Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Vandaag heb ik voor het eerst mijn Strong SRT 8541 met ANT 30 antenne aangesloten en naar signalen laten scannen.

Ik woon in Amersfoort, op 706 MHz vind de Strong 4 TV zenders, de NPO zenders plus RTV Utrecht. Die 706 MHz klopt met de gegevens op radio-tv-nederland.nl, op deze frequentie zend Utrecht (en misschien ook nog Leusden?) uit. De beeldkwaliteit vind ik echter erg tegenvallen. Nu heb ik op de bewuste TV nooit DVB-T gekeken maar ik had van T2 meer verwacht. Ik zie veel compressie en het beeld is behoorlijk onscherp.

Zie onderstaande foto voor de info van mijn decoder bij NPO1. Ik werd wat in de war gebracht door DVB-T bij Frequency ipv DVB-T2 maar er wordt niet meer in DVB- T uitgezonden toch? Voor de zekerheid check ik het toch maar even hier.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jyrDGXz/IMG-20190525-203127084.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik denk dat je nog naar een DVB-T mux kijkt..
anders zou je volgens mij ook RTV-West moeten hebben :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Oh. Wordt er nog in de DVB-T standaard uitgezonden dan?
Is het overzicht op https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html nog actueel? Daar wordt ook niet van T2 gesproken namelijk. Of moet ik elders kijken voor de frequenties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
Planning voor de omzetting naar DVB-T2 van regio 5, waar het grootste deel van Utrecht onder valt, is juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
in regio5 wordt er inderdaad nog in DVB-T uitgezonden..

en verder zal de 706mhz ook nog leeg geruimd moeten worden.. immers de 700mhz gaat naar 4G / 5G
en afaik begint dat bij 704mhz :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:32:
Vandaag heb ik voor het eerst mijn Strong SRT 8541 met ANT 30 antenne aangesloten en naar signalen laten scannen.

Ik woon in Amersfoort, op 706 MHz vind de Strong 4 TV zenders, de NPO zenders plus RTV Utrecht. Die 706 MHz klopt met de gegevens op radio-tv-nederland.nl, op deze frequentie zend Utrecht (en misschien ook nog Leusden?) uit. De beeldkwaliteit vind ik echter erg tegenvallen. Nu heb ik op de bewuste TV nooit DVB-T gekeken maar ik had van T2 meer verwacht. Ik zie veel compressie en het beeld is behoorlijk onscherp.
TS 2214 is DVB-T. Kan je in Amersfoort Almere of Veenendaal niet ontvangen op kanaal 26 (514 MHz). Die is al wel in T2. Anders is het wachten tot 9 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
*O* mn antenne weer gevonden welliswaar in de zoektocht naar iets anders wat ik nog steeds kwijt ben maar dat terzijde

morgen ofzo maar eens kijken of ik iets kan ontvangen met mn laptop...
en als dat werkt nog eens met tvheadend op de RPI1 stoeien :9

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
SMSfreakie schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:22:
>< welliswaar in de zoektocht naar iets anders wat ik nog steeds kwijt ben maar dat terzijde
<>
zo herkenbaar, ik heb een set RVS borstels maar ik moet eerst iets anders kwijtraken voor ik deze mag vinden

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Edje_Kroketje schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:47:
[...]
TS 2214 is DVB-T. Kan je in Amersfoort Almere of Veenendaal niet ontvangen op kanaal 26 (514 MHz). Die is al wel in T2. Anders is het wachten tot 9 juli.
Wat bedoel je met TS 2214?
Heb het net met m'n binnenantenne (wel actief) geprobeerd maar helaas, op deze frequentie en alle andere vind hij niks. Nog even wachten dus, dank voor de info allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
musicfreak schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:37:
[...]

Wat bedoel je met TS 2214?
Heb het net met m'n binnenantenne (wel actief) geprobeerd maar helaas, op deze frequentie en alle andere vind hij niks. Nog even wachten dus, dank voor de info allen!
Op je foto staat in de rechter kolom "TS ID" met daar achter 2214. Ik denk dat dat ie dat bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TS zal wel voor TransportStream staan... en het nummer om welke het exact gaat :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joen schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Op je foto staat in de rechter kolom "TS ID" met daar achter 2214. Ik denk dat dat ie dat bedoeld.
Klopt TS is Transport Stream en TSID is Transport Stream ID gevolgd met het ID nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan het zijn dat er in Noord-Holland al getest wordt?

Ik zie nu 3 nieuwe services op Transponder 4 (522Mhz):
code:
1
2
3
    service = SSU_ZXV7200 ((null))
    service = SSU_RBX2800 (KPN)
    service = SSU_ON3001TZAP (Digitenne)
Ik krijg ze niet gedecodeerd, moet mijn ontvanger nog omwisselen voor eentje met DVB-T2 (ik ben niet vaak in Nederland, vandaar)

Edit: Ahh okee, jammer. Ik hoopte al wat te kunnen testen. Bedankt @Hageneis

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 30-05-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Is dat niet voor firmware? Het ziet eruit als typenummers van ontvangers.

[ Voor 9% gewijzigd door Hageneis op 30-05-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Hageneis schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:50:
Is dat niet voor firmware? Het ziet eruit als typenummers van ontvangers.
Precies dat, zie bijvoorbeel de Rebox 2800 https://www.rebox.tv/shop...2-hevc-receiver/#overview

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gistermiddag mijn stront eigenwijze schoonvader ;w |:( aan de lijn, zijn Digitenne deed het niet meer op de camping.
Tja en nu was zijn vraag aan mij wat moet ik kopen om FTA zenders te kijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-04 18:24
Pierre schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:18:
Gistermiddag mijn stront eigenwijze schoonvader ;w |:( aan de lijn, zijn Digitenne deed het niet meer op de camping.
Op bijvoorbeeld AliExpress zoeken op: dvb t2 hevc h.265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

kees_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Op bijvoorbeeld AliExpress zoeken op: dvb t2 hevc h.265
Zijn die dingen goed of zeg je gewoon in Nederland kopen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hier eindelijk eens een testje kunnen doen met de usb dongle..

Weet nu dat de stick inderdaad werkt..
Toen wou ik het eens op de pi met tvheadend proberen.. Maar de pi had er geen zin meer in om nog onduidelijke redenen... En daarna had ik geen zin meer in de hitte om verder te spelen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
Pierre schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Zijn die dingen goed of zeg je gewoon in Nederland kopen.
Ik had er vorig jaar 1 bij AliExpress deze doet het nog prima.
Werking is niet anders dan exemplaren te koop in Nederland alleen dan meestal 2x zo duur.
Let wel op dat het DVB T2 en HVEC is en eventueel SCART aansluiting als die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Misschien 'n heel domme vraag maar wanneer je een HD Digitenne tuner aansluit met een SCART aansluiting (naar TV) blijft de kwaliteit van het beeld dan altijd SD?

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 07-06-2019 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja. Scart kan geen HD aan.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 07-06-2019 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
Pierre schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:18:
Ik heb deze van Aliexpress gekocht voor iemand die een goedkope oplossing zocht.
Hij geeft prima beeld via HDMI. Zelfs op een hele oude 1024/768 computer monitor met hdmi-dvi adaptertje er tussen is het nog te kijken (naar keuze met zwarte balken of scheve beeldverhouding). Hij kan opnemen of time-shiften op een externe USB stick, als die snel genoeg is.
Nadeel is alleen dat de knopjes van de AB traag reageren, dat werkt niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
njah denk dat ik ook eerst maar even een goedkoop decodertje van ali/ebay/bg/dx/whereever ga halen..

want mn RPi met DVB-T2 stick wil nog niet echt lukken (stick kan prima DVB-T2, ontvangst is ook uitstekend, enzo getest op mn W10 laptop)..

en gezien de levertijden over het algemeen lijkt me het geen gek idee om er toch maar gewoon 1 te kopen... en ach mocht ik het voor elkaar krijgen met mn RPi en stick, dan heb ik gewoon een "ik werk altijd" reserve optie :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-03 09:51
Aangezien ik in Amsterdam woon ga ik in juli ook afgesloten worden van Digitenne van EDPnet. Ik ben mij nog aan het oriënteren naar allerlei FTA Digitenne kastjes en denk dat ik voor de Strong ga omdat de naam vertrouwen geeft en de reviews goed zijn. Gisteren las ik echter dat NPO Start ook zeer snel met een app zou moeten komen voor Android TV en ik vroeg mij af of de Mi Box S dan niet een beter alternatief is? Voor HD kwaliteit zou je dan wel een abonnement NPO Start moeten nemen voor 3 euro per maand maar dat is wel te doen natuurlijk. Verder mis ik dan wel de lokale zender AT5 maar heb wel wat extra leuke mogelijkheden met het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:10:
njah denk dat ik ook eerst maar even een goedkoop decodertje van ali/ebay/bg/dx/whereever ga halen..

want mn RPi met DVB-T2 stick wil nog niet echt lukken (stick kan prima DVB-T2, ontvangst is ook uitstekend, enzo getest op mn W10 laptop)..

en gezien de levertijden over het algemeen lijkt me het geen gek idee om er toch maar gewoon 1 te kopen... en ach mocht ik het voor elkaar krijgen met mn RPi en stick, dan heb ik gewoon een "ik werk altijd" reserve optie :-)
Ik heb de RPi met TV hat hier prima draaien. De configuratie gevolgd zoals een tijd geleden zoals hier in het forum beschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:54:
[...]

Ik heb de RPi met TV hat hier prima draaien. De configuratie gevolgd zoals een tijd geleden zoals hier in het forum beschreven.
mja ik heb geen TV HAT alleen een simpele usb tuner welke DVB-T2 doet (wordt als astrometa dvbt2 oid herkent) alleen zit er nog ergens iets niet lekker, en ziet die dus alleen de DVB-T ondersteuning, ipv ook DVB-T2

gelukkig kwam vandaag de postbode mijn Aliexpress decodertje brengen.. wat een klein schattig ding is dat!

even geprutst met de een oude KPN antenne.. geen signaal op de npo mux ( K22 / K40 ) toen hem toch maar even aan de VHF antenne voor DAB+ geknoopt.. Whoppa! signaal op K40 (op K22 niks.. terwijl ik daar toch wel iets op verwacht had maar oke ik kon wel testen *O* )

keurig 1080P output op de HDMI poort.. ook opnemen naar USB ging prima.. ( .MTS container)

verder heeft dat ding nog een LAN poort, voor IPTV en YouTube support..
YouTube, het werkt, maar veel meer is het ook niet :)

IPTV vond ik wel leuker.. ik kon zonder moeite de M3U file van mn Enigma2 DVB-C decoder inladen. en dat speelt het boxje ook gewoon prima af..

Fotos!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JCY4St0.jpg
kastje met de afstandsbediening er boven op.. (de raspi ter grote indicatie!)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gOe5uDV.jpg
Front met de basis bediening er op..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JaglOOb.jpg
Achterkant.. en ze loopt zelfs op 5V DC wat voor mobiel gebruik (camper,boot,caravan zonder 230V) weer een voordeel kan zijn!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jQnJHpV.jpg%5B
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vqkyHOW.jpg
nog wat extra shotjes omdat het kan..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bzaaxdv.jpg
helaas is er binnen in weinig spannends..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gJ69S3s.jpg
ook op de achterzijde van het PCB vind je weinig spannends..

wat ik nog wel wil testen is usb hub support... ( de usb poort op de voorkant zit met de 4 aderige kabel verbonden.... extra usb poort kan nuttig zijn.. 1 stick er in voor PVR / timeshift en een 2de voor media, of de optionele wifi dongle..)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Heel veel voor heel weinig dus, zeer interessant voor de FTA zenders in HD. Wel jammer van de ( .MTS container), de Topfield convertor software ( .REC container) zal niet meer werken.

Waar was deze te koop?

[ Voor 35% gewijzigd door racinfo op 18-06-2019 07:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
racinfo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:23:
Heel veel voor heel weinig dus, zeer interessant voor de FTA zenders in HD. Wel jammer van de ( .MTS container), de Topfield convertor software ( .REC container) zal niet meer werken.

Waar was deze te koop?
AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/bawFOZj6

Wel opletten dat je de juiste kiest.... ( model k6)
En tja.. MTS is vast ook wel met iets simpels te editten zonder 8x converteren.. Zit immers gewoon hevc video met aac audio in...

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 11:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

racinfo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:23:

Waar was deze te koop?
MTS (Media Transport Stream) is juist fijn want dan heb je gewoon een ruwe dump van de data :) Is in te laden in iedere video convertor (bv Handbrake)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dat leek mij ook... Gewoon de uitgezonden stream opslaan ideaal

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:45:
[...]
gelukkig kwam vandaag de postbode mijn Aliexpress decodertje brengen.. wat een klein schattig ding is dat!
Lol, en dan ook nog maar voor de helft daadwerkelijk gevuld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
SMSfreakie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:45:
[...]

even geprutst met de een oude KPN antenne.. geen signaal op de npo mux ( K22 / K40 ) toen hem toch maar even aan de VHF antenne voor DAB+ geknoopt.. Whoppa! signaal op K40 (op K22 niks.. terwijl ik daar toch wel iets op verwacht had maar oke ik kon wel testen *O* )
Ligt dat gebrek aan signaal aan de oude KPN antenne? Of heeft deze decoder een betere antenne nodig?
Dit vroeg ik mij af omdat ik wel al een DVB-T2 decoder heb aangeschaft, maar daar nog een behoorlijk oude antenne (rechthoekig KPN model) bij heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Ik heb ook ergens in de schuur een HD ontvanger liggen, binnenkort eens opsnorren.

Wel vreemd dat die ontvanger niet lijkt of blijkt te werken met het standaard KPN ding, de antenne zelf lijkt mij breedbandig genoeg maar misschien dat er nog ergens een sper filter in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Er zijn diverse (3) kpn antennes, tot nog toe gebruik ik de hele oude, met vaste voet maar ik heb er ook een liggen waar je de voet op vast moet klikken en die uitgevoerd is met een aparte (contra) coax aansluiting.
Bij mijn buren zag ik ook nog een voor de helft kleiner grijs ding maar die is tov de andere aanzienlijk ongevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:12:
[...]

Lol, en dan ook nog maar voor de helft daadwerkelijk gevuld _/-\o_
Mooi hè? Het weegt ook nog 2x niks...
antidote schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:33:
[...]

Ligt dat gebrek aan signaal aan de oude KPN antenne? Of heeft deze decoder een betere antenne nodig?
Dit vroeg ik mij af omdat ik wel al een DVB-T2 decoder heb aangeschaft, maar daar nog een behoorlijk oude antenne (rechthoekig KPN model) bij heb staan.
Nee ik denk eerder aan de ongunstige omstandigheden. Denk als ik dat kpn (zwart rechthoekig met een moer in de onderkant) netjes buiten zou ophangen dat die meer zal doen.... Thuis nooit een goed dvbt signaal gehad.. Maar goed van het weekend eens testen op een andere lokatie waar iig wel betere resultaten waren in het verleden...

Dan ook eens kijken naar de ingebouwde antenne voeding feature... Tot nu toe alleen met of een passieve (vhf) en dat kpn ding met losse power inserter

Bedenk me net dat de vhf antenne natuurlijk niet zo gevoelig is voor 4g800

[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 19-06-2019 08:01 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
SMSfreakie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:47:
[...]
Nee ik denk eerder aan de ongunstige omstandigheden. Denk als ik dat kpn (zwart rechthoekig met een moer in de onderkant) netjes buiten zou ophangen dat die meer zal doen.... Thuis nooit een goed dvbt signaal gehad.. Maar goed van het weekend eens testen op een andere lokatie waar iig wel betere resultaten waren in het verleden...
Hoeveel signaal / ontvangst je binnenshuis hebt is inderdaad een belangrijke factor. Daar had ik niet eens aan gedacht, omdat die hier erg goed is. Over de Xoro decoders zie ik ook goede berichten, dus de zwakste schakel is de antenne. Daarom dacht ik erover een nieuwe te gaan bestellen bij KPN.
racinfo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 06:24:
Er zijn diverse (3) kpn antennes, tot nog toe gebruik ik de hele oude, met vaste voet maar ik heb er ook een liggen waar je de voet op vast moet klikken en die uitgevoerd is met een aparte (contra) coax aansluiting.
Bij mijn buren zag ik ook nog een voor de helft kleiner grijs ding maar die is tov de andere aanzienlijk ongevoeliger.
Ik heb een aantal jaar een KPN Funke V3 gebruikt, maar die heb ik teruggestuurd na opzeggen van het digitenne abonnement. De antenne die ik nog heb is ook een oermodel, destijds meegekomen met de Topfield 5300. Is bij jullie de omzetting naar DVB-T2 al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nee, de verwachting is 9 juli.
Wij gebruiken ook nog dat allereerste model antenne, ook nu met de HD tuner. Opgemerkt wel dat we 900 meter van de zendmast wonen.

[ Voor 20% gewijzigd door racinfo op 20-06-2019 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 00:47
Ook hier is op dit moment 1 van de allereerste modellen Funke binnenatenne van KPN in gebruik. In 2005 geleverd bij een Topfield 3000COT

Wordt via een USB powerinserter van stroom voorzien, die op z'n beurt weer z'n stroom van de ingebouwde USB van de Raspberry Pi 3 haalt, die weer via een 2,4 mA PoE voeding van amazon.de van stroom wordt voorzien. :+

Moet eerlijk zeggen dat deze constructie een long shot was, maar hij lijkt zowaar al weken stabiel te functioneren (behalve dat de PoE voeding enige coil whine in de RPI lijkt te geven, wat verder niet de werking beinvloedt).

Icm. de Xbox One USB tuner die ook aan de RPI hangt geeft dit een behoorlijk stabiele ontvangst, met de antenne gewoon op m'n bureau op de zolderkamer, Almere Stad oost, antenne gericht op het oosten.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
racinfo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:42:
Nee, de verwachting is 9 juli.
Wij gebruiken ook nog dat allereerste model antenne, ook nu met de HD tuner. Opgemerkt wel dat we 900 meter van de zendmast wonen.
Met 900 meter kan je denk ik zelfs gewoon een 10cm koperdraad op de antenne ingang steken voor ontvangst :+

Straks (of morgen) eens de k6 eens op deze lokatie proberen.. Ook meteen kijken wat die met de Duitse zenders doet

edit: eerste resultaten

interne antenne voeding werkt prima met een KPN actieve antenne! voeding uit -> geen signaal.. voeding aan, signaal en blauwe ledje in de antenne brand!
ook de Duitse zenders DVB-T(2) zenders pakt die wel op :)

alleen nog even fiedelen met de antenne positie.. want nu krijg ik het niet voor elkaar om K40 vanaf Groningen te vangen, en K22 vanaf Hoogersmilde

[ Voor 28% gewijzigd door SMSfreakie op 21-06-2019 23:19 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:56
Misschien dat iemand hier een tip heeft. Ik ken Digitenne namelijk verder niet.

Ik zit met Digitenne in een nieuwbouwpand, veel beton en ijzer. Ramen HR 2000+ (overdreven). 1 van de ontvangers heeft net aan genoeg bereik voor enkele zenders, Discovery heeft blokjes. De andere ontvanger 0,0 bereik. Helaas laat glasvezel en IPTV nog minstens een jaar op zich wachten. Een buitenantenne lukt niet, de afstand is te groot en kan de kabels niet kwijt.

Mijn enige oplossing lijkt een betere antenne, al schijnt die Funk van KPN (v5?) al een hele goede antenne te zijn. Zijn er betere antenne’s op de markt? Kosten zijn niet interessant, als de beste antenne 250 euro kost dan geef ik 250 euro uit.

Ander optie zou zijn in de meterkast iets neerzetten wat Digitenne naar IPTV omzet. Vanuit de meterkast kan ik wel naar buiten namelijk. Maar bestaat zoiets uberhaubt?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
@Drardollan bij de "antennemontageset voor buiten" voor de Funke V5 komt 10 meter kabel, lukt het daarmee de antenne buiten te plaatsen?

[ Voor 15% gewijzigd door antidote op 22-06-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
antidote schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:10:
@Drardollan bij de "antennemontageset voor buiten" voor de Funke V5 komt 10 meter kabel, lukt het daarmee de antenne buiten te plaatsen?
Helaas niet. Denk dat ik eerder 50 tot 75 meter nodig heb, en dan nog kan ik niet zomaar naar buiten. Nog los van dat ik die kabel niet kwijt kan. Het is en grote zaal met een TV in het midden, ik heb wel 220 en UTP via een ingegoten PVC pijp. Maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
@Drardollan heb je helemaal geen internet? Anders zou je voor euro 10 per maand Canal digitaal kunnen nemen. Of anders en rPi in de meterkast maar dan heb je alleen Ned 123. Of iets met een slingbox maar ik weet niet of die met hd gemaakt zijn. En er bestaan verlopen van coax naar utp en terug voor beveiligingscameras maar geen idee hoe die omgaan met een tv signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eigenlijk moet je gewoon HDMI -> IP conversie kunnen doen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
SMSfreakie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:57:
eigenlijk moet je gewoon HDMI -> IP conversie kunnen doen :-)
Een iets bedenken voor de afstandsbediening of zodat er vaak al bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:51:
@Drardollan heb je helemaal geen internet? Anders zou je voor euro 10 per maand Canal digitaal kunnen nemen. Of anders en rPi in de meterkast maar dan heb je alleen Ned 123. Of iets met een slingbox maar ik weet niet of die met hd gemaakt zijn. En er bestaan verlopen van coax naar utp en terug voor beveiligingscameras maar geen idee hoe die omgaan met een tv signaal.
5 mbit internet. Heb er nog een 4G buitengebied oplossing bij, maar je kunt ongetwijfeld zelf al raden dat dit ook niets doet :'( Maar die kan ik misschien nog wel op een buitenantenne krijgen, al zal dat dan ook maar max 30 mbit worden. 2 TV’s aan 4G klinkt ook niet aantrekkelijk, 4G Buitengebied hapert regelmatig lees ik overal. Maar dan kan ik wel Netflix of Youtube aangooien, dat is beter dan niets.

Ook met UTP ben ik niet zomaar buiten, al is het wel een idee als ik echt geen opties meer heb.

Heel beperkt allemaal, groot drama. Was de glasvezel er maar, dan had alles gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
@Drardollan 5mbit is meer dan voldoende voor een hd stream. Maar voor veel andere dingen ernaast blijft er dan weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:07:
@Drardollan 5mbit is meer dan voldoende voor een hd stream. Maar voor veel andere dingen ernaast blijft er dan weinig over.
Heb sowieso 2 TV’s, normaal gebruik voor mail/websites en Spotify. Dat gaat niet werken ben ik bang.

De beste oplossing zou een hele goede antenne zijn, maar dat zit er als ik het zo proef niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
@Drardollan voor satelliet heb je bedenk ik mij net platte coax die je onder een raam dat open kan kan doorvoeren, zou dat iets zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:39:
@Drardollan voor satelliet heb je bedenk ik mij net platte coax die je onder een raam dat open kan kan doorvoeren, zou dat iets zijn?
Yep heb ik gezien. Maar helaas ook geen optie, ramen zitten ver weg en zijn heel strak. Kan amper een papiertje tussen.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
probleem is dat je gebouw / ramen enorm veel demping geven.. dan kan je binnen wel een monster van een antenne neerzetten etc maar dat levert denk ik weinig op..

en tis jammer dat je gewoon enorm beperkt bent kwa bekabeling.. ansigh een goede buiten antenne (en evt versterker) kan je wel de nodige meters coax mee overbruggen.. maar moet je die nog wel bij je TV krijgen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Drardollan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:04:
[...]

. 2 TV’s aan 4G klinkt ook niet aantrekkelijk, 4G Buitengebied hapert regelmatig lees ik overal.
Op 4G buitengebied kun je alleen laptops en tablet's laten werken, beslist geen HD (of SD) TV ontvanger, die werken alleen op je basis ADSL aansluiting en 5 mb is erg krap, zelfs voor 1x SD.

Wel kun je van genoemde apparaten het signaal casten naar een grote TV (met chromecast).

[ Voor 10% gewijzigd door racinfo op 26-06-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
racinfo schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Op 4G buitengebied kun je alleen laptops en tablet's laten werken, beslist geen HD (of SD) TV ontvanger, die werken alleen op je basis ADSL aansluiting en 5 mb is erg krap, zelfs voor 1x SD.

Wel kun je van genoemde apparaten het signaal casten naar een grote TV (met chromecast).
Je hebt wel 4G modems. Dan werkt het hetzelfde als een regulier (ADSL) abonnement. Kan wel kostbaar zijn als je per MB moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
racinfo schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Zover mij bekend is de 4G Buitengebied onbeperkt en wordt er niets geblokkeerd. Het is namelijk allemaal van KPN en voor KPN is het of dit of glasvezel/(x)DSL upgrades uitvoeren voor het buitengebied.

Jammer genoeg krijg je als je in het buitengebied zit er Digitenne bij,dus geen SD/HD TV ontvanger. Dus dat dat niet werkt, daar heb je gelijk in.

Maar de TV zelf kan ook nog iets middels apps, dat is de volgende stap.

Op dit moment wordt de 4G antenne buiten geplaatst en er wordt gewerkt om de kabels naar binnen te krijgen. Wordt allemaal een kunststukje, de 4G router zal ergens boven een plafond provisorisch geplaatst moeten worden, maar het is niet anders.

Voor Digitenne kan ik nergens naar buiten, het is gewoon onmogelijk. Ik twijfel nog om een Funke 560 antenne aan te schaffen, die is net iets beter dan de 550 die je standaard krijgt heb ik begrepen. Maar ik heb weinig hoop dat dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
9dBi meer versterking.. maar ja wat er eigenlijk niet is kan je ook niet versterken natuurlijk :o

en gezien het een actieve antenne is zal er waarschijnlijk gewoon een dikkere versterker in gelijmd zitten..?
hoeveel ruimte heb je eventueel boven je plafond? als daar wel wat ruimte is zou je eventueel een passieve YAGI kunnen proberen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SMSfreakie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:36:
9dBi meer versterking.. maar ja wat er eigenlijk niet is kan je ook niet versterken natuurlijk :o

en gezien het een actieve antenne is zal er waarschijnlijk gewoon een dikkere versterker in gelijmd zitten..?
hoeveel ruimte heb je eventueel boven je plafond? als daar wel wat ruimte is zou je eventueel een passieve YAGI kunnen proberen..
Sorry ik mis iets. Een versterker is misschien wel een optie namelijk. Sommige plekken heb ik wel ontvangst, en het is en open ruimte.

Boven het plafond heb ik 60 cm beton. Eigenlijk is dat het plafond zelfs, zit geen extra verlaagd plafond in verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 27-06-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een versterker gebruik je alleen a) om kabelverliezen op te heffen b) als je ontvanger een hoger ruisgetal heeft dan de versterker die je wilt gaan gebruiken.
in de praktijk tel je bij het ruisgetal van je ontvanger het kabelverlies op en dan zie je dat een versterker vaak helpt.
Als het ruisgetal van de versterker en ontvanger gelijk zijn heb je alleen maar een versterking nodig ter grootte van je kabelverlies (incl. connectoren). Meer versterking heeft geen zin en vergroot de kans op oversturing van de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Drardollan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Zover mij bekend is de 4G Buitengebied onbeperkt en wordt er niets geblokkeerd. Het is namelijk allemaal van KPN en voor KPN is het of dit of glasvezel/(x)DSL upgrades uitvoeren voor het buitengebied.

Jammer genoeg krijg je als je in het buitengebied zit er Digitenne bij,dus geen SD/HD TV ontvanger. Dus dat dat niet werkt, daar heb je gelijk in.

Maar de TV zelf kan ook nog iets middels apps, dat is de volgende stap.

Op dit moment wordt de 4G antenne buiten geplaatst en er wordt gewerkt om de kabels naar binnen te krijgen. Wordt allemaal een kunststukje, de 4G router zal ergens boven een plafond provisorisch geplaatst moeten worden, maar het is niet anders.

Voor Digitenne kan ik nergens naar buiten, het is gewoon onmogelijk. Ik twijfel nog om een Funke 560 antenne aan te schaffen, die is net iets beter dan de 550 die je standaard krijgt heb ik begrepen. Maar ik heb weinig hoop dat dat het oplost.
Middels app's, dat klopt. Met een Samsung Smart TV van na 2017 kun je een KPN App downloaden die het mogelijk maakt op het 4G Buitengebied signaal TV te kijken (wel met een beperkt aanbod zenders).

Mogelijk een oplossing voor je. Je hebt dan wel een iTV abonnement nodig maar je behoeft dan geen HD ontvanger toe te passen.

Meer info hierover bij KPN.
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:58:
Een versterker gebruik je alleen a) om kabelverliezen op te heffen b) als je ontvanger een hoger ruisgetal heeft dan de versterker die je wilt gaan gebruiken.
in de praktijk tel je bij het ruisgetal van je ontvanger het kabelverlies op en dan zie je dat een versterker vaak helpt.
Als het ruisgetal van de versterker en ontvanger gelijk zijn heb je alleen maar een versterking nodig ter grootte van je kabelverlies (incl. connectoren). Meer versterking heeft geen zin en vergroot de kans op oversturing van de ontvanger.
Oftewel, daar heb ik niets aan.

Ik zou een soort van repeater moeten hebben, die had je vroeger ook voor GSM en 3G signaal. Maar voor DVB-T2 zal dat wel niet bestaan.

racinfo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Middels app's, dat klopt. Met een Samsung Smart TV van na 2017 kun je een KPN App downloaden die het mogelijk maakt op het 4G Buitengebied signaal TV te kijken (wel met een beperkt aanbod zenders).

Mogelijk een oplossing voor je. Je hebt dan wel een iTV abonnement nodig maar je behoeft dan geen HD ontvanger toe te passen.

Meer info hierover bij KPN.
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm
Helaas, geen Samsung maar een Philips :'(

Ik ga nu eerst het 4G geneuzel proberen te fixen, als ik 20-30 MBit downstream heb, dan kan ik weer verder kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Drardollan op 28-06-2019 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Drardollan schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Ik ga nu eerst het 4G geneuzel proberen te fixen, als ik 20-30 MBit downstream heb, dan kan ik weer verder kijken.
Bij voldoende 4G signaal is NLziet ook nog een optie;

https://www.nlziet.nl/nl/

[ Voor 13% gewijzigd door racinfo op 28-06-2019 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
Drardollan schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Helaas, geen Samsung maar een Philips :'(

KPN app via Chromecast is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik hoop dat er hier iemand is die wat licht in mijn duisternis kan brengen.
Ik heb op Amazon.de de settopbox Opticum AX Lion Air 2 gekocht en deze vandaag aangesloten op mijn tv. Daarna laten scannen naar zenders en kreeg er 16 te zien maar geen NPO1, 2 en 3. En daar ging het toch om. Ik woon in Eindhoven 5,5km van de zender. De oplossing zal ongetwijfeld heel eenvoudig zijn maar ik weet hem niet. Die settopbox is geschikt voor DVB-T2. Volgens de handleiding scant hij op 174-230Mhz voor VHF en op 470-862MHz op UHF.
Heeft iemand een idee?
Frans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kan je handmatig ook een frequentie (/kanaal) scannen? dan eens handmatig proberen op Kanaal 33 / 570mhz

mogelijk dat die voor het "zoeken" ook wel een signaal sterkte / kwaliteits status wil laten zien...
doet mijn goedkope chinese ontvanger iig wel. en dan kan je aan de hand van die gegevens je antenne eventueel wat verstellen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Landinstelling=Duitsland al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
@frans666 heb je eerder, op jouw locatie, met een andere box of tuner wel ontvangst gehad? Dan zou het met de antenne op dezelfde plek normaal gesproken ook moeten werken met de nieuwe box.

Heb je niet eerder dvb-t gehad, dan is het een kwestie van antenne richten zoals SMSfreakie omschrijft.

Gebruik je een actieve antenne, en krijgt die stroom van de settopbox of een power-inserter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
Bedankt voor jullie reactie!
Ik heb Duitsland geprobeerd maar dat maakt niets uit.
Dit is mijn eerste ervaring met FTA en dus geen ervaring en ik ken ook niemand die het heeft.
Ik heb het antennetje wat bij de ontvanger zat, een simpel sprietje en omdat ik op youtube een nederlander zag die met Raspberry een heel netwerk had gemaakt en ook met zo'n sprietje goede ontvangst had, hoopte ik ook iets te ontvangen. Maar zelfs de namen NPO1, 2 en 3 komen niet tevoorschijn. Bijgaand een link waarop de zenderlijst te zien is die het ontvangertje ziet. Is de lokatie van de zender van die kanalen hetzelfde als die van NPO1, 2 en 3?
https://drive.google.com/...z_x63WdKUPRSQAAWvhLvelA_B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
@frans666 de lokatie waarschijnlijk wel, de frequentie niet. NPO zit in een eigen mux (samenbundeling van TV e/o radio kanalen die één frequentie delen). Als je iemand kent met digitenne kan je vragen of je de actieve antenne van diegene mag lenen (en de power inserter als jouw ontvanger geen 5V op de antenne kan zetten).

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 01-07-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sprietje al eens buiten gezet? Ipv voor 't raam? Ramen hier houden ook bijna alles tegen... :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
Sprietje buiten is problematisch, het draadje is maar één meter.
Ja, die samenbundeling had ik ergens gezien. Ik kreeg kreeg vandaag de antenne van König binnen die ik besteld had maar helaas ontbrak het voetje/muurbevestiging zodat ik daar ook niet zoveel mee kan. Ik heb hem provisorisch opgehangen en tevens met de bestelde kabel aangesloten. In de ontvanger op active gezet maar nu nog minder zenders.. Op die antenne lijkt een blauw lampje te zitten, moet dat aangaan? Als ik het voetje heb kan ik hem buiten zetten want wat ook een probleem is dat de zuidkant van mijn huis, en dat is de richting van de zender, geen ramen heeft. Als ik het voetje ontvangen heb kan ik de antenne buiten zetten want de kabel is 20mtr, en dan kan ik verder testen. Ik laat jullie het resultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
lampje zou aan moeten zijn ja.. als je die niet aan krijgt.. (en je zeker weet dat je kabel geen breuk heeft ;) ) geeft je ontvanger geen 5V antenne voeding.. en moet je een losse injector gebruiken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Met ^^ kabel doormeten is niet moeilijk als je een ohm meter hebt (multi meter). De spriet-kabel is waaarschijnlijk gewoon te verlengen met een coax PLA kabel als je die hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 09:20

slaay

Natuurbeleven.com

frans666 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:17:
Ik hoop dat er hier iemand is die wat licht in mijn duisternis kan brengen.
Ik heb op Amazon.de de settopbox Opticum AX Lion Air 2 gekocht en deze vandaag aangesloten op mijn tv. Daarna laten scannen naar zenders en kreeg er 16 te zien maar geen NPO1, 2 en 3. En daar ging het toch om. Ik woon in Eindhoven 5,5km van de zender. De oplossing zal ongetwijfeld heel eenvoudig zijn maar ik weet hem niet. Die settopbox is geschikt voor DVB-T2. Volgens de handleiding scant hij op 174-230Mhz voor VHF en op 470-862MHz op UHF.
Heeft iemand een idee?
Frans
In Eindhoven staan twee antennes met DVB-T2 signaal:

- Croy
https://www.google.com/ma...0958&spn=0,359.99397&z=17
- Tongelre
https://www.google.com/ma...0425&spn=0,359.99397&z=17

Het kan dus zinvol zijn om even te kijken welke zender dichterbij is.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
Lampje brandt nu en nu is het de vraag welke zender de beste ontvangst geeft. Voor Croy moet de antenne precies in lengterichting de straat afkijken en de hele straat staat vol met enorme bomen en zie daar geen stukje blauwe lucht en ik ben bang dat deze bomen te veel afschermen.
Richting Tongelre heb ik zicht op blauwe lucht en geen gebouwen en is wel 1000 meter verder maar is misschien toch de beste keus?
Morgen even een trapje en accuboor lenen en de antenne op de dakgoot schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Over die 1000 meter zou ik me geen zorgen maken als beide zenders met hetzelfde vermogen stoken. Gewoon kijken wat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:40:
Over die 1000 meter zou ik me geen zorgen maken als beide zenders met hetzelfde vermogen stoken. Gewoon kijken wat werkt.
1tje is 5KW de ander 15KW volgens de info die ik kan vinden :P

Croy is 15KW

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
Ik ben wat verder. Ik heb de antenne op Tongelre gericht en krijg daar 16 zenders maar geen NPO1, 2 of 3. Toen kreeg ik een heldere ingeving en ben die zenders gaan afvinken op de bundels RTS en NTS1 t/m NTS4. Wat blijkt? Die zenders zijn precies de bundels NTS2 en NTS3. Zou het probleem in de door mij aangeschafte settopbox zitten? De box ziet de andere bundels niet of kan er niet mee overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Weet je wel zeker dat de box DVB-T2 aan kan én de HEVC (h265) codec?

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:07:
Weet je wel zeker dat de box DVB-T2 aan kan én de HEVC (h265) codec?
Als die geen dvbt2 deed kon die toch überhaupt niks ontvangen??

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goed punt, hoewel ik even niet uit m'n hoofd op de hoogte ben of er ook nog 'ouderwetse' muxen in de lucht zijn, of misschien eventueel muxen uit Duitsland of Belgie.

Opper het meer om het uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
De tuner is als ik het wel heb de "Opticum HD Lion Air 2 DVB-T2 H.265/HEVC digitale terrestrische ontvanger" van de Duitse Amazon. Er staan twee zendmasten binnen een paar kilometer. Het lampje op de antenne gaat branden, dus de tuner levert blijkbaar 5 volt op de antenne aansluiting.
Je zou denken dat in die omstandigheden alle Nederlandse zenders gescand worden en je de FTA zenders kunt bekijken. Wat nog zou kunnen is demping van het signaal door de in het huis gebruikte bouwmaterialen. @frans666 kun je de sterkte / kwaliteit van ontvangst zien in het menu van de tuner? Het je de antenne ook al buiten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
Ik heb gisteravond de handleiding nog eens doorgenomen of ik iets kon vinden wat de oplossing kon zijn voor het niet ontvangen van de 3 andere muxen. Al eerder had ik gezien dat bij de Strong van @musicfreak van 25 mei j.l. wel de sterkte en kwaliteit worden getoond maar bij deze Opticum is die mogelijkheid er niet. Ik overwoog nog om deze te gaan kopen maar toen ik de ontvanger opzocht op Amazon stond en staat er uitdrukkelijk bij vermeld: nur für DE geeignet!! Van iets recenter is @SMSfreakie erg tevreden over de Vmade en misschien is dat een alternatief. De ontvangst van NPO1, 2 en 3 is het belangrijkste. Maar hij zegt dat hij wel signaal heeft op de K40 maar niet op de K22. Is dat verontrustend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
frans666 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:56:
Ik heb gisteravond de handleiding nog eens doorgenomen of ik iets kon vinden wat de oplossing kon zijn voor het niet ontvangen van de 3 andere muxen. Al eerder had ik gezien dat bij de Strong van @musicfreak van 25 mei j.l. wel de sterkte en kwaliteit worden getoond maar bij deze Opticum is die mogelijkheid er niet. Ik overwoog nog om deze te gaan kopen maar toen ik de ontvanger opzocht op Amazon stond en staat er uitdrukkelijk bij vermeld: nur für DE geeignet!! Van iets recenter is @SMSfreakie erg tevreden over de Vmade en misschien is dat een alternatief. De ontvangst van NPO1, 2 en 3 is het belangrijkste. Maar hij zegt dat hij wel signaal heeft op de K40 maar niet op de K22. Is dat verontrustend?
K40 op de VHF antenne is niet t meest ideale :P K22 zit lager in de UHF band, en zou in theorie beter op de VHF antenne moeten door komen..

echter ik denk dat KPN bij de migratie naar DVB-T2 toch ook stiekum de antenne diagrammen wat heeft aangepast...

en heb inmiddels ook op een andere locatie wat testjes gedaan.. met een FUNKE antenne, die UHF geschikt is ;) en daar krijg ik op die lokatie wel keurig weer K40 door ( en K22 niet 8)7 )

Waarom ik K22 en K40 even tegelijk wil ontvangen? de omdat ik dan 4 regionale omroepen zou kunnen ontvangen... op de andere locatie kwamen de duitse DVB-T2 zenders trouwens ook gewoon binnen :)

maar goed over een week of 4 zal ik het wel zien op vakantie wat die doet :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
SMSfreakie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:31:
[...]

K40 op de VHF antenne is niet t meest ideale :P K22 zit lager in de UHF band, en zou in theorie beter op de VHF antenne moeten door komen..

echter ik denk dat KPN bij de migratie naar DVB-T2 toch ook stiekum de antenne diagrammen wat heeft aangepast...

en heb inmiddels ook op een andere locatie wat testjes gedaan.. met een FUNKE antenne, die UHF geschikt is ;) en daar krijg ik op die lokatie wel keurig weer K40 door ( en K22 niet 8)7 )

Waarom ik K22 en K40 even tegelijk wil ontvangen? de omdat ik dan 4 regionale omroepen zou kunnen ontvangen... op de andere locatie kwamen de duitse DVB-T2 zenders trouwens ook gewoon binnen :)

maar goed over een week of 4 zal ik het wel zien op vakantie wat die doet :D
Ok, maar als ik Vmade aanschaf kan ik dus de NPO's ontvangen?
Overigens geef jij aan dat je het model K6 hebt maar deze verkoper weet niet zo goed wat hij verkoopt want beide ontvangers in onderstaande links zijn volgens hem van het model K6. Kies maar uit wat je wil!!!
https://www.aliexpress.co...8148356.20.3d804358wcYBUD

https://www.aliexpress.co...8148356.27.3d8069a4CIkWKW

Paar vraagjes:
Jij sprak over iptv. Wat is dat?
Waarom zou je een ontvanger met wifi nemen? Wat heb je daar aan? Voor draadloos internet? I.p.v. een kabel naar de router dus?
Antenne in is duidelijk maar antenne uit is dat de doorgeluste antenne in of komt daar uit de zender die je hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
antenne out is gewoon een doosgeluste aansluiting volgens mij..
en tja ik heb de K6 besteld en gewoon gekregen en ben er nog steeds content mee..

NPO doettie prima! idem voor RTV Noord / Omrop Fryslan op K22 ( Mast Leeuwarden ) en wou via K40 ook RTV Drenthe / RTV oost ontvangen ( mast Hoogersmilde ) maar dat wil hier thuis niet lukken :-)
Op mn 2de testsite ontvang ik dan wel weer K40 ( hoogersmilde ) maar krijg ik K22 ( mast Groningen ) er niet tegelijkertijd bij (antenne richting etc etc)

en IPTV TV via internet / netwerk.. mijn enigma2 kabeldecoder kan alle zenders die die kan decoderen (Ziggo smartcard) via zn netwerk aansluiting weer delen bv een App op je telefoon, je webbrowser op je PC,etc... en dus ook met de K6..
Ga ik op vakantie in elk geval eens het eea mee proberen... en ach als het internet weer te wensen overlaat kan ik dan gewoon altijd nog NPO bekijken via de antenne ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncuup
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-07-2019
Beste mensen,

Ik zit met een probleem,

Ik kijk nu digitenne via EYE TV one van Elgato op mijn MAC laptop.

Nu zijn ze aan het upgraden naar DVB-T2 en kan ik dus niet meer via de dongel TV kijken.

Weet iemand een vervangende USB dongel zodat ik nog steeds digitenne op mijn MAC laptop kan blijven kijken?

Bij voorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ncuup schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:57:
Beste mensen,

Ik zit met een probleem,

Ik kijk nu digitenne via EYE TV one van Elgato op mijn MAC laptop.

Nu zijn ze aan het upgraden naar DVB-T2 en kan ik dus niet meer via de dongel TV kijken.

Weet iemand een vervangende USB dongel zodat ik nog steeds digitenne op mijn MAC laptop kan blijven kijken?

Bij voorbaad dank.
willekeurige DVB-T2 compatible ( en mac compatible ) dongle voor NPO1/2/3
gecodeerd pakket kan alleen nog met de door KPN uitgeleverde ontvangers.. ze doen niet meer aan smartcards etc..

Verder nog even met de K6 aan het spelen geweest.. inmiddels de antenne zo weten te positioneren dat die zowel K22 vanaf Hoogersmilde (RTV Drenthe / RTV Oost ) en K40 vanaf Groningen ( RTV Noord / Omrop Fryslan ) te ontvangen zijn.. kanalen indeling is als je LCN aan laat staan een chaos.. maar goed de kanaal lijst is gewoon te bewerken.. :)

alles mooi even aangeschoven.. beginnen de bij NPO1 op 1.. en eindigen met RTV oost op 7 :-)

* SMSfreakie is tevreden! met wat mazzel dus op vakantie mooi ook 4 regionale zenders *O*

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
Ik heb ook een Vmade besteld, deze:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.70114c4dfHjLJE
Kost €14,91 excl. €6,00 verzending.
Meer heb ik niet nodig en volgende week arriveert hij zegt Ali.
Ik ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door frans666 op 07-07-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ben benieuwd!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 07:10
frans666 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:23:
Ik heb ook een Vmade besteld, deze:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.70114c4dfHjLJE
Kost €14,91 excl. €6,00 verzending.
Meer heb ik niet nodig en volgende week arriveert hij zegt Ali.
Ik ben benieuwd.
Volgens mij is dat de verkeerde je moet er één hebben die H265 aankan deze doet dat niet H264 zie ik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
TV kijken via Digitenne van KPN vanaf morgen in heel Nederland in HD kwaliteit

KPN neemt morgen de laatste stap in de vernieuwing van het Digitenne draadloze tv netwerk. Dat doen ze door de regio Randstad over te zetten naar de nieuwe technische standaard voor digitale ethertelevisie, DVB-T2, of wel HD.

Digitenne is een TV-product dat hoge kwaliteit ethernet televisie draadloos aanbiedt en voorziet al jaren in specifieke behoeftes van een groot aantal TV-klanten. Zo wordt draadloos televisie kijken via Digitenne onder meer gebruikt op campings, in de scheepvaart en op plekken waar geen vaste televisieverbinding mogelijk is.

Nieuw netwerk en HD beeldkwaliteit
De vernieuwing van het netwerk is in oktober 2018 begonnen in de regio Noordoost Nederland en wordt morgen, 9 juli, afgerond in de Randstad. Vanaf dan is het hele netwerk van Digitenne over naar de nieuwe uitzendstandaard DVB-T2 met de daarbij behorende HD beeldkwaliteit. De oude tv-ontvangers werken dan ook niet meer. Vanzelfsprekend kunnen klanten van KPN, voor zover dat nog niet is gedaan, deze omruilen voor een nieuwe tv-ontvanger. Dit kan via kpn.com/digitennevernieuwt.

Werkzaamheden lopen door tot november 2019
Veranderingen in de vergunningen vereisen ook dat KPN de frequenties van Digitenne vrijmaakt voor 5G. De omzetting van de frequenties loopt inmiddels al en wordt in verschillende gebieden in Nederland gefaseerd doorgevoerd tot november 2019. Klanten zouden hier wel storingen door kunnen ervaren. Meer informatie staat op kpn.com/signaal.

De vernieuwing van Digitenne past in de strategie van KPN om te zorgen dat klanten de beste TV ervaring hebben. Dit doet KPN enerzijds door het continu verbeteren van het product (4K Ultra HD, Smart TV app, Interactieve TV app, Netflix via de tv-ontvanger) en anderzijds door het TV-aanbod van zenders en content aanbieders te blijven vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 20:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

FF kijken of Megasat HD 650 t2+ ook werkt met T2 HEVC.
Morgen kan ik het testen, anders is het een miskoop en hebben de Duitsers gelogen.

[ Voor 47% gewijzigd door MedionAkoya op 08-07-2019 18:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
aart44 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:54:
[...]

Volgens mij is dat de verkeerde je moet er één hebben die H265 aankan deze doet dat niet H264 zie ik staan.
Dom Dom! foutje gemaakt! Ook geen HEVC! Op het cruciale moment van beslissen het detail uit het oog verloren. Geld over de balk gegooid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
frans666 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:58:
[...]

Dom Dom! foutje gemaakt! Ook geen HEVC! Op het cruciale moment van beslissen het detail uit het oog verloren. Geld over de balk gegooid!
niet snel nog te cancellen? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beetje jammer dat deze niet meer werkt nu Digitenne eindelijk een beetje leuk wordt;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7EXg4KA.jpg

Deze werkt nu al 5+ jaar in een eigen setup bij mij gratis;
Ooit gekregen van mensen die stopten met Digitenne en KPN heeft de smartcard nooit gedeactiveerd 8)7

Maar is er nog behoefte van screencaptures en/of bitrate vergelijkingen tegen Ziggo en/of frequentieoverzichten? Kan alleen Canal Digital (nog) niet meenemen maar dat is VBR vs CBR bij Ziggo bij gelijke bitrate.

Wil persoonlijk kijken of ik met T2 de mast bij Rotterdam wel constant kan ontvangen. Dat gaat nu alleen in extreem heldere atmosferische tijden. Speel nog altijd met de gedachte wellicht ooit FTA Digitenne met FTA satelliet te combineren zodra Ziggo gaat klooien met de smartcards. Nu ze de Next pox pushen begin ik daadwerkelijk een beetje te vrezen voor mijn hobby namelijk. Ik zal blijven kijken zoals ik het wil en reclames bij opnames er automatisch uitfilteren. Kijk nu al jaren heerlijk reclame vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denk dat het wel moeilijk vergelijken is immers Ziggo doet x264 1080i en KPN doet x265 1080P bij digitenne..
maar goed imo nog steeds wel een gebrek dat ze slechts alleen STEREO audio mee sturen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:02:
denk dat het wel moeilijk vergelijken is immers Ziggo doet x264 1080i en KPN doet x265 1080P bij digitenne..
maar goed imo nog steeds wel een gebrek dat ze slechts alleen STEREO audio mee sturen..
Mwa valt wel mee, stills kun je op zich (zeker bij actiescenes) best wel mooi vergelijken. Verder zie ik het verschil wel tussen 25 en 50fps beeldmateriaal. Hoewel het aanlever signaal toch geen 50fps is... (of P for that matter). Wellicht met WIDM dat ze het doen, dan heeft het wel meerwaarde. Buiten WIDM ken ik ook niet echt programma's met snellere scenes op de NPO. Waarom ze niet gewoon5.1 meesturen geen idee, dat is wel weer erg jammer. Hoewel voor mij boeit het niet want luister toch alles op een super degelijke 2.1 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:11
Voor de kenners hier. Ik heb hier een pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart staan. Volgens de specificaties doet die DVB-T2. Betekent dat dan automatisch dat ik de nieuwe digitenne gewoon kan ontvangen? Heb ik dan nog een andere antenne nodig?

Ik kijk tot nu toe alleen de free-to-air zenders.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Donderstraaltje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:54:
Deze werkt nu al 5+ jaar in een eigen setup bij mij gratis;
Ooit gekregen van mensen die stopten met Digitenne en KPN heeft de smartcard nooit gedeactiveerd 8)7
Dan had je zekers mazzel. Ik had meerdere en uiteindelijk allemaal verlopen/gedeactiveerd.
En de Topfield kastjes mooi voor projecten...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste