Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twan1810
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09-2022
rVercors schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:32:
Een beetje jammer dat er geen enkele review is, en de camera blijkbaar slecht is. Wanneer kan men dit verwachten?
Op YouTube zijn wel leuke reviews uit India te vinden, ook over de camera, maar hier is alles "Amazing' of "Riellie amazing' dus heb je niet veel aan. Echte reviews zoals bijvoorbeeld van Tweakers zullen hopelijk volgende week wel komen, ze zullen niet gaan testen voordat de officiele release is geweest i.v.m. mogelijke softwareupdates tot die tijd.

Even geduld dus tot minstens 6 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

twan1810 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:36:
[...]

Op YouTube zijn wel leuke reviews uit India te vinden, ook over de camera, maar hier is alles "Amazing' of "Riellie amazing' dus heb je niet veel aan. Echte reviews zoals bijvoorbeeld van Tweakers zullen hopelijk volgende week wel komen, ze zullen niet gaan testen voordat de officiele release is geweest i.v.m. mogelijke softwareupdates tot die tijd.

Als het echt zo is dat de camera zo slecht is / kan zijn vanwege de early release, dan ben ik er vanaf nu een enorm voorstander van dat verkoop écht start op het officiële moment. Met die vroege verkoop ontstaat er rondom een telefoon heel veel verwarring, wat mij (als klein-beetje-camerafan, dus ik wil wel dat ie het gewoon goed doet!) eerder angst dan vreugde geeft over de uitlevering van komend weekend.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De woordkeuze is nogal apart ik lees hier vaak het woord angst.
Angst zoek de betekenis eens op.
Teleurgesteld of teleurstelling over de eventuele tegenvallende camera kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:01:
De woordkeuze is nogal apart ik lees hier vaak het woord angst.
Angst zoek de betekenis eens op.
Teleurgesteld of teleurstelling over de eventuele tegenvallende camera kan.
Angst is een fysiologische toestand die gekenmerkt is door lichamelijke, cognitieve, emotionele en gedragscomponenten. Angst kent verschillende gradaties. Voorbeelden van mildere vormen zijn: ‘je niet op je gemak voelen’, onrust en bezorgdheid.
Precies dat hoor! ;)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
Dit klinkt eigenlijk hetzelfde als de Nokia 8, volgens mij wachten die ook nog steeds op een camera-update..?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S0epkip schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:21:
Dit klinkt eigenlijk hetzelfde als de Nokia 8, die wachten ook nog steeds op een camera-update..?
Camera van Nokia 8 is ondergewaardeerd vanaf het begin, ding maakt prima foto's, zolang je met prints ervan geen bedrijfshallen gaat behangen. Opzet van die camera is natuurlijk anders dan van de 7 Plus en Nokia 8 Sirocco. Maar die Nokia 8 kost inmiddels hetzelfde als de 7 Plus en dan krijg je wel een bunch meer power.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
CLB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:44:
[...]

Camera van Nokia 8 is ondergewaardeerd vanaf het begin, ding maakt prima foto's, zolang je met prints ervan geen bedrijfshallen gaat behangen. Opzet van die camera is natuurlijk anders dan van de 7 Plus en Nokia 8 Sirocco. Maar die Nokia 8 kost inmiddels hetzelfde als de 7 Plus en dan krijg je wel een bunch meer power.
Redelijke foto's, sure, maar minder dan een Nexus 5x of Galaxy S7, die een stuk ouder zijn.

https://www.gsmarena.com/...Phone2=8522&idPhone3=7821

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S0epkip schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:58:
Redelijke foto's, sure, maar minder dan een Nexus 5x of Galaxy S7, die een stuk ouder zijn.
Ach, het is ook wat je wilt, eist en verwacht natuurlijk :) Dit is allemaal gemaakt met de stock-camera die niet bekend staat om de beste te zijn, even een Camera-apk'tje van Google fixen en iedereen werd stukken blijer.
(daar doe ik zelf dan weer niet aan, vind de foto's prima)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Klopt, het zijn gewoon prima foto's, maar gezien mijn telefoon ondertussen main camera is geworden, is het voor mij een beetje te weinig, zowel de 8 als de 7+ helaas.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, dat zeker. Ik twijfelde al over de opzet van de 7 Plus, maar aangezien ze die ook gebruiken in de 8 Sirocco, mag je toch wel hoge verwachtingen hebben. Bij de 7 Plus zeg ik nog sneller 'mwah, we doen het
er maar mee', maar bij zo'n 8 Sirocco en die prijsstelling, verwacht je wel héél wat meer, logisch natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb de Nexus 5X zit in de prijsklasse zoals de Nokia 7+. Echter sirocco heeft dezelfde cam als 7+ hoe kan het dan mijn Nexus 5X van 300 euro beter is? Zit niet eens een merk camera in...

Puur software dat nog flink geüpdate moet worden?

Nokia stond vroeger echt bekend om zijn dikke foto's die de tel kon maken.

Ben zeer benieuwd naar de 7+ (via mm dus nog 2 dagen geduld) aangezien mijn 5X af en toe rare dingen heeft. Zoals foto gemaakt foto corrupt. Accu op de vroege avond leeg en dan dagen niet .

Heb nog wat andere camera app zal er is mee testen als ik verschil zie.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 04-04-2018 11:09 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rooten en GCam geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In de UK krijg je een Google Home Mini bij de 7 Plus, in plaats van een Chromecast. Is dat even jammer dat Home hier nog steeds niet gelanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

SebasFM

BOFH

Ik heb mijn toestel toch uiteindelijk DOA moeten melden en hoop dan ook dat ik een nieuwe geleverd krijg. Toestel is 6 dagen 'oud', echter zit ik toch met twee issues:
  • Ten eerste zit er een raar krom streepje zichtbaar onder de glasplaat van het scherm. Het zit bij de ronde functietoets onderaan het display. Het was vooral zichtbaar bij wit scherm en hoge helderheid. Gezien Nokia adverteert met een gelamineerd scherm zou dit dus of een defect moeten zijn of een vuiltje wat tijdens het lijmen tussen de lagen terecht is gekomen. Als je het eenmaal ziet, blijf je het zien.
  • Touchscreen reageert soms niet. Eerste keer dat het gebeurde was in het instellingen menu. Het enige wat toen hielp was knop aan de zijkant om de telefoon te locken. Daarna kon je het scherm weer met de vingerafdrukscanner aan krijgen en deed het touchscreen het weer zoals het zou moeten. Voor de zekerheid gisteren een factory reset uitgevoerd. Dat had niet geholpen. Het trad ditmaal op met de Facebook app.
De telefoon is nu retour winkel en de medewerker heeft de telefoon DOA aangemeld. Op het hoofdkantoor gaan ze hem eerst beoordelen waarna ik, hopelijk, een foutloos nieuw toestel krijg toegezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:17
Wat betreft de camera. Deze foto's kwam ik tegen op Flickr:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157694316421464

Ziet er wat mij betreft toch niet slecht uit, vooral de laatste paar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Heeft iemand de "Google camera app" al getest? in het topic van de nokia 8 wordt daar over gesproken. Ben zeer benieuwd of dit een verschil maakt.
Ik vind de kwaliteit van de camera niet slecht maar ook niet goed. voor een tel van 399 euro ben ik zeer blij met mijn overstap van de lumia 950 naar Android One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

jaguarxj16 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:38:
Wat betreft de camera. Deze foto's kwam ik tegen op Flickr:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157694316421464

Ziet er wat mij betreft toch niet slecht uit, vooral de laatste paar foto's.
Apart. Nogal wisselende kwaliteit

Sommige foto's veel te overdreven kleuren. Bosjes groen veel te groen.

Gebouw met grote trap ervoor enorm korrelige foto.

Een van de laatste 2 mensen vanachter met de tas op de rug die foto is weer enorm strak...
erwindew schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:42:
Heeft iemand de "Google camera app" al getest? in het topic van de nokia 8 wordt daar over gesproken. Ben zeer benieuwd of dit een verschil maakt.
Ik vind de kwaliteit van de camera niet slecht maar ook niet goed. voor een tel van 399 euro ben ik zeer blij met mijn overstap van de lumia 950 naar Android One.
Klopt dat werkt bij de 8, foto's zijn dan beter (heb heel even de 8 gehad alleen bothie mode is er dan niet). Mocht ik 7+ hebben test ik dat :).

[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 04-04-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
aveenhuysen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:54:
Maar een notificatie led op die Nokia 7 plus is dat al bevestigd dat heb ik liever dan AOD.
Volgens een user review op https://www.coolblue.nl/p...2/nokia-7-plus-zwart.html is er ook geen notificatie led aanwezig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
XWB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:52:
[...]

Volgens een user review op https://www.pdashop.nl/pr...2/nokia-7-plus-zwart.html is er ook geen notificatie led aanwezig.
Er zit geen notificatie led op het toestel. Tenminste ik kan hem nergens vinden. Maar ik vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:36
erwindew schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:56:
[...]

Er zit geen notificatie led op het toestel. Tenminste ik kan hem nergens vinden. Maar ik vind het niet storend.
Ik heb 'm zo ingesteld dat hij het scherm aanzet als je 'm oppakt. Op het lockscreen staan dan ook icoontjes van de apps die iets te melden hebben.

Maar ik heb ook niet zo'n OCD dat ik elke minuut meldingen ga zitten checken en appjes ga beantwoorden, dat helpt misschien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
M-67 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:57:
Wat ik wel spijtig vind is dat de notification led niet werkt, die zou door HMD Global/Nokia gedisabled zijn. Ik heb dan maar een app geinstalleerd als workaround : LED Blinker Pro
Is hierover meer te lezen? Aangezien we met stock Android te maken hebben, waarom zou HMD Global de led uitgeschakeld hebben?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:11:
Aangezien we met stock Android te maken hebben, waarom zou HMD Global de led uitgeschakeld hebben?
HMD-devices hebben hier (EU-markt) tot nu toe nooit een ledje gehad volgens mij, gewoon een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
XWB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:11:
[...]

Is hierover meer te lezen? Aangezien we met stock Android te maken hebben, waarom zou HMD Global de led uitgeschakeld hebben?
De led is überhaupt niet aanwezig op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:17
RobbyTown schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:43:
[...]

Apart. Nogal wisselende kwaliteit

Sommige foto's veel te overdreven kleuren. Bosjes groen veel te groen.

Gebouw met grote trap ervoor enorm korrelige foto.

Een van de laatste 2 mensen vanachter met de tas op de rug die foto is weer enorm strak...

[...]

Klopt dat werkt bij de 8, foto's zijn dan beter (heb heel even de 8 gehad alleen bothie mode is er dan niet). Mocht ik 7+ hebben test ik dat :).
Ziet er wat mij betreft uit als een camera met potentie maar waarvan de software nog verre van optimaal is. Ben erg benieuwd wat straks andere ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Van iets met 'Zeiss' erop zou je toch wel beter moeten verwachten, al ben ik benieuwd wat het effect van de snapdragon 660 is vs een 8xx chipset op de beeldkwaliteit, en of er niet toch dingen in de hardware van mindere kwaliteit zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De hardware (Zeiss lens en Snapdragon 660) is gewoon prima, image kwaliteit komt uiteindelijk neer op post processing door de software. De camera apps die met stock Android geleverd worden zijn doorgaans niet bijzonder; Samsung daarentegen levert gewoon een erg goede camera app.

Om een praktijkvoorbeeld te geven, ik heb een GM5 Plus Android One toestel met een knaken camera, maar de foto's gemaakt met WhatsApp zijn beter dan foto's die met de stock camera app gemaakt zijn.

Wellicht dat Nokia 7+ gebruikers eens de Google Camera app kunnen installeren. Helaas is die niet (meer) via de Play Store te verkrijgen, maar er zijn zat APK's te vinden.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Enkele vergelijkende foto's met de meegeleverde app vs google camera app heb ik zonet online geplaatst op

https://imgur.com/a/BbOAn

Onder de foto staat met welke camera app de foto genomen is.

Om eerlijk te zijn merk ik nihil verschil tussen de nokia camera app en de google camera app (gedownload van https://nokiapoweruser.co...-6-features-download-apk/ ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik kwam nog een user review bij bol.com tegen. Met betrekking tot de camera:
Zware tegenvaller is echter de camera. Foto’s lijken niet scherp. Vooral in donkere omstandigheden ronduit dramatisch. Ik probeerde een foto te maken in het donker in een woonwijk met straatlantarens diverse verlichte ramen. Ondanks de Pro settings met een sluitertijd van maarliefst 4 seconden! presteert de camera een volledig zwart beeld te produceren waar mijn paar jaar oude Lumia 950 nog een degelijk plaatje produceert bij een sluitertijd van 1/4 sec. Ook de dubbele camera voor 2x optische zoom voegt niets toe. De kwaliteit is niet beter dan een digitale zoom van de hoofdcamera. Ik hoop dat dit softwarefouten betreft die nog hersteld kunnen worden. Erg jammer van een verder perfecte telefoon
@Ives Wellicht kan je eens proberen enkele foto's met (heel) weinig licht te maken, in beide apps?

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ives
XWB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:20:
Ik kwam nog een user review bij bol.com tegen. Met betrekking tot de camera:

[...]

@Ives Wellicht kan je eens proberen enkele foto's met (heel) weinig licht te maken, in beide apps?
ik zal straks als het donker is hetzelfde proberen.

Bij medium tot relatief laag licht:
https://imgur.com/a/8CZyi

Er zit met de google camera app wel iets meer contrast rond de straatstenen denk ik, maar gigantisch is het verschil opnieuw niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Ives op 04-04-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
[b][message=54789339,noline]

Was bij het instellen van de 7+ bij jou wel de backup van de 6P beschikbaar?
Neen, die was niet beschikbaar, helaas : ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Ives schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:58:
[...]

Heb je een bron voor de aanwezigheid van een notification LED? Ik heb de telefoon natuurlijk nog niet open gehad, maar ik zie niet direct een led zitten. Het puntje links van de front camera lijkt me eerder een lichtsensor.
Wel, ik dacht dat de sensor was. Trouwens ik heb ergens gelezen,(maar weet niet meer juist waar verdorie) dat in Azie de 7+ wel een notification led heeft, maar Europa niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
ik had ook een bootloop op mijn Nexus 6p, binnengebracht bij Coolblue (waar ie vandaan kwam) en na een week was 't in orde, hebben een onderdeel vervangen en gelukkig was ie nog in garantie :)

Maar heb nu via mijn werkgever die 7+ gekregen en wacht nog op de 8.1 update

ondertussen heeft mijn 6P al een security update van April gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
M-67 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:48:
[...]

ik had ook een bootloop op mijn Nexus 6p, binnengebracht bij Coolblue (waar ie vandaan kwam) en na een week was 't in orde, hebben een onderdeel vervangen en gelukkig was ie nog in garantie :)

Maar heb nu via mijn werkgever die 7+ gekregen en wacht nog op de 8.1 update

ondertussen heeft mijn 6P al een security update van April gekregen.
Er waren nogal wat mensen gevallen over je plan om hem na een maand in te wisselen, ga je daar nog op reageren?

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@M-67 gebruik aub de bewerk/wijzig knop ipv 3 losse posts achterelkaar....

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 04-04-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
gr8slayer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:52:
[...]

Er waren nogal wat mensen gevallen over je plan om hem na een maand in te wisselen, ga je daar nog op reageren?
Wel omdat mijn Nexus een bootloop had, kreeg ik dus die Nokia 7+, ik wilde een witte maar die bleek al uitverkocht te zijn, vandaar dat de zwarte besteld is.

Kijk, Coolblue geeft zelf 30 dagen teruggeef periode of gratis omruilen, waarom zou een mens daar dan geen gebruik van maken, als je bijv een ander model of kleur wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
RobbyTown schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:59:
@M-67 gebruik aub de bewerk/wijzig knop ipv 3 losse posts achterelkaar....
Ok doe ik in het vervolg, sorry!

Maar hoe voeg ik dan de quotes van verschillende personen toe?

[ Voor 12% gewijzigd door M-67 op 04-04-2018 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8slayer
M-67 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:09:
[...]

Wel omdat mijn Nexus een bootloop had, kreeg ik dus die Nokia 7+, ik wilde een witte maar die bleek al uitverkocht te zijn, vandaar dat de zwarte besteld is.

Kijk, Coolblue geeft zelf 30 dagen teruggeef periode of gratis omruilen, waarom zou een mens daar dan geen gebruik van maken, als je bijv een ander model of kleur wil?
Ik snap de gedachte. Het is alleen natuurlijk wel zuur voor degene die hem na jou koopt.

Play every day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-67
gr8slayer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:12:
[...]

Ik snap de gedachte. Het is alleen natuurlijk wel zuur voor degene die hem na jou koopt.
Die wordt dan als tweede kans verkocht bij Coolblue. zo had ik mijn Nexus 6p ook indertijd gekocht: als tweede kans. Maar ik begrijp de reactie van velen hoor. Ik kan nog altijd een witte back cover kopen, dan heb ik natuurlijk ook een witte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8slayer
M-67 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:15:
[...]

Die wordt dan als tweede kans verkocht bij Coolblue. zo had ik mijn Nexus 6p ook indertijd gekocht: als tweede kans. Maar ik begrijp de reactie van velen hoor. Ik kan nog altijd een witte back cover kopen, dan heb ik natuurlijk ook een witte ;)
Daar was ik niet van op de hoogte. Dan heb je mijn zegen ;)

Play every day

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ives
Ok, ik heb nog enkele lowlight opnames gemaakt om te vergelijken tussen de Google en de Nokia camera app.

Zie:

https://imgur.com/a/hbkwe

Deze opnames zijn bij ~1 lux (gemeten) gemaakt, met standaard instellingen met uitzondering van het feit dat ik bij de Nokia app de flash uit heb moeten forceren.

In de EXIF gegevens zie ik dat in de nokia app voor ISO 1600 heeft gekozen, terwijl de google app voor ISO 800 koos. Beide kozen ze verder voor f/1.8 1/20sec. Desondanks de lagere ISO zie je dat er veel meer ruis is in de Google app dan in die van Nokia. Nokia doet maw redelijk agressieve noise reduction, wat een verklaring kan zijn voor het gebrek aan detail dat we in sommige foto's zien.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur bij weinig licht uit naar de Nokia app, boven de Google camera app. Bij eerdere testopnames bij weinig licht zag ik btw hetzelfde, ook als beide apps voor dezelfde ISO kiezen was er meer noise in de Google versie.

Edit: ik heb natuurlijk mijn best gedaan om beide apps zo gelijk mogelijk te behandelen. Denk dat dit de 20ste poging oid was, elke keer wel bewoog ik teveel tussen foto's/veranderde het licht door bewegende wolken te hard/kwamen er auto's aan die de weg verlichtten met hun koplampen/...

[ Voor 13% gewijzigd door Ives op 04-04-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De google app is inderdaad wel heel erg korrelig. Vind de Nokia foto er nog niet eens zo heel slecht uitzien.

Lijkt er toch op dat er nog wat werk aan de winkel is wat betreft de Nokia app.
Willen ze met de 8 Sirocco een goede beurt maken, dan moeten ze wel. Hopelijk profiteren de 7+ eigenaren daar dan ook weer van.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik draai op mijn OnePlus 5 de aangepaste pixel camera app met enhanced hdr+ mode. Je ziet dan heel duidelijk het verschil tov de OnePlus 5 hdr modus. Deze enhanced modus zit duidelijk niet in de standaard Google camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Laatst online: 29-10-2021
twan1810 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:36:
[...]

Hiero een Engelstalige :)

YouTube: Review : Nokia 7 plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

M-67 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:09:
[...]

Ok doe ik in het vervolg, sorry!

Maar hoe voeg ik dan de quotes van verschillende personen toe?
Druk onderaan op de blauwe knop Reageer. Als je dan naar beneden scrollt dan zie de voorgaande berichten rechts allemaal de optie quote hebben. Hoe meer je op quote klikt van diverse berichten hoe meer je in tekstvak krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
"Review" ;(
Lijkt meer op een Unboxing video...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Laatst online: 29-10-2021
Zertaxka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:29:
[...]

"Review" ;(
Lijkt meer op een Unboxing video...
True, true. Nog een poging:
YouTube: Nokia 7 Plus Review - Pros, Cons & Everything In-between!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
pelt schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:36:
[...]

Kan het ook nergens vinden, maar ik ga er van uit dat het Qualcomm Quick Charge 3 protocol wordt gebruikt.
mregeling schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:06:
Fast charge zit erop.
Laad hem nu op met een quickcharge adapter van Samsung.
Nokia 7 Plus Supports Qualcomm QC3.0 Fast Charging

Overigens zou de aanwezige Snapdragon 660 SoC Quick Charge 4.0 ondersteunen, maar blijkbaar is dat niet in deze telefoon geïmplementeerd?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:05
XWB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:40:
[...]

[...]

Nokia 7 Plus Supports Qualcomm QC3.0 Fast Charging

Overigens zou de aanwezige Snapdragon 660 SoC Quick Charge 4.0 ondersteunen, maar blijkbaar is dat niet in deze telefoon geïmplementeerd?
Quick charge 3 is echt prima! Een van de redenen dat ik niet voor de Xiaomi Mi A1 ben gegaan, maar voor deze. Zou niet meer zonder qc kunnen.

QC4 wil nog niet echt van de grond komen. Er zijn slechts twee telefoons die het hebben en er zijn ook nog geen opladers te vinden.

https://www.androidpolice...ualcomm-quick-charge-4-0/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Hier valt het allemaal weer reuze mee met de foto's. Heel vreemd.

Ik zag overigens dat de officiële release date in de UK pas 2 mei is. Dat komt geloof ik ook overeen met de levertijd die hier op de witte versie is komen te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick.b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-08 21:30
Tralapo schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:29:
[...]

Hier valt het allemaal weer reuze mee met de foto's. Heel vreemd.

Ik zag overigens dat de officiële release date in de UK pas 2 mei is. Dat komt geloof ik ook overeen met de levertijd die hier op de witte versie is komen te zitten.
Die man heeft zijn telefoon uit china gehaald.. In india is hij nog nieteens uit. Kijk de tweets van nokia mobile maar es. Volgensmij zeg hij dat op het laatst. De telefoon in China draaien niet op Android one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
pelt schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:21:
[...]

Quick charge 3 is echt prima! Een van de redenen dat ik niet voor de Xiaomi Mi A1 ben gegaan, maar voor deze. Zou niet meer zonder qc kunnen.

QC4 wil nog niet echt van de grond komen. Er zijn slechts twee telefoons die het hebben en er zijn ook nog geen opladers te vinden.

https://www.androidpolice...ualcomm-quick-charge-4-0/
QC4 is what we need. Want dat is compatible met USB-PD.

PVO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Ik kan me toch niet helemaal vinden in de negatieve berichten over de camera. Wel vind ik dat de stock camera iets constanter mag zijn qua output, maar met de gcam app behaal ik toch best oke resultaten. Ik gebruik hiervoor de laatste versie van CStark: https://forum.xda-develop...a-mod-wide-angle-t3747263

Ik zal kijken of ik vanavond een (paar) foto(s) kan uploaden.

(Ter info, ben hiervoor in het bezit geweest van de V20, V30, Nokia 8, en met allen ook de gcam gebruikt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
pelt schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:21:
[...]

Schijnt met licenties te maken te hebben. Blijkbaar hanteert Qualcomm een hoger licentietarief voor Quick Charge 4.0 waardoor fabrikanten lekker op 3.0 blijven.
DrBos schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:58:
Ik zal kijken of ik vanavond een (paar) foto(s) kan uploaden.
Dat zou fijn zijn :Y

[ Voor 19% gewijzigd door XWB op 05-04-2018 14:05 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
YouTube: Nokia 8 Sirocco - Unboxing & Overview (w/ Benchmarks)

Ze hebben de Nokia 8 sirocco ook al in handen, en de camera lijkt het daar ook gewoon perfect te doen.. zou het door het zonnige weer daar komen?

En ze kunnen toch es slijmen.. Denk dat merendeels van de reacties gekocht zijn daar..

[ Voor 14% gewijzigd door rick.b op 05-04-2018 15:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrBos
Net snel even een fotootje gemaakt.

Toegegeven, de foto is met goed licht geschoten, maar de kwaliteit valt me niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twan1810
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09-2022
rick.b schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:07:
YouTube: Nokia 8 Sirocco - Unboxing & Overview (w/ Benchmarks)

Ze hebben de Nokia 8 sirocco ook al in handen, en de camera lijkt het daar ook gewoon perfect te doen.. zou het door het zonnige weer daar komen?

En ze kunnen toch es slijmen.. Denk dat merendeels van de reacties gekocht zijn daar..
Vind jij de intro niet 'freaking awesome' dan? ;)
XWB schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:23:
[...]

[...]

FYI, op Coolblue staat inimiddels een tweedehands Nokia 7+ voor € 387 :p

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/515098

Op zich zou het geen slechte deal zijn als je straks een 30 dagen oude 7+ voor € 350 oid kan kopen.
Ben toch blij dat ik hem bij MM voor €340 had. Tevens krijg je bij de tweede kans geen Chromecast meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik wilde nog even laten weten dat ik ten onrechte de accu de grond in boorde. Dit ligt niet aan de accu of Android. Hij ging gewoon nooit in deepsleep.

Ik ben er nog niet achter welke App dit veroorzaakt maar na een reboot is het weg en heb ik ook geen last meer van het niet in deepsleep gaan. Maar dit ben ik systematisch aan het testen, ik ga hem vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
mregeling schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:06:
Fast charge zit erop.
Laad hem nu op met een quickcharge adapter van Samsung.
Is de bijgeleverde Nokia lader geen snellader dan?
Vond het toch behoorlijk snel gaan me de Nokia lader.
In ruim een uur is het batterijpercentage van 4% naar bijna 100% gegaan. Vind ik aardig snel ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Toch vreemd dat er van de nieuwe Nokia's (8 en 7+) nog geen DXO scores van de camera's zijn, terwijl van de Samsung S9 en Huawei P20 al scores waren toen de telefoons nog helemaal niet verkrijgbaar waren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:05
Quote uit het artikel:
De Belgische afdeling van HMD Global liet bovendien reeds aan onze redactie weten dat een update naar Android 8.1 er volgende week aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
Mooie review. Alleen 1 rare zin.

"Voor de maandelijkse beveiligingsupdates wordt ondersteuning zelfs drie jaar ondersteund."

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
DrBos schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:17:
[...]

Net snel even een fotootje gemaakt.

Toegegeven, de foto is met goed licht geschoten, maar de kwaliteit valt me niet tegen.
Mij wel, scherpgesteld op.... het stukje grind onderop?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
S0epkip schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:47:
[...]

Mij wel, scherpgesteld op.... het stukje grind onderop?
Nee. Op het water halverwege. Resultaten (met soortgelijke composities) met de V30 en Nokia 8 waren, in mijn optiek, soortgelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-08 10:48
Hier nog een eerste indruk van androidcentral, vind de camera niet zo gek ten opzichte van de Oneplus 5T;

https://www.androidcentra...-plus-initial-impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 10:47
lijkt me een geweldig toestel. alleen jammer dat er niet een notificatie led of on screen dusplay of iets is wat werkt om aan te geven dat je een bericht of notificatie hebt.
dat lijkt me een groot gemis als ik nu mijn a5 2017 bekijk. het on screen display is gewoon handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
On screen display is helaas geen stock Android feature. Je kan wel een app installeren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
jaydenjarno schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:07:
lijkt me een geweldig toestel. alleen jammer dat er niet een notificatie led of on screen dusplay of iets is wat werkt om aan te geven dat je een bericht of notificatie hebt.
dat lijkt me een groot gemis als ik nu mijn a5 2017 bekijk. het on screen display is gewoon handig.
Als je je telefoon uit je zak haalt/omdraait/oppakt gaat er tijdelijk een onscreen display aan en worden je notificaties weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
S0epkip schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:14:
[...]
QC4 is what we need. Want dat is compatible met USB-PD.
Al deze verschillen zijn mij nog steeds volstrekt onduidelijk. Ik gebruik bijvoorbeeld een universele 5,0V/3,0A oplader, waarmee mijn Nexus 5X snel kan opladen. Dat kan neem ik aan ook wel gewoon met de 7 Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Tralapo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:50:
[...]

Al deze verschillen zijn mij nog steeds volstrekt onduidelijk. Ik gebruik bijvoorbeeld een universele 5,0V/3,0A oplader, waarmee mijn Nexus 5X snel kan opladen. Dat kan neem ik aan ook wel gewoon met de 7 Plus?
Niet per se, dat ligt eraan of de chipset 5V/3A kan onderhandelen met de lader.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel nu een week in bezit, opeens reageert het scherm af en toe niet meer op aanraking zo af en toe. Door het scherm te vergrendelen en weer te ontgrendelen kan de telefoon weer gebruikt worden.
Ik twijfel of dit een hardware of software probleem is, wie weet helpt de 8.1 update.
Ik las dat een andere gebruiker hier dit ook had en zijn toestel retour heeft gezonden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

SebasFM

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:40:
Het toestel nu een week in bezit, opeens reageert het scherm af en toe niet meer op aanraking zo af en toe. Door het scherm te vergrendelen en weer te ontgrendelen kan de telefoon weer gebruikt worden.
Ik twijfel of dit een hardware of software probleem is, wie weet helpt de 8.1 update.
Ik las dat een andere gebruiker hier dit ook had en zijn toestel retour heeft gezonden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja ik dus. Ik krijg een nieuwe geleverd door Belsimpel, ware het niet dat deze pas eind volgende week weer op voorraad is. Tevens zat er een stofje of iets dergelijks onder het scherm terwijl het een gelamineerd scherm betreft. Dus een raadsel hoe of wat het stofje daar deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achterkant
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-07 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:40:
Komt die telefoon ook uit het grijze circuit van belsimpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm ziet er verder goed uit hier alleen totaal random bevriest het scherm dus. Hopelijk is dit geen probleem bij alle toestellen. Ik ga ook maar contact opnemen met Belsimpel.
SebasFM schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:44:
[...]

Ja ik dus. Ik krijg een nieuwe geleverd door Belsimpel, ware het niet dat deze pas eind volgende week weer op voorraad is. Tevens zat er een stofje of iets dergelijks onder het scherm terwijl het een gelamineerd scherm betreft. Dus een raadsel hoe of wat het stofje daar deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achterkant schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:46:
Je pretendeert nogal wat vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijze circuit? Hij is inderdaad bij Belsimpel besteld.
Achterkant schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:46:
Het scherm ziet er verder goed uit hier alleen totaal random bevriest het scherm dus. Hopelijk is dit geen probleem bij alle toestellen. Ik ga ook maar contact opnemen met Belsimpel.

[...]
Ik heb er geen last van, werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Faabjan schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:16:
[...]

Ik heb er geen last van, werkt zoals het hoort.
Ook na een week?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
Ik heb het toestel al 8 dagen in bezit en hij vertoont geen defecten of rare dingen. Alles werkt zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
rick.b schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:19:
[...]

Ik heb het toestel al 8 dagen in bezit en hij vertoont geen defecten of rare dingen. Alles werkt zoals het hoort..
Hier het zelfde. Alles reageert precies zoals verwacht zonder rare defecten of vastlopers. Ben zeer blij met deze aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
CLB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:47:
[...]

Leg me dan eens uit waarom zij deze als eerste hadden en de rest zoals Coolblue en bol pas een paar dagen later ? Dat gebeurt al jaren op die manier, hierdoor worden ze eerder geleverd. Nadat de eerste "run" van het model af is, gaat het om de beste prijs en opvallend genoeg staat belsimpel bijna altijd bovenaan. Ik hoor graag je motivatie op "je pretendeert nogal wat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devices zijn in het buitenland nog niet eens verschenen, dus dan is het al snel klaar natuurlijk. Opvallend dat ze altijd bovenaan staan lijkt me ook niet, vanwege hun beste prijsgarantie, dus ook dat is al snel klaar. Tevens kan het natuurlijk makkelijk dat ze een eerste officiële batch hebben bemachtigd, afspraak hebben met HMD Global / distributeur. Nokia staat nog al bekend om zijn stunts afgelopen jaar. Nokia 8 flink afgeprijsd bij Cool- blue, Nokia 6-afprijzing bij Belsimpel en Bol.com. Dus even roepen 'zal wel door dit en dat komen' is echt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
HAT_W schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:31:
[...]

Leg me dan eens uit waarom zij deze als eerste hadden en de rest zoals Coolblue en bol pas een paar dagen later ? Dat gebeurt al jaren op die manier, hierdoor worden ze eerder geleverd. Nadat de eerste "run" van het model af is, gaat het om de beste prijs en opvallend genoeg staat belsimpel bijna altijd bovenaan. Ik hoor graag je motivatie op "je pretendeert nogal wat"
De meesten kregen het gewoon woensdag-vrijdag binnen.. Mediamarkt kreeg het waarschijnlijk rond donderdag binnen in de europese? sorteer centrum.. Het enige wat mogelijk was om het uit china te halen maar die heeft geen android one... Mobiel.nl kreeg het als goed is ook die donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achterkant
Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:46:

[...]
CLB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:47:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:47:
Grijze circuit? Hij is inderdaad bij Belsimpel besteld.

[...]
Aangezien Belsimpel hoogstwaarschijnlijk (snelle levertijd, berichten uit het recente verleden https://androidworld.nl/n...pel-google-pixel-2-kopen/ ) een andere aanvoerlijn hanteert dan gebruikelijk, is het toch op zijn minst opmerkelijk wanneer deze klachten alleen van Belsimpel klanten (blijven) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Pixel 2 is officieel niet in Nederland uitgebracht, dat is natuurlijk een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achterkant
CLB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:15:
Een Pixel 2 is officieel niet in Nederland uitgebracht, dat is natuurlijk een ander verhaal :)
Even snel:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52555487
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45605987
Duitse LG mobiel gekocht bij NL bedrijf..

Ik wil overigens niet zeggen dat ik grijze import afkeur. Heb ooit bij een Nederlandse webshop een accuboormachine gekocht. Kreeg afgelopen zomer bericht met dringende boodschap dat ik het terug moest sturen. De lader die bij de set zat was namelijk afkomstig uit de U.K. en door desbetreffende webshop omgeturnd naar een EU lader. De witte importeur van de accuboormachine in Nederland had hierom een rechtszaak aangespannen tegen de grijze importeur en gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Achterkant schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:05:
is het toch op zijn minst opmerkelijk wanneer deze klachten alleen van Belsimpel klanten (blijven) komen.
Ja want de mensen die hem bij de Mediamarkt hebben gekocht hebben hem al dik een week in hun bezit, hebben nergens last van en dus moet het wel door Belsimpel komen |:(

Lijkt me toch redelijk normaal dat als je als eerste kan leveren, je ook als eerste wat defecte toestellen kan verwachten. Als ze er maar netjes met de garantie omgaan en je alsnog een goedwerkend product krijgt, is er niks aan de hand. En volgens mij is dat bij Belsimpel wel goed geregeld.

De Mediamarkt lijkt ze vanavond te gaan uitleveren, dus hopelijk krijg ik de mijne vanavond dan ook binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Hier ook een belsimpel klant ook een van de eerste leveringen ik ondervind ook geen vastlopers of andere noemenswaardige conflicten gewoon een goed toestel ! En wat dan nog je hebt toch gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Week in bezit via mobiel.nl. Heb gelukkig 0 problemen met mijn Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
+1

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
Grappig feitje, de persoon die leiding had over pureview en dus de superieure camera's van nokia maakte. Werkte tot 2016 nog voor microsoft en werkt nu bij huawei. Daarom die hoge dxo mark score..

En waarschijnlijk de reden waarom het nu niet zo goed is.. Ze foxussen nu meer op de bouwkwaliteit dan op de canera kwaliteit..

[ Voor 25% gewijzigd door rick.b op 06-04-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
rick.b schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:35:
Daarom die hoge dxo mark score..
Maar de P20 en P20 Pro zijn dan ook significant duurder dan de 7+. Helaas is er nog geen DxO score van de P20 Lite, die zit namelijk in dezelfde prijsklasse als de Nokia.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Net uitgepakt en opgestart. Kom van een oneplus 5 vandaan...oos zit dicht bij stock Android...maar oh..wat is dit een verademing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
NFC betalingen gaan trouwens ook vlekkeloos tot nu toe elke keer in een keer raak daar had mijn Nokia 8 nog wel eens moeite mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
karimski schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:55:
Net uitgepakt en opgestart. Kom van een oneplus 5 vandaan...oos zit dicht bij stock Android...maar oh..wat is dit een verademing :)
Ik kom van windows phone, ideaal dat je alle overbodige apps kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Wat betreft de camera. Met beperkt licht kan je het beste hdr modus uitzetten, scheelt een hoop korreligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san1954
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-08 14:54
Ik heb gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht en de aangeschafte Nokia 7+ geretourneerd. Laat ik voorop stellen dat het een mooi toestel is met een premiumuitstraling. Hij ligt ook goed in de hand, de snelle vingerafdrukscanner zit voor mij op de juiste plaats (op de achterzijde). Het navigeren gaat zonder haperingen en snel. Het meegeleverde hoesje is uitstekend. En de kale Android One is heel fijn.
Maar waarom dan toch teruggestuurd?.
  1. De beroerde camera, die zowel onder goede als slechte lichtomstandigheden waardeloze resultaten oplevert. De foto’s hebben weinig detail en zien er “verwassen” uit. En dat dan in vergelijking met mijn huidige Moto X Play die op dit vlak echt niet tot het topsegment behoort.
  2. Het scherm is op zich mooi en helder, maar de kleuren zijn naar mijn smaak te fel (te verzadigd) zonder dat het mogelijk is de kleuren aan te passen of te kiezen voor een neutraler kleurprofiel.
  3. Tenslotte nog een erg subjectief punt. Mij beviel de beeldverhouding 18:9 niet erg, maar wellicht is dat een kwestie van wennen. Eén van mijn belangrijkste bezigheden op een telefoon is het lezen van teksten en ik had de indruk dat het smallere scherm de leesbaarheid van teksten niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Wat ik tot nu toe mis is een swipe down optie voor de notificatie balk. Kan via de vingerprint sensor maar dat vind ik toch wat omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beethere
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 20:58
Heerlijk toestel dit, contacten van windowsphone werden gewoon herkend, heb nu net de live-tiles erop gezet, voelt vertrouwd aan.
Morgen maar eens verder kijken.
MM bedankt voor het leveren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Beethere schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:54:
Heerlijk toestel dit, contacten van windowsphone werden gewoon herkend, heb nu net de live-tiles erop gezet, voelt vertrouwd aan.
Morgen maar eens verder kijken.
MM bedankt voor het leveren... :P
Welke gebruik je?

Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires