2 weken kan oprekken, bovenstaande proces lijkt mij een stuk omslachtiger en bied bovendien nog de ruimte om dit later wellicht alsnog weer aan te passen (?).

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Animal_X schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:01:
Ik heb ook informeel zoiets gehoord over een tijdelijk serienumer dat je initieel kan opvoeren, waarna Samsung je gaat contacten met de boodschap dat het serienummer niet lijkt te kloppen en of je dit kan aanpassen. Als het goed is komt alles dan in orde. Dat zou helemaal goed zijn dus.

Ik begrijp zelf overigns niet helemaal waarom Samsung niet gewoon de aanvraagdatum voor de cashback (dus niet aankoopdatum) niet gewoon met 2 weken kan oprekken, bovenstaande proces lijkt mij een stuk omslachtiger en bied bovendien nog de ruimte om dit later wellicht alsnog weer aan te passen (?).
Samsung had eerst aangegeven dit te doen maar ze zijn daar op terug gekomen.
Dus daarom zal je een fictief serienummer moeten gebruiken.
Ik heb ooit gelezen dat de cashback actief door een extern bureau gedaan worden.

Samsung geeft aan:
je kunt als serienummer VERLATELEVERING invullen. Je kunt nu dus al registreren en zodra de TV binnen is, kun je dit doorgeven met de resterende gegevens/documenten. Dan kunnen we dit voor je aanpassen.

Het enige wat dan nodig is de factuur. Die ging apollo in orde maken komende periode.

[ Voor 14% gewijzigd door madmaus op 27-11-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Animal_X schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:48:
Net nog een QE65Q9FN besteld bij Apollo. Levertijd 4-7 dagen
Waar zie jij dit staan? Ik heb enkel een orderbevestiging ontvangen, maar er staat nergens een levertijd bij. Maak mij dus ook zorgen over de cashback-actie.

[ Voor 7% gewijzigd door Kroepoekoe op 28-11-2018 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

4-7 dagen staat gewoon op de website. Echter wat ik begrijp van de vriendelijke winkelmedewerker is dat donderdag een eerste levering wordt verwacht en een week later een volgende levering.

Volgens Apollo moet dit geen issue zijn voor cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:06
We hebben met de black friday actie een QE65Q9FNAL aangeschaft, maar weet iemand of het mogelijk is de gevraagde informatie aangetekend te verzenden naar het antwoordnummer van Samsung? Ik wil er graag zeker van zijn dat alle informatie op tijd bij Samsung binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
vistu schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:00:
We hebben met de black friday actie een QE65Q9FNAL aangeschaft, maar weet iemand of het mogelijk is de gevraagde informatie aangetekend te verzenden naar het antwoordnummer van Samsung? Ik wil er graag zeker van zijn dat alle informatie op tijd bij Samsung binnen is.
Natuurlijk kan dat maar wat heb je er voor over?
Ik vond de prijzen van post.nl wat gortig om dat aangetekend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Miki schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:49:
[...]

Natuurlijk kan dat maar wat heb je er voor over?
Ik vond de prijzen van post.nl wat gortig om dat aangetekend te doen.
Tja, het gaat om 400 euro cashback, ik betaal met liefde een tientje om er zeker van te zijn dat de cashback goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
vistu schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:15:
[...]

Tja, het gaat om 400 euro cashback, ik betaal met liefde een tientje om er zeker van te zijn dat de cashback goed gaat.
Waarom stel je de vraag dan als je het antwoord al weet :?

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 28-11-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb gister m'n QE55Q9FN ontvangen en vandaag de envelop naar samsung opgestuurd. De medewerker bij het postkantoor was zo aardig om hem als pakket te versturen. Nu heb ik een bewijs met datum en een track en trace code :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Miki schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:51:
[...]

Omdat de vraag was of aangetekend naar een antwoordnummer kan, niet of ik het wil betalen. Maar bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Miki schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:51:
[...]

Hij betaalt met liefde tientje om er zeker van te zijn dat het goed gaat. Hij wist niet of die verzendwijze tot de mogelijkheden hoort.
Daarom stelt hij de vraag. Dit vind heel makkelijk op te maken als je zijn berichten leest......echt heel makkelijk.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Verwijderd

devilsnight schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:42:
Raar dit hoor. Ik heb de subs naar transparent gezet via mijn telefoon in mijn Netflix account settings, maar wanneer ik het test op de tv app is er helemaal niets aan veranderd.

Maar wel op de Xbox Netflix app...

Volgens mij sluit Netflix op de tv dan niet echt volledig af wanneer je exit Netflix doet.
Logisch deze samsung app op de tv geeft geen ondersteuning voor transparant, ik kijk via de Nvidia Shield naar Netflix die app geeft wel ondersteuning voor transparant dan zie je het verschil duidelijk.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:27:
[...]

Logisch deze samsung app op de tv geeft geen ondersteuning voor transparant,
Oké, staat dat ergens benoemd?

Sowieso schrijf je zo!

• VD Berg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
devilsnight schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:42:
Raar dit hoor. Ik heb de subs naar transparent gezet via mijn telefoon in mijn Netflix account settings, maar wanneer ik het test op de tv app is er helemaal niets aan veranderd.

Maar wel op de Xbox Netflix app...

Volgens mij sluit Netflix op de tv dan niet echt volledig af wanneer je exit Netflix doet.
Dat had ik ook in de eerste instantie. Als ik daarna de Netflix app afmeld op mijn tv en opnieuw aanmeld dan veranderde hij de ondertiteling wel.

[ Voor 4% gewijzigd door VD Berg op 29-11-2018 15:37 ]

Verwijderd

Veranderen van subtitels doet de Netflix app op de Samsung tv maar transparant word niet ondersteund aangezien er geen verandering plaatsvind als je dat insteld, bij de app op de Nvidia Shield zie je duidelijk het verschil Russen transparant of geen transparant.

• devilsnight
Nee het klopt wel. Even uitloggen of ander profiel kiezen en weer terug en het is goed. Echter zelfs dan nog heb ik met bepaalde content op Netflix dat de brightness oplicht. De film Hold the dark ofzo, zoiets, met HDR, behoorlijk gedimde subs en toch die brightness die even omhoog gaat.

Verder moet ik helaas zeggen dat mijn Q9 toch echt best last heeft van dat rare groene effect wat vooral door grijze achtergrond te zien is, of wanneer ik in games in de lucht kijk of naar (donker) grijze muren. Dan zie je echt dat het niet klopt. Volgens mij is dit dan dat DSE zoals men het noemt. Ik zit alleen heel erg te twijfelen over wat ik moet gaan doen. Laten ophalen voor een nieuwe, zonder te weten of het überhaupt iets gaat uithalen? Daarnaast het behoorlijk irritante karwei om in mijn eentje deze gigantische tv weer los te halen (de voet) en in de doos doen etc. Aan de andere kant, nu heb ik die winkel garantie nog en na twee weken niet meer toch? Volgens mij moet ik daarna bij Samsung zijn.

Twee voorbeelden

Voorbeeld 1 is een donkergrijze achtergrond en deze foto laat het erger lijken dan het is, maar geloof me als ik zeg dat het nog steeds behoorlijk erg is en vooral te zien in games wanneer ik een donkergrijze muur, object voor me heb of een gebied van die kleur.

https://abload.de/img/img_20181129_222235b7d7c.jpg

En dit is in het my games and apps scherm van Xbox One X.

https://abload.de/img/img_20181128_143759u9fx8.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 29-11-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VD Berg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
Ik had eerst een Q9FN die ook erg veel last had bij donkere scenes met daarin ineens een lichter object of ondertiteling dat het hele scherm helderder werd en als het weg was weer dimde. Deze zat op firmare 1134.

Ik kwam toen ook veel verschillende fora tegen waarin mensen dit probleem hadden, dus ik dacht dat zal wel een universeel probleem zijn wat bij deze tv dus nog meer merkbaar is door het hogere contrast, want mijn andere tv (een F6400) die dimt ook in donkere scenes, maar die heeft het probleem met ondertitels ook niet op een manier dat storend is.

Uiteindelijk de tv toch omgeruild (andere reden) en deze heeft er dus zo goed als geen last van. Dat verbaasde mij juist. Deze zit dan wel op firmware 1153 en kwam hiermee vanuit de doos al, dus mogelijk is dit er eentje van een latere productiedatum. Uiteindelijk dus wel blij dat ik hem omgeruild heb.

Wat ik wel merk bij deze is dat als er een heel donker beeld is zoals in ambient mode het venster met de klok, dat hij dan het hele scherm verlicht en je dan een soort clouding op verschillende plekken ziet. Maar verder zie ik dat dan nergens met normale content, dan dimt hij de overige locaties gewoon goed.

Dat probleem wat jij hierboven laat ziet dan heeft mijne bijvoorbeeld bij het titelscherm van Netflix, maar verder zie ik dat nergens, ook niet in games of films oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Mogen we hier ook problemen melden?

Ik heb sinds vandaag de Q9FN 55inch. Bijna alles werkt goed. Ziggo via receiver(NAD t748V2) en receiver via HDMI ARC aangesloten op de connect box van Samsung. Ik krijg netjes beeld en geluid via de receiver.
Toen probeerde ik mijn HDR(HD media player) te starten. Deze is ook op de receiver aangesloten. Helaas krijg ik hem niet te zien als device. Ik switch op mijn receiver naar HDMI2. Het bron wordt niet gevonden door de TV.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Ik heb net de e-mail van Apollo doorgenomen met daarin de e-mail van Samsung zelf over de cashback-actie. Daarin staat dat bij het invullen van het formulier je "XXXXXXXXXXXXXXX" moet invullen. En ook dat je een aankoopbon moet aanleveren. Maar ik kreeg deze e-mail pas nadat ik het formulier al had ingevuld. Ik had met Samsung gebeld, en zij zeiden tegen mij dat ik "VERLATELEVERING" moest invullen, dat heb ik dus ook gedaan. Een aankoopbon heb ik niet, dus ik heb niks geüpload.

Nu vraag ik me af of ik misschien mijn orderbevestiging via e-mail had moeten screenshotten. Het formulier opnieuw invullen gaat niet, en het bestaande formulier bewerken zie ik nergens terug. Bellen heeft ook geen zin aangezien Samsung pas maandag (3 december) bereikbaar is, en in de e-mail staat duidelijk dat het vóór 3 december ingediend moet zijn dus op maandag wachten heeft geen zin.

Hoe heeft de rest hier dit gedaan? Wat heb je ingevuld/geüpload? En wat heb je allemaal op de post gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yip
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 12:38

Yip

Je moet voor 3 december registreren, dit staat ook in de mail. Je kan later de bon+streepjescode van de doos opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb de aankoopbon wel geüpload.
Samsung had mij eerder hetzelfde advies gegeven. Samsung geeft je de mogelijkheid om aan te zullen.
Anders moet je samsung even via Facebook benaderen en de situatie uitleggen. Ik krijg altijd vrij snel reactie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik had mijn aanvraag op een tablet gedaan dus ik had geen mogelijkheid om een bon te uploaden als ook het betreffende registratieformulier te printen. Ik heb dus Samsung gebeld en de situatie uitgelegd en toen te horen gekregen dat ze een uitzondering maken en eea in het systeem zouden noteren. De specifieke registratie link is namelijk maar 1x in te vullen.
Al met al denk ik dat het wel goed gaat komen gezien ze zelf ook eea onhandig in elkaar hebben gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik probeer mijn aakoop nu te registreren bij Samsung. Echter, ik zie nergens een mogelijkheid om een factuur te uploaden… In welke stap van het proces zou dit moeten gebeuren?

Edit: Even contact gehad met Samsung. Die geeft aan dat er niks te uploaden is, factuur zsm per post opsturen… Vreemd dat er hier mensen zijn die aangeven hem geupload te hebben via de website.

[ Voor 35% gewijzigd door Animal_X op 01-12-2018 11:20 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Yip schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:42:
Je moet voor 3 december registreren, dit staat ook in de mail. Je kan later de bon+streepjescode van de doos opsturen.
In de bevestigingsmail na het invullen van het contactformulier staat het volgende:
LET OP: Om je deelname compleet te maken dien je de volgende documenten nog op te sturen:
- Het ingevulde, uitgeprinte online registratieformulier
- Een kopie van de aankoopbon
- De originele streepjescode van de verpakking met daarop het serienummer

Stuur deze documenten uiterlijk 3 december 2018 op naar het onderstaande adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ja, precies. Niks digitaal uploaden dus. Per post met met een postzegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Animal_X schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:54:
Misschien lees ik het verkeerd, maar hij leek te insinueren dat je voor 3 december niks hoeft op te sturen, maar dat moet dus wel volgens de e-mail. Gewoon een PSA :P

[ Voor 15% gewijzigd door Kroepoekoe op 01-12-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Animal_X schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:54:
Antwoordnummer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yip
  • Laatst online: 06-09 12:38

Yip

Ik heb Apollo nog gebeld en gesproken met Michel en hij vertelde me dat ik niet 2x iets op de post hoef te doen. Registreren en wachten totdat je tv binnen is en dan alles in een brief versturen.

Hij gaf ook nog aan dat Samsung de afhandeling door een extern bedrijf laat doen en dat ze met de verkeerde serial methode enkele weken rekken voor de consument.

Als laatste gaf Michel mij mee dat het al vaker is voorgekomen dat Samsung acties niet op tijd kan leveren en dat het altijd goedgekomen is. Als je je beter wil voelen kan je natuurlijk altijd zelf contact opnemen met Apollo/ander leverancier en of met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb ook contact met Samsung gehad hierover
Wat je voor 3 december moet doen:
- Registreren online (met xxxxxxxxxxxxx)

Wat je uiterlijk 3 december moet doen:
- Alle documenten die je al hebt (bewijs registratie en factuur aankoop) al opsturen (mijn interpretatie van uiterlijk 3 december is voor 3 december op de post doen)

Als TV binnen is:
- De streepjescode uit de verpakking knippen en los opsturen inclusief briefje met registratiegegevens (voor koppelen code met eerdere registratie). Ik stuur dan gewoon dezelfde documenten nog een keer inclusief streepjescode)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Laatst online: 13:33
Danfoss schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:05:

- Alle documenten die je al hebt (bewijs registratie en factuur aankoop) al opsturen (mijn interpretatie van uiterlijk 3 december is voor 3 december op de post doen)

Als TV binnen is:
- De streepjescode uit de verpakking knippen en los opsturen inclusief briefje met registratiegegevens (voor koppelen code met eerdere registratie). Ik stuur dan gewoon dezelfde documenten nog een keer inclusief streepjescode)
De medewerker van Samsung heeft mij wel laten weten dat ik eerst contact moest opnemen voordat ik de streepjescode van de verpakking op stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Ik heb ook (weer) gebeld. Mij werd verteld om het formulier op te sturen samen met mijn orderbevestiging (ik heb nog geen factuur ontvangen) van Apollo. En ze gaven mij een registratienummer, dat anders is dan het nummer op mijn registratieformulier, dat ik op mijn geprinte formulier moest opschrijven.

Wanneer ik de tv heb moet ik het echte serienummer met factuur z.s.m. opsturen naar hetzelfde adres, met het eerder gegeven registratienummer erbij.

En dit moest ik allemaal voor maandag opsturen mét poststempel. Postkantoor wist met dat laatste geen raad, dus hebben ze er een aangetekende brief van gemaakt.

Oh, en ik moest "VERLATELEVERING" gebruiken i.p.v. "XXXXXXXXX". Lekker vaag weer allemaal :P

[ Voor 12% gewijzigd door Kroepoekoe op 01-12-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Oke dus wel iets opsturen. Dan moet ik dat nog morgen doen dus. Ze zijn niet echt duidelijk hierover.
Samsung zei tegen mij dat ik moest wachten met het opsturen tot ik de tv heb.
Kan ik dat registratie formulier nog krijgen eigenlijk?
Of is dat gewoon het formulier waar ik terecht kom als ik op de link klik?

[ Voor 53% gewijzigd door madmaus op 01-12-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Achteraf met het gedoe van het opsturen van allerlei formulieren had ik de tv ook direct bij Samsung kunnen kopen. Dan was de cashback gelijk verrekend met de aankoop.
Ben nu wel iets goedkoper uit en heb 5 jaar garantie via HiFi klubben maar als alles goed gaat pas over een paar weken mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ja ik ben ook geneigd om alles te annuleren met dit gedoe. Maar goed toch maar even invullen.
Het originele registratie formulier kan ik ook niet meer terug krijgen als je dat niet meteen uitgeprint had.
Nu dus de email met een briefje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met een tracking code de formulieren verzonden, excl.nog te ontvangen serienummer. Heb verzonden naar antwnr 1049 6200vb maastricht. Postnl meldt dat er bezorgd is op postbus 40001 6203ab maastricht. Hoop dat dat goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 08:24
oke, dan heb ik nog een vraagje ,

Ik heb thuis een ps4 pro, een iptv box van kpn en een denon x1300 versterker.

Daar zitten al mijn apparatuur op ivm surround systeem. Als ik een qled koop met connect box heeft dat nog wel zin ??

Ja er bestaat zo iets als ARC maar dat werkt niet altijd erg fijn , dan heb je wel tv geluid maar weer niet van je apps op je tv bijvoorbeeld ….

dus alles gaat eerst via de versterker, (denon x1300w ) en dan pas naar de tv, dan wordt het dus … eerst alles naar de versterker... dan naar de connect box. en dan pas naar de tv.

heb net even nagekeken mijn versterker geeft in ieder geval hdr door, niet geheel onbelangrijk als ik toch een nieuwe tv ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
Mijn broer heeft vorige week een 55qf9 gekocht. Met USB zijn er 2 gekke dingen.

1) Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om een USB stick of USB harddisk netjes te verwijderen. Bij bron zit alleen "toevoegen aan start" en "informatie".
2) mijn broer zweert dat hij met het aansluiten niks aparts gedaan heeft. De tv lijkt echter de gehele harddisc encrypt te hebben. Op elke pc geeft hij Access denied, zelfs file permission hard overnemen werkt niet. Op de tv zelf is zijn de foto's en films wel gewoon te zien.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Danfoss schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:05:

Als TV binnen is:
Zo heb ik het ook begrepen van Samsung. Heb helaas dat officiële registratieformulier niet meer want opgestuurd en geen mogelijkheid om opnieuw te maken. Ik heb wel de bevestiging in de mail, die ongeveer dezelfde gegevens bevat (waaronder het belangrijke registratienummer). Ik ga dan ook alles nog weer opsturen en met het uitgeknipte serienummer erbij. De initiële registratie en aankoopbon heb ik zonder track&trace opgestuurd, de zending mét het serienummer ga ik wel voorzien van code voor de zekerheid.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zojuist een mail en sms ontvangen over de Black friday promotie actie. Mijn brief is dus ontvangen en wordt nu gecontroleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb zondag alsnog alles op de bus gedaan.
Ook al heeft samsung letterlijk gezegd pas alles op de bus te doen na ontvangst van de tv.
Echter nu is de aangetekende brief vertraagd waardoor die nog niet ontvangen is. Overigens is het sowieso raar aangezien er staat koerier is onderweg.
Hopen dat dat goed gaat.
Gelukkig heb ik bewijs dat het voor 3 december verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier de televisie q9fn ook ontvangen nu, wat een prachtig beeld! Geen dode pixels voor zover ik kan zien, héél weinig DSE (veel minder dan vorige tv) wat eigenlijk niet zichtbaar is tenzij je er naar zoekt.

