Hier gaat het tuinwerk ook gewoon door op een zacht pitje.
Water geven en onkruid verwijderen gaat door.
Beetje bakken en braden tussendoor, de trekboom van de kar was doorgebogen vanwege te zware ladingen en de grasrol had ik kapot getrokken.
Dus een nieuwe trekboom gelast, beetje handiger en sterker dan de oude die je om moest klappen om de kar als kruiwagen te gebruiken. De boom kan nu gewoon uitgenomen worden en het wiel ten alle tijden gewoon onderin de rails geschoven zonder de kar achterover te hoeven kiepen.
De grasrol heeft inmiddels zelfstellende lagers, wat meer werk was dan toen ik het even bedacht hoe het te doen. De assen en rol oplassen, de assen met de hand naar 15 mm brengen, losneembaar lagerhuis maken, trekboom verlengen/verstevigen. handvatten mogelijkheid maken.
Maar op een haar na gevild, zal wat foto's plaatsen.
De Honda UMK 425 bosmaaier vervangen door de
Kibani 52cc/1,9PK 2takt Combitool, deze heeft een maaidraadkop (44cm maaibreedte), een drietandsblad voor hoog gewas/onkruid, een cirkelzaagblad voor dun houtige gewassen, een heggenschaar, een takkenkettingzaag en een verlengstuk voor hoog snoeien.
Een beul van een machine die met de ( 2,7mm AluCut) maaidraad twee keer sneller borsthoog onkruid in 1x wegmaaide, zonder in te houden of vast te lopen, dan de Honda met een drietandsmes. En die dat in 1/3 hoogtes moest vanwege te weinig power en vastlopen in lang onkruid dat anders om de spoel windt.
Alles voelt degelijk aan, de Honda is imo in vergelijking meer speelgoed.
Op de schacht staat Japan ingegoten, ik verwacht dat ze dus niet uit China komen.
(voor 185 euro incl alle accessoires en 5 l 2takt-olie

,een vergelijkbare even sterke 2 takt Stihl, alleen maaaidraad, en machine alleen werd me aangeboden door onze Tuin en Parkdealer voor 625 euro)
Betaalbaarshoppen heeft kortingsweekend. alles nog 10% goedkoper...... voor de twijfelaar. (en ik moet even zelf deze korting bedingen: dreigen deze order compleet te retourneren en hetzelfde met korting bestellen is normaal genoeg

)
Inmiddels zitten we nog in de tuin...... want bloedmooie bloedmaan.
Overal sterren en vliegtuigen maar geen maan.......
Net maar een stukje gewandeld en zowaar , een rode maan en een heldere Mars er onder.
[
Voor 13% gewijzigd door
Teijgetje op 27-07-2018 23:13
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.