@
Hmmbob
Je kijkt van
Vinkeveen richting A2, de bomenrand in de verte is ca 2,8 tot 3 km verderop.
Eigenlijk kijk ik als ik rechtdoor kijk tegen de kaasboerderij van van der Arend aan. (waar ik natuurlijk mijn kaas en (rauwe) melk haal).
Achter ons is beschermd vogelbroedgebied, toegang verboden, en weiland. Daar komt dus ook nooit bebouwing, hooguit wat koeien.
De hoogspanningsmasten die je in de verte ziet, staan naast de A2. `s Avonds zie je de verlichting van de A2 ruim 5 km verderop als kerstversiering/lichtsnoer.
@
Ingelogd
Het is inderdaad een Duitse kabouter.
Het ligt er maar aan hoe je hem bekijkt.
Hij is oud en zijn lantaarntje kwijt....
Het is dus niet zo`n licht maar hij past goed op de aardbeien.
Maar het is inderdaad geen straf om hier Corona-huisarrest te hebben.
En lekker bezig geweest in Coronatijd.......
Het was hier van je JAJAJIPPIEJIPPIEJEE
De hele bomenstrook die op Google maps/streetview nog te zien is op de landtong en het veld heb ik gekapt, samen met wat boompjes van de buren.
De twee grote schuine wilgen (45 cm diameter stam) heb ik met de juiste wind, en scharnier, met behulp van een touwtje aan de maaitractor, simpel ons land op kunnen laten vallen.
De overgroeide sloot is weer een brede sloot.
klik voor groot.
Dat was teveel voor mijn kleine 5 PK hakselaartje, dus een beetje hulp ingeroepen van de buurman.
Die perste het in bijna drie uur door zijn hakselaar.........
Het grasveld vond zo`n zware 3-ledige combi (die bak was 2x helemaal vol) niet zo top, gelukkig was het toen al een tijdje droog en was het veld hard.
:strip_exif()/f/image/fbmOq4XQXA3jcjnDy2WTagCJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het daarna platgewalst en gedresst met grond zodat alles weer vlak was.
De takjes leverden 16m³ snippers op, daar liggen er nu nog 4 van denk ik. De rest is al uitgestrooid.
De stronken en stammen zijn naar thuisstokers gegaan.
Zij blij en ik blij dat er drie tandemassers en wat karretjes vol weg gingen.

De rest kon met onze "kleine "hakselaar, vnl bramentakken, oud riet en wat takken die overbleven, voordat het de composthoop op kon.
Daarna lekker aan de gang gegaan met de 156 hortensia`tjes. Een gatenboor van 127, drie keer boren diep, was precies mooi om een natte kluit in te duwen. De wortels van de wilgen zaten overal, die zaagde ik nu mooi door.
Die zijn overal geplant, de lange lijnen zijn hart op hart 60cm zodat ik er een stuk of veertig overhield voor de rest van het terrein zodat het terrein één geheel wordt als het bloeit.
Vóór moederdag zaten ze er in en zijn inmiddels bijna twee keer zo groot en komen in bloei.
Ik moet er 8 watergeven tot ze dieper wortelen, de rest vind zelf al water.
En er staan er her en der nog een stuk of tig.
Tussendoor een composthoop gemaakt van 8 m². Ligt inmiddels al op 80 cm hoog = 6,4 m³ compost.
Dat hek viel nog mee, wat balkjes, wat oud hek, 8 pallets en wat worteldoek, maar de hoop opbouwen in laagjes was meer werk dan gedacht.
De oude hopen moesten afgegraven, onkruid er uit, brandnetelwortels doorgedraaid en dan in laagjes opbouwen zodat alles luchtig en afwisselend is.
Maar het werkt, het broeit lekker als je je hand er in steekt.
Daarna wat schietwilgen geplant.........gewoon kale stammen laten wortelen in de sloot en die de grond in geslagen met een palenrammer/handheitje., wel eerst een gat geboord. Vervolgens op hoogte gezaagd.
Inmiddels hebben alle wilgen al weer bolkroontjes, dat groeit absurd hard.
En daarna weer verder met wat hortensia`tjes..........
Het onbegroeide stuk is waar eerst de bomen overheen groeiden en wat eigenlijk geen zon kreeg door de takken. Daar gooiden we ook eerder alle grasafval onder.
Roofvogels hebben we ook, je vind regelmatig gekaapte (kippen)eieren op het veld (een van de buren zal wel (witte en bruine) kippen hebben) en soms vind je een stukje duif, stukjes waterhoen of onduidelijke veren.
Tussendoor nog getracht voor Edward Scissorhand te spelen.......
En een extra paadje aangelegd zodat ik ook achterlangs naar het terras kan met de maaitractor en kar.
Ook de rozenboog een nieuw likje verf gegeven en daar eindelijk gele en roze "doornloze" Engelse geurende klimrozen tegen aan gezet.
Samen met wat papaver.
En er zit hier `s ochtends een koekkoek in de boom naast mijn raam.
Die is wat van slag.
Als je wakker schrikt met "Oh, k*t, verslapen, is het al 38 uur? Dan is het vaak pas kwart over zes.
Gelukkig beginnen dan meestal de karpers voor mijn raam de sloot/waterlelies/rietkraag om te spitten op zoek naar voedsel, met abnormaal veel geplens en gespetter, (ik dacht ooit dat het vechtende over het water rennende watervogels waren), want stel je voor dat je weer in slaap valt.
Bovendien horen we er sinds kort echt bij, bij de grote stad, we hebben een stoplicht voor de deur gekregen.
Met natuurlijk gelijk toeterende ongeduldige mensen.
Aan de 30 km per uur hielden de meesten zich ook niet..........nu rammen ze door rood.
:strip_exif()/f/image/dPoH9gJpS7u3CLoumrJWYhu4.jpg?f=fotoalbum_large)
Stoplichten staan ook op de kruising en om de hoek.
Ik zie dat ik het grind wel weer mag harken om onkruid los te trekken.
De buxus die hier nog naast de haag staat zit er inmiddels tussen. Ik had 10 slechte buxusjes, verschillend in grootte en aan één kant kaal, gekocht voor een habbekrats om hier en daar een gat in de beide buxushaagjes te vullen. Die had ik twee jaar geleden gratis opgehaald uit een door buxusmot geterroriseerde wijk bij Rotterdam. Bij mij doen ze het prima, ik zag wel een rups laatst maar nooit afgevreten (jong) blad. De vogels houden ze schoon. De haagjes zijn voor het eerst gesnoeid nu.
Maar ik geloof dat ze eindelijk bezig zijn glasvezel aan te leggen.
Twee jaar en diverse aannemers verder, en ondanks de paar bewoners die vinden dat de kabel niet over hun landje mag en ze geen gebruiksrecht daarvoor af willen geven op minimaal 60 cm diep.
KPN werkte ook tegen want die hebben hun oude net er liggen (wat er regelmatig uitligt door wortelgroei en wat retetraag is)
Ik zou niet weten waar ze anders een diepe gleuf voor graven met een dikke rode flexbuis er in.
Dan kunnen we eindelijk normaal internetten, nu gaat alles bij mij via onbeperkt 4G vanwege de traagheid van de oude kabel en de 4 man die gebruik maken van de bekabelde 14Mb/s aansluiting.
[
Voor 25% gewijzigd door
Teijgetje op 09-06-2020 09:27
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.