404 Signature not found
Even uit het hoofd vanaf kantoor; door op de zender te dubbelklikken zie je links een menu welke je kan openklappen.SMSfreakie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:27:
[...]
krijg hem aan de gang.. kan er een transponder op in lezen.. krijg ik de "services" op die transponder te zien.. maar verder krijg ik er nog niet veel uit
Net als bij DVB-T zitten alle video services in een pool. Degene die de meeste bitrate nodig heeft krijgt die, binnen gestelde grenzen, ook.SMSfreakie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:54:
krappe 4mbit per zender kom ik op uit...
Het zou niet efficient zijn om een constante bitrate per video te gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door Edje_Kroketje op 04-10-2018 20:01 ]
https://www.totaaltv.nl/n...-hd-valt-enigszins-tegen/Edje_Kroketje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:49:
[...]
Net als bij DVB-T zitten alle video services in een pool. Degene die de meeste bitrate nodig heeft krijgt die, binnen gestelde grenzen, ook.
Het zou niet efficient zijn om een constante bitrate per video te gebruiken.
zal straks nog eens kijken maar ik heb het vermoeden dat er gewoon CBR gebruikt wordt.(aan de hand van de data die ik tot op heden verzameld heb)
nou zou het kunnen dat als straks alles in DVB-T2 draait, en de frequentie wissels gedaan zijn er nog aan gesleuteld gaat worden...
404 Signature not found
Volgens http://www.digitalbitrate...FRIESLAND&liste=2&lang=en worden de 2 regionale omroepen worden met ongeveer 3.6Mbit/s CBR uitgezonden, de rest is variabel. In de mux voor de NPO lijkt nog flink wat ruimte vrij. Daar kan de kwaliteit eventueel nog omhoog.SMSfreakie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:52:
zal straks nog eens kijken maar ik heb het vermoeden dat er gewoon CBR gebruikt wordt.(aan de hand van de data die ik tot op heden verzameld heb)
Donderstraaltje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:21:
[...]
Even uit het hoofd vanaf kantoor; door op de zender te dubbelklikken zie je links een menu welke je kan openklappen.

verder krijg ik er niks uit..
ik zal t vast ergens fout doen
404 Signature not found
Waar ben je naar op zoek dan?SMSfreakie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:39:
[...]
ik zal t vast ergens fout doen![]()
Volgens mij dit:
Donderstraaltje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:50:
Wellicht een overzicht maken met transedit?
Tool van dvbviewer. Kunnen we meer op zien zoals bandbreedte en hoe de streams zijn opgebouwd. Hier in Delft hoef ik het echt niet te proberen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Rechtsklikken en dan analyse kiezen ;-)SMSfreakie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:39:
ik zal t vast ergens fout doen![]()
DitEdje_Kroketje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:39:
[...]
Rechtsklikken en dan analyse kiezen ;-)
En mocht het niet lukken kom ik ergens deze week of anders volgende week met een guide met plaatjes.
Op moment is het ff een gekkenhuis hier, onverwacht heel druk gekregen maar lig wel voor op schema =)
wel heeft KPN de planning etc aangepast.... pas in 2019 gaan ze verder...
zouden ze dan stiekem leveringsproblemen hebben met decoders?

404 Signature not found
Ik zeg mooi moment om met cams te komen dan (wishful thinking)SMSfreakie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:41:
nog geen tijd om te kijken gehad.
wel heeft KPN de planning etc aangepast.... pas in 2019 gaan ze verder...
zouden ze dan stiekem leveringsproblemen hebben met decoders?
als ze nou ook eens kortere periode abbo's aan kunnen biedenDonderstraaltje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:07:
[...]
Ik zeg mooi moment om met cams te komen dan (wishful thinking)

404 Signature not found
Met de ontvanger (dvb t2 , maar geen hevc) van de Sony TV had ik 'de rode knop' zodat ik uitzending gemist kon kijken en dus nu jammer genoeg met de aparte ontvanger niet meer en ben ik helaas overgeleverd aan het in geval van uitzending gemist crappy Kodi/SPMC op de ShieldTV. Teletekst werkt gelukkig nog wel.
[ Voor 11% gewijzigd door AtariXLfanboy op 18-10-2018 21:19 ]
Maar eens kijken voor andere firmware voor dat ding is... ( t95z plus)
404 Signature not found
Welke, als ik vragen mag? Mijn pogingen om op AliExpress een ontvanger van Onleny met analoge tulp uit te kopen zijn mislukt. Bij twee verkopers bleken de toestellen kwaliteitsproblemen te hebben, ze worden niet verzonden. Ik krijg hierdoor m'n geld terug, dat gelukkig wel.AtariXLfanboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:17:
Ik heb een ontvanger bij Amazon gekocht.
Ben nu bij Amazon te krijgen, en denk dat ik de Strong SRT 8541 met ANT 30 antenne koop voor 39 euro Alternatief is misschien nog de Edison Proton LED.
[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 19-10-2018 10:48 . Reden: Edison Proton LED ipv reguliere proton, die heeft standaard geen display ]
denk dat ik gewoon de verkeerde versie ofzo heb.. want de hele analyse optie is er nieDonderstraaltje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:26:
[...]
Dit
En mocht het niet lukken kom ik ergens deze week of anders volgende week met een guide met plaatjes.
Op moment is het ff een gekkenhuis hier, onverwacht heel druk gekregen maar lig wel voor op schema =)
404 Signature not found
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"SMSfreakie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:19:
[...]
denk dat ik gewoon de verkeerde versie ofzo heb.. want de hele analyse optie is er nie
Daar staat nog wat, hoewel voor Ziggo.
Biedt dat voldoende duidelijkheid?
Voor Digitenne weet ik nog niet helemaal of we vanuit een capture een mooie lijst kunnen krijgen net zoals Ziggo. Maar dat vindt wellicht @ArChie wel leuk om uit te pluizen. Wellicht dat ik eens kijk of er iets met XML te beginnen is nog.
Gaan we eens mee aan de slag later vandaag / morgen... denk dat ik daar wel mee verder kom iigDonderstraaltje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:22:
[...]
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Daar staat nog wat, hoewel voor Ziggo.
Biedt dat voldoende duidelijkheid?
Voor Digitenne weet ik nog niet helemaal of we vanuit een capture een mooie lijst kunnen krijgen net zoals Ziggo. Maar dat vindt wellicht @ArChie wel leuk om uit te pluizen. Wellicht dat ik eens kijk of er iets met XML te beginnen is nog.
inmiddels verder :-D

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 19-10-2018 23:30 ]
404 Signature not found
P.S. De andere problemen die in online reviews worden genoemd lijken met de laatste software update wel opgelost.
musicfreak schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:46:
[...]
