Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:10
10000 per jaar, Arval private lease

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57

Polycom

Poes van goud

Kan deze discussie niet verder in het private lease topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 16:35
assje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Dat is meer een kwestie van willen dan kunnen.

€50k financieren kan tegenwoordig al voor 3% en kost dan €125 per maand, zo gek veel hoef je niet te verdienen om dat te kunnen lenen.

Dat men dat niet wil snap ik volledig, echter wordt dit wel anders als die EV inclusief financieringskosten goedkoper uitkomt dan ICE alternatieven.

[...]

Vanzelfsprekend, inclusief de overweging om de fiets te pakken voor korte ritjes ivm inefficiëntie verbrandingsmotor op korte ritten.

Ik weeg het ook mee in keuze sportvereniging (verder rijden maar lager tarief).

Zo vreemd en bijzonder lijkt me het niet om een idee te hebben wat iets je kost...
Ben je nou aan het trollen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 21:42
Polycom schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:26:
Kan deze discussie niet verder in het private lease topic? :)
Ik vind de discussie voor Private lease minder storend dan het welles nietes, zonnepanelen, gratis danwel niet gratis stroom en over inkomen, lenen en Jan Modaal. Volgens mij zijn de afgelopen 5 pagina's helemaal offtopic.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

414524

cacofant schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:23:
10000 per jaar, Arval private lease
dus jij rijdt een auto met 10.000 km per jaar voor iets meer dan 5000 euro per jaar?
dat zijn dure kilometers...

begrijp de private leasers echt niet zeg, je lapt gewoon de afschrijving t.g.v. de occasion koper na 5 jaar, vooral bij een EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:19
414524 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:48:
[...]
begrijp de private leasers echt niet zeg, je lapt gewoon de afschrijving t.g.v. de occasion koper na 5 jaar, vooral bij een EV
Wat snap je niet aan mobiliteitsbudget en geen bijtelling ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Je gaat toch geen privé geld stoppen in een private lease auto?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:13
Pierz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Ben je nou aan het trollen?
Waarom denk je dat?

Neem een vrij gemiddelde situatie (van een gezin dat een serieuze auto nodig heeft) van modaal + 1/2 modaal (2800 + 1400) met een maandelijkse hypotheek van 800, die kunnen dus gewoon 50k lenen (uitgaande van vaste contracten).
https://extra.abnamro.nl/lenen-new/index-lenen.html#top

Natuurlijk gaat deze vlieger niet voor iedereen op maar ondenkbaar is het alleminst.

Aflossing in dit verhaal betrekken is zinloos, als je zelf aanschaft heb je ook afschrijving te compenseren, lukt dat niet kan je na xx periode ook de auto niet vervangen.

Het is helemaal niet dat ik iedereen aan een lening voor een auto wil praten, het tegendeel zelfs. Echter zodra de TCO van een auto met lening lager zou zijn dan de alternatieven wordt het een ander verhaal. Ik krijg gewoon jeuk van doen alsof investeringen die zichzelf terug betalen alleen voor "rijken" zijn weggelegd.

Als ik de €14k die ik voor mijn Nissan Leaf moest betalen tegen 10% rente had moeten lenen was ik nog steeds een dief geweest van mijn portemonnee om het niet te doen. Aanschafwaarde is irrelevant, TCO is het enige dat telt als het om betaalbaarheid gaat.

[ Voor 81% gewijzigd door assje op 05-10-2018 14:14 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:08
Prive geld in een nieuwe auto kopen is (ook) geld weggooien.

[ Voor 5% gewijzigd door UniMatrix op 05-10-2018 14:03 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:10
geld in een auto is altijd geld weggooien...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
UniMatrix schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:02:
Prive geld in een nieuwe auto is (ook) geld weggooien.
Ja, maar dan is het je eigendom. Een private lease auto is je eigendom niet. Ik vraag me af of je nog aanspraak kunt maken op dat kapitaal als er onverhoopt iets gebeurt (overlijden, leasemaatschappij failliet, auto total loss, ..... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

kdeboois schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Wat snap je niet aan mobiliteitsbudget en geen bijtelling ?
Ik snap beiden en heb beiden, begrijp niet waarom je een leasemaatschappij spekt ipv de centen in je eigen portemonnee stopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ik zie dat niet zozeer als het spekken van de leasemaatschappij maar meer als het inkopen van een stukje zekerheid. Geen restwaarde risico en geen risico op onverwachte kosten (al zal dat laatste bij een nieuwe auto met 4 jaar garantie ook nog wel meevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Marc O. schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Ja, maar dan is het je eigendom. Een private lease auto is je eigendom niet. Ik vraag me af of je nog aanspraak kunt maken op dat kapitaal als er onverhoopt iets gebeurt (overlijden, leasemaatschappij failliet, auto total loss, ..... ).
Een eigendom wat na 5 jaar nog 25% van de cataloguswaarde waard is... Dus of je nu 37.500 afschrijft of 5 jaar 625 per maand betaalt komt op hetzelfde neer. En als in dat bedrag ook je wegenbelasting, verzekering en alle onderhoud zit is het zo gek nog niet.

ALS je een nieuwe auto met een cataloguswaarde van 50.000 wilt rijden, maar dat is nu de enige mogelijkheid voor een bruikbare EV.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
UniMatrix schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

Een eigendom wat na 5 jaar nog 25% van de cataloguswaarde waard is... Dus of je nu 37.500 afschrijft of 5 jaar 625 per maand betaalt komt op hetzelfde neer. En als in dat bedrag ook je wegenbelasting, verzekering en alle onderhoud zit is het zo gek nog niet.

ALS je een nieuwe auto met een cataloguswaarde van 50.000 wilt rijden, maar dat is nu de enige mogelijkheid voor een bruikbare EV.
Ik zeg ook niet dat private leasen niet goed is. Ik zeg alleen dat ik persoonlijk geen privé geld in een private lease auto (die juridisch niet je eigendom is) zou steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het kostenverhaal is toch best relevant, lease of niet.
cacofant schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:05:
[...]
300*60+10000=28000/60=466 ;-)

Dus ja het is iets minder rooskleurig, maar hier kan ik prive aanschaffen niet tegen op...
Ik vind het voor 10.000 Km per jaar nog best veel geld maar dat zal het prive ook wel kosten.
De Ioniq private lease eens wat vergelijken met mijn occasion Zoe.
Zoe 22kWh over 3 jaar met 25.000Km/jr.
Onderhoud niet meegenomen en afschrijving/verbruik(kwh kosten) pessimistisch ingeschat.
Zoe 22kWh Aanschaf: 9000
verbruik 16kWh/100 - 30ct/kWh, afschrijving 3 jaar naar 0, 25000Km/jaar.
Jaarlijks: verzekering: 480, afschrijving: 3000, rente 2%: 183, stroom: 488, accu: 1608, totaal: 5759
Per maand: 480 (ex stroom 440)
Per Km: 0,23

Vergelijk ik dat met ioniq private lease 25.000Km dan is het vergelijkbaar met een langlopend contract:
60mnd € 519 p/m
48mnd € 549 p/m
36mnd € 579 p/m
Prive valt of staat het wat met de afschrijving en reparaties.
Zo'n private lease vind ik op zich ook wel interessant maar voorlopig nog maar blijven rijden. Ik zou graag wat meer bereik hebben maar een afgeschreven auto kan tzt ook wel goedkoop zijn ;)

- Maingau plus kaart ook binnen dus eens kijken of en wat m'n voordeel daarmee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Poe zeg hoop geld, ik rijd mijn Leaf voor de helft!

Bijna weekend }:O

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Marc O. schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:12:
Ik zie dat niet zozeer als het spekken van de leasemaatschappij maar meer als het inkopen van een stukje zekerheid. Geen restwaarde risico en geen risico op onverwachte kosten (al zal dat laatste bij een nieuwe auto met 4 jaar garantie ook nog wel meevallen).
Jij hebt een betere financieel adviseur nodig, kan wel een keer iets op papier voor je zetten! Enige wat je nodig hebt is een vrouw die niet werkt, leg het je graag een keer uit! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
414524 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Jij hebt een betere financieel adviseur nodig, kan wel een keer iets op papier voor je zetten! Enige wat je nodig hebt is een vrouw die niet werkt, leg het je graag een keer uit! :)
Mijn vrouw werkt wel, en bovendien is ze niet mijn vrouw maar mijn vriendin ;)

Oh, wil iemand mijn supermooie witte Volvo kopen zodat ik eindelijk mijn eigen EV kan kopen en hier 'echt' mee kan praten? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Marc O. op 05-10-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
assje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:02:
[...]

Waarom denk je dat?

Neem een vrij gemiddelde situatie (van een gezin dat een serieuze auto nodig heeft) van modaal + 1/2 modaal (2800 + 1400) met een maandelijkse hypotheek van 800, die kunnen dus gewoon 50k lenen (uitgaande van vaste contracten).
https://extra.abnamro.nl/lenen-new/index-lenen.html#top

Natuurlijk gaat deze vlieger niet voor iedereen op maar ondenkbaar is het alleminst.

Aflossing in dit verhaal betrekken is zinloos, als je zelf aanschaft heb je ook afschrijving te compenseren, lukt dat niet kan je na xx periode ook de auto niet vervangen.

Het is helemaal niet dat ik iedereen aan een lening voor een auto wil praten, het tegendeel zelfs. Echter zodra de TCO van een auto met lening lager zou zijn dan de alternatieven wordt het een ander verhaal. Ik krijg gewoon jeuk van doen alsof investeringen die zichzelf terug betalen alleen voor "rijken" zijn weggelegd.

Als ik de €14k die ik voor mijn Nissan Leaf moest betalen tegen 10% rente had moeten lenen was ik nog steeds een dief geweest van mijn portemonnee om het niet te doen. Aanschafwaarde is irrelevant, TCO is het enige dat telt als het om betaalbaarheid gaat.
Ik ben iemand die totaal niet om geld geeft. Als ik genoeg heb om te kunnen doen wat ik wil dan ga ik echt geen tijd steken in uitrekenen hoeveel ik bespaar door te fietsen ipv de auto te pakken. Ik doe liever leuke dingen met mijn tijd. Ik heb een vaag idee wat dingen kosten en dat is voor mij genoeg om beslissingen te kunnen maken.

Ik kan me prima voorstellen dat anderen bewuster met geld bezig zijn dan ik, maar de keuze van een sportvereniging af laten hangen van reiskosten... Ik snap dat niet.

Maareuhm, dit topic begint een beetje te ontsporen. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
Pierz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Maareuhm, dit topic begint een beetje te ontsporen. :/
Snel terug naar de meterkasten :+

Ik mag zondag de Audi E-tron gaan bekijken. Moet ik nog bepaalde dingen uitzoeken voor de forum bezoekers of fotograferen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Marc O. schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:35:
[...]

Mijn vrouw werkt wel, en bovendien is ze niet mijn vrouw maar mijn vriendin ;)

Oh, wil iemand mijn supermooie witte Volvo kopen zodat ik eindelijk mijn eigen EV kan kopen en hier 'echt' mee kan praten? :)
Iel getver, diesel!

Maarre, ik zou Albert een berichtje sturen, misschien ben je hem voor het weekend nog wel kwijt als je genoegen neemt met €11,5k! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
414524 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

dus jij rijdt een auto met 10.000 km per jaar voor iets meer dan 5000 euro per jaar?
dat zijn dure kilometers...

Kan ik ook zeggen, je gaat toch niet de hele BTW over een auto lappen, als je ook alleen BTW voor het gebruik kan betalen!?

Voor EV's gaat het nog niet helemaal op, maar bij ICE auto's kun je regelmatig goedkoper uit zijn met PL dan koop. Mijn zwager heeft nu een belachelijk goede deal, waarbij alleen de afschrijving privé al zijn maandkosten overstijgen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
assje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

Iel getver, diesel!

Maarre, ik zou Albert een berichtje sturen, misschien ben je hem voor het weekend nog wel kwijt als je genoegen neemt met €11,5k! :*)
Albert zegt dat ie volgende week komt kijken. Maar ja, het blijft marktpaats hè, dus het is maar de vraag wat daar van terecht komt.

Overigens zijn die moderne diesels erg schoon hoor. Dat wordt nog wel eens onderschat. Het stinkt misschien, maar qua uitstoot valt dat best mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Marc O. op 05-10-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

dfrenner schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Kan ik ook zeggen, je gaat toch niet de hele BTW over een auto lappen, als je ook alleen BTW voor het gebruik kan betalen!?

Voor EV's gaat het nog niet helemaal op, maar bij ICE auto's kun je regelmatig goedkoper uit zijn met PL dan koop. Mijn zwager heeft nu een belachelijk goede deal, waarbij alleen de afschrijving privé al zijn maandkosten overstijgen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k3fAO2P.png

Welke BTW? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tja, als we appels met peren blijven vergelijken :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
UniMatrix schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:15:
[...]
50.000? Voor 32.000 koop je een Renault Zoe met een actieradius van minimaal 250 Km. Als je bereidt bent de accu te huren dan vanaf zo'n 27.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

414524

Aanmoedigen tot fraude

[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 06-10-2018 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
Zojuist bericht dat de door mij aangevraagde openbare laadpaal geplaatst wordt, 1,5 jaar nadat ik hem aangevraagd had....

Hoe moet zoiets werken als je daadwerkelijk afhankelijk zou zijn van een openbare laadplek, schiet lekker op als het dan 1,5 jaar duurt.

Ik voel me nu wel een beetje schuldig dat ik eigenlijk helemaal niet (meer) van plan ben die paal ooit te gebruiken, hij komt op een keurige 150m van mijn huis en ik heb verder nog geen EV's gezien in mijn buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
TonVH schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:05:
[...]

50.000? Voor 32.000 koop je een Renault Zoe met een actieradius van minimaal 250 Km. Als je bereidt bent de accu te huren dan vanaf zo'n 27.000.
Na mijn ervaringen met de Leaf stel ik persoonlijk bruikbaar op >= 60kWh en reken ik gewoon met 5km/kWh qua 'echt' bereik. En de Zoe is een klein auto'tje., er staan er hier meerdere op het parkeerterrein.

De Ampera, Kona en Niro EV's zijn m.i. bruikbaar, de 60kWh Leaf is er nog niet, net als de Model 3 en allemaal zitten ze rond de 45.000 ~ 50.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
assje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:11:
Zojuist bericht dat de door mij aangevraagde openbare laadpaal geplaatst wordt, 1,5 jaar nadat ik hem aangevraagd had....

Hoe moet zoiets werken als je daadwerkelijk afhankelijk zou zijn van een openbare laadplek, schiet lekker op als het dan 1,5 jaar duurt.

Ik voel me nu wel een beetje schuldig dat ik eigenlijk helemaal niet (meer) van plan ben die paal ooit te gebruiken, hij komt op een keurige 150m van mijn huis en ik heb verder nog geen EV's gezien in mijn buurt.
Welke gemeente is dat als ik zo vrij mag zijn om eens wat on-topic te vragen?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Deel twee van die ANWB roadtrip naar Denemarken is ook online: YouTube: ANWB Deel 2 roadtrip Ford Focus vs. Nissan Leaf 2018 (HOEVEEL LATER ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MeZZiN schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

Dan makken we een koppeling van vervuilendheid van de auto aan de wegen belasting 0 voor eV en hoe slechter de waardes zijn van de auto hoe duurder.
Well to Wheel of nemen we Tank to Wheel voor de vervuilingsgraad?
Laten we de ICE rijders eens gaan pesten door niet de EV rijder te helpen maar om de ICE rijder te bestraffen. Veel gezonder systeem de vervuiler betaald.
Vind ik ook. Dus ook de EV rijder met 'groen' gemaakte kolen stroom

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:36
gelukkig een genuanceerde conclusie.
(wel blij dat ik geen leaf heb maar een auto die een ietsje kleiner bereik heeft maar flink sneller laad

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
BarryH schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

gelukkig een genuanceerde conclusie.
(wel blij dat ik geen leaf heb maar een auto die een ietsje kleiner bereik heeft maar flink sneller laad
Ja de goede man van de anwb heeft de nodige kritiek gehad en lijkt erop dat hij zich wat meer in de materie verdiept heeft en dan wordt de conclusie vanzelf anders en dat is te waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De kritiek was terecht imho. De titel van deel 1 en het filmpje zelf verwijzen niet naar een tweede deel. De LEAF komt er slecht uit en zet mensen dus op het verkeerde been. En hoewel ze in dit tweede deel wel de schuld leggen bij de keuze van Nissan spreken ze niet over andere wagens met groter bereik waarmee de trip aangenamer zou zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Precies. Ik snap ook echt niet waarom ze die rit met een Leaf hebben gedaan. Ze hadden kunnen weten dat dat een lastige opgave zou worden, terwijl het met bijv. een Ioniq een stuk minder problematisch was geweest. Wellicht een bewuste actie van de ANWB om de groei van het aantal EV's te minderen, en daarmee een terugloop van het aantal Wegenwachtleden te remmen (ik kan me indenken dat je als EV-rijder minder behoefte hebt aan de Wegenwacht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Haha dan zie je al die dikke en nieuwe auto's in het begin... en is de test tussen de twee saaiste een Focus en een Leaf. Jammer :'( >:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07
Marc O. schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:56:
Precies. Ik snap ook echt niet waarom ze die rit met een Leaf hebben gedaan. Ze hadden kunnen weten dat dat een lastige opgave zou worden, terwijl het met bijv. een Ioniq een stuk minder problematisch was geweest. Wellicht een bewuste actie van de ANWB om de groei van het aantal EV's te minderen, en daarmee een terugloop van het aantal Wegenwachtleden te remmen (ik kan me indenken dat je als EV-rijder minder behoefte hebt aan de Wegenwacht)?
Volgens mij wilden ze ook het rapidgate (traag laden door onvoldoende accukoeling) probleem aantonen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik vind het vooral jammer dat ik nu twee filmpjes heb bekeken van de ANWB waarvan ze enkel de aandrijflijn vergelijken. Een auto is zoveel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Waren vergeten dat het compleet andere auto's zijn die ontwikkeld zijn voor een ander doel en dat was in deel 1 een complete misser.

In deel 2 werd het wat realistischer uitgelegd. Maar eens met de kritiek: rapid gate wisten ze al vooraf en maak dan een item over de beperking van rapid gate bij afstanden rijden.
Maar dat een lange trip met een EV veel meer tijd kost en goede voorbereiding is wel juist (nissan of niet).

Gewoon niet echt mooi gedaan, meer zo van we moeten naar de uitreiking, laten we dan gelijk even een item maken. Beetje geknutsel. Jammer, mensen kijken er wel naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
Interesant Item van RTL Nieuws gisteren.
https://www.rtlnieuws.nl/...41386/rtl-nieuws-1930-uur
Vanaf 10:38

Elektrisch rijden wordt goedkoper, ook 2e hands, dat wil het kabinet. Onduidelijk is nog of de benzine en dieselrijder daar de rekening voor krijgt.

Wiebes wil particulieren "fiscaal tegemoetkomen"
Ik vind het niet erg: Wiebes, als je meeleest: Doe mij maar een Teslatje! (Een Ioniq of een Kona vind ik ook prima n.a.w. gegevens via een DM alsjeblieft) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Philos31 op 06-10-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
prettig schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:52:

Gewoon niet echt mooi gedaan, meer zo van we moeten naar de uitreiking, laten we dan gelijk even een item maken. Beetje geknutsel. Jammer, mensen kijken er wel naar.
7000 views heeft deel 1, dus dat stelt weinig voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Philos31 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:20:
Interesant Item van RTL Nieuws gisteren.
https://www.rtlnieuws.nl/...41386/rtl-nieuws-1930-uur
Vanaf 10:38

Elektrisch rijden wordt goedkoper, ook 2e hands, dat wil het kabinet. Onduidelijk is nog of de benzine en dieselrijder daar de rekening voor krijgt.

Wiebes wil particulieren "fiscaal tegemoetkomen"
Ik vind het niet erg: Wiebes, als je meeleest: Doe mij maar een Teslatje! (Een Ioniq of een Kona vind ik ook prima n.a.w. gegevens via een DM alsjeblieft) ;)
Benieuwd hoe dat fiscaal tegemoet komen gaat (hij zegt niet financieel ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik vrees dat het erg gaat tegenvallen. In elk geval niet de duizenden euros subsidie bij aanschaf zoals in de buurlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54
prettig schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Benieuwd hoe dat fiscaal tegemoet komen gaat (hij zegt niet financieel ;) ).
De belasting op elektriciteit zou iets van 4 cent per kWh omlaag gaan. En die op gas omhoog. Misschien dan ook de accijns op benzine omhoog.

edit ah:
https://nos.nl/artikel/22...ichte-woningisolatie.html
Wel zegt het kabinet dat er afspraken moeten komen met werkgevers en leasemaatschappijen.
Ik neem aan dat ze de huidige bijtelling gewoon t/m 2025 aanhouden.
Bij een auto van de zaak maakt dat elektrisch rijden een stuk interessanter dan een ICE.

[ Voor 35% gewijzigd door RocketKoen op 06-10-2018 14:33 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Je moet ze ook kunnen kopen ! (voor een "normaal" bedrag)

2030: 2,8 miljoen EV's op de weg (dat is de doelstelling), nu z'n 20.000..... is elk jaar bijna een verdubbeling.
Moet er er aan de aanbod kant wel heel snel wat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
prettig schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:43:
Je moet ze ook kunnen kopen ! (voor een "normaal" bedrag)

2030: 2,8 miljoen EV's op de weg (dat is de doelstelling), nu z'n 20.000..... is elk jaar bijna een verdubbeling.
Moet er er aan de aanbod kant wel heel snel wat veranderen.
Elon lief aankijken of hij een Gigafactory in Nederland wil bouwen.

We hebben nog wel 2 miljard aan subsidie voor grote bedrijven over.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonVH
Van Musk valt weinig te verwachten als je betaalbare EV's wilt hebben. Die zullen toch echt van Japanse of Europese fabrikanten moeten komen.

En betaalbaar definieer ik als max. 20.000 redelijk uitgerust met accu en 250 (echte zomer/winter) actieradius). Dus bijv. een kleintje Zoe of Sion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TonVH schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:36:
Van Musk valt weinig te verwachten als je betaalbare EV's wilt hebben. Die zullen toch echt van Japanse of Europese fabrikanten moeten komen.
Eerst zal hij zijn handen vol hebben aan de roadster, cross-over, pick-up en semi, maar de planning is dat daarna een model onder de 3 komt rond de $25000.

Zelf denk ik om mijn Model 3 na 4 jaar naar privé te halen (mits er een trekhaak op zit). Tot nog toe zie ik binnen 4 jaar namelijk geen revolutie gebeuren waardoor ik hem zou willen vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 06-10-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Deveon schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Eerst zal hij zijn handen vol hebben aan de roadster, cross-over, pick-up en semi, maar de planning is dat daarna een model onder de 3 komt rond de $25000.

Zelf denk ik om mijn Model 3 na 4 jaar naar privé te halen (mits er een trekhaak op zit). Tot nog toe zie ik binnen 4 jaar namelijk geen revolutie gebeuren waardoor ik hem zou willen vervangen.
Als die €35k versie van de band rolt ben je al een heel eind denk ik.
Als je het bedrag dat je aan bijtelling bespaart inzet als eigen bijdrage dan kost het je waarschijnlijk even veel als een ICE van €25k.
En aangezien de lease markt in Nederland de grootste bron van nieuwe auto's is...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Nou, de Zoe staat nu al voor de tweede keer dit jaar met een kapotte accu. Enig lichtpuntje van de dag is dat de takelwagen ook 100% elektrisch was, wist niet eens dat er zo een rondreed :)

Ik begin wel serieus te overwegen om de Zoe maar weg te doen (Fluence als enige andere auto) en dan voor die paar keer naar de andere kant van het land een snappcar te doen of zo. Van de 4 keer dat ik de grote accu nodig had dit jaar heb ik hem 3 keer niet beschikbaar gehad (1x doordat de accuwissel zelf ruim een week langer duurde dan gepland) en die ene keer dat ie het wel deed is dus een heel duur ritje geweest...
Gezien ik de auto naast deze ritten niet veel gebruik heb ik er op deze manier dus niks aan ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 15:11
Nivve schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:48:
Nou, de Zoe staat nu al voor de tweede keer dit jaar met een kapotte accu. Enig lichtpuntje van de dag is dat de takelwagen ook 100% elektrisch was, wist niet eens dat er zo een rondreed :)

Ik begin wel serieus te overwegen om de Zoe maar weg te doen (Fluence als enige andere auto) en dan voor die paar keer naar de andere kant van het land een snappcar te doen of zo. Van de 4 keer dat ik de grote accu nodig had dit jaar heb ik hem 3 keer niet beschikbaar gehad (1x doordat de accuwissel zelf ruim een week langer duurde dan gepland) en die ene keer dat ie het wel deed is dus een heel duur ritje geweest...
Gezien ik de auto naast deze ritten niet veel gebruik heb ik er op deze manier dus niks aan ;(
balen zeg. toch weer blij dat je op zo'n moment een huuraccu hebt :)

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:56:
[...]

Eerlijk gezegd verwacht ik die pas in 2020 in Europa en zoveel geduld heb ik niet aangezien ik waarschijnlijk al 3-4 maanden langer in mijn huidige ICE blijf rijden. De LR met premium package en Autopilot zal wel richting de 60k gaan en komt de bijtelling aardig in de buurt van een 25k ICE. Alleen rijd je daar dan wel een hele andere auto voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 06-10-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Coasterfreak schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:09:
[...]

balen zeg. toch weer blij dat je op zo'n moment een huuraccu hebt :)
Ha, ja dat dan weer wel O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 08:05
Gestrand. Jeuh.

FastNed Hank.

Sluit aan. 4 km actieradius restant. Gaat laden.

Even eten in de shop. Want met een volle accu haal ik vanaf hier makkelijk thuis.
Loop de shop binnen. Licht uit. Hmmmm. Eerst even een nog lauwwarm kroketje scoren.

En voor de zekerheid even checken of het lokaal in de shop is,.. Of regionaal.

Even bij de paal kijken: dood

Enexis bellen: kan 2 a 3 uur duren. Ai.

Volgende snellader op de route zit op 22 km. Vuren. Allego. Auto geeft aan: 8 km. Dus heeft nèt even een beetje gepakt. Maar nèt niet voldoende. Slik. Zoontje van 5 bij. Die hoort over een uurtje of wat te slapen 💤

Wat nu?

Inmiddels met de KNAC gebeld en overlegd. Ze komen mij halen met een transport vrachtwagen en naar de dichtstbijzijnde FastNed brengen...

Avontuur!

[ Voor 11% gewijzigd door JayPe op 06-10-2018 19:00 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

ANWB heeft tegenwoordig ook chargers voor batterijen in hun pakketje volgens mij. Iets van 5kW? Zodat je daarmee net de volgende charger kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RocketKoen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:56:
[...]

Als je het bedrag dat je aan bijtelling bespaart inzet als eigen bijdrage dan kost het je waarschijnlijk even veel als een ICE van €25k.
En aangezien de lease markt in Nederland de grootste bron van nieuwe auto's is...
En daar maak je direct een belangrijke fout door het een €35k model te noemen. Wanneer ik naar prijzen in de VS kijk van de goedkopere elektrische wagens en ik vergelijk de prijs die we hier betalen, dan betalen we hier over het algemeen een heel pak meer.

Blijven we binnen Tesla, dan zien we dat de Model S in de VS begint bij $65200. Diezelfde wagen begint in NL bij €90120. Nemen we bijvoorbeeld de Nissan LEAF dan begint deze in de VS bij $29990 terwijl deze in NL bij €36890 begint. Een kleinere verhoging dan de Tesla, maar nog altijd een flink stuk meer.

Als de Model S in de VS voor $35k beschikbaar zal komen dan verwacht ik dat deze in NL minstens een 4 vooraan de catalogusprijs zal hebben en als tweede cijfer zou een 5 of hoger me ook niet verbazen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JayPe
nannoe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:58:
ANWB heeft tegenwoordig ook chargers voor batterijen in hun pakketje volgens mij. Iets van 5kW? Zodat je daarmee net de volgende charger kan halen.
Bij 't oprijden van de oprijwagen floepten de lampen van het station weer aan! Stroom hersteld en laden maar!

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nivve schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:48:
Nou, de Zoe staat nu al voor de tweede keer dit jaar met een kapotte accu. Enig lichtpuntje van de dag is dat de takelwagen ook 100% elektrisch was, wist niet eens dat er zo een rondreed
Echt waar? Dat is wel gaaf dan. Wat voor merk en model was het?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594061

Zijn er hier mensen die de Model 3 bij Mistergreen hebben besteld? Ik heb contact met iemand bij Mistergreen en hij kon aangeven eind Q1. Hebben jullie al een maand doorgekregen?

Hoe zit het überhaupt met leaseauto's? Ik wil een Model 3 gaan leasen, maar kan ik die na 4 jaar leasen overnemen van de leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
begin 2019, na reservering bij tesla 2 april 2016.
gaat hem niet worden denk ik ivm gebrek aan trekhaak, geen dakdragers en geen 5de deur. ga toch een proefrit maken voor de fun en misschien is de eu auto wel anders, maar denk het niet.
tegen die tijd mag iemand wel de reservering “kopen” oftewel goed in de ogen kijken, ik koop de auto en verkoop direct.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Blokker_1999 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:08:
[...]

En daar maak je direct een belangrijke fout door het een €35k model te noemen. Wanneer ik naar prijzen in de VS kijk van de goedkopere elektrische wagens en ik vergelijk de prijs die we hier betalen, dan betalen we hier over het algemeen een heel pak meer.

Blijven we binnen Tesla, dan zien we dat de Model S in de VS begint bij $65200. Diezelfde wagen begint in NL bij €90120. Nemen we bijvoorbeeld de Nissan LEAF dan begint deze in de VS bij $29990 terwijl deze in NL bij €36890 begint. Een kleinere verhoging dan de Tesla, maar nog altijd een flink stuk meer.

Als de Model S in de VS voor $35k beschikbaar zal komen dan verwacht ik dat deze in NL minstens een 4 vooraan de catalogusprijs zal hebben en als tweede cijfer zou een 5 of hoger me ook niet verbazen.
Je weet dat USA prijzen ex BTW zijn? 35k wordt tenminste 42k. Komt dan ook nog wat vervoer en evt wisselkoers overheen. Tel de btw maar eens bij de USA prijzen van de Leaf en Model S op, dan is het verschil al aardig verdampt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-06 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

JayPe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Bij 't oprijden van de oprijwagen floepten de lampen van het station weer aan! Stroom hersteld en laden maar!
Hahaha, ik las je post en ik dacht echt; ok; je sluit je auto aan en het hele station klapt eruit; dan was'ie wel heul heul heul erg leeg :D

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

414524

Knip

De volgende reactie in deze categorie, is meteen de laatste voorlopig.

[ Voor 171% gewijzigd door PWM op 07-10-2018 11:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:37
Tja, ik zeg het niet snel, maar als ik dit zo lees hoop ik dat je binnenkort belastingcontrole krijgt. Dit is geen goed koopmanschap en elke belastinginspecteur controleert als eerste alles met auto's. Dit is mi niet eens grijs, maar gewoon zelfverrijking = fraude.

En ik heb altijd geleerd dat je daar beter niet over kon pochen of praten, want dat keert meestal tegen je..... De manier waarop je er over praat vind ik niet in je voordeel werken, maar dat is geheel mijn persoonlijke mening.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 07-10-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 06:35

databeestje

Von PrutsHausen

We hebben een Stikstof dioxide probleempje :|
https://twitter.com/energy_charts/status/1048320790771519488

Dit komt met name door wegverkeer/brandstof auto's. Misschien moeten die argumenten eigenlijk harder mee wegen dan de CO2 waar nu met name op gehamerd wordt. Overschakelen op elektrisch transport kon zo maar eens het beste zijn wat de leef omgeving overkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

assje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:11:

Daar hoef je je niet schuldig over te voelen om twee redenen.

1) Jij kan er ook niets aan doen dat het proces 18 maanden doorlooptijd kent
2) Ik heb zo ook een stuk of 5 laadpalen aangevraagd; daar staan nu altijd plug-in hybrides aan te laden. Eigenaren van phev's doen die moeite voor zo'n aanvraag niet maar laden wel als er in de buurt aanbod komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Hachy schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:16:
[...]

Daar hoef je je niet schuldig over te voelen om twee redenen.

1) Jij kan er ook niets aan doen dat het proces 18 maanden doorlooptijd kent
2) Ik heb zo ook een stuk of 5 laadpalen aangevraagd; daar staan nu altijd plug-in hybrides aan te laden. Eigenaren van phev's doen die moeite voor zo'n aanvraag niet maar laden wel als er in de buurt aanbod komt.
Kom op zeg.... Ik heb als PHEV rijder in 2011 zo'n paal aangevraagd en daar kunnen nog jaren BEV rijders van profiteren, zonder een aanvraag te doen. Die BEV rijders klagen normaal alleen over PHEV rijders en als ze zich die moeite nou eens besparen kunnen ze nog meer laadpalen aanvragen 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ok, jij bent de uitzondering @kdeboois maar echt volksstammen PHEV rijders doen echt geen moeite voor een laadpaal aanvraag.

Maar serieus zeg hee, wat is er aan de hand? Ik kom 2 dagen niet in dit topic en ik mis gewoon 300 berichten over hoe gratis PV kWh's al dan niet zijn, een paar fiscale dingetjes en allemaal private lease vergelijkingen. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon ongebreiteld een verhaaltje kon typen over 1- of 3-fase zekeringen in je groepenkast? Als we dan toch zo offtopic bezig zijn,

Ik ben er achtergekomen dat een Lolo + Maingau Plus pas écht gratis centjes oplevert, nog meer 'gratis' als je kWh's over hebt (danwel hebt teruggeleverd). Afhankelijk van welk tarief je instelt kan je eenvoudig €20 per laadbeurt retour ontvangen. Daar kan je toch weer 7 uurtjes voor bij Fastned staan, en het scheelt ook weer een stukje lopen naar de gratis laadpaal.

Het is 100% legaal en 100% toegestaan. En omdat iedereen er iets aan 'verdient' hoor je er ook niemand over. Behalve wellicht Maingau dan, die zowieso al zwaar moeten inleveren in NL maar daar steevast bewust voor blijven kiezen om zo een groter marktaandeel aan te boren.

'Jetzt direct Lossladen!' roepen ze groot op hun website, dus wie ben ik om daar niet aan mee te werken? Moreel discutabel? Allicht.

Maar ik vind het zeker een grappig experimentje dat aantoont dat zoiets in deze grillige startup markt mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door Hachy op 07-10-2018 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
databeestje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:12:

Dit komt met name door wegverkeer/brandstof auto's. Misschien moeten die argumenten eigenlijk harder mee wegen dan de CO2 waar nu met name op gehamerd wordt. Overschakelen op elektrisch transport kon zo maar eens het beste zijn wat de leef omgeving overkomen is.
Ik vraag me wel een beetje af of dat nu door auto's komt. De Noordzee is namelijk de donkerste kleur.
Maar ik roep al langer dat de politiek zich echt blind staart op CO2 en het klimaat. Waarom probeer je mensen te motiveren met een onzichtbaar gas dat over 40 jaar voor problemen gaat zorgen, terwijl niemand je zal tegenspreken als je zegt dat uitlaatgassen inademen niet goed voor je is.

In China snappen ze het. Daar is een enorme push richting EV's aan de gang. Niet om het klimaat, maar omdat grote steden onleefbaar werden door alle smog.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
RocketKoen schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 05:05:
[...]

Ik vraag me wel een beetje af of dat nu door auto's komt. De Noordzee is namelijk de donkerste kleur.
Maar ik roep al langer dat de politiek zich echt blind staart op CO2 en het klimaat. Waarom probeer je mensen te motiveren met een onzichtbaar gas dat over 40 jaar voor problemen gaat zorgen, terwijl niemand je zal tegenspreken als je zegt dat uitlaatgassen inademen niet goed voor je is.

In China snappen ze het. Daar is een enorme push richting EV's aan de gang. Niet om het klimaat, maar omdat grote steden onleefbaar werden door alle smog.
Er zal op dat moment wel een zuidoosten wind hebben gestaan te zien aan parijs.

Europa mag best eens een voorbeeld gaan nemen aan de maatregelen in China, daar gaat de transitie zeer snel. Waarom hier het wiel opniew uitvinden? (Ok het antwoord is autolobby) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Pierz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 06:08:
[...]

Er zal op dat moment wel een zuidoosten wind hebben gestaan te zien aan parijs.

Europa mag best eens een voorbeeld gaan nemen aan de maatregelen in China, daar gaat de transitie zeer snel. Waarom hier het wiel opniew uitvinden? (Ok het antwoord is autolobby) ;)
Voor dit soort dingen is een plan economie toch wel handiger dan een vrije markt.

Tesla heeft zelfs als enige buitenlandse fabrikant toestemming om een eigen fabriek te bouwen in China. Waarschijnlijk omdat ze alleen elektrische auto's maken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Wiebes plannen lijken toch iets minder interesant:
https://www.volkskrant.nl...lektrische-auto~b999ab10/
Substantiele subsidie op 2e handse ev's (die er niet voldoende zijn, en waar je soms voor behoorlijke kosten komt te staan) zal de prijs van de toch al schaarse 2e handsmarkt naar mijn mening alleen opdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Hachy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:05:
<Knip>
Ik ben er achtergekomen dat een Lolo + Maingau Plus pas écht gratis centjes oplevert,
<knip>
Het is 100% legaal en 100% toegestaan. En omdat iedereen er iets aan 'verdient' hoor je er ook niemand over. Behalve wellicht Maingau dan,
Not sure if serious or trolling...

Topic is duidelijk aan het ontsporen inderdaad. Van een topic met alles over EV's, van laadpaal via actieradius naar kolen-vs-zonnestroom.

Er zijn inmiddels voor vrijwel elk onderwerp aparte topics ontstaan: voor specifieke auto's, voor de fiscale voordelen, voor laadpalen etc etc.

Maakt dat dit topic overbodig? Nee. Maar wat hoort er hier nu in principe thuis? Wat is on-topic?

Omdat er een topic over EV- leasebakken is, mag er hier nog steeds over de bijtelling gekletst worden toch? Of laadpalen en groepenkasten.

Even allemaal een chill pil en dóór ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
414524 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:44:
[...]

Lol...
Nog een tip, als je zakelijk auto’s rijdt, zodra ze zijn afgeschreven tot € 0, hevel ze over naar prive voor een symbolisch bedrag en verkoop ze dan. Met een range rover op grijs kenteken gedaan. Ff nieuw kenteken aangevraagd en 9k bpm voor afgetikt, bleek ‘ie ineens 54k waard te zijn. Alsof je kunt toveren! Flinke fraudes he, heet gewoon handig zijn, maar lock vooral. Stelletje jan modaal ridders hier, poeh poeh...
Ik denk dat mijn baas mij vierkant uitlacht als ik het verhaal van @possimpible ga voorstellen aan hem... mijn vrouw fictief op zijn loonlijst?!?! Waarom zou hij dat risico gaan lopen?

Als ik merk wat vrienden om mij heen wel niet allemaal op de zaak kopen, mag van mij het mkb nog wel wat harder belast worden. Allemaal privé producten op de zaak kopen om de btw te ontduiken. Laat ze het ergens anders maar compenseren met hogere belastingen!
databeestje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:12:

Ik heb al vaker gezegd dat we die zaken moeten scheiden.

Voor de CO2 is een EV een heel slechte “oplossing”. Draagt relatief weinig bij voor heel veel geld. We gaan er de opwarming niet mee stoppen. Met een investering van 5k in zonnepanelen heb je velen malen meer resultaat. Waar je in een EV leven 27.500KG CO2 bespaard. Bespaar je met zonnepanelen in 25 jaar bijna het 10 voudige, zo’n 250.000KG CO2. In die tijd had je waarschijnlijk nog minimaal een auto gekocht. Dus alle subsidies op die 2 EV’s in 25 jaar zet je tegenover een eenmalige investering van 5000 euro aan zonnepanelen, waar je veel meer besparing van CO2 voor terugkrijgt.

Als het puur om CO2 gaat: laten we daken volledig volleggen, vóór, maar ook achter!

Voor de leefomgeving moeten we idd over op de EV. Of op schonere ice varianten...
NOx komt vooral van diesel. Laat dat met adblue heel eenvoudig met 90% te reduceren zijn. Gewoon door meer in te spuiten. Een 99% reductie is ook mogelijk, alleen is daar regelapparatuur voor nodig.

Bij Peugeot moest ik iedere 20k langs de dealer om 19 liter adblue bij te vullen. Laat dieselrijders dat lekker iedere 2/3 tankbeurten doen. Of plaats een extra pomp met adblue, zodat ze het direct kunnen tanken. En verplicht iedere nieuwe diesel tot die 90% reductie in NOx. Heel makkelijk haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
JayPe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:57:
[...]

Not sure if serious or trolling...

Topic is duidelijk aan het ontsporen inderdaad. Van een topic met alles over EV's, van laadpaal via actieradius naar kolen-vs-zonnestroom.
Denk dat het allemaal wel mee valt. De reden dat dit topic vrij hot is, is juist omdat er over van alles wordt gesproken. Ja ik vind leaseprijzen interessanter dan zonnepanelen, maar voor de ander is dat weer minder interessant. En je leest er zo overheen.

@possimpible ik zou oppassen als ik jou was.... ik was laatst een maand gebanned omdat ik aangaf dat als je een collega betrapt op stelen, je hem geld moet vragen zodat je het niet zal doorvertellen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Gezongen naar Gruppo Sportivo - Tokyo

Efteling, Here I come
And in my little miev it's not so far away.

Gisterochtend om even voor 8 vertrokken naar het Eftelings met de MiEV, alles gepakt met wat broodjes en koffie. Onderweg. 128.674 km.

MiEV - Meeuw, 1 - 0. :|

Eerste stop bij Nissan VKV Amsterdam, snellader heeft alleen Chademo, maar dat is alles wat ik nodig heb en kan ik verder de A2 op. Wel even een broodje en een kop koffie gedaan. :9 Hier hebben we iets van 22 minuten gestaan, en doooorrrr.

De volgende die ik geselecteerd had was de Mistergreen bij de Esso aan de A27. Er bleek een stuk A27 dicht te zijn maar gelukkig wist de Google daar van. :D De laadplek van deze Mistergreen is echter compleet naar de knoppen gereden door vrachtwagens ondanks een mooi bordje dat dit niet voor vrachtwagens is. Paal doet het prima, en met wat kilometers, koffie en een broodje erbij door.

Door de Google werden we binnendoor gestuurd, door Kaatsheuvel heen en een complete detour over het buiten parkeer terrein van de Efteling om bij de laadpalen te komen. Dit scheelde 20 minuten vergeleken met de normale route via de snelweg. Nou ja, dat scheelt weer. Het goede nieuws is dat de ghetto EVSE in een laadkabel oplossing werkt met de MiEV 8)

11:00 Stop de tijd.

Voor de terugweg alles weer ingepakt en om een of uur of 8 van het terrein af gerold. Omdat we nu 100% hadden was het even anders plannen en met 95 op de teller en de CC in 1 keer 95km naar de Nissan VKV gereden in Amsterdam, daar probleemloos geladen. Een van de drie was in slaap gevallen. Met de 80% lading gingen we het alleen niet halen, het weer sloeg een beetje om, het begon te regenen, tegenwind. Uiteindelijk besloten om even bij de Twaalfmaat te laden.

Bij de Twaalfmaat een beetje een domper, de eerste keer dat ik bij een snellader problemen had. De lader klapte er 3 keer uit met een DTC-0014 of DCT-0014, ik weet het niet zeker. Poging 4 ging deze door en hebben we 8 minuten geladen. Daarmee zijn we uiteindelijk naar huis gereden, de tegenwind in Noord Holland hakte er flink in. Het regende het grootste deel van de terugrit.

23:00 Stop de tijd. 129.039 km Delta 365km.

Zowel de heen als terugrit in 3 uur gedaan. Met elke auto die meer dan 200km heeft kan je naar de Efteling, laden, en in de avond weer terug zonder ergens te hoeven stoppen.

Edit:
De kosten voor een dagje Efteling:
2 kaartjes - 56 euro
2 Cappucino met Chocola - 8,30
3 Unox rookworst - 10,50
1 Parkeerkaart - 10 euro
11,5kWh geladen a 35ct - 4,02 euro
4 snellaad sessie, 22, 22, 22 en 8 minuten - 3,70 euro
12kWh thuis a 21ct - 2,52 euro

[ Voor 5% gewijzigd door databeestje op 07-10-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Hachy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:05:

Ik ben er achtergekomen dat een Lolo + Maingau Plus pas écht gratis centjes oplevert, nog meer 'gratis' als je kWh's over hebt (danwel hebt teruggeleverd). Afhankelijk van welk tarief je instelt kan je eenvoudig €20 per laadbeurt retour ontvangen. Daar kan je toch weer 7 uurtjes voor bij Fastned staan, en het scheelt ook weer een stukje lopen naar de gratis laadpaal.
Serieus hoe doe je dat dan ? Je moet toch echt zelf de elektra leveren via je aansluiting ? Maingau betaald die toch niet terug !?
Of mis ik iets ?
--> en ik vindt dit wel on topic (de trucjes in de zaak met auto's/spullen niet......is iets veel breders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Philos31 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:50:
Wiebes plannen lijken toch iets minder interesant:
https://www.volkskrant.nl...lektrische-auto~b999ab10/
Substantiele subsidie op 2e handse ev's (die er niet voldoende zijn, en waar je soms voor behoorlijke kosten komt te staan) zal de prijs van de toch al schaarse 2e handsmarkt naar mijn mening alleen opdrijven.
Ik denk ook dat die prijzen opgedreven gaan worden. Maar daardoor zal de schaarste afnemen. Momenteel verdwijnen alle EV’s naar Noorwegen vanwege de aanschafsubsidie daar. Met de aanschafsubsidie hier blijven er hopelijk meer EV’s in eigen land, of komt er zelfs een stroom naar ons op gang.

Ik hoop nog steeds dat ze in den Haag het licht zullen zien en de mrb op PHEV’s verlagen, of iig permanent op halftarief zetten. Als die Outlanders naar particulieren gaan gaat dat de lucht echt schoner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:06
prettig schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Serieus hoe doe je dat dan ? Je moet toch echt zelf de elektra leveren via je aansluiting ? Maingau betaald die toch niet terug !?
Of mis ik iets ?
--> en ik vindt dit wel on topic (de trucjes in de zaak met auto's/spullen niet......is iets veel breders).
De truc is om op je eigen laadpaal een backoffice te nemen die Maingau ondersteunt b.v. TNM. Dan maak je laadpaal openbaar met een tarief van 0,40c kWh (dan komen er geen anderen op af). Vervolgens ga je laden op je eigen paal. Je betaald zelf 0,19 en krijgt 0,40 c terug. Kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 19:05
dfrenner schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:13:
[...]
Als ik merk wat vrienden om mij heen wel niet allemaal op de zaak kopen, mag van mij het mkb nog wel wat harder belast worden. Allemaal privé producten op de zaak kopen om de btw te ontduiken. Laat ze het ergens anders maar compenseren met hogere belastingen!

Voor de leefomgeving moeten we idd over op de EV. Of op schonere ice varianten...
NOx komt vooral van diesel. Laat dat met adblue heel eenvoudig met 90% te reduceren zijn. Gewoon door meer in te spuiten. Een 99% reductie is ook mogelijk, alleen is daar regelapparatuur voor nodig.

Bij Peugeot moest ik iedere 20k langs de dealer om 19 liter adblue bij te vullen. Laat dieselrijders dat lekker iedere 2/3 tankbeurten doen. Of plaats een extra pomp met adblue, zodat ze het direct kunnen tanken. En verplicht iedere nieuwe diesel tot die 90% reductie in NOx. Heel makkelijk haalbaar.
1: Tijd voor andere vrienden
2: Het probleem is het verbruik en het koppel / vermogen wat er onder lijdt. VW heeft Dieselgate niet alleen gedaan om de keuring te bedonderen maar ook omdat het dieselblokje dan niet zo heel prettig rond draait.

Verder zijn er allerlei uitzondering scenario's waarop het blok tijdelijk meer uitstoot mag geven. Sommige ECU's lijken bij controles voornamelijk in deze uitzondering modi te draaien...

EV maakt de stap naar een brandstofvrije mobiliteit mogelijk. Met als bijkomend voordeel dat we tevens de kans hebben de CO2 emissie terug te dringen. 100% reductie van schadelijke stoffen in onze leefomgeving is mogelijk, dus waarom niet doen ?

Als je alleen al naar de complexiteit van een diesel versus een EV kijkt weet je al de richting gaat zijn.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

LoadedBaton schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:31:
2: Het probleem is het verbruik en het koppel / vermogen wat er onder lijdt. VW heeft Dieselgate niet alleen gedaan om de keuring te bedonderen maar ook omdat het dieselblokje dan niet zo heel prettig rond draait.
Mijn vriend heeft de Seat 1.2TDI en sinds de update is er een merkbare achteruitgang in het rijcomfort van dat blok. Het brandstof langduring verbruik is gestegen van 1:27 naar 1:26 (op N wegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
LoadedBaton schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

1: Tijd voor andere vrienden

Verder zijn er allerlei uitzondering scenario's waarop het blok tijdelijk meer uitstoot mag geven. Sommige ECU's lijken bij controles voornamelijk in deze uitzondering modi te draaien...

EV maakt de stap naar een brandstofvrije mobiliteit mogelijk. Met als bijkomend voordeel dat we tevens de kans hebben de CO2 emissie terug te dringen. 100% reductie van schadelijke stoffen in onze leefomgeving is mogelijk, dus waarom niet doen ?

Als je alleen al naar de complexiteit van een diesel versus een EV kijkt weet je al de richting gaat zijn.
Het is gewoon niet waar!
De reden waarom men dat tot nu toe zo doet/deed: anders halen de adblue vullingen de beurtjes niet!

Zoals eerder gesteld, NOx reductie tot 90% makkelijk realiseerbaar door meer adblue in te spuiten. Dit zit ver achter het verbrandingsproces! Dus motor gaat er niet anders van lopen. Alleen de berijder zal iedere 1000(?) km moeten bijvullen.

Prima! Snel geregeld zonder veel moeite. Alleen de berijder heeft er wat last van als hij diesel rijdt. Ook prima, dan zal hij misschien eerder eraf willen stappen. Ik zie geen nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
databeestje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Mijn vriend heeft de Seat 1.2TDI en sinds de update is er een merkbare achteruitgang in het rijcomfort van dat blok. Het brandstof langduring verbruik is gestegen van 1:27 naar 1:26 (op N wegen).
Dat komt omdat die blokken geen adblue hebben. Dan moet de verbranding omhoog voor minder NOx, dus verbruik ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
414524 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:44:
[...]

Lol...
Nog een tip, als je zakelijk auto’s rijdt, zodra ze zijn afgeschreven tot € 0, hevel ze over naar prive voor een symbolisch bedrag en verkoop ze dan.
Prijs moet wel marktcomform zijn anders loop je het risico op een naheffing :X

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
TvanW schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

Prijs moet wel marktcomform zijn anders loop je het risico op een naheffing :X
Exact! Mijn zwager doet dat structureel zo met een aantal sportwagens van niet nader te noemen Italiaans fabrikaat. Die schaft hij aan op zijn bedrijf en haalt ze na een aantal jaar (tegen marktwaarde) naar privé. Een goede accountant zal een andere werkwijze niet toestaan, en bij een controle loop je ongenadig tegen de lamp.

[ Voor 5% gewijzigd door Marc O. op 07-10-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 15:11
ik zie handelaren met echt serieus 100+ van zulke dingen liggen in nederland en duitsland.. staan er al blijkbaar 450 op NL kenteken. je kan ze voor 6-7k$ ophalen uit de vs... Vrij onverwoestbare ding ontwikkeld door bosch, alleen bang dat de accupakketten het niet leuk vinden om 1 jaar lang niks te doen bij een handelaar :+

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 19:05
dfrenner schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:36:
[...]
Zoals eerder gesteld, NOx reductie tot 90% makkelijk realiseerbaar door meer adblue in te spuiten. Dit zit ver achter het verbrandingsproces! Dus motor gaat er niet anders van lopen. Alleen de berijder zal iedere 1000(?) km moeten bijvullen.
Het is een zeer kleine balans. Ik ga hier geen hele welles nietus over Adblue voeren, maar laat deze even als leestip achter.

Het gaat verder om wat er in de praktijk gebeurt vs wat er tijdens een keuring gebeurt. Met de huidige WLTP is een auto in de praktijk nog steeds in staat om op allerlei momenten de uitstoot van schadelijke stoffen te verhogen. Allemaal niet meer nodig als we met benzine hybrids of nog beter met BEVs gaan rijden.

Alleen de verplaatste uitstoot bij de kolencentrales en het re/upcyclen van de nieuwe afvalstromen goed regelen.

Verder is het 'power-to-the-people' principe van een BEV een zeer sterk argument voor elektrisch rijden. Zonnepaneel op het dak, batterij op de schuur en V2G om het net te bufferen en de opslagcapaciteit van groene stroom te vergroten. Daar zie ik nou geen nadelen in.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Vaevictis_ schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

De truc is om op je eigen laadpaal een backoffice te nemen die Maingau ondersteunt b.v. TNM. Dan maak je laadpaal openbaar met een tarief van 0,40c kWh (dan komen er geen anderen op af). Vervolgens ga je laden op je eigen paal. Je betaald zelf 0,19 en krijgt 0,40 c terug. Kassa.
Wie betaald dan de 40 cent ?

Als ik aan mijn eigen palen met mijn eigen maingau pas (normale of flat ?) ga laden en hij staat op 0,40 cent hoe komt dat geld dan op mijn rekening, ik moet de laadsessie met maingau afrekenen.

Betaald maingau dan die backoffice provider die ik neem en die mij weer ?
Zo ja welke is dat dan ?

p.s. PM mag ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Je hebt een flatrate laadpas van MainGau. Dat zorgt ervoor dat hoe meer je laadt, hoe lager de kW-prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

prettig schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Wie betaald dan de 40 cent ?

Als ik aan mijn eigen palen met mijn eigen maingau pas (normale of flat ?) ga laden en hij staat op 0,40 cent hoe komt dat geld dan op mijn rekening, ik moet de laadsessie met maingau afrekenen.

Betaald maingau dan die backoffice provider die ik neem en die mij weer ?
Zo ja welke is dat dan ?

p.s. PM mag ook....
da's fraude! in feite een kasrondje, bel de politie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
414524 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:55:
[...]

da's fraude! in feite een kasrondje, bel de politie...
Katertje uitgeslapen ? >:)

Zolang ze netjes op de laadpaal de prijs per kWh vermelden (dat ontbreekt er nog wel eens aan) en over de gigantische winsten die er gemaakt worden (uche uche) netjes belasting betalen is er niet aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Er zijn in mijn woonomgeving of eigenlijk provincie niet veel laadpalen en heb een Maingau pas maar evengoed is het soms niet anders dan wat duur te laden (denk evnet 60ct start en 30ct kWh). Pas nog zonder op streetview te kijken naar een 11kW laadpaal gereden die naast een woning op de oprit was en niet toegankelijk |:( Als veel mensen dat gaan doen wordt het nog meer speuren naar een echt openbare laadplek. Al kunnen we dan wel pochen hoeveel het er wel zijn :+
Iets zoals Chargy in Luxemburg met laadpalen op parkeerplaatsen en toeristische locaties vond ik een stuk handiger dan al die schijnbaar willekeurige die door bewoners zijn geplaatst of aangevraagd.

[ Voor 5% gewijzigd door bite op 07-10-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

kdeboois schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:01:
[...]

Katertje uitgeslapen ? >:)

Zolang ze netjes op de laadpaal de prijs per kWh vermelden (dat ontbreekt er nog wel eens aan) en over de gigantische winsten die er gemaakt worden (uche uche) netjes belasting betalen is er niet aan de hand.
Welke? Nee man, begrijp gewoon niet dat zaken die buiten de massa om gaan en tevens grootschalig gebeuren hier niet geaccepteerd worden. Ik verdien mijn geld met dat soort constructies en heb er nog nooit gezeik mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
nannoe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:28:
Je hebt een flatrate laadpas van MainGau. Dat zorgt ervoor dat hoe meer je laadt, hoe lager de kW-prijs is.
Het was toch hoe sneller je laadt, hoe goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

dfrenner schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

Het was toch hoe sneller je laadt, hoe goedkoper?
flatrate was x euro per maand, snellaadpas was x euro per minuut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
TucanoItaly schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:36:
[...]

Echt waar? Dat is wel gaaf dan. Wat voor merk en model was het?
het was een iveco volgens mij. Het was geen dedicated ev, maar omgebouwd van een bestaande.
Dit was een 'lepelaar' overigens en geen flatbed (daar waren zs nog mee bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
LoadedBaton schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Verder is het 'power-to-the-people' principe van een BEV een zeer sterk argument voor elektrisch rijden. Zonnepaneel op het dak, batterij op de schuur en V2G om het net te bufferen en de opslagcapaciteit van groene stroom te vergroten. Daar zie ik nou geen nadelen in.
Nee juist geen accu op de schuur! Die resources kunnen we beter gebruiken voor de auto van de buurman die vervolgens 90% van de tijd dezelfde functie kan vervullen.

Pagina: 1 ... 106 107 Laatste

Dit topic is gesloten.