DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:55:
Ik vraag me toch af hoe het met het weer zal gaan. Vrijdag was het nog 21 graden, vandaag 18 en morgen zou het maar 17 graden zijn en komt er naar verwachtting ook nog eens flink wat extra wind opzetten. We weten dat Ferrari en zeker Mercedes gevoeliger zijn voor temperatuur in hun banden dan RBR. RBR lijkt een band perfect op temperatuur te kunnen krijgen in een rondje, hooguit twee en heeft veel speling in condities en temperaturen.
Vrijdag werd ook al duidelijk dat RBR een betere racepace had dan Ferrari, en zeker Mercedes. Als we keken naar vandaag dan lijkt het wat gelijker te zijn getrokken, maar er is geen team dat een voordeel lijk te genieten in absolute snelheid, terwijl RBR wel weer die banden langer kan gebruiken en er meer uit kan halen. Mercedes zou ook nog wel eens kunnen gaan tegenvallen als het zo koel blijft.
Verder kan deze baan behoorlijk wat chaos opleveren. Crashes zeker niet uit te sluiten omdat geen enkele auto goed afgesteld staat voor en het rechte stuk van 2,1km, en de krappe 4km door de stad. Zeker enkele van de mindere auto's kunnen zo van de baan afknallen, zeker met die wind.
Vettel, Bottas en Lewis gaan ook bijna gegarandeerd SS --> S doen en pitten rond of na ronde 20. Dan zullen beide RB14's ook gaan pitten. Breekt er rond of na die pitstop dan chaos uit, dan zouden de RB14's zomaar wel eens naar US kunnen gaan en iedereen er weer helemaal uitrijden. Zeker Mercedes zie ik dan niet volgen. Mercedes gaat denk denk ik toch al lastig krijgen in met name sector 2. Dat hadden ze al met vrij baan, en met andere auto's en dirty air gaat het helemaal moeilijk voor ze worden.
Kimi gaat ook interesant worden. Hij moet eigenlijk een twee stopper gaan doen omdat hij op US start. De vraag is of Ferrari dat ook toe gaat latten. Ze kunnen hem weer heel goed op een totaal kansloze strategie van US --> S en uitrijden zetten, puur om te proberen wat anderen op te houden.
Je presenteert weer eens allerlei zogenaamde feiten zonder verdere onderbouwing..
1. Racepace op vrijdag was RBR net zo snel als Ferrari, Mercedes week duidelijk af. Die zijn echt niet een seconde langzamer in racetrim zoals de rondetijden lieten zien..
2. Het wordt vandaag letterlijk 1 graad kouder dan gisteren, de verhoudingen liggen dan vast helemaal anders.. Er staat meer wind ja, of ga je nu ook beweren dat de RBR beter tegen wind bestand is dan de rest?
3. Hoe kom je er bij dat RBR beter om kan gaan met temperatuur in de banden? Omdat ze vorige race mazzel hadden met de Safetycar en daarna met een afwijkende strategie langer op een setje soft konden rijden?
4. ALS de hele top 4 elkaar raakt in de eerste bocht zou het zomaar kunnen dat er een RBR met de winst vandoor gaat!
Ik snap best dat je hoopt op goede resultaten voor RBR en Max maar ik snap niet waarom je allerlei aannames doet en deze vervolgens presenteert als voldongen feiten?