Over de cashback actie:
Zit nu een beetje in dubio, moet ik nu meteen het echte serienummer er achter aan sturen of wachten tot Samsung aangeeft dat het tijdelijke nummer niet klopt? Ik heb nog geen bevestiging dat Samsung m'n registratiepapieren ontvangen heeft namelijk. Misschien maar weer even contact opnemen met Samsung..

@Miki wanneer heb jij de papieren verstuurd per post?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Cloud schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:51:
Hier de televisie q9fn ook ontvangen nu, wat een prachtig beeld! Geen dode pixels voor zover ik kan zien, héél weinig DSE (veel minder dan vorige tv) wat eigenlijk niet zichtbaar is tenzij je er naar zoekt.

Over de cashback actie:
Zit nu een beetje in dubio, moet ik nu meteen het echte serienummer er achter aan sturen of wachten tot Samsung aangeeft dat het tijdelijke nummer niet klopt? Ik heb nog geen bevestiging dat Samsung m'n registratiepapieren ontvangen heeft namelijk. Misschien maar weer even contact opnemen met Samsung..

@Miki wanneer heb jij de papieren verstuurd per post?
Ik heb mijn Q9F op de 23ste gekocht bij HiFi Klubben en zelf meegenomen naar huis. De 24ste heb ik alle gevraagde documenten netjes in een enveloppe gedaan en bij het lokale postkantoor in de betreffende bak gedaan.
Volgens de supportlink rondom promoties geeft Samsung aan dat ze zelf in contact treden als ze informatie missen. Ik zou dan ook even wachten in plaats van nu opsturen en het risico lopen dat dan eea mis gaat.
Zie ook: https://publish.samsungsi...aag_incompleet_is,_wat_nu?

Ik ben verder erg blij met de tv. Beeld is fenomenaal en ook de connectbox en afhandeling van hdmi apparaten is erg prettig. Dit heeft Samsung echt goed op orde, de KPN setup box wordt bijvoorbeeld volledig herkend en integreert met je tv menu als een app.
Enig minpuntje dat ik heb gevonden is dat in onze regio Bixby maar half is geïmplementeerd.
Ik heb op het Samsung community forum een poging gewaagd maar een aflevering van de walking dead is nog spannender momenteel :/
Check: https://eu.community.sams...e-het-werkt-nu/m-p/776171

Bixby spraakopdrachten die ik heb ontdekt:
  • home - weergave centraal menu Samsung tv
  • channel up of down - spreekt voor zich
  • volume up of down - spreekt voor zich
  • channel list of channel guide - tv gids KPN ontvanger
  • record - opnemen menu van je KPN tv ontvanger
  • settings - Samsung tv menu
  • yellow, green, blue of red button - gele, groene, blauwe of rode knop van je afstandbediening
  • Apps - Samsung app omgeving
  • Youtube app - je komt in een soort menu waar je de specifieke app kunt starten maar helaas niet direct naar de app
  • Netflix app - idem aan bovenstaande
Misschien een idee als anderen hier eventueel deze lijst willen aanvullen als ze iets gevonden hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 05-12-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Miki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:22:
[...]

Ik heb mijn Q9F op de 23ste gekocht bij HiFi Klubben en zelf meegenomen naar huis. De 24ste heb ik alle gevraagde documenten netjes in een enveloppe gedaan en bij het lokale postkantoor in de betreffende bak gedaan.
Volgens de supportlink rondom promoties geeft Samsung aan dat ze zelf in contact treden als ze informatie missen. Ik zou dan ook even wachten in plaats van nu opsturen en het risico lopen dat dan eea mis gaat.
Zie ook: https://publish.samsungsi...aag_incompleet_is,_wat_nu?
Ah daar zit wel wat tijd tussen versturen en verwerking dus, dan kan ik rustig nog even afwachten. En wachten tot ze in contact treden was ook mijn gevoel. Als ik nu instuur en om wat voor reden dan ook zien ze de latere zending eerst en zien dan de poststempel die na 3 december is, ben ik bang dat ze de hele registratie daardoor afkeuren.

Goed, ga ik ook gewoon afwachten tot Samsung bevestigt dat het aangekomen is en ze informatie missen :)
Ik ben verder erg blij met de tv. Beeld is fenomenaal en ook de connectbox en afhandeling van hdmi apparaten is erg prettig. Dit heeft Samsung echt goed op orde, de KPN setup box wordt bijvoorbeeld volledig herkend en integreert met je tv menu als een app.
Die integratie is echt heel goed ja. Ik heb zelf dan een Shield TV, die overigens niet als zodanig herkend werd, en die wordt automatisch uitgezet als ik een app van de tv start. En dus weer ingeschakeld als ik uit die app kom en terug op die HDMI input :)

One connect box is ook heel fijn, ik vind het ongelooflijk dat alles over dat ene dunne draadje kan. Ik had verwacht dat men wat overdreef over de 'dikte' maar het is écht een dun kabeltje. Ik verwacht dat veel fabrikanten zullen volgen want het is gewoon zo logisch dat je je afvraagt waarom het niet altijd al zo geweest is.

Bixby gebruik ik zelf niet, dus dat heb ik geen ervaring mee.

edit:
Nog een pro tip (misschien hier wel bekend): als je last heb van de extreme helderheid van de tv als het 's avonds donker is: zet bij toegankelijkheidsopties de optie 'Hoog contrast' aan. Dan zijn alle menu's daarna zwart met witte letters. Dat scheelt echt bakken als je toevallig de smart home opent, terwijl je HDR beeld aan het kijken bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 05-12-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
En zojuist een mail gehad dat mijn aanvraag is goedkeurd en binnen 6 weken het geld wordt gestort. Ik ben blij, uiteindelijk €1499 betaald voor de 55” variant :)

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 05-12-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Miki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:23:
En zojuist een mail gehad dat mijn aanvraag is goedkeurd en binnen 6 weken het geld wordt gestort. Ik ben blij, uiteindelijk €1499 betaald voor de 55” variant :)
nice,

mijn postnl track code geeft nog steeds aan dat de zending onderweg is.
Dit is al sinds gisteren zo. Hopelijk is alles goed aangekomen.
voor de zekerheid stuur ik nog een keertje alles per gewone post op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
madmaus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:36:
[...]

nice,

mijn postnl track code geeft nog steeds aan dat de zending onderweg is.
Dit is al sinds gisteren zo. Hopelijk is alles goed aangekomen.
voor de zekerheid stuur ik nog een keertje alles per gewone post op.
Dit heb ik ook een keer gehad. Na 3 dagen bleef postnl zeggen dat er iets in het systeem waarschijnlijk niet goed stond. Ik heb winkel gebeld en die hebben vervolgens postnl gebeld. Ik kreeg toen te horen dat mijn pakketje(55" tv) was kwijtgeraakt.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Marcievg schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:13:
[...]

Dit heb ik ook een keer gehad. Na 3 dagen bleef postnl zeggen dat er iets in het systeem waarschijnlijk niet goed stond. Ik heb winkel gebeld en die hebben vervolgens postnl gebeld. Ik kreeg toen te horen dat mijn pakketje(55" tv) was kwijtgeraakt.
Lekker.
Postnl gebeld en die zeggen dat in hun systeem staat dat hij is afgeleverd met handtekening. Maar overtuigend klonk het niet.
Ook zei hij dat ik de ontvangende partij moest bellen of die het ontvangen hebben. Zo niet kunnen ze een onderzoek starten.
Daarna heb ik samsung gebeld en die zeggen wacht maar af je krijgt vanzelf bericht als het ontvangen is (kan 3 weken duren). Maar als het niet ontvangen is dus niet.
Als ik om deze stomme reden niet in aanmerking kom voor cashback is het wel zuur. En als ik dat pas hoor na 3 weken kan ik de tv ook niet retour sturen.
Maar goed samsung heeft een aantekening gemaakt.
Echt heel hoopvol klonk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 15:33
Iemand anders ook dermate problemen met de panelen van de Q9FN? Deze week / volgende week komt er weer een monteur van Samsung voor problemen met DSE en Zwarte strepen door het beeld. Paneel is al een keer vervangen door een nieuwe, maar de gene die er nu in zit is nog erger dan de vorige. Misschien pech met panelen lijkt het wel :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
madmaus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:12:
[...]

Lekker.
Postnl gebeld en die zeggen dat in hun systeem staat dat hij is afgeleverd met handtekening. Maar overtuigend klonk het niet.
Ook zei hij dat ik de ontvangende partij moest bellen of die het ontvangen hebben. Zo niet kunnen ze een onderzoek starten.
Daarna heb ik samsung gebeld en die zeggen wacht maar af je krijgt vanzelf bericht als het ontvangen is (kan 3 weken duren). Maar als het niet ontvangen is dus niet.
Als ik om deze stomme reden niet in aanmerking kom voor cashback is het wel zuur. En als ik dat pas hoor na 3 weken kan ik de tv ook niet retour sturen.
Maar goed samsung heeft een aantekening gemaakt.
Echt heel hoopvol klonk het niet.
Zolang je kunt aantonen met je bonnetje(die met t&t nummer) dat je op tijd verstuurd hebt komt het wel goed.

Ik vermoed namelijk dat omdat je het als een aangetekende brief hebt verstuurd deze niet in de specifieke brievenbus is beland maar, naar een kantoortje waar iemand een krabbel kon plaatsen bij onvangst, is binnengekomen. Dit lijkt ook te corresponderen met eerdere berichten over een andere locatie dan het betreffende adres waar eea naar toe gezonden moest worden. Uiteindelijk zal ook jouw post wel op de goede afdeling terecht komen alleen met een kleine omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Miki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:29:
[...]

Zolang je kunt aantonen met je bonnetje(die met t&t nummer) dat je op tijd verstuurd hebt komt het wel goed.

Ik vermoed namelijk dat omdat je het als een aangetekende brief hebt verstuurd deze niet in de specifieke brievenbus is beland maar, naar een kantoortje waar iemand een krabbel kon plaatsen bij onvangst, is binnengekomen. Dit lijkt ook te corresponderen met eerdere berichten over een andere locatie dan het betreffende adres waar eea naar toe gezonden moest worden. Uiteindelijk zal ook jouw post wel op de goede afdeling terecht komen alleen met een kleine omweg.
Dit lijkt inderdaad zo te zijn echter garanties kan niemand geven terwijl er wel consequenties aan kunnen hangen.

Overigens is het een raar verhaal dat de postnl vraagt om te bellen met de ontvanger terwijl ik een dienst afneem bij dat voor mij zou doen (daar betaal ik ook voor).
Bij mij stond trouwens ook een ander afleveradres ipv het antwoordnummer.
Maar goed we zien het wel. Ik heb ook van Apllo nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik ben ook meteen achter de cashback aangegaan en voor de zekerheid de brief naar Samsung aangetekend opgestuurd. Ik krijg vrij kort daarna bevestiging dat het was binnengekomen en later een bevestiging dat het allemaal was goedgekeurd.

Ineens een uurtje erna ontving ik een email dat ik nog van alles moest insturen. Ben gelijk de Samsung chat in gedoken en alles goed laten checken en het zat gelukkig dus allemaal ook in orde. Je kunt niet zeker genoeg zijn.

Valt jullie ook op tijdens bepaalde games (Far Cry 5,Battlefield 5, etc) wanneer je de sharpness op 10 hebt staan of zelfs 5 dat er een rare flickering om vegetatie, water etc zit? Het is net zoals Sony's reality creation die je dan veel te hoog zet. Als de sharpness op 0 staat is het bijna weg maar ik vind het echt te soft ogen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

devilsnight schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:50:
Ik ben ook meteen achter de cashback aangegaan en voor de zekerheid de brief naar Samsung aangetekend opgestuurd. Ik krijg vrij kort daarna bevestiging dat het was binnengekomen en later een bevestiging dat het allemaal was goedgekeurd.
Hoeveel dagen zat daar ongeveer tussen? :)
[...]
Valt jullie ook op tijdens bepaalde games (Far Cry 5,Battlefield 5, etc) wanneer je de sharpness op 10 hebt staan of zelfs 5 dat er een rare flickering om vegetatie, water etc zit? Het is net zoals Sony's reality creation die je dan veel te hoog zet. Als de sharpness op 0 staat is het bijna weg maar ik vind het echt te soft ogen dan.
Nou ja sharpness is kunstmatig dus daar moet je wel voorzichtig mee zijn. Ik zag bij 4/5 al artifacts ontstaan dus ik weet zeker dat 10 te hoog is (voor mijn smaak dan) :) Meeste reviewers raden ook aan dat op 0 te laten, tenzij je 't echt nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Wanneer hebben de mensen wiens cashback inmiddels is goedgekeurd hun tv besteld, gewoon tijdens de Black Friday-actie ook? Want mijn tv is nog niet eens verstuurd laat staan dat mijn cashback goedgekeurd wordt :')

En mijn aanvraag is ook nog steeds 'onderweg' met gisteren als 'leverdatum', en ook naar een ander adres dan aangegeven door mij. Zie wel wat er gebeurt. Ik heb besteld voor de deadline van de actie, dus ik verwacht mijn geld hoe dan ook terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kroepoekoe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:14:
Wanneer hebben de mensen wiens cashback inmiddels is goedgekeurd hun tv besteld, gewoon tijdens de Black Friday-actie ook? Want mijn tv is nog niet eens verstuurd laat staan dat mijn cashback goedgekeurd wordt :')

En mijn aanvraag is ook nog steeds 'onderweg' met gisteren als 'leverdatum', en ook naar een ander adres dan aangegeven door mij. Zie wel wat er gebeurt. Ik heb besteld voor de deadline van de actie, dus ik verwacht mijn geld hoe dan ook terug :)
In principe zou je het uit mijn post history kunnen herleiden maar hierbij ter info:
23-11-2018 - tv gekocht en meegenomen (geen bezorging)
24-11-2018 - ingediend per post, niet aangetekend
03-12-2018 - bevestiging ontvangst brief
04-12-2018 - goedkeuring cashback voorwaarden

Al met al netjes verlopen, proces heeft 9 dagen geduurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 05-12-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Donvincento schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:28:
Iemand anders ook dermate problemen met de panelen van de Q9FN? Deze week / volgende week komt er weer een monteur van Samsung voor problemen met DSE en Zwarte strepen door het beeld. Paneel is al een keer vervangen door een nieuwe, maar de gene die er nu in zit is nog erger dan de vorige. Misschien pech met panelen lijkt het wel :-(.
Mijn paneel is absoluut niet perfect te noemen maar het kan denk ik veel erger. Jaren geleden had ik een Panasonic VT30 plasma en de vertical banding was volop te zien tijdens Skyrim wanneer ik in de lucht leek bijvoorbeeld en daarnaast had die een hele erge groene tint ook.

Gelukkig met echt fel witte achtergronden zie ik hier niet veel van op de Q9FN, maar op grijze achtergronden, vooral donkergrijs dan zie ik DSE, of banding en ook dat groene weer. Een kijkje genomen op AVS in het Samsung Q9FN topic en het is me allang duidelijk dat plenty mensen er last van hebben en bij de ene is het erger dan de andere. Daarom zijn de twijfels heel groot of ik wel een nieuwe moet vragen aan de winkel want je hebt absoluut geen garantie dat het probleem minder erg zal zijn of juist erger.
Cloud schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:57:
[...]

Hoeveel dagen zat daar ongeveer tussen? :)

[...]

Nou ja sharpness is kunstmatig dus daar moet je wel voorzichtig mee zijn. Ik zag bij 4/5 al artifacts ontstaan dus ik weet zeker dat 10 te hoog is (voor mijn smaak dan) :) Meeste reviewers raden ook aan dat op 0 te laten, tenzij je 't echt nodig hebt.
22 november verstuurd en 28 november kreeg ik het mailtje dat alles was goedgekeurd en dat binnen 6 weken de 400 euro op mijn rekening zou staan. Ze sturen een mailtje wanneer ze het overgemaakt hebben.

Wat betreft de sharpness... ik hou het denk ik bij 5. Ik vind 0 echt te soft, ik merk duidelijk een scherpte verschil dan. Op mijn broer's KS7000 kun je de Sharpness behoorlijk omhoog gooien zonder die rare artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
devilsnight schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:29:
[...]

Mijn paneel is absoluut niet perfect te noemen maar het kan denk ik veel erger. Jaren geleden had ik een Panasonic VT30 plasma en de vertical banding was volop te zien tijdens Skyrim wanneer ik in de lucht leek bijvoorbeeld en daarnaast had die een hele erge groene tint ook.

Gelukkig met echt fel witte achtergronden zie ik hier niet veel van op de Q9FN, maar op grijze achtergronden, vooral donkergrijs dan zie ik DSE, of banding en ook dat groene weer. Een kijkje genomen op AVS in het Samsung Q9FN topic en het is me allang duidelijk dat plenty mensen er last van hebben en bij de ene is het erger dan de andere. Daarom zijn de twijfels heel groot of ik wel een nieuwe moet vragen aan de winkel want je hebt absoluut geen garantie dat het probleem minder erg zal zijn of juist erger.
Denk dat het geen aanrader is om je paneel te laten vervangen, het kan dus inderdaad veel erger, zoals bij mij is gebeurd.

Als ik nu bijvoorbeeld naar een loading screen kijk, dan zie ik gewoon duidelijk twee dikke zwarte balken van links naar rechts over het scherm gaan. Het irriteert me echt enorm als ik bijvoorbeeld AC Odyssey speel, als je in een cave zit en het beeld beweegt een beetje dan zie gewoon de kleuren verspringen :-(. Ik begin dan nu ook mijn twijfels te krijgen of het opgelost wordt met wederom een nieuw paneel. Ik had namelijk ook al in het forum van AVS gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik ben benieuwd wanneer Ambient mode echt goed van de grond komt. SDK is inmiddels vrij gegeven. Hopelijk zitten hier binnenkort wat gave dingen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Kroepoekoe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:14:

Gelukkig ben ik niet de enige dus.
Ik eis overigens wel van postnl een bewijs daar betaal je tenslotte voor.

Samsung bleef aangeven dat het goed gaat komen. Dus bel desnoods even en laat een aantekening maken in je dossier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Het is echt raar met die sharpness. Als ik HDR10 uitzet op de Xbox en dan Far Cry 5 speel met sharpness op 10 dan ziet het er perfect uit. Geen rare flickers of wat dan ook. Zodra de HDR aan gaat, gaat het mis. Nou ja, dan sharpness maar op 5 of zelfs uit. Zal er aan moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
devilsnight schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:07:
Het is echt raar met die sharpness. Als ik HDR10 uitzet op de Xbox en dan Far Cry 5 speel met sharpness op 10 dan ziet het er perfect uit. Geen rare flickers of wat dan ook. Zodra de HDR aan gaat, gaat het mis. Nou ja, dan sharpness maar op 5 of zelfs uit. Zal er aan moeten wennen.
Klinkt als een kabel die de datastroom niet aan kan. HDR vraagt namelijk om een grotere bandbreedte en als dat niet beschikbaar is krijg je flickeringen en rode pixels.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
RobbieB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:06:
[...]

Klinkt als een kabel die de datastroom niet aan kan. HDR vraagt namelijk om een grotere bandbreedte en als dat niet beschikbaar is krijg je flickeringen en rode pixels.
Ik heb de HDMI kabel gebruikt die bij de Xbox zelf zat en ook een high quality 4K kabel van Cinnamon. Kreeg het effect met beide. En dan ook nog dat het effect er amper nog is naarmate ik de sharpness terugdraai.

Ander probleem waar ik nu mee zit is dat ik een behoorlijke audio delay heb. Ik heb een Denon AVR-X1400H receiver en normaal had ik daar altijd mijn Xbox op aangesloten, maar als ik dat doe dan kan ik de Freesync optie niet gebruiken van de tv. Dus sluit ik de Xbox direct aan op de One connect box van de Q9FN. Zodra ik dat doe heb ik een audio delay met games en films. Gun shots gaan te laat af en het klopt niet. Nergens last van wanneer de Xbox direct is aangesloten op de receiver.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 05-12-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
Mirx_NL schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:49:
Mijn broer heeft vorige week een 55qf9 gekocht. Met USB zijn er 2 gekke dingen.

1) Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om een USB stick of USB harddisk netjes te verwijderen. Bij bron zit alleen "toevoegen aan start" en "informatie".
2) mijn broer zweert dat hij met het aansluiten niks aparts gedaan heeft. De tv lijkt echter de gehele harddisc encrypt te hebben. Op elke pc geeft hij Access denied, zelfs file permission hard overnemen werkt niet. Op de tv zelf is zijn de foto's en films wel gewoon te zien.

Iemand enig idee?
Samsung NL heeft aangegeven dat de optie voor "safely remove" er niet in zit omdat hij niet nodig is. Ik kan me daar niet geheel in vinden aangezien het niet alleen een read-only betreft, maarja als er geen I/O buffer wordt gebruikt zou het minimaal risico zijn. Op de oude series zat deze optie namelijk ook gewoon.

De encryptie herkend hij verder totaal niet.

Remote harddisc access zit niet in Tizen, dus dat is ook geen oplossing.

Dus of het is gewoon een dom toeval, of de volgende keer is het weer bingo.

Dan maar eens kijken of met een deep scan de data er wel af te halen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb inmiddels een ontvangstbevestiging gekregen van Samsung ivm cashback. Alles is goed aangekomen dus.

Apollo mailde vandaag nog dat de levering van de 65Q9 nog steeds vertraagd is en dat Samsung ze naar mondjesmaat levert.
Op zich geen probleem voor mij maar ivm cashback willen ze alles asap afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Het begint me wel te irriteren dat Samsung bepaalde opties onselecteerbaar maakt om wat voor domme reden dan ook. Zo is er HDMI black level die op auto staat en ik wil dat gewoon altijd op low hebben voor Xbox. Ook heb ik gelezen over gehoord in een video dat je dit op low moet zetten. Maar hoe? Ik kan de optie niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik wil een qled kopen de QE65Q7F 2018 bij de tvreus.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik denk dat ik toch maar de shop bel volgende week. Ik zie de flickering effecten bij vrijwel elke HDR game nu. Ik heb het getest met default game mode, dus dat is sharpness op 10. Maar zelfs met 5 of 1 zie ik die flickers nog steeds en dat klopt niet. Dit heb ik nooit gehad op mijn Sony 930e.

Heeft iemand hier een One X met Far Cry 5 of bijv Battlefield 5 die dit met HDR even kan testen? Want dan weet ik of dit een defect is in het panel. Lijkt me echt niet te kloppen.

YouTube: FCTest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
devilsnight schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:10:
Ik denk dat ik toch maar de shop bel volgende week. Ik zie de flickering effecten bij vrijwel elke HDR game nu. Ik heb het getest met default game mode, dus dat is sharpness op 10. Maar zelfs met 5 of 1 zie ik die flickers nog steeds en dat klopt niet. Dit heb ik nooit gehad op mijn Sony 930e.

Heeft iemand hier een One X met Far Cry 5 of bijv Battlefield 5 die dit met HDR even kan testen? Want dan weet ik of dit een defect is in het panel. Lijkt me echt niet te kloppen.

YouTube: FCTest
Dit heb ik ook met de Ps4 pro en fc5 :-(. Denk dat het toch proberen word.tom hem om te ruilen voor een ander type tv. Te veel gezeur al in het half jaar ( minder) dat w hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Donvincento schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:15:
[...]

Dit heb ik ook met de Ps4 pro en fc5 :-(. Denk dat het toch proberen word.tom hem om te ruilen voor een ander type tv. Te veel gezeur al in het half jaar ( minder) dat w hem hebben.
En als je de Sharpness op 2 zet of zelfs uit? In HDR heb je dit he?

Op AVS zeggen ze dat als je games met sharpness op 0 speelt je het speelt zoals de maker het voor ogen had. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar je moet wel een beetje aan de Sharpness kunnen komen zonder dat het mis gaat.

Valt me wel op dat ik het vooral in FC5 en BF5 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
devilsnight schreef op maandag 10 december 2018 @ 01:45:
[...]

En als je de Sharpness op 2 zet of zelfs uit? In HDR heb je dit he?

Op AVS zeggen ze dat als je games met sharpness op 0 speelt je het speelt zoals de maker het voor ogen had. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar je moet wel een beetje aan de Sharpness kunnen komen zonder dat het mis gaat.

Valt me wel op dat ik het vooral in FC5 en BF5 heb.
Dit is inderdaad in HDR, ik heb zefl geen BF5 dus kan het daar niet testen. 100% dat ik het ook in FC5 heb, ik vond het eerst apart, dacht zal wel aan de game liggen omdat ik er bij AC geen last van had, maar ik had de sharpness natuurlijk al uit gezet, maar ik heb het daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Dan lijkt het erop dat het bij de tv hoort en dan heeft een nieuwe helemaal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
devilsnight schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:03:
Dan lijkt het erop dat het bij de tv hoort en dan heeft een nieuwe helemaal geen zin.
Vreemd, want in dat AVS-topic waar jij het over hebt is iemand die zei geen problemen te hebben met HDR-gaming mét sharpness? En ik lees ook geen enkele review met dit probleem, het zou juist heel goed moeten zijn voor HDR-gaming.

Pff, nu begin ik me ook weer zorgen te maken dat ik straks een defect paneel heb. En het laatste wat ik hoorde van Apollo was dat mijn levering nog wel 2/3 weken kan duren ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Kroepoekoe op 10-12-2018 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kroepoekoe schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:07:
[...]

Vreemd, want in dat AVS-topic waar jij het over hebt is iemand die zei geen problemen te hebben met HDR-gaming mét sharpness? En ik lees ook geen enkele review met dit probleem, het zou juist heel goed moeten zijn voor HDR-gaming.

Pff, nu begin ik me ook weer zorgen te maken dat ik straks een defect paneel heb. En het laatste wat ik hoorde van Apollo was dat mijn levering nog wel 2/3 weken kan duren ;(
Als jij hem nu annuleert heb ik hem eerder binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
devilsnight schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:03:
Bedoelde meer iets in de trend, iets anders dan Samsung :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Kroepoekoe schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:07:
[...]

Ik wilde nu net eerst flink wat andere HDR games testen puur om te zien of het nu aan de games ligt, maar het lijkt erop dat mijn One X het heeft begeven. Ik kreeg ineens No Signal en heb verschillende TVs getest nu, same story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, hebben jullie wel eens last dat de q9f hdmi aansluitingen niet herkend? Ik heb dit nu een aantal keer gehad met mn arris tv ontvanger (xs4all) en mn ps4 pro ook 2x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Ik lees hier nu een tijdje mee maar lees de laatste tijd veel over gaming en HDR problemen. Nou speel ik zelf helemaal geen games dus dat is geen probleem.
Ik ben aan het kijken voor een Q7F of een Q8F, een Q9F is nog iets te prijzig, maar is het wel de moeite waard om deze tv te kopen? Is het "normale" tv kijken wel goed te doen zonder rare fratsen.
Het vergelijkingsmateriaal wat nu thuis staat is een Sony, KDL32W4000. Dus al een paar jaartjes oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:26:
Hallo, hebben jullie wel eens last dat de q9f hdmi aansluitingen niet herkend? Ik heb dit nu een aantal keer gehad met mn arris tv ontvanger (xs4all) en mn ps4 pro ook 2x...
Tot nu toe niet en ik heb een KPN ontvanger en dus vergelijkbaar met de Xs4all ontvanger. Ik heb wel 1x met mijn soundbase zitten rommelen om het verschil met en zonder te ervaren en toen bleek deze niet meer standaard opgenomen te worden. Soundbase opnieuw ingesteld en nu is alles weer zoals vanouds.
Met dat betreft ben ik erg blij met hoe Samsung omgaat met hdmi kanalen en de integratie met tv kijken als een soort app. Daar kan menig cocurent nog van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah kijkaan! Zo hoort het. Die van mij zal donderdag opgehaald worden wegens een defect en krijg dan hopelijk een nieuwe opgestuurd. Maar blij te horen dat het bij jou goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

devilsnight schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:29:
[...]
22 november verstuurd en 28 november kreeg ik het mailtje dat alles was goedgekeurd en dat binnen 6 weken de 400 euro op mijn rekening zou staan. Ze sturen een mailtje wanneer ze het overgemaakt hebben.
[...]
Ik heb de mijne zaterdag 1 december verstuurd, dus zat in de lichting van 3 december en ik heb zojuist bevestiging per mail gekregen dat alles binnen is en gecontroleerd zal worden. Gelukkig maar want ik kneep em wel een beetje, aangezien ik 't niet aangetekend verstuurd had en het bij PostNL in die periode ook zo'n bende was :P

Nu nog het mailtje afwachten dat m'n tijdelijke serienummer niet klopt en dan kan de rest in gang gezet worden.

Over het beeld van de Q9FN 2018:

Hebben jullie soms ook dat je in donkere scenes ziet dat de local dimming aan het switchen is tussen verschillende helderheden (is dat een woord)? Met name scenes waarbij sprake is van een vignette-effect in het beeld dan zie je dat soms meer / soms minder gedimd wordt.

Het is nog niet heel storend maar het valt wel op :) Het voordeel van FALD is denk ik in dat soort situaties een nadeel omdat het meer opvalt vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Net de mail ontvangen dat het serienummer niet correct is en dat ik die binnen 2 weken moet aanvullen.
Voor de zekerheid Samsung gebeld en die gaven aan dat indien de termijn van 2 weken niet gehaald kan worden ook een foto van de streepjescode gemaakt mag worden per mail.
Dit was geen enkel probleem.
wellicht wel even goed om dat telefonisch te verifieren zodat ze een aantekening in het dossier kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Cloud schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:55:
[...]

Ik heb de mijne zaterdag 1 december verstuurd, dus zat in de lichting van 3 december en ik heb zojuist bevestiging per mail gekregen dat alles binnen is en gecontroleerd zal worden. Gelukkig maar want ik kneep em wel een beetje, aangezien ik 't niet aangetekend verstuurd had en het bij PostNL in die periode ook zo'n bende was :P

Nu nog het mailtje afwachten dat m'n tijdelijke serienummer niet klopt en dan kan de rest in gang gezet worden.

Over het beeld van de Q9FN 2018:

Hebben jullie soms ook dat je in donkere scenes ziet dat de local dimming aan het switchen is tussen verschillende helderheden (is dat een woord)? Met name scenes waarbij sprake is van een vignette-effect in het beeld dan zie je dat soms meer / soms minder gedimd wordt.

Het is nog niet heel storend maar het valt wel op :) Het voordeel van FALD is denk ik in dat soort situaties een nadeel omdat het meer opvalt vermoed ik.
Yep! Samen met de banding en groene tint zijn dit de minder fijne dingen aan het scherm. Ik merkte die helderheid verschillen heel duidelijk met Netflix content met fel vitte subs, gelukkig aan kunnen passen naar donkergrijs en beetje transparant en geen last meer van. Er wordt door mensen gedacht dat dit een Netflix app issue is maar ik heb het ook met Amazon Prime content (en om een of andere domme reden kan ik daar niet ervoor kiezen om grijze subs te hebben, ook al heb ik die wel gekozen in de settings van mijn account via de PC. Ze werken overigens wel via de phone app, zucht) en ook zag ik het tijdens de BR disc van The Dark Knight.

Wat bedoel je precies met vignette effect?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.