Het grote tuinen, balkons en plantentopic Overzicht

Pagina: 1 ... 195 196 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:30

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[quote]Nyma schreef op donderdag 16 april 2026 @ 09:24:
[Afbeelding]

-edit- is al genoemd zie ik

Goede opmerking trouwens over privacy: je neemt gewoon beelden op van 3 nabije buren en zelfs tot ver daarbuiten 8)7 En dan zelf meer privacy willen, ik denk dat je buren dat ook wel willen :X

[ Voor 42% gewijzigd door Shadow_Agent op 17-04-2026 11:43 ]

Do { Ping } while ( LOL )

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
wErudite schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:32:
[...]

Ah, begrijpelijk. Wellicht slecht verwoord vanuit mij.
Er zit wel iets van steen/fundering inderdaad. Ik weet dus niet zo goed hoe ik dit netjes kan krijgen, vandaar....

Stapelblokken vind ik een prima optie, maar deze wil ik natuurlijk wel waterpas neerzetten. Ik vraag me alleen af wat ik moet doen om dat te realiseren, enig idee?
Je zou de onderste laag in de specie kunnen zetten en de rest (als je hoger wilt) met bruislijm kunnen vastzetten. Dit lijkt mij de kortste klap. Enige nadeel is wel dat je een cm hoger uitkomt.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:16
pjot1 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:12:
[...]

Je zou de onderste laag in de specie kunnen zetten en de rest (als je hoger wilt) met bruislijm kunnen vastzetten. Dit lijkt mij de kortste klap. Enige nadeel is wel dat je een cm hoger uitkomt.
Hoeft niet per se een nadeel te zijn. Je kan b.v eerste een houten mal maken van b.v 3-10 cm hoog en 2x 1cm smaller ( aan zowel de binnen en buitenzijde ) dan je toekomstige bouwwerk. Wel waterpas natuurlijk. Deze mal dan volgieten met specie met als resultaat een soort schop bord; je krijgt een soort zwevend geheel als je klaar bent. Daarna het hout/de mal verwijderen en daarop verder werken met idd (tegel)lijm of kit.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Lord Anubis schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:53:
[...]

Hoeft niet per se een nadeel te zijn. Je kan b.v eerste een houten mal maken van b.v 3-10 cm hoog en 2x 1cm smaller ( aan zowel de binnen en buitenzijde ) dan je toekomstige bouwwerk. Wel waterpas natuurlijk. Deze mal dan volgieten met specie met als resultaat een soort schop bord; je krijgt een soort zwevend geheel als je klaar bent. Daarna het hout/de mal verwijderen en daarop verder werken met idd (tegel)lijm of kit.
Doelde eigenlijk op het feit dat je normaal gesproken de onderste laag altijd iets onder het maaiveld toepast. Nu kom je iets hoger uit maar een 'zwevend geheel' kan er ook gaaf uitzien! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 195 196 Laatste