Welke, als ik vragen mag? Mijn pogingen om op AliExpress een ontvanger van Onleny met analoge tulp uit te kopen zijn mislukt. Bij twee verkopers bleken de toestellen kwaliteitsproblemen te hebben, ze worden niet verzonden. Ik krijg hierdoor m'n geld terug, dat gelukkig wel.
Ben nu bij Amazon te krijgen, en denk dat ik de Strong SRT 8541 met ANT 30 antenne koop voor 39 euro Alternatief is misschien nog de Edison Proton LED.
[ Voor 4% gewijzigd door AtariXLfanboy op 20-10-2018 10:28 ]
Die nulldataSMSfreakie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:49:
[...]
Gaan we eens mee aan de slag later vandaag / morgen... denk dat ik daar wel mee verder kom iig
inmiddels verder :-D
[Afbeelding]

Mogen ze van mij wel verdelen over NPO1/2/3 (+2 bijv) en de regionale (+1 bijv).
Zeker met 1080P@60 biedt dat wel meerwaarde.
Beetje teleurgesteld zelfs hierover dat dit niet gedaan is.
en zag gister al dat er op den duur amper 1,6mbit gebruikt werd voor een kanaal
[ Voor 29% gewijzigd door SMSfreakie op 20-10-2018 14:18 ]
404 Signature not found
Misschien is een binnen antenne niet voldoende?
Ik ga het straks eens testen. Vereist DVB-T2 een buitenantenne? Ik stel me voor dat er met net zoveel vermogen als DVB-T wordt uitgezonden.musicfreak schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:46:
Weten jullie of de NPO op kanaal 32 nog steeds DVB-T2 testuitzendingen vanuit Leusden doet? Ik heb m'n Tuner en antenne setje van Strong inmiddels binnen, en ik woon in Amersfoort dus ik dacht ik ontvang wel wat met zo'n binnenhuis antenne. Maar helaas, tot nu toe alleen NPO 1,2, 3 en RTV Utrecht via DVB-T...
Misschien is een binnen antenne niet voldoende?
Edit: heb even gecheckt, maar krijg geen resultaat op die frequentie bij het scannen
[ Voor 6% gewijzigd door Yannes op 25-10-2018 00:02 ]
404 Signature not found
Na eindelijk de Mijn KPN gegevens weer werken, gaan we dit proberen:
https://www.digitenne.nl/...enne-ontvanger-aanvragen/
Alles ingevuld. Bij 2 ontvangers omruilen wel een Bevestig knop.
Bij "Het aantal ontvangers verminderen", alles netjes aangegeven....
Dan bij de laatste stap: "6. Nog even alles op een rijtje"
Staan nu half onderin: "Je ontvangt:", waar vanmorgen nog ook "Je gegevens + naam" stond.
Staat dat nu er OOK niet meer.
En compleet geen Bevestig knop te bevinden.
Echt waar, hoe kun je zo falen toch blijven bestaan. Wat een wereld.
Update:
Oh jesus, de Bevestig knop zit ergens "onder" de pagina, omdat de hoogte een maximum heeft.
Dit is echt diep en diep triest geprogrammeerd. Wachten op een pagina update dus.
Geen zin om het te melden. Net als Ziggo ze lezen hier maar mee.
[ Voor 16% gewijzigd door neeecht op 20-12-2018 08:00 ]
@neeecht
Als je in chrome de volgende code aanpast:
1
| <iframe id="kpn-iframe-overstap" src="https://service.kpn.com/digitenne/dist/" frameborder="0" style="overflow:scroll;width:100%" height="3000px" width="100%" scrolling="no"></iframe> |
van 3000px naar 5000px (of in ieder geval hoger dan die 3000, er komt na die 'laatste' stap een samenvatting die nogal lang is) dan kun je het wel afronden. Let wel, eerst aanpassen, de site herlaad na de aanpassing (bij mij iig).
Nu vraag ik mij af in hoeverre dat nodig is.
Ik zit helemaal niet te wachten op een extern kastje, daar ik 2 CAM modules gebruik (1 thuis op een plek waar de tv kabel/internetkabel van de tv niet kan komen en 1 'onderweg').
Ik huur 1 cam module en een andere heb ik gekocht. Het (of 'een') kastje(, doet er niet zoveel toe denk ik) heb ik nog wel ergens, maar die gebruik ik dus niet.
Maar op de website van digitenne waarschuwen ze "In 2018 gaat KPN het tv-netwerk in Nederland vernieuwen. Hierdoor moet jouw apparatuur omgeruild worden, zodat je geen zwart beeld krijgt en tv kunt blijven kijken."
Hoezo op zwart? Moderniseren prima, maar ik mag toch hopen dat alle huidige tv's en DVB-T ontvangers toch gewoon het huidige signaal kunnen ontvangen? En daarmee 'free to air' zenders als de NPO en regionale zenders gewoon moeten kunnen ontvangen?
Zo goed als elke TV heeft een ingebouwde DVB-* tuner, worden die nu nutteloos?
Zoals gezegd zit ik niet te wachten op een extra kastje, een extra kabel, een extra afstandsbediening en een extra stopcontact dat ik bezet moet houden.
Zijn er alternatieve CAM-modules die het wel kunnen?
[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 03-01-2019 22:24 ]
Staat in de openingspost. Als je tv DVB-T2 met HEVC aankan, dan kan je het FTA pakket met NPO1,2 & 3 + 2x provinciaal ontvangen. Heeft de TV alleen T2 zonder HEVC dan is het helaas pindakaas.BLACKfm schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:12:
Zo goed als elke TV heeft een ingebouwde DVB-* tuner, worden die nu nutteloos?
Zijn er alternatieve CAM-modules die het wel kunnen?
En nee er zijn geen alternatieve CAM modules. Dit rollen ze (ze in de zin van tv aanbieders) steeds verder uit en in de praktijk betekent dat je vast zit aan extra kastjes en verder geen keus hebt. Bereid je maar voor want dit is de toekomst van tv.
Ik heb zelf juist om deze reden uitgebreid onderzoek gedaan en moest ik nu op opnieuw kiezen dan ga ik over op satelliet + Digitenne FTA. Bij verhuizen kan het zijn dat ik mijn vrije hardware keuze verlies om die reden, dan is het voor mij exit Ziggo.
404 Signature not found
Nu keek ik op 2 van de 3 Digitenne apparaten die ik in huis had toch al weinig TV, dus heb ik de 2 koop-apparaten laten vervallen en een ongebruikte huurtuner ingeruild voor zo'n nieuwe huurtuner en die aangesloten op de TV waar de CAM module in zat. Niet helemaal ideaal (want 5V antennevoeding niet uit te schakelen terwijl ik een versterker en power-inserter elders in huis gebruik, EPG die speciale tekens op letters niet correct weer kan geven, etc.), maar verder ben ik er inmiddels wel aan gewend geraakt. Vooral het beeld is nu een aardig stukje scherper geworden. Ook dat was wel even een paar dagen wennen overigens.
Anoniem: 197141
Werkt nu nog op elke TV met DVB-T en enkel een antenne.
Nee werkt niet, Ook de regionale zender waar je recht op hebt in verband met rampen werkt ook niet.Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:54:
Hoe zit het met de publieke kanalen waarvoor ik belasting betaal?
Sowieso lijkt er na Groningen niets meer uitgerold te zijn. Ik kijk nog via edpnet naar digitenne. Ik merk het wel.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ah bedankt, mja nog makkelijker:
Gewoon https://service.kpn.com/digitenne/dist/ openen!
Edit:
http://radio-tv-nederland.nl/
https://forum.kpn.com/dig...rt=dateline.desc#comments3-1-19 KPN Digitenne nieuws
KPN meldt op een forum dat een geplande UHF kanaalwijziging van zender Smilde wordt vervroegd. Men gaat 26 februari deze zender van kanaal 60 omzetten naar kanaal 22.
Tevens zijn nu alle omschakeldatums bekend dat KPN omschakelt naar HD (DVB-T2), zie dit KPN forum en de afbeelding rechts.

En mooi dat Regio 2 binnenkort ook omgezet gaat worden.
Dat betekent dan al ontvangst in Amsterdam met de Discone antenne op het dak.
Regio 1 lukt waarschijnlijk ook wel, al dan niet met condities en afhankelijk van hoe gevoelig de ontvanger is.
Nogmaals bedankt BLACKfm, de omruil is aangevraagd door bovenstaande link!
[ Voor 81% gewijzigd door neeecht op 04-01-2019 07:53 ]
De publieke kanalen blijven gratis, maar je hebt er wel een DVB-T2 HEVC decoder voor nodig.Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:54:
Hoe zit het met de publieke kanalen waarvoor ik belasting betaal?
Dat zit in sommige TV’s, maar kan ook met een losse setupbox van een paar tientjes.
Als je een 4K Tv hebt is de kans het grootst dat je HEVC aan boord hebt, misschien zelfs wel altijd.Eärendil schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:44:
[...]
De publieke kanalen blijven gratis, maar je hebt er wel een DVB-T2 HEVC decoder voor nodig.
Dat zit in sommige TV’s, maar kan ook met een losse setupbox van een paar tientjes.
De allereerste hadden dat niet en die zijn knap waardeloos.Edje_Kroketje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:50:
[...]
Als je een 4K Tv hebt is de kans het grootst dat je HEVC aan boord hebt, misschien zelfs wel altijd.
Iets anders, over bitrate. Op het Digitenne forum kwam deze voorbij; http://www.digitalbitrate...740&live=11&sec=0&lang=en
De bitrate is nu VBR en max 5,6! Kan iemand eens kijken of actiescenes, bijv. bij WIDM minder blokjes bevatten en idd mooier zijn? Daar heb ik namelijk wel oren naar want eerder waren we het er wel over eens dat 4 (CBR) te laag was.

[ Voor 13% gewijzigd door Donderstraaltje op 04-01-2019 12:35 ]
404 Signature not found
Volgens mij is de bitrate nog nooit CBR geweest. Misschien hooguit in de eerste paar dagen. Wat ik echter niet snap is dat de lege ruimte (7,4 Mb) niet gevuld wordt. Of dat de configuratie van de mux aangepast wordt zodat er meer foutcorrectie op zit bijvoorbeeld.Donderstraaltje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:04:
Daar heb ik namelijk wel oren naar want eerder waren we het er wel over eens dat 4 (CBR) te laag was.
Over dat laatste verbaasde ik me verleden pagina ook al ja. Wie het weet waarom mag het zeggen...henk_dh schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:00:
[...]
Volgens mij is de bitrate nog nooit CBR geweest. Misschien hooguit in de eerste paar dagen. Wat ik echter niet snap is dat de lege ruimte (7,4 Mb) niet gevuld wordt. Of dat de configuratie van de mux aangepast wordt zodat er meer foutcorrectie op zit bijvoorbeeld.
Over CBR... geen idee de eerste dagen was dat zo en daarna niet meer naar gekeken. Ik kan het hier überhaupt nog niet ontvangen. Wij zijn als laatste aan de beurt in het Westland.
PA3AKK, Wim, doet zijn bevindingen over DVB-T2 en even daarvoor over woningisolatie.
lijkt me toch niet het meest moeilijk om het ook DAB+ te kunnen laten ontvangen.. mooi de radiozenders van de DVB-T2 muxen af.. scheelt toch weer bitjes die nuttiger gebruikt kunnen worden...
verder zou de NPO bewust de ruimte wil vrijhouden op de Mux.. om zo ook via DVB-T2 een extra zender te kunnen bieden bij sport en andere evenementen?
404 Signature not found
Leuke interface, zoeken gaat goed en makkelijk.
Echter kan je niet meer alle regionale TV (en Radio) zender tegelijk ontvangen.
Ja ik kan ze allemaal ontvangen hier, al dan niet gericht met de antenne.
Helaas moet je steeds opnieuw de regio instellen en opnieuw scannen, voor tv kanaal 22.
Nu gaan we handmatig scannen op de nieuwe HD kanalen en kijken of dat lukt.
Want het kastje overschijft dezelfde kanalen met een sterker signaal lokaal.
Update1:
Nou daar zijn we ook snel klaar mee; Je kunt handmatig zoeken op kanaal, 1x.
Daarna indien niets gevonden kun je OK drukken en terug naar het (eerste) TV kanaal.
Update2:
Je kan bij zenders zoeken Antenne Wizard of Regionale zender een regio kiezen.
Hier blijft de ontvanger wel naar signaal zoeken.
Dus eventueel op deze menu setting laten staan en dan je antenne afstellen.
Ik scan liever op een kanaal (hoe lager het kanaal/frequentie hoe beter), maar zo kan het ook.
Dat wordt dus eerst uitrichten met de Airspy R2 en daarna scan proberen;
Extra voor de leuk:
DVB-T/DVB-T2 spectrum 2019-01-6:

En off topic, maar toch gemaakt:
DAB+ spectrum 2019-01-06:

Update 3:
Ik vraag me wel af hoe ze de regionale straks gaan detecteren.
Want nu worden nog kanalen boven de 48 gebruikt als scanpunt.
Dat is straks de nieuwe 5G band.
Misschien via een OTA update?
[ Voor 53% gewijzigd door neeecht op 07-01-2019 14:53 ]
Ik heb wel een betere antenne met power is erger weten te regelen, dus ik kan captures maken straks van de mast in Delft en Rotterdam, en wie weet welke nog meer. Ben ik niet meer voor Rotterdam afhankelijk van mooi weer.
Aan de linkerkant van het beeld zit een strook die eigenlijk aan de rechterkant van het beeld hoort te zitten.
De NPO zenders hebben zwarte balken aan de linker en rechter zijkant. NPO1 heeft een soort streepjescode boven in beeld, iets wat vroeger nog wel eens door moest gaan als een tijdcode, bij de andere NPO zenders geen last van.
Verder is er op veel (zo niet alle) zenders een soort van 'aura' om objecten, alsof het beeld niet scherp is.
Opstarten duurt lang vanaf standby (en audio gaat langzaam harder bij het inschakelen), en zenders wisselen heb ik ook wel eens sneller gezien.
Maar als dit nu HD-kwaliteit voor moet stellen is de kwaliteit er dus niet beter op geworden.
Een hoop gezeur binnen 10 minuten gebruik, maar ik heb ook het vermoeden dat het nieuwe signaal niet eens live is...
Het kan best nog wel niet live zijn, welke regio woon je?
Hoe dan ook is het natuurlijk stom dat het nieuwe kastje niet goed omgaat met het oude signaal.
Die tijdcode zou nog wel eens teletekst kunnen zijn (als dat nog wordt uitgezonden voor ondertitels).
kastje is met HDMI aangelsoten?
Signaal is 100 procent en was met hdmi aangesloten.
Die tijdcode was geen teletekst, dat ziet er anders uit. Het was van evenslechte kwaliteit als de uitzending, teletekst is een stuk scherper.
Maar ik mag wel hopen dat al die 'bugs' er met het nieuwe signaal wel uit zijn, dit is geen kijken zo.
Zag verder wel dat een usb stick wordt herkent (kreeg een melding op het scherm dat er iets op de usb was aangesloten. Helaas doet dat verder niks. Een DVR optie was wel fijn geweest.
De TV is via een dikke coax kabel rechtstreeks aangesloten aan een yagi antenne op het dak.
Nu krijgen we bericht dat we overmoeten naar DVB-T2 met zo'n kastje. Behalve dat dit niet past in onze huidige setup heb ik een hekel aan losse kastjes. Onze TV hangt aan de muur met een kabelgoot in de muur gefreesd.
Ik ving laatst op een verjaardag iets op dat het ook mogelijk is om een nieuwe TV te kopen die DVB-T2 ondersteund en enkel een code invoeren.
Wie kan dit bevestigen en zo ja hoe?
Het lijkt me een beetje overdreven heel je tv te vervangen hiervoor. Maar als je het echt wilt kun je inderdaad in Dutisland zoeken, daar hebben tv's ook een logo als ze geschikt zijn voor DVB T2.
https://www.amazon.de/s/r...er&ie=UTF8&qid=1548841978
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar het kastje zoals KPN het nu in de markt zet zou ik ook tegen zijn hoor... behalve het niet kunnen opnemen/timeshiften is ook de afstandsbediening zwaar cheapo uitgevoerd. En daar betaal je dan 5 euro per maand huur voor? Dit keer snap ik de weerstand tegen het kastje heel erg goed!
Leuk is ook om het Digitenne gedeelte op het KPN forum te lezen...
Er zijn al best veel TV;s op de Nederlandse markt die dit kunnen. Zelf heb ik een 4K LG model uit 2017 en die doet DVB-T2 en HEVC videocodering. T2 kunnen alle TV's van de laatste 5 jaar maar geen HEVC video decodering. Ik heb het gevoel dat de 4K modellen het allemaal wel kunnen.Mini Poeper schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:39:
Wij hebben nu een TV met insteekkaart en dat bevalt ons goed.
De TV is via een dikke coax kabel rechtstreeks aangesloten aan een yagi antenne op het dak.
Ik ving laatst op een verjaardag iets op dat het ook mogelijk is om een nieuwe TV te kopen die DVB-T2 ondersteund en enkel een code invoeren.
Wie kan dit bevestigen en zo ja hoe?
In Duitsland, waar ze ook CAM's leveren is er online een lijst beschikbaar van modellen die het kunnen. Wellicht dat sommige van deze modellen ook in NL beschikbaar zijn onder een iets ander nummer.
https://www.tv-plattform.de/de/dvb-t2-hd-geraeteliste
1) Eerst terug naar fabrieksinstellingen (of mogelijk andere manier alle kanalen wissen.)
2) Ga naar https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html en zoek een mast in de regio 1 of 2 ( https://www.kpn.com/servi...igitenne-omwisselen-b.htm )
3) Via het menu Zenders zoeken, doe dit via Handmatig en kies een kanaal van een mast in jouw (buur) regio.
Ik kijk nu naar de regio Flevoland (En Gelderland zit er ook bij) in Zaanstad.
Gescant op kanaal 26.
Meer info hier:
https://forum.kpn.com/dig...63/index2.html#post725067
Bouquet 1 kanaal 26 = DVB-T2, Almere en Lelystad
Bouquet 2 kanaal 36 = DVB-T2, Lelystad (lukt hier net, met blokken)
Bouquet 3 kanaal 23 = DVB-T2, Lelystad
Bouquet 4 kanaal 47 = DVB-T2, Lelystad (lukt hier net niet, frequentie net te hoog denk ik.)
Bouquet 5 blijft nog DVB-T1
Helaas is alleen Bouquet 1 Almere naar DVB-T2 gegaan, had liever alle gehad.
Is een grensmast, dus helaas.
Maar we kunnen DVB-T2 testen en bekijken, dat is al wat.
Kanalen die ik nu ontvang: 21, 23, 24 26, 27, 34, 35, 36, 39, 44, 45, 49, 50, 52, 57.
21: Rotterdam (Maastoren) - 63 km / Rotterdam (Waalhaven) - 67 km
23: Lelystad - 44 km
24: Amsterdam (Hemweg) - 6 km / Amsterdam (Zuidas) - 12 km
26: Almere - 29 km / Lelystad - 44 km
27: Amsterdam (Hemweg) - 6 km / Amsterdam (Zuidas) - 12 km
34: Alkmaar - 20 km / Hoorn - 29 km
35: Alkmaar - 20 km / Hoorn - 29 km
36: Lelystad - 44 km
39: Amsterdam (Hemweg) - 6 km / Amsterdam (Zuidas) - 12 km
44: Alkmaar - 20 km / Hoorn - 29 km / Lelystad - 44 km
45: Alkmaar - 20 km / Hoorn - 29 km
49: Amsterdam (Hemweg) - 6 km / Amsterdam (Zuidas) - 12 km
50: IJsselstein - 50 km
52: Alphen aan den Rijn - 35 km
57: Amsterdam (Hemweg) - 6 km / Amsterdam (Zuidas) - 12 km
Er lijkt een vrij goede tuner in te zitten die de beste SNR (Signal to Noise Ratio) probeert te regelen.
Kanaal 36 gaat hier net aan, maar zeker genoeg om te testen.
[ Voor 5% gewijzigd door neeecht op 12-02-2019 10:18 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zie edit.Marzman schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:48:
Hoe veel km zit je het dichtst en het verst van de masten die je ontvangt?
Update:
neeecht in "[DVB-T] Het grote Digitenne/edpnet topic deel 12"
Hier het spectrum, wat ik al eerder had geplaatst.
Kanaal 47 helaas net te zacht om beeld te geven.
In het weekend zal ik er eens een Logper antenne heen richten.
In het spectrum kun je mooi zien hoe de dBs afnemen, naarmate de frequentie hoger is.
Met een betere antenne, zal je hier minder last van hebben.
[ Voor 53% gewijzigd door neeecht op 12-02-2019 10:31 ]
Anoniem: 197141
Lekker waardeloos dan. Kan dus nu zo'n kastje gaan halen anders is mijn TV alleen nog geschikt om aan de PC te hangenEärendil schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:44:
[...]
De publieke kanalen blijven gratis, maar je hebt er wel een DVB-T2 HEVC decoder voor nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 12-02-2019 13:23 ]
Mijn tv ondersteunt wel DVB-2, maar niet HEVC die KPN opeens gebruikt in plats van conax,
Conax was de versleuteling, HEVC het formaat van de stream.izegrin schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:36:
In Deventer alleen nog audio en teletekst op de tv zenders.
Mijn tv ondersteunt wel DVB-2, maar niet HEVC die KPN opeens gebruikt in plats van conax,
En zoals je al had kunnen lezen in dit topic is dit het resultaat bij wat oudere tv's die wel DVB-T2 ondersteunen maar geen HEVC. Daarom doet KPN juist voorlopig alleen aan losse kastjes en geen cams (meer).
Conax is de "oude" codering die KPN gebruikte.. en heeft verder weinig met de codecs te doen..
maar goed eind van de maand hier eens testen wat er met een simpele DVB-T2 dongle te scannen is ... met een VHF antenne..
404 Signature not found
Hier een power inserter besteld voor mijn antenne, ga ik binnenkort ook eens mee kijken of midden NL al in Delft op te pikken is. Het zal wel net niet maar je mag altijd hopenSMSfreakie schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:50:
maar goed eind van de maand hier eens testen wat er met een simpele DVB-T2 dongle te scannen is ... met een VHF antenne..
maar ach als de NPO nog prima te ontvangen is.. misschien leuk als backup
nu is het signaal voor de NPO (k60 vanaf hoogersmilde) nog net te hoog in de band voor de VHF antenne (welke er voor DAB+ staat)
maar goed als Leeuwarden omgaat gooien ze volgens mij ook Hoogersmilde van K60 (786mhz) naar K22 (482mhz)
maar goed er zal nog meer geschoven moeten worden willen ze alles in de 700mhz vrij maken
404 Signature not found
(Of tenminste de bron.)
Als iemand nog suggesties heeft voor een betaalbare buitenantenne dan hoor ik het graag. Ik moet een afstand van zo'n 30 km overbruggen.
Edit: het lijkt er op dat Veenendaal niet aanstond gisteren, sinds vanochtend kan ik Bouquet 1 ontvangen
Edit 2: hier een sample voor de geïnteresseerden. Er zit wel wat storing in gezien ik een vrij karige antenne heb.
[ Voor 25% gewijzigd door Yannes op 13-02-2019 07:59 ]
Kan je in Amersfoort niet Almere/Lelystad ontvangen? Bouquet 1 zit daar op K26, 514 MHz, en is al in DVB-T2.Yannes schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:42:
Kan iemand Bouquet 1 (NPO 1/2/3) op DVB-T2 ontvangen van Veenendaal? Als het goed is is dat frequentie 642 mhz. Ik ontvang wel wat commerciële zenders, maar NPO 1/2/3 kan ik niet vinden. Het is ofwel Apeldoorn of Veenendaal dat ik ontvang gezien ik in Amersfoort woon en het de frequenties van overijssel/veenendaal zijn.
Vergelijk het met Omroep Gelderland of NPO. Als je een groot verschil ziet dan ligt het voor de hand dat de bron de reden is.neeecht schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:44:
Klopt het dat TV Flevoland uitzendt in SD?
(Of tenminste de bron.)
Toen ik laatst keek zendde zij nog steeds in SD uit. HD streams zijn wel beschikbaar maar vrijwel niemand gebruikt ze. Of dat gaat veranderen op enig moment geen idee.Edje_Kroketje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:36:
[...]
Vergelijk het met Omroep Gelderland of NPO. Als je een groot verschil ziet dan ligt het voor de hand dat de bron de reden is.
Ik ben nu ook aan het kijken in Zaanstad (ik woon in het buitenland maar heb daar een Raspberry Pi hangen met RTLSDR stick er aan om op afstand de FTA kanalen te kunnen kijken). Maar ik zie deze volgens mij nog niet. Ik zie alleen de bekende kanalen. Wel heb ik alleen een simpele sprietantenne achter het raam staan (op zolder). Normaal is dat genoeg omdat ik de toren van wormerveer letterlijk kan zien vanaf dat raam.neeecht schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:13:
Ik kijk nu naar de regio Flevoland (En Gelderland zit er ook bij) in Zaanstad.
Weet iemand toevallig wat voor codering de nieuwe kanalen gebruiken? Ik zie nu alleen 64QAM kanalen maar als ik weet dat Digitenne HD 256QAM gebruikt dan kan ik makkelijker kijken of ik de nieuwe kanalen al ergens zie zonder de frequentie te hoeven checken.
slikt je RTLSDR stick wel DVB-T2 bitjesGekkePrutser schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:52:
[...]
Ik ben nu ook aan het kijken in Zaanstad (ik woon in het buitenland maar heb daar een Raspberry Pi hangen met RTLSDR stick er aan om op afstand de FTA kanalen te kunnen kijken). Maar ik zie deze volgens mij nog niet. Ik zie alleen de bekende kanalen. Wel heb ik alleen een simpele sprietantenne achter het raam staan (op zolder). Normaal is dat genoeg omdat ik de toren van wormerveer letterlijk kan zien vanaf dat raam.
Weet iemand toevallig wat voor codering de nieuwe kanalen gebruiken? Ik zie nu alleen 64QAM kanalen maar als ik weet dat Digitenne HD 256QAM gebruikt dan kan ik makkelijker kijken of ik de nieuwe kanalen al ergens zie zonder de frequentie te hoeven checken.
404 Signature not found
Hmm goed punt. Ik dacht van wel maar begin er nu aan te twijfelen. Ik heb een versie die speciaal voor SDR gebruik bedoeld is, met RTL2832U (hebben ze allemaal) en R820T2 tuner, ik dacht dat de T2 voor DVB-T2 stond.. Maar ben er nu niet meer zo zeker vanSMSfreakie schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:00:
[...]
slikt je RTLSDR stick wel DVB-T2 bitjes
Er is online heel weinig over te vinden in elk geval. Omdat deze dingen bijna alleen maar voor SDR gebruikt worden.
Misschien dan maar een tweede raspberry aanschaffen met TV-Hat, die kan het in elk geval.
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 14-02-2019 00:27 ]
ja ik heb ook ergens zo`n stick maar waar.. anders kon ik t voor je na kijken hier is sowieso wel de DVB-T2 mux te ontvangenGekkePrutser schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:27:
[...]
Hmm goed punt. Ik dacht van wel maar begin er nu aan te twijfelen. Ik heb een versie die speciaal voor SDR gebruik bedoeld is, met RTL2832U (hebben ze allemaal) en R820T2 tuner, ik dacht dat de T2 voor DVB-T2 stond.. Maar ben er nu niet meer zo zeker van
Er is online heel weinig over te vinden in elk geval. Omdat deze dingen bijna alleen maar voor SDR gebruikt worden.
Misschien dan maar een tweede raspberry aanschaffen met TV-Hat, die kan het in elk geval.
404 Signature not found
A] Estetisch, al die moeite gedaan te hebben geen kabel te zien. Kastje zal waarschijnlijk op IF werken dus moet afstandbediening kunnen zien.Marzman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:57:
Wat heb je tegen het kastje? Je kan hem achterop je tv plakken dat je hem niet ziet, je switched er meestal naartoe met dezelfde knop als waarmee je die module in je tv selecteert en met cec moet je voor alles gewoon de afstandbediening van je tv kunnen gebruiken.
B] Ik hoef nu niets te selecteren. De TV start meteen op een zender die ik wil zien, blijft helemaal in het menu van de TV.
De vraag moet andersom gesteld worden: waarom moeten providers zonodig een eigen kastje ontwikkelen? Er zijn tech fabrikanten die TV's met ingebouwde tuners bouwen!
Ik woon in Almere Stad Oost (Filmwijk) en heb dus goed signaal (ook binnen op zolder) van de mast die in Almere het NPO bouquet uitzendt. En aangezien ik had gelezen dat deze week die mast ook is omgezet, heb ik dus eens even m'n Xbox DVB usb-tuner (die onder Linux ook prima werkt en DVB-T2 heeft) van de nog werkende (ondanks al 1,5 jaar opgezegd) Ziggo aansluiting gehaald.
Even kanaal 26 (514 Mhz) als mux in TVHeadend gezet en hoppa, mux komt knalhard binnen op dit stickje, met een "HQ" antenne op de zolderkamer (zo'n ding met 2 sprieten en een 'ring' ervoor, met ingebouwde versterker).
Moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit goed vind. Ik heb wel het idee dat de de-interlacing in de zenderstraat met net iets mindere kwaliteit gebeurd is dan wat mijn TV of NVidia Shield zelf kan doen met een 1080i bron en dat bij 'moeilijke' beelden de 13 Mbit/s H264 streams van Ziggo of KPN nog wel wat beter zijn, maar het is heel acceptabel. Zeker beter dan de gemiddelde OTT/cord-cutting tv-dienst.
Ik heb nu via Tweak een abonnement van 16 euro per maand bij Canal Digitaal (multicast streams van KPN) maar vind de set top box en bijbehorende functionaliteit, netjes gezegd, niet om over naar huis te schrijven. Om nog maar te zwijgen van bijna 19 euro per maand bij Ziggo voor een FTC dvb-c pakket met alleen NPO 1, 2 en 3 in HD (die ik vanaf nu dus ook gratis uit de lucht kan pikken in bijna dezelfde kwaliteit).
Aangezien we hier voornamelijk NPO kijken en af en toe eens een RTL programma (uitgesteld, via NLZiet) is de kans zeer groot dat het 'traditionele' tv abonnement definitief de deur uit gaat en we NPO 1, 2 en 3 gewoon via DVB-T2 gaan kijken en de rest via een NLZiet abbo'tje van 7 euro per maand, met bijbehorende AndroidTV app
Viel mij inderdaad ook op. Omroep Gelderland lijkt native HD uit te zenden, maar Omroep Flevoland is dus upscaled.neeecht schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:44:
Klopt het dat TV Flevoland uitzendt in SD?
(Of tenminste de bron.)
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 15-02-2019 10:14 ]
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
404 Signature not found
Klopt. Ze zijn het verplicht te doen omdat ze rampenzender zijn en het zo in de regeling staat maar er lijkt eigenlijk niemand naar. Iig dat werd mij bij nhnieuws verteld. Hij website doet het overigens wel erg goed, met kijkers dan de tv.SMSfreakie schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:35:
sowieso is het voor de regionale omroepen nog geen prioriteit om in HD uit te gaan zenden..
als je DVB-T(2) zender uitvalt heb je daar ook weinig meer aan.. kijk maar naar de zendmast branden.
nou was daar voor een deel wel een easy work-a-round door het via internet beschikbaar te stellen.. maar als dat ook er uit ligt?
eigenlijk hebben we denk ik geen enkel medium meer wat goed genoeg is...
ook in de mottenballen hebben we niks meer staan
404 Signature not found
Omroep Flevoland was gewoon nog in de lucht via FM en DAB+, maar deed niet aaan informatievoorziening, in ieder geval niet via de radio (daar werd gewoon een automatische playlist uitgezonden met eens in de zo veel nummers ook een jingle met hoe belangrijk de omroep wel niet is 'als er iets aan de hand is'
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 437867
- Alleen de FTA zenders ontvangt, dus 'gratis' / zonder abonnement te gebruiken.
- Aan te sluiten is door middel van het ouderwetse SCART (dus niet hdmi)
- Een opnamefunctie heeft (waarbij een opname daadwerkelijk voor te programmeren is. Live een opname mee laten lopen tijdens het kijken telt voor mij niet. Volgens een verkoper in de 'speciaalzaak' was dit de enige optie met de nieuwe ontvangers)
Ik heb zelf deze gevonden
https://digitennes.nl/ont...vanger-8717185449594.html
Iemand met iets meer technische kennis die mij kan vertellen of deze ontvanger inderdaad zo'n opnamefunctie heeft? Dus stel er begint om 23.30 een programma dat ik op wil nemen, dan kan ik dit de ochtend van tevoren al voorprogrammeren en op 23.30 start de ontvanger zelf op om op te nemen.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 437867 op 15-02-2019 18:48 ]
Yup, daarom als we grote gevaren echt serieus zouden nemen, dan stonden de langegolf zenders in NL en UK en DE nog aan. Elk huis/appartement voorzien van een langegolf radio, met batterijen en zonne energie.eymey schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:01:
Toevallig hadden we zoiets afgelopen najaar aan de hand in Almere: Grote stroomstoring waardoor werkelijk niets in heel Almere (en een aantal plaatsen aan de overkant van het Gooimeer) het nog deed. Mobiele masten lieten ook al heel snel geen data meer door omdat backhauls en dergelijke uit vielen en de watervoorziening kwam door een storing in een aggregaat bij vitens ook deels stil te liggen. OK, nog steeds geen grote ramp, maar de informatievoorziening was 0,0, want via geen enkel kanaal meer IP verkeer mogelijk.
Omroep Flevoland was gewoon nog in de lucht via FM en DAB+, maar deed niet aaan informatievoorziening, in ieder geval niet via de radio (daar werd gewoon een automatische playlist uitgezonden met eens in de zo veel nummers ook een jingle met hoe belangrijk de omroep wel niet is 'als er iets aan de hand is') .Ja, via social media kanalen werd er druk over de stroomstoring bericht maar ja, daar had ik geen Omroep Flevoland voor nodig. Als ik uberhaupt nog íets van internet had gehad, dan was ik er wrs ook snel genoeg achter gekomen. Oftewel, de regionale zender als calamiteitenzender? Tsja......
Je zou een mega goedkope radio kunnen maken of meteen een unit die AM (LG/MG/KG) FM, DAB+ en mogelijk LTE (4G/5G) broadcast zou kunnen ontvangen.
Met langegolf en een goede antenne kun je prima een heel land voorzien van informatie. Ook vanuit het buitenland dus.
198 kHz prima te ontvangen in Nederland vanuit UK.
http://x264.nl/dump/0-40/198khz-2018-04-23.jpg
Dus om weer richting on-topic te komen:
Alle moderne technieken zijn waardeloos als er echt wat aan de hand is. Zoals jij dus beschrijft, niets werkt meer dan.
[ Voor 5% gewijzigd door neeecht op 16-02-2019 00:04 ]
Deze van AliExpress die ik zelf heb is het bovenstaande ook mogelijk:Anoniem: 437867 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:16:
Weet iemand of er een dvb-t2 ontvanger bestaat, die:
- Alleen de FTA zenders ontvangt, dus 'gratis' / zonder abonnement te gebruiken.
- Aan te sluiten is door middel van het ouderwetse SCART (dus niet hdmi)
- Een opnamefunctie heeft (waarbij een opname daadwerkelijk voor te programmeren is. Live een opname mee laten lopen tijdens het kijken telt voor mij niet. Volgens een verkoper in de 'speciaalzaak' was dit de enige optie met de nieuwe ontvangers)
Ik heb zelf deze gevonden
https://digitennes.nl/ont...vanger-8717185449594.html
Iemand met iets meer technische kennis die mij kan vertellen of deze ontvanger inderdaad zo'n opnamefunctie heeft? Dus stel er begint om 23.30 een programma dat ik op wil nemen, dan kan ik dit de ochtend van tevoren al voorprogrammeren en op 23.30 start de ontvanger zelf op om op te nemen.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6e754c4dWoz3Fs
Ik heb nu een Logper antenne vertikaal opgehangen.GekkePrutser schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:52:
[...]
Ik ben nu ook aan het kijken in Zaanstad (ik woon in het buitenland maar heb daar een Raspberry Pi hangen met RTLSDR stick er aan om op afstand de FTA kanalen te kunnen kijken). Maar ik zie deze volgens mij nog niet. Ik zie alleen de bekende kanalen. Wel heb ik alleen een simpele sprietantenne achter het raam staan (op zolder). Normaal is dat genoeg omdat ik de toren van wormerveer letterlijk kan zien vanaf dat raam.
Ik heb nu alle Digitenne signalen DVB-T2.
Ik ben nog een beetje aan het klooien, maar volgens mij gaat het nu zo:
23: Lelystad - 44 km Bouquet 3 DVB-T2
26: Almere - 29 km Bouquet 1 DVB-T2
28: Apeldoorn? - 78 km - Bouquet 5 DVB-T2 <-- voor deze moet ik echt veel moeite doen met uitrichten en dan ook nog Lelystad mee te pakken.
36: Lelystad - 44 km Bouquet 2 DVB-T2
47: Lelystad - 44 km Bouquet 4 DVB-T2
En hier een spectrum view van de Logper (gericht) antenne richting Apeldoorn:

En met de Discone (Rondstalend) antenne:

Wij hebben nu op dit moment nog twee koop tuners met smartcard en gratis digitenne in gebruik.
Ik eerste ontvanger gebruik ik thuis (nu nog een oude DVB-T digitenne ontvanger) in een hobbykamer om
dan wat reuring te hebben (de ene keer radio en de andere keer TV) op de achtergrond terwijl ik
daar dan bezig ben.
Maar ook gebruikten wij nu nog een tweede ontvanger / koop tuner met digitenne in onze caravan op
de camping op de veluwe (Gelderland).
Maar dat zou nu met ingang van deze maand (want Gelderland is deze maand om-ge-cat) betekenen
dat ik twee huur kastje met DVB-T2 tuner zou moeten gaan huren ( a 5 euries p.s. ) = 10 euries per maand.
* Dus extra dubbele kosten ten opzichten van het huidige kosteloze gebruik met de oude koop decoders in
combinatie met een KPN alles in één pakket.
Of we kunnen er voor kiezen om alleen één ontvanger te huren a 5 euries en die dan elke keer heen en
weer te zeulen. Maar dat vinden we in eerste instantie uiteraard weer zeer onhandig...
Dus mijn vraag is:
Is het CAS registratie nummer waarmee het eerste kastje dan officieel geregistreerd zal staan bij de KPN ook zoals bijvoorbeeld het geval is bij IP´nummers in combinatie met router-extenders op een of andere manier te klonen of softwarematig in combinatie met bijvoorbeeld een DBV-T2 stick aan te passen.
Want dan zou ik op een simpele manier het door mij gehuurde ZTE ZXV7200 CAS nummer van de
eerste ontvanger ook op de camping kunnen gebruiken. Dat laatste moet op zich geen conflict problemen opleveren want de decoders / ontvangers staan toch nooit en te nimmer op één en het zelfde tijdstip aan.
Want als ik op de camping aanwezig ben dan zijn we uiteraard niet gelijktijdig thuis
Dat zou voor mij een hoop rompslomp schelen. Hoor graag de juiste oplossingen of slimste ideeën.
[ Voor 7% gewijzigd door Marinus-Roro op 17-02-2019 14:10 ]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
404 Signature not found
Er kan sowieso geen confict zijn want er is alleen eenrichtingsverkeer van de DVB-zender naar de ontvanger, er gaat geen informatie terug.Marinus-Roro schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:26:
Want dan zou ik op een simpele manier het door mij gehuurde ZTE ZXV7200 CAS nummer van de
eerste ontvanger ook op de camping kunnen gebruiken. Dat laatste moet op zich geen conflict problemen opleveren want de decoders / ontvangers staan toch nooit en te nimmer op één en het zelfde tijdstip aan.
Als het makkelijk is om codes te klonen dan zal KPN maar weinig abonnementen verkopen, dus dat zullen ze wel onmogelijk hebben gemaakt.
denk dat ze sowieso wel (betalende) klanten gaan verliezen... met de huidige prijzen en beperkingenasmi schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:34:
[...]
Er kan sowieso geen confict zijn want er is alleen eenrichtingsverkeer van de DVB-zender naar de ontvanger, er gaat geen informatie terug.
Als het makkelijk is om codes te klonen dan zal KPN maar weinig abonnementen verkopen, dus dat zullen ze wel onmogelijk hebben gemaakt.

404 Signature not found
De eerste ontvanger zit toch bij het Digitenne abonnement? Wat moet je anders met een abonnement zonder ontvanger?Marinus-Roro schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:26:
Dat zou voor mij een hoop rompslomp schelen. Hoor graag de juiste oplossingen of slimste ideeën.
Nou denk het wel, want in de huidige vorm activeren ze immers toch ook de smartcard op afstand.asmi schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:34:
[...]
Er kan sowieso geen confict zijn want er is alleen eenrichtingsverkeer van de DVB-zender naar de ontvanger, er gaat geen informatie terug.
En die wordt dan toch ook uitgelezen dus moet er een vorm van identificatie zijn.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Klopt, maar dat is maar half waar. Bij een enkelvoudig digitenne abonnement zit één decoder bij de prijs in. Echter als je een alles in één thuis pakket afneemt van KPN zit daar voor de oude klanten ook een gratis digitenne abbo. in het pakket (net zoals er nu ook Spotify premium - nog voor de bestaande klanten gratis in het alles in een pakket zit)Edje_Kroketje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:02:
[...] De eerste ontvanger zit toch bij het Digitenne abonnement? Wat moet je anders met een abonnement zonder ontvanger?
Maar binnenkort moet je dus na de landelijke digitenne signaal omzetting nu ineens € 5 (dus ook voor de eerste decoder) binnen het gratis digitenne abbo. per maand gaan betalen.
Maar dat is ook hier eigenlijk niet helemaal het issue. Ik wil dan ook best (met lichte tegenzin
Maar ik wil niet de hele tijd deze decoder heen en weer zeulen van en naar de camping, en deze dan elke keer weer met een andere regiocode vervolgens de zenders opnieuw moeten installeren.
Maar eigenlijk vind ik het ook van de gekke dat ik nu voor elke ontvanger dus ineens € 5.00 p.s. moet betalen, terwijl ik nu reeds in het bezit ben van 2 officieel bij de KPN gekochte koop tuners en een TV insteek module die alle drie door deze zelfde KPN omzetting waardeloos zijn geworden.
En dat terwijl ik eigenlijk maar van een tv stream (of thuis / of op de camping) tegelijk gebruik wil en zal gaan maken.
En daarbij komt ook nog eens dat een gemiddelde winkelprijs voor een DVB-T2 unit maar rond de € 40.00 ligt.

[ Voor 39% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-02-2019 16:56 ]
En toch kan de gemiddelde DVB ontvanger met smartcard niet 'zenden'. Volgens mij doen ze iets 'slims', door op een aparte 'service' uit te zenden welke smartcards er actief zijn ofzo.Marinus-Roro schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:11:
[...]
Nou denk het wel, want in de huidige vorm activeren ze immers toch ook de smartcard op afstand.
En die wordt dan toch ook uitgelezen dus moet er een vorm van identificatie zijn.
Er wordt voortdurend een lijst met geldige smartcardnummers uitgezonden. De smartcard controleert zelf regelmatig of zijn nummer daar nog tussen zit en zo niet dan gaat het beeld op zwart. Communicatie terug naar de zender is dus niet nodig, en bij de zender is niet te zien of er 0, 1 of heel veel smartcards zijn die bij een nummer actief zijn en de smartcard zelf weet ook niet of er nog andere smartcards actief zijn op hetzelfde nummer.Marinus-Roro schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:11:
Nou denk het wel, want in de huidige vorm activeren ze immers toch ook de smartcard op afstand.
[ Voor 6% gewijzigd door asmi op 18-02-2019 20:12 ]
Hiermee ontvang ik T, maar nog geen T2.
Ik laat het jullie horen of ik eind 2019 T2 ontvang. Want ik woon in Zuid-Holland, en daar is het nog niet uitgerold.
Het is natuurlijk jammer dat de ingebouwde T-aansluiting van Philips HDTV uit 2009 niet geschikt is voor T2.
[ Voor 38% gewijzigd door MedionAkoya op 26-02-2019 22:47 ]
Trein?
Voor nu gebruik ik de FTA NPO kanalen op DVB-T2 nog in een testopstelling, met eerder genoemde antenne op zolder -> DVB-T2 stick voor Xbox -> Linux PC -> TVHeadend in SAT-IP modus voor TVHeadend op NAS. Ik zit nog te prakkiseren hoe ik de definitieve (zuiniger) opstelling maak. En dan de TVHeadend plugin voor KODI en "Dream player for tvheadend" voor AndroidTV.
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 27-02-2019 09:47 ]
Na juli is in heel Nederland DVB-T2 ontvangst mogelijk. Tot het eind van het jaar worden er nog kanalen aangepast om de 700 MHz band vrij te maken voor 5G. Alle kanalen hoger dan kanaal 48 vervallen dan voor Digitenne gebruik.MedionAkoya schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:43:
Ik laat het jullie horen of ik eind 2019 T2 ontvang. Want ik woon in Zuid-Holland, en daar is het nog niet uitgerold.
We hebben het standaard HD ontvanger van Digitenne in gebruik. Vlot kastje
Vreemd genoeg kreeg ik pas goed signaal toen ik de provincie op Groningen had gezet.. In de lijst Friesland aanklikken leverde 0 signaal op. We zitten wel op de grens met Groningen, zou de mast van Groningen dan dichterbij staan? (Hemelsbreed zitten we +- 30km van Hoogersmilde)
hier is leeuwarden hemelsbreed 25KM... Hoogersmilde 41,5
als ik hier meet krijg ik beter signaal vanuit Hoogersmilde dan vanaf Leeuwarden...
Naast het feit dat Hoogersmilde met 40KW staat te swingen tov 19.953KW van Leeuwarden..
hangt het zooitje in in Hoogersmilde ook wat hoger
404 Signature not found
Hoe zit het daar bij jouw met de ontvangst van de Duitse dvb-t2?franssie schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:36:
In Ferwert pak ik wel Leeuwarden maar een echt sterke zender is het niet nee. Dat zal met name met de hoogte te maken hebben, 20-kW zou toch voldoende moeten zijn voor die beperkte afstand.
Daar zou ik een yagi voor moeten gebruiken denk ik, Ferwert ligt net onder Ameland dus DE is nog wel een afstandje.PE4000 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:30:
[...]
Hoe zit het daar bij jouw met de ontvangst van de Duitse dvb-t2?