Ik geniet echt van deze game

heb er inmiddels 12 uurtjes ingestopt, eerste regio vrijwel volledig gedaan (nog een paar side missions te doen) en een stukje van Faith. Lekker psychologisch en over-the-top

50% van de storyline nu volgens UPlay.
Game speelt ontzettend lekker op een Vega 64 en een 3440px ultrawide, bijna alles op ultra (behalve shadows) en gewoon AA. Close combat gaat zonder moeite naar de 75fps, maar rijden en wat explosies dipt naar 50-60, gelukkig lost Freesync dat op.
AMD mag vaker samenwerken met game developers! Het is ook opvallend hoe weinig klachten er over performance zijn voor een nieuwe Ubi-release. Bij Nvidia-partnerships was dat écht een ander verhaal.
RobinHood schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:44:
Net ook FC5 gekocht, alleen kan ik het niet spelen, want de DRM vind mijn oude Phenom II niet lief

Anti-cheat heeft SSE 4.1 nodig, en dat hebben Phenoms niet, de game zelf heeft het niet nodig, en mijn oude x6 1100T moet nog prima voldoen, gezien dat ding even snel of sneller is dan een FX-6300
Koop je eens een spel, zelfs praktisch bij release zodat de Dev echt lekker aan je kan verdienen, krijg je dit soort gezeik

Ik had zelf de 960T die je kon unlocken na een 6-core, die overgeklokt waardoor hij op hetzelfde niveau zit als de 1100T. En ja, die CPU was opzich prima... maar ten tijde van Far Cry 4 heb ik 'm vervangen door een i5 4690K. En dat maakte toch een stuk groter verschil dan wat ik had verwacht. Qua frametimes maakt het echt een merkbaar verschil, ik vond het de upgrade meer waard dan dat ik had verwacht destijds.
En nu Ryzen in de winkels ligt (en inmiddels afgeprijsd is), heb je nu zelfs een goed upgrade path beschikbaar
Ik begrijp je punt zeker hoor, het is ergens nogal flauw van Ubisoft (en AMD zelf, die werken ook mee aan deze game

) dat het niet werkt. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit in meer en meer games het geval gaat worden de komende tijd.