Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste
Acties:
  • 66.923 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-06 01:48
quote:
Han schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:11:
[...]

Ja joh... 33 Premier League wedstrijden dit seizoen, een echte bankzitter

Maar ik zie aan jouw opmerking dat jij geen Premier League wedstrijden kijkt. Wijnaldum is zelf de favoriete speler van Klopp en wekelijks erg belangrijk voor Liverpool. Dat 'eens kijken' van jou zal waarschijnlijk wel uit één á twee CL wedstrijden bestaan vermoed ik. Daarnaast moet je ook kijken hoe een speler zonder bal speelt, ruimtes creëerd voor anderen en de lijnen uit zet. Allemaal facetten die Wijnaldum prima doet bij Liverpool ;)
HIj heeft gewoon gelijk, Wijnaldum is een prima werkertje maar hij moet de kar niet gaan trekken want dan heb je niets aan hem. Misschien bedoelt hij dat.

Bovendien zegt het aantal wedstrijden niet zo veel, behalve dat hij blijkbaar zeer nuttig is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:00
quote:
JST94 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:00:
[...]

We zouden weer mensen met de mentaliteit van Kuyt moeten hebben bij Feyenoord.
Arbeidsethos wellicht, mentaliteit naar mijn idee zeker niet. Zowel in de film als in het boek sijpelt door alles zijn ware mentaliteit. En die vind ik niet best, voor de bühne doet hij zich voor als een teamspeler en dat weet hij mooi te verkopen, in werkelijkheid gaat het met name on zijn eigen ego.

In dat opzicht had Kuijt een heleboel van Van Persie kunnen leren. Van Persie is publiekelijk nogal eens van een slechte mentaliteit beticht, maar naar mijn idee heeft hij toch echt laten zien dat juist hij een bijzonder goede mentaliteit heeft.

Dat Kuijt een hoop inzet had, zal ik niet ontkennen. Maar voor een voetballer met zijn beperkte talent is inzet natuurlijk noodzakelijk. Anders had hij nooit kunnen bereiken wat hij bereikt heeft.

Persoonlijk zie ik liever talenten zoals Van Persie. Waterdragers met inzet zijn dan prettig om erbij te hebben, maar ik hoop toch echt niet dat we het in Nederland daar van moeten gaan hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:09
Aantal wedstrijden van een speler zegt niet veel, kunt beter naar de minuten kijken.
Klopp is dol op Wijnaldum omdat hij op diverse posities uit de voeten kan, hij is afgelopen seizoen zijn basis plek kwijt geraakt en kreeg deze via een blessure terug.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:18
quote:
Typhone schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:14:
@Han
Kijk je ooit Amerikaanse sporten? Met salarisverdeling? Alle teams hebben 3-4 topspelers en de competities zijn een stuk spannender dan het voetbal hier ;). Die romantiek is verschoven van de CL naar de EL alhoewel Atletico daar heer en meester is +)
Het systeem heeft z'n voordeel dat er niet veel topspelers onder contract kunnen staan bij 1 team, maar het grote nadeel is dat die 3-4 spelers 90% van het salaris opslokken en de rest (bij wijzen van) voor kruimels speelt. Ken de cijfers niet uit m'n hoofd maar heb me er al eens over zitten verbazen wat het verschil daar is qua salaris

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:30
quote:
Holkers schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Het systeem heeft z'n voordeel dat er niet veel topspelers onder contract kunnen staan bij 1 team, maar het grote nadeel is dat die 3-4 spelers 90% van het salaris opslokken en de rest (bij wijzen van) voor kruimels speelt. Ken de cijfers niet uit m'n hoofd maar heb me er al eens over zitten verbazen wat het verschil daar is qua salaris
Plus er zijn ook weer omwegen voor, door middel van sponsorcontracten en dergelijke ;) het is niet voor niks dat grote namen toch nog even naar Amerika gaan, vast niet voor de salariscap die er zit >:)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:21
quote:
lateef schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:56:
[...]

Arbeidsethos wellicht, mentaliteit naar mijn idee zeker niet. Zowel in de film als in het boek sijpelt door alles zijn ware mentaliteit. En die vind ik niet best, voor de bühne doet hij zich voor als een teamspeler en dat weet hij mooi te verkopen, in werkelijkheid gaat het met name on zijn eigen ego.
Benoem dan eens specifiek op welke punten Kuyt het om zijn eigen ego doet? Ik was ook verbaasd over de verschenen quotes in de media, maar ik heb het boek gelezen en het valt écht enorm mee. Je ziet continue dat Kuyt handelt in belang van het team, niet in het belang van zichzelf.

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:24
Het is zo opvallend dat alles wat Kuyt doet of zegt onder een vergrootglas komt te liggen. Men zoekt overal iets achter om hem neer te sabelen. Waarom?

Gewoon een prima speler die door een combinatie van voldoende talent en zeer goede instelling zich bij de top heeft weten te voegen en daar meer dan prima functioneerde. Heerlijk contrast met al die misselijk makende jochies die een nieuwe iPhone en leuke kleertjes belangrijker vinden dan op tijd op de training verschijnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-06 01:48
quote:
Ankona schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:22:
Het is zo opvallend dat alles wat Kuyt doet of zegt onder een vergrootglas komt te liggen. Men zoekt overal iets achter om hem neer te sabelen. Waarom?
Moet je je dat echt afvragen? Hoge bomen vangen veel wind, laat staan een boom die zichzelf zo positioneert dat je in de schijnwerpers blijft staan. Hij zorgt daar grotendeels zelf voor, net als Sneijder heeft hij om een afscheidswedstrijd gevraagd en dat boek is natuurlijk je reinste zelfbevlekking.

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14-06 15:18
quote:

Gewoon een prima speler die door een combinatie van voldoende talent en zeer goede instelling zich bij de top heeft weten te voegen en daar meer dan prima functioneerde. Heerlijk contrast met al die misselijk makende jochies die een nieuwe iPhone en leuke kleertjes belangrijker vinden dan op tijd op de training verschijnen.
Het is vooral opvallend omdat Kuyt altijd overkwam als een saaie pastoor die zich altijd meebeweegt met de stroming.

• Ankona
quote:
michelwuyts schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:57:
[...]

Het is vooral opvallend omdat Kuyt altijd overkwam als een saaie pastoor die zich altijd meebeweegt met de stroming.
Dat vind ik dan weer opvallend. Het is idd zo dat dat beeld van hem hier vaak gewekt wordt. Ik herken er verder niets in. Ja, het geloof is voor Kuyt belangrijk, maar om alleen daarom een Katwijker de rol van een RK geestelijke toe te bedelen lijkt mij wat ver gaan.
(Er zijn veel meer voetballers voor wie het geloof belangrijk is, met name bij de import.)

En saai? Ik vind hem niet saai. Of bedoel je dat je rare puberale egocentrische fratsen mist? Of vind het het storend dat hij anderen corrigeert? (dat kun je ook leidersschap noemen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michelwuyts
quote:
Ankona schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Dat vind ik dan weer opvallend. Het is idd zo dat dat beeld van hem hier vaak gewekt wordt. Ik herken er verder niets in. Ja, het geloof is voor Kuyt belangrijk, maar om alleen daarom een Katwijker de rol van een RK geestelijke toe te bedelen lijkt mij wat ver gaan.
(Er zijn veel meer voetballers voor wie het geloof belangrijk is, met name bij de import.)

En saai? Ik vind hem niet saai. Of bedoel je dat je rare puberale egocentrische fratsen mist? Of vind het het storend dat hij anderen corrigeert? (dat kun je ook leidersschap noemen)
Waarom lees jij pastoor als letterlijk?

Het gaat toch niet om jouw beeld, maar het algemene beeld. Wat nu in dat boek uitkomt is net iets anders dan we Kuyt kennen.

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:07
quote:
Ankona schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Kom op zeg, Kuijt heeft totaal geen leiderschap getoond met zijn opmerkingen over zaken binnen Feyenoord, integendeel. Kuijt moet nog heel erg veel leren wil hij als niet voetballer verder in de voetballerij. Een Mathijsen is wat dat betreft bepaald heel wat verder op dit moment. En dat heeft Kuijt achteraf ook heel goed door gekregen na alle kritiek die hij naar aanleiding daarvan over zich heen heeft gekregen.

• JST94
quote:
repeP schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Kom op zeg, Kuijt heeft totaal geen leiderschap getoond met zijn opmerkingen over zaken binnen Feyenoord, integendeel. Kuijt moet nog heel erg veel leren wil hij als niet voetballer verder in de voetballerij. Een Mathijsen is wat dat betreft bepaald heel wat verder op dit moment. En dat heeft Kuijt achteraf ook heel goed door gekregen na alle kritiek die hij naar aanleiding daarvan over zich heen heeft gekregen.
Welke specifieke opmerkingen doel je dan op?

• repeP
quote:
JST94 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Welke specifieke opmerkingen doel je dan op?
Lees de Feyenoord supportersites er op na. Krijgt hij niet weinig kritiek over zich heen van tig supporters vanwege zijn uitlatingen.

• JST94
quote:
repeP schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Lees de Feyenoord supportersites er op na. Krijgt hij niet weinig kritiek over zich heen van tig supporters vanwege zijn uitlatingen.
Dat vroeg ik niet. Ik vraag specifiek om welke opmerkingen het gaat. Ik het het boek gelezen en ik ben weinig dingen tegengekomen waarvan ik denk dat Dirk dat anders had kunnen/moeten oplossen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:27
quote:
lateef schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:56:
Dat Kuijt een hoop inzet had, zal ik niet ontkennen. Maar voor een voetballer met zijn beperkte talent is inzet natuurlijk noodzakelijk. Anders had hij nooit kunnen bereiken wat hij bereikt heeft.
Ik denk dat je het beperkte talent van Kuyt niet moet onderschatten. Zijn basistechniek was gewoon erg goed, kijk bijv. naar zijn laatste wedstrijd voor Feyenoord, alle 3 de doelpunten waren ook gewoon technisch erg knap. Natuurlijk niet de verfijning van V Persie of Sneijder, maar wel meer techniek dan vrijwel elke andere huidige Eredivisie voetballer.

Verder heeft Kuyt gewoon de fout gemaakt om te snel te reflecteren op zn carriere. Hij heeft wat dingen geschreven die hij anders had opgeschreven als hij even afstand had genomen. Dat hadden de mensen om hem heen ook wel mogen zeggen, maar die zagen natuurlijk alleen de euros die een klein relletje zouden opleveren.

SW-0040-8191-9064

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:05
quote:

Prima speler? Onder mijn vriendengroep stond ie bekend als Harry “de hengst”. Enige waar ik Kuyt aan zal herinneren is draven. Meer niet. Instelling was wel prima maar als speler een typische Rotterdammer en geen voetballer.

• toolkist
  • Laatst online: 21:41
quote:
Typhone schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Prima speler? Onder mijn vriendengroep stond ie bekend als Harry “de hengst”. Enige waar ik Kuyt aan zal herinneren is draven. Meer niet. Instelling was wel prima maar als speler een typische Rotterdammer en geen voetballer.
Ja, Kuyt was een prima speler. Anders maak je niet zo'n carrière als hij gedaan heeft.

• lateef
quote:
JST94 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Benoem dan eens specifiek op welke punten Kuyt het om zijn eigen ego doet?
Met name zijn eis dat hij elke wedstrijd in de basis moest staan, vind ik zeer typerend. Met name omdat hij van mening bleef dat hij gezien zijn spel en vorm recht had op een basisplaats. Wanneer hij oprecht die mening had, heeft hij naar mijn idee een ernstig te kort aan zelfreflectie. Kuijt had zijn waarde, maar een onomstreden basisspeler was hij niet meer.

Maar ook in zijn rol binnen het elftal en de organisatie van Feyenoord overschatte hij zichzelf ernstig.

Daarnaast gebruikte ik het woord sijpelen, hij maakt het niet overal even expliciet, maar tussen de regels door lees ik een ernstige vorm van zelfoverschatting.
quote:
ph4ge schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Ik denk dat je het beperkte talent van Kuyt niet moet onderschatten. Zijn basistechniek was gewoon erg goed, kijk bijv. naar zijn laatste wedstrijd voor Feyenoord, alle 3 de doelpunten waren ook gewoon technisch erg knap. Natuurlijk niet de verfijning van V Persie of Sneijder, maar wel meer techniek dan vrijwel elke andere huidige Eredivisie voetballer.
Die basistechniek was naar mijn mening ook een gevolg van zijn arbeidsethos en niet van zijn talent. De Kuijt met name bij Utrecht en de eerste periode bij Feyenoord was een beperkte voetballer. Door daarna veel op hoger niveau gespeeld en getraind te hebben, is zijn basistechniek - zijn balbehandeling en zijn handelingssnelheid - verbeterd. Maar dat is naar mijn idee geen gevolg van zijn talent, maar omdat hij er hard voor heeft gewerkt.

Dat een hoop voetballers op het moment die basistechniek ontberen, zal ik niet ontkennen. Maar dat is enerzijds omdat het niveau in Nederland ernstig is afgenomen en anderzijds omdat de Eredivisie meer en meer een kweekvijver is geworden en spelers al op (te) jonge leeftijd naar het buitenland gaan. Goede voetballers ouder dan 25 jaar zijn er nog nauwelijks in Nederland.
quote:
[...]

Verder heeft Kuyt gewoon de fout gemaakt om te snel te reflecteren op zn carriere. Hij heeft wat dingen geschreven die hij anders had opgeschreven als hij even afstand had genomen.
Ja, misschien. Anderzijds is dit wel zijn mening en is dit ook wat je van hem zag in de documentaire. Naar mijn idee is dit de ware Kuijt en is hij eindelijk - voor zijn niet zo blind fanatieke volgelingen - door de mand gevallen. Dit is de mentaliteit waar ik op doelde, die mij niet aan staat en waar ik hem al ver voor zijn terugkomst van beticht.

En daarbij vond ik ook al ver voor zijn terugkomst bij Feyenoord de term dominee (en dus niet pastoor) een zeer gepaste. Niet zo zeer omdat hij een saaie man was die met alle stromingen meebewoog, maar wel omdat hij niet leefde naar zijn eigen preken. Een bepaalde hypocrisie die Kuijt naar mijn mening deelt met een hoop gereformeerden...
quote:
[...]

Dat hadden de mensen om hem heen ook wel mogen zeggen, maar die zagen natuurlijk alleen de euros die een klein relletje zouden opleveren.
Of die alleen de euro's zagen, dat weet ik niet, maar wat mij wel op viel in de documentaire, was dat Rob Jansen volledig met Kuijt mee ging, totaal niet kritisch was en Kuijt geen spiegel voorhield. Datzelfde was ook in zijn persoonlijke omgeving zichtbaar, evenals voor een groot deel van de Feyenoordsupporters destijds.
quote:
[...]

Ja, een prima speler, gevormd door zijn instelling, maar wel een voetballer die met reden meer dan 100 interlands heeft gespeeld.

En overigens totaal geen typische Rotterdammer. Moulijn en Van Persie zijn typische Rotterdammers. Kuijt is typisch iemand uit een vissersdorp.

• erik91
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15:19
https://nos.nl/artikel/22...-akkoord-met-as-roma.html

Kluivert akkoord met roma

erik91 wijzigde deze reactie 31-05-2018 06:32 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
[...]

Dat zegt meer over jouw vriendengroep dan over Kuyt.

alles kan off-topic

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:56

Gynnad

* * *

De geruchten zwellen weer aan dat FC Barcelona achter Frenkie de Jong aanzit om hem alvast vast te leggen voor 2019 of zelfs deze zomer.. Mocht dat gebeuren dat hoop ik dat Ajax toch gewoon 60 miljoen vraagt, volgens mij heeft hij nog een contract tot 2021/2022.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:27
quote:
Gynnad schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:14:
De geruchten zwellen weer aan dat FC Barcelona achter Frenkie de Jong aanzit om hem alvast vast te leggen voor 2019 of zelfs deze zomer.. Mocht dat gebeuren dat hoop ik dat Ajax toch gewoon 60 miljoen vraagt, volgens mij heeft hij nog een contract tot 2021/2022.
Net als El Ghazi, Bazoer, Tete, etc etc. Gelukkig is het buiten 30 graden, dan is de berg zout die je bij dit soort geruchten moet nemen niet zo duur. ;)

SW-0040-8191-9064

• michelwuyts
quote:
ph4ge schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:29:
[...]

Net als El Ghazi, Bazoer, Tete, etc etc. Gelukkig is het buiten 30 graden, dan is de berg zout die je bij dit soort geruchten moet nemen niet zo duur. ;)
Grote spaanse kranten hebben het een aantal weken ook gemeld. het kwam zelfs op de facebook van Barcelona. Ik denk dat Barcelona het goed heeft gezien. Waarschijnlijk is hij ze opgevallen in de wedstrijden tegen Nice waar ze voor Serri kwamen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-06 16:04
Dat had ik niet zien aankomen maar is wel heel slim van Zizou, wat een mooi voorbeeld van stoppen op je hoogtepunt!

https://www.nu.nl/voetbal...rect-bij-real-madrid.html
quote:
Zinedine Zidane vertrekt per direct als trainer van Real Madrid. Dat maakte de Fransman donderdag bekend tijdens een speciaal belegde persconferentie.

snmght wijzigde deze reactie 31-05-2018 13:47 (53%)

hard core / soft porn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
quote:
lateef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 01:57:
[...]

Met name zijn eis dat hij elke wedstrijd in de basis moest staan, vind ik zeer typerend. Met name omdat hij van mening bleef dat hij gezien zijn spel en vorm recht had op een basisplaats. Wanneer hij oprecht die mening had, heeft hij naar mijn idee een ernstig te kort aan zelfreflectie. Kuijt had zijn waarde, maar een onomstreden basisspeler was hij niet meer.

Maar ook in zijn rol binnen het elftal en de organisatie van Feyenoord overschatte hij zichzelf ernstig.

Daarnaast gebruikte ik het woord sijpelen, hij maakt het niet overal even expliciet, maar tussen de regels door lees ik een ernstige vorm van zelfoverschatting.
Als je het boek leest zie je dat Kuyt duidelijk aangeeft waarom hij vind dat hij moet spelen. Hij geeft hierbij expliciet aan dat hij het mentaal gezien niet kan opbrengen om als 12e/13e speler te zijn. Hij heeft hierover afspraken gemaakt met Gio én van Geel, die zich er niet aan hielden. Waardoor Kuyt naar ze toe stapte.

Kuyt gaf hierbij aan dat als hij als 12e/13e speler gebruikt zou worden beter kon stoppen, omdat hij het mentaal niet zou kunnen opbrengen om week in week uit te trainen zonder hiervoor beloond te worden. Dan was hij bang dat hij een stoorzender voor de groep zou gaan worden omdat hij zijn energie niet kwijt kon.

Wat bedoel je met de rol van Kuyt binnen de organisatie? Doel je hiermee op de contractverlenging van Gio? Tijdens het seizoen was er het absolute doel om kampioen te worden. Hierbij kan je geen onrust gebruiken rondom de trainer, toen Kuyt in gesprek ging met van Geel was Kerkum toevallig aanwezig. Toen heeft Kuyt gezegd dat de spelersgroep de onrust rondom de positie van Gio niet kon gebruiken en dat ze het moesten oplossen. Niet zo gek toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lateef
quote:
JST94 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Als je het boek leest zie je dat Kuyt duidelijk aangeeft waarom hij vind dat hij moet spelen. Hij geeft hierbij expliciet aan dat hij het mentaal gezien niet kan opbrengen om als 12e/13e speler te zijn. Hij heeft hierover afspraken gemaakt met Gio én van Geel, die zich er niet aan hielden. Waardoor Kuyt naar ze toe stapte.

Kuyt gaf hierbij aan dat als hij als 12e/13e speler gebruikt zou worden beter kon stoppen, omdat hij het mentaal niet zou kunnen opbrengen om week in week uit te trainen zonder hiervoor beloond te worden. Dan was hij bang dat hij een stoorzender voor de groep zou gaan worden omdat hij zijn energie niet kwijt kon.
Ja, mooi is dat. Als een jonge speler met zulke kul aan zou komen, wordt die voor gek versleten. En terecht. Het mentaal niet op kunnen brengen om 12e/13e speler te zijn :? 8)7 Dat is toch het bewijs van een niet al te beste mentaliteit? Iedere speler die een stoorzender is, omdat hij geen basisspeler is, moet je als organisatie zo snel mogelijk kwijt zijn. Zo'n mentaliteit kan je onmogelijk in je selectie accepteren.

Moet je voor de gein in jouw stukje Kuyt vervangen door een willekeurige speler van Marokkaans/Nederlands afkomst, nou dan heb je de poppetjes aan het dansen. Dominee Kuijt heeft zijn parochie goed weten te verblinden met zijn mooie praatjes...
quote:
JST94 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:55:
[...]
Wat bedoel je met de rol van Kuyt binnen de organisatie? Doel je hiermee op de contractverlenging van Gio? Tijdens het seizoen was er het absolute doel om kampioen te worden. Hierbij kan je geen onrust gebruiken rondom de trainer, toen Kuyt in gesprek ging met van Geel was Kerkum toevallig aanwezig. Toen heeft Kuyt gezegd dat de spelersgroep de onrust rondom de positie van Gio niet kon gebruiken en dat ze het moesten oplossen. Niet zo gek toch?
Wat een toeval :D Maar dat hij zijn ongerustheid over onrust binnen de spelersgroep uitspreekt, is op zich niet zo gek, dat hij graag een oplossing zou zien, ook niet. Dat hij eist dat Van Bronckhorst een contract ondertekent natuurlijk wel.

Maar ook zijn rol bij bijvoorbeeld de aanstelling van Wouters en Berghuis zijn op zijn minst dubieus te noemen. Zeker wanneer de hoofdtrainer daarbij door een speler wordt gepasseerd in de besluitvorming.

• JST94
quote:
lateef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Ja, mooi is dat. Als een jonge speler met zulke kul aan zou komen, wordt die voor gek versleten. En terecht. Het mentaal niet op kunnen brengen om 12e/13e speler te zijn :? 8)7 Dat is toch het bewijs van een niet al te beste mentaliteit? Iedere speler die een stoorzender is, omdat hij geen basisspeler is, moet je als organisatie zo snel mogelijk kwijt zijn. Zo'n mentaliteit kan je onmogelijk in je selectie accepteren.

Moet je voor de gein in jouw stukje Kuyt vervangen door een willekeurige speler van Marokkaans/Nederlands afkomst, nou dan heb je de poppetjes aan het dansen. Dominee Kuijt heeft zijn parochie goed weten te verblinden met zijn mooie praatjes...
Dus wanneer een speler zelfkennis heeft over hoe hij zoveel mogelijk van waarde kan zijn voor het elftal , en dat dus ook aangeeft, betekent dat je een niet al te beste mentaliteit hebt? Je hebt gewoon niks aan een ontevreden speler op de bank.
quote:
lateef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:06:
[...]
Wat een toeval :D Maar dat hij zijn ongerustheid over onrust binnen de spelersgroep uitspreekt, is op zich niet zo gek, dat hij graag een oplossing zou zien, ook niet. Dat hij eist dat Van Bronckhorst een contract ondertekent natuurlijk wel.

Maar ook zijn rol bij bijvoorbeeld de aanstelling van Wouters en Berghuis zijn op zijn minst dubieus te noemen. Zeker wanneer de hoofdtrainer daarbij door een speler wordt gepasseerd in de besluitvorming.
Zoals geschreven in het boek van Kuyt was het inderdaad toeval. Verder eiste Kuyt totaal niet dat Gio een contract zou ondertekenen. Kuyt heeft alleen maar aangegeven dat ze het moesten oplossen omdat de onrust rondom de positie van Gio niet goed van pas komt wanneer men kampioen wilt worden.

Zo groot was de rol van Kuyt anders niet. Kuyt dacht toevallig aan Wouters (Zit ook bij Rob Jansen) en heeft toen een gesprek geregeld tussen van Geel, Jansen en Wouters bij Kuyt thuis. Verder heeft hij er niks aan gedaan en mocht de club zelf bepalen hoe/wat

Zelfde geldt voor Berghuis, met een topscout van Liverpool hebben ze gekeken hoe ze Feyenoord verder konden helpen. Die kwam o.a. met Berghuis op de proppen, toen had Kuyt even gepolst bij Berghuis of hij open stond voor een terugkeer.

Alles wordt echt enorm uit zijn verband vertrokken wat betreft Kuyt. Lijkt wel hip om Kuyt af te zeiken.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14-06 13:39
quote:
JST94 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:14:
[...]

Dus wanneer een speler zelfkennis heeft over hoe hij zoveel mogelijk van waarde kan zijn voor het elftal , en dat dus ook aangeeft, betekent dat je een niet al te beste mentaliteit hebt? Je hebt gewoon niks aan een ontevreden speler op de bank.

[...]

Zoals geschreven in het boek van Kuyt was het inderdaad toeval. Verder eiste Kuyt totaal niet dat Gio een contract zou ondertekenen. Kuyt heeft alleen maar aangegeven dat ze het moesten oplossen omdat de onrust rondom de positie van Gio niet goed van pas komt wanneer men kampioen wilt worden.

Zo groot was de rol van Kuyt anders niet. Kuyt dacht toevallig aan Wouters (Zit ook bij Rob Jansen) en heeft toen een gesprek geregeld tussen van Geel, Jansen en Wouters bij Kuyt thuis. Verder heeft hij er niks aan gedaan en mocht de club zelf bepalen hoe/wat

Zelfde geldt voor Berghuis, met een topscout van Liverpool hebben ze gekeken hoe ze Feyenoord verder konden helpen. Die kwam o.a. met Berghuis op de proppen, toen had Kuyt even gepolst bij Berghuis of hij open stond voor een terugkeer.

Alles wordt echt enorm uit zijn verband vertrokken wat betreft Kuyt. Lijkt wel hip om Kuyt af te zeiken.
Tjah, het is nu eenmaal heel gewoon hier in Nederland om met name mensen die bekendheid genieten en zich proberen wat minder extreem / extravagant te doen, maar wel veel in de spotlights staan af te branden.
Daarbij is het toegestaan van alles uit zijn verband te rukken en context te negeren maar alleen de zaken bij elkaar te pakken waardoor het een negatief beeld vormt.

Ik zou je bij deze willen adviseren lekker je eigen beeld van Kuijt vast te houden en je eigen conclusies te trekken. Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten.

Voor mij is het meest typerende van de 'opofferingsgezindheid' van Kuijt toch wel het als back spelen, zonder gemor, allemaal in het belang van het team.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
quote:

Lijkt wel hip om Kuyt af te zeiken.
Nee hoor is van alle tijden *O* :+

• Typhone
  • Laatst online: 19:05
Volgens mij hebben velen hier zand in de ogen gekregen. We hebben het over freakin' Dirk Kuyt. 3 wedstrijden belangrijk en 100 wedstrijden een nobele invaller cq. renpaard. Die in Nederland Feyenoord kampioen kreeg na 18 jaren droogte en daarin 3x scoorde tegen Heracles. Hulde daarvoor maar ga nu niet lopen doen alsof het NL voetbal een icoon kwijt is. Z'n vervanger, RvP is van een andere orde van grootte.

Z'n inzet en professionaliteit stijgen extreem ver boven heel veel andere spelers uit (vd Vaart, Sneijder bijv.). Maar puur voetballend.... :?

Typhone wijzigde deze reactie 31-05-2018 15:44 (15%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
michelwuyts schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Grote spaanse kranten hebben het een aantal weken ook gemeld. het kwam zelfs op de facebook van Barcelona. Ik denk dat Barcelona het goed heeft gezien. Waarschijnlijk is hij ze opgevallen in de wedstrijden tegen Nice waar ze voor Serri kwamen.
Wat moeten die kranten anders? Elke dag schrijven dat er geen nieuws is, geen actuele transfers, geen interesse? Alle kranten en voetbalsites hebben weer view-trekkende nieuwberichten over Zidane, waarom, waar hij heen gaat en wie z'n vervanger wordt, zelfde natuurlijk met Ronaldo.

Nieuws schrijf je al lang niet meer voor het nieuws, maar voor de views, templates voor alle grote transfers liggen al lang klaar, voor elke speler die maar iets aan mogelijkheid heeft wel te willen.

Maargoed, zo'n de Jong zal wel een gevalletje appelvlaai worden, blessures en 3 jaartjes bankzitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• michelwuyts
quote:
SinergyX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:18:
[...]

Wat moeten die kranten anders? Elke dag schrijven dat er geen nieuws is, geen actuele transfers, geen interesse? Alle kranten en voetbalsites hebben weer view-trekkende nieuwberichten over Zidane, waarom, waar hij heen gaat en wie z'n vervanger wordt, zelfde natuurlijk met Ronaldo.

Nieuws schrijf je al lang niet meer voor het nieuws, maar voor de views, templates voor alle grote transfers liggen al lang klaar, voor elke speler die maar iets aan mogelijkheid heeft wel te willen.

Maargoed, zo'n de Jong zal wel een gevalletje appelvlaai worden, blessures en 3 jaartjes bankzitten.
Als ze dat willen doen gaan ze toch grote bekende spelers hypen die Barca wilt?
Niemand daar kent de Jong, dus ze gaan echt geen kranten verkopen door hem op de voorkant te zetten.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Nee maar ze kennen wel Barcelona, dus als daar 'nieuws' over is dan lezen mensen dat.

Verder: komkommertijd...

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• michelwuyts
quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:42:
Nee maar ze kennen wel Barcelona, dus als daar 'nieuws' over is dan lezen mensen dat.

Verder: komkommertijd...
maar waarom dan de Jong en niet bijvoorbeeld Eriksen op de voorpagina. Ik kan geen reden hebben waarom het verzonnen zou zijn. Of de details kloppen durf ik niet te zeggen, maar er zal een kern van waarheid in het verhaal zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:00
quote:
Leuk voor Raiola. Nu Marc "Netto" nog.

Volgende stap is jaar op de bank, blessure, op de bank, dan verhuurd worden aan bv. FC Den Haag.

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
michelwuyts schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:05:
maar waarom dan de Jong en niet bijvoorbeeld Eriksen op de voorpagina. Ik kan geen reden hebben waarom het verzonnen zou zijn. Of de details kloppen durf ik niet te zeggen, maar er zal een kern van waarheid in het verhaal zitten.
Omdat voor De Jong al eerder interesse was geuit, er zit dus sowieso een kleine kern van waarheid in. Maar in hoeverre het totale verhaal klopt moet je nog maar afwachten.

Net als het akkoord van Kluivert, dat was ook bullshit. Raiola is op hoofdlijnen akkoord, nog geen details. Nu mag je wel aannemen dat Raiola dezelfde eisen hanteert als Kluivert maar volledig akkoord en in kannen en kruiken is toch echt iets heel anders.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:08
Barca zou dat nu doen om juist niet straks als hij helemaal doorbreekt a la De Ligt niet 60 miljoen te moeten betalen.
Dan zien ze daar uiteraard onder. Moet je zelf de afweging of het een reëel bedrag is.

Als het de potentie heeft om later meer op te leveren moet je het niet doen, geld is niet nodig.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• lateef
quote:
[...]

Nee, wanneer een speler het niet kan opbrengen niet in de basis te staan, heeft hij een niet al te beste mentaliteit. Bij iedere club staan minder mensen in de basis dat dat er op de bank of tribune zitten. Wanneer die zich allemaal zouden gedragen als Kuijt en een stoorzender binnen een groep zijn, dan zou het bij iedere club chaos zijn.

Jij noemt het zelfkennis, ik noem het egoïsme en zelfoverschatting. Kuijt achtte zichzelf en zijn eigen belangen groter dan die van Feyenoord, dat kan natuurlijk nooit acceptabel zijn. Op deze wijze waarop Kuijt zich opstelde, kan iedereen wel claimen zelfkennis te hebben, in werkelijkheid zijn dat soort spelers gewoon rotte appels die je uit elftal wilt mijden.
quote:
[...]

Tja, wanneer jij het een gezonde situatie vind wanneer een speler wel en de hoofdtrainer niet bij dit soort processen wordt betrokken, kan ik begrijpen dat je van mening bent dat alles enorm uit zijn verband wordt getrokken. Maar naar mijn mening doe je nu exact wat Kuijt ook deed bij RTL Late Night, alles recht lullen wat krom is.

En hip om hem af te zeiken? Nee hoor, maar enige kritiek op Kuijt lijkt me niet onterecht, de beste man praktiseert niet wat hij predikt en ik ben van mening dat je daar best wat van mag zeggen. Zeker wanneer je je zo opstelt als Kuijt...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Wat denken we van NL vanavond ? Ik ben wel benieuwd hoe er gespeeld wordt

Hackus wijzigde deze reactie 31-05-2018 18:22 (86%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Hackus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:19:
Wat denken we van NL vanavond ? Ik ben wel benieuwd hoe er gespeeld wordt
Ik wist niet eens dat NL vanavond moest spelen :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
lateef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:13:
[...]

Nee, wanneer een speler het niet kan opbrengen niet in de basis te staan, heeft hij een niet al te beste mentaliteit. Bij iedere club staan minder mensen in de basis dat dat er op de bank of tribune zitten. Wanneer die zich allemaal zouden gedragen als Kuijt en een stoorzender binnen een groep zijn, dan zou het bij iedere club chaos zijn.

Jij noemt het zelfkennis, ik noem het egoïsme en zelfoverschatting.
Ik weet nog dat Gudelj een stuk minder verdedigd werd. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deadsy
Strootman basis.
Hoe groot is de kans dat het deze keer goed gaat?

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

quote:
snmght schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:45:
Dat had ik niet zien aankomen maar is wel heel slim van Zizou, wat een mooi voorbeeld van stoppen op je hoogtepunt!

https://www.nu.nl/voetbal...rect-bij-real-madrid.html

[...]
Misschien iets voor Seedorf? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Hahahaha laat je uitgerekend Hamsik vrij z'n gang gaan. _O-

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
quote:
Deadsy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:22:
Strootman basis.
Hoe groot is de kans dat het deze keer goed gaat?
Serieus? Strootman in de basis?

Vind het meer slecht verdedigen van Blind.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Bossie

PSN = Patje_b_

Spelen ze op eens oud kunstgras veld ofzo, ik zie erg veel ballen wegstuiteren bij Oranje :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ja dat fluitsignaal kan je inderdaad verwachten, maar die roller was wel wat aangedikt. :D

• Witte
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11-06 09:49
Het doet pijn aan de ogen. Deze jongens zijn noet goed genoeg. Propper, Strootman, Promes, Depay.
Bovendien staat Zoet elke keer net verkeerd.

Houdoe

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:09
quote:
Witte schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:31:
Het doet pijn aan de ogen. Deze jongens zijn noet goed genoeg in Oranje. Propper, Strootman, Promes, Depay.
Zo ben ik het met je eens

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Het staat gewoon niet lekker. De organisatie klopt daardoor niet en in de aanval mis je automatismen. Depay doet z'n best, maar wil soms te graag. Propper lijkt het niet bij te kunnen houden, dat zegt wat als je tegen een top team moet.

Dat Zoet er geen kloot van kan is algemeen bekend. Al zou ik me als keeper ook niet lekker voelen met zo'n zooitje ongeregeld voor me. :P

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
quote:
Het doet pijn aan de ogen. Deze jongens zijn noet goed genoeg. Propper, Strootman, Promes, Depay.
Nouja, heb de Ligt en Blind ook wel wat foutjes zien maken volgens mij. Het is gewoon allemaal ondermaats. Veel te laag tempo, slechte passing. Lastig...

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
quote:
Depay is toch de speler met het meeste aanvallende talent. Of hebben we daar iets beters? Ook Promes en Propper hebben wel eens beter gespeeld maar feit is dat zulke spelers wel een goed concept nodig hebben. Het zijn geen van Bastens of Bergkamps die het zelf kunnen.

Als ik Koeman was had ik al wel voor rust gewisseld, omdat je tactisch moet ingrijpen als moderne coach en om een signaal aan te geven: dit willen we niet zien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Wat doet Zoet dan fout deze wedstrijd?
Leuk zo'n circle jerk zonder een moment te noemen.

Liverpool speelt gegenpressing. Dit Nederlands elftal speelt keinpressing.

Ik snap die 5-3-2 niet als je tegen landen speelt die op papier niet beter dan je zijn. Het is toch Ironisch dat je met een extra verdediger zoveel dreigende situaties tegen krijgt. Je komt nu steeds een mannetje te kort omdat een middenvelder naar de back van de tegenstander moet gaan. Echt een hoogstaande tactiek dit...

• D-e-n
@Fleximex
Je moet die backs ook niet als verdedigers laten spelen. Dat moeten echt je vierde en vijfde middenvelder zijn. Maar dat begrijpen we in Nederland nog niet helemaal aan dit systeem

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:00
quote:
Strootman eens. Het is vooral instelling van lik-me-vestje. Nul komma nul waarde deze interlands, behalve de KNVB en WK ploegen hebben kanonnenvoer nodig.

Oh en FIFA ranking.

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
Heb Strootman 1 goede pas zien geven. Voor de rest slordig en traag. Maar zo zijn er wel meer.

• D-e-n
Pröpper haalt ook zijn niveau van tegen Portugal niet. Dan heeft je middenveld al een probleem. Dan doen de backs ook nog eens niet mee

• Terranova
Ja joh, haal je enige middenvelder die een beetje goed speelt er vanaf...

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Fleximex schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:40:
Ik snap die 5-3-2 niet als je tegen landen speelt die op papier niet beter dan je zijn.
Dat is het erge. We denken op papier beter te zijn maar dat valt vies tegen tegenwoordig.

• D-e-n
quote:
Terranova schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:50:
Ja joh, haal je enige middenvelder die een beetje goed speelt er vanaf...
Dacht ik ook. Maar waarschijnlijk wil hij Vormer in zijn eigen positie zien

• Martinusz
Serieus commentator...hij maakt een wissel gebaar? Man man man...wordt er nog voor betaald voor ook.

• D-e-n
Kap eens met die korte corners. Het is niet dat we geen lengte hebben

• Terranova
We hoeven ons niet zorgen te maken, we hebben natuurlijk nog Woutje Weghorst op de bank _O- _O- _O- _O- _O-

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:13
1-1

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Dat is het al een tijdje hoor. :P

Wel prima bal van Promes.

• Terranova
quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:14:
[...]

Dat is het al een tijdje hoor. :P

Wel prima bal van Promes.
Mooi dat er gescoord wordt, jammer dat het Promes moet zijn. Die vent heeft nog geen goede wedstrijd voor Oranje gespeeld, maar door goals zoals deze blijft hij aan spelen toe komen. Terwijl een Babel op de bank moet zitten

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:13
Ik zie nu toch wel wat goede dingetjes

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Toch vind ik de stap van de 'Hollandse school' naar tien man achter de bal wel groot. Het moeten wel heel mooie resultaten worden ga ik dit leuk vinden.

• Terranova
Toch armoedig als je spelers zoals Vormer, Berghuis, Elia en Kongolo(met z'n 13 wedstrijden dit seizoen) in brengt. En dan zal Weghorst ook nog wel komen

• D-e-n
quote:
Terranova schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:18:
[...]

Mooi dat er gescoord wordt, jammer dat het Promes moet zijn. Die vent heeft nog geen goede wedstrijd voor Oranje gespeeld, maar door goals zoals deze blijft hij aan spelen toe komen. Terwijl een Babel op de bank moet zitten
Jouw weerzin tegen Promes gaat echt nergens over. Het is één van de beste spelers in de Russische competitie en hij heeft in de kwalificatie ook best wel prima wedstrijden gespeeld, Wit-Rusland was het dacht ik?

Het probleem van dit Oranje vind ik vooral de backs. Janmaat lijkt in de verste verte niet meer op de Janmaat van Feyenoord en van Aanholt vind ik vooral niet zo snugger ogen, gaat weinig vanuit. De backs zijn zo ook niet echt de vierde en vijfde middenvelder.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Vormer brengt wel wat positieve agressie.

Strootman is in elk geval goed in chagrijnig kijken 😀

• Terranova
quote:
D-e-n schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:24:
[...]

Jouw weerzin tegen Promes gaat echt nergens over. Het is één van de beste spelers in de Russische competitie en hij heeft in de kwalificatie ook best wel prima wedstrijden gespeeld, Wit-Rusland was het dacht ik?

Het probleem van dit Oranje vind ik vooral de backs. Janmaat lijkt in de verste verte niet meer op de Janmaat van Feyenoord en van Aanholt vind ik vooral niet zo snugger ogen, gaat weinig vanuit. De backs zijn zo ook niet echt de vierde en vijfde middenvelder.
Gaat nergens over? Promes loopt al jaren te falen in het Nederlands elftal, dat hij goed speelt in Rusland doet er niet toe. Strootman kan het ook niet in oranje terwijl het bij Roma wel lukt.

Edit: even opgezocht, 5 hele goals voor Nederland, waarvan al 2 in die ene goede wedstrijd tegen Wit-Rusland

Terranova wijzigde deze reactie 31-05-2018 22:28 (6%)

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:56

Gynnad

* * *

Voor de liefhebbers het hotel wat uitzicht heeft over het veld http://www.hotelarena.sk/ENG/index-2.html

Heb het nog nooit eerder gezien zo, wel tof

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• D-e-n
@Terranova
Dat Strootman gepasseerd wordt zou ik begrijpen. We zitten goed in de lopende middenvelders tenslotte.

Maar wie speelt er dan wel elke wedstrijd goed? In de tijden zonder een Bergkamp of van Persie zijn Depay, Promes, Babel en Berghuis gewoon de spelers waarmee je het moet doen. De top in respectievelijk de Franse, Russische, Turkse, Nederlandse competitie. Toppers in Engeland hebben we niet. Maak daar maar een team van. Dat was een probleem namelijk

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:14
Memphis, een 5.

• Terranova
quote:
D-e-n schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:29:
@Terranova
Dat Strootman gepasseerd wordt zou ik begrijpen. We zitten goed in de lopende middenvelders tenslotte.

Maar wie speelt er dan wel elke wedstrijd goed? In de tijden zonder een Bergkamp of van Persie zijn Depay, Promes, Babel en Berghuis gewoon de spelers waarmee je het moet doen. De top in respectievelijk de Franse, Russische, Turkse, Nederlandse competitie. Toppers in Engeland hebben we niet. Maak daar maar een team van. Dat was een probleem namelijk
Je noemt hem al. Babel, die ook geweldig in vorm was in z'n competitie(net zoals Promes en Depay in het laatste gedeelte). Maar in Oranje toch net iets beter speelt.

• D-e-n
De bondscoach moet toch wat varianten proberen. Ik zou ze ook alle drie wel eens willen zien: :Promes achter Babel en Depay

• Terranova
Proberen, prima. Maar als Nederland niet wint daalt het weer op de ranking en krijg je nog kuttere lotingen omdat je te laag staat. Dus winnen lijkt mij gewoon noodzaak. Want tegen 2 sterke teams in kwalificaties zie ik dit Nederlands elftal niet kwalificeren.

• D-e-n
@Terranova
Ik vind Babel en Promes nu geen wereld van verschil

Dan kun je beter naar het ontbreken van van Dijk kijken

D-e-n wijzigde deze reactie 31-05-2018 22:37 (30%)

• Deadsy
quote:
D-e-n schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:33:
De bondscoach moet toch wat varianten proberen. Ik zou ze ook alle drie wel eens willen zien: :Promes achter Babel en Depay
Hebben ze dat niet al eens geprobeerd? Promes achter 2 spitsen?

• D-e-n
quote:
Deadsy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:43:
[...]

Hebben ze dat niet al eens geprobeerd? Promes achter 2 spitsen?
Onder Blind dacht ik, met Robben nog. En ook in de oefenwedstrijd tegen Marokko. Toen deed hij dat goed.

• repeP
Die Vormer toch, bracht echt wel pit op het middenveld. Al had hij er echt wel minimaal eentje in mogen schieten. Maar toont aan meerwaarde te hebben, trekt ook behoorlijk zijn mond open wat coaching betreft.

Promes en Depay lijken een aardig duo te vormen die elkaar alleen beter zullen gaan vinden.

Van Aanholt kon me niet echt bekoren. Pröpper en Toornstra ook niet echt. De slag op het middenveld is bepaald nog niet gestreden, zie daar echt nog wel verandering in komen.

• D-e-n
Toornstra?

• repeP
Toornstra doet niet onder voor menig ander die nu wel speelt, dat is waar. Maar of hij nu echt de missing link is?

Vormer bracht tenminste wel vuur en passie, én coaching.

Een Klaassen zie ik daar ook wel toe in staat. Al speelt die amper nog in Engeland.

Wijnaldum in het Nederlands elftal is vaak net niet, gelijk in die CL-finale waarin hij zich nu ook niet echt onderscheidde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• repeP
quote:
Deksels, eerst nu zie ik pas waarom je 'Toornstra?' als commentaar gaf. Moest natuurlijk Strootman zijn. (waar het hart vol van is...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snmght
Ik heb alleen de doelpunten gezien, maar die tegengoal leek me ontzettend houdbaar voor een degelijke keeper. Iemand idee waarom Jasper niet op doel stond?

hard core / soft porn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
@repeP
Het gaat voor mij om de combinatie van middenvelders. Ze moeten elkaar aanvullen. Wijnaldum en Strootman bijvoorbeeld doen dat niet. Ze hebben allebei het best een dienende rol met veel loopwerk. Als Liverpool niet draait is Wijnaldum daarom ook onopvallend.

De combinatie Wijnaldum, Pröpper en vd Beek werkte bijvoorbeeld wel. Een De Jong zou daar ook weer wat aan toevoegen.

En nee, geen Toornstra. Eredivisie is wel zijn max zo lijkt het en het is ook niet de creatieveling die zich onderscheidt van Wijnaldum, v Ginkel, Pröpper, vd Beek, Vilhena en Vormer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelwuyts
quote:
repeP schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:44:
Die Vormer toch, bracht echt wel pit op het middenveld. Al had hij er echt wel minimaal eentje in mogen schieten. Maar toont aan meerwaarde te hebben, trekt ook behoorlijk zijn mond open wat coaching betreft.

Promes en Depay lijken een aardig duo te vormen die elkaar alleen beter zullen gaan vinden.

Van Aanholt kon me niet echt bekoren. Pröpper en Toornstra ook niet echt. De slag op het middenveld is bepaald nog niet gestreden, zie daar echt nog wel verandering in komen.
Creativiteit voorin heeft Berghuis.. Die geeft ook geen blinde voorzetten, maar doet dit best geplaatst (schot van Vormer onder meer).

Vormer heb ik moeite mee om hem eerlijk te beoordelen. op zijn leeftijd zou hij niet meer de toekomst mogen zijn. Maar aangezien hij de afgelopen seizoenen bij de betere spelers in Belgie hoort krijgt hij het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
quote:
snmght schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:46:
Ik heb alleen de doelpunten gezien, maar die tegengoal leek me ontzettend houdbaar voor een degelijke keeper. Iemand idee waarom Jasper niet op doel stond?
Vind ik zelf wel meevallen, wordt goed de hoek in gekopt. Ik vraag mij eerder sterk af waarom je in godsnaam een speler zo vrij op goal laat koppen. Dan faal je als defensie, simpel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snmght
quote:
JST94 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:10:
[...]

Vind ik zelf wel meevallen, wordt goed de hoek in gekopt. Ik vraag mij eerder sterk af waarom je in godsnaam een speler zo vrij op goal laat koppen. Dan faal je als defensie, simpel.
Agreed, hij mag nooit in die positie komen. Al met al zag dat moment er bedroevend en amateuristisch uit. Ik merk dat ik ergens onderweg ben afgehaakt wat Oranje betreft. Niet meteen bij het mislopen van kwalificatie voor het afgelopen EK, ook niet direct bij de zaaddodende wedstrijden daarna, maar inmiddels kan ik me er echt niet toe zetten om er naar te kijken.

Ik hoop oprecht dat het spel in de toekomst weer leuk wordt om naar te kijken. Hebben de mensen die gisteren wel keken daar aanknopingspunten voor gezien?

hard core / soft porn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JST94
Ik heb er met een schuin oog naar gekeken, maar dat doe ik bij ieder oefenduel. Eerste helft vond ik erg slecht, tweede helft ging het al wat beter. Stoorde mij eigenlijk vooral aan het continue balverlies van Depay en Promes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Dit geeft mij geen goede hoop voor maandag tegen Italië

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JST94
We zullen zien, in ieder geval wel een leukere tegenstander dan Slowakije. Niet vergeten dat Italië ook het WK mist, dus die zullen ook wel iets goed mis doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
JST94 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:28:
We zullen zien, in ieder geval wel een leukere tegenstander dan Slowakije. Niet vergeten dat Italië ook het WK mist, dus die zullen ook wel iets goed mis doen.
Ja, maar ook tegen teams als Slowakije moet je winnend afsluiten. (in elk geval een gevecht laten zien)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
quote:
Ik heb niet gekeken, maar als antwoord op je vraag lijkt het me duidelijk dat iemand die voor veel geld in Barcelona op de bank zit niet meer het niveau en scherpte heeft om anderen onder de lat vandaan te houden. Die paar keer dat hij wel mee mocht spelen was liet hij ook ballen door die een keeper met wedstrijd ritme op zeker zou hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
quote:
Ankona schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Ik heb niet gekeken, maar als antwoord op je vraag lijkt het me duidelijk dat iemand die voor veel geld in Barcelona op de bank zit niet meer het niveau en scherpte heeft om anderen onder de lat vandaan te houden. Die paar keer dat hij wel mee mocht spelen was liet hij ook ballen door die een keeper met wedstrijd ritme op zeker zou hebben.
naast dat je een beetje heleboel overdrijft is het antwoord op de vraag onjuist. Het antwoord is:
Koeman heeft van tevoren aangegeven dat Zoet en Cillessen beiden 1 hele wedstrijd keepen. Maandag krijg je dus "gewoon" Cillessen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Iemand idee waarom Jasper niet op doel stond?
Omdat het een oefenwedstrijd is. In principe had iedereen daar kunnen staan.
quote:
JST94 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:24:
Ik heb er met een schuin oog naar gekeken, maar dat doe ik bij ieder oefenduel. Eerste helft vond ik erg slecht, tweede helft ging het al wat beter. Stoorde mij eigenlijk vooral aan het continue balverlies van Depay en Promes.
Balverlies van spitsen is vrij logisch als je op de counter speelt. Je hoopt op een bevlieging in de ruimte.
Of Nederland vanwege de spitsen tien man achter de bal had, of dat het een bewuste tactiek was laat ik even in het midden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
quote:
Ankona schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Wat heeft het salaris van Cillessen te maken met zijn prestaties? Ik ben trouwens wel benieuwd welke ballen je bedoelt die een keeper met wedstrijdritme op zeker zou hebben. Ik zag in de CL finale nog een keeper met wedstrijdritme aan het werk, we weten hoe dat af is gelopen. Voor een keeper is wedstrijdritme in mindere mate van belang dan voor een veldspeler. Ik weet niet wie Koeman als eerste keeper ziet (blijkbaar was roulatie van keepers deze wedstrijden al de bedoeling) maar ik snap niet zo goed waarom je met je doelman zou gaan rouleren. Bij een club is dat leuk (of een verdeling competitie/beker) maar in Oranje zou ik de eerste keeper altijd op doel laten staan. Je hoeft de tweede doelman van je nationale elftal geen minuten te gunnen.

In de rest van het elftal kan ik me voorstellen dat hij nog zoekende is en derhalve verschillende opties uit probeert, daar kan het ook zo zijn dat een speler die individueel de mindere is van een andere speler toch minder goed rendeert vanwege het systeem.

Op doel zou ik altijd de beste zetten en dat is met afstand Cillessen (imho).

snmght wijzigde deze reactie 01-06-2018 10:19 (6%)

hard core / soft porn

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True