Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
@franssie Hier in Groningen-Zuid gebruikte ik een Astro antenne uit de 70'er jaren en daarmee kon ik toen (dvb-t1) de Duitse zenders redelijk tot zeer goed mee ontvangen.
In het verleden was mijn ontvangst hier zo sterk dat ik met de bijgeleverde binnenantenne, de ingebouwde antenneversterker uit kon laten.
Krijg wel zin om een nieuwe ontvanger te kopen...
De EPG van radio was perfect, is dat met T2 ook nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40
@PE4000 geen idee, ik woon ook in Muiden en heb daar een FTA kasteje gekocht. 90% kijken we netf,ix, 9% NPO en voor die ene procent RTL4 ga ik geen 15 euro per maand betalen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:46
Regio 4 & 5 datum ook bekend:
Afbeeldingslocatie: https://www.kpn.com/upload/90fda930-157a-49dd-9c52-86b4783b5320_kpn-digitenne-regio-omruilen-v1.png

Dus vanaf 9 juli kunnen we hier binnen Fox Sports 1 kijken.
Nu moet het helaas nog met de discone antenne op het dak en het signaal vanuit Almere;
Afbeeldingslocatie: https://www.radio-tv-nederland.nl/mast7/almere-dvbt-gebouw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ohja hoogersmilde is van K60 naar K22 geswitched. tijd om de DVB-T2 dongel weer eens op te zoeken :+

404 Signature not found

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoe is de DVB-T2 ontvangst op Ameland?

Ik wil dit jaar daar met vakantie, en wil een televisietje meenemen. We staan dan wel achter een duinenrij.

De DVB-T2 ontvangst is hier in Leeuwarden buitengewoon goed.

(Rebox RBX2800, met buitenantenne)

• franssie
@wwiilleemm die duinen kunnen een probleem vormen (zie je ook, al zij het een andere frequentie, met je 3g/4g signalen op het strand). Je zou het de camping kunnen vragen (zat vaste gasten die het gebruiken waarschijnlijk dus die weten het wel) of anders een flinke hengel of surfmast tuien en daar de antenne in hangen. Eventueel de bierblik antenne (al weet ik niet hoe die presteert met de nieuwe kanalen) en een stukje coax.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Bierblikantenne ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Daar kun je gewoon op Googlen. Als ik het artikel op de volgende link lees dan kun je de DVB-T(2) ontvangst er net iets mee versterken: https://www.mrmodelrailro...hp/bierblik-antenne-dvb-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenvanUrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 08:11
Mocht je vragen hebben, digitennes.nl is mijn werkgever (ook de site gebouwd) dus mocht ik even niet opletten mag je altijd een PB sturen of even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenvanUrk
Anoniem: 437867 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:16:
Weet iemand of er een dvb-t2 ontvanger bestaat, die:

- Alleen de FTA zenders ontvangt, dus 'gratis' / zonder abonnement te gebruiken.
- Aan te sluiten is door middel van het ouderwetse SCART (dus niet hdmi)
- Een opnamefunctie heeft (waarbij een opname daadwerkelijk voor te programmeren is. Live een opname mee laten lopen tijdens het kijken telt voor mij niet. Volgens een verkoper in de 'speciaalzaak' was dit de enige optie met de nieuwe ontvangers)

Ik heb zelf deze gevonden
https://digitennes.nl/ont...vanger-8717185449594.html

Iemand met iets meer technische kennis die mij kan vertellen of deze ontvanger inderdaad zo'n opnamefunctie heeft? Dus stel er begint om 23.30 een programma dat ik op wil nemen, dan kan ik dit de ochtend van tevoren al voorprogrammeren en op 23.30 start de ontvanger zelf op om op te nemen.
Als je de knop aan de achterkant niet omzet (dus echt van het stroom af) gaat de Strong netjes opnemen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenvanUrk
SMSfreakie schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:20:
[...]

denk dat ze sowieso wel (betalende) klanten gaan verliezen... met de huidige prijzen en beperkingen :X
Wij, digitennes.nl, merken inderdaad een flinke verschuiving naar de FTA mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er hier al iemand ervaring met T2 ontvangst met de Raspberry Pi TV HAT? kost 23 euro.
https://www.elektor.nl/ra...20hQMzEAQYBCABEgIusfD_BwE

Kwam er hier een artikel over tegen https://www.dvb.org/resources/public/scene/dvb-scene53.pdf pagina 12.

[ Voor 16% gewijzigd door Edje_Kroketje op 06-03-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:14:
Heeft er hier al iemand ervaring met T2 ontvangst met de Raspberry Pi TV HAT? kost 23 euro.
https://www.elektor.nl/ra...20hQMzEAQYBCABEgIusfD_BwE

Kwam er hier een artikel over tegen https://www.dvb.org/resources/public/scene/dvb-scene53.pdf pagina 12.
heb ik ook al even naar zitten kijken... het is toch alleen voor op de camping eventueel..
helemaal mooi zou het zijn als het dan RAW streambaar is

geloof er niet veel van dat de pi echt zelf genoeg kracht heeft voor h265 1080P

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 06-03-2019 19:02 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:23
Hmmm... er bestaat een "DVB-T(2) hat" voor Raspberry Pi? TOF! :D.

Een snelle google opdracht leert me dat h265 1080p nét niet gaat werken, ook niet op de snelste RPI 3B+. Er zijn wel meldingen her en der van 1080p dat kán werken als je de RPI licht overclockt (en dus goed koelt). But YMMV :)

Maar ok, DVB-T2 HEVC afspelen op de RPI wordt dus moeilijk. Maar nog steeds zou zo'n hat prima dienst kunnen doen om een RPI op zolder (of misschien zelfs in een waterdichte behuizing in een mast? :P ) het T2 signaal te laten ontvangen en dan als SAT->IP server aan te bieden aan bv. TVHeadend en afspeelsoftware op een krachtiger apparaat :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mja mijn Android media speler doet dan wel H265 alleen als ik mn dvb-t2 dongle er in duw en de bijgeleverde software gebruik valt die terug op de software decoder... (reden onbekend) en trekt die het net niet...
Plex doet t gewoon prima met 4K UHD H265 materiaal...

