Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Is nog niet uit hoor.
Vanmiddag met Nokia gechat maar die zeggen dat het er snel aan komt.
rick.b schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:50:
iemand al android 8.1 erop gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik krijg mijn DJI afstandsbediening niet verbonden met dit toestel. Hij komt in een loop waarin hij blijft vragen of ik bestanden wil overzetten via USB als ik mijn telefoon aansluit. Weet dat het vrij specifiek is, maar misschien heeft hier iemand ook een drone? DJI support komt niet verder dan zeggen dat het toestel niet ondersteund is...

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Vandaag Nokia 7+ binnen gekregen via mobiel.nl. Tot nu toe heerlijk mobieltje, reageert vlot.
De bezels hadden van mij kleiner gemogen en scherm had groter gekund.
Op 18:9 kan het wel iets groter dan 6". Hij ligt wel lekkerder in de hand dan mijn vorige 6" 16:9 mobiel (Huawei Mate 7), stuk minder breed.
Ik zie dat hij niet meer op voorraad is bij mobiel.nl, dus was woensdagavond net op tijd.
Morgen maar even mee verder rommelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Hij is nog wel op voorraad bij Belsimpel.

Krijg hem morgen binnen, flinke upgrade vanaf mijn Nexus 5X :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09 11:46
Mitt3nz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:29:

Ik heb ook een Nexus 5X. Ik twijfel tussen het aanschaffen van de Nokia 7+ of het wachten op de Oneplus 6. Daarom ben ik benieuwd naar jouw ervaring met de Nokia 7+ in vergelijking met de Nexus 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
AppleDroid schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:55:
[...]

Ik heb ook een Nexus 5X. Ik twijfel tussen het aanschaffen van de Nokia 7+ of het wachten op de Oneplus 6. Daarom ben ik benieuwd naar jouw ervaring met de Nokia 7+ in vergelijking met de Nexus 5X.
Ik houd je op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
Zo sinds gisteren ben ik de eigenaar van een 7+ mijn eerste indruk is heel erg goed! Bouw kwaliteit doet mij gelijk denken aan mijn Lumia telefoons, en dat is positief. De grootte valt nog heel erg mee en vooral het 18:9 scherm is een voordeel(dit bericht met 1 hand getypt 😋).
Kom van een Samsung Galaxy S7 en vind de Nokia op de eerste indruk veel sneller, wel zijn de kleuren wat fletser(oled VS ips), mis ik een sneltoets voor het starten van de camera en mis ik de always on display (misschien moet ik ook nog gewoon even wennen). Voor de notificatie Dots moet ik even wachten op 8.1 maar heb er vertrouwen in dat die snel komt.
Speakers voor muziek, goed, vergelijkbaar met de iPhone 7. Bel kwaliteit vooralsnog goed (binnenshuis).
Mochten jullie vragen hebben, kom maar op😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mregeling
Camera is te starten door 2x snel op de power knop te drukken.
Notificatie Dots zit er gewoon al in hoor. Hier hoef je niet voor op 8.1 te wachten
Chrisitan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 07:44:
Zo sinds gisteren ben ik de eigenaar van een 7+ mijn eerste indruk is heel erg goed! Bouw kwaliteit doet mij gelijk denken aan mijn Lumia telefoons, en dat is positief. De grootte valt nog heel erg mee en vooral het 18:9 scherm is een voordeel(dit bericht met 1 hand getypt 😋).
Kom van een Samsung Galaxy S7 en vind de Nokia op de eerste indruk veel sneller, wel zijn de kleuren wat fletser(oled VS ips), mis ik een sneltoets voor het starten van de camera en mis ik de always on display (misschien moet ik ook nog gewoon even wennen). Voor de notificatie Dots moet ik even wachten op 8.1 maar heb er vertrouwen in dat die snel komt.
Speakers voor muziek, goed, vergelijkbaar met de iPhone 7. Bel kwaliteit vooralsnog goed (binnenshuis).
Mochten jullie vragen hebben, kom maar op😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
mregeling schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:19:
Camera is te starten door 2x snel op de power knop te drukken.
Notificatie Dots zit er gewoon al in hoor. Hier hoef je niet voor op 8.1 te wachten

[...]
Wow camera 👏 bedankt!
Dots staan er bij mij niet, of moet je die apart aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Als een app een notificatie heeft dan komt er al een klein bolletje te staan in het icoontje.
Moet het doen out of the box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
mregeling schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:26:
Als een app een notificatie heeft dan komt er al een klein bolletje te staan in het icoontje.
Moet het doen out of the box
Bij mij stond het niet standaard aan... Heb de volgende stappen doorlopen:

https://www.howtogeek.com...dots-in-android-8.0-oreo/

En nu doet die het wel inderdaad 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:16

Ook hier vanaf een 5x naar de 7+. Toestel komt volgende week binnen (als de mediamarkt gegevens kloppen).
Blijkbaar logische vervolgstap vanaf de 5x door (bijna) stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:55
@Chrisitan ik heb ook de 7+ op het oog als vervanger van m'n S7 dus je bericht stemt me positief. Heb je de camera's al vergeleken? Daar ben ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
cmndr_adama schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:41:
@Chrisitan ik heb ook de 7+ op het oog als vervanger van m'n S7 dus je bericht stemt me positief. Heb je de camera's al vergeleken? Daar ben ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar.. ;)
Ben niet echt een foto kenner maar vind de kwaliteit niet beter of slechter. Heb misschien het idee dat er wat minder detail is, als ik dan toch iets moet verzinnen.

https://1drv.ms/f/s!AkXIxU55O7W-p4dKmRkjxAdX9rGZUw

Hier 2 foto's van vanmorgen, 1 met zoom en 1 zonder. De zoom functie vind ik vooralsnog tegenvallen, heb niet het idee dat het scherper is en een digitale zoom om mijn oude S7.

Video wordt niet op 1080p 60fps geschoten (kon die mogelijkheid niet vinden) dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's vallen me ook iets wat tegen zoals je zegt weinig scherpte.
Als ik kijk naar de huizen zijn de bakstenen niet echt scherp.
Ik ga van de week eens vergelijken, Note 4 vs de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
Zit er niet nog iets van een beschermfolie op de cameralenzen geplakt zo nieuw uit de doos? :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
Nee geen folie 😂 de foto met huizen is met de zoomlens, die valt mij wat tegen. Wel goed genoeg voor wat ik er mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-08 21:30
De portret mode werkt niet echt bepaald zoals het hoort te werken.. Camera aan de voorkant is echt goed alleen is d achterkant wat minder goed maar dit is meer omdat de camera app geen goeie ondersteuning bied.. Ik denk dat we met Android 8.1 een betere ervaring krijgen, ik hoop het iig..

Ik vind de oude w10m app/lumia camera app.
veel beter werken dan de Android camera app.
de pro instellingen zijn gelukkig wel aanwezig.
Ik hoop echt dat de software foutjes komen doordat we de telefoon al eerder in ontvangst mochten nemen dan de uiteindelijke release dat (4 april).

De Android browser ervaring vind ik ronduit slecht..
dat was op de w10m veel beter.. Nu heb ik het gevoel dat ik een app moet hebben voor een goeie ervaring van een website. Terwijl dat bij de w10m totaal niet het geval was.
gebruik de firefox browser, maar de chrome browser is ook niet echt fijn. En voor zo'n grote mobiel is het hinderlijk dat de URL bar bovenaan zit. Krijg scrollbars op de reacties en post op het forum op tweakers. Nu ik op Android ben overgestapt zijn de apps fijn en het werkt snel, alleen ben ik wel teleurgesteld.
had niet gedacht dat w10m nog niet zo slecht was.

Ben tevreden met de telefoon en ben uitermate tevreden met de bouwkwaliteit , al mag Google wat wat gaan doen aan Android..
Het is nogal onhandig dat de URL bar bovenaan zit...

[ Voor 65% gewijzigd door rick.b op 31-03-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
https://android.gadgethac...r-screen-android-0176946/
rick.b schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:45:
De portret mode werkt niet echt bepaald zoals het hoort te werken.. Camera aan de voorkant is echt goed alleen is d achterkant wat minder goed maar dit is meer omdat de camera app geen goeie ondersteuning bied.. Ik denk dat we met Android 8.1 een betere ervaring krijgen, ik hoop het iig..

Ik hoop echt dat de software foutjes komen doordat we de telefoon al eerder in ontvangst mochten nemen dan de uiteindelijke release dat (4 april).

dat was op de w10m veel beter.. Nu heb ik het gevoel dat ik een app moet hebben voor een goeie ervaring van een website. Terwijl dat bij de w10m totaal niet het geval was.
gebruik de firefox browser, maar de chrome browser is ook niet echt fijn. En voor zo'n grote mobiel is het hinderlijk dat de URL bar bovenaan zit. Krijg scrollbars op de reacties en post op het forum op tweakers. Nu ik op Android ben overgestapt zijn de apps fijn en het werkt snel, alleen ben ik wel teleurgesteld.

Ben tevreden met de telefoon en ben uitermate tevreden met de bouwkwaliteit , al mag Google wat wat gaan doen aan Android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
Heb ik al gedaan,
Maar ik vind chrome niet zo fijn, al gebruik ik het nu wel.
Maar ik ondervind met de browsers ook dat de text zo uitvergroot is en dat alles lijkt alsof het van 720p naar 1080p is opgeschaald. De text is nogal groot en kom veel blurred knoppen tegen.
Heb liever de tekst kleiner...
iemand een fix hiervoor? of komt het door de 1080p scherm?
ik kom van een 1440p scherm dus dat is de enige downgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Misschien is de Samsung Internet Browser wat voor je ?
Ben niet zo'n fan van de Samsung bloatware maar de browser van ze is best wel goed.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
Chrisitan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:09:
Nee geen folie 😂 de foto met huizen is met de zoomlens, die valt mij wat tegen. Wel goed genoeg voor wat ik er mee doe.
Ah ja het had gekund, soms is het folietje zo onherkenbaar dat het net lijkt alsof het zo hoort ;)

Wat camera betreft heb ik zelf geen hoge verwachtingen, het blijft een middenklasser en wat ik tot nu toe zie aan testfoto’s ziet er prima uit. Zelf schiet ik toch het meeste met een X100 en wifi kaartje :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
Chiron schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Ah ja het had gekund, soms is het folietje zo onherkenbaar dat het net lijkt alsof het zo hoort ;)

Wat camera betreft heb ik zelf geen hoge verwachtingen, het blijft een middenklasser en wat ik tot nu toe zie aan testfoto’s ziet er prima uit. Zelf schiet ik toch het meeste met een X100 en wifi kaartje :)
Als het goed is heeft de Nokia 8 sirocco dezelfde camera dus ik verwachte nog wel wat.. Maarja ik wacht nog wel tot de update en hoop dan dat het beter word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
Chiron schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Precies dat, voor onderweg volstaat die prima.
Was trouwens ook niet heel erg te spreken over de camera van de S7, kreeg ik vaak ook geen mooie foto's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
Hoe is de always on display van deze? Loopt die erg snel leeg door dit? Lijkt die op die van Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
jaydenjarno schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:46:
Hoe is de always on display van deze? Loopt die erg snel leeg door dit? Lijkt die op die van Samsung?
Is niet Always On.
Licht alleen op als je toestel oppakt of meldingen krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
O ok. Dacht dat er een always on op zat. Da's het handige van de Samsung. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Samsung gebruikt (S)AMOLED schermen waar always on praktischer is. De Nokia 7+ gebruikt een LCD scherm. Er bestaan wel toestellen met LCD display die always on display hebben, maar dat gaat ten koste van batterijleven en de zichtbaarheid is minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ives op 31-03-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05

SebasFM

BOFH

Noctonix schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Welke versie van Ford Sync gebruik je? Wellicht dat de Bluetooth versie van de nokia te nieuw is oid??
Op mijn Pioneer DEH-X7800DAB had ik eerst ook geen geluid. Toen handmatig Audio van hoge kwaliteit uitgezet in de Bluetooth koppelingsinstellingen van de N7+ en voila, geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08
Bizzarro schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Zou dit (android 8.0 ipv 8.1) ook de reden kunnen zijn dat ik geen backup kan terugzetten naar de Nokia 7+?

Ik kom van een nexus 6P met android 8.1. Tijdens het instellen van de 7+ kan ik alleen maar een backup van mijn tablet kiezen als "backup terugzetten". Dit terwijl Google Drive wel mijn nexus 6p backup laat zien.
Is dit al gelukt inmiddels?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
mregeling schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:50:
[...]

Is niet Always On.
Licht alleen op als je toestel oppakt of meldingen krijgt
En 2 keer tikken op het scherm, zorgt ervoor dat het scherm aan gaat.

Vandaag het toestel ontvangen, kan niet anders zeggen tot nu toe dat het een geweldige telefoon is.
Voelt degelijk en premium aan.

Ik vraag me wel af hoe ik snelkoppelingen van nieuwe apps op het startscherm kan uitzetten na installatie?
Iemand?
Zou via de instellingen moeten kunnen als je lang op een lege plek van het home screen drukt. Maar dit is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Buffalo schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:54:
[...]
Ik vraag me wel af hoe ik snelkoppelingen van nieuwe apps op het startscherm kan uitzetten na installatie?
Iemand?
Zou via de instellingen moeten kunnen als je lang op een lege plek van het home screen drukt. Maar dit is niet zo.
Dat zit in de app Google, want dat is officieel de launcher. Kan wat onnatuurlijk voelen voor mensen die stock Android niet gewend zijn. Als je daar onder Instellingen kijkt staat het helemaal onderaan. 'Pictogram toevoegen aan startscherm'.

Het moet overigens ook gewoon werken door je homescreen ingedrukt te houden en dan daar op 'Instellingen' te drukken. Je komt dan in precies hetzelfde menu terecht.

[ Voor 79% gewijzigd door Tralapo op 31-03-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buffalo schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:54:
Ik vraag me wel af hoe ik snelkoppelingen van nieuwe apps op het startscherm kan uitzetten na install
Is een instelling van de Play Store :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Tralapo schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:06:
[...]

Dat zit in de app Google, want dat is officieel de launcher. Kan wat onnatuurlijk voelen voor mensen die stock Android niet gewend zijn. Als je daar onder Instellingen kijkt staat het helemaal onderaan. 'Pictogram toevoegen aan startscherm'.

Het moet overigens ook gewoon werken door je homescreen ingedrukt te houden en dan daar op 'Instellingen' te drukken. Je komt dan in precies hetzelfde menu terecht.
Bij mij staat daar 'Over'. Ik open de app Google, druk op instellingen. Dan staat onderaan Over.
Ook de overige menu's is niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Buffalo schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:20:
[...]
Bij mij staat daar 'Over'. Ik open de app Google, druk op instellingen. Dan staat onderaan Over.
Ook de overige menu's is niets te vinden.
Grappig, dan is het dus niet gelijk aan de Nexus 5X (wacht nog op m'n Nokia). Onder 'Over' volgen bij mij nog drie opties.

'Vroeger' zat die instelling in de Play Store, zit 'ie daar dan mogelijk toch weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Tralapo schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:32:
[...]

Grappig, dan is het dus niet gelijk aan de Nexus 5X (wacht nog op m'n Nokia). Onder 'Over' volgen bij mij nog drie opties.

'Vroeger' zat die instelling in de Play Store, zit 'ie daar dan mogelijk toch weer?
Nee, daar is de instelling dus weggehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Vreemde situatie, Googlen leert dat ook bij sommige modellen van OnePlus de optie nergens te vinden is en het installeren van een andere launcher als tijdelijke oplossing wordt genoemd om de instelling te bereiken. Blijkbaar is dat een functie die ergens in een zwart gat terecht is gekomen? Misschien een tweetje richting Nokia doen o.i.d.

[ Voor 27% gewijzigd door Tralapo op 31-03-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
Hoe is de kwaliteit van het display? Op mijn reserve Xiaomi redmi note 4 heb ik veel last van ghosting en image retention. Kom van amoled af en ik stoor me hier vreselijk aan hetzelfde met het scrollen op een ips scherm dat de tekst wat uitsmeert tijdens het scrollen.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Opera _0_
Geef die eens een poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42
Ik heb een Mi A1 is Nokia 7+ beter om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MrOsman schreef op zondag 1 april 2018 @ 03:09:
Ik heb een Mi A1 is Nokia 7+ beter om over te stappen?
Geen idee. Ligt eraan als je ergens verbetering wilt zien of niet... Kwa opslag? Nee dan niet...

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1161585;998265/

Valt mij 1 ding wel op hier. Veel Nexus 5x gebruikers maken nu de overstap naar deze tel (ook ik)

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 01-04-2018 06:56 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46

Heb je de 7+ inmiddels in huis?

Ik heb ook een 5X en ik ben zeer tevreden over de camera. Kan je misschien wat foto's schieten met beide telefoons zodat er een goede vergelijking kan gemaakt worden? Ik wil namelijk niet achteruit gaan in camera kwaliteit. :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan

URL balk zoals op w10

In Chrome:
chrome://flags/

Zoek Google Home> "enable"

Chrome opnieuw opstarten en dan nog een keer opnieuw opstarten.

Btw. Ik vind het heel raar dat Edge voor Android ook de balk boven heeft 8)7 dat was juist zo fijn op Windows.

Had gisteren ook de theorie bedacht dat de update pas na 6-apr komt omdat die dan pas officieel hier geleverd wordt.
Hoop inderdaad op een goed verbetering van de camera want die valt best tegen. Portret modus vind ik echt om te huilen atm.

[ Voor 52% gewijzigd door Chrisitan op 01-04-2018 08:19 . Reden: Verkeerde quote, goedemorgen.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene_otten
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 16:02
Chrisitan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Bij mij stond het niet standaard aan... Heb de volgende stappen doorlopen:

https://www.howtogeek.com...dots-in-android-8.0-oreo/

En nu doet die het wel inderdaad 😎
Iemand nog een tip hoe ik de notification dots aan kan zetten? Toggle staat "aan", maar ik zie nog geen stipjes....

Ben overgestapt van Samsung S7, formaat is even wennen, maar tot n toe bevalt hij prima! Met name uithoudingsduur van batterij is zeer positief (S7 was laatste weken dramatisch). Camera doet niet onder voor de S7, daar heb ik vaak genoeg ruzie mee gehad om een fatsoenlijke foto te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
rene_otten schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:42:
[...]

Iemand nog een tip hoe ik de notification dots aan kan zetten? Toggle staat "aan", maar ik zie nog geen stipjes....

Ben overgestapt van Samsung S7, formaat is even wennen, maar tot n toe bevalt hij prima! Met name uithoudingsduur van batterij is zeer positief (S7 was laatste weken dramatisch). Camera doet niet onder voor de S7, daar heb ik vaak genoeg ruzie mee gehad om een fatsoenlijke foto te kunnen maken.
To do that, jump into Settings > Apps & Notifications > Advanced > Special App Access > Notification Access and enable Pixel Launcher.

Deze stap ook al gedaan? Anders werkt het niet. In het Nederlands heet het "launcher3",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene_otten
Chrisitan schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:53:
[...]

To do that, jump into Settings > Apps & Notifications > Advanced > Special App Access > Notification Access and enable Pixel Launcher.

Deze stap ook al gedaan? Anders werkt het niet. In het Nederlands heet het "launcher3",
Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42
Nergens nog echte review :( jammer genoeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:30
Dat viel mij ook al op.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
MrOsman schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:46:
Ben echt erg benieuwd naar de camera prestaties van de Nokia 7+
Hoop dat er snel een review komt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
rene_otten schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:42:
[...]

Zou je bereid zijn wat low light vergelijkingsmateriaal te maken?
Ik heb het idee dat er dan toch wat scherpte mist, misschien door gebrek aan ois ...
Dat is letterlijk het enige dat me tegenhoudt om hem te halen en mijn s7 weg te doen.. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jantje P
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 17:06
Hier wat eerste ervaringen na 1 dag in bezit. Ik kom van een Lumia 950.
Bouwkwaliteit is een brok degelijkheid en laat niets te wensen over. Er wordt een transparant siliconen hoesje mee geleverd precies wat ik wil hebben. Dus dat hoef ik niet meer aan te schaffen.

Apparaat werk super snel, nergens vertraging of hapering. Vingerafdruk scanner echt super. Voor het eerst ervaring mee maar werkt volgens mij zoals het moet. Soms het gevoel of hij al scant voor je hem aan raakt (wat natuurlijk niet zo is). Verder is dit toestel standaard Dual SIM. Ook belangrijk voor mij.
Connectiviteit en ontvangst WiFi, Blue Tooth, 4G perfect. Eerste impressie stabieler dan Lumia 950 en iPad.

Scherm is prima maar als je van Amoled komt is dat toch wel een andere 'league'. Voor mij dus een achteruitgang maar dat wist ik. Maakt in de meeste situaties niet uit. Alleen mis ik het diepe zwart in het notificatie scherm. Omdat het IPS is dus geen echt always on maar gaat aan met tijd en melding icoontjes op een zwart scherm als je hem op pakt of twee maal op het scherm tikt.

Geluid is OK maar ook niet meer dan dat. Geluid is helder en kan hard genoeg zonder vervorming. In ieder geval een stuk beter dan de Lumia 950

Camera. Paar beperkte testjes gedaan en vergeleken met Lumia 950 en dan is Lumia toch beter op het eerste oog. Meer details maar 7+ heeft dan weer betere kleuren. Maar goed. Er zijn meer aspecten die de kwaliteit van de camera bepalen. Stabilisatie e.d. De Lumia heeft me heel wat ergernissen opgeleverd door slecht reageren en warm lopen. Dus ff afwachten hoe eea in de dagelijkse praktijk werkt in verschillende omstandigheden.

Batterij. Ding is niet leeg te krijgen. Maar Lumia 950 was dan ook erbarmelijk slecht. Maar dit is natuurlijk subjectief. Denk dat we ff de officiële benchmark testen af moeten wachten hoe die echt scoort ten opzichte van andere toestellen. Ik vertrouw daar meer op dan eigen ervaringen bij gebrek aan objectieve vergelijking.

Verder ff wennen aan Android tov Windows. Was net wat aan het spelen met Google assistant en Nederlands ingesteld en merk dat die in eens ook Nederlands verstaat en spreekt! Staat wel nog bij dat het niet ondersteund wordt. Ik lees nog nergens dat het live is maar wel dat er beta testen lopen. Maar daar zou je je voor moeten inschrijven.

Eerste indruk top toestel maar nog steeds mid range. Wat hem weg houdt van de top. Display, Camera, draadloos opladen en waterdicht. Is maar net of je dit 400 tot 800 E extra waard is. Mij in ieder geval niet. Dik tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1810
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09-2022
Jantje P schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:44:
[...]

Batterij. Ding is niet leeg te krijgen. Maar Lumia 950 was dan ook erbarmelijk slecht. Maar dit is natuurlijk subjectief. Denk dat we ff de officiële benchmark testen af moeten wachten hoe die echt scoort ten opzichte van andere toestellen. Ik vertrouw daar meer op dan eigen ervaringen bij gebrek aan objectieve vergelijking.
Ben inderdaad erg benieuwd naar de accu van dit toestel. Hoeveel accu blijft er over na een dag redelijk intensief gebruik? Ben benieuwd hoelang hij meegaat bij iedereen aangezien dit een voorwaarde was voor mij om de 7+ te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisitan
twan1810 schreef op maandag 2 april 2018 @ 01:23:
[...]

Ben inderdaad erg benieuwd naar de accu van dit toestel. Hoeveel accu blijft er over na een dag redelijk intensief gebruik? Ben benieuwd hoelang hij meegaat bij iedereen aangezien dit een voorwaarde was voor mij om de 7+ te bestellen
Na 2 dagen misschien nog niet het beste resultaat (heb altijd het idee dat de accu na 1 week pas optimaal is, maar misschien zit dit tussen mijn oren :+ ) maar gisteren had ik 53% gebruikt in 10u met 3:51 SOT. Dat heb ik nog nooit gehaald, voor alsnog ben ik erg te spreken over de accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Wie kan mij het volgende uitleggen:
Als je wifi ingeschakeld hebt staan, verdwijnt de 4G tekst bij de signaalsterkte symbool.
4G tekst word zichtbaar wanneer je wifi uitschakeld.
Logisch denk ik. Echter ken ik iemand met een Nokia 3 waarbij de 4G tekst blijft staan wanneer wifi ook aan staat. Dit suggereert dat 4G actief is. Maar dit is niet zo.
Iemand een idee of dit iets van Android 8 is? Of een andere implementatie van Nokia bij Android 7 (Nokia 3 draait nog op 7)?
Mijn Motorola X Play had ook Android 7, maar hier verdween ook de 4G tekst als wifi aan stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Volgens deze Indiase videoreview zijn de gameprestaties respectievelijk 'awesome', 'absolutely awesome' and 'terrific awesome'. Soms ook 'awesome awesome' trouwens. En had ik al gezegd dat de prestaties awesome zijn? :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-YeDSGdvKEM]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Buffalo schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:12:
Als je wifi ingeschakeld hebt staan, verdwijnt de 4G tekst bij de signaalsterkte symbool.
Logisch denk ik. Echter ken ik iemand met een Nokia 3 waarbij de 4G tekst blijft staan wanneer wifi ook aan staat. Dit suggereert dat 4G actief is. Maar dit is niet zo.
Iemand een idee of dit iets van Android 8 is? Of een andere implementatie van Nokia bij Android 7 (Nokia 3 draait nog op 7)?
Mijn Motorola X Play had ook Android 7, maar hier verdween ook de 4G tekst als wifi aan stond.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik kwam in de ontwikkelaarsopties een optie tegen om 4G aan te houden als je WiFi verbinding hebt. Welke verbinding dan gebruikt wordt weet ik niet, maar dan denk ik de 4G.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Galaxy S6 hier heeft hetzelfde, Wifi symbool als er een Wifi verbinding is. En H(+)/3G/4G als ik op het netwerk van Vodafone zit.
Krijg alleen wel een melding als ik bij mijn ouders zit, dat ik daar bel over VoLTE of VoWiFi (weet niet precies meer welke, denk zelf VoLTE) als ik op hun WiFi zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rene_otten
vaagisdenaam schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:31:
[...]

Zou je bereid zijn wat low light vergelijkingsmateriaal te maken?
Ik heb het idee dat er dan toch wat scherpte mist, misschien door gebrek aan ois ...
Dat is letterlijk het enige dat me tegenhoudt om hem te halen en mijn s7 weg te doen.. :)
Ik heb een 3tal fotos gemaakt met S7 en 7+. 2 buiten, 1 binnen van redelijk donkere hoek.
Link:
https://drive.google.com/...OiWDQNdtSubzdXE9bD-B6A3uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

rene_otten schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:31:
[...]

Ik heb een 3tal fotos gemaakt met S7 en 7+. 2 buiten, 1 binnen van redelijk donkere hoek.
Link:
Kwa kleur echtheid zou ik zeggen de S7 beter dan de 7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
[...]

Link:
Wow...de S7 heeft aanzienlijk meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene_otten
RobbyTown schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:17:
[...]

Kwa kleur echtheid zou ik zeggen de S7 beter dan de 7+
Dat zou ook mijn voorlopige conclusie zijn. Ik ben niet zo'n fanatieke fotograaf, dus ben al gauw tevreden. Accuduur, uodates en prijs waren dit keer factoren die voor mij zwaarder weegden.

Fotos zijn overigens "tussendoor" en in het "voorbijlopen" genomen, ene toestel links andere rechts in de hand. Dus niet met een of andere moeilijke opstelling of veel aandacht aan instellingen etc!

[ Voor 21% gewijzigd door rene_otten op 02-04-2018 15:42 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
[...]

Link:
Oei daar valt de 7+ van mn lijstje :'(

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09 11:46
[...]

Link:
Ik denk dat mijn huidige Nexus 5x betere foto's maakt dan de Nokia 7+. Dat is best wel teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 10:18
Die foto met de klinkers in de schuur valt me zwaar tegen door de 7+ genomen, bijna een witte vloer.....

Zit toch dezelfde camera in als in de Nokia 8, is die dan ook zo ondermaats tov een S7?

De naam Carl Zeiss niet waardig moet ik zeggen, erg jammer.

[ Voor 43% gewijzigd door aveenhuysen op 02-04-2018 16:13 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:34
S0epkip schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:46:
[...]

Oei daar valt de 7+ van mn lijstje :'(
Inderdaad. Dacht dat dit een mooie opvolger was voor mijn Nexus 5x als hij weer een bootloop zou krijgen, maar dit valt flink tegen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rene_otten
Misschien zijn er nog anderen die paar fotos kunnen posten, alvorens jullie deze definitief afschrijven ;)

Wellicht zijn andere gebruikers handiger met fotos maken, instellingen maken etc 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@fotokwaliteit ben benieuwd als het aan de app ligt of lens zelf. Nokia 8 alternatief app dan standaard waren de foto's ook stukken beter. Dus vanaf 6 april kan ik ook testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
[...]

Link:
Hecht nooit héél veel waarde aan perfecte foto's gemaakt door telefoons, maar het verschil is hier wel heel erg groot.

Inderdaad wachten op meer materiaal en hopelijk betreft het een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Misschien is dit nog een alternatief ?!
Kan het zelf niet proberen, heb de mijne bij de MM besteld en die komt hopelijk eind van de week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Op mijn Lenovo P2 werkt de Open Camera app ook beter dan de default camera app. Misschien kan iemand met de 7+ een test uitvoeren... Of de app die @Zertaxka aanraad... :)

[ Voor 6% gewijzigd door BigEagle op 02-04-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
[...]

Link:
Thanks!

Ik vind het verschil vrij groot helaas...
Voor 400euro is het niet slecht, maar als ze deze exacte camera én een last gen snapdragon in de 8 sirocco voor 75 euro stoppen zou ik daar wel teleurgesteld over zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
vaagisdenaam schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:12:
[...]

Thanks!

Ik vind het verschil vrij groot helaas...
Voor 400euro is het niet slecht, maar als ze deze exacte camera én een last gen snapdragon in de 8 sirocco voor 75 euro stoppen zou ik daar wel teleurgesteld over zijn...
Eerlijk gezegd vind ik het voor 400 Euro barslecht. Er is gewoon een vertekend beeld aan het ontstaan op de smartphone-markt met toestellen van 1000 Euro, waardoor 400 ineens "weinig" lijkt.

Jammer wel.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
Net geprobeerd de Pixel camera te gebruiken, deze kon ik wel installeren maar foto's schieten lukt niet.

Camera is wel balen, vraag mij af hoe goed dit is te corrigeren door updates.
Wacht wel af, voor mij geen rede om het toestel terug te sturen.

Nog wat positiefs, ik vind de gezichtsherkenning echt en handige toevoeging. Niet zo snel als op de Oneplus 5t maar zeker wel bruikbaar!

[ Voor 21% gewijzigd door Chrisitan op 02-04-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
Zertaxka schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:49:
Misschien is dit nog een alternatief ?!
Kan het zelf niet proberen, heb de mijne bij de MM besteld en die komt hopelijk eind van de week binnen.
Zo juist geprobeerd maar werkt helaas niet goed. Hij maakt geen foto's via de hoofd camera(s) het lijkt wel of hij de foto's maakt maar loopt ergens vast in de verwerking. Stond een half uur te stampen op achtergrond taak "HDR processing". Opnieuw opgestart en HDR uitgezet maar gaat nog steeds niet goed.Front camera doet het wel en video via de hoofdcamera werkt ook. Op het eerste gezicht geen noemenswaardig verschil ik kwaliteit daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
Nog even wat voorbeelden, wat mij opvalt is dat de zoomlens (onder) echt heel slecht is. De main camera vond ik best prima.

https://1drv.ms/f/s!AkXIxU55O7W-p4g-ECPiNgHY_g1dgw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
Chrisitan schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:57:
Nog even wat voorbeelden, wat mij opvalt is dat de zoomlens (onder) echt heel slecht is. De main camera vond ik best prima.

https://1drv.ms/f/s!AkXIxU55O7W-p4g-ECPiNgHY_g1dgw
Ja die zoomlens voegt niets toe. Ik heb strakst geprobeerd twee foto's te maken, een met hoofdcamera en een met zoom en vervolgend op beide ingezoomd op de computer om dezelfde uitsnede te verkrijgen. Ik zie daar geen enkel verschil in kwaliteit/detail tussen beide. Dus je kan niet zo goed digitaal inzoomen.
Verder nog wat gespeeld met video en vergeleken met Lumia 950. Het is echt niet best allemaal. En van de Lumia was de video ook al niet geweldig. Komt ook omdat hij maar kan filmen met 30 f/ps. Vind het echt onder de maat.

Jammer. Hoe enthousiaster ik wordt van de rest van de telefoon hoe meer teleur gesteld in de camera. Dan te bedenken dat de bijna twee maal zo dure Nokia 8 Sirocco de zelfde camera heeft! Hoop dat men hier nog iets aan kan doen maar ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
S0epkip schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:47:
[...]

S5! Dan wordt dit een dikke upgrade! })
Ik overweeg ook een Nokia 7 plus als upgrade voor mijn Galaxy S5 Neo. Zal gezien de foto's die ik tot nu toe heb gezien inderdaad een flinke stap voorwaarts zijn.

En als kers op de taart frequente update vanwege Android one. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
heb sinds afgelopen zaterdag de 7+ ontvangen (mijn baas heeft die via Coolblue besteld).

Op de site staat er een promo met de Chromecast, maar die was er niet bij geleverd. Moet nog navragen of die nageleverd wordt.

De 7+ oogt mooi. Ik heb een zwarte want de witte was al uitverkocht, maar bij Coolblue heb je 30 dagen retour/omruil dus als de witte binnen is, ga ik deze zwarte omruilen.

Hiervoor had ik een Nexus 6p; die lijkt ook groter dan de 7+ maar als ik ze op elkaar leg zijn ze even groot.
Een transparant hoesje is meegeleverd in de doos.

De 7+ draait op Android 8.0 met feburari security patch. Ik hoop binnenkort dat hij de 8.1 update krijgt.
vingerafdruksensor reageert snel en over t algemeen is het toestel snel.
Geen bloatware, enkel de Nokia support app.

Wat ik wel spijtig vind is dat de notification led niet werkt, die zou door HMD Global/Nokia gedisabled zijn. Ik heb dan maar een app geinstalleerd als workaround : LED Blinker Pro

camera valt een beetje tegen t.o.v. de Nexus 6p. Bij mij - ik weet niet of anderen dit ook ondervinden - voelt het alsof de sluiter traag is (zeker trager dan de Nexus 6p). Ook de kleuren zijn minder dan de Nexus 6p.

batterij gaat lang mee, ondanks dat ik de eerste dag constant er mee bezig was van 's morgens (100%) tot 's avonds laat (40%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 20:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

S0epkip schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:11:
[...]

Is dit al gelukt inmiddels?
Nee helaas. Heb nog geen 8.1 voor de 7+ binnen kunnen krijgen en ook een nieuwe backup genereren van de 6P biedt geen oplossing.
M-67 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:57:
Hiervoor had ik een Nexus 6p; die lijkt ook groter dan de 7+ maar als ik ze op elkaar leg zijn ze even groot.
Een transparant hoesje is meegeleverd in de doos.

De 7+ draait op Android 8.0 met feburari security patch. Ik hoop binnenkort dat hij de 8.1 update krijgt.
vingerafdruksensor reageert snel en over t algemeen is het toestel snel.
Geen bloatware, enkel de Nokia support app.
Was bij het instellen van de 7+ bij jou wel de backup van de 6P beschikbaar?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
M-67 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:57:.

De 7+ oogt mooi. Ik heb een zwarte want de witte was al uitverkocht, maar bij Coolblue heb je 30 dagen retour/omruil dus als de witte binnen is, ga ik deze zwarte omruilen.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Bij mijn Nexus 5X is dit ook. Zodra ik wifi heb is 4G tekst weg. Denk zoals Windows. Heb je kabel dan zie je kabel icoon op achtergrond nog wel wifi. Haal je kabel eruit zie je wifi icoon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mensen zo handelen afgrijselijk, 1 maand iets "gratis" gebruiken NIET uitproberen maar dagelijks in gebruik en dan terug sturen.
Schofterig je moet je schamen.
Wil jij zelf een telefoon van 1 maand oud?
:X :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:05
Volgens de Wet Koop op Afstand kan/mag dat ook helemaal niet. Als er duidelijke gebruiksporen zijn (die je na 30 dagen gebruik sowieso zal hebben) mag Coolblue een gedeelte van het bedrag inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Jantje P schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:44:
[...]

Ik vind de batterij juist tegen vallen, 2 dagen red ik zeker niet. Verder moet je eens voor de grap PIA vpn gebruiken of beetje reddit op reddit sync browsen dan is hij zo leeg... Red comfortabel een dag, maar 2 no way.

Dat deed mijn Honor 6x toch echt een stuk beter.

[ Voor 3% gewijzigd door flitjes op 03-04-2018 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
flitjes schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:16:
Dat deed mijn Honor 6x toch echt een stuk beter.
Een accu moet zichzelf nog even 'zetten', wacht het een weekje af en vergelijk dan nog eens :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
CLB schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:17:
[...]

Een accu moet zichzelf nog even 'zetten', wacht het een weekje af en vergelijk dan nog eens :)
Ik dacht dat die tijden wel voorbij waren. Maar ik wacht het af :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
Ik hou altijd dit aan bij li-ion accu's:
  • Uit de doos opladen naar 100%.
  • 3x van 100% en dan gebruiken tot de telefoon uitvalt.
  • Daarna random opladen. Soms bij 60% of 10% of 35%.
  • 1x per maand dan weer van 100% tot helemaal leeg.
Daar heb ik goede ervaringen mee tot nu toe. B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

BigEagle schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:41:
Ik hou altijd dit aan bij li-ion accu's:
  • Uit de doos opladen naar 100%.
  • 3x van 100% en dan gebruiken tot de telefoon uitvalt.
  • Daarna random opladen. Soms bij 60% of 10% of 35%.
  • 1x per maand dan weer van 100% tot helemaal leeg.
Daar heb ik goede ervaringen mee tot nu toe. B)
Sorry, maar dat is echt nergens voor nodig. Li-ions moeten niet "ingewerkt" worden. En je mag ervan uit gaan dat de charge controller al wel gecalibreerd is uit de fabriek, of op zijn minst zichzelf calibreert bij normaal gebruik.

Je batterij constant vol houden of bijna leeg houden is niet goed, maar voor de rest is normaal gebruik niet beter of slechter dan wat je hierboven zegt te doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05

SebasFM

BOFH

De batterij vind ik stiekem ook erg tegenvallen. Ik heb nu drie volledige charge cycles er op zitten. Wat ik merk is dat anderhalf uur navigeren met Waze en TuneIn op de achtergrond over bluetooth maarliefst 50% batterij slurpt. Dat deed mijn oude Samsung S8+ toch stukken beter met zo'n 20~22% voor een rit van twee uur. En die heeft toch een 10% kleinere accu.

Overigens niets slechts over het bereik van mobiel netwerk en GPS. Netwerkindicator geeft wel (vind ik) het bereik te positief weer. TuneIn heb ik ononderbroken kunnen beluisteren (met 10sec buffer). GPS was ook snel en nauwkeurig. Wat ik wel merk is dat wanneer je een tweede SIM gebruikt waarbij de eerste SIM van T-Mobile is en de tweede van Vodafone, de 4G snelheid van SIM1 langzamer is dan wanneer je SIM2 uitschakeld. Maar ik vermoed dat alle DuoSIM toestellen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
M-67 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:57:
Wat ik wel spijtig vind is dat de notification led niet werkt, die zou door HMD Global/Nokia gedisabled zijn. Ik heb dan maar een app geinstalleerd als workaround : LED Blinker Pro
Heb je een bron voor de aanwezigheid van een notification LED? Ik heb de telefoon natuurlijk nog niet open gehad, maar ik zie niet direct een led zitten. Het puntje links van de front camera lijkt me eerder een lichtsensor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
pelt schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:03:
Volgens de Wet Koop op Afstand kan/mag dat ook helemaal niet. Als er duidelijke gebruiksporen zijn (die je na 30 dagen gebruik sowieso zal hebben) mag Coolblue een gedeelte van het bedrag inhouden.
Off topic, maar ik hoop oprecht dat dit soort mensen hem op dag 1 helemaal aan scherven laat vallen zodat hij niet meer geruild kan worden...

Dit is niet waarvoor we als consument beschermd worden door de wet koop op afstand, maar dat weet iedereen natuurlijk best.
Hierdoor zadel je de webwinkel onnodig met kosten op omdat je zelf per se een ander kleurtje wil en geen geduld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
SebasFM schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:35:
De batterij vind ik stiekem ook erg tegenvallen. Ik heb nu drie volledige charge cycles er op zitten. Wat ik merk is dat anderhalf uur navigeren met Waze en TuneIn op de achtergrond over bluetooth maarliefst 50% batterij slurpt. Dat deed mijn oude Samsung S8+ toch stukken beter met zo'n 20~22% voor een rit van twee uur. En die heeft toch een 10% kleinere accu.

Overigens niets slechts over het bereik van mobiel netwerk en GPS. Netwerkindicator geeft wel (vind ik) het bereik te positief weer. TuneIn heb ik ononderbroken kunnen beluisteren (met 10sec buffer). GPS was ook snel en nauwkeurig. Wat ik wel merk is dat wanneer je een tweede SIM gebruikt waarbij de eerste SIM van T-Mobile is en de tweede van Vodafone, de 4G snelheid van SIM1 langzamer is dan wanneer je SIM2 uitschakeld. Maar ik vermoed dat alle DuoSIM toestellen hier last van hebben.
Je gebruikt dual-sim dan kan het ook zijn dat dat meer batterij gebruikt? Terwijl je S8 dat niet ondersteunt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
Ik heb nu de 7+ 4 dagen in huis en ben dik tevreden er mee .
Alles werkt prima en batterij is gewoon goed..na paar dagen zag ik pas dat het nu top is 👍
Camera heb ik niks op aan te merken ,gewoon goed... al gebruik ik niet zoveel camera.
Maar als ik beelden van me neef ziet op een sammie 8 dan word ik daar toch ook niet vrolijk van.😄
Ik ben er blij mee met de 7+ ,enige minpuntje..waar is de update van 8.1 .
Zal hopelijk snel zijn .
Kijk ik naar me oude 6 die heeft al update security maart en 8.1.
Maar zal wel goed komen met ook de 7+ en Nokia 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:00
vaagisdenaam schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:59:
[...]

Hierdoor zadel je de webwinkel onnodig met kosten op omdat je zelf per se een ander kleurtje wil en geen geduld hebt...
En er vervolgens een hoesje omheen doen, want handig met pasjes oid.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisGJanssen
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-04 21:29
Heb de telefoon sinds vrijdag. Elke dag veel gebruikt browsen socmedia en spelletjes. Elke dag aan de prik. Wel veel betere accu dan nexus 5x. Fotoos maken valt me echt tegen, maar ik verwacht(lees hoop) dat het een software dingetje is. Nog niet uitgebreid getest.

Toestel is wel erg snel. Veerle ruimte. Goed geluid met meegeleverde dopjes.

Wel nu. Als je perse goede foto's wil. Dan ff wachten op 8.1 en dan de reviews lezen.

Scherm goed. Ook in de zon. Toestel wel erg zwaar in 1 hand. Als je en lang vast hebt.

Al met al tevreden. Baal nog wel van Nexus bootloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
Hardware stabilisatie van de camera mis ik wel.. En naar mijn mening is de front camera ook stukken beter dan de back camera's. Ik hoop echt dat dit ligt aan de camera app want foto's zijn vaak wazig doordat er geen stabilisatie is, de front camera heeft er naar mijn gevoel minder last van, en snapchat lijkt betere foto's te maken dan de camera app.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
Ik kan mij niet voorstellen dat dit klopt qua camera. Foto's schieten gaat langzaam, tap to focus resulteert in dik overbelicht plus de focus wordt maar 1sec vastgehouden. Daarbij worden 2 van de 10 foto's beschadigd geüpload naar mijn OneDrive |:( . Lijkt eigenlijk nog of de camera app nog in beta is. Zal wel bij de early adopter horen :+

Ps. Dit staat trouwens in contrast met de rest van de telefoon, want alles lekker snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
Zijn er meer eigenaren die de camera zo tegen vinden vallen?

Ik schrik hier een beetje van, had verwacht/gehoopt dat hij behoorlijk goed zou zijn...
Was er eigenlijk al uit dat dit hem ging worden, maar goede camera vind ik wel belangrijk.

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:37
Een beetje jammer dat er geen enkele review is, en de camera blijkbaar slecht is. Wanneer kan men dit verwachten?
Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires