Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Ook ik hem de & Plus retour gestuurd, vanwege de hele slechte camera en de plaats van de vingerprintscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWa
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Hierbij nog wat foto's van de Nokia vs Samsung Galaxy S7.

Nokia 7+ (binnen) https://www.dropbox.com/s...04-07%2008.39.21.jpg?dl=0
Samsung s7 (binnen) https://www.dropbox.com/s...04-07%2008.39.33.jpg?dl=0

Nokia 7+ (buiten) https://www.dropbox.com/s...04-07%2009.30.43.jpg?dl=0
Samsung s7 (buiten) https://www.dropbox.com/s...04-07%2009.30.55.jpg?dl=0

Zeker bij weinig licht, valt de verzadiging en bovendien het detail wat tegen.
Samsung S7: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qx5GwrlNwBjmWa4S8lXDdJ3V/thumb.png

Nokia: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fj646MvJhTb8Xf7g0lrOW4QO/thumb.png

[ Voor 29% gewijzigd door ThijsWa op 07-04-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Laatst online: 19-02-2023
Iemand al de cromecast ontvangen via belsimpel registratie formulier ik heb hem ingevuld maar daarna niets meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:03
ThijsWa schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:37:
Hierbij nog wat foto's van de Nokia vs Samsung Galaxy S7.

Nokia 7+ (binnen) https://www.dropbox.com/s...04-07%2008.39.21.jpg?dl=0
Samsung s7 (binnen) https://www.dropbox.com/s...04-07%2008.39.33.jpg?dl=0

Nokia 7+ (buiten) https://www.dropbox.com/s...04-07%2009.30.43.jpg?dl=0
Samsung s7 (buiten) https://www.dropbox.com/s...04-07%2009.30.55.jpg?dl=0

Zeker bij weinig licht, valt de verzadiging en bovendien het detail wat tegen.
Samsung S7: [afbeelding]

Nokia: [afbeelding]
Duidelijke zaak. Als je inzoomt op de spullen in het oventje is de S7 veel beter. Maar hier kan ik me nog van voor stellen dat mensen het acceptabel vinden. Als het echt donker wordt voltrekt zich een waar drama. Daar waar andere kamara's nog gewoon foto's maken met al dan niet wat ruis produceert Nokia 7+ een volledig zwart vlak. Dat kan gewoon niet, ook niet voor een midrange. Zeker als je bedenkt dat dit Zeis, dubbele camera en dezelfde camera als het flagship.

Nogmaals, verder een perfecte telefoon. Vooral de accu is geweldig. Afgelopen nacht 1% verlies, gisteren nacht 0%! Daarbij merk ik groot verschil als je alle apps af sluit, Indien er nog apps open staan 3 tot 4% over de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-08 21:30
Gisteren wat paar foto's met de pro functie gemaakt.
en doordat je het zelf in kan stellen kan je nog redelijk scherpe en mooie foto's maken. Vooral verzadiging dat zelf in te stellen is.

Dus voor de betere foto's moet je zelf werk doen..

[ Voor 12% gewijzigd door rick.b op 07-04-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWa
rick.b schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:39:
Gisteren wat paar foto's met de pro functie gemaakt.
en doordat je het zelf in kan stellen kan je nog redelijk scherpe en mooie foto's maken. Vooral verzadiging dat zelf in te stellen is.

Dus voor de betere foto's moet je zelf werk doen..
Ja, er zijn best goede foto's mee te maken. Laten we ook weer niet dramatisch doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsWa
Jantje P schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:51:
[...]

Duidelijke zaak. Als je inzoomt op de spullen in het oventje is de S7 veel beter. Maar hier kan ik me nog van voor stellen dat mensen het acceptabel vinden. Als het echt donker wordt voltrekt zich een waar drama. Daar waar andere kamara's nog gewoon foto's maken met al dan niet wat ruis produceert Nokia 7+ een volledig zwart vlak. Dat kan gewoon niet, ook niet voor een midrange. Zeker als je bedenkt dat dit Zeis, dubbele camera en dezelfde camera als het flagship.

Nogmaals, verder een perfecte telefoon. Vooral de accu is geweldig. Afgelopen nacht 1% verlies, gisteren nacht 0%! Daarbij merk ik groot verschil als je alle apps af sluit, Indien er nog apps open staan 3 tot 4% over de nacht.
Er is wel duidelijk verschil, maar ik vind het acceptabel. In het donker maakt mijn S7 ook bepaald geen goede foto's, dus dat probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden. Goede foto's maken is sowieso een kwestie van de juiste belichting, compositie, etc. weten te vinden. En met voldoende licht maakt deze camera prima foto's. Zeker als je nagaat dat deze telefoon €340 kostte. En wie weet komt er met een update nog iets verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
Ik heb hem nu ook een weekje(8dagen) en ben er blij mee hoor 👍 batterij etc super .
Alles werkt top , geen rotzooi er op zoals mijn Samsung en andere merken ...heb er toch wat gehad :)
Camera ook met juiste belichting gewoon goed.
Heb toch wel eens slechtere foto,s gezien van top toestellen in het donker :))
Hier een tevreden 7+ gebruiker.
Nu nog volgende week android 8.1 zo ik het lees in de test van België ..moet dat snel er aan komen., trouwens denk ook dat dat niet lang meer duurt zo ik naar me oude 6kijk met updates al die maanden.
Denk ook dat er dan nog wel wat word gedaan met camera ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1810
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09-2022
Ben ik de enige die een pinnetje mist om het Sim-slot mee te openen? Of kijk ik er overheen bij de accessoires..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
twan1810 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:25:
Ben ik de enige die een pinnetje mist om het Sim-slot mee te openen? Of kijk ik er overheen bij de accessoires..?
Denk dat je er overheen kijkt. Zit vastgeplakt onder het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
  • Laatst online: 22:03
twan1810 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:25:
Zit in een uitsparing van het kartonnen vakje onder de telefoon. Als je de telefoon er uit haalt moet je er op kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twan1810
Isane schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:36:
[...]

Denk dat je er overheen kijkt. Zit vastgeplakt onder het toestel
Jantje P schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:20:
[...]

Zit in een uitsparing van het kartonnen vakje onder de telefoon. Als je de telefoon er uit haalt moet je er op kijken
Jullie hebben helemaal gelijk, gewoonweg overheen gekeken. Bedankt!
JBK2211 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:05:
Ook ik hem de & Plus retour gestuurd, vanwege de hele slechte camera en de plaats van de vingerprintscanner.
Waarom bestel je hem dan? De plek van de vingerafrukscanner was al bekend, werkt overigens prima, en van de camera wist je ook al dat het geen Samsung/Apple/Sony flagship was. Wanneer je zoveel twijfels hebt vantevoren, ga dan ff langs een winkel.. :?

[ Voor 8% gewijzigd door twan1810 op 08-04-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Laatst online: 13-03 20:45
Net contact gehad met Mediamarkt. De witte versie hadden we 21 maart al besteld. De verwachte leverdatum was op dat moment 6 april. Mediamarkt verteld net dat ze de witte versie pas verwachten eind mei!
Slechte service van Mediamarkt dat je zelf moet bellen om te vragen naar de verwachte leverdatum.
Ach ja geduld is een schone zaak... Mijn vriendin wil graag de witte en niet de zwarte. Wellicht maar beter ook dat het even duurt. Hopelijk zijn de kleine bugs waarover ik hier lees dan al opgelost 😉

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Ik heb vandaag deze telefoon binnengekregen, en ik ben blij en ook weer niet blij :p

Ik liep naar buiten met mn nieuwe speeltje, was nog geen 15 seconden buiten en ik liet hem al op de grond vallen. Deze telefoon is ongeveer 2 keer zo zwaar als mn vorige en ik denk dat ik daar nog aan moet wennen.
Ik heb het bijgeleverde hoesje eromheen zitten, maar die werkt niet zo goed.
Ik liet hem gelukkig niet heel hard vallen, maar ik heb nu al 4 verschillende beschadigingsplekjes op verschillende plekken aan de zijkant van m'n telefoon zitten, en 1 kras/barst die heel klein is. Ook het hoesje is beschadigd op 1 plek.

Dus mijn tip: Koop alsjeblieft een goed hoesje en screenprotector voor dit fragiele dingetje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Opzich zou die keramische verf wel wat moeten kunnen hebben, maar een val vanaf handhoogte op de stoep komt geen enkel toestel ongeschonden uit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
questarey schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:16:
Ik heb vandaag deze telefoon binnengekregen, en ik ben blij en ook weer niet blij :p

Ik liep naar buiten met mn nieuwe speeltje, was nog geen 15 seconden buiten en ik liet hem al op de grond vallen. Deze telefoon is ongeveer 2 keer zo zwaar als mn vorige en ik denk dat ik daar nog aan moet wennen.
Ik heb het bijgeleverde hoesje eromheen zitten, maar die werkt niet zo goed.
Ik liet hem gelukkig niet heel hard vallen, maar ik heb nu al 4 verschillende beschadigingsplekjes op verschillende plekken aan de zijkant van m'n telefoon zitten, en 1 kras/barst die heel klein is. Ook het hoesje is beschadigd op 1 plek.

Dus mijn tip: Koop alsjeblieft een goed hoesje en screenprotector voor dit fragiele dingetje :P
Hoe is de telefoon gevallen? En zou je een foto van de schade kunnen maken?

Ben een beetje nieuwsgierig hoe hij er na een val eruit ziet.

Mijn ms lumia 950xl had op een gegeven moment loslatend metaal randje. Ik sneed mijn pink aan het glas doordat er geen metaal meer omheen zat.
heb nog nooit een acheur gehad van vallen., iig niet door het scherm..
mijn scherm is toen wel gebarsten doordat ik het in mijn broekzak had laten zitten in de attractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
rick.b schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:50:
[...]

Hoe is de telefoon gevallen? En zou je een foto van de schade kunnen maken?

Ben een beetje nieuwsgierig hoe hij er na een val eruit ziet.

Mijn ms lumia 950xl had op een gegeven moment loslatend metaal randje. Ik sneed mijn pink aan het glas doordat er geen metaal meer omheen zat.
heb nog nooit een acheur gehad van vallen., iig niet door het scherm..
mijn scherm is toen wel gebarsten doordat ik het in mijn broekzak had laten zitten in de attractie.
Ik heb een zeer matige camera, dit is het enige plekje die ik enigzins fatsoenlijk op de foto kon krijgen:
https://drive.google.com/...L772F4SshMsBlaMqwW22zbM4u
je ziet beschadiging in het hoekje, en ietsje links ervan (verticale kant als het ware).
Die zelfde soort plekjes zitten ook rechtsboven op mn telefoon.
Hij is op broekzakhoogte uit mn hand gevallen, met het scherm naar beneden.
Ik mag mezelf denk ik gelukkig prijzen dat de schade zo beperkt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
questarey schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:59:
[...]

Ik heb een zeer matige camera, dit is het enige plekje die ik enigzins fatsoenlijk op de foto kon krijgen:
https://drive.google.com/...L772F4SshMsBlaMqwW22zbM4u
je ziet beschadiging in het hoekje, en ietsje links ervan (verticale kant als het ware).
Die zelfde soort plekjes zitten ook rechtsboven op mn telefoon.
Hij is op broekzakhoogte uit mn hand gevallen, met het scherm naar beneden.
Ik mag mezelf denk ik gelukkig prijzen dat de schade zo beperkt is
Het valt nog reusachtig mee, had dat ook een keer maar toen ging het oled scherm kapot en niet het glas..
Je mag je pink ook gaan trainen.. . Ik kom ook van een lichte telefoon en ik krijg er soms last van in de bus..
Uiteindlijk went het wel gelukkig want ik had het al es met de lumia 930 ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:05
Als jullie een headset inpluggen, klopt het dan dat er geen notificatie icoontje in de top bar staat (naast de tijd). Dit had mijn OnePlus wel (en zit ook redelijk standaard Android op).

Edit: staat blijkbaar standaard uit. Zo zet je het weer aan: http://c.mi.com/thread-684217-1-1.html

[ Voor 21% gewijzigd door pelt op 08-04-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Klopt bij mijn gaat er ook geen icoon branden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Vaak kan je aan dat snoertje waar die oortjes aan vast zitten al zien dat er een headset is ingeplugd :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1810
Krijg mijn Sony MDR-XB950B1 headset niet gekoppeld via Bluetooth. Hij is gewoon niet zichtbaar. Meer mensen last van? Verbinden via NFC werkt ook al niet..

De Nokia kan wel verbinding maken met mijn JBL GO en laptop maar met een headphone werkt niet. Ook niet via de NFC connect app.

[ Voor 29% gewijzigd door twan1810 op 08-04-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heeft er iemand al een SD kaart in zijn 7 Plus van meer dan 64 gb ? En zo ja kan je het hele geheugen gebruiken ?

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
Overigens kan de 7 plus 'gewoon' DRM HD content streamen in tegenstelling tot bijvoorbeeld OnePlus:
nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sturen voor drm-up...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BF4cH0WBuX7leY1PVaGXgl2G/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
twan1810 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:12:
Krijg mijn Sony MDR-XB950B1 headset niet gekoppeld via Bluetooth. Hij is gewoon niet zichtbaar. Meer mensen last van? Verbinden via NFC werkt ook al niet..

De Nokia kan wel verbinding maken met mijn JBL GO en laptop maar met een headphone werkt niet. Ook niet via de NFC connect app.
Hoi je hebt er niks aan ...maar ik connect via bluetooth en een ifi nano ione dac , Spotify etc draait hier prima.
Maar dat is geen Sony :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ellenmuis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09-2024
Zertaxka schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:38:
Heeft er iemand al een SD kaart in zijn 7 Plus van meer dan 64 gb ? En zo ja kan je het hele geheugen gebruiken ?
Ik gebruik een 128Gb kaartje. Bij formatteren krijg je de melding voor foto's en media. Maar ik zie ook andere mappen, niet gewend aan Android, dus geen idee wat daar in staat.
https://photos.app.goo.gl/ekmsIsVaMsKAOLxj1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

twan1810 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:12:

Net even getest met een Sony MDR-1000X (pricewatch: Sony MDR-1000X (Zwart), en dat ging prima. Power uit, pairing mode geactiveerd door powerknop ingedrukt te houden, en vervolgens ziet de Nokia hem en kan er gepaired worden. Werkt daarna feilloos!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:49
Iemand al NFC betalingen getest inclusief het bijgeleverde hoesje? Was zojuist bij Appie en daar lukte het niet. ING mobiel betalen app is geïnstalleerd en had ik zelfs open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
NFC werkt bij mijn vlekkeloos met de wallet van abn AMRO ik heb een aftermarket soort gelijke case als de originele . Rabobank nog niet getest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy2001
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-06-2021
Zo vrijdagavond 22.15 uur is die geleverd door red mijn pakketje, ondertussen wel even MM gebeld of dit wel in orde was en idd de eerste leveringen van MM zijn door hun verzorgd.

Uitgepakt en is echt Nokia kwaliteit ( kom van de Nokia lumia 930 na 4 jr af).
Android one draaid zeer soepel, 2 apps tegelijk laten lopen op scherm gebruik ik erg veel.
Netjes met hoesje geleverd in de doos.
Foto"s vallen me niet tegen, 2x optisch is handig.
Nu kan ik weer alle apps gebruiken die eind vorig jaar niet meer kon gebruiken op mijn WP ( blijft wel eenfijne besturing vindt ik).
Geluid uit speaker is niet top maar kan er mee door, gewoon op soundbar koppelen en gaan met die banaan.

Iemand ervaring met Myactions?
Heb de aanvraag voor de chromecast ingediend, maar ben benieuwd naar de levertijden.

ik hoop voor diegenen die hem nog niet gekregen hebben dat die snel komt, is het wachten echt waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Indy2001 op 08-04-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Zijn er meer mensen waarbij de 7+ niet in Deelsleep lijkt te gaan? Zit nu op 35% met maar 3 uur SOT. Zie geen uitschieters qua extreem accu verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy2001
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-06-2021
karimski schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:29:
Zijn er meer mensen waarbij de 7+ niet in Deelsleep lijkt te gaan? Zit nu op 35% met maar 3 uur SOT. Zie geen uitschieters qua extreem accu verbruik.
Geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit na 90% tot 50% al op 3u en 10m screen on time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Als vergelijking: ik ben na 9.30 uur gebruik van 100% naar 6% gegaan, met SOT van 4.38. Geen idee of dat goed of slecht is. Er zit 2.20 gametijd bij (28%), plus een paar uur Spotify-gebruik (14%) en browsen met Chrome (12%). Ben benieuwd of dat een beetje reëel is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twan1810
Inge Janse schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:32:
[...]

Net even getest met een Sony MDR-1000X (pricewatch: Sony MDR-1000X (Zwart), en dat ging prima. Power uit, pairing mode geactiveerd door powerknop ingedrukt te houden, en vervolgens ziet de Nokia hem en kan er gepaired worden. Werkt daarna feilloos!
Alle manieren die ik kon vinden werkten niet tot ik de Sony Headphones Connect app downloadde en daaruit hetzelfde advies kreeg als wat jij hier benoemd. Het is nu gelukt! Bedankt.
Ik ben vandaag van 69% naar 13% gegaan met een screen-on time van 7 uur. Ben erg tevreden over de accu en de quick charge. Hij volstaat beter dan de Sony Xperia XA Ultra die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Laatst online: 15-10-2024
saphaas schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:08:
NFC werkt bij mijn vlekkeloos met de wallet van abn AMRO ik heb een aftermarket soort gelijke case als de originele . Rabobank nog niet getest .
Al paar keer zonder problemen met ING en een hoesje betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik had dus precies het zelfde probleem, heb mijn telefoon gereboot en ben het gaan monitoren met AccuBattery en sinds dien heb ik nergens meer last van. Ik vind het vervelend want ik wil de verantwoordelijke app nog steeds vinden. Ik gok podcast addict want die heb ik verwijderd ivm bt streaming issues. Moet hem weer eens installeren kijken of dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de telefoon via USB op de computer aansluit wordt de telefoon niet zichtbaar, hebben jullie dat ook?
Normaal gesproken kan je een balk met opties naar beneden slepen, maar de komt er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Ik ben overgestapt van een iPhone 6S naar deze Nokia 7 plus. Sinds afgelopen vrijdagavond in mijn bezit. Eerst indruk:

-Scherm kan heel helder. Kwaliteit is beter dan de iPhone 6S.
-Accu is erg goed.
-Bijgeleverde hoesje is oke. Verwacht die straks wel te gaan wisselen. Maakt de telefoon wel wat breder.
-Formaat telefoon valt me reuze mee voor een 6 inch scherm
-Snelheid bij apps is uitstekend (geen game ervaringen)
-Vingerafdrukscanner is snel en zit voor een scanner op de achterkant op de goede plaats (al heb ik liever een scanner aan de voorkant). Heb nog niet gevonden hoe ik de lichte trilling bij scannen kan uitzetten.
-Kwaliteit bellen en antennes is prima

Wat beter kan:

-Android versie is nog 8.0. Hopelijk komt er snel een update naar 8.1. Vooral omdat ik daarmee het accupercentage van mijn Apple Airpods kan zien.
-Overstap iOS naar Android is zeer eenvoudig (al had ik al wel wat ervaring met Android via oude telefoons en Chromebook). Android ziet er wat gelikter en moderner uit dan iOS.
-Wat wel een groot nadeel is: ik gebruik een 1,5A 1 A oplader in de auto via de sigarettenaansteker. Als ik navigeer via TomTom Go of via Waze, loopt de accu langzaam leeg. Ik gebruik de originele oplaadkabel van Nokia. Terwijl mijn iPhone via diezelfde apps en lader daadwerkelijk bijlaadde.

[ Voor 0% gewijzigd door Bard1982 op 09-04-2018 11:53 . Reden: Correctie: het is een 1A oplader ipv 1,5A ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat wordt dus een upgrade naar een 2,4A lader in de auto :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
XWB schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:43:
Dat wordt dus een upgrade naar een 2,4A lader in de auto :p
Ah, goede tip. Ga ik meteen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:24
Bard1982 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:25:
-Wat wel een groot nadeel is: ik gebruik een 1,5A oplader in de auto via de sigarettenaansteker. Als ik navigeer via TomTom Go of via Waze, loopt de accu langzaam leeg. Ik gebruik de originele oplaadkabel van Nokia. Terwijl mijn iPhone via diezelfde apps en lader daadwerkelijk bijlaadde.
Ik gebruik deze al een tijdje, werkt in ieder geval prima om1 telefoon tegelijk snel op te laden. 2 tegelijk trekt ie niet helemaal, maar ik verwacht dat dat meer aan het afgegeven vermogen van de aansluiting/auto ligt dan de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
flitjes schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:26:
[...]

Ik had dus precies het zelfde probleem, heb mijn telefoon gereboot en ben het gaan monitoren met AccuBattery en sinds dien heb ik nergens meer last van. Ik vind het vervelend want ik wil de verantwoordelijke app nog steeds vinden. Ik gok podcast addict want die heb ik verwijderd ivm bt streaming issues. Moet hem weer eens installeren kijken of dat het was.
Moet ik ook aan ben ik bang. Snap er niks van, draai de zelfde apps als op mijn vorige telefoon ( oneplus 5) zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
Bard1982 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:25:

-Vingerafdrukscanner is snel en zit voor een scanner op de achterkant op de goede plaats (al heb ik liever een scanner aan de voorkant). Heb nog niet gevonden hoe ik de lichte trilling bij scannen kan uitzetten.
Ik heb gelezen dat dit kan worden uitgezet vanaf de volgende update (8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Ik zie dat de originele Nokia 8 nu voor dezelfde prijs verkocht wordt als de Nokia 7 plus. Lijkt me dat het voor veel mensen nog een moeilijke keuze wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 06:15

j1p

De witte rand die bij het opstarten van Google Now rond de schermrand verschijnt, lijkt nog iets verder te gaan dan de afronding. Een klein foutje, maar dit laat wel zien dat Nokia softwarematig de hoeken nog wat meer afgerond lijkt te hebben zodat ze vloeiend overlopen, zie: YouTube: Nokia 7 Plus rounded edge glitch

Vind ik wel een goede zet van ze, mijn oude LG G6 had dit namelijk niet. Daar had je eerst een klein hoekje voordat de ronding begon. De Nokia heeft dit dus ook, maar dit is dus softwarematig opgelost. Het is een klein detail maar het zorg net voor een betere ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Bard1982 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:02:
Iemand al NFC betalingen getest inclusief het bijgeleverde hoesje? Was zojuist bij Appie en daar lukte het niet. ING mobiel betalen app is geïnstalleerd en had ik zelfs open staan.
Als het niet met de achterkant lukt icm het hoesje, houd dan het scherm tegen de betaalterminal aan. Dan maakt het niet uit of er een hoesje omheen zit. De NFC chip zit trouwens ten hoogte van de camera, dus daar moet je hem tegen de betaalterminal houden.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Iemand al een professionele review gevonden van een respectabele tech site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Na 2 dagen gebruik.

Out of de box camera settings staan fout (4:3) ipv (16:9) of (18:9), zojuist achter gekomen :/.

Kwaliteit van de foto standaard klopt niet gister wezen eten de wortels worden te oranje en veel kwijgt een aparte kleur (zie hier de foto's:
https://photos.app.goo.gl/qZMwivpO3oDnCc622)

Accu die gaat al 2 dagen mee en nog 25% over bij gebruik van 2 Sims

Ontgrendelen vingerafdruk is snel echter mijn scherm blijft soms lang op zwart voor ik beeld krijg terwijl die al is ontgrendeld

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 09-04-2018 17:03 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

RobbyTown schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:01:
Out of de box camera settings staan fout (4:3) ipv (16:9) of (18:9), zojuist achter gekomen :/.
Wat is daar verkeerd aan? Die kan je altijd nog bijsnijden zoals je wilt en benut je de sensor het best toch?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

d.bakker84 schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:06:
[...]

Wat is daar verkeerd aan? Die kan je altijd nog bijsnijden zoals je wilt en benut je de sensor het best toch?
Interessante vraag. Ik vind 4:3 ook gek, maar blijkbaar is een sensor hiervoor geoptimaliseerd? Ik weet dat graag zeker, voordat ik per ongeluk elke foto onnodig veel data weggooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RobbyTown schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:01:
Na 2 dagen gebruik.

Kwaliteit van de foto standaard klopt niet gister wezen eten de wortels worden te oranje en veel kwijgt een aparte kleur (zie hier de foto's:
https://photos.app.goo.gl/qZMwivpO3oDnCc622)

Accu die gaat al 2 dagen mee en nog 25% over bij gebruik van 2 Sims

Ontgrendelen vingerafdruk is snel echter mijn scherm blijft soms lang op zwart voor ik beeld krijg terwijl die al is ontgrendeld
Je bedoeld goed dus? 4:3 is jarenlang het standaard fotoformaat. 16:9 pas sinds de opkomst van de mobiele camera.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

d.bakker84 schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:06:
[...]

Mijn monitor is 16:9 en geen 4:3 dus had mooie lelijke zwarte randen op mijn computer scherm.

16:9 is toch de nieuwe standaard niet 4:3....

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 09-04-2018 17:13 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

RobbyTown schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:10:
[...]

Mijn monitor is 16:9 en geen 4:3 dus had mooie lelijke zwarte randen op mijn computer scherm.

Mijn fototoestel maakt geen 16:9 foto's hoor. Kan ik vast wel instellen, maar dan mis ik weer een berg megapixels.
Inge Janse schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:07:
[...]

Interessante vraag. Ik vind 4:3 ook gek, maar blijkbaar is een sensor hiervoor geoptimaliseerd? Ik weet dat graag zeker, voordat ik per ongeluk elke foto onnodig veel data weggooi.
Kijk maar naar de beschikbare megapixels. 12 is alleen mogelijk bij 4:3

[ Voor 34% gewijzigd door d.bakker84 op 09-04-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RobbyTown schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:10:
[...]

Voor jou is 16:9 de standaard. Bioscoopfilms zijn nog steeds ~21:9. Fotocamera's schieten bijna altijd in 4:3.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rusja
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-03-2023
YouTube: Samsung Galaxy S9+ Vs Nokia 7+ Camera Test

valt dus wel mee met die "slechte camera "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Jeroenneman schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:39:
[...]
Fotocamera's schieten bijna altijd in 4:3.
Nope. Althans als je compactcamera’s en micro four thirds camera’s bedoelt. Alle dslr’s schieten in 3:2.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Raindeer schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:16:
Ik zie dat de originele Nokia 8 nu voor dezelfde prijs verkocht wordt als de Nokia 7 plus. Lijkt me dat het voor veel mensen nog een moeilijke keuze wordt
Goedkoper zelfs :P 7+ is 399,- en de 8 is 389,-.

Snap er weinig van :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Jeroenneman schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:39:
[...]

Voor jou is 16:9 de standaard. Bioscoopfilms zijn nog steeds ~21:9. Fotocamera's schieten bijna altijd in 4:3.
Schieten fotocamera's niet in 3:2? Mijn Olympus systeemcamera schiet wel standaard in 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Foto 1 en dat gebouw ''s nachts waren even slikken, maar voor de rest zo ziet het er aardig uit...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
Yay! Ook Tweakers heeft een review geplaatst van de Nokia 7 plus.

reviews: Nokia 7 Plus - Fijn, vlot en zuiver

Komt overall goed uit de bus, echter de camera valt net ietsjes tegen.

Maar mijn mening is een oneplus 5T een iets te heftige boost qua prijs om een oled scherm en een net iets betere camera te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De 5t is toch 25% duurder, dat is nogal wat. Zeker in dit marktsegment.

En het verbaast me dat het scherm niet goed te zien zou zijn en dat de resolutie ‘laag’ gevonden wordt. De oled van de 5t is pentile en zou dus nog minder scherp zijn, tevens moet je voor goede leesbaarheid in de zon ook geen oled scherm nemen.

Verder komt de accuduur van de 7+ ook niet lekker uit de verf.

Volgens mij hebben ze een demo/preproductie exemplaar gereviewed met een slechter, minder zuinig schermpaneel erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Chiron schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:57:
Volgens mij hebben ze een demo/preproductie exemplaar gereviewed met een slechter, minder zuinig schermpaneel erin...
Ik zie in het andere topic dat jij hem nog niet binnen hebt. Hoe kom je dan tot deze conclusie? Of is het je hoop?

Lijkt me toch dat Nokia niet een minder exemplaar ter review verstuurd, dan snijden ze zichzelf wel erg hard in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:57:
De 5t is toch 25% duurder, dat is nogal wat. Zeker in dit marktsegment.

En het verbaast me dat het scherm niet goed te zien zou zijn en dat de resolutie ‘laag’ gevonden wordt. De oled van de 5t is pentile en zou dus nog minder scherp zijn, tevens moet je voor goede leesbaarheid in de zon ook geen oled scherm nemen.

Verder komt de accuduur van de 7+ ook niet lekker uit de verf.

Ik kan genoeg slechte dingen opnoemen van mijn s7, maar het OLED scherm is fantastisch afleesbaar en ik heb geen beter toestel gehad qua afleesbaarheid in zonlicht.

Jammer van scherm en camera in de tweakers review, daar hecht ik toch vrij veel waarde aan in een telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
Nokia 7 Plus gets Android Oreo 8.1 with April security patch in India
https://nokiapoweruser.com/nokia-7-plus-gets-android-oreo-8-1-with-april-security-patch-in-india/

Changelog:

Software upgrade:- Android Oreo 8.1
Battery saving navigation buttons
Revamped power menu
New settings menu
Bluetooth battery percentage
Updated Google security patch 2018-04(April 2018 security patch)

[ Voor 30% gewijzigd door erikjong op 10-04-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als ik de review (op basis van een pre-release-exemplaar) lees komen zowel accuduur als afleesbaarheid van het scherm in zonlicht slechter uit de bus dan de Nokia 8. Kan iemand bevestigen dat dat inderdaad zo is?

Sowieso een beetje jammer dat er een paar dagen ná de release nog eens een review op Tweakers verschijnt op basis van een pre-release-unit.

Is de meegeleverde charger trouwens een snellader of gewoon traag?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
SnoeiKoei schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:30:
Als ik de review (op basis van een pre-release-exemplaar) lees komen zowel accuduur als afleesbaarheid van het scherm in zonlicht slechter uit de bus dan de Nokia 8. Kan iemand bevestigen dat dat inderdaad zo is?

Sowieso een beetje jammer dat er een paar dagen ná de release nog eens een review op Tweakers verschijnt op basis van een pre-release-unit.

Snellader.

Ik kom van een OnePlus 3T af (waar ik de kleuren op sRGB zette), maar toen het dit weekend zo lekker weer was, vond ik het juist opvallend dat ik het scherm gewoon goed kan lezen. In ieder geval niet slechter dan mijn OnePlus dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
erikjong schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:23:
Nokia 7 Plus gets Android Oreo 8.1 with April security patch in India
https://nokiapoweruser.com/nokia-7-plus-gets-android-oreo-8-1-with-april-security-patch-in-india/

Changelog:

Software upgrade:- Android Oreo 8.1
Battery saving navigation buttons
Revamped power menu
New settings menu
Bluetooth battery percentage
Updated Google security patch 2018-04(April 2018 security patch)
Top. Die bluetooth battery percentage mistte ik al inderdaad.

Net met een India VPN gecheckt maar krijg hem nog niet binnen.

Edit: Sorry voor de dubbelpost.

[ Voor 6% gewijzigd door pelt op 10-04-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
The Nokia 7 Plus takes great photos for its price
Here are our first Nokia 7 Plus photo samples
The Nokia 7 Plus has an impressive dual camera setup.

https://www.androidcentra...photos-taken-nokia-7-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
d.bakker84 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:11:
[...]

Ik zie in het andere topic dat jij hem nog niet binnen hebt. Hoe kom je dan tot deze conclusie? Of is het je hoop?

Lijkt me toch dat Nokia niet een minder exemplaar ter review verstuurd, dan snijden ze zichzelf wel erg hard in de vingers.
Omdat in tot nu toe alle reviews behalve die van tweakers naar voren komt dat het een enorm helder scherm is. Maar ik bedoelde meer de leesbaarheid in fel zonlicht, daar is oled ook geen ster in.

En je moest eens weten hoe review exemplaren worden mishandeld die rondgestuurd worden over redacties van verschillende bladen/blogs/sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Iemand al geprobeerd of dia via VPN binnen te halen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Snellader zit er bij.

Kan me totaal niet vinden in de Tweakers review wat betreft de accuduur en het scherm in zonlicht.
Heb mijn telefoon sinds vrijdag binnen en ik zit nu nog op 34% zonder dat ie aan de oplader heeft gezeten, en dat met 3 uur on screen time en dat de telefoon op 90% zat toen ik hem aanzette.
En in de zon van het weekend kon ik toch gewoon goed op mijn scherm kijken. Ik kom van de S6 (Oled dus) maar ik moet zeggen dat het scherm me juist reuze meevalt, had verwacht dat ik Oled juist wel zou gaan missen.
karimski schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:57:
Iemand al geprobeerd of dia via VPN binnen te halen is?
pelt schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:37
Net met een India VPN gecheckt maar krijg hem nog niet binnen.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Probleem is dat de telefoon dus nog niet 'officieel' gereleased is. Nederland is één van de eerste landen waar hij zo relatief goed verkrijgbaar is. In bijvoorbeeld de UK kun je alleen nog maar pre-orderen voor de eerste week van mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Ik vind tot nu toe de accu tegenvallen. Haal bij mijn oneplus 5 toch wel 5 a 6 uur SOT met een accu van
3300mah. Dat moet ik met de 3800mah van de Nokia nog zien te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

karimski schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:29:
Ik vind tot nu toe de accu tegenvallen. Haal bij mijn oneplus 5 toch wel 5 a 6 uur SOT met een accu van
3300mah. Dat moet ik met de 3800mah van de Nokia nog zien te halen.
Ik heb afgelopen weekend de telefoon gebruikt voor navigatie zonder hem aan de oplader te leggen om eens te kijken wat de accu deed. Twee uur navigeren met google maps kostte me 20% accu (van 89% naar 69%). Geen idee of dit heel goed is, maar als je die lijn door trekt moet je toch bijna 10 uur kunnen halen?

[ Voor 32% gewijzigd door d.bakker84 op 10-04-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

SebasFM

BOFH

d.bakker84 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:40:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de telefoon gebruikt voor navigatie zonder hem aan de oplader te leggen om eens te kijken wat de accu deed. Twee uur navigeren met google maps kostte me 20% accu (van 89% naar 69%). Geen idee of dit heel goed is, maar als je die lijn door trekt moet je toch bijna 10 uur kunnen halen?
Dat is stukken beter dan de 50% in bijna twee uur tijd voor Waze + TuneIn streamen over Bluetooth. Toen ik de review vanmorgen las dacht ik dat het met het scherm had te maken. Zodra mijn replacement binnen is, toch ook eens Google Maps proberen voor een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ben benieuwd naar het scherm, helaas ligt hij nergens in de winkel voor zover ik weet.
De meeste specs die ik online vind zeggen 500nits, wat een pak meer is dan uit de tweakers review naar voren komt.

Camera samples kan ik online wel beoordelen, maar het scherm wil ik toch echt een keer live zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
erikjong schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:46:
The Nokia 7 Plus takes great photos for its price
Here are our first Nokia 7 Plus photo samples
The Nokia 7 Plus has an impressive dual camera setup.

https://www.androidcentra...photos-taken-nokia-7-plus
Had deze review on gespot. Blijkbaar is er een probleem met focussen in bepaalde scenario's. Iets naar wat ik begrijp nog op te lossen is met nieuwe firmware. Dus er is nog hoop om een van de weinige kritiekpunten voor dit toestel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Nokia zou de Camera app beter inde Playstore kunnen plaatsen zodat ze deze sneller kunnen updaten. Nu zijn we afhankelijk van incremental updates van de android versie aangezien de app in de firmware verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Laatst online: 18:49

uFx

Heeft er iemand een Google Cam werkende gekregen die Portrait en HDR ondersteund?

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Mijn juist besteld en morgen in huis via Bol.
Ik kom van de Nokia 8 die trouwens ook een fantastisch toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
LeStef schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:00:
Mijn juist besteld en morgen in huis via Bol.
Ik kom van de Nokia 8 die trouwens ook een fantastisch toestel is.
Mag ik vragen waarom je dan nu voor de 7+ hebt gekozen?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Laatst online: 18:49

uFx

Merken jullie trouwens ook dat het unlocken van de telefoon erg traag is? Of dat nu via de powerbutton gaat of via de vingerafdrukscanner; het duurt bij mij altijd minimaal 2 seconden voordat er beeld is. Vergeleken andere telefoons is dat nogal traag. Hopelijk wordt dat nog met een update opgelost :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
uFx schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:40:
Merken jullie trouwens ook dat het unlocken van de telefoon erg traag is? Of dat nu via de powerbutton gaat of via de vingerafdrukscanner; het duurt bij mij altijd minimaal 2 seconden voordat er beeld is. Vergeleken andere telefoons is dat nogal traag. Hopelijk wordt dat nog met een update opgelost :)
Merk ik ook inderdaad. Er zit een soort zwart scherm tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier totaal geen last van, ben tot nu toe erg blij met de telefoon
Mijn vorige telefoon was net zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Geen last van vertraging bij unlocken hier. Niet de snelste fingerprint scanner maar zeker niet traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:52
Die van mijn Moto G5 Plus was inderdaad iets sneller naar mijn idee maar vind hem alsnog wel prima.

Ik merk trouwens wel dat hij (gek genoeg) iets sneller ontgrendelt als je je vinger scant en daarna er direct weer afhaalt, en dus niet je vinger erop houdt totdat je je homescreen ziet. Geen idee of het ook echt zo is, kan ook mijn perceptie zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
BigEagle schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:00:
[...]

Mag ik vragen waarom je dan nu voor de 7+ hebt gekozen?
Gewoon cosmetisch en erg benieuwd naar de batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

berend95 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:58:
Ik merk trouwens wel dat hij (gek genoeg) iets sneller ontgrendelt als je je vinger scant en daarna er direct weer afhaal, en dus niet je vinger erop houdt totdat je je homescreen ziet. Geen idee of het ook echt zo is, kan ook mijn perceptie zijn :P
Ik heb dit even getest en dit is zeker geen perceptie hoor, zit duidelijk verschil in.

Unlocken duurt overigens lang geen 2 seconden, volgens mij is het in minder dan een seconde wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Laatst online: 24-06 15:04
Iemand die een glass screen protector op zijn Nokia heeft gedaan?
Bij mij zijn alle kanten een waas. Niet goed plakkend, ik krijg het er ook niet uitgedrukt.
Hij zit niet eens helemaal over het scherm, alleen het gedeelte wat echt scherm is, niet de bezels aan de zijkant. Hij raakt dus niet de case, 2mm rondom vrij.
Misschien doordat het glas niet helemaal plat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
berend95 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:58:
[...]

Die van mijn Moto G5 Plus was inderdaad iets sneller naar mijn idee maar vind hem alsnog wel prima.

Ik merk trouwens wel dat hij (gek genoeg) iets sneller ontgrendelt als je je vinger scant en daarna er direct weer afhaalt, en dus niet je vinger erop houdt totdat je je homescreen ziet. Geen idee of het ook echt zo is, kan ook mijn perceptie zijn :P
Bij mij hetzelfde gedrag idd! Hopelijk fixen ze dat nog in een update.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• karimski
Krijg een update melding 8.1!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsWa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eH9ZsRaWsYrePasuGXXjCpwh/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PfLmLwxpRz160qydT3Zr8ozO/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7XKDqbbRgZgkENmj4Ylod2WB/thumb.png

[ Voor 106% gewijzigd door ThijsWa op 11-04-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Yup, ik krijg 8.1 nu ook binnen (het gaat blijkbaar in 2 stappen want hij wordt op de achtergrond geïnstalleerd terwijl ik nog op de telefoon zit te werken). Ben benieuwd. 590 MB, het is een flinke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faabjan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:10:
Iemand die een glass screen protector op zijn Nokia heeft gedaan?
Bij mij zijn alle kanten een waas. Niet goed plakkend, ik krijg het er ook niet uitgedrukt.
Hij zit niet eens helemaal over het scherm, alleen het gedeelte wat echt scherm is, niet de bezels aan de zijkant. Hij raakt dus niet de case, 2mm rondom vrij.
Misschien doordat het glas niet helemaal plat is?
Ik had precies het zelfde, ziet er echt niet uit.
Heb nu een normale screenprotector erop zitten, wel een stukje korter aan zijkanten, maar dit sluit wel goed aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voordeel van twee systeempartities :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
ook hier loopt de update nu *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verstandig om de telefoon naar de update een Factory reset te geven of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:55:
Is het verstandig om de telefoon naar de update een Factory reset te geven of niet?
Zou ik pas doen als je door de update problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Laatst online: 24-06 15:04
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:41:
[...]

Ik had precies het zelfde, ziet er echt niet uit.
Heb nu een normale screenprotector erop zitten, wel een stukje korter aan zijkanten, maar dit sluit wel goed aan
Ik kon mij al niet voorstellen dat ik iets fout heb gedaan. Welke screen protector heb je nu?

Ook hier word 8.1 nu geïnstalleerd :*)
Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires