Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

BartDG schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:30:
Ik heb gemerkt dat de filmpjes op de website van nieuwsblad.be (Belgische krant) niet doorkomen en dit komt door mijn Pihole (gechecked door Pihole tijdelijk te disablen). Wat vreemd is, is dat ze op mijn desktop niet doorkomen (in geen enkele browser uiteraard), maar op mijn Samsung S8 mobiel wél gewoon doorkomen (terwijl die toch echt op hetzelfde LAN zit, weliswaar uiteraard via wifi).

Nu, ik zou vraag het nieuwsblad kunnen whitelisten, maar ik heb geen idee wat ik moet toevoegen aan de whitelist? Iemand dit dit wel weet?
Ik ben ook geïnteresseerd daarin het is mij nog niet gelukt heb zelfs is een 10 tal ad domeinen toegevoegd en het werkte niet. Hun html code is ook nodeloos ingewikkeld :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:56

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@BartDG @Tomsworld : Heeft dit dan niet geholpen =>

code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1844277?data[filter_keywords]=nieuwsblad.be

:?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BartDG
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-12 21:52
Nee. Als ik naar de Queries kijk bij het opvragen van zo'n pagina, dan zie ik een viertal zaken terugkeren die worden geblokkeerd. Als ik ze één voor één whitelist blijkt de video echter nog steeds niet te worden weergegeven. Duurt dat een tijdje vooraleer zo'n whitelist werkt? Of kan je dat forceren?

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 13-12 12:54

mswp

Wie Niet?

Ik heb gemerkt dat de filmpjes op de website van nieuwsblad.be (Belgische krant) niet doorkomen en dit komt door mijn Pihole (gechecked door Pihole tijdelijk te disablen). Wat vreemd is, is dat ze op mijn desktop niet doorkomen (in geen enkele browser uiteraard), maar op mijn Samsung S8 mobiel wél gewoon doorkomen (terwijl die toch echt op hetzelfde LAN zit, weliswaar uiteraard via wifi).

Nu, ik zou vraag het nieuwsblad kunnen whitelisten, maar ik heb geen idee wat ik moet toevoegen aan de whitelist? Iemand dit dit wel weet?
Zou het kunnen zijn dat je S8 4g combineert met wifi? Kijk even in de log van PiHole welke ip addressen allemaal geblokkeerd van vanaf de desktop.

😲

• BartDG
Geen idee, maar dat moet haast wel. Anders kan ik het ook niet verklaren. Het is natuurlijk wel zo dat ik op wifi dat ik niet de moeite ga doen om dan mijn 4G uit te schakelen. Maar toch zou dit in feite niet mogen, tenzij dit een soort van standaard setting is van Samsung.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

BartDG schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:15:
Geen idee, maar dat moet haast wel. Anders kan ik het ook niet verklaren. Het is natuurlijk wel zo dat ik op wifi dat ik niet de moeite ga doen om dan mijn 4G uit te schakelen. Maar toch zou dit in feite niet mogen, tenzij dit een soort van standaard setting is van Samsung.
Zou je wel verwachten, internet wordt geacht zelf-helend te zijn en als iets niet op de ene manier bereikt kan worden, moet het maar via een andere weg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:17

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het is wel een setting die je aan kan zetten, downloadbooster oid.
Het kan ook nog zijn dat de optie: Overschakelen naar mobiele gegevens (Schakel over naar mobiele gegevens wanneer uw Wi-Fi-internetverbinding langzaam of onstabiel is) aanstaat.

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:06
Het kan ook zijn dat op basis van de User-agent/viewport (mobiel versus desktop) je vanaf een ander domein dingen krijgt aangeleverd.

Probeer eens op je smartphone "Request desktop site"?

• BartDG
Guys, hoewel dit ook een klein mysterie is dat misschien leuk zou zijn om te weten hoe het komt, is dat iets dat wél werkt. :P
Ik zou het leuker vinden om een oplossing voor mijn probleem te vinden, nl. welke trackers is moet whitelisten om het op mijn desktop óók te doen werken. :)

• Freee!!

Freee!!

BartDG schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:51:
Guys, hoewel dit ook een klein mysterie is dat misschien leuk zou zijn om te weten hoe het komt, is dat iets dat wél werkt. :P
Ik zou het leuker vinden om een oplossing voor mijn probleem te vinden, nl. welke trackers is moet whitelisten om het op mijn desktop óók te doen werken. :)
Gewoon in de log kijken, wat er geblokkeerd wordt als je het probeert. Met een paar filters zou het snel genoeg gevonden moeten zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• BartDG
Dat dacht ik ook. Ik vond er zo'n viertal, maar zelfs na het whitelisten van deze werkte het nog steeds niet. Of werkt zo'n whitelist niet onmiddellijk? Kan je dat in dat geval dan forceren?

• Freee!!

Freee!!

BartDG schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:54:
Dat dacht ik ook. Ik vond er zo'n viertal, maar zelfs na het whitelisten van deze werkte het nog steeds niet. Of werkt zo'n whitelist niet onmiddellijk? Kan je dat in dat geval dan forceren?
Nooit problemen mee gehad, maar heb je daarna nog een keer in de list gekeken, of er misschien wat bij gekomen was? Soms roepen die scripts weer een ander script op een ander domein aan (en dat kan soms een paar niveaus diep gaan).

• BartDG
Ah, goeie tip, bedankt! Dat ga ik eens bekijken!

• nero355

nero355

BartDG schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:20:
Nee. Als ik naar de Queries kijk bij het opvragen van zo'n pagina, dan zie ik een viertal zaken terugkeren die worden geblokkeerd. Als ik ze één voor één whitelist blijkt de video echter nog steeds niet te worden weergegeven. Duurt dat een tijdje vooraleer zo'n whitelist werkt? Of kan je dat forceren?
Doe je wel een DNS Flush op zo'n moment samen met een Clear Cache van je browser :?

Blacklisten/Whitelisten doe ik bijna nooit, maar ik zou wel op zo'n moment met dit soort dingen rekening houden! ;)

Daarnaast moet je ook uitkijken met Chrome of Chromium based browsers, want die hebben een paar nare dingen die je het liefst altijd moet uitschakelen via de chrome://flags opties :
- QUIC protocol
- A-Sync DNS
- Allerlei andere troep die je lokale DNS server niet respecteert... :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BartDG
nero355 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:57:
[...]

Doe je wel een DNS Flush op zo'n moment samen met een Clear Cache van je browser :?
Euh, nee. Ik wist niet dat dit moest. Dat ga ik nu dus eens proberen, thx!

edit : help niet, helaas... ik word hier echt gek van. 8)7
nero355 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:57:
Daarnaast moet je ook uitkijken met Chrome of Chromium based browsers,
Ik gebruik Firefox, dus daar heb ik alvast al geen last van! :)

BartDG wijzigde deze reactie 17-11-2019 12:12 (5%)

• Tomovich
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-11 18:24
Is er ergens een blocklist om ook meldingen ivm cookies tegen te houden?

• nero355

nero355

BartDG schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:33:
Ik gebruik Firefox, dus daar heb ik alvast al geen last van! :)
Die is ook niet meer heilig te noemen wat mij betreft... :/

- F_J_K in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"
- nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"
- https://blog.powerdns.com...ing-dns-to-a-third-party/

:X Loop daar dus ook effe alle instellingen na en dan bedoel ik ook de opties die onder about:config zitten! :/
Tomovich schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:37:
Dat moet je in je browser regelen d.m.v. een add-on/extension :)

/EDIT :
Deze dus : CH4OS in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie" d:)b

nero355 wijzigde deze reactie 18-11-2019 20:58 (22%)

• BlackWhizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-12 22:42
Zijn er ervaringen met PiHole op een orangepi? Die is ietsje goedkoper als een raspberry pi, en heeft wel een lan aansluiting.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:55

Pierre

Zucht

BlackWhizz schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:32:
Zijn er ervaringen met PiHole op een orangepi? Die is ietsje goedkoper als een raspberry pi, en heeft wel een lan aansluiting.
Ik niet maar mijn Raspberry Pi heeft ook een lan aansluiting hoor.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Freee!!

Freee!!

Pierre schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:35:
[...]
Ik niet maar mijn Raspberry Pi heeft ook een lan aansluiting hoor.
En een Raspberry Pi 4 heeft zelfs een volledig werkende Orbitaausräumung in plaats van een via USB geknepen Gigabitaansluiting zoals voorgaande versies.

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:38

gas0line

Joomla ❤

Bedoel je Wifi?

Anyway, Ik draai een webcam op een Pi Zero en dat draait feilloos. Lijkt me dat Pi-hole ook geen enkel issue zou zijn. Ik heb een 2e besteld daarvoor maar nog niet geinstalleerd.

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• nero355

nero355

Volgens mij moet je daarop ARMbian draaien wat een Debian achtige is dus dat moet gewoon werken! :)

Als ze niet zo asociaal duur waren geworden dan had ik een tijdje geleden een exemplaar besteld om mee te spelen als Pi-Hole + UniFi Controller "on a budget!" :D

Die gekke dingen zijn grofweg twee keer zo duur geworden een tijdje geleden... :/
En dan kan je net zo goed gelijk een Raspberry Pi 3B kopen!

• BlackWhizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-12 22:42
Ik was wat snel in mijn verwoording wat wat verwarring veroorzaakte. Als ik een Raspberry Pi zou kopen zou het de Pi Zero geweest, de rest vind ik eerlijk gezegd gewoon te duur. Je kunt voor een 3b of 4 raspberry pi ook een prima 2e hands oud pctje voor kopen die veel meer kan.

Dus in mijn hoofd bleef de OrangePi of de PiZero over, 1 heeft een LAN aansluiting, de ander moet via een extern PCB of USB adapter een lan aansluiting krijgen. Ik vind prutsen best leuk, maar de betrouwbaarheid moet blijven dus liever zo min mogelijk extra PCB's eraan. Vandaar dat ik bij de OrangePi kwam.

Bedankt voor de informatie!

• JayOne
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19:43
BlackWhizz schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:09:
Ik was wat snel in mijn verwoording wat wat verwarring veroorzaakte. Als ik een Raspberry Pi zou kopen zou het de Pi Zero geweest, de rest vind ik eerlijk gezegd gewoon te duur. Je kunt voor een 3b of 4 raspberry pi ook een prima 2e hands oud pctje voor kopen die veel meer kan.

Dus in mijn hoofd bleef de OrangePi of de PiZero over, 1 heeft een LAN aansluiting, de ander moet via een extern PCB of USB adapter een lan aansluiting krijgen. Ik vind prutsen best leuk, maar de betrouwbaarheid moet blijven dus liever zo min mogelijk extra PCB's eraan. Vandaar dat ik bij de OrangePi kwam.

Bedankt voor de informatie!
Heb zelf de Pi-Zero icm deze USB-adapter al bijna een half jaar probleemloos draaien. Voeding (via een USB-poort van de router) en LAN in één.

What's the speed of dark?

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tomovich schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:37:
Tip: ga even zoeken bij google naar 'I dont care about cookies'. Dan vind je zowel voor Firefox als voor Chrome een extension. :)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• HansPoelmans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13-12 10:47
heb het gebruikt maar was frustrerend
sommige sites met externe vid's (die eigenlijk wel goed waren) werden geblokt.
ook na whitelisten van dat domein gaf geen oplossing.

mn vrouw vond het ook vervelend dat je bij de 1e google searches (adwords) niet naar de site werd gebracht :)

dusja... afvoeren

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

BlackWhizz schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:09:
Dat ben ik niet met je eens, het stroomverbruik van je oude pc vs een Pi is mega.

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14:54
HansPoelmans schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:39:
heb het gebruikt maar was frustrerend
sommige sites met externe vid's (die eigenlijk wel goed waren) werden geblokt.
ook na whitelisten van dat domein gaf geen oplossing.

mn vrouw vond het ook vervelend dat je bij de 1e google searches (adwords) niet naar de site werd gebracht :)

dusja... afvoeren
Dan rijst de vraag wie (of wat O-) ) gaat er afgevoerd worden :w

• nero355

nero355

@Comp User : Ik zou ook gewoon een andere website bezoeken en de vrouw vervangen! >:) :+
CH4OS schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:36:
Tip: ga even zoeken bij google naar 'I dont care about cookies'. Dan vind je zowel voor Firefox als voor Chrome een extension. :)
Dat is inderdaad de enige juiste oplossing! d:)b

• Comp User
nero355 schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:57:

@Comp User : Ik zou ook gewoon een andere website bezoeken en de vrouw vervangen! >:) :+

[...]
Proud to be a happy single man :9B

• Grim
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-12 16:55

Belg hier. Bij mij gaat het zonder problemen. Probeer deze blocklists eens toe te voegen en opnieuw te proberen: https://dbl.oisd.nl/

Steam: Grim

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:00
Iemand enig idee?

heb Pi-Hole geïnstalleerd en het leek erop alsof hij het zou moeten doen maar de status is volgends de admin pagina "Offline" en ik zie nu wél ads die ik tijdens het testen niet zag...?

Kwestie van aanzetten.

Nu nog kijken hoe ik de DNS in UniFI kan krijgen :+

Toppe wijzigde deze reactie 20-11-2019 11:48 (17%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Comp User
Gewoon het ip adres van de Pi-hole in het dns veld invullen.

Kijk verder anders eens hier naar.

Comp User wijzigde deze reactie 20-11-2019 12:20 (35%)

• loewie1984
  • Laatst online: 14:09

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:44:
Iemand enig idee?

heb Pi-Hole geïnstalleerd en het leek erop alsof hij het zou moeten doen maar de status is volgends de admin pagina "Offline" en ik zie nu wél ads die ik tijdens het testen niet zag...?

Kwestie van aanzetten.

Hoe ik het heb gedaan is in elk ubiquiti apparaat mijn pihole als DNS server aangegeven.

discogs

• Toppe
loewie1984 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:30:
[...]

Hoe ik het heb gedaan is in elk ubiquiti apparaat mijn pihole als DNS server aangegeven.
Heb in de WAN verbinding de Pi als DNS ingegeven, werkt prima :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Vinzz
  • Laatst online: 11:13
Ik gebruik een Orange Pi zero plus, met Armbian, wat een kale Debian is. Dit doe ik reeds sinds een jaar of 2. Daarbij op draait ik PiVPN wat een OpenVpn shell is. Ama.

Vinzz wijzigde deze reactie 20-11-2019 12:39 (6%)

• Toppe
1,055,477 domeinen geblokkeerd staan :+

Werkt prima!

Toppe wijzigde deze reactie 20-11-2019 13:19 (17%)

• BartDG
Grim schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:25:
[...]

Belg hier. Bij mij gaat het zonder problemen. Probeer deze blocklists eens toe te voegen en opnieuw te proberen: https://dbl.oisd.nl/
Bedankt voor de hulp, maar helaas leverde dit niets op. Nog steeds hetzelfde voor mij...

• nero355

nero355

Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:44:
Iemand enig idee?

Kwestie van aanzetten.

Gewoon zo :

Oude screenshot met maar 2 i.p.v. 4 hokjes voor DNS Server IP, maar je komt er wel uit denk ik :)
Comp User schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:19:
Gewoon het ip adres van de Pi-hole in het dns veld invullen.

Kijk verder anders eens hier naar.
Beetje een raar topic met een ander onderwerp IMHO, want hij wil iets met 1.1.1.1 doen en niet een alternatieve Interne DNS Server gebruiken ;)
loewie1984 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:30:
Statische IP adressen voor alle UniFi apparaten samen met Pi-Hole als DNS Server hier, maar mijn bedraade en WiFi Clients krijgen gewoon via DHCP de juiste instellingen :)
Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:34:
Heb in de WAN verbinding de Pi als DNS ingegeven, werkt prima :)
Sommige routers kunnen daarmee niet omgaan en zo krijg je ook nog eens alleen je Router als Client te zien in de Pi-Hole WebGUI dus al met al niet echt de meest handige optie... ;)

• Toppe
@nero355 klopt. Heb het ondertussen al aangepast, 100 keer op die pagina gezeten maar er overheen gelezen 😅

• Comp User
nero355 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:07:
[...]

[...]

Beetje een raar topic met een ander onderwerp IMHO, want hij wil iets met 1.1.1.1 doen en niet een alternatieve Interne DNS Server gebruiken ;)

[...]

[...]
Aangezien ik zelf een EdgeRouter heb en verder geen ervaring met de USG heb, heb ik alleen maar gekeken naar waar je de DNS kan instellen, aangezien dat de "vraag" van @Toppe was en ik het zelf op die manier heb ingesteld.
Gevalletje interpretatie denk ik :F

• Grim
BartDG schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:35:
[...]

Bedankt voor de hulp, maar helaas leverde dit niets op. Nog steeds hetzelfde voor mij...
Zijn er nog andere blocklists die je ingesteld hebt buiten de standaard lijsten?

• BartDG
[b]Grim in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"
Zijn er nog andere blocklists die je ingesteld hebt buiten de standaard lijsten?
Nee, ik gebruik enkel de standaard lijsten.

• breaker.evert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:22
Heb pihole op mij raspberry 2.

Deze komt uit 2011. Doe ik verstandig aan om naar PI 4 te gaan of heeft dit geen invloed op de verbinding omdat deze voorzien is van gigabit ethernet?

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17:26
Werkt ie goed zoals het hoort?
Ok, dan lijkt het me dat die RPi2 het blijkbaar aankan. Mooi toch 8) .

• Freee!!

Freee!!

Voor alleen Pi-Hole zou ik niet upgraden, maar als je een excuus zoekt om te gaan hobbyen, is het geen kwade.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17:26
Uit oogpunt van duurzaamheid en dus ook de huidige "stikstof" discussie, is het doorgaan van de RPi2 ook een mooie actie... de betere optie dus. _/-\o_

route99 wijzigde deze reactie 22-11-2019 09:12 (10%)

• nero355

nero355

Al die stikstof mag lekker stikken van mij, maar de 2B en 3B zijn wel de zuinigste bekabelde Pi's dus des te langer ze beschikbaar zijn, des te beter, want ze staan vaak 24/7 aan en des te minder ze verbruiken des te minder geld je kwijt bent aan de stroomkosten! :Y) 8) :*)

Want daar draait het tenslotte om in de wereld! }) :+

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:26
Vraagje..

Draai naast pihole nog meer software op mn rpi. Als ik dat probeer te benaderen ip:adres dan kom ik op de landingpage van de pihole. Is dit uit te schakelen?

Remco Tr wijzigde deze reactie 24-11-2019 15:38 (3%)

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:05
Remco Tr schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:36:
Vraagje..

Draai naast pihole nog meer software op mn rpi. Als ik dat probeer te benaderen ip:adres dan kom ik op de landingpage van de pihole. Is dit uit te schakelen?
@Remco Tr Als je het poortnummer van de applicatie erachter zet (bv: https://192.168.172.8:5038) dan kom je uit op de landingspagina van je applicatie.

De reden (en hier kijkt ik anderen aan voor bevestiging) is dat je op de Pi-Hole uitkomt omdat deze over poort 80 gaat en als eerste getriggered word.

CuBras wijzigde deze reactie 24-11-2019 15:49 (14%)

• Freee!!

Freee!!

Remco Tr schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:36:
Vraagje..

Zorg dat je alle software op eigen poorten kunt benaderen. Dit soort conflicten is dus een goede reden, om alles als Docker containers te draaien.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:31
gas0line schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:27:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, het stroomverbruik van je oude pc vs een Pi is mega.
Moah niet helemaal mijn oude pc (Intel NUC Kit DN2820FYKH) = 4.6 watt vs de pi met 3.6 watt noem ik anders wel te verwaarlozen.

Bedoel je een grote lompe desktop pc dan ben ik het met je eens, maar raspberry koop je vooral om de compactheid+energieverbruik+brandveiligheid/onderhoud, alleen om energieverbruik zou ik het ook niet snel doen als ik nog een PC had staan(trek de videokaart en andere niet nodige zaken eruit en hij wordt al een stuk zuiniger, gebruik bijv de igpu).

De tvt van de pi duurt best lang om dat terug te verdient hebben aan stroomkosten.
Maar goed ik draai het onder een VM zodat ik er nog meer zaken op de nuc kan draaien, wat de pi dus niet kan.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 24-11-2019 16:19 (24%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

mr_evil08 schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:04:
[...]

Moah niet helemaal mijn oude pc (Intel NUC Kit DN2820FYKH) = 4.6 watt vs de pi met 3.6 watt noem ik anders wel te verwaarlozen.

Bedoel je een grote lompe desktop pc dan ben ik het met je eens, maar raspberry koop je vooral om de compactheid+energieverbruik+brandveiligheid/onderhoud, alleen om energieverbruik zou ik het ook niet snel doen als ik nog een PC had staan(trek de videokaart en andere niet nodige zaken eruit en hij wordt al een stuk zuiniger, gebruik bijv de igpu).

De tvt van de pi duurt best lang om dat terug te verdient hebben aan stroomkosten.
Maar goed ik draai het onder een VM zodat ik er nog meer zaken op de nuc kan draaien, wat de pi dus niet kan.
Hij gaf aan een oude pc, je kan natuurlijk altijd spijkers op laag water gaan zoeken he.

• nero355

nero355

mr_evil08 schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:04:

De Pi kan Docker draaien tegenwoordig, maar goed... Moet je maar net zin in hebben en zo! :)

Wat ik me afvroeg als eigenaar van dezelfde Intel NUC : Wat draai je erop en hoe heb je het verbruik gemeten :?

Ik heb namelijk ongeveer dezelfde plannen voor in de toekomst eventueel, want lekker alles vanaf een SSD of hele grote HDD draaien en zo!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:31
nero355 schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:38:
[...]

De Pi kan Docker draaien tegenwoordig, maar goed... Moet je maar net zin in hebben en zo! :)

Wat ik me afvroeg als eigenaar van dezelfde Intel NUC : Wat draai je erop en hoe heb je het verbruik gemeten :?

Ik heb namelijk ongeveer dezelfde plannen voor in de toekomst eventueel, want lekker alles vanaf een SSD of hele grote HDD draaien en zo!
TP-link "slimme" stekker met energiemanager, 36watt adapter betekend niet daadwerkelijk 36watt uit het stopcontact komt.

NUC> Windows 10 + Vmware, bewust VM vanwege schaalbaarheid/alle kanten op kunnen en terug in de tijd mocht iets mis gaan, vroeger kon je helemaal opnieuw beginnen mocht iets serieus verknallen.

Win10 als hoofd OS moet er nog af, stond er nog op en geeft wat overhead.

CPU 4% op 0,50ghz, GPU etc uit, energiebesparing aan.
Alles beneden 10 watt stroomverbruik is geen discussie waard.
Adapter en behuizing voelen gewoon "koud".

Pi is leuk voor specifieke doeleinden, nuc is breder inzetbaar, meer ram etc.
Later komen er nog wel meer VM,s bij.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Nobby
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:46

Nobby

Nuts!

Is er een manier om alles met "Hazes" te blocken? Ik heb het geprobeerd maar ik wil niet de hele telegraaf.nl PiHolen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat is helaas de enige optie... (idem met ad.nl).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• nero355

nero355

mr_evil08 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:04:
NUC> Windows 10 + Vmware, bewust VM vanwege schaalbaarheid/alle kanten op kunnen en terug in de tijd mocht iets mis gaan, vroeger kon je helemaal opnieuw beginnen mocht iets serieus verknallen.

Win10 als hoofd OS moet er nog af, stond er nog op en geeft wat overhead.
Ga je toevallig Proxmox draaien ?!

Dat is namelijk wel wat ik van plan ben uiteindelijk! :)
CPU 4% op 0,50ghz, GPU etc uit, energiebesparing aan.
Alles beneden 10 watt stroomverbruik is geen discussie waard.
Adapter en behuizing voelen gewoon "koud".
NICE! :)
Pi is leuk voor specifieke doeleinden, nuc is breder inzetbaar, meer ram etc.
Later komen er nog wel meer VM,s bij.
De NUC was tot nu toe altijd mijn Mini HTPC zeg maar, echter is dat niet meer echt van toepassing nu er H.265 content en dergelijke bestaat dus wordt het tijd om dat anders op te lossen en wat anders met de NUC te gaan doen! :Y)

• yayo
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-12 14:00
nero355 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:21:
[...]

Ga je toevallig Proxmox draaien ?!

Dat is namelijk wel wat ik van plan ben uiteindelijk! :)

[...]

NICE! :)

[...]

De NUC was tot nu toe altijd mijn Mini HTPC zeg maar, echter is dat niet meer echt van toepassing nu er H.265 content en dergelijke bestaat dus wordt het tijd om dat anders op te lossen en wat anders met de NUC te gaan doen! :Y)
Heb hier de nuc 2820fykh draaien met proxmox. Heeft de maximale 8gb mem en een ssd van 500gb.

Gebruikt hier rond de 6watt met 6 vm`s:

Pihole1 en PiHole2
Unifi Controller
Omv (achter vpn vlan om torrents te downloaden)
Debian1 (achter vpn vlan om soms torrent te zoeken)
Windows Server 2012 R2 om soms wat te testen.

Draait al jaren als een zonnetje voor maar 6watt :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:26
Weet iemand een goede how to om pihole in een container te draaien. Dit is geheel nieuw voor mij dus heb alle stappen nodig ;)

• MJV
  • Laatst online: 13:06
Remco Tr schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:01:
Weet iemand een goede how to om pihole in een container te draaien. Dit is geheel nieuw voor mij dus heb alle stappen nodig ;)
Sinds versie 4 werkt het bijna helemaal out of the box. Alleen zonder hostnames. Als je die wel wil zijn er diverse mogelijkheden afhankelijk van de omgeving waarin je dit wil doen. Google maar eens :).

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17:22
Nobby schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 01:50:
Is er een manier om alles met "Hazes" te blocken? Ik heb het geprobeerd maar ik wil niet de hele telegraaf.nl PiHolen.
:+ God ja, ik moest wel lachen toen ik dit las, van de week dacht ik ook nog: wat verschrikkelijk irritant dat die vent mij met allerlei nieuws bereikt. Daar moet wel de grootste PR machine ooit achter zitten.

Ik lees selectief maar verder vrij weinig nieuws, heb geen google account op mijn android telefoon, maar hazes nieuws bereikt mij in overvloed op allerlei manieren.

Het zou wel heel fantastisch zijn als iemand hier een Hazes-Hole variant kan maken _/-\o_ ik heb er helaas de kennis niet voor.

• Deshmir
  • Laatst online: 20:11
Zolang de url iets van Hazes bevat kan je met een online regex tool wel het eea testen.
Dat gooi je dan weer in pihole.
Haalt dan alleen niet de previews op de homepages weg :+

• S1nas
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-12 14:48
Iemand verstand hoe regexes netjes werken icm pihole blacklists?

Ik zit te kijken of de scam urls wat generieker geblokt kunnen worden, bv als het domein incl subdomeinen meer als 2 dots bevat. Veel urls beginnen hetzelfde als de bankomgevingen, maar eindigen net wat anders.

Wat voorbeelden van scam urls:

https://mijn.ing.nl.melding-104.site/
https://bankieren.raboban...gen/start_uw_aanvraag.php

Blijkbaar pakken ze tegenwoordig het eerste hetzelfde als wat de bank heeft, maar dat als subdomein van een ander domein. En gezien die domeinen makkelijk aangevraagd kunnen worden, dacht ik misschien dat het handig was om te kijken of het dan te blokken is op meerdere punten voor de / of bv bekende bank urls een aparte regex van bv bankieren.rabobank.nl dat hier achter nl direct een / moet komen in plaats van weer een punt.

Of is dit totaal niet logisch gedacht?

Ik heb al wat regex tests online opgezocht, maar ik verzuip compleet doordat ik geen idee heb waar wat voor staat en hoe het werkt.

Mocht iemand een idee hebben, of een heel ander idee waarom dit niet handig zou zijn, dan hoor ik dat graag :)

S1nas wijzigde deze reactie 28-11-2019 20:56 (13%)

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-12 08:56

Dutchess_Nicole

Out & Proud Trans Girl

S1nas schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:10:
Iemand verstand hoe regexes netjes werken icm pihole blacklists?

Ik zit te kijken of de scam urls wat generieker geblokt kunnen worden, bv als het domein incl subdomeinen meer als 2 dots bevat. Veel urls beginnen hetzelfde als de bankomgevingen, maar eindigen net wat anders.

Wat voorbeelden van scam urls:

Blijkbaar pakken ze tegenwoordig het eerste hetzelfde als wat de bank heeft, maar dat als subdomein van een ander domein. En gezien die domeinen makkelijk aangevraagd kunnen worden, dacht ik misschien dat het handig was om te kijken of het dan te blokken is op meerdere punten voor de / of bv bekende bank urls een aparte regex van bv bankieren.rabobank.nl dat hier achter nl direct een / moet komen in plaats van weer een punt.

Of is dit totaal niet logisch gedacht?

Ik heb al wat regex tests online opgezocht, maar ik verzuip compleet doordat ik geen idee heb waar wat voor staat en hoe het werkt.

Mocht iemand een idee hebben, of een heel ander idee waarom dit niet handig zou zijn, dan hoor ik dat graag :)
Hou in de gaten dat het werken met regex's nogal een intensief klusje is: voor simpele matches ben je al snel klaar maar zodra je met backreferences etc.. wil gaan werken wordt het al snel gelijk aan lijnruis.

Iig is voor de voorbeelden die jij aangaf het volgende al genoeg:

code:
1
https?:\/\/(.*\.){3,}.+\/

Op de volgende set aan urls zal deze er alleen uit pikken wat niet voldoet aan je "2 punten" regel

code:
1
2
3
4
https://mijn.ing.nl/
https://rabobank.nl/

Maar ja als er dus een legitiem domein is dat wel meer dan 1 subdomein heeft dan zal die ook geblokkeerd worden dus use at your own risk!

Ik gebruik overigens https://regexr.com/ om dit soort dingen snel te testen dus voel je vrij om de bovenstaande dingen in die of een andere regex site te plakken en ermee te spelen! :*)

Mijn transitie timeline!
mijn transitie fonds!

• MdBruin
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:59
Is het niet makkelijker om de geldige adressen te whitelisten en de rest (eventueel met een regex) op de blacklist. Dit heeft natuurlijk wel als nadeel dat als de bank een adres wijzigt dat je dan ook moet gaan wijzigen.

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:19
Ok nieuw in pihole :)
MAar het werkt..

Ik heb alles geblacklist van deze lijst
https://firebog.net/

Al enkele op whitelist maar nog niet genoeg denk ik
facebook wordt volledig geblocked.
Welke moet ik hiervoor open zetten? Maar ook zo dat het net genoeg is en niet teveel open?

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
skank schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:26:
[...]
Welke moet ik hiervoor open zetten? Maar ook zo dat het net genoeg is en niet teveel open?
Te veel is minder dan genoeg..... ;)
Begin gewoon met de default blacklists die je bij de installatie van Pi-hole krijgt.
Zie je dan ergens nog irritante rommel dan kan je altijd nog extra lijsten gaan gebruiken.

• JayOne
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19:43
skank schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:26:
Ok nieuw in pihole :)
MAar het werkt..

Al enkele op whitelist maar nog niet genoeg denk ik
facebook wordt volledig geblocked.
Maak gebruik van de standaardlijsten, aangevuld met https://dbl.oisd.nl. Werkt perfect tot dusver.

What's the speed of dark?

• skank
Iemand anders raadde die lijsten van firebog aan

Soit ik laat het nu ff zo, de vraag was, hoe ik facebook terug kan whitelisten maar niet de reclame binnen fb
dus welke moet ik whitelisten? iemand een idee?

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
skank schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:14:
Iemand anders raadde die lijsten van firebog aan

Soit ik laat het nu ff zo,
Jouw keus, maar hou dan een tijdje goed het Audit log in de gaten, het zou wel eens kunnen dat je meer moet gaan whitelisten.

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13:09
@skank

dit is mij FB whitelist lijstje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
0-edge-chat.facebook.com
2-edge-chat.facebook.com
3-edge-chat.facebook.com
4-edge-chat.facebook.com
5-edge-chat.facebook.com
edge-chat.facebook.com
connect.facebook.net
l.facebook.com
lm.facebook.com
static.xx.fbcdn.net
upload.facebook.com
www.facebook.com
facebook.com
fb.me

mogelijk heb ik te veel gewhitelist. zou beginnen met facebook.com, www.facebook.com
als FB volledig is geblokkeerd is het goed mogelijk dat whatsapp ook geblokkeerd wordt...

mijn blocked domains is momenteel 3.41 mil, pi-hole blokkeerd momenteel wel iets te veel hier...

Fan van: Ubiquiti Unfi, Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer. Meer een Lurker dan een Reaguurder.

• skank
graph.facebook.com
graph.instagram.com
edge-mqtt.facebook.com

zijn dat die?
moet ik die whitelisten?

• skank
geenwindows schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:28:
@skank

dit is mij FB whitelist lijstje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
0-edge-chat.facebook.com
2-edge-chat.facebook.com
3-edge-chat.facebook.com
4-edge-chat.facebook.com
5-edge-chat.facebook.com
edge-chat.facebook.com
connect.facebook.net
l.facebook.com
lm.facebook.com
static.xx.fbcdn.net
upload.facebook.com
www.facebook.com
facebook.com
fb.me

mogelijk heb ik te veel gewhitelist. zou beginnen met facebook.com, www.facebook.com
als FB volledig is geblokkeerd is het goed mogelijk dat whatsapp ook geblokkeerd wordt...

mijn blocked domains is momenteel 3.41 mil, pi-hole blokkeerd momenteel wel iets te veel hier...
aha
daar heb ik iets aan!
ik heb momenteel 3,5 miljoen blocked
zal idd beginnen met die 2

edit: nu is het terug bereikbaar met die 2, maar er is toch nog iets mis met de foto's en de chat

skank wijzigde deze reactie 04-12-2019 11:32 (5%)

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 19:52
skank schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:30:
[...]

aha
daar heb ik iets aan!
ik heb momenteel 3,5 miljoen blocked
zal idd beginnen met die 2

edit: nu is het terug bereikbaar met die 2, maar er is toch nog iets mis met de foto's en de chat
Query log al bekeken? Daar zou ik beginnen. Daar kun je zien wat er (misschien onterecht) geblokkeerd word.

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:12

DaRoot

Some say...

Remco Tr schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:01:
Kijk anders hier op het forum eens: [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Deshmir
skank schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:29:
graph.facebook.com
graph.instagram.com
edge-mqtt.facebook.com

zijn dat die?
moet ik die whitelisten?
Graph.instagram staat bij ons op de blocklist en Insta werkt gewoon (browser en app).
Ik zou die samen met graph.fb lekker op blocked laten staan.

Edge.mqtt lijkt me functionaliteit van Edge om notificaties te sturen binnen de browser Edge

Deshmir wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:48 (11%)

• skank
ah ok dan blokkeer ik die terug

Ik heb wel enkele fotos/afbeeldingen die niet laden op fb, geen idee wrm

idem als iemand een foto stuurt via messenger, is het leeg..

skank wijzigde deze reactie 04-12-2019 16:40 (23%)

• Grim
skank schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:17:

Ik heb wel enkele fotos/afbeeldingen die niet laden op fb, geen idee wrm

idem als iemand een foto stuurt via messenger, is het leeg..
Zelf wat onderzoek doen wordt geapprecieerd op Tweakers.
Nogmaals:
TheovdS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:03:

Query log al bekeken? Daar zou ik beginnen. Daar kun je zien wat er (misschien onterecht) geblokkeerd word.

• Deshmir
@skank beste is om 1 device langs pihole te laten lopen en dan tail log aan zetten.

Je kan dan enigszins controleren waar het precies mis gaat.

• skank
Ja krijg nu al meer binnen ;) video en afbeeldingen via chat ook terug dankzij de query log idd

• najtram
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-12 09:24
Ik heb b.scorecardresearch.com en tag.aticdn.net toegevoegd en ik kan weer kijken via de samsung npo start app .
Super, werkt bij mij ook weer!

• juliank
  • Laatst online: 13-12 14:44
nou ik heb een stalker gevonden, events.gfe.nvidia.com, ruim 4duizend requests meer van blocked domains dan andere

juliank wijzigde deze reactie 06-12-2019 18:48 (32%)

• nero355

nero355

juliank schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:47:
nou ik heb een stalker gevonden, events.gfe.nvidia.com, ruim 4duizend requests meer van blocked domains dan andere [Afbeelding]
Dat komt omdat je die blokkeert, terwijl daar volgens mij totaal geen reden voor is :?

Mijn nVidia Shield TV Console heeft de afgelopen 24 uur in ieder geval niet zoveel dat adres zitten spammen dus er zal ook niks plat zijn geweest bij nVidia denk ik :)

• juliank
nero355 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:09:
[...]

Dat komt omdat je die blokkeert, terwijl daar volgens mij totaal geen reden voor is :?

Mijn nVidia Shield TV Console heeft de afgelopen 24 uur in ieder geval niet zoveel dat adres zitten spammen dus er zal ook niks plat zijn geweest bij nVidia denk ik :)
Het programma van hun nvidea experience probeert contact te leggen

• nero355

nero355

juliank schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 01:49:
Het programma van hun nvidea experience probeert contact te leggen
Daar zijn een aantal opties voor :
- Geforce Experience niet installeren.
- Bij de kale driver de boel uitvinken.
- De hele zooi slopen, voordat je de driver installeert!

Zo zie ik dus mijn eigen PC nooit verbinding zoeken met nVidia, omdat ik alleen de driver installeer en de Telemetry heb uitgevinkt! :)

• juliank
nero355 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:06:
[...]

Daar zijn een aantal opties voor :
- Geforce Experience niet installeren.
- Bij de kale driver de boel uitvinken.
- De hele zooi slopen, voordat je de driver installeert!

Zo zie ik dus mijn eigen PC nooit verbinding zoeken met nVidia, omdat ik alleen de driver installeer en de Telemetry heb uitgevinkt! :)
Dat is dus het probleem, alles staat uitgevinkt ik heb zelfs contact gehad met hun technische support livechat.

• Mexxus
  • Laatst online: 13-12 17:46
Nieuw hier met Pi-Hole. Ik heb pi-hole geïnstalleerd op een VPS en inmiddels een boek lijsten toegevoegd aan de hand van wat ik hier aantrof. Ik heb in mijn laptop (Macbook) rechtstreeks het IP adres van mijn pi-hole ingesteld als DNS, zonder secondairy DNS. URL's die ik handmatig aan de blacklist heb toegevoegd, komen echter gewoon door. Het vreemde is dat als ik de URL's check op mijn server zelf, ik 0.0.0.0 terug krijg (verwacht), maar op mijn Macbook niet..

Op de server:

code:
1
2
3
4
martinvd@ubuntu-s-1vcpu-1gb-ams3-01:~$ host s0.2mdn.net
s0.2mdn.net has address 0.0.0.0
s0.2mdn.net has IPv6 address ::
s0.2mdn.net is an alias for s0-2mdn-net.l.google.com.

Op mijn Macbook:

code:
1
2
3
lookup is gestart…

s0.2mdn.net -> 172.217.168.198

Ik heb in mijn Macbook de DNS al eens geflusht server opnieuw opgestart en zelfs in mijn router het IP-adres van pi-hole als DNS ingesteld. Lijkt niet te werken.

Iemand enig idee?

• nero355

nero355

Dat is leuk, maar dit klinkt minder leuk :
Ik heb pi-hole geïnstalleerd op een VPS en inmiddels een boek lijsten toegevoegd aan de hand van wat ik hier aantrof.
Ik heb in mijn laptop (Macbook) rechtstreeks het IP adres van mijn pi-hole ingesteld als DNS
Vertel me alsjeblieft dat je dat via iets van OpenVPN of zo doet :?

En zo niet lees dan eens dit door : https://docs.pi-hole.net/guides/vpn/overview/

TL;DR : Pi-Hole direkt aan het internet hangen zonder enige bescherming is niet bepaald een strak plan zeg maar... ;)

• skank
Hoi

Ik draai nu een tijdje hassio met daarop pihole en unifi controller als addon

Dat lukt ferm goed!

Ik wil nu een stapje verder namelijk:
- me beschermen tegen een crash van de ganse pi (lees sd kaart)
- automatische updates van die hassio en die addons (of gebeurd dit al?)
- een backup hebben van de unifi controller ook
- een backup van alles

Hoe ga ik hiet nu best voor tewerk?

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:34
@skank, je kan deze vraag beter stellen in: Raspberry Pi - deel 2

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• skank
oei mn excuses idd, ik dacht dat ik daar zat

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12-12 23:15
skank schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:31:
[...]
oei mn excuses idd, ik dacht dat ik daar zat
Nog beter in het HomeAssistant / Hass.io topic. Zetje in de juiste richting: installeer de addon hassio auto backup en alles is voor je geregeld.

• skank
gastje01 schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:02:
[...]

Nog beter in het HomeAssistant / Hass.io topic. Zetje in de juiste richting: installeer de addon hassio auto backup en alles is voor je geregeld.
thx
welk topic is dat? Ik vindd wel een home assistant, maar niet de combo met hass.io

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:53
Sinds kort ben ik bezig met Domoticz in huis, via dat topic kwam ik met Pi-Hole in aanraking. Ik heb het inmiddels geïnstalleerd via de handleiding die ik hier gevonden heb op Tweakers, dank daarvoor!

Als ik nu naar het ip-adres van de Pi ga: bijvoorbeeld 192.168.1.1/admin dan krijg ik de melding dat dit niet wordt beheerd:

code:
1
404 Site 192.168.1.1 is not served on this interface

Op poort 80 wordt immers Caddy aangeroepen maar er is zojuist ook lighttpd geïnstalleerd, op diezelfde poort?
Echter kan ik de webUI niet bereiken op het IP-adres waar Pi-Hole op draait. Op mijn Pi draaide voorheen ook al Domoticz, Monit, Unifi Controller en Caddy server voor reverse proxy. Ik heb het in die volgorde geinstalleerd. Ik vermoed dat het niet kunnen bereiken van de Pi-Hole webUI veroorzaakt wordt door Caddy. Iemand hier ervaring mee? Of ervaring met die combinatie?

Danku!

Peutpeut wijzigde deze reactie 10-12-2019 22:12 (20%)

• nero355

nero355

Peutpeut schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:56:
Op poort 80 wordt immers Caddy aangeroepen maar er is zojuist ook lighttpd geïnstalleerd, op diezelfde poort?

Caddy server voor reverse proxy.

Ik vermoed dat het niet kunnen bereiken van de Pi-Hole webUI veroorzaakt wordt door Caddy. Iemand hier ervaring mee? Of ervaring met die combinatie?
Gewoon Pi-Hole naar een andere poort moven en Caddy dat laten oppakken als Reverse Proxy natuurlijk, want twee keer poort 80 gaat hem niet worden! :)

Of je moet met alias interfaces aan de slag willen... Pick your poison! :Y)

• Peutpeut
nero355 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:20:
[...]

Gewoon Pi-Hole naar een andere poort moven en Caddy dat laten oppakken als Reverse Proxy natuurlijk, want twee keer poort 80 gaat hem niet worden! :)

Gelukt, thanks! Nu op zoek naar een lijst om van zoveel mogelijk ads af te komen :)

• Freee!!

Freee!!

nero355 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:20:
[...]

Of echt grof worden en je Pi-Hole een eigen IP-adres geven ;)
Peutpeut schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:02:
[...]
Gelukt, thanks! Nu op zoek naar een lijst om van zoveel mogelijk ads af te komen :)
De standaard lijsten, die met de installatie meekomen, zijn ruim voldoende voor een eerste begin.

Freee!! wijzigde deze reactie 11-12-2019 14:06 (27%)

• Peutpeut
Dat ga ik eens afwachten inderdaad, ik heb nu een aantal devices ingesteld om het uit te proberen. Anders maak ik hier ruzie als straks het eea onbedoeld geblokkeerd is :)

Grootste wens is om van alle ads af te komen voorafgaand aan videos op NPO, Videoland, YouTube etc.

• Freee!!

Freee!!

Peutpeut schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:08:
Dat ga ik eens afwachten inderdaad, ik heb nu een aantal devices ingesteld om het uit te proberen. Anders maak ik hier ruzie als straks het eea onbedoeld geblokkeerd is :)

Grootste wens is om van alle ads af te komen voorafgaand aan videos op NPO, Videoland, YouTube etc.
YouTube gaat niet lukken, die komen meestal zelf ook van YouTube.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True