Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jbk23 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:07:
[...]

properties zijn in het zuidwestelijke gebied de silo's, in het zuidoostelijke gebied shrines (noorden weet ik zo niet), (zwart witte icoontjes met een explosie-tekentje(?)) en die kun je nog gewoon vernielen nadat je dat gebied vrij hebt gespeeld.
missions krijg je over het algemeen van npc's, dus als die niet in je lijst staan, dan zou je ze nog ergens moeten kunnen vinden. (volgens mij zijn voor de collectibles ook missions te vinden, en de stunt races tellen er ook bij vermoed ik).
Thanks :) Was er inmiddels al achter dat er in het noorden 10 wolf beacons zijn, ik dacht dat ik ze allemaal had via een quest maar daar hoef je ze niet allemaal te clearen, 6 is voldoende. Dus ik moet er nog even 2 zoeken.

M.b.t. die missies: Ik heb volgens mij nog wat missies voor vissen die ik moet doen. Ik vergeet die hele questlog ook eigenlijk, was vergeten dat niet alles op de minimap staat. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Hulleman schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:52:
[...]

Heb dezelfde ervaring. Game draait prima op 30fps, ps4pro stijgt op, weinig wapens, gewoon vet spel.
Hierna weer verder met AC Origins die ik qua exploring en vrijheid nog veel toffer vind!

Daarna God of War oOo (8>
is ac origins ook goed dan ? mischien ook even aanschaffen.. :) maar eerst maar eens far cry uitspelen. ik lees dat de game te makkelijk is, daar ben ik het niet mee eens. op hard is de bossfight bij johns region bijna niet te doen.. je hebt het gevoel dingen te doen om te winnen die eigenlijk niet bij de game horen zeg maar.. ik weet niet of jullie nu snappen wat ik zeg maar goed..

moet zeggen dat ik impressed ben door far cry 5. sound is ook goed.. het is een soort gevoel wat je krijgt bij een goede game en dat doet far cry 5 gewoon.

ik game al meer dan 20 jaar dus heb al veel games gespeeld, far cry 5 is gewoon een tof spel. punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
shakespeare schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:15:
[...]
is ac origins ook goed dan ? mischien ook even aanschaffen.. :) maar eerst maar eens far cry uitspelen. ik lees dat de game te makkelijk is, daar ben ik het niet mee eens.
Ik vond AC: Origins èrg goed :) ik heb Far Cry 5 later op Hard gezet toen ik de health upgrades in de perk had unlocked. Prima te doen, in het begin was je idd erg snel dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
[...]
is ac origins ook goed dan ? mischien ook even aanschaffen..
Ik vind AC origins echt een vette game. Heeft qua gameplay wat mij betreft weinig meer met de voorgaande AC's te maken en is veel meer een open wereld RPG a lá horizon zero dawn geworden. Lekker exploren, jagen, looten (zoveel loot 8) ), levelen en dan wat missies doen. De wereld is ook zo achterlijk groot en mooi.

AC origins is veel meer een RPG dan Far Cry, maar wel lekker toegankelijk. Horizon vond ik ook tof, omdat dat best een uitgebreide RPG is, maar lekker toegankelijk. Niet te moeilijk en pak je makkelijk ff op. Veel meer hardcore hoeft voor mij niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 03-04-2018 15:47 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Hulleman schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
[...]

Ik vind AC origins echt een vette game. Heeft qua gameplay wat mij betreft weinig meer met de voorgaande AC's te maken en is veel meer een open wereld RPG a lá horizon zero dawn geworden. Lekker exploren, jagen, looten (zoveel loot 8) ), levelen en dan wat missies doen. De wereld is ook zo achterlijk groot en mooi.

AC origins is veel meer een RPG dan Far Cry, maar wel lekker toegankelijk. Horizon vond ik ook tof, omdat dat best een uitgebreide RPG is, maar lekker toegankelijk. Niet te moeilijk en pak je makkelijk ff op. Veel meer hardcore hoeft voor mij niet.
Zo denk ik er precies over. Om even een vergelijking te maken: The Witcher 3 vind ik ook mooi (sowieso qua verhaal) maar het komt soms mij iets te ingewikkeld over met alle crafting mogelijkheden etc etc. Niks ten nadele van The Witcher 3 overigens want er zijn genoeg mensen die het geweldig vinden maar geef mij maar een iets toegankelijkere RPG :)

Terugkomend op Far Cry 5: dit vind ik juist een goede mix hebben van wel de vrijheid hebben om dingen te exploren, craften etc maar niet te ingewikkeld. Heerlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door MitchellHearth op 03-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

is ac origins ook goed dan ? mischien ook even aanschaffen.. :) maar eerst maar eens far cry uitspelen. ik lees dat de game te makkelijk is, daar ben ik het niet mee eens. op hard is de bossfight bij johns region bijna niet te doen.. je hebt het gevoel dingen te doen om te winnen die eigenlijk niet bij de game horen zeg maar.. ik weet niet of jullie nu snappen wat ik zeg maar goed..
Je kan daar steeds na het omgooien van zo'n schakelaar (dat dan nieuwe tegenstanders spawnt) terug de gang in rennen waar je uit kwam, dan kan je ze 1 voor 1 afschieten :) Dat helpt een hoop.

Ik weet wel wat je bedoelt, verplicht continu sidemissies doen.. Maar ik vind ze wel heel leuk allemaal en ze hebben allemaal een klein verhaaltje en leuke personages dus ik vind het prima zo.

Ik vond het een stuk vervelender met Saints Row destijds, moest je continu generieke 'taxi', 'beroving' e.d. sidemissies doen om weer een echte missie te mogen doen.. Daar ben ik in het begin al mee opgehouden. Was geen bal aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MitchellHearth schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:03:
[...]

Zo denk ik er precies over. Om even een vergelijking te maken: The Witcher 3 vind ik ook mooi (sowieso qua verhaal) maar het komt soms mij iets te ingewikkeld over met alle crafting mogelijkheden etc etc. Niks ten nadele van The Witcher 3 overigens want er zijn genoeg mensen die het geweldig vinden maar geef mij maar een iets toegankelijkere RPG :)

Terugkomend op Far Cry 5: dit vind ik juist een goede mix hebben van wel de vrijheid hebben om dingen te exploren, craften etc maar niet te ingewikkeld. Heerlijk.
even kort Offtopic: ik ben zelf ook niet van de ingewikkelde RPG's. Witcher 3 komt wellicht lastiger over om te begrijpen, maar het is zeker goed te doen. En voor iemand die van RPG's houdt bijna een must play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:00:
[...]

