Hier wat eerste ervaringen na 1 dag in bezit. Ik kom van een Lumia 950.
Bouwkwaliteit is een brok degelijkheid en laat niets te wensen over. Er wordt een transparant siliconen hoesje mee geleverd precies wat ik wil hebben. Dus dat hoef ik niet meer aan te schaffen.
Apparaat werk super snel, nergens vertraging of hapering. Vingerafdruk scanner echt super. Voor het eerst ervaring mee maar werkt volgens mij zoals het moet. Soms het gevoel of hij al scant voor je hem aan raakt (wat natuurlijk niet zo is). Verder is dit toestel standaard Dual SIM. Ook belangrijk voor mij.
Connectiviteit en ontvangst WiFi, Blue Tooth, 4G perfect. Eerste impressie stabieler dan Lumia 950 en iPad.
Scherm is prima maar als je van Amoled komt is dat toch wel een andere 'league'. Voor mij dus een achteruitgang maar dat wist ik. Maakt in de meeste situaties niet uit. Alleen mis ik het diepe zwart in het notificatie scherm. Omdat het IPS is dus geen echt always on maar gaat aan met tijd en melding icoontjes op een zwart scherm als je hem op pakt of twee maal op het scherm tikt.
Geluid is OK maar ook niet meer dan dat. Geluid is helder en kan hard genoeg zonder vervorming. In ieder geval een stuk beter dan de Lumia 950
Camera. Paar beperkte testjes gedaan en vergeleken met Lumia 950 en dan is Lumia toch beter op het eerste oog. Meer details maar 7+ heeft dan weer betere kleuren. Maar goed. Er zijn meer aspecten die de kwaliteit van de camera bepalen. Stabilisatie e.d. De Lumia heeft me heel wat ergernissen opgeleverd door slecht reageren en warm lopen. Dus ff afwachten hoe eea in de dagelijkse praktijk werkt in verschillende omstandigheden.
Batterij. Ding is niet leeg te krijgen. Maar Lumia 950 was dan ook erbarmelijk slecht. Maar dit is natuurlijk subjectief. Denk dat we ff de officiële benchmark testen af moeten wachten hoe die echt scoort ten opzichte van andere toestellen. Ik vertrouw daar meer op dan eigen ervaringen bij gebrek aan objectieve vergelijking.
Verder ff wennen aan Android tov Windows. Was net wat aan het spelen met Google assistant en Nederlands ingesteld en merk dat die in eens ook Nederlands verstaat en spreekt! Staat wel nog bij dat het niet ondersteund wordt. Ik lees nog nergens dat het live is maar wel dat er beta testen lopen. Maar daar zou je je voor moeten inschrijven.
Eerste indruk top toestel maar nog steeds mid range. Wat hem weg houdt van de top. Display, Camera, draadloos opladen en waterdicht. Is maar net of je dit 400 tot 800 E extra waard is. Mij in ieder geval niet. Dik tevreden tot nu toe.