Gisteren eindelijk droog, alles gemaaid, had eerder al het veld wat groter gemaakt door een hek weg te halen (makkelijker maaien) en een beetje draadalg uit de sloot gebaggerd toen de wind gunstig stond.
En vandaag begonnen met de liguster eens te kortwieken, die groeiden wat extreem inmiddels..
Lekker dagje vandaag, zonnetje, weinig wind.
Van ontploft (rechts) naar weer een strak haagje.
Geeft wel voldoening.
Wel een touwtje gespannen voor het lange rechte stuk, bij het hek loopt het iets op met de parkeerplaats mee.
Maar lekker met de
telescopische heggenschaar van de Lidl, die hangt lekker aan je schouder/nek en is in balans.
Scheren gaat supermakkelijk en door de lengte sta je wat op afstand zodat je beter overzicht hebt wat je doet. Het handvat is draaibaar en het mes in hoek verstelbaar, absolute topper als je hem door hebt.
Dus geen lamme armen en natuurlijk is een trap niet nodig.
Edit 13-7 Vandaag dat andere stukje ontplofte heg ook gedaan. Omdat ik die echt ver teruggesnoeid heb was het wat meer werk ivm al dikke takken. Hij was eerder groter gelaten.
En dan is het grind weer aan de beurt........dat groeit al weer lekker dicht.
Verder hebben de meeste vogels inmiddels jongen.
De zwaluwen hebben 4 jongen grootgebracht in de schuur.
En toen ik ging kijken waar ze gebleven waren, die konden toch nooit met zijn 5-en of 6-en in zo`n klein nestje.........bleek dat ze gewoon dat nestje een stuk groter gemaakt hadden.
Dit is een koolmeesje dat net haar jongen gevoerd had, die vloog telkens na 5 minuten uit om nieuw voer te halen.
De twee spechten hebben twee jongen, dat is geweldig om te bekijken hoe die gevoerd worden.
Hier eentje.
De twee vlaamse gaaien hebben ook twee kleintjes die meekomen om gevoerd te worden. Ook prachtvogels om te bekijken.
En de eend (een van de, maar eigenlijk de huiseend) heeft twee jongen groot weten te brengen van de acht.
En dan zijn er nog meer eenden, futen, meerkoetjes, waterhoentjes, merels, ganzen en zwanen met jong. Een vogelparadijsje.
Er is zelfs een merel die als ik met onkruid bij de hortensia`s/knotwilgen bezig ben, op een meter of twee van me af komt zitten, die krijgt een wormpje toegegooid natuurlijk. Dat is neem ik aan dezelfde die er steeds was toen ik die hortensia`s de grond in boorde, toen was er ook één niet schuwe merel.
En het begon met één, maar inmiddels zijn een paar parkieten ook zo slim om onder de pindakorven op de grond te fourageren, net als alle andere vogels, ipv met zijn twintigen ruzie maken wie aan de korf mag.
Het zijn namelijk zulke verkwistende eters dat ze onderhand de helft van wat ze pakken op de grond laten vallen.
Dit is het eerste jaar dat ze ook op de grond komen.
Echt grappig als ze een pinda dan met één pootje pakken en daar dan van gaan zitten eten, balancerend op het andere pootje. Echt op zijn papegaais.
En dit was echt heel grappig, hoe goed kijkt iedereen.........
Omdat ik twee extra ramen in de serre had geplaatst stoorde me de oude put, die was ongebruikt en een overblijfsel van de gierput. Hier werd de gier van de varkensboerderij ooit uitgezogen, eronder zit een groot reservoir.
Uurtje hakken terwijl niemand er was, en hopla, foetsie (de tegel en bloembak stonden er eerder ook op).
Na anderhalve week ben ik maar eens gaan vragen aan de mensen die altijd roepen dat ze echt alles zien of ze niets veranderd zagen aan de tuin.................
En dan nog niets zien, zelfs als ze gewezen worden waar dat ongeveer zou moeten zijn.
Ik heb het ze uiteindelijk maar verteld.
[
Voor 117% gewijzigd door
Teijgetje op 13-07-2020 23:11
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.