Ik ben die missies eerst aan het aflopen voordat ik de eindbaas van linksonder doe.
zijn namelijk wel leuk, maar zijn meer verhalen om het hoofdverhaal denk.
Maar als je balk vol is dan wordt je geforceerd om die boss missie te doen :| :?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:24
Denk dat ik ook maar eens Far Cry 5 ga kopen na al deze goede ervaringen hier :)

Zag hem zelf hier voor €41,99 met kortingscode (https://www.voidu.com/). Of kan ik hem "nog" goedkoper krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
mprkooij schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:06:
Denk dat ik ook maar eens Far Cry 5 ga kopen na al deze goede ervaringen hier :)

Zag hem zelf hier voor €41,99 met kortingscode (https://www.voidu.com/). Of kan ik hem "nog" goedkoper krijgen?
Voor de pc is hij daar het goedkoopst, heb hem zelf ook daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:03:
[...]

Maar als je balk vol is dan wordt je geforceerd om die boss missie te doen :| :?
Boven wel, maar links onder niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
mprkooij schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:06:

Lijkt de goedkoopste op dit moment. Gewoon even deze in de gaten houden ;)

http://www.allkeyshop.com...-5-cd-key-compare-prices/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:17:
[...]

Boven wel, maar links onder niet :)
Huh? Hij selecteerde de main mission. Dacht dat ik direct moest doen ... Hopelijk niks ergs gemist zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:08:
[...]

Huh? Hij selecteerde de main mission. Dacht dat ik direct moest doen ... Hopelijk niks ergs gemist zo :X
Die missie word inderdaad geselecteerd, maar je hoeft het niet direct te doen. Heb het zelf gewoon weg geklikt naar een andere missie. Je moet dan alleen even niet op de plek van die missie komen.

Geen idee of alle andere missies dan ineens weg zijn als je die boss zou doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:14:
[...]

Die missie word inderdaad geselecteerd, maar je hoeft het niet direct te doen. Heb het zelf gewoon weg geklikt naar een andere missie. Je moet dan alleen even niet op de plek van die missie komen.

Geen idee of alle andere missies dan ineens weg zijn als je die boss zou doen ?
Damn. Kan vandaag niet spelen, maar zal morgen eens kijken. Heb nog iets van 20 missions in dat gebied. Die balk gaat echt veel te snel en makkelijk vol. In de andere gebieden maar wat minder gaan free roamen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:22:
[...]

Damn. Kan vandaag niet spelen, maar zal morgen eens kijken. Heb nog iets van 20 missions in dat gebied. Die balk gaat echt veel te snel en makkelijk vol. In de andere gebieden maar wat minder gaan free roamen ...
Ben wel benieuwd of ze er nog zijn. Heb zelf geen missies meer in het bovenste gebied, maar weet niet of ik ze allemaal gedaan heb of dat het door de boss komt.

Die balk gaat inderdaad heel makkelijk vol. Puur wat kleine dingen opblazen, VIP's killer en burgers redden was voor mij genoeg om de balk in het onderste gebied helemaal vol te krijgen. Vind alles lopend doen wel zo leuk spelen en dan kom je die dingen vaak genoeg tegen, misschien wel te vaak inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PilatuS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:25:
[...]

Ben wel benieuwd of ze er nog zijn. Heb zelf geen missies meer in het bovenste gebied, maar weet niet of ik ze allemaal gedaan heb of dat het door de boss komt.

Die balk gaat inderdaad heel makkelijk vol. Puur wat kleine dingen opblazen, VIP's killer en burgers redden was voor mij genoeg om de balk in het onderste gebied helemaal vol te krijgen. Vind alles lopend doen wel zo leuk spelen en dan kom je die dingen vaak genoeg tegen, misschien wel te vaak inderdaad.
Ja, zo speel ik tot nu toe ook. maar ga in de andere gebieden maar meer missie georienteerd spelen en meer voertuigen gebruiken. Zonde als je allerlei missies gaat missen. Die zijn toch het leukste ...

EDIT
Overigens is FC5 de best verkopende game in 2018 tot nu toe!

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 03-04-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
joskuiper schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:50:
Maar als ik GEEN steam key koop maar degene volgens de link (dus rechtstreeks uPlay) dan komt de game niet in steam?
Als het puur gaat om de game in je steam library te zien en via steam te kunnen starten dat kan wel, ff non-steam game toevoegen aanklikken en de exe van FarCry5 opzoeken. Het enige wat je dan niet hebt ten opzichte van een steam versie is dat de achievements en je progressie niet in steam zijn te zien alleen via uplay.

[ Voor 15% gewijzigd door Scavy op 03-04-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:12
joskuiper schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:44:
Misschien een domme vraag, maar toch;
Ik wil graag een key bestellen, vind nu zo deze. (PC versie dus)

Nu staat er bij uPlay, maar ik lees ook e.e.a. over Steam.
Als ik de key volgens link bestel, hoe krijg ik de game dan in Steam?
Want ik kan 'm wel rechtstreeks in Steam bestellen, maar dat kost 15 euro meer en dat vind ik zonde.
Ik heb bij deze toko gister een hoop gezeur gehad. Key was niet op voorraad, en ze wilden geen geld retourneren. Pas toen ik een geschil opende bij paypal, kwamen ze 9 uur later met een key via de mail.
Die werkte niet via uplay (invalid key) en via de chat op hun website vertelden ze mij dat ik het via de website van Ubisoft moest doen. Toen werkte het... Kreeg later nog de melding dat het een promo key van een Msi produkt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zelfs al koop je hem in Steam dan gaat het nog gewoon via uplay.. Dus het maakt niks uit eigenlijk.

Ik heb hem daar zelf gekocht namelijk. Jammer, had 15e kunnen besparen :-( Toen ik keek was de laagste in de pricewatch 56e ofzo.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 03-04-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik heb em gekocht op steam omdat ik dacht dat er leuke achievements gingen zijn zoals bij AC:Origins. (Ja, ik vind de activity feed van de friends page op steam zeer leuk)
Jammer dus .... geen achievements.

Weet iemand hoe ik die live event doe? Snap er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb elke keer zo'n irritante helicopter die mij aanvalt. Komt dat omdat ik in het gebied (linksonder nog) bijna op de derde resistance point zit? Neem aan iets verder spelen dat ik er vanaf ben (tot het volgende gebied bijna helemaal heb) of heb ik wat anders getriggerd waardoor dat ding blijft komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deel 4 heb je alleen de Buzzer. Heb je in 5 wel helikopters waar je mee kunt vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:47:
In deel 4 heb je alleen de Buzzer. Heb je in 5 wel helikopters waar je mee kunt vliegen?
jazekerz!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Helikopters én vliegtuigen mét wapens :Y oOo

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik probeer op de PC nu de hele tijd een eliminatie reeks uit te voeren maar het lukt niet echt. Ik heb de perk pistool eliminatie maar als ik meerdere kills achter snel achter elkaar maak word dat niet gezien als een eliminatie. Mis ik een toets of moet ik voor die reeks eerst iemand neer slaan en dan pas schieten, wat ik overigens ook al heb gedaan maar kreeg geen eliminatie te zien. Tips?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zelfs al gevlogen met een waterski ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:07

luigi87

Domotica Fanaticus

-SaveMe- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:03:
[...]

Nee hoor, de balk is vol en in falls end kan ik de laatste missie doen.
Tot nog toe ben ik andere missies aan het doen.

Je moet wel van de hoofd wegen af blijven want er komt vrij snel een heli gaten kaas van me maken.
Maar op de hoofdwegen kom ik nooit.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:22:
[...]

Zojuist Holland Valley voltooid qua main missions en dus de boss verslagen met daarna nog een 2e boss missie. Had om te proberen 1 missie open laten staan toen ik verder met de boss ging. Na de boss missie is die ene missie er nog en er zijn zelfs nieuwe missies bijgekomen. Je bent dus niet alle missies kwijt als je de boss missie(s) doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Er was een missie waarbij je een tankwagen naar een station moet rijden.
Tip doe dit nadat je de game hebt uitgespeeld. Geen chaos meer op de wegen.

Daarnaast leuk dat je compounds kan resetten en alles weer opnieuw kan veroveren. Ben ze nu anders aan het aanpakken.
Ben met de uitdagingen bezig.

De live event vandaag ook afgerond en dat was wel leuke afwisseling.

Ben nu alle side missies aan het uitspelen en ieder checkpoint aan het benaderen.
Daar ben ik nog wel even zoet mee

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
De geforceerde missies zijn toch wel mijn grootste punt van kritiek. Als je resistance balkje weer een level omhoog gaat. "A capture party is coming!" Maakt niet uit of je ze afhoudt en ze niet eens in de buurt laat komen; vangen doen ze je toch wel. Had van mij echt anders gemogen, zeker in het Noordelijke gebied waar zelfs enorm veel herhaling in de geforceerde missies zit. Het staat zo haaks op de vrijheid waar Far Cry voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Vraagje; zelf heb ik veel interesses in Far Cry 5 (xbox one x) echter één van mijn neefjes die hem al heeft die geeft aan het spel niet langer dan 10-15 minuten te kunnen spelen wegens de motion blur die echt extreem is in dit spel.

Zelf had ik hem gevraagd of hij niet even kon kijken of hij het uit kon zetten (net op dat moment begonnen steeds meer vrienden en familieleden te klagen over hoofdpijn en misselijkheid, echter worden hun niet dizzy na 10 minuten spelen maar houd het gamen er na 60 minuten op), maar niemand kon deze optie vinden (xbox allemaal).

Op google vind ik hier ook al vrijwel niks over behalve dat de PC versie de optie wel heeft, weet iemand wanneer de console versie deze optie krijgt?

Bij alle games waar motion/blur in zit zet ik het gelijk uit, maar bij Far Cry 5 hebben ze zoiets van; wordt maar misselijk? :P

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 04-04-2018 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

shakespeare schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:51:
[...]

? nee man.. minimaal 5 euro.. ik zou wachten.

kom op man, koop het spel of koop het niet loopt niet te schooien om die paar euro's.
ik heb hem voor 65 je mag hem voor 35 hebben eind volgende week.
Bedankt voor je vriendelijke reactie, weet nu ook dat ik een schooier ben :).
Heb hem gister gekocht voor 35 euro, wat een verbetering vergeleken bij Far Cry 4.
Ze hebben de focus echt weer op Storymode gelegd zoals in Far Cry 2 & Far Cry 3.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:23:
[...]
wat een verbetering vergeleken bij Far Cry 4.
Ze hebben de focus echt weer op Storymode gelegd zoals in Far Cry 2 & Far Cry 3.
Want bij FC 4 lag de focus op de multiplayer? :S
FC4 ook met veel plezier gespeeld. Puike SP game vond ik dat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pykow schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:32:
Er was een missie waarbij je een tankwagen naar een station moet rijden.
Tip doe dit nadat je de game hebt uitgespeeld. Geen chaos meer op de wegen.

Daarnaast leuk dat je compounds kan resetten en alles weer opnieuw kan veroveren. Ben ze nu anders aan het aanpakken.
Ben met de uitdagingen bezig.

De live event vandaag ook afgerond en dat was wel leuke afwisseling.

Ben nu alle side missies aan het uitspelen en ieder checkpoint aan het benaderen.
Daar ben ik nog wel even zoet mee
mwah die tankwagen missie was behoorlijk duf. Die stond 100 meter vanaf de benzinepomp waar je naartoe moest rijden bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Hulleman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:30:
[...]

Want bij FC 4 lag de focus op de multiplayer? :S
FC4 ook met veel plezier gespeeld. Puike SP game vond ik dat.
Heb Far Cry 4 meerdere malen opnieuw geprobeerd, maar vond het persoonlijk de minste game in de serie.
Kon er niet inkomen en het verhaal vond ik een beetje mager , ik vond zelf dat je kon merken dat ze daar meer gefocussed waren op online/coop dan story.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zijn er al mensen die co-op Arcade maps hebben geprobeerd? Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb last van een bugje op de PS4, tijdens de missie bij Rye en Sons Aviaton (story) ben ik klaarblijkelijk neergeschoten. Cutscens e.d. voorbij gekomen en de missie werd later als voltooid neergezet. Echter zie ik nog steeds op mijn map dat er een 'missie' is en dat als ik met de pointer erover heen gaat, hoor ik dat hij weer hulp nodig heeft.. Ik heb de regio ondertussen al vrijgespeeld, dus snap 't niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
Outerspace schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:48:
Ik heb last van een bugje op de PS4, tijdens de missie bij Rye en Sons Aviaton (story) ben ik klaarblijkelijk neergeschoten. Cutscens e.d. voorbij gekomen en de missie werd later als voltooid neergezet. Echter zie ik nog steeds op mijn map dat er een 'missie' is en dat als ik met de pointer erover heen gaat, hoor ik dat hij weer hulp nodig heeft.. Ik heb de regio ondertussen al vrijgespeeld, dus snap 't niet.
ik snap het ook niet (wat het probleem is dan ;) )... Nick heeft nog een missie voor je, die kun je ook nog doen nadat je het gebied vrij gespeeld hebt.
sommige npc's geven je meerdere missie's, en jij bepaald wanneer je deze wil doen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Jbk23 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:54:
[...]

ik snap het ook niet (wat het probleem is dan ;) )... Nick heeft nog een missie voor je, die kun je ook nog doen nadat je het gebied vrij gespeeld hebt.
sommige npc's geven je meerdere missie's, en jij bepaald wanneer je deze wil doen.
:)
Ik heb die missie al gehaald, waarom krijg ik dan het icoontje nog aangeboden en de bijbehorende tekst? Bij de andere verhaalmissies die ik heb gehaald verdwijnt het icoon en derhalve kan je de missie niet nogmaals spelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
LopendeVogel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:02:
Vraagje; zelf heb ik veel interesses in Far Cry 5 (xbox one x) echter één van mijn neefjes die hem al heeft die geeft aan het spel niet langer dan 10-15 minuten te kunnen spelen wegens de motion blur die echt extreem is in dit spel.

Zelf had ik hem gevraagd of hij niet even kon kijken of hij het uit kon zetten (net op dat moment begonnen steeds meer vrienden en familieleden te klagen over hoofdpijn en misselijkheid, echter worden hun niet dizzy na 10 minuten spelen maar houd het gamen er na 60 minuten op), maar niemand kon deze optie vinden (xbox allemaal).

Op google vind ik hier ook al vrijwel niks over behalve dat de PC versie de optie wel heeft, weet iemand wanneer de console versie deze optie krijgt?

Bij alle games waar motion/blur in zit zet ik het gelijk uit, maar bij Far Cry 5 hebben ze zoiets van; wordt maar misselijk? :P
Niks van gemerkt, en van niemand iets van gehoord :) (PS4)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 21:57
Gekke Jantje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:01:
Ik probeer op de PC nu de hele tijd een eliminatie reeks uit te voeren maar het lukt niet echt. Ik heb de perk pistool eliminatie maar als ik meerdere kills achter snel achter elkaar maak word dat niet gezien als een eliminatie. Mis ik een toets of moet ik voor die reeks eerst iemand neer slaan en dan pas schieten, wat ik overigens ook al heb gedaan maar kreeg geen eliminatie te zien. Tips?
De pistol takedown is niet hetzelfde als de reeks takedown, dus ik weet niet of je ze wellicht door elkaar haalt

Voor de pistol takedown moet je eerst starten met een (stealth) takedown, zodra je die doet en er staat een andere enemy in de buurt dan zie je daar een linker of rechtermuis knopje boven. Die moet je dan activeren om de 2e kill te maken, en zo verder

Voor die andere takedown moet je meerdere mobs eigenlijk bij elkaar hebben staan, dan start je weer met een (stealth) takedown en na die 1e kill zie je de "w" in beeld verschijnen om naar de volgende mob te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:02:
[...]

Heb Far Cry 4 meerdere malen opnieuw geprobeerd, maar vond het persoonlijk de minste game in de serie.
Kon er niet inkomen en het verhaal vond ik een beetje mager , ik vond zelf dat je kon merken dat ze daar meer gefocussed waren op online/coop dan story.
Ik ervaar beide als hardcore SP games, waarbij het verhaal van FC5 wel veel filmischer en dramatischer in beeld wordt gebracht. Of het verhaal nu veel beter is weet ik niet. In beide delen een gekkie met een club gekkies om hun heen die iedereen afknallen die geen gekkies zijn. In FC5 is de oppergekkie dan opgedeeld in drie andere hoofdgekkies met hun eigen gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman

Wel heel extreem als een hele club vrienden en familie van jou na 60 minuten moeten stoppen met spelen. Dan is er echt wel wat anders aan de hand dan motion blur op een beeldscherm. Klinkt eerder als een lichte koolmonoxide vergiftiging 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:29

Jorissie87

No diggity

Afgelopen paasweekend deze game gekocht. Door de review van Tweakers overtuigd geraakt. Ik speel i.v.m. gebrek aan tijd niet veel en de meeste games tegenwoordig moet je toch blijven spelen omdat je er anders teveel uit raakt. Dit leek mij daarom een mooi spel. Goede combinatie tussen vrijheid en missies, mooie scenery en goede balans tussen SP en MP (alhoewel ik dat laatste nog niet heb geprobeerd). Ik speel op het makkelijkste niveau omdat ik het vooral voor de ervaring en het verhaal (hoewel nog niet diepgaand) speel. Het bevalt me erg goed en de 60 euro waard (Steam). Ga dit forum in de gaten houden voor interessante wetenswaardigheden. Ik heb, los van FC1, overigens helemaal niets van de Far Cry serie gespeeld (wel de hele serie gekocht in een opwelling tijdens de steamsale :+)

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Outerspace schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:13:
[...]
Ik heb die missie al gehaald, waarom krijg ik dan het icoontje nog aangeboden en de bijbehorende tekst? Bij de andere verhaalmissies die ik heb gehaald verdwijnt het icoon en derhalve kan je de missie niet nogmaals spelen.
En je weet zeker dat hij niet jou hulp nodig heeft voor iets anders?? ;)
Probeer de missie eens te starten! :+

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
[...]

Weet je zeker dat dat dezelfde missie is?
Staat mij namelijk iets van bij dat Nick meerdere missie's heeft.

*edit: Kijk ook even in je lijst met missie's of daar je completed missie al tussen staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Jbk23 op 04-04-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Maichel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:19:
[...]

Niks van gemerkt, en van niemand iets van gehoord :) (PS4)
Nou doordat ik mijn neefje erover hoorde klagen dat hij het spel niet ging spelen wegens de hoofdpijn die hij kreeg (en er direct meerdere in de xbox party begonnen te klagen) op google gekeken. Ondertussen veel sites/forums die aangegeven dat je misselijk en etc kan worden door FarCry 5 wegens de motionblur, hun noemen het motion sickness.

Op de PC zou je dit uit kunnen zetten, op de console (iig de xbox one (x)) niet.

Aangezien ik dit vervelende gevoel eerder gehad heb bij een game (toen had ik nog de ps4, en het was 1 van de eerste exclusive shooters, ik weet niet meer welke) en die ook niet langer dan 10 minuten kon spelen. Ga ik niet FarCry 5 spelen/kopen totdat dit met een update uitgezet kan worden.

Vandaar de vraag; weet iemand hier al meer over? Dat het aanwezig is en mensen er misselijk van kunnen worden en etc is een feit, nu de oplossing nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

LopendeVogel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:26:
[...]

Nou doordat ik mijn neefje erover hoorde klagen dat hij het spel niet ging spelen wegens de hoofdpijn die hij kreeg (en er direct meerdere in de xbox party begonnen te klagen) op google gekeken. Ondertussen veel sites/forums die aangegeven dat je misselijk en etc kan worden door FarCry 5 wegens de motionblur, hun noemen het motion sickness.

Op de PC zou je dit uit kunnen zetten, op de console (iig de xbox one (x)) niet.

Aangezien ik dit vervelende gevoel eerder gehad heb bij een game (toen had ik nog de ps4, en het was 1 van de eerste exclusive shooters, ik weet niet meer welke) en die ook niet langer dan 10 minuten kon spelen. Ga ik niet FarCry 5 spelen/kopen totdat dit met een update uitgezet kan worden.

Vandaar de vraag; weet iemand hier al meer over? Dat het aanwezig is en mensen er misselijk van kunnen worden en etc is een feit, nu de oplossing nog?
Gister wegens drukte maar 1 uurtje kunnen spelen, maar moest wel even wennen aan hoe soepel het beeld draaide op de One X. Begon eerst te twijfelen of de game toevallig niet op 60 FPS liep,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
G_Dragon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:33:
[...]

Gister wegens drukte maar 1 uurtje kunnen spelen, maar moest wel even wennen aan hoe soepel het beeld draaide op de One X. Begon eerst te twijfelen of de game toevallig niet op 60 FPS liep,
Ja dat geven hun ook aan, ik hoop echter niet dat dit komt door de motion blur die overdreven actief zou zijn.

Hoewel ik niet weet hoeveel invloed de motion blur heeft op de FPS, maar kijkend naar alle klachten op internet zal hier hopelijk snel een update voor komen om dit in het menu uit te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Where are you?®

[...]

Ook las van en een korte zoektocht laat zien dat we niet de enige zijn. Ik had het probleem dat ik het vliegtuig vond voordat ik naar hem was toegegaan, waardoor ik hem wel vrijgespeeld heb maar het icoon nog op de map staat :F.

Zal wel later opgelost worden en heeft verder geen nadelige gevolgen voor je progressie. Alleen je OCD gaat er van trippen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 04-04-2018 12:35 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

LopendeVogel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:35:
[...]

Ja dat geven hun ook aan, ik hoop echter niet dat dit komt door de motion blur die overdreven actief zou zijn.

Hoewel ik niet weet hoeveel invloed de motion blur heeft op de FPS, maar kijkend naar alle klachten op internet zal hier hopelijk snel een update voor komen om dit in het menu uit te kunnen zetten.
Motion blur veroorzaakt geen hoofdpijn of bewegingsziekte. Er zijn 2 zaken in games die dat kunnen triggeren:

- Hoekvervorming als lens effect, ook wel het fish eye effect genoemd
- Te grote of te smalle FOV
- View bob, ook wel camera shake genoemd

Een aantal games zijn berucht op dat vlak en veroorzaken notoir snel bewegingsziekte. Far Cry 3 en hoger vallen daar helaas ook onder.

Zelfs al zou je motion blur uit kunnen zetten, je zou het nog steeds krijgen ben ik bang.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Blaat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:58:
[...]

Motion blur veroorzaakt geen hoofdpijn of bewegingsziekte. Er zijn 2 zaken in games die dat kunnen triggeren:

- Hoekvervorming als lens effect, ook wel het fish eye effect genoemd
- Te grote of te smalle FOV
- View bob, ook wel camera shake genoemd

Een aantal games zijn berucht op dat vlak en veroorzaken notoir snel bewegingsziekte. Far Cry 3 en hoger vallen daar helaas ook onder.

Zelfs al zou je motion blur uit kunnen zetten, je zou het nog steeds krijgen ben ik bang.
Oké en is hier iets van aan te passen bij de console versie (xbox in ons geval)? Dan kan ik mijn neefje en etc als proefkonijn gebruiken vanavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:10

Als ik het een uurtje speel krijg ik last van misselijkheid, vroeg mij al af waarom.. Zie nu ook dat er redelijk wat mensen last van hebben.

Hopelijk komen ze met een patch waar je de motion blur uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

BlazeMuis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:02:
[...]

Als ik het een uurtje speel krijg ik last van misselijkheid, vroeg mij al af waarom.. Zie nu ook dat er redelijk wat mensen last van hebben.

Op de pc kun je het in elk geval wel aanpassen, de motion blur,
Tevens kun je op de pc ook de Fov aanpassen wat ook wel wil helpen, geen idee of het voor de consoles ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

LopendeVogel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:00:
[...]

Oké en is hier iets van aan te passen bij de console versie (xbox in ons geval)? Dan kan ik mijn neefje en etc als proefkonijn gebruiken vanavond :D
Tip, zet de FOV op 90. Dat is in de meeste gevallen het meest natuurlijk om te gebruiken op een 16:9 scherm.

Edit: Als dat mogelijk is dat wil zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 04-04-2018 13:05 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
BlazeMuis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:02:
[...]

Ja hoewel de tweaker (direct boven jouw reactie) twijfelt of het wel de motion blur is, komt hij wel met een aantal voorbeelden die het sowieso kunnen veroorzaken.

Kan jij iets met zijn (3) tips qua settings (speel jij het via de console?)?

Op de PC versie zie je ook mensen klagen en hun geven juist aan dat het opgelost is na het uitzetten van de motion blur, dus ik weet nu ook niet hoe het precies zit (zelf zet ik het standaard uit bij games wanneer de optie er is en ik heb hier al enkele jaren geen last meer van).

@Blaat ik zal mijn neefje het vanavond eens laten testen op de xbox, mocht je daar uberhaupt de fov aan kunnen passen. Thanks :D

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 04-04-2018 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
LopendeVogel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:05:
[...]

Ja hoewel de tweaker (direct boven jouw reactie) twijfelt of het wel de motion blur is, komt hij wel met een aantal voorbeelden die het sowieso kunnen veroorzaken.

Kan jij iets met zijn (3) tips qua settings (speel jij het via de console?)?

Op de PC versie zie je ook mensen klagen en hun geven juist aan dat het opgelost is na het uitzetten van de motion blur, dus ik weet nu ook niet hoe het precies zit (zelf zet ik het standaard uit bij games wanneer de optie er is en ik heb hier al enkele jaren geen last meer van).

@Blaat ik zal mijn neefje het vanavond eens laten testen op de xbox, mocht je daar uberhaupt de fov aan kunnen passen. Thanks :D
Ik speel op de Xbox, ik zal straks even kijken of ik de FOV kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik ben zelf ook erg gevoelig voor bewegingsziekte. Daarom ben ik afgestapt van een 21:9 34" monitor. De meeste first person games kon ik gewoon niet meer spelen zonder misselijk te worden.

Met Far Cry 5 op een 24" scherm, motion blur aan en FOV op 90 heb ik echter nergens last van.

Half life 2 kan ik echter niet meer spelen zonder helemaal stuk te gaan. Er zit iets in de randvervorming wat er voor zorgt dat ik na 5 minuten spelen mijn maaginhoud eruit wil gooien. En daar zit niks van motion blur in! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Blaat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:09:
Ik ben zelf ook erg gevoelig voor bewegingsziekte. Daarom ben ik afgestapt van een 21:9 34" monitor. De meeste first person games kon ik gewoon niet meer spelen zonder misselijk te worden.

Met Far Cry 5 op een 24" scherm, motion blur aan en FOV op 90 heb ik echter nergens last van.

Half life 2 kan ik echter niet meer spelen zonder helemaal stuk te gaan. Er zit iets in de randvervorming wat er voor zorgt dat ik na 5 minuten spelen mijn maaginhoud eruit wil gooien. En daar zit niks van motion blur in! :)
Nja ik weet niet hoe dat zit met die kleine schermpjes, wij spelen over het algemeen met een LG Oled (55-65inch) op een enkeling na die gebruiken een standaard 4k tv.

Ik ga in ieder geval mijn neefje vanavond misselijk laten worden en tegelijk settings laten aanpassen op de one x (althans, van FarCry 5 zelf). Jammer dat dit aanwezig is, voor sommige want het verpest echt je plezier.

Thanks voor de tips guys, hier kan ik (hopelijk) wat mee :D

En balen uiteraard, ik stond op de drempel om hem te gaan kopen totdat mijn neefje ineens zei; boh ik krijg hoofdpijn van dit spel met daarop direct een reactie van een kennis van ons; ja ik begin hier misselijk te worden.
Toen gingen bij mij gelijk de spotlights branden en dacht; ah nee he dit meen je niet..

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 04-04-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

@Jbk23 @Jackal131
Ik zie dat ik niet de enige ben: https://forums.ubi.com/sh...ck-Rye-Mission-Bug-Forums / https://forums.ubi.com/sh...n-Not-Disappearing-Forums

[ Voor 38% gewijzigd door Outerspace op 04-04-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Zijn er ergens begin tips te vinden?
Ik las eerder in dit topic ergens dat je voor de eerste punten wat moet gaan vissen etc. Maar ik vind dit op het internet nergens terug. Daar vind ik meer algemene dingen als, loot prepperstashes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
WishmasterNL schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:24:
Ik las eerder in dit topic ergens dat je voor de eerste punten wat moet gaan vissen etc. Maar ik vind dit op het internet nergens terug. Daar vind ik meer algemene dingen als, loot prepperstashes etc
Prepperstashes leveren je sneller perkpoints op en daarnaast ook geld. Verder met gewoon spelen behaal je ook aardig wat challenges :) ik zou gewoon lekker je ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:26:
[...]

Prepperstashes leveren je sneller perkpoints op en daarnaast ook geld. Verder met gewoon spelen behaal je ook aardig wat challenges :) ik zou gewoon lekker je ding doen.
Dan ga ik maar eens beginnen. Het spel staat al een paar dagen geïnstalleerd op de One X, maar nog niet opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 15:55
WishmasterNL schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:24:
Als je eerst alle pepperstash locaties zoekt kun je daarna gewoon door het spel rennen. Maar de vraag is of je dat moet willen. Snel alles hebben is leuk voor korte duur. Maar daadwerkelijk zelf locaties vinden is veel leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
dm-dutchman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:43:
[...]

Als je eerst alle pepperstash locaties zoekt kun je daarna gewoon door het spel rennen. Maar de vraag is of je dat moet willen. Snel alles hebben is leuk voor korte duur. Maar daadwerkelijk zelf locaties vinden is veel leuker.
Inderdaad en zo kom je nog eens wat tegen.
Een ratelslang die in je benen bijt, een stinkdier die even los gaat of wat lui die aan een kampvuur zitten waarbij er twee dansen en een gitaar speelt.

De missies van Larry Palmer zijn ook wel lachen en daaruit krijg je Magnopulser.
Dat lijkt ook weer een link te hebben naar ik vermoed de Lost on Mars DLC.

[ Voor 12% gewijzigd door rvrbtcpt op 04-04-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
ik snap sowieso niet zo goed waarom er uberhaupt motion blur in een spel, elk spel zou zitten. Letterlijk het allereerste wat ik doe is de resolutie goed zetten en daarna meteen motion blur samen met alle andere poep als chromatic aberration, depth of field, film grain en noise etc uit zetten.

teveel mensen om me heen ook denken " als je alles aan zet " dan moet het wel het beste van het beste zijn toch. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 19:40
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:41:
Zijn er al mensen die co-op Arcade maps hebben geprobeerd? Is het wat?
Ja, best leuk voor een tijdje, je krijgt elke keer ook een random map en andere wapens sets.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:29

Jorissie87

No diggity

Skybullet schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:58:
ik snap sowieso niet zo goed waarom er uberhaupt motion blur in een spel, elk spel zou zitten. Letterlijk het allereerste wat ik doe is de resolutie goed zetten en daarna meteen motion blur samen met alle andere poep als chromatic aberration, depth of field, film grain en noise etc uit zetten.

teveel mensen om me heen ook denken " als je alles aan zet " dan moet het wel het beste van het beste zijn toch. 8)7
Zo iemand was ik zelf vroeger ook. Probleem is dat er vaak instellingen tussen staan waarbij je (op basis van de naam) geen idee hebt wat het doet en er zijn zoveel variabelen beschikbaar dat het vaak ook niet te doen is om uit te zoeken wat de beste kwaliteit/performance geeft!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
BlazeMuis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:09:
[...]

Ik speel op de Xbox, ik zal straks even kijken of ik de FOV kan aanpassen.
Kan helaas geen FOV optie vinden op de Xbox in Far Cry 5. Hopen dat ze het gaan patchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Depth of field voegt wel degelijk toe aan het realisme. Wel eens met de overige opties.

Sterker nog, ik vind depth of field een van de beste uitvindingen in "realisme games". Je oog ziet tenslotte ook niet alles 100% scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:33

Camera motion blur is inderdaad heel klote, maar object motion blur vind ik zelf dan wel weer prima.

Ander issue dat ik heb is dat op de pc mijn settings niet worden opgeslagen. Ik krijg de hele tijd een snowshoe error bij het opstarten en volgens een Steam post heeft het te maken met Windows Defender dat hij de ini file niet kan opslaan. Maar zelfs met dat uit heb ik nog steeds hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

YouTube: Far Cry 2 details vs Far Cry 5

Dit is dus precies waarom ik zo teleurgesteld ben + zwakke karakters + zwak eendimensionaal verhaal.

[ Voor 36% gewijzigd door SideShow op 04-04-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Blaat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:26:
[...]
Sterker nog, ik vind depth of field een van de beste uitvindingen in "realisme games". Je oog ziet tenslotte ook niet alles 100% scherp.
irl zijn alle voorwerpen echt wel scherp hoor :P maar wel pas als je er op focust. Dat doe je toch vanzelf door op je scherm ergens naar te kijken? De rest van het beeld wordt dan op de natuurlijke manier onscherp. Ik doe het lever zo dan dat ik de pc/het spel voor mij laat bepalen wat ik scherp mag zien en wat niet :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

superwashandje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:46:
[...]

irl zijn alle voorwerpen echt wel scherp hoor :P maar wel pas als je er op focust. Dat doe je toch vanzelf door op je scherm ergens naar te kijken? De rest van het beeld wordt dan op de natuurlijke manier onscherp. Ik doe het lever zo dan dat ik de pc/het spel voor mij laat bepalen wat ik scherp mag zien en wat niet :)
Eh nee. Een scherm is een plat vlak en de lens in je oog is dus continu zo scherp gesteld dat het je hele beeld scherp ziet.

IRL staan alle objecten op varierende afstand van je ooglens en DOF simuleert dat. Dit fenomeen zie je ook als je met een foto of videocamera buiten gaat filmen.

Prima uitvinding dus imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Blaat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:50:
[...]

Eh nee. Een scherm is een plat vlak en de lens in je oog is dus continu zo scherp gesteld dat het je hele beeld scherp ziet.

IRL staan alle objecten op varierende afstand van je ooglens en DOF simuleert dat. Dit fenomeen zie je ook als je met een foto of videocamera buiten gaat filmen.

Prima uitvinding dus imo!
ok letterlijk/biologisch gezien heb je gelijk natuurlijk maar als ik in het midden van mijn scherm kijk zie ik echt de randen niet duidelijk hoor. zoals ik zei gaat het dan (bij mij) vanzelf en heb ik iets kunstmatigs als DOF niet nodig.
Verder haalde ik het even door elkaar met Motion blur want daar heb ik echt last van tijdens het gamen dus die zet ik dan ook meteen uit.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
spelen jullie ook Far Cry 5? of lezen jullie de hele dag alleen maar wetenschappelijke artikelen over biologie en natuurkunde? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SideShow schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:33:

Dit is dus precies waarom ik zo teleurgesteld ben + zwakke karakters + zwak eendimensionaal verhaal.
Hoewel ik het een goed filmpje vind is het ook niet helemaal eerlijk. Ze laten alle goede punten van FC2 zien en alle negatieve punten van FC5. Hoewel ik FC2 toen zeker een leuk spel vond zaten er ook heel veel dingen in die enorm slecht waren. Bijvoorbeeld dat vijanden bij ieder kruispunt constant opnieuw spawnden, daar werd je soms helemaal gek van. Ook dat wapens kapot gingen was enorm irritant. Verder heeft FC2 wel duidellijk meer details er in zitten dan FC5, maar om nou te zeggen dat het spel in zijn geheel beter was ? Ik vind van niet. Leuk dat de omgeving per tak kapot kan, maar als je het spel speelt en lol wil hebben boeit dat niets. Ik heb liever dat ze aandacht aan andere dingen besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

DigitalError schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:00:
spelen jullie ook Far Cry 5? of lezen jullie de hele dag alleen maar wetenschappelijke artikelen over biologie en natuurkunde? :+
Sorry, beroepsdeformatie! Ik houd mijn gezicht wel. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:39

SomerenV

It's something!

SideShow schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:33:

Het verhaal in Far Cry is nooit heel erg goed geweest. Een soort B-film met vooral veel actie en weinig diepgang. Ook personages waren meestal niet echt spectaculair op Vaas na. Far Cry is gewoon: hier heb je een wereld vol vijanden, ga los.

Dat er wat minder kleine details in zitten... tja. Kunt niet alles hebben :+ Tot nu toe vermaak ik me kostelijk met Far Cry 5, maar ik heb me ook vermaakt met deeltje 1, 2, 3 en 4. Elke deel had zo z'n goede en minder goede kanten maar ze waren allemaal leuk op hun eigen manier.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:03:
[...]

Hoewel ik het een goed filmpje vind is het ook niet helemaal eerlijk. Ze laten alle goede punten van FC2 zien en alle negatieve punten van FC5. Hoewel ik FC2 toen zeker een leuk spel vond zaten er ook heel veel dingen in die enorm slecht waren. Bijvoorbeeld dat vijanden bij ieder kruispunt constant opnieuw spawnden, daar werd je soms helemaal gek van. Ook dat wapens kapot gingen was enorm irritant. Verder heeft FC2 wel duidellijk meer details er in zitten dan FC5, maar om nou te zeggen dat het spel in zijn geheel beter was ? Ik vind van niet. Leuk dat de omgeving per tak kapot kan, maar als je het spel speelt en lol wil hebben boeit dat niets. Ik heb liever dat ze aandacht aan andere dingen besteden.
Mensen kijken met een roze bril naar het verleden. FC2 had o.a. superbrakke AI en daar stonden de forums toendertijd vol van. Heb me er overigens prima mee vermaakt, maar als je beweert dat FC2 een gedetailleerdere verhaallijn had en diepgaandere karakters dan is dat gewoon niet waar. Heb zelf laatst nog FC2 afgestoft en opnieuw geïnstalleerd. Hoewel het nog steeds een prima game is, is het duidelijk niet meer van deze tijd. Doet verder niks af aan de game overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Paulus07 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:40:
[...]

mwah die tankwagen missie was behoorlijk duf. Die stond 100 meter vanaf de benzinepomp waar je naartoe moest rijden bij mij :P
Dan had je mazzel, bij mij was het 2200 meter nog rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfffffffft. De AI van je team mates is wel echt zo ruk. Die gasten liggen meer dood dan wat anders, je hebt er echt geen ruk aan.

Zit nu op een missie dat ik 4 explosives moest plaatsen en nu moet ik die 3 minuten verdedigen. Niet te doen, ze blijven maar koemen en ik kan niet overal tegelijkertijd zijn en het zijn er echt zoveel. Schijtziek werd ik er van, gelijk klaar voor vandaag met de game :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
-SaveMe- schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:27:
Pfffffffft. De AI van je team mates is wel echt zo ruk. Die gasten liggen meer dood dan wat anders, je hebt er echt geen ruk aan.

Zit nu op een missie dat ik 4 explosives moest plaatsen en nu moet ik die 3 minuten verdedigen. Niet te doen, ze blijven maar koemen en ik kan niet overal tegelijkertijd zijn en het zijn er echt zoveel. Schijtziek werd ik er van, gelijk klaar voor vandaag met de game :(
gewoon bij de middelste gaan zitten ;) dan heb je wel redelijk overzicht.

(heb die in 3 pogingen gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met een machinegeweer was het voor mij prima te doen. Bij de 2e poging lukte het al. De eerste poging had zo'n gast de bom gedefused. Inderdaad geen makkelijke missie, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Vind je? Ik vind de airsupport wel heel praktisch als je de resistance naar level 3 tilt :P en daarbij zijn alle 3 de dieren heel praktisch als je stealth outposts wil neerhalen.
Haha, ja dat is een van de missies die de moeilijkheidsgraad van de game weer een beetje naar voldoende trekt :) maar ook die is best te doen. Al je vijanden komen aanrijden in auto's, zorg dat je zo snel mogelijk die auto's opblaast terwijl ze er nog half in zitten. Verder heb je best lang de tijd totdat ze er eentje ontmanteld hebben, en ook als er eentje af is kan je ze er weer opzetten. Zet desnoods een remote explosive op een van de vier en blijf rondjes lopen tussen de andere drie, pas de laatste minuut zou je de remote nodig moeten hebben.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik snap niet helemaal hoe het werkt met die wapen unlocks, Voor bepaalde wapens moet je in de 3 gebieden level 6 en zelfs level 8 maar ik heb maar max level 4 gehaald in Faith's gebied en toen het gebied vrij gepeeld. Voor de MS16 trooper stond geloof ik level 3 of 4 in 3 gebieden maar ik heb in 1 gebied nog niet eens level 2 en de ander net level 2. Hoe kan ik nu al die MS16 trooper al kopen?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Gekke Jantje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:36:
Ik snap niet helemaal hoe het werkt met die wapen unlocks, Voor bepaalde wapens moet je in de 3 gebieden level 6 en zelfs level 8 maar ik heb maar max level 4 gehaald in Faith's gebied en toen het gebied vrij gepeeld. Voor de MS16 trooper stond geloof ik level 3 of 4 in 3 gebieden maar ik heb in 1 gebied nog niet eens level 2 en de ander net level 2. Hoe kan ik nu al die MS16 trooper al kopen?
Elk gebied heeft 3 resistance niveau's. Als je dus in alle 3 de gebieden de 3 resistance niveau's hebt verslagen, dan zit je wat betreft wapens in niveau 9.

Verder vond ik alle wapen upgrades nogal nutteloos, als je eenmaal op de helft bent. Later te unlocken wapens zijn niet echt beter als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:36:
[...]
daarbij zijn alle 3 de dieren heel praktisch als je stealth outposts wil neerhalen.
Boomer is perfect voor een sniper. Stuur hem met 2 of 3 waypoints door een kamp heen waarbij iedereen in het kamp getagged is. Haal hem dan weer terug zodat de vijand hem niet gaat aanvallen Schiet ze 1 voor 1 makkelijk af op de juiste volgorde zodat ze elkaar niet dood zien gaan. In de vorige spellen moest je met de verrekijker de vijanden taggen, dan was de kans groot dat er 1tje zou missen. Ook tagt Boomer mensen die in een gebouw zijn en met de verrekijker niet te taggen zouden zijn.

Moet wel zeggen dat Boomer ook de enige is die gebruik. Vind het fijner om lekker alles zelf te doen en gebruik nooit andere mensen of airsupport.

Net klaar met het 2e gebied trouwens. Totale speeltijd 23 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2018 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
PilatuS schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:41:
[...]

Boomer is perfect voor een sniper. Stuur hem met 2 of 3 waypoints door een kamp heen waarbij iedereen in het kamp getagged is. Haal hem dan weer terug zodat de vijand hem niet gaat aanvallen Schiet ze 1 voor 1 makkelijk af op de juiste volgorde zodat ze elkaar niet dood zien gaan. In de vorige spellen moest je met de verrekijker de vijanden taggen, dan was de kans groot dat er 1tje zou missen. Ook tagt Boomer mensen die in een gebouw zijn en met de verrekijker niet te taggen zouden zijn.

Moet wel zeggen dat Boomer ook de enige is die gebruik. Vind het fijner om lekker alles zelf te doen en gebruik nooit andere mensen of airsupport.
Ik heb laatst 1 outpost volledig neergehaald zonder een schot te lossen (oké, twee pijlen voor het alarm). Volledig gedaan met Peaches en Cheeseburger :+ is ook wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:44:
[...]

Ik heb laatst 1 outpost volledig neergehaald zonder een schot te lossen (oké, twee pijlen voor het alarm). Volledig gedaan met Peaches en Cheeseburger :+ is ook wel leuk :D
Dat klinkt leuk om te doen, maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:44:
[...]

Kun je alarms met pijlen disablen? Ik sluip er tot nu toe altijd naar toe en doet het manual...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
-SaveMe- schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:58:
[...]

Kun je alarms met pijlen disablen? Ik sluip er tot nu toe altijd naar toe en doet het manual...
er naartoe kruipen is natuurlijk sowieso al de meest risicovolle optie :P dan nog liever kapot snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
-SaveMe- schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:58:
[...]

Dat deed ik dus ook eerst :+ totdat ik het eens probeerde. In eerdere Far Cry's kon je immers ook zo'n box bovenin de alarm-mast disablen. Nu moet je wel onderin schieten (maar vijanden hebben het nog steeds niet door)
Eigenlijk is het wel jammer dat het kan, want het maakt de game wel een heel stuk makkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 04-04-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Ik bleef bij de bovenste zitten. Er loopt ook ergens een zipline richting de onderste. Had LMG en AR. Als companions had ik Grace en die gast met dat vliegtuig.

Boomer kun je thuislaten, gewoon die homeopathic gebruiken waardoor je enemies spot. En pop die andere drie (snelheid, melee kracht en damage reduction) ook. Dan kom je heel snel van boven naar onder en weer terug, melee en knal je die gastjes zo omver en je hoeft nauwelijks op te letten of je geraakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik ben gewoon iedere keer naar het explosief gerend die gehacked werd, en ondertussen iedereen onderweg met een shotgun naar de andere wereld helpen. Af en toe de machinegun die bij de bovenste staat misbruiken. :)

En zo her en der een granaatje maar da's meer voor de feestvreugde, gooi er altijd naast. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

De uitdaging Pistoleliminaties uitvoeren is bugged.
ik kill een hele kamp uit met alleen een pistol (911) en helaas geen enkele punt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pykow schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:35:
De uitdaging Pistoleliminaties uitvoeren is bugged.
ik kill een hele kamp uit met alleen een pistol (911) en helaas geen enkele punt gehaald.
Heb je het over kills maken met een pistool ? Of kills maken na een takedown en dan de 2e takedown met een pistool ? Ik vermoed dat je het eerste doet terwijl je het 2e zou moeten doen.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2018 22:45 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste