Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:35:
Liever bestel ik bij de local dealer dan maar iets meer betalen dan heb ik de service die ik wens.
Ik haal echt niet alles bij de lokale dealer. De tv die ik nu heb was bij hem €1600 duurder. En dat maakte het niet aantrekkelijk. Wanneer ik iets kapot heb dan regel ik het liever allemaal direct. In mijn ervaring gaat het altijd sneller als ik het zelf regel.
Een lokale dealer heeft zo zijn voordelen maar voor de service is dat niet altijd mijn motivatie.
De voornaamste reden dat ik het lokaal koop is dat ik het dan meteen heb. Of gewoon lekker ouderwets de winkel in lopen met het plan om iets te kopen en dat je het daar ziet en ook de alternatieven die staan opgesteld.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 15:33
Iemand anders ook last van wat DSE effect op de panelen van de QE55Q9FN, eerste paneel had er erg last van (TV is nog net geeen twee maanden oud), veel strepen over het scherm als je aan het gamen bent i.c.m. PS4 Pro (SpiderMan / AC Odyssy), Paneel laten vervangen door contact op te nemen met PlatteTV, lijkt er niet veel beter op geworden :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 18:29
Arjant2 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Doe dat ff in het 2017 topic dan als je al weet dat je verkeerd zit? Daar krijg je ook gewoon antwoord en raken mensen hier niet in de war.
[UHD TV] Samsung 2017 QLED TV's
Je gaat nu fotos en problemen plaatsen van een 2017 toestel in een 2018 topic.
Werkt zeer verwarrend omdat er ook een 2018 versie van de Q7F is.

En inderdaad vervelend dat je tv een retourmodel is. Maar plattetv zou ook zeker niet mijn keuze zijn om een tv te kopen. Krijg daar toch altijd het gevoel van een dozenschuiver zonder al te veel service.
Mag ik nu wel hier posten? O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GWojjfyyEUirP9R6r2J00bQn/medium.jpg

PlatteTV.nl dacht graag met mij mee en wilde samen naar een oplossing zoeken. Uiteindelijk heb ik die oplossing gevonden in de nieuwe Samsung QE55Q8F (2018) tegen een zéér leuke korting. Conclusie: nieuwe tv voor de prijs van het 'oude' model (2017) en ik ben blij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
@Yonix nice laat even weten hoe hij bevalt! Hopelijk dit keer wel met de juiste kabel
;)
Goedmakertje dan zeker voor de flater die ze geslagen hebben met je een kapotte geretourneerde tv te leveren, want dat is wel een betere tv dan die 2017 Q7F!

[ Voor 48% gewijzigd door Arjant2 op 18-10-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Arjant2 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:19:
@Yonix nice laat even weten hoe hij bevalt! Hopelijk dit keer wel met de juiste kabel
;)
Goedmakertje dan zeker voor de flater die ze geslagen hebben met je een kapotte geretourneerde tv te leveren, want dat is wel een betere tv dan die 2017 Q7F!
Dus gisteravond eindelijk de tijd gehad om de tv op te hangen, want we hadden hier thuis ook nog een projectje babykamer. :P Maar nu wil ik vanochtend mijn Sonos Playbar op zijn plek zetten, valt mij het volgende op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GyVDv6Y993ksjlPArNkB6glw/medium.jpg

Linker onderkant, zo'n 10 centimeter van de hoek, staat de lijst een paar mm open. :'(
Dit is toch ongelooflijk? Zoveel 'bad luck' in een week ... Nu maar weer een mail naar PlatteTV.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Yonix Dit keer wel een dichte doos en alles nieuw en netjes ingepakt?
Zoja dan wel pech ja!
Niet toevallig zelf er mee blijven hangen bij t uitpakken? Kan aan t plaatje niet goed zien hoe die schade ontstaan kan zijn maar is het niet 'losgetrokken'?
Ps zit op het strand in de zon dus plaatje is slecht te zien 8)

[ Voor 54% gewijzigd door Arjant2 op 20-10-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Arjant2 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:23:
@Yonix Dit keer wel een dichte doos en alles nieuw en netjes ingepakt?
Zoja dan wel pech ja!
Jup, alles was dicht en netjes verpakt. Ik heb wederom foto's opgestuurd naar PlatteTV.nl. Wordt waarschijnlijk weer omruilen ... Jammer, want de tv hangt - en is - zo mooi!

Nou ja, voorlopig hangt 'ie nog even goed. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QjR695SOoP2RZtb3EbaGcr36/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YHz74GrHabZRvGINvBKYBdDu/medium.jpg

Moet zeggen, afkomend van een Sony FALD, is het beeld aardig indrukwekkend!

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 20-10-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het nu gesteld met de DSE en vertical banding van de 65Q9F 2018?

Wil er namelijk 1 vanavond bestellen o.v.b van die issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 21:44
Wet niet of je hier iets aan hebt?
YouTube: (1 Week Later) Owning the 2018 Samsung Q9FN / Q9 QLED HDR TV -- Rev...

[ Voor 77% gewijzigd door HurryUp op 20-10-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Hier nu de QE65Q9FN staan. Kom van een Philips Full HD simpel tv’tje. Had deze tv al bij een maat gezien en was verkocht. Maar de prijs was me wat te gortig.

Toen ik deze prijs vandaag voorbij zag komen in een ander topic hier was de keuze vrij simpel. Dat wordt vrijdag in alle glorie lekker RDR2 spelen!!! Wat een verschrikkelijk bruut beeld zeg!

[ Voor 7% gewijzigd door GovertNL op 20-10-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit meen je niet? Nog steeds niet opgelost de DSE en VB dus? Is het niet geluk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:08:
Dit meen je niet? Nog steeds niet opgelost de DSE en VB dus? Is het niet geluk hebben?

[...]
Het is een oud filmpje. Inmiddels zijn we al wat updates verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah top. Wat doen die updates?
Marcievg schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:09:
[...]

Het is een oud filmpje. Inmiddels zijn we al wat updates verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:14:
Ah top. Wat doen die updates?

[...]
Dat is altijd lastig te zeggen omdat het nooit bekend wordt gemaakt. De vroege reviews noemen bijvoorbeeld agressieve local dimming als minpunt en dat was met de eerste update al een stuk verbeterd.
Hierna zijn er nog een paar updates gekomen met o.a. Freesync. Wat er verder is aangepakt durf ik niet te zeggen. Misschien dat je bij iemand kunt kijken die deze tv heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
Wij hebben de QE65Q7FN 2018 hangen, mooi beeld en best tevreden maar nu viel het onlangs op dat het beeldscherm krom getrokken is, wanneer je meet tussen de muur en de tv, meten we in het midden 8 cm, rechts 9.7 cm en links 9 cm, dit is alleen aan de bovenkant, de onderkant is perfect vlak.

Ook de Netflix app in de smarthub is er afgelopen week mee gestopt, je ziet even 2 sec. het laad cirkeltje en dan is die weer terug naar tv stand.

Hiervoor hebben we alles al gedaan, stroom eraf, tv gereset, smarthub gereset, horizonbox gereset, ander ip gehad van ziggo en dit ook nog eens met Samsung gedaan maar niets helpt.

Netflix via kanaal 150 van Ziggo lukt wel maar is gewoon erg slecht, moet continu bij laden of blijft langdurig hangen terwijl dit bekabeld is, de Samsung app is via wifi en deed het altijd snel en vlekkeloos.

Deze tv heeft nog nooit en update gehad daar die er nog niet zijn, we hebben versie 1021 zo uit mijn hoofd gezegd.

Voor het scherm komt een monteur aanstaande week, die ook wel even gaat kijken naar de Netflix app, maar eigenlijk hebben ze al laten weten dat na alle probeersels het hem ook niet gaat lukken en dat we het dan maar moeten accepteren, fijn om te weten.

Ik hoop dat hier iemand is die dit ook heeft meegemaakt met de app en mij hiermee verder kan helpen.

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
rappejap schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:16:
Wij hebben de QE65Q7FN 2018 hangen, mooi beeld en best tevreden maar nu viel het onlangs op dat het beeldscherm krom getrokken is, wanneer je meet tussen de muur en de tv, meten we in het midden 8 cm, rechts 9.7 cm en links 9 cm, dit is alleen aan de bovenkant, de onderkant is perfect vlak.

Ook de Netflix app in de smarthub is er afgelopen week mee gestopt, je ziet even 2 sec. het laad cirkeltje en dan is die weer terug naar tv stand.

Hiervoor hebben we alles al gedaan, stroom eraf, tv gereset, smarthub gereset, horizonbox gereset, ander ip gehad van ziggo en dit ook nog eens met Samsung gedaan maar niets helpt.

Netflix via kanaal 150 van Ziggo lukt wel maar is gewoon erg slecht, moet continu bij laden of blijft langdurig hangen terwijl dit bekabeld is, de Samsung app is via wifi en deed het altijd snel en vlekkeloos.

Deze tv heeft nog nooit en update gehad daar die er nog niet zijn, we hebben versie 1021 zo uit mijn hoofd gezegd.

Voor het scherm komt een monteur aanstaande week, die ook wel even gaat kijken naar de Netflix app, maar eigenlijk hebben ze al laten weten dat na alle probeersels het hem ook niet gaat lukken en dat we het dan maar moeten accepteren, fijn om te weten.

Ik hoop dat hier iemand is die dit ook heeft meegemaakt met de app en mij hiermee verder kan helpen.

Alvast bedankt.
Als je een USB stick hebt zou je via de site update versie 1134 kunnen downloaden en installeren. Je beeld blijft krom maar misschien dat je andere problemen dan zijn opgelost.
Dat je tv zegt dat er geen update is is mij wel bekend van een eerdere tv. Ik update altijd via de stick. Tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Marcievg schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Als je een USB stick hebt zou je via de site update versie 1134 kunnen downloaden en installeren. Je beeld blijft krom maar misschien dat je andere problemen dan zijn opgelost.
Dat je tv zegt dat er geen update is is mij wel bekend van een eerdere tv. Ik update altijd via de stick. Tegenwoordig.
Samsung vertelde dat er voor de Q7 geen updates zijn, maar zal er zeker even naar kijken.

En het beeld, dit vonden zij ook niet normaal en sturen daar een monteur voor, moet gewoon nog even afwachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
rappejap schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Samsung vertelde dat er voor de Q7 geen updates zijn, maar zal er zeker even naar kijken.

En het beeld, dit vonden zij ook niet normaal en sturen daar een monteur voor, moet gewoon nog even afwachten.
Hier is wel een update voor -> 1134.0

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q7FNALXXN/

Wat betreft de Netflix-app: je zou kunnen proberen deze app opnieuw te installeren...

[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 21-10-2018 09:58 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik kom er nu pas achter dat alleen hdmi poort 1 arc is. Als ik mijn ps4 pro aansluit op poort 2 tot 4 dan krijg ik een melding dat ik niet optimaal gebruik maak van mijn tv. In poort 1 gaat die melding weg.

Is het een must om je tv aan te sluiten op poort 1? Of zijn de andere poorten voor de tv ook goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Even een vraagje voor de Tweakers met een QE55Q8F of een vergelijkbaar QLED-model uit 2018: hebben jullie ook last van 'plopjes/tikken' tijdens het kijken van TV? Het lijkt op het plastic van de behuizing dat uitzet door warmte. Mijn oude Samsung op de slaapkamer doet dit namelijk net nadat hij uit is geschakeld. Maar goed, de Samsung beneden doet dat dus ook als hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Yonix schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:44:
Even een vraagje voor de Tweakers met een QE55Q8F of een vergelijkbaar QLED-model uit 2018: hebben jullie ook last van 'plopjes/tikken' tijdens het kijken van TV? Het lijkt op het plastic van de behuizing dat uitzet door warmte. Mijn oude Samsung op de slaapkamer doet dit namelijk net nadat hij uit is geschakeld. Maar goed, de Samsung beneden doet dat dus ook als hij aanstaat.
Geen last van... Heb hier eerder gelezen het het opzich niet heel raar is. Maar nogmaals, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
henklbr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

Hier is wel een update voor -> 1134.0

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q7FNALXXN/

Wat betreft de Netflix-app: je zou kunnen proberen deze app opnieuw te installeren...
De Netflix app, kan niet verwijderd worden en daardoor dus ook niet opnieuw worden geïnstalleerd.

Een reset van de smarthup zet alles weer terug in de fabrieksinstelling maar ook dat helpt niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
rappejap schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 05:54:
[...]

De Netflix app, kan niet verwijderd worden en daardoor dus ook niet opnieuw worden geïnstalleerd.

Een reset van de smarthup zet alles weer terug in de fabrieksinstelling maar ook dat helpt niet.
Herstel: de Netflix-app kan WEL opnieuw geïnstalleerd worden, anders zou ik dat hier niet zeggen!

(Heb zelf al een paar keer een "vastloper" gehad bij de "Videoland"-app, en na HER-installatie deed deze het weer goed!)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Op de Q7Fn 2018 is de functie verwijderen grijs, deze kan je dus niet indrukken om de app te verwijderen, ook Samsung zelf geeft aan dat de Netflix app bij dit model een vaste app is, de enige oplossing is de smarthub of de tv in zijn geheel resetten.

Dit allemaal met Samsung al gedaan en ook hun komen tot de conclusie dat zelfs dan de app niet geherinstalleerd wordt.

Weet jij hoe het dan wel kan, hoor ik dat natuurlijk graag van jou, want ook Samsung kan het fout hebben.

Alle andere apps werken gewoon prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Skybiker op 22-10-2018 07:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ik dacht ook dat alle apps gewoon verwijderd kunnen worden maar heb na een korte zoektocht bevestigd gekregen dat dit niet bij alle apps het geval is.
Ik heb wel ergens gelezen dat Netflix reloaden een mogelijke oplossing zou kunnen zijn. Weet niet of je dit al hebt geprobeerd.

Heb je de update al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Met de update uit de link van Henklbr, werkt de Netflix app weer, dank daar voor .

Nu het beeldscherm nog, ben benieuwd wat ze daaraan willen gaan doen, maar dit weten we donderdag pas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai al firmware 11.53

Firmware-update Samsung (2018) 1153.3 beschikbaar

Download (voor install via USB): http://org.downloadcenter...EUC_1153.3.exe&OriginYN=N

e-Manual Versie 3.0.0 (NEDERLANDS): http://org.downloadcenter...0_180917.0.pdf&OriginYN=N

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:00:
Ik draai al firmware 11.53

Firmware-update Samsung (2018) 1153.3 beschikbaar

Download (voor install via USB): http://org.downloadcenter...EUC_1153.3.exe&OriginYN=N

e-Manual Versie 3.0.0 (NEDERLANDS): http://org.downloadcenter...0_180917.0.pdf&OriginYN=N
Je links werken niet.

Op de website van Samsung zelf kan ik die firmware nog niet vinden.
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q9FNALXXN/

Wat hebben ze aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de download link voor FW 1153 wat ze aangepast hebben weet ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Even snel een vraagje: hebben jullie - i.c.m. HDR content - 'Contrast Enhancer' op uit, low of high staan? Hier (Q8F) staat hij op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzetten is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel even iets anders, valt het jullie niet op dat vooral met het UHD HDR gebeuren het scherm volledig oplicht als er subtitles worden weergegeven ook de fald schermen hebben hier last van.
Duidelijk is het te zien bij de Netflix serie Ozark.

https://eu.community.sams...-p/372351/highlight/false

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:00
Yep. Erg irritant. Daar moet echt een firmware fix voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Vraag aan de 65Q7FN 2018 bezitters,

Vandaag door de reparatie service van Samsung gebeld dat ze niet komen voor mijn kromme beeldscherm,
daar zij beweren dat al deze toestellen dit hebben en ik het er maar mee moet doen.Het is een eigenschap van dit soort schermen volgens hun.

Mijn geval is, dat de bovenste hoeken van het scherm naar voren gebogen zijn, hou ik er horizontaal een rechte rij of een touwtje strak er voor, dan heb ik in het midden een ruimte van bijna 1 1/2 cm, dit is er aan de onderkant niet.Het lijkt zo wel een lichte curve tv, ikzelf vindt dit niet kunnen en wil het gewoon vlak hebben, koop niet voor niets een dure platte tv.

Ik hoop dat er mensen zijn die dat voor mij kunnen nakijken of dat bij jullie ook zo is, mag ook van de Q9FN zijn. liefst wel van de 65 inch maat of groter.

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rappejap schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:11:

Vandaag door de reparatie service van Samsung gebeld dat ze niet komen voor mijn kromme beeldscherm,
daar zij beweren dat al deze toestellen dit hebben en ik het er maar mee moet doen.Het is een eigenschap van dit soort schermen volgens hun.

Mijn geval is, dat de bovenste hoeken van het scherm naar voren gebogen zijn, hou ik er horizontaal een rechte rij of een touwtje strak er voor, dan heb ik in het midden een ruimte van bijna 1 1/2 cm, dit is er aan de onderkant niet.Het lijkt zo wel een lichte curve tv, ikzelf vindt dit niet kunnen en wil het gewoon vlak hebben, koop niet voor niets een dure platte tv.

Ik hoop dat er mensen zijn die dat voor mij kunnen nakijken of dat bij jullie ook zo is, mag ook van de Q9FN zijn. liefst wel van de 65 inch maat of groter.

Alvast bedankt.
Ik heb het even getest bij mijn Q8FN 65 inch en de curve boven en dan in het midden van het scherm is precies 5mm, aan de onderkant is het ongeveer 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:23
Ik heb de Q8 inmiddels omgeruild voor een LG Oled...ik kon er niet meer tegen dat de local dimming zo slecht was. Eindelijk zijn de ondertitels zoals ik ze wil hebben, zonder dat het hele beeld wordt opgelicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen local dimming probleem de fald schermen hebben er ook last van daarbij heb ik er enkel bij Netflix uhd hdr last van, Ozark is hier een goed voorbeeld van.
UHD HDR blu-ray schijfjes hebben hier totaal geen last van en .mkv UHD HDR bestanden ook niet.
Het probleem zit dieper en heeft niks met local dimming te maken, alle tests die ik heb uitgevoerd m.b.t. local dimming heeft de tv glansrijk doorstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:22:
[...]

Alvast bedankt.

Ik heb het even getest bij mijn Q8FN 65 inch en de curve boven en dan in het midden van het scherm is precies 5mm, aan de onderkant is het ongeveer 3mm.
5 mm zou ik nog mee kunnen leven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:23
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:48:
Het is geen local dimming probleem de fald schermen hebben er ook last van daarbij heb ik er enkel bij Netflix uhd hdr last van, Ozark is hier een goed voorbeeld van.
UHD HDR blu-ray schijfjes hebben hier totaal geen last van en .mkv UHD HDR bestanden ook niet.
Het probleem zit dieper en heeft niks met local dimming te maken, alle tests die ik heb uitgevoerd m.b.t. local dimming heeft de tv glansrijk doorstaan.
Check eens mijn testje op youtube:

YouTube: Samsung qe55q8 local dimming test.

hier wordt je niet vrolijk van hoor

mijn kat wel trouwens van de test :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze test gezien en heb hem ook uitgevoerd maar ik heb dit dus niet, ik zie dat jou scherm extreem oplicht dat lijkt me niet de bedoeling.
Deze test word door mijn tv glansrijk doorstaan

Hier mijn scherm tijdens dezelfde test.
YouTube: 24 oktober 2018
En nog eentje van mijn tv. YouTube: 24 oktober 2018

Dit lijkt me allemaal prima.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:48:
Overigens het zelfde probleem bij Amazon Prime Video. Dat het erger is bij HDR snap ik nog wel aangezien de backlight dan op 100 staat. Maar het is mij inderdaad ook niet opgevallen bij MKVs.

Local dimming werkt echt heel goed vind ik (donkere scenes zwart is echt flink zwart). Ook met heldere delen/objecten/lichten etc. Het is puur de subs waar het fout gaat.

(q9fn hier btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat ook fout als je de mute button gebruikt in donkere scenes, ik heb het niet bij .mkv files en uhd hdr blu-ray schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
En als het waar is wat er gezegd wordt beloofd Samsung een upgrade van de one connect box zodra HDMI 2.1 beschikbaar is. Dat is wel verrassend op zich want dat maakt de tv wel een stuk interessanter. Met de huidige 2.0b kom je in de toekomst tekort als er daadwerkelijk 8K content komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft met name met Netflix te maken maar niet enkel met Netflix.
Zoals aangegeven werken uhd hdr .mkv bestanden probleemloos zonder het oplichten tijdens het laten zien van subtitels, hetzelfde geldt voor uhd hdr blurays.
Tijdens normaal tv kijken heb ik er helemaal geen last van.
Ik gebruik nu Netflix op de Nvidia Shield en heb de subtitels op klein gezet, typemachine wit en semi transparant, uniform zwart en getest met Ozark uhd hdr via Netflix.
Het probleem is bijna volledig verdwenen bij mij Via de Nvidia Shield Netflix...wel licht het scherm op als ik dan de remote gebruik en kies voor mute.
Gebruik ik de Netflix app op de tv dan is het oplichten voor75% verdwenen aangezien die app op tv semitransparant niet ondersteund en je ziet dat die subtitle ook iets witter is dan die van de Nvidia Shield in de filmpjes.

YouTube: Nvidia Shield Dit is Nvidia Shield Netflix

YouTube: Q8FN Dit is Q8FN Netflix

Hierbij het bewijs tijdens subtitels blijft het lekker donker maar met mute licht het beeld op.
Dus het subtitel probleem is bijna niet meer aan de orde met deze instellingen bij mij.

YouTube: Met subtitels en mute button Met subtitels en Mute het verschil.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2018 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Heb dit topic tijdje niet gevolgd, maar nog steeds in de markt voor een nieuwe tv 55/65 inch. In het begin trok ik naar de Q9FN echter toen in de eerste reviews duidelijk werd dat de local dimming wel ERG hard was en je daardoor redelijk wat detail verloor in donkere scenes werd ik weer meer richting OLED geduwd...

Hoe staat het daar nu mee, hebben firmware upgrades het wat verbeterd?

Met twee kleine kinderen die ook redelijk wat zitten te Wii U-en / PS4-en ;), leek mij OLED niet de beste techniek, echter moet mijn experience er met een andere techniek ook niet te veel inboeten ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Martijn schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:36:
Heb dit topic tijdje niet gevolgd, maar nog steeds in de markt voor een nieuwe tv 55/65 inch. In het begin trok ik naar de Q9FN echter toen in de eerste reviews duidelijk werd dat de local dimming wel ERG hard was en je daardoor redelijk wat detail verloor in donkere scenes werd ik weer meer richting OLED geduwd...

Hoe staat het daar nu mee, hebben firmware upgrades het wat verbeterd?

Met twee kleine kinderen die ook redelijk wat zitten te Wii U-en / PS4-en ;), leek mij OLED niet de beste techniek, echter moet mijn experience er met een andere techniek ook niet te veel inboeten ;).
Die agressieve local dimming is een paar updates geleden al aangepakt. Wat verdere updates hebben gebracht is niet bekend. Samsung geeft nooit een changelog vrij maar de updates zijn er niet voor niks.

Onderstaande link laat zien wat die update heeft gebracht voor het local dimming probleem,
q9fn update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@Martijn Bij een FALD scherm hou je altijd last van detail die weg kan vallen in donkere scenes, dat is nu eenmaal de techniek en de balans die de fabrikant probeert te zoeken tussen zwart zo zwart mogelijk maken en maximale detail laten zien, het een sluit het ander uit bij een FALD.
Zoals gekkemarc schreef is inderdaad een aantal firmwares geleden de local dimming minder aggressief geworden, maar je blijft het altijd houden dat detail verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Goed nieuw filmpje van rtings.com waarin alle 4k Samsungs met elkaar vergeleken worden:

Zelf nog extreem in dubio of ik voor een QLED of OLED ga. Ik heb een lichtkoepel in mijn nieuwe huis waardoor de zon direct op de muur schijnt waar ik de TV wil gaan ophangen. Het betreft een groot klushuis en op dit moment zijn er veel andere prioriteiten, dus gelukkig kan ik het nog even uitstellen (hoewel black friday ook weer erg dichtbij is).

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 31-10-2018 15:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TajTaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
Hoi,

vandaag een 55Q9FN gekocht via Apollo.

Helaas doet de Oneconnect box raar (vermoed ik), ik krijg telkens "no signal" op eender welke HDMI poort. Inmiddels getest met digicorder, PS4 en Chromecast. Telkens hetzelfde probleem. De netwerkkabel wordt ook niet gedetecteerd. TV (oneconnectbox) uit- en aanschakelen helpt niet.

Zit ik met een defect exemplaar?

Tv draait nieuwste firmware en ingebouwde apps zoals Youtube & Netflix werken naar behoren. Wifi ook.

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:55
Tv terug naar fabrieksinstellingen , of Samsung bellen kunnen ze zo op je tv inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik had een gesprek met iemand in de YouTube comments van iemand die de Q9FN heeft en had hem teruggebracht vanwege DSE en hij waarschuwde mij hiervoor. Nou komt deze dude wel uit de USA, maar of dat iets uitmaakt weet ik niet. Daarnaast is elke tv weer anders. Maar toch, hoe ervaren jullie dit so far?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@devilsnight DSE zie ik bij mijn Q9FN alleen als ik in het menu van de tv zit. Verder nul last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Arjant2 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:48:
@devilsnight DSE zie ik bij mijn Q9FN alleen als ik in het menu van de tv zit. Verder nul last van.
Ok dat is goed om te horen. Hij zegt dat hij het heel erg heeft bij het draaien van camera's in games zoals RDR2 en ook dat Rtings er een stuk over heeft. Maar ja, er bestaat sowieso geen perfecte tv. Deze dude heeft zelf de Q7 en heeft geen problemen, maar de Q7 is wel even flink wat stappen omlaag.

Want de Q7 hier is niet hetzelfde als uit andere landen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 13-11-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emway666
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-06 15:40
Hmm, ik lijk een soortgelijks iets te hebben. Ik heb een Ziggo Horizonbox die sinds een paar weken regelmatig dit gedrag vertoont, soms seconden en soms veel langer no Signal terwijl er niks aan de hand lijkt. Ik heb op een andere ingang een xbox welke het gedrag niet vertoont ...

Heel irritant in ieder geval ;(
TajTaj schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:29:
Hoi,

vandaag een 55Q9FN gekocht via Apollo.

Helaas doet de Oneconnect box raar (vermoed ik), ik krijg telkens "no signal" op eender welke HDMI poort. Inmiddels getest met digicorder, PS4 en Chromecast. Telkens hetzelfde probleem. De netwerkkabel wordt ook niet gedetecteerd. TV (oneconnectbox) uit- en aanschakelen helpt niet.

Zit ik met een defect exemplaar?

Tv draait nieuwste firmware en ingebouwde apps zoals Youtube & Netflix werken naar behoren. Wifi ook.

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Ik ben in de markt voor een Q6F 55 inch 2018 model. Kan iemand bevestigen met een gelijkwaardigmodel dat de vesa maar 200x200 is? Lijkt mij zo klein... :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Goedemiddag mannen,

Nu wil ik graag een nieuwe tv kopen - de Samsung qe65q9 2018.
Echter was ik pas ban plan dit te kopen zodra we in ons nieuwe huis wonen wat dus per februari 2019 zal zijn.
Nu de cash back actie maar loopt 23 november en het vrijdag ook black friday zal zijn. Zal ik er goed aan doen om de tv alvast te kopen of zijn er vaak ook nieuwjaars acties en evt een cash back?

Bedankt alvast!!

Mvg,

Stefan Mos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Mossie09 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:39:
Goedemiddag mannen,

Nu wil ik graag een nieuwe tv kopen - de Samsung qe65q9 2018.
Echter was ik pas ban plan dit te kopen zodra we in ons nieuwe huis wonen wat dus per februari 2019 zal zijn.
Nu de cash back actie maar loopt 23 november en het vrijdag ook black friday zal zijn. Zal ik er goed aan doen om de tv alvast te kopen of zijn er vaak ook nieuwjaars acties en evt een cash back?

Bedankt alvast!!

Mvg,

Stefan Mos
Dat kan niemand je vertellen, de keus is aan jou :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
Misschien mbt het verleden dat de cashback actie vaak verlengd word en er mensen ook weten of er vaak nieuwjaars acties zijn?

Is namelijk de eerste x dat ik zon tv koop
IkWilbert schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:48:
[...]

Dat kan niemand je vertellen, de keus is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
Denk aan de BTW dagen van de MediaMarkt eind januari.
Weet niet of bepaalde artikelen worden uitgesloten van de actie.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyerdam
  • Laatst online: 09-09 10:14
Samsung heeft zijn cashback actie verdubbeld naar 600 euro op 65inch q8

Bij von burg tv komt die scherp na aftrek van cashback op 1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 15:46
Heb je hier een bron van?
En bedoel je wel de q8? de q7 staat bij von burg op 1999,- exclusief 300 caschback (na verdubbeling wat jij zegt) komt dit op 1399 uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Prins32 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:27:
Heb je hier een bron van?
En bedoel je wel de q8? de q7 staat bij von burg op 1999,- exclusief 300 caschback (na verdubbeling wat jij zegt) komt dit op 1399 uit...
Zie op de Samsung website zelf.
Koop van 19 november 2018 tot en met 26 november 2018 een promotiemodel QLED TV of The Frame bij één van deelnemende verkooppunten en ontvang tot €600 retour. Wanneer je de televisie op Samsung.com koopt wordt dit bedrag direct in je winkelwagen verrekend.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyerdam
  • Laatst online: 09-09 10:14
de q8 bieden ze nu aan voor de prijs van q7 en je moet bellen bij vonburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb de Q9 nu staan. Ik ben eens de Xbox One X aan het testen met HDR games maar HDR staat duidelijk nog niet aan op de tv voor gaming. Net wel met Netflix. Moet ik HDR+ hebben?

EDIT

Nevermind, Google is echt mijn makker! Dat had ik nu wel kunnen weten haha.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 21-11-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
Mag ik vragen waar het aan lag? Dan weet ik waar ik aankomend weekend naar moet kijken;)

Thanks!
devilsnight schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:08:
Ik heb de Q9 nu staan. Ik ben eens de Xbox One X aan het testen met HDR games maar HDR staat duidelijk nog niet aan op de tv voor gaming. Net wel met Netflix. Moet ik HDR+ hebben?

EDIT

Nevermind, Google is echt mijn makker! Dat had ik nu wel kunnen weten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Mossie09 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:35:
Mag ik vragen waar het aan lag? Dan weet ik waar ik aankomend weekend naar moet kijken;)

Thanks!

[...]
Jazeker :)

Instellingen > algemeen > beheer externe apparaten >HDMI UHD Color en dan voor de desbetreffende HDMI input aanvinken.

Oh en vergeet absoluut niet naar Instellingen > algemeen > beheer externe apparaten > instellingen voor spelmodus>motion plus instellingen voor game. En zet dan motion plus uit.

Want ik dacht dat ik al een eerste grote issue had gevonden met de tv aangezien met default settings voor game mode je allemaal artifacts om je character te zien krijgt. Dat is die motion plus ongein.

[ Voor 34% gewijzigd door devilsnight op 21-11-2018 19:02 ]

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
FREAKJAM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Zelf nog extreem in dubio of ik voor een QLED of OLED ga. Ik heb een lichtkoepel in mijn nieuwe huis waardoor de zon direct op de muur schijnt waar ik de TV wil gaan ophangen. Het betreft een groot klushuis en op dit moment zijn er veel andere prioriteiten, dus gelukkig kan ik het nog even uitstellen (hoewel black friday ook weer erg dichtbij is).
Ik weet niet of je er ondertussen al uit bent maar bij dezen.

OLED kan slecht tegen direct zonlicht op het paneel. Als je dit niet kan voorkomen dan zou ik een ander paneel type kiezen.

Voorbeeld:
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• devilsnight
Prachtige televisie die Q9 hoor, hij is gewoon mooier dan de Sony 930e die ik bijna een jaartje heb gehad. Merkte gelijk met Shadow of the Tomb Raider dat het gewoon scherper was.

Maar er is ook een minder leuk dingetje en ik zag AVS er ook al over praten nadat ik het opgemerkt had. Ik keek Seven Seconds op Netflix gisteren en tijdens wat donkere scenes licht het beeld heel erg op wanneer de ontertiteling verschijnt. Zodra het weg is wordt het qua brightness weer normaal.

Eco settings staan uit.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
devilsnight schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:40:
Prachtige televisie die Q9 hoor, hij is gewoon mooier dan de Sony 930e die ik bijna een jaartje heb gehad. Merkte gelijk met Shadow of the Tomb Raider dat het gewoon scherper was.

Maar er is ook een minder leuk dingetje en ik zag AVS er ook al over praten nadat ik het opgemerkt had. Ik keek Seven Seconds op Netflix gisteren en tijdens wat donkere scenes licht het beeld heel erg op wanneer de ontertiteling verschijnt. Zodra het weg is wordt het qua brightness weer normaal.

Eco settings staan uit.
Heb er ook eea over gelezen ivm een mogelijke aankoop.
Helpt het als je de kleur van de ondertiteling aanpast?
Geel vind ik 's avonds/donkere omgeving prettiger dan wit en op m'n mobiel vind ik geel semi-transparant nog fijner.

[ Voor 57% gewijzigd door nadroJ op 22-11-2018 16:55 ]

Sowieso schrijf je zo!

• Arjant2
devilsnight schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:40:

Eco settings staan uit.
Blijft irritant dat ze dit niet oplossen dan. Probleem ligt schijnbaar toch bij de netflix app want bij andere input is dit niet.

• devilsnight
Arjant2 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:47:
[...]

Blijft irritant dat ze dit niet oplossen dan. Probleem ligt schijnbaar toch bij de netflix app want bij andere input is dit niet.
Bij andere inputs? Je bedoelt met andere apps en bijvoorbeeld Blu Ray heb je er geen last van? Het is weird dat het bij Netflix zou liggen, aangezien ik hier geen last van had met de Sony 930e.
nadroJ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:55:
[...]

Heb er ook eea over gelezen ivm een mogelijke aankoop.
Helpt het als je de kleur van de ondertiteling aanpast?
Geel vind ik 's avonds/donkere omgeving prettiger dan wit en op m'n mobiel vind ik geel semi-transparant nog fijner.
Dat zou ik eens kunnen proberen straks. Heb dat nog nooit hoeven doen maar ik ga dat eens testen dan.

• Arjant2
@devilsnight dat klopt.
Met bluray of mkv via nas of usb speelt dit probleem niet... dan worden ondertitels gewoon weergegeven zonder dat het hele beeld op licht. Dit is een bekend probleem van de netflix app. Is hier in dit topic 2 paginas terug ook besproken. Gele subtitels of blauwe omkaderd schijnt een flink verschil te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 22-11-2018 18:03 ]

• devilsnight
Raar dit hoor. Ik heb de subs naar transparent gezet via mijn telefoon in mijn Netflix account settings, maar wanneer ik het test op de tv app is er helemaal niets aan veranderd.

Maar wel op de Xbox Netflix app...

Volgens mij sluit Netflix op de tv dan niet echt volledig af wanneer je exit Netflix doet.

[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 09:37
Weet iemand het verschil tussen een QE55Q8F en een QE55Q8FNA? Waar staat die NA voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr1stof
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-01-2023
ljwilliam88 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:07:
Weet iemand het verschil tussen een QE55Q8F en een QE55Q8FNA? Waar staat die NA voor?
NA is model van 2018, zonder die NA gaat het over het model van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kr1stof schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:24:
[...]

NA is model van 2018, zonder die NA gaat het over het model van 2017.
Hoeft niet per se, ligt aan de volledigheid van waar het gepost is. Op de doos van een 2018 staat ook gewoon Q8F (op het label dan vast wel Q8FN.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luos_83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-07-2022
De prijzen van de 65Q9 zijn echt flink heen en weer aan het gaan vandaag. hij was een paar uur 2195,- bij tvq die nu opeens weer 2999,- is. (net gemist omdat ik niet thuis was grr)

Televisiewinkel.nl had hem even voor 2.488,99 om een cent goedkoper te zijn dan tvq die hem een half uur geleden nog had staan voor 2489,-.

leuk allemaal, maar heel vervelend als je er net eentje wilt aanschaffen en de prijs op de website is opeens 4 a 500 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Luos_83 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:21:
De prijzen van de 65Q9 zijn echt flink heen en weer aan het gaan vandaag. hij was een paar uur 2195,- bij tvq die nu opeens weer 2999,- is. (net gemist omdat ik niet thuis was grr)

Televisiewinkel.nl had hem even voor 2.488,99 om een cent goedkoper te zijn dan tvq die hem een half uur geleden nog had staan voor 2489,-.

leuk allemaal, maar heel vervelend als je er net eentje wilt aanschaffen en de prijs op de website is opeens 4 a 500 euro duurder.
Kijk even in het [Prijs-discussie] Samsung tv's topic.
Bij Apollo 2050 - 400 cashback 1650 euro voor dit monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Het is aardig druk op de Foka site >< Twijfel nog tussen de C8 en Q6 van Samsung. Wereld van verschil natuurlijk maar het prijsverschil wordt ook steeds kleiner..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luos_83
robino007 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:37:
[...]

Kijk even in het [Prijs-discussie] Samsung tv's topic.
Bij Apollo 2050 - 400 cashback 1650 euro voor dit monster.
Ik zie die er jammer genoeg niet tussen staan bij Apollo.
De 65q9 staat daar voor 3299 :(

*pijn in mn hart* :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Luos_83 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:13:
[...]

Ik zie die er jammer genoeg niet tussen staan bij Apollo.
De 65q9 staat daar voor 3299 :(

*pijn in mn hart* :p
Die prijs is als je contact met ze opneemt ff bellen. Ze mogen niet adverteren voor die prijs. 15 min geleden 1 besteld voor idd 2050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luos_83
robino007 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:37:
[...]

Die prijs is als je contact met ze opneemt ff bellen. Ze mogen niet adverteren voor die prijs. 15 min geleden 1 besteld voor idd 2050
Kwam ik ook net achter na wat meer tijd te nemen om te lezen.
Ik wacht de mail rustig af.

nogmaals bedankt dit te melden, je verdient een knuffel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
Goedemiddag Mannen,

Gister de 65" Q9 opgehaald voor 2050 euro excl cashback bij Apollo Almere.
Erg mooie aanbieding dus!!

Na het opstellen en inslaren ( plug en play ) viel me de kwaliteit bij televisie kijken via tele 2 ( wel hd zenders ) heel erg tegen!!

Totaal niet scherp en licht wazig.

hiervoor een Samsung lcd tv uit 2012 en daar was het beeld nog mooier van.
Bij het opzetten van een 4K filmpje van youtube is het beeld wel echt prachtig!!

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
Moet je nog een andere output inschakelen? tv is aangesloten met een hdmi kabel.

Bedankt alvast en fijn weekend!!

Mvg,

Stefan Mos

[ Voor 4% gewijzigd door Mossie09 op 23-11-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
voor 1300 euro de q6fn 65" 2018 gekocht vandaag, ik verwacht deze morgen of anders maandag.

Ik ga van een LG la7408 40" uit 2013 edge lit met local dimming naar qled (tevens edge-lit)

Ben benieuwd hoe het dimmen in relatie met netflix is zoals Stevievvv al aangeef, ik heb tevens je settings van het samsung forum gebookmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Hier ondertussen al sinds de herfstvakantie volop aan het genieten van de 65" Q9.
De 400 euro cashback is ondertussen door Samsung ook alweer teruggestort. Vrij soepeltjes verlopen.

Die ondertiteling bij Netflix is inderdaad vervelend. Morgen dus is veranderen naar geel. Kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Mossie09 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:51:
Goedemiddag Mannen,

Gister de 65" Q9 opgehaald voor 2050 euro excl cashback bij Apollo Almere.
Erg mooie aanbieding dus!!

Na het opstellen en inslaren ( plug en play ) viel me de kwaliteit bij televisie kijken via tele 2 ( wel hd zenders ) heel erg tegen!!

Totaal niet scherp en licht wazig.

hiervoor een Samsung lcd tv uit 2012 en daar was het beeld nog mooier van.
Bij het opzetten van een 4K filmpje van youtube is het beeld wel echt prachtig!!

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
Moet je nog een andere output inschakelen? tv is aangesloten met een hdmi kabel.

Bedankt alvast en fijn weekend!!

Mvg,

Stefan Mos
Heb je de instellingen van je tv kastje nagekeken. Ik heb dat ook een keer gehad en toen stonden de instellingen van de resolutie niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga de 65q9 halen.
Ik wilde eigenlijk een OLED maar deze is 400 euro goedkoper en als je je tv wilt ophangen is de one connect kabel echt top.

Het zal sowieso een upgrade zijn tov mijn 10 jaar oude 37 inch Sony lcd

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
Dat was het dus!!! Onwijs bedankt!
Instelling van het kastje stond nog op 720 ipv 1080p.

Alleen vind ik het voetbal nog schokkerig bij snelle beelden.. weet iemand wat je daaraan kan doen?

Thanks!
Marcievg schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:56:
[...]

Heb je de instellingen van je tv kastje nagekeken. Ik heb dat ook een keer gehad en toen stonden de instellingen van de resolutie niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Mossie09 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:25:
Dat was het dus!!! Onwijs bedankt!
Instelling van het kastje stond nog op 720 ipv 1080p.

Alleen vind ik het voetbal nog schokkerig bij snelle beelden.. weet iemand wat je daaraan kan doen?

Thanks!

[...]
Bij de instellingen moet je waarschijnlijk nog auto motion plus en clear digital view uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
De 55q9fn voor 1050 is wel heel aantrekkelijk.

Ik twijfel alleen nog enorm over het volgende.
-zorgen ondertitels voor issues? Als in dat hele scherm lichter wordt?
- hoe groot is het verschil met ks7000 die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
giantgiantus schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:55:
De 55q9fn voor 1050 is wel heel aantrekkelijk.

Ik twijfel alleen nog enorm over het volgende.
-zorgen ondertitels voor issues? Als in dat hele scherm lichter wordt?
- hoe groot is het verschil met ks7000 die ik nu heb?
Ik heb een paar maanden geleden de upgrade gedaan van een Ks7000 naar de q9. Het grootste verschil zie ik met playstation en UHD blu-rays. Ik lees hier dat de ondertitels bij Netflix een probleem kunnen zijn maar deze zou je dan moeten instellen op geel. Ik gebruik zelf geen Netflix dus zou daar geen verdere uitspraken over kunnen doen.
Ik kan je de q9 echt aanraden en zeker voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Wat zijn de ervaringen met Netflix? Gaat dat nog gefixed worden of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
giantgiantus schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:50:
Wat zijn de ervaringen met Netflix? Gaat dat nog gefixed worden of kan dat niet?
Nav deze vraag toch even gaan googlen.
Ik sta op het punt de 65q9 te kopen. Het probleem is schijnbaar toch groter dan alleen Netflix. Schijnbaar is het local dimming en ook zichtbaar bij andere films.
Hier zie het duidelijk:
YouTube: subtitles problem QLED Samsung 1

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Goed punt. Als dit echt is, dan is het wel echt vrij dramatisch. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Het is in Netflix goed op te lossen door gele ondertitels te kiezen met een zwarte rand.
Ik heb de tv zelf niet dus ik weet niet hoe erg het probleem is buiten Netflix.
Hier zie je ook een ander voorbeeld
YouTube: Samsung qe55q8 local dimming test.

Bovenstaande is 2017 model.

[ Voor 5% gewijzigd door madmaus op 25-11-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
madmaus schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:25:
[...]

Nav deze vraag toch even gaan googlen.
Ik sta op het punt de 65q9 te kopen. Het probleem is schijnbaar toch groter dan alleen Netflix. Schijnbaar is het local dimming en ook zichtbaar bij andere films.
Hier zie het duidelijk:
YouTube: subtitles problem QLED Samsung 1
Je kjjkt naar youtube filmpjes van de QLED 2017 modellen en dat heeft dus helemaal niets van doen met de 2018 Q9FN. Dat is niet eens FALD dus appels en peren.

Dus nee hoor dat netflix probleem speelt niet bij andere content.
Ik heb de Q9F ook al paar maanden en heb er geen last van bij andere content.
Ja je hebt te maken met local dimming, dat is altijd bij FALD maar dat het hele beeld oplicht zoals bij netflix is gewoon niet waar. Je moet ook geen filmpjes kijken met oude firmware want het local dimming algoritme is flink aangepakt inmiddels.
Wil je niet het compromis, wat FALD is, dan moet je een OLED nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik zou opzich best een oled willen maar vind Samsung en meer specifiek ook de one connect box en daytime tv kwaliteit belangrijk.

Echter als ondertitels het hele beeld verneuken gaat dat wel erg ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Arjant2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:54:
[...]

Je kjjkt naar youtube filmpjes van de QLED 2017 modellen en dat heeft dus helemaal niets van doen met de 2018 Q9FN. Dat is niet eens FALD dus appels en peren.

Ja je hebt te maken met local dimming, dat is altijd bij FALD maar dat het hele beeld oplicht zoals bij netflix is gewoon niet waar. Je moet ook geen filmpjes kijken met oude firmware want het local dimming algoritme is flink aangepakt inmiddels.
Als het puur bij Netflix is en dat is de verhelpen met gele subs dan kan ik er wel mee leven.
giantgiantus schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:58:
Ik zou opzich best een oled willen maar vind Samsung en meer specifiek ook de one connect box en daytime tv kwaliteit belangrijk.

Echter als ondertitels het hele beeld verneuken gaat dat wel erg ver...
Dit is (naast 400 euro goedkoper dan lg) voor mij ook de enige afweging om samsung te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Arjant2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor dit bericht. Ik las een uur geleden over de deal bij Apollo dus ik had gelijk gebeld en direct gekocht. Later las ik dit topic pas goed en zag ik dus deze discussie. Ik was bijna bang dat ik te impulsief had gekocht.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Discussies over prijzen kunnen in [Prijs-discussie] Samsung tv's.