Duitse LG mobiel gekocht bij NL bedrijf..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
Goede middag allen,

Ik ben de "gelukkige" eigenaar van een LG Optimus X4.
Ben erg tevreden met het toestel echter loop ik nu tegen een probleem aan.
Er zitten wat stofdelen achter het scherm en aangezien het toestel nog ruim in de garantie zit, heb ik het toestel ter reparatie aangeboden bij LG (Benelux).

Hierop kreeg ik antwoordt dat mijn toestel een duits exemplaar is (?)
Dit hebben ze gechecked via het IMEI nummer. LG Benelux mag geen toestellen repareren / aanemen van buiten de regio.

Het toestel heb ik gehaald via Belsimpel.nl, dus heb Dynafix gebeld een reparatie centrum voor onderandere Belsimpel.nl. Na het uitleggen van het verhaal, krijg ik ook hier te horen dat ze me niet kunnen helpen met dit toestel... :?

Als laatst via een omweg de helpdesk van Belsimpel het probleem uitgelegd en kon hierna de telefoon retour sturen. Belsimpel zou dan zorgen dat dit telefoontje gerepareerd wordt.
Dan via een onofficiele reparateur of via Duitsland. Leuk en aardig, maar dan ben ik m'n mobiel wel wat langer kwijt als de normale gang van zaken...

Mij vraag is dus eigenlijk MAG dit eigenlijk wel als bedrijf zijnde?
Ik ga er als consument vanuit dat ik gewoon een in Nederland geregistreerd product koop en niet een Duits toestel krijg. (Hier heb ik niet om gevraagd en dit stond ook niet vermeld op de website)
Nu gaat alles buiten de normale procedure om, wat een stuk trager en onhandiger is.

Dus mocht er binnen 1,5 jaar weer iets met het scherm of iets dergelijks zijn, moet het weer via een omweg.
Het toestel is nog niet terug gestuurd. ivm het nog moeten regelen van een backup.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf heb ik al een brief gemaakt met uitleg en verzoek om een Nederlands model ipv reparatie.
Misschien dat iemand nog wat extra dingen heeft om aan te snijden / toe te voegen.

mvg, Michael

Edit: Topic moet Duitse LG zijn :) een E-tje vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Je hoort officeel terug tegaan waar die gekocht is, en die moeten het voor je afhandelen.

Dit is dan ook de rede dat sommige winkels een buitenlands model kopen.
Helaas duurt dit inderdaad dan een stuk langer, maar LG heeft niets met jouw te maken al zullen ze onder Coulance vast wel je toestel repareren in duitsland bij een repair office, maar vanuit de Benelux zijn ze je niets verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46
Het zou mij verbazen dat er een verbod op zit waar ze deze laat repareren. Ik denk dat je alleen maar de mogelijkheid hebt om deze bij de verkoper binnen te brengen. Zij mogen zelf beslissen hoe ze jouw toestel repareren. Dit vereist geen medewerking van de fabrikant.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
Ik neem LG Benelux ook niet kwalijk.

Ze reageren snel op mails ect. en hebben gewoon een protocol
Ik wist zelf niet dat ik een Duits model geleverd heb gekregen.

Het gaat er mij om waarom ik uberhaupt een Duits toestel krijg.
Als het gewoon een Benelux model was, kun je net zoals alles rechtstreeks dingen regelen.
Liefst zie ik geen reparatie, maar gewoon een wissel naar een Beneluxje.
Waar ik alles zonder tussenpersoon kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 18:04
Los van het feit dat Belsimpel bijna altijd Duitse toestellen aanbied, loopt het nu toch goed? Probleem, toestel naar de winkel en zij zorgen voor reparatie.

Een Nederlands toestel eisen is geheel niet aan de orde zolang er geen probleem is.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
Ik vind het toch frappant dat ze dit dan niet melden op de site of bij aankoop zelf.
Dit is imo een redelijke domper, ookal wordt het opgelost en gaat het waarschijnlijk een werkdag of 5 - 7 langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 15:35
Dat is wel een van de kenmerken van websites waar je de laagste prijs krijgt, vooral als er niet duidelijk bij wordt vermeldt dat het een Nederlands toestel is, is het vaak een buitenlands model.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 17:35
Zonder me te laten hinderen door een gebrek aan kennis denk ik dat je recht hebt op een toestel waar je in het Nederlands gebruik van kan maken en waarbij problemen binnen een redelijke termijn worden opgelost. Zolang een leverancier daar aan voldoet lijkt mij ook geen probleem zitten in het feit dat het een niet Nederlands model is.

Officiëel gezien hoor jij ook helemaal niet zelf naar de fabrikant te gaan, maar gewoon terug naar de leverancier. Die hadden het product dan weer netjes teruggenomen en gerepareert zonder dat jij ooit had geweten dat het een Duits model was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Webshops zoals belsimpel kunnen smartphones voor een lage prijs verkopen mede door grijze import, dus wees daar blij mee. Garantie gaat altijd via de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
[b]Coocoocachoo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:55
Officiëel gezien hoor jij ook helemaal niet zelf naar de fabrikant te gaan, maar gewoon terug naar de leverancier. Die hadden het product dan weer netjes teruggenomen en gerepareert zonder dat jij ooit had geweten dat het een Duits model was.
Het mooie is dat als je het "stappen plan" op Belsimpel volgt voor LG toestellen.
Eerst naar LG verwezen wordt en daarna naar Dynafix. Bij beide werd m'n LG geweigerd.
Toch fraai dat je geweigert wordt bij de enige "officiele" reparateur van Belsimpel.nl

Ook als je gewoon belt naar klantenservice en de opties kiest die je moet hebben, kom je weer bij dynafix uit.
Nu gaat m'n reparatie rechtstreeks naar belsimpel, wat dus niet de normale weg is.

[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 16-04-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Volgens hun procedure niet, volgens de nederlandse wetgeving moeten hun het doen.

Klant > Winkel > Bedrijf die reparatie's doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:39
Mektheb schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:02:
Volgens hun procedure niet, volgens de nederlandse wetgeving moeten hun het doen.

Klant > Winkel > Bedrijf die reparatie's doet.
Hun procedure is inderdaad fout:
http://www.belsimpel.nl/k...tie-reparatie/lg#garantie

Ik zou, puur hierom, ook gewoon een Nederlandse (oid) eisen.
Met veel (assertief) praten en niet laten afschepen kom je een heel eind ;)

[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-04-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic naar het Shopping Forum, daar hoort het meer thuis :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 14:28
En waarom denk jij dat Belsimpel zoveel goedkoper is dan bv Coolblue? Je kan natuurlijk niet EN de beste prijs EN de beste service krijgen. Ook is hier niets illegaals aan.
De reparatieprocedure op hun site is absoluut slordig, maar buiten het ongemak wat jij daarbij hebt gehad vind ik niet dat je moet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En waarom denk jij dat hij een topic opent? Net of de TS moet weten dat hij een grijs import model koopt, omdat de prijs zo laag is? Leuk en aardig allemaal, maar dat mag er dan wel is expliciet bij worden gezet :s

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
CLB schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:58:
En waarom denk jij dat hij een topic opent? Net of de TS moet weten dat hij een grijs import model koopt, omdat de prijs zo laag is? Leuk en aardig allemaal, maar dat mag er dan wel is expliciet bij worden gezet :s
indeed, als het aan mij lag gaat het wetterlijk verplicht worden dat het erbij staat waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41
En dan krijg je als informatie "uit taiwan". :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 09:42
"made in holland" is ook niet bepaald geruststellend :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
mukkel schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:36:
Mij vraag is dus eigenlijk MAG dit eigenlijk wel als bedrijf zijnde?
Waarom niet? Met Dynafix (wees blij dat je daar niet mee te maken krijgt!) en LG Benelux heb jij geen overeenkomst. Wel met je leverancier, en die lost het toch op?
Vrij verkeer van goederen binnen de EU, juist een beperking daarvan zou tot hogere prijzen leiden. Ik neem tenslotte aan dat Belsimpel hem alleen vanwege de prijs daarvandaan haalt.

Ik vind het hooguit raar dat fabrikanten aan de hand van het typenummer bepalen "voor welke markt" het apparaat bedoeld is. Wat mij betreft zou daar juist geen onderscheid in moeten zitten binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RemcoDelft schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:08:
[...]

Waarom niet? Met Dynafix (wees blij dat je daar niet mee te maken krijgt!) en LG Benelux heb jij geen overeenkomst. Wel met je leverancier, en die lost het toch op?
Vrij verkeer van goederen binnen de EU, juist een beperking daarvan zou tot hogere prijzen leiden. Ik neem tenslotte aan dat Belsimpel hem alleen vanwege de prijs daarvandaan haalt.

Ik vind het hooguit raar dat fabrikanten aan de hand van het typenummer bepalen "voor welke markt" het apparaat bedoeld is. Wat mij betreft zou daar juist geen onderscheid in moeten zitten binnen de EU.
Dat ook, en door dit soort kleine rare dingen zullen we nooit 1 EU zijn.
Omdat het zodra je de grens overben het totaal anders is kwa regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Toch vind ik het een beetje vreemd dat LG Benelux geen Duitse toestellen repareert, want bij HTC is het zo dat ze hem gewoon repareren in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik neem tenslotte aan dat Belsimpel hem alleen vanwege de prijs daarvandaan haalt.
Dat zal best, en als klant zijnde wil je een snelle reparatie / fix / omruiling, wat dan dus niet gaat.
Als je van te voren weet dat het grijze import is en het toestel naar een ander land / langere procedure in zou moeten gaan voor garantie dan weet je dat, dan neem je dat risico en dan betaal je die die lagere prijs.

Als jij van te voren niks weet, toestel koopt voor een in jouw ogen mooie prijs, maar de garantie-afhandeling dan ook opeens via het buitenland / langer moet gaan duren, omdat het geen NL toestel is, sorry, dat is not done.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:13:
Toch vind ik het een beetje vreemd dat LG Benelux geen Duitse toestellen repareert, want bij HTC is het zo dat ze hem gewoon repareren in Nederland.
Bij Mercedes kreeg ik gratis matten, bij BMW niet.
Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
jroz2001 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:55:
En waarom denk jij dat Belsimpel zoveel goedkoper is dan bv Coolblue? Je kan natuurlijk niet EN de beste prijs EN de beste service krijgen. Ook is hier niets illegaals aan.
De reparatieprocedure op hun site is absoluut slordig, maar buiten het ongemak wat jij daarbij hebt gehad vind ik niet dat je moet klagen.
Als ik had geweten dat het toestel uit Duitsland kwam had ik inderdaad even verder gezocht naar een andere winkel. Immers als ik iets uit duitsland wil, ga ik het daar zelf wel halen. Tevens is dat dan ook goedkoper...
Mektheb schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:00:
[...]
indeed, als het aan mij lag gaat het wetterlijk verplicht worden dat het erbij staat waar het vandaan komt.
Dat had ik dus wel verwacht, maar helaas.
Gamebuster schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:06:
"made in holland" is ook niet bepaald geruststellend :P
:) Je schrikt ervan wat er stiekem allemaal indirect uit nederland komt.
ASML lever machines aan allerlei farbrikanten, TSMC, SamSung ect.
In bijna elk product zit wel een chippie, geheugen balkje die met Nederlands apparatuur is gemaakt.
[...]

Ik had hem daar op dat moment gehaald, omdat daar het witte model op voorraad was.
Die 2 tientjes meer of minder maakt mij eigenlijk niets uit. bij ander shops was de levertijd 10+ werkdagen.

Waar door wie wordt m'n mobiel nu gemaakt? door een of andere lokale gsm shop.. daar zit ik niet op te wachten.

Stel jij koopt een nieuwe auto bij handelaar X. Nu krijg je na 2000km versnellingsbak problemen.
Je volgt bij de handelaar het reparatie proces en gaat met de klacht naar de officiele Merk X dealer.
Vervolgens krijg je te horen, sorry meneer dit is een model uit turkiestan, die repareren we niet.
Daarna ga je met het probleem naar de officiele reparateur / garage van de handelaar.
Ook hier krijg je het zelfde te horen.

Vervolgens mag je wel gewoon terug naar de handelaar om hem te laten maken.
Waar wordt het gerepareerd / officieel / welke onderdelen ? originele of gewoon immitatie?
Ik heb meer vertrouwen in de officiele weg, ipv het slordig gebeuren wat nu loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ze zullen hem prima voor je verzorgen, alleen gaat hij dus naar een repair toko in Duitsland, de Dynafix in Duitsland zegmaar :).

Nadeel is inderdaad alleen maar dat het allemaal veel en veel langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dus dat nadeel moet je maar nemen als je het van te voren niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 14:28
CLB schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:58:
Waarom? Het toestel werkt exact hetzelfde. Je krijgt hetzelfde product. Je levert misschien in op service, maar dat is vaker zo bij de goedkoopste shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je krijgt niet hetzelfde product, want de 2 aangeschreven 'instanties' nemen het toestel niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41
Sowieso loopt je garantie gewoon via de webwinkel. Ook al laten ze hem repareren door de Taiwanees op de hoek. Zolang die gerepareerd is het het goed.
Dat de fabrikant vaak als service de garantie op zich neemt is mooi meegenomen maar wettelijk heb je daar niks mee te maken.
De winkel moet wel 'binnen een redelijke termijn' het toestel gemaakt hebben. Wat een redelijke termijn is zegt de wet niet maar enkele weken lijkt mij niet heel erg onredelijk.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:20:
[...]

Bij Mercedes kreeg ik gratis matten, bij BMW niet.
Wat is je punt?
Dat de toestellen wel in heel Europa mogen verkocht worden ( Ik weet niet zeker van LG ), maar op die dozen staat meestal in welke landen een toestel verkocht mag worden.

Bij een LG Nexus 4 begrijp ik nog wel dat je geen garantie in NL kan claimen, maar ik vind wel fijn profiteren van lagere prijs in Duitsland, maar garantie via Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
Vandaag goed op de doos gekeken en er staat DEU op de sticker.
Een Duitsertje.

Ach ik heb geen andere keus om het ding op te sturen richting belsimpel.
Ik zal de brief nog iets bijschaven waarom er niet vermeld wordt dat het een Duits exemplaar is en waarom het toestel niet geaccepteerd wordt bij hun eigen reparatie tak. Met het verzoek een NL-er terug te sturen.

Dit incl alle accessoires en toebehoren, want moet volgens het mailtje.
Je ziet de volgende bui al hangen... :) dat ik de helft niet terug krijg, aangezien je normaal gesproken enkel het toestel zonder batterij ect. op moet sturen. Fingers crossed.

Ik kan hem op z'n vroegst overmorgen opsturen. Zie net dat ik de originele oplader aan kennis heb meegegeven. Heb alleen nog opladers met Samsung erop liggen. Die kan ik morgenavond pas omwisselen.
Zou niets uit moeten maken, maar toch, dan kunnen ze daar niet over vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 16-04-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ozzie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:36:
De winkel moet wel 'binnen een redelijke termijn' het toestel gemaakt hebben. Wat een redelijke termijn is zegt de wet niet maar enkele weken lijkt mij niet heel erg onredelijk.
Wat redelijk is, is afhankelijk van wat andere merken doen. Twee werkdagen is normaal, tot maximaal vijf werkdagen is niet onredelijk. Maar enkele weken is echt heel onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 17:04
de richtlijn van de consumentenwijzer spreekt over 4 weken. En voor goederen die zware overlast zouden veroorzaken, 2 weken. (koelkast enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Trommelrem schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:35:
[...]

Wat redelijk is, is afhankelijk van wat andere merken doen. Twee werkdagen is normaal, tot maximaal vijf werkdagen is niet onredelijk. Maar enkele weken is echt heel onredelijk.
Twee werkdagen is onredelijk voor de leverancier, alsmede vijf werkdagen. Gemiddeld genomen duurt het twee tot vier weken voordat een mobiele telefoon gemaakt is bij consumenten. Zakelijk is het een ander verhaal en zou je inderdaad van een zeer korte termijn uit kunnen gaan.

Tel er dus maar op dat je de telefoon ongeveer twee tot vier weken kwijt zult zijn en dat je daar dan ook genoegen mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het komt geregeld voor dat ik tegen Dell, HP of Lenovo zeg dat ze voor een reparatie niet de volgende werkdag hoeven te komen, maar dat ik de afspraak op een later datum zet.

Ik heb één keer de koop ontbonden toen ik drie weken op een reparatie zat te wachten voor iets. Twee tot vier weken is echt belachelijk en dat zou ik nooit accepteren.

[ Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 17-04-2013 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Trommelrem schreef op woensdag 17 april 2013 @ 06:49:
Het komt geregeld voor dat ik tegen Dell, HP of Lenovo zeg dat ze voor een reparatie niet de volgende werkdag hoeven te komen, maar dat ik de afspraak op een later datum zet.

Ik heb één keer de koop ontbonden toen ik drie weken op een reparatie zat te wachten voor iets. Twee tot vier weken is echt belachelijk en dat zou ik nooit accepteren.
Dan heb je die Dell / HP / Lenovo vast niet particulier aangeschaft, of heb je een carepack erbij genomen. Normaal staat daar toch echt 2 tot 3 weken voor. Alleen de logitieke afhandeling kost een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ik zie het probleem niet echt. Ik zie niet in waarom een garantieafhandeling door belsimpel niet in Duitsland kan zijn. Dat betekend toch niet dat je langer moet wachten? Een pakketje is even snel in Duitsland als het in Nederland word afgeleverd. Misschien zijn ze daar wel sneller?

Much a do about nothing ( behalve dan de slechte aanwijzingen op hun website, maar dat staat los van het land van herkomst! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 17:35
Reparatiestatus

De normale doorlooptijd van een reparatie is 5 tot 10 werkdagen, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden. Tijdens de reparatie wordt u per e-mail op de hoogte gehouden van de voortgang.
http://www.belsimpel.nl/k...tie-reparatie/lg#garantie

Dan mag je er dus van uitgaan dat het ongeveer twee weken duurt, tenzij er onderdelen besteld moeten worden. Als het langer duurt omdat het een Duits model is lijkt me dat niet redelijk (dat is immers niet iets wat ze vermelden op de site als reden voor langere reparatieduur) en dan sta je misschien sterker met je klachten.

Maar nogmaals, wettelijk gezien hoor jij bij Belsimpel aan te kloppen met je klachten en zij lossen dat op. Je hebt nog geen idee hoe lang dat duurt, maar vind het wel te lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
Wat wil je nou precies? Eerst voor een dubbeltje op de eerste rang. Was naar een Phonehouse of telecombinatie gelopen en je had een NL model gehad. Duurder, maar ja, dat is nou eenmaal zo met Nederlandse modellen. In het buitenland is electro goedkoper, als je een prijsvechter koopt op internet kun je er vanuit gaan dat er geen NL voorraad verkocht wordt. Uit ervaring weet ik dat een S3 bij Samsung Duitsland € 45 goedkoper is als een S3 bij Samsung NL. Waarom? Bel Samsung maar, marketing, kosten die ze maken om de doelgroep te bereiken versus kosten die ze in D maken om eem doelgroep te berijken. Voor LG geldt dit net zo. Dus ga naar een winkel en je kunt het controleren/vragen en dit kost meer, dat heb je dan te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Kijk eens in het Dynafix topic hoe lang de reparatie van een NL toestel duurt en wees vervolgens blij dat ie naar Duitsland gaat.

Sony heeft hetzelfde met hier niet uitgebrachte toestellen (ZL), maar repareert volgens mij wel een buitenlandse Z. HTC werkt Europees en Samsung volgens mij ook, anders had GoT vol gestaan met topics als dit.

@Trommelrem volgens mij haal je zakelijk en privé door elkaar? Want next business day support is echt een zakelijk iets. Dan heb je vaak ook geen issue met buitenlands toestel wel/niet. Het heen- en terugsturen duurt al minimaal een paar dagen.

@thefox zegt ook niks. Ik heb ooit een Zwitserse Motorola V600 gehad bij een Belcompany filiaal, terwijl mijn vrouw een week eerder bij dezelfde winkel gewoon een Nederlands toestel had.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
thefox154 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:15:
Wat wil je nou precies? Eerst voor een dubbeltje op de eerste rang. Was naar een Phonehouse of telecombinatie gelopen en je had een NL model gehad.

blabla
Wat wil jij nou precies? TS gaf toch een reden?
mukkel schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:21:

Ik had hem daar op dat moment gehaald, omdat daar het witte model op voorraad was.
Die 2 tientjes meer of minder maakt mij eigenlijk niets uit. bij ander shops was de levertijd 10+ werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
Inderdaad en ik heb een schurft hekel aan die tele-winkeltjes, waar 8 van de 10 keer iemand rond loopt die er zelf geen verstand van heeft. Terwijl ze zelf opie popie rond lopen of ze heer en meester zijn.
En ze gelijk meer meuk aan willen bieden dan je nodig hebt.

Dat is het zelfde als je de mediamarkt binnen loopt en als "tweaker" zijnde PC advies gaat vragen.
Dan krijg je de meest rare verhalen / uitleg te horen. Die mensen staan er maar voor 1 ding en dat is verkopen, verkopen en nog eens verkopen.

Nee in zulke winkeltjes, mag iemand anders binnen lopen. (Ieder z'n eigen mening natuurlijk).

Het punt is nu gewoon dat ik niet weet waar m'n mobiel gefixed wordt en hoelang dit gaat duren.
En waarom ik niet eens terecht kan via officiële wegen, omdat ik een Duits model voor geschotelt heb gekregen.

Je gaat met je Mercedes ook niet naar de Peugeot dealer. Ja het wordt gemaakt maar hoe en met wat voor materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
mukkel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:48:
Het punt is nu gewoon dat ik niet weet waar m'n mobiel gefixed wordt en hoelang dit gaat duren.
En waarom ik niet eens terecht kan via officiële wegen, omdat ik een Duits model voor geschotelt heb gekregen.
De verkoper is de enige officiele wettelijk verplichte weg in dit geval. De rest is allemaal bijzaak en evt. coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Ik denk niet de Belsimpel gaat betalen bij een belwinkeltje terwijl ze via Duitsland de garantie bij LG kunnen claimen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
RemcoDelft schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:56:
[...]
De verkoper is de enige officiele wettelijk verplichte weg in dit geval. De rest is allemaal bijzaak en evt. coulance.
Ja maar als ik de normale procedure volg van de de verkoper zelf. Wordt ik eerst langs LG en daarna naar Dynafix gestuurd. Waar ik in beide gevallen geweigerd wordt.
Dit is toch erg vreemd of zie ik dit nu verkeerd?

Maar anyway, de LG is opgestuurd en nu maar hopen dat ik hem op redelijke termijn weer terug krijg.
Ik laat het hier wel weten wat en hoe het geregeld / gerepareerd is.

[ Voor 17% gewijzigd door mukkel op 17-04-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:07
Ja het is vreemd. Kan je er iets aan doen tenzij de reparatie werkelijk veel langer duurt? Nee.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 09:54
Mijn LG tv komt bij Redcoon vandaan. Na enkele weken reparatie kwamen ze erachter dat het een Duitsertje was. Ik ga iig niet meer via de goedkoopste manier een tv kopen. Betaal voortaan liever paar euries meer om het makkelijk te houden.
Ook raar dat LG niet Europa als geheel neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
kx22 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:22:
Mijn LG tv komt bij Redcoon vandaan. Na enkele weken reparatie kwamen ze erachter dat het een Duitsertje was. Ik ga iig niet meer via de goedkoopste manier een tv kopen. Betaal voortaan liever paar euries meer om het makkelijk te houden.
Ook raar dat LG niet Europa als geheel neemt.
Je zal zien dat dit meestal enkel bij consumenten producten zo is. Dit heeft met de macht van de retailers te maken die de marges enorm onder druk zetten. Er kan ook bijna geen extra add-value bij gezet worden.

In een business markt is een europese afhandeling vaak een pluspunt, en je kan extra service verkopen ( Dockings, Extra Garantie, ... ) In een consumenten markt zie je vaak dat de winkels zelf die extras aanbieden en dat je als fabrikant enkel je product kan slijten.

De realiteit is dat consumenten het onderste uit de kan willen, en dat de fabrikanten daar dan ook limitaties aan stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
Zo kleine update..

Ik heb vandaag eindelijk de LG terug ontvangen.. inderdaad nu pas.
Het heeft ongeveer een week of 6 geduurd. :F

Ik heb om de 2 weken een mail gestuurd en gevraagd naar de status.
Het toestel is naar LG Duitsland gestuurd, dus gelukkig gerepareerd bij LG zelf.
Helaas zat er geen formulier bij waarop staat wat er precies gedaan is.

Ik neem aan alleen het scherm, want het IMEI nummer is het zelfde. Wel zat alles weer netjes in beschermfolie. Hopelijk heb ik nu het vernieuwde scherm waar geen stof tussen kan.
Gelukkig is ook alles compleet terug gekomen.

Nu maar afwachten of het probleem wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 19-07 17:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heb je hierover überhaupt nog wat gehoord van Belsimpel?
Want ze geven naar mijn idee geen redelijke verklaring waarom ze DE modellen in NL verkopen, wettelijk is het jammer genoeg niet verplicht om het erbij te zetten. Dit zou naar mijn idee wel moeten, want dan kan de consument daadwerkelijk beslissen of hij een model neemt wat mogelijk uit een ander EU land komt.

Ze geven nu enkel aan de goedkoopste te zijn zonder daarbij te vermelden dat het wel eens behoorlijk vervelend kan zijn als je eens een probleem hebt of garantie wil claimen. Erg slordig.
Belsimpel stond bij mij al niet echt hoog. Veel gedoe met reparaties en slechte service wat ik vooral hoor, maarja dat hoort blijkbaar bij een prijsvechter.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Topicstarter
Nope daar heb ik geen terugkoppeling over gekregen. Helaas..
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die ooit met een Duits toestel garantie heb geclaimd.

Je krijgt wel snel terug koppeling van belsimpel als je een mail stuurt, maar daar staat weinig in.
Meer van ja sorry toestel ligt nog bij de reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41

Wildfire

Joy to the world!

Trommelrem schreef op woensdag 17 april 2013 @ 06:49:

Dan heb je geluk dat ze uit coulance dat hebben gedaan, want drie weken is helemaal geen belachelijke termijn voor reparaties. Reparaties nemen bijna altijd twee tot drie weken in beslag, als na een maand nog niet gerepareerd is begint het pas langzamerhand onredelijk te worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1