RoosW schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:45:
[Afbeelding]
Tja, dan koop je een huis in Almere, en hoe ziet je tuin er dan uit? Een gevangenis luchtplaats..
Onderhoudsvriendelijk noemt men dat alhier, of eigenlijk, wat je krijgt als je grote groepen mensen van driehoog achter in Amsterdam naar een eengezinswoning met tuin gooit.
Miep, wat is die groene zooi achter ons huis? Miep: "Geen idee, trek er maar uit en gooi er tegels in, daar heb je ten minste wat aan.
Betondorp bestaat al, maar je zou Almere kunnen hernoemen.
Het percentage 'Onderhoudsvriendelijke' luchtplaatsen is bizar hoog vergeleken met de rest van Nederland.
Maar goed, twee badkamers bleken door te lekken (de muren) zonder dat de bouwinspecteur dit vastgesteld had (echt waar huur je zo een kwibus nou voor in??) dus daar ging het budget voor keuken en tuin.
De keuken pre-corona gedaan, de voortuin een paar weken geleden, en nu al weken wachten op een offerte om onze luchtplaats weer in een tuin om te toveren.
Al wachtend meteen een ander verlangen ingevuld, een kasje om tomaten en aardbeien in te groeien.
Een heel simpel el-cheapo dingetje, vooral omdat ik mij het hubeskelubes

schrok van de prijzen van wat fatsoenlijkere constructies.
Dan bedoel ik die met glas natuurlijk.
Dit was drie tientjes, een leuke start zeg maar, en als het succesvol is, vervangen we het in een paar jaar wel voor een grotere van glas.
3 verschillende tomaten (Cherry, Vlees & Normaal) en 4 aardbeienplanten van 3 verschillende soorten, het zal mij benieuwen, hopelijk kunnen we van de zomer in een nieuw aangelegde tuin genieten van onze eerste oogst