RPI1 eens onder het stof vandaan getrokken, morgen eens kijken als die het als netwerk stream wil aanbieden :+

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 10-03-2019 22:51 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeeland en Noord-Brabant zijn ook om naar T2 lees ik net. Dus nu alleen nog Limburg en de Randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:50:
Zeeland en Noord-Brabant zijn ook om naar T2 lees ik net. Dus nu alleen nog Limburg en de Randstad.
Inderdaad... Zoals gepland. Wel jammer dat de randstad 3 maanden moet wachten na Limburg :?

Tot nu toe ging het met 1 of 2 regio's per maand en dan is er opeens een wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Neem aan dat het te maken heeft met veel meer logistiek werk dat dan te doen valt in de Randstad. Zijn alle afnemers van Digitenne al van een nieuwe decoder voorzien? Op basis van de verdeling van de bevolking over het land zal het aantal in de Randstad veel groter zijn dan in de andere regio's? Al is de kabel-e.d.-dichtheid uiteraard ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja ik dacht eigenlijk dat het meer in de buitengebieden gebruikt werd gezien de lagere kabeldekking daar. Maar dat is ook meer een vermoeden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-03 09:13
Gisteren 12-3-2019 is Eindhoven geswitched. Nieuwe tv-tje ontvangt de FTA zenders, na een dagje af en toe bibberen, goed. Ik begrijp dat de overgang naar DVB-T2 noodzakelijk was om frequenties vrij te maken voor 5 of 6 G of weet ik veel. Wat ik niet goed begrijp waarom ze tegelijk HD zijn gaan uitzenden. Mijn indruk is namelijk dat of een Full HD tv niet HD signalen een mooier beeld geven dan HD signalen.

Ik heb hetzelfde met you tube (op full HD tv of monitor). Niet de HD videos maar de 720 (een stap slechter) videos geven het mooiste, realistische en rustigste beeld. Nog lager levert (uiteraard) ook/wel slechter beeld.

Verbeeld ik met dat of klopt het? Is er een verklaring voor mijn waarneming?

Als ik gelijk heb moet je voor HD signalen een 4K tv hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
omdat de NPO mux toch zwemt in de ruimte?

geen idee of de andere gecodeerde zenders ook in 1080P worden doorgegeven

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
gribo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:24:
Gisteren 12-3-2019 is Eindhoven geswitched. Nieuwe tv-tje ontvangt de FTA zenders, na een dagje af en toe bibberen, goed. Ik begrijp dat de overgang naar DVB-T2 noodzakelijk was om frequenties vrij te maken voor 5 of 6 G of weet ik veel. Wat ik niet goed begrijp waarom ze tegelijk HD zijn gaan uitzenden. Mijn indruk is namelijk dat of een Full HD tv niet HD signalen een mooier beeld geven dan HD signalen.

Ik heb hetzelfde met you tube (op full HD tv of monitor). Niet de HD videos maar de 720 (een stap slechter) videos geven het mooiste, realistische en rustigste beeld. Nog lager levert (uiteraard) ook/wel slechter beeld.

Denk eerlijk gezegd dat het gewoon aan jouw smaak ligt (niet vervelend bedoeld, maarvgewoon oprecht).

Beelden die 'opgeschaald' moeten worden naar de native resolutie van het scherm ondergaan daartoe wat bewerkingen en worden in beginsel waarschijnlijk wat 'zachter' (minder 'gestoken' scherp). Hoewel dat wrs ook van de algoritmes afhangt. Ik denk dat jij dat gewoon mooier vindt :). Bij de NPO mux (maar wrs straks ook de andere muxen met full HD) speelt overigens ook mee dat de TV zenders gewoon nog steeds overwegend in 1080i werken in hun hele 'productiestraat' (dat was iug heel lang zo, iemand die hier meer van weet, correct me). Zelfde met SD tv, dat wordt nog steeds 'interlaced' doorgegeven. Omzetten naar 'progressive' wordt in die gevallen door je tv gedaan. Kan zijn dat je de manier waarop die dat doet ook mooier vindt dan hoe de encoder voor de dvb-t2 mux dat voor je doet.

Maar dat laatste verklaart weer niet dat je het ook met youtube ervaart

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
gribo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:24:

Het is een kwestie van gewenning denk ik. Ik was vele jaren SD-kwaliteit Digitenne gewend en vond Full HD films op Blu-Ray, Chromecast, videocamera, etc. erg onrustig. En dat had ik ook toen Digitenne hier in de provincie Groningen op HD over ging. Nu we een poosje verder zijn ben ik er echter wel aan gewend.

Wat bij mij ook hielp was in mijn TV instellingen het contrast, verzadiging en scherpte een beetje aanpassen. Het contrast en verzadiging instellen zorgde er bij mij voor dat felle kleuren (vooral wit wat dan officiëel geen kleur is, okee) niet meer zo'n pijn aan mijn ogen deed. En ja, het beeld vond ik iets te scherp en dus heb ik dat op niets minder scherp ingesteld. Dat is echter een functie van mijn LG TV en dat zal misschien niet iedereen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-03 09:13
@SMS Freakie, Eymey, Joen: bedankt voor de feedback.
Ik vermoedde ook al wel een beetje dat het iets persoonlijks/smaakkwestie is en ook dat het met opschaal software te maken heeft/had.
@Eymey Ik snap je "maar dat laatste verklaart niet dat je het met you tube ook ervaart" niet. Het zal toch bij youtube ook zo zijn dat er op een of andere manier (software?) opgeschaald moet worden als ik 360, 720 of HD videos via fulscreen afspeel op mijn (full HD) tv of monitor?

Verder begrijp ik ook dat mijn tv instellingen van invloed zijn. Ik ben erg huiverig om daar mee te gaan spelen.
Beetje irrationeel maar goed.

PS
Dat je moet wennen aan veranderingen spreekt ook voor zich. Zo ben ik ook nog steeds "niet" gewend aan de kleuren van een tv. Heb ook het idee dat die in de periode pak hem beet 1990 tot 2020 veranderd zijn en dat dat voor een deel ook in de hardware zit. Daar hoeven jullie niet op in te gaan want dat is niet on topic.

