Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-12 00:45
ericplan schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

In Duitsland wordt bij veel TV's gezegd dat ze DVB-t2 HD ondersteunen. Is dat hetzelfde als HEVC of H265?
Nee, niet per se.
Kwam verder nog een Franse vergelijkingssite waar het gewoon bij de items staat.

Beetje suf dat je in de Pricewatch geen HEVC of H265 kan selecteren. Want dvb-t2 zegt niet genoeg.
Ja, dat is wel onhandig inderdaad.
Nee
eymey schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:06:
Is dat zo? Want ik kan me voorstellen dat DVB-T2 HD ook h.264 kan zijn.....
Precies daarom staat DVB-T2 niet gelijk aan HEVC + H.265. DVB-T2 is het draagsignaal en H.265 de codec. TV's en ontvangers die alleen de H.264 codec aan boord hebben zullen dus nooit de H.265 streams kunnen decoderen.

Nu ben ik geen expert, maar ik heb er wel genoeg over gelezen om bovenstaande nog te kunnen snappen en uitleggen.

Joen wijzigde deze reactie 08-10-2019 02:51 (5%)

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Nog wat verder gespit. In Duitsland is DVB T2 HD een merknaam met bijbehorend logo. Het gaat dan om HEVC/H.265. Digitenne zou dus moeten werken.

Wikipedia: DVB-T2 HD – Wikipedia

https://www.tv-plattform.de/de/dvb-t2-hd-logos

ericplan wijzigde deze reactie 08-10-2019 08:54 (6%)

ZonPHP PVOutput

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13-12 15:23
Ah kijk, dat maakt het wel wat duidelijker (en geeft ook uitsluitsel over specifiek de Duitse markt).

Als ik dan bij die eerder genoemde JVC op Amazon.de kijk, dan kan je er denk ik inderdaad wel van uit gaan dat die, door het expliciet vermelden hiervan, echt h.265/HEVC op DVB-T2 doet.

En dan zel ie het dus ook idd hier doen.

Overigens heb ik zelf m'n Raspberry Pi + DVB-T2 spul weer op een iets lager pitje staan.... tegenwoordig heeft NLZiet ook 1080p op alle live en "begin gemist" streams van de belangrijkste zenders (dus niet alleen de publieken). En dat komt qua beeldkwaliteit heel erg overeen met de 1080p HEVC streams van DVB-T2 :)

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Na veel gezoek is het uiteindelijk een Toshiba 32L3863 geworden. Met een DVB-T2 HD logo op de doos. Werkt probleemloos met mijn Digitenne FTA aanbod. Installatie snel en probleemloos en gewoon de oude actieve antenne gebruikt.

ZonPHP PVOutput

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

ZonPHP PVOutput

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:11
Edje_Kroketje schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:14:
[...]
  • K38 mag niet voor omroepdoeleinden gebruikt worden en is in gebruik voor radioastronomie.
  • Als een SFN te groot wordt kan je te maken krijgen met zelfinterferentie tijdens "condities" of met een ontvanger die in zeer gunstige ontvangstomstandigheden zit.
  • Internationale coördinatie waardoor bepaalde kanalen niet overal gebruikt kunnen worden. Er is zelfs coördinatie met Engeland doordat de radiogolven redelijk goed propageren over de Noordzee zonder hindernissen.
Kanaal 38 zie ik signalen.
Geldt het alleen voor Nederland, of?

http://x264.nl/dump/spectrum_amsterdam_375mhz-875mhz_2019-10-12-dvbt2.jpg
neeecht schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:39:
[...]

Kanaal 38 zie ik signalen.
Geldt het alleen voor Nederland, of?

[Afbeelding]
Weet ik ook niet, zou kunnen. Wellicht iets te maken met de Radio Telescoop in Dwingelo?

Ik wist het en zie het hier ook terug: Wikipedia: UHF-kanaalindeling

In het nationaal frequentieplan kom ik dit tegen:
  • Radio-astronomie Aangewezen voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
  • Mobiele communicatie, laagvermogen audioverbindingen. Beperkt vergunningverlening op volgorde van binnenkomst van de aanvraag
.

En bij ofcom zie ik dit: Channel 38 (606 – 614 MHz) is the new home for licensed radio microphones and in-ear monitors. All manufacturers are offering new equipment on channel 38.

Edje_Kroketje wijzigde deze reactie 12-10-2019 17:56 (32%)

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:11
@Edje_Kroketje
Ah, het was een kleine spiegel, iets teveel gain en geen filters voor de Airspy R2.
Dat zagen we op het plaatje. Nu ik direct naar 610 MHz kijk zie ik het signaal 'de verkeerde kant' op bewegen.
K38 is dus leeg. Dank voor de info!

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
'k Ben naar een nieuwbouw huis gegaan, aangezien ik toch enkel NPO kijk direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n TV abonnement op te zeggen en voor DVB-T2 een cai kabel naar zolder te trekken. De actieve binnenantenne staat achter een schot op zolder. Het resultaat is perfect HD beeld, 4 regionale zenders ipv 2 en geen enkele storing wanneer er een brommer of vrachtwagen voorbij komt.

Met een simpele XORO ontvanger zelfs timeschift en opname functionaliteit. Kortom, ik ben content en kan 't aanbevelen aan ieder die genoeg heeft aan NPO.

• Side_swipe
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 09-12 09:01
In de categorie domme vragen.......

Ik heb nog een TK5300 tuner/decorder. Dus DVB-T1. Is deze nog ergens bruikbaar bijvoorbeeld in het buitenland of is het echt onbruikbaar.

We hadden signaal van EDPNET. Er komt dit jaar nog glasvezel in de straat dus geen nieuw abonnement genomen en nu even niks behalve Netflix via een 4mb ADSL lijntje...

Side_swipe wijzigde deze reactie 27-11-2019 09:27 (1%)
Reden: vaudje in tekst

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 01:04
In bepaalde regio's in Europa is DVB-T nog steeds actief.
Wallonië en Luxemburg bijvoorbeeld. Google naar het specifieke land en naar DVB-T of DVB-T2.
Daar zou de ontvanger nog moeten werken.

In alle andere gevallen is het een zaak voor een recycle station.
cornfed99111 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:39:
In bepaalde regio's in Europa is DVB-T nog steeds actief.
Wallonië en Luxemburg bijvoorbeeld. Google naar het specifieke land en naar DVB-T of DVB-T2.
Daar zou de ontvanger nog moeten werken.

In alle andere gevallen is het een zaak voor een recycle station.
Bedenk dat als het om gecodeerde uitzendingen gaat de TF-5300K alleen een Conax decoder aan boord heeft. FTA is uiteraard nooit een probleem.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True