Ren-z schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:37:
[...]
Toevallig afgelopen week bij Airco Ropa in België geweest om een Daikin Stylish op te halen. Loods stond vol met verschillende airco's. In eerste instantie nog bijna de verkeerde kleur binnenunit mee gekregen. Gelukkig zag hij het op tijd. Na een tijdje rommelen in de loods kwam hij gelukkig met de juiste binnenuit naar buiten. Het paste ook allemaal maar net in mijn auto. Een paar broek poep momentjes gehad dus.
Communicatie per email was mager, merkte wat irritatie na de zoveelste vraag vanuit mijn kant. De prijs en de voorraad zijn uiteindelijk doorslaggevend geweest. Ik heb de gok genomen.
Hopelijk hoef ik geen aanspraak te maken op garantie. Op Daikin toestellen geeft hij 5 jaar en op Toshiba 3 jaar mits geïnstalleerd door een erkend installateur.
Garantie loopt via hem. Bij problemen moet mijn installateur contact met hem opnemen. Je hebt alleen garantie op onderdelen en dus niet op de uren en kilometers.
Heb daar nog steeds mijn vraagtekens bij. Maar zoals ik hierboven al heb aangegeven heb ik de gok genomen. We weten over 5 jaar pas of het een wijs besluit is geweest (of niet).
Oh had je berichtje gemist.
Maar inderdaad. Gisteren ook zelf opgehaald al was verzenden voor €175 euro een optie.
Bij mij geen voorraad maar binnen weken netjes een email dat hij binnen was.
Het lijkt wel allemaal legitiem. Groot pand. Maar denk klein personeels bestand.
Contact via email ging altijd snel maar kort.
Ophalen daar ook. Hij heeft hem voor mij in de auto gezet.
Let op. Hij zegt dat ze niet plat mogen liggen dus let op de hoogte. Contact daar ook kort.
Doet wat hij moet doen.
Ging bij mij met een 2012 suzuki swift sport maar net. Al was uitpakken nog een mogelijkheid.
De 4.6kw Toshiba Haori mee genomen.
Artikelnummer wel ook nog even gecontroleerd of deze overeen kwam met de website. Geen internet maar had de site nog open.
Betalen via pin. Voorschot 10% op bestelling.
Garantie zoals jij omschrijft maar hoop ook dat we die periode zonder problemen doorkomen.
Ik heb geen toebehoren besteld. Leek of ik daar wel goedkoper aan kon komen of gewoon via de installateur.
Weg er naartoe niet zo. Hoop 80 en in België de bekende hobbel wegen. (2uur5 vanuit Tiel als alles mee zit.)
Nog even af getankt in houthalen op de weg terug (40min terugweg) . Vanuit Tiel 27 euro verreden tot daar.
Moest over Schijndel terug om nog wat bouwmaterialen op te halen. Uiteindelijk 5.5 uur onderweg maar je moet er wat voor over hebben.
[Voor 4% gewijzigd door Turbocinqy op 27-04-2023 09:18]