[ Voor 33% gewijzigd door gribo op 14-03-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
gister nog even gekeken of ik de DVB-T2 dongle aan de praat krijg op de Raspi.. geen signaal :/

dongle aan de laptop.. ook geen signaal.. van het weekend even een nieuwe poging op een andere locatie, en andere antenne..

kijken wat dat oplevert... :+

vrees sowieso dat mijn DAB+ (VHF) antenne niet zo geschikt is voor UHF.. al had ik gehoopt dat de K22 nog wel wat zou doen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
gribo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:41:

@Eymey Ik snap je "maar dat laatste verklaart niet dat je het met you tube ook ervaart" niet. Het zal toch bij youtube ook zo zijn dat er op een of andere manier (software?) opgeschaald moet worden als ik 360, 720 of HD videos via fulscreen afspeel op mijn (full HD) tv of monitor?
Wat ik met "dat laatste" bedoel, slaat op de benodigde de-interlacing van het 1080i (of 576i) bronsignaal dat van de zenders af komt. In de meeste gevallen moet dat óf door de settopbox, óf door je TV zelf gebeuren. In het geval van DVB-T2 wordt het dus voor je gedaan. De-interlacing is een complex proces dat met het ene algoritme een mooier plaatje geeft dan het andere. Echter, de meeste filmpjes op Youtube worden volgens mij al 'progressive' opgenomen, dus daar speelt dat fenomeen niet of minder. Vandaar dat het -i verhaal je waarneming op Youtube niet verklaart ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 20:13
Kreeg op de tv de melding dat ik om moest schakelen naar een nieuw kastje ivm wijziging dvb. Woon in Zuid Holland, maar wel op de grens Noord Brabant. Helaas, ook met nieuw kastje en update geen HD beeld. Jammer. Overigens hoop ik dat KPN toch weer een insteekkaart gaat aanbieden. Terug naar 2 afstandsbedieningen is wel k@t!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
palmeg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:54:
Kreeg op de tv de melding dat ik om moest schakelen naar een nieuw kastje ivm wijziging dvb. Woon in Zuid Holland, maar wel op de grens Noord Brabant. Helaas, ook met nieuw kastje en update geen HD beeld. Jammer. Overigens hoop ik dat KPN toch weer een insteekkaart gaat aanbieden. Terug naar 2 afstandsbedieningen is wel k@t!!
Denk dat je nu toch signaal vanaf een mast in de regio zuidholland pakt :-) en die zijn natuurlijk nog niet overgezet

en het is voor KPN natuurlijk ondoenlijk om exact te weten of jij nou signaal krijgt van een mast in ZH.. of toch net vanuit brabant..

op de camping (winterswijk) richte ik de Yagi ook altijd noordwaards richting hengelo dat leverde een beter signaal op dan op de mast van Doetinchem..

en tja dan heb je wel al dat je ipv TV Gelderland RTV Oost ontving :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Vandaag de melding dat mijn ontvanger (Rebox DVB-T2 van KPN) een update nodig heeft.
Druk op Update nu, probeert dan wat te downloaden maar lukt niet.

Daarna de enige oplossing: Opslaan, en daarna is het beeld zwart.
Stroom eraf en weer aan, dan werkt alles weer.

Dan krijg je weer dezelfde melding. Update snachts is de oplossing om gewoon te kunnen blijven kijken.

OTA update mislukt dus.
Ik heb 100% signaal, maar zit wel heel ver weg. Maar dit lijkt me gewoon een bug?
Of ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
neeecht schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:29:
Vandaag de melding dat mijn ontvanger (Rebox DVB-T2 van KPN) een update nodig heeft.
Misschien moet je hem op ethernet aansluiten om de update te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
GekkePrutser schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:43:
[...]

Misschien moet je hem op ethernet aansluiten om de update te laten werken?
Menu zegt OTA: Over The Air. Dus lijkt me niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:29:

Daarna de enige oplossing: Opslaan, en daarna is het beeld zwart.
Stroom eraf en weer aan, dan werkt alles weer.

Dan krijg je weer dezelfde melding. Update snachts is de oplossing om gewoon te kunnen blijven kijken.

OTA update mislukt dus.
Ik heb 100% signaal, maar zit wel heel ver weg. Maar dit lijkt me gewoon een bug?
Of ben ik iets vergeten?
Ik had ook zoiets. Wat bij mij hielp is de ontvanger op CNN zetten en dan spanning eruit en weer aan. Toen lukte het wel.
Heb je al signalen in DVB-T2 en zo ja welke of kan je anders eens de 5 RF kanalen doorgeven (menu, abonnement) als je dit doet op programma 1,4,9, 12 en 13 heb je ze alle 5 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Edje_Kroketje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:42:
[...]

Ik had ook zoiets. Wat bij mij hielp is de ontvanger op CNN zetten en dan spanning eruit en weer aan. Toen lukte het wel.
Heb je al signalen in DVB-T2 en zo ja welke of kan je anders eens de 5 RF kanalen doorgeven (menu, abonnement) als je dit doet op programma 1,4,9, 12 en 13 heb je ze alle 5 ;-)
Ja ik heb alle kanalen DVB-T2, maar met heel veel moeite:
neeecht in "[DVB-T] Het grote Digitenne/edpnet topic deel 12"

1: 26 (beeld met discone)
4: 36 (beeld met discone)
9: 47 (geen beeld met discone)
12: 28 (geen beeld met discone)
13: 23 (beeld met discone)

Zelfde als boven in de link.
CNN zit op kanaal 28. Die gaat hier lastig worden met downloaden denk.
Maar zou toch via elk kanaal moeten werken? Beetje raar dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
iemand al eens een decoder uit china (of duitsland) gehaald voor weinig centen? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:55:
[...]

Ja ik heb alle kanalen DVB-T2, maar met heel veel moeite:
neeecht in "[DVB-T] Het grote Digitenne/edpnet topic deel 12"

1: 26 (beeld met discone)
4: 36 (beeld met discone)
9: 47 (geen beeld met discone)
12: 28 (geen beeld met discone)
13: 23 (beeld met discone)

Zelfde als boven in de link.
CNN zit op kanaal 28. Die gaat hier lastig worden met downloaden denk.
Maar zou toch via elk kanaal moeten werken? Beetje raar dit weer.
Nee, de software update wordt niet 5 keer uitgezonden maar alleen op K28 in jouw geval. De melding zit wel op alle 5 de kanalen.
Maar morgenochtend gaat K28 verhuizen naar K44 misschien dat het dan gaat lukken. Er is dus nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Edje_Kroketje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:35:
[...]

Nee, de software update wordt niet 5 keer uitgezonden maar alleen op K28 in jouw geval. De melding zit wel op alle 5 de kanalen.
Maar morgenochtend gaat K28 verhuizen naar K44 misschien dat het dan gaat lukken. Er is dus nog hoop.
Oh lekker, en hoe moet je dat als leek oplossen?
K44 is een hogere frequentie, zal wel lastig worden. Maar misschien zijn er condities.

En waar staat vermeld dan K28 omgezet wordt naar K44?

Update:
Het is nu windstil, dus de Logper antenne even op balkon gezet.
Via CNN (K28) nu het update menu:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/kpn_digitenne_rebox_hw_update_ota_ch28-2019-03-18.jpg

De update lijkt niet te lukken. Toch strak 100% signaal nu, kan de antenne behoorde een stuk naar links en rechts draaien. Uiteraard in het midden nu.

Rode blokje werd groter, toen automatisch reboot en de update moest opnieuw.

Error 0x83 :/
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/kpn_digitenne_rebox_hw_update_ota_ch28-error_0x83-2019-03-18.jpg

Mogelijk toch niet genoeg SNR stiekum. :)
Het beeld valt niet weg.

[ Voor 35% gewijzigd door neeecht op 18-03-2019 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als de zenders zijn gewijzigd denk ik dat je even je zenders moet herscannen en dan via het kanaal van CNN de update opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
eymey schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:46:
Nu DVB-T2 in de lucht is en ik de beeldkwaliteit hiervan zie, weet ik wel zeker dat onze volgende TV (als de Sony uit 2009 die óók nog geen T2 of HEVC ondersteunt stuk gaat), ook over DVB-T2 en HEVC moet beschikken.
Wat heeft het voor zin om je TV DVB-2 te laten ondersteunen? Je hebt alsnog een kastje nodig om DVB te ontvangen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mini Poeper schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Wat heeft het voor zin om je TV DVB-2 te laten ondersteunen? Je hebt alsnog een kastje nodig om DVB te ontvangen. Toch?
Nee hoor. Niet als je genoegen neemt met de FTA zenders (dus NPO en de regionale zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Nee hoor. Niet als je genoegen neemt met de FTA zenders (dus NPO en de regionale zenders)
leuk als backup iig :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
En waar KPN eerst zei geen smartcards te gaan ondersteunen las ik laatst ergens dat ze het misschien toch gaan overwegen. Een set-top box is zo 1990.
Kan ik een insteekkaart krijgen?

Op dit moment niet. De software in de meeste televisie's kan niet overweg met het nieuwe uitzendtechniek(DVB T2 met HEVC- compressie). Daarom kiezen we ervoor om alleen een ontvanger te leveren. Wellicht dat we in de toekomst wel weer een insteekkaart gaan leveren. Als dat zo is, zullen we dat bekend maken.

[ Voor 60% gewijzigd door franssie op 19-03-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daar zullen we het dan idd ook primair voor gebruiken. Plus dat de 1080p50 kwaliteit van NPO via DVB-T2 toch nog net weer even wat beter is dan bij de meeste OTT aanbieders van TV, incl. NLZiet wat we nu primair gebruiken.

Overigens ben ik thuis nu bezig met een setup (na succesvolle PoC via m'n gewone stroomslurpende hobby-pc die ik in principe niet 24/7 aan heb) om m'n DVB-T2 usb receivertje aan een Raspberry Pi te hangen, en dan met "SATPI" ( https://github.com/Barracuda09/SATPI ) de streams beschikbaar te maken aan de tvheadend instance op m'n NAS. TVHeadend direct op de pi zou ook nog kunnen, maar dan moet ik voor recordings alsnog weer naar een share op de NAS :P.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 19-03-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
De update is nu gelukt via kanaal 44.
Ik ontvang nu dus Zwolle of Deventer.

Zwolle is 90km weg en Deventer is 95 km.

Maar ook Hengelo 135 km en Enschede 140 km zitten precies in hetzelfde antenne gebied. Zal zo'n 10 graden zijn.

Oh wacht... Almere en Lelystad zijn ook kanaal 44.
Vandaar dat ik de kanalen nu dus ook dubbel heb. Jammer, dat wordt dus wachten tot juli dat ik weer alles DVB-T2 kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:48:
De update is nu gelukt via kanaal 44.
Ik ontvang nu dus Zwolle of Deventer.

Zwolle is 90km weg en Deventer is 95 km.

Maar ook Hengelo 135 km en Enschede 140 km zitten precies in hetzelfde antenne gebied. Zal zo'n 10 graden zijn.

Oh wacht... Almere en Lelystad zijn ook kanaal 44.
Vandaar dat ik de kanalen nu dus ook dubbel heb. Jammer, dat wordt dus wachten tot juli dat ik weer alles DVB-T2 kan kijken.
Almere niet, Lelystad wel. Ik zie dat je antennes gebruikt zonder versterking. zowel Discone en Logper zijn breedbandig maar geven (vrijwel) geen versterking. Lelystad is al helemaal over op T2 op K23,26,36,44 en 47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Edje_Kroketje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:03:
[...]

Almere niet, Lelystad wel. Ik zie dat je antennes gebruikt zonder versterking. zowel Discone en Logper zijn breedbandig maar geven (vrijwel) geen versterking. Lelystad is al helemaal over op T2 op K23,26,36,44 en 47.
Ja, maar vanuit Zaanstad pak ik K44 op vanuit Almere of Alkmaar en die is geen T2.
Daarom helaas wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:16
Dag allemaal, ik volg dit topic met veel interesse, aangezien ik "gewoon" de NPO zenders op m'n nieuwe tv wil ontvangen, zonder kastje of digitenne-gedoe.

Nu heb ik de LG 32LK6100PLB op het oog, die heeft DVB-T2 ondersteuning en ook HEVC staat bij de specs (ook al is het dus geen 4K of UHD-tv!). Zou goed moeten zijn dus, alleen ben ik aan het twijfelen gebracht door berichten dat veel TV's de HEVC-ondersteuning niet op de tuner hebben, maar alleen op het media playing gedeelte (voorbeeld).

Ook heb ik het model ingevoerd op de Duitse site van Edje_Kroketje & daar komt uit dat-ie "Internetfähig (HbbTV)" is en dus compatibel.

Heeft iemand definitief uitsluitsel? De LG-specs zijn niet zo specifiek namelijk en van webshops verwacht ik ook niet veel kennis op dit gebied...

Dank alvast!
Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RandyLemaire schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:00:
Dag allemaal, ik volg dit topic met veel interesse, aangezien ik "gewoon" de NPO zenders op m'n nieuwe tv wil ontvangen, zonder kastje of digitenne-gedoe.

Nu heb ik de LG 32LK6100PLB op het oog, die heeft DVB-T2 ondersteuning en ook HEVC staat bij de specs (ook al is het dus geen 4K of UHD-tv!). Zou goed moeten zijn dus, alleen ben ik aan het twijfelen gebracht door berichten dat veel TV's de HEVC-ondersteuning niet op de tuner hebben, maar alleen op het media playing gedeelte (voorbeeld).

Ook heb ik het model ingevoerd op de Duitse site van Edje_Kroketje & daar komt uit dat-ie "Internetfähig (HbbTV)" is en dus compatibel.

Heeft iemand definitief uitsluitsel? De LG-specs zijn niet zo specifiek namelijk en van webshops verwacht ik ook niet veel kennis op dit gebied...

Dank alvast!
Randy
Mijn LG 4K uit 2017 doet het gewoon op T2 Digitenne. Ik heb moeite mij voor te stellen dat een leverancier wel de HEVC licentie heeft betaald maar de mogelijkheid via een tuner die te gebruiken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
SMSfreakie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:22:
iemand al eens een decoder uit china (of duitsland) gehaald voor weinig centen? :)
Ik heb sinds 15 maart een Xoro HRT 8730 Hybrid via amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
joec schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:38:
[...]

ah das wel een betaalbaar bakje :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
joec schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:38:
[...]

Ehh en dan de domme controle vraag, werkt ie? Ik heb ook een ontvanger maar kan er nog niet meer ontvangen op HD dus weet ik nog niet hoe de mijne werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joec
  • Laatst online: 22-07-2019
franssie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:09:
[...]

Ehh en dan de domme controle vraag, werkt ie? Ik heb ook een ontvanger maar kan er nog niet meer ontvangen op HD dus weet ik nog niet hoe de mijne werkt.
Hij doet het prima. Ik kan NPO1/2/3 en Omroep Brabant kijken op 1080p50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Heb nu aan huisnetwerk TVHeadend server gehangen, en dat werkt perfect. Eindelijk HD over digitenne. Precies op goed moment nu opnemen NPO-start sinds paar weken door DRM gefrustreerd wordt.
Wie wil trouwens ook nog even bij NPO vragen om nauwkeurigere EPG? Ze ronden af op 5 minuten, irritant want vele opnames missen nu eerste 2-3 minuten. Ik heb het reeds gedaan, en ze zeggen er naar te gaan kijken, maar als de vraag vaker wordt gesteld gaat het misschien sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ow das bij Ziggo ook niet feilloos.. hier starten opnames dus gewoon 5 min eerder en stoppen 5 min later op op EPG basis...

verder ligt mijn streamprojectje even stil. usb tuner lijkt te zijn overleden -O-
gezien die op geen enkele manier nog "iets" wil ontvangen.. ook in DVB-C modes krijg ik er geen signaal / lock meer mee...

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hier een video over het instellen van een DVBT-2 server in HD voor NPO 1-2-3.
Digitenne ontvanger/server met Raspberry Pi TV-Hat (NL subs)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 13-05-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:22:
ow das bij Ziggo ook niet feilloos.. hier starten opnames dus gewoon 5 min eerder en stoppen 5 min later op op EPG basis...
Je kunt EPG xml data gebruiken... wil ik ook nog steeds alleen kom er niet aan toe (sinds het script extreem gewijzigd is weet ik niet meer hoe)
https://github.com/beralt/horepg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
das wel een mooie video..

jammerlijk dat het ding niet ook DVB-C ondersteund :+

al denk ik dat ik maar gewoon een usb tuner haal die ook op mn Enigma2 bak kan werken... en DVB-C/T/T2 kan

[ Voor 13% gewijzigd door SMSfreakie op 05-04-2019 14:53 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:49:
[...]

das wel een mooie video..

jammerlijk dat het ding niet ook DVB-C ondersteund :+
Trek van eBay zo'n USB ding van 15 euro, heb een dergelijke setup al eens jaren terug bij iemand gemaakt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooie howto idd, en lijkt sterk op wat ik ook op m'n Raspberry PI heb gebouwd, maar dan met een XBOX DVB-T(2) en -C tuner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:16:
[...]

Trek van eBay zo'n USB ding van 15 euro, heb een dergelijke setup al eens jaren terug bij iemand gemaakt =)
just did :) DVB-T/T2/C tuner dus ben benieuwd :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er nog kwaliteitsverschil tussen die USB tuners? Ik weet niet of de Sony chip op de RPi Hat beter werkt dan zo'n drie-in-een?
En wie weet prik ik er nog een USB stick bij, twee tuners tegelijk 😎

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 05-04-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wellicht is er verschil qua gevoeligheid/ontvangst en wellicht ook sterkte van eventuele foutcorrectie bij minder signaal. Maar verder levert het gewoon dezelfde HEVC stream op.

De codec van de speler en de GPU zullen dan Haast nog meer verschil geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
volgende week wordt mn stick al geleverd (als het allemaal mee zit)

dan eens kijken wattie doet :-)
misschien dat ik hem ook wel aan de praat krijg op mn android TV Box thingie, dat zou nog mooier zijn.. :P

[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 05-04-2019 20:20 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:19:
volgende week wordt mn stick al geleverd (als het allemaal mee zit)

dan eens kijken wattie doet :-)
misschien dat ik hem ook wel aan de praat krijg op mn android TV Box thingie, dat zou nog mooier zijn.. :P
Er is een plug-in voor Android tv voor TVheadend. Moet hem zelf nog proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Verandering zenderaanbod Digitenne
Vanaf 1 juni verdwijnen de zenders FOX TV (kanaal 26), National Geographic en 24Kitchen. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders. Kijk op digitenne.nl/zenders voor alle zenderoverzichten.

Zijn ze nu helemaal belazerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
racinfo schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:46:
Verandering zenderaanbod Digitenne
Vanaf 1 juni verdwijnen de zenders FOX TV (kanaal 26), National Geographic en 24Kitchen. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders. Kijk op digitenne.nl/zenders voor alle zenderoverzichten.

Zijn ze nu helemaal belazerd?
Schijnbaar "meten" ze wat de mensen kijken en zouden deze zenders amper bekeken worden.
Als we dit moeten geloven;
https://www.totaaltv.nl/n...ntal-kijkers-fox-benelux/
KPN zal wel niet genoeg kunnen verdienen eraan, ondanks de prijsverhoging...

Wie het nog snapt mag het zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
@Donderstraaltje het blijft schimmig en waarschijnlijk ook wel onderdeel van de onderhandelingen.
Ik zal ze niet missen en ik ga over op het FTA pakket omdat ik geen kastje wil, en KPN ook tte duur is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Lekkere verschraling voor digitenne :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Donderstraaltje schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:53:
[...]

Schijnbaar "meten" ze wat de mensen kijken en zouden deze zenders amper bekeken worden.
Als we dit moeten geloven;
https://www.totaaltv.nl/n...ntal-kijkers-fox-benelux/
KPN zal wel niet genoeg kunnen verdienen eraan, ondanks de prijsverhoging...

Wie het nog snapt mag het zeggen
Hoezo "wie het snapt"? Lijkt me gewoon duidelijk. Er wordt relatief tov andere zenders amper nasr deze zenders gekeken. Bij digitenne kan KPN dit uiteraard niet meten, maar het verdwijnt ook bij interactieve TV. Dat kunnen ze natuurlik wel meten. En als je dan ook nog naar de generieke SKO cijfers kijkt (wat totaaltv heeft gedaan), wat ook nog eens over alle providers verspreid is, dan is het prima te begrijpen. En anders 1 van die zenders schrappen zal geen zoden aan de dijk zetten. Een provider is vaak verplicht om álles van een bepaalde eigenaar af te nemen, met navenante doorgifte vergoeding.

Welkom in de wereld van content aanbieders en zenderhuizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
eymey schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:15:
[...]

Hoezo "wie het snapt"? Lijkt me gewoon duidelijk. Er wordt relatief tov andere zenders amper nasr deze zenders gekeken. Bij digitenne kan KPN dit uiteraard niet meten, maar het verdwijnt ook bij interactieve TV. Dat kunnen ze natuurlik wel meten. En als je dan ook nog naar de generieke SKO cijfers kijkt (wat totaaltv heeft gedaan), wat ook nog eens over alle providers verspreid is, dan is het prima te begrijpen. En anders 1 van die zenders schrappen zal geen zoden aan de dijk zetten. Een provider is vaak verplicht om álles van een bepaalde eigenaar af te nemen, met navenante doorgifte vergoeding.

Laat ik eerst zeggen dat ik waarschijnlijk een van diegene ben die het het best snapt en banden heeft met de film en entertainmentwereld dus kan me ook niet vol uitlaten.

Dat zaken zenders als pakketten worden ingekocht mag als een zege gezien worden; anders zouden bepaalde zenders al lang zijn verdwenen. Juist deze zenders bieden een meerwaarde. Zo worden ook de kleinere zenders zoals 192tv vertegenwoordigd en ingekocht via een gezamenlijke partij. Losse zenders is zo goed als niet meer mogelijk. In het geval van FOX hebben ze nog een aardig marktaandeel, maar zijn ze weinig onderscheidend. Ze hebben FOX sport, goed daar komt dan nog wat uniek tv op en het merendeel van hun kijkcijfers komen daar vandaan. Baby tv, tja... ik zeg (in het ziggo draadje) al langer dat kinderzenders er en te veel zijn en deze geen waarde geeft. Babies zetten ze tegenwoordig achter de tablet. FOX zelf? veel concurrentie van VOD diensten. NGC? een hele mooie zender welke een soort van niche zender is geworden.

Mijn conclusie? Het ligt niet aan de kijkcijfers, ze onderscheiden zich onvoldoende met het pakket en KPN heeft daar het geld niet voor over. Heeft discovery het een heel stuk beter gedaan; Eurosport overgekocht waarvan Eurosport 1 in de standaard pakketten zit; Discovery channel zelf trekt mij niet meer maar door de huidige lineup trekken ze wel aardig kijkers. Zo kan ik even door gaan. De PDF van SKO laat mooi zien onder wie welke zenders vallen.

Dus mijn gok (en ik zal er niet ver naast zitten) Love Nature inkopen komt goedkoper; vervanging van NGC en de rest kunnen ze dan laten vallen, tenzij ze een goede deal krijgen. Had het Ziggo betreft had ik achter de daadwerkelijke reden kunnen komen, geen banden met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
[...]

Helaas kunnen we nog steeds als abonnee zijnde (ok voor digitenne is het wat lastiger) per zender kiezen of we er naar willen kunnen kijken, en dus per zender centjes doneren

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Donderstraaltje schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:45:
[...]

Laat ik eerst zeggen dat ik waarschijnlijk een van diegene ben die het het best snapt en banden heeft met de film en entertainmentwereld dus kan me ook niet vol uitlaten.

Dat zaken zenders als pakketten worden ingekocht mag als een zege gezien worden; anders zouden bepaalde zenders al lang zijn verdwenen. Juist deze zenders bieden een meerwaarde. Zo worden ook de kleinere zenders zoals 192tv vertegenwoordigd en ingekocht via een gezamenlijke partij. Losse zenders is zo goed als niet meer mogelijk. In het geval van FOX hebben ze nog een aardig marktaandeel, maar zijn ze weinig onderscheidend. Ze hebben FOX sport, goed daar komt dan nog wat uniek tv op en het merendeel van hun kijkcijfers komen daar vandaan. Baby tv, tja... ik zeg (in het ziggo draadje) al langer dat kinderzenders er en te veel zijn en deze geen waarde geeft. Babies zetten ze tegenwoordig achter de tablet. FOX zelf? veel concurrentie van VOD diensten. NGC? een hele mooie zender welke een soort van niche zender is geworden.

Mijn conclusie? Het ligt niet aan de kijkcijfers, ze onderscheiden zich onvoldoende met het pakket en KPN heeft daar het geld niet voor over. Heeft discovery het een heel stuk beter gedaan; Eurosport overgekocht waarvan Eurosport 1 in de standaard pakketten zit; Discovery channel zelf trekt mij niet meer maar door de huidige lineup trekken ze wel aardig kijkers. Zo kan ik even door gaan. De PDF van SKO laat mooi zien onder wie welke zenders vallen.

Dus mijn gok (en ik zal er niet ver naast zitten) Love Nature inkopen komt goedkoper; vervanging van NGC en de rest kunnen ze dan laten vallen, tenzij ze een goede deal krijgen. Had het Ziggo betreft had ik achter de daadwerkelijke reden kunnen komen, geen banden met KPN.
Duidelijk (voor zo ver je je mag uiten) verhaal :). Ik snap ook zeker wel de voordelen en het hoe en waarschijnlijke waarom van hoe het tegenwoordig gaat, en die constructie met "pakketten".

Dus of het dan om kijkcijfers gaat of een te weinig onderscheidend pakket, bij beide redenen begrijp ik de keuze van kpn wel.
Donderstraaltje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:32:
[...]

Er is een plug-in voor Android tv voor TVheadend. Moet hem zelf nog proberen.
Er is een "live channels" plugin van de makers van tvheadend zelf. Maar die werkt slechts voor een paar dagen en dingen zoals bv. Timeshift (pauze) werken niet. Na die paar dagen moet je de plugin opnieuw configureren.

Verder heb je "dream player tv for tvheadend", van Christian Fees. Dat is primair een (best aardige) client voor tvheadend voor AndroidTV, met ook een live channels gedeelte. Doet het ook best aardig, maar met name voor live tv. Hier ook weinig meer

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 14-04-2019 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

[...]

Dankjewel voor deze mededeling want ik overwoog juist ivm mijn favoriete National Geographic zender over te stappen naar Itv. Dat heeft dus ook geen zin (meer).
Overigens wordt ook het abo van Digitenne verhoogt, van 15.50 naar 17.00 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 17:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

racinfo schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:45:
[...]

Dankjewel voor deze mededeling want ik overwoog juist ivm mijn favoriete National Geographic zender over te stappen naar Itv. Dat heeft dus ook geen zin (meer).
Overigens wordt ook het abo van Digitenne verhoogt, van 15.50 naar 17.00 euro.
KPN zet echt alles op alles om straks de frequenties in te kunnen zetten voor andere doeleinden met wederom een prijsverhoging dus... (want geen abonnees meer) kan me nog herinneren dat ik ooit begon met 6.99.... nu 27€ voor 3 ontvangers :|

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Komt mijn buurvrouw vanmorgen langs met een brief van KPN Digitenne die zij vorige week kreeg en waarin stond dat ze haar tuner gratis kon omruilen en dat op 30 april 2019 as. de omschakeling naar het nieuwe systeem zou gaan plaatsvinden.

Heel vreemd, want wij wonen hier in een rijtje met 6 gebruikers van Digitenne en niemand verder heeft een brief of ander bericht ontvangen. Kan mi. ook niet want regio 5 wordt pas in juli as. omgezet.
Rara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe tuner kan oude signaal denk ik ook wel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Anoniem: 498327 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:14:
Nieuwe tuner kan oude signaal denk ik ook wel ontvangen.
Ongetwijfeld maar waarom zou ze? Haar gewone tuner werkt nog steeds zoals het hoort! . De brief van haar was van 16 april en er stond in koeie letters op: Laatste herinnering!!

Neem actie want op 30 april schakelen we naar het nieuwe systeem. Dat wordt dus voor ons (5 gezinnen) een zwart scherm na die datum want wij weten nog van niets!!

[ Voor 8% gewijzigd door racinfo op 27-04-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Regio 5 is blijkbaar al een paar dagen om. Toen het signaal van Gelderland werd omgezet switchte ik naar de zender in Veenendaal (Utrecht) maar die is nu ook weg. Zowel wij als een kennis hebben nu geen gratis TV ontvangst meer.

Wij doen het voorlopig met NPO Start/Chromecast, maar voor die kennis ben ik op zoek naar een goedkope oplossing om de free-to-air zenders te bekijken. Voorheen gebruikte ze een chinese DVB-T USB stick op de PC. Nu overweeg ik om deze chinese ontvanger te bestellen en die op de PC monitor aan te sluiten via HDMI/DVI. Er zou ook een PVR in zitten en Dolby AC3 (is dit nodig voor digitenne?).
Volgens de NL reviews werkt deze goed, maar als iemand een beter alternatief weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:23:
[...]

KPN zet echt alles op alles om straks de frequenties in te kunnen zetten voor andere doeleinden met wederom een prijsverhoging dus... (want geen abonnees meer) kan me nog herinneren dat ik ooit begon met 6.99.... nu 27€ voor 3 ontvangers :|
Ik kan me nog herinneren dat ik ook begon met een salaris van 1650 gulden voor 40 uur werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:07:
Komt mijn buurvrouw vanmorgen langs met een brief van KPN Digitenne die zij vorige week kreeg en waarin stond dat ze haar tuner gratis kon omruilen en dat op 30 april 2019 as. de omschakeling naar het nieuwe systeem zou gaan plaatsvinden.

Heel vreemd, want wij wonen hier in een rijtje met 6 gebruikers van Digitenne en niemand verder heeft een brief of ander bericht ontvangen. Kan mi. ook niet want regio 5 wordt pas in juli as. omgezet.
Rara.
Volgens mij zet KPN actief smartcards uit om mensen te dwingen de nieuwe ontvanger in gebruik te gaan nemen anders wordt het zo'n bende op 9 juli als Regio 5 omgaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Ploink schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:28:
Regio 5 is blijkbaar al een paar dagen om. Toen het signaal van Gelderland werd omgezet switchte ik naar de zender in Veenendaal (Utrecht) maar die is nu ook weg. Zowel wij als een kennis hebben nu geen gratis TV ontvangst meer.
Ik heb de antenne buiten gehangen en krijg dan zwak ontvangst op kanaal 50, dus de hele regio 5 is nog niet om, maar er is blijkbaar iets met de zender in Veenendaal die ik voorheen prima kon ontvangen. Volgens Wikipedia: DVB-T-frequenties bedient deze zowel Utrecht (kanaal 50) als Gelderland, maar op deze lijst staat hij op kanaal 39 voor Utrecht. Zou het kunnen dat deze zender al om is gezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:53
@Ploink In Veenendaal is RTS op 16 april overgezet op kanaal 39. De volledige planning met wijzigingen is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:29:
[...]

Volgens mij zet KPN actief smartcards uit om mensen te dwingen de nieuwe ontvanger in gebruik te gaan nemen anders wordt het zo'n bende op 9 juli als Regio 5 omgaat ;-)
Oke, maar de bewering dat de omschakeling morgen, 30 april zou gaan ingaan; hoe zit het daar dan mee? Wij zitten hier in 6 aan een gesloten huizenrijtje waarvan zij de enige is met de brief en wij, 5 andere gezinnen met digitenne hebben niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 17:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Edje_Kroketje schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:28:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat ik ook begon met een salaris van 1650 gulden voor 40 uur werken!
Top, goed geheugen heb je d:)b
Ploink schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:28:

Wij doen het voorlopig met NPO Start/Chromecast, maar voor die kennis ben ik op zoek naar een goedkope oplossing om de free-to-air zenders te bekijken. Voorheen gebruikte ze een chinese DVB-T USB stick op de PC. Nu overweeg ik om deze chinese ontvanger te bestellen en die op de PC monitor aan te sluiten via HDMI/DVI. Er zou ook een PVR in zitten en Dolby AC3 (is dit nodig voor digitenne?).
Volgens de NL reviews werkt deze goed, maar als iemand een beter alternatief weet?
Ook ik zoek nog een FTA ontvanger maar dan USB, zodat ik hem met Plex DVR kan gebruiken. Mocht iemand een optie hebben hou ik me aanbevolen.

[ Voor 68% gewijzigd door Tomba op 29-04-2019 09:56 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Genoeg USB DVB-T2 sticks te vinden. Zelf gebruik ik thuis een USB DVB-T2/DVB-C stickje dat eigenlijk voor de Xbox one bedoeld is (keer via V&A hier op tweakers van iemand anders over genomen). Werkt prima op de enigszins recente Linux kernels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:16:
@Ploink In Veenendaal is RTS op 16 april overgezet op kanaal 39. De volledige planning met wijzigingen is hier te vinden.
Klopt, Veenendaal regio Utrecht staat al op K39 in DVB-T2. Ontvangst wat verder van de mast zou wat moeilijker kunnen zijn dan voorheen omdat het netwerk van Noord-Holland ook nog op K39 zit met als dichtstbije zender Hilversum. Hieraan komt op 17 september een eind doordat Hilversum dan K39 verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hier nog steeds aan het wachten op mn usb tuner.... als er donderdag nog niks is maar even bij de verkoper op ebay aan de bel trekken :)

baal er best wel van dat t weer zolang moet duren :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja... dat heb je al snel bij verkopers op Ebay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist per email een bericht van KPN ontvangen, Regio 5. Omruilen van tuners tot 11 juni , daarna geen oud signaal meer in deze omgeving.
Dat is dan toch iets eerder dan 9 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:08:
Tsja... dat heb je al snel bij verkopers op Ebay :)
Zolang ik hem maar heb voor de zomer vakantie hahaha

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:19:
Zojuist per email een bericht van KPN ontvangen, Regio 5. Omruilen van tuners tot 11 juni , daarna geen oud signaal meer in deze omgeving.
Dat is dan toch iets eerder dan 9 juli
Dan zullen je smartcards wel uitgaan, heb je ook geen "signaal" meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Resumerende: na 11 juni alleen nog oude signaal op de nieuwe HD tuner en dan na 8-9 juli het nieuwe HD signaal.
Hoewel ik nu bericht kreeg, mijn naaste buren ontvingen nog niets behalve dan die waar ik eerder over sprak. Wel erg gefaseert uitrollen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 09:09
eymey schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:35:
Genoeg USB DVB-T2 sticks te vinden. Zelf gebruik ik thuis een USB DVB-T2/DVB-C stickje dat eigenlijk voor de Xbox one bedoeld is (keer via V&A hier op tweakers van iemand anders over genomen). Werkt prima op de enigszins recente Linux kernels :)
Ja idd voor 10eu kan je ze wel nieuw vinden ook hier op tweakers, prima ding maar idd niet werkend onder windows, en onder linux kwestie van firmware in lib/firmware zetten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik heb behalve straks 1x Digitenne HD ontvanger ook een i-TV HD ontvanger in gebruik welk met een netwerk kabel wordt aangesloten op de Experia V10 box.

Kan ik via die i-TV HD tuner ook mijn NAS welk op hetzelfde huisnetwerk is aangesloten ontvangen? Zit er op de iTV tuner zo'n browser optie?

Edit 7mei,
Aangezien ik intussen zelf zo'n tuner heb kan ik deze eigen vraag met "NEEN" beantwoorden, gemiste kans voor KPN dunkt mij. Overigens schort er nog wel het een en ander aan de nieuwe iTV online software.

[ Voor 28% gewijzigd door racinfo op 07-05-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Nu net zijn mijn edpnet kaarten gestopt met het decoden van digitenne. (Regio Hilversum). Ned 123 doen het dus nog wel en voor de rest gebruik ik nu even het Ziggo account van ons vakantiehuisje via de chromecast.

klopt mijn abbo was en is verlopen

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 07-05-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
voor EDPnet is het dus ook einde oefening

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 18-06 19:40
franssie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:36:
Nu net zijn mijn edpnet kaarten gestopt met het decoden van digitenne. (Regio Hilversum).
Denk dat het meer te maken heeft met de einddatum van je abonnement

Wat gebeurt er met uw digitv abonnement: In de praktijk betekent dit dat edpnet uw digitv-abonnement op de vervaldag zal stopzetten.

Hier (Amsterdam) werkt het voorlopig nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
@eggda klopt inderdaad - denk toch niet dat ik ga verlengen ;) wat dacht ik ook niet kan haha. Soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 18-06 19:40
franssie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:18:
@eggda klopt inderdaad - denk toch niet dat ik ga verlengen ;) wat dacht ik ook niet kan haha. Soit.
LOL d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nadat ik vanaf het prille begin Digitenne (Conceptview) gebruik nu toch overgegaan naar iTV, voornamelijk omdat je daarop de opneem mogelijkheid hebt.
Ter compensatie van mijn vrij lage internet snelheid behoud ik wel 1x HD Digitenne tuner (a 5 euro p/mnd , met gratis digitenne abo) tbv van de 3e aansluiting in huis (mijn zoon) die dolblij is eindelijk eens te kunnen genieten van zijn HD TV. ;)

Wat betreft de 2e (oude tuner aansluiting) dat deed ik altijd al via een usb grabber van tuner naar computer; daar gaan we nu interactievetv.nl voor inzetten.

Qua totale kostenplaatje zijn we met deze constructie 7 euro p/mnd goedkoper uit. We wonen in buitengebied en hebben )helaas( geen keuze op kabel ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zo DVB-T2 capable stickje binnen \o/ playtime

meh dat valt nog even een partij tegen... TVheadend op de RPi doet t niet zo goed

vd week maar eens even kijken waar mn actieve KPN antenne uithangt :+

[ Voor 63% gewijzigd door SMSfreakie op 14-05-2019 20:52 ]

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste