Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-10 22:54
Wat zijn de ervaringen met het bestellen van bij Airco Ropa (airco-ropa.be) in België?

Zijn er mensen binnen dit topic met ervaring? Ik heb namelijk de Toshiba Haori 4.6 kw op het oog die erg aantrekkelijk geprijsd is voor € 1445,- inclusief btw.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

shakebeker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:52:
Op aanraden van vele hier ben ik ook gaan kijken bij clima-inverter voor:
3x Daikin FTXM20R = €2595,-
1x Daikin FTXJ35AB = €1625,-
Verzendkosten: €695,-
Totaalkosten: €4915,-

De goedkoopste in nederland is https://www.nlx-international.com/ voor €5526,-
Nu vind ik €600,- verschil op een bedrag van ca 5.5k niet de moeite om het vanuit Italië te laten komen.

Mis ik hier iets?
Oei, wat een verzendkosten zeg. Heb je al eens bij de andere aanbieders in dit topic gekeken?
Ik heb 3x FTXM20R en 1x FTXJ35AB voor 4120 bij Climaled gevonden. Tot nu toe goede ervaring mee, ook voor een garantiekwestie. De verzendkosten kon ik niet zien, maar daar betaalde ik nog geen 40 euro voor, een singlesplit set op een kleine pallet. Ik kan me niet voorstellen dat dat daar 600 euro is met vier singlesplit units. En ze accepteren creditcardbetalingen, mocht je nog meer 'aankoopzekerheid' willen.

Ben er wel even vanuit gegaan dat het single splits waren als set, niet alleen de binnenunits (die je nu aanduidt). Daarvoor kun je het beste even een account aanmaken of mailen (ze zijn vrij snel).

[ Voor 10% gewijzigd door Processorkoeler op 15-02-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakebeker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-04-2023
Processorkoeler schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Oei, wat een verzendkosten zeg. Heb je al eens bij de andere aanbieders in dit topic gekeken?
Ik heb 3x FTXM20R en 1x FTXJ35AB voor 4120 bij Climaled gevonden. Tot nu toe goede ervaring mee, ook voor een garantiekwestie. De verzendkosten kon ik niet zien, maar daar betaalde ik nog geen 40 euro voor, een singlesplit set op een kleine pallet. Ik kan me niet voorstellen dat dat daar 600 euro is met vier singlesplit units. En ze accepteren creditcardbetalingen, mocht je nog meer 'aankoopzekerheid' willen.

Ben er wel even vanuit gegaan dat het single splits waren als set, niet alleen de binnenunits (die je nu aanduidt). Daarvoor kun je het beste even een account aanmaken of mailen (ze zijn vrij snel).
Mmm bij Climaled kom ik ook op €5k uit. Het zijn inderdaad sets en niet alleen binnenunits. Ik zal nog is wat andere aanbieders bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

shakebeker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:39:
[...]

Mmm bij Climaled kom ik ook op €5k uit. Het zijn inderdaad sets en niet alleen binnenunits. Ik zal nog is wat andere aanbieders bekijken..
Oei, rekenen die echt 800+ aan verzending? En als je het los zou doen? Een enkele single split bestelling was 40 euro shipping.

[ Voor 11% gewijzigd door Processorkoeler op 15-02-2023 13:16 ]

• shakebeker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-04-2023
Processorkoeler schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:14:
[...]

Oei, rekenen die echt 800+ aan verzending? En als je het los zou doen? Een enkele single split bestelling was 40 euro shipping.
Jaa heb het dubbel gecheckt bij ze, kan ze elders ook niet heel veel goedkoper vinden. Denk dat ik ze dan toch maar gewoon in NL bestel :)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

shakebeker schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:18:
[...]

Jaa heb het dubbel gecheckt bij ze, kan ze elders ook niet heel veel goedkoper vinden. Denk dat ik ze dan toch maar gewoon in NL bestel :)
Pff dat is raar zeg, wist niet dat dat echt zo duur was... Een setje was 40 euro, en dan het (meer dan) tienvoudige als je vier units neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:05

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik begreep vandaag dat Clima Inverter enkel 1 jaar garantie levert. Dat is dan wel weinig, vraag mij af of het dan nog de moeite waard is, gaan airco's met een regelmaat defect?

Ook begrijp ik dat Daikin geen garantie geeft op import modellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xqlus1ve op 27-02-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa2akzo0yv7FlDl0NjdImMzP8Rs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQhWfxHqSMvzyJvL6YhSyzzy.png?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik momenteel kwijt ben inclusief 250 euro aan verzend kosten, ben nog niet echt een site tegen gekomen welk goedkoper is, voor een beetje extra garantie wil ik best klein beetje meer betalen, iemand nog tips qua websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gforceken
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:34
*knip*, dit hoort hier niet thuis.

[ Voor 85% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12

Vos

AFCA

*knip*, hier hebben we de TR knop voor ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 15:21
Ren-z schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:27:
Wat zijn de ervaringen met het bestellen van bij Airco Ropa (airco-ropa.be) in België?

Zijn er mensen binnen dit topic met ervaring? Ik heb namelijk de Toshiba Haori 4.6 kw op het oog die erg aantrekkelijk geprijsd is voor € 1445,- inclusief btw.

Ik hoor het graag.
Zit hier nu met dezelfde vraag 😅
Jij al opgeschoten?

Beetje rondvraag gedaan maar niet te doen in NL.
Dus kwam hier ook op uit. Stukje rijden dat wel of nog kijken of verzenden een optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ren-z
Turbocinqy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:28:
[...]

Zit hier nu met dezelfde vraag 😅
Jij al opgeschoten?

Beetje rondvraag gedaan maar niet te doen in NL.
Dus kwam hier ook op uit. Stukje rijden dat wel of nog kijken of verzenden een optie is.
Toevallig afgelopen week bij Airco Ropa in België geweest om een Daikin Stylish op te halen. Loods stond vol met verschillende airco's. In eerste instantie nog bijna de verkeerde kleur binnenunit mee gekregen. Gelukkig zag hij het op tijd. Na een tijdje rommelen in de loods kwam hij gelukkig met de juiste binnenuit naar buiten. Het paste ook allemaal maar net in mijn auto. Een paar broek poep momentjes gehad dus.

Communicatie per email was mager, merkte wat irritatie na de zoveelste vraag vanuit mijn kant. De prijs en de voorraad zijn uiteindelijk doorslaggevend geweest. Ik heb de gok genomen.

Hopelijk hoef ik geen aanspraak te maken op garantie. Op Daikin toestellen geeft hij 5 jaar en op Toshiba 3 jaar mits geïnstalleerd door een erkend installateur.

Garantie loopt via hem. Bij problemen moet mijn installateur contact met hem opnemen. Je hebt alleen garantie op onderdelen en dus niet op de uren en kilometers.

