PSN: xMaurice93
Hmm vreemd. Aangezien VER juist 0.140 sneller was in de 3e sector waar dit gemeten word.Woudloper schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:11:
Als ik die toptijdentabel zie lijkt het erop dat VER met een compleet andere setup aan het rijden is als RIC.
[afbeelding]
Website? Je bedoelt een filmpje met een achtergrond plaatje.Formula one schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:59:
http://crashstappen.com zielig dat ze zo'n site maken
Tja, je moet wat als je een dag vrij hebt.
alles kan off-topic
Kan alleen dit vinden. Moet je zelf maar even de gebruikte compounds optellen en van de beschikbare banden aftrekken.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:07:
[...]
Ja, dat staat in de topicstart en heb ik er zelf ingezet. Dat is dus niet mijn vraag. Nee, de overzichten met al gebruikte banden.

Zoals je ziet heeft Max goed zijn US gespaard in de eerste training.
[ Voor 7% gewijzigd door DJTimo op 27-04-2018 16:23 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Is kapot, moet toerental onder de 10.500 houden...
[ Voor 62% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-04-2018 16:31 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Flickr PSN ID= cheironnl
"When you grow up your heart dies"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Toch niet een gridstraf straks mag ik hopen:(
Dat is pas als je je 4e motor uit de verpakking haalt.De_Bastaard schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:32:
Oh nee hè.
- DaniëlWW2
- Niet online
Alleen als het een versnellingsbak is. Maar dit klonk als de motor zelf en dan gaat gewoon de hele boel vervangen worden.De_Bastaard schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:32:
Oh nee hè.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Nu nog een Whinehamilton.com
En CryVettel.com !
Niet te vergeten een SmileRicciardo.com.
Versnellingsbak ook niet, want in de regelgeving staat heel leuk "event is vrijdag, zaterdag en zondag (tenzij Monaco, dan donderdag, zaterdag, zondag)" + "versnellingsbak moet 6 events achter elkaar meegaan" + "voor versnellingsbak wordt zaterdag en zondag als een event gezien".DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:34:
[...]
Alleen als het een versnellingsbak is. Maar dit klonk als de motor zelf en dan gaat gewoon de hele boel vervangen worden.
Dus weer een leuke exclusion op de regels en dus hoeven ze op vrijdag niet te rijden met de race (/zaterdag & zondag) bak en dus zal ook niemand dat doen.
Dat is gewoon een statische site met altijd "yes"
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Perez heeft de vering nog op de cruise-stand staan ipv race-stand:

Looks good:

[ Voor 67% gewijzigd door DJTimo op 27-04-2018 16:47 ]
/edit
Ben echt wel een Verstappen fan, maar wel zonder oranje bril
Fijn dat RBR weer lekker gaat. Had wel verwacht dat ze lekker zouden gaan, maar had mijn bedenkingen over dat lang rechte stuk. Geeft maar aan hoe goed die bak is in die 90 graden bochtjes.
[ Voor 46% gewijzigd door UltraSub op 27-04-2018 16:45 ]
Isittimeforablueflag.orgVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:38:
Geniaal een Crashstappen site.
Nu nog een Whinehamilton.com
En CryVettel.com !
Niet te vergeten een SmileRicciardo.com.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Daar heeft tie al een flipper voor op zijn stuur. Hotline naar Charlie.
Was die hotline met Charlie niet juist voor situaties zoals Mexico 2016?UltraSub schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:47:
[...]
Daar heeft tie al een flipper voor op zijn stuur. Hotline naar Charlie.
Here is a message for Charlie: *** off
Nah, kan me Ric nog wel na Monaco herinneren, not too happy. En zo waren er nog een paar akkefietjes. Ric kan (net als de gemiddelde mens) ook wel eens slechte zin hebbenGrrrrrene schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:39:
[...]
Dat is gewoon een statische site met altijd "yes"
Nee nee, toen had hij nog geen hotline, maar moest het team die message doorgeven. Nu met die extra flipper heeft hij een directe lijn.RobertMe schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:49:
[...]
Was die hotline met Charlie niet juist voor situaties zoals Mexico 2016?
[...]
Haha. Www.doesriciardosmile.auSnowdog schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:50:
[...]
Nah, kan me Ric nog wel na Monaco herinneren, not too happy. En zo waren er nog een paar akkefietjes. Ric kan (net als de gemiddelde mens) ook wel eens slechte zin hebben
Dat zeg ik, naar aanleiding daarvan hebben ze die hotline toegevoegd. Niet voor de blue flags.UltraSub schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:50:
[...]
Nee nee, toen had hij nog geen hotline, maar moest het team die message doorgeven. Nu met die extra flipper heeft hij een directe lijn.
Ach, hoge bomen vangen veel wind.vhal schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:51:
Wat een gehuil om die site, lekker boeiend. We lachten allemaal om hasmaldonadocrashed of de variant van Stroll en eerlijk gezegd moest ik even gniffelen om de variant van Verstappen
"When you grow up your heart dies"
Aka. Word een toffe race zondag
[ Voor 90% gewijzigd door Jasphur op 27-04-2018 17:29 ]
Aldus Verstappen
- DaniëlWW2
- Niet online

Grafiekje.
Ik heb de trainingen niet gezien. Maar die Halo on screen info vind ik wel tof.
Video in het twitterbericht https://twitter.com/merce...s/989847790246420480?s=21
[ Voor 57% gewijzigd door Jasphur op 27-04-2018 17:46 ]

Zie je jezelf al gaan met 150kmpu???

DJTimo in "[F1 2018] Race 4 - GP van Azerbaijan"Exocet schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:25:
Iets bekend over de long runs?
PSN: xMaurice93
Misschien een stomme vraag, maar mag je mixen&matchen met een setje banden? Stel je hebt 1 set met links flat sport en eentje waar ze rechts zitten, mag je dan de goede banden combineren tot 1 setje of zijn ze dan beide afgeschreven?Jasphur schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:24:
@DaniëlWW2 https://twitter.com/f1/status/989886470906306560?s=21 check dit filmpje haha.
Aka. Word een toffe race zondag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mijn heb je 1 set banden a vier stuks. Dus als je links voor een flat spot hebt moet je ze alle vier wisselen. Maar pin mij daar niet aan vast.mark-k schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:20:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar mag je mixen&matchen met een setje banden? Stel je hebt 1 set met links flat sport en eentje waar ze rechts zitten, mag je dan de goede banden combineren tot 1 setje of zijn ze dan beide afgeschreven?
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 27-04-2018 19:27 ]
Nee dit mag niet. Sets horen bij elkaar.mark-k schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:20:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar mag je mixen&matchen met een setje banden? Stel je hebt 1 set met links flat sport en eentje waar ze rechts zitten, mag je dan de goede banden combineren tot 1 setje of zijn ze dan beide afgeschreven?
Wat wel zo is dacht ik ooit vernomen te hebben, mocht je een flatspot rijden tijdens Q2 op de banden waarmee je zou moeten starten, dan zoekt Pirelli uit alle ingeleverde sets een vergelijkbare 4de band. Mocht het een serieuze flatspot zijn!
[ Voor 3% gewijzigd door stijn1309 op 27-04-2018 19:26 ]
0 downforce setup. Of mogelijk wat slipstream met DRS.Maurice079 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:39:
Waar komt die topspeed bij RB ineens vandaan?
Bijna goed denk ikstijn1309 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:25:
[...]
Nee dit mag niet. Sets horen bij elkaar.
Wat wel zo is dacht ik ooit vernomen te hebben, mocht je een flatspot rijden tijdens Q2 op de banden waarmee je zou moeten starten, dan zoekt Pirelli uit alle ingeleverde sets een vergelijkbare 4de band. Mocht het een serieuze flatspot zijn!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Anders krijg je zoiets tijdens de race:asing schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:41:
[...]
Bijna goed denk ik. Volgens mij is het zo dat het team aannemelijk moet maken dat er niet op die band geracet moet worden want gevaarlijk. Ik kan me herinneren dat het ook een keer gebeurd is maar ik weet niet meer met wie en welke race.

PSN: DutchTrickle PVoutput
Die doet me dat weer aan deze denken :Maverick schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:45:
[...]
Anders krijg je zoiets tijdens de race:
[afbeelding]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat had wel een heel andere oorzaak. Raikkonen had eerder die race een flinke flatspot opgelopen, maar bandenwissels waren in die tijd verboden. Ronden achter elkaar was duidelijk dat het probleem steeds erger werd, ik meen ook dat het maar een paar ronden voor het einde was dat die flatspot zo erg werd dat de vibraties de wielophanging te veel werden.asing schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:48:
[...]
Die doet me dat weer aan deze denken :
[video]
Hierna werd besloten dat in dit soort gevallen een bandenwissel wel toegestaan zouden worden in het vervolg, maar is niet meer voorgekomen (en daarna werden bandenwissels weer ingevoerd, 1 of 2 seizoenen later).
PSN: DutchTrickle PVoutput
Excuus, mijn F1 geheugen is lang niet zo goed als het jouwe, dus ik was dat feitje alweer vergetenMaverick schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:53:
[...]
Dat had wel een heel andere oorzaak. Raikkonen had eerder die race een flinke flatspot opgelopen, maar bandenwissels waren in die tijd verboden. Ronden achter elkaar was duidelijk dat het probleem steeds erger werd, ik meen ook dat het maar een paar ronden voor het einde was dat die flatspot zo erg werd dat de vibraties de wielophanging te veel werden.
Hierna werd besloten dat in dit soort gevallen een bandenwissel wel toegestaan zouden worden in het vervolg, maar is niet meer voorgekomen (en daarna werden bandenwissels weer ingevoerd, 1 of 2 seizoenen later).
weinig downforce, kleine vleugel? spuit11 zie ikMaurice079 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:39:
Heel benieuwd naar de verhoudingen tijdens de Q van morgen. Waar komt die topspeed bij RB ineens vandaan?
[ Voor 3% gewijzigd door The_Scarabial op 27-04-2018 20:03 ]
Dat verklaard misschien wel de ‘I can feel a vibration in my tyres’ welMaverick schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:53:
[...]
Dat had wel een heel andere oorzaak. Raikkonen had eerder die race een flinke flatspot opgelopen, maar bandenwissels waren in die tijd verboden. Ronden achter elkaar was duidelijk dat het probleem steeds erger werd, ik meen ook dat het maar een paar ronden voor het einde was dat die flatspot zo erg werd dat de vibraties de wielophanging te veel werden.
Dat wit en die strepen langs de neus doet me echt denken aan Williams
Nee hoor, dat denk ik al sinds AustraliëTrekDr0p schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:08:
Ben ik nou de enige die 2 keer moet kijken of Sauber of Williams eraan komt rijden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nope, ook al een paar keer dat probleem gehad. Sauber had die strepen niet moeten toevoegen idd.TrekDr0p schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:08:
Ben ik nou de enige die 2 keer moet kijken of Sauber of Williams eraan komt rijden.
Bandjes zijn wel vreemd dan, zolang het toch dezelfde compound is zou het lijkt mij niet moeten uitmaken of je dingen combineert. Je kunt nu dus het probleem hebben dat al je setjes een band met n flat spot hebben.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Zondag wel gereserveerd voor de GP uiteraard!
Waiting on the world to change
Lil'Lewis lijkt ook nu niet het maximale uit zijn auto te halen.
| live and give like no one else |
Stiekem dus de gewoontes van gopnik kvyat overgenomen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Cyka blyat, rush barrier.
Als het hierbij blijft de rest van het weekend, dan kan dat de beste overkomen, zeker op dat circuit. Ricciardo heeft in 2016 en 17 ook al eens tegen de boarding gestaan (hoewel Verstappen vorig jaar ook nog), en ze zijn daarbij niet de enigen. Liever vandaag, of misschien morgen ook nog een keer, dan zondag op raceday. Al hoop ik nu eens op een minder hectische afloop, even een degelijk resultaat zonder gezeik achteraf.
Testing, one, two ...
Idem, die wagens lijken aan de voorzijde veels teveel op elkaar.TrekDr0p schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:08:
Same here.TrekDr0p schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:08:
haha nice one!
Valt me overigens ook op dat hij met rechtsachter ook al een keer een groene barrier heeft geraakt, getuige de groene strepen op de softband
Ja en/of nee. Je kan gelijk hebben. Maar het kan ook een stift/krijt streep zijn geweest vanuit Pirelli of iets dergelijks. Zij zetten ook vaak strepen op de banden ter controle of ter goedkeuring.The_Scarabial schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:14:
[...]
haha nice one!
Valt me overigens ook op dat hij met rechtsachter ook al een keer een groene barrier heeft geraakt, getuige de groene strepen op de softband
Edit. Foto even vergroot en het logo van Pirelli is ook vervaagd dus inderdaad. Max heeft de wand al eens eerder geraakt
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 27-04-2018 22:24 ]
Ze schijnen nog wel wat in het vat te hebben zitten. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft:Maurice079 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:39:
Heel benieuwd naar de verhoudingen tijdens de Q van morgen. Waar komt die topspeed bij RB ineens vandaan?
https://nl.motorsport.com...-winst-motor-1027238/?s=1
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Zal dit daadwerkelijk waar zijn.
Zeker met dit "gerucht" erbij.
https://m.gpupdate.net/nl...-in-hoogste-modus-rijden/
Nou ja was iig goed om te zien dat de RBR's in de 2de sector zoveel winst maken op de rest. Maar denk toch dat de meeste inhaal acties op de rechte stukken komen en niet in sector 2.
Mooi laat aanremmen voor de bocht en ervoorbij..
Als het maar geen optocht wordt.
Klinkt als scorebord journalistiek.TrekDr0p schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 07:34:
https://m.gpupdate.net/nl...rij-ver-voor-op-mercedes/
Nou ja was iig goed om te zien dat de RBR's in de 2de sector zoveel winst maken op de rest. Maar denk toch dat de meeste inhaal acties op de rechte stukken komen en niet in sector 2.
Merc krijg 1 fp de banden niet goed om temperatuur en staat maar 1 tiende voor alo en dan krijg je zo’n verhaal
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://www.youtube.com/watch?v=en_JtPEfbSE
Interview Olav met Max
https://www.youtube.com/watch?v=sB9FIV2ME10
Mag helaas niet insluiten van onze vrienden van Ziggo
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Eerst zien dan geloven. Renault heeft wel vaker vanalles beloofd. Daarnaast is een halve seconde wel heel veel, dat zou betekenen dat RBR ineens een paar tienden sneller is dan Ferrari en Mercedes.Tarabass schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:55:
[...]
Ze schijnen nog wel wat in het vat te hebben zitten. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft:
https://nl.motorsport.com...-winst-motor-1027238/?s=1
Ik denk dat je op dit circuit zelfs ook vrijwel niks aan downforce hebt. Vrijwel alle bochten zijn op relatief lage snelheid. Alleen bovenop na het kasteel en onderlangs voor het echt rechte stuk heb je wat knikjes op snelheid. Maar volgens mij is dat allemaal al makkelijk vol gas dus ook daar win je niks met downorce.Grrrrrene schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:36:
We weten van de RBR dat hij veel mechanische grip heeft. Die grip werkt bij alle snelheden, omdat hij uit je chassis, wielophanging, etc komt. Ik vermoed dat ze daardoor net zo weinig downforce rijden als de andere teams of misschien nog wel minder (ze schijnen hun downforce ook vrij efficient, dus met weinig drag te genereren) waardoor ze op het rechte stuk nauwelijks inleveren, maar in sector 2 met hun superieure mechanische grip iedereen zoek rijden.
En dat RBR met lage downforce rijdt was wel duidelijk na die foto van de achtervleugel. Onderste element is vrijwel vlak (lijkt zelfs achter iets lager te staan), En het bovenste element heeft ook maar een hele kleine (verplichte?) hoek.
Ah, wel leuk om te weten met die sensor in de handschoen.Weer iets geleerdTinusTegengas schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:06:
Interview Olav met Max
https://www.youtube.com/watch?v=sB9FIV2ME10
Even voor alle speculatie uit de wereld te helpen
“Zonde van de eerste vrije training”, steekt Max van wal, waarbij hij doelt op de glijder die zijn auto in de muur deed belanden. “Het was mijn schuld. Ik verloor de achterkant van de wagen en spinde. Gelukkig viel de schade mee en konden we die snel repareren. Complimenten voor de monteurs. Ach, dat hoort een beetje bij een eerste training op een stratencircuit. Ik maak me er verder niet druk om.”

Ik heb vandaag een personeelsfeest dat om 14 uur begint, dus Q kijken is toch kansloos. Moet sowieso even zien of ik FP3 kan afkijken. Ik haal Q vanavond wel inJasphur schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:55:
Ik helemaal een planning maken om er voor te zorgen dat ik om 14:00 uur thuis zit voor de Q. Was ik even vergeten te controleren of het wel echt dan is. Is het om 15:00 uur.maar goed. Dan ben ik in ieder geval op tijd haha
Vorig haar was RB ook de snelste in FP1 en FP2, en in de Q was RB toen gewoon het derde team.TrekDr0p schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 07:34:
https://m.gpupdate.net/nl...rij-ver-voor-op-mercedes/
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Klopt
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Yep
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sommige stewards melden al wat druppels volgens Ziggo.Pierre schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:00:
Kleine kans op regen tijden FP3 hoor ik op Sky
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Doet ie niet gewoon een proefstart? Dat doen ze op die plek.
Ik heb het elke keer als Max op de radio voorbij komt... "oh jee... hier gaan we weer"Pierre schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:06:
Ik schrok wel even toen Max stil stond
Smiling as the shit comes down...
Of als er een gele vlag is.. Ook al rijd hij niet on trackScrooLoose schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:09:
[...]
Ik heb het elke keer als Max op de radio voorbij komt... "oh jee... hier gaan we weer"
-
Ow kakkkk, ik dacht ook 14 uur. Vrouw en kinderen moeten even weg tussen 13 en 15 uur dus ik dacht dat dat perfect uit kwamJasphur schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:55:
Ik helemaal een planning maken om er voor te zorgen dat ik om 14:00 uur thuis zit voor de Q. Was ik even vergeten te controleren of het wel echt dan is. Is het om 15:00 uur.maar goed. Dan ben ik in ieder geval op tijd haha

Tja die hadden ze al maar gisteren gewoon niet lopen pushen....d0s schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:18:
Ferrari heeft de snelheid gevonden
Er ligt nog voor een jaar aan meuk langs de baan lijkt wel
Met windkracht 6 (bron: Ziggo-interview met Verstappen) is alles net zo hard weer terug als je het opgeveegd hebtHippocampus schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:21:
Als ze dat circuit opbouwen, doen ze dan niet even met een paar veegwagens de zooi opvegen? er ligt nog voor een jaar aan meuk langs de baan lijkt wel
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 28-04-2018 12:22 ]
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1