Of heel vroeg beginnen zodra het licht is en stoppen rond een uur of 10.00 en het werk in stukjes verdelen.PinusRigida schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:12:
...heb zo 'n beetje 't gevoel dat ik m'n graafwerken voor morgen maar beter uitstel...
[Afbeelding]
Da's momenteel op m'n terras (dat het dichtste bij het huis ligt en het minst lang zon krijgt). Uiteraard staat de thermometer/zender momenteel wel in de zon.
M'n zonneterras dat heel de dag door 0 schaduw krijgt wil ik zelfs niet weten, denk dat ik daar letterlijk een ei kan op bakken nu.
...en dan voorspellen ze voor morgen warmer dan vandaag...
![]()
Nog niet zo heel lang geleden waren deze temperaturen ondenkbaar in België, Oost-Vlaanderen..., laat staan in juni(!)
Ik heb het i.i.g. nooit meegemaakt, nogmaals: thermometer staat in de zon dus da's idd. beetje valsspelen maar dan nog: vroeger stond die ook in de zon maar 50°C.... nooit gezien... tot de laatste paar zomers...
Dat wordt m'n werk uitstellen dus... ik ga niet beweren dat ik er héél erg rauwig om ben.
Wat betreft graszoden kan het soms zijn dat er plastic netten in de graszoden zitten. In dat geval sowieso de graszoden afvoeren.