Heb daar nog steeds mijn vraagtekens bij. Maar zoals ik hierboven al heb aangegeven heb ik de gok genomen. We weten over 5 jaar pas of het een wijs besluit is geweest (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvnoord
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik ben op zoek naar 4x airco voor een winkel. Het moeten cassette airco's zijn voor in een systeemplafond. Ik huur het pand voor 5 jaar dus moet deugdelijk zijn maar ik wordt geen eigenaar van de apparatuur dus hoeft ook zeker niet het neusje van de zalm te zijn.

Ik heb nodig:

1x 5kwh
1x 12.5kwh
2x 7kwh

Ik kwam de volgende onderstaande sets tegen bij Climamarket. Hebben jullie hier advies qua merk, webshop? Of waar ik nog rekening mee moet houden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82W9x-RNcgxsCGHDBYAcz3nmnY0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aKJCPHAMs4kUaNrj4ktpmJOM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kknz14Z0gNPd1NY_y9cZGv8j6GE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lWabzU6Aio5Bgj2nLGveHLjw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:23
@bartvnoord Als je geen eigenaar wordt van het pand en de investering voor een paar jaar is, zou ik lekker die Haiers bestellen, zijn prima airco's.

offtopic:
En vul je BTW nummer in, hoeft de BTW er niet over betaald te worden bij bestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door g00gle op 21-04-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Ren-z schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:37:
[...]

Toevallig afgelopen week bij Airco Ropa in België geweest om een Daikin Stylish op te halen. Loods stond vol met verschillende airco's. In eerste instantie nog bijna de verkeerde kleur binnenunit mee gekregen. Gelukkig zag hij het op tijd. Na een tijdje rommelen in de loods kwam hij gelukkig met de juiste binnenuit naar buiten. Het paste ook allemaal maar net in mijn auto. Een paar broek poep momentjes gehad dus.

Communicatie per email was mager, merkte wat irritatie na de zoveelste vraag vanuit mijn kant. De prijs en de voorraad zijn uiteindelijk doorslaggevend geweest. Ik heb de gok genomen.

Hopelijk hoef ik geen aanspraak te maken op garantie. Op Daikin toestellen geeft hij 5 jaar en op Toshiba 3 jaar mits geïnstalleerd door een erkend installateur.

Garantie loopt via hem. Bij problemen moet mijn installateur contact met hem opnemen. Je hebt alleen garantie op onderdelen en dus niet op de uren en kilometers.

Heb daar nog steeds mijn vraagtekens bij. Maar zoals ik hierboven al heb aangegeven heb ik de gok genomen. We weten over 5 jaar pas of het een wijs besluit is geweest (of niet).
Oh had je berichtje gemist.

Maar inderdaad. Gisteren ook zelf opgehaald al was verzenden voor €175 euro een optie.

Bij mij geen voorraad maar binnen weken netjes een email dat hij binnen was.

Het lijkt wel allemaal legitiem. Groot pand. Maar denk klein personeels bestand.
Contact via email ging altijd snel maar kort.
Ophalen daar ook. Hij heeft hem voor mij in de auto gezet.
Let op. Hij zegt dat ze niet plat mogen liggen dus let op de hoogte. Contact daar ook kort.
Doet wat hij moet doen.

Ging bij mij met een 2012 suzuki swift sport maar net. Al was uitpakken nog een mogelijkheid.
De 4.6kw Toshiba Haori mee genomen.
Artikelnummer wel ook nog even gecontroleerd of deze overeen kwam met de website. Geen internet maar had de site nog open.
Betalen via pin. Voorschot 10% op bestelling.

Garantie zoals jij omschrijft maar hoop ook dat we die periode zonder problemen doorkomen.

Ik heb geen toebehoren besteld. Leek of ik daar wel goedkoper aan kon komen of gewoon via de installateur.

Weg er naartoe niet zo. Hoop 80 en in België de bekende hobbel wegen. (2uur5 vanuit Tiel als alles mee zit.)
Nog even af getankt in houthalen op de weg terug (40min terugweg) . Vanuit Tiel 27 euro verreden tot daar.
Moest over Schijndel terug om nog wat bouwmaterialen op te halen. Uiteindelijk 5.5 uur onderweg maar je moet er wat voor over hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Turbocinqy op 27-04-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
Turbocinqy schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:54:
[...]

Oh had je berichtje gemist.

Maar inderdaad. Gisteren ook zelf opgehaald al was verzenden voor €175 euro een optie.

Het lijkt wel allemaal legitiem. Groot pand. Maar denk klein personeels bestand.
Contact via email ging altijd snel maar kort.
Ophalen daar ook. Hij heeft hem voor mij in de auto gezet.
Let op. Hij zegt dat ze niet plat mogen liggen dus let op de hoogte. Contact daar ook kort.
Doet wat hij moet doen.

Ging bij mij met een 2012 suzuki swift sport maar net. Al was uitpakken nog een mogelijkheid.
Ook de 4.6kw Toshiba Haori mee genomen.
Artikelnummer wel ook nog even gecontroleerd of deze overeen kwam met de website.

Garantie zoals jij omschrijft maar hoop ook dat we die periode zonder problemen doorkomen.

Ik heb geen toebehoren besteld. Leek of ik daar wel goedkoper aan kon komen of gewoon via de installateur.

Weg er naartoe niet zo. Hoop 80 en in België de bekende hobbel wegen. (2uur5 vanuit Tiel als alles mee zit.)
Nog even af getankt in houthalen op de weg terug (40min terugweg) . Vanuit Tiel 27 euro verreden tot daar.
Moest over Schijndel terug om nog wat bouwmaterialen op te halen. Uiteindelijk 5.5 uur onderweg maar je moet er wat voor over hebben.
Heb je de Haori 4.6kW ja? Bij mij gaf hij aan dat de levertijd was opgelopen naar 6-8 weken. Daarom uiteindelijk de Daikin genomen en 700 euro meer uitgegeven dan mijn initiële plan.

Heb de binnenunit liggend in mijn auto moeten vervoeren. Het paste allemaal maar net. Hij zei wel dat ik erg voorzichtig moest zijn met rijden en het uitladen, aangezien de lamellen snel stuk kunnen gaan.

Heb ze nog niet uitgepakt, moet nog aan de klus beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Ren-z schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:05:
[...]

Heb je de Haori 4.6kW ja? Bij mij gaf hij aan dat de levertijd was opgelopen naar 6-8 weken. Daarom uiteindelijk de Daikin genomen en 700 euro meer uitgegeven dan mijn initiële plan.

Heb de binnenunit liggend in mijn auto moeten vervoeren. Het paste allemaal maar net. Hij zei wel dat ik erg voorzichtig moest zijn met rijden en het uitladen, aangezien de lamellen snel stuk kunnen gaan.

Heb ze nog niet uitgepakt, moet nog aan de klus beginnen.
Ja hij zei niet meer te hebben liggen maar bestellen in circa 10 dagen.
Buitenunit nog in de auto. Te zwaar voor mij.
Binnenuit ligt half uitgepakt binnen.
Toch even kijken of er echt wat inzit 😅

Hij zei dat hij rechtop moest blijven. Zei al is het niet zoals bij een koelkast dat je hem daarna gewoon een tijdje moest laten staan na vervoer. Maar vond beter van niet. Maar gaf geen probleem nu gelukkig. Ging net door de achterklep (62cm hoogte)
De rest is afwachten.
Hecht mij niet zo aan garanties meestal ellende. Altijd uitzonderingen of alsnog onderdelen niet leverbaar.

Huidige toshiba boven nooit onderhouden in 12 jaar en draait nog. Maar hoog en tamelijk droog (gemonteerd)
Afstoffen kan ik ook. Ze doen nagenoeg geen echt technisch onderhoud. Als hij niet lekt zou zo'n ding gewoon moeten blijven werken.
Nu bromt mn compressor maar is zeer waarschijnlijk veroudering. Weinig aan te doen.

Nieuwe is voor beneden.
Multisplit of 2 nieuwe overwogen maar financieel niet voordelig.
Rij desnoods nog een keer in een paar jaar voor een nieuwe boven.

Was lokaal overigens €3400 euro kwijt voor de 4.6kw Haori incl montage en 5jaar garantie (onderhoud denk ik ook)

Nu €1500 incl ophalen maar komt nog 500/600 montage bij waarschijnlijk.
Heb wat connecties dus misschien kan het nog voor minder. En nog 3m toshiba leiding liggen als dat past (over van airco boven)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• odk0706
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-10 11:24
Bij deze mijn eerste post na een behoorlijke tijd mee te hebben gekeken in dit topic. Na veel zoeken en vergelijken van alle genoemde websites besloten de gok te wagen en twee airco's te bestellen bij Climamania in Spanje.
Van de meeste opties leek deze het voordeligst, maar er waren verder niet zo veel ervaringen te vinden in dit topic, dus bij deze.

Voor mijn huis was ik op zoek naar een multi-split of twee single-splits. De voorkeur lag bij een Mitsubishi of Daikin van 3,5KW. Uiteindelijk zijn het twee Daikin TXF35D single-split units geworden van 579,- per stuk.

Verzending naar Nederland was 90,- voor een palletlevering. Dit bedrag is voor zover ik zag hetzelfde voor 1 airco. Bij 3 airco's ging het bedrag volgens mij ergens richting de 140/150.

Vorige week donderdag was de bestelling geplaatst en vanmiddag is de pallet na een telefoontje door Mainfreight bezorgd.
Wat dat betreft ben ik wel positief verrast en is het ook een van de redenen om mijn ervaring op Tweakers te delen.

Uiteindelijk is de flink lagere prijs leuk meegenomen en ik hoop dan ook verder geen aanspraak te hoeven maken op de garantie... Geen idee hoe dat bij Climamania verloopt en ik begreep van een aantal Google searches dat je daar bij Daikin ook niet direct voor hoeft aan te kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNW1tgQwo7D4Vrt_z5HggFdeEaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RLLS5BEoAXH93ihiFRouuBkk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjvK0OPIacLeGmYkvEsi3aWd8Rk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G5JFf4B0mVfTCjG6PmhWAyRW.png?f=fotoalbum_large

Dank voor alle informatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger1964
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-10 23:49
Uiteindelijk is de flink lagere prijs leuk meegenomen en ik hoop dan ook verder geen aanspraak te hoeven maken op de garantie... Geen idee hoe dat bij Climamania verloopt en ik begreep van een aantal Google searches dat je daar bij Daikin ook niet direct voor
[/quote]

€90,- transportkosten voor een pallet met 2 airco's is een hele nette prijs, heb je goed gedaan. Ik heb nog geen jaar geleden bij Climamania €216,- betaald, dat was €108,- per airco.

Het is mij niet gelukt de airco's bij Daikin Nederland te registreren op hun site, " Dit serienummer komt niet voor in Nederland".

Maar tot op heden doen de airco's het perfect, dus ik maak me niet druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Roger1964 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:37:
Uiteindelijk is de flink lagere prijs leuk meegenomen en ik hoop dan ook verder geen aanspraak te hoeven maken op de garantie... Geen idee hoe dat bij Climamania verloopt en ik begreep van een aantal Google searches dat je daar bij Daikin ook niet direct voor
[/quote]

€90,- transportkosten voor een pallet met 2 airco's is een hele nette prijs, heb je goed gedaan. Ik heb nog geen jaar geleden bij Climamania €216,- betaald, dat was €108,- per airco.

Het is mij niet gelukt de airco's bij Daikin Nederland te registreren op hun site, " Dit serienummer komt niet voor in Nederland".

Maar tot op heden doen de airco's het perfect, dus ik maak me niet druk.
Nee, dat is inderdaad een probleem.
Hierdoor kan je ook niet zelf op de onderdelen webshop komen.

Hier hebben we een multisplit van Daikin van Climaled uit Frankrijk.
Binnen 10 dagen was hij binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Lucid_
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-07 01:37
Hier ook een bestelling van Climamania. Ik heb wel twee individuele bestellingen geplaatst aangezien de levering voor twee airco's samen ~€250 zou kosten naar België. Individueel was het €79,23 x2.
Twee S12ET LG units voor €509 x2. Dus €1176,46 in totaal, wat voor mij redelijk is.

Ik had het aan de klantendienst gevraagd (met Google Translate) maar zij gaven een generiek antwoord waarbij de winkelwagen het automatisch berekent, ok zei ik maar. De levering werd geforward naar een logistisch bedrijf in België die mij een dag op voorhand heeft gecontacteerd. De indicatie van Climamania dat het tussen 22 en 25 mei ging toekomen vond ik merkwaardig snel maar het is inderdaad 6 dagen na bestelling toegekomen.

Vooraleer ik voor de levering heb getekend controleerde ik eerst de verpakkingen op uitwendige schade, alles was ok. Wel geen pallet zoals iemand hierboven heeft gehad. Het zijn relatief lichte units en individuele bestellingen dus dat was te verwachten. Een pallet minder dat ik mee zit. :)

Na levering heb ik de dozen meteen open gemaakt voor inwendige controle aangezien Climamania je 24 uur de tijd geeft om schade door levering aan te geven. Alles prima zoals verwacht.
Binnenkort zal ik eens een bestelling plaatsen bij NLX International voor de leidingen en bevestigingsmateriaal, tenzij iemand een goedkoper alternatief kent? :)

PS: Op de verpakking stond "Made in Türkiye." Daar zal ik het wellicht goedkoper vinden denk ik dan. Ik wil nog een S18ET in de toekomst. Misschien dan toch op roadtrip voor de volgende toestel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2Ed0rhdea-RJAXfZp6eDlxxG2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzAJ0QReRyaLd16Kl3s1iv9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigricknl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
Bij www .mercaclima .es moet je in iedergeval geen garantie verwachten, 1 vd 5 airco's een kapotte print in de binnen unit 🥲

na wat extra berichten heen en weer is er een nieuwe binnen unit opgestuurd, heeft iets gekost maar zeer acceptabel, dus uit eindelijk netjes opgelost _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door bigricknl op 13-06-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

bigricknl schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:13:
Bij www.mercaclima.es moet je in iedergeval geen garantie verwachten, 1 vd 5 airco's een kapotte print in de binnen unit 🥲
En je krijgt daar geen garantie? Fabricagefouten zouden gewoon door de winkel moeten worden gefixt, al is het maar het toezenden van het defecte onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:23
Hoe doen jullie dit eigenlijk met installeren? Zelf? Of gewoon via een erkend installateur.

Ik ga ook eens op mijn gemak kijken op climamania.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigricknl
Processorkoeler schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:51:
[...]

En je krijgt daar geen garantie? Fabricagefouten zouden gewoon door de winkel moeten worden gefixt, al is het maar het toezenden van het defecte onderdeel.
Dat zou je wel zeggen , maar van kastje naar de muur en nu geen contact meer. Dan maar via de creditcard regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 21:28
bigricknl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:26:
[...]

Dat zou je wel zeggen , maar van kastje naar de muur en nu geen contact meer. Dan maar via de creditcard regelen.
Misschien kun je hier ook iets mee? https://ec.europa.eu/cons...nt=main.home2.show&lng=NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigricknl
na nog een laatste mail willen ze in eens wel wat, dat hoor ik maandag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigricknl
het heeft even geduurd maar het is netjes opgelost. ze hebben een nieuwe binnen unit opgestuurd en wij hebben alleen verzendkosten betaald, wat niet erg is aangezien je dat kan weten als je wat besteld in het buitenland :)

bedankt voor de tips !

[ Voor 6% gewijzigd door bigricknl op 13-06-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Tsja in principe zou je geen extra kosten mogen maken voor een garantie verhaal als deze, dus ik zou er niet helemaal tevreden mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Xeor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:00:
Hoe doen jullie dit eigenlijk met installeren? Zelf? Of gewoon via een erkend installateur.

installeren kan je zelf doen maar je moet F-gassen gecertificeerd zijn om hem in bedrijf te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 13-06-2023 14:56 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:39
Het is weer warm, en ik wil eigenlijk ook wel zo'n airco...

Ik wil bestellen bij ClimaMania (Haier GEOSR2525). Alleen is mij niet helemaal duidelijk wat ik bij de velden "Identification number" en "Address title" moet invullen. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWBeZOCCk2J29spnldBw2rafTaM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TwkbXyyrBhHy3RjzCX1e7iXR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Voggy schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:56:
Het is weer warm, en ik wil eigenlijk ook wel zo'n airco...

Ik wil bestellen bij ClimaMania (Haier GEOSR2525). Alleen is mij niet helemaal duidelijk wat ik bij de velden "Identification number" en "Address title" moet invullen. Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Identification number zou ik gokken op je BSN of het nummer van een legitimatiebewijs.
Address title is wellicht een label voor dat adres, zoals Thuis/Home?

De enige manier om het zeker te weten is het ze te vragen, wij hebben dat formulier niet bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:39
plofkip schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Identification number zou ik gokken op je BSN of het nummer van een legitimatiebewijs.
Address title is wellicht een label voor dat adres, zoals Thuis/Home?

De enige manier om het zeker te weten is het ze te vragen, wij hebben dat formulier niet bedacht ;)
Ik hoopte dat iemand hier al een bestelling had gedaan ;)
Is inderdaad bsn nummer, hebben ze schijnbaar nodig in Spanje voor de Factuur. Address title is bijvoorbeeld naam van appartementencomplex.

Ik vind hun verzendkosten niet hoog, 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Voggy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:11:
[...]

Is inderdaad bsn nummer, hebben ze schijnbaar nodig in Spanje voor de Factuur. Address title is bijvoorbeeld naam van appartementencomplex.

Ik zou eerlijk gezegd niet je BSN geven aan een commercieel bedrijf en al helemaal niet in het buitenland. Maar dat is mijn mening 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Xeor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:00:

Ik zit op hetzelfde te hikken, in woon in het uiterste puntje van NL weinig airco boeren die een niet bij hen gekochte unit in bedrijf stellen willen of een achterlijk bedrag rekenen voor misschien max 2 uurtjes werk.

Nu zijn er zat filmpjes op YT hoe dat moet, lijkt mij ook niet spannend als je maar nauwkeurig werkt. Waar je misschien later tegen aan loopt bij garantie is dat je de het inbedrijfsstellings certificaat niet hebt.

Toch als de leidingen niet te lang zijn
Vacuumpomp + manometer + slangenset ~ leuk setje ca 220 euro https://www.amazon.de/dp/B0832S7WCX/ref=emc_b_5_t

Dan nog koelleiding https://www.cvkoopjes.nl/...oppelingen/airco-leiding/
Ik heb hier van een werk project nog 2 x 15 meter koelleiding is echter aan de dikke kant voor kleine airco's
Betekend meer gas en koppelingen hardsolderen.
edit 3/8 x 5/8 veel te groot dus

voetjes voor nr 1 https://www.cvkoopjes.nl/...x40mm-montagesysteem.html
Beugel of op tegel zetten ? https://www.cvkoopjes.nl/...7-wandbeugelset-046m.html

Ik wilde eigenlijk MHI maar ga naar Daikin aangezien deze tot 3 cm onder het plafond mogen hangen.

Nu zag ik bij Climamarket ook Johnson airco staan https://www.climamarket.e...hnson-teide35nt-teide35ex voordeel van deze naast de prijs is de binnenunit 250 mm hoog.
(nog even zoeken of ik de installatie handleiding kan vinden.
Zover ik kan vinden is Johnson/Hitachi geen onbekende in de wereld maar wel in NL

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luminance
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-01 16:52
Hey all, first of all, sorry for the english, but I am very interested in the topic.

Buying yourself a cheaper airco (from airco-ropa for example) seems like a way cheaper way of doing things, but I have been struggling to find installers. How do you find any that will work with units not provided by the installer themselves?

Any contacts that people can share from installers that work like this?

Any help would be very appreciated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
habbekrats schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Ik zit op hetzelfde te hikken, in woon in het uiterste puntje van NL weinig airco boeren die een niet bij hen gekochte unit in bedrijf stellen willen of een achterlijk bedrag rekenen voor misschien max 2 uurtjes werk.

Nu zijn er zat filmpjes op YT hoe dat moet, lijkt mij ook niet spannend als je maar nauwkeurig werkt. Waar je misschien later tegen aan loopt bij garantie is dat je de het inbedrijfsstellings certificaat niet hebt.

Vacuumpomp + manometer + slangenset ~ leuk setje ca 220 euro https://www.amazon.de/dp/B0832S7WCX/ref=emc_b_5_t

Ik heb hier van een werk project nog 2 x 15 meter koelleiding is echter aan de dikke kant voor kleine airco's

Beugel of op tegel zetten ? https://www.cvkoopjes.nl/...7-wandbeugelset-046m.html

Ik wilde eigenlijk MHI maar ga naar Daikin aangezien deze tot 3 cm onder het plafond mogen hangen.

Nu zag ik bij Climamarket ook Johnson airco staan https://www.climamarket.e...hnson-teide35nt-teide35ex voordeel van deze naast de prijs is de binnenunit 250 mm hoog.
Zover ik kan vinden is Johnson/Hitachi geen onbekende in de wereld maar wel in NL
1 ding ontbreekt nog, de moment steeksleutel, die kan je skippen, maar als je het toch echt zelf gaat doen zou ik die aanraden. Wat je voor de zekerheid nog kan halen is Loctite 554, om lekken te voorkomen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Nu online
simon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:42:
[...]

1 ding ontbreekt nog, de moment steeksleutel, die kan je skippen, maar als je het toch echt zelf gaat doen zou ik die aanraden. Wat je voor de zekerheid nog kan halen is Loctite 554, om lekken te voorkomen.
Momentsleutel is een goed ding,ik heb op yt al een 10tal filmjes bekeken en allen draaiden het met een moersleutel vast. Ook de "profs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
habbekrats schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Momentsleutel is een goed ding,ik heb op yt al een 10tal filmjes bekeken en allen draaiden het met een moersleutel vast. Ook de "profs"
Ik kan mij best voorstellen dat het kan, maar het moment waarop vast vast is is lastiger te bepalen zonder, en als je hem te hard aandraait sloop je de flare. Je kan er 1 op Amazon halen, deze; https://www.amazon.de/Rot...001-Set-Kit/dp/B008N8J1VA

is volgens mij speciaal voor dit doel bedoeld

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
habbekrats schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Doen ze dat op YT niet voor de vorm?

Hier heeft de monteur ze op gevoel aangedraaid.
Ik vertrouwde hem er ook op dat hij dat kon.
Draait al een half jaar naar behoren iig.

Zelf gebruik ik alleen een momentsleutel bij delicaat spul van aluminium zoals een motorblok.
De rest is op ervaring en gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels001
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 22:59
Ik vind genoemde sites erg duur, voorheen kocht ik bij https://climaidraulica.it/ of https://www.climaway.it/ maar beide vragen 4x meer verzendkosten dan 4 jaar geleden.

Zijn er hier nog mensen die ze wel in Italie of Spanje halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
Niels001 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:39:
Ik vind genoemde sites erg duur, voorheen kocht ik bij https://climaidraulica.it/ of https://www.climaway.it/ maar beide vragen 4x meer verzendkosten dan 4 jaar geleden.

Zijn er hier nog mensen die ze wel in Italie of Spanje halen?
Mijn Daikin multisplit heb ik uit FR laten komen (climaled), maar een maand later waren die prijzen ookal omhoog geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processorkoeler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:00:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd niet je BSN geven aan een commercieel bedrijf en al helemaal niet in het buitenland. Maar dat is mijn mening 🙂
Zo gaat dat hier in Spanje, bij vrijwel elke bestelling moet je je Spaanse bsn opgeven. Of als de postbode een pakket bezorgt etcetc. Paspoort Nr is (meestal) ook goed, dat kunnen ze niet controleren, dus noem ik altijd maar wat. Bd7jd82 oid

Btw, ik heb het hier eerder gezegd, bestel niet in het hoogseizoen, dan leveren ze liever lokaal, want beken enzo. In het najaar en winter ligt die handel op zn gat, en doen ze wat meer om te verkopen. Het is hier vandaag 39 graden, die verkopen hier nu ook massaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik wacht ook gewoon weer op black friday om 4 splits te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
elektriekert schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:36:
[...]

Doen ze dat op YT niet voor de vorm?

Hier heeft de monteur ze op gevoel aangedraaid.
Ik vertrouwde hem er ook op dat hij dat kon.
Draait al een half jaar naar behoren iig.

Zelf gebruik ik alleen een momentsleutel bij delicaat spul van aluminium zoals een motorblok.
De rest is op ervaring en gevoel.
Momentsleutel is het allerbeste. Maarja, vaak gedoe dus daarom wordt het niet gedaan en het gaat vaak ook gewoon goed....

Maar in onze fabriek (niets met airco te maken) gebruiken ze altijd momentsleutels. En de monteurs moeten dat ook doen.... maar we weten ook dat dat niet gebeurd :P en heel soms geeft dat wel problemen ja. Maar niet vaak genoeg dat we daar moeilijk over doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:58

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen laten we hier focussen op het bestellen van een airco in het buitenland. We verzanden nu ietwat teveel in algemene discussies rondom airco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatonealex
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 07:09
Heb hier lang meegekeken over het zelf installeren van airco, heb een vrij uitgebreide en complexe situatie in huis. Kreeg offertes van €12-14k, dat zag ik niet zitten.

Ik heb uiteindelijk bij www.klima.pt twee multisplit installaties van LG besteld. Heb alle winkels die hier genoemd zijn vergeleken maar deze was echt een stuk goedkoper. Site is in het portugees maar kon via email in het engels communiceren.

23 mei besteld en betaald, 30 mei verzonden en kon op 6 juni al geleverd worden. Verzendkosten voor een pallet was €365.

Een van de binnenunits had wat schade vanuit de fabriek dus heb nog een aanvraag staan voor garantie, kan nog niet zeggen hoe ze dat afhandelen.

[ Voor 15% gewijzigd door thatonealex op 27-06-2023 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voggy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:11:
[...]

Ik wilde dezelfde gaan bestellen, verzendkosten waren 360 euro...daar gaat het voordeel. Toch nog even verder zoeken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 23:04
habbekrats schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Hallo Habbekrats,
Ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SciroccoRon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-07 19:31
Na een tijdje hier meegelezen te hebben ook maar de "gok" gewaagd en airco's besteld in het buitenland. Ik heb een duo split console airco en een single split airco besteld bij Condizionati.

Donderdag besteld en betaald met PayPal. Vrijdag de track en trace gekregen dat het verstuurd is. Verzendkosten wel €400 voor de pallet. Zal aankomende wel aankomen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:35
Lees al een tijdje mee, en nu ook mijn eerste bijdrage.

Momenteel heb ik de Daikin Stylish op het oog bij Clima-Inverter.it
https://www.clima-inverte...odello-2022-wifi-incluso/

Ik heb contact gehad met Daikin Nederland hoe garantieafhandelingen gaan:
"Bedankt voor contact opnemen met Daikin Nederland.
Daikin apparatuur dient geregistreerd te worden in het land van aankoop.
Verdere assistentie en garantie wordt ook geregeld door het land van aankoop.
In dit geval zou dat Daikin Italie zijn."

Tot zover het stuk 'garantie'.

Verder ben ik benieuwd wat jullie betalen, of betaald hebben voor een complete montage+installatie (zonder extra elektra groepen) van een split unit met ongeveer 10m aan leidingen, wellicht ook handig om de regio te benoemen; Ik zoek regio Utrecht-Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ik zou zeggen @DieBrave lees het topic eens door. Genoeg prijzen te vinden en ook genoeg rondom Garantie te vinden. Je post komt nu meer op een verkapte vraag over of iemand je wilt helpen aan een adres in jou regio met en goede prijs voor installatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkillerstorm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-08 20:17
Mooie Italiaanse vergelijksite gevonden neem bijv deze Airco 10.5 seer 5.1 tot 6.6 scop. Beetje het meest efficiënte model wat er te vinden is tussen alle aircoboeren. Deze vind je in nederland niet echt lager dan 1700-1800 voor instap model. Op deze vergelijksite vanaf 1100 euro.

https://www.trovaprezzi.i...subishi_msz_ln_25_vg.aspx

Vergelijk dit maar is met een Nederlandse ondernemer.

https://www.klimate.nl/mi...andmodel-singlesplit.html

https://megaclima.it/clim...a.html#/111-btu-12000_btu

[ Voor 48% gewijzigd door bigkillerstorm op 02-09-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Nu online
bigkillerstorm schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:00:
Mooie Italiaanse vergelijksite gevonden neem bijv deze Airco 10.5 seer 5.1 tot 6.6 scop. Beetje het meest efficiënte model wat er te vinden is tussen alle aircoboeren. Deze vind je in nederland niet echt lager dan 1700-1800 voor instap model. Op deze vergelijksite vanaf 1100 euro.

https://www.trovaprezzi.i...subishi_msz_ln_25_vg.aspx

Vergelijk dit maar is met een Nederlandse ondernemer.

https://www.klimate.nl/mi...andmodel-singlesplit.html

https://megaclima.it/clim...a.html#/111-btu-12000_btu
Volgens mij krijg je alleen een binnenunit (de top 3 resultaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
habbekrats schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:05:
[...]

Volgens mij krijg je alleen een binnenunit (de top 3 resultaten)
En nummer 4 dan?
Voor 1130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkillerstorm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-08 20:17
Als je voor de wat lager geplaatste modellen gaat kun je beter deze nemen 😉 In buitenland wellicht nog goedkoper. Maar dit is een aardig goede aanbieding hier in NL.

https://aircoplazazwolle....c35zs-w-r32-coolheat-wifi

Ook 35 model dus hogere capaciteit beetje overcapaciteit is altijd goed. Bij de meeste airconditioning kost het 35 model nauwelijks meer dan een lager model. In koude winter of warme zomer / slecht geïsoleerd huis kun je toch beter alles onder controle houden. Hoef ie ook minder hard te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binky11
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:28
nvm

[ Voor 115% gewijzigd door Binky11 op 18-09-2023 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afgelopen dagen beetje gelezen hier, lijkt soms nog redelijk tegenstrijdig of (voor mij) onduidelijk

Is er een soort topic-start? Of wiki met een faq?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wat zoek je precies @himlims_ dat je nu mist? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 19:24
gewoon googlen toch :)

Heb inmiddels mijn 5e apparaat besteld, nu uit Italië, een FCU.
Scheelde 40% tov de prijs in NL. (incl DHL 'express' levering)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
Welke leveracier is dat @paQ ?
Of valt dat buiten de forumregels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 19:24
Elsdeniep schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:30:
Welke leveracier is dat @paQ ?
Of valt dat buiten de forumregels?
Grassia SRL

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binky11
Ik heb zojuist de volgende airco's besteld in NL bij nlx international:

Daikin FTXM25R
Daikin FTXM35R
Daikin 2MXM50A

2447 euro incl verzending

Ik kan ze in het buitenland alleen maar duurder vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Binky11 op 25-09-2023 15:18 . Reden: aanpassin ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
Binky11 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:17:

Daikin FTXM25R
Daikin FTXM35R
Daikin 2MXM50A

Dan zit je in het verkeerde topic 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:03
Binky11 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:17:

Daikin FTXM25R
Daikin FTXM35R
Daikin 2MXM50A

De Daikin prijzen zijn door de EU in tegenwoordig redelijk gelijk, lijkt het inderdaad. Die set kan wel degelijk goedkoper (Climaled) maar het verschil is idd relatief beperkt waardoor je ivm garantie mogelijk toch voor Nederlands wilt kiezen.

Ik hou zelf nu Climaled (fr) en Klima (pt) in de gaten voor een triple split, waarvan de Fransen een goeie deal mbt verzendkosten hebben. Bij de Portugezen moet ik denken aan €300 shipping, wat het voordeel vrijwel helemaal weg gooit eigenlijk.
Misschien er maar direct een warmtepomp bij kopen om serieus wat te besparen :+

Wel erg jammer, ik ben eigenlijk redelijk overtuigd dat ik een Daikin Stylish wil, maar die zijn overal duur nu :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Richh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:21:
[...]

De Daikin prijzen zijn door de EU in tegenwoordig redelijk gelijk, lijkt het inderdaad. Die set kan wel degelijk goedkoper (Climaled) maar het verschil is idd relatief beperkt waardoor je ivm garantie mogelijk toch voor Nederlands wilt kiezen.

Ik hou zelf nu Climaled (fr) en Klima (pt) in de gaten voor een triple split, waarvan de Fransen een goeie deal mbt verzendkosten hebben. Bij de Portugezen moet ik denken aan €300 shipping, wat het voordeel vrijwel helemaal weg gooit eigenlijk.
Misschien er maar direct een warmtepomp bij kopen om serieus wat te besparen :+

Wel erg jammer, ik ben eigenlijk redelijk overtuigd dat ik een Daikin Stylish wil, maar die zijn overal duur nu :P
Ropa in BE al bekeken?, leveren garantie indien door erkende installateur is gedaan en redelijke verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Xqlus1ve schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:22:
[...]

Ropa in BE al bekeken?, leveren garantie indien door erkende installateur is gedaan en redelijke verzendkosten.
Yes, die hebben helaas onlangs de prijzen flink verhoogd. Daarvoor was het een stuk beter, maar misschien hebben we te lang gewacht, achteraf gezien
Ze zijn ook een stukkie duurder dan Climaled, zelfs als ik zelf op en neer zou rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels001
Koop niet bij Clima Stars!
Heb daar in het verleden een paar keer airco's gekocht zonder problemen, maar wacht nu nog steeds op 3100 euro aan airco's voor bijna 3 maanden.
De refund zou gestord worden binnen 7-10 dagen, maar dat is inmiddels meer dan 2 weken geleden.

Geen reactie op emails, dus pas op voor deze partij in Italie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Niels001 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:23:
Koop niet bij Clima Stars!
Heb daar in het verleden een paar keer airco's gekocht zonder problemen, maar wacht nu nog steeds op 3100 euro aan airco's voor bijna 3 maanden.
De refund zou gestord worden binnen 7-10 dagen, maar dat is inmiddels meer dan 2 weken geleden.

Geen reactie op emails, dus pas op voor deze partij in Italie
Met credit card betaald hopelijk?
Zijn er meer reviews of gevallen bekend? Je kan ook net pech hebben en dat het iets langer duurt. Probeer sales te bellen (als ze daar een nummer hebben) die nemen natuurlijk altijd wel op 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niels001
Helaas zo dom geweest om niet met CC of PayPal te betalen, maar net als de eerste en tweede keer gewoon via bank overschrijving.
Ging voorheen gewoon goed, vrij snelle levering en werd op de hoogte gehouden, ik zie dat er tot een week of 6 geleden ook zo goed als geen negatieve reviews waren over hun, maar het nu regent met klachten.
Lijkt erop dat ze op de fles gaan :(
Dus daar niet meer bestellen, ik zoek mijn heil maar bij ClimaMarket, want ik wil alnog Airco's hebben.

Ik blijf ze mailen over die refund, maar acht de kans steeds kleiner dat het nog goed komt.

Vorige week een paar keer gebeld, na 15min maar opgehangen, kreeg niemand te pakken.
Paar keer optie 3 'administraion' geprobeerd, maar dan word de verbinding gelijk verbroken.
Alleen op de chat reageren ze, maar die kan niet veel anders dan het doorgeven aan de CEO en administratie, zegt hij.
Processorkoeler schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Met credit card betaald hopelijk?
Zijn er meer reviews of gevallen bekend? Je kan ook net pech hebben en dat het iets langer duurt. Probeer sales te bellen (als ze daar een nummer hebben) die nemen natuurlijk altijd wel op 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Niels001 op 08-10-2023 21:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niels001
UPDATE:

Toch nog aangekomen, een stuk goedkoper dan bij ClimaMarket, duurde alleen wat langer, dan de vorige 2x dat ik bij hun besteld heb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1X9J2G6AIyxYHR5txEwnFLADhzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKYPkZpYaOL1i4h3Knua5iv3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HDRSS7IkUMe_lHoeeISumsqkeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcK2jK1jtRZKvEGnGR9mGgGG.jpg?f=fotoalbum_large
Niels001 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:56:
Helaas zo dom geweest om niet met CC of PayPal te betalen, maar net als de eerste en tweede keer gewoon via bank overschrijving.
Ging voorheen gewoon goed, vrij snelle levering en werd op de hoogte gehouden, ik zie dat er tot een week of 6 geleden ook zo goed als geen negatieve reviews waren over hun, maar het nu regent met klachten.
Lijkt erop dat ze op de fles gaan :(
Dus daar niet meer bestellen, ik zoek mijn heil maar bij ClimaMarket, want ik wil alnog Airco's hebben.

Ik blijf ze mailen over die refund, maar acht de kans steeds kleiner dat het nog goed komt.

Vorige week een paar keer gebeld, na 15min maar opgehangen, kreeg niemand te pakken.
Paar keer optie 3 'administraion' geprobeerd, maar dan word de verbinding gelijk verbroken.
Alleen op de chat reageren ze, maar die kan niet veel anders dan het doorgeven aan de CEO en administratie, zegt hij.

[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• plofkip
Niels001 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:44:
UPDATE:

Toch nog aangekomen, een stuk goedkoper dan bij ClimaMarket, duurde alleen wat langer, dan de vorige 2x dat ik bij hun besteld heb

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
"DON'T GO BROKE" :+ :Y)

Black Friday staat weer op de stoep, hoop dan weer wat airco's te kunnen scoren voor mij en familie/vrienden 8)

[ Voor 9% gewijzigd door plofkip op 19-10-2023 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Interessant topic! Heb behoorlijk zitten meelezen maar heb geen lijstje gevonden met bekende/betrouwbare websites uit Italië/Spanje of Frankrijk.

Heeft iemand er toevallig een paar want met losse zoektocht op modelnummer kom ik helaas niet veel verder.

(Ben trouwens op zoek naar kanaalairco Arxg24kmla en Aoyg24kata icm Shogun ZC 1.1.4x200).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
kabaaltje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:21:
Interessant topic! Heb behoorlijk zitten meelezen maar heb geen lijstje gevonden met bekende/betrouwbare websites uit Italië/Spanje of Frankrijk.

Heeft iemand er toevallig een paar want met losse zoektocht op modelnummer kom ik helaas niet veel verder.

(Ben trouwens op zoek naar kanaalairco Arxg24kmla en Aoyg24kata icm Shogun ZC 1.1.4x200).
Als ik zoek op 'www.' in dit topic vind ik best wat website met bijbehorende reacties van gebruiker(s). Geaggregeerd is het niet, maar dat mag je natuurlijk ook zelf maken en delen hier. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elsdeniep
Perkouw schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Als ik zoek op 'www.' in dit topic vind ik best wat website met bijbehorende reacties van gebruiker(s). Geaggregeerd is het niet, maar dat mag je natuurlijk ook zelf maken en delen hier. :+
Niet elke website begint met www.
Dus je kunt aanvullend zoeken op .es .it .pt .fr etc. (iets meer werk idd)
Voel je vrij om daarna de uitkomst te delen mits dat toegestaan is.

[ Voor 15% gewijzigd door Elsdeniep op 26-10-2023 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:36
Via deze Italiaanse Bol.com heb ik mijn Daikin Sensira, https://www.trovaprezzi.i...izzazione_arxg24kmla.aspx

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Nu online
Ik kwam via een tip bij deze shop uit in Italie https://www.dagimarket.com/

https://www.dagimarket.co...a-2023-4573535189947.html A+++ model

https://www.dagimarket.co...-ready-4548848883233.html A++/A+ model

Verzending naar NL €67,10
Ik blijf dan met de vraag, dit zijn Italiaanse modellen garantie in NL door Daikin gaat waarschijnlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
habbekrats schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:17:
Ik kwam via een tip bij deze shop uit in Italie https://www.dagimarket.com/

https://www.dagimarket.co...a-2023-4573535189947.html A+++ model

https://www.dagimarket.co...-ready-4548848883233.html A++/A+ model

Verzending naar NL €67,10
Ik blijf dan met de vraag, dit zijn Italiaanse modellen garantie in NL door Daikin gaat waarschijnlijk niet lukken.
Nlx international, scheelt paar honderd euro komt uit nl en heb je wel garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
kabaaltje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:48:
Weet je dat zeker? Is dat geen grijze import? Dat zou ik voor een evt koop wel even goed uitzoeken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 18:12

Vos

AFCA

Andrehj schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:27:
[...]

Weet je dat zeker? Is dat geen grijze import? Dat zou ik voor een evt koop wel even goed uitzoeken.
Je koopt het bij een Nederlands bedrijf gevestigd in Nederland? Waarom zou je dan geen garantie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 18:11
Vos schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:29:
Je koopt het bij een Nederlands bedrijf gevestigd in Nederland? Waarom zou je dan geen garantie hebben?
Bedrijven hebben nogal eens de neiging om om te vallen. En importeurs willen nogal eens moeilijk doen over ondersteuning van apparatuur die niet via hen is geïmporteerd. Dan kan je wettelijk wel garantie hebben, maar gelijk hebben is (vaak) niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Niet dat je je hierdoor moet laten tegenhouden (ik heb mijn airco ook in Italië besteld), maar je moet het wel mee in overweging nemen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dat, en grijze import is wel een dingetje, garantie van Daikin in de Benelux is 5 jaar. Bij een winkel enkel 2 jaar. Als je dus grijze import koopt bij een nederlands bedrijf maar de apparaten zijn niet voor Benelux bestemd kan Daikin daar erg moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Hopen dat er in Nederland een mooie blackfriday actie komt.

Wat zijn nou de beste B-merken?
Gree?
Clima+?
Haier?
Bosch?
Chigo?
TCL?

[ Voor 40% gewijzigd door Ruud888 op 11-11-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
Waren er afgelopen jaar black friday deals op airco's uit Italië?
Clima-inverter.com geeft in ieder geval geen deal te hebben rond die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 14:46
kabaaltje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:48:
[...]

Heb je hier al iets besteld? Ik sta op het punt hier multisplit van Daikin te bestellen omdat het Nederlandse website is en dus garantie via Daikin zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
Uiteindelijk bestelling bij clima-inverter.com geplaatst. Geeft 1 jaar garantie ipv 2 jaar maar scheelde met nlx een euro of 600/700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binky11
Boinkie schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:54:
[...]

Heb je hier al iets besteld? Ik sta op het punt hier multisplit van Daikin te bestellen omdat het Nederlandse website is en dus garantie via Daikin zou krijgen?
Ik heb ze hier besteld en al opgehangen. 2 komen er uit Tsjechie en 1 uit Turkije. (volgens de doos). Garantie verloopt gewoon via nlx international.

https://www.nlx-internati...n-airconditioner/f17c1#17

[ Voor 0% gewijzigd door Binky11 op 13-11-2023 10:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
*knip*, en ook deze reactie hoort hier niet thuis.

[ Voor 78% gewijzigd door Perkouw op 21-11-2023 08:01 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:38
De TS zou eigenlijk wel een stevige poets kunnen gebruiken. Das nu "ik ga op avontuur, hier is mijn blog"

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
D_Jeff schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:04:
[...]

De TS zou eigenlijk wel een stevige poets kunnen gebruiken. Das nu "ik ga op avontuur, hier is mijn blog"
Heb je een voorstel? Kan anders wel zorgen als jij een vernieuwde versie aanlevert dat die daar terecht komt hoor. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Er zijn verder maar weinig aanbiedingen te vinden, deze Black Friday. Ik kan ze niet vinden in ieder geval.

Bij Climaled.fr hebben ze 2% sitewide met de code #BLACKWEEK. Nu zijn ze daar het goedkoopste met de Daikin set die wij overwegen, dus dan is het toch mooi meegenomen.

Climamarket.eu heeft een paar kortingen, maar niks bijzonders.

Binnen Nederland is er ook niet echt korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Boinkie schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:54:
[...]

Als die Nederlandse website ze niet besteld bij Daikin Nederland denk ik niet dat je garantie hebt via Daikin Nederland. Ze ondersteunen geen grijze import.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabaaltje
Hierbij nog even een korte review. Daikin Buitenunit en 3 binnenunits gekocht bij https://www.clima-inverter.com/.

Na ongeveer een week stond alles plots op de stoep, keurig ingepakt.

Kan iemand mij vertellen met een Daikin Stylish of de klep die aan de voorzijde omhooggaat bij aanzetten boven de airco uitkomt? (En zo ja, hoeveel cm?).

Dit ivm werkruimte aan de bovenzijde.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 21:47
kabaaltje schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:54:
Hierbij nog even een korte review. Daikin Buitenunit en 3 binnenunits gekocht bij https://www.clima-inverter.com/.

Na ongeveer een week stond alles plots op de stoep, keurig ingepakt.

Kan iemand mij vertellen met een Daikin Stylish of de klep die aan de voorzijde omhooggaat bij aanzetten boven de airco uitkomt? (En zo ja, hoeveel cm?).

Dit ivm werkruimte aan de bovenzijde.

Bedankt
Naar mijn weten komt de klep er niet boven uit, maar dien je wel rekening te houden met een minimale installatie afstand van >3cm boven de binnenunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Laatst online: 20-09 16:22
Ik heb begin dat jaar bij een NL leverancier een set LG airco's besteld.

En nu met Black Friday een 'gokje' gewaagd met Climamarket.eu. Een LG multisplit complete set.
Scheelde een hele flinke smak met de gemiddelde NL prijzen.

Volledig netjes op de hoogte gehouden per email, vervolgens goed via Dachser de status van het transport. Producten netjes verpakt en goede staat ontvangen. In het voorjaar ga ik het installeren, dus of alles in de dozen daadwerkelijk 100% is kan ik nog niet zeggen, maar ziet er goed uit.

Vooralsnog kan ik dus ClimaMarket.eu aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:23
Getwijfeld tussen een eigen topic, dit topic of het L/L topic. Toch maar besloten om het hier neer te zetten in de hoop dat er ervaringen zijn.

Wij hebben een Panasonic split airco. Januari 2022 gekocht bij climamarket.eu. Helaas werkt de unit niet meer, hij geeft sinds gisteravond een H97 foutcode. Dit betekend dat er iets met de ventilator(motor) of aansturing ervan is. Vandaag gecontroleerd of de ventilator vast zat, maar dit is niet het geval, ook draait deze vrij rond.

Nu heb ik zelf de airco geplaatst en in bedrijf laten stellen door een F gassen monteur, maar nu is eigenlijk mijn vraag hoe ik het beste deze garantie kwestie kan gaan aanvliegen. Het systeem zit nog net in de garantie. Of heeft iemand van jullie de oplossing voor dit probleem? Heb hem al een uur van de stroom af gehad, dit was ook niet de oplossing.

als dit toch ergens anders beter thuis hoort verneem ik dit graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
g00gle schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:35:
Getwijfeld tussen een eigen topic, dit topic of het L/L topic. Toch maar besloten om het hier neer te zetten in de hoop dat er ervaringen zijn.

Wij hebben een Panasonic split airco. Januari 2022 gekocht bij climamarket.eu. Helaas werkt de unit niet meer, hij geeft sinds gisteravond een H97 foutcode. Dit betekend dat er iets met de ventilator(motor) of aansturing ervan is. Vandaag gecontroleerd of de ventilator vast zat, maar dit is niet het geval, ook draait deze vrij rond.

Nu heb ik zelf de airco geplaatst en in bedrijf laten stellen door een F gassen monteur, maar nu is eigenlijk mijn vraag hoe ik het beste deze garantie kwestie kan gaan aanvliegen. Het systeem zit nog net in de garantie. Of heeft iemand van jullie de oplossing voor dit probleem? Heb hem al een uur van de stroom af gehad, dit was ook niet de oplossing.

als dit toch ergens anders beter thuis hoort verneem ik dit graag!
Ik heb een keer contact gehad met een andere buitenlandse webshop.
Die meldde dat ik met problemen een formulier moet invullen waar de "gecertificeerde" monteur voor tekent.
Dan stuurt de webshop het door de monteur geconformeerde defecte onderdeel op.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen